Groot Asus A7N8X Topic Deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.787 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Deluxe rev. 2.0, Athlon XP Barton 2500+, 512ddr-ram pc 3200(kingston). Ik heb de nieuwste bios maar kan FSB alleen verzetten van 166 naar 200. Er zijn geen kleinere stappen mogelijk hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 18:04:
Heb een Deluxe rev. 2.0, Athlon XP Barton 2500+, 512ddr-ram pc 3200(kingston). Ik heb de nieuwste bios maar kan FSB alleen verzetten van 166 naar 200. Er zijn geen kleinere stappen mogelijk hoe komt dat?
Probeer überbios eens....

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet in de opties eronder user defined instellen, dan kun je in stapjes van 1 mhz opvoeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 17:49:
Mijn geheugen werkt dus wel gewoon op 200 mhz, zelfs 211, ff gestest met prime, geen fouten gedurende een nachtje aan laten staan. Ik kan ook best de originele instellingen kiezen voor me 2600+ met deze bios maar het gaat er nou juist om dat ik op een FSB rond de 200mhz kan runnen:P
Je zegt dat het wel kan...dus dan zou je zelf de conclusie kunnen trekken dat het iets anders is...AGP gelocked op 66 mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, gelocked ja. Het gaat me er een beetje om dat er wordt geclaimd dat een fsb van 200mhz haalbaar is, maar dat ik het niet haal. Als ik nu bijvoorbeeld een 3200+ zou gaan kopen zou die het gewoon niet doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gelukt..... thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij ff een link geven van BurnK7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 18:27:
mail is onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 18:27:
Damn! Wel eens van een zoekmashiene gehoor, Google of zow?

3 seconde werk: http://www.google.nl/sear...F-8&q=Burnk7+Download&lr=
:X 8)7

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Extra300s schreef op 20 May 2003 @ 18:45:
[...]

Damn! Wel eens van een zoekmashiene gehoor, Google of zow?

3 seconde werk: http://www.google.nl/sear...F-8&q=Burnk7+Download&lr=
:X 8)7
Inderdaad, Sabbie, graag niet meer van die nutteloze posts hier neergooien, gewoon ff zelf moeite doen en zoeken met google/GoT search...dan had je het ook wel kunnen vinden hoor...

@XentriX...ik denk toch dat het aan je geheugen ligt.....probeer ens PC3200, ff lenen van iemand ofzo, anders ff überbios proberen? En je Memtimings?

[ Voor 3% gewijzigd door Krewcial op 20-05-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geheugen nu synchroon met de cpu op 225 fsb lopen met de mp op 11,5,en nu loopt hij eidelijk stabiel,maar dat moet toch hoger kunnen met het geheugen dat ik heb en een Prometeia?

Maar ja hij wil niet echt verder,wel als ik hem bv op 14 x 200 zet,maar dat is niet echt de bedoeling :|
Maar als ik dan het percentage van het geheugen verhoog dan start hij niet,en dit geheugen moet toch rond de 490 kunnen komen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peepz nu ben ik mijn systeempje aan het testen met Sandra:

Tot mijn grote verbazing geeft ie onder mainbord info aan dat ik een

A7N8X2.0 heb daaronder staat rev. 1.xx

Wat betekent dit???

Ze hebben me namelijk verzekerd dat het een rev 2 is dat staat trouwens ook op het mobo zelf. Aan de andere kant is het wel zo dat ik een oude gebruiksaanwijzing er bij heb want die heeft ut alleen over fsb's van 333mhz

Wie o wie kan me duidelijk verschaffen of ik nu wel of niet een revisie 2 heb anders gaat ie back naar de shop!!

Bedankt Sando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Kan best zijn dat je boekje niet geupdate is, als het op je PCB staat, dan is het ook zo, naar Sandra moet je niet luisteren, Rev2.0 is er nog niet zo lang, dus waarschijnlijk heeft ze nog niet door dat die bestaat...don't worry...

@ hjh.dv, je geheugen is bedoeld om standaard op 433 te lopen, (duhh), maar ik denk dat je toch wel zo'n beetje de limiet bereikt hebt...ook qua wat de Northbridge aan kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Dit bord is i.d.d. een Revisie 2.0....je kan dan beter WCPUID gebruiken...en de CHIPSET stepping controleren, die is als het goed is C1 en dus een NVIDIA Nforce2 400 ULTRA!!!

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 1.06 kan ook wel een fsb van 230 aan. Bij mij toch, ik denk nier dat het een uitzondering is. Dus wat is dan het verschil tussen de 2.0 en de 1.06 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Het verschil is dat de data paden voor de geintegreerde GPU weg zijn gehaalt, omdat die toch niet gebruikt worden bij de normale versie....in de northbridge...dat was het belangrijkste gloofik, en ondersteuning voor 400mhz fsb..maar das vanzelfsprekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 20:10:
Peepz nu ben ik mijn systeempje aan het testen met Sandra:

Tot mijn grote verbazing geeft ie onder mainbord info aan dat ik een

A7N8X2.0 heb daaronder staat rev. 1.xx

Wat betekent dit???

Ze hebben me namelijk verzekerd dat het een rev 2 is dat staat trouwens ook op het mobo zelf. Aan de andere kant is het wel zo dat ik een oude gebruiksaanwijzing er bij heb want die heeft ut alleen over fsb's van 333mhz

Wie o wie kan me duidelijk verschaffen of ik nu wel of niet een revisie 2 heb anders gaat ie back naar de shop!!

Bedankt Sando
Heb ik ook staan, maar heb toch echt ook een rev. 2.0 dus no worry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het raar dat ik vind dat mijn SB 5.1 live beter is dan die Soundstorm? Heb het gevoel dat bij mijn SB het voller klnikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
ik heb ook a7n8x2.0 staan, dus het lijkt mij ook wel dat je een rev2.0 hebt :)
(of we zijn allemaal genept :(:D)

Owja , wie heeft er hier ook corsair xms pc2700 ll geheugen?
ik zie in sisoft sandra nix staan bij mn geheugen, alleen
iets van synch. 512/7 of dergelijk..
Is er een prog (die up-to-date is) die mijn geheugen op info
kan checken.. dus latency , fabrikant , etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Door sabbie1990 - Tuesday 20 May 2003 22:06

Is het raar dat ik vind dat mijn SB 5.1 live beter is dan die Soundstorm? Heb het gevoel dat bij mijn SB het voller klnikt
Da's puur een persoonlijke kwestie, gewoon gebruiken wat jij het lekkerst vind klinken...
Door 666AnGeL - Tuesday 20 May 2003 22:09

ik heb ook a7n8x2.0 staan, dus het lijkt mij ook wel dat je een rev2.0 hebt
(of we zijn allemaal genept :()

Owja , wie heeft er hier ook corsair xms pc2700 ll geheugen?
ik zie in sisoft sandra nix staan bij mn geheugen, alleen
iets van synch. 512/7 of dergelijk..
Is er een prog (die up-to-date is) die mijn geheugen op info
kan checken.. dus latency , fabrikant , etc?
Ga ff naar www.download.com en zoek op Aida32, herkent alles voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit bordje (rev 2.0) met 512mb corsair twinx pc3200 en en de barton 3200+
(om te testen helaas)
ik kan wel verklappen dat het een beestige goede cominatie is
meer kunnen jullie later lezen op www.duga.be onder multimedia/reviews
ik verwacht dat tegen begin volgende week de review online zal staan

greetz
sandstorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Leuk sandstorm...laat ons even weten wat je bevinden zijn...problemen ofzo..oc resultaten...timings...temps....oh enne...niet de groeten doen....doen we niet op GoT:)
Lees de FAQ maar even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok heb nog wat tests gedaan, geheugen bleek idd niet zo goed te zijn als vroeger, heel raar allemaal, kon geen 200mhz FSB, had weer dezelfde fouten als ik net beschreven heb. Heb het geheugen op 150mhz gezet, boote allemaal fijn enzo. Dus ik d8, mooi het is het geheugen dus. Maar bij 3d aps als gta vice city, enter the matrix of 3dmark valt me monitor gewoon uit, het zijn dezelfde problemen die ik tegenkwam met de vorige biossen. Videokaart gewoon gelocked. Het is toch zo dat de southbridge te weinig spanning krijgt en dat daardoor de videokaart niet goed werkt? Uber werkt ook niet, heb al geprobeerd daarmee de vdd voltage te verhogen, maar dat heeft geen effect, heb ook de verkeerde NB revisie, 2 geloof ik..... Maar nog steeds geen oplossing voor het probleem dus. :s Nog iemand nuttige ideeën? Mem timings zijn 6-3-3-2.5T Maar denk dat het probleem nu niet zoveel met het geheugen te maken heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Nou je Southbridge heeft volgens mij niet zoveel met je AGP poort te maken hoor...volgens mij is je videokaart beetje verrukt ofzo...verwissel em is, beetje initiatief tonen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
Ga ff naar www.download.com en zoek op Aida32, herkent alles voor zover ik weet...
thanxz, maar hiermee kan ik ook niet meer zien als dat het 512ram is en in welke
geheugenbank ie zit.. :(
suggesties?
:)

owja , ik heb in de bios agr. gekozen , dat pakt ie iig wel,
maar ik vraag me dus af of ik Echt corsair geheugen heb gekregen.
dit omdat ik bij mn vorige pc (msi k7t266 pro2) precies met sandra
kon zien welke fabrikant , timings , e.d.
en nu staat er dus bij sandra en bij aida dus gewoon alleen dat het 512 ram is
, geen merk/fabrikant, nix.. :(

[ Voor 45% gewijzigd door 666AnGeL op 20-05-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Misschien moet je ffies kijken welke chippies erop zitten:) Merk, Acces Time etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met me vidkaart is niks mis, tis wel zo dat de SB een proces van je vidkaart regelt, vandaar dat mensen met vorige biossen niet op bijvoorbeeld 200mhz FSB konden komen omdat altijd de 3daps vastliepen, wat bij mij dus nog steeds het geval is. De oplossing was dan de SB en NB meer voltage te geven zodat die processen wel goed geregeld werden. (correct me if I'm wrong). De 1004 bios zou dit probleem oplossen, maar dat doet het dus niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Ja volgens mij heb je wel gelijk ja, maar als ie het bij anderen wel doet, moet je misschien zoeken naar andere delen van je hardware die misschien niet goed zijn... als het goed is moet je em gewoon terug kunnen sturen omdat hij niet aan de eisen voldoet. Ik ben toch nog steeds bang dat het je geheugen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 23:22:
Met me vidkaart is niks mis, tis wel zo dat de SB een proces van je vidkaart regelt, vandaar dat mensen met vorige biossen niet op bijvoorbeeld 200mhz FSB konden komen omdat altijd de 3daps vastliepen, wat bij mij dus nog steeds het geval is. De oplossing was dan de SB en NB meer voltage te geven zodat die processen wel goed geregeld werden. (correct me if I'm wrong). De 1004 bios zou dit probleem oplossen, maar dat doet het dus niet voor mij.
Je SB heeft niiks te maken met je video als ik het goed heb, de AGP poort staat toch direct op de NB aangesloten? SB is alleen aangesloten op PCI?
waar ik iig op zou letten met 200 mhz is of de geheugen wel mee kan, als je pc2700 heb, ja dan wordt 200 synchroon lopen wel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Ja dat zei ie al, dat hij het zelfs harder dan 200 mhz had lopen....ik twijfel er niet aan dat je het wel weet, maar tis wel ddr he, dus 2x200=400mhz effectief...toch nog even herhalen, zijn genoeg mensen die dat niet door hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik wel, heb voor de zekerheid me geheugen toch ff op 150 mhz gezet, maar zelfde problemen. Dus kan gewoon zelfs met geheugen op 150mhz geen 200
FSB halen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren voor het eerst mijn pc op de 200FSB gekregen. :) hetzij niet stabiel :'(
Ik kreeg mijn FSB in de eerste instantie niet hoger dan de 182 mhz ongeveer, ongeacht welk bios ik gebruikte. Toen kreeg ik een paar ingevingen en heb mijn FSB jumper naar de 266/333 mhz stand gezet (hij stond dus op de 200)
Ik proberen of hij nu WEL wilde booten op de 200mhz en jawel. Ik blij, totdat ik in windows kwam. Opzich doet hij het wel, maar ik heb last van het volgende: Af en toe valt mijn beeld weg, waarna het na een seconde ofzow weer terug komt. Het beeld wordt dus echt zwart. Spellen spelen zit er niet in, SISOFT Sandra nog net.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad en hoe kom je ervan af?

Dingen die het probleem NIET veroorzaken zijn:
- Geheugen. Dit is pc3200, dus 200mhz ddr, waar het nu ook op draait.
- AGP bus is gelockt op 66MHZ.
- Voeding
- Videokaart

Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

2500+ al @ 2255mhz gehad @ 1,73 V (nu op 2200 mhz@1,73 V | 200*11)
bios: 1004 non beta. Asus a7n8x rev. 1.04

Ik heb zelf nog weinig tijd gehad om zelf wat te proberen (zoals 190*11, hoger proc. voltage, maar ik zou graag alvast wat oplossingen/ervaringen zien)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 15:17 . Reden: spellingsfouten, mobo rev. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 08:36
Ik ben effe in de war! Van Tweakers haal ik vandaag de laatste nieuwe bios voor dit moederbord op die heet an8D1004.zip maar kijk ik bij Asus zelf dan heet de laatste bios an8B1004.zip?! De eerste heeft een letter D en de tweede een B in de naam.
Die van Tweakers bevat een binfile van 524.288 bytes en die van Asus is een binfile van 262.144 bytes.
Welke is nou de goeie, of heeft het te maken met de manier waarop je flasht?

Edit< Oeps, ik het al! Op Tweakers wordt verwezen naar de bios voor een Deluxe moederbord... vandaar die letter D! (www.watbenjedan.nl...) 8)7
>Edit

[ Voor 16% gewijzigd door Ferret op 21-05-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
De ene is voor de deluxe, de ander voor de non-deluxe:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 15:06:
Ik heb gisteren voor het eerst mijn pc op de 200FSB gekregen. :) hetzij niet stabiel :'(
Ik kreeg mijn FSB in de eerste instantie niet hoger dan de 182 mhz ongeveer, ongeacht welk bios ik gebruikte. Toen kreeg ik een paar ingevingen en heb mijn FSB jumper naar de 266/333 mhz stand gezet (hij stond dus op de 200)
Ik proberen of hij nu WEL wilde booten op de 200mhz en jawel. Ik blij, totdat ik in windows kwam. Opzich doet hij het wel, maar ik heb last van het volgende: Af en toe valt mijn beeld weg, waarna het na een seconde ofzow weer terug komt. Het beeld wordt dus echt zwart. Spellen spelen zit er niet in, SISOFT Sandra nog net.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad en hoe kom je ervan af?

Dingen die het probleem NIET veroorzaken zijn:
- Geheugen. Dit is pc3200, dus 200mhz ddr, waar het nu ook op draait.
- AGP bus is gelockt op 66MHZ.
- Voeding
- Videokaart

Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

2500+ al @ 2255mhz gehad @ 1,73 V (nu op 2200 mhz@1,73 V | 200*11)
bios: 1004 non beta. Asus a7n8x rev. 1.04

Ik heb zelf nog weinig tijd gehad om zelf wat te proberen (zoals 190*11, hoger proc. voltage, maar ik zou graag alvast wat oplossingen/ervaringen zien)
Ja net zoals bij XentriX, ik denk dat je bord het toch gewoon niet trekt...iets anders kan ik niet bedenken. Hij 'ondersteunt' nu wel 400mhz FSB, maar volgens mij is hij er gewoon niet op gebouwd en hebben jullie de pech dat het gewoonweg niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 21 May 2003 @ 15:28:
[...]

Ja net zoals bij XentriX, ik denk dat je bord het toch gewoon niet trekt...iets anders kan ik niet bedenken. Hij 'ondersteunt' nu wel 400mhz FSB, maar volgens mij is hij er gewoon niet op gebouwd en hebben jullie de pech dat het gewoonweg niet werkt...
maarruh, de barton 3200+ (=200 FSB) moet hij officieel ondersteunen. Als ik die proc hierin zou prikken, zou hij het dus zonder probs moeten doen. Als je de site van asus mag geloven tenminste.

Waarom zou hij dan geen 2500+ @ 200FSB doen?? Is hier de proc de beperkende factor? Ik heb wel hogere fsb sen gezien dan 200 met deze proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Krewcial

YES!

Mijn Barton en geheugen opgehaald vandaag.

Hier hoe het nu is:

cpu:
Barton 2500 @ 2700 (2ghz) Stepping 0309 TPAW
volt: 1.65 temp: idle 35 stress 45 (coolermaster hcc-001)

Mem:
2 x 256 Kingston Hyperx 3500 cl2 inc Heatspreader
Timing: 4-2-2-2 @ 200 mhz volt 2,7

Videokaart niet ge-oced

Hieronder mijn eerste score:
www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/stabiel10x200.JPG

Het oc-ed staat nog in zijn kinderschoentjes.

Maar alles loopt retestabiel.
Kheb de bios 1004 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Wat voor voordelen geeft de überBIOS tov de gewone :?
En wat zijn de results van die nieuwe NForce meuktracker: nVidia nForce / nForce2 2.41 WHQL Drivers, op "ons" mobo. :>

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik zie eigenlijk alleen maar ellende in het bijbehorende topic. Een no_go dus, vooralsnog.

[rml][ nforce2] Driver Package 2.41[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 15:05:
Weet ik wel, heb voor de zekerheid me geheugen toch ff op 150 mhz gezet, maar zelfde problemen. Dus kan gewoon zelfs met geheugen op 150mhz geen 200
FSB halen.....
FF om wat twijfel weg te nemen hier bij soortgelijke gevallen:
Je zet toch wel je multiplier een stukkie terug dan hè, zodat je op hetzelfde aan MHz-en uitkomt als origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op 21 May 2003 @ 17:27:
[...]

FF om wat twijfel weg te nemen hier bij soortgelijke gevallen:
Je zet toch wel je multiplier een stukkie terug dan hè, zodat je op hetzelfde aan MHz-en uitkomt als origineel?
Jup, verschillende mp's geprobeerd, van 11.5 tot en met 9, maakt geen verschil. Ik dacht nog dat er misschien meer voltage nodig was voor de proc om op 200fsb te kunnen runnen, maar dat maakt ook niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 16:41:
@ Krewcial

YES!

Mijn Barton en geheugen opgehaald vandaag.

Hier hoe het nu is:

cpu:
Barton 2500 @ 2700 (2ghz) Stepping 0309 TPAW
volt: 1.65 temp: idle 35 stress 45 (coolermaster hcc-001)

Mem:
2 x 256 Kingston Hyperx 3500 cl2 inc Heatspreader
Timing: 4-2-2-2 @ 200 mhz volt 2,7

Videokaart niet ge-oced

Hieronder mijn eerste score:
www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/stabiel10x200.JPG

Het oc-ed staat nog in zijn kinderschoentjes.

Maar alles loopt retestabiel.
Kheb de bios 1004 beta
Vet man! Is dit met Rev2.0?? Mooie OC hoor...nette temps.. }) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 11:24

pmeter

Poes!

Past de Swiftech MC-462 koeler wel op dit moederboard? Ik heb op schaal zitten tekenen op een Asus plaatje, maar vanwege het perspectief weet ik het niet zeker.

Het gaat om de oude versie, niet de nieuwe.
Afbeeldingslocatie: http://www.ocaddiction.com/reviews/cooling/mc462/pic2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 20:26:
[...]

Jup, verschillende mp's geprobeerd, van 11.5 tot en met 9, maakt geen verschil. Ik dacht nog dat er misschien meer voltage nodig was voor de proc om op 200fsb te kunnen runnen, maar dat maakt ook niks uit.
Hmmm, wel vreemd dat hij 'weigert' op 200mhz te lopen, daarvoor heb je het natuurlijk angeschaft! (althans ik wel). Wat ik ook nog ergens heb gelezen is dat de Southbridge erg warm kan worden, dat is bij mij ook zo geweest, en dat dat dus voor instabiliteit kan zorgen. Ik heb zelf de koeler van de NB op de SB geplakt, op de NB zit een actieve koeler.
Het schijnt dat voor sommige mensen dan ook nog eens de jumper op het bord zelf van de FSB ipv 133/166 naar 100 te zetten. Dit laatste heb ik zelf nooit hoeven doen, maar er zit dus een jumper ergens naast de processor geloof ik. (handleiding)

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er een oplossing is voor het feit dat de cpu temp altijd in stappen van 4 graden gegeven word?

hij is of 32 graden, meestal 36 en soms 40 graden
er tussenin geeft zowel asus probe ( nieuwste versie ) als mbm5 geen andere waarde.
op mijn oude abit kt7a kreeg ik alles in tienden nauwkeurig voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 21:38:
weet iemand of er een oplossing is voor het feit dat de cpu temp altijd in stappen van 4 graden gegeven word?

hij is of 32 graden, meestal 36 en soms 40 graden
er tussenin geeft zowel asus probe ( nieuwste versie ) als mbm5 geen andere waarde.
op mijn oude abit kt7a kreeg ik alles in tienden nauwkeurig voorgeschoteld.
Geen last van :? Misschien andere versie van Mbm gebruiken ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke andere versie? ik heb nu 5.3.2.0
ik heb het met alle biossen gehad en ook alle versie's van probe. en nu dus ook met mbm5.
heb zojuist een fan controler ingebouwd voor de dubbele 120mm enermax op de radiator en wil nu natuurlijk ff exact weten hoeveel graden X rpm minder scheelt he :-)

ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik het heb over de sensor asus 2.
die sensor met de moeilijke naam w83l785ts-s diode geeft wel temps in enkele graden, maar die temp is nu 31 graden... ik d8 altijd dat je die asus 2 sensor moest hebben voor de cpu temp.. toch?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pmeter schreef op 21 mei 2003 @ 20:44:
Past de Swiftech MC-462 koeler wel op dit moederboard? Ik heb op schaal zitten tekenen op een Asus plaatje, maar vanwege het perspectief weet ik het niet zeker.

Het gaat om de oude versie, niet de nieuwe.
[afbeelding]
IK heb zelf een Alpha 8045 op dit bord, volgens mij zijn de afmetingen
niet zo verschillend met de swiftech.
Bij mij past dit zonder problemen, moet alleen oppassen met het soort kast dat je hebt, de koeler komt ongeveer gelijk met de rand van het moederbord en dit zou
in bepaalde desk of midi towers voor problemen kunnen zorgen.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 21:51:

ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik het heb over de sensor asus 2.
die sensor met de moeilijke naam w83l785ts-s diode geeft wel temps in enkele graden, maar die temp is nu 31 graden... ik d8 altijd dat je die asus 2 sensor moest hebben voor de cpu temp.. toch?
Sensor Asus2 geeft de sockettemp aan, de w83l785ts-s diode geeft de temp aan van de coresensor als ik alles goed heb begrepen. Sceelt bij mij zo'n 10 graden gemiddeld. Tis niet echt duidelijk te vinden en op de Mbm-forums zeggen ze elke keer iets anders....

Ik gebruik dezelfde Mbm overigens maar ik heb er geen last van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 21:17:
[...]

Hmmm, wel vreemd dat hij 'weigert' op 200mhz te lopen, daarvoor heb je het natuurlijk angeschaft! (althans ik wel). Wat ik ook nog ergens heb gelezen is dat de Southbridge erg warm kan worden, dat is bij mij ook zo geweest, en dat dat dus voor instabiliteit kan zorgen. Ik heb zelf de koeler van de NB op de SB geplakt, op de NB zit een actieve koeler.
Het schijnt dat voor sommige mensen dan ook nog eens de jumper op het bord zelf van de FSB ipv 133/166 naar 100 te zetten. Dit laatste heb ik zelf nooit hoeven doen, maar er zit dus een jumper ergens naast de processor geloof ik. (handleiding)

succes
Mja, moet ik maar misschien ff een hs voor me SB kopen, ik houdt de oude op de NB gewoon en zet daar een 40x40 fan op, dat moet voldoen d8 ik zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 21 mei 2003 @ 20:36:
[...]

Vet man! Is dit met Rev2.0?? Mooie OC hoor...nette temps.. }) >:)
Nee. het is rev 1.04. Ben gisteren nog iets verder gegaan met oc-en. Staat nu op 11,5 X 205.

Ow wat lekker. Geheugen loopt sync met zeer strakke timings (4-2-2-2). Wel heb ik de vcore iets moeten verhogen. In de bios staat de vcore nu op 1.7 en de mem op 2.7.
Kheb gisteravond de 15000 3dmarkpuntjes grens overschreden. Voor mij is dat heel wat. Kweet dat er mensen zijn emt een hogere score.

NU haal ik op 3dmark 15290
mem bandwith met Sisoft: 3376 mb/sec en 3130 mb/sec

Netjes niet? Dat allemaal op lucht. :7

PS: met de Geforce4 op 300/700 haal ik bijna 16000

Oh ja en het belangrijkste: :P In games zegt FRAPS dat ik gemiddeld 20 frames hoger zit. Mijn oude Pal en 2100 geheugen heb ik gisteren verkocht.

Ik ben blij blij blij blij blij blij :9

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier allemaal lovende kritieken op de Asus A7N8X (DeLuxe), echter mijn ervaringen zijn helaas niet zo goed.

Ondanks het feit dat ik mijn systeem niet heb getweaked of overgeklokt, is de stabiliteit ver te zoeken. Meerdere blauwe schermen op een dag waren normaal zelfs als de machine stond te niksen, spellen crashten met grote regelmaat (bij Neverwinter Nights 1.29 kwam ik 4 van de 5 keer niet eens door de character generation heen), kortom doffe ellende. Als er iets herkenbaars in de foutmeldingen te zien was dan suggereerde e.e.a. geheugenproblemen.

Ik heb inmiddels het systeem geherinstalleerd, BIOS geupdate, laatste drivers toegepast en een van de twee DIMM's eruit getrokken. Stabiliteit is nu wel een stuk beter maar zeker niet top (nog steeds regulier crashes van applicaties, hoewel BSOD nu erg zeldzaam zijn) en ik mis op die manier een sloot geheugen (wil met VMWare 4 gaan spelen dus dat is wel essentieel) :O

Nu vraag ik mij het volgende af:
-Wat doe ik verkeerd :? :+

Maar goed even serieus aangezien het toch wel |:( is:
-Wie heeft er suggesties, waar het probleem kan zitten ?
-Hoe kan ik het beste uitsluiten/testen wat wel fatsoenlijk werkt en wat niet ?

[Config]
CPU: AMD Athlon XP 2500+ (Boxed), standaard multiplier gebruikt van 11 zonder de FSB over te klokken, geheugenfrequency is 166Mhz
Mobo: Asus A7N8X Deluxe rev. 1.04, BIOS v. 1003
Mem.: Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 333Mhz
(origineel 2 stuks, nu 1 exemplaar)
Video: Asus Ti-4200 AGP 8x 128MB
CDROM: Plextor 40Speed U-SCSI, Plextor 40/12/40 U-SCSI writer
HD's: 2x Seagate 18GB U160
Overig: Adaptec 2940 U2W
Ook nog een floppy disk drive, monitor, PS/2 rat en dergelijke reguliere componenten. De kast heeft een 360W powuh supply dus daar is ook niet op bezuinigd.
(NB SCSI componenten waren overgenomen uit bewezen werkend stabiel systeem, geld was op ;) )

OS: momenteel Windows 2003 server (had geen zin om XP Pro te installeren en dan een dag te spenderen aan 't uitzetten van alle "Teletubbie-opties"), origineel XP Pro, geen schokkende herconfiguraties gedaan ofzo, alleen wat er nog over is aan "eye-candy" uitgezet, en W2K3 gamez compliant gemaakt.

NB Met 2 DIMM's ipv 1 DIMM installed crashte de setup van W2K3 gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien die nieuwe 1.04 beta bios? Ik heb echt geen last van traagheid, vastlopers of BSOD.
Misschien toch maar Xp erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom weer de Asus onder druk gezet.

Met een Barton en HyperX3500.

11,5 X 205 FSB @ 1.7 volt (Bios zegt dat ik een 3200+ heb)
mem timings 2-2-2-2 @ 2,7 volt.

Draait als een sirene en blijft stabiel hoelang ik ook game. :D

De Asus Deluxe 1.04 met 1004 beta icm Barton = wooeeeiii!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 11:24

pmeter

Poes!

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 10:31:
Ik zie hier allemaal lovende kritieken op de Asus A7N8X (DeLuxe), echter mijn ervaringen zijn helaas niet zo goed.
Mem.: Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 333Mhz
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar men zegt de Kingston geheugen in deze mobo's welleens problemen kunnen geven. Hoewel,
Problemen gelden alleen voor Kingston HyperX en dan alleen bij meer dan 200 fsb op revisie 2.0 mobo's....
Als je een ander plakje hebt liggen is dat desondanks het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido dieteren
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 17:59
Hallo,
Ik heb hier ook het A7N8X Non-Deluxe moederbord en ben er zeer tevreden over.

Nu heb ik echter twee vraagjes.

Op de NorthBridge Controller zit natuurlijk een grote passieve koeler.
Op mijn oude moederbord echter (Abit KT7) zit standaard een actieve koeler. Op de NorthBridge draait daar een kleine fan. Is het nu verstandig om deze twee koelers om te draaien?
En verder zie ik via Probe dat mijn CPU temperatuur verder prima is (32 graden) maar dat de MB-temperatuur (moederbord?) stevig oploopt (standaard 59 graden maar kan makkelijk oplopen tot wel 72 graden).
Moet ik daar wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
guido dieteren schreef op 22 mei 2003 @ 13:25:
Hallo,
Ik heb hier ook het A7N8X Non-Deluxe moederbord en ben er zeer tevreden over.

Nu heb ik echter twee vraagjes.

Op de NorthBridge Controller zit natuurlijk een grote passieve koeler.
Op mijn oude moederbord echter (Abit KT7) zit standaard een actieve koeler. Op de NorthBridge draait daar een kleine fan. Is het nu verstandig om deze twee koelers om te draaien?
En verder zie ik via Probe dat mijn CPU temperatuur verder prima is (32 graden) maar dat de MB-temperatuur (moederbord?) stevig oploopt (standaard 59 graden maar kan makkelijk oplopen tot wel 72 graden).
Moet ik daar wat aan doen?
Je kan proberen die twee koelers om te draaien, tis niet nodig zolang je niet superhard gaat oc'en ofzo, en wat die temps betreft, ik denk dat ze juist andersom zijn, die 32 is je mobo, en die ander je cpu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus een A7N8X MB rev 1.06 met bios 1004.
en een Athlon XP 2400+.

Ik wou deze graag overclocken en mijn eerste stap was dus FSB op 166 zetten (=geheugen freq) en de multiplier op 12. Op die manier was hij niet echt overclockt qua Mhz.

Liep perfect, veel betere 3Dmark score :)

Volgende stap was het opshroeven van de multiplier van 12 naar 12.5 / 13.
Resultaat: zwart sherm (monitor uitval).
Zelfs op 133Mhz FSB kan ik niets veranderen of zelfde resultaat.

Suggesties iemand?

PS is er trouwens iemand die me ongeveer kan zeggen welk voltage mijn XP moet hebben (ongeveer) bij verschillende overclock snelheden?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ligt het aan mij of gaat dit topic iets teveel richting 'Het grote overclock je Asus Mobo - topic'?
Uitgebreide lulverhalen over oc's horen toch meer thuis in het OC-forum en de bovenstaande vraag bijv. is te beantwoorden door de FAQ aldaar te lezen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Misschien ben ik wel een supernoob en kijk ik verkeerd, maar ik zie in mijn bios (a7n8x deluxe rev2.0) alleen maar een mogelijkheid om 133/166/200 fsb in te stellen en niet met stapjes van 1 mhz? Ik heb net de bios geflashed naar 1.004.

Misschien kijk ik wel niet goed, maa rik kan het gewoon niet vinden waar het zit. En ik heb het in deze duizenden replies ook niet gevonden (maar dat komt misschien omdat ik niet per reply genoeg tijd nam)

edit:
Ik was idd een n00b, heb nog es even goed gelezen en vond het notabene in dit topic deel3 terug

[ Voor 12% gewijzigd door dr.lowtune op 22-05-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Ik heb een 2500+ met A7VN8X Deluxe rev 1.04.
2X PC2700 256 MB cas 2.5 kingston valueram.

Deze combinatie werkte niet met bios(Versie 1003) de een na laatste bios, met andere processor werkte het wel (2000+)??? De processor is niet kapot, die is getest bij de winkel, iemand enig idee wat het probleem is???

[ Voor 26% gewijzigd door Sharkys op 22-05-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 10:31:

OS: momenteel Windows 2003 server (had geen zin om XP Pro te installeren en dan een dag te spenderen aan 't uitzetten van alle "Teletubbie-opties"), origineel XP Pro, geen schokkende herconfiguraties gedaan ofzo, alleen wat er nog over is aan "eye-candy" uitgezet, en W2K3 gamez compliant gemaakt.

NB Met 2 DIMM's ipv 1 DIMM installed crashte de setup van W2K3 gegarandeerd.
Ik had precies hetzelfde op mijn rev 2.0 deluxe met server 2003...alles was verholpen door XP te installeren. loopt nu stabiel als een huis 2000+ @ 166 fsb MP 10.5 (thoroughbred A :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op 22 mei 2003 @ 15:46:
Ligt het aan mij of gaat dit topic iets teveel richting 'Het grote overclock je Asus Mobo - topic'?
Uitgebreide lulverhalen over oc's horen toch meer thuis in het OC-forum en de bovenstaande vraag bijv. is te beantwoorden door de FAQ aldaar te lezen?!
Bedankt, was zeer behulpzaam :O

Zal het zelf weer wel uitvinden.
Misschien zou ik deze vraag niet gesteld hebben als dezelfde procedure op mijn oud MB ook niet moest werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb af en toe over mijn hele beeld groenen strepen van boven naar onder.
dan moet ik hem helemaal uit zetten en weer aan dan zijn ze weg, als ik reboot zijn ze er weer als ik in windows kom.

heb het agp voltage al op z'n maximum staan.

spec.
1800+
a7n8x deluxe rev 2.0
Ati radeon 9700 pro 128mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
Ik heb dus dezelfde problemen gehad met dezelfde revisie, en ik heb m'n moederbord terug gebracht, en het zou getest worden, ik ben het dus 2 dagen kwijt :( (yorcom). Hopelijk krijg ik er een rev2.0 voor terug. Of in ieder geval een versie de wel stabiel werkt (zelfs onder de standaardwaarden werkte het niet goed, met AMD XP 2600 en 2x 256 mb pc3200 Corsair Cas2).

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Phydomir

Dennis

Als ik alles zo lees lijkt me dit wel een leuk bordje. (de delux versie uiteraard)

Denk dat ik er een 2800+ in doe met 2x 256 ddr 400 geheugen...

Goede combo denk ik zo? Ook als ik minimaal als 3200+ (via fsb oc-en) wil draaien?

heb nu nml. een 1600+ en heb mezelf beloofd pas iets nieuws te kopen als het 2x zo snel is, nu kan ik een beetje cheaten :p

[ Voor 4% gewijzigd door Phydomir op 22-05-2003 23:25 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Kan iemandmij helpen met het volgende vraagstuk.

Uiteraard een Asus A7N8X deluxe

Daarbij een Creative Inspire 5.1 5100 speakersetje.

Nu heeft het moederbord 5 aansluitingen ten aanzien van zijn geluid. 3 onderaan en daarboven 2 boven elkaar. Onderaan zijn de kleuren van links naar rechts repectievelijk Rose, groen en blauw. De aansluitingen daarboven zijn van boven naar beneden oranje en paars.

Het speakersetje van Creative heeft een groene, orangje en zwarte plug.

Wanneer ik het aansluit zoals Asus dit in de manual aangeeft en ik test het doormiddel van de testfunctie dan hoor ik de centerspeaker door de subwoofer. sluit ik het op een andere manier aan de verdwijnt het verschil tussen front en rear.

Wat is nu de beste methode om dit aan te sluiten zodat alle functionaliteit van zowel de soundstorm als de daarop aangesloten creative speakerset tot uiting komt.

Ik raak er een beetje van in de war :? 8)7

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Bajoran schreef op 22 May 2003 @ 23:33:
Kan iemandmij helpen met het volgende vraagstuk.

Uiteraard een Asus A7N8X deluxe

Daarbij een Creative Inspire 5.1 5100 speakersetje.

Nu heeft het moederbord 5 aansluitingen ten aanzien van zijn geluid. 3 onderaan en daarboven 2 boven elkaar. Onderaan zijn de kleuren van links naar rechts repectievelijk Rose, groen en blauw. De aansluitingen daarboven zijn van boven naar beneden oranje en paars.

Het speakersetje van Creative heeft een groene, orangje en zwarte plug.

Wanneer ik het aansluit zoals Asus dit in de manual aangeeft en ik test het doormiddel van de testfunctie dan hoor ik de centerspeaker door de subwoofer. sluit ik het op een andere manier aan de verdwijnt het verschil tussen front en rear.

Wat is nu de beste methode om dit aan te sluiten zodat alle functionaliteit van zowel de soundstorm als de daarop aangesloten creative speakerset tot uiting komt.

Ik raak er een beetje van in de war :? 8)7
De NForce soundstorm tool heeft hier een hele mooie optie voor een 'wizard' noemen ze dat ;) Daar stel je alles goed mee in en sluit je het aan zoals dat ook in dat menuutje staat (op rood/groen/blauw als ik me niet vergis)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

KeeZ schreef op 23 May 2003 @ 07:33:
[...]

De NForce soundstorm tool heeft hier een hele mooie optie voor een 'wizard' noemen ze dat ;) Daar stel je alles goed mee in en sluit je het aan zoals dat ook in dat menuutje staat (op rood/groen/blauw als ik me niet vergis)
hee, een nieuwe kleur, rood. Die ben ik nog niet tegengekomen.

Ik hoopte een duidelijker uitleg. Ik ben toch niet de enige met dit bordje en een 5.1 speakersetje ? :?

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 22:10
Ik heb zelf een A7N8X Targa edition. Verschil is dat ik AC97' ipv soundstorm heb en tevens geen SATA. Wel heb ik een bracket met firewire erbij.

Afijn, in die Targa pc zat zo'n 5.25" bay kastje met 2 USB, 1 firewire, av in/out en een cardreader. Dit apparaat moet ik aansluiten op het moederbord op connectors: Intel front panel, USB headers en de digital audio header.

Nu wil ik een echte deluxe kopen maar die frontpanel wil ik toch graag houden. Zitten bovengenoemde connectors ook op de andere uitvoering van dit mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 11-09 14:11
Ik heb gister de asus a7n8x deluxe versie 2 binnegekregen, besteld via internet bij salland automatisering icm met een antec kast, 2x 256 pc3200 samsung en een xp 2400+.

Ik sluit hem aan. alles goed aangesloten;
Krijg ik system failed memory test te horen. En helemaal geen beeld.

Ik met enkele dimm geprobeerd, in verschillende sloten. Bios gereset. FSB veranderd.

Heeft allemaal niet geholpen :'(

Toen ik de dood openmaakte zaten de paralellepoort en seriele poort en alle andere dingen niet in een plastic zakje. de IDE kabels zaten niet in een zakje en was met een elastiek samengebonden. Er zat geen ijzeren frontje in (wat je in je kast klikt) en de jumpers die op default hoorden te staan, stonden niet op default.

Volgens mij hebben ze mij gewoon een bord gestuurd wat al eerder gebruikt is en een andere klant al heeft opgestuurd naar Salland.

Niet erg netjes :r

Iemand nog laatste suggesties?

Anders stuur ik hem morgen terug onder DOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Jah terugsturen met opmerking die je boven beschreef. Asus doet meestal alles wel netjes in een zakje en mobo is zo dood als een pier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
Geeft een 2500+ met A7N8X Deluxe rev. 1.04 normaal problemen(bij mij wel)???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Ja inderdaad, ik had paar weken terug ook al een mobo besteld. die opgehaald samen met kast geheugen en cpu. keek ik thuis. Was deze asus a7n8x geen deluxe. Alles was in de doos erg netjes verpakt. 1 dag later in n ander zaakie een asus a7n8x deluxe gekocht. En mij werd verteld dat dit een rev 2 was. Nou mooi niet.

Dus dit word ze 3e x pech met n mobo in 2/3 weken. Erg klote :'(

Oohja, mijn geheugen is volgens mij, bijna 100% niet stuk. Vorige week werkte ze allebei nog prima met een asus a7n8x deluxe 1.02. Denk niet dat ze in 1 week allebei stuk gegaan zijn.

Maar om het uit te sluiten neem ik zo eventjes een geheugen dimm van mijn werk mee en test ik het denk ik daar nog eventjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
Mijn 2500+ in de A7N8X deluxe rev 1.04 met bios ver. 1003 doet NIKS. Zou dit normaal gesproken wel moeten werken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Normaal gesproken..normaal gesproken.. Als het goed is zou het moeten werken. Natuurlijk. Lees je boekje eens goed. probeer bios te resetten en te wisselen met fsb.

Als het niet werk gewoon dat moederbord terug brengen. netzoals ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
voil schreef op 23 May 2003 @ 11:19:
Normaal gesproken..normaal gesproken.. Als het goed is zou het moeten werken. Natuurlijk. Lees je boekje eens goed. probeer bios te resetten en te wisselen met fsb.

Als het niet werk gewoon dat moederbord terug brengen. netzoals ik doe
Ok, moederbord is iets ouder dan de cpu, ondanks toch nog garantie, hopelijk krijg ik de nieuwe revisie 2.0.

Ik ga nu de CPU die ik net weer terug gekregen heb als "geen gebreken gevonden" proberen met de nieuwe bois, hopelijk werkt dat wel. Als het werkt laat ik het horen. Gr Joris Klop

[ Voor 18% gewijzigd door Sharkys op 23-05-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
ik zit ook met het 5.1 verhaal (met mn a7n8x deluxe)
ik heb de creative dt2200 en heb dus ook 3 pluggen ; zwart , groen en oranje..
ik heb de wizard al vaak doorgelopen maar het wil niet echt lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Sharkys schreef op 23 May 2003 @ 11:53:
[...]

Ok, moederbord is iets ouder dan de cpu, ondanks toch nog garantie, hopelijk krijg ik de nieuwe revisie 2.0.

Ik ga nu de CPU die ik net weer terug gekregen heb als "geen gebreken gevonden" proberen met de nieuwe bois, hopelijk werkt dat wel. Als het werkt laat ik het horen. Gr Joris Klop
Ten eerste zou ik je willen vragen om de FAQ door te lezen, groeten doen we hier niet op GoT, ook is het beetje onzinnig om binnen korte tijd drie keer dezelfde vraag te stellen omdat niemand reageert. Wat je moet doen is je probleem duidelijk omschrijven, dus:

bord, revisie, bios, fsb/mp instelling, mem timings, proc, dat soort dingen, niet van ja ik heb een 2500+ en dit bord en het werkt niet wat moet ik doen. Dus omschrijf je probleem even duidelijk alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
666AnGeL schreef op 23 May 2003 @ 11:58:
ik zit ook met het 5.1 verhaal (met mn a7n8x deluxe)
ik heb de creative dt2200 en heb dus ook 3 pluggen ; zwart , groen en oranje..
ik heb de wizard al vaak doorgelopen maar het wil niet echt lukken...
En dat geld ook voor jou, je probleem even duidelijk omschrijven alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
yes. je zegt niks over mij. dus ik doe het goed? YES YES YES!

oh wacht, wat doe ik nu :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

Krewcial schreef op 23 May 2003 @ 12:34:
[...]

En dat geld ook voor jou, je probleem even duidelijk omschrijven alsjeblieft.
De mededeling ook voor hem, dat hij zijn probleem duidelijk moet omschrijven begrijp ik niet.

Ik denk dat ik in mijn post de zaak behoorlijk duidelijk heb omschreven. Er blijkt wat onduidelijkheid te zijn omtrent welke jackplug in welke aansluiting moet komen.

De handleiding is hier niet duidelijk in.

Als iemand even bereid is om zijn/haar werkende aansluiting (daarmee bedoel ik dus een werkende centre_bass/front_links-rechts/rear_links-rechts aansluiting) Dan kunnen andere gebruikers deze info in de toekomst vinden en als referentie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
Krewcial schreef op 23 mei 2003 @ 12:33:
[...]

Ten eerste zou ik je willen vragen om de FAQ door te lezen, groeten doen we hier niet op GoT, ook is het beetje onzinnig om binnen korte tijd drie keer dezelfde vraag te stellen omdat niemand reageert. Wat je moet doen is je probleem duidelijk omschrijven, dus:

bord, revisie, bios, fsb/mp instelling, mem timings, proc, dat soort dingen, niet van ja ik heb een 2500+ en dit bord en het werkt niet wat moet ik doen. Dus omschrijf je probleem even duidelijk alsjeblieft.
Ik begrijp dat het irritant is dat ik vaak hetzelfde gevraagd heb, ik zal het niet meer doen. Ik zei gaf weinig informatie maar alles stond op standaard, dat lijkt me logisch of niet. Als je pc niet opstart kan je niks instellen, hij doet het, of niet. Maarja. uiteindelijk heb ik het probleem zelf opgelost. Ik heb mijn casefan van het moederbord gehaald en toen kon mijn voeding het bijhouden, nu werkt het perfekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
uhm, casefannetje van mobo gehaald? dat scheelt niet veel stroom toch?

wat voor voeding heb je dan wel niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
voil schreef op 23 May 2003 @ 14:30:
uhm, casefannetje van mobo gehaald? dat scheelt niet veel stroom toch?

wat voor voeding heb je dan wel niet?!
Ik heb een enermax koelers, met chieftec 360 watt voeding. Inderdaad raar dat het nu wel werkt, die voeding is royaal genoeg watt.

[ Voor 46% gewijzigd door Sharkys op 23-05-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
inderdaad...vreemd hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
Nu heb ik de 2500+ draaien op 2600+ met boxed cooler op 41 graden stressed, slim om verder te overklokke??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Laatst online: 24-01-2023
Kaap schreef op 23 mei 2003 @ 09:36:
Ik heb zelf een A7N8X Targa edition. Verschil is dat ik AC97' ipv soundstorm heb en tevens geen SATA. Wel heb ik een bracket met firewire erbij.

Afijn, in die Targa pc zat zo'n 5.25" bay kastje met 2 USB, 1 firewire, av in/out en een cardreader. Dit apparaat moet ik aansluiten op het moederbord op connectors: Intel front panel, USB headers en de digital audio header.

Nu wil ik een echte deluxe kopen maar die frontpanel wil ik toch graag houden. Zitten bovengenoemde connectors ook op de andere uitvoering van dit mobo?
Connectors zitten op dezelfde plek.... :O

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Laatst online: 24-01-2023
Sharkys schreef op 23 May 2003 @ 15:18:
Nu heb ik de 2500+ draaien op 2600+ met boxed cooler op 41 graden stressed, slim om verder te overklokke??
Tuurlijk! Hij kan best nog wat warmer hoor!! ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

dr.lowtune schreef op 22 mei 2003 @ 16:13:
Misschien ben ik wel een supernoob en kijk ik verkeerd, maar ik zie in mijn bios (a7n8x deluxe rev2.0) alleen maar een mogelijkheid om 133/166/200 fsb in te stellen en niet met stapjes van 1 mhz? Ik heb net de bios geflashed naar 1.004.

Misschien kijk ik wel niet goed, maa rik kan het gewoon niet vinden waar het zit. En ik heb het in deze duizenden replies ook niet gevonden (maar dat komt misschien omdat ik niet per reply genoeg tijd nam)

edit:
Ik was idd een n00b, heb nog es even goed gelezen en vond het notabene in dit topic deel3 terug
Nee had ik ook toen ik hem net binnen had.
Je moet ff 1 keer overklokken. Gewoon op 166 fsb zetten.
En als hij dan niet boot. Stekker eruit of agp power off.
En dan weer aanzetten. Meteen in bios en dan heb je wel alle keuzes.
Volgens mij als je niet meteen zo heel erg wilt overklokken kan je ook je memory speed op 90% zetten ofzo en dan ff opslaan en weer terug je bios in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

Voor diegene die ook problemen hadden om hun 5.1 setje op dit moederbordje te laten werken met de soundstorm functionaliteit.

Ik heb eerder dus niet goed gezocht, mijn fout 8)7

Maar hieronder vind je de juiste oplossing, ik heb hem getest en werkt super :*)
maspro schreef op 08 March 2003 @ 03:25:
Bij mij was de oplossing als volgt:

-Open je nForce Soundstorm bedieningspaneel.
-Ga naar het 2e tabblad "Speakersinstelling".
-Klik vervolgens op de "Wizard Speakerinstelling" en klik op Volgende.
-Zet bij het volgende scherm alle twee vinkjes aan en sluit je kabels ook op deze manier aan, dus je achterspeakers (zwarte plug ) sluit je aan op je "Line-in" (blauw), je frontspeakers (groene plug) op de "Line-out" (groen) en je centerspeakers (oranje plug) op de "Microphone" (roze).
-Klik op Volgende en geef aan dat je 6 speakers hebt. Nadat je weer op volgende hebt geklikt selecteer je ook die 2 vinkjes weer, daarna kies je voor dolby digital ondersteuning. Bij de laatste optie van de wizard heb ik de tweede optie gekozen.
-Zorg ook dat de "Matrix" knop op je centerspeaker NIET is ingedrukt.

Dus de oranje ingang voor je "Center/LFE (bass)" en de paarse ingang voor je surround/achterspeakers gebruik je niet en heb je dus vrij.
Zelf vindt ik dit persoonlijk een beetje omslachtig allemaal, maar goed, het werkt wel.

Toen ik het daarna weer testte deed alles het perfect :)
Success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Phydomir

Dennis

Vraagje,

Ik las net op hardware.info een vergelijking van wat nf2 bordje.

Daar zeiden ze dat het Asus bord (de deluxe versie) probelemen had om dual channel te daarien en hij alleen werkte als ze het niet daul channel gebruikte.

In een andere test spraken ze hier echter niet over, wat is het nou?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Sharkys schreef op 23 May 2003 @ 15:18:
Je kan er nog wel wat meer uit persen denk ik, maar pas op dattie niet te heet wordt, want d'r zijn wel vaker berichten dat de temps niet goed weergegeven worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Phydomir schreef op 23 May 2003 @ 15:37:
Vraagje,

Ik las net op hardware.info een vergelijking van wat nf2 bordje.

Daar zeiden ze dat het Asus bord (de deluxe versie) probelemen had om dual channel te daarien en hij alleen werkte als ze het niet daul channel gebruikte.

In een andere test spraken ze hier echter niet over, wat is het nou?
Klopt geen hol van, ze gebruiken daar de rev1.04, en nieteens een geupdate bios, maar gewoon de standaard versie, en de kwaliteit van het geheugen zullen ze ook wel niet op gelet hebben. Hier moet je geen waarde aan hechten, gewoon laatste bios erop, en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defspace schreef op 23 May 2003 @ 15:25:
[...]

Nee had ik ook toen ik hem net binnen had.
Je moet ff 1 keer overklokken. Gewoon op 166 fsb zetten.
En als hij dan niet boot. Stekker eruit of agp power off.
En dan weer aanzetten. Meteen in bios en dan heb je wel alle keuzes.
Volgens mij als je niet meteen zo heel erg wilt overklokken kan je ook je memory speed op 90% zetten ofzo en dan ff opslaan en weer terug je bios in.
uhm, ok, ik geloof je wel dat het werkt, maar volgens mij hoeft dat niet. Als je de settings op user define gooit kan je toch alle mhz kiezen in stapjes van 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
topper schreef op 23 mei 2003 @ 15:20:
[...]

Connectors zitten op dezelfde plek.... :O
Had gekunt natuurlijk daar dit een targa editie is en dus niet gelijk is aan de non deluxe noch de deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
Krewcial schreef op 23 mei 2003 @ 15:42:
[...]

Je kan er nog wel wat meer uit persen denk ik, maar pas op dattie niet te heet wordt, want d'r zijn wel vaker berichten dat de temps niet goed weergegeven worden...
2700+ loopt ie makkelijk alleen 2800+ draait de CPU onstabiel, maar toch nog wel goed voor een boxed cooler. Ik heb nog een Arctic supersilent pro copper, is die beter dan de boxed cooler kwa koelprestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Sharkys schreef op 23 mei 2003 @ 16:16:
[...]

2700+ loopt ie makkelijk alleen 2800+ draait de CPU onstabiel, maar toch nog wel goed voor een boxed cooler. Ik heb nog een Arctic supersilent pro copper, is die beter dan de boxed cooler kwa koelprestaties?
Lijkt mij van wel..ik ga zelf een Coolermaster Aero 7 bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom is die link naar bios versie 1005 beta van de startpost weggehaald, is er wat mis mee ofzow? ik draai erop nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-08 11:00
Wat is nu de beste manier om bij een 2400+ en asus a7n8x(rev1.04 non deluxe) combinatie de lagere mp's (die onder 12.5) te gebruiken? Ik kan ze nu ook kiezen, maar hij leest ze dan bv als 25 ipv 12.5. Ik heb al geprobeerd met alle biossen (uber als gewone), fsb-jumper op 100, cmos gecleared, maar ze blijven onderaan de lijst staan. Is er nog een andere manier dan met een draadje te gaan knoeien??

http://www.zelan.be

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.