Groot Asus A7N8X Topic Deel 3

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 1.734 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84812

Anoniem: 84812 schreef op 09 June 2003 @ 18:35:
mmm dit gaat niet goed zet mijn Asus a7n8x met xp2200+en 256 ddr geheugen (2700)
aan en er gebeurt helemaal niks meer heeft het wel goed gedaan batt eruit gehad en de bios rest maar nog niks bordje er uit gehaald helemaal kaal op gestart nog steeds dood ook hoor ik helemaal geen piepjes video kaartje getest op een ander systeem werkt gewoon voeding ook goed pfft cpu er uit en er weer in gedaan met de vulcano 9 er weer op en goed aan gesloten maar nog niks ik weet het ff niet meer mischien zie ik iets over het hoofd ??? :(
naar de winkel geweest die hebben ff getest en ja hoor mainb is dood nou gewoon een nieuwe gekregen kom thuis ff kijken en ja hoor rev 2.0
ik blij en alles doet het ook weer :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2023

Manis

a4

Ff ter info:

Ik wist niet of het al bekend was, maar ik was er wel blij mee. 400Mhz FSB support nu ook op rev 1.06 of lager...

: : New BIOS for A7N8X Series to Upgrade to Athlon XP 3200+ with 400 FSB

Current owners of ASUS A7N8X series motherboards are in luck. ASUS now offers a new BIOS for these popular motherboards, based on PCB 1.06 or earlier version, to support AMD's latest Athlon XP 3200+ with 400MHz FSB. Download the BIOS from

A7N8X series motherboards based on the PCB 2.0 support the Athlon XP 3200+ and 400MHz right out of the box.

New BIOS for A7N8X Motherboard

New BIOS for For A7N8X Deluxe Motherboard

ASUS Motherboard CPU Support List

Note:
-The new BIOS is not compatible with A7N8X series motherboards with PCB 2.0.
-PCB versions are printed clearly next to the model name between the PCI slots.

http://www.asus.com/news/2003/20030517.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Leuke copy/paste Manis (je post klopt ergens niet helemaal :? ), maar je vergeet de BIOS-versie erbij te zetten? Wel zo handig, dan weten mensen meteen of ze em al hebben of niet, zonder op die link te hoeven klikken ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik las op de Duitse Asus-site, dat een Athlon XP minimaal 20A op 3,3V en 25A op 5V moet hebben, ik heb maar 15A op de 3,3V (dat staat tenminste op mijn voeding). In Asus probe is hij wel keurig iets meer dan 3,3V altijd, als ik ampères te kort zou hebben zou die spanning toch ook wel een beetje inzakken?
Of zou dit toch problemen kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
TheLemon schreef op 10 juni 2003 @ 18:05:
Ik las op de Duitse Asus-site, dat een Athlon XP minimaal 20A op 3,3V en 25A op 5V moet hebben, ik heb maar 15A op de 3,3V (dat staat tenminste op mijn voeding). In Asus probe is hij wel keurig iets meer dan 3,3V altijd, als ik ampères te kort zou hebben zou die spanning toch ook wel een beetje inzakken?
Of zou dit toch problemen kunnen geven?
Denk niet dat dat problemen geeft...anders had je dat wel gemerkt...

Over die bios...kijk eens een paar posts terug...en even op de startpost...zijn allang geupdate:) toch bedankt trouwens..:P

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ten eerste een vraag:
de lampjes van mijn netwerkkaart blijven aan, ook als de computer uitstaat.
weet iemand hoe ik dit kan uitzetten?
ik heb alle wol's e.d. in de bios uitgeschakeld, maar toch blijft hij branden. nu zit ik daar niet zo mee, alleen mijn vriendin vind het een beetje irri.

daarnaast heb ik enkele benschmarks :)

vergelijking van een msi k7t266 pro 2 met een asus a7n8x dlx.
bios versies:
msi: de nieuwste
asus: de 1003 versie
amd xp1600+
allebei de keren oc'ed naar 1700+ (fsb 140)

op hd-gebied maakt het niet veel uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
processor prestaties:
MIPS    FLOPS   integer floatpoints
4032    2019    7889    9233        --> msi
4042    2024    7933    9288        --> asus

en dan de beste boost:
dit is (natuurlijk) op geheugengebied

int     float   (MB/s)
1755    1658    msi
2131    2032    asus

ik zal nog een 3dmark 2003 bensch draaien en dan in een excel sheetje neerzetten.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maestro.mosjuh schreef op 10 June 2003 @ 20:24:
ten eerste een vraag:
de lampjes van mijn netwerkkaart blijven aan, ook als de computer uitstaat.
weet iemand hoe ik dit kan uitzetten?
Dat kan op 3 manieren:
1) voeding aan de achterkant uitschakelen
2) een stekkerdoos met een schakelaar nemen
3) LED eraf solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik zit nu met een probleem.... Wanneer ik een cd in mijn dvd of cdrw stop en daarvan wil ik booten dan begint dat ding constant achter elkaar te piepen in setjes van 3 kortje piepjes achter elkaar zodra hij iets van de cd wil lezen. Dit doet hij ook als ik bijvoorbeeld het commando dir gebruik evenals bij elk ander commando.

Ik krijg ook de melding. Secundairy IDE (waar de dvd en de cdrw op aangesloten zijn) no 80 conductor cable installed

Ik heb gewoon de IDE cable gebruikt die bij het mobo zat. Iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86412

HitmanWVU schreef op 10 juni 2003 @ 20:54:
Ik zit nu met een probleem.... Wanneer ik een cd in mijn dvd of cdrw stop en daarvan wil ik booten dan begint dat ding constant achter elkaar te piepen in setjes van 3 kortje piepjes achter elkaar zodra hij iets van de cd wil lezen. Dit doet hij ook als ik bijvoorbeeld het commando dir gebruik evenals bij elk ander commando.

Ik krijg ook de melding. Secundairy IDE (waar de dvd en de cdrw op aangesloten zijn) no 80 conductor cable installed

Ik heb gewoon de IDE cable gebruikt die bij het mobo zat. Iemand hiervoor een oplossing?
Heb dit alleen gezien bij niet goed aangesloten cable. misschien nog eens dubbel checken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
Anoniem: 86412 schreef op 10 June 2003 @ 21:06:
[...]

Heb dit alleen gezien bij niet goed aangesloten cable. misschien nog eens dubbel checken ?
Het kan maar op 1 manier, want in elke IDE-connector zit een zwart blokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

HitmanWVU schreef op 10 June 2003 @ 20:54:

Wat ik zou doen is even kijken of er geen 'vouwen' in je flatcables zitten, of vreemde hoeken... zou namelijk net op een kabelbreukje kunnen duiden...

die 3 piepjes zouden daar dus ook de reden van kunnen zijn...
Anoniem: 84812 schreef op 09 June 2003 @ 18:35:
mmm dit gaat niet goed zet mijn Asus a7n8x met xp2200+en 256 ddr geheugen (2700)
aan en er gebeurt helemaal niks meer heeft het wel goed gedaan batt eruit gehad en de bios rest maar nog niks bordje er uit gehaald helemaal kaal op gestart nog steeds dood ook hoor ik helemaal geen piepjes video kaartje getest op een ander systeem werkt gewoon voeding ook goed pfft cpu er uit en er weer in gedaan met de vulcano 9 er weer op en goed aan gesloten maar nog niks ik weet het ff niet meer mischien zie ik iets over het hoofd ??? :(
Het is dus inmiddels opgelost voor je (pure mazzel dus, ik kreeg het niet voor elkaar om dat ding om te 'ruilen' en het op een DOA o.i.d. te schuiven) wat je in dat geval ook even zou kunnen doen, (kwam bij mij door massaal mn CMOS te resetten op de 'hot' manier, dus on-power omdat ik aan het overclocken was) is hot-flashen... werkt ook goed maar dan moet je wel iemand kennen met hetzelfde mobo...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

HitmanWVU schreef op 10 June 2003 @ 20:54:

Lijkt me vrij duidelijk, ofwel je kabel is stuk -> andere proberen.
Of je hebt, zoals de melding ook al zegt, geen 80-aderige Ultra-Ata kabel gebruikt, maar een oude 40-aderige (ja die zitten er ook bij in de doos).
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86412

HitmanWVU schreef op 10 June 2003 @ 21:35:
[...]

Het kan maar op 1 manier, want in elke IDE-connector zit een zwart blokje
Ik bedoel bv aan een kant er niet helemaal in dan word ie niet als de juiste cable herkent etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
offtopic:
@ DanZ, ik heb exact dezelfde videokaart als jij hebt...draait ie een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:27
Ik moet de computer van een collega repareren en dacht aan dit moederbordje alleen nu ziet ik dat hij een Geforce 2 MX200 64mb videokaartje heeft.

En waarschijnlijk gaat dat niet werken omdat het moederbord alleen 1.5v agp ondersteunt.

Klopt dit of heb ik het mis???

Dit is beetje een spoed vraag omdat morgen de spullen gehaald worden.

Dus wie weet dit en kan mij helpen hiermee?

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Dan moet je ff in de faq kijken van VB, daar staat het uitgelegd. Maar zo oud is die MX400 toch ook weer niet, lijkt me wel dat dat moet kunnen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
Laat hem gelijk een fatsoenlijke videokaart halen, Als je dan toch dat geld wil spenderen aan een moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 10:27
barrel schreef op 10 June 2003 @ 23:56:
Laat hem gelijk een fatsoenlijke videokaart halen, Als je dan toch dat geld wil spenderen aan een moederbord
Sommige mensen hebben het niet zo breed als jou. :+

En dan geven ze het geld liever niet uit aan videokaart omdat ze toch nooit een spelletje spelen. ;)

Dus het word of dit moederbord of snel een andere zoeken zodat het wel werkt in combinatie met die videokaart

[ Voor 15% gewijzigd door Yamy_Daffy op 11-06-2003 00:02 ]

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ok, en dan hier de benschmarkresults van 3dmark 2003 (gepatched tot 330)
ook deze benchmark leunt voor een gedeelte op geheugen

msi k7t266pro2, amd XP 1600+@1700+ (fsb = 140), geheugen 2x 512MB @cas2 (140 fsb).
1520

asus a7n8x dlx rev2 (1003 bios), amd XP 1600+@1700+ (fsb = 140), geheugen 2x 512MB @cas2 (140 fsb dual channel).
1602

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
Mijn probleem is opgelost door uberbios 1005 te flashen, maar de "no 80 conductor cable" melding staat er nog wel.

edit:
Probleem toch niet weg. Booten met cd-rom in de dvd geeft zelfs al problemen, maar verder alles goed :|

Systeem:

Asus a7n8x rev2.0 (1005 uberbios)
AMD XP 2800+(166x12.5) Barton @ 3200+(200x11)
2x 256MB Kingston pc3200 dual channel (geen hyperx)

Nog een vraag van mijn kant: CPU clocken doe ik al zolang ik pc's heb, maar geheugen blijf ik meestal vanaf. Het geheugen is CL2,5, maar er staan nog veel meer memory-instellingen. Wat raden jullie me aan en af. Momenteel 7-3-3-2.5 (standaard 8-3-3-3) (7-2-2-2.5 crashte)

[ Voor 18% gewijzigd door HitmanWVU op 11-06-2003 02:08 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70038

vraagje: ik heb 2 A7N8X Deluxe borden en op beide zit in de AGP port een klein clipje. Er zat eerst een stickertje op maar die ben ik kwijt. En er stond iets op dat stickertje over verwijderen bij AGP Pro ofzoiets. Ik heb nu 2 AGP8x kaarten erin zitten. Ik neem aan dat AGP Pro hetzelfde is als AGP8X? Alleen beide kaarten doen het perfect, terwijl die clipjes er dus nog in zitten. Moet ik die clipjes alsnog weghalen of kan ik ze gewoon laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35577

Anoniem: 70038 schreef op 11 June 2003 @ 02:55:
vraagje: ik heb 2 A7N8X Deluxe borden en op beide zit in de AGP port een klein clipje. Er zat eerst een stickertje op maar die ben ik kwijt. En er stond iets op dat stickertje over verwijderen bij AGP Pro ofzoiets. Ik heb nu 2 AGP8x kaarten erin zitten. Ik neem aan dat AGP Pro hetzelfde is als AGP8X? Alleen beide kaarten doen het perfect, terwijl die clipjes er dus nog in zitten. Moet ik die clipjes alsnog weghalen of kan ik ze gewoon laten zitten?
Volgens mij is het toch wat anders hoor
ik heb ook een a7n8x met een v9480 is ook een agp 8x kaart, pro is ook agp 8x maar wordt alleen door readon gebruikt :) blijkbaar hebben die daar extra pinnetjes voor nodig ofzow :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24175

lo allemaal,

ik bezit sinds gisteren ook dit mooie bordje van asus _/-\o_ , maar heb nu een probleempje, kheb wat zitten spelen in het bios en nu krijg ik geen beeld meer als ik wil booten, ook geen piepje ofzo, kheb de batterij eral uitgehad en jumpertje ook al op 2-3 gezet, maar het helpt niks iemand mischien een ander ideetje ? als je meer info moet hebben dan moet je het even zeggen

specs:

Athlon 2800+
Asus A7N8X Deluxe (!)
kingston 512 ddr
geforce 4 ti 4400 (jah die heb ik goed aangeduwt)
2* 80gb maxtor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
Anoniem: 24175 schreef op 11 June 2003 @ 09:12:
lo allemaal,

ik bezit sinds gisteren ook dit mooie bordje van asus _/-\o_ , maar heb nu een probleempje, kheb wat zitten spelen in het bios en nu krijg ik geen beeld meer als ik wil booten, ook geen piepje ofzo, kheb de batterij eral uitgehad en jumpertje ook al op 2-3 gezet, maar het helpt niks iemand mischien een ander ideetje ? als je meer info moet hebben dan moet je het even zeggen

specs:

Athlon 2800+
Asus A7N8X
kingston 512 ddr
2* 80gb maxtor
Ben je niet vergeten je jumper terug te zetten naar de 1-2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HitmanWVU schreef op 11 juni 2003 @ 10:04:
[...]
Ben je niet vergeten je jumper terug te zetten naar de 1-2 ?
nee, kheb het precies zo gedaan als in het boekje stont, eerst batterij eruit, dan jumper op 2-3 zetten, even w88, daarna jumper weer op 1-2 gezet, en de batterij er weer in en starten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 21:23
Brigitte schreef op 08 June 2003 @ 21:46:
[...]

Dan moet je in elk geval niet bij Informatique bestellen, die beloven nl. revisie 2.0 en sturen vervolgens 1.06. Als je daarover klaagt, krijg je te horen dat zulke toezeggingen niet gedaan mogen worden :(
Raar verhaal. Ik heb vorige week dinsdag via internet een revisie 2.0 besteld, deluxe. Even gebeld om te checken dat het een 2.0 betrof. Dat werd bevestigd. 1 Dag later bordje in huis, en werkt perfect!

Alleen jammer dat ze me HyperX Kingston bagger niet hadden afgeraden, dus ik kon terug om om te ruilen voor Corsair TwinX en dat spul is SUPER! Draait nu retestabiel op mijn Barton 2500+ (nog niet overgeclockt).

Kortom, misschien had je iemand aan de lijn met een ochtendhumeur, maar ik heb tot nu altijd erg goeie ervaringen met Informatique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73936

Klopt het dat met bepaalde drivers je brander het niet meer doet. Ik heb voor mijn verjaardag een Philips brander gekregen. Alleen tijdens het brander geeft hij een communication error.

10:50:57 #20 MMC -1024 File Writer.cpp, Line 333
Communication failure

10:50:57 #21 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 222
all writers idle, stopping conversion

10:50:57 #22 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 216
conversion idle, stopping reader

10:50:59 #23 CDR -201 File WriterStatus.cpp, Line 194
Invalid write state

10:50:59 #24 TRANSFER -18 File WriterStatus.cpp, Line 194
Could not perform EndTrack

10:50:59 #25 Text 0 File Mmc.cpp, Line 13181
<PHILIPS CDRW5224 > start Close Session

10:51:19 #26 Phase 38 File dlgbrnst.cpp, Line 1655
Burn process failed at 40x (6.000 KB/s)

Heeft dit te maken met de drivers en het bordje? Want zoiets ligt mij wel bij. Zoniet dan vraag ik het in een andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
komt waarschijnlijk doordat je de buggy nvidia-ide drivers hebt geinstalled, (zat in nforce drivers versie 4.2x)
check nforce-drivergedeelte op nvidia.com (staat een uitleg om n rollback te doen van 4.2x naar 3.02 die het wel goed doet)
zie--> Nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 16:17
Weet iemand toevallig welke nforce2 mobo's van andere merken dezelfde connector layout hebben als de Asus A7N8X Deluxe (dus met 6 audio aansluitingen - voor Soundstorm - en 2 LAN aansluitingen op de achterzijde).

ik ben niet tevreden over mijn huidige Leadtek (te weinig aansluitingen voor 5.1 sound en geluidsingangen tegelijk, en ook geen multiplier support), maar de Asus A7N8X Deluxe is helaas nogal uitverkocht links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84812

Anoniem: 24175 schreef op 11 juni 2003 @ 09:12:
lo allemaal,

specs:

Athlon 2800+
Asus A7N8X Deluxe (!)
kingston 512 ddr
2* 80gb maxtor
ja ik heb dat probleem ook gehad alles geprobeerd bios resetten batt eruit dagje alles er uit en uit laten staan ik heb toen mijn mainb er uit gehaalt en ben naar de winkel terug gegaan zij hebben het ff gestest en toen zijden ze dat hij inderdaat dood is en ik heb toen een nieuwe gekregen asus a7n8x none luxe rev.104 en een geluk bij een ongelijk wat ik toen ik thuis kwam en de doos open deed hoeraaa het is en rev.2.0 ik blij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Anoniem: 24175 schreef op 11 juni 2003 @ 10:08:
[...]

nee, kheb het precies zo gedaan als in het boekje stont, eerst batterij eruit, dan jumper op 2-3 zetten, even w88, daarna jumper weer op 1-2 gezet, en de batterij er weer in en starten maar
zorg wel dat je zeker weet dat je het goed doet:
- computer uit
- powerkabel eruit
- batterij eruit
- jumpertje om
- voor de zekerheid een tijdje w88
- jumper terug
- batterij terug
- powerkabel aansluiten
en gaan met die hap...

bij mij ging het resetten ook 1 maal niet goed, probeerde het daarna nogmaals en toen ging het wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48709

zaphod_b schreef op 11 June 2003 @ 10:44:
[...]
Alleen jammer dat ze me HyperX Kingston bagger niet hadden afgeraden, dus ik kon terug om om te ruilen voor Corsair TwinX en dat spul is SUPER! Draait nu retestabiel op mijn Barton 2500+ (nog niet overgeclockt).
Waarom is dat kingston dan zo bagger als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Specifiek in combinatie met de Asus A7N8X, it is :)
Zie ook de zoek: [search=asus a7n8x kingston hyperx] B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 21:23
Anoniem: 48709 schreef op 11 June 2003 @ 14:22:
[...]

Waarom is dat kingston dan zo bagger als ik vragen mag ?
a) zie mijn post een paar pagina's terug. Ik had HyperX PC2700 RAM --> maximaal 15 minuten stabiel systeem :/.
b) omdat Kingston partijen chips opkoopt en die op een reepje plakt. Kortom: je weet nooit wat erop je reepje zit. Kortom: 2 reepjes van 'hetzelfde' type kunnen verschillende chips hebben --> (dual channel) zo instabiel als de tering :(.

Corsair was anderhalf keer zo duur maar ik wil nooit meer wat anders! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Anoniem: 70038 schreef op 11 June 2003 @ 02:55:
AGP 8X = niet hetzelfde als AGP pro, ik weet niet wat AGP pro is, maar ik heb een Radeon 9700 en het stickertje zit er nog gewoon op bij mij, die kaart heeft die pinnetjes daaronder dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

BalusC schreef op 11 June 2003 @ 14:27:
Specifiek in combinatie met de Asus A7N8X, it is :)
Zie ook de zoek: [search=asus a7n8x kingston hyperx] B)
Nou dat wil ik ff nuanceren, na uitgebreid testen van mij blijkt: 1x512MB gaat prima (maakt niet uit welke van de twee reepjes ik gebruik), 2x512MB geeft reboots bij mij, vaak pas na een hele tijd, maar zowel dual als single channel!. Ik heb nu Asus USA en Asus NL gemaild, maar van beide nog geen reactie :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86534

Even iets anders. Weet iemand of er een digital SPDIF bracket met optical in en out te koop is voor de A7N8X Deluxe? Ik heb momenteel nog een oude SBLive! die deze functie vervuld maar ik wil van de SBLive! af. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Anoniem: 86534 schreef op 11 June 2003 @ 17:23:
Even iets anders. Weet iemand of er een digital SPDIF bracket met optical in en out te koop is voor de A7N8X Deluxe? Ik heb momenteel nog een oude SBLive! die deze functie vervuld maar ik wil van de SBLive! af. Iemand suggesties?
Zit een coaxiale input/output op de achterkant....op de plek waar normaal de poort voor je joystick enzo zit geloof ik..(is dat nou serieel of parallel?). Is dus 1 connector, coaxiaal, kan je dus input/output me draaien:), kweet niet of er een optische ouput bij zit...maar coaxiaal is nog beter..

[ Voor 21% gewijzigd door Krewcial op 11-06-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Het gaat je ook niet lukken om met een simpele bracket van S/PDIF een optisch signaal te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Optisch is ook S/PDIF...voor zover ik weet...maar je kan niet zomaar een optisch signaal ervan maken nee...gewoon die coaxiale uitgang gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 22:35
oh oh, ik heb zelf net kingston valueram pc3200 cas3 gekocht, is er bij dit geheugen ook een grote kans op dezelfde problemen als bij het HyperX geheugen van kingston?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80550

a) zie mijn post een paar pagina's terug. Ik had HyperX PC2700 RAM --> maximaal 15 minuten stabiel systeem .
b) omdat Kingston partijen chips opkoopt en die op een reepje plakt. Kortom: je weet nooit wat erop je reepje zit. Kortom: 2 reepjes van 'hetzelfde' type kunnen verschillende chips hebben --> (dual channel) zo instabiel als de tering .

Corsair was anderhalf keer zo duur maar ik wil nooit meer wat anders!
Ik hoor vaker van dit probleem maar heb hier 2x512 meg hyperx in dualchannel cas 2-2-2-5 en dat draait dagenlang stabiel als het moet

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 80550 op 11-06-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

interessant, wat zijn je precieze specs? (board rev., bios, geheugen snelheid, cpu+snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Laatst online: 14-06 02:53
Bij mij draait het op cas 2-2-2-3 rete stabiel met Corsair mem

Afbeeldingslocatie: http://www.maakvrienden.nl/foto/vetjus.JPG

[ Voor 32% gewijzigd door mmxmmx op 11-06-2003 18:05 ]

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Ga binnenkort maar eens Deel 4 opstarten..deze loopt alweer tegen de duizend posts...laat dees nog maar wel ff open...hij is nog wel eventjes goed;):D

Pff...kan niet wachten tot ik mijn spullen eindelijk kan bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Laatst online: 06:23
Krewcial schreef op 11 June 2003 @ 18:19:
Ga binnenkort maar eens Deel 4 opstarten..deze loopt alweer tegen de duizend posts...laat dees nog maar wel ff open...hij is nog wel eventjes goed;):D

Pff...kan niet wachten tot ik mijn spullen eindelijk kan bestellen....
[Off Topic] Ja, dat vraag ik me al af sinds ik dit topic volg, waarom heb jij je eigen spullen niet eens, maar je weet al wel f*cking veel van dit Asus plankie :? [Off Topic]

Oh ja ik heb zelf vanmiddag bij een van onze leveranciers, dit bordje + een 2500XP en 2 x 256MB PC3200 (geen idee welk merk) besteld, naar aanleiding van het lezen van dit topic, ik hou wel van een gokje })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Supershiva schreef op 11 June 2003 @ 19:31:
[...]

[Off Topic] Ja, dat vraag ik me al af sinds ik dit topic volg, waarom heb jij je eigen spullen niet eens, maar je weet al wel f*cking veel van dit Asus plankie :? [Off Topic]

Oh ja ik heb zelf vanmiddag bij een van onze leveranciers, dit bordje + een 2500XP en 2 x 256MB PC3200 (geen idee welk merk) besteld, naar aanleiding van het lezen van dit topic, ik hou wel van een gokje })
Ehmm...veel lezen...kheb ongeveer alle reviews gelezen die er zijn over dit bord....ennik heb zoiets als fotografisch geheugen (dat zeggen ze), als iemand hier een vraag stelt die al is is langsgeweest kan'k daar makkelijk antwoord op geven...en ja kweet bijna alles wat er te weten valt...qua theorie...kzit nog steeds op m'n geld te wachten....weetje hoe slopend dat is om jullie allemaal al lol te zien hebben met dit bord:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
mmxmmx schreef op 11 June 2003 @ 18:03:
Bij mij draait het op cas 2-2-2-3 rete stabiel met Corsair mem

[afbeelding]
Single channel!! Nu dual testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Krewcial schreef op 11 juni 2003 @ 17:25:
[...]
kweet niet of er een optische ouput bij zit...maar coaxiaal is nog beter..
Da's niet waar hoor, coaxiaal is niet beter dan optisch.
Optisch is ook S/PDIF...voor zover ik weet
Kan, maar hoeft niet. S/PDIF is een protocol, optisch en coaxiaal zijn alleen de manier van fysieke verbinding/overdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Coaxiaal wordt over het algemeen als beter dan optisch beschouwd..vraag maar aan de freaks op het HiFi gedeelte van dit forum...heb verder niet zoveel ervaring mee, maar zit er ook een optische uit/ingang dan op dit bord..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nee er zit geen optische (Toslink) connector op. Er is in de pro-audio wereld nog steeds discussie over wat beter is, optisch of dmv koper, maar de experts blijven ook verdeeld van mening.
Op welk forum denk je dat TheLemon veruit zijn meeste posts doet op GoT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Had het kunnen weten:)...volgens mij moet die coaxiale uitgang ook gewoon goed z'n werk doen...kwas van plan em op me receiver aan te sluiten (JVC RX6001R)...en dan DD met battlefield enzo;) gaat dat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Vast wel, ik heb geen digitale surround spullen dus zeker weten doe ik het niet.
Kan het zijn dat (een gedeelte van) de realtek soundchip (non-deluxe) in de southbridge zit? Ik krijg namelijk na een tijd gamen met de kast dicht gekraak in mijn geluid. Als ik dan ff flink tegen die southbridge blaas, is het een tijdje weg weer. (ga die toch maar eens goed koelen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Goeie kans dat de problemen met het geluid door hitte veroorzaakt worden...'t blijft allemaal van die delicate apparatuur.....kweet niet of die chip in de southbridge zit, maar daar moet het geluid iig wel doorheen....volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:19
Ik volg dit draadje (alledrie de delen) al een tijdje want sinds een maand of twee heb ik dit plankje. Het is een Nondeluxe rev 1.04 bios 1002. Daarop heb ik een Barton 2800+ geprikt samen met de standaardkoeler van AMD. Verder gebruik ik 2 x 512 Mb Corsair geheugen, een Ati Radeon 9500 128 Mb en een 80 GB WD schijf. Dit alles zit in een Antec lanboy kast met 350 wat voeding. Tevens zitten er in een CD-RW en een Zipdrive. In het bios staat alles op 'Normal' dus daar ook geen rare dingen, kortom, een redelijk doorsnee systeem.

In het begin liep alles als een trein maar ik had natuurlijk al gelezen over de verschillende problemen zoals die met het bios, spontane reboots, combinatie moederbord/WD schijf e.d. en ik ondervond niets van dat alles.... tot vorige week :(
Zomaar, tijdens gewoon iets doen, beetje surfen, werken met Dreamweaver en/of Photoshop boot de PC spontaan. Beeld wordt zwart en hij begint vrolijk weer opnieuw. Nu weet ik wel wat zaken om naar te kijken waar dat aan kan liggen maar het vreemde vind ik dat het steeds vaker lijkt te gebeuren, gisteravond twee keer binnen een kwartier, en dat er bepaalde drivers corrupt raken. Ik moest gisteren al voor de tweede keer m'n drivers installeren voor m'n digicamera. Asusprobe werdt niet meer automatisch opgestart, dat vinkje was ineens weg en dat soort 'vreemde' zaken. Het ligt -volgens- mij niet aan de temperatuur, die zijn volgens het bios en Asusprobe zo rond de 31 graden idle en 51 graden stressed.

Nu ben ik niet zo'n tweaker; ik zet een PC met m'n ogen dicht in elkaar maar OC'en en dat soort zaken daar doe ik niet aan. Toch zei mijn gevoel gisteravond dat als ik de Vcore van m'n CPU wat omhoog zou gooien de problemen minder zouden zijn. Eerlijk, ik weet niet waar ik het vandaan haal maar het lijkt alsof mijn PC wat meer 'prik' nodig heeft dus ik dacht, hoppa, gaan met die banaan en ik heb de Vcore op 1,675 gezet. (stond op 1,65)....
Daarna heb ik vrolijk weer van alles kunnen doen! Ik weet dus niet of dit 'de' oplossing is maar tot nu toe gaat-ie weer toppie. Temps blijven ok, idle 31 en stressed zo rond de 53 graden. Ik heb er voor de zekerheid nog wel een fan bijgeplaatst maar dat heb ik liever niet ivm de herrie.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken. Is dit een (goeie) oplossing, loop ik te kloten of heb ik gewoon mazzel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bios update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Waarom zou een bios update de stabiliteit verbeteren? En welke versie adviseer je? En waarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Uhm, mijn stelling is altijd, "if it ain't broken don't try to fix it" maar zoals je zelf al aan gaf Ferret, heb je wat last van stabiliteitsproblemen, dus een BIOS update proberen kan nooit kwaad toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maestro.mosjuh schreef op 11 juni 2003 @ 13:41:
[...]

zorg wel dat je zeker weet dat je het goed doet:
- computer uit
- powerkabel eruit
- batterij eruit
- jumpertje om
- voor de zekerheid een tijdje w88
- jumper terug
- batterij terug
- powerkabel aansluiten
en gaan met die hap...

bij mij ging het resetten ook 1 maal niet goed, probeerde het daarna nogmaals en toen ging het wel ok.
kheb hem een nachtje eruit gehad, en geheugen er even uit gehad + videokaart nog wat beter aangeduwt, hij draait nu erg stabiel ik blij jeej :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Supershiva schreef op 12 June 2003 @ 11:05:
Uhm, mijn stelling is altijd, "if it ain't broken don't try to fix it" maar zoals je zelf al aan gaf Ferret, heb je wat last van stabiliteitsproblemen, dus een BIOS update proberen kan nooit kwaad toch ?
Ok, maar naar welke versie zal ik updaten? De laatste van Asus zelf of zo'n Uberbios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probeer eerst asus zelf (laatste versie)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 70038 op 12-06-2003 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ok, blijft mijn vraag echter, heb ik er goed aan gedaan om die Vcore iets te verhogen. Het kan nl. ook zijn dat ik nu iets aan het vernielen ben wat ik niet weet. Als blijkt dat het verder geen kwaad kan en m'n PC blijft verder stabiel, dan wacht ik met het flashen van de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 20:11

voz

De echte kenner

Ferret, kan verder geen kwaad, vooral niet dat ene stapje wat jij hem hebt verhoogd. Maar als je een rev 1.04 hebt, zit daar echt een oude BIOS op, flashen naar 1004 kan geen kwaad.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, het verhogen van vcore vernielt niks. Maar je pc zou gewoon zonder die verhoogde vcore al stabiel moeten lopen. Misschien dat een bios update helpt... Of misschien opnieuw Windows (en alle drivers) installeren, alhoewel dit meer een hardware probleem lijkt.
btw, Ik vind trouwens het verschil in temperatuur tussen idle en stressed best wel groot... maar dat kan aan mij liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ok, ik zal die bios eens flashen.... ik krijg nu al klamme handen bij het idee want zowel het flashen onder DOS of via Asusupdate loop ik de kans dat-ie tijdens het flashen gaat booten en dan ben ik de sigaar :/
Welke optie zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb steeds in windows en in dos geflashed op mijn a7n8x 1.04 en dat lukte beide. Mijn vader heeft een keer op zijn a7n8x 1.04 via windows geflashed maar toen lukte het flashen niet goed en moest hij de bios in andere pc flashen :) Maar ik denk niet dat het veel uitmaakt, dos of windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
En wat doe ik als-ie (ongeacht op welke manier ik flash) ineens gaat booten....

Alhowel ik denk dat ik daar de minste kans op maak als ik vanuit DOS flash. Want dan zijn er nauwelijks drivers geladen en is er de minste sprake van systeembelasting. Mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86453

Afbeeldingslocatie: http://www5.alternate.nl/html/nodes_info/tqxh15.html#

zon kast heb ik, ik wil nu een nieuw moederboord gaan kopen alleen zie dat alle nieuwe boordjes anders hun Soundcart uitgangen hebben, hoe moet ik dat oplossen, betekend ditdat ik ook een nieuwe kast moet kopen???

Ik wil dus de Asus a7n8x kopen, zoals jullie weten staan de sound uitgangen rechtop op dit boord terwijl mijn kast uitgangen liggen, hoe kan ik dit oplossen zonder een ineuwe kast te kopen????

Als de afbeelding inet weergeven wordt is dit de link naar mijn Kast.

http://www5.alternate.nl/html/nodes_info/tqxh15.html#
En dan op groter afbeelding klikken , dan krijg je de achterkant te zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 86453 op 12-06-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is waar, maar het probleem is dat je niet weet wat het probleem is :P
Maar DOS is misschien wel het veiligst ja (omdat het misschien toch nog een windows fout kan zijn aangezien windows raar deed - asusprobe plotseling weg...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wist je dat .html bestanden gewoon webpagina's zijn en dat de echte pics een extensie hebben van .gif, .jpg, .png, etc..?

Zo moet het ..
Afbeeldingslocatie: http://www5.alternate.nl/prodpic/450x450/t/tqxh15.jpg

Gewoon rechtsklikken op pic >> properties >> dan zie je de URL B)

Ontopic: je krijgt gewoon de bijpassende backplate met de mobo meegeleverd :)
Check de Asus site en/of download de mobo handleiding, daar staat het wel in :z

[ Voor 74% gewijzigd door BalusC op 12-06-2003 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86453

THX, ja ik weet het ik ben een Noob met Hardware. Maar ik neem nu aan dat ik met alle nieuwe moedeborden de Backplate mee krijg??? dus ook Epox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76207

Ferret schreef op 12 June 2003 @ 13:27:
En wat doe ik als-ie (ongeacht op welke manier ik flash) ineens gaat booten....

Alhowel ik denk dat ik daar de minste kans op maak als ik vanuit DOS flash. Want dan zijn er nauwelijks drivers geladen en is er de minste sprake van systeembelasting. Mee eens?
Ik ken niemand waarmee het tijdens het flashen van een A7N8X mobo fout is gegaan, ik heb al denk ik wel 15x geflashed, in windows, of in dos, werkt allebei. Windows is het makkelijkste, maar in jouw geval raad ik toch dos aan omdat er kennelijk wat fout is. Ook zou ik even naar je temps kijken. Niet met asus prober, maar in je bios. Eerst flashen, dan in je bios ff de temps kijken. Want als Probe nu al zegt dat je cpu 51 graden is, kan dat in RL wel eens 10 graden verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Bedankt voor al jullie reakties. Ik heb de bios 1004 al binnen en ga van het weekend aan de gang! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Ik heb net de volgende spullen binnen gekregen:

- Asus A7N8X rev 2.0 _/-\o_
- 2 x Hynix 256MB PC3200 3-3-3 WTF is dit voor merk :?
- Spire FalconRock II (is dit een beetje een knappe cooler)

morgen ga ik zelf nog het volgende ophalen

- AMD XP 2500+
- Q-Tec 450W Dual Fan Low Noise voeding

En dan ga ik van het weekend lekker stoeien :) HOOP IK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 20-06 16:17
Ik wil ook die A7N8X deluxe rev 2.0 hebben, maar daar zit S-ATA op. Kan ik daar ATA133 schijven op aansluiten? Anders moet ik nog een S-ATA schijf bestellen

Of zit er iets van een adapter bij dat moederbord?

[ Voor 33% gewijzigd door Stefke op 12-06-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
CRAP, ik bedenk met net dat ik thuis momenteel alleen nog maar 4x AGP kaarten heb liggen
1 x een MSI GF4 TI4200 128MB en 1 x een Leadtek GF2 Pro 64MB heb liggen, gaat dit problemen opleveren, omdat ik in het boekje alleen zie staan "AGP Pro/8x" en dan 1.5v only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 14:28
leverd geen probleem op. mijn radeon 9000 pro 4 mb is oko niet 8x agp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Voor de mensen die nog digitale in/output nodig hebben:

Kant-en-klaar oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://www6.alternate.de/prodpic/200x200/g/gzzo02.jpg
12 euro zonder optisch, 17 euro met optisch.

Of je neemt 2 tulp connectoren, een stukje coaxiaal draad + 4 dipcontacten (digital in, digital out, ground in, ground out). Die soldeer je per paar aan elkaar en sluit je aan op je moederbord (zo heb je dus 1x input, 1x output), om optisch te maken kun je 2 toslink modules nemen. Het aansluitschema van de digitale in/out staat in de handleiding van het moederbord.

Er zit overigens al een digitale coaxiale S/PDif aan de achterzijde van het bord (gele female tulp/RCA) om je digitale surroundset op aan te sluiten....

En een hoop mensen blijven het maar vragen, dus bij deze:
Corsair + Asus A7N8X Deluxe
kunnen zonder problemen gebruikt worden op een v1.04/v2.0 bordje met bios 1003 en hoger...

Over dat AGP slot: een Matrox G450LX 16MB DualHead, Geforce2MX-32MB, Geforce2GTS-32MB, Ati Radeon 9500nonpro 128MB en hoger hebben geen problemen om gebruikt te worden op een Asus A7N8X deluxe v1.04 Bios1003 en hoger.

NB: MSI GF4 TI4200 128MB / Leadtek GF2 Pro 64MB zal dan helemaal geen problemen geven imo....

Over de S-ATA Raid op de Asus A7N8X Deluxe:
Er worden geen converters bijgeleverd, maar je kunt van elk merk een S-ATA naar P-ATA dongle gebruiken, ik heb er zelf 2 gekocht bij Informatique en daar hangen nu 2 harddisken aan. In de PriceWatch staan ze ook:
- pricewatch: Asus SATA Dongle (vanaf 10 euro)
- http://www.tweakers.net/pricewatch/55226 (vanaf 15 euro)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 12-06-2003 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ferret schreef op 12 juni 2003 @ 14:05:
Bedankt voor al jullie reakties. Ik heb de bios 1004 al binnen en ga van het weekend aan de gang! :)
Als je flash fout gaat, heb je grote kans dat het nog wel goed gaat, moet je even kijken op de homepage van BalusC, daar staat een verhaaltje over Bootblock bios en bootdisks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
PHEW gelukkig maar, zo'n dildo ben ik nou; helemaal enthousiast over dit bordje raken en blind aanschaffen zonder te checken of m'n videokaart er wel op past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Anoniem: 44568 schreef op 12 June 2003 @ 16:18:
En een hoop mensen blijven het maar vragen, dus bij deze:
Corsair + Asus A7N8X Deluxe
kunnen zonder problemen gebruikt worden op een v1.04/v2.0 bordje met bios 1003 en hoger...
Ik ga misschien mijn HyperX toch inruilen, dan denk ik, afgaande op de verhalen hier, dat ik het beste Corsair kan halen. Ik heb ff op de Corsair site gekeken, maar daar staan zoveel types op, ik kom er niet uit. Ik heb 2 x 512MB nodig.
Welke kan ik het beste nemen voor dit bord als ik op max. 200MHz FSB wil kunnen draaien, maar wel stabiel (PC3200 lijkt me, maar welk type?), ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Supershiva schreef op 12 June 2003 @ 15:21:
Ik heb net de volgende spullen binnen gekregen:

- Asus A7N8X rev 2.0 _/-\o_
- 2 x Hynix 256MB PC3200 3-3-3 WTF is dit voor merk :?
- Spire FalconRock II (is dit een beetje een knappe cooler)

morgen ga ik zelf nog het volgende ophalen

- AMD XP 2500+
- Q-Tec 450W Dual Fan Low Noise voeding

En dan ga ik van het weekend lekker stoeien :) HOOP IK
Als je je systeem wilt overklokken moet je echt een andere cooler pakken, die falconrock is wel stil, maar echt niet goed als je wilt overclocken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Corsair CMX3200C2 = PC3200, CAS2. Oftewel 400MHz.
Corsair CMX3500C2 = PC3500, CAS2. Oftewel 433MHz.

(PC rating / 8 = MHz)

PC3200: http://www.tweakers.net/p...B=Pricewatch&Query=PC3200

PriceWatch: 512MB PC3200 DDR SDRAM CAS2 Heatspreader (Corsair) (vanaf 114 euro)

Het verschil tussen Platinum en non-platinum is de kleur van de heatspreader - in beide gevallen is het geanodiseerd metaal en de rating van de chips is hetzelfde (staat ook op de Corsair site).

Op de Asus site wordt Corsair CMX3200C2(.5) ook aangeraden:
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X%20Deluxe (alleen staan er in hun tabel alleen maximaal PC3200 stripjes en gaan ze in die tabel niet lager dan Cas2.5)

Corsair werkt echt als een zonnetje, met OEM ram heb ik bijv. dat ik nog geen 1 MHz omhoog kan overklokken, met HyperX dat hij niet wilde booten, met andere OEM ram dat hij onstabiel was met overkloks, maar met Corsair rockt de zooi zo goed dat ik vergeet wanneer ik voor het laatst gereboot heb....

[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 12-06-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Ik heb Deel 4 van dit topic gestart omdat deze al weer bijna tegen de 1000 posts aanloopt, het nieuwe deel kun je hier vinden, veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 14:31
Het zijn er nog geen 1000 hè ;)

Maar alla.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.