Almere Hoge Vaart en Noorderplassen vanavond dit alles met een laagstaande felle rode zon.
1. (1:2 crop)

2.

3.
1. (1:2 crop)

2.

3.

Verwijderd
DIT vind ik echt heeel erg lullig van je "Heengaan-meester"! We zouden toch samen met Vacuumcleaner gaan?? (ook al moet die z'n camera weer terugsturengomaster schreef op 25 mei 2003 @ 20:20:
Ik ben even in ons winkelcentrum geweest. En weer via een museumspoor naar huis gereden. Hier een viertal foto's.
[1]
[afbeelding]
[2]
[afbeelding]
[3]
[afbeelding]
[4]
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door FireArrow op 26-05-2003 00:10 ]
hehe, Timyo, eindelijk een licht-verf-foto die me aanspreektVerwijderd schreef op 25 May 2003 @ 14:11:
K, misschien een beetje zwaarmoedig maar toch:
[afbeelding]
Nummer 2 is netjes: goede compositie en na een goede Photoshop-behandeling komt het met de kleuren en scherpte ook wel goed te zittenVerwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 22:06:
Achter mijn huis staat een vogelhuisje met daarin jonkies.
Je zag elke paar minuten een vogel aanvliegen naar het huisje toe vliegen, waarop ik besloot om deze beelden vast leggen.
Nou hieronder zijn enkele foto's te zien.![]()
Eerste foto heeft autolevel en autocontrast ondergegaan en verder zijn alle foto's wat gecropt
Any comments?
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Verwijderd
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Verwijderd
Die man ben ikVerwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 00:28:
@Timyo: Hele mooie foto! <detail mode>Ik zie een donkergrijs half-rechthoek (links en boven) om de roos staan, is dit opzet om meer nadruk op de bloem te leggen?
@bakman: Strak. Geen CA
@Eurofighter: Die eerste is erg mooi! Als je hem meer aan de rechter kant had kunnen schieten was hij denk ik nog beter geweest. Moeten ie wel mee meewerken natuurlijk. Focus kan ook nog iets beter. De tweede en derde zijn minder spectaculair dan de eerste, maar wel prettig om naar te kijken
@dbzfan: Mist en een rode zon: mooie combinatie: alleen is hij bewogen en de horizon lijkt een beetje scheef. Volgens mij kun je meer in de buurt van de bomen die in de achtergrond staan super foto's maken onder deze omstandigheden.
@vacuumcleaner: Mooie foto's: 1 & 4 vind ik de beste. 5 had ik mooier gevonden zonder die man.
[ Voor 12% gewijzigd door vacuumcleaner op 26-05-2003 11:44 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Verwijderd
Die laatste is mooi zo met dat licht door de bomen, jammer van het paaltje dat daar staatVerwijderd schreef op 26 May 2003 @ 13:24:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De foto's zijn gemaakt met een Canon Powershot S-40.
Commentaar is welkom.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 15:30 ]
NOU NOU firearrow... Ik heb maar een paar test shots gemaaktFireArrow schreef op 26 May 2003 @ 00:09:
[...]
DIT vind ik echt heeel erg lullig van je "Heengaan-meester"! We zouden toch samen met Vacuumcleaner gaan?? (ook al moet die z'n camera weer terugsturen) Maar ik heb mijn cam over een heel wat aantal uurtjes all..
kon je weer niet wachten???
Trouwen over je platen...
Niets an... behalve 2 en 4..
4 heeft vooral een special effect omdat de horizon niet straigt is![]()
Jealous?? Nooohhhh
Verwijderd
Wat scherp man! Mooie compostities Michael!Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 13:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's zijn gemaakt met een Canon Powershot S-40.
Een dagje uit in Diergaarde Blijdorp in Rotterdam.
Commentaar is welkom.
Mooi zw/w!! Veel foto's lenen zich er niet zomaar voor om omgezet te worden naar zwart-wit, maar dit vind ik echt een goeie foto.
Verwijderd
Verwijderd
Wat voor cam heb je nou?Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 16:19:
Ik heb wel is inderdaad eerder wat gepost maar of het die van Euro Disney waren weet ik niet meer zeker, maar het zou kunnen
Verwijderd
Je hoeft je niet bij mij te verontschuldigen. Die rotopmerking gaf je tegen .Mastertje; en niet mij.dbzfan schreef op 25 mei 2003 @ 15:14:
[...]
Ik had het idd wat beter kunnen brengen, was een rotopmerking.
@ clyde, Sorry daarvoor.
Maar ik vind het nogal flauw van jóu om dan te zeggen dat die van hem beter zijn, want dat slaat ook echt nergens op.
Het zijn op zich leuke foto's, alleen zit er weinig contrast qua kleur e.d. in. Probeer daar wat meer mee te doendbzfan schreef op 26 May 2003 @ 15:53:
Pics vers van de pers, iemand comment?
[1]
[afbeelding]
[2]
[afbeelding]
[3]
[afbeelding]
[4]
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 17:35 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 26-05-2003 17:51 ]
[ Voor 23% gewijzigd door wolly_a op 27-05-2003 08:08 . Reden: FF de locatie van de foto's veranderd omdat lycos mijn plekkie heeft gedumpt. ]
Verwijderd
Met het verkeerde been uit bed gestapt ?Aham brahmasmi schreef op 26 May 2003 @ 17:48:
AUB niet volgende keer meer! Dit valt echt niet in de categorie van dit topic en is al eens eerder zeer passend betiteld als autopr0n.Maar serieus, er is in een paar afleveringen terug door iemand een post met wel 25 (oid) van dit soort in fotografisch opzicht volkomen oninteressante foto's neergezet. Een verslag van de autorai zet je aub dus maar in een ander topic waar de mensen geïnteresseerd zijn in auto's ok?
Of maak anders echt een selectie (zoals in de startpost gezegd wordt), mocht je ook nog foto's gemaakt hebben met een kunstzinnige intentie. Maar aan je bovenstaande foto's te zien lijkt dat niet zo te zijn en aangezien dit topic niet een verzamelbak voor digitale plaatjes is, raad ik je aan om iig niet meer van dezelfde foto's te posten.
Ik wil niet bot zijn (shit, te laat), maar als je hier een foto van een auto post, dan kan de reden om de foto te posten niet zijn dat de auto mooi is, maar wel dat de foto mooi is (wat zelfs kan met een lelijke auto
). Snappie.
kerl ga nou maar weer spelen buiten ofzo...Aham brahmasmi schreef op 26 May 2003 @ 17:48:
AUB niet volgende keer meer! Dit valt echt niet in de categorie van dit topic en is al eens eerder zeer passend betiteld als autopr0n.Maar serieus, er is in een paar afleveringen terug door iemand een post met wel 25 (oid) van dit soort in fotografisch opzicht volkomen oninteressante foto's neergezet. Een verslag van de autorai zet je aub dus maar in een ander topic waar de mensen geïnteresseerd zijn in auto's ok?
Of maak anders echt een selectie (zoals in de startpost gezegd wordt), mocht je ook nog foto's gemaakt hebben met een kunstzinnige intentie. Maar aan je bovenstaande foto's te zien lijkt dat niet zo te zijn en aangezien dit topic niet een verzamelbak voor digitale plaatjes is, raad ik je aan om iig niet meer van dezelfde foto's te posten.
Ik wil niet bot zijn (shit, te laat), maar als je hier een foto van een auto post, dan kan de reden om de foto te posten niet zijn dat de auto mooi is, maar wel dat de foto mooi is (wat zelfs kan met een lelijke auto
). Snappie.
Canon EOS 80D En wat glaswerk
'ik vind ze pics juist wel mooi dus post maar lekker door'Firecow schreef op 26 May 2003 @ 18:02:
[...]
kerl ga nou maar weer spelen buiten ofzo...
dit topic is juist voor foto's en niet voor mensen zoals jij die niks zinnigs te melden hebben zoals hier boven... als jij niet geintereerd bent in auto's ofzo hoef je het gelijk te verbieden voor hem hoor...
ik vindt ze pics juist wel mooi dus post maar lekker door kerl
[ Voor 3% gewijzigd door HunterPro op 26-05-2003 18:07 ]
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door bazs2000 op 26-05-2003 18:53 ]
hoezo ik zeg gewoon dat ik ze pics mooi vind klaar.HunterPro schreef op 26 May 2003 @ 18:07:
[...]
'ik vind ze pics juist wel mooi dus post maar lekker door'
Afgezien de taalfouten die ik je vergeef poneer je hier toch een heel erg aparte stelling
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 20:32 ]
hee vrieserik, doe's ff die foto resizen naar maximaal 610 pixels breed manVerwijderd schreef op 26 May 2003 @ 19:46:
tijdens t grasmaaien heb ik ffs me best gedaan:
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door HunterPro op 26-05-2003 20:30 ]
Verwijderd
athlonkmf schreef op 17 May 2003 @ 14:23:
Digitale camera foto's
Resizen kan heel makkelijk met Irfan View, hier en hier te downloaden.
Ram op ctrl-r en je kan resizen.
Een maximale breedte van 640 pixels lijkt me een mooie richtlijn.
Leuke foto!
Harry, er wordt zowel in de algemene FAQ als in de FAQ van GT verzocht om foto's en afbeeldingen zo te plaatsen (evenals tekst) dat deze de layout niet verneukt. Toevallig weet ik dat dit zo is bij een afbeeldingsbreedte van 610 pixels.Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 20:34:
@HunterPro: niet eerder opgevallen? Lees anders hier eens
[...]
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Woei, mooie paarse randjes
[ Voor 21% gewijzigd door bazs2000 op 26-05-2003 21:22 ]
Verwijderd
ik zal niet ook direct beginnen te jammeren om de size van je foto.....
Verwijderd
Dat weet ik. Maar de moderator van dit topic heeft besloten dat ze hier max 640 pixels mogen zijnHunterPro schreef op 26 May 2003 @ 20:48:
[...]
Harry, er wordt zowel in de algemene FAQ als in de FAQ van GT verzocht om foto's en afbeeldingen zo te plaatsen (evenals tekst) dat deze de layout niet verneukt. Toevallig weet ik dat dit zo is bij een afbeeldingsbreedte van 610 pixels.
(bb) || !(bb)
Mooie chem! prachtplaatje!
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 21:58 ]
Verwijderd
Hee hier was ik vanmiddag nog, zal eens beter opletten of ik die hamer ergens zie kieken in de toekomst
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Verwijderd
@dbzfan: bedanktvacuumcleaner schreef op 26 mei 2003 @ 22:48:
[...]
Hee hier was ik vanmiddag nog, zal eens beter opletten of ik die hamer ergens zie kieken in de toekomst
Ik zie het ook, hoe komt dat ook alweer(behalve de lange sluiterstijd) Volgens mij is het een sonycam ofzo die dit vertoond. Althans de lens.Azrael schreef op 26 May 2003 @ 21:17:
[...]
Woei, mooie paarse randjes
HunterPro: volgens mij is het huidige maximum 602 pixels, maar 640 moet kunnen vind ik, al is 600 ook wel genoeg
Hmm.. doet me denken aan een oud plaatje van mij: [afbeelding]bazs2000 schreef op 26 May 2003 @ 18:52:
Zo, ik heb sinds vrijdag mijn s602z.
......
[afbeelding]
Ook moet ik erbij zeggen dat er niets is gecropped, het enige wat ik ermee heb gedaan is resizen.
[ Voor 33% gewijzigd door Graaf op 27-05-2003 15:27 ]
![]() |
![]() |
![]() |
Vet. Vooral die symmetrie is beter. Hij is misschien een beetje donker maar dat kan aan mij liggen.bazs2000 schreef op 26 May 2003 @ 21:19:
Ik ben zojuist bij de sluizen van Ijmuiden geweest, een paar plaatjes geschoten en van die plaatjes vond ik deze wel speciaal.
[afbeelding]
Graag zou ik willen weten wat jullie hiervan vinden, als het kan ook jullie mening van mijn foto op de vorige pagina.
Edit:
Laat ik er even bij vertellen wat het is.
Op de foto staat een klein stukje van de hoofd-controlekamer. Hierin is zo'n beetje het beheer van de sluizen.
[ Voor 5% gewijzigd door gomaster op 27-05-2003 16:18 ]
gewoon doen, niet teveel bij nadenkengraaf schreef op 27 mei 2003 @ 12:52:
Ik ga a.s. zaterdag voor een weekje naar frankrijk.
Ik zit daar bij m'n grootouders, in een oud.. klein.. echt frans dorpje..
Veel erg oude huizen .. vervallen huizen .. etc.
Hebben mensen hier nog wat tips over hoe ik het beste buiten shots kan/moet maken van dit soort dingen. ( vervallen panden... het stille straatleven van zo'n dorpje etc )
dbzfan in "Digitale camera foto's deel 17", deze bedoel je?dbzfan schreef op 27 mei 2003 @ 17:16:
Iemand nog comment op mijn foto's?
1 en 2 zijn mooi.Timmert schreef op 27 May 2003 @ 17:25:
[...]
Heeft er nog iemand commentaar op mijn foto's? (Timmert in "Digitale camera foto's deel 17")
Dude, dwing eens niet zo veel aandacht af; als niemand reageert dan is dat pech.dbzfan schreef op 27 May 2003 @ 17:16:
Iemand nog comment op mijn foto's?
Fokked up, je slaat de spijker op z'n kop.Hangloozz schreef op 27 May 2003 @ 17:49:
[...]
Dude, dwing eens niet zo veel aandacht af; als niemand reageert dan is dat pech.
En als het alleen is om een pluim in je reet gestoken te krijgen dan kan dat: bij deze.
yep, call me a sucker, maar soms wordt ik daar zo fokked op van...
Verwijderd
Damn, woon ik net in Zuid-Limburg.gsjonnie schreef op 27 mei 2003 @ 18:16:
In Nederland kunnen liefhebbers het beste afreizen naar de noordelijkste puntjes van Nederland, bijvoorbeeld de waddeneilanden.
Verwijderd
op de 1 of andere manier zijn je foto's behoorlijk onscherp, erg jammer, want ze zien er best leuk uit...klaasjong schreef op 27 May 2003 @ 15:33:
The TGV Saint Exupéry station is considered to be the pioneer of its kind for the 21st century. The bold
steel, glass and concrete architecture was created by the engineer and architect Santiago Calatrava.
Het TGV-station van Lyon van buitenaf gezien. Geweldig uitzicht hier!
[afbeelding]
De stalen kolommen met hun klinknagels. Donderwolken op de achtergrond.
[afbeelding]
Detail: zelfs de bushaltes en sommige paaltjes zijn in dezelfde typering uitgevoerd als het station!
[afbeelding]
Ik woon in Groningen, pak gewoon om 4 uur de fiets en fiets in noordelijke richting
Ik denk niet dat dat zo heel veel uit maakt je zal vast wel de zon zien net zoals iedereen in nederland, maar in het noorden kun je het beter zien.
Verwijderd
G-PHREAK schreef op 27 mei 2003 @ 19:38:
bakman:![]()
mooi man.. vooral die eerste..
gebruik je statief voor maanpics??
Verwijderd
Verwijderd
Schitterende foto's Bakman!Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 19:26:
ik vind dit hemellichamen in hun normale vorm ook fantastisch ;-)
Canon 10D & 100-400 IS
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Thanks !Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 20:20:
[...]
Schitterende foto's Bakman!
Met welke instelling ben je te werk gegaan met die eerste plaat?
Verwijderd
Het mooiste schiet je deze platen met een SLR vanwege de "bokeh" (achtergrond die verdwijnt)Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 20:18:
Vandaag weer met mijn camera achter mijn huis rondgelopen![]()
Ik heb geprobeerd om een foto te maken waarbij ik wilde dat een plant die zogenaamd licht door heen scheen. Ik wil graag deze techniek onder de knie krijgen.
Kan iemand tips geven wat je het beste te werk kunt gaan, dat ik zodanig een foto krijg dat de plant zogenaamd 'gloeit'?
Hieronder zijn er twee voorbeelden die ik heb geprobeerd:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
Verwijderd
Is het een zelf portret Eurotic ????Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 20:24:
Ik vind deze foto wel erg cool, het is me namelijk nog nooit opgevallen dat geiten zulke gekken ogen hadden
[afbeelding]
CLICKABLE
Alleen groot deel gecropped
Verwijderd
Ja, me haar zit alleen niet goed
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 20:48 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 21:04 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 21:09 ]
Verwijderd
Vanavond ff langs de Weverskade gelopenVerwijderd schreef op 27 May 2003 @ 21:02:
[afbeelding]
Na alle schoonheden op een rijtje, is hier een verschrikkelijk lomp beest.
Vraag me niet hoe dit dier heet.
Commentaar is welkom.
Foto is gemaakt met een Canon Powershot S-40.
Eurotic, waar zijn die foto's gemaakt ?
Verwijderd
thankx, ik leer iedere dag om wat moois te schieten.Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 21:09:
Bakman, ik heb net even op je pagina gekeken, staan een aantal pracht foto's op.
Vooral deze twee vind ik erg mooi:
http://www.digitallyactive.com/public/photos/Birds/4.jpg
http://www.digitallyactive.com/public/photos/Birds/1.jpg
En zo staan er wel meerdere, maar om die nu allemaal op te noemen, het zijn mij er teveel
[ Voor 4% gewijzigd door blakez op 27-05-2003 21:18 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Bakman, Ik heb een Fujifilm S602Z. Ik denk dat het mogelijk moet zijn dat mijn camera ook kan. Door welke manier kan je dan te werk gaan om "bokeh" te verkrijgen, zonder dat ik achtergrond hoeft te kiezen?Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 20:37:
[...]
Het mooiste schiet je deze platen met een SLR vanwege de "bokeh" (achtergrond die verdwijnt)
Heb je die niet dan : Zoek voor een geheel donkere achtergrond, zoiets als je bij die eerste voor een gedeelte hebt, maar dan dus helemaal.
Ik vind het ook altijd fantastisch....die bladeren vind je vrijwel overal dus het is vrij simpel om plaatjes ervan te schieten.
Eerlijk gezegd vind ik het wel storend en het is ook makkelijk te verhelpen, zelfs met dit zeer kleine formaat kan ik er nog dit van maken:blakez schreef op 27 mei 2003 @ 21:17:
In de tuin zat een lief lieveheersbeestje..Na Auto Contrast in photoshop kwam er (vond ik dan) wel een mooie tint aan de foto.. Ruis vind ik hier iig niet storend..
[afbeelding]
comments anyone?
[ Voor 8% gewijzigd door Azrael op 27-05-2003 22:27 ]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 22:34 ]
Bedankt voor het commentaar.. Als ik nu beide foto's zo zie moet ik eerlijk toegeven dat ik jou versie toch nét iets beter vind dan wat ik ervan gemaakt heb..Azrael schreef op 27 May 2003 @ 22:26:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik het wel storend en het is ook makkelijk te verhelpen, zelfs met dit zeer kleine formaat kan ik er nog dit van maken:
[afbeelding]
BTW, je plaatje kan wel wat jpeg compressie gebruiken, meer dan 300 kb is asociaal veel
[ Voor 9% gewijzigd door blakez op 27-05-2003 22:34 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq