Ik volg dit draadje (alledrie de delen) al een tijdje want sinds een maand of twee heb ik dit plankje. Het is een Nondeluxe rev 1.04 bios 1002. Daarop heb ik een Barton 2800+ geprikt samen met de standaardkoeler van AMD. Verder gebruik ik 2 x 512 Mb Corsair geheugen, een Ati Radeon 9500 128 Mb en een 80 GB WD schijf. Dit alles zit in een Antec lanboy kast met 350 wat voeding. Tevens zitten er in een CD-RW en een Zipdrive. In het bios staat alles op 'Normal' dus daar ook geen rare dingen, kortom, een redelijk doorsnee systeem.
In het begin liep alles als een trein maar ik had natuurlijk al gelezen over de verschillende problemen zoals die met het bios, spontane reboots, combinatie moederbord/WD schijf e.d. en ik ondervond niets van dat alles.... tot vorige week

Zomaar, tijdens gewoon iets doen, beetje surfen, werken met Dreamweaver en/of Photoshop boot de PC spontaan. Beeld wordt zwart en hij begint vrolijk weer opnieuw. Nu weet ik wel wat zaken om naar te kijken waar dat aan kan liggen maar het vreemde vind ik dat het steeds vaker lijkt te gebeuren, gisteravond twee keer binnen een kwartier, en dat er bepaalde drivers corrupt raken. Ik moest gisteren al voor de tweede keer m'n drivers installeren voor m'n digicamera. Asusprobe werdt niet meer automatisch opgestart, dat vinkje was ineens weg en dat soort 'vreemde' zaken. Het ligt -volgens- mij niet aan de temperatuur, die zijn volgens het bios en Asusprobe zo rond de 31 graden idle en 51 graden stressed.
Nu ben ik niet zo'n tweaker; ik zet een PC met m'n ogen dicht in elkaar maar OC'en en dat soort zaken daar doe ik niet aan. Toch zei mijn gevoel gisteravond dat als ik de Vcore van m'n CPU wat omhoog zou gooien de problemen minder zouden zijn. Eerlijk, ik weet niet waar ik het vandaan haal maar het lijkt alsof mijn PC wat meer 'prik' nodig heeft dus ik dacht, hoppa, gaan met die banaan en ik heb de Vcore op 1,675 gezet. (stond op 1,65)....
Daarna heb ik vrolijk weer van alles kunnen doen! Ik weet dus niet of dit 'de' oplossing is maar tot nu toe gaat-ie weer toppie. Temps blijven ok, idle 31 en stressed zo rond de 53 graden. Ik heb er voor de zekerheid nog wel een fan bijgeplaatst maar dat heb ik liever niet ivm de herrie.
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken. Is dit een (goeie) oplossing, loop ik te kloten of heb ik gewoon mazzel?