Acer Travelmate 80x Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.548 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 11:45:
[...]

Ik zou het liefst zo'n 60/80 gb 5400 rpm harddisk erin willen zetten maar die worden nog warmer en verbruiken meer stroom.
kan ook, alleen zijn die een beetje duur.. :'( ;)

60 GB HD

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik meld me ook weer es :)

Sinds gisteren heb ik een Linksys BEFW11S4, een wireless router en accesspoint dus. Dat ding staat bij m'n server in de garage, en ik zit in de kamer daarachter (zelfde verdieping dus). Op m'n kamer zelf heb ik prima ontvangst (5 streepjes), maar al loop ik 5 meter achteruit de tuin in dan heb ik meteen nog maar 1 streepje... Ik heb al de Dell drivers geinstalleerd en bij apparaatbeheer staat de kaart op energiebeheer met de waarde 'hoogste'. Is dit normaal of valt er misschien nog wat aan te sleutelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

nieuws: THG bespreekt Acer Travelmate 803LCi

Ik weet niet of jullie het al hadden gezien ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Timmert schreef op 29 May 2003 @ 12:44:
Ik meld me ook weer es :)

Sinds gisteren heb ik een Linksys BEFW11S4, een wireless router en accesspoint dus. Dat ding staat bij m'n server in de garage, en ik zit in de kamer daarachter (zelfde verdieping dus). Op m'n kamer zelf heb ik prima ontvangst (5 streepjes), maar al loop ik 5 meter achteruit de tuin in dan heb ik meteen nog maar 1 streepje... Ik heb al de Dell drivers geinstalleerd en bij apparaatbeheer staat de kaart op energiebeheer met de waarde 'hoogste'. Is dit normaal of valt er misschien nog wat aan te sleutelen?
Ik heb hier het zelfde probleemm, ik zit nu buiten, een meter of 6 vanaf de router, zelfde als jij hebt, en ik heb een zeer lage verbinding.. :'( Zit ik beneden in de woonkamer dan heb ik wel de volle pond.. En dan zit ik er een meter of 2 vandaan.
Ik denk dat ik maar een kaartje koop van Linksys.. Misschien dat dat wel beter gaat, zit ik achter in de tuin, een meter of 12, dan heb ik helemaal geen verbinding meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Br@m schreef op 29 May 2003 @ 16:02:
[...]

Ik heb hier het zelfde probleemm, ik zit nu buiten, een meter of 6 vanaf de router, zelfde als jij hebt, en ik heb een zeer lage verbinding.. :'( Zit ik beneden in de woonkamer dan heb ik wel de volle pond.. En dan zit ik er een meter of 2 vandaan.
Ik denk dat ik maar een kaartje koop van Linksys.. Misschien dat dat wel beter gaat, zit ik achter in de tuin, een meter of 12, dan heb ik helemaal geen verbinding meer :(
Dat is wel balen ja, zou de 803 beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Qorne schreef op 29 May 2003 @ 16:05:
[...]

Dat is wel balen ja, zou de 803 beter zijn?
Zal weinig uitmaken denk ik, die 803 is alleen met een snellere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Br@m schreef op 29 May 2003 @ 16:07:
[...]

Zal weinig uitmaken denk ik, die 803 is alleen met een snellere processor.
ik dacht dat daar ook een 5400rpm hdd in zat? en bleutooth of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Qorne schreef op 29 May 2003 @ 16:12:
[...]

ik dacht dat daar ook een 5400rpm hdd in zat? en bleutooth of niet :?
Klopt idd op die bluetooth na dan, maar we hadden het over dat wireless kaartje hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Br@m schreef op 29 mei 2003 @ 16:14:
[...]

Klopt idd op die bluetooth na dan, maar we hadden het over dat wireless kaartje hè. ;)
dat is waar :P

Oke, ik zit namelijk nog ff te twijvelen Of een 800 of een 803 die is wel even wat sneller enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Qorne schreef op 29 May 2003 @ 16:16:
[...]

dat is waar :P

Oke, ik zit namelijk nog ff te twijvelen Of een 800 of een 803 die is wel even wat sneller enzo :)
Ja maar voor de 803 betaal je ook echt veel meer ( min zon 500 euro )

Dus ik zou zelf even wachten want ik heb de handleiding van dat ding gelezen en de cpu is upgradebaar dus dan kan je over paar maanden als de prijs lager is bv een 1.6 kopen en goedkoper uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 29 May 2003 @ 16:38:
[...]

Dus ik zou zelf even wachten want ik heb de handleiding van dat ding gelezen en de cpu is upgradebaar dus dan kan je over paar maanden als de prijs lager is bv een 1.6 kopen en goedkoper uit zijn.
Staat dit echt in de handleiding? Vervalt je garantie dan niet dan?
Heeft iemand een aanrader voor een zeer stille 5400rpm min. 40gb harddisk?

'Het succes van de Centrino is onder meer te danken aan de snel dalende prijzen. Zo zullen Dell Computer, IBM, Acer en Asustek de komende maanden nieuwe modellen lanceren waarbij de prijs zo net boven de duizend dollar zal komen te liggen. '

Alweer een bevestiging dat de prijzen (zeer) binnenkort (flink) gaan dalen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 17:24:
[...]

Staat dit echt in de handleiding? Vervalt je garantie dan niet dan?
Heeft iemand een aanrader voor een zeer stille 5400rpm min. 40gb harddisk?

'Het succes van de Centrino is onder meer te danken aan de snel dalende prijzen. Zo zullen Dell Computer, IBM, Acer en Asustek de komende maanden nieuwe modellen lanceren waarbij de prijs zo net boven de duizend dollar zal komen te liggen. '

Alweer een bevestiging dat de prijzen (zeer) binnenkort (flink) gaan dalen. :D
Ja maar bij die van onder de duizend dollar krijg je echt geen radeon 9000, en als ik weer eens moet wachten op school dan wil ik wel ff een gamepje spelen ipv lekker saai te zitten text verwerken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Br@m schreef op 29 mei 2003 @ 16:02:
[...]

Mjah, ik denk dat ik ook maar een linksys pcmcia kaartje ga halen voor 59 euro. Elke keer brakke ontvangst hebben is ook nix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Timmert schreef op 29 May 2003 @ 19:28:
[...]

Mjah, ik denk dat ik ook maar een linksys pcmcia kaartje ga halen voor 59 euro. Elke keer brakke ontvangst hebben is ook nix...
Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Dacht eerst dat het aan mijn 3Com Accesspoint 2000 lag, maar het zal dus wel aan de laptop liggen. Da's jammer, verder ben ik zeer tevreden over deze Acer. Misschien ga ik ook een pcmcia kaartje halen.

Wat ik trouwens wel gemerkt hebt... Als je geen WIFI verbinding kunt opzetten in bijvoorbeeld de tuin, met je eens je notebook draaien. Ik heb het idee dat de antenne (als dat ding een antenne heeft) aan de rechter zijkant zit. Dan is mijn ontvangst namelijk het meest 'optimaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat laatste idee had ik ook al. Met m'n rug naar de router toe heb ik 1 streepje, met de rechterzijkant naar de router toe heb ik er 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mjah, dat heeft wel wat te maken met de positie van de antenne inderdaad. Dit is volgens mij niet een specifiek probleem van deze laptop, maar gewoon iets wat WIFI-eigen is zeg maar. Ik heb het met mijn ASUS l3500D icm een Edimax PCMCIA kaartje ook. Als ik in de tuin zit en ik draai wat met me laptop, veranderd de ontvangst ook. Zat vanmiddag naast de deur aan de linkerkant, verbinding valt bijna weg (zie ik aan me netwerkverkeer), loop naar de andere kant en draai me om, en hij is weer zeer goed :?

Dus het ligt helemaal aan de positie van je kaartje, je basisstation is vaak sterk genoeg en komt verder dan je denkt met zijn signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mjah, opzich wel logisch natuurlijk :). Al blijf ik het toch een grote misser van Acer vinden dat ze niet ff goed naar de wireless ontvangst hebben gekeken, maarja... Voor de rest ben ik echt onwijs tevreden over m'n laptop. Hijs licht, dun, scherm is top, lange batterijduur en hijs ook nog es snel, echt super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

J0YR1D3R schreef op 29 mei 2003 @ 20:52:
Mjah, dat heeft wel wat te maken met de positie van de antenne inderdaad. Dit is volgens mij niet een specifiek probleem van deze laptop, maar gewoon iets wat WIFI-eigen is zeg maar.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb een Asus M2N Centrino notebook met een Asus access point erbij, en ook al is die Asus AP in de praktijk wat minder qua bereik dan bijvoorbeeld een Linksys, ik heb er prima ontvangst mee. Het lijkt mij dat het WIFI gebeuren in die Acer niet zo geweldig ingebouwd is, want mijn AP staat op de eerste verdieping aan de voorkant van het huis en in de achtertuin heb ik overal nog goed ontvangst. Zo ook op zolder en op de beneden etage. Dus ingebouwde wifi kan echt wel goed werken zonder dat je een super access point nodig hebt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

is het ook bekent, of die Centrino PROC. los in de handel komen? om later te vervangen ? en kan het mobo van de 800Cli dat ook aan? een 1,8 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: Zijn alle 80xCli bezitters in dit draadje het met elkaar eens dat de WiFi verbinding niet echt je-van-het is? Of ligt het aan instellingen? Anders moet ik morgen maar even een 802.11g kaartje kopen voor mijn aanstaande laptop (maandag binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 23:36:
Even voor de duidelijkheid: Zijn alle 80xCli bezitters in dit draadje het met elkaar eens dat de WiFi verbinding niet echt je-van-het is? Of ligt het aan instellingen? Anders moet ik morgen maar even een 802.11g kaartje kopen voor mijn aanstaande laptop (maandag binnen).
waarom wacht je gewoon niet even tot je je TM800 binnen hebt, dan kun je het zelf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 29 mei 2003 @ 21:51:
is het ook bekent, of die Centrino PROC. los in de handel komen? om later te vervangen ? en kan het mobo van de 800Cli dat ook aan? een 1,8 ofzo?
Volgens deze pagina hebben de pentium-m processoren binnen de centrino-technologie een maximale kloksnelheid van 1,6GHz. Ik weet niet hoe dat in de toekomst zal zijn, maar waarschijnlijk kan je in de 80xCLi maximaal 1,6GHz plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-w schreef op 29 mei 2003 @ 23:37:
[...]

waarom wacht je gewoon niet even tot je je TM800 binnen hebt, dan kun je het zelf proberen.
Heb je buiten gekeken? Ik wil natuurlijk maandag zo snel mogelijk buiten in de tuin kunnen zitten. Maar als dat betekent dat ik dan een extra WiFi kaartje nodig heb, dan moet ik die dus morgen bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

wat heeft iedereen het hier toch over de processorsnelheid...

dat is wel een van de minst belangrijke dingen voor een laptop....voldoende (en snel) geheugen, een snelle (en zuinige) hd en goede videokaart is veel belangrijker dan een processor die toch 95% van de tijd op minder dan 10% van zijn vermogen draait...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Mooooody schreef op 30 May 2003 @ 00:45:
wat heeft iedereen het hier toch over de processorsnelheid...

dat is wel een van de minst belangrijke dingen voor een laptop....voldoende (en snel) geheugen, een snelle (en zuinige) hd en goede videokaart is veel belangrijker dan een processor die toch 95% van de tijd op minder dan 10% van zijn vermogen draait...
daar zit wel degelijk wat in ja :P
naja ik zou ophouden met zeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Exirion schreef op 29 May 2003 @ 21:28:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb een Asus M2N Centrino notebook met een Asus access point erbij, en ook al is die Asus AP in de praktijk wat minder qua bereik dan bijvoorbeeld een Linksys, ik heb er prima ontvangst mee. Het lijkt mij dat het WIFI gebeuren in die Acer niet zo geweldig ingebouwd is, want mijn AP staat op de eerste verdieping aan de voorkant van het huis en in de achtertuin heb ik overal nog goed ontvangst. Zo ook op zolder en op de beneden etage. Dus ingebouwde wifi kan echt wel goed werken zonder dat je een super access point nodig hebt.
Ik bedoel hiermee de plaats van je kaartje, het lijkt alsof dat wat uitmaakt, als je gaat draaien verschilt het een beetje. Ik heb precies dezelfde opstelling, hij staat ook op de eerste verdieping, heb in de tuin overal goed bereik. Heb weliswaar geen ingebouwde ding, maar hij steekt ook bijna niet uit. Heb een Edimax wifi kaartje en een Edimax AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

J0YR1D3R schreef op 30 May 2003 @ 10:52:
Heb een Edimax wifi kaartje en een Edimax AP.
Ik denk dat vooral die laatste een zwakke schakel in het geheel is. Twee ex-collega's van mij hadden zo'n Edimax AP en een van hen heeft 'm op een gegeven moment vervangen omdat ie het een ramp vond. De Asus (die vrij gemiddeld is qua performance) is een stuk beter qua stabiliteit en snelheid. Misschien kun je eens een AP van iemand lenen om te vergelijken?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Exirion schreef op 30 May 2003 @ 11:26:
[...]

Ik denk dat vooral die laatste een zwakke schakel in het geheel is. Twee ex-collega's van mij hadden zo'n Edimax AP en een van hen heeft 'm op een gegeven moment vervangen omdat ie het een ramp vond. De Asus (die vrij gemiddeld is qua performance) is een stuk beter qua stabiliteit en snelheid. Misschien kun je eens een AP van iemand lenen om te vergelijken?
Ik ga vanavond/morgen wel ff langs bij Timmert om te kijken of er veel verschil zit tussen deze 2 laptops qua techniek/ontvangst/plaats. Ik heb er verder vrij weinig problemen mee, ik kan prima in de achtertuin zitten, ben ook verbrand niet normaal, maar dat terzijde :P

Edit: qua stabiliteit heb je misschien wel een punt, want ik heb al een paar keer sinds ik hem heb dat ie uitvalt, de wireless module dan. Dan moet ik hem ff uitzetten, wachten en dan doet ie het weer.

[ Voor 14% gewijzigd door J0YR1D3R op 30-05-2003 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Doe maar morgen, vanavond heb ik feest B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 11-09 08:14
Heb vandaag aan de telefoon gehangen met de distributeur van Acer in Belgie (Techdata) en de vriendelijke meneer wist me te vertellen dat er volgende maand zeker een pricedrop ging zijn op de 800 reeks modellen.

Hij kon alleen nog niet zeggen of't dadelijk in't begin van de maand zou zijn ...

De 800 kost inkoop momenteel : 1454 €
De 803 kost inkoop : 2181 €

Prijzen exclusief btw .. bereken zelf even de winst van je computerboer ;)

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff w8en dan he,

maar gaat er nog een bios update komen ofzo die voorkomt dat de accu leeg loopt als ie uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

dot.K schreef op 30 mei 2003 @ 22:02:
Heb vandaag aan de telefoon gehangen met de distributeur van Acer in Belgie (Techdata) en de vriendelijke meneer wist me te vertellen dat er volgende maand zeker een pricedrop ging zijn op de 800 reeks modellen.

Hij kon alleen nog niet zeggen of't dadelijk in't begin van de maand zou zijn ...

Ow dat is zelfs nog goedkoper als hier ik betaal in nederland er 1470euro ex. voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

Qorne schreef op 30 mei 2003 @ 23:37:
[...]

Ow dat is zelfs nog goedkoper als hier ik betaal in nederland er 1470euro ex. voor
Inkoop is iets anders als ex BTW he.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dot.K schreef op 30 mei 2003 @ 22:02:

Dure distibuteur is het dan :? .....Inclusief is het dus rond de € 1.730,-. Denk je dat ze hier maar € 50,- á € 60,- winst maken op een laptop???

Kon die meneer ook niet zeggen hoeveel ze ongeveer gingen kosten??? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Beaves schreef op 31 May 2003 @ 01:29:
[...]

Inkoop is iets anders als ex BTW he.
ik bedoel dus ik koop hem voor 1470 ex btw in
inkoop prijs 1470ex btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem bij Techdata gekocht ik NL voor : 1758 d8 ik.
En heb geen problemen mee alleen mogen wel snel nieuwe Drivers uitkomen voor de ATI 9000, heb ik soms wel eens stottering in spelletjes. (DTM Driver) (Soldier Of Fortune 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Die wireless lan driver blijft voor bluescreens zorgen, ik kan niet zeggen dat ik al veel genoten heb van deze laptop. Normaal surfen gaat maar vanaf hij iets groter moet downloaden crasht hij wanneer het bijna binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

StRuJeKeR schreef op 31 May 2003 @ 13:25:
Die wireless lan driver blijft voor bluescreens zorgen, ik kan niet zeggen dat ik al veel genoten heb van deze laptop. Normaal surfen gaat maar vanaf hij iets groter moet downloaden crasht hij wanneer het bijna binnen is.
Gaat dat ook via de UTP kabel? want dat lijkt me zwaar kloten dat wireless, zou wel een probleem blijven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik heb nog ff een vraagje :P

Als ik straks die laptop aan zou schaffen, wil ik hem wel overal kunnen gebruiken,
Ik wil hem eigelijk altijd mee nemen, ik zit te denken om dan zo'n laptoprug zak te kopen.

Met mijn vorige acer reisde ik ook veel, maar als hij aanstond en ik liep de trap er mee af was de HDD al gecrasht. :(

Ik wil gewoon overal in huis met die laptop kunnen werken. Dus als ik bijvoorbeeld op me kamer zit en ik wil naar buiten, alleen inklappen en onder me arm er bijvoorbeeld mee naar buiten lopen en buiten verder.

Ook wil ik hem snel mee naar vrienden kunnen nemen op de fiets door midden van een rugzak ofzo.

Zijn deze laptops hier een beetje voor gemaakt? om ook in de auto te kunnen werken als alles een beetje hobbelt enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb ff een soort hobbeltest gedaan (laptop af en toe vrij hard op tafel zetten tijdens een 3Dmark demo), maar dat was geen probleem.

Ik heb zelf trouwens ook zo'n rugzak overwogen, maar ik vond ze zo lomp/dik :(. Uiteindelijk heb ik gewoon een soort hoes van Caselogic gekocht. Deze past precies in m'n Eastpak rugzak, dan heb ik nog plenty ruimte voor accessoires over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Fits most laptop computers up to 10.5" x 12.5" x 2"
Past de TravelMate hier wel in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Zal krap zijn vrees ik want die is 28cm op 33cm en die tas is 26cm op 32 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Timmert schreef op 31 May 2003 @ 17:56:
Ik heb ff een soort hobbeltest gedaan (laptop af en toe vrij hard op tafel zetten tijdens een 3Dmark demo), maar dat was geen probleem.

Ik heb zelf trouwens ook zo'n rugzak overwogen, maar ik vond ze zo lomp/dik :(. Uiteindelijk heb ik gewoon een soort hoes van Caselogic gekocht. Deze past precies in m'n Eastpak rugzak, dan heb ik nog plenty ruimte voor accessoires over :)
bedankt voor je test :D :)

Zo'n hoes is ook een goed idee, dat is zelfs nog handiger denk ik :) bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 01:34:
[...]

Dure distibuteur is het dan :? .....Inclusief is het dus rond de € 1.730,-. Denk je dat ze hier maar € 50,- á € 60,- winst maken op een laptop???

Kon die meneer ook niet zeggen hoeveel ze ongeveer gingen kosten??? :9
Ja helaas ik kan hier over meepraten. Mensen denken dat als je een IT-winkel bent je veel marge maakt op spul. Helaas, dat is dus niet te geval.
Je moet het echt hebben van de massaverkoop. Dat is de enige manier om te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 18:16:
[...]

Ja helaas ik kan hier over meepraten. Mensen denken dat als je een IT-winkel bent je veel marge maakt op spul. Helaas, dat is dus niet te geval.
Je moet het echt hebben van de massaverkoop. Dat is de enige manier om te overleven.
Klopt, dit is gewoon rampzalig eigelijk, als ik kijk wat voor marges me pa heeft audio app.

Me vader zegt altijd dat hij met die computer prut zoals hij het noemt, het niet eens wil verkopen. hij vindt de marges gewoon veel te laag.
+ het gezeur van al die problemen met die dingen :( (computers in het algemeen dan he)

[ Voor 3% gewijzigd door Qorne op 31-05-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 18:01:
"Fits most laptop computers up to 10.5" x 12.5" x 2"
Past de TravelMate hier wel in dan?
Hij past er precies in, maar hij had geen halve cm groter moeten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op 31 May 2003 @ 18:32:
[...]

Hij past er precies in, maar hij had geen halve cm groter moeten zijn :P
Waar had je dit gehaald dan? En voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 22:26:
[...]

Waar had je dit gehaald dan? En voor hoeveel?
Volgens mij kwam ie bij informatique vandaan:

http://shop.informatique.nl/cgi-win/artovz.exe?g=NTAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Alternate voor de verandering :). Informatique (waar de laptop en accesspoint en eigenlijk alle pc stuff hier in huis vandaan komen) had hem niet op voorraad helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op 31 May 2003 @ 23:23:
Alternate voor de verandering :). Informatique (waar de laptop en accesspoint en eigenlijk alle pc stuff hier in huis vandaan komen) had hem niet op voorraad helaas.
Voor €19.00 is het misschien verstandig om zoiets aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Heeft die bios 3A19 eigenlijk bij iemand het probleem van batterij verlies opgelost? Want ik verlies nog altijd 2 a 3% en het laden duurt bij mij 2,5 uur ipv de aangegeven 1,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:03
nee, bij mij verliest ie nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

dikkiedik schreef op 01 June 2003 @ 20:08:
nee, bij mij verliest ie nog steeds.
Als de laptop helemaal uit staat verliest die dus stroom?! dat is wel vaag, zou het komen omdat de BIOS ofzo stroom slurpt van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
nee, ik blijf erbij dat het komt door dat zoemende piepje dat je hoort als je de laptop uit heb staan.

Wat me ook is opgevallen is dat de zijkant licht statisch is en dat de klep nogal 'flexibel'.
Als je de laptop ingeklapt hebt en dan drukt op het acer logo met vlakke hand bolt de klep naar binnen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Ja, dat is gewoon die behuizing.
Die wlan heeft bij mij ook nog altijd kuren, bluescreens op de meest irritante momenten.
Moesten deze 3 problemen (zoemtoon en capaciteitsverlies, laadtijd en wlan) dan ben ik gelukkig met deze laptop, maar zoals het nu is irriteer ik mij er alleen maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Hmmm, wireless lan werkt bij mij helemaal perfect. 4 van de 5 streepjes op 15 meter afstand met 3 betonnen muren ertussen en de deuren dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
De afstand is hier ook wel in orde, maar ik krijg veel bluescreens door die w70n51.sys driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
en die driver eruit gooien en een andere installeren (die van acer zelf of dell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

dikkiedik schreef op 01 June 2003 @ 21:13:
en die driver eruit gooien en een andere installeren (die van acer zelf of dell)
wat voor merk accespoint heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
asus wl-300 bij de mycom voor 109 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dikkiedik schreef op 01 juni 2003 @ 22:01:
asus wl-300 bij de mycom voor 109 euro
Inmiddels 95 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je bij PCSNEL een NL'se handleiding bij je TM 800? Ik kreeg namelijk van een vriend te horen dat zij niet bij een NL'se importeur kopen en zodoende geen NL'se handleiding geven.
Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 02:00:
Krijg je bij PCSNEL een NL'se handleiding bij je TM 800? Ik kreeg namelijk van een vriend te horen dat zij niet bij een NL'se importeur kopen en zodoende geen NL'se handleiding geven.
Klopt dit?
Die handleiding zegt niks over de importeur. Niet elk merk heeft een NL handleiding, ook al is het officiele import. Ik heb bij diezelfde zaak een Asus notebook gekocht en die had ook alleen Engels, maar is wel gewoon officieel geimporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 02:00:
Klopt dit?
Ja, en een franse, en een engelse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan PCSNEL of DutchDiscount of BEAT-iT nou dan winst maken op een TM? Hun verkoopprijs is vele malen lager als de inkoopprijs van andere bedrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
dikkiedik schreef op 01 juni 2003 @ 21:13:
Ook al geprobeerd.
Acer drivers opnieuw vanaf de cd, gedownload van internet (zelfde versie maar wie weet) en dell drivers. Allemaal zelfde zooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 18:27

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

dikkiedik schreef op 02 June 2003 @ 03:22:
[...]

Ja, en een franse, en een engelse.
Er is ook een NL versie op de Acer site in PDF

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Laatst online: 22:51

reiker

dan jij!

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 09:13:
Hoe kan PCSNEL of DutchDiscount of BEAT-iT nou dan winst maken op een TM? Hun verkoopprijs is vele malen lager als de inkoopprijs van andere bedrijven.
Kennelijk ligt de inkoopprijs dus nog lager, ik geloof absoluut niet dat bedrijven hun spul verkopen onder de inkoopprijs, dat gaat er echt van-je-lang-zal-ze-leven niet in bij mij. Dat zou verschrikkelijk dom zijn, kunnen ze beter niks in- en verkopen.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

weet iemand of ze deze laptop ook binnenkort hardwarematig gaan aanpassen?

ik wil 'm namelijk kopen, maar als ze binnenkort wat hardware problemen (wifi, accu, hd piep) gaan verhelpen, wacht ik liever nog even...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mooooody schreef op 02 June 2003 @ 16:01:
weet iemand of ze deze laptop ook binnenkort hardwarematig gaan aanpassen?

ik wil 'm namelijk kopen, maar als ze binnenkort wat hardware problemen (wifi, accu, hd piep) gaan verhelpen, wacht ik liever nog even...
Zijn toch meerdere pentium m systemen te koop, al aan een asus of toshiba satellite Pro M10 bijv gedacht? zitten ook om en nabij de prijs van zo'n acer d8 ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

dolby schreef op 02 June 2003 @ 16:13:
[...]

Zijn toch meerdere pentium m systemen te koop, al aan een asus of toshiba satellite Pro M10 bijv gedacht? zitten ook om en nabij de prijs van zo'n acer d8 ik
Dat klopt wel, maar de Acer is het goedkoopst qua specs, deze laptop is gewoon het beste qua specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

dolby schreef op 02 June 2003 @ 16:13:
[...]

duurder, minder goed 'gevuld' en zwaarder :)
nee, de Acer wordt het, alleen nog ff wachten op hardwareverbeteringen mochten die er komen...

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mooooody schreef op 02 juni 2003 @ 16:26:
duurder, minder goed 'gevuld' en zwaarder :)
nee, de Acer wordt het, alleen nog ff wachten op hardwareverbeteringen mochten die er komen...
Hoe kom je erbij? Wat Toshiba betreft heb je gelijk, maar de Asus Centrino's zijn lichter en goedkoper dan de Acer. De wifi ontvangst is ook een stuk beter als ik de problemen in deze topic zo lees. Ik vind ze ook veel mooier, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Naar mijn mening is de Asus, als je niet perse wilt gamen enzo, de betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Exirion schreef op 02 June 2003 @ 16:38:
[...]

Hoe kom je erbij? Wat Toshiba betreft heb je gelijk, maar de Asus Centrino's zijn lichter en goedkoper dan de Acer. De wifi ontvangst is ook een stuk beter als ik de problemen in deze topic zo lees. Ik vind ze ook veel mooier, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Naar mijn mening is de Asus, als je niet perse wilt gamen enzo, de betere keus.
ja ok, de Asus wel, maar die is dan ook weer minder qua videokaart en omdat ik toch wel behoefte heb aan een snelle videokaart (beeldbewerking, 3D modelling) valt de Asus al af...

dat ze mooier zijn vind ik ook...ik heb nu een Asus M2400e en het is een lekker ding :)

een Asus M3400n met radeon9000 zou ideaal zijn, maarja....Asus mikt meer op de zakelijke typmiep-markt...

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 02-06-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mooooody schreef op 02 June 2003 @ 16:44:
ja ok, de Asus wel, maar die is dan ook weer minder qua videokaart en omdat ik toch wel behoefte heb aan een snelle videokaart (beeldbewerking, 3D modelling) valt de Asus al af...
Volgens mij red je dat prima met die 855GM video hoor. Zelfs UT2003 is nog speelbaar in het uiterste geval, maar 3D modelling moet helemaal prima lukken. En uiteraard heb je bij gewoon beeldbewerking, wat ik zelf ook heel veel doe, te maken met 2D dus dat werkt overal wel best op. Bovendien is de video uitgang vrij redelijk dus met een muis/keyboard/TFT-scherm eraan heb je een comfortabele werkplek. Dual-head werkt erg lekker, maar dat heeft die ATI natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Exirion schreef op 02 June 2003 @ 16:51:
[...]

Volgens mij red je dat prima met die 855GM video hoor. Zelfs UT2003 is nog speelbaar in het uiterste geval, maar 3D modelling moet helemaal prima lukken. En uiteraard heb je bij gewoon beeldbewerking, wat ik zelf ook heel veel doe, te maken met 2D dus dat werkt overal wel best op. Bovendien is de video uitgang vrij redelijk dus met een muis/keyboard/TFT-scherm eraan heb je een comfortabele werkplek. Dual-head werkt erg lekker, maar dat heeft die ATI natuurlijk ook :)
tv-out is ook wel handig :)
en ik speel eigenlijk zelden een spel, maar als ik dat doe wil ik geen gehakkel van een apparaat van 3000 of 4000 piek (=beter argument :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
  • Laatst online: 10-09 18:18
Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 23:36:
Volg deze topic al een tijdje niet meer, omdat mijn vermoeden eerder werd bevestigd dat dit een top notebook is.

Gebruik een WiFi netwerk op ad-hoc basis met een USB dingetje van Sitecom op een andere pc. Wat belangrijk is dat de 'andere kant' niet verscholen staat, dus niet tussen een pc en een grote stapels cd in ligt. Zet je het access point of adapter bovenop iets, dan stijgt de transfersnelheid met een factor vier. Tot nu toe is mijn bereik volgens de XP indicator altijd Very Good geweest (en dat twee kamers verder op een andere verdieping).

En hier verder nog geen BSOD gehad. Heb uiteindelijk XP toch opnieuw geïnstalleerd, omdat ik al die Acer zooi kwijt wilde. Eerst schoon installeren, dan SP1 erover heen, dan meteen de Intel chipset updaten en alle(!) Intel devices met de hand opwaarderen. Daarna alle laatste drivers van Acer of de OEM leveranciers bijwerken. Als laatste pas alles wat je nodig acht uit Windows Update slurpen (Microsoft is namelijk niet heilig). Klaar.

Is het zo gemakkelijk? Helaas niet, getuige het feit dat sommige mensen in staat zijn ongeïnstalleerde devices over te houden. De volgorde is belangrijk.

Tot slot: deze laptop is tot nu de enige met dergelijke capaciteiten (zelfs de IBM moet grafisch zijn meerdere erkennen). Kun je iets van de specs missen (bijv. 3d powerrrr) dan is er een batterij aan goedkope 1200 euro laptops die op je staan te wachten (maar een stuk lawaaieriger en met slurpende accu's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Er is weer een nieuwe bios voor de Acer, versie 3a24, ik heb nog niet gekeken wat er nieuw aan is...

Bij mij staat tie er al in/op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
wat ik wel heb gevonden:
Battery discharges in S5 mode

Problem:

The battery discharges quite fast when the notebook if off (S5) and no AC adaptor is connected. What can I do?

Solution:

Please check your BIOS Version. You should have at least BIOS Version 3A24 (or later). This will prevent the your Notebook Battery to discharge fast.
Het probleem van het ontladen als de laptop uit staat moet dus hiermee verholpen zijn.
Ik ga het meteen controleren en morgen zal ik de results posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 18:27

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

dikkiedik schreef op 02 June 2003 @ 23:54:
wat ik wel heb gevonden:

[...]

Het probleem van het ontladen als de laptop uit staat moet dus hiermee verholpen zijn.
++

Ik heb hem ook binnen gehaald en zal de update morgen na 17.00 uur uitvoeren
en zal als er wat te melden is dit hier doen. Ze maken wel een hele sprong van 3a19 naar 3a24

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Als dit werkt, en de "piep" toon is weg, dan nog ff WIFI :D

Dan heb ik hem inmiddels ook :D woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
pieptoon is iig niet weg.
Net nog met mijn oor op het toetsenbord gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dikkiedik schreef op 03 June 2003 @ 00:44:
pieptoon is iig niet weg.
Net nog met mijn oor op het toetsenbord gelegen.
Als je er voor met je oor op het keyboard moet gaan liggen dan zal het niet zo ernstig zijn denk ik :D Bij mijn 40GN is de piep nog wel hoorbaar maar het is volgens mij echt zachter geworden dan toen ie nieuw was. Ik stoor me er echt niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ben in het algemeen zeer tevreden over mn travelmaatje... Heb nog geen irritant piepen kunnen waarnemen, hoewel ik er niet voor op mn toetsenbord ben gaan liggen met mn oor.

Wel heb ik WiFi 'moeite'... Zijn er al mensen die op dit gebied vooruitgang hebben geboekt?

Ben in het bezit van een SiteCom 54G AccessPoint en op 1 meter heb ik 'excellent' ontvangst maar in de kamer ernaast (nog geen 6 meter) krijg ik de ontvangst niet hoger dan 'low' (max 2 streepjes)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
nou, mijn batterij was vanmorgen 99% opgeladen.

Een vooruitgang van 66%, maar nog niet voledig dus.

edit:

iet te vroeg gejuicht. 1 sec later stond de batterij alweer op de vertrouwde 97% :(

[ Voor 32% gewijzigd door Dikkie op 03-06-2003 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een PCMCIA WiFi kaart erin doet is je bereik dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat lijkt me wel :)

Wat betreft de batterij... Is het nou echt zo'n probleem als ie in 1 nachtje 1% verliest? 'K vind het maar een beetje mierenneuken eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert jij hebt zo'n Travelmate. Ik hoorde dat er ergens in de handleiding staat dat het mogelijk is om je processor te vervangen. Kun je dit bevestigen? (Het zou namelijk mooi zijn als ik over een jaar bijvoorbeeld de 1,7M erin kan plaatsen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb werkelijk geen idee.... Staat het niet in die serviceguide pdf? Ik lees nooit handleidingen namelijk :P. Wat ik wel weet is dat de proc gewoon in een socket zit, puur theoretisch kun je hem dus wel vervangen. Of het mobo het aankan is een tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Timmert schreef op 03 juni 2003 @ 10:05:
Ik heb werkelijk geen idee.... Staat het niet in die serviceguide pdf? Ik lees nooit handleidingen namelijk :P. Wat ik wel weet is dat de proc gewoon in een socket zit, puur theoretisch kun je hem dus wel vervangen. Of het mobo het aankan is een tweede...
RTFM!!! :+ Zou je dat ff kunnen op zoeken in de manual, zou wel fijn zijn als dat kan, 1,7 er in O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 09:34:
Als je een PCMCIA WiFi kaart erin doet is je bereik dan wel goed?
Zou het niet weten... heb helaas geen stapel WiFi kaartjes bij de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 11:28:
[...]

Zou het niet weten... heb helaas geen stapel WiFi kaartjes bij de hand...
Eentje is ook voldoende hoor... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 11:43:
[...]

Eentje is ook voldoende hoor... :Z
I know, maar helaas niet zo snel iemand in de kennissenkring met zo'n kaartje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Anders ga je ff naar een computer winkel haal je zo'n kaartje test je het, zeg je later dat je het niks vond dat je je geld terug wil :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
dikkiedik schreef op 02 June 2003 @ 23:54:
wat ik wel heb gevonden:

[...]

S5 mode is standby, dus heeft niets te zien met power-off, daarom dat het ook niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
hmmmm, ja dat klopt

DOMMMMMMMM van mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Hmm, blijkbaar is s5 toch power-off en helpt het bios weer niets.
Btw ik heb gisteren gemerkt dat bij gebruik van utp het ledje blijft branden als de laptop al uitstaat (adapter aangesloten), is dit normaal? Misschien is dit de reden van het verlies, dat de laptop constant modem en lan zit te monitoren voor de wkae-up functies, of werken deze enkel in standby mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
hmmm ja ik wou al zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

StRuJeKeR schreef op 03 June 2003 @ 13:17:
Hmm, blijkbaar is s5 toch power-off en helpt het bios weer niets.
Btw ik heb gisteren gemerkt dat bij gebruik van utp het ledje blijft branden als de laptop al uitstaat (adapter aangesloten), is dit normaal? Misschien is dit de reden van het verlies, dat de laptop constant modem en lan zit te monitoren voor de wkae-up functies, of werken deze enkel in standby mode?
Wake On Lan uitzetten in de bios :) dat kan neem ik aan toch wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Geen opties voor te vinden, al veel op gezocht ook.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.