Nee, een lege .gif maken
BMP ondersteunt geen transparantie, gif wel. Gewoon met MS PhotoEditor ofzo.
Nee, een lege .gif maken
Ik had juist een bmp van 1op 1 pixel gemaakt en zwart gekleurd, en dat viel juist in de wenkbrauw van dat logo. Maar zal dan effe een gifje maken.Korakal schreef op 19 June 2003 @ 20:14:
[...]
Nee, een lege .gif maken
BMP ondersteunt geen transparantie, gif wel. Gewoon met MS PhotoEditor ofzo.
Zo kan het natuurlijk ook; als jij gewoon hetzelfde achtergrondplaatje houdt maakt het niks uitGizmoke schreef op 19 June 2003 @ 20:23:
[...]
Ik had juist een bmp van 1op 1 pixel gemaakt en zwart gekleurd, en dat viel juist in de wenkbrauw van dat logo. Maar zal dan effe een gifje maken.
Anoniem: 13293
Paar pagina's terug, een post van Ch!pY-JAnoniem: 13293 schreef op 19 juni 2003 @ 20:59:
Heeft iemand ff een overzicht hoe ik de email instelling moet instellen als ik via Orange share wil emailen via het 'programma' wat in de telefoon zelf zit... ik kom er maar niet uit
[ Voor 8% gewijzigd door babbelbox op 20-06-2003 10:59 ]
Anoniem: 13293
Whatever.
Anoniem: 32168
hahaha, domme vragen zijn er nietmeendering schreef op 19 juni 2003 @ 22:03:
Hmmz, ik zal nu wel een domme vraag stellen.
Oke gaat ie...
Wat kan ik met GPRS icm met een KPN Hi Prof30?
Oké, dé -=Ch!pY-J=- himself:Anoniem: 13293 schreef op 19 juni 2003 @ 21:30:
Oke die instellingen van chippy heb ik goed, alleen het probleem ligt bij mij bij de Provider kiezen.
Ik heb dan Orange Share ingesteld maar hoe ik die verder in moet stellen snap ik niet echt
wat moet je bijv instellen (bij instellingen/email/accounts/accountnaam/instellingen wijzigen/gebruikersinstellingen/ en dan bij provider! )
daar snap ik niet wat je in moet vullen
ff een qoute uit de betreffende post.Ch!pY-J schreef op 11 June 2003 @ 22:56:
Gebruikersinst.
Provider: Stel hier het account in dat gebruikt moet worden om verbinding te maken met internet. Bijv. Orange internet
TnX voor de info, foto album werkt nu dus ook eindelijk! Dat was volgens mij het enige verschilout schreef op 19 juni 2003 @ 19:46:
Gister belt Orange mij op. Siemens S55 wordt nu ook ondersteund voor Orange Share. Instellingen zijn nu terug te vinden op de site.
Werkte altijd al, maja nu "officieel" dan.
Sorry, word een beetje moe van die personen die naar dingen vragen die al eerder behandelt zijn. Staat dat niet gewoon in de FAQ van GoT dat het verplichte kost is om de hele topic eerst door te lezen voordat je een vraag stelt ofzo? Op den duur is het niet leuk meer om continu dezelfde dingen terug te lezen; het irri logo in standby stand weg van je scherm, FW 12 problemen met ringtone die blijft hangen. Ik zal al wel een ouwe l*l aan het worden zijnGizmoke schreef op 19 June 2003 @ 15:08:
Ik heb ook dat summer ski van de cd naar de telefoon gesleept.
Als ik dit open krijg ik dit bericht "class file size does not match" Wat heb ik verkeerd gedaan?
het antwoord 2 posts verder:Ch!pY-J schreef op 03 June 2003 @ 21:32:
[...]
Woweee, die is inderdaad heel erg vet!
Mensen, ik gooi ff een nieuw probleem in de ring: op de bijgeleverde cd staat Summerski, wel een lachen spelletje. Heb het wel te verstaan 5 keer gespeelt ofzo, toen ontdekte ik dat ik de verkeerde language erop had gegooit. Ik dus de nederlandse versie erop gegooit, maar toen deed ie het niet meer. Vervolgens geflashed naar FW11, maar ik krijg nog steeds de volgende melding als ik het probeer te spelen: "Class file size does not match". Heb het spelletje ook al van de my-siemens wap-site gedownload, maar krijg daar precies dezelfde melding
speedme schreef op 03 June 2003 @ 22:03:
Ik heb toevallig het spel ook net geladen vanaf de CD, maar het werkte ook niet (zelfde foutmelding).
Echter op de CD staan een aantal directories beginnend met Lxx (xx is dan een nummer).
De summerski uit L1 deed niets bij mij, maar die uit L2 wel.
Misschien heb je hier wat aan.
[Bron: Orange site]
Share instellingen
stap 1 Kies voor menu.
stap 2 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Instellingen', het icoon rechtsbeneden.
stap 3 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 4 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Verbinding'.
stap 5 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 6 Selecteer item 5 'Profielen' met behulp van de pijl-omlaag-toets.
stap 7 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 8 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Data Services'.
stap 9 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 10 Standaard wordt nu 'MMS, wap' geselecteerd. Druk de toets onder 'Kies' in en 'ga met de pijltjestoetsen naar een [Leeg] veld.
stap 11 Druk de toets onder 'Opties' in.
stap 12 Standaard wordt nu 'Inst. Wijzigen' geselecteerd.
stap 13 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 14 Druk de toets onder 'Ja' in om de getoonde waarschuwing 'Wijzigingen kunnen applicaties beïnvloeden' te accepteren en om door te gaan.
stap 15 Ga met de pijltjestoetsen naar 'GPRS-data'. Deze staat standaard 'aan'.
stap 16 Druk de toets onder 'Bewerken' in.
stap 17 [voorbeeld] Orange.
stap 18 Druk de toets onder 'Opslaan' in.
stap 19 Druk op de 'off hook'/power-toets om terug te keren naar het 'MMS, Wap'-menu.
stap 20 Druk de toets onder 'Opties' in.
stap 21 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Naam wijzigen'.
stap 22 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 23 Voer als profielnaam in: 'wap'.
stap 24 Druk vier maal op de 'off hook'/power-toets om terug te keren naar het hoofdmenu.
'Surf & Fun' instellingen
stap 25 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Surf & Fun', het icoon rechtsboven.
stap 26 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 27 'Internet' is standaard geselecteerd.
stap 28 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 29 Selecteer item 5 'Profielen' met behulp van de pijl-omlaag-toets.
stap 30 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 31 Standaard heet het profiel 'Orange'. Druk de toets onder 'Bewerk.' in om de profielnaam aan te kunnen passen.
stap 32 Verander 'Orange' in 'Share'.
stap 33 Druk de toets onder 'Gereed' in om de wijziging te accepteren.
stap 34 Selecteer 'Homepage' met behulp van de pijl-omlaag-toets.
stap 35 Druk de toets onder 'Bewerk' in.
stap 36 Verander 'http://wap.orange.nl/' in 'http://wap.orange.nl/colour/'. Het '/'-teken wordt gevonden door de '*'-toets in te drukken. Selecteren gebeurt door de driehoekige toets rechts van de joystick in te toetsen.
stap 37 Druk de toets onder 'Gereed' in om de wijziging te accepteren.
stap 38 Selecteer 'Verbin.profiel' met behulp van de pijltjestoetsen.
stap 39 Druk de toets onder 'Bewerk' in.
stap 40 Selecteer 'wap', het hierboven aangemaakte profiel, met behulp van de pijltjestoetsen.
stap 41 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 42 Druk de toets onder 'Opslaan' in om de gemaakte wijzigingen t.a.v. het profiel te accepteren.
stap 43 Druk op de 'off hook'/power-toets om terug te keren naar het startmenu van 'Surf & Fun'. Selecteer 'Homepage' met behulp van de pijl-omhoog-toets.
stap 44 Druk de toets onder 'Kies' in en je hebt verbinding met Share.
De bovenstaande aanpassingen hoeven maar eenmaal uitgevoerd te worden. Normaal kan Share daarom als volgt gestart worden:
Share starten
stap 1 Druk de toets onder 'Menu' in.
stap 2 Druk snel achter elkaar: 3 1 1 en je hebt meteen toegang tot Share.
uitgebreide manier
stap 1 Ga naar het 'Menu'.
stap 2 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Surf & Fun', het icoon rechtsboven.
stap 4 'Internet' is standaard geselecteerd.
stap 6 'Homepage' is standaard geselecteerd.
stap 7 Druk de toets onder 'Kies' in en je hebt verbinding met Share.
e-mail client
stap 1 Ga naar 'Menu'.
stap 2 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Instellingen', het icoon rechtsbeneden.
stap 4 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Verbinding'.
stap 6 Selecteer item 5 'Profielen' met behulp van de pijl-omlaag-toets.
stap 7 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 8 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Data Services'.
stap 9 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 10 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Mail, Java, Rms'. Druk de toets onder 'Kies' in en ga met de pijltjestoetsen naar een [Leeg] veld.
stap 11 Druk de toets onder 'Opties' in.
stap 12 Standaard wordt nu 'Inst. Wijzigen' geselecteerd.
stap 13 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 14 Druk de toets onder 'Ja' in om de getoonde waarschuwing 'Wijzigingen kunnen applicaties beïnvloeden' te accepteren en om door te gaan.
stap 15 Ga met de pijltjestoetsen naar 'GPRS-data'. Deze staat standaard 'aan'.
stap 16 Druk de toets onder 'Bewerken' in.
stap 17 Voer als APN in: internet.
stap 18 Druk de toets onder 'Opslaan' in.
stap 19 Druk op de 'off hook'/power-toets om terug te keren naar het 'Mail, Java, Rms'-menu.
stap 20 Druk de toets onder 'Opties' in.
stap 21 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Naam wijzigen'.
stap 22 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 23 Voer als profielnaam in: 'internet'.
stap 24 Druk 4 maal op de 'off hook'/power-toets om terug te keren naar het hoofdmenu.
e-mail instellingen
stap 25 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Berichten', het middelste icoon op de middelste rij.
stap 26 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 27 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Instelling'.
stap 28 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 29 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Email'.
stap 30 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 31 Standaard is nu 'Account' geselecteerd.
stap 32 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 33 Ga met de pijltjestoetsen naar een -veld en druk de toets onder 'Opties' in.
stap 34 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Inst. wijzigen'.
stap 35 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 36 Standaard is nu 'Gebruikrsinst.' geselecteerd.
stap 37 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 38 Standaard is nu 'Provider' geselecteerd.
stap 39 Druk de toets onder 'Wijzigen' in.
stap 40 Ga met de pijltjestoetsen naar 'internet', het zojuist hierboven aangemaakte verbindingsprofiel.
stap 41 Druk de toets onder 'Kies' in.
Voer vervolgens de volgende gegevens in, waarbij een Orange-account als voorbeeld is genomen. Met de pijl-omlaagtoets kan telkens naar het volgende veld worden gesprongen. Indien alle velden zijn ingevuld, dan pas op de toets onder 'OK' klikken.
Gebruikersnaam: [voorbeeld] Piet Jansen
Email-adres: [voorbeeld] piet.jansen@orange.nl
Antw-adres: [voorbeeld] piet.jansen@orange.nl
Gebruiker-ID: [voer hier je email gebruikersnaam in]
Wachtwoord: [voer hier het wachtwoord in dat je toegang geeft tot je mailbox]
stap 42 Druk de toets onder 'OK' in.
stap 43 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Mail inst.'
stap 44 Druk de toets onder 'Kies' in.
Voer vervolgens de volgende gegevens in, waarbij een Orange-account als voorbeeld is genomen. Met de pijl-omlaagtoets kan telkens naar het volgende veld worden gesprongen. Indien alle velden zijn ingevuld, dan pas op de toets onder 'OK' klikken.
Alleen mails kleiner dan 8 kByte downloaden: 8 naar keuze aanpassen.
Kopie op server laten? Geadviseerd wordt om dit op 'ja' te laten staan.
Types: POP3 laten staan
POP3-server: [voorbeeld] pop.orange.nl
POP3-poort: 110 (is OK)
SMTP-server: [voorbeeld] smtp.orange.nl
SMTP-poort: 25 (is OK)
SMTP-authentif.: Nee (is OK)
stap 45 Druk de toets onder 'OK' in.
stap 46 Druk op de 'off hook'/power-toets om terug te keren naar het 'Accounts'-menu.
stap 47 Druk de toets onder 'Opties' in.
stap 48 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Naam wijzigen'.
stap 49 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 50 Voer een naam naar keuze in. Logisch zou in dit geval zijn: 'Orange'.
stap 51 Druk de toets onder 'OK' in.
stap 52 Druk de toets onder 'Activeer' in.
stap 53 Druk 3 maal op de 'off hook'/power-toets om terug te keren naar het 'Berichten'-menu.
e-mail bericht aanmaken
stap 54 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Nieuwe e-mail'.
stap 55 Druk de toets onder 'Kies' in.
stap 56 Vul vervolgens alle noodzakelijke velden in.
stap 57 Druk de toets onder 'Opties' in.
stap 58 Ga met de pijltjestoetsen naar 'Verzenden'.
stap 59 Druk de toets onder 'Kies' in en de mail wordt verstuurd.
[ Voor 22% gewijzigd door jules op 23-06-2003 21:45 . Reden: klopte niet helemaal, die Orange weet het toch ook niet helemaal ]
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
• GamesGugger schreef op 21 juni 2003 @ 09:47:
Ik twijfel nog steeds tussen S55 en T610... Derhalve nog wat vraagjes:
- Heeft iemand grote pics van de sterling silver in het echt? Ben al die sites uit startpost al afgeweest, maar daar zit nix bij.
- Welke spelletjes staan er allemaal op die Siemens CD en zijn ze leuk?
- Worden nieuwe S55's echt niet meer met datakabel geleverd?
- Op het Club-Siemens forum klagen verschillende mensen over het slechte keypad. Daar heb ik nu juist met m'n S45 ook last van en daar heb ik geen zin meer in. Wat zijn jullie ervaringen?
[ Voor 7% gewijzigd door jules op 22-06-2003 10:41 . Reden: Foutje ingeslopen 8)7 ]
Erg bedankt voor de moeite!Ch!pY-J schreef op 21 June 2003 @ 15:31:
[heel verhaal]
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Heb je Share al wel aangevraagd/geactiveerd?speedme schreef op 21 June 2003 @ 19:05:
Ik heb het exact zo gedaan zoals Ch!pY-J het beschreven heeft, maar als ik dan naar "surf & fun" ga en dan naar "internet" en dan naar "homepage", krijg ik de hele tijd "server not responding".
Weet iemand misschien wat er aan de hand is ?
De instellingen zijn exact zoals boven aangegeven.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Volgens de klantenservice en de winkel moet je je telefoon ook een half uurtje uit doen of iets dergelijks, heb je dat gedaan?speedme schreef op 21 juni 2003 @ 21:12:
Daar kun je best wel eens gelijk in hebben.
Net voordat ik alle instellingen heb aangepast in de S55, heb ik Share laten activeren via de Orange Klantenservice.
Het zou me niet verbasen als het nog niet geactiveerd is.
Morgen maar eens bellen.
Wat betreft jouw vraag : ik denk dat je in deze "inbox" kunt zien of er email voor je is (de headers dus). Pas als je ze download naar je gsm kun je ze daadwerkelijk lezen.
Maar dit is dus een wilde gok hoor, want hier werkt Share nog niet
bij mij staat dat spel totaal niet op de cd. Hij staat wel in het menu genoemd, met de gebruiksaanwijzing hoe ik hem van de cd kan halen, maar hij staat daar totaal niet bij... En hij is ook niet gratis van Club-Siemens te downloaden...Ch!pY-J schreef op 21 juni 2003 @ 15:31:
[...]
• Games
Summer Ski Met een waterscooter een parcours afleggen, springent over schansen, boomstronken, rotsen en tonnen ontwijkend en zodoende punten scoren, helaas een beperkte versie van 3 levels. Wat mij betreft het leukste spelletje wat er standaard bij zit! Sommige versies op de CD geven een foutmelding, in het mapje L02 doet ie het goed (uit mijn hoofd).
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
op cd rom:\extras\6 Java Applications\LG2\Summer Skibluppy2 schreef op 22 June 2003 @ 10:50:
[...]
bij mij staat dat spel totaal niet op de cd. Hij staat wel in het menu genoemd, met de gebruiksaanwijzing hoe ik hem van de cd kan halen, maar hij staat daar totaal niet bij... En hij is ook niet gratis van Club-Siemens te downloaden...
Toch jammer
Voor instellingen:speedme schreef op 22 juni 2003 @ 11:13:
Ik heb net met de Klantenservice gebeld en die vertelde dat Share wel geactiveerd is.
Ik heb de telefoon de hele nacht uit gehad en als ik hem aanzet zie ik bovenaan in het scherm GPRS staan, maar niet |GPRS| (teken dat hij is aangemeld op het netwerk).
Nog steeds als ik probeer te connecten krijg ik de melding "netwerk reageert niet".
Moeten er nog iets van IP adressen worden ingevuld ergens ?
Of moet ik nog ergens CSD instellen ?
Ik had gister die handleiding van Orange doorgelezen (dat wat ik hierboven ergens gepost heb), maar daar miste ik de instellingen die Krypt had. Bij deze!Krypt schreef op 09 May 2003 @ 11:44:
Ff schemaatje van Operations gejat:
Mijn instellingen met S55 @ Orange voor Nowmms
Het connection profile:
Profile name: Orange Share
CSD Settings:
Dial-up number: <leeg>
Call type: ISDN
Loginname: <leeg>
Password: <leeg>
GPRS Settings:
Activated: Yes
APN: wap
Loginname: 0628000000
Password: <leeg>
Je kan nog een 2e connection profiel aanmaken met als APN internet, hiermee kun je dus ook naar imap en pop3 connecten maar dan gaat het wel van je bundel af.. de APN wap is all included en gaat dus niet van je bundel af.
MMS settings:
MMS relaysrv.: http://mms.nowmms.co.uk/+316<rest van je 06)=<je wachtwoord bij nowmms)
IP Instellingen:
Ip address: 010.250.255.188
Ip port: 9201
Connection profile: Orange Share (want je wilt niet dat het van je bundel afgaat)
Anoniem: 4417
Daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Als ik de S55 neem, dan zal ik een dergelijke hack het eerste jaar waarschijnlijk niet aandurven, maar als de garantie verlopen is wil ik zo'n upgrade wel proberen, mits het met relatief weinig risico te realiseren is. Ik bedoel: dat ding heeft standaard nog niet eens één megabyte aan geheugen, en zo zou die er dan opeens 32MB hebben!Nergunsman schreef op 14 May 2003 @ 09:55:
Is er al iemand die wat meer concrete informatie heeft over het zelf upgraden van het toestel met een 32mb chip? Waar kan je ze kopen? Wat kosten ze?
Verder kwam ik nog een setje mono-tone ringtones tegen:1. The ringtone-bug is fixed.
2. When ringing the following is displayed: name, number, caller group, caller picture (if avaible)
3. New click-sound when making a photo with the camera.
4. Better multitasking (no countdown dropouts any more, midlets start and end faster, smoother GIF-animations, etc.)
Ik had het toevallig vandaag ook al ergens gelezen. Lijkt me inderdaad wel cool dat foto geluidje!Korakal schreef op 22 June 2003 @ 16:12:
De gelekte firmware versie 16 schijnt een aantal leuke verbeteringen te hebben:
• 1. The ringtone-bug is fixed.
• 2. When ringing the following is displayed: name, number, caller group, caller picture (if avaible)
• 3. New click-sound when making a photo with the camera.
• 4. Better multitasking (no countdown dropouts any more, midlets start and end faster, smoother GIF-animations, etc.)
Verder kwam ik nog een setje mono-tone ringtones tegen:
http://www.snigelpost.org/misc/selection.zip
Maar over de 32MB upgrade heb ik niks kunnen vinden...
[ Voor 17% gewijzigd door RoccoS op 22-06-2003 20:17 ]
Anoniem: 39493
Kan je ook vertellen waar je de gelekte firmware kan downloaden.Korakal schreef op 22 June 2003 @ 16:12:
De gelekte firmware versie 16 schijnt een aantal leuke verbeteringen te hebben:
[...]
...
Dat was weer niet helemaal de bedoeling nee
Anoniem: 84471
Anoniem: 54746
Is er iemand misschien die er meer over zou kunnen weten? Het feit dat de S55 slechts 1 mb heeft is het enige wat mij er van weerhoudt om het te kopen.Ch!pY-J schreef op 22 June 2003 @ 19:53:
[...]
In het eerste deel van de topic was er iemand over bezig over die 32 mb variant, maar heb er eigenlijk niks meer over gelezen. Hij zij alleen dat hij hem zou krijgen, maar uiteindelijke ervaringen: ho maar....
Het is alleen uitgegeven aan bij Siemens aangesloten testers. Deze hebben hun bevindingen in sommige forums gepost......ze vallen niet te downloaden op dit moment.Korakal schreef op 23 June 2003 @ 00:10:
[...]
Dat was weer niet helemaal de bedoeling nee
Maar hij schijnt ook nog alleen in het Engels en Russisch er te zijn, dus gewoon nog ff geduld
Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl
Zoals je hier kunt zien moet je dus het IP adres veranderen van 010.010.010.010 naar 010.250.255.188Selecteer menu.
Selecteer Surf & Fun en druk op kies.
Selecteer Internet en druk op kies.
Selecteer Profielen en druk op kies.
Selecteer een leeg veld en druk op kies.
Selecteer bewerk.
Selecteer Profielnaam en druk op bewerk.
Vul in share en druk op gereed.
Selecteer ip adres en druk op bewerk.
Vul in 010.250.255.188 en druk op gereed.
Selecteer homepage en druk op bewerk.
Vul in http://wap.orange.nl/colour/ en druk op gereed.
Selecteer Verbin.profiel en druk op bewerk.
Selecteer een leeg veld en druk op kies.
Selecteer bewerken en druk op kies.
Selecteer profielnaam en druk op bewerk.
Vul in wap gprs en druk op gereed.
Selecteer GPRS-data (2) en druk op bewerk.
Selecteer APN en druk op bewerk.
Vul in wap en druk op gereed.
Kies opslaan.
Kies nu nogmaals opslaan.
Selecteer profiel Share en druk op kies.
Druk op aan/uit knop.
Selecteer homepage en Share wordt gestart.
Nu moet ook nog even het gprs worden aangezet, als volgt:
menu instellingen.
menu verbindingen
zet hier een vinkje voor gprs.
ergens in dit menu krijg je ook een keuze voor apn
vul hier de naam in: wap
login + password mogen ongemoeid blijven
Blijkbaar is het verschil 'm nog niet duidelijkKrypt schreef op 23 June 2003 @ 10:41:
Alsnog vraag ik me af waarom je in godsnaam wilt wappen via CSD, als wappen via GPRS bij Orange gratis is (op de 6euro na dan) ????
mjaah.. ik ben niet helemaal gekCh!pY-J schreef op 22 June 2003 @ 12:10:
[...]
op cd rom:\extras\6 Java Applications\LG2\Summer Ski
www.club-siemens.com word gerunt door Siemens fanaten. Deze site is dus niet van Siemens. Om die reden mogen zij dus geen Siemens games aanbieden. De site waar je ze wel kan downloaden is wap.my-siemens.com op je mobiel! Ga naar games, en dan naar free applications, selecteer juiste land, provider en dan naar games o.i.d. Maar goed, wat ik in bovenstaande posts al ergens heb neergezet, de Summer Ski versie van die site werkt niet. Alleen bovenstaande versie van de cd...
Het begint nu eindelijk te dagen......dank je voor de uitleg.Korakal schreef op 23 June 2003 @ 10:56:
[...]
Blijkbaar is het verschil 'm nog niet duidelijk
Speedme, je moet het zo zien. WAP via CSD is vergelijkbaar met analoog inbel Internet, WAP via GPRS met (flatfee) ISDN inbel.
Of je nou via analoog of ISDN inbelt met je ISP, het maakt geen d*nder uit voor welke sites je kunt bekijken. Enige verschil is dat de tweede optie wat sneller gaat en je niet per minuut betaalt, maar gewoon gratis kunt inbellen.
Dus het is nergens voor nodig om NIET van je GPRS-WAP gebruik te maken.
Zolang je blijft wappen en geen betaalde services aanvraagt kost het je niks extra's. Dan heb je niks met die 2MB te maken. Onbeperkt WAPpen dus.speedme schreef op 23 June 2003 @ 15:02:
[...]
Het begint nu eindelijk te dagen......dank je voor de uitleg.
Ik heb altijd gedacht dat GPRS inbellen geld kostte (2 MB voor 6 euro en daarna elke MB 3 euro...wat dus weer hetzelfde tarief is).
Dus naast die 6 euro kost het me helemaal niets meer ? (dus als ik over de 2 MB kom ?).
[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 23-06-2003 16:09 ]
Bij deze dus meteen de vraag, plz en masse Orange mailen met de vraag ofdat ze MMS kunnen activeren! (tenminste, als je het ook graag zou willen kunnen)Beste meneer XXX,
Dank voor u e-mail.
U wilt weten wanneer de dienst MMS beschikbaar is.
Op dit moment werkt de MMS toepassing nog niet soepel en zonder fouten
tussen verschillende toestellen en tussen operators onderling. Orange wil
pas een product aanbieden als de 'klantervaring' goed genoeg is en het
product wel soepel werkt. Ook het realiseren van
MMS-interconnectverbindingen met andere telecombedrijven is een ingewikkeld
proces. Eventueel zal Orange MMS eerder op de markt introduceren dan
oorspronkelijk gepland, als (door onderzoek) blijkt dat er veel vraag naar
MMS is en als blijkt dat de klant vindt dat MMS in de huidige vorm voldoende
toegevoegde waarde biedt. Orange luistert naar zijn/haar klanten en zal dan
de vraag naar MMS niet negeren. Op dit moment zijn we bezig met de
technische voorbereidingen en kunnen we rond de zomer van 2003 een
MMS-oplossing leveren.
Zodra meer info hierover bekend is, kunt u dit vinden op onze Orange-site:
www.orange.nl .
Hebt u meer vragen, wij helpen u graag. U kunt bellen met onze
klantenservice op nummer 1200 vanaf uw Orange telefoon of 06-28500777 vanaf
een vaste telefoon. Hiervoor betaalt u het normale tarief voor bellen naar
een mobiel nummer van Orange. Onze klantenservice is 7 dagen per week 24 uur
per dag te bereiken. U kunt uw vragen direct stellen, onze medewerkers staan
u graag te woord.
Met vriendelijke groet,
Orange Nederland N.V.
Mw. X. XXXX
Klantenservice
Hmz, strange! Blijkbaar staat het niet op je cd! Da's vaaaag! Probeer me dan maar ff te MSN-en dan...
Als het goed is kun je met je O2 profiel ook nog steeds wappen, alleen je homepage (startpagina) kun je veranderen naar de site van Orange. Ik weet niet ofdat wappen met Orange goedkoper is dan met O2. Het zou in ieder geval wel moeten werken!brokenp schreef op 23 June 2003 @ 16:02:
Ik hem mn s55 al ongeveer een maand, en hij bevalt me uitstekend, vooral na een firmware upgrade...
maar ik heb 1 probleempje, ik heb de 1e maand gebeld met O2, alle instellingen voor wap en mms werden automatisch overgenomen van de sim. Nu heb ik er mn orange sim ingeduwd, maar mn telefoon neemt de orange instellingen niet over van de sim.
Ik weet dat alle instellingen op de orange site staan, maar is er niet een optie die ik over het hoofd zie, die alle settings van de sim leest, of heeft orange deze settings niet op de sim staan?
Kom nou niet aanzetten met de share instellingen, ik wil eerst "gewoon" kunnen wappen...
Heb je het al uitgeprobeerd?Anoniem: 84471 schreef op 23 juni 2003 @ 00:13:
Mensen, dat jullie dit nog niet opgevallen is. Siemens heeft nu een online foto album als extra service. Dus foto maken met je S55, direct uploaden en delen met vrienden die achter een pc zitten. Zeker cool. Dit is wat siemens er zelf van zegt. Het staat op www.my-siemens.com en niet op .nl, maar ach, wat maakt dat uit.
Lijkt me zeker de moeite waard.
Het word nog leuker, toets ik dus http://wap.my-siemens.com/mypictures in mijn phone in, krijg ik: document is te groot voor geheugen! Wat een lacher zeg!Please notice:
• We only accept JPG format pictures with the ending .jpg oder .jpeg dat zijn ze dus
• The photo file must be at least 50 kilobytes. jammer!
• The resolution must be at least 640x480 Pixel alleen het grote formaat dus
You can use any digital camera with a least 1 megapixel tweede taalfout al in zo'n klein stukje, kunnen ze nu echt geen engels? In mijn telefoon zitten ook al verschillende taalfouten
Vaag allemaal. Het zou gewoon moeten werken, gewoon terugbrengen die handel!RoccoS schreef op 22 June 2003 @ 20:13:
Ik blijf nog steeds problemen ondervinden met de microfoon. Iedere keer dat ik de datakabel eraan plug, doet mijn microfoon het daarna niet, of één keer wel en het volgende belletje niet meer.
Op zich ben ik hier ook wel benieuwd naar. Toch ben ik ook wel gewaarschuwd om op te passen waar je het vandaan haalt. Het is wel je phone waar je mee aan het klooien bent. Er bestaat een kans dat, als je het niet van een Siemens site download, er mee geknoeit is. En dan verknal je je telefoon. Om die reden wacht ik dan toch maar op de officiele release....Anoniem: 39493 schreef op 22 June 2003 @ 23:49:
Kan je ook vertellen waar je de gelekte firmware kan downloaden.
Of is dat weer zwaar illigaal?
[ Voor 19% gewijzigd door Krypt op 24-06-2003 13:33 ]
prima.. wat is je msn adres?Ch!pY-J schreef op 23 juni 2003 @ 22:59
[...]
Hmz, strange! Blijkbaar staat het niet op je cd! Da's vaaaag! Probeer me dan maar ff te MSN-en dan...
[...]
Anoniem: 44440
Ik heb ergens op een ander forum gelezen dat iemand de FW had getrickt zodat ie weer naar 11 terug kon. Maar ik kan het niet meer vinden....RoccoS schreef op 24 June 2003 @ 14:42:
Kan iemand mij trouwens vertellen of het mogelijk is de firmware te downgraden van 12 naar 11? Misschien lost dat mijn probleem wel op.
Anoniem: 78594
Anoniem: 71798
gokje: je hebt smtp.home.nl als uitgaande mailserver ingesteld op je mobile?Anoniem: 71798 schreef op 24 June 2003 @ 15:35:
ik ben heel erg tevreden met mijn toestelletje. Wat ik alleen nog niet voor elkaar heb gekregen is mail versturen (wel ophalen) Zit bij @Home, maar ik zou niet weten wat ik verkeerd doe, heb alle stappen gevolgd zoals ook al eerder in dit topic werden beschreven...
Waarmee bel je in, CSD of GPRS?Anoniem: 71798 schreef op 24 June 2003 @ 17:12:
wow, snelle reactie
heb mail.home.nl ingesteld als smtp. En wat zou mijn huidige dan moeten zijn?
Moet je even kijken welke inbelsettings je mailaccount op de telefoon gebruikt, dan zie je vanzelf of het GPRS is.Anoniem: 71798 schreef op 24 June 2003 @ 17:15:
uhm, ik heb gprs aangezet maar weet niet of deze functioneerd bij KNP? Hoe kan ik dat checken?
Nop. Als die op CSD staat, waarnaartoe belt ie dan in, welke provider?Anoniem: 71798 schreef op 24 June 2003 @ 17:26:
ah zit dat onder menu 9.6.5 bij data services?
Die had ik op csd staan, maar dei moet dus op gprs?
Debitel heeft voor zover ik weet geen eigen mailserver. Dat betekent dus dat wanneer je van die verbinding gebruik maakt je nooit mail kunt verzenden zonder van een externe server gebruik te maken. En aangezien die mogelijkheid in principe NIET voorkomt kun je beter naar een provider gaan met wél een eigen mailserver.Anoniem: 71798 schreef op 24 June 2003 @ 17:36:
staat dus wel bij mail/java/rms maar welk voordeel heeft een wanadoo account en heb ik dan weer een e-mailadres erbij?
Uit deze post maak ik op dat je de essentie nog niet helemaal begrijpt over mailservers.Anoniem: 71798 schreef op 24 June 2003 @ 17:49:
owkee, dus ik zou ook wel een andere bestaande mailadres van me kunnen gebruiken of redeneer ik nu verkeerd? Heb bijvoorbeeld een namezero account
btw wat is er trouwens dan mis met de uitgaande server van @home?
Probeer voor de gein op je huidige (werkende) inbel instellingen eens de wanadoo smtp server: smtp.wanadoo.nl. Ik heb zo'n idee dat die ook moet werken.Anoniem: 71798 schreef op 24 juni 2003 @ 17:49:
owkee, dus ik zou ook wel een andere bestaande mailadres van me kunnen gebruiken of redeneer ik nu verkeerd? Heb bijvoorbeeld een namezero account
btw wat is er trouwens dan mis met de uitgaande server van @home?
Nee gaat niet werken. Die server staat geen relaying (dwz verzenden via een andere verbinding) toe, je krijgt je mails dus terug!Ch!pY-J schreef op 24 juni 2003 @ 20:08:
Probeer voor de gein op je huidige (werkende) inbel instellingen eens de wanadoo smtp server: smtp.wanadoo.nl. Ik heb zo'n idee dat die ook moet werken.
Bereiken wel, maar echt versturen niet!Vanaf mijn Orange Share kan ik die smtp server namelijk wel bereiken!
De Orange mail adressen gaan ook via wanadoo. Dus zal de smtp server van wanadoo ook wel gebruikt kunnen worden voor de Share verbinding.Korakal schreef op 24 June 2003 @ 20:11:
Bereiken wel, maar echt versturen niet!
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ok, ik wist niet dat Orange en Wanadoo met elkaar verbonden waren.haas schreef op 24 June 2003 @ 20:24:
[...]
De Orange mail adressen gaan ook via wanadoo. Dus zal de smtp server van wanadoo ook wel gebruikt kunnen worden voor de Share verbinding.
Ik vond het al zo vreemd, ik heb bij mijn wanadoo adres en instellingen in mijn foon gewoon smtp.wanadoo.nl als verzend server staan. En het werkt gewoon!Korakal schreef op 24 June 2003 @ 20:31:
[...]
Ok, ik wist niet dat Orange en Wanadoo met elkaar verbonden waren.
In dat geval heb ik niks gezegd, dan is het namelijk heel goed mogelijk ja
[ Voor 14% gewijzigd door Gizmoke op 24-06-2003 23:57 ]
Hmz, heb ik niet zo'n last van. Wat ik wel merk is dat als er scherpe en heldere verticale delen voorkomen in het plaatje, dan trekken die ook een lijn door andere onderdelen van het plaatje/scherm.Anoniem: 71798 schreef op 25 juni 2003 @ 00:46:
hebben jullie trouwens ook de foon op een standby stand staan met daarop dan een logo van je provider die dan in gaat branden? Lijkt me niet helemaal de bedoeling, maar als ik na een tijdje mijn telefoon uit de slaapstand haal dan zie je het logo nog vrij lang vaag op de achtergrond...
hmz, waarom vind je het toch niet echt alles, die links op de eerste pagina? Het is kiezen of delen, ik vind die gratis sites op de eerste pagina helemaal niet zoo slecht! Je kan natuurlijk ook je eigen site opzetten!Gizmoke schreef op 24 June 2003 @ 23:53:
Heeft er niemand een site waar er *.mid files en *.bmp opstaan die je kan downloaden en zelf doorsturen?
Want al die betaalsites hangen me de keel uit. Soms tot 4 keer een smsje sturen van 1euro en dan krijg je een url waar je naartoe moet wappen.
Heb die links op 1e pagina geprobeerd maar die zijn toch ook niet alles.
[ Voor 38% gewijzigd door jules op 25-06-2003 08:13 ]
XXXVI
Eerst lezen dan pas vragen: staat een stuk terug allemaal uitgelegd. Heb geen zin om dat hele stuk overnieuw te typen.ephymerous schreef op 25 June 2003 @ 10:41:
Hmmm, hoe hebben jullie de email enzow ingesteld dan?
www.zieaubdehandleiding.nlephymerous schreef op 25 June 2003 @ 10:41:
Hmmm, hoe hebben jullie de email enzow ingesteld dan?
Anoniem: 87291
Anoniem: 87291 schreef op 26 June 2003 @ 19:15:
ik heb hem vandaag ook besteld, hopelijk heb ik hem nog voordat ik op vakantie ga naar ITALY dinsdag, kan niet wachten lijkt me een cool apparaat, nu alleen nog even een blauwetand dongle kopen
[ Voor 20% gewijzigd door Krypt op 26-06-2003 21:01 ]
Volgens mij is dat gewoon om hun de bugs te verzamelen voor hun eigen site.Krypt schreef op 26 June 2003 @ 20:56:
Niet de officiele mailadres van siemens, maar misschien geven ze het door...
Bug report
Is het mailadres van s45 maar staat toch echt zo op de bugsite
Ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad eigenlijk.. zal ook eens APN in de favo's zetten...
Over het mailen; zal het eens uitproberen.. is idd wel irri..
[edit]
Hmm. is een andere bugsite blijkbaar; deze gaat maar tot FW9
De duite is wel up-to-date
Maar ff hetzelfde formulier gebruiken om de bugs te sturen...Inbox
Hier worden WAP-push of waarschuwingsberichten
ondergebracht.(afhankelijk
van provider).
Anoniem: 78594
Nee, dat kan niet worden uitgezet. Maar is het niet een betere optie om de telefoonnummers ALLEEN in het toestelgeheugen te zetten en de SIMkaart verder leeg te laten?Anoniem: 78594 schreef op 27 June 2003 @ 09:52:
ik maak tijdelijk gebruik van 2 simkaarten 1 van tmobile(oude abbonement) en 1 van o2(nieuw) maar telkens als ik de telefoon uitzet en het kaartje verwissel
krijg ik bij het aanzetten van de telefoon de melding of ik alle nummers van de sim wil kopieren naar de telefoon
kan dit uit gezet worden want het gevolg bij mij is dat er nu elke naam 3 keer is ingevoerd
Leeg - Sinds 20180907
Nee past niet, maar dat had je zelf ook heel makkelijk kunnen zienChillz schreef op 27 June 2003 @ 14:19:
helaas wil ik niet >600 post doorlezen, geen zin...
weet iemand mij te vertellen of de lader van mn vriendin dr Siemens M45 ook achterin de S55 past en dat ie dan nog gaat laden ook?
en hoe is het met Stack-Attack? kan ik die erook op zetten?
Helaas voor je werkt het hier vaak zo dat als je zelf geen moeite wil doen, je ook niet erg veel personen vindt die moeite voor jou willen doen. Bovendien kan je met de zoekfunctie van je browser (CTRL-F) heel gemakkelijk per pagina kijken of een keyword voorkomt.Chillz schreef op 27 juni 2003 @ 14:19:
helaas wil ik niet >600 post doorlezen, geen zin...
weet iemand mij te vertellen of de lader van mn vriendin dr Siemens M45 ook achterin de S55 past en dat ie dan nog gaat laden ook?
en hoe is het met Stack-Attack? kan ik die erook op zetten?
[Bron FAQ van de S55 op Siemens.com]
Which phone settings do affect the standby time?
The following settings negatively affect the standby time. Therefore, it may be helpful to deactivate the following settings in order to improve the standby time:
• Bluetooth function
• Cell Broadcast
• QuickPic Camera (Mobile Camera, even if it is not used but only connected)
• Infrared interface
• Silent Alert / Vibrator Alarm
• Fast Search
• GPRS
• Illumination (can be adjusted by steps of 10 %, the lower the value in % is, the less the standby time will be reduced)
• When a data cable is connected the battery will be empty within some hours even when there is no active data connection at all.
Whenever a function is used, e.g. make a call, operating the menu, SMS messaging, games etc., energy is used and consequently the standby time decreases.
Another advice: when the rechargeable battery symbol on the display shows empty for the first time, there are several hours of standby time left for the customer.
Vlak na het opstarten (na het wisselen van een simkaart) word je toch gevraagd ofdat je het wil kopieeren naar je telefoon geheugen? Een simpele nee lijkt mij dan wel voldoende. Een andere optie is inderdaad de simkaart helemaal leeg halen.Anoniem: 78594 schreef op 27 June 2003 @ 09:52:
ik maak tijdelijk gebruik van 2 simkaarten 1 van tmobile(oude abbonement) en 1 van o2(nieuw) maar telkens als ik de telefoon uitzet en het kaartje verwissel
krijg ik bij het aanzetten van de telefoon de melding of ik alle nummers van de sim wil kopieren naar de telefoon
kan dit uit gezet worden want het gevolg bij mij is dat er nu elke naam 3 keer is ingevoerd
Oh, dat zou mij ook wel gaaf lijken. Heb een tijdje geleden ook al zoiets gelezen. Volgens mij was dat in dit topic. Weet alleen niet meer ofdat het een vraag was ofdat iemand al een oplossing had gevonden. Post maar een antwoord in deze thread als je het gevonden hebt!TdV schreef op 27 June 2003 @ 11:21:
Is er (net als voor de t68i) software voor de s55 om je pc te bedienen via bluetooth? Dat zou erg vet zijn om te gebruiken met mijn afstudeerpresentatie.
Anoniem: 87601
Ik heb handleindingen enzow bekeken, maar email van O2 moet ik toch gebruiken? of kan ik gewoon mn xs4all email gebruiken?Cutebritney schreef op 25 June 2003 @ 20:14:
[...]
www.zieaubdehandleiding.nl
Daar staat het allemaal prima uitgelegd....
Oftewel: Doe zelf eerst aub eens wat moeite zeg !
XXXVI
Je kunt wel je e-mail lezen van xs4all (POP3 server), maar voor verzenden zul je de SMTP server van O2 moeten gebruiken.ephymerous schreef op 28 juni 2003 @ 18:50:
Ik heb handleindingen enzow bekeken, maar email van O2 moet ik toch gebruiken? of kan ik gewoon mn xs4all email gebruiken?
Bijna goed gelezenAnoniem: 87601 schreef op 28 June 2003 @ 18:00:ik heb hier op deze site ergens gelezen dat je bewegende achtergronden kon krijgen zo lang je de lamp aan had staan..
[ Voor 100% gewijzigd door Remco2001 op 28-06-2003 22:33 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq