Ik loop niet graag met 'koper' om mijn nek
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 22:00 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ik loop niet graag met 'koper' om mijn nek
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 22:00 ]
Verwijderd
Verwijderd
En je hebt daar 3 jaar garantieVerwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 11:48:
De TM 803 met zelfs een 60GB 5400 rpm harddisk kost in de VS $2599 (of te wel € 2222).
We hebben hier in NL alleen de 40GB 4200 harddisk editie wat ook zo'n € 100 goedkoper moet zijn. Beter gezegd waarom verkopen ze het niet voor een bedrag als € 2100 de TM 803? Ze vragen mijn inziens nu veels te veel voor een 1,6ghz centrino! (zeker vergeleken met andere landen).
Bron:
http://www.computers4sure.com/product.asp?productid=1596798
3 jaar carry-in of 3 jaar on-site? Dat staat er niet bij
If I agreed with you, we'd both be wrong.
2 jaar carry-inStiffener schreef op 23 mei 2003 @ 15:18:
[...]
3 jaar carry-in of 3 jaar on-site? Dat staat er niet bijMaakt nogal wat uit!!
Weet iemand van de huidige Acer TM 8xx serie, welke gariantie precies bij zit ??
2 jaar on-site? of 2 jaar carry-in ? Of anders?
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
Dat is toch een soort docking station ?Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 23:31:
Wat doet een 'Acer Port Replicator'?
Ik kan het als optie bij een Acer TM aanschaffen voor €149 is dit aan te raden?
[ Voor 21% gewijzigd door Loft op 23-05-2003 23:53 ]
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Voor het LCD schermpje wel... Een externe monitor kan, afhankelijk van de resolutie, tot 200hz.dikkiedik schreef op 22 mei 2003 @ 22:37:
Is 60 hz trouwens de maximale vernieuwingsfrequentie?
[ Voor 3% gewijzigd door Timmert op 24-05-2003 07:53 ]
Verwijderd
Wel aangezet in het biosVerwijderd schreef op 24 May 2003 @ 11:58:
De 800LCI heeft toch Irda?? (infrarood)
Maar bij mij doet hij het niet.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Verwijderd
Verwijderd
Zo gezegd, zo gedaan.
Verwijderd
Verwijderd
Je beredenering is wel leuk verzonnenreiker schreef op 26 May 2003 @ 09:02:
Je kunt zo redeneren: die lui van Vobis willen jou graag je geld uit de zak kloppen, dus zeggen ze dat er binnenkort iets komt dat nog beter is dan ze nu hebben. Uiteraard ook duurder, maar dat zal je graag willen betalen omdat het ook beter is.
Misschien heb jij een iets andere band met de Vobis-medewerkers, maar dit is de eerste verklaring die ik kan verzinnen...
offtopic:
ik kan ook niks vinden op de Acer website... Dus tja...
maar als de fan aanstaat dan hoor je die ook vrij goed.Timmert schreef op 24 May 2003 @ 20:21:
Superstil. Af en toe slaat de fan ff aan, maar verder hoor je hem gewoon haast niet.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Uhh, asjemenou?Mooooody schreef op 26 May 2003 @ 11:01:
dus de Acer heeft een Radeon 9000 met maar 32Mb op de kaart zelf?
de andere 32Mb gebruikt hij uit het RAM?
als dit zo is, zijn de prestaties dan niet minder dan een Radeon 9000 met 64Mb eigen geheugen? hm, zal wel niet zo veel schelen, maar toch jammer...
las ik in dit topic of dat Super Laptop topic...zal ff checken
[ Voor 23% gewijzigd door Mooody op 26-05-2003 13:05 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
[ Voor 58% gewijzigd door Dikkie op 26-05-2003 13:14 ]
Alle informatie? Dat zou mooi worden als dat zo is, ik zie niet in waarom Acer bepaalde winkeliers niet zou mogen inlichten zonder dat ze meteen alle kranten en dergelijke meteen maar moeten inlichten.dikkiedik schreef op 26 May 2003 @ 13:12:
deze acer heeft 64 mb dedicated ram hoor.
Dus niets gedeeld.
En dat over de vobis verkoper.
Alsof acer vobis hierover gaat inlichtten
Acer is een beursgenoteerd bedrijf als ik het goed heb, en zal dus al zijn informatie openbaar moeten maken.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
ik heb het nagevraagd en dit klopt...dikkiedik schreef op 26 May 2003 @ 13:12:
deze acer heeft 64 mb dedicated ram hoor.
Dus niets gedeeld.
Zou trouwens ook erg zonde zijn van zo'n goede videochip om het ram te delenMooooody schreef op 26 mei 2003 @ 13:46:
[...]
ik heb het nagevraagd en dit klopt...
dan stond het een beetje verwarrend in het andere topic
[ Voor 8% gewijzigd door Dikkie op 26-05-2003 15:38 ]
nou, ik vind die nadelen nog wel watdikkiedik schreef op 26 May 2003 @ 15:37:
Oke, dan nu een resume van de dingen die mij opvallen aan dit model
Nadelen:
* Pieptoon heb ik ook. Het bevindt zich ergens bij de HDD. Overigens hoor je het alleen als je met je oor ertegen aan gaat zitten. Je hebt er alleen last van als je je laptop dus als kussen gaat gebruiken
* Onhandige plaatsing van de knop voor het aan/uitzetten van WLAN(voorkant) Een keer tegen aan stoten en je inet ligt eruit.
* Een nachtje laten staan (uit) en mijn batterij is 3% geslonken
* zeer zwakke audio uit(koptelefoon). als je er een beetje aan gaat bewegen, dan komt de audio uit de boxen. Zeer onhandig om 4:00 's nachts
*Als je de laptop oppakt rechtsonder (bij de stickers) voelt ie een beetje zwakjes aan.(kraakt ook een beetje)
Voordelen:
* Zeer mooi afgewerkt.
* zeer goede prestaties
* schitterend scherm
* WLAN is gewoon goed. Geen last van verbindingen die verbreken ofzo (alleen dat knopje aan de voorkant)
Conclusie:
ondanks de nadelen die overigens hartstikke meevallen, ben ik 100% tevreden met deze laptop.
De snelheid is meer dan prima en de overige prestaties zijn meer dan OK.
Kopen dus als je twijfelt
[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 26-05-2003 15:52 ]
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
dan heb je druk een brakke aansluiting...dikkiedik schreef op 26 mei 2003 @ 16:03:
nee, ik heb 3 verschillende koptelefoons erin gehad. Als ik dan het plugje naar mij toe duw, dan komt het geluid uit de boxjes. als je het dan weer loslaat natuurlijk niet.
Geen last van hier hoordikkiedik schreef op 26 mei 2003 @ 16:03:
nee, ik heb 3 verschillende koptelefoons erin gehad. Als ik dan het plugje naar mij toe duw, dan komt het geluid uit de boxjes. als je het dan weer loslaat natuurlijk niet.
Nou ik heb het iig niet gedaan, want het eerste wat ik deed toen ik ermee ging werken was de audio uit testten en toen deed ie het al.Mooooody schreef op 26 mei 2003 @ 16:14:
[...]
dan heb je druk een brakke aansluiting...
misschien een keer per ongeluk de plug wat ruw eruit getrokken?
[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 26-05-2003 16:45 ]
owStRuJeKeR schreef op 26 mei 2003 @ 16:51:
Voor de laatste keer, die pieptoon komt niet van de hdd, demonteer maar die hardeschijf eens en kijk dan eens, de toon is er nog steeds.
Ik denk eerder dat het probleem bij een slechte component zit die voor de voeding zorgt. Mensen die geen last hebben van de pieptoon hebben misschien al een nieuwe versie van het moederbord met betere componenten.
Verwijderd
Hij is zeker wel stevig, maar als je um rechtsonder optilt met een hand kraakt ie een beetje. Maarja, zoiets moet je ook niet met een hand en dan nog in het hoekje optillen.Qorne schreef op 26 May 2003 @ 17:27:
Kan iemand dan nog iets over de stevigheid zeggen? want als ik dikkiedik mag gelofen is dit niet 100% klopt dat?
Verwijderd
Is dit echt mogelijk? Kunnen meer mensen dit bevestigen?dikkiedik schreef op 26 May 2003 @ 16:34:
[...]
Nou ik heb het iig niet gedaan, want het eerste wat ik deed toen ik ermee ging werken was de audio uit testten en toen deed ie het al.
Maargoed het komt maar zelden voor dat het gebeurt.
Wat mij wel opvalt als ik de service manual lees, is dat de CPU niet vastgesoldeerd zit, maar gewoon in een socket. Hij kan dus geupgrade worden:
[afbeelding]
Nachtje laten staan -> 3% minder accu -> BIOS update (heeft bij mij ook geholpen)dikkiedik schreef op 26 May 2003 @ 15:37:
Oke, dan nu een resume van de dingen die mij opvallen aan dit model
Nadelen:
* Pieptoon heb ik ook. Het bevindt zich ergens bij de HDD. Overigens hoor je het alleen als je met je oor ertegen aan gaat zitten. Je hebt er alleen last van als je je laptop dus als kussen gaat gebruiken
* Onhandige plaatsing van de knop voor het aan/uitzetten van WLAN(voorkant) Een keer tegen aan stoten en je inet ligt eruit.
* Een nachtje laten staan (uit) en mijn batterij is 3% geslonken
* zeer zwakke audio uit(koptelefoon). als je er een beetje aan gaat bewegen, dan komt de audio uit de boxen. Zeer onhandig om 4:00 's nachts
*Als je de laptop oppakt rechtsonder (bij de stickers) voelt ie een beetje zwakjes aan.(kraakt ook een beetje)
Voordelen:
* Zeer mooi afgewerkt.
* zeer goede prestaties
* schitterend scherm
* WLAN is gewoon goed. Geen last van verbindingen die verbreken ofzo (alleen dat knopje aan de voorkant)
Conclusie:
ondanks de nadelen die overigens hartstikke meevallen, ben ik 100% tevreden met deze laptop.
De snelheid is meer dan prima en de overige prestaties zijn meer dan OK.
Kopen dus als je twijfelt
Ik heb dezelfde harddisk.....en geen pieptoon, denk niet dat het daar aan ligt........dikkiedik schreef op 26 May 2003 @ 16:49:
ik heb de ibm travelstar IC25N040ATCS04-0 en de piep.
Als jij die 'deal' via de-laptopper.nl bedoeld; Dat is Kingston geheugen..... B-merk ? Weet alleen niet wat er uitgehaald is.....Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 19:39:
Ik kan voor €25 het geheugen van de Acer TM800 1x512mb kiezen ipv 2x256mb. Het is dan wel een B-merk geheugen denk ik. Kan iemand mij vertellen welk merk er standaart bij een TravelMate wordt geleverd?
[ Voor 72% gewijzigd door Double T op 26-05-2003 20:51 ]
Ik begrijp wat je bedoelt. Da's de 4200rpm IBM/Hitachi 40GN en die maakt in m'n Asus M2N notebook ook een zachte hoge piep. Ik kan het niet echt storend vinden, maar zo nu en dan merk je het toch wel.dikkiedik schreef op 26 mei 2003 @ 16:49:
ik heb de ibm travelstar IC25N040ATCS04-0 en de piep.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
klopt, die HD heeft daar last van...Exirion schreef op 26 mei 2003 @ 20:54:
[...]
Ik begrijp wat je bedoelt. Da's de 4200rpm IBM/Hitachi 40GN en die maakt in m'n Asus M2N notebook ook een zachte hoge piep. Ik kan het niet echt storend vinden, maar zo nu en dan merk je het toch wel.
Toevallig staat daar in de c't harddisk test van mei een opmerking over. In de tabellen daar valt op dat de Toshiba notebook schijven veel meer geluid maken dan de IBM schijven. Ik heb die Toshiba notebook schijven niet gehoord, maar de IBM 40GN schijf in mijn notebook is inderdaad erg stil, afgezien van de hoge piep. Verder blijft ie ook erg koel.RS_003 schreef op 26 May 2003 @ 16:44:
kan het dus zijn dat de mensen met toshiba hdd's die piep hebben en met het andere merk niet )
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Heb ik er vanavond ook opgezet, maar ik kan nergens vinden wat er nieuw is aan deze biosupdate..??dikkiedik schreef op 26 May 2003 @ 21:27:
ik heb de laatste bios erin staan. die stond er al in (versie 19 geloof ik)
Verwijderd
Ik wilde het via de laptopper doen ja. Maar ze halen mijn Acer geheugen eruit en stoppen er GEEN Kingston erin. Ik vroeg er expleciet naar. Als ik 1x512mb Kingston wil moet ik namelijk € 170 meerbetalen. Dat heb ik er niet voor over. Dus ik wil graag weten welk merk zij er in stoppen en welk merk zij eruit halen!Double T schreef op 26 May 2003 @ 20:35:
[...]
Als jij die 'deal' via de-laptopper.nl bedoeld; Dat is Kingston geheugen..... B-merk ? Weet alleen niet wat er uitgehaald is.....
maakt op zich niet veel uit, qua duurzaakheid ontloopt het elkaar weinig en ook qua snelheid niet echt (het originele geheugen was echt geen CL2)Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 23:51:
[...]
Ik wilde het via de laptopper doen ja. Maar ze halen mijn Acer geheugen eruit en stoppen er GEEN Kingston erin. Ik vroeg er expleciet naar. Als ik 1x512mb Kingston wil moet ik namelijk € 170 meerbetalen. Dat heb ik er niet voor over. Dus ik wil graag weten welk merk zij er in stoppen en welk merk zij eruit halen!
vreemd.......dat wil dus zeggen dat ik erg veel mazzel heb gehad..... Heb een week geleden toetsenborg even verwijdert om die geheugen-module eens te bekijken. Er zit toch echt Kingston geheugen in........voor €25,-.Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 23:51:
[...]
Ik wilde het via de laptopper doen ja. Maar ze halen mijn Acer geheugen eruit en stoppen er GEEN Kingston erin. Ik vroeg er expleciet naar. Als ik 1x512mb Kingston wil moet ik namelijk € 170 meerbetalen. Dat heb ik er niet voor over. Dus ik wil graag weten welk merk zij er in stoppen en welk merk zij eruit halen!
Verwijderd
Had jij het via PCSNEL er bij laten zetten?Double T schreef op 27 May 2003 @ 09:07:
[...]
vreemd.......dat wil dus zeggen dat ik erg veel mazzel heb gehad..... Heb een week geleden toetsenborg even verwijdert om die geheugen-module eens te bekijken. Er zit toch echt Kingston geheugen in........voor €25,-.
Maar idd merk maakt niet erg veel uit.
Hoe flashen jullie het bios ? kan dat igg ook via een CD-RW ?dikkiedik schreef op 26 May 2003 @ 21:27:
ik heb de laatste bios erin staan. die stond er al in (versie 19 geloof ik)
met winflash...weet niet of het op de Acer site staat, wel op de Asus site...RS_003 schreef op 27 mei 2003 @ 09:43:
[...]
Hoe flashen jullie het bios ? kan dat igg ook via een CD-RW ?
Want er zit geen FDD drive op de 800CLi en ik ga em afcourse ook flashen![]()
( niet dat het de 1e keer is dat ik flash, aleen ik vraag het me zelf af of dat kan, want ik heb hier geen externe floppy drive via de usb liggen. )
staat wel op de Acer site : Acer Travelmate 80x FTP-siteMooooody schreef op 27 May 2003 @ 09:52:
[...]
met winflash...weet niet of het op de Acer site staat, wel op de Asus site...
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik zag het idd dus @ de acer ftp staan en ik download het nu ff omtekijken wat het precies is.Mooooody schreef op 27 May 2003 @ 09:52:
[...]
met winflash...weet niet of het op de Acer site staat, wel op de Asus site...
ik heb de batterij er standaard uit. Er mist dan inerdaad een steuntje, maar dat waggelen valt best mee.StRuJeKeR schreef op 27 May 2003 @ 13:46:
Bij acer laptops kun je ook nooit de batterij er uitlaten want dan ontbreekt er een steuntje en staat hij te waggelen.
gewoon er in laten...in het ongunstigste geval is hij binnen de 2 jaar 'op' en kun je een nieuwe eisenj-w schreef op 27 mei 2003 @ 14:04:
[...]
ik heb de batterij er standaard uit. Er mist dan inerdaad een steuntje, maar dat waggelen valt best mee.
hmm... ik dacht dat er op de batterij maar zes maanden garantie zat.Mooooody schreef op 27 May 2003 @ 15:01:
[...]
gewoon er in laten...in het ongunstigste geval is hij binnen de 2 jaar 'op' en kun je een nieuwe eisen
hoe dan ook...stel dat je over 2 jaar een nieuwe moet kopen (a 100 euro)...ik heb over een periode van 2 jaar wel 100 euro over, als ik me niet druk hoef te maken om de batterij... (en deze gewoon altijd erin kan laten)
Verwijderd
Oké....batterij a € 158,00 + btw = € 188,00Mooooody schreef op 27 mei 2003 @ 15:01:
[...]
gewoon er in laten...in het ongunstigste geval is hij binnen de 2 jaar 'op' en kun je een nieuwe eisen
hoe dan ook...stel dat je over 2 jaar een nieuwe moet kopen (a 100 euro)...ik heb over een periode van 2 jaar wel 100 euro over, als ik me niet druk hoef te maken om de batterij... (en deze gewoon altijd erin kan laten)
ik denk juist dat de behuizing op den duur er niet blij mee is als je vaak de accu eruit haalt...
joah...en nu ga je er vanuit dat wanneer je de batterij en 20x per week uithaalt, je nooit een nieuwe hoeft te kopenVerwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 19:11:
[...]
Oké....batterij a € 158,00 + btw = € 188,00
over twee jaar.....
Dat is ± € 94,00 per jaar
Dat is ± € 1,80 per week
Dat is ± € 0,26 per dag
Dat is ± € 0,011 per uur
Ach valt toch best wel mee......
Geloof me, als je eenmaal draadloos ethernet hebt dan ga je in huis, op het balkon en/of in de tuin helemaal draadloos zittenj-w schreef op 27 mei 2003 @ 20:58:
mijn situatie: ik gebruik de laptop vrijwel alleen op plaatsen met stroom.
Ik hoop het. Hopelijk komt mijn acces point snel!Exirion schreef op 28 May 2003 @ 05:34:
[...]
Geloof me, als je eenmaal draadloos ethernet hebt dan ga je in huis, op het balkon en/of in de tuin helemaal draadloos zittenZelfs gewoon op de bank ofzo is het een zaligheid om van de snoeren af te zijn. En aangezien die Centrino's lang met een acculading draaien is het erg praktisch. De accu's worden er niet beter op als je ze neit gebruikt, dus je kunt ze beter gewoon gebruiken en er gemak van hebben
Ik heb het net effe getest.Double T schreef op 28 May 2003 @ 09:00:
Even voor de mensen met een wegvallende wireless lan verbinding:
In een andere topic: Dlink dwl-900+ en intel pro wireless 2100 gaat het over problemen met de intel pro wireless 2100.
Daarbij wordt vermeld dat de power consumption settings (Device Manager) standaard op minimaal staan (langere accuduur) en dat het probleem (anders dan een wegvallende verbinding) opgelost is door deze settings aan te passen.
Zou dit een oplossing kunnen zijn voor het probleem van de wegvallende verbinding?
Helaas heb ik hier geen wireless LAN in de buurt om dit nu even uit te testen, vanavond wel weer.
Verwijderd
En tijdens gamen ? die radeon 9000 is veel zuiniger dan een GF go / GF FX mobile maar toch denk ik maar aan zon 3 uur max ??? ( nog steeds veel want de 1e non centrino die 3 uur tijdens gamen haalt moet ik nog zien )pachacuti schreef op 28 mei 2003 @ 11:21:
De batterijtijd is bij mij toch rond de 4,5 - 5 uur bij gewoon gebruik.
Verwijderd
jawel, zie hier:Qorne schreef op 28 May 2003 @ 11:42:
2 waren er al, maar de onderste is nieuw,ik weet niet of jullie hier al iets meer van weten?!
die onderste is er ook al een tijd hoor. Die was er in Duitsland al, en op de-laptopper stond ie ook al dik 2 maanden.Qorne schreef op 28 May 2003 @ 11:42:
Mijn leverancier meld net het volgende:
TRAVELMATE 800LCI CENT-1.3G 512MB 40GB WXPP 15TF
TRAVELMATE 803LCI CENT-1.6G 40GB 512MB 15IN DVD/CDRW WXPP
TRAVELMATE 803LMIB CENT-1.6 40GB 2X256MB 15IN DVDRW WXP
Die bovenste 2 waren er al, maar de onderste is nieuw,ik weet niet of jullie hier al iets meer van weten?!
Ow mijn leverancier is wat traagdikkiedik schreef op 28 mei 2003 @ 12:53:
[...]
die onderste is er ook al een tijd hoor. Die was er in Duitsland al, en op de-laptopper stond ie ook al dik 2 maanden.
Die power consumption settings werken bij mij idd ideaal, wel niet op maximum zetten want dan starte de kaart niet meer na koude start.Double T schreef op 28 May 2003 @ 09:00:
Even voor de mensen met een wegvallende wireless lan verbinding:
In een andere topic: Dlink dwl-900+ en intel pro wireless 2100 gaat het over problemen met de intel pro wireless 2100.
Daarbij wordt vermeld dat de power consumption settings (Device Manager) standaard op minimaal staan (langere accuduur) en dat het probleem (anders dan een wegvallende verbinding) opgelost is door deze settings aan te passen.
Zou dit een oplossing kunnen zijn voor het probleem van de wegvallende verbinding?
Helaas heb ik hier geen wireless LAN in de buurt om dit nu even uit te testen, vanavond wel weer.
Wat is je oplaadtijd wanneer de batterij volledig leeg is?pachacuti schreef op 28 May 2003 @ 11:21:
De batterijtijd is bij mij toch rond de 4,5 - 5 uur bij gewoon gebruik.
Zie ook Acer support Taiwan downloadsTravelMate 800 3A19: 1. Fix restart issue when battery powered mode.
[ Voor 8% gewijzigd door Shir op 28-05-2003 14:20 ]
ik denk dat de prijs van de 800LCi eind juni rond de 1625/1650 zit...RS_003 schreef op 28 May 2003 @ 11:33:
[...]
En tijdens gamen ? die radeon 9000 is veel zuiniger dan een GF go / GF FX mobile maar toch denk ik maar aan zon 3 uur max ??? ( nog steeds veel want de 1e non centrino die 3 uur tijdens gamen haalt moet ik nog zien )
En verder, Wat voor prijs daling moet ik dan verwachten ? want igg krijg ik me laptop woensdag binnen ( ja volgende week ), maar als de prijs echt gaat dalen dan cancel ik even me order.
Maar bij de nieuwe moddelen deed wlan het toch goed ? en die hdd piep is toch ook vooral bij oude modellen ? want niet iedereen heeft er last van.Mooooody schreef op 28 mei 2003 @ 18:45:
[...]
ik denk dat de prijs van de 800LCi eind juni rond de 1625/1650 zit...
ikzelf wacht ook nog ff tot de prijs rond de 1650 zit en ook dat er qua hardware misschien wat dingen zijn verbeterd (wifi, hd-piep)
[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 28-05-2003 21:28 ]
oude en nieuwe modellen? er is gewoon 1 model, dat verschil kan liggen aan de bios-versie...RS_003 schreef op 28 May 2003 @ 21:07:
[...]
Maar bij de nieuwe moddelen deed wlan het toch goed ? en die hdd piep is toch ook vooral bij oude modellen ? want niet iedereen heeft er last van.
Maar goed ik wacht idd, want van 1777 naar 1625-+ is nogal een verschil.
Over welke power consumption settings hebben jullie het?StRuJeKeR schreef op 28 mei 2003 @ 13:28:
[...]
Die power consumption settings werken bij mij idd ideaal, wel niet op maximum zetten want dan starte de kaart niet meer na koude start.
Wat ook nog extra helpt zijn de Dell drivers voor die intel pro wireless 2100 die je op thomyonline.de vind. Mijn kaart wordt nu beheerd door de intel proset util die daarbij zit en nietmeer door wireless zero config van windows en ik heb geen problemen meer met geen verbinding meer krijgen of lang moeten wachten op verbinding, gaat gewoon direct nu.
Verwijderd
misschien is het in deze draaaaaaaaaaaaaaaaaaaad al gezegd maar gaat het wifi kaartje ook in standby? deze durven nogal te consumerenMontana schreef op 11 May 2003 @ 22:45:
Vraag/opmerking uit vorig topic
1. Beeld van externe VGA en TV-OUT is zeer slecht, geeft een vaag beeld (niet acceptabel dus).
2. Wifi heeft geen tot slecht bereik. (Wordt bevestigd in dit draadje)..
3. In de uit-stand (power off) wordt er toch veel energie van de accu verbruikt. (+/- 17% gedurende 1 nacht).
4. Wordt bij jullie de transfo van de Acer TM 800 ook zo erg warm?
5. Pieptoon
6. Bios versie update?
Antw:
1. Beeld geen problemen mee net gisteren getest met beamer en monitor, t.v. out nog niet gebruikt
2. Nog geen ervaring mee
3. Toevallig laatste 2 dagen na gekeken via die energie meter geen verlies na een nachtje blijft op 100 % staan
4. Geen last van, het is een normale trafo warmte, niet extreem
5. Ik heb goede oren pieptoontje erg ver weg iets van te horen, met mijn oor op de laptop
6. Ik heb versie 3a15 wacht dus nog even op de reaktie’s van andere of een update nodig / aan te raden is.
Ik heb deze Travelmate 800Lci nu een kleine 10 dagen, ben er erg tevreden over.
Zeer mooi en strak beeld, geeft alles mooi weer. Doet zeker bij normaal gebruik lang met de accu toch zo’n 4,5 uur of langer. Gebruik je niet de accu en sluit je de 800 Lci aan op de trafo loopt het beestje nog veel mooier maar dat is bekend.
Ik ben net zo als iedereen, en wil graag horen of ik de juiste koop heb gedaan. Voor mij in ieder geval wel. En mocht blijken dat er wat minpuntjes die nu naar boven komen is dat niet erg, bij elk ander merk zal er ook wel wat wezen/zijn. En kan dat verholpen worden doormiddel van een bios update is dat toch prima.
Mja dan ga ik vanmidag even zelf acer bellen hoe het zit of ze in de prijs gaan zakken, want als hij "maar" 40 euro goedkoper wordt dan koop ik hem nu wel.Mooooody schreef op 28 May 2003 @ 21:52:
[...]
oude en nieuwe modellen? er is gewoon 1 model, dat verschil kan liggen aan de bios-versie...
ik wacht op hardwarematige verbeteringen, want als ik 4000 piek neerleg voor een laptop wil ik geen gezeik met de wifi...
en die prijsdaling is ook maar een gokje he....gebasseerd op de prijsdaling van andere laptops na invoering van een nieuw model...
Conclusion: The Ferrari of the Centrinos
Acer's Travelmate 803LCi can lay claim to having the properties of a high-end system and high-end 3D performance. The combination of the 1.6-GHZ Pentium-M, 512-MB DDR-RAM and ATI's Mobility Radeon 9000 GPU with 64 MB makes this device a top performer. The Travelmate 803LCi is undoubtedly the frontrunner in terms of performance in the high-end notebook category. It scores additional marks, thanks to the on-board WLAN functionality (802.11b), the high-speed combo drive (8x/24x10x24x-DVD/CDRW combo) and the outstanding battery rundown time of four and a half hours. We regard the device's mobility as slightly restricted, on account of the large 15" display.
Verwijderd
Ik denk dat het i.v.m. Hemelvaart niet zo druk zal zijn op de Acer VerkoopservicelijnRS_003 schreef op 29 May 2003 @ 09:51:
[...]
Mja dan ga ik vanmidag even zelf acer bellen hoe het zit of ze in de prijs gaan zakken, want als hij "maar" 40 euro goedkoper wordt dan koop ik hem nu wel.
Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 10:22:
[...]
Ik denk dat het i.v.m. Hemelvaart niet zo druk zal zijn op de Acer Verkoopservicelijn
configuratiescherm -> systeem -> hardware -> apparaatbeheerxantos schreef op 28 mei 2003 @ 22:59:
[...]
Over welke power consumption settings hebben jullie het?
Bedoelen jullie de tab 'Advanced' van je WIFI properties?
(ad-hoc power vs Power Management??)
Verder kan ik namelijk niks vinden en deze settings werken niet echt bij mij.
Verwijderd
Ik zou het liefst zo'n 60/80 gb 5400 rpm harddisk erin willen zetten maar die worden nog warmer en verbruiken meer stroom.Br@m schreef op 29 mei 2003 @ 11:40:
Een klein vraagje, ik vind dat de hardeschijf nog al heet wordt. Vooral als je tie veel leest/schrijft. Zijn er die daar ook last van hebben, of ben ik alleen.
En kan ik er een andere HD inzetten die misschien minder heet wordt?
Voor de rest een perfect laptopje..
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq