Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Remco2001 schreef op 28 juni 2003 @ 22:30:
Ik had niet zo'n zin om 24 pagina's door te spitten, dus mijn vraag:

Komt er ook een 4096 kleurenscherm op de S55. De M55 en de SL55 hebben dat wel, maar ik vind dan de S55 het mooiste van de 3. Dan weet ik als ik deze vergelijk met bijvoorbeeld een Nokia 3510i die mijn zus heeft(wel met 4096 kleuren) niet zal tegenvallen. Of zie je geen verschil daarin?
Omdat jij niet zo'n zin hebt om 24 pagina's door te spitten, heb ik ook geen zin om te zeggen hoeveel kleuren de S55 heeft.

Lees de faq van GoT; eerst een beetje moeite doen, dan pas vragen! Misschien staat het wel op de officiele Siemens site! (sjips, misschien toch al weer te veel gezegd :( )

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 21:28

Remco2001

Ehm, ok...

Ik ben de hele avond al bezig geweest met zoeken (ook op de search en de site van siemens). Maar ik kon het niet vinden. En ok, mijn vraag was dan misschien een beeeetje onduidelijk. Want ik bedoelde dus of er naast de 256 kleureneen 4096 kleurenscherm kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 11:03

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Remco2001 schreef op 29 June 2003 @ 00:02:
Ik ben de hele avond al bezig geweest met zoeken (ook op de search en de site van siemens). Maar ik kon het niet vinden. En ok, mijn vraag was dan misschien een beeeetje onduidelijk. Want ik bedoelde dus of er naast de 256 kleureneen 4096 kleurenscherm kwam...
Nee. Zijn tot nu toe alleen maar onbevestigde geruchten, maar die kan ik zelf ook bedenken. Ga er dus niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 12:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Misschien een tip voor mensen zonder COM-poort, maar met de USB BlueTooth dongle van MSI kun je ook heel goed je S55 draadloos synchroniseren met je PC :Y)

url

[ Voor 3% gewijzigd door CAP-Team op 29-06-2003 13:21 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Remco2001 schreef op 29 June 2003 @ 00:02:
Mijn excusses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87291

off topic// ik vond dit ook op een site is ook een s55 maar ik denk voor UMTS of zo

Afbeeldingslocatie: http://www.ringhk.com/siemens/Siemensu10s.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87291 op 29-06-2003 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Anoniem: 87291 schreef op 29 juni 2003 @ 12:30:
off topic// ik vond dit ook op een site is ook een s55 maar ik denk voor UMTS of zo

[afbeelding]
Ik zie toch duidelijk U10 staan, geen S55 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
Ik heb ff het topic doorgespit, en heb mn email nu goed en werkend voor elkaar... maar hoe weet ik zeker als ik mijn gprs verbinding daarvoor gebruik en geen inbelverbinding? Want gprs is stukken cheaper dan inbellen lijkt me, en voor de wannabemodjes onder ons, ik heb al gezocht! ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Excuses aanvaard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
ephymerous schreef op 29 June 2003 @ 13:02:
Ik heb ff het topic doorgespit, en heb mn email nu goed en werkend voor elkaar... maar hoe weet ik zeker als ik mijn gprs verbinding daarvoor gebruik en geen inbelverbinding? Want gprs is stukken cheaper dan inbellen lijkt me, en voor de wannabemodjes onder ons, ik heb al gezocht! ;)
Simpel. Bij je emailsettings staat wel account er wordt gebruikt. Dan kijk je bij menu > verbindingen > dataservices > mail > account > instellen. Daar zie je wel of geen vinkje bij GPRS data. (de instellingen moeten daar dan ook zijn ingevuld).
Voor de zekerheid kun je nog checken of je CSD-instellingen leeg zijn (en anders evt leegmaken), maar een vinkje bij de GPRS-data is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Start de internet browser op en ga naar een pagina (favoriten of homepage). Vervolgens gaat hij de verbinding opbouwen. Dan komt er links onder in de laadbalk GPRS te staan. Bij inbellen hoor je trouwens een geluidje wat hij standaard maakt bij het bellen naar een nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 29 juni 2003 @ 13:18:
Start de internet browser op en ga naar een pagina (favoriten of homepage). Vervolgens gaat hij de verbinding opbouwen. Dan komt er links onder in de laadbalk GPRS te staan. Bij inbellen hoor je trouwens een geluidje wat hij standaard maakt bij het bellen naar een nummer
Dit is voor de WAP verbinding. Maar voor de e-mail kun je best een andere verbinding hebben ingesteld. Dus zekerheid heb je hier nog niet mee. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Korakal schreef op 29 juni 2003 @ 13:24:
[...]

Dit is voor de WAP verbinding. Maar voor de e-mail kun je best een andere verbinding hebben ingesteld. Dus zekerheid heb je hier nog niet mee. :Y)
Dat is zo, maar (ik heb het zelf nog niet getest) is het zo dat als je je mail gaat checken via CSD, hij dan ook een geluid maakt tijdens het inbellen van de data verbinding? Alleen bij het maken van een GPRS verbinding maakt hij geen geluid. Bij de browser is het namelijk wel zo dat hij geluid maakt als je inbeld met een CSD profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Zojuist heb ik de S55 'gekregen' en heb een klein probleempje, waarvoor ik op internet en hier zo snel geen atwoord op heb kunnen vinden.
Probleem: Wanneer ik wordt gebeld, blijf ik het standaard melodietje horen.
De melodie die ik hoor kan ik ook nergens in de foon terug vinden. Niet in de explorer en ook niet in het geluidsmenu oid. In m'n profielen en geluidsmenu heb ik gebrobeerd de melodie te veranderen maar ook dat hielp niet. Filterinstellingen hielpen ook niet.
Mijn vraag is nu: Hoe stel je in godsnaam een melodie in, die je hoort als iemand je belt.
D-S moet een beetje :'( van z'n melodietjes.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Beetje zoeken op de site van Siemens en je vind zo de handleiding: http://www.my-siemens.com...52FS55%252Fmanual,FF.html
Kort in eng: http://www.my-siemens.com...ahkienzsgzatwukus_eng.pdf
Lang in eng: http://www.my-siemens.com...ahkienzzatwaeukus_eng.pdf
kort in NL: http://www.my-siemens.com...hd/hd/s55_handleiding.pdf

Maar goed, ik vermoed dat jij het geluidje hoort zoals je hoort bij: *#06#, 3X info, optie Audiotest 2.
Via: menu, 9, 2, 4 en dan optie 1 t/m 3 kan je de beltonen instellen. Als je ze allemaal hetzelfde insteld weet je zeker dat je jouw belgeluidje hoort, anders weet ik het ook niet meer....

Helaas zijn de belgeluiden niet in te stellen per profiel, echter, wel het volume ervan.

Succes ermee!

PS, misschien zijn deze links iets voor op de frontpage van deze topic?

[ Voor 4% gewijzigd door jules op 29-06-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Ch!pY-J schreef op 29 June 2003 @ 14:22:

Maar goed, ik vermoed dat jij het geluidje hoort zoals je hoort bij: *#06#, 3X info, optie Audiotest 2.
Via: menu, 9, 2, 4 en dan optie 1 t/m 3 kan je de beltonen instellen. Als je ze allemaal hetzelfde insteld weet je zeker dat je jouw belgeluidje hoort, anders weet ik het ook niet meer....
Bedankt voor je antwoord.
Het is inderdaad dat geluid van audiotest 2 en vol goede moed ben ik weer verder gegaan maar uiteraard had ik alles al veranderd zoals jij beschreef. Aangezien ik een handleidingvreter ben, had ik ook die al doorgenomen zonder succes helaas.

MAAR het antwoord op m'n eigen vraag is: Ik moest 'm rebooten 8)7
Tja, ik dacht altijd dat zoiets alleen voor Windows nodig is of moeten jullie dat ook als je een melodie verandert.
verander melodie --> default tone --> rebooten --> 'mijn eigen' toon

Tijd voor een update (heb versie 9) misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 29-06-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Edit
Ik wou iets met jullie delen maar dat is waarschijnlijk minder legaal... dus bij deze bied ik het niet meer aan! :X

[ Voor 74% gewijzigd door ephymerous op 29-06-2003 18:29 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 29 juni 2003 @ 14:22:
PS, misschien zijn deze links iets voor op de frontpage van deze topic?
Done :Y)
Ik ben ook bezig met een mini-FAQ van vragen die in beide topics vaak aan de orde komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Korakal schreef op 29 June 2003 @ 00:19:
[...]

Nee. Zijn tot nu toe alleen maar onbevestigde geruchten, maar die kan ik zelf ook bedenken. Ga er dus niet vanuit.
Oh, ok. Maar is het ook echt minder, als je minder kleuren hebt. Is het echt zichtbaar of is dat een eigen mening (en kan ik het beter bij een telefoonwinkel gaan uitzoeken)? Want de telefoon heeft alles wat ik wil, ziet er mooi uit, leuke functies, mooie prijs, maar alleen dat scherm dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik snap het echt niet dat iemand zich druk kan maken over of een scherm nou 256 kleuren of 4096 kleuren heeft. Natuurlijk is een 4096 kleurenscherm mooier, maar who cares? :?
Doet het wat af aan de functionaliteit van de telefoon? nee. Wees blij dat er een kleurenscherm op zit, maar echt waar, het is alleen voor de funfactor. Hij belt er echt niet minder om.
Persoonlijk hecht ik veel maar waarde aan de andere kwaliteiten van het toestel. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken. Ík ga in ieder geval geen telefoon wel of niet kopen omdat 'ie 256 of 4096 kleuren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

ephymerous schreef op 29 June 2003 @ 14:59:
Ik heb hier nog een rar file met allemaal games (van Korakel gekregen), ik neem de gok niet dat het wat minder legaal is (en daarbij kan ik dus ook niet bewijzen dat het freeware is...) en heb geen zin in een OW, zo ver ik weet heb ik die nog niet en dat moet zo blijven ook
en zo mag het dus ook niet :)
dit kan je in princiepe op een OW komen te staan, dus ik zou dat aanbod maar ff gauw weghalen...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Okey... ik zal hem ff weg halen dan :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

M'n probleem is nog niet helemaal opgelost, want als ik een melodie toewijs aan alle nummers in het adresboek (menu 9.2.4.1) dan pakt ie nog steeds de default toon. Doe ik dit echter in menu 9.2.4.2 en vink een groep aan dan pakt ie wel de goede melodie. Naar versie 11 geflashed ipv 12 ivm vervelende bug in 12 maar heeft niet echt geholpen.
Misschien hebben ze op club-S nog een tip. Uiteraard houdt ik me nog steeds aanbevolen om tips alhier te ontvangen.

En hier heb ik het antwoord gevonden:
http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=21494

Als je een melodie toekent aan iedereen in je adresboek (9.2.4.1) dan geldt dat alleen als iemand NIET in een groep zit. Welke oetlul bij Siemens heeft dit verzonnen, alsof je niet meer deel uitmaakt van het adresboek als je in een groep zit.
Verder is het een erg mooi foontje en ben er blij mee hoewel ik er nauwelijks meer mee doe dan gewoon bellen.

[ Voor 35% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 29-06-2003 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Korakal schreef op 29 June 2003 @ 17:11:
Ik snap het echt niet dat iemand zich druk kan maken over of een scherm nou 256 kleuren of 4096 kleuren heeft. Natuurlijk is een 4096 kleurenscherm mooier, maar who cares? :?
Doet het wat af aan de functionaliteit van de telefoon? nee. Wees blij dat er een kleurenscherm op zit, maar echt waar, het is alleen voor de funfactor. Hij belt er echt niet minder om.
Persoonlijk hecht ik veel maar waarde aan de andere kwaliteiten van het toestel. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken. Ík ga in ieder geval geen telefoon wel of niet kopen omdat 'ie 256 of 4096 kleuren heeft.
helemaal met je eens, maar het is gewoon een jammer punt van de siemens s-55 , en zeker als je photo's gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Korakal schreef op 29 June 2003 @ 13:02:
[...]

Ik zie toch duidelijk U10 staan, geen S55 8)7
ja dat zag ik ook, maar de beschrijving en alles stond s55 :? en ik kan natuurlijk niet meer 1-2-3 bedenken wat de site was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Disciplus-Simplex schreef op 29 juni 2003 @ 19:17:
M'n probleem is nog niet helemaal opgelost, want als ik een melodie toewijs aan alle nummers in het adresboek (menu 9.2.4.1) dan pakt ie nog steeds de default toon. Doe ik dit echter in menu 9.2.4.2 en vink een groep aan dan pakt ie wel de goede melodie.
Joah, dan snap ik jouw 'probleem' wel. Jij hebt zeker alle entries in het adresboek toegewezen aan een groep? Dan pakt ie uiteraard de melodie die bij die betreffende groep hoort. Menu 9.2.4.1 is voor alle entries die wel in het adresboek staan maar niet aan een groep zijn toegewezen, 9.2.4.3 is voor alle overige (dus die niet in het adresboek staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Korakal schreef op 29 June 2003 @ 19:44:
[...]

Joah, dan snap ik jouw 'probleem' wel. Jij hebt zeker alle entries in het adresboek toegewezen aan een groep? Dan pakt ie uiteraard de melodie die bij die betreffende groep hoort. Menu 9.2.4.1 is voor alle entries die wel in het adresboek staan maar niet aan een groep zijn toegewezen, 9.2.4.3 is voor alle overige (dus die niet in het adresboek staan).
Tnx, had het inmiddels ontdekt en m'n voorgaande post aangepast. Maar toch vind ik het een vreemde feature. De melodie, die je dus zelf instelt in menu 9.2.4.1, zou moeten gelden als default als je niet een melodie voor een groep specificeert.
Als je helemaal niets specificeert, krijg je een standaard Siemens toon en dat kan ik nog wel begrijpen maar dit!!
Nah ja, ik kan weer verder met m'n leven ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 29-06-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Korakal schreef op 29 juni 2003 @ 15:56:
[...]

Done :Y)
Ik ben ook bezig met een mini-FAQ van vragen die in beide topics vaak aan de orde komen...
Als je wat hulp nodig hebt, dan mag je het zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 29 June 2003 @ 23:13:
[...]

Als je wat hulp nodig hebt, dan mag je het zeggen!
Doe me ff op MSN adden dan :) Zie profile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Laatst online: 05-06 18:25
Eigenlijk maakt het toch niet uit of een GSM 256 of 4096 kleuren kan weergeven.
Hij kan meer kleuren weergeven maar je zit toch nog steeds vast aan het aantal pixels. En aangezien iedere pixel 1 kleur kan weergeven blijv je "blokvorming" verkrijgen.

Dus de oplossing zou zijn meer pixels op dezelfde ruimte, zoals bij samsung bv.

BTW ik ben zeer tevreden van mijn S55, je moet de toesten goed indrukken, maar voor de rest werkt hij perfect.

Ben zelft tevreden dat ik de SE T610 niet genomen heb, vond ik niet zo prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat ik even niet begrijp, maakt hij ALTYD gebruik van wap via GPRS? Hoe kan ik dat zien / instellen? OOK heb ik als ik internet afsluit nog steeds GPRS aangemeld in mijn scherm staan.. wat houdt dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-06 20:01

HenkS

Da_king alias HenkS

ik heb een probleem:

ik heb heb hem net binnen deze coole tel , MAAR

ik drukte mijn sim erin en was wat aan het kloten, waardoor mijn adresboek van de sim niet is gekopieerd of wat dan ook...

maw: ik zie nergens de telefoongegevens die ik op mijn sim heb staan :( krijg ze ook met geen mogelijkheid uitgelezen cq gekopieerd? waar zit dat in vredesnaam op deze telefoon? heb het boekje al 2x door gelezen, ben ik scheel?

kan iemand me aub helpen, want dit is zwaar frustie als ik al mijn vrienden (kennissen) niet kan bellen.... toch wel het belangrijkste deel van een tel. :)

dus als iemand kan zeggen hoe ik de sim aanspreek... (kan er wel een telnr op invoeren)en als ik de sim weer in mijn t68i plaats heb ik de nummers weer dus???

alvast thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:11
Je moet even kijken welk telefoonboek standaard is ingesteld.
Adresboek is opgeslagen in het geheugen van de phone zelf.
Het echte telefoonboek zit op je SIM-card.
Wanneer je gaat kijken in je Adresboek en je selecteerd groepen, en druk daarna op de linker softkey, kan je wisselen tussen Adresboek en telefoonboek

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Anoniem: 87291 schreef op 30 juni 2003 @ 18:09:
wat ik even niet begrijp, maakt hij ALTYD gebruik van wap via GPRS? Hoe kan ik dat zien / instellen? OOK heb ik als ik internet afsluit nog steeds GPRS aangemeld in mijn scherm staan.. wat houdt dat in?
Haaaalo, als je nou even verder kijkt dan je neus lang is :/
Paar posts hierboven staat het... [rml]Korakal in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml]

GPRS blijft in principe aangemeld tot je 'm afmeldt, dat kost je niks. Je bent dan dus gewoon ingelogd op het GPRS netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

babbelbox schreef op 30 June 2003 @ 18:31:
Je moet even kijken welk telefoonboek standaard is ingesteld.
Adresboek is opgeslagen in het geheugen van de phone zelf.
Het echte telefoonboek zit op je SIM-card.
Wanneer je gaat kijken in je Adresboek en je selecteerd groepen, en druk daarna op de linker softkey, kan je wisselen tussen Adresboek en telefoonboek

Succes ermee
had ik al gedaan, en net nog eens ter controlle :( maar niks.. pfft volgens mij ben ik scheel of word ik gek .....

als iemand nog een tip heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
HenkS schreef op 30 June 2003 @ 19:07:
[...]
had ik al gedaan, en net nog eens ter controlle :( maar niks.. pfft volgens mij ben ik scheel of word ik gek .....

als iemand nog een tip heeft...
Haal je SIM er eens uit, zet je toestel aan, uit, stop de SIM erin en zet 'm weer aan. Dan krijg je de vraag of je de entries naar het toestelgeheugel wil kopiëren.
Het is ook beter om het toestelgeheugen te gebruiken, dat is sneller en er passen meer velden in (meerdere nummers per naam, adresgegevens, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

ik ben ook stom.. ik maar altijd denken dat in mijn t68i alles op mijn sim stond.. dus niet...

nu alles gexporteerd en voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

HenkS schreef op 30 juni 2003 @ 19:26:
ik ben ook stom.. ik maar altijd denken dat in mijn t68i alles op mijn sim stond.. dus niet...

nu alles gexporteerd en voila :)
Hahahaha, lol. TnX voor deze mededeling, wij hebben weer lol (en weten dat het probleem is opgelost).

(vooral dat laatste eigenlijk!)

Nog even wat info voor de mensen die een BT geval hebben gekocht of gaan kopen: vandaag een BT module gekocht, direct voor op het MoBo. Normaal gesproken zou hij duurder zijn dan een BT dongel, maar de winkel waar ik binnenliep hadden ze er toevallig nog eentje liggen. Weet nog niet ofdat alles gaat werken, want het kabeltje miste. Ze hebben me iig lekker gematst met de prijs: 10 Eurootjes! Dat ding schijnt nog beter te werken dan een USB dongel. Ben benieuwt ofdat ik hem nog aan de praat krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Korakal schreef op 30 juni 2003 @ 18:58:
[...]

Haaaalo, als je nou even verder kijkt dan je neus lang is :/
Paar posts hierboven staat het... [rml]Korakal in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml]

GPRS blijft in principe aangemeld tot je 'm afmeldt, dat kost je niks. Je bent dan dus gewoon ingelogd op het GPRS netwerk.
ow sorry, dat krijg je met die MEGA topics dan zie je wel eens een berichtje / pagina over het hoofd. Maar rest mij nog 1 vraag maar hoe zie ik dat hij aan het wappen is? Soms zie ik dat symbool van wap als ik pagina's bekijk en soms het symbool van wap via gprs; waar basseert hij dat op? De ontvangst? Ik wil gewoon altyd wap via gprs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 87291 schreef op 30 June 2003 @ 19:49:
[...]

ow sorry, dat krijg je met die MEGA topics dan zie je wel eens een berichtje / pagina over het hoofd. Maar rest mij nog 1 vraag maar hoe zie ik dat hij aan het wappen is? Soms zie ik dat symbool van wap als ik pagina's bekijk en soms het symbool van wap via gprs; waar basseert hij dat op? De ontvangst? Ik wil gewoon altyd wap via gprs...
Als hij inbeld via CSD, dus data over een voice lijn, dan hoor je een belgeluidje bij het inbellen
Als hij contact maakt via GPRS, dan hoor je dus niks.

In de internet browser, tijdens het wappen, kan je de * toets 2 sec indrukken, dan komt er rechtsboven een logootje tevoorschijn. Staat er GPRS bij dan is het GPRS, staat het er niet bij dan is het dus CSD. Tevens zie je bij het data verzenden en ontvangen links onder de tekst GPRS staan in het voortgangs balkje.

Bij applications en games vraagt hij toestemming om een netwerk verbinding te maken. Dan zie je heel eventjes een logo rechtsboven. Dit logo lijkt op het logo in de browser als je op * drukt, maar meestal komt het er heel even op te staan en verdwijnt het half weer. Hierbij is het dus een beetje gokken.

Als je met bovenstaande info niet wijzer word, weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hartelijk bedankt! nu ben ik veel wijzer, ik vind namelijk dat de siemens handleiding mbt internet wel te wensen overlaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39493

Ik heb een siemens s55 en ik wil graag vodafone live.
Maar nu heb ik de suffe helpdesk gebeld en die zeggen dat het niet kan.

Heeft iemand de siemens s55 en vodafone live??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 87291 schreef op 30 June 2003 @ 21:21:
hartelijk bedankt! nu ben ik veel wijzer, ik vind namelijk dat de siemens handleiding mbt internet wel te wensen overlaat
Alleen mbt internet? Helaas met wel wat meer specifiekere dingen helaas, maar goed, ik, meneer "Probeer Graag" ben via GoT, Club Siemens en het dus zelf uitproberen al een heel stuk wijzer geworden van het toestel!

Heb dus net ff die BT module uitgeprobeerd. Ik moet zeggen, het werkt wel relaxed!

Ben nu alleen aan het uitproberen hoe ik de SDS aan de praat krijg met BT, dat ging voorheen natuurlijk altijd via de seriele kabel. Ook de explorer via windows doet het nog niet via BT. Wel heb ik ontdekt dat MSI een speciaal programmaatje heeft bijgeleverd, in eerste instantie krijg je ook wel wat dingen voor elkaar. Helaas is het wel een buggy programmaatje :(
Anoniem: 39493 schreef op 30 June 2003 @ 22:40:
Ik heb een siemens s55 en ik wil graag vodafone live.
Maar nu heb ik de suffe helpdesk gebeld en die zeggen dat het niet kan.

Heeft iemand de siemens s55 en vodafone live??
Genoeg mensen volgens mij. Officieel word hij geloof ik (nog) niet ondersteund. Net zoals bij Orange, echter, zij ondersteunen de S55 nu wel! Dus wacht maar ff een replytje af, of zoek deel 1 ff door. Daar staan veel instellingen voor netwerken enzo!

[ Voor 24% gewijzigd door jules op 30-06-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:29
Ik heb net geprobeerd om hotmail te openen via mn s55, dus ik ga naar mobile.msn.com, klik op het hotmail logo, klik op continue en dan krijg ik een foutmelding..
"fout: document te groot voor geheugen" ik heb nog 200kb vrij, en mn ook net even gereset. Ik heb FW12.
Hebben meer mensen dit probleem, met ander FW versies? en is er een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Ik kan um ook niet openen.. denk niet dat ie echt voor deze wap-browser bedoeld is..
Ik heb trouwens nog niet geprobeert om het met een java-browser te doen..

[ Voor 2% gewijzigd door Krypt op 01-07-2003 17:32 . Reden: 2x "proberen" is te veel ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

brokenp schreef op 01 July 2003 @ 17:29:
Ik heb net geprobeerd om hotmail te openen via mn s55, dus ik ga naar mobile.msn.com, klik op het hotmail logo, klik op continue en dan krijg ik een foutmelding..
"fout: document te groot voor geheugen" ik heb nog 200kb vrij, en mn ook net even gereset. Ik heb FW12.
volgens mij betekend dat, dat het een wap 2.0 pagina is, terwijl de foon maar wap 1.2 ondersteund.. of heb ik het nu mis?? Ik krijg deze error ook regelmatig, en ik vind het knap irritant..

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkie80
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Weet iemand toevallig nog ergens een leuke aanbieding voor de S55? Helaas is de actie bij O2 afgelopen... Iemand nog tips!?

Ik heb ooit een linkje gezien naar een of andere site waar deze telefoon i.c.m. O2 1-jarig goedkoper was dan bij O2 zelf, deze site kan ik zo 123 niet terug vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Grover
  • Laatst online: 24-04 08:29

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Ik heb al veel gelezen, de uitgebreide handleiding weet t ook niet.

Er verschijnt op mijn display waar het icoontje staat (re boven)van de batterij heel wisselend de letters data.... deze wisselen elkaar dus af!

Wat is dit en hoe krijg ik dit weg?

Ik heb alles uitgevinkt staan van instelling van MMS en GPRS en BT enz, maar hij blijft dit doen...

[ Voor 3% gewijzigd door Super_Grover op 01-07-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk zie ik iets simpelweg over het hoofd. Maar ik zit met het probleem dat wanneer ik een sms ontvang, ik enkel een zacht piepje krijg, ipv het gekozen geluid?

Trouwens, is het geen idee om een soort van FAQ op te stellen, want ik zie hier toch wel erg vaak dezelfde vragen terugkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Ik krijg de volgende foutmelding: "Fout bij station!" Weet iemand hoe ik dit eruit kan halen? Deze fout is waarschijnlijk de reden waarom ik mijn ADRESBOEK niet meer kan gebruiken. Zat zelf aan formateren te denken maar dan weet ik niet wat ik bij "nieuwe toestelcode invoeren" moet doen.

Weet iemand hoe ik het bovenstaande kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

brokenp schreef op 01 July 2003 @ 17:29:
Yupz, dat probleem heeft iedereen met de S55. Het gaat er niet om hoeveel geheugen je nog vrij hebt op de "geheugen kaart", oftewel de interne drive/opslag, maar het interne geheugen zoals een pc dat heeft. Ik weet niet hoe andere java browsers ermee omgaan. Heb er nog geen kunnen bemachtigen. m.a.w. hotmail is nog niet te checken.. Maar goed, het is gratis, probeer anders ergens een pop3 of imap account te regelen. Veelal beter dan Hotmail en nog eens in te stellen op je S55! Ideaal toch!
AlvaK schreef op 01 July 2003 @ 20:57:
Waarschijnlijk zie ik iets simpelweg over het hoofd. Maar ik zit met het probleem dat wanneer ik een sms ontvang, ik enkel een zacht piepje krijg, ipv het gekozen geluid?

Trouwens, is het geen idee om een soort van FAQ op te stellen, want ik zie hier toch wel erg vaak dezelfde vragen terugkomen?
Ligt waarschijnlijk aan het volume van het belgeluidje; menu, 9, 2, 3, 6. Daar moet je ipv de onderste optie een hogere optie kiezen op de trap. Of, druk in de standby stand 2 sec "*" in. Krijg je de melding beltonen uitgeschakeld, herhaal dit dan nog een keer. Let op! druk niet op de rechter menu optie "piep". Dit activeerd namelijk de piep. Deze optie kun je deels ook vinden onder: menu, 9, 2, 1 optie aan voor belgeluiden aan, en piep dus alleen voor een eenmalige piep al je word gebeld of een sms krijgt oid.

Over die FAQ gesproken. Natuurlijk niet echt super slim van je om hier een FAQ te zoeken. Siemens zelf heeft natuurlijk al lang een FAQ! Helaas alleen in het EN: http://www.my-siemens.com...nglish%2FSL55%5Ffaq%2Ehtm .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Laatst online: 07-06 04:23
speedme schreef op 09 juni 2003 @ 12:32:
Volgens mij kun je met een VNC client op de gsm een pc/server compleet overnemen (en dus volgens mij ook internetten).

Er is een programma voor genaamd "ActiveViewer".

http://www.simeda.com/activeviewer/

Zou je het eens willen proberen ? Ik heb namelijk nog geen bluetooth dongle en wacht eigenlijk totdat iemand dit heeft uitgeprobeerd.
Ben ff op de site geweest
Maar de demo is niet meer te downloaden
Due to increased piracy incidents, the ActiveViewer demo is currently unavailable. You can still purchase the fully functional ActiveViewer here.
Heeft iemand de demo nog??
Ik wil het wel eens proberen dus slinger hem on-line
(uiteraard bij voorbaad dank B))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 13:39
Je kunt hem ook vinden met onze bekende Emule/Edonkey.
Verder heb ik een andere site kunnen vinden met een alpha van een andere VNC client die wel gratis is :

http://www.vidarholen.net/contents/vidance/

Die kun je misschien ook proberen.

Tot op heden heb ik het nog niet aan de praat gekregen. Misschien dat jij meer geluk hebt.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
AlvaK schreef op 01 July 2003 @ 20:57:
Ben ik al mee bezig... maar gaat even tijd in zitten. Komt binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op 01 July 2003 @ 22:08:
Ligt waarschijnlijk aan het volume van het belgeluidje; menu, 9, 2, 3, 6. Daar moet je ipv de onderste optie een hogere optie kiezen op de trap. Of, druk in de standby stand 2 sec "*" in. Krijg je de melding beltonen uitgeschakeld, herhaal dit dan nog een keer. Let op! druk niet op de rechter menu optie "piep". Dit activeerd namelijk de piep. Deze optie kun je deels ook vinden onder: menu, 9, 2, 1 optie aan voor belgeluiden aan, en piep dus alleen voor een eenmalige piep al je word gebeld of een sms krijgt oid.
Helaas zijn die instellingen gewoon goed, dus daar ligt het niet aan.

Uiteraard heb ik de FAQ van Siemens ook gelezen, maar daar komt mijn probleem ook niet in voor. Het leek me gewoon handig om alle vergaarde info in de Siemens S55 topics hier op GoT te bundelen tot een FAQ.
Korakal schreef op 01 July 2003 @ 23:47:
Ben ik al mee bezig... maar gaat even tijd in zitten. Komt binnenkort.
Goed bezig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een paar weken het probleem, dat voicememo's niet meer omgezet worden naar wav bestanden. Het geen hiervoor altijd goed met mijn s45 en ook met mijn s55 deed die het goed.

Bij mijn pc doet die het niet, bij de van mijn broertje ook niet. ik krijg bij beide een vmo file te zien.

Op beide pc's staat win xp pro sp1

Wie o wie weet een oplossing?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Ik heb inmiddels mijn eigen probleem opgelost. Gewoon de taal veranderen in een willekeurige taal en daarna terugzetten. Vage oplossing maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

hallo,

ik heb een probleem met GPRS, ik kan niet verbinden via gprs

ik had het ook op mijn oude tel. (t68i) en daar kon ik het wel

nu kun je via :
http://www.online.o2.nl/services/wap/index

je de instellingen laten toesturen, maar (ik neem aan dat die meteen gebruikt worden, ik zie maar 1 profiel)... deze werken dus niet :( ik krijg bij internetten: fout bij GPRS verbinding

(en ja het zit in mijn abo, want had het al)

iemand een idee?

edit:

hier staan de instellingen:
http://o2-nl.custhelp.com...DI9MTg2JnBfcGFnZT0x&p_li=

maar er staat bij wachtwoord: password maar ehmm dat zal dus mijn password moeten zijn, maar ik heb dus geen flauw idee wat dat is.... hoe kom je daaraan?

[ Voor 35% gewijzigd door HenkS op 03-07-2003 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

dat password is dus wel gewoon 'password'.

/me krijgt zijn s55 pas vandaag, maar zo zat het wel met wappen@m35i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Anoniem: 70162 schreef op 03 July 2003 @ 12:28:
dat password is dus wel gewoon 'password'.

/me krijgt zijn s55 pas vandaag, maar zo zat het wel met wappen@m35i
mm vaag, nou ja heb het service center van o2 maar eens gemaild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Hmmm... ik mis het sms toontje van een nokia? Iemand die die heeft voor de S55? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78594

hier staan een aantal nieuwe non poly toontjes voor de s55
http://www.snigelpost.org/nonmusic.html
en een mid site met heel handige mid demo's
gewoon met rechtermuisknop op demo klikken en save target as kiezen
http://www.hitbit.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik zal er vast wel over heen gelezen zijn maar ik zag in de eerste post dat t schermpje maar 256 kleuren had?...ziet dat er wel mooi uit? met fotos enzo? is het een beetje duidelijk display want ik zit erover te denken om m te kopen aangezien mn m35(ahum) beetje dood gaat...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die 256 kleuren zijn genoeg om te zien of je niet 'misgeklikt' hebt, maar voor de rest is het niet geschikt om te beoordelen of je foto gelukt is.
offtopic:
blijkbaar overlijden alle m35's op hetzelfde moment

ik heb mijn s55 gehaald bij gsmplaza.nl. met cam was goedkoper dan zonder, want het was een 'speciale o2 partij' die ze goedkoop konden krijgen. ik dacht boeie, ik heb toch o2.
blijkt er dus allemaal van die postbank meuk op te zitten, dus ik weet wel waar ze die vandaan hebben :).
heeft iemand ook zo'n postbank versie? ik vroeg me af of je al die postbank meuk kwijt bent met een firmware update. er staat nu versie 4 op.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 03-07-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:11
grolle schreef op 01 juli 2003 @ 22:15:
[...]

Ben ff op de site geweest
Maar de demo is niet meer te downloaden

[...]

Heeft iemand de demo nog??
Ik wil het wel eens proberen dus slinger hem on-line
(uiteraard bij voorbaad dank B))
Ik ben ook aan het proberen geweest, en het is niet gelukt. Misschien doe ik wel iets helemaal niet goed, maar telkens wanneer ik wil gaan verbinden, gebruikt ie een GPRS verbinding, en volgens mij is het toch wel de bedoeling dat dit via de bluetooth verbinding gaat werken.
Ik heb een SiteCom Bluetooth dongle in m'n laptop, en deze laptop heb ik gepaired met m'n S55.
Iemand een idee wat er mis kan zijn.
Ik weet niet of deze programma's wel geschikt zijn voor BT verbindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
Anoniem: 70162 schreef op 03 July 2003 @ 19:04:
die 256 kleuren zijn genoeg om te zien of je niet 'misgeklikt' hebt, maar voor de rest is het niet geschikt om te beoordelen of je foto gelukt is.
offtopic:
blijkbaar overlijden alle m35's op hetzelfde moment

ik heb hem gehaald bij gsmplaza.nl. met cam was goedkoper dan zonder, want het was een 'speciale o2 partij' die ze goedkoop konden krijgen. ik dacht boeie, ik heb toch o2.
blijkt er dus allemaal van die postbank meuk op te zitten, dus ik weet wel waar ze die vandaan hebben :).
heeft iemand ook zo'n postbank versie? ik vroeg me af of je al die postbank meuk kwijt bent met een firmware update. er staat nu versie 4 op.
ja ik heb die postbank versie maar update ben ik niet aan toekomen want hij is al brak,(nee heb m toch niet ik las ff verkeerd |:( ,) maar s55 is voor de rest geen ideale foon voor foto te zien enzo?

[ Voor 5% gewijzigd door AseranO op 03-07-2003 19:25 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AseranO schreef op 03 July 2003 @ 19:20:
[...]

ja ik heb die postbank versie maar update ben ik niet aan toekomen want hij is al brak, maar s55 is voor de rest geen ideale foon voor foto te zien enzo?
oeps verwarring. ik heb de s55 los gekocht bij gsmplaza, maar kreeg de postbankversie.

de m35i heb ik nooit geupgrade, postbank meuk was weg met een andere sim.
edit:
die heb ik dus wel zelf bij de postbank besteld. gratis=gratis ;)

maar de s55 maakt prima foto's. zoek maar eens in dit topic. alleen bekijken op je beeldschermpje gaat haast niet vanwege de 256 kleuren

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 03-07-2003 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
Anoniem: 70162 schreef op 03 juli 2003 @ 19:26:
[...]

oeps verwarring. ik heb de s55 los gekocht bij gsmplaza, maar kreeg de postbankversie.

de m35i heb ik nooit geupgrade, postbank meuk was weg met een andere sim.
edit:
die heb ik dus wel zelf bij de postbank besteld. gratis=gratis ;)

maar de s55 maakt prima foto's. zoek maar eens in dit topic. alleen bekijken op je beeldschermpje gaat haast niet vanwege de 256 kleuren
ik zag dat ze m nog verkopen bij gsmplaza in o2 versie, zelf heb ik ook o2 maar dan een sim van telfort(maar dat terzijde)...ik die aankoop van gsmplaza met cam van o2 wel een goeie of niet?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
AseranO schreef op 03 July 2003 @ 19:43:
[...]

ik zag dat ze m nog verkopen bij gsmplaza in o2 versie, zelf heb ik ook o2 maar dan een sim van telfort(maar dat terzijde)...maar is die aankoop van gsmplaza met cam van o2 wel een goeie of niet?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja, afgezien van de postbank meuk erop is het exact dezelfde als een gewone s55 met cam. hij is blauw en zit in een normale retail verpakking.

edit: firmware geupdate: alle postbank en o2 meuk blijft staan. met de hand kun je het wel allemaal weggooien. (op een paar dingen na die gewoon op elke o2 sim staan, met een sim van kpn of tele2 zie je ze niet eens)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 04-07-2003 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
m@fkeez schreef op 02 July 2003 @ 18:32:
Ik heb sinds een paar weken het probleem, dat voicememo's niet meer omgezet worden naar wav bestanden. Het geen hiervoor altijd goed met mijn s45 en ook met mijn s55 deed die het goed.

Bij mijn pc doet die het niet, bij de van mijn broertje ook niet. ik krijg bij beide een vmo file te zien.

Op beide pc's staat win xp pro sp1

Wie o wie weet een oplossing?????
Is er niemand anders die dit probleem ook heeft????????????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

m@fkeez schreef op 04 July 2003 @ 18:42:
[...]

Is er niemand anders die dit probleem ook heeft????????????????????????
Ik heb het volgende probleem, ik heb het nooit kunnen openen (Win XP+ SP1). Dus ik denk dat je een programma hebt gehad dat het kon openen en dat dit weer verwijderd is. Ik heb er wel een en ander over gelezen ooit in het eerste deel van de topic. Dus zoekse! ;)

Lachen, vond op club-siemens een post over dat Siemens nieuwe standaard ringtonez had toegevoegd op my-siemens. De link:
http://www.my-siemens.com...55%252Fdanda_DAJG,FF.html

Viel Spass!

(ps, echt super geweldig vind ik ze niet. Ze klinken echter wel beter op je phone dan op je PC. Maar voor sommigen zullen ze zeker DE beltoon worden!)

[ Voor 32% gewijzigd door jules op 04-07-2003 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
Nope chipy dat is het niet,

Siemens datasuite zorgt er normaal gesproken voor dat de vmo bestanden van de telefoon omgezet worden naar wav bestanden. Aangezien siemens datasuite er nog steeds op staat is dat het dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

mag jij mij vertellen welke optie in SDS hiervoor zorg zou dragen! Ik heb niks kunnen vinden tot nogtoe! Dus vind het nogal vreemd dat het er volgens jou wel in zou moeten zitten. Misschien kun je Siemens hierover mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
Moet je maar eens lezen wat er in de help functie staat van siemens datasuite.

Daar staat namelijk het volgende:

et de Data Exchange Software zijn de volgende conversies mogelijk:

- spraakbestanden vanuit het geheugen (MultiMediaCard, FlexMemory) naar WAV-bestanden op de pc
- SMS vanuit het geheugen naar tekstbestand op de pc
- tekstbestanden vanaf de pc naar SMS in het telefoontoestel

De conversie vindt desgewenst automatisch plaats, maar kan ook worden uitgeschakeld. Hiervoor vindt u in de werkbalk van Verkenner een extra knop. Als deze knop ingedrukt is, is de conversie ingeschakeld. De instelling geldt voor alle geopende Verkenner-vensters.

Nu weet ik ook wat er fout zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XKB in "Siemens S 55 :9~"
Ik heb n klein probleem met de trilfunctie van mijn S55: deze wil niet aan! Als ik trilfunctie aanvink in de menu's of in het profiel gaat de telefoon niet trillen.

De telefoon trilt alleen als ik het volume maximaal zet, en dan slechts 1 x.

Kan ik dit oplossen? Of moet de phone terug naar de winkel?
heb je dit al opgelost? volgens Anoniem: 7094 in "Siemens S 55 :9~" kan het met een firmware update, maar ik heb versie 12 en hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
heb je versie 12 er zelf opgezet? Trilde hij voordat v12 erop stond wel??
Probeer anders nog een keer v12 er op te zetten...(als dit kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 70162 schreef op 04 July 2003 @ 21:43:
XKB in "Siemens S 55 :9~"

[...]

heb je dit al opgelost? volgens Anoniem: 7094 in "Siemens S 55 :9~" kan het met een firmware update, maar ik heb versie 12 en hetzelfde probleem.
Bij mij deed hij dat in het begin ook, maar toen ik hem had uitgeschakeld en vervolgens weer had ingeschakeld deed de trilfunctie het! Beetje vaag. Maar momenteel (met FW11) werkt de trilfunctie naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ch!pY-J schreef op 05 juli 2003 @ 15:30:
[...]

Bij mij deed hij dat in het begin ook, maar toen ik hem had uitgeschakeld en vervolgens weer had ingeschakeld deed de trilfunctie het! Beetje vaag. Maar momenteel (met FW11) werkt de trilfunctie naar behoren.
verhip, hier ook. thx man!

ik heb versie 12 er btw zelf opgezet. stond versie 4 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

m@fkeez schreef op 04 July 2003 @ 21:23:
Moet je maar eens lezen wat er in de help functie staat van siemens datasuite.

Daar staat namelijk het volgende:

et de Data Exchange Software zijn de volgende conversies mogelijk:

- spraakbestanden vanuit het geheugen (MultiMediaCard, FlexMemory) naar WAV-bestanden op de pc
- SMS vanuit het geheugen naar tekstbestand op de pc
- tekstbestanden vanaf de pc naar SMS in het telefoontoestel

De conversie vindt desgewenst automatisch plaats, maar kan ook worden uitgeschakeld. Hiervoor vindt u in de werkbalk van Verkenner een extra knop. Als deze knop ingedrukt is, is de conversie ingeschakeld. De instelling geldt voor alle geopende Verkenner-vensters.

Nu weet ik ook wat er fout zat.
inderdaad, er zit in het "mobile explorer window" in windows een knop converteren. Als je een opgenomen boodschap uit het mapje voicememo dan kopieerd naar een ander mapje op je computer, dan is het opeens een wav bestandje! relaxed! Weer wat wijzer geworden. Ik zette in eerste instantie mijn vraagtekens al bij het feit waarom Siemens voor zo'n vage bestandsindeling had gekozen. Maar aangezien dit geconverteerd word..... Lol, gekke ingesproken voicemail berichten zodoende opnemen en dan via de computer weer terugsturen per mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik heb de foon nu een tijdje en na alles te hebben gelezen heb ik maar gewoon FW11 erop gezet, want ik zie alleen maar problemen met FW12... dan vraag ik me eigenlijk af waarom zet iedereen dan toch FW12 er op :D

Ik zit met kpn, maar die is dus echt onbetaalbaar met gprs :(
10 euro voor 1 mb ofzo.. ik vind dit echt niet normaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26375

Ik heb op het moment FW16 geinstalleerd, deze is nog niet officieel te verkrijgen. Je kunt hem vinden via www.filemirrors.com en dan moet je zoeken naar s55_160101 (fw12 is 120101). Het is een iets ander programmatje dan die Siemens zelf te downloaden aanbied, maar werkt net zo goed.

Werkt prima, weer een paar bugs verwijderd:
- Beltoon blijft niet meer hangen
- Als je gebelt wordt krijg je nu (eindelijk) telefoonnummer, naam _en_ groepsicoon te zien.

Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33842

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand al een goede freeware wav>mmf convertor?
ik kan alleen maar brakke vinden, met filesize of time limits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als ik naar filemirrors.com ga en dan zoek op S55_160101 dan krijg ik een link te zien naar www.gsm-multifund.com. Maar als ik die site bezoek dan is het maar een half werkende site.

Dan download ik het liever van de officiele my-siemens site, ipv met een defecte telefoon te zitten. Voorlopig kan ik toch nog wel ff voorruit met FW11. Ik sta alleen te springen om die nieuwe features van de FW16...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:37

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand nog actief geweest met de kleur schema's?
Ik heb de "menu" knopje transparant, alleen krijg ik dan zo'n zooitje ervan, als ik in een menu zit dan gaat de huidige tekst over het inactieve tekst...

Iemand een oplossing hiervoor? :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33842

Ch!py,

De link is afkomstig van http://www.siemens-s55.de/ en het werkt uitstekend.
Ch!pY-J schreef op 05 July 2003 @ 23:38:
[...]

Als ik naar filemirrors.com ga en dan zoek op S55_160101 dan krijg ik een link te zien naar www.gsm-multifund.com. Maar als ik die site bezoek dan is het maar een half werkende site.

Dan download ik het liever van de officiele my-siemens site, ipv met een defecte telefoon te zitten. Voorlopig kan ik toch nog wel ff voorruit met FW11. Ik sta alleen te springen om die nieuwe features van de FW16...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 33842 schreef op 06 July 2003 @ 00:02:
Ch!py,

De link is afkomstig van http://www.siemens-s55.de/ en het werkt uitstekend.

[...]
Maar goed, hij word er dus wel gehost. En trouwens, die siemens-s55.de site is ook niet van Siemens zelf....

Ik wacht dus voorlopig nog ff met het vernaggelen van m'n telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

meendering schreef op 05 juli 2003 @ 23:48:
Iemand nog actief geweest met de kleur schema's?
Ik heb de "menu" knopje transparant, alleen krijg ik dan zo'n zooitje ervan, als ik in een menu zit dan gaat de huidige tekst over het inactieve tekst...

Iemand een oplossing hiervoor? :?
Zelfde kleur maken als de achtergrond?

dingen transparant maken, daar word het af en toe inderdaad een zooitje van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nariman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01-2024
.

FF een korte vraagje aan Siemens S55 bezitters:

Hoeveel dagen gaat het accutje mee? (Ik bedoel hiermee niet wat Siemens zegt, maar wat uit ervaring blijkt)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
nu al 3 dagen...

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
ik kan er een 5-7dagen mee doen, Ik heb mijn verlichting heel laag staan, en alles is nog steeds voldoende duidelijk. 7 dagen haal ik alleen als ik niet GPRS, niet infrarood, en niet al te veel bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
GPRSen en bellen doe ik dus wel aardig veel, ook spelletjes worden regelmatig gespeeld :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

ik heb ff een vraagje betreffende blue-tooth

ik heb hier dus geen verstand van! en ik heb ook een siemens s55

ik zou wel zo'n remote koptelefoontje willen hebben.. dus eigenlijk een oortje met zo'n spreekding (haha echt lekentaal)... dus draadloos

en ik weet dat dat met blue-tooth kan, MAAR wat ik me nu afvroeg:

wat heeft dat voor zin? want als je telefoon overgaat, zul je hem toch moeten 'opnemen' door op de opneem toets te drukken + je wilt wel zien wie er belt....

en heeft siemens van die 'oortjes' of maakt het niet uit, van wat voor merk je dat pakt, omdat het puur een blue-tooth apparaat is?

hoop dat ik duidelijk ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
HenkS schreef op 07 juli 2003 @ 13:41:
wat heeft dat voor zin? want als je telefoon overgaat, zul je hem toch moeten 'opnemen' door op de opneem toets te drukken + je wilt wel zien wie er belt....
Zien wie er belt gaat idd niet lukken zonder je toestel vast te pakken, opnemen wel. Er zit namelijk o.a. een opneemtoets op de headset.
Bijkomend voordeel is trouwens wel, ookal zou je je toestel pakken om te kijken wie er belt, dat je geen ruzie krijgt met een eventuele draad.
en heeft siemens van die 'oortjes' of maakt het niet uit, van wat voor merk je dat pakt, omdat het puur een blue-tooth apparaat is?
Siemens heeft er zelf één ja, een model van Jabra onder eigen merknaam.

Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/mw/hd/hd/hq/hq_s55_3.jpg

Maar in principe werken alle merken BT headsets, omdat het BT protocol universeel is. Een enkele headset levert ondanks dat toch problemen op, moet je dit topic maar eens doorbladeren. Her en der staan wel ervaringen met diverse headsets.

[ Voor 3% gewijzigd door Korakal op 07-07-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

tja
ik zag t al

ziet er wel debiel uit dit hoor:

http://www.my-siemens.com..._accl36880n5701a107_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Kijk anders eens naar de SonyEricsson HBH-20
'draadloos oordopje'

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/images/spgc/GPD_2783_31_0_1014.jpg

Meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mijn standby tijd: 2-3 dagen. In het uiterste geval maar 1 dag. Maar goed, ik gebruik mijn foon heel veel. Ik wap regelmatig, speel games, fotografeer af en toe, check mijn mail regelmatig.
Heb de backlight van de display al op 30% gezet. GPRS staat continu aan.
Sinds kort heb ik mijn computer uitgebreid met een Blue Tooth module. Dus dat doe ik ook (voornamelijk 's avonds), overdag staat BT voornamelijk uit.
Overigens blijkt dat GPRS een enorme stroom vreter is. Ook al wap je niet veel. GPRS alleen inschakelen bij gebruik en weer uitschakelen na gebruik vind ik te veel werk, maar misshien moet ik dit toch eens gaan doen.

Daarentegen is deze standby tijd nog steeds wel een voorruitgang voor mij! Mijn Siemens S35i kreeg ik net een 2 dagen rond, soms 2,5 dag.

Bovendien kan je in onderstaande post lezen wat de standby tijd nog verder aantast:
[u]Ch!pY-J schreef op 27 June 2003 @ 23:53[/u]
[Bron FAQ van de S55 op Siemens.com]

Which phone settings do affect the standby time?

The following settings negatively affect the standby time. Therefore, it may be helpful to deactivate the following settings in order to improve the standby time:

• Bluetooth function
• Cell Broadcast
• QuickPic Camera (Mobile Camera, even if it is not used but only connected)
• Infrared interface
• Silent Alert / Vibrator Alarm
• Fast Search
• GPRS
• Illumination (can be adjusted by steps of 10 %, the lower the value in % is, the less the standby time will be reduced)
• When a data cable is connected the battery will be empty within some hours even when there is no active data connection at all.

Whenever a function is used, e.g. make a call, operating the menu, SMS messaging, games etc., energy is used and consequently the standby time decreases.

Another advice: when the rechargeable battery symbol on the display shows empty for the first time, there are several hours of standby time left for the customer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 13:39
Nariman schreef op 06 July 2003 @ 17:30:
.

FF een korte vraagje aan Siemens S55 bezitters:

Hoeveel dagen gaat het accutje mee? (Ik bedoel hiermee niet wat Siemens zegt, maar wat uit ervaring blijkt)

.
Ik doe ruim 1 week met de batterij met matig bellen, spelletjes spelen en GPRS-en.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86606

morgen ga ik ook een s55 kopen :) kan niet wachten

hoeveel foto's kun je ongeveer nemen met 1 volle batterij? (met flits bedoel ik:))

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 86606 op 07-07-2003 16:17 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.