Na het doorlezen van 3 lange threads

had ik besloten ook maar een nieuw systeempje te gaan kopen.
Heb bij Yorcom Asus A7N8X Deluxe 2.0 besteld met een Antec PLUS1080AMG en voor de rest wat in m'n specs staat exlusief de Gf4, brander en dvd-rom speler.
Systeempje in elkaar gebouwd en gaan met die banaan. Geflashed met de laatste 1005 bios. Hiervoor had ik af en toe wat vage lockups alleen in dos.
Was eerst wat huiverig om te OC omdat je nooit weet hoe stabiel het systeem is als je het net gebouwd hebt. Maar alles ging goed. Geen crashes niks. 3dmark testjes gingen goed. 2001 en 2003. Alleen 2003 slechte score ofcourse door bottleneck gf4

Wordt binnenkort een Ati Radeon 9800
Toen begon ik ff met OC. Nou de cpu en het geheugen behaalden met gemak een fsb van 200. Vooral van het geheugen sta ik te kijken. Die reepjes waren per stuk €79,95. Ik heb dat geheugen draaien op DDR400 met strakke geheugen timings 6-2-2-2,5 !!!
Geen crashes met cpu stress test en 3dmark testjes. Ik sta hier behoorlijk van te kijken aangezien ik dit niet verwacht had van dit geheugen. Dit alles zonder enige voltage aanpassingen geheugen en CPU.
Ik vind dit een zeer stabiele setup. Geen enkele crash nog gehad. Wel eentje nadat ik probeerde om CPU op 2,3 Ghz te laten draaien. BSOD toen winxp wou booten

Ook voltage verhogen hielp in dat geval niet.
Maar ik ben dik tevreden zo. Een systeem wat stabiel draait met deze specs vind ik snel zat
Nog even een kleine toevoeging. Ik gebruik geen extra PCI cards. Ik gebruik de onboard sound en lan mogelijkheden. Ik heb stereotoren aangesloten op analoge uitgang en heb totaal geen problemen met gekraak in geluid. Dit alles met de nforce 2.03 driverset. Verder is die Nvidia onboard lan ook een aanrader. Ik merk dat m'n verbinding met surfen gewoon sneller is dan met de 8139 PCI realtek kaart die ik ook gebruikte. Qua upload snelheid win ik er ook paar kb/s mee.
Al met al zeer compleet bordje met veel mogelijkheden. Serial ata raid heb ik helaas nog niet kunnen gebruiken. M'n budget laat het niet toe om 2 van hetzelfde type HD's aan te schaffen om te kunnen testen.
Die 3com is leuk en aardig om erbij te hebben maar ik vind 'm toch wel onderdoen voor die nvidia onboard LAN. Beide in cpu verbruik en snelheid vind ik 'm onderpresteren vergeleken met de nvidia nic.
USB schijnt ook goed te werken. USB scanner en Force feedback 2 werken prima. Heb in 't verleden met VIA plankjes veeeel problemen gehad met USB dus was vrij skeptisch wat betreft USB ondersteuning van de nForce2 chipset. Maar ook hier leveren ze USB controllers die het gewoon doen zonder eerst tig filters en tweaks te moeten uitvoeren om het te laten werken. Iets waar VIA erg om bekend staat.

Nvidia doet geloof ik nog niet zolang mee met de chipset markt maar ik ben onder de indruk van deze kwalitief, goedkope en stabiele nForce2 chipset.
[
Voor 37% gewijzigd door
Anoniem: 26688 op 08-06-2003 17:22
]