Korakal schreef op 11 June 2003 @ 18:12:
Yup klopt. Is eigenlijk zowat met iedere provider zo (ik ken ze eerlijkgezegd nieteens die dat níet kunnen). De POP server is dus met een willekeurige verbinding te bereiken. Dat geldt echter niet voor de SMTP server, die hebben eigenlijk nooit een 'open relay'. Je moet dus de SMTP server van je de huidige connectie gebruiken.
Kijk, da's nou ook de gein van Wanadoo. De smtp server staat dus ook open voor meerdere/alle netwerken. Ik kan in ieder geval de smpt server gebruiken van wanadoo om vanaf mijn telefoon mailtjes te versturen. Ik krijg namelijk ladingen spam, verstuurd door derden van smtp servers van mijn eigen provider (Wanadoo)... Gelukkig is het ook maar een spam account. Als ik ergens een mail adres moet opgeven, maar ik de bron niet zo vertrouw, hupsakee, spam adres.... Nouwelijks spam meer op andere adressen...
Nee dus! Wat ik hierboven al had geschreven, heb het allemaal ff uitgevogelt, maar dit zijn de velden en hun functies ff op een rijtje. Jammer dat het heel erg karig is uitgelegd in de handleiding. Ik geloof zelfs, dat het helemaal niet is uitgelegd. Maar goed, de instellingen in NL:
Gebruikersinst.
Provider: Stel hier het account in dat gebruikt moet worden om verbinding te maken met internet.
Bijv. Orange internet
Gebruikersnaam: Voer hier de naam in die de afzender ziet in de van regel
bijv. Jan Smit
E-mail adres: Het e-mail adres dat je gebruikt voor het in te stellen account.
Antw.-adres: Het zogenaamde reply-to adres. Als mensen een reply sturen op je mailtje, word het verstuurd naar dit adres.
Gebruiker-ID: Vul hier de login naam in voor je pop server.
Wachtwoord: Het wachtwoord voor je pop server.
Mail inst.
Alleen mails kleiner dan<**>KByte downloaden Stel dit niet te groot in, het zal alleen het downloaden langer laten duren, het zal je meer data(=geld) kosten, bovendien kost het nog veel ruimte ook! Standaard is 8KB dacht ik.
Kopie op server laten: Handig! Als het bijvoorbeeld je mail account is dat je ook op de computer checkt, zet hem op ja en je kan de mail ook nog es nalezen en archiveren op je computer!
types: Afhankelijk van mail account,
pop3 of
imap. Grote kans dat je het oude mail systeem pop3 hebt...
voor pop3 servers:
POP3-server: De server van de te ontvangen mail
bijv pop.wanadoo.nl
POP3-poort: de poort waarnaar je phone connect om mail op te halen,
standaard 110
SMTP-server: De server voor de te versturen mail.
bijv smtp.wanadoo.nl; let op dat dit een SMTP server moet zijn van de provider waarmee je op dat moment via je telefoon verbinding maakt - bovenstaande Wanadoo SMTP server werkt dus alleen als je ook een Wanadoo inbelverbinding op je telefoon aanmaakt. Als je van GPRS gebruik maakt moet je de SMTP server van je mobiele telefoonprovider gebruiken, bijv smtp.orange.nl
SMTP-poort: standaard op 25
SMTP-authentif.: Slecht beveiligde mail servers zijn niet beveiligd, eigenlijk zijn dit de meeste. Je provider geeft aan als je mail wilt versturen ofdat je je dan moet identificeren. Probeer mogelijk deze instelling te wijzigen als je een login fout krijgt bij het versturen van je mail.
Imap4 servers:
Dit heb ik helaas nog niet werkende gekregen. Om eerlijk te zijn, ook nog heel weinig tijd ingestoken. Het enige imap mail account dat ik heb loopt over een beveiligde verbinding. Iets wat volgens mij niet is in te stellen op de S55....
[
Voor 68% gewijzigd door
Korakal op 25-09-2003 20:16
]