Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Anoniem: 86606 schreef op 07 juli 2003 @ 16:16:
morgen ga ik ook een s55 kopen :) kan niet wachten

hoeveel foto's kun je ongeveer nemen met 1 volle batterij?
geen idee, maar iig meer dan er op die schrale 1 mb shared mem passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 86606 schreef op 07 July 2003 @ 16:16:
morgen ga ik ook een s55 kopen :) kan niet wachten

hoeveel foto's kun je ongeveer nemen met 1 volle batterij? (met flits bedoel ik:))
Op de site van Siemens staat dat als de battery 100% vol is en je vervolgens 10 foto's met flits maakt op de hoogste kwaliteit, er 5% van de energie is gebruikt. Mijn ervaring is dat je foto's kunt maken totdat er nog 25% van de batterij energie over is (dit is niet wat de indicatie in de standby stand weergeeft, maar de accu indicatie in het developers menu).
Echter, wat hierboven werd gezegd. Er is lang niet genoeg ruimte om al deze foto's op te slaan op het interne geheugen.
Ten tweede, misschien is het toch wel handig dat de battery even meegaat. De zoeker is verre van perfect. Meestal moet ik eerst meerdere foto's maken voordat ik het onderwerp pas echt goed/passend in beeld heb gebracht. En dan nog is het meestal zo van, "laat maar zitten, dit is voorlopig de beste."

Hieronder een paar quotes van de FAQ van de Siemens site:
What is the energy consumption of the Quick Pic Camera?
In fact, the standby time of the mobile decreases when the camera is connected. As long as the camera is only connected but not in use, it consumes about 33 % of that energy which is needed for a telephone call. During operation, the energy consumption is higher. Therefore, we suggest to connect the camera only when needed for taking pictures.
What is the energy consumption for taking pictures with the integrated flashlight?
If you take 10 pictures (loading the flashlight - taking the picture) and send the pictures, this will need about 5 % of the whole battery capacity.
Korakal, misschien wel handig om de link naar de Siemens FAQ toe te voegen aan de start post?

[ Voor 8% gewijzigd door jules op 07-07-2003 21:56 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 08:58

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 07 July 2003 @ 21:54:
Korakal, misschien wel handig om de link naar de Siemens FAQ toe te voegen aan de start post?
Ik dacht dat ik die er al es in had gezet... blijkbaar toch niet 8)7
Naja alsnog gedaan, dank :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:06
Dan nog een leuk probleempje.
De vakantie's komen er weer aan. Of zijn voor velen al begonnen. Als je naar het buitenland gaat wil je natuurlijk je voorkeursnetwerken goed hebben ingesteld. Dit kan namelijk veel geld schelen. Alleen loop ik met met S55 versie 12 weer tegen een probleem aan. Wanneer ik de voorkeursnetwerken heb gewijzigd en het toestel uit en aan zet, dan staan de oude instellingen weer terug. En mijn nieuwe en gewijzigde netwerken staan er dus niet meer.

Waarschijnlijk ligt dit aan SIM, die niet geschreven kan worden? Of is het wat anders?
Iemand enig idee?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49095

updaten naar versie 16 dan.... die is beter
als je gebeld word krijg je ook meer te zien, is wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Anoniem: 49095 schreef op 08 juli 2003 @ 12:07:
updaten naar versie 16 dan.... die is beter
als je gebeld word krijg je ook meer te zien, is wel fijn!
Helaas is alleen nog maar v12 voor download beschikbaar.
Werken wijzegingen in Voorkeursnetten in v16 wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja net getjekt
werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34119

en waar is die V16 te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

staat in dit topic ergens een link van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Maar het is de Duitse Versie? En dus geen NL T9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb gewoon nederlands t9....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Met v16 blijven veranderen in voorkeursnetwerk ook niet in het toestel staan helaas.
Denk dat het aan mijn Vodafone SIM ligt.

Ellendige Ringtone Bug is nu wel weg gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar kun je eigenlijk zien wat je huidige FW is.

ik heb namelijk nou staan:
SW Version 11
DW date 2003 - 03 - 07

is dat dan de FW 11??

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 34119 op 08-07-2003 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 34119 schreef op 08 July 2003 @ 14:46:
waar kun je eigenlijk zien wat je huidige FW is.

ik heb namelijk nou staan:
SW Version 11
DW date 2003 - 03 - 07

is dat dan de FW 11??
Ja hoor! Siemens noemt het SW, waarom is niet echt bekend bij mij (misschien van Software. Maar wij noemen het veelal FW, volgens mij gewoon van Firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok dank je voor de uitleg, dan is het (voorlopig) ff niet nodig om te flashen.

een klein nadeeltje btw, ik maak nu gebruik van adresboeken voor kennissen enzo in combinatie met groepen, je moet dan voor elke groep apart een ringtone instellen anders gebruikt de standaard ringtone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:02

HenkS

Da_king alias HenkS

Anoniem: 34119 schreef op 09 juli 2003 @ 10:42:
ok dank je voor de uitleg, dan is het (voorlopig) ff niet nodig om te flashen.

een klein nadeeltje btw, ik maak nu gebruik van adresboeken voor kennissen enzo in combinatie met groepen, je moet dan voor elke groep apart een ringtone instellen anders gebruikt de standaard ringtone.
ow ik dacht al... haha.. mijn ringtoon is vanzelf veranderd :)

ik vnd die groepen trouwens maar onhandig.. ik heb ook iedereen in groepen geduwd, familie, vrienden, (lekkere vrouwen), collega's enz enz

en als je iemand gaat bellen, kom je toch als 1e in de algemene lijst terecht, en dan kun je pas naar een groep. dus dan kun je beter via daar de persoon uit de lijst halen

zie het nut van groepen dus niet echt...

wat ik ook erg jammer vind :( dat je alleen je adresboek en/of agenda met outlook kan syncen, en niet met outlook express want dat gebruik ik thuis dus voor mijn mail, want outlook gebruik ik voor werk (via vpn) en die agenda + mensen hoef ik niet in mijn tel. te hebben...

dus dat vind ik erg jammer

kan het ook anders? dat je met een ander progje dan outlook synct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
HenkS schreef op 09 juli 2003 @ 11:25:
[...]
kan het ook anders? dat je met een ander progje dan outlook synct?
Je kunt wel gescheiden mappen in Outlook maken. Dus een map die met je werk synct en een map die met je telefoon synct. Kun je instellen in je syncprogramma settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Korakal schreef op 09 July 2003 @ 11:37:
[...]

Je kunt wel gescheiden mappen in Outlook maken. Dus een map die met je werk synct en een map die met je telefoon synct. Kun je instellen in je syncprogramma settings.
tja dat is het probleem niet zo

ik gebruik outlook alleen voor werk, via vpn, moet ik met pasjes en codes inloggen, dus start je zo niet ff op + is ander profiel in XP

dus dan maar niet.. maar behalve Lotus Notes en Outlook kun je nergens met syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
HenkS schreef op 09 July 2003 @ 11:43:
[...]
dus dan maar niet.. maar behalve Lotus Notes en Outlook kun je nergens met syncen?
Hmm lastig.
In ieder geval Outlook Express zal niet lukken, simpelweg omdat die geen agenda module heeft.

Volgens mij kun je m nergens anders mee syncen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13293

iemand problemen gehad met die FW16? Ik wil hem eigenlijk ook wel proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Anoniem: 13293 schreef op 09 juli 2003 @ 11:52:
iemand problemen gehad met die FW16? Ik wil hem eigenlijk ook wel proberen :)
ik heb hem er nu paar dagen op, en nog geen problemen

merk ook niet veel verschillen eerlijk gezegd, heb de telefoon nu 3 weken en weet niet welke versie erop stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmzz, 2 vreemde probleempjes met firmware 12:

bij het instellen van een afspraak of taak kun je hoog en laag springen, maar het alarm krijg ik niet aan.
gewoon aanzetten wil wel, wordt ook netjes opgeslagen, maar vervolgens staat er een streep door het belletje en staat het alarm bij checken weer uit.

als ik wap (geen gprs hier, o2-60 abo) naar mobile.msn.com , en dan mijn hotmail probeer te checken, moet ik handmatig nog een keer doorklikken omdat de browser scripting disabled heeft.
vervolgens krijg ik dan de foutmelding dat er te weinig ruimte is en de pagina daardoor niet kon worden geladen. zelfs bij een geformatteerde telefoon. en ik weet zeker dat die pagina hooguit een paar regels text is.
met ditzelfde abo had ik daar bij mijn siemens m35i geen last mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ gunhead dat wou ik net vragen!

Die afspraken maken werkt gewoon niet in die agenda (wat ik gewend ben op mijn vorige telefoon wat zeer handig is...) maar met die oude versies werkt het niet :(

Heb er dus net FW16 op gezet en moet nog ff kijken of het nu wel werkt.
Dat foutje van gebeldt worden is iig opgelost bij FW16 :)

edit: Nee het agenda probleem werkt nog steeds niet met FW16 (of ik doe iets fout!?)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 13293 op 09-07-2003 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou iemand even voor mij naar mobile.msn.com kunnen gaan en daar zijn hotmail checken?

en zou je ook zo vriendelijk willen zijn om te zeggen:
-of het werkt
-wap of gprs
-provider en abo
-firmware versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86450

bij mij doet hij het ook niet....... :'( Hij zegt: "Fout: document te groot voor geheugen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het updaten van mijn telefoon naar FW 16 lukt niet, want als ik mijn telefoon probeer te updaten gaat het programmatje eerst pre-checken......daar gaat het fout.....Het programmatje geeft dan aan: "Could not Ping Mobile".

Zijn de instellingen dan niet goed of doe ik iets fout???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, dat is dus idd de letterlijke foutmelding (sorry, wist hem niet helemaal meer uit mijn hoofd.

maar zou je toch het lijstje uit mijn andere post even kunnen invullen? als je niets hetzelfde hebt als ik (wap, o2 60, fw12) dan ligt het aan de siemens en stuur ik ze een mailtje. aan microsoft ligt het voor de verandering niet, want op mijn oude m35i werkt het wel

@andere post: als je een usb kabel gebruikt wil het mappen van de compoort wel eens mis gaan. of heb je gewoon serieel?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 09-07-2003 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162 schreef op 09 juli 2003 @ 14:28:
ja, dat is dus idd de letterlijke foutmelding (sorry, wist hem niet helemaal meer uit mijn hoofd.

maar zou je toch het lijstje uit mijn andere post even kunnen invullen? als je niets hetzelfde hebt als ik (wap, o2 60, fw12) dan ligt het aan de siemens en stuur ik ze een mailtje. aan microsoft ligt het voor de verandering niet, want op mijn oude m35i werkt het wel

@andere post: als je een usb kabel gebruikt wil het mappen van de compoort wel eens mis gaan. of heb je gewoon serieel?
Zelf heb ik GPRS met Vodafone 300 en FW 12......en het werkt niet.

Voor het updaten heb ik mijn telefoon aangesloten met de meegeleverde datakabel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmz, dit gaat over de sl45i:

http://www.sl45-world.net/sl45iupdate.htm
Nicht erschrecken !!! Nach dem Update erscheint folgende Fehlermeldung : "could not ping mobile".
Last Euch von solchen Kleinigkeiten nicht den Spass verderben, das Update sollte trotzdem problemlos geklappt haben.

en nou ik het zo lees: volgens mij kreeg ik dat ook te zien bij het updaten van de s55. check eens of het toch gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31444

Ik ben misschien ook van plan zo'n ding te kopen. Ik heb hem namelijk al getest op mijn Powerbook 12" met zo'n ingebouwde Bluetooth module en het werkt echt relaxed. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog steeds FW 12....dus het is niet gelukt.

Je kan de precheck wel uit zetten....moet ik dat misschien doen om het toch voor elkaar te krijgen of is dan een beetje link misschien?

Laat het me even weten als je meer hebt gehoord, van Siemens, over dat hotmail probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Ik kreeg bij FW 16 ook eerst een paar keer een error. Gewoon een paar instellingen bij Opties veranderen tot het werkt. Ik heb FW16 inmiddels draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Hardcore
die fout kreeg ik ook. Ga naar Serial config. En zet de compoort + Baudrate goed.

Bij mij stonden ze op com5/fastboot. En dat werkte niet. Nu wel op Com1/57600

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 70162 schreef op 09 July 2003 @ 14:11:
zou iemand even voor mij naar mobile.msn.com kunnen gaan en daar zijn hotmail checken?

en zou je ook zo vriendelijk willen zijn om te zeggen:
-of het werkt
-wap of gprs
-provider en abo
-firmware versie
Daar vroeg eerder ook al iemand naar. De welkoms pagina kan je wel bezoeken, maar verder gaan lukt niet. Volgens mij komt dat onder andere doordat de pagina's niet goed geschreven zijn. Sommige sites "zien" met wat voor een phone je aan het wappen bent. Ik heb zo'n vermoeden dat de S55 hier nog niet tussen staat, en omdat hij wel gewone html pagina's kan lezen krijgt hij dat voorgeschoteld. Maar omdat die pagina te groot is krijg je vervolgens die foutmelding.

Wellicht wil een maitje naar MSN werken?

Mijn details: FW 11, Orange all in 30, via Share (GPRS)

Volgens mij lijkt het abbo en de manier van connecten (GPRS/WAP) volstrekt onbelangrijk voor het connecten naar deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb al een mailtje naar siemens gestuurd. benieuwd wat die zeggen. msn heeft geen zin, die heb ik een tijdje terug al eens een mailtje gestuurd over die wap site (ging heel ergens anders over btw), en toen was het antwoord: het is een extra service van msn en heeft geen prioriteit en support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:22
Ik heb vaak het probleem het syncen van Outlook 2000 en S55 dat de tijden altijd 1 uur van elkaar verschillen! OFtewel in maak een afspraak in outlook agenda voor 21.00 uur, en dan komt ie in me s55 met 20.00 uur in de agenda te staan :? Vaag!!!

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zaagmans schreef op 09 July 2003 @ 19:43:
Ik heb vaak het probleem het syncen van Outlook 2000 en S55 dat de tijden altijd 1 uur van elkaar verschillen! OFtewel in maak een afspraak in outlook agenda voor 21.00 uur, en dan komt ie in me s55 met 20.00 uur in de agenda te staan :? Vaag!!!
Kan me herinneren dat het een tijdje geleden al besproken is. Het heeft onder andere te maken met de tijdzone & zomertijd instellingen van je telefoon en PC. Probeer daar wat mee! Of zoek anders eventjes terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat ook jammer is dat de gprs tikker (dus die bijhoudt hoeveel kb dataverkeer je hebt) ook de Share meerekend, hierdoor is de share en internetaccess niet gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
OK, voor de geinteresseerden:
Ik heb een mini-FAQ gemaakt voor de S55 en deze in de startpost van dit topic opgenomen :Y)

Tips/suggesties zijn en blijven altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 34119 schreef op 09 July 2003 @ 21:31:
wat ook jammer is dat de gprs tikker (dus die bijhoudt hoeveel kb dataverkeer je hebt) ook de Share meerekend, hierdoor is de share en internetaccess niet gescheiden.
och, dat maakt toch niet zoveel uit? Je kan het toch online bekijken! Zowel via http als via wap!
Korakal schreef op 09 July 2003 @ 21:42:
Ik heb een mini-FAQ gemaakt voor de S55 en deze in de startpost van dit topic opgenomen :Y)

Ziet er goed uit! Hopelijk lezen mensen die ook voordat ze een vraag posten ;)

Heb je ondertussen weer wat nieuwe dingen ge-msn-t ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13293 schreef op 09 July 2003 @ 15:46:
@ Hardcore
die fout kreeg ik ook. Ga naar Serial config. En zet de compoort + Baudrate goed.

Bij mij stonden ze op com5/fastboot. En dat werkte niet. Nu wel op Com1/57600

suc6
Dat heb ik geprobeerd......Ik heb hem op com1 gezet (want ik heb ook geen andere com poort) en alle snelheden geprobeerd, maar hij doet het nog steeds niet.

Als ik alle snelheden probeer zegt ie: "This speed not possible on this ComPort!"

Hij geeft alleen aan dat ik Com3 kan gebruiken met de snelheid 57600, maar als ik dat doe dan zegt ie dus: "Could not Ping Mobile" (bij de pre-check) :? :? :?
Korakal schreef op 09 July 2003 @ 21:42:

De FAQ ziet er goed uit _/-\o_ , alleen de link naar http://www.club-siemens.com/logos/s55/s55-transparent2.gif werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Danku *D
Overigens werkt die link bij mij wel, maar let op: het is een transparant plaatje van 1x1 pixel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow ja sorry.........dacht dat het niet werkt maar zag net op www.club-siemens.com hoe het zat.......excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53

-Stef-

Slainthe!

Even over e-mail wat mij nog niet helemaal duidelijk is. Ik heb (met hulp van Korakal) een 2 maanden terug mijn S55 (provider is Orange) zo ingesteld dat ik mijn email kan checken en verzenden via mijn XS4ALL pop 3 account. Ik heb Share niet geactiveerd. Handig allemaal, ik gebruik het best vaak.

Nou kan ik als ik Share activeer ook via GPRS of WAP mijn email checken/gebruiken. Wat is nou het verschil tussen beide? Heeft het email gebruik via Share nou nog voordelen boven mijn huidige e-mail gebruik?

Ik gebruik mijn S55 niet als modem dus hoef ik geen internet acces. Ringtones en nieuwsdiensten hoef ik eigenlijk ook niet en de agenda gebruik ik ook niet dus heeft Share voor mij weinig meerwaarde omdat ik dus al kan mailen. Of zie ik nu nog iets belangrijks over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door -Stef- op 09-07-2003 23:39 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

-Stef- schreef op 09 juli 2003 @ 23:37:
Even over e-mail wat mij nog niet helemaal duidelijk is. Ik heb (met hulp van Korakal) een 2 maanden terug mijn S55 (provider is Orange) zo ingesteld dat ik mijn email kan checken en verzenden via mijn XS4ALL pop 3 account. Ik heb Share niet geactiveerd. Handig allemaal, ik gebruik het best vaak.

Nou kan ik als ik Share activeer ook via GPRS of WAP mijn email checken/gebruiken. Wat is nou het verschil tussen beide? Heeft het email gebruik via Share nou nog voordelen boven mijn huidige e-mail gebruik?

Ik gebruik mijn S55 niet als modem dus hoef ik geen internet acces. Ringtones en nieuwsdiensten hoef ik eigenlijk ook niet en de agenda gebruik ik ook niet dus heeft Share voor mij weinig meerwaarde omdat ik dus al kan mailen. Of zie ik nu nog iets belangrijks over het hoofd?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Maar uit je verhaal haal ik ook dat je het nog niet helemaal zelf begrijpt.

Je hebt verschillende manieren om te mailen:
• Via een wap pagina, te bereiken via je browser in je telefoon.
• Via het mail programmaatje op je telefoon.

Om te kunnen wappen of mail te kunnen versturen/ontvangen heb je een data verbinding nodig. Dit kan via:
• GPRS, bij Orange heet die dienst Share, bij Vodafone heet het bijv. Live!. Hierbij betaal je alleen het abbo van GPRS en/of de data die je verbruikt. Bij Orange is het abbo 6 Euro, via wap is data onbeperkt, via het mail programmaatje kan je tot 2 mb gratis data verkeer genereren, daarboven kost het 3 euro per mb.
of
• via "wap" een zogenaamde inbel verbinding. Hierbij bel je in, net zoals je inbelt met een telefoon modem. Hierbij is de tijd online de kostenfactor. Deze manier van verbinden is vele malen langzamer als GPRS.

NB Merk op dat er een groot verschil is tussen een wap pagina en een wap-verbinding!
NB2 Zelf heb ik niet geprobeerd om de mail client te gebruiken via een wap verbinding. Technisch lijkt mij dit echter wel mogelijk. Uit je verhaal begrijp ik dat je het momenteel wel zo doet.

Het ligt er dus aan hoeveel je het mailen gebruikt, hoe groot de attachments zijn, hoe regelmatig je je mail checkt. En uberhaubt ook ofdat je attachments wil verzenden/ontvangen. Eventueel gebruiks gemak...

• Attachments versturen & ontvangen via een wap pagina is naar mijn ervaringen niet mogelijk. Met de mail client van de telefoon wel!
• De mail client van de telefoon is gebruiksvriendelijker, verzonden mailtjes worden opgeslagen, je kan dezelfde mailtjes thuis nog eens op halen met je mail programma op de pc (optie mail op server laten staan aanzeten in je telefoon)
• Daarentegen als je alleen tekst mailtjes stuurt/ontvangt, is het goedkoper om via Share (GPRS) mailtjes te sturen en ontvangen via een wap-site. Deze maitjes hebben echter wel een bepaalde max grootte... Verder is het zo dat het langer duurd om je inbox te bereiken dan via de mail client op je phone. NB Het is gratis omdat het wappen (wap pagina's bezoeken) onbeperkt is bij Share!

Momenteel gebruik ik voornamelijk Share om ermee te experimenteren. Ik download ringtones, spelletjes, struin wap pagina's af naar leuke dingen/sites. Maar ik gebruik mijn Share ook om goedkoper te kunnen communiceren met m'n vriendin. Een sms kost 22 euro cent en heeft de beperking van 160 tekens. Daarentegen betaal ik in de maand 6 Euro, heb ik dus daarnaast allemaal gratis diensten. Bovendien kan ik tot 2 mb gratis (o.a.) mail verkeer creëren. Kom ik hierboven uit, dan kost me dat rond de 1 eurocent per tekst mailtje.

• sms-en onder 27 smsjes is sms-en goedkoper
• Boven meer dan 27 tekst berichten is Share op deze manier ook heel aantrekkelijk!

Nog wat pluspuntjes van Share (GPRS dienst van Orange):
• Je krijgt een e-mail adres, te activeren bij mijn orange op www.orange.nl
• dit mail adres krijgt een door jou zelf te kiezen nickname voor het @-teken. Dus geen telefoonnummer erin!
• Bij ieder ontvangen mail bericht op dit adres krijg je (voorlopig) een gratis sms (dit is ook anders in te stellen)
• mail is dus op te halen via pop3, imap4, via een wap pagina en via Mijn Orange (www.orange.nl)

Korakal, misschien weer wat leuke puntjes voor in de FAQ:
• Wat is het verschil tussen een GPRS verbinding & een WAP verbinding
• Wat is het verschil tussen de mail client van de S55 & via een wap pagina.

Verder heb ik nog een vraagje terug aan -Stef-: Hoor je je telefoon een inbel geluidje maken als je je mail checkt? Net zo'n geluidje als dat je iemand belt?

[ Voor 4% gewijzigd door jules op 10-07-2003 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ch!pY-J schreef op 10 juli 2003 @ 00:22:
[...]
Verder heb ik nog een vraagje terug aan -Stef-: Hoor je je telefoon een inbel geluidje maken als je je mail checkt? Net zo'n geluidje als dat je iemand belt?
Ja, vier toontjes, de eerste drie oplopent in hoogte en de vierde is gelijk aan de eerste. Daarna duurt het inderdaad vrij lang voordat hij de mailtjes ophaalt. Ook de mailtjes zelf hebben wat tijd nodig om binnen te komen. Als ze binnen zijn kan ik uit de inbox en naar "e-mail" om de mailtjes te lezen. Ik begrijp dus dat dit via WAP gaat. Ik zal anders gewoon eens Share aan laten zetten via de klantenservice om te kijken wat het verschil is. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand die de agenda functie gebruikt om er afspraken mee te 'reminden'? Ik krijg geen melding als ik een afspraak heb ingesteld op een bepaalde tijd...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 13293 op 10-07-2003 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

-Stef- schreef op 10 July 2003 @ 12:41:
[...]

Ja, vier toontjes, de eerste drie oplopent in hoogte en de vierde is gelijk aan de eerste. Daarna duurt het inderdaad vrij lang voordat hij de mailtjes ophaalt. Ook de mailtjes zelf hebben wat tijd nodig om binnen te komen. Als ze binnen zijn kan ik uit de inbox en naar "e-mail" om de mailtjes te lezen. Ik begrijp dus dat dit via WAP gaat. Ik zal anders gewoon eens Share aan laten zetten via de klantenservice om te kijken wat het verschil is. Alvast bedankt.
Aha, is dat misterie opgelost. Het was een vraag een tijd geleden, hoe je nu precies wist wanneer hij nu GPRS of wap gebruikte.

Via GPRS gaat het verbinden niet echt beduidend sneller dan wap volgens mij. Het duurd namelijk ook vrij lang. Maar bij grotere attachments zal je het wel sneller kunnen downloaden dan via W@P.

De online tijd zal dus de kosten bepalende factor zijn bij jou. Wat is nu Euro 6,- per maand als het toch van je belbundel afgaat? Voor mij iig een optie om het es uit te proberen!
Anoniem: 13293 schreef op 10 July 2003 @ 13:01:
Iemand die de agenda functie gebruikt om er afspraken mee te 'reminden'? Ik krijg geen melding als ik een afspraak heb ingesteld op een bepaalde tijd...
hmz, vink je wel het alarm aan? Heb je beltonen wel ingeschakeld? Heb je wel een geluid toegewezen aan alarm? Hoe hard heb je het volume staan bij de optie alarm?

Misschien werkt het uit en weer aanzetten na het net veranderd hebben van de opties. Bij mij werkte het in het begin toen mijn trilfunctie het niet deed.

[ Voor 22% gewijzigd door jules op 10-07-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ch!pY-J schreef op 10 July 2003 @ 13:02:
hmz, vink je wel het alarm aan? Heb je beltonen wel ingeschakeld? Heb je wel een geluid toegewezen aan alarm? Hoe hard heb je het volume staan bij de optie alarm?

Misschien werkt het uit en weer aanzetten na het net veranderd hebben van de opties. Bij mij werkte het in het begin toen mijn trilfunctie het niet deed.
lukt het jou wel dan? mij ook niet.

ik heb mail gehad van siemens. ik had gevraagd waarom mobile.msn.com problemen geeft:
Geachte heer Smid,

Wij kunnen u, gezien de aard van uw vraag/probleem, via de telefoon
beter
en gerichter ondersteunen.

Wij verzoeken u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice
:

0900-3333100 (1 euro per gesprek) voor GSM producten
0900-3333102 (1 euro per gesprek) voor DECT producten
0900-3333104 (1 euro per gesprek) voor DATA producten

Geopend tijdens werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Siemens klantenservice
Patrick Wieringa.
daar heb ik dus geen zin in. ik ben vast niet de enige met dit probleem en zodra de oplossing bekend wordt staat die ook wel op internet.
ik vraag me zelfs af of hij mijn mailtje überhaupt wel gelezen heeft. ik vraag me af wat een siemens s55 (ik heb het ook nog gehad over wap en gprs) met een dect telefoon te maken heeft...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 10-07-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

Sorcerer8472

Mens sana?

Weet iemand een manier om in Windows ME GPRS te gebruiken? Via de meegeleverde software, en ook via nieuwere versies op internet lukt dat dus voor geen meter :r (kan poort niet openen, terwijl hij wel de telefoon zelf kan detecteren enzo)

Hoe kan dit handmatig? Lukt me namelijk maar niet :(

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke provider en abo heb je? als je o2 hebt staat op hun site ook een manier om het te doen via herkenning als standaardmodem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 70162 schreef op 10 July 2003 @ 14:28:
welke provider en abo heb je? als je o2 hebt staat op hun site ook een manier om het te doen via herkenning als standaardmodem
Ik heb O2, en ook op hun site gezocht (ik dacht me dat ook namelijk te herinneren), maar ik vind het niet ;(

Yay: http://ikkoku.o2.nl/help_...a_id=464&persoonlijk=true

Even proberen :P
Ik had *99*****#1 ofzo ipv *99# toen ik eerder probeerde :/

[ Voor 20% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-07-2003 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

"Fout 645. De computer waarop u inbelt, kan geen inbelnetwerk-verbinding maken. Neem contact op met de ISP of de netwerkadmin."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 70162 schreef op 10 July 2003 @ 13:58:
[...]
lukt het jou wel dan? mij ook niet.
Bij mijn S35i had ik een soortgelijk probleem. Je kan bij type alarm verschillende dingen invoeren. Bij de S35i kreeg ik alleen bij "bijeenkomst" een alarm melding. Bij de S55 heb ik hier gelukkig geen last van. Ik kan (voorzover ik weet) alle opties kiezen, hiervan krijg ik dus ook een melding op het gewenste tijdstip zoals ik het heb ingeschakeld. (dat is de ingestelde start tijd min de hoeveelheid min/uren/dag onder het kopje alarm.)

Houd dus ook rekening mee met dat wat je onder het kopje alarm bij min/uren/dagen insteld. Het alarm gaat dan X min/uren/dagen af voor de ingestelde starttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 70162 schreef op 10 July 2003 @ 13:58:
ik heb mail gehad van siemens. ik had gevraagd waarom mobile.msn.com problemen geeft:

[...]

daar heb ik dus geen zin in. ik ben vast niet de enige met dit probleem en zodra de oplossing bekend wordt staat die ook wel op internet.
ik vraag me zelfs af of hij mijn mailtje überhaupt wel gelezen heeft. ik vraag me af wat een siemens s55 (ik heb het ook nog gehad over wap en gprs) met een dect telefoon te maken heeft...
Ik kan het me voorstellen dat ze daar grif geld voor vragen. Het is immers een gratis dienst! Is het niet aantrekkelijker om een gratis pop accountje ergens te regelen? Volgens mij heeft iedere provider wel een mogelijkheid om een gratis internet account voor telefonie aan te vragen. Gebruik vervolgens alleen het mail adres hiervan. Ik heb al tijden een paar Wanadoo free accountjes die ik naar alle tevredenheid gebruik! Stel vervolgens de instellingen in in je mail client op je phone en voila, veel relaxter dan hotmail! Als je heel erg gehecht bent aan het checken via wap, zijn er ook verschillende wap sites om je pop mail accountjes te checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Sorcerer8472 schreef op 10 July 2003 @ 14:39:
"Fout 645. De computer waarop u inbelt, kan geen inbelnetwerk-verbinding maken. Neem contact op met de ISP of de netwerkadmin."
Al tig uur aan verspild vandaag. Het werkt gewoon niet. Combinatie S55 en WinME is zwaar kut.

Alleen GPRS werkt trouwens niet. De rest wel :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ch!pY-J schreef op 10 July 2003 @ 14:55:
[...]

Ik kan het me voorstellen dat ze daar grif geld voor vragen. Het is immers een gratis dienst! Is het niet aantrekkelijker om een gratis pop accountje ergens te regelen? Volgens mij heeft iedere provider wel een mogelijkheid om een gratis internet account voor telefonie aan te vragen. Gebruik vervolgens alleen het mail adres hiervan. Ik heb al tijden een paar Wanadoo free accountjes die ik naar alle tevredenheid gebruik! Stel vervolgens de instellingen in in je mail client op je phone en voila, veel relaxter dan hotmail! Als je heel erg gehecht bent aan het checken via wap, zijn er ook verschillende wap sites om je pop mail accountjes te checken!
gratis dienst??? ik betaal een paar honderd euro voor een telfoon met oa wap, en dan verwacht ik dat ik daarop kan wappen.

ps: ik heb ook wel een paar gratis internet accounts (ookwel wanadoo/myweb) maar daar gaat het dus niet om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sorcerer8472 schreef op 10 July 2003 @ 14:56:
[...]

Al tig uur aan verspild vandaag. Het werkt gewoon niet. Combinatie S55 en WinME is zwaar kut.

Alleen GPRS werkt trouwens niet. De rest wel :{
Lukt het misschien niet met W98 drivers ofzo? is het niet veel relaxter om een gewone telefoon modem te kopen? Is veel goedkoper en volgens mij ook sneller dan via GPRS internetten.

Probeer anders Siemens een mailtje te sturen via de internationale S55 site... Misschien dat zij met een goeie oplossing komen?
Anoniem: 70162 schreef op 10 juli 2003 @ 15:08:
[...]

gratis dienst??? ik betaal een paar honderd euro voor een telfoon met oa wap, en dan verwacht ik dat ik daarop kan wappen.

ps: ik heb ook wel een paar gratis internet accounts (ookwel wanadoo/myweb) maar daar gaat het dus niet om
Ja, jij hebt een paar honderd Euro voor een telefoon betaald. Siemens en jou telcom provider ontvangen hiervoor geld. Microsoft en/of MSN niet! Dus die gaan hierin ook geen/weinig energie steken als ze er weinig profijt van hebben.
Wel kan je via bepaalde wap sites pop mail accounts checken. Ook al is dat gratis, als jij het via wap wil, lijkt mij dat een goeie oplossing!

Wap site voor het checken van pop mail: http://www.ziso.nl/wapmail/
Misschien zou je wel je eigen wap server kunnen opzetten zodat je niet al je gegevens iedere keer hoeft in te tikken op deze site.

[ Voor 45% gewijzigd door jules op 10-07-2003 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ch!pY-J schreef op 10 July 2003 @ 15:09:
[...]

Lukt het misschien niet met W98 drivers ofzo? is het niet veel relaxter om een gewone telefoon modem te kopen? Is veel goedkoper en volgens mij ook sneller dan via GPRS internetten.

Probeer anders Siemens een mailtje te sturen via de internationale S55 site... Misschien dat zij met een goeie oplossing komen?
Het is dus voor op vakantie met de laptop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sorcerer8472 schreef op 10 July 2003 @ 15:21:
[...]

Het is dus voor op vakantie met de laptop :P
Ander goed OS installeren? Heb voornamelijk slechte verhalen gehoord over Win ME.

Was het trouwens niet zo dat je in je telefoon ook bepaalde instellingen moet maken voordat je via GPRS kan wappen? Ik doel dus via het standaard profiel of iets dergelijks.
Maar GPRS in het buitenland werkt toch niet? Dan kan je toch alleen een ontzettend dure wap verbinding gebruiken? Voor mij word het dan zo duur dan het dan echt niet aantrekkelijk meer is. Dan neem ik liever m'n ouwe S35i mee omdat het gros van de S55 functies toch niet meer werken. Dan is het ook veel minder interresant om iets uit mijn tent te jatten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

hai

ik had eerst een t68i met gprs en toen kon ik mijn abo verlengen, en heb ik voor de siemens s55 gekozen

ik kon toen vreemdgenoeg ook niet gprs gebruiken, kreeg een foutmelding

toen heb ik siemens via de help-site gemaild, en toen kreeg ik mail terug dat gprs opnieuw ge-activeerd was, ik tel ff aan en uit moest zetten... en ja hoor... 15 min later ofzo deed ie het

dus ff mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

HenkS schreef op 10 July 2003 @ 16:16:
hai

ik had eerst een t68i met gprs en toen kon ik mijn abo verlengen, en heb ik voor de siemens s55 gekozen

toen heb ik siemens via de help-site gemaild, en toen kreeg ik mail terug dat gprs opnieuw ge-activeerd was, ik tel ff aan en uit moest zetten... en ja hoor... 15 min later ofzo deed ie het

dus ff mailen!
Bovenstaande is natuurlijk geschreven er van uitgaande dat GPRS al werkt. Het gaat immers om GPRS via de laptop. Natuurlijk moet GPRS wel staan ingeschakeld voor het desbetreffende nummer ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ch!pY-J schreef op 10 July 2003 @ 15:09:
[...]

Ja, jij hebt een paar honderd Euro voor een telefoon betaald. Siemens en jou telcom provider ontvangen hiervoor geld. Microsoft en/of MSN niet! Dus die gaan hierin ook geen/weinig energie steken als ze er weinig profijt van hebben.
Wel kan je via bepaalde wap sites pop mail accounts checken. Ook al is dat gratis, als jij het via wap wil, lijkt mij dat een goeie oplossing!

Wap site voor het checken van pop mail: http://www.ziso.nl/wapmail/
Misschien zou je wel je eigen wap server kunnen opzetten zodat je niet al je gegevens iedere keer hoeft in te tikken op deze site.
mijn telcom provider ontvangt helemaal niets. was toestel zonder abo.
dat msn geen support verleent vind ik prima, die heb ik ook niets gevraagd.

maar als ik siemens een mailtje stuur verwacht ik wel fatsoenlijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ch!pY-J schreef op 10 July 2003 @ 15:38:
[...]

Maar GPRS in het buitenland werkt toch niet? Dan kan je toch alleen een ontzettend dure wap verbinding gebruiken? Voor mij word het dan zo duur dan het dan echt niet aantrekkelijk meer is.
€12,50 per MB, zelfde functionaliteit als in Nederland.
Dan neem ik liever m'n ouwe S35i mee omdat het gros van de S55 functies toch niet meer werken. Dan is het ook veel minder interresant om iets uit mijn tent te jatten ;)
Waar je die onzin vandaan haalt weet ik helemaal niet :X

Btw, ME zuigt idd :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 70162 schreef op 10 July 2003 @ 16:46:
[...]

mijn telcom provider ontvangt helemaal niets. was toestel zonder abo.
dat msn geen support verleent vind ik prima, die heb ik ook niets gevraagd.

maar als ik siemens een mailtje stuur verwacht ik wel fatsoenlijk antwoord.
Sorry, ik had het verkeerd gelezen, ik dacht dat je Microsoft gemaild had. Maar goed, ik denk evengoed dat Siemens zelf hier weinig aan gaat doen. Ik denk dat het meer MSN's probleeem is. Dat zij geen 100% compatibele W@P pagina hebben opgezet voor de S55.
Sorcerer8472 schreef op 10 July 2003 @ 17:47:
[...]

€12,50 per MB, zelfde functionaliteit als in Nederland.

[...]

Waar je die onzin vandaan haalt weet ik helemaal niet :X
€ 12,50 per MB is toch wel redelijk prijzig, over welke provider heb je het dan?

De meeste functies die ik gebruik die handiger zijn op de S55 dan op de S35i heb je GPRS voor nodig. Dit zijn o.a. mailen, foto's maken en deze mailen, eventueel wappen. Voor de foto's heb ik echter ook een digi of analoge camera die ik zowiezo meeneem. IPV mailen dan maar weer sms-en. Wappen, och, daar kan ik wel overheen komen als ik dat zou moeten missen. Voor de rest is m'n S55 hetzelfde ingesteld als toen ik de S35i in mijn bureau lade legde. Dus even opladen en voila. Het is ook meer een persoonlijke mening dan een raad eigenlijk.

Ik hoop trouwens dat je niet hetzelde probleem hebt als ik, anders word het wel een heel duur geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ch!pY-J schreef op 10 juli 2003 @ 18:22:
[...]

Sorry, ik had het verkeerd gelezen, ik dacht dat je Microsoft gemaild had. Maar goed, ik denk evengoed dat Siemens zelf hier weinig aan gaat doen. Ik denk dat het meer MSN's probleeem is. Dat zij geen 100% compatibele W@P pagina hebben opgezet voor de S55.
microsoft heeft een prima wap pagina gemaakt die werkt met veel telefoons en ook met veel siemens telefoons, oa de m35i. als siemens dan vervolgens een serie opvolgers uitbrengt en het werkt daar niet op, kan microsoft daar toch niets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 70162 schreef op 10 July 2003 @ 18:45:
[...]

microsoft heeft een prima wap pagina gemaakt die werkt met veel telefoons en ook met veel siemens telefoons, oa de m35i. als siemens dan vervolgens een serie opvolgers uitbrengt en het werkt daar niet op, kan microsoft daar toch niets aan doen?
Volgens mij heb ik het al eens gezegd. Maar Sommige pagina's/sites zijn kieskeurig met betrekking tot telefoons. Volgens mij zijn ze zo in te stellen/programeren dat als je een bepaalde site bezoekt er te achterhalen is met wat voor telefoon je dat doet. En ook de firmware van de telefoon is te achterhalen! Check deze post van Molna op de Club-Siemens site (op 26-6-2003 om 14:22). Volgens mij wel voldoende bewijs. Zelf heb ik het echter ook ervaren verschillende keren. Op de Share wap site van Siemens was er een link naar fotoalbum. Toen de S55 nog niet ondersteund werd kon ik die pagina niet bezoeken. Tweede ervaring. Bij het downloaden van Jamba's Java spelletjes op de Share site, downloade ik een .jad bestand waarin een link stond naar een S55.jar file. Terwijl ik nergens mijn type nummer had ingevoerd!
Voor de rest is het zo dat de S55 ook met html sites overweg kan. Om die reden heb ik het vermoeden dat de S55 een verkeerde pagina krijgt voorgeschoteld. Een te grote html pagina ipv een wml pagina.

Nu schiet me opeens iets te binnen. Misschien is het mogelijk om de link, inclusief de pagina extensie, dus mobile.msn.com/index.wml in te voeren. Of de site waar je uiteindelijk naar toe wil... mobile.msn.com laad hij dus wel goed.
Mij is het nog niet gelukt om een werkende W@P site in te voeren om hotmail te checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

HenkS schreef op 10 July 2003 @ 16:16:
hai

dus ff mailen!
Ik heb gisteren ook GPRS laten activeren maar mbv de instructies krijg ik nog altijd een foutmelding wanneer ik probeer contact te maken (3-1-1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 10:52
Heeft iemand ook problemen met het installeren van de bijgelverde game SummerSki? Als ik de files op de telefoon zet krijg ik de melding "Class file size does not match". In de jad file staat wel precies de goede grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

SummerSki, installeer het uit mapje L02
Over instellingen van Orange, het staat ook ergens vermeld door mij in deze thread... (2 weken geleden ofzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de msn van palm gedownload, van http://paulotaylor.com/pa...ex&req=viewdownload&cid=1

maar hoe krijg ik deze geinstalleerd om mijn S55?

ik heb hem in mijn java map gestopt en ik kan hem vanaf de mobiel ook wel benaderen maar bij het sign in geeft die een "modemfout"

ik neem aan dat die via gprs gaat msn'n, qua instellingen kun je niks in msn wijzigen wat betreft de modem.

iemand ideeen.?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 34119 op 11-07-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ch!pY-J schreef op 11 July 2003 @ 15:29:
SummerSki, installeer het uit mapje L02
Over instellingen van Orange, het staat ook ergens vermeld door mij in deze thread... (2 weken geleden ofzo.)
Dan ga ik straks even spitten in deze draad. Bedankt.

Allemensen zeg. Wat ik ook probeer, ik blijf foutmeldingen krijgen! Nu is het alsmaar een "ongeldig CSD-profiel". Ik vul gewoon de instellingen van pagina 21 en 23 in.

Even voor de goede orde: het gaat dus gelijk al fout bij dit gedeelte.
Share instellingen

stap 1 Kies voor Menu
stap 2 Selecteer Instellingen, het icoon rechtsbeneden, en druk op Kies
stap 3 Selecteer Verbinding en druk op Kies
stap 4 Selecteer item 5 Profielen en druk op Kies
stap 5 Selecteer Data Services en druk op Kies
stap 6 Standaard wordt nu MMS, wap geselecteerd. Druk op Kies in en selecteer een [leeg] veld
stap 7 Druk de toets onder Opties in
stap 8 Standaard wordt nu Inst. Wijzigen geselecteerd en druk op Kies
stap 9 Druk op Ja om de getoonde waarschuwing Wijzigingen kunnen applicaties beïnvloeden te accepteren en om door te gaan
stap 10 Selecteer GPRS-data, deze staat standaard aan en druk op Bewerken
stap 11 Voer als APN in: wap en druk op Opslaan
stap 12 Druk op de 'off hook'/power-toets om terug te keren naar het MMS, wap-menu.
stap 13 Druk de toets onder Opties in
stap 14 Selecteer Naam wijzigen en druk op Kies
stap 15 Voer als profielnaam in: Share en druk op Opslaan
stap 16 Druk vier maal op de 'off hook'/power-toets om terug te keren naar het hoofdmenu

[ Voor 78% gewijzigd door -Stef- op 11-07-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ch!pY-J schreef op 10 July 2003 @ 18:22:
[...]

€ 12,50 per MB is toch wel redelijk prijzig, over welke provider heb je het dan?

Ik hoop trouwens dat je niet hetzelde probleem hebt als ik, anders word het wel een heel duur geintje.
12,50 per MB is als ik in het buitenland ben (€ 10,00 op buitenlandse O2-netwerken zoals O2 UK, DE en IR).

In Nederland € 1,50 per MB zonder extra abokosten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 10:52
In mijn S55 staat standaard voor Wap/GPRS verbindingen een Duitse vodafone geinstalleerd. Ik kan deze niet via het menu verwijderen, hebben anderen dit ook? Is dit weg te krijgen? Apps als MobICQ nemen standaard kennelijk de eerste verbinding, en naar Duitsland bellen is nou niet echt de bedoeling. Ik vraag me af of het flashen van een nieuwe firmware dit zal oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
-Stef- schreef op 11 July 2003 @ 16:58:
[...]

Dan ga ik straks even spitten in deze draad. Bedankt.

Allemensen zeg. Wat ik ook probeer, ik blijf foutmeldingen krijgen! Nu is het alsmaar een "ongeldig CSD-profiel". Ik vul gewoon de instellingen van pagina 21 en 23 in.

Even voor de goede orde: het gaat dus gelijk al fout bij dit gedeelte.

[...]
Dan heb je je GPRS verbinding niet aanstaan..
Menu - 9 - 6 even aanzetten; Ongeldig CSD profiel komt omdat je geen GPRS aan heb staan en probeert via een normale WAP inbelverbinding in te bellen.. aangezien je daar waarschijnlijk niets in hebt gevuld krijg je deze melding..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Krypt schreef op 11 juli 2003 @ 22:34:
[...]

Dan heb je je GPRS verbinding niet aanstaan..
Menu - 9 - 6 even aanzetten; Ongeldig CSD profiel komt omdat je geen GPRS aan heb staan en probeert via een normale WAP inbelverbinding in te bellen.. aangezien je daar waarschijnlijk niets in hebt gevuld krijg je deze melding..
Shit, die stond inderdaad niet aan. Ik heb nu ineens een heel menu met keuzes (o.a. financieel, fotoalbum, vervoer & reizen etc.). Hij staat nu dus aan. Dankje! Ik ga vanuit hier verder prutsen.
[...]
Zit nu in de chat van Orange. Grappig maar waar zit ik nu precies? Welk adres dus? Zijn dit alleen mensen met een Orange abo die via GPRS zitten te chatten en waarom zou ik dat via mijn foon doen alws het via mijn computer veel makkelijker kan? Of kan het idd allen maar via GPRS Orange?

Ik lees trouwens hier dat het maar 3 weken gratis is en dat ik daarna moet betalen. Hoe zit dat?

[ Voor 26% gewijzigd door -Stef- op 11-07-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Obliterator schreef op 11 July 2003 @ 21:38:
In mijn S55 staat standaard voor Wap/GPRS verbindingen een Duitse vodafone geinstalleerd. Ik kan deze niet via het menu verwijderen, hebben anderen dit ook? Is dit weg te krijgen? Apps als MobICQ nemen standaard kennelijk de eerste verbinding, en naar Duitsland bellen is nou niet echt de bedoeling. Ik vraag me af of het flashen van een nieuwe firmware dit zal oplossen.
Waarschijnlijk moet je onder menu, 3, 2, opties, http profiel, nog even de juiste provider kiezen!
Wil het hierna nog niet werken. Scroll dan inder de optie, menu, 9, 6, 5, [mail, java, rms] naar een leeg profiel, kies dan voor opties & invoegen uit. (krijgt vervolgns een melding, klik op ja) Scroll vervolgens naar de bovenste optie en [kies] deze. Nu staat hij dus op die lege plek met een tekentje ervoor ( ->] , dit maar dan naar beneden). ga vervolgens naar het bovenste profiel, en voeg op bovenstaande manier het juiste profiel op de eerste plaats.

Voor mij heeft het ook even geduurd voordat het allemaal goed werkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een profiel kan ook beveiligd zijn. je kan ze wel uitschakelen maar niet verwijderen. staat trouwens gewoon in je handleiding.

bij mij staat o2 nederland erin gelockt. ik had de phone gekocht van een webshop, maar het bleek de postbank versie te zijn. boeiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 19:05

SambalBij

We're all MAD here

Was het iemand btw al opgevallen dat de S55 een van de 'nieuwe' KPN I-Mode toestellen is?? :)
(Ik kon het in het topic niet vinden, maar ik kwam het tegen op het forum van club-siemens.net en de KPN site)
Hij ondersteund nu zoals bekend al 'gewone' html sites, maar met de volgenden firmware (v16) is hij volledig i-mode compatible :)

(Ik kon deze info in de S55 topics niet vinden, maar het kan zijn dat ik iets gemist heb in 1900 replies :))

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Operations schreef op 12 juli 2003 @ 12:28:
Was het iemand btw al opgevallen dat de S55 een van de 'nieuwe' KPN I-Mode toestellen is?? :)
(Ik kon het in het topic niet vinden, maar ik kwam het tegen op het forum van club-siemens.net en de KPN site)
Hij ondersteund nu zoals bekend al 'gewone' html sites, maar met de volgenden firmware (v16) is hij volledig i-mode compatible :)

(Ik kon deze info in de S55 topics niet vinden, maar het kan zijn dat ik iets gemist heb in 1900 replies :))
Het was me eigenlijk al veel eerder opgevallen dat in sommige winkels een display (reclame materiaal) stond met de S55 met in het display (van de foon) het I-mode logo. Bovendien heb ik al een tijdje eerder I-mode pagina's bezocht volgens mij.

Ik ben nog steeds zeer benieuwd wat de nieuwe FW16 allemaal gaat brengen. Ben nog steeds wachtende totdat hij officieel uitkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:22
ja en het duurt maar en het duurt maar!! :(

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44440

Ligt het aan mij of is het krom dat je met toetsenbord beveiliging aan nog steeds 112 en 911 kan bellen. De enige reden dat ik TB beveiliging aanzet(te) is om te voorkomen dat ik per ongeluk 112 bel en vervolgens een mms van 112 krijg dat de volgende keer dat dat gebeurt mijn mogelijkheid om 112 te bellen geblokkerd wordt. T zal me een worst wezen als ik per ongeluk iemand uit mijn lijst bel...ggg.
Weet iemand of dit te veranderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Anoniem: 44440 schreef op 12 July 2003 @ 19:01:
Ligt het aan mij of is het krom dat je met toetsenbord beveiliging aan nog steeds 112 en 911 kan bellen.
Helaas... dit is om in noodsituaties gepruts/tijdverlies te voorkomen en is NIET uit te zetten.
Mij is het overigens nooit gebeurd, hoe krijg je het voor mekaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk eens goed naar de specs van de "i-mode s55" op de kpn site:
http://www.kpn.com/br2/ng...D=-18606&site=0&channel=0
beeldscherm grafisch kleurenscherm van 4.096 kleuren, 128 x 141 pixels
frequenties Dual band GSM 900, DCS 1800
zou dat dan niet een speciale i-mode versie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Klopt geen fluit van op die KPN site. Bij geluid staat 32 polyfone tonen, terwijl bij beltonen 40 toons staat.

Het is echter gewoon een standaard toestel, zonder echt grote aanpassingen (behalve de iMode functie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 82206 schreef op 12 juli 2003 @ 19:51:
Klopt geen fluit van op die KPN site. Bij geluid staat 32 polyfone tonen, terwijl bij beltonen 40 toons staat.

Het is echter gewoon een standaard toestel, zonder echt grote aanpassingen (behalve de iMode functie).
Sterker nog, beide aangegeven dingen kloppen niet, hij heeft er maar 16....

I-mode mail tot 1000 karakters? Wat zielig zeg! Volgens mij kan het interne mail programma veel meer aan.

2 spelletjes? Pak die cd-rom erbij, en je hebt er veel meer... Browse het internet af en een wereld gaat voor je open...

ff een nieuwe vraag aan iedereen: Die kalender schijn je naast programma's als outlook, etc ook te kunnen laten syncen met een server... Maar wat voor server of programma op die server moet je daarvoor draaien?
De functie Remote Synch. is te vinden onder menu, 7, 9. Hier kan je een of ander profiel instellen.

Bovenstaande functie lijkt me wel handig, kan m'n vriendin in mijn actuele agenda kijken en eventueel dingen toevoegen.

Ik heb trouwens even gekeken hoe lang de phone erover doet om een mail box te checken op nieuwe mail (geen nieuwe mail, wel 4 al gedownloade mailtjes nog op server):

• via GPRS 12 sec, data verbruik vermoed ik rond de 2kb per check.
• via W@P 1min12, online tijd is ongeveer 1 min

Tel maar uit, bij Orange zou het kosten:

• GPRS abbo € 6,- + data kosten buiten de 2 mb bundel € 0,0059. Grofweg kan je een 1000 keer gratis je mailbox checken (als er niks in zit)
• W@P kost € 0,08 tot € 0,14 per minuut.

Het word dus goedkoper als je boven de € 6,- moet inbellen. Bij Free 20 is dat al bij 43 keer, bij Free 80 is dat pas bij 75 keer.
Check hier voor je eigen tarief van Free, Smart en hier voor Ready.

NB. Daarnaast genereer je extra data/beltijd als je natuurlijk mail in je inbox hebt.
Anoniem: 44440 schreef op 12 July 2003 @ 19:01:
Ligt het aan mij of is het krom dat je met toetsenbord beveiliging aan nog steeds 112 en 911 kan bellen. De enige reden dat ik TB beveiliging aanzet(te) is om te voorkomen dat ik per ongeluk 112 bel en vervolgens een mms van 112 krijg dat de volgende keer dat dat gebeurt mijn mogelijkheid om 112 te bellen geblokkerd wordt. T zal me een worst wezen als ik per ongeluk iemand uit mijn lijst bel...ggg.
Gelukkig heb ik ook geen last van het per ongeluk intoetsen van 112. Als ze daar bij 112 er toch zo veel last van hebben, waarom verbieden ze het dan niet? Bij mij is het de gewoonste zaak om eerst de toetsenblokkering eraf te halen. Als het aan de andere kant weer levens oplevert, door het besparen van deze onzinnige telefoontjes, lijkt het me niet verkeerd!
Het grappigste vind ik dat als je je pin van je simkaart nog niet hebt ingetoetst, je al alarmnummers kunt bellen! Zelfs als dat hij nog niet weet op welk netwerk hij zich moet aanmelden. Voor de mensen die ik nu op ideeën heb gebracht, je imei code word nog steeds doorgestuurd, aan de hand daarvan ben je nog steeds te achterhalen/te blokkeren.

[ Voor 27% gewijzigd door jules op 13-07-2003 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44440

Nou, het is mij nog nooit overkomen maar het schijnt toch aardig wat mensen te gebeuren en daar zijn ze bij 112 verre van blij mee..
Korakal schreef op 12 juli 2003 @ 19:05:
[...]

Helaas... dit is om in noodsituaties gepruts/tijdverlies te voorkomen en is NIET uit te zetten.
Mij is het overigens nooit gebeurd, hoe krijg je het voor mekaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 12 July 2003 @ 23:07:
Het grappigste vind ik dat als je je pin van je simkaart nog niet hebt ingetoetst, je al alarmnummers kunt bellen! Zelfs als dat hij nog niet weet op welk netwerk hij zich moet aanmelden.
'k Zal je nog sterker vertellen: zelfs zonder SIMkaart kun je nog alarmnummers bellen :7 Hij pakt dan gewoon het eerst beschikbare netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Korakal schreef op 13 July 2003 @ 11:11:
[...]

'k Zal je nog sterker vertellen: zelfs zonder SIMkaart kun je nog alarmnummers bellen :7 Hij pakt dan gewoon het eerst beschikbare netwerk.
dan zal je toch eerst je imei nummer moeten flashen. of is dat bij de nieuwe toestellen al niet meer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Anoniem: 70162 schreef op 13 juli 2003 @ 12:13:
[...]

dan zal je toch eerst je imei nummer moeten flashen. of is dat bij de nieuwe toestellen al niet meer mogelijk?
Hoe bedoel je? Iedere foon heeft al een IMEI nummer, die hoef je niet apart te flashen.
Noodnummers bellen is toch altijd toegestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Korakal schreef op 13 July 2003 @ 12:17:
[...]

Hoe bedoel je? Iedere foon heeft al een IMEI nummer, die hoef je niet apart te flashen.
Noodnummers bellen is toch altijd toegestaan!
Ik wist ook al dat je zonder sim kaart erin 112 kon bellen, alleen niet hierboven vermeld...

Hij bedoelt denk ik dat als je een andere imei code wilt hebben. Ik denk dat je dan op het verkeerde forum bent wil je daar meer info over hebben. Ik heb er ook echt niet de behoefte aan om dat te weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd ja. nav deze [rml]Ch!pY-J in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml] post, dat ze je aan je imei alsnog kunnen herkennen

verder bedoelde ik er niets mee en hoef ik er ook geen info over

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 13-07-2003 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

LOL!
Iemand zet de toetsenblokkering aan om niet per ongeluk 112 te bellen?

Ik zou zeggen: Zet blokkering aan ram eens 112 en dan het groene horentje. Dan heb je 112 snel genoeg aan de lijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

s55 is daar wel goed op ingesteld hoor.. je moet nml 112 heel snel achter elkaar intoetsen.. als je een 1 intoetst en je wacht heel even staat die alweer op toetsenblokkering.
911 en 08 werken ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

Operations schreef op 12 July 2003 @ 12:28:

dan mogen ze wel eens met die v16 firmware op gaan schieten. In allerlei talen is hij er al, maar nog niet in het nederlands (of heb ik wat gemist?) :(

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Ergens terug in dit Topic staat een link naar de software. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 22:37
De I-mode toestellen hebben standaard allemaal V16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb gister toch maar de SW16 geflashed (werd helemaal gek van telefoon uit en aan zetten als ik gebeld werd), en ik was blij verrast vandaag toen iemand mij belde: ik kreeg het groepssymbool en de naam en het nummer in beeld. Superhandig, omdat sommige van mijn contactpersonen bij elkaar in huis wonen. Ik heb verder nog geen schokkende dingen gezien.
De menutaal en T9-taal staan nog gewoon op Nederlands, dus dat hoeft ook geen beperking te zijn. Als mensen andere nieuwe features hebben gevonden hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Helaas is de software nog steeds niet compatible met mijn Motorola Bluetooth headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71798

Ch!pY-J & Korakel, wachten jullie nog op de officiele release van FW16? Want er zijn al best wat die em al geupdate hebben... ik heb nog steeds FW11 btw...
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.