Hij is ook versoept, maar de kleuren waren echt zo

En nee, deze is uit de hand geschoten, dus 2 foto's over elkaar heen zijn het niet (gaat lastig zonder statief)...
Edit: Ik wil dat nog wel 's gaan proberen: 2 foto's over elkaar heen plakken, maar laat ik dan niet beginnen met boomtoppen, dat is zooooveel lastiger knippen dan een dak van een huis ofzo

Klopt, al heb je wel een depth-of-field preview knopje op veel (D)-SLR's, dus je kunt al wel wat zien, maar doorgaans heb je daar weinig aan bij kleine diafragma's omdat het beeld dat je dan ziet gewoon te donker is om iets aan af te kunnen leiden.
S602Z zeker niet (net even geprobeerd). Je leert er snel mee omgaan: je weet op een gegeven moment wanneer je groot, en wanneer je klein nodig hebt. Hoe dichter bij je onderwerp, hoe groter de f-waarde, behalve als je speciale effecten wilt bereiken als blurry achtergrond.
Ik heb ook een s602 gehad en daarmee heb ik vrijwel altijd ff gekeken door in te zoomen op de foto, hoe de pic gelukt was. Niet goed? FF overnieuw doen, daarvoor heb je nou een digicam

Op de preview op je LCD als je de foto al gemaakt hebt kan je natuurlijk al wel wat zien, en eventueel de foto opnieuw maken. Maar zoals ik al zei: je leert heel snel hiermee omgaan.
Helaas kun je met mijn D30 niet echt fijn inzoomen op een plaatje, je kunt alleen het plaatje in 9 gelijke delen verdelen en dan die per stuk bekijken, het fijne aan de s602 vond ik dat je zelfs tot op pixelniveau kon inzoomen en zo heel goed kon zien wat scherp en wat niet scherp was...
[
Voor 104% gewijzigd door
Grrrrrene op 28-05-2003 13:07
]