Groot Asus A7N8X Topic Deel 3

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 1.735 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

mmxmmx schreef op 05 June 2003 @ 02:32:
Wat is dat tog voor gezwets over die 2.0 is heeeeeeeeeel stabiel ?

Terweil die laatste bios update nog voor een betere stabilliteit moest zorgen !

Die 1.6 Van mij draait als een zonnetje en is heel stabiel vind ik !

Dus hier mijn vraag wat is die 2.0 dan stabieller als mijn 1.6 ?
Ik zou zeggen, test het uit :+

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 17:59
I vindt trouwens dat het erg kut is dat in de laatste Nforce drivers ook detonaters zitten. Ik heb een Ti4200 maar daarvoor wou ik graag zelf even bepalen welke driver ik daarvoor installeer en niet nforce. Maar ja, optie om dat uit te schakelen heb ik nog niet gezien. Blij dat ik terug ben op 2.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1933

een vraagje over het geheugen i.v.m. dual-channel

ik heb dus 2x 256ddr pc3200 gehaald, maar nu kwam ik erachter dat dit twee verschillende merken zijn... is het aan te raden om 1 van de 2 dimms om te ruilen zodat ik exact dezelfde merken (lees: specs) heb? of zeggen jullie van: pc3200 is pc3200

ik krijg vandaag of morgen m'n mobo en kan het zelf nog niet testen of dat nou uitmaakt, maar misschien dat jullie daar ervaring mee hebben?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Anoniem: 1933 schreef op 05 juni 2003 @ 09:37:
een vraagje over het geheugen i.v.m. dual-channel

ik heb dus 2x 256ddr pc3200 gehaald, maar nu kwam ik erachter dat dit twee verschillende merken zijn... is het aan te raden om 1 van de 2 dimms om te ruilen zodat ik exact dezelfde merken (lees: specs) heb? of zeggen jullie van: pc3200 is pc3200

ik krijg vandaag of morgen m'n mobo en kan het zelf nog niet testen of dat nou uitmaakt, maar misschien dat jullie daar ervaring mee hebben?!?
Het zou gewoon moeten werken, maar als je voor zeker wilt gaan zou ik er eentje omruilen. Ik denk dat er verder geen groot performanceverschil bestaat. Het enigste probleem dat je kunt hebben is dat een reepje niet op dezelfde timings kan draaien als de andere waardoor je BSOD krijgt en spontane reboots.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zal wel kijken of ik twee dezelfde kan krijgen... beter voorkomen dan genezen he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Anoniem: 1933 schreef op 05 juni 2003 @ 11:11:
ik zal wel kijken of ik twee dezelfde kan krijgen... beter voorkomen dan genezen he :P
Ach ja genezen... irritatie voorkomen iig...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77442

post weg

PS: Ik heb dit ook al gepost op het AVF forum :)

Dubbelposten wordt hier niet gewaardeerd. Check de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Daarnaast, als je de 2e posting van de sticky had gelezen (Dit graag lezen eer je post :)), dan had je geweten dat zulke op zichzelf staande problemen vanaf nu in een apart topic gepost dienen te worden.

[ Voor 96% gewijzigd door BalusC op 05-06-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83174

zetje01 schreef op 04 June 2003 @ 20:47:
Vraagje waarvan ik het antwoord in een uurtje zoeken niet kan vinden.

Ik zit hier bij een vriend achter een a7n8x (non deluxe) en we hebben vanavond er een 2000+ t'bred in gezet. Het loopt goed, maar nou wil ik deze processor overclokken naar bv. 2000 MHz. In het Bios moet ik dus 133x15 kiezen. Maar in het bios staat bij de multiplyers 7.0x/15.0x . Als ik die instelling kies pakt het mobo steeds maar de 7.0x optie ipv de 15x optie. Ik heb net bios geupgrade naar 1.004 maar dat maakt geen verschil.
Hoe moet ik nou de multiplyer op 15 krijgen? Het bord is de 1.04 versie.

Oh ja, de jumper tussen 100/133-266 switchen leverde ook niks op.
De draad-truc (pinnetjes verbinden in socket) levert ook geen verbetering.
Ik had hetzelfde probleem, maar dan contra, d.w.z. mijn 2200+ draait normaal op 13.5 x 133 en ik wilde hem op 9.0x200 hebben. Als ik de 9.0/17.0 multiplier selecteerde, nam hij altijd 17x.
In de meeste CPU's zit een "lock" die aangeeft of het MB de lage of hoge rij van gedeelde multipliers moet gebruiken, de T'bred (mischien andere CPU's ook) heeft dit niet. Het MB weet dus niet welke rij het moet gebruiken en neemt de laatste settings die gebruikt zijn.

Bij toevalligheid ben ik er achter gekomen hoe je dit kan omzeilen (na een aantal keer vragen op dit forum, waar niemand antwoord op wist);

Als je bij de standaard settings (bijv. 13,5x133, in de hoge rij multipliers want deze zit boven de 12,5) de bios flasht met asus update in windows en je start opnieuw op, neemt het MB de hoge multipliers.
Als je een setting in de lage rij multipliers neemt (bijv. 11x166, de lage rij want deze zit onder de 12,5) en je flasht dan de bios met asus update in windows, neemt het MB de lage rij van de gedeelde multipliers.

Ik kon dus in eerste instantie alleen 9,5x200 selecteren omdat mp 9,5 de eerstvolgende niet-gedeelde multiplier was, nu kan ik echter stabiel draaien op 9,0x200 (de 2200+ is slecht over te klokken, bij 1900 Mhz loopt ie al vast).

Als je na het flashen opnieuw op start, kan het zijn dat je pc een keer blijft hangen. Als je hem dan nog een keer laat booten, start hij als het goed is in "veilige" modus op (niet in windows maar van de bios) met de standaard multiplier van je CPU en FSB op 100 MHz. Vervolgens kan je dan in de bios de multiplier en FSB veranderen.

Let er wel op dat je na een keer ressetten met de jumper deze instelling kwijt bent en het MB weer de standaard rij van multipliers neemt.

Ik zou zeggen probeer het eens, bij mij werkt het in ieder geval prima. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degene die er interresse in hebben;

Non-Deluxe:
-Klik Hier voor Überbios v1005 voor de PCB revisie 2.0.
-Klik Hier voor Überbios v1004 voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06.

Deluxe:
-Klik Hier voor Überbios v1005 voor de PCB revisie 2.0.
-Klik Hier voor Überbios v1004 voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:38

Masselink

Voor de dorst

waar kan ik informatie over die uberbiossen verkrijgen.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Masselink schreef op 05 June 2003 @ 14:03:
waar kan ik informatie over die uberbiossen verkrijgen.
In de .rar file zit een tekst bestand met info over de uber biossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86212

Ik heb een vraag, ik heb het volgende systeem:
Sky pc van dixons:de 2400+
Asus a7n8x-la
AMD 2400+
512 MB DDR Ram
60 gig harde schijf
Integrated Geforce 4MX,
zodra ik meer geld heb ga ik een nieuwe 3d-kaart kopen, maar tot die tijd zal ik het moeten doen met de geintegreerde Geforce 4MX, maar ik kan nergens vinden hoe ik het shared memory kan aanpassen. Het kan namelijk tot 64 MB, maar hij is standaard ingesteld op 32, en ik kan maar niet vinden hoe ik dit aanpas, met de search kon ik het ook niet vinden.
Dus, wie weet hoe het wel moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zit in de bios volgens mij een optie waar je dat kan instellen... althans dat is wel bij andere mobo merken zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

mn bios gaf aan dat ie niet properly shutdowned was :?
de melding was snel weer weg, toen bleef ie hangen en dat was het einde van mn focking dure asus crap
zo dat moest er ff uit, nu zien of alternate hem vervangt.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81049

Anoniem: 86212 schreef op 05 juni 2003 @ 15:33:
Ik heb een vraag, ik heb het volgende systeem:
Sky pc van dixons:de 2400+
Asus a7n8x-la
AMD 2400+
512 MB DDR Ram
60 gig harde schijf
Integrated Geforce 4MX,
zodra ik meer geld heb ga ik een nieuwe 3d-kaart kopen, maar tot die tijd zal ik het moeten doen met de geintegreerde Geforce 4MX, maar ik kan nergens vinden hoe ik het shared memory kan aanpassen. Het kan namelijk tot 64 MB, maar hij is standaard ingesteld op 32, en ik kan maar niet vinden hoe ik dit aanpas, met de search kon ik het ook niet vinden.
Dus, wie weet hoe het wel moet?
FF in de bios checken... waarschijnlijk kun je het daar instellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76984

in 1004 uber bios kun je helaas nog staatds geen hogere vcore kiezen...

verder gaat het goed. draaid net zo goed als een 1003 uber, merk geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Zal even die nieuwe biossen opnemen in de startpost..wel zo handig..:)

*** Alle bios downloads zijn geupdate in de startpost...

[ Voor 33% gewijzigd door Krewcial op 05-06-2003 17:40 ]

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06 18:52
Nou ik ga dus morgenmiddag mijn 2x256 MB DDR Kingston HyperX 2700 terugbrengen naar Informatique...

En ik ga het ruilen voor 2x256 Corsair 333 MHz. Hopelijk crasht dat niet elk kwartier op stock-snelheden op mijn rev2 deluxe plank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
zaphod_b schreef op 05 June 2003 @ 17:38:
Nou ik ga dus morgenmiddag mijn 2x256 MB DDR Kingston HyperX 2700 terugbrengen naar Informatique...

En ik ga het ruilen voor 2x256 Corsair 333 MHz. Hopelijk crasht dat niet elk kwartier op stock-snelheden op mijn rev2 deluxe plank...
Zoals ik al zei...weer een slachtoffer van brak HyperX geheugen..tis dus géé'n onzin...niet iedereen schijnt er trouwens last van de hebben, Speedy J vroeg me dit te posten omdat z'n internet beetje brak is:

Specs:

Lian Li kast met 5 koelers

Asus A7nX Deluxe 1.04 met bios 1004
Barton XP2500+ (3090 TPAW) Momenteel op 2200 ghz ivm warmte. Max gehaald
2450 mhz met vcore @ 1.725
CPU koeler: Coelermaster HC-001
2 x 256 Kingston Hyperx 3500 cl2 met Heatspreader. (max gehaald 228mhz met
2.7V. Werkt prima in dual channel)
Creative Blaster Ti4600 (mem gekoeld)
Creative Audigy
Creative Inspire 5.1 (5300)
IIyama 17 inch
Maxtor 40 gb 7200rpm

OC Resultaten:

Klik!

Ik weet dat het niet de bedoeling is OC resultaten hier te bespreken, maar het heeft hier betrekking op het HyperX geheugen...

Verder vermeldde hij nog dat hij een 40x40mm koeler op z'n northbridge had gezet, en hij heeft AS3 gebruikt voor z'n CPU en GPU...als het iets koeler is dan de laatste dagen draait de hele zooi stabiel op 12x200mhz 8) >:) >:) :9

[ Voor 3% gewijzigd door Krewcial op 05-06-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
Het idiote is nu dat mijn machine nu opeens de hele dag stabiel heeft gedraaid met dat HyperX spul terwijl ie de hele dag naar aliens heeft zitten zoeken... (seti)... Ook de SiSoft geheugen bench doorloopt ie nu zonder reboot halverwege.... (2.4 GB/s)...

Ik blijf 't raar vinden, en ik ga toch echt maar morgen dat Corsair spul halen... wel anderhalf keer zo duur maar ik heb dat liever dan het risico met dat Kingston spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73936

_/-\o_ Mijn dank is groot Krewcial _/-\o_

Het draait nog steeds als een tiet! Lang leve A7N8X Deluxe

Trouwens... Kheb de Uber bios nog niet. Is het aan te bevelen?

Ik wou gewoon ff laten zien dat het met HyperX 3500 hartsikke goed en stabiel draait op de 1.04 revisie.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 73936 op 05-06-2003 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 22:36

jotheman

Was like that when I got here!

't Was al eens gevraagd in dit topic, maar er was nog geen antwoord op de vraag gegeven:
Zou een BlueOrb de Northbridge beter koelen als het koelblok wat er nu op zit?, ziet er wel stylish uit namelijk en ik heb er nog een liggen die ik niemeer gebruik, vandaar :)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sja... je zou de Blue orb er gewoon opzetten en kijken hoever je komt met overklokken. Tenminste daar ga ik vanuit als je je nb gaat koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
Anoniem: 73936 schreef op 05 June 2003 @ 20:52:
Trouwens... Kheb de Uber bios nog niet. Is het aan te bevelen?
Dat vind ik ook een interessante vraag! Is er iemand die kort en bondig kan uitleggen op welke punten die uberbios voordelen biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
De Überbios unlocked een aantal extra opties in het bios, bijvoorbeeld meer multiplier settings, FSB settings, maar voornamelijk meer voltage settings...dus meer keuzes, bedoelt voor overclocken dus. Hij is dus niet meer of minder stabiel dan de normale versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76984

1)This revision has more AGP voltage and Q-fan options to select.
2)There are also more options for the UART2 connector like 'smart card' and 'ASKIR'.
3)Also the AUTO mode for the printer port IO/IRQ allocation has been made selectable.
4)S3(STR) is now selectable for option 'ACPI Suspend to RAM'.
5)Additional Power On By PS/2 Keyboard/Power On By PS/2 Mouse options are available.
6)2.9V is now available in the DDR Reference Voltage selection choices.
7)1.8V is now available in the AGP VDDQ Voltage selection choices.
8)Update SiliconImage Sil3112A BIOS to v4.2.12.

Flash this like you would the normal Asus supplied bios.

Here is a list of what I re-enable that Asus have hidden form the users.

Legacy Diskette
Video
CHIP Voltage Control
OnChip IDE Channel
Primary Master
Primary Slave
Primary Master
Primary Slave
OnChip IDE Channel
Secondary Master
Secondary Slave
Secondary Master
Secondary Slave
IDE Prefetch Mode
IDE HDD Block Mode
ACPI function
Power Management
HDD Power Down
Reset Configuration
MPS Version Contol
Small Logo(EPA)
Machine MAC(NV)
MAC(NV) Address
KB Power ON Pass
Hot Key Power ON
UR2 Duplex Mode

het staat allemaal in de read me file

btw je krijgt geen xtra fbs of multie plier settings..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 09:51

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik heb ook een A7N8X bordje rev. 2.0 gekocht samen met een reepje Corsair 512MB PC3200 (CMX512-3200C2). Als ik nu kijk bij de specificatie van het geheugen op de site van Corsair staat er het volgende: @200Mhz (2-3-3-1T command rate).
Nu heb ik in m'n bios de volgende opties v.w.b. geheugen:
SDRAM Active Precharge delay
SDRAM RAS to CAS latency
SDRAM RAS precharge delay
SDRAM CAS latency

Welke waardes moet ik nou waar invullen? de waarde voor CAS latency is 2 maar bij de overige zou ik niet weten wat ik in moet vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb gister m'n deluxe 2.0 opgehaald... vanmiddag en vanavond ff verder gaan testen

ik ga zowiezo nog ff 1 dimm omruilen zodat ik exact dezelfde dimms heb en misschien dat ik er nog wel een reepje extra bij neem

ben benieuwd... kan niet wachten tot ik thuis ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Gister rev 2.0 van het A7N8X board binnengehad. Het draait allemaal wel puik met een AMD 2500+ en 512mb twinmos PC3200 DDR mem.

Wel een hoop brackjes bij dat deluxe board :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 12:30

charrel

Cortisol4life..

DyStiC schreef op 06 June 2003 @ 08:27:
Ik heb ook een A7N8X bordje rev. 2.0 gekocht samen met een reepje Corsair 512MB PC3200 (CMX512-3200C2). Als ik nu kijk bij de specificatie van het geheugen op de site van Corsair staat er het volgende: @200Mhz (2-3-3-1T command rate).
Nu heb ik in m'n bios de volgende opties v.w.b. geheugen:
SDRAM Active Precharge delay
SDRAM RAS to CAS latency
SDRAM RAS precharge delay
SDRAM CAS latency

Welke waardes moet ik nou waar invullen? de waarde voor CAS latency is 2 maar bij de overige zou ik niet weten wat ik in moet vullen.
7-3-3-2 word het wsl. die 1t enabled kan je niet kiezen in een a7n8x bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64816

Binnekort ga ik ook een A7N8X deluze kopen.
Maar wat is beter 1x een Corsair 512 PC3200/400 reep of 2x een Corsair 256 PC3200/400 erbij? Is het verschil te merken, of is het de (kleine) meer prijs niet echt waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Ik zou gewoon twee keer die 256 kopen, dan kan je gebruik maken van de Dual Channel optie, wat resulteert in meer bandbreedte...het is het waard ja:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb ook 2x 256 genomen ipv 512
daar heb je dual channel voor he :P

moet zeggen dat alles prima draait hiero... nog niet aan oc'en toegekomen ofzo
eerst maar ff alles instellen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
Sinds drie dagen ook dit bordje en een barton 2800+ draaien. Draat als een tiet moet ik zeggen, en de opties op het mobo zijn echt verbluffend. Ik heb ook dit topic in beetje in de gaten gehouden voor dat ik het bord + cpu kocht, om alvast van eventuele problemen notie te hebben. Maar ik zit nu met iets wat ik nog niet tegen ben gekomen (of wel en er niet opgelet :) )
Maar als ik hem dus standaard instel, op fsb 166 en multiplier auto, dan vind ie dat een unknown cpu is @ 1250 mhz. Maja ik heb hem niet gekocht om standaard te laten draaien, en draai hem nu fsb 200 multi 11.0, maar dan vind ie hem ook als unknown cpu @ 2200 mhz

Heb ik iets fout gedaan? hoe krijg ik hem wel knap gedetecteerd ?

asus a7n8x deluxe REV 2.0
athlon xp barton 2800+
corsair 2700
Bios 1.05 installed (nieuwste)

[toevoeging]
Waarom geeft asus probe 46c aan (full load) en waarom geeft mijn eigenhandig aan de onderkant geplakte sensor 50c aan. Ik d8 dat die sensor van asus probe veel nauwkeuriger is dan zo'n aan de buitenkant geplakte sensor
[/toevoeging]

[ Voor 14% gewijzigd door barrel op 06-06-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 00:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Barrel: je kan beter MBM van Alex Kaam gebruiken. Die is nauwkeuriger dan Asus probe.
De meest bruikbare temp is de on die thermal diode, die geeft de werkelijke core temp.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

inderdaad, die sensor van asus zit net onder de socket als ik me niet vergis. Vandaar de net iets lagere temperatuur.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

barrel schreef op 06 June 2003 @ 23:10:
Sinds drie dagen ook dit bordje en een barton 2800+ draaien. Draat als een tiet moet ik zeggen, en de opties op het mobo zijn echt verbluffend. Ik heb ook dit topic in beetje in de gaten gehouden voor dat ik het bord + cpu kocht, om alvast van eventuele problemen notie te hebben. Maar ik zit nu met iets wat ik nog niet tegen ben gekomen (of wel en er niet opgelet :) )
Maar als ik hem dus standaard instel, op fsb 166 en multiplier auto, dan vind ie dat een unknown cpu is @ 1250 mhz. Maja ik heb hem niet gekocht om standaard te laten draaien, en draai hem nu fsb 200 multi 11.0, maar dan vind ie hem ook als unknown cpu @ 2200 mhz
Heb je de voltages omhoog gegooit om die 200fsb te bereiken? ik heb nl. pcies de zelfde config alleen PC3200 geheugen en ik krijg hem met geen mogelijkheid op 200 fsb. Hij klapt er dan telkens uit, heb hem nu op 12,5x175. En wat zijn je temps pcies? lukt 12,5x200 niet?
Denk dat ie unkown cpu aangeeft omdat de multiplier op 11 staat ipv 12,5, dan zal ie het waarschijnlijk wel goed aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 20-06 14:28
Ik heb een prob met die 2 onboard LAN aansluitingen. Ik heb dit moederbordje geinstalleerd en meteen effe kijken of internet werkte. Bij allebei de lan aansluitingen.
Ik sluit mijn oude realtek pci netwerk kaart aan. Stop utp erin. en klats boem, meteen internet.
waarom niet met de 2 onboard lan aansluitingen? ze geven geen fouten in configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Krijg je soms een ip-adres van een DHCPP-server die met reserveringen werkt? Check je ip-adres eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2024
voil schreef op 07 juni 2003 @ 15:26:
Ik heb een prob met die 2 onboard LAN aansluitingen. Ik heb dit moederbordje geinstalleerd en meteen effe kijken of internet werkte. Bij allebei de lan aansluitingen.
Ik sluit mijn oude realtek pci netwerk kaart aan. Stop utp erin. en klats boem, meteen internet.
waarom niet met de 2 onboard lan aansluitingen? ze geven geen fouten in configuratiescherm.
Ik moest in win2k3 de drivers een keer opnieuw installeren voordat ze werkten. (de drivers van de cd heb ik gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

voil schreef op 07 juni 2003 @ 15:26:
OS ?? En maak je gebruik van een DHCP server of niet ?? de FAQ van NT even doorlopen zou geen kwaad kunnen in dit geval ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Waarschijnlijk heeft dat gedoe met je internet te maken met het MAC adres van je netwerk kaarten, je moet ff je modem resetten, dan doet ie het als het goed is...je modem herkent nu alleen nog je oude netwerk kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
Heb je de voltages omhoog gegooit om die 200fsb te bereiken? ik heb nl. pcies de zelfde config alleen PC3200 geheugen en ik krijg hem met geen mogelijkheid op 200 fsb. Hij klapt er dan telkens uit, heb hem nu op 12,5x175. En wat zijn je temps pcies? lukt 12,5x200 niet?
Denk dat ie unkown cpu aangeeft omdat de multiplier op 11 staat ipv 12,5, dan zal ie het waarschijnlijk wel goed aangeven.
Als ik hem 12,5 en fsb 166 zet (standaard), als ik dan safe en exit doe krijg ik rare figuren in beeld en boot ie niet opnieuw op, ik zet dan me pc uit, en dan start ie op in safe mode. Dwz dus fsb 100 en multiplier 12,5

Om die fsb 200 te halen heb ik niks verhoogd, alleen dat corsair 2700 wil niet op strake timings 200 mhz draaien (verkeerd gekocht, had beter 3500 kunnen halen) geheugen draait nu synhroon @ 200 maar met 6-3-3-3.

Btw die barton die hier draait Boot gewoon op met standaard voltage op rond de 2,4 Ghz, Hij loopt dan wel vast in windows. Maar ik heb zat ruimte over qwa voltage en warmte, en ik denk ook dat dat corsair niet veel hoger wil dan die 200 mhz. Iemand 2700 ruilen voor 3500 :D

[edit]
Waarschijnlijk heeft dat gedoe met je internet te maken met het MAC adres van je netwerk kaarten, je moet ff je modem resetten, dan doet ie het als het goed is...je modem herkent nu alleen nog je oude netwerk kaart...
Dat is bij mij ook het geval, zodra ik een andere netwerk kaart voor internet wil gebruiken, moet ik even de modem reseten. Dwz even het stroom van het modem afhalen en hij is gereset.

[ Voor 17% gewijzigd door barrel op 07-06-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
@ Barrel, das hetzelfde wat ik ga doen, A7N8X Deluxe rev2.0, Corsair PC3500, AMD 2500+ en een Zalman 6000Cu....volgens mij kom ik daar toch wel ver mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zalman 600 CU? das toch zo'n waaier? Koelt die wel goed genoeg? Aangezien je een 2500 koopt ga je dus oc-en.
Welke bios ga je gebruiken en ga je de NB actief koelen?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

barrel schreef op 07 June 2003 @ 18:24:
Als ik hem 12,5 en fsb 166 zet (standaard), als ik dan safe en exit doe krijg ik rare figuren in beeld en boot ie niet opnieuw op, ik zet dan me pc uit, en dan start ie op in safe mode. Dwz dus fsb 100 en multiplier 12,5

Om die fsb 200 te halen heb ik niks verhoogd, alleen dat corsair 2700 wil niet op strake timings 200 mhz draaien (verkeerd gekocht, had beter 3500 kunnen halen) geheugen draait nu synhroon @ 200 maar met 6-3-3-3.
Hmm ik heb net ook bij m'n 2800+ de settings 11x200@1,65Vcore geprobeerd en dan herkend de bios hem als een 3200+, temps zijn ook een stuk aangenamer dan bij 12,5x175@1,725Vcore.
Alleen draait hij niet stabiel bij Prime95 geeft ie gelijk een error, beetje jammer.
M'n geheugen (512MB Corsair PC3200) moet die 200Mhz wel trekken alleen m'n cpu laat het dan waarschijnlijk afweten. Wat zou ik hier aan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Anoniem: 73936 schreef op 07 June 2003 @ 19:00:
Zalman 600 CU? das toch zo'n waaier? Koelt die wel goed genoeg? Aangezien je een 2500 koopt ga je dus oc-en.
Welke bios ga je gebruiken en ga je de NB actief koelen?

:P
Zeker dat die genoeg koelt...zeker met een Barton schijnt hij erg goed te werken, en ja ik ga me NB actief koelen, denk óf een koelertje op de originele sink zetten (eerst AS3 ertussen), of een chrome/blue orb erop. Waarschijnlijk gelijk Überbios v1005 erop flashen...

Edit: welke is trouwens beter, die chrome of blue orb?

[ Voor 6% gewijzigd door Krewcial op 07-06-2003 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
Hmm ik heb net ook bij m'n 2800+ de settings 11x200@1,65Vcore geprobeerd en dan herkend de bios hem als een 3200+, temps zijn ook een stuk aangenamer dan bij 12,5x175@1,725Vcore.
Alleen draait hij niet stabiel bij Prime95 geeft ie gelijk een error, beetje jammer.
M'n geheugen (512MB Corsair PC3200) moet die 200Mhz wel trekken alleen m'n cpu laat het dan waarschijnlijk afweten. Wat zou ik hier aan kunnen doen?
Vcore verhogen van je cpu zou je kunnen proberen. Word ie mischien te warm dat ie daarom niet stabiel is ?? is je kast wel voldoende gekoeld ?? Je cpu draait dus wel op de 200 fsb, dus je cpu is niet de limit. Be creative en blijf proberen.
Hmm ik heb net ook bij m'n 2800+ de settings 11x200@1,65Vcore geprobeerd en dan herkend de bios hem als een 3200+,
Zelfde settings als mij nu, en hier blijft ie aangeven unknown cpu, maybe is me mobo wel wat brak
@ Barrel, das hetzelfde wat ik ga doen, A7N8X Deluxe rev2.0, Corsair PC3500, AMD 2500+ en een Zalman 6000Cu....volgens mij kom ik daar toch wel ver mee...
Denk het wel :) ik weet allee niet waar die zalman tot instaat is. Ik heb zelf ook een zalman dingetje op een xp2000+ en daar ben ik opzich wel over te spreken, maar ik vind het nu niet echt een super overclockers heatsink. Wel lekker stil etc, maar ik denk dat als je bruut wilt overclocken er betere opties voor luchtkoeling is

Ik heb zelf deze erop geschroefed http://www.thermalright.com/slk800u.html met een delta fan @ 3000 rpm (heerlijk stil) Maja dit blok is wel rond de 55 euro en is ernstig zwaar :)

[ Voor 46% gewijzigd door barrel op 07-06-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054

Hallo, weten jullie of een blue orb wel goed op NB past, want mijn orb paste toen niet op een AV133 :( . Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 74054 op 07-06-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

*zwaai*
ik ga deze dus ook kopen denk ik :-) me ecs is ver heen :-X
maar nou stond er in de PW ook een REV 2.0 bij ?

wat is nou eiks het verschil met REV1.0 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
Rev 2.0 zal wat minder buggy zijn.

Iemand die dit probleem herkend ? als ik nforce drivers instaleer, dan boot win2000 niet meer omdat ie loopt te klooten met die nvidia lan kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

barrel schreef op 08 June 2003 @ 00:09:
Rev 2.0 zal wat minder buggy zijn.

Iemand die dit probleem herkend ? als ik nforce drivers instaleer, dan boot win2000 niet meer omdat ie loopt te klooten met die nvidia lan kaart.
Dat zullen we maar hopen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

whehehe, ik heb net voor me verjaardag de deluxe gekregen, ik had de non-deluxe allang, die krijgt me broertje nou, goeie ruil :*)

maarruh, zou ik 'm zo om kunnen zetten, dus zonder windows opnieuw te installen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
is die corsair (bug) al opgelost met een bios :?

ik heb geen zin om 3000 reply's te lezen :+

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26688

Na het doorlezen van 3 lange threads 8)7 had ik besloten ook maar een nieuw systeempje te gaan kopen.

Heb bij Yorcom Asus A7N8X Deluxe 2.0 besteld met een Antec PLUS1080AMG en voor de rest wat in m'n specs staat exlusief de Gf4, brander en dvd-rom speler.

Systeempje in elkaar gebouwd en gaan met die banaan. Geflashed met de laatste 1005 bios. Hiervoor had ik af en toe wat vage lockups alleen in dos.

Was eerst wat huiverig om te OC omdat je nooit weet hoe stabiel het systeem is als je het net gebouwd hebt. Maar alles ging goed. Geen crashes niks. 3dmark testjes gingen goed. 2001 en 2003. Alleen 2003 slechte score ofcourse door bottleneck gf4 :( Wordt binnenkort een Ati Radeon 9800 :)

Toen begon ik ff met OC. Nou de cpu en het geheugen behaalden met gemak een fsb van 200. Vooral van het geheugen sta ik te kijken. Die reepjes waren per stuk €79,95. Ik heb dat geheugen draaien op DDR400 met strakke geheugen timings 6-2-2-2,5 !!!

Geen crashes met cpu stress test en 3dmark testjes. Ik sta hier behoorlijk van te kijken aangezien ik dit niet verwacht had van dit geheugen. Dit alles zonder enige voltage aanpassingen geheugen en CPU.

Ik vind dit een zeer stabiele setup. Geen enkele crash nog gehad. Wel eentje nadat ik probeerde om CPU op 2,3 Ghz te laten draaien. BSOD toen winxp wou booten :o Ook voltage verhogen hielp in dat geval niet.

Maar ik ben dik tevreden zo. Een systeem wat stabiel draait met deze specs vind ik snel zat :)

Nog even een kleine toevoeging. Ik gebruik geen extra PCI cards. Ik gebruik de onboard sound en lan mogelijkheden. Ik heb stereotoren aangesloten op analoge uitgang en heb totaal geen problemen met gekraak in geluid. Dit alles met de nforce 2.03 driverset. Verder is die Nvidia onboard lan ook een aanrader. Ik merk dat m'n verbinding met surfen gewoon sneller is dan met de 8139 PCI realtek kaart die ik ook gebruikte. Qua upload snelheid win ik er ook paar kb/s mee.

Al met al zeer compleet bordje met veel mogelijkheden. Serial ata raid heb ik helaas nog niet kunnen gebruiken. M'n budget laat het niet toe om 2 van hetzelfde type HD's aan te schaffen om te kunnen testen.

Die 3com is leuk en aardig om erbij te hebben maar ik vind 'm toch wel onderdoen voor die nvidia onboard LAN. Beide in cpu verbruik en snelheid vind ik 'm onderpresteren vergeleken met de nvidia nic.

USB schijnt ook goed te werken. USB scanner en Force feedback 2 werken prima. Heb in 't verleden met VIA plankjes veeeel problemen gehad met USB dus was vrij skeptisch wat betreft USB ondersteuning van de nForce2 chipset. Maar ook hier leveren ze USB controllers die het gewoon doen zonder eerst tig filters en tweaks te moeten uitvoeren om het te laten werken. Iets waar VIA erg om bekend staat. :(
Nvidia doet geloof ik nog niet zolang mee met de chipset markt maar ik ben onder de indruk van deze kwalitief, goedkope en stabiele nForce2 chipset.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 26688 op 08-06-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Anoniem: 26688 schreef op 08 June 2003 @ 15:06:

om een lang verhaal kort te maken...
leuk dat er ook luitjes zijn die geen problemen hebben met hun plankje ;) ik heb de mijne ook weer aan de praat na een hot-flash bij iemand anders :) thank god it works _/-\o_

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Anoniem: 45142 schreef op 07 juni 2003 @ 23:31:
*zwaai*
ik ga deze dus ook kopen denk ik :-) me ecs is ver heen :-X
maar nou stond er in de PW ook een REV 2.0 bij ?

wat is nou eiks het verschil met REV1.0 dan?
Als je een paar pagina's terug even kijkt, dan kan je het daar vinden...beetje zelf initiatief nemen, we doen niet alles voor je... ;)

Verschil is dus dat de datapaden voor de geintegreerde GF4mx zijn weggehaald, hij wordt minder warm, southbridge heeft ook een nieuwe revisie geloof ik, en hij ondersteunt officieel 400mhz FSB.
barrel schreef op 08 juni 2003 @ 00:09:

Probeer eens de lan af te zetten in de bios...
Rebels schreef op 08 June 2003 @ 12:50:
whehehe, ik heb net voor me verjaardag de deluxe gekregen, ik had de non-deluxe allang, die krijgt me broertje nou, goeie ruil :*)

maarruh, zou ik 'm zo om kunnen zetten, dus zonder windows opnieuw te installen? :)
Het valt te proberen, maar je mist natuurlijk wel de ondersteuning voor de extra opties van de deluxe, en de drivers/biossen zijn niet voor niets apart uitgebracht voor de deluxe en non-deluxe...probeer het zou ik zeggen, maar ik geef het weinig kans...
erikdeprik schreef op 08 June 2003 @ 14:08:
is die corsair (bug) al opgelost met een bios :?

ik heb geen zin om 3000 reply's te lezen :+
Weer eentje....ga nou maar eens fijn even lezen, en dan helpen we je verder...als jij het niet kan opbrengen om zelf wat research te doen, gaan wij je ook niet helpen... :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 22:35
Weet iemand een winkel in de omgeving Woerden - Gouda - Utrecht die rev.2 van dit moederbord op voorraad heeft? Ik heb me namelijk in al die plaatsen al helemaal kapot gezocht, maar heb um nog bij geen enkele winkel kunnen vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
arnoman schreef op 08 juni 2003 @ 16:20:
Weet iemand een winkel in de omgeving Woerden - Gouda - Utrecht die rev.2 van dit moederbord op voorraad heeft? Ik heb me namelijk in al die plaatsen al helemaal kapot gezocht, maar heb um nog bij geen enkele winkel kunnen vinden!
Bestel op internet zou ik zeggen....of zoek in de gouden gids, hier dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Krewcial schreef op 08 juni 2003 @ 16:20:
[...]

Als je een paar pagina's terug even kijkt, dan kan je het daar vinden...beetje zelf initiatief nemen, we doen niet alles voor je... ;)

Verschil is dus dat de datapaden voor de geintegreerde GF4mx zijn weggehaald, hij wordt minder warm, southbridge heeft ook een nieuwe revisie geloof ik, en hij ondersteunt officieel 400mhz FSB.

[...]

[...]

Het valt te proberen, maar je mist natuurlijk wel de ondersteuning voor de extra opties van de deluxe, en de drivers/biossen zijn niet voor niets apart uitgebracht voor de deluxe en non-deluxe...probeer het zou ik zeggen, maar ik geef het weinig kans...

[...]

Weer eentje....ga nou maar eens fijn even lezen, en dan helpen we je verder...als jij het niet kan opbrengen om zelf wat research te doen, gaan wij je ook niet helpen... :( |:(
bedankt voor je hulp,enne ik ga geen 3000 post lezen iig.
het is niet eens voor mij,maar voor een kennis.

je had ook kunnen zeggen:"is opgelost in bios *****",of "nee"
in bijde gevallen had je toetsenboard minder gesleten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Zover ik weet is hier niets bekend over problemen met Corsair, dus je zou op z'n minst kunnen melden waar je dat vandaan haalt, sowieso wat meer info geven, en eerst zelf zoeken...dat wordt hier van je verwacht op GoT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
Ik draai met corsair, en heb geen problemen.
Ja die heb ik meteen uitgezet. Maar ja dan mis ik dus een lan kaart he :) daar koop ik dat mobo niet voor. Iemand wel die een wel werkende fix heeft :) Zou ie niet vastlopen als je er een utp kabel instopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:56
Ik gebruik de lan gewoon en heb ook corsair mem en ik heb geen problemen met mijn rev 1.6 Hij is rete stabiel hahahahah

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Krewcial schreef op 08 June 2003 @ 16:30:
[...]

Bestel op internet zou ik zeggen....of zoek in de gouden gids, hier dus...
Ik heb al heel de pricewatch doorgewerkt, maar tot dus ver geen resultaten! En ik kan moeilijk alle pc winkels in de buurt gaan afbellen! Als ik me pc via het internet wilde bestellen had ik dat natuurlijk al 1000x gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
Instaleren van de nvidia lan met de nforce drivers van nvidia lukt hier dus niet (win2000) ik heb ze bijnna allemaal geprobeerd, heb nu de lan geinstaleerd met de driver van de cd. Nu loopt ie perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
arnoman schreef op 08 June 2003 @ 20:36:
[...]

Ik heb al heel de pricewatch doorgewerkt, maar tot dus ver geen resultaten! En ik kan moeilijk alle pc winkels in de buurt gaan afbellen! Als ik me pc via het internet wilde bestellen had ik dat natuurlijk al 1000x gedaan!
Nou in ieder geval kan je in de gouden gids zien welke in de buurt zitten, en die bellen, en als je die moeite niet wilt nemen, kunnen wij je ook niet verder helpen...dat zul je toch echt zelf moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1091

Weet iemand ook of de thermalright slk 800 op dit bordje past ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
Bestel hem gewoon bij een webshop, en vraag gewoon of ze je een ver 2.0 willen sturen. Als ze hem op voorraad hebben, is ie waarschijnlijk woensdag al in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
Weet iemand ook of de thermalright slk 800 op dit bordje past ?.
Ik heb hem hier draaien met een thermalright 800u. Vast gedraait op het mobo, en dat ging perfect (deluxe versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1091

barrel schreef op 08 juni 2003 @ 21:43:
[...]

Ik heb hem hier draaien met een thermalright 800u. Vast gedraait op het mobo, en dat ging perfect (deluxe versie)
Mijn dank is groot.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
barrel schreef op 08 juni 2003 @ 21:40:
Bestel hem gewoon bij een webshop, en vraag gewoon of ze je een ver 2.0 willen sturen. Als ze hem op voorraad hebben, is ie waarschijnlijk woensdag al in huis
Dan moet je in elk geval niet bij Informatique bestellen, die beloven nl. revisie 2.0 en sturen vervolgens 1.06. Als je daarover klaagt, krijg je te horen dat zulke toezeggingen niet gedaan mogen worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
Dan moet je in elk geval niet bij Informatique bestellen, die beloven nl. revisie 2.0 en sturen vervolgens 1.06. Als je daarover klaagt, krijg je te horen dat zulke toezeggingen niet gedaan mogen worden
Als jij vraagt om een bepaald product, en dat word niet geleverd, dan lijkt het me toch een simpele zaak dat het weer retour gaat.

[edit]
Ik heb net mbm 5 geinstaleerd. Die geeft aan bij sensor asus 4 een temperatuur van 125 graden. Weet iemand wat die meet ?

sensor asus1 is 42c (cpu)
sensor asus2 is 30c (kast)
sensor asuscusl2 (doetniks)
sensor 3 is 25c (??? psu ?)
sensor 4 is 125c

[ Voor 29% gewijzigd door barrel op 08-06-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26688

barrel schreef op 08 June 2003 @ 21:50:
[...]

Als jij vraagt om een bepaald product, en dat word niet geleverd, dan lijkt het me toch een simpele zaak dat het weer retour gaat.

[edit]
Ik heb net mbm 5 geinstaleerd. Die geeft aan bij sensor asus 4 een temperatuur van 125 graden. Weet iemand wat die meet ?

sensor 4 is 125c
Sensoren 3 en 4 worden niet gebruikt. De waarden die worden aangegeven door deze sensoren zijn n.v.t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
barrel schreef op 08 juni 2003 @ 21:50:
[...]

[edit]

sensor 4 is 125c
sensor asuscusl2 doet het alleen als asus2 niet wordt gebruikt.. maar wat is het verschil?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
sensor asuscusl2 doet het alleen als asus2 niet wordt gebruikt.. maar wat is het verschil?
Ah nu werkt ie wel, IS waarschijnlijk temp cpu gemeten vanuit de core (scheelt 3 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik mocht 'm ook retourneren van Informatique (na een discussie over wat er dan wel niet beter zou zijn aan revisie 2.0), maar tijdens het iets te haastig uitbouwen is de CPU-hefboom afgebroken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Krewcial schreef op 08 June 2003 @ 18:34:
Zover ik weet is hier niets bekend over problemen met Corsair, dus je zou op z'n minst kunnen melden waar je dat vandaan haalt, sowieso wat meer info geven, en eerst zelf zoeken...dat wordt hier van je verwacht op GoT..
Q. I use Corsair memory and my system won't post! How do i fix it?
A. This problem affects a certain batch of Corsair XMS3200C2 and XMS3500C2 modules, as Corsair has already said on their support forums. They have talked with ASUS and this should be corrected in a future bios update. The problem is that the bio doesn’t like the way Corsair programmed the SPD on that certain batch of modules...... verder.......The problem is that this problem results in computers not being able to POST, and without POST you cannot get into the bios to change these settings. Some people have been successful in getting 1 boot if they reset the CMOS, which would allow them to get into the bios to change these settings from SPD to the above values. If you are one of the unfortunate ones who cannot get their system to boot then a simple work around is to install another stick of working RAM into the machine, set the ram timings, save your settings then insert your Corsair modules. Of course any CMOS resetting will result in you having to repeat this procedure until a new bios is released that fixes this issue. As of this writing there doesn’t seem to be a bios that fixes this yet.
dit komt van de faq in de eerste post.

een vriend van mij wil nl corsair kopen 3500 kopen.....maar wat ik zo uit de reactie's haal moet het geen probleem zijn
tnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Brigitte schreef op 09 June 2003 @ 08:52:
Ik mocht 'm ook retourneren van Informatique (na een discussie over wat er dan wel niet beter zou zijn aan revisie 2.0), maar tijdens het iets te haastig uitbouwen is de CPU-hefboom afgebroken :(
Ja ik had zoiets gelezen op HWI geloof ik.. Zette ze bij informatique niet zoiets onder hun mailtje van, aan deze reactie kunnen geen rechten worden verbonden ofzoiets? Dat heb ik namelijk al meerdere keren gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
erikdeprik schreef op 09 June 2003 @ 10:09:
[...]

[...]

dit komt van de faq in de eerste post.

een vriend van mij wil nl corsair kopen 3500 kopen.....maar wat ik zo uit de reactie's haal moet het geen probleem zijn
tnx _/-\o_
Er zijn hier voor zover ik me kan herinneren nooit problemen geweest met Corsair icm dit bord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Ik had paar dagen terug al een post gedaan maar had niet volledige info gegeven. Ik zal mijn probleem nog een keer omschrijven: Mijn 3Com en Nvidia Onboard LAN aansluitingen werken niet met DHCP. Ik krijg geen ip van mijn router. Ik stopte er een realtek kaartje van mijn vorige computer erin. Ik starte IE op en meteen heb ik internet.

Opzich kan ik zo ook werken. Maar ik gebruik toch liever mijn Nvidia Onboard LAN.

Mijn configuratie is windows xp sp1.
asus a7n8x deluxe rev 2.
xp2400+
2x 256 samsung PC3200

iemand mischien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
voil schreef op 09 June 2003 @ 16:32:
Ik had paar dagen terug al een post gedaan maar had niet volledige info gegeven. Ik zal mijn probleem nog een keer omschrijven: Mijn 3Com en Nvidia Onboard LAN aansluitingen werken niet met DHCP. Ik krijg geen ip van mijn router. Ik stopte er een realtek kaartje van mijn vorige computer erin. Ik starte IE op en meteen heb ik internet.

Opzich kan ik zo ook werken. Maar ik gebruik toch liever mijn Nvidia Onboard LAN.

Mijn configuratie is windows xp sp1.
asus a7n8x deluxe rev 2.
xp2400+
2x 256 samsung PC3200

iemand mischien een idee?
Hier hebben we als het goed is ook op gereageerd...moet je wel lezen he:), je moet je modem resetten omdat hij nu het MAC adres van je nieuwe lankaart niet herkent...reset je je modem (router ook misschien) dan doet hij het waarschijnlijk
wel...suc6!

Edit: Ik quote mezelf nog even:
Door Krewcial - Saturday 07 June 2003 16:51

Staat op pagina 34...even lezen dus in het vervolg 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Krewcial op 09-06-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Ja volgens mij heeft het daar nix mee te maken. Kep ook net mijn modem gereset en heeft niets geholen.

In de bios kon ik wel een optie vinden iets over MAC. die stond disabled. Als ik die enabled doe kan ik in een andere optie een mac adres invoeren. Is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84812

mmm dit gaat niet goed zet mijn Asus a7n8x met xp2200+en 256 ddr geheugen (2700)
aan en er gebeurt helemaal niks meer heeft het wel goed gedaan batt eruit gehad en de bios rest maar nog niks bordje er uit gehaald helemaal kaal op gestart nog steeds dood ook hoor ik helemaal geen piepjes video kaartje getest op een ander systeem werkt gewoon voeding ook goed pfft cpu er uit en er weer in gedaan met de vulcano 9 er weer op en goed aan gesloten maar nog niks ik weet het ff niet meer mischien zie ik iets over het hoofd ??? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Ja volgens mij is dat het niet. Ik heb net de modem gereset en dan heeft niet geholpen.

In de bios vind ik wel een optie iets met MAC adress. Die staat disabled. Als ik hem enable dan kan ik in een andere optie een specifiek MAC adres opgeven. Kan ik daar iets mee doen? En wat voor MAC adres moet ik invullen? Het MAC adres wat mijn router kloont voor mij?

WHoops sorry 8)7
Ik zag de vorige post van mij niet. Dus ik dacht dat de post mislukt was.

[ Voor 13% gewijzigd door voil op 09-06-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
pgj, waarschijnlijk is je meoderbord gewoon dood. Heb ik ook met dit meoderbord gehad. heb ik hem weer opgestuurd en kreeg n nieuwe.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:20
voil, kijk eens naar deze knop rechtsboven je posts: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif , da's de edit knop en daarmee kun je nog dingen wijzigen en toevoegen aan je posts :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik heb m'n XP2800+ nu draaiend gekregen op 3200+ op dit fijne bordje, alleen nu zag ik in Asus Probe dat mijn Voltage waarden niet echt strak zijn, nl:
+12 - 12,48
+5 - 4,865
+3,3 - 3,3
Vcore - 1,76
Als ik prime95 draai dan zakt m'n +5 zelfs naar 4,7 is dit nou erg?
Ik heb een radeon 9700pro besteld ter vervanging van m'n gf4 mx440, gaat dit nog problemen opleveren aangezien deze kaart ook apart van stroom moet worden voorzien?

Ik heb trouwens een standaard Chieftec voeding (zat al in m'n case), van 340W (geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Anoniem: 84812 schreef op 09 juni 2003 @ 18:35:
mmm dit gaat niet goed zet mijn Asus a7n8x met xp2200+en 256 ddr geheugen (2700)
aan en er gebeurt helemaal niks meer heeft het wel goed gedaan batt eruit gehad en de bios rest maar nog niks bordje er uit gehaald helemaal kaal op gestart nog steeds dood ook hoor ik helemaal geen piepjes video kaartje getest op een ander systeem werkt gewoon voeding ook goed pfft cpu er uit en er weer in gedaan met de vulcano 9 er weer op en goed aan gesloten maar nog niks ik weet het ff niet meer mischien zie ik iets over het hoofd ??? :(
probeer nog 1 maal het bios te resetten (ik heb het ook al 1 keer niet goed edaan):
voedingskabel los; batterij eruit; jumpertje omzetten ; ff w88 (lang genoeg) en de boel weer aansluiten...
mocht dit niet werken dan is het een retourtje leverancier...

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

ff nog wat bevindingen van mij:

- Het onboard geluid van de non-deluxe begint na lange tijd gamen te kraken, ik vermoed dat dit een kwestie is van North- en/of Southbridge extra koelen, want toen ik er flink tegenaan blies, was het gekraak weer een paar minuten weg. Ik ga vandeweek een fannetje op de northbridge en passieve koeling op de southbridge toevoegen.

- Ik heb toch de indruk dat mijn HyperX in dual channel problemen geeft, spontane reboots.

Update: Ik heb dezelfde reboot gehad vannacht terwijl ze beide in single channel draaiden (bank 1&2), dus het lijkt wat anders, ik ga verder testen.

De reden dat ik het nu pas heb is denk ik omdat ik sinds een paar dagen mijn Barton heb en sindsdien pas mijn mem op 166MHz heb lopen, op 133 MHz liep alles perfect stabiel. Ik ga toch maar eens proberen mijn mem te ruilen voor Corsair PC3200 bij Yorcom (met bijbetaling uiteraard)

Ik hoop dat jullie hier ook wat aan hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door TheLemon op 10-06-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82643

ik heb al sinds ik mijn rev2.0 non-deluxe heb problemen met vreemde piepgeluiden.
de doen zich voor tijdens LAN activiteit. iets in mijn pc begint dan te piepen. of eigenlijk als ik goed luister, verandert een constante piep van toonhoogte en intensiteit.

ik hoop dat er iemand is die een idee heeft wat dat is.

het doet zich (in mindere mate) voor als CPU zwaarder belast wordt. probleem is dat ik niet meer terug wil naar waar ik em gekocht heb omdat ze daar na twee maanden nog geen systeem geleverd hadden dat stabiel was. de rev1.04 die er ooit in zat (die ze maar niet wilden vervangen) en niet stabiel wilde zijn had dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46009

Grrr, krijg mijn LAN niet stabiel :( Heb alles uiteraard al afgezocht, incl. GoT, maar kan nix vinden. Wel mensen die hun LAN helemaal niet aan de praat krijgen, maar dit is weer anders :? Hopelijk hebben jullie wat tips. Dit zijn de symptomen:

Als ik via de 3com NIC probeer files te kopieren van een andere PC in mijn workgroupje, gaat dat heel even goed, laten we zeggen 20 seconden ofzo, en daarna is het afgelopen en ziet ie die andere PC niet meer. Dan moet ik eerst rebooten om alles weer aan de praat te krijgen.

Ook als ik in network neighbourhood browse, vindt ie die andere PC ineens niet meer, of duurt het heel lang en krijg ik geen access meer. Na rebooten is alles weer prima.

Lijkt op een soort memory overflow / buffer overrun ofzo???

Het mobo is een rev 1.4 A7N8X deluxe, (nu even) niet OCed, bios 1.003, standaard 3com drivers van de Asus CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zat net nog een keer door het gehele topic te bladeren en toen kwam ik onderstaande foto tegen van een bootscherm en toen viel mij dat dual channel mode op

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Bootscreen2klein.jpg

klopt het dat je altijd dat dual channel mode ziet staan bij het booten van een deluxe versie 2.0 mobo? want ik zie dat bij mij thuis dus niet staan... bij mij staat er alleen de kloksnelheid van het geheugen

ik begreep dat ik de dimms voor dual channel zo moest plaatsen dat er 1tje in het zwarte slot zit en 1tje in het andere slot... ik meen gelezen te hebben in het boekje dat ik slot 1 en 3 kon gebruiken voor dual channel, maar misschien dat iemand van jullie dat zeker weet???
ik heb dus 2x 256mb pc3200... alleen heb ik dus twee verschillende merken van dimms, namelijk 1x twinmos en 1x iets anders (omruilen kon niet omdat geheugen niet op voorraad was)

nu vraag ik me dus af of het komt omdat ik:
1) die dimms in verkeerde sloten heb geplaatst?
2) in de bios iets vergeten ben in te stellen voor dual channel?
3) gewoon 2 dimms van hetzelfde merk moet hebben?

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Anoniem: 46009 schreef op 10 June 2003 @ 01:46:
Grrr, krijg mijn LAN niet stabiel :( Heb alles uiteraard al afgezocht, incl. GoT, maar kan nix vinden. Wel mensen die hun LAN helemaal niet aan de praat krijgen, maar dit is weer anders :? Hopelijk hebben jullie wat tips. Dit zijn de symptomen:

Als ik via de 3com NIC probeer files te kopieren van een andere PC in mijn workgroupje, gaat dat heel even goed, laten we zeggen 20 seconden ofzo, en daarna is het afgelopen en ziet ie die andere PC niet meer. Dan moet ik eerst rebooten om alles weer aan de praat te krijgen.

Ook als ik in network neighbourhood browse, vindt ie die andere PC ineens niet meer, of duurt het heel lang en krijg ik geen access meer. Na rebooten is alles weer prima.

Lijkt op een soort memory overflow / buffer overrun ofzo???

Het mobo is een rev 1.4 A7N8X deluxe, (nu even) niet OCed, bios 1.003, standaard 3com drivers van de Asus CD.
ik heb helaas geen nuttig antwoord, maar het hoeft natuurlijk niet persee aan het mobo te liggen....
hoe oud is je windows instalatie?
kijk eens of je drivers van 3-com van hun site kan downloaden.
daarnaast ff een andere kabel proberen.

en als je het eens probeerd met de nvidea netwerkpoort?
of instellingen veranderd (ff opzoeken wat ze allemaal doen enzo)
en kijk of er op got meer van hetzelfde soort problemen zijn maar dan met gewone netwerkkaarten (niet onboard that is)

en wat zijn je besturingssystemEN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:38

Masselink

Voor de dorst

Anoniem: 1933 schreef op 10 June 2003 @ 09:17:
klopt het dat je altijd dat dual channel mode ziet staan bij het booten van een deluxe versie 2.0 mobo? want ik zie dat bij mij thuis dus niet staan... bij mij staat er alleen de kloksnelheid van het geheugen

iemand enig idee?
Dat is een extra string die vanaf bios 1004 erin zit.
Add "Dual Channel mode" or "Single Channel mode" string on POST screen.

[ Voor 36% gewijzigd door Masselink op 10-06-2003 09:24 ]

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Anoniem: 1933 schreef op 10 juni 2003 @ 09:17:
ik zat net nog een keer door het gehele topic te bladeren en toen kwam ik onderstaande foto tegen van een bootscherm en toen viel mij dat dual channel mode op

[afbeelding]

ik begreep dat ik de dimms voor dual channel zo moest plaatsen dat er 1tje in het zwarte slot zit en 1tje in het andere slot... ik meen gelezen te hebben in het boekje dat ik slot 1 en 3 kon gebruiken voor dual channel, maar misschien dat iemand van jullie dat zeker weet???
ik heb dus 2x 256mb pc3200... alleen heb ik dus twee verschillende merken van dimms, namelijk 1x twinmos en 1x iets anders (omruilen kon niet omdat geheugen niet op voorraad was)

iemand enig idee?
dat krijg je alleen te zien als je een nieuw bios geflashed hebt; in de oudere versies zit het nog niet dat hij het bij het booten laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok... dat had ik niet begrepen, maar nu is het duidelijk

dan zal het wel allemaal goed zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Heb grootste gezeik gehad met nforce drivers van mijn deluxe 1.06. Van ene op andere moment deed me Lite on brander het niet meer. Via Google kwam ik erachter dat een oplossing was om de IDE-driver van Nvidia te killen en te vervangen door de windows versie. Brander doet het nu weer goed, maar ik vroeg me af of dit specifiek kwam door de Nforce 2.03 drivers of niet. Is heir wat over bekend? Hij heeft het volgens mij onder de 2.03 ook nog gedaan :X

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voil schreef op 09 June 2003 @ 18:53:
Ja volgens mij is dat het niet. Ik heb net de modem gereset en dan heeft niet geholpen.

In de bios vind ik wel een optie iets met MAC adress. Die staat disabled. Als ik hem enable dan kan ik in een andere optie een specifiek MAC adres opgeven. Kan ik daar iets mee doen? En wat voor MAC adres moet ik invullen? Het MAC adres wat mijn router kloont voor mij?
Ik heb exact dezelfde situatie gehad. Probeer eerst eens bij het MAC adres van de Nvidia bij geavanceerde eigenschappen hetzelfde adres in te vullen als je gebruikt met het realtek kaartje. (Let op !!! de Nvidia heeft deze optie wel en de 3Com niet, dus bij de 3Com zal het niet werken.)

Het MAC adres kan je zien bij de eigenschappen van de LAN-verbinding als je een verbinding hebt met de realtek kaart.

Als je dan wel een verbinding krijgt, komt het puur door het feit dat je MAC adres geregistreerd staat in het modem. Alleen resetten is dan niet voldoende, je moet ongeveer 20-30 minuten de spanning van het modem af halen, dan wordt hij volledig gereset.

Daarna eerst je Nvidia aansluiten, vervolgens het modem aanzetten, want de NIC krijgt al spanning terwijl je computer niet aan staat (kan je zien als je naar de led's van de Nvidia kijkt, deze kunnen knipperen terwijl de PC uit staat) en daarna pas je PC opstarten.

Wellicht lukt het op deze wijze wel, zo niet dan kan je bij je provider het MAC adres wat bij hun geregistreerd staat nog laten wijzigen, maar dat zou het niet moeten zijn aangezien je een router gebruikt. (Je weet het natuurlijk nooit....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46009

Maestro.mosjuh schreef op 10 June 2003 @ 09:19:
[...]

ik heb helaas geen nuttig antwoord, maar het hoeft natuurlijk niet persee aan het mobo te liggen....
hoe oud is je windows instalatie?
kijk eens of je drivers van 3-com van hun site kan downloaden.
daarnaast ff een andere kabel proberen.

en als je het eens probeerd met de nvidea netwerkpoort?
of instellingen veranderd (ff opzoeken wat ze allemaal doen enzo)
en kijk of er op got meer van hetzelfde soort problemen zijn maar dan met gewone netwerkkaarten (niet onboard that is)

en wat zijn je besturingssystemEN?
Win2000pro-uk vers geinstalleerd, incl SP3. Ik zal ook nog even de nieuwste drivers van 3com halen plus de nvidea nic proberen. Maar out of the box had het ook wel mogen draaien vind ik.

Zoeken hier op GoT levert eigenlijk alleen maar hits op in "Het grote A7N8X topic", en die 100+ pagina's heb ik ook al doorgeworsteld..."

Kortom, tips blijven welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Anoniem: 83174 schreef op 10 June 2003 @ 11:34:
[...]

Ik heb exact dezelfde situatie gehad. Probeer eerst eens bij het MAC adres van de Nvidia bij geavanceerde eigenschappen hetzelfde adres in te vullen als je gebruikt met het realtek kaartje. (Let op !!! de Nvidia heeft deze optie wel en de 3Com niet, dus bij de 3Com zal het niet werken.)

Het MAC adres kan je zien bij de eigenschappen van de LAN-verbinding als je een verbinding hebt met de realtek kaart.

Als je dan wel een verbinding krijgt, komt het puur door het feit dat je MAC adres geregistreerd staat in het modem. Alleen resetten is dan niet voldoende, je moet ongeveer 20-30 minuten de spanning van het modem af halen, dan wordt hij volledig gereset.

Daarna eerst je Nvidia aansluiten, vervolgens het modem aanzetten, want de NIC krijgt al spanning terwijl je computer niet aan staat (kan je zien als je naar de led's van de Nvidia kijkt, deze kunnen knipperen terwijl de PC uit staat) en daarna pas je PC opstarten.

Wellicht lukt het op deze wijze wel, zo niet dan kan je bij je provider het MAC adres wat bij hun geregistreerd staat nog laten wijzigen, maar dat zou het niet moeten zijn aangezien je een router gebruikt. (Je weet het natuurlijk nooit....)
m_b_r, cool! tnx voor je antwoord.

Ik heb UTP kabel uit realtekkaartje gehaald, modem uitgegooit en router ook voor 35 min. Toen UTP in Nvidia LAN gegooit. Modem aangezet. En gewacht to hij helemaal verbinding had gemaakt en toen router aangesloten. Ik start pc op en ga naar bios. Heb die MAC addres optie op enaled gezet. En MAC adres van mijn realtek kaartje ingevoerd.

Het werkt! Erg bedankt :D

Ik zie alleen een oranje lampje vanaf die Onboard nvidia lan komen...en geen groene. Is dit nu 10mbit of gewoon 100mbit? :S

[ Voor 20% gewijzigd door voil op 10-06-2003 16:23 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.