Groot Asus A7N8X Topic Deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.736 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31651

Er gebeurd bij mij ook iets heel vreemds,pc liep vast (door het warme weer denk ik).
Ik dacht laat ik alles maar even op Default/Auto zetten misschien dat het helpt.
Ik was dus in de veronderstelling dat hij mijn cpu op 13 x 166 zou zetten,het is nl een 3000+ Maar...hij zet hem op 11 x 200 en herkend hem als een 3200+ :?
Als ik hem handmatig op 13 x 166 zet start hij op 833 mhz 8)7
Iemand enig idee wat hier aan de hand is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

Anoniem: 82732 schreef op 31 May 2003 @ 16:44:
danke, ik heb btw wel eens aan mn southbridge gevoeld hoe warm ie was na stress (khad um natuurlijk wel uitgezet :P)
Ik brandde mn fikken na 2 seconden, niet zon fijne ervaring dus... als ik wil gaan overklokken wordt de southbridge dan nog warmer of zou ik er goed aan doen om de northbridge passieve koeling erop te zetten en dan op de northbridge een fannetje?
zo had ik het wel gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31651 schreef op 31 May 2003 @ 16:49:
Er gebeurd bij mij ook iets heel vreemds,pc liep vast (door het warme weer denk ik).
Ik dacht laat ik alles maar even op Default/Auto zetten misschien dat het helpt.
Ik was dus in de veronderstelling dat hij mijn cpu op 13 x 166 zou zetten,het is nl een 3000+ Maar...hij zet hem op 11 x 200 en herkend hem als een 3200+ :?
Als ik hem handmatig op 13 x 166 zet start hij op 833 mhz 8)7
Iemand enig idee wat hier aan de hand is??
multiplier 12.5 is het hoogste instelbaar in bios... 13 resulteert dan in 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7431

Kiddo >

Als je gaat overclocken worden ze nog warmer.
Ik voelde net aan mijn northbridge en dat was behoorlijk heet. Ik denk er zoiezo over een fannetje op te gooien ondanks dat ik niet (of niet veel) ga oc-en. Het zal de stabiliteit denk ik wel ten goede komen.

De southbridge is denk ik ook niet onverstandig daar iig een heatsinkje op te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743 schreef op 31 mei 2003 @ 16:51:
[...]

MMhh ik draai 1002a en heb hem atm op mp 14 staan en dat doet ie prima (athlon 2700+ word in bios en winXP herkend als 2900+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743 schreef op 31 mei 2003 @ 16:51:
[...]

Maar in het begin herkende hij hem wel op 13 x 166 = 3000+ erg vreemd dat hij dat nu niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb vandaag de deluxe besteld samen met een AMD Athlon XP 2500+.
Een waardige opvolger van mijn Asus P3F :)
Hopelijk staat de postbode snel voor de deur :P

[ Voor 17% gewijzigd door fetcher op 31-05-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31651 schreef op 31 May 2003 @ 16:59:
[...]

Maar in het begin herkende hij hem wel op 13 x 166 = 3000+ erg vreemd dat hij dat nu niet meer doet.
ja dat komt omdat je mobo het in het begin direct van je proc afleest wat de instellingen zijn... bij mij 2400+ stond die standaard op 15x maar als je eenmaal gaat veranderen override je bios wat je proc zegt... dus als je hem weer op 13x wil hebben moet je je cpu er ff opnieuw indoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82732

Ik ben weer een stuk wijzer geworden, ik ga maar eens op zoek naar een goed northbridge fannetje... en dan zet ik die passive koeler van mn northbridge wel op den southbridge....

Oja, nog een vraag... Wat zouden jullie doen als je hebt gevraagd om een amd athlon xp 2000+ T-bred B core en je krijgt een A core? Hij is zo onstabiel als wat als ik hem nog maar 200 mhz hoger heb geklokt... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61853

Anoniem: 82732 schreef op 31 mei 2003 @ 17:53:
Ik ben weer een stuk wijzer geworden, ik ga maar eens op zoek naar een goed northbridge fannetje... en dan zet ik die passive koeler van mn northbridge wel op den southbridge....

Oja, nog een vraag... Wat zouden jullie doen als je hebt gevraagd om een amd athlon xp 2000+ T-bred B core en je krijgt een A core? Hij is zo onstabiel als wat als ik hem nog maar 200 mhz hoger heb geklokt... :S
Vertellen dat je om een B core hebt gevraagd en overleggen of ze nog zo één kunnen bestellen zodat je hem kunt omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook als je al hebt geprobeerd te oc-en enzow???? en dat ie dan poste op 1930 ipv 1666 maar dat ie dan niet in windows kwam enzow?
Nouja, ik ga iig wel ff naar die lui toe om dat even te vragen denk ik, kan idd nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743 schreef op 31 May 2003 @ 17:50:
[...]

ja dat komt omdat je mobo het in het begin direct van je proc afleest wat de instellingen zijn... bij mij 2400+ stond die standaard op 15x maar als je eenmaal gaat veranderen override je bios wat je proc zegt... dus als je hem weer op 13x wil hebben moet je je cpu er ff opnieuw indoen ;)
Aah,nu begrijp ik het,maar het is een beetje lastig om de cpu er opnieuw in te doen met een Prometeia ;) Thnx anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

|:( modus: is die 70 graden niet per ongeluk fahrenheit ofzo?
70 Graden celcius lijkt me heel erg veel voor een voeding, eigenlijk alleen een cpu kan zo warm worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 18:38
Anoniem: 31651 schreef op 30 May 2003 @ 02:38:
[...]

Als je dat even doorbelt met Salland,dan komt dat allemaal goed,dat weet ik zeker,ze zijn niet zo moeilijk daar,en ik kan het weten 8)
Ik heb ze gemaild en kreeg vandaag een antwoord terug. Ze kunnen de boel niet voor die nieuwe (goedkopere prijs) aanbieden, omdat op het moment van mijn bestellen hun ook bij hun leverancier bestellen voor die prijs. En hun betalen dus ook die prijs aan de leverancier:

"De prijzen van moment van bestellen worden ook gehanteerd. Dit omdat op moment dat u de order plaatst, plaatsen wij die ook bij onze leverancier.

Dus wij moeten ook de prijzen betalen van uw moment van bestellen".

Mooi kut dus, ik ben voor zon beetje 84 euro ge^^%$. Kan ik mijn order nog annuleren of gaat dat niet meer (heb niet zoveel verstand van de regels qua online bestellen)

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 31-05-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheLemon schreef op 31 May 2003 @ 19:25:
|:( modus: is die 70 graden niet per ongeluk fahrenheit ofzo?
70 Graden celcius lijkt me heel erg veel voor een voeding, eigenlijk alleen een cpu kan zo warm worden denk ik.
Nee, dit is echt celcius, want ik heb het nagekeken of het goed staat |:(
Kweet ut niet of alleen de cpu zo warm kan worden, ik had laatst aan de voeding gevoeld en daar brandde ik mn fikken bijna nog aan terwijl ie al een poos uit had gestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Dan denk ik toch dat er echt iets fout is....AMD's kunnen geloof ik maximaal 80-90 graden hebben..maar dan worden ze instabiel...je zou eigenlijk 60 graden als maximum moeten houden...maar dit gaat weer de verkeerde kant op..ontopic blijven graaf...

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76207

Anoniem: 31651 schreef op 31 May 2003 @ 18:12:
[...]

Aah,nu begrijp ik het,maar het is een beetje lastig om de cpu er opnieuw in te doen met een Prometeia ;) Thnx anyway!
Kun je niet gewoon je bios resetten? Dat werkt denk ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 15:11
Krewcial schreef op 31 May 2003 @ 20:25:
Dan denk ik toch dat er echt iets fout is....AMD's kunnen geloof ik maximaal 80-90 graden hebben..maar dan worden ze instabiel...je zou eigenlijk 60 graden als maximum moeten houden...maar dit gaat weer de verkeerde kant op..ontopic blijven graaf...
AMD max temp is 82°c denk ik. Dacht het niet lang geleden op de AMD site ofzo gelezen te hebben.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:45
Ik heb geen Athlon XP 2600+ gehaald. Deze was namelijk nog niet leverbaar. Ze hadden in de shop net wel een Athlon XP 2500+ (Barton core 1833MHz/166MHz/512KB) binnen gekregen en heb deze toen genomen. De stepping is volgens mij AXQDA. Hopelijk is ie een beetje over te klokken. Het is even afwachten tot maandag want dan krijg ik twee Corsair 512MB DDR400 2-2-2 modules binnen en kan ik gaan overklokken. Ik ben zeer benieuwd tot hoever deze Barton overklokt.
Jullie horen het nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82643

hehe :) nog even over temperatuur. maar wel ontopic namelijk over de CPU temperatuur metingen op de A7N8X. ASUS Probe gebruikt sensoren met de naam:
asus1 - CPU (geeft bij mij nu 36 graden)
asus2 - Mobo (geeft bij mij nu 41 graden, (zit ie op de northbridge ofzo? shishh))
maar er is ook een W83L785TS-S sensor en deze geeft meer realistische CPU temperaturen deze geeft namelijk 47 graden. voor de overklokkers goed om te weten lijkt me ;) er kan een verschil van 11 graden Celcius in zitten! ik gebruik MBM om dus de 'echte' (of is het echtere?) CPU temperatuur te meten.
edit:
ik denk dat de W83L785TS-S dichter op de CPU zit en asus1 er naast. ik baseer deze conclusie op het feit dat als ik mn pc wat zwaarder belast de temperaturen meer tot elkaar naderen. er komt dan meer hitte van de CPU waardoor de metingen van asus1 betrouwbaarder worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 82643 op 31-05-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74758

Binnetie schreef op 31 May 2003 @ 19:58:
[...]

Mooi kut dus, ik ben voor zon beetje 84 euro ge^^%$. Kan ik mijn order nog annuleren of gaat dat niet meer (heb niet zoveel verstand van de regels qua online bestellen)
Tuurlijk kan je annuleren je kunt tegen ze zeggen lever ut maar voor de lagere prijs anders hoef je niet te leveren want je kunt bij koop op afstand binnen 7 dagen zonder opgaaf van redenen annuleren!!!

Dan verkopen ze dus nada....

Let er op want ik lees altijd de algemene voorwaarden voordat ik ergens iets koop en wat me opvalt is dat de meeste pc online shops echt slechte algemene voorwaarden hebben waaruit duidelijk blijkt dat ze niet op de hoogte zijn van de wet....MEESTE ONLINE WINKELS HEBBEN NOG NOOIT GEHOORD VAN DE WET KOPEN OP AFSTAND...dus laat je niks wijs maken

Succes....mocht je vragen hebben laat maar iets weten

MVG mr. Sando

Nou hier komt de wettekst uit het burgerlijk wetboek:

Afdeling 9A. Overeenkomsten op afstand

Artikel 46a
In deze afdeling wordt verstaan onder:

a.
overeenkomst op afstand: de overeenkomst waarbij, in het kader van een door de verkoper of dienstverlener georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
b.
koop op afstand: de overeenkomst op afstand die een consumentenkoop is;
c.
overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten: de tot het verrichten van diensten strekkende overeenkomst op afstand tussen een dienstverlener die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf;
d.
techniek voor communicatie op afstand: een middel dat zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van partijen kan worden gebruikt voor het sluiten van de overeenkomst op afstand;
e.
communicatietechniekexploitant: een natuurlijke persoon of rechtspersoon die zijn bedrijf maakt van het ter beschikking stellen van één of meer technieken voor communicatie op afstand aan verkopers of dienstverleners;
f.
richtlijn: richtlijn nr. 97/7/EG van het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie van 20 mei 1997 betreffende de bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten (PbEG L 144).

Artikel 46b
1.
Artikel 5 lid 3 is niet van toepassing op koop op afstand.
2.
Deze afdeling is niet van toepassing op de koop op afstand:
a.
die wordt gesloten met gebruikmaking van distributieautomaten of geautomatiseerde handelsruimten;
b.
op een veiling.
3.
De artikelen 46c-46e en 46f lid 1 zijn niet van toepassing op de koop op afstand van hoofdzakelijk levensmiddelen die worden afgeleverd aan de koper op diens woon- of verblijfplaats of werkplek door frequent en op gezette tijden langskomende bezorgers.

Artikel 46c
1.
Tijdig voordat de koop op afstand wordt gesloten, moeten aan de wederpartij met alle aan de gebruikte techniek voor communicatie op afstand aangepaste middelen en op duidelijke en begrijpelijke wijze, de volgende gegevens worden verstrekt, waarvan het commerciële oogmerk ondubbelzinnig moet blijken:
a.
de identiteit en, indien de koop op afstand verplicht tot vooruitbetaling van de prijs of een gedeelte daarvan, het adres van de verkoper;
b.
de belangrijkste kenmerken van de zaak;
c.
de prijs, met inbegrip van alle belastingen, van de zaak;
d.
voor zover van toepassing: de kosten van aflevering;
e.
de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de koop op afstand;
f.
het al dan niet van toepassing zijn van de mogelijkheid van ontbinding overeenkomstig de artikelen 46d lid 1 en 46e;
g.
indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief: de hoogte van het geldende tarief;
h.
de termijn voor de aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;
i.
voor zover van toepassing, in geval van een koop op afstand die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van zaken: de minimale duur van de overeenkomst.
2.
Tijdig bij de nakoming van de koop op afstand en, voor zover het niet aan derden af te leveren zaken betreft, uiterlijk bij de aflevering, moeten aan de koper op duidelijke en begrijpelijke wijze schriftelijk of, voor zover het de in de onderdelen a en c-e bedoelde gegevens betreft, op een andere te zijner beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager, de volgende gegevens worden verstrekt, behoudens voor zover zulks reeds is geschied voordat de koop op afstand werd gesloten:
a.
de gegevens, bedoeld in de onderdelen a-f van lid 1;
b.
de vereisten voor de gebruikmaking van het recht tot ontbinding overeenkomstig de artikelen 46d lid 1 en 46e lid 2;
c.
het bezoekadres van de vestiging van de verkoper waar de koper een klacht kan indienen;
d.
voor zover van toepassing: gegevens omtrent de garantie en omtrent in het kader van de koop op afstand aangeboden diensten;
e.
indien de koop op afstand een duur heeft van meer dan een jaar dan wel een onbepaalde duur: de vereisten voor opzegging van de overeenkomst.

Artikel 46d
1.
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
2.
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
3.
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
4.
De leden 1–3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a.
van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b.
van zaken die:
1°.
zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
2°.
duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3°.
door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4°.
snel kunnen bederven of verouderen;
c.
van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;
d.
van kranten en tijdschriften.

Artikel 46e
1.
Ontbinding van de koop op afstand overeenkomstig artikel 46d lid 1 brengt van rechtswege en zonder dat de koper een boete is verschuldigd de ontbinding mee van een overeenkomst die ertoe strekt dat de verkoper aan de koper ten behoeve van de voldoening van de prijs een geldsom leent.
2.
In geval van ontbinding van de koop op afstand overeenkomstig artikel 46d lid 1 heeft de koper tevens het recht een ingevolge een overeenkomst tussen de verkoper en een derde aangegane overeenkomst die ertoe strekt dat de derde aan de koper ten behoeve van de voldoening van de prijs een geldsom leent, zonder boete te ontbinden.

Artikel 46f
1.
Het verzuim van de verkoper treedt zonder ingebrekestelling in, wanneer de koop op afstand niet uiterlijk binnen dertig dagen, te rekenen van de dag waarop de koper zijn bestelling bij de verkoper heeft gedaan, is nagekomen, behalve voor zover de vertraging de verkoper niet kan worden toegerekend of nakoming reeds blijvend onmogelijk is.
2.
Indien nakoming onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet de koper daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft hij recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden.
3.
Indien in het in lid 2 bedoelde geval de verkoper krachtens een voor dan wel bij het sluiten van de koop op afstand gemaakt beding de bevoegdheid heeft, een zaak van gelijke kwaliteit en prijs te geven, komen de kosten van het terugzenden van de zaak in geval van ontbinding van de koop op afstand overeenkomstig artikel 46d lid 1 ten laste van de verkoper. De koper moet daarvan op duidelijke en begrijpelijke wijze worden kennis gegeven.

Artikel 46g
De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, van wie een betaalkaart frauduleus is gebruikt in het kader van koop op afstand, kan niet worden verplicht tot betaling van de hem als gevolg van dat frauduleuze gebruik in rekening gebrachte bedragen, behoudens voor zover dat gebruik een gevolg is van een omstandigheid die aan hem kan worden toegerekend. Het terzake reeds betaalde geldt als onverschuldigd betaald.

Artikel 46h
1.
Aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf moeten bij het gebruik van de telefoon voor het doen van ongevraagde oproepen ter bevordering van de totstandkoming van een koop op afstand, aan het begin van elk gesprek duidelijk de identiteit van de verkoper, alsmede het commerciële oogmerk van de oproep worden medegedeeld.
2.
Het gebruik van automatische oproepsystemen zonder menselijke tussenkomst en faxen voor het doen van ongevraagde oproepen, ter bevordering van de totstandkoming van een koop op afstand, aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, is uitsluitend toegestaan, indien de desbetreffende persoon daarvoor voorafgaand toestemming heeft verleend.
3.
Het gebruik van andere dan de in lid 2 genoemde technieken voor communicatie op afstand voor het doen van ongevraagde oproepen of mededelingen, ter bevordering van de totstandkoming van een koop op afstand, aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, is toegestaan, tenzij de desbetreffende persoon te kennen heeft gegeven dat hij oproepen of mededelingen waarbij van deze technieken gebruik wordt gemaakt, niet wenst te ontvangen.
4.
Degene die ongevraagd oproepen of mededelingen ter bevordering van de totstandkoming van een koop op afstand doet, neemt passende maatregelen om ten minste eenmaal per jaar de personen, bedoeld in lid 3, bekend te maken met de mogelijkheden tot het doen van een kennisgeving als bedoeld in lid 3. De bekendmaking kan via een of meer dag-, nieuws- of huis-aan-huisbladen of op een andere geschikte wijze plaatsvinden.

Artikel 46i
1.
De artikelen 46b lid 2, 46c, 46d leden 1–3 en 4, onderdeel a, 46e, 46f leden 1 en 2 en 46g-46h zijn van overeenkomstige toepassing op de overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten.
2.
In afwijking van lid 1 zijn de in dat lid genoemde artikelen niet van toepassing op de overeenkomst op afstand:
a.
tot het verrichten van financiële diensten;
b.
tot het verrichten van diensten, die wordt gesloten met een telecommunicatie-exploitant door gebruikmaking van een openbare telefoon;
c.
tot aanneming van werk die strekt tot de bouw van een onroerende zaak.
3.
In afwijking van lid 1 zijn de artikelen 46c-46e en 46f lid 1 niet van toepassing op de overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten die logies, vervoer, het restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding betreft, indien de dienstverlener zich er bij het sluiten van de overeenkomst toe verplicht, deze diensten te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode.
4.
In afwijking van lid 1 is artikel 46c lid 2 niet van toepassing op de overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten die in één keer worden verricht met behulp van een techniek voor communicatie op afstand en die in rekening worden gebracht door de communicatietechniekexploitant. Desalniettemin moet aan de wederpartij steeds het bezoekadres van de vestiging van de dienstverlener waar de wederpartij een klacht kan indienen, worden medegedeeld.
5.
In afwijking van lid 1 is artikel 46d niet van toepassing op de overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten:
a.
waarvan de nakoming met instemming van de wederpartij is begonnen voordat de in artikel 46d lid 1, eerste en derde volzin, bedoelde termijn is verstreken;
b.
betreffende weddenschappen en loterijen.
6.
In geval van een overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten lopen de in artikel 46d lid 1, eerste en tweede volzin, bedoelde termijnen vanaf het sluiten van de overeenkomst.

Artikel 46j
1.
Van deze afdeling kan niet ten nadele van de koper dan wel de wederpartij worden afgeweken.
2.
Lid 1 is niet van toepassing op artikel 46f lid 1.
3.
De toepasselijkheid op de overeenkomst van een recht dat de door de richtlijn voorziene bescherming niet of slechts ten dele biedt, kan er niet toe leiden dat de koper dan wel de wederpartij de bescherming verliest die hem krachtens de richtlijn wordt geboden door de dwingende bepalingen van het recht van de lid-staat van de Europese Unie of de andere staat die partij is bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte, waar hij zijn gewone verblijfplaats heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr Sando heeft wel gelijk, ik heb hier laatst ergens een stuk over gelezen. (PC-Active van deze maand)

Jammer dat ik mijn bestelling al binnen heb (ondanks verkeerde rev). Het is in die tijd dat ik moest wachten in totaal met een prijs van €55 gedaalt. Is ook best zonde imho. Maar ja dat heb je bij dit spul altijd. Een week nadat ik mijn digicam kocht werd ie dik €80 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Volgens mij moet je gewoon het bedrag betalen wat op dat moment op je afrekening stond...zo gaat het toch? Maar please ff terug on topic, het gaat hier over de A7N8X en niet over of je geld terug krijgt bij bestellingen enzo:D.

Wat die soundstorm betreft, iemand nog problemen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76984

is hier niet een soldeer artiest die een volt mod voor me wil doen?
ik ben niet echt ervaren in solderen en heb de ballen verstand van wat een 25k vr is...

ik heb denk ik wat extra volts nodig om mijn 1700+ naar grotere hoogte te jagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Is dat echt nodig dan? Kun je het niet oplossen met die überbios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die uber bios geeft toch niet meer vcore? die zorgt er toch alleen voor dat je je chipset voltage zou kunnen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Je kan ook de Vcore hoger zetten geloof ik.... 2.0 volt of meer....maar dat weetik niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Zeg ik nou iets heel doms, maar je kan toch de Vcore gewoon in je normale Bios (advanced chipset features, helemaal onderaan) instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53146

TheLemon schreef op 02 June 2003 @ 11:41:
Zeg ik nou iets heel doms, maar je kan toch de Vcore gewoon in je normale Bios (advanced chipset features, helemaal onderaan) instellen?
Ja maar niet hoger dan 1.850V met die uberbios kan je softwarematig (firmwarematig :P ) je cpu en mem voltages nog verder verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als dat idd meer vcore geeft zal ik dat eerst eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 23-06 09:51

DyStiC

'Atta way, baby!

Weet iemand of het mogelijk is die RAID utility uit te schakelen welke je na de POST te zien krijgt (waarbij je op CRTL+S of F4 moet drukken)? aangezien ik geen RAID gebruik vind ik deze vertraging een beetje onnodig, maar ik kan nergens in de BIOS een optie vinden om het uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Nog eventjes een reactie op de vragen over de temperaturen van MBM5, waar gevraagd wordt wat welke temperatuur is:

http://www.livewiredev.co...adid=3061&highlight=a7n8x

Het komt er hier op neer dat de laagste temp je casetemp is, de middelste de cpu temp gemeten door het moederbord, en de hoogste temp de temperatuur van de cpu is gemeten door de diode die in de cpu zit.

Suc6

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Heeft iemand het programma'tje CPU Cool al geprobeerd op dit bord? In verband met de temps, ik gebruik dit proggie nu ook op me setup die ik nu heb, werkt perfect...misschien dat dit ook voor jullie werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cpu cool is inderdaad een fijn proggie. o.a. handig om he fbs mee te veranderen vanuit windows. daarmee kun je vaak een hogere oc halen dan vanuit je bios is mijn ervaring.
helaas werkt juist dat gedeelte volgens mij niet op dit mobo, of er zou inmiddels een update voor moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
volgens mij werkt het wel met de recente versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17359

Krewcial schreef op 01 June 2003 @ 22:04:
...

Wat die soundstorm betreft, iemand nog problemen daarmee?
ja, daar heb ik nog problemen mee jah, het gekraak in battlefield heb ik inmiddels door meerdere oplossingen te gebruiken weten op te lossen maar in
"enter the matrix" ruist m'n geluid nog steeds als de tering, of beter gezegt:
alle geluiden worden geecho'd en in een oneindige loop gezet, gevolg: ongelooflijk takke lawaai!

had hierover op de vorige pagina ook al wat gepost, maar niemand schijnt er last van te hebben ofzow? :/

(ik heb btw de nieuwste nvidia nforce drivers erop staan (2.03) en de nieuwste bios (1005 official) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42763

Heb hem sinds afgelopen vrijdag draaien met een Athlon XP 3000+ en 1024 mb geheugen infineon (CL2 aggressive timings enabled). Moet zeggen dat het nog een hele boost is ten opzichte van mijn XP 2000+ (Had ik eerlijk gezegd niet helemaal verwacht). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85962

[
TheLemon schreef op 11 mei 2003 @ 13:39:
[...]
dat is een bekende fout bij amd, niet alle amd processoren kunne evengoed over weg met acpi instellingen dus ik zou zeggen schakel eens je acpi instellingen uit, en probeer het nog eens.

en ja krijg je er een Logboek fout bij? als je windows xp draait ( dan zit er een error in de timing van je ram :-( )
heb het zelf ook gehad.
>

Check je voltages eens, misschien trekt je voeding het niet. En check je temps eens (ook ff voelen aan southbridge en de GPU van je Radeon).
Probleem is als volgt af en toe reset de pc zichzelf. Kan dit het probleem met Hyper X in dual channel zijn? en zo ja hoe zet ik dual channel dan uit? of zou 't iets anders wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een 4x4 fan en die wilde ik graag op de northbridge gooien. Maar uiteraard staan die pinnen te ver uit elkaar dus die krijg ik er al schroevend niet op.
Ik voel wel dat de northbrdige echt gigantisch heet word, dus een beetje extra cooling kan volgens mij geen kwaad.

- Hebben jullie er wel een fan op weten te krijgen (misschien met een of ander hulpstuk ofzo)
- Is de blue-orb een goed alternatief en voldoende deze chip cool te houden of zijn er betere coolers hiervoor?
- Is de huidige heatsink moeilijk te verwijderen? Hij zit nu vast met 2 nopjes maar ik vraag me af of ie ook zit vastgelijmd met een of andere zilverlijm ofzo?
- Klopt het dat de levensduur hierdoor mogelijk verhoogd word (ook bij niet of heel lichtelijk overclocken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

- Klopt het dat de levensduur hierdoor mogelijk verhoogd word (ook bij niet of heel lichtelijk overclocken)?
Als je de temps lager weet te houden, is de levensduur van de chipset (maja, je mobo kan dus ook aan andere dingen bezwijken) waarschijnlijk langer ja. Is hetzelfde als een proc naar lage temps koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Anoniem: 7431 schreef op 02 June 2003 @ 17:42:
Ik heb een 4x4 fan en die wilde ik graag op de northbridge gooien. Maar uiteraard staan die pinnen te ver uit elkaar dus die krijg ik er al schroevend niet op.
Ik voel wel dat de northbrdige echt gigantisch heet word, dus een beetje extra cooling kan volgens mij geen kwaad.

- Hebben jullie er wel een fan op weten te krijgen (misschien met een of ander hulpstuk ofzo)
- Is de blue-orb een goed alternatief en voldoende deze chip cool te houden of zijn er betere coolers hiervoor?
- Is de huidige heatsink moeilijk te verwijderen? Hij zit nu vast met 2 nopjes maar ik vraag me af of ie ook zit vastgelijmd met een of andere zilverlijm ofzo?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74758

DyStiC schreef op 02 June 2003 @ 12:33:
Weet iemand of het mogelijk is die RAID utility uit te schakelen welke je na de POST te zien krijgt (waarbij je op CRTL+S of F4 moet drukken)? aangezien ik geen RAID gebruik vind ik deze vertraging een beetje onnodig, maar ik kan nergens in de BIOS een optie vinden om het uit te schakelen.
Nou daar heb ik dus van ut weekend ook mee gestoeid. Je moet een jumper op het mobo omzetten zie pagina 19 van manual onder punt 2.7 en dan 1.

Sando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Als mijn pc aanstaat kan ik bijna mijn northbridge bijna niet vast houden zo warm is hij.. is dit erg?? In mijn bios staat dat de temp van mijn mobo 29 graden is..

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 23-06 09:51

DyStiC

'Atta way, baby!

Anoniem: 74758 schreef op 02 juni 2003 @ 19:00:
[...]
Nou daar heb ik dus van ut weekend ook mee gestoeid. Je moet een jumper op het mobo omzetten zie pagina 19 van manual onder punt 2.7 en dan 1.
Hmm dat had ik inderdaad al wel gelezen ja, maar ik dacht (staat er ook) dat dit enkel was om Serial ATA te disabelen. Anyway thanx ga ik dat ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Maestro.mosjuh schreef op 30 May 2003 @ 09:48:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, mijn a7n8x dlx is binnen :)
net netjes afgeleverd door van gent en loos (prima bedrijf trouwens) en ik had hem besteld bij www.asusdirect.nl . mocht iemand trouwens van plan zijn dit bordje vandaag of morgen te bestellen doe dit dan bij dit bedrijf. in de maand mei hoef je nl geen verzendkosten te betalen en ze leveren binnen 1 werkdag (en ze zijn goedkoop).
(zie ook mijn beoordeling @ SS
en 'natuurlijk' is het een revisie-2 bordje.

dat word zondag mijn computer verbouwen (misschien dat ik nog een Maxtor DiamondMax Plus 9 120Gb koop, anders komt die later wel)
:'(
bleek een gevalletje doa te zijn....
gister rma aangevraagd en vandaag retour gestuurd.

probleem: mobo deed helemaal NIETS:
eerst gewoon alle hardware geinstalleerd, computer aangezet.... alleen ventilatoren gingen draaien... (geen piepjes, geen post reporter oid)
overbodige HW eruit, nogsteeds hetzelfde.
vid. kaart eruit, geen verandering.
geheel uit de case gehaald, nog geen verandering.
andere voeding... hielp niet
alleen mobo + proc.. geen kik.

alleen mobo: zelf toen gaf hij nog geen geluid (geen piepjes, geen post reporter; ook niet met pc speaker aangesloten)

heb ook jumpers etc gecontroleerd...

oude mobo teruggeplatst en alles werkte gewon weer...

nu maar hopen dat ik snel mijn nieuwe mobo binnen heb.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das klote voor je, maar ja beter nu dan net buiten de garantie (wat bij mij altijd het geval is :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70038

De laatste bios versie voor rev 2.xx (1005) geeft bij mij nu eindelijk de goede bios versie in SiSoft weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Anoniem: 17359 schreef op 02 June 2003 @ 15:44:
[...]

ja, daar heb ik nog problemen mee jah, het gekraak in battlefield heb ik inmiddels door meerdere oplossingen te gebruiken weten op te lossen maar in
"enter the matrix" ruist m'n geluid nog steeds als de tering, of beter gezegt:
alle geluiden worden geecho'd en in een oneindige loop gezet, gevolg: ongelooflijk takke lawaai!

had hierover op de vorige pagina ook al wat gepost, maar niemand schijnt er last van te hebben ofzow? :/

(ik heb btw de nieuwste nvidia nforce drivers erop staan (2.03) en de nieuwste bios (1005 official) )
Kan me vaag herinneren dat het beter was de reference drivers van Asus te gebruiken dan de Nvidia nForce drivers...waard te proberen? Stond geloof ik ergens in het begin van het vorige deel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53146 schreef op 02 June 2003 @ 12:20:
[...]
Ja maar niet hoger dan 1.850V met die uberbios kan je softwarematig (firmwarematig :P ) je cpu en mem voltages nog verder verhogen.
je mem&agp voltage wel en je chipset voltage word ook beschikbaar, maar je vcore kun je imho nog steeds niet hoger zetten dan 1,85 volt.
indien ik dit verkeerd heb, zou ik heel graag willen weten wat ik over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Als het goed is zou dat toch moeten kunnen....iemand die hier meer verstand van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook nog even over cpu cool...

in de nieuwste versie die ik net heb gehaald kan ik geen asus a7n8x ontdekken in de main board list. welke pll kies jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Mijn huidige bordje staat er ook niet bij, heb gewoon niets aangekruisd...de temp sensors herkent ie op deze manier ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56576

Oke ik heb hulp nodig voor mijn mobo

Specs:
A7N8X (duh, anders zou ik niet hier posten dus)
AMD XP 2800+
256 DDR ram
(de rest is niet zo belangrijk volgens mij)

Ik heb vandaag alles leuk in elkaar gezet (nieuwe comp dus)
maar nu ik em opstart doet ie "raar".
multiplier staat op 12.5 (auto)
en dan krijg ik de volgende resultaten bij..nahja...die optie daarboven...
100 mhz --> 1250 mhz
133 mhz --> AMD XP 2200+
166 mhz --> 1250 mhz
200 mhz --> 1250

hij herkent m'n processor dus niet echt goed..maar dit snap ik niet?
Oh en ik heb die jumper op 1 en 2 zitten, dus op FSB333/266...dus daar ligt het
iig NIET aan...graag help alstublieft :)

ps ik ben bereid om m'n hele biosinstellingen over te schrijven als je denkt dat je dat nodig hebt om mij te helpen...
als je meer info wilt moet je het ff vragen.

edit:

en JA ik heb wel de search functie gebruikt en kom dus NIET met die bullshit dat ik het op 133 moet zetten..want dan krijg ik dus 1.66 mhz...en aangezien dit GEEN amd XP 2000+ is...moet ik dat dus niet hebben..
(2250 / 12.5 = 180 :S...
en er staat wel zo leuk dat 2250 = 13.5 166...maar ik kan die multiplier niet changen...PLZZZZ help!

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 56576 op 03-06-2003 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb bij sommige spellen krakend geluid met een ruis er doorheen. Ik had al gelezen dat dat hier al meer was voorgekomen, maar ik heb het op een losse sb live player 5.1 kaart die het altijd perfect gedaan heeft. Dus het lijkt me sterk dat het drivers zijn of iets dergelijks.
Onboard sound is hetzelfde probleem.

uLukai >

Ik heb dat ook gehad, hij herkende mijn proc als xp1500+, vervolgens instellingen gewijzigd en toen herkende hij hem als xp2700+ (de goede) alleen in windows werd er gewoon xp1500+ weergegeven.
Bij mij hielp het om de jumper ff op de andere stand te zetten booten, en vervolgens weer op 333/266.

Misschien was het puur toeval, maar het hielp voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou bij mij helpt dat dus niet :( jammergenoeg (wel bedankt voor de mogelijke oplossing)
maar ik weet ook niet precies HOE ik em moet zetten zeg maar...
moet ie op 13.5 x 166 of 14 x 200....13.5 x 1.66 krijg je wel 2241..en het was 2250...dus dat
komt er dan het dichtste bij in de buurt...*experts?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nahja ik heb het nu zelf gefixed?
ik heb de jumper (nogmaals) op 200 ONLY gezet....en toen 12.5 x 166 gedaan...
en nu herkent ie em iig als een AMD XP Athlon 2800+
hij zegt nu wel dat de kloksnelheid 2.08 Ghz is...klopt dit...want ik d8 dat het
2.25 ghz was...of was dat de 2700+ :S

*edit *
jah oke het is dus wel een 2.08 ff nagekeken wat ik besteld had en het was niet de 2.25 die ik had maar de 2.08...nahja...als het goed is werkt alles zo...

?? bedankt voor de hulp ??
(niemand replyde...nahja...was ook 's nachts....dus je mag nog reply-en als je wilt, want de jumper staat nu op FSB 200 only...en dat moet denk ik op 333/266 ?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 56576 op 03-06-2003 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Welke bios gebruik je? Doe anders ff een flash naar 1004. Ik kan namelijk zowel bij een 2400+ (TB-B) als een 2500+ (Barton) alle multipliers en FSB's feilloos kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
[quote]Anoniem: 7431 schreef op 03 juni 2003 @ 02:52:
Ik heb bij sommige spellen krakend geluid met een ruis er doorheen. Ik had al gelezen dat dat hier al meer was voorgekomen, maar ik heb het op een losse sb live player 5.1 kaart die het altijd perfect gedaan heeft. Dus het lijkt me sterk dat het drivers zijn of iets dergelijks.

[quote]

Zou het iets te maken kunnen hebben met de datapaden in het bord zelf, dat het daar niet helemaal lekker zit ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68393

Ik heb zelf weinig problemen met Soundstorm (gebruik 2.42 nForce driver), ook in BF loopt alles prima... Alleen soms schakelend die spontaan over van 6 speakers naar 4 speakers. Nu moet ik telkens controleren of het nog goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Graag zou ik van jullie een suggestie voor OC-en willen krijgen voor mijn configuratie. Ik kan van alles tweaken uiteraard, maar welke settings leiden tot de beste gaming-performance (bios, jumpers, Windows XP)? Ik alle topic-delen al doorgespit, maar zou dus graag een advies op maat willen hebben (iemand met dezelfde config wellicht?). Bedankt alvast.

Configuratie:
- A7N8X Deluxe 2.0 1005;
- AMD 1800 XP TB;
- 2 * 256 MB Infineon (Dual Channel);
- ASUS V8440 (Geforce4 4400) 128MB;
- 2 * 40 GB Maxtor D740X in RAID 0 aan SATA-interface via Abit convertors (5 GB en 71 GB partitie; beide FAT32).

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17359

Krewcial schreef op 02 juni 2003 @ 21:52:
[...]

Kan me vaag herinneren dat het beter was de reference drivers van Asus te gebruiken dan de Nvidia nForce drivers...waard te proberen? Stond geloof ik ergens in het begin van het vorige deel...
ik zit al een tijdje op die asus site te zoeken, maar nergens kan ik die drivers van ze vinden, alleen maar een ouwe versie van de nvidia drivers volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:48
Ik heb sinds een paar dagen mijn nieuwe geheugen (Kingston HyperX PC3200) in mijn pc gepropt en nu hoopte ik eigenlijk wel de 200MHz FSB te halen, niet dus.

Met mijn vorige mem. haalde ik ong. 183 (Apacer PC2700), nu zo'n 190, daarboven wordt ie onstabiel.

Ook als ik lagere MP's gebruik met een hogere FSB is ie onstabiel.
Bv. 10x200 > boot wel maar 3dmark kapt er meteen mee (AGP vast op 66MHz).

FSB op 166 en Mem op 200 werkt perfect. dus aan het geheugen ligt het niet.

Jumper op het mobo heb ik ook al verzet naar 200MHz FSB.

Iemand suggesties??
Dacht dat het niet zo'n probleem moest zijn om mijn FSB op 200 te krijgen

Specs:
A7N8X rev. 1.04, Bios 1004
2 x 256mb Kingston HyperX PC3200 C2 in dual channel
Athlon 2600+ 333FSB @ 12x190/ 1,8v
SB aud.
9700Pro
400W voeding

[ Voor 3% gewijzigd door coob op 03-06-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:04

charrel

Cortisol4life..

coob schreef op 03 June 2003 @ 20:01:
Ik heb sinds een paar dagen mijn nieuwe geheugen (Kingston HyperX PC3200) in mijn pc gepropt en nu hoopte ik eigenlijk wel de 200MHz FSB te halen, niet dus.

Met mijn vorige mem. haalde ik ong. 183 (Apacer PC2700), nu zo'n 190, daarboven wordt ie onstabiel.

Ook als ik lagere MP's gebruik met een hogere FSB is ie onstabiel.
Bv. 10x200 > boot wel maar 3dmark kapt er meteen mee (AGP vast op 66MHz).

FSB op 166 en Mem op 200 werkt perfect. dus aan het geheugen ligt het niet.

Jumper op het mobo heb ik ook al verzet naar 200MHz FSB.

Iemand suggesties??
Dacht dat het niet zo'n probleem moest zijn om mijn FSB op 200 te krijgen

Specs:
A7N8X rev. 1.04, Bios 1004
2 x 256mb Kingston HyperX PC3200 C2 in dual channel
Athlon 2600+ 333FSB @ 12x190/ 1,8v
SB aud.
9700Pro
400W voeding
heb hier hetzelfde. Ligt volgens mij aan de revisie, 1.04 en 1.06 draaien niet dual channel op 200mhz op de een of andere manier. Single kwam ik tot 209mhz en dual tot 197 mhz. Erg vaag.

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 03-06-2003 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84812

Anoniem: 7431 schreef op 02 June 2003 @ 17:42:

ja hoor ik heb het koelblokje losgemaakt door die 2 pinnetjes er uit te halen en toen kon iik vrij gemakelijk het koelblokje er af trekken met beleid natuurlijk en heb er gewoon een blue orb chipset coolerte op gezet en het draait best hoor (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 7431 schreef op 03 juni 2003 @ 02:52:
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=11366

Deze al geprobeerd? :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
charrel schreef op 03 June 2003 @ 22:14:
[...]

heb hier hetzelfde. Ligt volgens mij aan de revisie, 1.04 en 1.06 draaien niet dual channel op 200mhz op de een of andere manier. Single kwam ik tot 209mhz en dual tot 197 mhz. Erg vaag.
Als jullie eerst nou eens lezen...Kingston HyperX, we hebben dit toch al duidelijk en vaak genoeg besproken dat er in somige gevallen problemen zijn met dit geheugen in Dual Channel..... |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 22:35
damm! Ben vandaag de hele dag opzoek geweest naar rev.2 van dit mobo in utrecht! Maar geen enkele winkel had hem liggen of kon het controleren. Mycom had nog rev. 1.6 liggen. Vobis wilde niet checke welke rev. omdat er een plastic seal verpakking om de doos zat en zo kon ik nog wel ff door gaan! Echt flink balen, ga je langs iets van 7 pc winkels in utrecht en heeft uiteindelijk geen enkele winkel rev.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Mail dan www.computeronderdeel.com ff, die zitten op het industrieterrein Laagraven, net buiten Lunetten, Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 19:04

charrel

Cortisol4life..

Krewcial schreef op 03 June 2003 @ 23:16:
[...]

Als jullie eerst nou eens lezen...Kingston HyperX, we hebben dit toch al duidelijk en vaak genoeg besproken dat er in somige gevallen problemen zijn met dit geheugen in Dual Channel..... |:( |:( |:(
en als je ff leest zie je dat het alleen is als zijn proc synchroon loopt met z'n fsb van 200. op 200 je geheugen instellen en je proc lager werkt wel gewoon. Dat heeft weinig met het kingston te maken, maar toch echt met het mobootje. Ik heb het nu ook gehad met een 2 reepjes kingston/ crucial/ twinmos-winbond. Proc op 166fsb werkt perfect.Synchroon tot een fsb van 197mhz is alles stabiel daarboven schiet m'n monitor op standby met 3dmark. Single channel red ik, raar maar waar, 209fsb.
Maar zodra ik dat andere reepje erbij prik voor dual channel schiet het licht weer uit.
Alle reepjes getest met memtest en er is niks mis mee. Single gaan ze allemaal hard, dual werkt niet :( Ik vind het boardje1.04 en 1.06 dus steeds brakker worden. Wsl moet je daarvoor revisie 2.0 hebben ofzo. Ik heb hem nu al 3x omgeruild en het werkt nog niet dus wsl is het echt een probleem van het boardje......

[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 04-06-2003 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 03:59

Ulti23

Quality Time

Goed ik ga hier ff mijn lof uitspreken:

Ik zat met een Rev1.4 bordje wat ik dus voor geen mogelijkheid stabiel kreeg boven een FSB van 184 met maakt niet uit welke MP. Ook niet met de nieuwe BIOS die een 200 FSB ondersteuning zou bieden, redde ik het niet om boven de 184 FSB te komen. De Northbridge werd veels te warm bij het oc'en, niet goed dus.

Na veel gelezen te hebben over de nieuwe 2.0 bordjes van de A7N8X heb ik dat bordje dus ook maar aangeschaft. Na het inbouwen had ik zoiets, effe kijken of ie boot op een 200 FSB, en ja hoor, op 200 x 11 met de vcore op 1,7V boot ie gewoon naar windows waar ik alles stabiel kan draaien, Prime95 voor vele uren, 3dmark 2001 in loops, super strak en superstabiel. En de temps van de Northbridge blijven onder de 30 graden, iets wat ik met mijn 1.4 bordje dus onmogelijk was (stressed liep dit naar de 50 graden :X ). Dus dat 2.0 bordje roeleert dus echt de PAN uit, vet overclockbaar en superstabiel. Beste koop die ik dit jaar heb gedaan dus, een Rev2.0 bordje van de A7N8X :)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gemaild met de betreffende computerzaak en ik kan de 1.06 die ik heb gehad ipv de 2.0 (waar ik om gevraagd had) niet meer ruilen omdat ik hem uit de verpakking gehaald had.

Ik zal de shop besparen door de naam hier niet te posten maar voor iedereen die rev 2.0 besteld en goed van vertrouwen is, kijk eerst op het stikkertje voor je hem uit de folie haalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7669

Ulti23 schreef op 04 June 2003 @ 09:24:
Goed ik ga hier ff mijn lof uitspreken:

Ik zat met een Rev1.4 bordje wat ik dus voor geen mogelijkheid stabiel kreeg boven een FSB van 184 met maakt niet uit welke MP. Ook niet met de nieuwe BIOS die een 200 FSB ondersteuning zou bieden, redde ik het niet om boven de 184 FSB te komen. De Northbridge werd veels te warm bij het oc'en, niet goed dus.

Na veel gelezen te hebben over de nieuwe 2.0 bordjes van de A7N8X heb ik dat bordje dus ook maar aangeschaft. Na het inbouwen had ik zoiets, effe kijken of ie boot op een 200 FSB, en ja hoor, op 200 x 11 met de vcore op 1,7V boot ie gewoon naar windows waar ik alles stabiel kan draaien, Prime95 voor vele uren, 3dmark 2001 in loops, super strak en superstabiel. En de temps van de Northbridge blijven onder de 30 graden, iets wat ik met mijn 1.4 bordje dus onmogelijk was (stressed liep dit naar de 50 graden :X ). Dus dat 2.0 bordje roeleert dus echt de PAN uit, vet overclockbaar en superstabiel. Beste koop die ik dit jaar heb gedaan dus, een Rev2.0 bordje van de A7N8X :)
Dat kan ik bevestigen! 2200+ erin, verder zie sig. Gewoon met 1.03 easy 200 MHz FSB met 2 maal 256 MB corsair.

Effe finetunen met uber 1.04 en voila 2400 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Kijk dit is nou humor... ben je een beetje aan het tweaken en al... beetje OC'en.. ding boot een keer niet, oké, bios reset en klaar is KeeZ... paar keer gebeurt (wou net ff te ver) opnieuw bios resetten... PC aan, nix :'(

Bios resetten doe ik -uiteraard- volgens handleiding...

Nieuwe chip bestellen ?? Of wat anders mogelijk... ik ken iemand met hetzelfde plankje dus eventueel zou ik hem om zijn bioschip kunnen vragen en die overzetten (of iets dergelijks :/) iig, help plc :/

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Anoniem: 7431 schreef op 04 juni 2003 @ 09:38:
Ik heb gemaild met de betreffende computerzaak en ik kan de 1.06 die ik heb gehad ipv de 2.0 (waar ik om gevraagd had) niet meer ruilen omdat ik hem uit de verpakking gehaald had.

Ik zal de shop besparen door de naam hier niet te posten maar voor iedereen die rev 2.0 besteld en goed van vertrouwen is, kijk eerst op het stikkertje voor je hem uit de folie haalt!
Stickertje??!??! Waar zit dat stickertje? In een van die winkels waar ik gister namelijk was zeiden ze dat ze het niet konden controleren omdat de verpakking dicht zat (plastic sealing), maar als er een stickertje opzit kan dit dus wel! Waar zit dat ding ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70038

Er zit geen sticker op de doos (iig niet bij mijn rev2.0). En voor funksngrooves, ondanks dat je de doos hebt geopend mag je hem nog steeds ruilen (volgens de wet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
TheLemon schreef op 03 juni 2003 @ 23:59:
Mail dan www.computeronderdeel.com ff, die zitten op het industrieterrein Laagraven, net buiten Lunetten, Utrecht.
Wtf! Die gasten verkopen dit mobo niet eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 09:38

Masselink

Voor de dorst

Ik heb nu een Rev 2.00 (ik had een 1.06). Mijn CPU is een 3000+ en draait op een 166 Bus.
Ik wil nu graag de bus op 200 hebben, waar moet ik dan de multiplyer op zetten ? het werkt nu namelijk niet. rare snelheid, of hangen.

punt 2.

Ik kan in de bios de FSB op 200 zetten, maar ook met het jumpertje....
welke gebruiken ? en/of allebei ?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Anoniem: 70038 schreef op 04 June 2003 @ 12:00:
Er zit geen sticker op de doos (iig niet bij mijn rev2.0). En voor funksngrooves, ondanks dat je de doos hebt geopend mag je hem nog steeds ruilen (volgens de wet).
Ja, cker als je uitdrukkelijk hebt gevraagd om een rev2, ik zal cker terug gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
charrel schreef op 04 juni 2003 @ 07:07:
[...]

en als je ff leest zie je dat het alleen is als zijn proc synchroon loopt met z'n fsb van 200. op 200 je geheugen instellen en je proc lager werkt wel gewoon. Dat heeft weinig met het kingston te maken, maar toch echt met het mobootje. Ik heb het nu ook gehad met een 2 reepjes kingston/ crucial/ twinmos-winbond. Proc op 166fsb werkt perfect.Synchroon tot een fsb van 197mhz is alles stabiel daarboven schiet m'n monitor op standby met 3dmark. Single channel red ik, raar maar waar, 209fsb.
Maar zodra ik dat andere reepje erbij prik voor dual channel schiet het licht weer uit.
Alle reepjes getest met memtest en er is niks mis mee. Single gaan ze allemaal hard, dual werkt niet :( Ik vind het boardje1.04 en 1.06 dus steeds brakker worden. Wsl moet je daarvoor revisie 2.0 hebben ofzo. Ik heb hem nu al 3x omgeruild en het werkt nog niet dus wsl is het echt een probleem van het boardje......
Zoals ik hier dus al eerder gestaan heeft, heeft inderdaad te maken met Dual Channel mode. En de oorzaak is de programmering van de SPD chip. Single Channel werkt alles perfect, Dual niet. Wat het verder met synchronisatie te maken heeft weet ik niet. Maar het is over het algemeen bekend dat er problemen zijn met HyperX icm een nForce2 bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
*** Nieuwe review toegevoegd aan de startpost, afkomstig van Nordic Hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86037

Voor iedereen die een rev 2.0 nog zoekt, de a7n8x deluxe 2.0 ligt nog bij Yorcom in de schappen...

Gister besteld en zit nu te vloeken dat TNT zo super sloom is.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net mijn SATA HDD binnen gekregen. Deze wil ik naast een gewone HDD draaien, echter moet hij van de SATA disk gaan booten. Welke optie heb ik dan in de BIOS nodig?
HDD-0 verwijst door naar de gewone IDE.

Gaat nog steeds om een Asus A7N8X Deluxe rev2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Anoniem: 56576 schreef op 04 June 2003 @ 13:24:
Ik heb net mijn SATA HDD binnen gekregen. Deze wil ik naast een gewone HDD draaien, echter moet hij van de SATA disk gaan booten. Welke optie heb ik dan in de BIOS nodig?
HDD-0 verwijst door naar de gewone IDE.

Gaat nog steeds om een Asus A7N8X Deluxe rev2.
SCSI disk kiezen.....

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Anoniem: 7431 schreef op 04 June 2003 @ 09:38:
je kan dus aan de buitenkant TOTAAL niet zien welke reviesie het is; aangezien op de doos zelfs bij rev.2 een cpu fsb staat van max 333.

ik schrok nl half toen ik dat op de doos zag staan... zat ook al te tobben of ik hem terug zou sturen. bleek toen ik de doos opende dat er toch rev2 in zat.

maar de winkel is zeker niet bij jouw in de buurt? anders zou ik er naartoe gaan en in de winkel gaan rellen.
na al die postitieve verhalen over revisie 2 zou ik het er niet bij laten zitten. je hebt om dat product gevraagd, en dat product moeten ze leveren.

vraag ze ook hoe zij anders willen dat jij voordat je de verpakking opent moet kunnen zien welke revisie je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Het is mij opgevllen dat de PCB van een REV 2.00 een donkere kleur heeft dan een Rev 1.06....

ik heb ze naast elkaar gelegd en het viel echt op.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Anoniem: 7431 schreef op 04 June 2003 @ 09:38:

kijk ook ff hier:

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Ga mezelf maar even quoten, heb nog geen reactie gehad nl:
Mosez schreef op 03 June 2003 @ 15:08:
Graag zou ik van jullie een suggestie voor OC-en willen krijgen voor mijn configuratie. Ik kan van alles tweaken uiteraard, maar welke settings leiden tot de beste gaming-performance (bios, jumpers, Windows XP)? Ik alle topic-delen al doorgespit, maar zou dus graag een advies op maat willen hebben (iemand met dezelfde config wellicht?). Bedankt alvast.

Configuratie:
- A7N8X Deluxe 2.0 1005;
- AMD 1800 XP TB;
- 2 * 256 MB Infineon (Dual Channel);
- ASUS V8440 (Geforce4 4400) 128MB;
- 2 * 40 GB Maxtor D740X in RAID 0 aan SATA-interface via Abit convertors (5 GB en 71 GB partitie; beide FAT32).

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Mosez schreef op 04 June 2003 @ 17:02:
Ga mezelf maar even quoten, heb nog geen reactie gehad nl:

[...]
Als ik jou was zou ik gewoon proberen je FSB stukje bij beetje omhoog te krikken...wel letten op je memory timings en de temps...kijk maar eens hoe ver hij wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat als je dit asus topic en het o.c. topic een beetje hebt gelezen nog steeds geen idee hebt hoe je dat moet aanpakken...

maar goed, ga om te beginnen je schijven eens in ntfs zetten als je toch xp hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Laatst online: 22-06 18:52
Even nieuws van de non-overclockers: (ja niet iedereen overclockt hiero, ik vind het niet nodig)

Ik heb eergistermiddag op www.informatique.nl mijn rev 2.0 deluxe besteld, even telefonisch gecheckt of het echt een 2.0 was. Dat was zo zei men. Besteld samen met AMD XP 2500+ (Barton) en 2x256 MB HyperX Kingston 2700. Bij aankomst bleek het inderdaad een 2.0 te zijn. Informatique bewees voor mij wederom een zeer betrouwbare winkel te zijn!

Geen overclock settings, gewoon op 166 FSB (333 dus).

Het was effe kloten, want mijn bestaande XP install (geinstalleerd op mijn A7V133 met 1.33 GHz TB) wilde niet meer booten.

Kortom, WinXP CD erin en opnieuw geinstalleerd. Draait nu als een zonnetje! Dual channel RAM wilde eerst niet werken, maar na een upgrade van BIOS 1.03 naar 1.05 werkt het prima.

Om kort te wezen: je kunt dus prima Kingston RAM gebruiken als je NIET van plan bent om te overclocken.

Enneh hij is SNEL!!! Heb nog nooit XP zo snel zien booten :P. Ik ga straks benchen, ik zal de uitkomsten wel posten (heb ook mijn scores van gisteravond nog op mijn A7V133 opgeschreven, ik ben erg benieuwd naar het verschil!)

Oja, er zit een Gigabyte Radeon 9000 pro in.

[ Voor 6% gewijzigd door zaphod_b op 04-06-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:00
Vraagje waarvan ik het antwoord in een uurtje zoeken niet kan vinden.

Ik zit hier bij een vriend achter een a7n8x (non deluxe) en we hebben vanavond er een 2000+ t'bred in gezet. Het loopt goed, maar nou wil ik deze processor overclokken naar bv. 2000 MHz. In het Bios moet ik dus 133x15 kiezen. Maar in het bios staat bij de multiplyers 7.0x/15.0x . Als ik die instelling kies pakt het mobo steeds maar de 7.0x optie ipv de 15x optie. Ik heb net bios geupgrade naar 1.004 maar dat maakt geen verschil.
Hoe moet ik nou de multiplyer op 15 krijgen? Het bord is de 1.04 versie.

Oh ja, de jumper tussen 100/133-266 switchen leverde ook niks op.
De draad-truc (pinnetjes verbinden in socket) levert ook geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Kwil je pret niet bederven...maar dit is wat ik te horen kreeg:
Van Salland Automatisering:

Goedemorgen,

U kunt wel het normal kingston nemen icm A7n8x maar niet het hyperX, teminste als u in dual channel wil draaien.
Corsair werkt ook heel goed.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Salland Automatisering

Afdeling Helpdesk

** Aan deze e-mail kunt u geen rechten ontlenen **
Volgens Kingston zou het met de laatste biosupdate wel moeten werken in Dual Channel trouwens... dus je kan de gok wagen. Maar ik loop zelf liever het risico niet...

edit: persoonsnaam verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Oscar the Grouch op 01-12-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nou, ik heb zowel met bios 1002 en 1004 no problemo met HyperX in dual channel, ik ben nog steeds benieuwd naar de bron van deze geruchten en dan met bevestiging van de merken in kwestie zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nog ff een vraag/opmerking van mijzelf:
Ik heb gisteren mijn 2500+ eens wat opgeschroefd, eerst mp op 12,5 (hoger wil ie niet, weet iemand hoe dat wel kan met dit mobo?), ging prima. Toen fsb eens op 185 gezet, ging aardig, maar niet stabiel, ik heb maar PC2700 mem, dus heb ik de mem clock eens op 80% gezet en toen Pats: Bios verneukt :X Hij startte op met BootBlock Bios, maar zelfs met een goede opstartdisk+bios wilde hij niks meer doen. Ik ga hem morgen maar ff opsturen naar www.flashbios.org .

Wie weet wat ik fout gedaan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Ik kwam het in het vorige topic voor het eerst tegen, daar zei men ook dat in het grote DDR topic ook problemen waren gesignaleerd, en die ook bevestigd waren door Kingston, als ik naar ze mail ontkennen ze het, maar ik merk toch dat er steeds mensen voorbij komen die die problemen wel hebben, of dat nou aan bios updates ligt die ze niet gedaan hebben weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

TheLemon schreef op 04 juni 2003 @ 21:19:
Nog ff een vraag/opmerking van mijzelf:
Ik heb gisteren mijn 2500+ eens wat opgeschroefd, eerst mp op 12,5 (hoger wil ie niet, weet iemand hoe dat wel kan met dit mobo?), ging prima. Toen fsb eens op 185 gezet, ging aardig, maar niet stabiel, ik heb maar PC2700 mem, dus heb ik de mem clock eens op 80% gezet en toen Pats: Bios verneukt :X Hij startte op met BootBlock Bios, maar zelfs met een goede opstartdisk+bios wilde hij niks meer doen. Ik ga hem morgen maar ff opsturen naar www.flashbios.org .

Wie weet wat ik fout gedaan heb?
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad gister... hoe wat en waarom weet ik niet maar het gebeurde gewoon... iig thx voor die link, scheelt me een boel geregel mocht de boel toch verrot wezen... vanavond nog even wat dingetjes testen en anders gaat dat ding rechtstreeks naar flashbios.org...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Laatst online: 22-06 18:52
Hmm, mijn nieuwe deluxe 2.0 heeft stabiliteitsproblemen. Bij 'normale' belasting, dus beetje surfen enzo, gaat 't prima. Onder zware load gaat ie plat. Temperaturen zijn normaal (45 graden)...
Niks overgeclockt, wel HyperX in double channel mode. Bios revisie 1005 dus (zie een paar posts hierboven).

Iemand enig idee???
Ik heb in het BIOS alles op auto staan wat betreft CPU + Mem, ik hoef niet zo nodig over te clocken. Ik draai dus op 166 MHz FSB met HyperX 2700 DDR...

Iemand suggesties waarom ie instabiel zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zetje01 schreef op 04 June 2003 @ 20:47:

Ik zit hier bij een vriend achter een a7n8x (non deluxe) en we hebben vanavond er een 2000+ t'bred in gezet. Het loopt goed, maar nou wil ik deze processor overclokken naar bv. 2000 MHz. In het Bios moet ik dus 133x15 kiezen. Maar in het bios staat bij de multiplyers 7.0x/15.0x . Als ik die instelling kies pakt het mobo steeds maar de 7.0x optie ipv de 15x optie. Ik heb net bios geupgrade naar 1.004 maar dat maakt geen verschil.

kies je toch gewoon 12x166 ?!
die fbs kan een 2000+ echt wel hebben hoor, alleen weet ik niet of ie ook echt 2 gig gaat halen. hangt erg van j e cpu stepping af. ik heb er hier een die dus niet boven de 2 gig komt. ook al doe ik 20x 100 of 10x200 .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:28
Wat is dat tog voor gezwets over die 2.0 is heeeeeeeeeel stabiel ?

Terweil die laatste bios update nog voor een betere stabilliteit moest zorgen !

Die 1.6 Van mij draait als een zonnetje en is heel stabiel vind ik !

Dus hier mijn vraag wat is die 2.0 dan stabieller als mijn 1.6 ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

zetje01 schreef op 04 June 2003 @ 20:47:

Volgens mij komt dit omdat de multiplyer niet > 12.5 keer kan. Alleen voor snellere procs kan tie > 12.5 keer, maar dan kan ie niet < 12.5
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.