Bartez schreef op 27 July 2003 @ 23:52:
paar vraagjes...
01) hoe kan ik in vredesnaam een favoriet instellen?? als ik bijvoorbeeld het 'weer' als een favoriete pagina wil instellen.....dan kan dat helemaal niet.....ik kan er alleen maar op klikken en verder niks.....weet iemand hoe dat werkt?
02) daarnaast wil ik mijn spelletjes upgraden....krijg ik een leuke SMS met een onzettend lange URL erin om te boel te updaten....die URL is zwart omringd, maar ik kan hem niet kiezen....weet er iemand hoe ik naar die pagina kan komen zonder het gehele adres te moeten intypen??
03) het veld waar ik mijn pincode moet invoeren (met die stomme visjes) is dat aan te passen? dus een andere animatie of plaatje?? zo ook de rondzwemmende visjes na het invoeren en OK geven van de pincode??
04) Is het mogelijk om het geheugen uit te breiden van de telefoon....ik had er nu een paar ringtones en plaatjes op staan.....hoppa, telefoon al vol.....ik d8 da's wel erg snel.....is die ruimte uit te breiden??
05) in standby mode, komt er een zwart veld met orange (in dit geval) te staan.....is dat te editen?
tot zover.....alvast bedankt als iemand wat antwoorden weet....
Ha, dat zijn een paar leuke vraagjes voor mij!
1) de favorieten
Voordat je een favoriet in kan stellen moet je een plaatsje vrij hebben in dit lijstje. Een tip die ik op het Club-Siemens.com forum heb meegekregen was het aanmaken van mapjes in je favorieten. Dan kun je er veel meer kwijt dan die standaard 10. Verwijder daarvoor 1 van je huidige niet gebruikte favorieten, of schrijf hem even op, klik vervolgens op opties en kies voor nieuwe map.
Om op jouw vraag terug te komen. Het toevoegen van een favoriet, of:
• Selecteer een lege plek, kies opties, waarnaar nieuwe invoer.
• Als je tijdens het browsen een leuke pagina tegenkomt die je wilt opslaan, kies voor de groene toets, menu komt te voorschijn, kies favorieten en vervolgens het mapje waar je hem in wilt hebben. Een vereiste is wel dat er een lege plaats in zit. Bovenaan verschijnt een nieuwe optie erbij: Toevoegen. Klik hierop en je nieuwe favoriet komt op de eerst volgende lege plaats te staan.
Onder de functie optie onder favorieten, kun je ook kiezen voor verplaatsen. Deze optie werkt ook voor het verplaatsen van favorieten naar andere mappen.
2) spelletjes downloaden
Hiervoor moeten wel je internet instellingen goed staan. Hiervanuit gaande kun je in je sms als die link gemarkeerd is gewoon op je groene bel toets drukken. Voila, hij start meteen de browser op en gaat naar de desbetreffende pagina!
3) inlogcode scherm
Helaas, bij mijn weten is dit scherm niet aanpasbaar. Alleen het scherm vooraf aan die code en het scherm bij het afsluiten is te customizen.
4) geheugen uitbreiding
In deel 1 van deze topic en het begin van deel 2 is er ook veel vraag naar geweest. Voor zover ik weet is er 1 user geweest die zei dat het mogelijk was. Echter nooit meer ervaringen van deze gebruiker gelezen over de 32mb waar die over aan het opscheppen was. Het princiepe was heel simpel. Gewoon het vervangen van het huidige geheugen door nieuw geheugen, maar ervaring had hij niet. Het geheugen is inderdaad heel weinig, ik baalde er in het begin ook van. Maar zoals ik lees in vraag 5 heb je Orange. Bij Share van Orange kan je onbeperkt wappen. Mijn tip: Zet een eigen wap homepage op als extensie van je opslagruimte van je mobiel. Hierop kan je allerlei soorten plaatjes uploaden van .gif .jpg .png .bmp .wbmp. Ook ringtones van het formaat .mid is geen probleem.
Momenteel ben ik op zoek naar een manier om .mmf files downloadbaar te maken via W@P.. Ook animations zou moeten kunnen, denk wel aan de maximale bestandsgrote van 15 kb die via de browser gedownload kunnen worden (dit geld voor alle soorten bestanden!). Spelletjes downloaden gaat helaas van je Share bundel af. Overigens is het vrij makkelijk om die ook downloadbaar te maken van je homepage. Upload de ,jar file naar je homepage. Pas de link in de .jad file aan naar daar waar je de .jar file van het spel upload. Upload vervolgens ook deze file.
Een andere methode voor het ontvangen van grote files zou zijn ze te e-mailen als attachment naar je phone. Bij deze methode heb je echter wel de ruimte nodig van minimaal 2 keer de bestandsgrote van de file. Als je het mailtje aan het lezen bent kies dan voor de optie om de bijlagen op te slaan. De bijlagen worden opgeslagen in het de sounds map voor ringtonez, picture map voor plaatjes, animations voor bewegende beelden en andere files zouden in de misc map moeten komen. Vergeet niet dat mailtje te deleten, dit neemt namelijk ontiegelijk veel ruimte in beslag.
Overigens, als je ruimte te kort komt, gebruik je toevallig de mail client op je phone? Het verwijderen van e-mail berichten help ook gigantisch! Ik had een 20 mail berichten op m'n foon en nog een 20 die ik verstuurd had. Na het verwijderen ervan had ik opeens weer een 80 kb vrij!
5) energy saver
Ja, dat veld is te editen, echter helaas niet voor Orange &
Vodafone mensen

. Bij PcFer, Gratiz en bij mij was het iig niet mogelijk.
Kies menu, 9, 8, 4, lijst, ga naar de eerste lege plek, kies invoer, scrol naar boven naar het einde van de lijst, selecteer "Verder netwrk", vul daarin de codes van je provider in. Bij naam kan je dus invoeren dat wat je in je display wilt hebben staan.
Codes:
• Orange 204, 20
• KPN 204, 08
• T-Mobile 204, 16
• O2 204, 12
• Vodafone 204, 04