Groot Asus A7N8X Topic Deel 3

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.786 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bajoran schreef op 22 May 2003 @ 23:33:
Kan iemandmij helpen met het volgende vraagstuk.

Uiteraard een Asus A7N8X deluxe

Daarbij een Creative Inspire 5.1 5100 speakersetje.

Nu heeft het moederbord 5 aansluitingen ten aanzien van zijn geluid. 3 onderaan en daarboven 2 boven elkaar. Onderaan zijn de kleuren van links naar rechts repectievelijk Rose, groen en blauw. De aansluitingen daarboven zijn van boven naar beneden oranje en paars.

Het speakersetje van Creative heeft een groene, orangje en zwarte plug.

Wanneer ik het aansluit zoals Asus dit in de manual aangeeft en ik test het doormiddel van de testfunctie dan hoor ik de centerspeaker door de subwoofer. sluit ik het op een andere manier aan de verdwijnt het verschil tussen front en rear.

Wat is nu de beste methode om dit aan te sluiten zodat alle functionaliteit van zowel de soundstorm als de daarop aangesloten creative speakerset tot uiting komt.

Ik raak er een beetje van in de war :? 8)7
Die kanalen worden door de drivers verwisseld je kunt bij ASUS op de website
onder BETA een utilitie downloaden "nvswap" en dan werkt het perfect.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 16:28:
[...]

Ik had precies hetzelfde op mijn rev 2.0 deluxe met server 2003...alles was verholpen door XP te installeren. loopt nu stabiel als een huis 2000+ @ 166 fsb MP 10.5 (thoroughbred A :( )
XP Pro had ik initieel opstaan en dat was echt niet te harden. W2K3 was op zich stabieler. Maar goed ik ga er, als ik zin heb :/, van 't weekend een her-install op los laten (misschien wel XP en W2K3 ;) ) en de nodige utilities (zat op de C'T CD te kijken).

Desnoods anders maar andere DIMM's erin die Corsair Twin modules ofzo lijken me wel interessant, alleen wel erg overgeklokt qua prijs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb persoonlijk niets dan problemen met dit bordje :( (non deluxe). Om een of andere bizarre reden creëert (ja, je leest het goed) het lag in games. Ik heb echt de indruk dat die PCI bus niet helemaal stabiel is. Misschien ligt het gewoon aan mijn plankje maar ik kan het echt niet laten RMA'en omdat ik dan een eeuwigheid zonder plank zit :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Mijn bordje was 3 weken nadat ik hem gekocht had aan de "niet zo heel bekende maar wel bekende" "Save-Settings and Exit" bug kapot gegaan (bios failure!).
Ik ging er mee terug en kreeg _gelukkig_ meteen een nieuwe :)
Dus ik denk dat het er een beetje van af hangt hoe de service van die winkel is en hoe lang je hem al hebt :?
Anders had ik voor nood gelukkig nog een Athlon 1400 systeempje. Maar ja, daar werkt mijn radeon niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

Hmmmmm..... Na de nieuwe BIOS van de week te hebben geflashed op mijn REV1.04 dacht ik vanmiddag, kom, misschien dat ik nu wel op een 200FSB kan draaien, laat ik het eens gaan proberen.

Goed, rustig aan doen, 9,5x200. Nope, Windows slaat vast bij het inlogscherm.
Oke, 9x200 dan ? No go, ook meteen vast bij het inlogscherm.

Hmmm, denk denk, AH, misschien het probleem gevonden... 2 weken terug een extra latje geheugen gekocht, heb 2x256 PC3200 en dit latje was PC2700. Goed, alle timings lekker losjes en nogmaals geprobeerd op 9x200. Nee hoor, nog steeds hetzelfde probleem.

Omdat ik de UberBIOS geflashed had heb ik ook nog de beschikking over Chipsetvoltage. Goed, die maar omhoog, gelijk AGP&MEM voltage meegenomen, alles op max maar nog steeds zo vast als een huis.

Goed, we hadden nog 0,025Volt over voor de CPU, dus hop, voltage naar 1,85Volt (effectief iets van 1,94) en gaaaaaan......... Blauw scherm. Hmm, die zijn nooit goed.

"UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME"

WTF !!! Die kende ik nog niet... Goed, duidelijk is er iets (denk toch processor) wat het beestje tegenhoudt op 200MHz FSB te lopen.
Oke, jammer dan, zetten we 'm gewoon weer lekker op 13,5x175. Ja, mooi niet. WEER hetzelfde blauwe scherm...

Gaan zoeken op Google, waarschijnlijk corrupte boot info. Gelukkig dat ik dus niet de enige ben met deze boodschap.

Als eerste optie, werd er gezegd, moet je je WinXP CD-ROM even plaatsen en even de setup uitvoeren om vervolgens voor Repair te gaan en dan even een CHKDSK /R commando te geven.
Volgende opties waren Format en zelfs FDISK... Hopen op optie 1 dus...

Goed, geen probleem. Ik plaats mijn kopie in de CD-ROM drive, start even met een floppy op (kopie is niet bootable) en start de setup van WinXP.

"WINDOWS SETUP HAS DETECTED THAT YOU DO NOT HAVE ENOUGH FREE HARDDRIVE SPACE FOR SWAP FILES."

O oooh, hoe kan dat dan ? Uhm, misschien dat deze oude opstartdiskette niet goed om kan gaan met NTFS partities. FDISK herkende zelfs maar een NTFS partitie van 12GB (waar deze 80GB hoort te zijn...). Logisch dus dat er niet genoeg ruimte is, heb immers al ruim 60GB in beslag.

Goed, van bootdisk.com even een nieuwe 98SE gedownload en daarmee gestart.

Eerste stap: GOED !
Tweede stap: GOED !
Derde stap:

"Windows setup needs a harddrive to store data. Windows did not detect such a drive."

Toen begon ik toch wel een beetje te zweten. Goed, op zoek naar de originele WinXP cd dan maar. Na een kwartier zoeken kwam het zilveren glimmende plaatje dan toch tevoorschijn.

Boot from ATAPI CD-ROM, Windows setup start, alles gaat goed en eindelijk kon ik dan toch eindelijk de recovery console tevoorschijn toveren.

Het CHKDSK commando uitgevoerd en uiteindelijk heeft mijn harde schijf 1 uur en 50 minuten geprutteld maar hij draait weer !!!!!!!!!

Conclusie: Mijn 2400+ wil niet op 200MHz FSB op dit bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik BIOS 1004 op een rev 1.06 deluxe en een barton 2800+ als ik m wil overklokken door de multiplier op 13X166 te zetten (3000+) pakt ie multiplier 7 of 8 (weet niet meer welke maar kom dan onder de 1000Mhz uit)

Mag dit niet van de CPU? of loopt het mobo tegen te sputteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Krewcial schreef op 23 May 2003 @ 16:29:
[...]

Lijkt mij van wel..ik ga zelf een Coolermaster Aero 7 bestellen...
Mijn 2500+ loopt niet stabiel @2800+.

Heb nu een boxed cooler, maar volgens mobo sensor niet te warm, ook als ik de heatsink aanraak is ie niet warm(handwarm).

Nu vraag ik me af of het nodig is het (cpu)voltage te verhogen?

[ Voor 31% gewijzigd door Sharkys op 23-05-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 20:16:
Gebruik BIOS 1004 op een rev 1.06 deluxe en een barton 2800+ als ik m wil overklokken door de multiplier op 13X166 te zetten (3000+) pakt ie multiplier 7 of 8 (weet niet meer welke maar kom dan onder de 1000Mhz uit)

Wat voor koeler gebruik je, gebruik je goede koelpasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 20:16:

Check eens je jumpers op je mobo. Als het goed is heb je een jumpertje die je laat switchen tussen 100(niet zeker), 133/166 en 200.
Meestal hebben de multipliers een dubbele waarde (dus zoals je zegt 13 wordt 7, 13,5 wordt 7,5) en regelt de CPU gewoon de goede, maar aangezien jij overclockt en misschien het jumpertje verkeerd heb staan zou het dus kunnen zijn dat je mobo de verkeerde multiplier inschakelt.

Waar je het jumpertje het beste op kan zetten is mij niet bekend, maar zet 'm gewoon anders dan 'ie al staat... ;)

Sharky >>> Beetje errug basic he... Als het niet stabiel loopt en de temps netjes zijn dan is het EERSTE wat je doet het voltage opschroeven (mits je natuurlijk binnen de marge van je geheugensnelheid zit...)...

[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 23-05-2003 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

charrel

Cortisol4life..

ik word gek, probeer al een maandje mijn setup dual channel lopend te krijgen. 1e x een revisie 1.04 bord geprobeerd te hebben met pc3200 winbond/twinmos 2x256ddr. No go, bootte wel op 200 mhz maar zodra ik een 3d aplicatie start schiet me beeldscherm op standby :(
2e poging: revisie 1.06 board met winbond/twinmos pc3200 2x256ddr. Zelfde verhaal, pc wou maximaal 3d aplicaties draaien op 197mhz.
3e poging : corsair pc3500 2x256ddr gehaald, erin gesleuteld. Taaadaaaa, weer geen 3d dingen.
Ik word er langzamerhand gek van, Die twinmos en corsair latjes willen niet eens in single mode lopen op 200mhz. Dit terwijl mijn oude samsung pc2700 geheugen op maximaal 210mhz wil draaien en dan doen alle 3d aplicaties het ook gewoon :( Heeft iemand een idee??
Ik sta ondertussen voor een klein raadsel. Mijn southbridge krijgt 1.85 volt en het geheugen krijgt 3.0 volt. Dit lijkt me dus echt wel voldoende. De reepjes staan speciaal aangegeven als werkend op ddr400 specs op de asus site. Mijn samsung juist niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
charrel schreef op 23 mei 2003 @ 20:58:
ik word gek, probeer al een maandje mijn setup dual channel lopend te krijgen. 1e x een revisie 1.04 bord geprobeerd te hebben met pc3200 winbond/twinmos 2x256ddr. No go, bootte wel op 200 mhz maar zodra ik een 3d aplicatie start schiet me beeldscherm op standby :(
2e poging: revisie 1.06 board met winbond/twinmos pc3200 2x256ddr. Zelfde verhaal, pc wou maximaal 3d aplicaties draaien op 197mhz.
3e poging : corsair pc3500 2x256ddr gehaald, erin gesleuteld. Taaadaaaa, weer geen 3d dingen.
Ik word er langzamerhand gek van, Die twinmos en corsair latjes willen niet eens in single mode lopen op 200mhz. Dit terwijl mijn oude samsung pc2700 geheugen op maximaal 210mhz wil draaien en dan doen alle 3d aplicaties het ook gewoon :( Heeft iemand een idee??
Ik sta ondertussen voor een klein raadsel. Mijn southbridge krijgt 1.85 volt en het geheugen krijgt 3.0 volt. Dit lijkt me dus echt wel voldoende. De reepjes staan speciaal aangegeven als werkend op ddr400 specs op de asus site. Mijn samsung juist niet :P
ik denk dat je met revisie 2.0 meer geluk hebt, maar pc3200 geheugen heb je toch alleen wat aan met de AMD 3200+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Sharkys schreef op 23 May 2003 @ 20:28:
[...]

Mijn 2500+ loopt niet stabiel @2800+.

Heb nu een boxed cooler, maar volgens mobo sensor niet te warm, ook als ik de heatsink aanraak is ie niet warm(handwarm).

Nu vraag ik me af of het nodig is het (cpu)voltage te verhogen?
Ja echt wel, probeer eerst maar eens op 1.75v. Bij mij loopt ENKEL door de core voltage omhoog te zetten de XP2500+ @ 3200+ 0ftewel MP11* en de FSB op 200 :P En dan loopt stabiel, ook enkel luchtkoeling.
De Tt Vulcano 7+ .

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 16:59

charrel

Cortisol4life..

Sharkys schreef op 23 mei 2003 @ 21:25:
[...]

ik denk dat je met revisie 2.0 meer geluk hebt, maar pc3200 geheugen heb je toch alleen wat aan met de AMD 3200+?
Nah }) xp1700 doen het ook goed op hoge fsb's hoor, speciaal die met goeie cores :D Ik draai het wel synschroon natuurlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb net een AXDA 1700DUT3C JIUHB 0312XPMW besteld....
rock and roll hoop ik, oprotten met die gare 2000+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahaaaaa, + 2x Raptor SATA op Raid 0 Loopt echt als een (snel) trein op dit MB,heb het nu eindelijk binnen en het werkt als een raket :)
Ik had er enige twijfels over,na eerdere reacties in dit topic te hebben gelezen,maar die twijfels zijn weg :D
Nu nog even de 3 ghz zien te halen met mijn prometeia 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Dit is echt een mega overclock bordje.. normaal is het een athlon 2500+ 333 fsb, met daarop 2x 256 mb PC2700. Ik heb hem nu op 3200+, mn geheugen en mijn mem op 400 fsb. Draait als een tiet.. dit alles wordt maar 48 graadjes met een zalman cooler :D

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
Hoe melig na een tiende volt meer draait mijn 2500+ @ 2800+ stabiel, met boxed cooler met arctic silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Gôh heus :? Dit gaat toch niet echt over de A7N8X of wel? Post dit soort dingen toch lekker in het OC-forum. En inderdaad, het is wel erg basic.

[ Voor 15% gewijzigd door TheLemon op 24-05-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik krijg binnenkort adsl welke van de 2 netwerkkaarten moet je gebruiken om aan te sluiten op een router.

Maakt het uit als je de pc in een netwerk wil zetten wat voor een netwerk kaartje je koopt voor de andere pc icm deze a7n8x deluxe??

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Henkus schreef op 24 May 2003 @ 15:18:
Ik krijg binnenkort adsl welke van de 2 netwerkkaarten moet je gebruiken om aan te sluiten op een router.

Maakt het uit als je de pc in een netwerk wil zetten wat voor een netwerk kaartje je koopt voor de andere pc icm deze a7n8x deluxe??
Nee en nee. Een netwerkkaart is een netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:06
Hmz, zonet men A7N8X Deluxe rev. 1.06 geflasht met de 1004 BIOS flash maar wat ik het rare vond, in de handleiding van men mobo staat er dat er gevraagd wordt of je een backup van jou oude BIOS wil maken.
Toen ik de naam intoetste en enter drukte, begon hij meteen met de flash.
OK, hij is wel gelukt en alles is in orde maar is dit normaal ?

Ook had ik gelezen dat de A7N8X (Deluxe) niet echt goed is in het overclocken van Barton cores, ik heb namelijk een 2800+ Barton die standard op 166x12.5 staat en aan 2083 Mhz draait. Nu heb ik hem tot 2125 Mhz gekregen maar als ik hoger ga geeft hij spontaan reboots of loopt Win XP gewoon muurvast, zelfs bij aanpassing van de VCORE. iemand een oplossing ?

[ Voor 36% gewijzigd door PeGys op 24-05-2003 16:28 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
PeGys schreef op 24 May 2003 @ 16:25:
Hmz, zonet men A7N8X Deluxe rev. 1.06 geflasht met de 1004 BIOS flash maar wat ik het rare vond, in de handleiding van men mobo staat er dat er gevraagd wordt of je een backup van jou oude BIOS wil maken.
Toen ik de naam intoetste en enter drukte, begon hij meteen met de flash.
OK, hij is wel gelukt en alles is in orde maar is dit normaal ?

Ook had ik gelezen dat de A7N8X (Deluxe) niet echt goed is in het overclocken van Barton cores, ik heb namelijk een 2800+ Barton die standard op 166x12.5 staat en aan 2083 Mhz draait. Nu heb ik hem tot 2125 Mhz gekregen maar als ik hoger ga geeft hij spontaan reboots of loopt Win XP gewoon muurvast, zelfs bij aanpassing van de VCORE. iemand een oplossing ?
Ja dit is normaal voor zover ik weet, heb er nog nooit iemand over gehoord.
Tweede gedeelte is ook gelul, lees een paar posts hierboven:). Let op de warmte, zowel van je proc als northbridge, let op je MP, en op de clock van je AGP, timings van het geheugen, dit is hier trouwens al tienduizend keer genoemt, mensen...LEES! |:( |:( :O

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Krewcial schreef op 24 mei 2003 @ 18:00:
[...]

Ja dit is normaal voor zover ik weet, heb er nog nooit iemand over gehoord.
Tweede gedeelte is ook gelul, lees een paar posts hierboven:). Let op de warmte, zowel van je proc als northbridge, let op je MP, en op de clock van je AGP, timings van het geheugen, dit is hier trouwens al tienduizend keer genoemt, mensen...LEES! |:( |:( :O
Men temps zijn nooit hoger gegaan dan 35°c
Ik heb hem samen oc'ed met iemand die zen 2000+ @ 2800+ op zelfde mobo heeft draaien en hij weet wel hoe te oc'en. Ook hij krijgt hem niet hoger dan 2125 Mhz zonder spontane reboots of vastlopers. Maar zal me er deze avond nog eens grondig meebezig houden.

[ Voor 6% gewijzigd door PeGys op 24-05-2003 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die bijvoorbeeld hun 2400+ op 2.3ghz hebben gekregen met dit bord, in combinatie met luchtkoeling. Je moet gewoon goed op alle aspecten letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 17:17:
waarom is die link naar bios versie 1005 beta van de startpost weggehaald, is er wat mis mee ofzow? ik draai erop nl.
Die staat wel op de mirrorsite, maar het zijn beta's, ik heb alleen Final's op de startpost gezet, wil niet verantwoordelijk zijn voor problemen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
  • Laatst online: 26-08 11:00
xentar schreef op 23 mei 2003 @ 17:39:
Wat is nu de beste manier om bij een 2400+ en asus a7n8x(rev1.04 non deluxe) combinatie de lagere mp's (die onder 12.5) te gebruiken? Ik kan ze nu ook kiezen, maar hij leest ze dan bv als 20 ipv 10. Ik heb al geprobeerd met alle biossen (uber als gewone), fsb-jumper op 100, cmos gecleared, maar ze blijven onderaan de lijst staan. Is er nog een andere manier dan met een draadje te gaan knoeien??
Ik heb net de wire trick gedaan, maar zonder effect: net geboot op 10*100, maar het is weer 20*100 :'( . 100% zeker de juist verbonden (heb het meermaals gechecked)
In de vorige delen waren er ook mensen met dit probleem, maar hun oplossing hebben ze blijkbaar niet gepost, want in hun sigs zie ik nu overal 190*11 enz staan. Wil niemand mij dan helpen :(

http://www.zelan.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 24 May 2003 @ 18:22:
[...]
Die staat wel op de mirrorsite, maar het zijn beta's, ik heb alleen Final's op de startpost gezet, wil niet verantwoordelijk zijn voor problemen enzo...
er staat anders niet bij dat het een beta is.
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socka/nforce2/a7n8x/
http://www.asus.com.tw/su...item.aspx?ModelName=A7N8X
voor revisie deux lijkt er gewoon een nieuwe bios te zijn

alhoewel de duitsers er wel een beta 1.05 hebben staan
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...t/nForce2/A7N8X/Rev_2_xx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Laatst online: 22:03
ik heb een asus A7N8X versie 2.0 heb vandaag het progje nvswap gedownload heb ik wat mee gerommeld en sinds dien heb ik geen geluid meer. Niet meer aand de voorkant van mijn Aopen H600 en ook niet acher voor mijn speakers weet iemand misschien wat de orginele instellingen zijn? Hij staat bij mij zo ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/ylyousou/NVSWAP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
hmz, heb je de meest voor de hand liggende dingen gecontroleerd ?
mute, volume, wave volume, ... ?

Je kan de nVidia Soundstorm drivers verwijderen via configuratiescherm - software en daarna gewoon herinstalleren met je Asus cdtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Laatst online: 22:03
ja natuurlijk dat is het eerste wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 20:16:
[...]

er staat anders niet bij dat het een beta is.
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socka/nforce2/a7n8x/
http://www.asus.com.tw/su...item.aspx?ModelName=A7N8X
voor revisie deux lijkt er gewoon een nieuwe bios te zijn

alhoewel de duitsers er wel een beta 1.05 hebben staan
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...t/nForce2/A7N8X/Rev_2_xx/
In de Meuktracker van Tweakers.net is de 1005 nog niet voorbij gekomen, en op het forum van NforceHQ staat ook erachter dat het nog een beta is..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

maar het is wel voor rev2 he :) dusss

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Heb ff de Nvidia driver packs aangepast, op de meuktracker van Tweakers.net stond dat er veel problemen waren met v2.41 WHQL en v2.42. Deze zijn ook verwijderd van de Nvidia site, kheb nu de oude erop gezet, v2.03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
ismael86 schreef op 24 May 2003 @ 21:23:
ik heb een asus A7N8X versie 2.0 heb vandaag het progje nvswap gedownload heb ik wat mee gerommeld en sinds dien heb ik geen geluid meer. Niet meer aand de voorkant van mijn Aopen H600 en ook niet acher voor mijn speakers weet iemand misschien wat de orginele instellingen zijn? Hij staat bij mij zo ingesteld:
[afbeelding]
Alllereerst zou ik je willen vragen om wat duidelijker te praten, van dit steenkool nederlands wordt ik niets wijzer in ieder geval. Geef een wat meer info, wat versta jij onder 'wat mee gerommeld'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een asus A7n8x deluxe en probeerde vandaag mijn mb te flashen naar 1.004 bios dat lukte.. ipv 1.004 werd 1002 weer erop gezet met de ALT-F2 optie pakte die automatisch de 1002 ..heel vreemd dus vervolgens op de oude wijze proberen ... daarvoor moest ik de floppy disk als bootdrive maken in bios.. geen probleem dacht ik eff in bios wijzigen opslaan en verder.. maar nu start het hele systeem niet meer op!! krijg helemaal geen beeld maar ook geen geluidsignalen ed... wie weet raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 17:37:
Ik heb een asus A7n8x deluxe en probeerde vandaag mijn mb te flashen naar 1.004 bios dat lukte.. ipv 1.004 werd 1002 weer erop gezet met de ALT-F2 optie pakte die automatisch de 1002 ..heel vreemd dus vervolgens op de oude wijze proberen ... daarvoor moest ik de floppy disk als bootdrive maken in bios.. geen probleem dacht ik eff in bios wijzigen opslaan en verder.. maar nu start het hele systeem niet meer op!! krijg helemaal geen beeld maar ook geen geluidsignalen ed... wie weet raad
je moet gewoon aleen de bios die je nodig hebt op de flop zz

ik denk dat je bios verkloot is
je kan :
1 insert key meteen indrukken na het opstarten
2 je batery er 1 minuutje uithalen en de voeding eraf
als dat niet werkt ,,,een nieuwe bios chip bestellen

[ Voor 14% gewijzigd door erikdeperik op 25-05-2003 20:19 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
of je moederbord gewoon terugbrengen en zeggen dattie d00d is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Krewcial schreef op 25 May 2003 @ 19:02:
BIOS flash = geen garantie meer

Tenzij de winkel zo goed is om tegen Asus te zeggen dat zij de BIOS geflashed hebben. Dan valt het onder hun verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een A7N8X2.0 (bios 1005) met een XP3000+ (een Zalman 6000Cu erop) maar als ik de comp net aanzet en dan in de bios kijk zie ik bij de temperatuur 67 graden ongeveer staan.
Staat de comp een poosje aan dan kan het oplopen tot 80 graden ongeveer, maar als ik aan de heatsink voel is die lang niet zo warm.
Zijn er meer mensen met zo'n probleem?.. want de COP functie vindt het niet altijd leuk dat er zo'n hoge temp reported wordt.. dan valt mijn systeem uit... of is er soms een manier om dat uit te zetten ?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je heatsink niet heet is, maar je cpu wel, dan lijkt het er op dat die twee geen goed contact hebben...

dus controleer of je heatsink goed gemonteerd zit en of er pasta tussen zit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 19:31:
Ik heb hier een A7N8X2.0 (bios 1005) met een XP3000+ (een Zalman 6000Cu erop) maar als ik de comp net aanzet en dan in de bios kijk zie ik bij de temperatuur 67 graden ongeveer staan.
Staat de comp een poosje aan dan kan het oplopen tot 80 graden ongeveer, maar als ik aan de heatsink voel is die lang niet zo warm.
Zijn er meer mensen met zo'n probleem?.. want de COP functie vindt het niet altijd leuk dat er zo'n hoge temp reported wordt.. dan valt mijn systeem uit... of is er soms een manier om dat uit te zetten ?...
Waarschijnlijk óf teveel, of té weinig koelpasta gebruikt....of andere crap ertussen...weetje zeker dat dat wel goed zit..want zo te horen geeftie de warmte niet goed door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
PeGys schreef op 25 May 2003 @ 19:05:
[...]

BIOS flash = geen garantie meer

Tenzij de winkel zo goed is om tegen Asus te zeggen dat zij de BIOS geflashed hebben. Dan valt het onder hun verantwoordelijkheid.
Kunnen zij van de buitenkant zien dat je bios ruk is? Volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Ik heb in men BIOS meestal een CPU temp staan van 48°c maar in eender welk monitoring programma in windows geeft hij 28° ~ 33°c aan (alle progs geven zelfde temp, temp varieert naar mate cpu gebruik etc tijdens monitoring.).
Ik heb een Thermalright SLK800 met 80mm enermax en van die koelpasta van Coolermaster (in goudkleurig tuubje). Met Artic Silver erop geeft hij juist hetzelfde enkel dan is de temp in monitoring progs een graadje hoger is.

Wel heb ik in MBM 5 bij Sensor 4 waar geen sensor geselecteerd is een metertje staan met constant 48°c op.

[ Voor 11% gewijzigd door PeGys op 25-05-2003 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Krewcial schreef op 25 mei 2003 @ 19:02:
lekkere vent ben jij zeg... ben gewoon eerlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan in de nabije toekomst 2x 512mb Twinmos PC3700 te kopen, maar nou weet ik niet of dat wel goed gaat met dit mobo. Iemand ervaringen met deze modules en waarom zijn ze zo goedkoop?:P:P 144 pleuro per module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
om je agp /pci te locken
op 66/33
op dit bord moet je dan de agp freq. in de bios op auto zz :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Canard schreef op 25 May 2003 @ 20:06:
[...]

lekkere vent ben jij zeg... ben gewoon eerlijk...
Van de goedheid van normale mensen maak ik geen misbruik, van de goedheid van bedrijven wel... waarom zou ik er zelf geld aan gaan uitgeven als ze em gratis voor me omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
erikdeprik schreef op 25 May 2003 @ 20:21:
om je agp /pci te locken
op 66/33
op dit bord moet je dan de agp freq. in de bios op auto zz :?
Als het goed is moet je em op 66mhz zetten, de AGP bus, de PCI bus wordt dan automatisch geselecteerd (AGP gedeeld door 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet wat de BESTE code is voor een barton ??? (dat stickertje op de CPU) qua OC-en ??? bij voorkeur het laagste voltage enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Krewcial schreef op 25 May 2003 @ 20:30:
[...]
Van de goedheid van normale mensen maak ik geen misbruik, van de goedheid van bedrijven wel... waarom zou ik er zelf geld aan gaan uitgeven als ze em gratis voor me omruilen?
Als je bij een beetje goede zaak je spullen koopt, doen ze daar niet moeilijk over en ruilen ze het artikel gewoon..

.... als je steeds terugkomt bij de winkel met kapotte spullen, zullen ze je na een paar keer wel een beetje raar aankijken denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Canard op 25-05-2003 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Krewcial schreef op 25 mei 2003 @ 20:30:
[...]

Ja man, die dingen zijn natuurlijk gratis voor bedrijven. En er werken ook geen normale mensen.

Beetje vage kijk op bedrijven heb jij zeg :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 20:39:
wie weet wat de BESTE code is voor een barton ??? (dat stickertje op de CPU) qua OC-en ??? bij voorkeur het laagste voltage enzo
Dit gaat dus totaal NIET over dit bord...en dus post je dat in het Barton OC topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Door Canard - Sunday 25 May 2003 20:45

Als je bij een beetje goede zaak je spullen koopt, doen ze daar niet moeilijk over en ruilen ze het artikel gewoon..

.... als je steeds terugkomt bij de winkel met kapotte spullen, zullen ze je na een paar keer wel een beetje raar aankijken denk ik.
Door Aikon - Sunday 25 May 2003 20:51

Ja man, die dingen zijn natuurlijk gratis voor bedrijven. En er werken ook geen normale mensen.

Beetje vage kijk op bedrijven heb jij zeg
Ja okay snap em, kheb het een beetje verkeerd neergezet, maar wat ik bedoelde is dat als je bios kaduuk is, dat je dan best wel terug kan gaan naar dat bedrijf met de mededeling dat ie het niet doet. Hoef je heus niet bij tevertellen dat je bios verkeerd geflashed is...geen slapende honden wakker maken..of ligt dat nou aan mij'?

[ Voor 15% gewijzigd door Krewcial op 25-05-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maybe dat het toch onder fabrieksgarantie valt.
en je kunt er natuurlijk zo een andere bios in duwen.
kdenk niet dat je je er crimineel om hoeft te voelen... toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 25 May 2003 @ 19:02:
Voorzover ik weet hoort een bios bij een moederbord en is in dit geval dus het moederbord dood ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Krewcial schreef op 25 mei 2003 @ 20:55:
[...]
Ja okay snap em, kheb het een beetje verkeerd neergezet, maar wat ik bedoelde is dat als je bios kaduuk is, dat je dan best wel terug kan gaan naar dat bedrijf met de mededeling dat ie het niet doet. Hoef je heus niet bij tevertellen dat je bios verkeerd geflashed is...geen slapende honden wakker maken..of ligt dat nou aan mij'?
Die winkel zal echt wel vragen hoe het komt dat ie het niet meer doet... jij kunt dan zeggen dat je het mobo zo gekregen hebt... één keer zullen ze dat wel pikken, maar een tweede keer wordt al moeilijker...

maar nu gaan we wel erg off-topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Ja klopt...mensen ff weer ontopic...:)

Edit: Ik vooral eigenlijk...

[ Voor 30% gewijzigd door Krewcial op 25-05-2003 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, heb nu eindelijk m'n A7V8X een rotschop gegeven en een A7N8X pcb 1.04 voor weinig _/-\o_ aangeschaft. wil dus meteen bios flashen van 1001 naar an8b1004 >:) , bootable disk gemaakt en alles volgens het boekje gedaan (alt-f2),
kan ik met mijn TB helemaal niets in typen |:( |:( |:( Wat doe ik nu fout of is er wat anders aan de hand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Zoals bekend, is het soms veiliger, en beter om in Windows te flashen, hoewel vele van jullie dit schuwen als de dood, is het bij dit bord toch beter. Ik heb al eerder problemen gehoord met het flashen via dos en dat Alt+F2 (of is dat hetzelfde?). Kweet verder niet hoe het zit met Rev2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 25 May 2003 @ 21:47:
Zoals bekend, is het soms veiliger, en beter om in Windows te flashen, hoewel vele van jullie dit schuwen als de dood, is het bij dit bord toch beter. Ik heb al eerder problemen gehoord met het flashen via dos en dat Alt+F2 (of is dat hetzelfde?). Kweet verder niet hoe het zit met Rev2.0
okee dan, zou je dan dit willen toelichten voor xp :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 21:16:
nou, heb nu eindelijk m'n A7V8X een rotschop gegeven en een A7N8X pcb 1.04 voor weinig _/-\o_ aangeschaft. wil dus meteen bios flashen van 1001 naar an8b1004 >:) , bootable disk gemaakt en alles volgens het boekje gedaan (alt-f2),
kan ik met mijn TB helemaal niets in typen |:( |:( |:( Wat doe ik nu fout of is er wat anders aan de hand :?
Ander probleem dus (mijn toetsenbord reageerde niet in het BIOS na het flashen), maar even goed:

EDIT: of kun je sowieso al niet flashen omdat je toetsenbord niet reageert in de ingebakken awdflash ? Dan moet je even naar de Asus site gaan en daar de flasher vandaan halen en met een bootflop opstarten. Ik zou je haast kunnen garanderen (maar ik doe het niet :9 ) dat je dan in ieder geval wel kunt typen.

WDFLASH <-- De goede voor A7N8X, zoals ook aangegeven in de handleiding How to flash

Ook nog handig: Allerhande bootdisks

En Krewcial >>> Zoals bekend, NOOIT in Windows flashen..... Wat als er iets vastloopt ? Dag dag BIOS... DOS is de veiligste en meest stabiele omgeving om je BIOS te flashen.

[ Voor 70% gewijzigd door KneoK op 25-05-2003 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 21:58:
[...]

okee dan, zou je dan dit willen toelichten voor xp :*)
In de startpost staat de Flash Utility...die moet je gebruiken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn mobo al zeker 10x geflashed vanuit windows... gaat prima...
btw ik snap niet waarom je zo bang bent voor flashen vanuit windows..
je bios doet helemaal nix zodra de pc is opgestart, je kan hem er zelfs zo uittrekken.
het enige wat je doet is wat data overschrijven in dat ding, gaat precies het zelfde als met awd flash util

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 25 May 2003 @ 22:05:
[...]

In de startpost staat de Flash Utility...die moet je gebruiken:)
:? startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Check mijn post even vlak boven je... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Uit de startpost:
-Award Bios Flash Utility Programma om je bios in Windows te flashen.
:) ff lezen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioWEB schreef op 25 mei 2003 @ 22:13:
[...]

Check mijn post even vlak boven je... ;)
dat heb ik dus allemaal gedaan, maar ik kan dus niet helemaal de tb bedienen in het flash-menu :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 22:28:
[...]

dat heb ik dus allemaal gedaan, maar ik kan dus niet helemaal de tb bedienen in het flash-menu :X
Je zei dat je via ALT+F2 de awdflash startte, toch ? Wat ik boven zei en de links die ik je gaf moet je gebruiken als je via DOS wilt gaan flashen.

Je maakt dus een BOOTFLOP met de laatste link.
Daar zet je AWDFLASH uit de eerste link + BIOS FILE op.
Je start op met de flop en start zelf even AWDFLASH.EXE op.
Je doet eerste de optie "Save to disk" oid.
Daarna flashen, en voila, nieuwe BIOS.

Heb je dit al geprobeerd ?

Gebruik je toevallig een USB toetsenbord ? Dan zou je kunnen kijken of je USB Legacy Keyboard Support aan kunt zetten in de BIOS (aanzetten kun je zekers, maar kijk dan even of deze optie ook daadwerkelijk aan staat.).

Lukt het dan nog niet dan zou je nog een ander toetsenbord kunnen proberen te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 20:11:
Ik ben van plan in de nabije toekomst 2x 512mb Twinmos PC3700 te kopen, maar nou weet ik niet of dat wel goed gaat met dit mobo. Iemand ervaringen met deze modules en waarom zijn ze zo goedkoop?:P:P 144 pleuro per module.
Over de 512mb kan ik niks zeggen, maar ik heb tweemaal pc3700 256 mb van twinmos aangeschaft. Die vielen wel tegen, op 400 mhz waren corsairs pc3200 sneller en stabieler... bij de 225 kreeg ik de pc niet meer na de bootscreen, maar dat kan ook aan de processor liggen (xp 1700+). Ze wouden boven de 205 niet op de snelle timings lopen, dus ik gebruik nu alsnog mijn Corsair modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
BioWEB schreef op 25 mei 2003 @ 22:03:
En Krewcial >>> Zoals bekend, NOOIT in Windows flashen..... Wat als er iets vastloopt ? Dag dag BIOS... DOS is de veiligste en meest stabiele omgeving om je BIOS te flashen.
Ja, 5 jaar geleden. Met dat aflash programma ofzo van Asus gaat er niks fout hoor. Tis een paar seconden werk en als je gewoon de meeste dingen afsluit loopt er niks fout. Of je moet ME hebben, maar XP loopt echt niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He.. dit bordje geeft bij mij totaal geen problemen. Loopt als een trein.

Nou mijn vraag. Ik heb nu een 20 gb 7200 rpm schijfje erin. Das te weinig, dus wil ik graag nieuwe gb's gaan kopen.
Klopt het dat het bordje Raid 0/1 ondersteunt met de Sata controller. Zo ja, wie heeft er al ervaring mee en hoe snel is het.

Mijn schij haalt nu een average van 30 mb/sec en een buffered read van 90 mb/sec

PS. Flashen in de bios heeft in het verleden veel problemen gegeven bij mij. Dus ik doe het nog steeds in de awdflash met F2. Geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Dit klopt als je de deluxe versie hebt. Check ff het grote SATA topic voor ervaringen en prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn specs.

Had vroeger op mijn a7v333 2 maxtors D740x in raid 0.
Was nog trager dan schijven appart. Nu vliegt het. Benchies komen later...
Alleen ben ik stilhorig :? en wil ik het geluid van de schijven reduceren.
Nu is mijn vraag: Mag je een harde schijf op zijn kop monteren? In de hoop dat de ene schijf het geluid van de andere opheft, omdat ze dan in tegengestelde richting draaien. Ik wou dit eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je mag ze wel op de kop monteren, maar dat gaat je geluidsprobleem echt niet oplossen heeh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Hmm, ik ben dus niet de enige met het "save settings on exit" bios dood verhaal.

Bios checksum failure is ook niet op te lossen met een cmos clear lijkt mij. Dat zou dan een cmos checksum failure opgeleverd moeten hebben ...

Nja, ik moet mijn bord in ieder geval terug gaan sturen omdat m'n bios dood is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 12:25:
je mag ze wel op de kop monteren, maar dat gaat je geluidsprobleem echt niet oplossen heeh
Het is maar om eens te proberen als het wat uitmaakt.
Ik wou alleen zeker zijn dat ik mijn 5 dagen oude 165 euro dure hd niet naar de eeuwige jachtvelden stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 13:08:
[...]

Het is maar om eens te proberen als het wat uitmaakt.
Ik wou alleen zeker zijn dat ik mijn 5 dagen oude 165 euro dure hd niet naar de eeuwige jachtvelden stuur.
offtopic:
Wat je ook kan doen is je hd in je kast hangen aan tiewraps, van die plastic bandjes, stond in Hardware.Info, schijnt ook te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik heb zelf gisteren een IBM Deskstar die erg veel herrie maakt tussen een paar stukken fietsband geklemd (geen schroefjes meer gebruikt vanwege contact) en de onderkant afgedekt met wat dik schuim, dit scheelt wel. Vooral het directe contact met de kast maakt veel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, resonantie is meesta de grote boosdoener in kasten.
ik heb zelf erg veel energie moeten steken op mijn eheim waterpomp resonantie vrij te krijgen. diverse bevestigingen geprobeerd, uiteindelijk bleek de beste oplossing dat ding gewoon los in de kast te plaatsen op een bedje van schuimrubber.
( nee ik ga niet lannen met een pc van 25 kilo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
kga zoiets ook maar ff proberen, maar nog iets, ik wil (na aanleiding van het bericht op tweakers dat alle Athlon XP's thoroughbred's zo ongeveer dezelfde core hebben) een XP 2000+ bestellen, ipv een 2400+ omdat die cores waarschijnlijk toch weinig verschillen... maar is dit dan gegarandeerd een thoroughbred? of zijn er nog steeds palomino's in omloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die mensen die een 'dood' BIOS hebben, als je Corsair geheugen gebruikt kun je in sommige gevallen na het flashen niet meer opstarten. Het lijkt dan inderdaad of je MB dood is.

Probeer dan eerst eens een ander reepje geheugen te plaatsen in plaats van het Corsair geheugen. Dan start ie waarschijnlijk wel op. Meteen het BIOS in, de geheugen timings handmatig op Sync (of 100%) zetten. Dan Save en Exit en daarna de stroom eraf halen. Nu het Corsair geheugen er weer in zetten, en dan draait het als een tierelier.

Als je geen Corsair hebt, controleer dan eens of bij het opstarten je nog wel aktiviteit op je floppydrive ziet. Zo ja, dan kun je een bootable floppy maken met daarop AWDFlash en een goed BIOS image. Kijk eens op www.nforcershq.com in het Forum voor de ASUS A7N8X naar de topics met de Uberbios versie. Daar is ook wel een Image te vinden om zo'n Bootflop te maken.

Als al die trucs niet werken (en de eerder genoemde zoals stroom eraf, batterij eruit, Clearcmos procedure) dan is het waarschijnlijk inderdaad terug naar de Leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Krewcial schreef op 26 May 2003 @ 13:21:
[...]

offtopic:
Wat je ook kan doen is je hd in je kast hangen aan tiewraps, van die plastic bandjes, stond in Hardware.Info, schijnt ook te helpen...
Maar dat doet de performance best wel afnemen. Doordat de hdd kan bewegen, moet de lees/schrijfkop meer bewegingen doen dus is 'ie langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Hmmm nou ik denk niet dat dat echt merkbaar is, zeker niet als je em voor mp3 opslag gebruikt enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Krewcial schreef op 26 mei 2003 @ 17:33:
Hmmm nou ik denk niet dat dat echt merkbaar is, zeker niet als je em voor mp3 opslag gebruikt enzo...
Nee dan niet uiteraard. Lijkt me nogal logisch.
Maar tis wel gewoon zo dat de performance achteruit gaat. Of het merkbaar is, of dat je het erg vindt is een 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn A7N8X Deluxe 2.0 ligt al een 2 weken in de kast |:( en ik heb vandaag toch maar ns een processor (2500+) en koeler (Zalman 6000Cu 8)) besteld. Nu heb ik echter een paar vraagjes, die ongetwijfeld ergens in dit topic zullen staan, hoewel ik de oplossingen niet kan vinden. Als geheugen heb ik 2x 256 PC2700 kingston (geen hyper-x).

1. Het BIOS save-on-exit probleem komt toch een paar keer voor, hier heb ik dus geen zin in (duh). Het schijnt dat de uberbios helpt. Zijn er ook nadelen aan de uberbios / wat verandert er nog meer tov de normale? Hoe zit het met garantie (als je je mobo d00dt met uberbios)?

2. Overklokprestaties ben ik natuurlijk wel benieuwd naar >:). Iemand met ongeveer eenzelfde config al wat benchmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Okay maar ff weer ontopic graag:)...ksta op het punt om m'n oude zooi (zie sig) aan me opa te verkopen....en dan het volgende te bestellen @ Salland:

Asus A7N8X Deluxe Rev2.0
AMD Athlon XP 2000+
256MB Corsair PC3500
Coolermaster Aero7

Zit nog te twijfelen of ik nou die 2000+ neem of een 2400+, en of ik die coolermaster neem of een Zalman 6000CU...suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 17:58:
Mn A7N8X Deluxe 2.0 ligt al een 2 weken in de kast |:( en ik heb vandaag toch maar ns een processor (2500+) en koeler (Zalman 6000Cu 8)) besteld. Nu heb ik echter een paar vraagjes, die ongetwijfeld ergens in dit topic zullen staan, hoewel ik de oplossingen niet kan vinden. Als geheugen heb ik 2x 256 PC2700 kingston (geen hyper-x).

1. Het BIOS save-on-exit probleem komt toch een paar keer voor, hier heb ik dus geen zin in (duh). Het schijnt dat de uberbios helpt. Zijn er ook nadelen aan de uberbios / wat verandert er nog meer tov de normale? Hoe zit het met garantie (als je je mobo d00dt met uberbios)?

2. Overklokprestaties ben ik natuurlijk wel benieuwd naar >:). Iemand met ongeveer eenzelfde config al wat benchmarks?
Zonde van je bord, lol :P ...

Geheugen is verder goed, wat punt 1 betreft, als je gewoon in Windows flashed met het programmatje van Asus, dan zou het gewoon goed moeten werken, dus geen zorgen. Überbios unlocked als het ware meerdere opties voor je bord, voornamelijk voltages, en nee ik denk niet dat het erg veel uitmaakt voor je garantie, want als je bord dood is, kunnen ze moeilijk checken welke bios erop zit imo. Wat je tweede punt betreft, je kunt je proc behoorlijk wat opkrikken omdat hij nu maar op 1.8ghz loopt, kan nog wel wat meer hebben, zeker met die koeler, maar qua FSB denk ik niet dat je erg veel hoger kan dan 333mhz, vanwege je geheugen, of je zou erg slappe timings krijgen... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 26 May 2003 @ 18:00:
Okay maar ff weer ontopic graag:)...ksta op het punt om m'n oude zooi (zie sig) aan me opa te verkopen....en dan het volgende te bestellen @ Salland:

Asus A7N8X Deluxe Rev2.0
AMD Athlon XP 2000+
256MB Corsair PC3500
Coolermaster Aero7

Zit nog te twijfelen of ik nou die 2000+ neem of een 2400+, en of ik die coolermaster neem of een Zalman 6000CU...suggesties?
Ik zou gaan voor 2000+ met Zalman (of gelijk een 2500+ natuurlijk :7). Die Aero ziet er maar wat gammel/lelijk uit (plastic) vind ik persoonlijk. Daarnaast is een Zalman wel 10x zo stil :Y). Met een beetje mazzel kun je die 2000+ een endje verder opfokken dan een 2400+. Verder merk je die paar 100 mhz verschil (bij eenzelfde core) volgens mij amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 23:23:
[...]

Over de 512mb kan ik niks zeggen, maar ik heb tweemaal pc3700 256 mb van twinmos aangeschaft. Die vielen wel tegen, op 400 mhz waren corsairs pc3200 sneller en stabieler... bij de 225 kreeg ik de pc niet meer na de bootscreen, maar dat kan ook aan de processor liggen (xp 1700+). Ze wouden boven de 205 niet op de snelle timings lopen, dus ik gebruik nu alsnog mijn Corsair modules.
Mja, heb ff wat reviews bekeken. En denk dat ik voor pc3200 Twinmos geheugen ga. Het probleem is dat Twinmos verschillende versies heeft en ik moet Twinmos/Winbond geheugen hebben, met CH-5 (5ns) chips. Weet iemand toevallig een winkel die dit geheugen met deze chips verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Neej, dit topic gaat over de A7N8X....:) maar dat wist je al...gebruik pricewatch, en mail naar de bedrijven! Toon een beetje initiatief...we doen hier niet alles voor je hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 19:14:
[...]

Ik zou gaan voor 2000+ met Zalman (of gelijk een 2500+ natuurlijk :7). Die Aero ziet er maar wat gammel/lelijk uit (plastic) vind ik persoonlijk. Daarnaast is een Zalman wel 10x zo stil :Y). Met een beetje mazzel kun je die 2000+ een endje verder opfokken dan een 2400+. Verder merk je die paar 100 mhz verschil (bij eenzelfde core) volgens mij amper.
Lijkt mij ook een goed id, maar ze kunnen niet garanderen dat ik een Thoroughbred B krijg...hoe maak ik dit zeker? En is het erg moeilijk om die Zalman erop te krijgen...heb niet zoveel ervaring met het plaatsen van koelers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 26 May 2003 @ 19:41:
Neej, dit topic gaat over de A7N8X....:) maar dat wist je al...gebruik pricewatch, en mail naar de bedrijven! Toon een beetje initiatief...we doen hier niet alles voor je hoor...
Ik had al mailtjes gestuurd naar bedrijven, maar als iemand meteen wist welk bedrijf hem verkocht dan is het natuurlijk helemaal makkelijk. Ik verwacht niet dat jullie mailtjes gaan sturen ofzo voor mij :o. Maar excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Krewcial schreef op 26 May 2003 @ 19:42:
[...]

Lijkt mij ook een goed id, maar ze kunnen niet garanderen dat ik een Thoroughbred B krijg...hoe maak ik dit zeker? En is het erg moeilijk om die Zalman erop te krijgen...heb niet zoveel ervaring met het plaatsen van koelers..
Koelpasta op core, CPU in socket, heatsink klem onderaan aan pinnetjes vastmaken, schroevendraaier nemen (platte), in het haakje zetten en aan de andere kant vaststeken achter de 3 pinnetjes, is niets moeilijks aan, gewoon zien dat je schroevendraaier niet in je mobo schiet (als hij zou uitschuiven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 26 mei 2003 @ 19:42:
[...]

Zalman is er net zo makkelijk op te krijgen als die Aero7 naar mijn weten :). Verder kun je misschien mailen naar andere bedrijven zoals maxpert. Desnoods kun je voor de 2100+ gaan, die altijd een T'bred is. Als ze het je niet kunnen garanderen lijkt het mij dat ze dus alleen Palo's verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm. ik heb net mn rev 2.0 gekregen en mijn netwerkcontroller maakt piepgeluiden...
is dit een bekend iets of heb ik alweer mazzel?? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serialkiller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08-2023

serialkiller

Rare jongens die pc&#039;s....

Wat is nu de beste methode om na een overclock je systeem te testen op stabiliteit? Wat ik nu doe; eerst memtest (voor winxp en overklokken!) dan pcmark 2001 en 3Dmark 2001SE, sisoft burn in, SuperPi op 32m en prime95. Als laatste gewoon de pc gebruiken, mail, IE, Office, gamen etc...

Samsung S8 | | leukste tweak: 2x512 ADATA PC3200 11-3-2-2@2,8v |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Door BlueForce - Monday 26 May 2003 21:11

Koelpasta op core, CPU in socket, heatsink klem onderaan aan pinnetjes vastmaken, schroevendraaier nemen (platte), in het haakje zetten en aan de andere kant vaststeken achter de 3 pinnetjes, is niets moeilijks aan, gewoon zien dat je schroevendraaier niet in je mobo schiet (als hij zou uitschuiven).
Bedankt voor deze snelle cursus:)
Door E-mail - Monday 26 May 2003 21:13

Zalman is er net zo makkelijk op te krijgen als die Aero7 naar mijn weten . Verder kun je misschien mailen naar andere bedrijven zoals maxpert. Desnoods kun je voor de 2100+ gaan, die altijd een T'bred is. Als ze het je niet kunnen garanderen lijkt het mij dat ze dus alleen Palo's verkopen.
Nou het probleem lijkt me dat de CU6000 meer dan 400 gram weegt, en de Aero7 200 nog wat....das dus het dubbele, kheb geen zin om m'n core af te brokkelen namelijk..:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
serialkiller schreef op 26 May 2003 @ 22:05:
Wat is nu de beste methode om na een overclock je systeem te testen op stabiliteit? Wat ik nu doe; eerst memtest (voor winxp en overklokken!) dan pcmark 2001 en 3Dmark 2001SE, sisoft burn in, SuperPi op 32m en prime95. Als laatste gewoon de pc gebruiken, mail, IE, Office, gamen etc...
lol >:) nou ik denk dat als je pc dat allemaal doorstaat dattie dan wel stabiel draait hoor })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Krewcial schreef op 26 mei 2003 @ 22:20:
[...]

Bedankt voor deze snelle cursus:)

[...]

Nou het probleem lijkt me dat de CU6000 meer dan 400 gram weegt, en de Aero7 200 nog wat....das dus het dubbele, kheb geen zin om m'n core af te brokkelen namelijk..:(
Er zit namelijk ook een installation guide bij die zalman (normaalgezien).

Ikzelf heb een Thermalright SLK800 (Weight: 505g (heat sink only)) geen probleem. De heatsink wordt gedragen door de socket, niet door de core. En de cores van tegenwoordig kunnen wel tegen een stootje hoor.
Wel opletten als je je case vervoert of je hem ergens neerzet, als hij een zware schok krijgt, kan de socket afbreken door het gewicht van de heatsink.

[ Voor 12% gewijzigd door PeGys op 26-05-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serialkiller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08-2023

serialkiller

Rare jongens die pc&#039;s....

Krewcial schreef op 26 mei 2003 @ 22:24:
[...]

lol >:) nou ik denk dat als je pc dat allemaal doorstaat dattie dan wel stabiel draait hoor })
hahaha ;) ja dat snap ik.... het duurt alleen zo lang. Wou dat er 1 proggie was die het allemaal teste en het verloop in een log bijhield ofzo... maar ik ga off topic... :z

Samsung S8 | | leukste tweak: 2x512 ADATA PC3200 11-3-2-2@2,8v |

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.