Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 71798 schreef op 14 July 2003 @ 17:44:
Ch!pY-J & Korakel, wachten jullie nog op de officiele release van FW16? Want er zijn al best wat die em al geupdate hebben... ik heb nog steeds FW11 btw...
Ik check bijna dagelijks de officiële firmware download pagina, maar helaas, nog steeds geen FW16. De niet officiële versie heb ik ook al lang op mijn computer staan. Ik wil alleen wachten totdat de officiële er is. In mijn huidige FW 11 zitten wel wat foutjes, maar die zijn lang niet zo erg als die ringtone bug in FW 12.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 08:58

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik wacht inderdaad ook op de officiële versie, om 2 redenen:
- ik ben er niet zeker van of het 'updaten' naar een officiële FW16 problemen gaat geven (vanaf de niet officiële FW 16)
- overmorgen vertrek ik voor een paar weken naar de USA, ik wil maximale betrouwbaarheid van mijn telefoon; ik weet niet of de niet-officiële versie mij problemen zou geven.
Zodra de officiële FW 16 er is ga ik uiteraard updaten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Korakal op 14-07-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

Sorcerer8472

Mens sana?

Operations schreef op 12 July 2003 @ 12:28:
Was het iemand btw al opgevallen dat de S55 een van de 'nieuwe' KPN I-Mode toestellen is?? :)
(Ik kon het in het topic niet vinden, maar ik kwam het tegen op het forum van club-siemens.net en de KPN site)
Hij ondersteund nu zoals bekend al 'gewone' html sites, maar met de volgenden firmware (v16) is hij volledig i-mode compatible :)

(Ik kon deze info in de S55 topics niet vinden, maar het kan zijn dat ik iets gemist heb in 1900 replies :))
De S55 ondersteunt ook normale html-sites? Hoe dan? :o
Is mij nog niet gelukt namelijk... (heb niet veel tijd gehad om te proberen ook)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Sorcerer8472 schreef op 14 July 2003 @ 19:06:
[...]

Is mij nog niet gelukt namelijk... (heb niet veel tijd gehad om te proberen ook)
gewoon intikken in je browser :)

alleen de meeste html pagina's zijn veel te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:22
Anoniem: 70162 schreef op 14 juli 2003 @ 19:09:
[...]

gewoon intikken in je browser :)

alleen de meeste html pagina's zijn veel te groot
dat wordt dus scrollen! 8)7

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zaagmans schreef op 14 July 2003 @ 19:28:
[...]

dat wordt dus scrollen! 8)7
Scrollen? Nope! -----> Foutmelding krijgen! :(

Probeer google @ www.google.com/wml?hl=nl. Dit is de zoek site. Klik op het onderstreepte woord om naar het menu van google te gaan. Hiervandaan heb je de keuze om onder andere te zoeken op html pagina's, wml pagina's en te gaan naar een bepaalde (html) pagina. Alleen deze optie (ga naar) kan niet goed overweg met sommige pagina's...

[ Voor 47% gewijzigd door jules op 14-07-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 19:05

SambalBij

We're all MAD here

Sorcerer8472 schreef op 14 July 2003 @ 19:06:
[...]

Ga met je phone maar eens naar http://pda.tweakers.net in plaats van http://wap.tweakers.net
Je krijg dan ook ineens de nieuwspostings op één pagina ipv meerdere, en ook gewoon een kleurenplaatje enzo erbij :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71798

probeer het javaprogrammaatje Webviewer eens, daar lukte het mij mee gewone html te krijgen...

@Korakel: veel plezier in de States en thanx guys voor het advies :)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 71798 op 15-07-2003 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 19:50
Is er al iemand die het geprobeerd heeft om via bluetooth te flashen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 20:40
PcFer schreef op 15 July 2003 @ 16:12:
Is er al iemand die het geprobeerd heeft om via bluetooth te flashen??
Kan voor zover ik weet niet. Zowel IR als bluetooth is niet mogelijk uit veiligheid.
Wat als halverwege de verbinding wegvalt/stoort doordat je moeder de magnetron aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou ik niet doen, gebruik gewoon de zekere seriele poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
je kunt toch wel games transferen van je pc naar mobiel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Klopt; dat kan wel.. maar dat is niet zo kritisch als je telefoonsoftware...

Maarja.. ik heb ondertussen ook de FW16 erop gezet; en ik moet zeggen dat ik tevreden ben.. hij is naar mijn gevoel een stukje sneller geworden in de menu's en browser.. (niet met het woordenboek helaas).. leuke is idd nu dat je ook imode sites kunt bekijken (niet dat het echt nuttig is maarja)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
dan ga ik ook nog maar even een datakabeltje bestellen :)
ik heb deze al besteld voor m'n pc:
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:TWXRCmq3cwYC:www.pocketpcfreak.com/archive/MSI_6967.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcFer schreef op 15 July 2003 @ 17:46:
dan ga ik ook nog maar even een datakabeltje bestellen :)
kijk een in de doos van je siemens s55. tadaa! gratis datakabel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Anoniem: 70162 schreef op 15 July 2003 @ 18:01:
[...]

kijk een in de doos van je siemens s55. tadaa! gratis datakabel... :)
ow dat is helemaal luxe, over een paar dagen krijg ik de siemens s55 binnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Data kabel en Blue Tooth hebben beide dezelfde functies, op twee dingen na (voor zover ik me kan bedenken en ervaren heb):

• BT is draadloos
• Datakabel heb je nodig om te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

-Stef-

Slainthe!

Ch!pY-J schreef op 14 juli 2003 @ 22:59:
[...]

Scrollen? Nope! -----> Foutmelding krijgen! :(

Probeer google @ www.google.com/wml?hl=nl. Dit is de zoek site. Klik op het onderstreepte woord om naar het menu van google te gaan. Hiervandaan heb je de keuze om onder andere te zoeken op html pagina's, wml pagina's en te gaan naar een bepaalde (html) pagina. Alleen deze optie (ga naar) kan niet goed overweg met sommige pagina's...
Ja die melding krijg ik ook regelmatig wanneer ik wapsites bezoek. Is er te weinig geheugen. Je zou toch denken dat hij een wapsite wel aankan. Klopt het trouwens dat hotmail niet werkte via wap (momenteel al een tijdje)? Net als Teletekst helaas.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

-Stef- schreef op 15 July 2003 @ 22:38:
[...]

Ja die melding krijg ik ook regelmatig wanneer ik wapsites bezoek. Is er te weinig geheugen. Je zou toch denken dat hij een wapsite wel aankan. Klopt het trouwens dat hotmail niet werkte via wap (momenteel al een tijdje)? Net als Teletekst helaas.
Hierover hebben we al een zeer heftige discussie gehad, mijn slotpleidooi kun je uiteindelijk hier vinden: Ch!pY-J schreef op 10 July 2003 @ 22:48.

Anhoewel, grotere pagina's zou hij opzich wel kunnen openen, zolang hij het te grote deel maar tijdelijk wegschrijft ofzo. Het zou dus wel met een firmware upgrade te verhelpen zijn. Het zal echter de download snelheid & de snelheid van de telefoon niet ten goede komen. Bij het e-mai lezen (interne client) zit deze optie echter al ingebouwd, echter, deze kan alleen maar omgaan met plain TXT mailtjes.... Mailtjes incl opmaak moeten opgeslagen worden en kunnen appart geopend worden...

Toch blijf ik erbij dat bepaalde sites zich moeten aanpassen. Een html pagina met een grootte van bijv. 50 kb is echt geen pretje op je mobiel om te downloaden en wachten totdat hij hem kan laten zien. Bovendien moet je minimaal deze riumte ook vrij hebben in je geheugen!
Wat dacht je van pagina's terug gaan? Volgens mij staan die ook grotendeels in de Cache van de telefoon. Verschillende pagina's worden dus al snel geheugenvreters. Ik zelf ben al bij als ik 200kb vrij heb. 4 pagina's maar....

ps, plz correct me als mijn thoughts toch ergens niet kloppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Operations schreef op 14 July 2003 @ 23:37:
[...]

Ga met je phone maar eens naar http://pda.tweakers.net in plaats van http://wap.tweakers.net
Je krijg dan ook ineens de nieuwspostings op één pagina ipv meerdere, en ook gewoon een kleurenplaatje enzo erbij :)
Web service error: 0000 system error :{

Ik heb SW12. Heb ik daar 16 voor nodig soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorcerer8472 schreef op 16 July 2003 @ 11:49:
[...]

Web service error: 0000 system error :{

Ik heb SW12. Heb ik daar 16 voor nodig soms?
ik heb ook firmware 12:
wap.tweakers.net >
500: Web service problem: Please contact the service provider.
details:
1019: Compile error.
pda.tweakers.net >
500: Web service problem: Please contact the service provider.
details:
0000: System error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

-Stef-

Slainthe!

Anoniem: 70162 schreef op 16 juli 2003 @ 12:23:
[...]

ik heb ook firmware 12:
wap.tweakers.net >
[...]
details:
[...]

pda.tweakers.net >
[...]
details:
[...]
wap.tweakers.net >
Ongeldig antwoord van web server
Betekent dat de fout bij de webserver ligt of bij mij?

pda.tweakers.net > doet het wel gewoon

FW 12.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 07-06 19:05

SambalBij

We're all MAD here

Het kan ook liggen aan de manier waarop je verbinding maakt met het internet. Als jij inbelt bij een provider die alleen maar wap toegang geeft via een wap gateway die geen cHTML doorlaat, dan werkt het natuurlijk niet. Ik gebruik zelf voor de internettoegang gprs via xs4all, en als wap gateway die van Tutch, en daarmee kan ik zowel wap. als pda.tweakers.net bezoeken.
(Zowel met FW12 als de afgelopen week geinstalleerde FW16)

[ Voor 8% gewijzigd door SambalBij op 16-07-2003 14:06 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
weet iemand ook waar je zeeslag kunt downen?? kun je fijn multiplayer spelen tegen mensen met se t68i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

wap.tweakers.net is al langer kaputt.

Operations: Ik heb de O2-portal. Weet even niet hoe ik een andere kan instellen voor gprs :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sorcerer8472 schreef op 16 juli 2003 @ 20:04:
wap.tweakers.net is al langer kaputt.

Operations: Ik heb de O2-portal. Weet even niet hoe ik een andere kan instellen voor gprs :?
Onder het kopje profielen in het menu kun je per inbel profiel een andere homepage kiezen.
Of druk op de groene toets, daarna op ga naar en voer de desgewenste link in. Voila! Of sla er eentje op onder favorieten.. Ps, niet te vergeten. Je kan in je favorieten ook werken met mapjes, super relaxed!

wap.tweakers.net doet het niet, pda.tweakers.net doet het wel. FW 11 @ Share van Orange

[ Voor 8% gewijzigd door jules op 16-07-2003 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ch!pY-J schreef op 16 July 2003 @ 22:20:
[...]

Onder het kopje profielen in het menu kun je per inbel profiel een andere homepage kiezen.
Of druk op de groene toets, daarna op ga naar en voer de desgewenste link in. Voila! Of sla er eentje op onder favorieten.. Ps, niet te vergeten. Je kan in je favorieten ook werken met mapjes, super relaxed!

wap.tweakers.net doet het niet, pda.tweakers.net doet het wel. FW 11 @ Share van Orange
Ik bedoelde dus de O2 wapgateway. Die laat geen html door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

PcFer schreef op 16 July 2003 @ 15:41:
weet iemand ook waar je zeeslag kunt downen?? kun je fijn multiplayer spelen tegen mensen met se t68i :)
Als jij het hebt gevonden, dan mag je mij ook ff waarschuwen! Lijkt me idd een cool spel, ook zonder multiplayer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13293

ARG mijn dag is vernaaid!

Kom thuis van het werk... tref mijn S55 aan... hij was uitgevallen :?
Ik wil hem opstarten... hij bleef dood! :(

Dus ik naar de winkel... jawel hij wordt opgestuurd :( :( :(

r.i.p. S55 (nee er is niks mee gebeurd, niet laten vallen of niks... de verkoper dacht dat het ook niet aan FW16 kon liggen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb ik ook 2x gehad, dat ik 'm echt niet meer aan kon krijgen... toen: accu eruit; een half uurtje eruit gelaten... accu erin, lader erin en aanzetten... software storing ofzo :?

Maar het kan natuurlijk zijn dat er bij jou echt wat kaduuk is.. ik hoop dat je 'm snel weer terug hebt...

btw.het lijkt net alsof FW16 weer wat zuiniger met de accu omspringt; of zit ik nu uit m'n nek te lullen... heb namelijk 2 dagen geleden met telefoon opgeladen; in de tussentijd toch wel aardig gebruikt en zit nog meer als 3/4 vol..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Krypt schreef op 17 July 2003 @ 17:35:
btw.het lijkt net alsof FW16 weer wat zuiniger met de accu omspringt; of zit ik nu uit m'n nek te lullen... heb namelijk 2 dagen geleden met telefoon opgeladen; in de tussentijd toch wel aardig gebruikt en zit nog meer als 3/4 vol..
Je kan beter je accu monitor bekijken in het developer menu....

Als hij bij mij in de standby stand staat en het accuutje voor 3/4 vol is, en vervolgens veriviëer met de accu monitor, staat de accu nog maar 45% energie heeft... Of accu teken voor de helft vol en nog maar iets van 36% in de accu monitor weergeven.

Maar goed, het zou zeker kunnen dat FW 16 beter met stroom om springt. Ik heb nu al een paar dagen GPRS uit staan als ik het niet nodig heb. Bovendien is voor mij de meeste nieuwigheid ervan af. Ik speel er ook niet meer zo mee. Eens kijken hoelang hij nu meegaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zal er eens die accu monitor bekijken (moet ik um wel weer even enablenen)

Heb trouwens een bug gevonden in FW16...
Als je in de tekst editor, bij opstellen van een nieuwe email, voor "leren" kiest als ie een bepaald woord niet herkent, dan crasht de complete telefoon... niet grappig als je net een lange email hebt getypt :(

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:35
wat ik ook gemerkt heb bij FW 16 is dat het geluid soms vreem doet, wanneer je nl door je menu bladert, en je bent aan het einde en scrollt door naar het begin, hoor je meestal een piepje, en ook wanneer je de toetsblokkering aan zet hoor je een piepje. Het is mij opgevallen dat die piepjes nog wel eens weg vallen, en dat er dus gewoon geen geluid klinkt. Wanneer ik dan een mmf/midi file afspeel uit m'n filesystem was het weer goed. Iemand anders dit ook al opgemerkt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Niet zo erg... wel dat de menu bliepjes niet volledig afgepeeld worden en half afgekapt..
Maar dat stoort me niet zo erg.. stoor me eerder aan het crashende woordenboek..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Krypt schreef op 17 juli 2003 @ 18:23:
Heb trouwens een bug gevonden in FW16...
Als je in de tekst editor, bij opstellen van een nieuwe email, voor "leren" kiest als ie een bepaald woord niet herkent, dan crasht de complete telefoon... niet grappig als je net een lange email hebt getypt :(
Welke tekst editor bedoel je precies? menu, 5, 3? Zo niet, welke optie dan wel? Is het eenmalig gebeurd of gebeurd het altijd bij hetzelfde woord, of woorden combinatie? Dat je telefoon opeens chrashed kan ik me op zich nog wel voorstellen, er zit zoveel software in! Het is wel minder natuurlijk.. Zo lang het niet te vaak gebeurd ( 1 X in het half jaar ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Yep.. bij 5.3... maar nu ik het nog een keertje probeer werkt het wel :?
Vreemd..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Klote.. m'n hele reply weg..
nog een keertje dan maar...

Ik wil dus met mijn S55 via Irda, via GPRS lekker internetten op mijn laptop... ja.. is traag, maar ik ben een week op kamp met scouting en wil iemand wel eens een fotootje sturen..

Maar als ik wil verbinden met de GPRS software van siemens krijg ik geen connectie..
Poort openen, phone initten gaat allemaal goed.. maar verbinden homaar..

Heb het volgende ingesteld:
APN: wap/internet (beide doen het niet)
QOS: leeg
IP: 010.250.255.188
DNS: leeg (beide)
WINS: leeg (beide)
naam: 0628000000
password: leeg
auth: standaard

Maar geen connectie.. iemand ideeen??

[edit]
Okay.. heb 1x de instellingen voor kpn gekozen (de enige nl'se provider die in het proggy staat) en nu weer terug gezet en alles doet het :?

Alleen nu kijken of ik www2ftp.de via de wap portal aan de praat krijg.. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Krypt op 18-07-2003 19:50 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
kolere, die gasten hadden um gister op de post gedaan (via rembours) vandaag niets en op zaterdag verzenden ze geen rembours pakjes :( Nu moet ik het hele weekend wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Krypt schreef op 18 July 2003 @ 19:10:
Klote.. m'n hele reply weg..
nog een keertje dan maar...

Ik wil dus met mijn S55 via Irda, via GPRS lekker internetten op mijn laptop... ja.. is traag, maar ik ben een week op kamp met scouting en wil iemand wel eens een fotootje sturen..

Maar als ik wil verbinden met de GPRS software van siemens krijg ik geen connectie..
Poort openen, phone initten gaat allemaal goed.. maar verbinden homaar..

Heb het volgende ingesteld:
APN: wap/internet (beide doen het niet)
QOS: leeg
IP: 010.250.255.188
DNS: leeg (beide)
WINS: leeg (beide)
naam: 0628000000
password: leeg
auth: standaard

Maar geen connectie.. iemand ideeen??

[edit]
Okay.. heb 1x de instellingen voor kpn gekozen (de enige nl'se provider die in het proggy staat) en nu weer terug gezet en alles doet het :?

Alleen nu kijken of ik www2ftp.de via de wap portal aan de praat krijg.. :)
Je hebt orange aan het 0628* te zien? Naja, foto's sturen per mail kan ook met de foon zelf hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0lfj3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 23:08
Hallo

Ik heb enkele vraagjes ivm de S55

-Op sommige plaatjes hier op de site zie ik dat het schermpje er anders uit ziet, zoals "inverted colors". Kun je dit instellen of is dit gewoon photoshop?
-Als je GPRS actief hebt staan, gaat de batterij dan veel sneller af?
-Waar vind je de nieuwste SW versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Sorcerer8472 schreef op 19 July 2003 @ 08:35:
[...]

Je hebt orange aan het 0628* te zien? Naja, foto's sturen per mail kan ook met de foon zelf hoor :D
Jah. maar een nadeel is dat mijn telefoon niet zoveel foto's kan opslaan.. en om elke keer weer te gaan kopieeren en dan via de telefoon opsturen gaat een beetje traag.. maarja.. is weer uitzoekwerk voor volgend scoutingkamp...

Of gewoon hopen dat iemand in Steensel zijn WLAN open heeft staan >:)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w0lfj3 schreef op 19 July 2003 @ 10:41:
Hallo

Ik heb enkele vraagjes ivm de S55

-Op sommige plaatjes hier op de site zie ik dat het schermpje er anders uit ziet, zoals "inverted colors". Kun je dit instellen of is dit gewoon photoshop?
-Als je GPRS actief hebt staan, gaat de batterij dan veel sneller af?
-Waar vind je de nieuwste SW versies?
eigenlijk zijn het drie zoeck vraagjes, maar goed:
1) met kleurenschema's, zie je handleiding
2) ja
3) www.my-siemens.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Ik heb wat foto's bekeken van de siemens s55 op internet, maar nu kom ik 4 verschillende kleuren tegen terwijl er maar 2 leverbaar zijn.
Ik ben deze allemaal tegengekomen:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.visser24/siemens/1.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.visser24/siemens/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.visser24/siemens/3.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.visser24/siemens/4.jpg

Eerder in het topic staat dus image 1 en 3.
Welke kleuren zijn die andere 2 dan? of zijn dat van die demo toestellen om te testen ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Krypt schreef op 19 July 2003 @ 10:59:
[...]

Jah. maar een nadeel is dat mijn telefoon niet zoveel foto's kan opslaan.. en om elke keer weer te gaan kopieeren en dan via de telefoon opsturen gaat een beetje traag..
Traag? Je zegt dat je een laptop hebt, dan zou je ze dus eerst via IrDA/BT moeten uploaden naar je laptop, vandaar moet je ze doormailen/ftp-en naar een ander account. Dit doormailen/ftp-en zou weer via je telefoon moeten gaan.

Het enige verschil is dat je relaxed er een tekstje bij kan typen op de laptop, verder lijkt het mij eerder een omweg. Bovendien kun je naast de foto's alleen naar jezelf sturen, ze ook naar je fotoalbum uploaden.
Helaas weet ik niet hoe het bij andere providers zit, maar bij Orange moet je een mailtje sturen naar toevoegen@fotoalbum.orange.nl met als bijlagen de foto's. Als onderwerp je 06 nummer en daarachter je pincode, op mijn Orange (orange.nl) in te stellen bij fotoalbum. Na het versturen van het mailtje, kun je ze direct bekijken via het Share menu op je foon, of via de Orange site op je laptop of andere pc.

Zelf wil ik gaan uitzoeken ofdat er mogelijkheden zijn om mijn foto's te versturen naar bijvoorbeeld een zelf gehost fotoalbum, zodat ik gerichter mensen uitnodigingen kan sturen. Maar ook van mijn goeie digicam foto's online kan zetten.
PcFer schreef op 19 July 2003 @ 13:45:
Ik heb wat foto's bekeken van de siemens s55 op internet, maar nu kom ik 4 verschillende kleuren tegen terwijl er maar 2 leverbaar zijn.
[afbeelding] [afbeelding]

Welke kleuren zijn die andere 2 dan? of zijn dat van die demo toestellen om te testen ? :?
Ik vind anders plaatje nummero 2 ook erg op die van mij lijken. Volgens mij zijn er gewoon wat kleur verschillen in de opnamen, maar verder dezelfde phones. Dus maar 2 verschillende types.

[ Voor 44% gewijzigd door jules op 19-07-2003 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Ik kan er ook echt geen 4 verschillende types in zien. Je hebt 4 verschillende kleurstellingen van de s55.

1 Op het plaatje rechtsboven staat de artic blue. Alleen deze kleur is in nederland leverbaar.

2 Het plaatje rechts onder is de sterling silver, deze is (volgens mij) alleen maar in duitsland te koop.

3 De sahara gold, ook alleen in duitsland te verkrijgen

4 de grand prix 2003 limited edition ook alleen in duitsland te verkrijgen

voor de goede foto's van deze telefoons kun je ook effe kijken op

https://communication-mar...upID=1113&pkPrdGrpID=3176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StingrayNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 16:07
Ff een vraagje van deze kant. Ik heb nu bijna alles wat met de S55 doorgelezen (althans dat denk ik) hier op GoT en ik kan het niet vinden.
Waar gaat het om??
Ik heb een vodafone 180 abbo afgesloten (zo'n 3 maanden terug denk ik) icm een LG-W7000 deze heb ik sinds vorige week geruild tegen de S55 met cam( _/-\o_ thx Radje).

Nu zijn mijn vragen:

1. wie heeft de wap/gprs instellingen voor vodafone voor deze telefoon??
2. hoe kan ik mms versturen met vodafone?? Moet ik daarvoor een liveabbo afsluiten??
3. en wat zijn de mmsinstellingen dan??

Help plz ik kom er niet uit.

Alvast thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:26
Weet iemand of er nog ergens S55's in de aanbieding zijn (evt icm een abo)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85086

DRAFTER86 schreef op 20 juli 2003 @ 13:15:
Op GSMWEB.NL. 113 EUR voor S55 met Cam
i.c.m. T-mobile 150 voor 1 jaar (22.50/maand)
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

PcFer schreef op 16 July 2003 @ 15:41:
Tegen wie dan? :P

Ik snap hier idd ook niks van... ik vind deze versie de mooiste:
Afbeeldingslocatie: http://jelte2003.web1000.com/mobiles/siemens%20s55/S55%20Foto%20007.jpg

Dit is de sterling silver dan? :?

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 58110 op 20-07-2003 17:54 . Reden: vauwten... :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
DRAFTER86 schreef op 20 July 2003 @ 13:15:
www.kieskeurig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

Dat is toch alleen voor de los-prijzen :?

Je kan beter op www.telecomvergelijker.nl kijken... kan je per toestel/provider/abbo de prijzen vergelijken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 58110 op 20-07-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
er staat ook 'EVT' en dat betekent eventueel :)
En als je alleen een los toestel wilt hebben kun je beter op www.kieskeurig.nl kijken, want daar is de goedkoopste €229,- en bij www.telecomvergelijker.nl is de goedkoopste €236.16 :)

[ Voor 69% gewijzigd door PcFer op 20-07-2003 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:04
vandaag eigelijk spontaan deze siemens gehaald. erg blij mee.

heb 'm gekocht samen met een imode abo. heb alleen een paar vraagjes (topic is me iets te groot om door te spitten helemaal)

1. als ik een firmware update uitvoer, ben ik dan m'n imode instellingen kwijt ?
2. email verzenden lukt, maar zodra ik wil verzenden gaat het niet. welke smtp moet ik gebruiken ? heb m'n eigen isp (quicknet/multikabel) getest en wanadoo (uit de 1e post) maar beide geen succes. wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Laatst online: 06-06 16:21

Plaatje 1 en 4 zijn hetzelfde (Sterling Silver). 2 en 3 ook (Arctic Blue)...

[ Voor 3% gewijzigd door Gugger op 21-07-2003 17:25 ]

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StingrayNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 16:07
StingrayNL schreef op 20 July 2003 @ 12:30:
Ff een vraagje van deze kant. Ik heb nu bijna alles wat met de S55 doorgelezen (althans dat denk ik) hier op GoT en ik kan het niet vinden.
Waar gaat het om??
Ik heb een vodafone 180 abbo afgesloten (zo'n 3 maanden terug denk ik) icm een LG-W7000 deze heb ik sinds vorige week geruild tegen de S55 met cam( _/-\o_ thx Radje).

Nu zijn mijn vragen:

2. hoe kan ik mms versturen met vodafone?? Moet ik daarvoor een liveabbo afsluiten??

Help plz ik kom er niet uit.

Alvast thx
Niemand hier antwoord op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnok
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
wibblemoo schreef op 21 July 2003 @ 17:21:
2. email verzenden lukt, maar zodra ik wil verzenden gaat het niet. welke smtp moet ik gebruiken ? heb m'n eigen isp (quicknet/multikabel) getest en wanadoo (uit de 1e post) maar beide geen succes. wat doe ik fout ?
smtp servers werken altijd alleen maar met ip nummers van de isp zelf, dit om het spammen nog een beetje binnen de perken te houden. Je zal dus een smtp server van kpn moeten gebruiken, en die zal je wel op de kpn of imode site kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Ik heb er een :) meteen ff een vraagje, hoe zet ik dat opstart- en afsluitgeluid uit?
Geweldige foon btw, veeeeeel beter dan een T68i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

wibblemoo schreef op 21 July 2003 @ 17:21:
vandaag eigelijk spontaan deze siemens gehaald. erg blij mee.

heb 'm gekocht samen met een imode abo. heb alleen een paar vraagjes (topic is me iets te groot om door te spitten helemaal)

1. als ik een firmware update uitvoer, ben ik dan m'n imode instellingen kwijt ?
1 ste vraag: ik zou eerst even checken wat voor firmware je hebt: *#06#, daarna 1 X info. Kijk achter de tekst SW-Version. Zeer waarschijnlijk heb je al SW/FW versie 16 draaien. Echter, op de officiële Siemens site kan je voorlopig alleen nog maar versie 12 downloaden. Ik weet niet ofdat deze I-mode compatible is. Bovendien heeft deze een ringtone bug die je echt niet wil hebben (lees deze thread maar door). Als laatste, waarschijnlijk lukt het geeneens om te downgraden van firmware versie.

2e vraag. Gebruik de smtp server van het netwerk van KPN. Ik heb geen idee welke server dat is. Misschien als je hem gevonden hebt dat je hem hier kunt posten? Wellicht kun je vele andere gebruikers daarme helpen! Of zet een eigen smtp server op.
StingrayNL schreef op 20 juli 2003 @ 12:30:
1. Zoek een mede gebruiker met eventueel een andere foon en kopieer de instellingen.

2. Een beetje research op de Vodafone site leverde het antwoord op:
Wat moet ik doen om een MMS te kunnen verzenden?
MMS versturen kan alleen met Vodafone live! met een geschikt Vodafone live! toestel met de juiste instellingen. Het opstellen en versturen van een MMS verschilt per toestel. Raadpleeg hiervoor de handleiding van het toestel.
Echter, een stukje verder vond ik dit:
Werkt MMS met de Sony Ericsson T68i?
De Sony Ericsson T68i kan geen gebruik maken van de MMS dienst van Vodafone live!. Wel is het mogelijk om met de T68i te MMS'en zonder Vodafone live! aansluiting. Bel naar 117 (abonnee) of 555, 4, 2 (iZi) voor meer informatie.
Misschien dat ze het inmiddels voor de S55 ook geschikt hebben gemaakt?

Succes ermee!

ps je hoeft je vraag niet met een dag te herhalen, is er geen antwoord, dan weet waarschijnlijk niemand het.... Of diegenen zijn op vakantie..
DRAFTER86 schreef op 21 juli 2003 @ 21:47:
Ik heb er een :) meteen ff een vraagje, hoe zet ik dat opstart- en afsluitgeluid uit?
Geweldige foon btw, veeeeeel beter dan een T68i :)
Read the manual en de forum regels. Hier geef ik geen antwoord op.

[ Voor 6% gewijzigd door jules op 21-07-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Ch!pY-J schreef op 21 juli 2003 @ 21:57:
[...]

Read the manual en de forum regels. Hier geef ik geen antwoord op.
Misschien kun je mij wel vertellen waarom mijn nederlandse manual op de cd (S55 Manual nld.pdf) in het duits is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
onnok schreef op 21 July 2003 @ 21:32:
[...]

smtp servers werken altijd alleen maar met ip nummers van de isp zelf, dit om het spammen nog een beetje binnen de perken te houden. Je zal dus een smtp server van kpn moeten gebruiken, en die zal je wel op de kpn of imode site kunnen vinden.
imode.nl/kpn-mobile.nl/hi.nl zeggen niets over smtp's. kheb zelfs de smtp van xs4all geprobeerd maar geen succes. morgen maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

DRAFTER86 schreef op 21 July 2003 @ 22:03:
[...]

Misschien kun je mij wel vertellen waarom mijn nederlandse manual op de cd (S55 Manual nld.pdf) in het duits is?
Geen idee, maar je hoeft toch niet persee achter je computer te kruipen om een handleiding te lezen? Heb je er geen boekje bij? Check de start topic voor de handleiding in NL... Beetje research mensen! Dit zijn notabene de GoT regelementen!

offtopic:
Ik zal m'n dag wel niet hebben vandaag.

edit:
menu, 9, 2, 4
wibblemoo schreef op 21 juli 2003 @ 22:12:
[...]

imode.nl/kpn-mobile.nl/hi.nl zeggen niets over smtp's. kheb zelfs de smtp van xs4all geprobeerd maar geen succes. morgen maar even bellen.
Je hebt zeker de instellingen van de Nokia 7650 gevonden? Ik heb dat ook ff doorgelezen. Vandaar dat je aankwam met die XS4All instellingen. Maar daarvoor bel je dus in bij XS4All. Dat is denk ik bij jou niet van toepassing.
Hoe je er heel makkelijk vanaf kan komen, wat ook al eerder besproken is. Ik weet niet ofdat je een inbel account hebt bij je provider, ofdat je er misschien eentje kan nemen? (free accountje ofzo?) De S55 kan je zo instellen dat hij bij die desbetreffende provider inbelt en zodoende kan je die SMTP server gebruiken. Maar goed, dan betaal je wel de online tijd.

[ Voor 44% gewijzigd door jules op 21-07-2003 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
jep die instellingen had ff doorgelezen, 't was ook op goed geluk.

btw enig idee waar ik die error-id's die ik steeds krijg bij het versturen (ID-504 of 533) kan nakijken wat ze betekenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
wibblemoo schreef op 21 July 2003 @ 22:34:
jep die instellingen had ff doorgelezen, 't was ook op goed geluk.

btw enig idee waar ik die error-id's die ik steeds krijg bij het versturen (ID-504 of 533) kan nakijken wat ze betekenen ?
SUCCES !

gebruik de smtp van quicknet (smtp.quicknet.nl) en doe smtp-authentif aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
wibblemoo schreef op 21 July 2003 @ 22:37:
[...]

SUCCES !

gebruik de smtp van quicknet (smtp.quicknet.nl) en doe smtp-authentif aan
hmm, nu doet ie het zonder smtp-authentif ook. krijg net een foto'tje van m'n s55 op m'n mail :)

*blij zijt*

toch wel vaag dat ie 't eerst weigerde te doen. de eerste smtp was toch die van quicknet die ik had ingevuld.

[ Voor 18% gewijzigd door wibblemoo op 21-07-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52733

Ik heb sinds kort een Siemens S55 telefoon, en wilde graag de MMS instellingen erin zetten. Ik heb inmiddels al alles geprobeerd, maar ik krijg dat ding niet aan de praat. De wAP doet het wel, maar MMS niet. Hij geeft telkens een netwerk of configuratie fout. Ik heb een T-mobile abonnement, maar als ik de telefoon aanzet, krijg ik een O2 logo, en dan geeft ie eerst schrijffout SIMkaart aan. Hij doet verder alles wel naar behoren !! Wie kan me helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
yeah, ik heb hem nu ook, zeer vet ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 52733 schreef op 22 juli 2003 @ 09:40:
Ik heb sinds kort een Siemens S55 telefoon, en wilde graag de MMS instellingen erin zetten. Ik heb inmiddels al alles geprobeerd, maar ik krijg dat ding niet aan de praat. De wAP doet het wel, maar MMS niet. Hij geeft telkens een netwerk of configuratie fout. Ik heb een T-mobile abonnement, maar als ik de telefoon aanzet, krijg ik een O2 logo, en dan geeft ie eerst schrijffout SIMkaart aan. Hij doet verder alles wel naar behoren !! Wie kan me helpen.
Heb je van T-Mobile ook een dergelijke service die GPRS ondersteund? Volgens mij moet die optie in het netwerk wel geactiveerd worden op je nummer. Bovendien, als je zo'n fout krijgt van je simkaart, zou ik wel terug gaan en dit melden. Heb je er nu nog geen problemen mee, dan komt dat in de toekomst wel. Die O2 onzin kan je er ook uithalen als je wilt. Moet je even terugzoeken in deze topic.
Verder moet je kijken ofdat de juiste netwerk instellingen staan ingesteld bij optie menu, 9, 6, 5.
PcFer schreef op 22 July 2003 @ 11:15:
yeah, ik heb hem nu ook, zeer vet ding :D
offtopic:
Mooi!

[ Voor 8% gewijzigd door jules op 22-07-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
nog een paar vraagjes ;

- is er al een goede msn client voor de s55 ? kheb yakchat geprobeerd maar krijg dat niet aan de praat.

- en kan je je mail ook instellen dat ie elke 10 min's checkt voor nieuwe mail ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

wibblemoo schreef op 22 juli 2003 @ 11:29:
nog een paar vraagjes ;

- is er al een goede msn client voor de s55 ? kheb yakchat geprobeerd maar krijg dat niet aan de praat.

- en kan je je mail ook instellen dat ie elke 10 min's checkt voor nieuwe mail ?
Palm MSN schijnt te werken. Echter bij mij is hij na 3 keer opstarten voorgoed gecrasht, nog geen poging gedaan om hem opnieuw te installeren. Ik ging ook vrij ruw met het programmaatje om... Kijk in het midlet topic voor de link naar Palm MSN

Helaas, de S55 heeft niet de optie om om de zoveel tijd te kijken ofdat je mail hebt. Ik krijg bij m'n Orange mail account iedere keer een smsje als ik een mailtje binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52829

Ik heb nog een probleempje met mijn S55.

Ik heb hem in Duitsland gekocht. Afgezien van de intro's en afsluitschermen die in I-mode veranderden(heb ik inmiddels weg door het lezen van dit topic) heb ik nog wat andere probleempjes:

Bij Surf en Fun ziet mijn menu er zo uit:

Internet
Games & More
i-mode
i-mode Mail
Java

De laatste 3 moeten dus weg, dat is duitse shit. Mijn vriendin heeft de SL55, daar staat het niet op namelijk. Ik kan alleen maar rechts selecteren, en daar staat internet. Het is inderdaad ook een soort van favoriet die ik niet weg kan krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 52829 schreef op 22 July 2003 @ 13:07:
Ik heb nog een probleempje met mijn S55.

Ik heb hem in Duitsland gekocht. Afgezien van de intro's en afsluitschermen die in I-mode veranderden(heb ik inmiddels weg door het lezen van dit topic) heb ik nog wat andere probleempjes:

Bij Surf en Fun ziet mijn menu er zo uit:

Internet
Games & More
i-mode
i-mode Mail
Java

De laatste 3 moeten dus weg, dat is duitse shit. Mijn vriendin heeft de SL55, daar staat het niet op namelijk. Ik kan alleen maar rechts selecteren, en daar staat internet. Het is inderdaad ook een soort van favoriet die ik niet weg kan krijgen???
Ik weet niet wat voor firmware je hebt, maar misschien kan je met een andere firmware (nieuwe dan je nu hebt) deze menuutjes kwijt raken. Waarschijnlijk moet je nog een paar maanden wachten totdat er een nieuwere versie uitkomt dan de FW16 die momenteel nog geeneens officieel gereleased is.
Of nog eens goed zoeken en de verschillen in de bestandstructuur vergelijken met andere S55 fones. Misschien doet een format ook the job.

Zou je je FW versie misschien kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ch!pY-J schreef op 22 July 2003 @ 13:15:
[...]

Ik weet niet wat voor firmware je hebt, maar misschien kan je met een andere firmware (nieuwe dan je nu hebt) deze menuutjes kwijt raken. Waarschijnlijk moet je nog een paar maanden wachten totdat er een nieuwere versie uitkomt dan de FW16 die momenteel nog geeneens officieel gereleased is.
Of nog eens goed zoeken en de verschillen in de bestandstructuur vergelijken met andere S55 fones. Misschien doet een format ook the job.

Zou je je FW versie misschien kunnen posten?
Jawel :) dat is SW 16 (software versie). Hoe doe ik een format? Ben ik gelijk al die duitse zut kwijt.. Ook mijn adresboek??? Hopelijk niet...

Het zijn niet echt menuutjes, maar meer snelkoppelingen naar een site op internet. Ik krijg ze er niet af, er is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 22:37
Even firmware updaten met een standaard FW16 should do the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, waar haal ik een bugvrije versie vandaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Wij hebben zo'n hp2100tn printer, daar zit ook een irda poort ingebouwd, Je kunt nu zo sms'sjes enz. uitprinten op die printer via irda :) wel luxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 52829 schreef op 22 July 2003 @ 16:43:
ok, waar haal ik een bugvrije versie vandaan???
Ik heb ff deze topic opnieuw doorgespit en ff een overzichtje gemaakt:
Bugvrij weet ik niet ofdat dat zo is, maar hier vind je de Nederlandse niet officiele versie. Updaten op eigen risico! (alhoewel, velen is het al wel gelukt zonder problemen, nog geen klachten gehoord. Ik heb het wel nog niet gedaan)
Als je een niet nederlandse, wel officiele versie wilt hebben, kun je die hier downloaden. Menu taal & T9 kan je o.a. in Engels instellen. Zie hier voor mijn post over meer info.

plz tell us if it worked!
PcFer schreef op 22 July 2003 @ 16:55:
Wij hebben zo'n hp2100tn printer, daar zit ook een irda poort ingebouwd, Je kunt nu zo sms'sjes enz. uitprinten op die printer via irda :) wel luxe
Grappig he! Het kon ook al bij m'n S35i. Maar nu ik die SDS heb en er zowiezo veel meer sms-jes op kunnen heb ik dat zeker niet meer nodig. Misschien om ff een visite kaartje snel te kunnen geven (menu, 1, 3)

Ik vond deze topic op het club-siemens forum. De ringtone bug zit ook nog steeds in FW 16, echter, wel in mindere mate. Bij het terughalen van een wisselgesprek.

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 22-07-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou hij doet nog steeds niets....Wie o wie kan me helpen verder. Wordt er echt gek van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39493

Waarom ben ik de enige die niet kan mms en mijn vrienden kring?
Iedereen heeft t mobile of kpn en kan lekkere naakt fotos versturen maar ik niet.

Want ik heb vodafone ik bel die doos van 117 en ze zegt dat ik niet kan mms.
Omdat mijn toestel dat niet ondersteund??
Maar t-mobile ondersteund het toestel wel?

Mijn vraag is waarom kan mijn s55 dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Ch!pY-J schreef op 22 July 2003 @ 20:54:
[...]

Ik heb ff deze topic opnieuw doorgespit en ff een overzichtje gemaakt:
Bugvrij weet ik niet ofdat dat zo is, maar hier vind je de Nederlandse niet officiele versie. Updaten op eigen risico! (alhoewel, velen is het al wel gelukt zonder problemen, nog geen klachten gehoord. Ik heb het wel nog niet gedaan)
Als je een niet nederlandse, wel officiele versie wilt hebben, kun je die hier downloaden. Menu taal & T9 kan je o.a. in Engels instellen. Zie hier voor mijn post over meer info.

plz tell us if it worked!

OK, maar ik heb toch eigenlijk al versie 16?

Product S55
P.Date: 2003-05-16
SW-version: 16.
SW-date:2003-05-05
Variant: A176
Std-Map?SW: 1/16
D-Map/Prov: 135/204

blablabla

Dat staat er, kan iemand dit even vergelijken voor me? En hoe formatteer ik dat ding eigenlijk en heeft dat zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 52829 schreef op 22 July 2003 @ 22:55:
OK, maar ik heb toch eigenlijk al versie 16?

Product S55
P.Date: 2003-05-16
SW-version: 16.
SW-date:2003-05-05
Variant: A176
Std-Map?SW: 1/16
D-Map/Prov: 135/204

blablabla

Dat staat er, kan iemand dit even vergelijken voor me? En hoe formatteer ik dat ding eigenlijk en heeft dat zin?
Die nieuwe firmware versie kan je er gewoon overheen flashen. Mogelijk ben je dan gewoon die extra opties kwijt (dat is toch je bedoeling?). Vergeet niet om eerst je foon volledig op te laden! Schijnt best belangrijk te zijn. Flashen kan alleen via seriele kabel. Ow ja, vergeet ook geen backup te maken van je adressenboek en je overige belangrijke data.

Formateren, staat in de handleiding. Maar goed, menu, 9, 4, 5, 1 (zelf heb ik het nog nooit gedaan, maar er word wel aangeraden om een back up van je foon te maken, je bent zowizo alles kwijt erna. Daarna kan je je telefoon nummer terugzetten, pics, ringtonez enz... Maar ik denk niet alle mapjes, kans dat die snelkoppelingen weer terugkomen.

ps, nog steeds alles op eigen risico...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik weet het niet meer, ik snap er niet veel meer van met t-mobile en die siemens s55. Ik krijg dat ding maar niet aan de MMS. Wie kan me helpen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 52733 schreef op 23 July 2003 @ 08:57:
Nou ik weet het niet meer, ik snap er niet veel meer van met t-mobile en die siemens s55. Ik krijg dat ding maar niet aan de MMS. Wie kan me helpen !!!
Je hoeft niet iedere 12 uur een berichtje te posten voor instellingen van T-Mobile voor MMS. Als niemand het weet, dan weet niemand het. Ga zelf verder op onderzoek uit zou ik zeggen. Wacht een tijdje. Misschien dat anderen het wel lukt. Vraag het over een week weer zou ik zeggen. Door dit soort dingen te posten word deze topic niet echt leesbaar door.

Het staat notabene in de GoT regelementen dat je niet te vaak dezelfde vragen achter mekaar mag stellen om deze reden.

ff een paar regels:
Voordat je een vraag stelt
verder staat een stukje naar beneden op dezelfde pagina onder het kopje dingen die niet op prijs gesteld worden:
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
offtopic:
Ik ben zelf geen mod, maar houd er rekening mee dat je hiervoor een ow-tje kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

zal ik dan ook maar even :)
ik heb de sl55

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heb jij je tijd niet goed ingesteld, want er staat 23-7-2003 en de tijd 13:07. Volgens mijn klok is het 12:55 momenteel. Dus even een tip !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31
wie heeft die onofficiele nederlandse FW16 erop gezet met succes?
ik ben nog een beetje huiverig... heb momenteel FW08...

maar wat bedoelt iedereen met ringtone bug want ik heb gezocht met google enzo
maar kon niet echt duidelijk vinden wat daarmee bedoelt wordt?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:06
Phusebox schreef op 23 July 2003 @ 12:57:

Onofficiele FW 16 werkt perfect.

Bij de bug in FW12, loopt je telefoon vast wanneer een je een korte ringtone hebt en de beller te vroeg ophangt

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Anoniem: 52733 schreef op 23 July 2003 @ 12:55:
Volgens mij heb jij je tijd niet goed ingesteld, want er staat 23-7-2003 en de tijd 13:07. Volgens mijn klok is het 12:55 momenteel. Dus even een tip !!!
thnx! ik was vergeten het op de NL tijd te zetten
ben net terug van vakantie in turkije :)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op 23 July 2003 @ 12:57:

Zet dan eerst 11 erop, die is ook prima en loopt beter dan 8...
er staaat volgens mij wel ergens in dit topic een link naar de FW11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb weer een vaag probleem... Mijn probleem met Windows ME + Siemens GPRS software kwam doordat een andere driver de compoort telkens bezet hield (dingetje wat modemstatus aangeeft).

Maargoed, als ik nu verbonden ben dan gebruikt het ding zonder dat er spyware op de laptop staat zo'n 1 kB per 10 seconden zonder dat ik wat doe :?

En nog raarder: als ik een andere pc ping (wilde ik gewoon ff proberen) dan kost dat 10 kB voor een ping van 4x 32 bytes? Klopt die Siemens-teller wel??? Heb echt vaak het idee dattie teveel aangeeft... Op m'n rekening werd ook maar ongeveer de helft aangegeven van wat ik dacht dat ik had gebruikt....

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sorcerer8472 schreef op 23 juli 2003 @ 14:32:
Ik heb weer een vaag probleem... Mijn probleem met Windows ME + Siemens GPRS software kwam doordat een andere driver de compoort telkens bezet hield (dingetje wat modemstatus aangeeft).

Maargoed, als ik nu verbonden ben dan gebruikt het ding zonder dat er spyware op de laptop staat zo'n 1 kB per 10 seconden zonder dat ik wat doe :?

En nog raarder: als ik een andere pc ping (wilde ik gewoon ff proberen) dan kost dat 10 kB voor een ping van 4x 32 bytes? Klopt die Siemens-teller wel??? Heb echt vaak het idee dattie teveel aangeeft... Op m'n rekening werd ook maar ongeveer de helft aangegeven van wat ik dacht dat ik had gebruikt....

Anyone?
Het kan zijn dat er wat kb's verbruikt worden bij het opbouwen van de verbinding. Het is mij eerder ook al opgevallen dat de data teller niet goed werkte. Maar hoe alles nu precies in elkaar steekt heb ik ook nog niet uitgevist.

Ow ja, in de eerste 2 weken maaktje mijn data traffic teller een sprintje tot 10MB, maar momenteel (krap 2 maanden verder staat hij nog maar bij 15 MB). Terwijl ik die eerste maand mijn verbinding toch grof misbruikt heb. Voorlopig is het allemaal gissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Is het ook mogelijk om via de datakabel te internetten? zodat je de internet conectie van de pc gebruikt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Heeft iemand nog leuke tips/tutorials voor het schrijven van J2ME app's?? Ik heb al de Sun One Studion 4 en de Siemens Mobility toolkit geïnstalleerd, een aantal demo-app's bekeken maar het is nogal ingewikkeld :S
Iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcFer schreef op 23 July 2003 @ 16:04:
Is het ook mogelijk om via de datakabel te internetten? zodat je de internet conectie van de pc gebruikt???
denk het niet. zal je telco blij mee zijn :p
andersom kan natuurlijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:22
DRAFTER86 schreef op 21 July 2003 @ 22:03:
[...]

omdat de deense manual stiekum de nederlandse is .... :7

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Volgens mij de reden waarom FW 16 nog niet gereleased is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:06
Ch!pY-J schreef op 24 July 2003 @ 16:54:
Volgens mij de reden waarom FW 16 nog niet gereleased is.
Hij is nu in elk geval minder erg als in de Bug in de officiele versie van FW12

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie weet er hoe ik mijn mailinstellingen moet maken zodat ik met mijn Siemens S55 met T-mobile, en een planet internet adsl account mails kan versturen en ontvangen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Anoniem: 52733 schreef op 25 July 2003 @ 09:40:
Wie weet er hoe ik mijn mailinstellingen moet maken zodat ik met mijn Siemens S55 met T-mobile, en een planet internet adsl account mails kan versturen en ontvangen????
heb je gprs al werkend ?

zoja kan je gewoon bij berichten - email - instelling - email je servers invullen en je logingegevens. poorten hoef je niet te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee ik snap er niets van !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb je dit topic al doorgelezen? Ik heb het zeer eenvoudig uitgelegd, er staat een verwijzing naar in de mini-FAQ (start post). Verder moet je op zoek naar een smtp server. Een paar dagen terug heeft er iemand eentje gevonden.

ps, lees eerst voordat je begint te vragen, het maakt GoT er niet prettiger op als op iedere pagina dezelfde vragen terugkomen!

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.