Groot Asus A7N8X Topic Deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.785 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 19:32:
[...]

Mja, heb ff wat reviews bekeken. En denk dat ik voor pc3200 Twinmos geheugen ga. Het probleem is dat Twinmos verschillende versies heeft en ik moet Twinmos/Winbond geheugen hebben, met CH-5 (5ns) chips. Weet iemand toevallig een winkel die dit geheugen met deze chips verkoopt?
Rick2001 verkoopt die twinmos reepjes met winbond chips. Mail hem maar eens. Alleen duurt het soms wel lang vooraleer hij antwoord. Ik denk dat hij het verschrikkelijk druk heeft. Een reepje van 512 pc3200 kostte 113 euro. Maar omdat hij zo laat reageerde had ik al corsair gekocht. :'(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik vind dat klemmen van die heatsink toch behoorlijk eng hoor, heb het nu 1x gedaan maar moest echt veel kracht zetten, als ik uitgeschoten was, was ik dwars door mobo+kast heen gegaan >:) .

FF over de realtek-onboard nic:
Ik had hem op force 100Mb/Full duplex gezet, maar zag toen op mijn switch dat ie maar half duplex draaide, gevolg: extreem traag.
Nu op autonegotiate for 100/full gezet en dat gaat goed :? , erg wazig, maar ja als het maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
TheLemon schreef op 26 May 2003 @ 23:21:
Ik vind dat klemmen van die heatsink toch behoorlijk eng hoor, heb het nu 1x gedaan maar moest echt veel kracht zetten, als ik uitgeschoten was, was ik dwars door mobo+kast heen gegaan >:) .
Die klemmen zijn idd wel wat eng, daarom dat ik men heatsink op de cpu heb gezet voor ik men mobo in men case heb gestoken (mobo op tafel met bubbeltjes plastiek onder, en dan heatsink erop maar daarna wel opletten met inbouwen in case). Maar oefening baart kunst.

Ik zie namelijk net dat die Zalman heatsink maar 2 pinnetjes van de socket gebruikt en er een stang bij zit om het clipje vast te drukken over het socket pinnetje.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het overclocken gegaan, en dat gaat met dit boardje prima, ik kreeg mijn 2500+ zonder enige problemen naar een 2800+... Alleen voltage moest iets omhoog, verder is het maar een gering verschil in temperatuur.

Maar ik wilde ook de FSB verhogen (heb nu 12,5 x 166), die van de CPU is geen probleem, maar om de DualChannel memory goed te laten functioneren, moet de FSB van mijn memory ook omhoog, alleen dat is een probleem, want ik kan alleen 100%=166MHz. en 120%=200MHz. selecteren, en ik moet een getal daar ergens tussenin hebben eigenlijk...

Ik gebruik Uber BIOS 1.004 met REV 1.04...

Is het mogelijk het geheugen ook stapsgewijs te verhogen?

Voor de duidelijheid ik heb 2x 256MB PC2700 Kingston.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
relaxed de nieuwe uber bios 1005, m'n 3dmarks zijn omhoog geschoten van 16350 -> 16975..
Kom maar op met de volgende update (drivers/bios) en de 17000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 08:30:
Ik ben aan het overclocken gegaan, en dat gaat met dit boardje prima, ik kreeg mijn 2500+ zonder enige problemen naar een 2800+... Alleen voltage moest iets omhoog, verder is het maar een gering verschil in temperatuur.

Maar ik wilde ook de FSB verhogen (heb nu 12,5 x 166), die van de CPU is geen probleem, maar om de DualChannel memory goed te laten functioneren, moet de FSB van mijn memory ook omhoog, alleen dat is een probleem, want ik kan alleen 100%=166MHz. en 120%=200MHz. selecteren, en ik moet een getal daar ergens tussenin hebben eigenlijk...

Ik gebruik Uber BIOS 1.004 met REV 1.04...

Is het mogelijk het geheugen ook stapsgewijs te verhogen?

Voor de duidelijheid ik heb 2x 256MB PC2700 Kingston.
mem @ proc fsb moet toch gelijk zijn voor de beste prestaties. Gewoon lekker op 100% laten staan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, dan clock ik mijn CPU FSB nietover, want anders krijg ik de FSB van de mem en van de CPU nooit gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 11:52:
OK, dan clock ik mijn CPU FSB nietover, want anders krijg ik de FSB van de mem en van de CPU nooit gelijk...
Lol :) , kijk, het werkt zo, als je de mem FSB op 100% zet, betekend dat, dat hij op precies dezelfde FSB staat als die van je CPU, stel, CPU loopt op 166mhz FSB, loopt je geheugen ook op 166mhz FSB, loopt je CPU op 200, loopt je mem ook op 200, bij 120%, loopt je geheugen op 120% van de snelheid van je CPU FSB. Dat wil je niet, dus gewoon lekker op honderd laten staan, dan blijftie gewoon synchroon lopen:)

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik poste dit al eerder maar ik ben er nu zeker van.
de netwerkcontroller van mijn a7n8x piept.
een hoog irritant piepje dat aan en uit gaat bij netwerkactiviteit.
is dit iets wat vaker voorkomt?
als ik de controller (via device manager) uitzet is de piep weg....
maar t netwerk dus ook :)
beetje lelijk om er een PCI netwerkkaartje in te zetten maar ik overweeg het wel als ik die irritante piep niet kan killen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 23:12:
[...]

Rick2001 verkoopt die twinmos reepjes met winbond chips. Mail hem maar eens. Alleen duurt het soms wel lang vooraleer hij antwoord. Ik denk dat hij het verschrikkelijk druk heeft. Een reepje van 512 pc3200 kostte 113 euro. Maar omdat hij zo laat reageerde had ik al corsair gekocht. :'(
Thx, mail gestuurd. Kijk wel wanneer ie antwoord. Maar 113 euro, poeh poeh. In de pricewatch staat ie voor rond de 75 euro:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

nou loopt mijn bord al een tijdje ok, maar d8 ik altijd dual channel mode te draaien, zie ik opeens deze scrn: Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Bootscreen2klein.jpg

achter de memory speed staat:"dual channel mode"

dat staat er bij mij niet :(
komt dat door een bios update oid? of moet ik toch iets instellen? ik heb geen zin om alles terug telezen, 3 delen van dit topic :)

owjah, ik heb 2 identieke ddr's in bank 1 & 3 zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rebels =>Bios update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Rebels schreef op 27 mei 2003 @ 21:05:
nou loopt mijn bord al een tijdje ok, maar d8 ik altijd dual channel mode te draaien, zie ik opeens deze scrn: [afbeelding]

achter de memory speed staat:"dual channel mode"

dat staat er bij mij niet :(
komt dat door een bios update oid? of moet ik toch iets instellen? ik heb geen zin om alles terug telezen, 3 delen van dit topic :)

owjah, ik heb 2 identieke ddr's in bank 1 & 3 zitten :)
Kijk naar de BIOS versie in die screen. 1004.
Gewoon kijken welke revisie je hebt en flashen naar Bios 1004.

Problem solved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ok, tnx :/

ik denk dat dit trouwens de lamste vraag is die ik ooit gesteld heb op GoT |:(

:X

[ Voor 6% gewijzigd door Rebels op 27-05-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
hmm, nja mijn asus a7n8x gaat morgen iig terug naar de leverancier..

voor degenen die twijfelen over een XP2000+ en een XP2400+ ... ik heb pas geleden bij Gistron een XP1800+ besteld, stond achter dat het een t-bred b core bezat... ding draaide vlekkeloos op 200MHz FSB (2300MHz dus... heb er een linux kernel op staan bakken.. naja, temperatuur ging omhoog richting de 41graden met een Arctic Silver Pro TC) ... en dat in combinatie met Kingston PC2700 512MB ddr (rated op 333MHz ... ging toch gewoon mee op 200MHz).. mja, ok, probleemloos lieg ik bedenk ik me net. De kernel compile had wat moeite wat bestanden te vinden, dus probably dat het geheugen het toch niet helemaal trok :D

maja, toen zette ik m'n bord weer terug op wat normalere timings (166MHz fsb, memory in sync)... toen m'n bios dus krak zei ...

Dus bestel gewoon een XP1800+, vraag ff of het een JIUHB core heeft, dat is een overklokker van jewelste ;) (lichtelijk offtopic)

[editje] enorm lompe typo.. excuses[/edit]

[ Voor 4% gewijzigd door cavey op 29-05-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 18:50:
[...]

Thx, mail gestuurd. Kijk wel wanneer ie antwoord. Maar 113 euro, poeh poeh. In de pricewatch staat ie voor rond de 75 euro:P
Dat dacht ik ook, maar je zal zien wanneer je de winbond chips wil, er toch enkele euro's meer op tafel moeten. Anders krijg je Mtec of twinmos chips en deze zijn echt niet aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Thanks! Zal ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34
Ik heb dit bordje ook in combinatie met een XP2200+ en ik moet zeggen, de cijfers liegen er niet om!!

Ik draai nu 9,5x210 FSB :)
Heb kingston PC3200 256mb DDR geheugen nog geen dual channel maar haal met Sisoft sandra:
Ram int Buffered: 3253mb/s
Ram Float Buffered: 2947mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bereft A7N8X deluxe met Pinnacle PCTV/PRO televisie kaart.

Nu Pinnacle software update 5.50 heeft uitgebracht voor de PCTV/PRO TV kaart kan ik de onboard sound weer gebruiken zonder 'hangs' te krijgen.

Zie meuktracker: Pinnacle PCTV 5.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
komakeef schreef op 27 May 2003 @ 22:43:
hmm, nja mijn asus a7n8x gaat morgen iig terug naar de leverancier..

voor degenen die twijfelen over een XP2000+ en een XP2400+ ... ik heb pas geleden bij Gistron een XP1800+ besteld, stond achter dat het een t-bred b core bezat... ding draaide vlekkeloos op 200MHz FSB (2300GHz dus... heb er een linux kernel op staan bakken.. naja, temperatuur ging omhoog richting de 41graden met een Arctic Silver Pro TC) ... en dat in combinatie met Kingston PC2700 512MB ddr (rated op 333MHz ... ging toch gewoon mee op 200MHz).. mja, ok, probleemloos lieg ik bedenk ik me net. De kernel compile had wat moeite wat bestanden te vinden, dus probably dat het geheugen het toch niet helemaal trok :D

maja, toen zette ik m'n bord weer terug op wat normalere timings (166MHz fsb, memory in sync)... toen m'n bios dus krak zei ...

Dus bestel gewoon een XP1800+, vraag ff of het een JIUHB core heeft, dat is een overklokker van jewelste ;) (lichtelijk offtopic)
En hoeveel eeuwen in de toekomst heb je die dan gekocht ?
Zit ik hier met men 2800+ Barton @ 2.083 Ghz, komt die gast af met een 1800+ @ 2300 Ghz. Wist niet dat die A7N8X zoveel aan kon.

offtopic:
Valt het op dat het sarcasme eraf druipt ?

[ Voor 10% gewijzigd door PeGys op 28-05-2003 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 01:34

Ulti23

Quality Time

The_Dart schreef op 28 May 2003 @ 09:39:
Ik heb dit bordje ook in combinatie met een XP2200+ en ik moet zeggen, de cijfers liegen er niet om!!

Ik draai nu 9,5x210 FSB :)
Heb kingston PC3200 256mb DDR geheugen nog geen dual channel maar haal met Sisoft sandra:
Ram int Buffered: 3253mb/s
Ram Float Buffered: 2947mb/s
Heb jij een VDD mod uitgevoerd dan? Ik draai nu stabiel op 186 x 12,5, maar wat ik ook doe, kom ik boven de 190 FSB met maakt niet uit welke MP dan gaat me beeldscherm flitsen en slaat prime95 op hol. Aan me specs kan het niet liggen eigenlijk, temps ook niet, alleen de northbridge wordt wel wat warm. Maar daar kan ik altijd nog wat anders op gaan zetten, jammer dat die zalman chipset coolers te klein zijn, ben ik gister achtergekomen :)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
Waarom ziet sisoft sandra helemaal nik over mijn geheugen ?

Waar vroeger de cas timings stonden dat is gewoon helemaal weg ik kan helemaal niks meer vinden en ook met cpu-z ziet het ook niet .

Hoe doen jullie dat dan ?

FF een plaatje van wat ik zie .

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.riksten/mem.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door mmxmmx op 28-05-2003 14:11 ]

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Probeer eens AIDA32, Hier te krijgen:)

@ Ulti23, heb je je AGP gelocked? Mem timings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Oke nu zie ik dus wat er in de spd staat maar ik zie nog steets niet echt waar hij op draait oke hij draait op 2700 maar wat voor timings ? Ik wil meer info .

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.riksten/mem2.JPG

Edit :

Dit lijkt er meer op al .

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.riksten/mem3.JPG

Heel erg bedankt dit is een top proggie ik ben der heel blij mee .

Dit is raar genoeg de langzaamste instelling maar dat komt blijkbaar omdat het geheugen niet synchroom loopt met de cpu bus .

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.riksten/mem4.JPG

[ Voor 49% gewijzigd door mmxmmx op 28-05-2003 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 01:34

Ulti23

Quality Time

Krewcial schreef op 28 May 2003 @ 13:58:
Probeer eens AIDA32, Hier te krijgen:)

@ Ulti23, heb je je AGP gelocked? Mem timings?
Yep, AGP staat gelockt op 66 Mhz, mem timings staan nu op 2-3-3-6, dat reepje corsair is zo getest dat ie op die snelheid perfect op 200Mhz moet draaien, verder is het reepje getest met memtest, 10 uur aan een stuk zonder fouten. Mem staat uiteraard synchroon aan de processor. In DOC werd gezegd dat een flikkerend beeld ligt aan een te laag VDD voltage, heb al diverse uber biossen geprobeerd om een wat hoger voltage te krijgen, maar mocht niet baten. Draai nu met de laatse final BIOS, die dus het stabielst is in mijn geval, met de 1002 en 1003 BIOS trok hij het niet met deze snelheid, met de 1004 BIOS wel.

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 27 May 2003 @ 12:24:
[...]

Lol :) , kijk, het werkt zo, als je de mem FSB op 100% zet, betekend dat, dat hij op precies dezelfde FSB staat als die van je CPU, stel, CPU loopt op 166mhz FSB, loopt je geheugen ook op 166mhz FSB, loopt je CPU op 200, loopt je mem ook op 200, bij 120%, loopt je geheugen op 120% van de snelheid van je CPU FSB. Dat wil je niet, dus gewoon lekker op honderd laten staan, dan blijftie gewoon synchroon lopen:)
Daar zit wat in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Fijn dattik heb kunnen helpen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 23:12:
[...]

Hmm, hoe lang duurde het precies voordat hij antwoordde, kan ik daar rekening mee houen ;) Voordat ik ook me geduld niet kan bewaren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Laatst online: 00:53
Jullie weten het waarschijnlijk allemaal al, maar ik heb het eventjes getest; de revisie 2.0 is niet alleen stabieler, maar ook sneller ten opzichte van b.v. revisie 1.04 (1.06 en andere revisies heb ik niet gehad, ik had 1.04 maar die deed het niet goed, hij was onstabiel).

Ik ben nog steeds bezig, maar je kunt zo wel een goed beeld krijgen van het verschil in performance, zeker als je er rekening mee houdt, dat alle andere onderdelen gelijk gebleven zijn (op harddisk na, maar dat heeft weinig invloed op de snelheid van de processor).

Ik heb een Excel bestandje op m'n site (die ik nog moet bouwen) gezet, met daarin een overzichtje (Sisoft-, 3DMark01- en HD-tach-scores):

http://members.lycos.nl/ludovanderheijden/Overclock.xls

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
I.R. Butcher schreef op 28 May 2003 @ 17:15:
Jullie weten het waarschijnlijk allemaal al, maar ik heb het eventjes getest; de revisie 2.0 is niet alleen stabieler, maar ook sneller ten opzichte van b.v. revisie 1.04 (1.06 en andere revisies heb ik niet gehad, ik had 1.04 maar die deed het niet goed, hij was onstabiel).

Ik ben nog steeds bezig, maar je kunt zo wel een goed beeld krijgen van het verschil in performance, zeker als je er rekening mee houdt, dat alle andere onderdelen gelijk gebleven zijn (op harddisk na, maar dat heeft weinig invloed op de snelheid van de processor).

Ik heb een Excel bestandje op m'n site (die ik nog moet bouwen) gezet, met daarin een overzichtje (Sisoft-, 3DMark01- en HD-tach-scores):

_O_

dat is erg netjes. fijn om ff wat cijfers op een rijtje te hebben staan...

ik verwacht vrijdag mijn A7N8X (deluxe) binnen te krijgen... dus zondag inbouwen, dan een keer een nieuwe processor bestellen (heb nu palomino 1600+) en gaan met die hap.

edit:
, owja; heb nu msi k7t266 pro2. waar heb jij de cijfers mee gebenchmarkt?

[ Voor 5% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 28-05-2003 17:37 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 23:09
die a7n8x.. als ik die met de revisie.... 1.4/1.06 en andere maar geen 2.0 haal, kan ik hier dan veel problemen mee verwachten..

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
* Krewcial zit ook in z'n handen te wrijven...nog heel even...en dan krijgt hij ook z'n systeempjûh!

Eindelijk verlost van die rotceleron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 23:09
ik heb nog een vraagje.... ik heb nu PC2700 Memory van Samsung

512 MB - 2X 256 MB @ 333 Mhz zou ik dit ook gewoon kunnen gebruiken op de A7N8X ( Deluxe ) :)

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Laatst online: 00:53
@Maestro.mosjuh: Ik heb eventjes in het excelbestand erbij gezet welke cijfers van welke test van sisoft sandra komen, bij de overige kolommen (harddisk en videokaart) heb ik HD-tach en 3dmark gebruikt.

@Vaporized: Je hoeft niet per definitie problemen te hebben met de revisie 1.04 of 1.06, er zijn genoeg van deze moederborden te vinden die prima werken. :) 2.0 verschilt in principe alleen maar in de ondersteuning van 400 fsb (meteen vanuit de fabriek al), waar de vorige revisies het moeten doen met een biosupdate. Deze revisies worden ook warmer.

Edit:

Ik ben vergeten te zeggen dat ik een Geforce 3 ti200 heb (even geen geld voor een update :)), waarvan je de kloksnelheden kunt zien (ik heb nu even een point of view erin zitten, dit zijn de standaard snelheden, hij kan zonder artifacts en stabiel draaien op 515 en 235 MHz, wat minstens 1000 punten scheelt met 3Dmark)

@Vaporized: Jahoor, dat geheugen gaat werken, zet het dan wel in geheugenbank 1 en 3 of 2 en 3 (liever 1 en 3, dat schijnt stabieler te zijn).

[ Voor 31% gewijzigd door Irby op 28-05-2003 18:11 . Reden: Zie edit ]

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Revisie 2.0 heeft ook een andere northbridge, hier zijn de datapaden voor de geintegreerde IGP verwijderd omdat je die toch niet gebruikt bij de normale versie, de oude had ook een IGP versie waarbij er een GF4 MX was geintegreerd in de northbridge, maar bijna iedereen heeft hier de SSP (weet exacte naam niet) versie...das dus nu ook veranderd...geloof ook andere revisie van de southbrigde die minder warmte genereerd en meer voltage krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Vaporized schreef op 28 May 2003 @ 17:56:

512 MB - 2X 256 MB @ 333 Mhz zou ik dit ook gewoon kunnen gebruiken op de A7N8X ( Deluxe ) :)
Waarom zou je die niet kunnen gebruiken, als je even op asus site had gekeken naar de full specs van de A7N8X Deluxe had je die vraag niet moeten stellen.
De A7N8X ondersteund zelfs 400 Mhz ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41

Een bepaalde type Samsung PC2700 geheugen werkt niet op de A7N8X... heb het zelf meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Sorry dat ik het moet zeggen maar inderdaad noggal stomme vraag, als je nu eerst de FAQ leest (!!!) staat in de startpost, en de search gebruikt of lekker zelf gaat rondneuzen met google bijvoorbeeld. Ik noem maar iets. We verwachten hier op GoT dat je zelf ook een beetje actief meedoet en niet ons al het werk laat doen. Dan weet je dat voor de volgende keer ;)

En ja...het werkt...maar dat is al twee keer gezegd... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Canard schreef op 28 mei 2003 @ 21:56:
[...]

Een bepaalde type Samsung PC2700 geheugen werkt niet op de A7N8X... heb het zelf meegemaakt
Naar wat ik gelezen heb zou dit probleem opgelost zijn bij de laatste BIOS flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Op de Asus-site staat een nieuwe beta-bios: 1007v003 voor de A7N8X-VM per vandaag (geen idee wat de -VM versie is :? ). Is misschien interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
TheLemon schreef op 28 May 2003 @ 23:00:
Op de Asus-site staat een nieuwe beta-bios: 1007v003 voor de A7N8X-VM per vandaag (geen idee wat de -VM versie is :? ). Is misschien interessant?
Mjah, beta's laat ik toch liever liggen, ik neem het risico niet men BIOS te verneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Same here, heb net de 1004 geflashed, maar sommige mensen hier vinden dat interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
TheLemon schreef op 28 mei 2003 @ 23:00:
VM is toch een mobo met intergrated video?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Klopt het dat je niet meer dan 5.1 uit je soundstorm kan krijgen? Zou beetje jammer zijn voor mn 6.1 versterker.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

als ik de Asus-site mag geloven (had je zelf ook kunnen kijken) heeft hij 6 channel audio, dus 5.1

Ander vraagje: weet iemand wat E-color 3Deep doet? Ik neem aan dat dat alleen werkt als je een onboard GF4MX hebt?

[ Voor 10% gewijzigd door TheLemon op 29-05-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
E-color 3Deep is volgens mij een prog om alles zo in te stellen dat het kleur-echt is.
(zo goed mogelijk:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
PeGys schreef op 28 May 2003 @ 11:36:
[...]

En hoeveel eeuwen in de toekomst heb je die dan gekocht ?
Zit ik hier met men 2800+ Barton @ 2.083 Ghz, komt die gast af met een 1800+ @ 2300 Ghz. Wist niet dat die A7N8X zoveel aan kon.

offtopic:
Valt het op dat het sarcasme eraf druipt ?
ach fuck, ik had die typo wel gezien en dacht ik ook verbeterd, maar is dus niet goed door gekomen ofzo.

sowwy... maar ik bedoelde dus 2.3GHz of 2300MHz ... mja, waar het hart van vol is lopen de vingers van over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Was het maar zo...2300ghz:P windows opstarten in een nanoseconde:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ok, ik heb strax een intressant dilemma. welke geluidskaart moet ik gebruiken:
- de onboard geluidskaart van de a7n8x dlx of
- mijn audigy (1) kaart gebruiken

voordelen optie 1:
- legere kast, dus betere luchtstroom
- audigy kan ik verkopen of aan vriendin doneren oid

voordelen optie 2:
- lagere processorbelasting (?)
- beter geluid (?)

tevens heb ik 2 3-com netwerkkaarten (10/100) in mijn computer (1 voor internet, 1 voor netwerk)... moet ik ook nog ff beslissen of ik die er wel of niet indoe...

iemand tips (ervaringen) hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:12
Ik heb sinds gisteren de A7N8X Deluxe PCB Rev. 2.00 in huis en vraag mij af ok er ook mensen waren die de FSB niet op 400MHz (synchroon met geheugen) stabiel konden draaien bij Rev. 2.00.

Ik ben namelijk van plan een Athlon XP 2600+ er op te zetten en deze FSB400 te laten draaien in combinatie met Corsair DDR400 XMS geheugen. Gaat dit wel gegarandeerd lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Degrader schreef op 29 mei 2003 @ 20:11:
Ik heb sinds gisteren de A7N8X Deluxe PCB Rev. 2.00 in huis en vraag mij af ok er ook mensen waren die de FSB niet op 400MHz (synchroon met geheugen) stabiel konden draaien bij Rev. 2.00.

Ik ben namelijk van plan een Athlon XP 2600+ er op te zetten en deze FSB400 te laten draaien in combinatie met Corsair DDR400 XMS geheugen. Gaat dit wel gegarandeerd lukken?
Revisie 2.0 ondersteund de 200Mhz FSB officieel, en wordt dus gegarandeerd door Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een 2600+ is er toch alleen in 266MHz (2133MHz) en 333MHz (2080MHz) vorm? 400MHz betekent dat je de FSB gaat overklokken en dat wordt niet gegarandeerd door ASUS of AMD. ik weet niet of de FSB gelocked is (iemand?)
maar er zijn wel mensen die hun 2400+ op 10*200=2GHz hebben draaien (i.e. op 400MHz)
als het lukt dan draai je em ook op 10*200=2GHz (of meer) wat met jouw geheugen synchroon loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
Ik heb zondag bij salland een Asus A7N8X DELUXE Rev 2 besteld en een AMD 2600+ (boxed) voor 184 euro. Ik kreeg maandag een mailtje met de orderstatus en geen van al mijn bestelde onderdelen (Asus A7N8X DELUXE rev 2, AMD 2600+ (boxed),Thermaltake III V1000 Black, 512 mb Dane-Elec PC 3200 geheugen). Nu zie ik gisteren opeens dat de 2600+ (boxed) 120 kost ipv 184. En het geheugen is ook 8 euro goedkoper geworden. Kan ik nu gaan eisen dat ze het voor die priis moeten afleveren (zodat het goedkoper word voor mij of niet? Het is een nieuwe zendig die binnenkomt waar mijn bestelde onderdelen bij zitten en die is waarschijnlijk goedkoper geworden dus ik vind dat ik dan mijn bestelling ook voor die prijs mag hebben...

Maar kan ik dat eisen om alles voor de prijs te krijgen zoals ze nu zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat je beter een mailtje of een belletje kunt doen naar het betreffende bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb ze inmiddels gemailt maar ze zijn vandaag en morgen gesloten (weet niet of ze op zaterdag los zijn) maar ik kan nog wel ff wachten voordat ik antwoord van hun krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
jah... zo gaat dat met prijzen van computer onderdelen.
de dollarkoers maakt ze momenteel extra goedkoop (85 Euro voor een 2400+ !)
ik denk niet dat je er een zier aan doet tenzij ze heel erg aardig voor je zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
nog ff een vraag van mij:
zorgt dit mobo er ook automatisch voor dat de mp standaard unlocked is? (ik d8 van wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
@Maestro.mosjuh: Ja de MP is als het goed is standaard unlocked,

@Binnetje: 184 euro voor een 2600+ is wel erg veel...wanneer heb je dat besteld?

@Degrader: 400 mhz FSB wordt ondersteunt, met compatibel geheugen zou het in principe moeten lukken omdat je proc het meestal wel aankan, maar je bord niet..maar in dit geval zou het bord het dus ook aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Krewcial schreef op 30 mei 2003 @ 00:36:
@Binnetje: 184 euro voor een 2600+ is wel erg veel...wanneer heb je dat besteld?
Ik heb hem bij Salland Automatisering besteld. Ik zit nu er aan te denken om nu een 2800 te bestellen voor een beetje meer geld 209 euro (boxed) bij salland )omdat daar alles wegkomt. Maar ik vraag me af wat de verschillen zijn tussen:

- AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB) € 192,-
- AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB, Boxed) € 185,-
- AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz) € 198,-
- AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz, Boxed) € 195,-

De boxed versie begrijp ik daar zit een cooler enzo bij maar waarom zit er verschil in aantal mhz? Ik heb gehoord dat processoren met barton cores beter zijn, maar welke van deze 4 processoren zijn het en waarom is die beter? Welke is het beste aan te raden?

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 30-05-2003 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a7n8x eet ze allemaal wel.
offtopic:
het grote asus a7n8x overklokkers wat zijn onderdelen duur forum
verschil in MHz komt door AMD's geweldige 'quantispeed'. ze plakken een etiketje op een processor dat daar in meer of mindere mate bij hoort. de Barton cores hebben twee keer zoveel cache maar de CPU loopt dus niet harder. dat betekend dat ze met memory intensieve programma's sneller zijn. maar met dezelfde quantispeed rating lopen ze dus langzamer dan hun minder becashte broertjes als het programma nietzoveel memory IO doet. de 2500+ is b.v. behoorlijk langzaam (1833MHz) en een processor die je niet moet kopen tenzij je gaat overklokken. DivX encoden wil dus liever een 2800+ met meer CPU cycles (een Tbred B dus) en de meeste spelletjes eten liever een barton met meer cache.
Barton's overklokken best netjes en dan is extra cache altijd nuttig. het is een afweging die je zelf moet maken: meer cache, meer CPU of beide met een beetje risico.
offtopic:
dit hoort hier bestwel niet thuis
- edit: en bier is ook te duur.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetje ik heb op mijn bestelling hetzelfde van een andere shop. Weliswaar niet zoveel ( $15 euro maar) maar ja toch zonde. Moet je wachten en krijg je het nog eens duurder dan het op de site is :P

Maar ja ik heb morgen iig een 2700+ & ASUS A7N8X LAN in huis (geen deluxe omdat ik sata, firewire, gbit netwerk en soundkaart nodig heb, hoe minder hoe liever geld voor assecoires bij mobo's voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op 29 May 2003 @ 21:25:
Ik heb zondag bij salland een Asus A7N8X DELUXE Rev 2 besteld en een AMD 2600+ (boxed) voor 184 euro. Ik kreeg maandag een mailtje met de orderstatus en geen van al mijn bestelde onderdelen (Asus A7N8X DELUXE rev 2, AMD 2600+ (boxed),Thermaltake III V1000 Black, 512 mb Dane-Elec PC 3200 geheugen). Nu zie ik gisteren opeens dat de 2600+ (boxed) 120 kost ipv 184. En het geheugen is ook 8 euro goedkoper geworden. Kan ik nu gaan eisen dat ze het voor die priis moeten afleveren (zodat het goedkoper word voor mij of niet? Het is een nieuwe zendig die binnenkomt waar mijn bestelde onderdelen bij zitten en die is waarschijnlijk goedkoper geworden dus ik vind dat ik dan mijn bestelling ook voor die prijs mag hebben...

Maar kan ik dat eisen om alles voor de prijs te krijgen zoals ze nu zijn?
Als je dat even doorbelt met Salland,dan komt dat allemaal goed,dat weet ik zeker,ze zijn niet zo moeilijk daar,en ik kan het weten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij komt er nu de meest lame vraag ooit in dit topic:

Hoe sluit ik in hemelsnaam de audio-uitgangen van mijn Deluxe aan op mijn Pioneer VSX808-versterker, zodat ik "spellen met 3D geluid" ook echt goed kan spelen??? 8)7 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

heb een deluxe 1.04, enhanced sata uber bios 1004 erop en schrik niet: Windows 98.
dit was zoooon onstabiel zooitje - vooral die nforce drivers voor win98.
na 2 dagen aankeutelen liep de pc vast en ik kreeg zelfs een melding in de bios na het mem tellen dat de computer nie goed was afgesloten :?
daarna gaf het ding geen sjoege meer.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PipoDeClown -> Ligt er maar aan: Win98 + 512MB gaat ie niet lekker vinden - ligt aan het ontwerp van het geheugenbeheer van Win9x/'ME. Sinds dat ik >= 512MB heb ben ik niet meer weg te slaan van Windows XP (uptime Win98SE = 4 dagen, Windows XP het 6 voudige omdat ik weer eens wil rebooten voor specifieke tweakzooi). Als je de mogelijkheid hebt om te testen met XP raad ik je het aan (en dat zegt heel wat komende van mij...). Waar ik met W98SE niet veel verder kon overklokken/strakkere timings, kom ik met XP een stuk verder....
Hoe sluit ik in hemelsnaam de audio-uitgangen van mijn Deluxe aan op mijn Pioneer VSX808-versterker, zodat ik "spellen met 3D geluid" ook echt goed kan spelen???
Lees de handleiding en doe de speaker setup wizard.
Afbeeldingslocatie: http://hard.zol.com.cn/labs/2003/0312/images/53983.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, mijn a7n8x dlx is binnen :)
net netjes afgeleverd door van gent en loos (prima bedrijf trouwens) en ik had hem besteld bij www.asusdirect.nl . mocht iemand trouwens van plan zijn dit bordje vandaag of morgen te bestellen doe dit dan bij dit bedrijf. in de maand mei hoef je nl geen verzendkosten te betalen en ze leveren binnen 1 werkdag (en ze zijn goedkoop).
(zie ook mijn beoordeling @ SS
en 'natuurlijk' is het een revisie-2 bordje.

dat word zondag mijn computer verbouwen (misschien dat ik nog een Maxtor DiamondMax Plus 9 120Gb koop, anders komt die later wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
ik denk dat ik als mijn abit kt7a raid terug is, deze in de verkoop doe en een asus a7n8x 2.0 ga halen, want dan heb ik 2 dezelfde mobo's

maarjah dan moet ik mijn tbird en mem weer vervangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
even een stom vraag maar ik kan op de asus site niet de lijst van compatibel geheugen vinden. Ik zit nu met transcend dimmetjes en wil even kijken of die ook goed werken want ik heb wat vage vastlopers in ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

nadd schreef op 30 May 2003 @ 11:57:
even een stom vraag maar ik kan op de asus site niet de lijst van compatibel geheugen vinden. Ik zit nu met transcend dimmetjes en wil even kijken of die ook goed werken want ik heb wat vage vastlopers in ie.
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X%20Deluxe

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Hier staan de specs met een tabel van compatible DDR400 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 05:23:
Volgens mij komt er nu de meest lame vraag ooit in dit topic:

Hoe sluit ik in hemelsnaam de audio-uitgangen van mijn Deluxe aan op mijn Pioneer VSX808-versterker, zodat ik "spellen met 3D geluid" ook echt goed kan spelen??? 8)7 8)7
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
maspro schreef op 08 March 2003 @ 03:25:
Bij mij was de oplossing als volgt:

-Open je nForce Soundstorm bedieningspaneel.
-Ga naar het 2e tabblad "Speakersinstelling".
-Klik vervolgens op de "Wizard Speakerinstelling" en klik op Volgende.
-Zet bij het volgende scherm alle twee vinkjes aan en sluit je kabels ook op deze manier aan, dus je achterspeakers (zwarte plug ) sluit je aan op je "Line-in" (blauw), je frontspeakers (groene plug) op de "Line-out" (groen) en je centerspeakers (oranje plug) op de "Microphone" (roze).
-Klik op Volgende en geef aan dat je 6 speakers hebt. Nadat je weer op volgende hebt geklikt selecteer je ook die 2 vinkjes weer, daarna kies je voor dolby digital ondersteuning. Bij de laatste optie van de wizard heb ik de tweede optie gekozen.
-Zorg ook dat de "Matrix" knop op je centerspeaker NIET is ingedrukt.

Dus de oranje ingang voor je "Center/LFE (bass)" en de paarse ingang voor je surround/achterspeakers gebruik je niet en heb je dus vrij.
Zelf vindt ik dit persoonlijk een beetje omslachtig allemaal, maar goed, het werkt wel.

Toen ik het daarna weer testte deed alles het perfect

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is met speakers, zal niet veel afwijken van een aansluiting naar een versterker

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
Bajoran en Thelemon thnx voor de info.

Maar dit gaat alleen maar over ddr400 dimmetjes, mag dus aannemen dat 333 dimmetjes altijd goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Altijd is een groot woord, dit zijn alleen de DDR400's die Asus garandeert, maar natuurlijk zal het meeste kwaliteitsgeheugen gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
I.R. Butcher schreef op 28 May 2003 @ 17:15:

..ik wil niet heel bijdehand doen, maar met een BIOS update wil dit performance verschil ook nog wel es optreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Iemand deze al gezien :

A7N8X BIOS C1005(for PCB 2.0 & later only)
1. Enhance system stability.

Iemand een idee waarom deze niet op rev 1.6 kan ?

Zijn die borden dan zo verschillend ?

O en dan nog wat mijn 1.6 is rete stabiel dus wat dat betreft zit het wel goed hoor .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja. check pagina 21 van dit forum. men zegt dat het een beta is maar ik ben niet overtuigd. z'n datum is in ieder geval later dan beta 5.02 (voor rev2.0 wel te verstaan) 1.04 & 1.06 eten een ander bios dan 2.0. ja, de borden zijn verchillend qua northbridge en southbridge. het meest belangrijke verschil is dat rev 2.0 de Nforce 2 Ultra 400 northbridge heeft en rev 1.x niet. doen die dan verschillende dingen? nee. alleen hitte productie is het verschil. daardoor kan men voor de ultra 400 (daarom heet ie zo) 400MHz FSB garanderen en van rev 1.x weet men het niet zo zeker. ASUS zegt van wel maar ik betwijfel het. door het ontbreken van datapaden voor de IGP in de Nforce 2 Ultra 400 en wie weet wat voor andere optimalisaties heb je een andere bios nodig. volgens mij is de onboard LAN ook net een klein beetje anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik keek vanmiddag ff in me bios met dit warme weer toch ff op de temperaturen letten. En me moederbord was zowaar 43!!! graden. Ik schrok daar behoorlijk van. Kast open gemaakt. Northbridge hs was warm tot heet, maar de southbridge daar kon ik me vinger niet langer dan 4 sec op houden. Gloeiend. Dit verbaasd me allemaal zeer om dat me pc nog op de standaard settings loopt, niks overclocked. Heb zelfs 2 extra fans in me pc zitten. Is dit echt foute boel of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ach da's redelijk normaal met dit weer en een dichte kast, niks om je zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 22:15:
ja. check pagina 21 van dit forum. men zegt dat het een beta is maar ik ben niet overtuigd. z'n datum is in ieder geval later dan beta 5.02 (voor rev2.0 wel te verstaan) 1.04 & 1.06 eten een ander bios dan 2.0. ja, de borden zijn verchillend qua northbridge en southbridge. het meest belangrijke verschil is dat rev 2.0 de Nforce 2 Ultra 400 northbridge heeft en rev 1.x niet. doen die dan verschillende dingen? nee. alleen hitte productie is het verschil. daardoor kan men voor de ultra 400 (daarom heet ie zo) 400MHz FSB garanderen en van rev 1.x weet men het niet zo zeker. ASUS zegt van wel maar ik betwijfel het. door het ontbreken van datapaden voor de IGP in de Nforce 2 Ultra 400 en wie weet wat voor andere optimalisaties heb je een andere bios nodig. volgens mij is de onboard LAN ook net een klein beetje anders.
Thanx voor de info dat was zeer verhelderend .

Ik had dit ( A7N8X BIOS C1005(for PCB 2.0 & later only)
1. Enhance system stability ) trouwens geknipt en geplakt uit het asus update proggie wat bij het mobo zit dus die bios zal wel niet meer beta zijn dan denk ik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 10:50

MicroWhale

The problem is choice

Ares408 schreef op 29 May 2003 @ 20:16:
[...]

Revisie 2.0 ondersteund de 200Mhz FSB officieel, en wordt dus gegarandeerd door Asus.
Nou, ik heb dus zo'n ding en ik draai momenteel op de CMOS defaults omdat ie in een andere stand niet meer wil booten :( dus hoger dan 100Mhz lukt niet.. hij zegt dat het geheugen op 200Mhz draait. Dat geloof ik wel, maar m'n proc is 166Mhz en die draait dus niet zo hoog. Bovendien kan ik niet meer m'n CMOS settings saven omdat ie dan hangt als ik "Save changes & Exit" doe. Normaal zou die dan restarten, maar dat doet ie dus niet..

Iemand een oplossing?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Oei dat klinkt niet echt goed .

Ik zou er niks aan doen en er mee terug gaan .

En anders kun je de bios uodaten maar ik zou het niet doen .
Wat je ook kan proberen is eens wat apparaten eruit halen en het dan weer proberen . Natuurlijk niet de video kaart en geheugen maar de rest kan wel .

Mijn idee is terug naar de winkel en ik hoop voor jou dat hij om de hoek zit want pricewatch is leuk maar niet als je terug moet wantr dan duurd het lekker lang .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn zeg, gisteren mijn spul binnen gehad en wat blijkt, rev 1.06 :(

Dat was niet zo vervelend geweest als ik niet nadrukkelijk bij mijn bestelling gevraagd heb om rev2.0 en daarop dik 2 weken heb moeten wachten (waardoor de rest van mijn bestelling ook weer goedkoper is geworden,uiteraard niet doorberekend in mijn prijs). Ik wil geen mierenneuker zijn maar voel me toch wel lichtelijk genaaid aangezien ik daar redelijk vaak bestellingen heb geplaatst.

Ik baal hier ontzettend van, want ik was na het mailverkeer er wel vanuit gegaan dat ik een rev2.0 zou krijgen zoals beloofd en heb dus alles in elkaar gezet. Nou zie ik dus net pas rev1.06
Nou moet ik gdv weer mijn systeem uit elkaar trekken, opsturen, wachten etc en ik heb het stikdruk en ik haat het om alles weer in elkaar te zetten.

Het gaat om een non-deluxe bordje, leverd dat veel in qua prestaties en stabiliteit enzo denken jullie? Of MOET ik het gewoon weer terugsturen? Note is dat ik niet wil gaan overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Als je niet wilt gaan overclocken en je niet op een 200MHz FSB wilt gaan draaien (met de nieuwste Barton) maakt het echt niet uit. Ik zou het alleen uit principe wel terugsturen en dan een extra artikel (geld terug doen ze toch niet) erbij vragen als compensatie voor de lange wachttijd en de gedaalde prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er ook een barton 2700+ en 512MB 3200 besteld

Dus ik ga ze iig even mailen/bellen. Gewoon even kijken wat ze te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben weet ik het hoeveel uur aan het zoeken naar hoe het komt dat m'n geluid ongelooflijk hard kraakt in battlefield en enter the matrix op m'n a7n8x deluxe 2.0(alleen bepaalde levels).

in battlefield heb ik naar mijn id al alle mogelijke instellingen geprobeerd (dus ook hardware accl. aan en uit ja)
en in the matrix kun je niet veel instellen, ik heb wel gezien dat meerdere mensen hier last van hebben, maar niemand heeft er een oplossing voor (die werkt!)
En ik heb uiteraard de nieuwste drivers.

Iemand nog een id?

/ ik heb eens goed zitten luisteren en volgens mij wordt ieder geluid dat je maakt in een loop gezet die oneindig doorgaat, en dan alle geluiden door elkaar heen, oftewel, een ongelooflijk kabaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 10:50

MicroWhale

The problem is choice

Hij doet het alweer...

... waar het aan ligt weet ik niet, maar ik heb hem een uurtje laten bekoelen en nu draait ie alweer een uur of 3 zonder problemen (incl. games, benches, etc.)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje, zeg het als het een domme vraag is... en negeer me dan vervolgens :D

Ik heb proggies om de temperature te meten van mn cpu: speedfan, mbm5 en asus proggie nogwat...

mbm5 en asus proggie kloppen van geen kanten met de temperatures want die geven vaak -50 aan en dat soort dingen (nee, ik heb geen prometeia koeling :P)
En bij speedfan heb ik 6 temperatures staan en ik heb geen idee welke nou van de cpu is...
Het probleem is namelijk dat er 2x een temp 1 staat. En de temperatuur die die daarvoor aangeeft is verschillend.
Na een flink potje gamen is de ene 45 graden celcius, maar de 2e temp1 is dan wel 70 graden :S.
Ik zat te denken dat dit de southbridge kan zijn, maar als het de cpu is vind ik het echt veel te warm (voor southbridge moet ik nog koelertje kopen), want mijn koeler moet een 2400+ op 55 graden kunnen houden stressed en ik heb een amd athlon xp 2000+ (niet oc)

Weet iemand welke temp van de cpu is of is dit niet zomaar te zeggen?

Specs: amd athlon 2000+
2x 256 mb ram pc2700
Xdream koeler
mobo a7n8x non-deluxe
nog een casefan bovenin

alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 23:24
AMD 2200
A7N8X
2x 80gb maxtor9 8mb cach 1x winxp 1x leeg

Ik heb een probleem met raid.
Jumpers heb ik goed gezet volgens de manual (bij boot zie ik dan ook raid-bios).
als ik dan op crl-F druk gaat er iets fout komen er allemaal getallentjes tot iets van 5x drukken op een knop en windows start gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 15:23:
ff een vraagje, zeg het als het een domme vraag is... en negeer me dan vervolgens :D

Ik heb proggies om de temperature te meten van mn cpu: speedfan, mbm5 en asus proggie nogwat...

mbm5 en asus proggie kloppen van geen kanten met de temperatures want die geven vaak -50 aan en dat soort dingen (nee, ik heb geen prometeia koeling :P)
En bij speedfan heb ik 6 temperatures staan en ik heb geen idee welke nou van de cpu is...
Het probleem is namelijk dat er 2x een temp 1 staat. En de temperatuur die die daarvoor aangeeft is verschillend.
Na een flink potje gamen is de ene 45 graden celcius, maar de 2e temp1 is dan wel 70 graden :S.
Ik zat te denken dat dit de southbridge kan zijn, maar als het de cpu is vind ik het echt veel te warm (voor southbridge moet ik nog koelertje kopen), want mijn koeler moet een 2400+ op 55 graden kunnen houden stressed en ik heb een amd athlon xp 2000+ (niet oc)

Weet iemand welke temp van de cpu is of is dit niet zomaar te zeggen?

Specs: amd athlon 2000+
2x 256 mb ram pc2700
Xdream koeler
mobo a7n8x non-deluxe
nog een casefan bovenin

alvast bedankt :D
Over het algemeen geld bij mbm5 en speedfan dat de laagste de casetemp is, de middelste de cpu (tenzij je iets anders dan hsf gebruikt) en hoogste vaak voeding.

Om het even te controleren kun je in je bios kijken. Meteen nadat je comp stressed is geweest rebooten en de waardes van je progjes onthouden. Vervolgens snel in je bios de waardes uitlezen en dan weet je wat bij wat hoort.

Asus probe geeft iig bij mij meteen de goede waardes weer. MBM5 moet je even de sensor settings wijzigen , speedfan heb ik eigenlijk geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, ik denk dat ik het begrijp, asus probe geeft bij mij nu ook 38 graden aan (idle) net als speedfan de laagste van de 2 temp1 's... maar nou weet ik nog steeds niet welk onderdeel 70 graden stressed is :S
Zou het idd zo kunnen zijn dat dit de southbridge is (ik dacht ergens gelezen te hebben dat die nogal warm wordt op dit mobo)???

edit:
Mijn asus probe proggie geeft geen speed weer van de chassis fan en power fan... voor de rest doet ie het nu goed
En oja, bedankt nog he... :) _/-\o_ :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 23:24
kan iemand mij helpen met raid-0?
moet toch gewoon op de IDE of op iets anders want nu snap ik er helemaal geen ruk meer van:D
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 16:15:
ah, ik denk dat ik het begrijp, asus probe geeft bij mij nu ook 38 graden aan (idle) net als speedfan de laagste van de 2 temp1 's... maar nou weet ik nog steeds niet welk onderdeel 70 graden stressed is :S
Zou het idd zo kunnen zijn dat dit de southbridge is (ik dacht ergens gelezen te hebben dat die nogal warm wordt op dit mobo)???

edit:
Mijn asus probe proggie geeft geen speed weer van de chassis fan en power fan... voor de rest doet ie het nu goed
in je southbridge zit geen sensor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook nog wat vraagjes:

- Als ik mijn computer boot (cold-boot) duurt het lang voordat ik beeld heb, zelfs zo lang dat winXP binnen een paar secs op mijn scherm verschijnt. Terwijl ik met mijn oude mobo meteen beeld kreeg. Vanaf de boot zag je meteen de hardware detectie enzo. Hoort dit bij dit mobo?
- CPU External Frequency is volgens het boekje met 1,2,3 en 5 MHz te verhogen. De enige mogelijkheden die ik heb is 100 / 133 / 166, bios 1002a. Ik gok dat ik de bios dan moet updaten, maar correct van het boekje vind ik het iig niet. Misschien zie ik een of andere setting over het hoofd?
- Hoe zit het met een fatsoenlijk boekje? Tbh vind ik het bijgeleverde boekje nogal karig in alle opzichten. Zijn er toevallig betere en uitgebreidere boekjes hiervan te vinden? Ik heb de pdf van de asus site gedownload, maar die is precies hetzelfde als mijn boekje.

Ik heb er nog een aantal maar ik ga ze eerst zelf uit proberen te zoeken alvorens te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

NightForce schreef op 31 May 2003 @ 15:28:
AMD 2200
A7N8X
2x 80gb maxtor9 8mb cach 1x winxp 1x leeg

Ik heb een probleem met raid.
Jumpers heb ik goed gezet volgens de manual (bij boot zie ik dan ook raid-bios).
als ik dan op crl-F druk gaat er iets fout komen er allemaal getallentjes tot iets van 5x drukken op een knop en windows start gewoon op.
Dit graag lezen eer je post *updated!* :)
NightForce schreef op 31 May 2003 @ 16:20:
kan iemand mij helpen met raid-0?
moet toch gewoon op de IDE of op iets anders want nu snap ik er helemaal geen ruk meer van:D
thx
Niet zeuren aub, het is hier geen Helpdesk B)
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 31-05-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 16:20:
Ik heb zelf ook nog wat vraagjes:

- Als ik mijn computer boot (cold-boot) duurt het lang voordat ik beeld heb, zelfs zo lang dat winXP binnen een paar secs op mijn scherm verschijnt. Terwijl ik met mijn oude mobo meteen beeld kreeg. Vanaf de boot zag je meteen de hardware detectie enzo. Hoort dit bij dit mobo?
- CPU External Frequency is volgens het boekje met 1,2,3 en 5 MHz te verhogen. De enige mogelijkheden die ik heb is 100 / 133 / 166, bios 1002a. Ik gok dat ik de bios dan moet updaten, maar correct van het boekje vind ik het iig niet. Misschien zie ik een of andere setting over het hoofd?
- Hoe zit het met een fatsoenlijk boekje? Tbh vind ik het bijgeleverde boekje nogal karig in alle opzichten. Zijn er toevallig betere en uitgebreidere boekjes hiervan te vinden? Ik heb de pdf van de asus site gedownload, maar die is precies hetzelfde als mijn boekje.

Ik heb er nog een aantal maar ik ga ze eerst zelf uit proberen te zoeken alvorens te vragen.
-dat is normaal ja...
-nee gewoon je settings op manual zetten ;) het kan met elke bios...
-wat verwacht je nog meer dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 16:20:
[...]

in je southbridge zit geen sensor ;)
zie ondertitel (als die het doet)
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waggy >

Mijn vorige moederboard (gigabyte ga7vtx-e) had gewoon een boekje dat 3 keer zo dik was met alles uitgebreid uitgelegd, dat scheelt weer mensen lastig vallen hier ;)

Ik ben ook een beetje pissed omdat ik (zie paar posts terug) een rev 1.06 heb gehad ipv rev 2.0 (wat de deal was). Dus ik geef atm heel makkelijk af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja ik ben allergisch voor boekjes dus... :D (die dingen denken altijd dat ze het beter weten :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 16:15:

edit:
Ik gok je voeding, die schijnt volgens MBM5 en speedfan bij mij ook 70-80 C te worden, het kastje is alleen zelf hooguit 30 C, dus ik weet niet waar die informatie vandaan gehaald word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danke, ik heb btw wel eens aan mn southbridge gevoeld hoe warm ie was na stress (khad um natuurlijk wel uitgezet :P)
Ik brandde mn fikken na 2 seconden, niet zon fijne ervaring dus... als ik wil gaan overklokken wordt de southbridge dan nog warmer of zou ik er goed aan doen om de northbridge passieve koeling erop te zetten en dan op de northbridge een fannetje?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.