Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Verwijderd
Op www.pocketpc-club.nl hebben ze zoiets getest voor pda's en bij www.sorb.nl gekocht (kon daar niets vinden). Ook bij http://www.d-d-s.nl/index.htm maar alleen voor pda/gsm. Ook bij www.bever.nl maar ook alleen voor gps. Misschien dat deze winkels ook op aanvraag andere uitvoeringen van het aquapac kunnen leveren?
Ik heb ook bij de lokale winkels gekeken, maar geen enkele levert het aquapac.
Verwijderd
Maar alles in ogenschouw nement ben ik zeker HEEEL tevreden
en daarbij, het is al een enorme vooruitgang t.o.v. de kapjes op de vorige versies.
enige behoorlijke minpunt is de ronduit slechte anti-rode-ogen functie, ze zijn nog steeds knalrood.
Negeren is vooruitzien
Verwijderd
Dan moet je de mensen naar het lampje laten kijken.Bzzje schreef op 07 augustus 2003 @ 09:07:
sorry hoor, maar dat wordt in elke review geschreven
en daarbij, het is al een enorme vooruitgang t.o.v. de kapjes op de vorige versies.
enige behoorlijke minpunt is de ronduit slechte anti-rode-ogen functie, ze zijn nog steeds knalrood.
Verwijderd
Bij www.bever.nl verkopen ze ook Aquapac's voor camera's. Voor de Ixus 400 heb je de Large nodig, die is alleen wel 43 Euro. Maar misschien wel het overwegen waard.fjorden schreef op 06 August 2003 @ 11:25:
bij http://knwv-waterwinkel.nl/ verkopen ze de (een?) aquapac voor gsm. Op deze pagina staat 'moet een merk/type worden toegevoegd? Laat het ons dan weten via de contactpagina'.
Op www.pocketpc-club.nl hebben ze zoiets getest voor pda's en bij www.sorb.nl gekocht (kon daar niets vinden). Ook bij http://www.d-d-s.nl/index.htm maar alleen voor pda/gsm. Ook bij www.bever.nl maar ook alleen voor gps. Misschien dat deze winkels ook op aanvraag andere uitvoeringen van het aquapac kunnen leveren?
Ik heb ook bij de lokale winkels gekeken, maar geen enkele levert het aquapac.
Dan maar gewoon via www.aquapac.de bestellen, scheelt (25 + 3,90 euro <> 43 euro) 14 euro.Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 09:36:
Bij www.bever.nl verkopen ze ook Aquapac's voor camera's. Voor de Ixus 400 heb je de Large nodig, die is alleen wel 43 Euro. Maar misschien wel het overwegen waard.
ik heb liever dat ze naar de lens kijken, anders is het zo langsstaren op de fotoVerwijderd schreef op 07 August 2003 @ 09:27:
[...]
Dan moet je de mensen naar het lampje laten kijken.
Negeren is vooruitzien
Helaas heb ik nog geen geschikt cameratasje kunnen vinden. Het tasje moet echt een tweede huid voor de camera zijn. Net zoals de bescherm hoezen verkrijgbaar voor GSM's. Heeft iemand enig idee?
Verder ziet de CP-100 fotoprinter er ook behoorlijk interessant uit. Helaas heb ik hier totaal geen ervaringen over kunnen vinden. Is er toevallig iemand die hem heeft?
Verwijderd
Bzzje schreef op 07 augustus 2003 @ 10:17:
[...]
ik heb liever dat ze naar de lens kijken, anders is het zo langsstaren op de foto
Verwijderd
Xander2000 schreef op 08 August 2003 @ 00:02:
Ik heb sinds drie dagen ook een Powershot 400. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Helaas heb ik nog geen geschikt cameratasje kunnen vinden. Het tasje moet echt een tweede huid voor de camera zijn. Net zoals de bescherm hoezen verkrijgbaar voor GSM's. Heeft iemand enig idee?
Verder ziet de CP-100 fotoprinter er ook behoorlijk interessant uit. Helaas heb ik hier totaal geen ervaringen over kunnen vinden. Is er toevallig iemand die hem heeft?

Gekocht bij Speet, winkel in alphen aan den rijn, €15,- er past perfect om de ixus modellen
Die tasjes heb ik idd gezien. Alleen is deze vaak nog te groot om in een broekzak te stoppen. En daar heb ik die Ixus immers voor aangeschaft.Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 18:26:
[...]
[afbeelding]
Gekocht bij Speet, winkel in alphen aan den rijn, €15,- er past perfect om de ixus modellen
Nog even een vraagje. Ik heb zoals jullie kunnen lezen sinds kort een Ixus 400. Na een aantal daagjes spelen ermee blijf ik een lastig probleem houden. Het probleem is dat wanneer bijvoorbeeld iemand zn hoofd gewoon omdraait dat zn hoofd wazig wordt op de foto. Deze foto is genomen op automatische modus met alles op default. Hoogste resolutie en kwaliteit.
Is de sluitertijd van een Ixus default te lang om dit op te vangen? Of is er iets anders aan de hand.
Verwijderd
Je kan er verschillende dingen tegen doen, ten eerste kan je met de hand een hogere iso waarde instellen, de ixus kiest op automatische stand liever een langere sluiter dan een hogere iso waarde, omdat een hogere iso waarde een korreliger foto geeft. Je zou ook een flits kunnen gebruiken, dan kiest ie automatisch een hele korte sluitertijd en staat een hoofd er zeker weten scherp op. Hoe licht/donker is de plek waar je de foto wil maken?Xander2000 schreef op 09 August 2003 @ 16:55:
[...]
Die tasjes heb ik idd gezien. Alleen is deze vaak nog te groot om in een broekzak te stoppen. En daar heb ik die Ixus immers voor aangeschaft.
Nog even een vraagje. Ik heb zoals jullie kunnen lezen sinds kort een Ixus 400. Na een aantal daagjes spelen ermee blijf ik een lastig probleem houden. Het probleem is dat wanneer bijvoorbeeld iemand zn hoofd gewoon omdraait dat zn hoofd wazig wordt op de foto. Deze foto is genomen op automatische modus met alles op default. Hoogste resolutie en kwaliteit.
Is de sluitertijd van een Ixus default te lang om dit op te vangen? Of is er iets anders aan de hand.
Bedankt voor je info!Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 17:12:
[...]
Je kan er verschillende dingen tegen doen, ten eerste kan je met de hand een hogere iso waarde instellen, de ixus kiest op automatische stand liever een langere sluiter dan een hogere iso waarde, omdat een hogere iso waarde een korreliger foto geeft. Je zou ook een flits kunnen gebruiken, dan kiest ie automatisch een hele korte sluitertijd en staat een hoofd er zeker weten scherp op. Hoe licht/donker is de plek waar je de foto wil maken?
De foto is s'avonds laat ("zwarte" lucht) gemaakt op een kermis. Ik kan me voorstellen dat het een erg complexe foto is ivm de contrasten. Een langere sluitertijd geeft direct een wazige foto, doordat de cam niet op een statief staat. Flitsen was niet mogelijk doordat het glas ging reflecteren.
Verwijderd
Dan is het enige wat je kan doen de iso op 400 zetten, en proberen de cam zo stil mogelijk te houden, op de hoogste resolutie en later misschien verkleinen en sharpenen zodat ie zo scherp mogelijk wordt.Xander2000 schreef op 09 August 2003 @ 17:17:
[...]
Bedankt voor je info!
De foto is s'avonds laat ("zwarte" lucht) gemaakt op een kermis. Ik kan me voorstellen dat het een erg complexe foto is ivm de contrasten. Een langere sluitertijd geeft direct een wazige foto, doordat de cam niet op een statief staat. Flitsen was niet mogelijk doordat het glas ging reflecteren.
Verwijderd
Nou, deze past perfect om de ixus! Kleinere ervoor bestaan niet!Xander2000 schreef op 09 August 2003 @ 16:55:
[...]
Die tasjes heb ik idd gezien. Alleen is deze vaak nog te groot om in een broekzak te stoppen. En daar heb ik die Ixus immers voor aangeschaft.
.
En hij past bij mij in me broekzak...ligt eraan of je grote of kleine broekeb draagt natuurlijk
Ze hadden hem niet meer op voorraad eergisteren, maar vandaag zou ie binnenkomen, en volgende week mag ik dan ook trotse bezitter zijn van de 400 camera :8)
Ik ga eerst hier in de stad nog even opzoek naar wat extra geheugen + een accu extra en een tasje
Mijn eerste echte eigen digicam! ik ben nu al verliefd...haha
Een dag is een dag...
Ik heb precies hetzelfde tasje gekocht in Hoorn en ik vind het een ideaal ding.Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 18:26:
[...]
[afbeelding]
Past er precies in, en is groot zat.
Of het nog in je broekzak past... tja... ik denk dat je hem dan beter in wat bubblefolie kan doen.
Verder ben ik zeer tevreden over de kwaliteit van de fotos. Echter mijn camera is alweer terug naar Canon, omdat er twee dode pixels op mijn LCD zat.
De IXUS past hier exact in. Het Canon logo is in werkelijkheid chroom.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Vraagje: als ik een CF reader (DA 6 in 1 reader) koop, is dat dan makkelijker, handiger en sneller dan rechtstreeks vd camera via de USB poort halen
OF is het zo dat USB, USB is en het niets uitmaakt of je het met een reader doet of direct via de cam en is de reader alleen handig met meerdere CF kaartjes
Bij de meeste geheugenkaarten zie je staan dat voor deze min. 10.000 insertions worden gegarandeerd. Mag je dat lezen als dat 10.001+ niet meer 100% wordt gegarandeerd? Slijt hiervan alleen de geheugenkaart of ook de contacten in de camera?
En is dat meer of minder vaak dan je dat usb kabeltje in je camera kan stoppen? (Slijt de aansluiting van de kabel of camera of gewoon beiden?) Als het alleen kabeltje en geheugenkaart zijn die slijten is het goedkoper een kabeltje te vervangen.
Een firewire writer/reader zal sneller zijn dan de usb uitvoering lijkt me, hangt van je eigen wensen af of dat interessant is.
Aangezien ik een USB 2.0 reader heb...
Wat ik in zo'n geval doe is de camera installen op de kortste zelfontspanning (2 s. op de ixus). Je bent dan de beweging kwijt die veroorzaakt wordt doordat je de ontspanner indrukt.Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 18:34:
[...]
Dan is het enige wat je kan doen de iso op 400 zetten, en proberen de cam zo stil mogelijk te houden, op de hoogste resolutie en later misschien verkleinen en sharpenen zodat ie zo scherp mogelijk wordt.
Kan er op deze camera ook een extra lens worden gezet?
Ik heb zelf al het één en ander over de Ixus gelezen, maar ben nergens tegen gekomen dat er een extra lens op gezet kan worden. Dus ben bang dat het niet kan.
Verwijderd
Nope, kan niet. Er zijn geen opzet lenzen te koop + dat er ook geen schroefdraad op de lens zit. Maar wat verwacht je van zo'n kleine camera? Er is ook weinig handmatig in te stellen.in use? schreef op 22 August 2003 @ 19:52:
Ik heb een vraag aan één van de gebruikers van de IXUS 400.
Ik heb zelf al het één en ander over de Ixus gelezen, maar ben nergens tegen gekomen dat er een extra lens op gezet kan worden. Dus ben bang dat het niet kan.
Trouwens, over handmatig instellen(diafragma+snelheid en zo); Is dit niet allemaal een firmware kwestie ipv dat er in de s400 andere hardware zit dan een model die dat wel kan?
Misschien komt er ooit nog eens een gefreakte japanner met een eigen firmware versie waar je wel e.e.a. kan instellen?!? Wie weet...
Maar ja, dan moet je wel erg fanatiek zijn.
Hoge ISO, flits?
Verwijderd
Camera heel stil houden, hogere iso idd, neem 200 (400 heeft veel ruis imo) en maak een langere sluitertijd...probeer je cam ergens op te zetten en dan 2 sec. auto flitser.r0el schreef op 22 augustus 2003 @ 23:23:
Wie kan mij uitleggen hoe ik het beste (dus welke instellingen) fotos kan nemen in bijvoorbeeld de kroeg (donkere ruimtes), van mensen e.d. Vaak krijg ik bewogen fotos enzo
Hoge ISO, flits?
statief kan wel, maar het draaipunt zit dan niet midden achter de lens, dus krijg je toch een beetje verschuiving.
Negeren is vooruitzien
Verwijderd
Voor panorama foto', is het heel belangrijk dat je steeds de horizon recht houdt bij iedere foto.
juist!Wanneer je flits gebruikt in een donkere ruimte zijn de haast nooit bewogen. Ze zien er alleen zo 'geflitst' uit. kans op rode ogen en glimmende neuzen op de goto's.
en daarom is in donkere ruimtes (zoals bar/discotheek) de stand met "man met zon" heel handig. Krijg je behoorlijk levendige foto's van:

maar je moet wel ff goed stoeien met je instellingen, want de invloed van bewegingen is enorm: (of je moet een enorm vaste hand hebben)

Negeren is vooruitzien
He Bzzje, hoe krijg je die onderste foto met dat effect?Bzzje schreef op 24 augustus 2003 @ 10:16:
[...]
juist!
en daarom is in donkere ruimtes (zoals bar/discotheek) de stand met "man met zon" heel handig. Krijg je behoorlijk levendige foto's van:
[afbeelding]
maar je moet wel ff goed stoeien met je instellingen, want de invloed van bewegingen is enorm: (of je moet een enorm vaste hand hebben)
[afbeelding]
Ik probeer zelf ook zo'n "vertraag-foto" te maken, maar het resultaat
is steeds een mislukte witte foto. Sluitertijd en ISO heb ik op verschillende standen gezet, maar het lukt niet echt.
(toestel = Ixus 400)
Zoek eens op tweakers, zijn al wat topics over vol geschreven. en kijk bv. eens op www.ckcpower.comin use? schreef op 22 August 2003 @ 19:52:
Ik heb een vraag aan één van de gebruikers van de IXUS 400.
andere topics:
20x optische zoom voor Digicams (Telefoto's)
CrystalVue Sharpshooter telelens
Digicam add-on lenzen
CrystalVue 8x32 Lens ervaringen
Nou, da's nauwelijks een feature te noemenBonBon schreef op 24 August 2003 @ 12:02:
[...]
He Bzzje, hoe krijg je die onderste foto met dat effect?
Ik probeer zelf ook zo'n "vertraag-foto" te maken, maar het resultaat
is steeds een mislukte witte foto. Sluitertijd en ISO heb ik op verschillende standen gezet, maar het lukt niet echt.
(toestel = Ixus 400)
Ik erger me juist aan die foto's. het is dus door het maken van de foto's met de stand "man met zon" (bij gebrek aan een betere omschrijving) in manual mode bij flitsen.
Beetje spelen met de iso waarden doet een hoop en zweet, licht, discobol, bewegende mensen, bewegende camera doet de rest
vraag me trouwens wel af hoe je de sluitertijd instelt (op zeer kort ipv zeer lang)
Negeren is vooruitzien
De optie sluitertijd in het menu inschakelen. Als je nu in het setup menu van de manual modus zit kan je het instellen door bij licht intensiteit op set te drukken. Je ziet nu een venster verschijnen waar je het in kan vullen.Bzzje schreef op 25 augustus 2003 @ 00:52:
[...]
Nou, da's nauwelijks een feature te noemen
Ik erger me juist aan die foto's. het is dus door het maken van de foto's met de stand "man met zon" (bij gebrek aan een betere omschrijving) in manual mode bij flitsen.
Beetje spelen met de iso waarden doet een hoop en zweet, licht, discobol, bewegende mensen, bewegende camera doet de rest
vraag me trouwens wel af hoe je de sluitertijd instelt (op zeer kort ipv zeer lang)
Minimaal 1 sec.
[ Voor 4% gewijzigd door Oyster op 25-08-2003 09:19 ]
Negeren is vooruitzien
heb ipv de Dane Elec reader een interne Lian-Li alu brushed look reader/writer besteldfjorden schreef op 20 August 2003 @ 18:22:
Ik weet niet of een losse reader handiger is:
Bij de meeste geheugenkaarten zie je staan dat voor deze min. 10.000 insertions worden gegarandeerd. Mag je dat lezen als dat 10.001+ niet meer 100% wordt gegarandeerd? Slijt hiervan alleen de geheugenkaart of ook de contacten in de camera?
En is dat meer of minder vaak dan je dat usb kabeltje in je camera kan stoppen? (Slijt de aansluiting van de kabel of camera of gewoon beiden?) Als het alleen kabeltje en geheugenkaart zijn die slijten is het goedkoper een kabeltje te vervangen.
Een firewire writer/reader zal sneller zijn dan de usb uitvoering lijkt me, hangt van je eigen wensen af of dat interessant is.
Ik zet m na 3 dagen brussel fotos schieten in de trein terug aan; beeld zwart maar wel alle instelling tekentjes (alsof er geen licht is), foto's browsen ging wel. LCD is dus gewoon goed en alles werkt behalve dat ie 'licht ontvangt' Alsof je in t donker aan t fotograferen bent.
Net naar de winkel gebracht; 4 tot 6 weken reparatietijd
lijkt mij dat m'n CCD(??) op één of andere manier kapot is gegaan

[ Voor 12% gewijzigd door r0el op 28-08-2003 13:18 ]
Geef mij maar een Warsteiner.
Heb ik gedaan, kheb zelfs instellingen geprobeerd te veranderen, display uit, weer aan, weer uit, weer aan. Weer niks. Batterij even eruit gehaald, niks. Fotos werden zwart, niks hielpKnakker schreef op 28 August 2003 @ 13:56:
r0el, mijn S30 heeft dat ook, ik moet dan gewoon een keer op 'display' drukken...
615 euro inclusief 256 mem stickkie!
Ben nu alle optie's aan het testen, en heb al zo'n 400 foto's geschoten volgens mij... :-D
Moet alleen nog eventjes een tasje halen en een extra accu, aangezien de cam veel op parties en discotheken gebruikt gaat worden....
Een dag is een dag...
Verwijderd
Verwijderd
...........maakt dat dus niks uit........Tha BasZ schreef op 20 August 2003 @ 20:58:
Is de USB aansluiting van de S400 eigenlijk USB1 of 2?
Aangezien ik een USB 2.0 reader heb...
Als je maar 1 batterij hebt stop je het kaartje maar wat graag in de CF Reader. Het zuigt namelijk je batterij leeg als je via USB doet.Tekn0z schreef op 18 August 2003 @ 01:13:
Volgende week ga ik er ook aan geloven en twijfelde eerst tussen een A70 of de Ixus 400, laatstgenoemde is het geworden, mede door het mooiere uiterlijk en betere functies. Hopen dat de accu nog een aantal jaren leverbaar is, anders als die kapot is dan kan je niets meer.
Vraagje: als ik een CF reader (DA 6 in 1 reader) koop, is dat dan makkelijker, handiger en sneller dan rechtstreeks vd camera via de USB poort halen![]()
OF is het zo dat USB, USB is en het niets uitmaakt of je het met een reader doet of direct via de cam en is de reader alleen handig met meerdere CF kaartjes
* Loft is ook in het bezit van deze Ixus 400Geurt-kun schreef op 31 August 2003 @ 22:01:
[...]
Als je maar 1 batterij hebt stop je het kaartje maar wat graag in de CF Reader. Het zuigt namelijk je batterij leeg als je via USB doet.
Ik heb er heel bewust voor gekozen om een extra batterij te kopen in plaats van een cardreader.
Ik gebruik de camera zoveel dat ik altijd een opgeladen 2e batterij bij me heb. Laatst vele foto's binnen gemaakt en dat gebruikt hij de flits, en ook dat gebruikt weer batterijen.
Extra batterij is
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Als de batterij bijna leeg is dan kan het display niet meer aanr0el schreef op 28 August 2003 @ 13:18:
lijkt mij dat m'n CCD(??) op één of andere manier kapot is gegaan![]()
![]()
Had ik laatst ook

If I agreed with you, we'd both be wrong.
Ben ik even blijk dat ik net een 2de accu had gekocht
Ik had m net opgeladen en ik kon wel lang fotos bekijken....Stiffener schreef op 01 September 2003 @ 15:09:
[...]
Als de batterij bijna leeg is dan kan het display niet meer aanHeb je daaraan gedacht?
Had ik laatst ook
Verwijderd
Dus mijn vraag is, hoe verwijder ik ze via photoshop/paintshop?
ik KREEG er een GRATIS batterij bij, orgineel CanonStiffener schreef op 01 September 2003 @ 15:08:
[...]
* Ibidem is ook in het bezit van deze Ixus 400
Ik heb er heel bewust voor gekozen om een extra batterij te kopen in plaats van een cardreader.
Ik gebruik de camera zoveel dat ik altijd een opgeladen 2e batterij bij me heb. Laatst vele foto's binnen gemaakt en dat gebruikt hij de flits, en ook dat gebruikt weer batterijen.
Extra batterij is, de camera ook
55 euro heb ik er voor betaaldTekn0z schreef op 03 September 2003 @ 10:25:
[...]
ik KREEG er een GRATIS batterij bij, orgineel CanonAlthans de fotozaak was vergeten dat er al in de doos een batterij zat, ingepakt en wel. En kreeg er een extra bij
Ik niets gezegd, want een batterij is natuurlijk wel wat geld
Verwijderd
http://www.inkoopacties.net/ia/767x5kx0/1?g=yyrlzqdz
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 23:29 ]
Ik heb er 2 maanden geleden 590 euro voor betaald bij de lokale electroboer, een mooi prijsje vond ik, aangezien deze man een uitstekende service biedt.
[ Voor 7% gewijzigd door spok9 op 26-09-2003 13:14 ]
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

[ Voor 3% gewijzigd door akooi op 01-10-2003 19:55 ]
Verwijderd
Die MOET ik dus hebben, ik ben hier goed enthousiast gemaakt...dan zou ik je zeker adviseren om de IXUS 400 te halen. Het is regelrecht een TOPPER!
Ik was vanmiddag in de stad, wat me dan wel opvalt is dat hij nog steeds 569 euro kostte gemiddeld.
Na hoeveel tijd gaan die prijzen meestal omlaag????
Als ik de firmware op de CF kaart probeer te zetten (winxp) krijg ik de melding dat er meerdere camera's verbonden zijn (ook nog een webcam) nadat ik de webcam eruit haal zegt ie dat er nog steeds meerdere camera's verbonden zijn. Kheb de drivers van canon geinstalleerd. Wat doe ik verkeerd?akooi schreef op 01 October 2003 @ 19:53:
Op DPReview.com las ik dat er nieuwe firmware beschikbaar is. De nieuwe firmware heeft Pictbridge support. Ik heb net geupdate, in het menu is ook nix veranderd. Nu alleen nog wachten op pictbridge printers.
Edit; is er anders een andere mogelijkheid om de firmware op de CF kaart te krijgen zonder CF-reader?
[ Voor 8% gewijzigd door r0el op 15-10-2003 09:24 ]
En dat is nou juist het probleem; dat tooltje zegt dat ik meerdere camera's verbonden heb en sluit zichzelf vervolgens afakooi schreef op 15 oktober 2003 @ 20:46:
Via de camera zelf... tooltje zet firmware op juiste manier op de kaart, dan krijg je ook de optie update firmware als je de camera aan zet.

[ Voor 8% gewijzigd door akooi op 15-10-2003 22:29 ]
Is er al iemand die heeft ontdekt hoe je in wat donkere omgevingen wat acceptabele foto's kan maken zonder die enorme bak licht vd flits?
dus woon je een beetje bij de grens en vind je de Ixus 400 te duur dan is dit een mooie oplossing ..
heb hem zelf ook gekocht daar en ben er zeer tevreden over
Verwijderd
@mca2: Ik zou maar blij zijn met een digitale camera die fatsoenlijk flitst ;-)
Verwijderd
Das de nachtflister...heb je eigenlijk standaard voor nodig voor echt goede foto's..mca2 schreef op 19 October 2003 @ 22:45:
tot zover weinig mis met mijn net aangeschafte IXUS400. Behalv dan die enorm felle flits. De reeds eerder benoemde flits stand "man met zon/ster" stand is wel iets beter maar vereist erg vaste handen en stilstaande objecten.
Is er al iemand die heeft ontdekt hoe je in wat donkere omgevingen wat acceptabele foto's kan maken zonder die enorme bak licht vd flits?
En je sluitertijd langer maken voor donkere omgevingen.
Beetje spelen met die cams...
Verwijderd
net even de topic doorgescand, maar niet echt gevonden wat ik zocht. Ik wil graag een extra accu kopen. Nu zijn hier een aanta opties voor:
1.Een originele kopen. Via de prijslijst zie ik dat je voor 18 euro al een originele heb. Echter ik weet niet of ik deze zaak kan vertrouwen (stond niets bij van gebruikerservaringen). Heeft iemand hier ervaring mee? De winkel was www.it-factor.nl.
2. Een nepding kopen. Via www.batterybarn.com of http://www.sterlingtek.com. Ik weet echter niet wat de kwaliteit is van die nepbatterijen.
3. Een nepding van bijvoorbeeld HAMA kopen. Deze heb ik echter nog niet goedkoop genoeg ergens gevonden.
Heeft iemand ervaringen met een van deze drie opties?
Negeren is vooruitzien
Verwijderd
Echt niemand?Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 20:18:
Weet iemand of je ergens de Nederlandstalige Ixus 400 handleiding kan downloaden?
Dacht heb ff tijd dus ga ff zoeken, maar hij is echt nog nergens te vinden helaas.Racetows schreef op 19 oktober 2003 @ 20:18:
Weet iemand of je ergens de Nederlandstalige Ixus 400 handleiding kan downloaden?
E.P.M. Linsen
Daarom is die cardreader zo verrekte handig.Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 20:21:
Het is een prachtige camera en hij is heerlijk klein, maar 1 ding valt me tegen, er zit geen stroomkabeltje bijgeleverd, dus nu moet ik met die accu al mijn foto's uploaden naar de pc. Mi een beetje zonde voor de accu.
Gaat nog sneller ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Geurt-kun op 04-11-2003 21:03 ]
Bestaat niet, er is alleen een Engelse versie te downloaden, maar die heb je waarschijnlijk al in boekvorm.Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 20:18:
Ik heb geprobeerd mijn Nederlandse te vertalen en online te zetten, maar dat is monnikkenwerk en ben ik heel erg gauw mee gestopt.
Op de site van canon nl staat een link (Vas Supplies) waar je de Nederlandse versie kunt bestellen voor EURO 34,51, inclusief verzendkosten.
Daar kun je niet tegenop vertalen.
In de handleiding wordt alleen gesproken dat dit kan als je een foto uitprint.
(toestel = Ixus 400).
Verwijderd
Ah helaas, maar bedankt voor het zoeken!elinsen schreef op 04 november 2003 @ 19:52:
[...]
Dacht heb ff tijd dus ga ff zoeken, maar hij is echt nog nergens te vinden helaas.
Inderdaad, de Engelse heb ik al. Kan me inderdaad voorstellen dat vertalen een monikkenwerk is!!Geurt-kun schreef op 04 november 2003 @ 21:13:
[...]
Bestaat niet, er is alleen een Engelse versie te downloaden, maar die heb je waarschijnlijk al in boekvorm.
Ik heb geprobeerd mijn Nederlandse te vertalen en online te zetten, maar dat is monnikkenwerk en ben ik heel erg gauw mee gestopt.
Op de site van canon nl staat een link (Vas Supplies) waar je de Nederlandse versie kunt bestellen voor EURO 34,51, inclusief verzendkosten.
Daar kun je niet tegenop vertalen.
Maargoed, ik doe het wel met de Engelse versie. Dat begrijp ik allemaal perfect hoor, maar ik dacht als er nou een Nederlandse versie te downloaden is ergens, is dat altijd mooi meegenomen. Maar helaas pindakaas
En spelen met de sluitertijd kan alleen van 1 tm 15 seconden, daaronder lukt helaas niet. Dit zouden ze vast wel kunnen aanzetten in hun software maarja, dan wordt het dingetje waarschijnlijk te veel een concurrent voor duurdere modellen. Kortom de opmerking speel eens met ixus400 is een beetje kort door de bocht. Val toch minder mee te spelen dan zo op het eerste gezicht blijkt.
En over die handleiding. Ik heb bij demion.nl de ixus400 besteld. Ik kreeg de Duitse versie maar heel attent de Nederlandse er ook bij. Dit was een uitgeprint dingetje leek het mij, dus vraag het hen eens.
En er is een adapter voor de ixus400, ack500 ofzo. Wel 80euro en helaas niet zodanig dat je je batterij er mee kan opladen. Je doet een soort nep batterij erin die als stekker werkt.
Zelf ben ik ook opzoek naar een extra batterij. En originele kost gewoon iets van 40euro en zal ook niet goedkoper worden denk ik. Die bij IT-factor is ook een 'neppert', dit bleek na een meeltje. Als iemand goedkope originele batterijen weet houd ik me aanbevolen.
Duurt dit bij de Ixus400 ook zo lang, of neemt 'ie vrijwel direct de foto?
En in mijn Powershot gaan 4 AA batterijen (GP 1600mAh), deze gaan waarschijnlijk een stuk langer mee dan het accutje van de Ixus, maar kan iemand mij vertellen of de accu van de Ixus krachtig genoeg is voor een avondje foto's schieten (met flits dus) en ook af en toe even terugkijken? Meestal schiet ik zo'n 100 foto's op een avond met de LCD uit (zie je toch amper wat op in het donker).
de V3 neemt vrijwel direct een foto dus zal dit bij de S400 ook wel zo zijn (hulde aan het superfelle focusledjeSander-B schreef op 30 november 2003 @ 11:01:
Vraagje, ik neem mijn huidige camera (Canon Powershot A40) elk weekend mee met uitgaan, alleen dit ding is toch wel behoorlijk log, en bij de slechte lichtomstandigheden duurt het tot soms wel 10 seconden voordat ie er eindelijk achter komt dat ie niet kan focussen.
Duurt dit bij de Ixus400 ook zo lang, of neemt 'ie vrijwel direct de foto?
En in mijn Powershot gaan 4 AA batterijen (GP 1600mAh), deze gaan waarschijnlijk een stuk langer mee dan het accutje van de Ixus, maar kan iemand mij vertellen of de accu van de Ixus krachtig genoeg is voor een avondje foto's schieten (met flits dus) en ook af en toe even terugkijken? Meestal schiet ik zo'n 100 foto's op een avond met de LCD uit (zie je toch amper wat op in het donker).
en 100 foto's zijn met gemak te halen op 1 acculading, 150 MET lcd en flits is zelfs nog te doen dus don't worry
Die ga ik binnenkort maar eens aanschaffen dan... Of zijn er tegenwoordig echt goede concurrenten voor de Ixus400 op de markt?
Ik zat ook te kijken voor de Casio EXILIM EX-Z4, maar ze waren bij DP Review al niet zo heel erg super over de Z3, en de Z4 heeft alleen een 4 megapixel CCD, verder geen verbeteringen dus die heb ik maar uit mijn hoofd gezet.
4mpixel zijn er genoeg
4 mpixel en in broekzak passend: minder
4 mpixel, broekzak, compactflash geheugen: nog minder
etc
etc
Negeren is vooruitzien
Verwijderd
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 13:58 ]
Graag wat adviezen...
[ Voor 1% gewijzigd door havana op 02-12-2003 21:12 . Reden: typo ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik zit precies tussen deze zelfde camera's te twijfelen, maar ook nog tussen de Casio QV-R40. Deze camera doet niet onder qua kwaliteit voor de andere twee, maar is wel een stuk scherper geprijst. Daarentegen is het 2" scherm van de Z4 ook wel errug mooi!havana schreef op 02 december 2003 @ 20:10:
Zit een beetje te twijfelen tussen een Casio Z4 en een IXUS 400. Misshien aardig om te vermelden dat ik al een HP camera heb (met 128 MB SD card). Hier werkt de Casio volgens mij ook mee...
Graag wat adviezen...
Even deze week de beslissing maken want volgend weekend zit ik in New York, en aangezien de prijzen daar toch een stuk aangenamer zijn wil ik graag met een van deze 3 terug komen
Graag wat meer ervaringen van de Casio Z4 en de QV-R40
Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO
Ik vraag in mijn post voor concurrenten voor de Ixus 400, 4 megapixel en broekzakpassend dus, met een voorkeur voor CF geheugen.Bzzje schreef op 02 december 2003 @ 17:59:
Hangt er vanaf wat je wilt:
4mpixel zijn er genoeg
4 mpixel en in broekzak passend: minder
4 mpixel, broekzak, compactflash geheugen: nog minder
etc
etc
Nog meer suggesties behalve de Casio?
Mijn huidige Powershot A40 is het HEEL erg traag mee (zie ook een aantal posts terug), dus dat is 1 van de redenen waarom ik een nieuwe camera koop.
Dan wil ik natuurlijk wel even zeker weten dat de autofocus van de Ixus niet weer zo traag is.
het is idd een lekker groot schermpje, maar vergelijk de resoluties eensChris10 schreef op 02 december 2003 @ 21:15:
[...]
Ik zit precies tussen deze zelfde camera's te twijfelen, maar ook nog tussen de Casio QV-R40. Deze camera doet niet onder qua kwaliteit voor de andere twee, maar is wel een stuk scherper geprijst. Daarentegen is het 2" scherm van de Z4 ook wel errug mooi!
Even deze week de beslissing maken want volgend weekend zit ik in New York, en aangezien de prijzen daar toch een stuk aangenamer zijn wil ik graag met een van deze 3 terug komen
Graag wat meer ervaringen van de Casio Z4 en de QV-R40
Z4: 2" > 84,960 pixels
S400: 1,5" > 118.000 pixels
oftewel, het TFT'tje van de sS400 heeft VEEL meer detail! dus kan je ook veel beter zien of een foto goed gefocust is bijvoorbeeld
[edit] en ik kan het weten, heb hiervoor een finepix 2800z gehad .. die had een LCD'tje van 1,8" met maar 64.000 pixeltjes .. echt een ramp!
[ Voor 13% gewijzigd door Luuk op 03-12-2003 12:22 ]
Dit topic is gesloten.