Abit NF7 S doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren mijn nieuwe Abit NF7 S ingebouwd, maar ik kreeg het maar niet aan de praat., tenminste, ik kreeg geen beeld. Videokaart en geheugen zitten wissel en alleen de apparaten aangesloten die nodig zijn, maar gebeurd niks. De cmos kortsluiten hielp ook niet, maar uiteindelijk ontdekte ik dat na bios resetten en batterij even verwijderen er iig wel beeld dwas ... om een lang verhaal maar even kort te maken, is het zelfs gelukt windows te installeren ... zo af en toe alleen kreeg ik een freeze en moest ik opnieuw opstarten ... na het installeren van alle laatste drivers leek het wel goed te gaan, tot vanmorgen, toen kreeg ik weer een freeze (5 min na opstarten) en wilde mn computer na resetten en eerder genoemde truuk helemaal niet meer opstarten ... de hd spint wel op, maar geen beeld iig ... iemand een idee waar dit aan kan liggen? (geheugen en videokaart heb ik dus gewisseld, maar dat hielp ook niet)
Hardware: maxtor 80gig/matrox marvel 450 of ati radeon 8500/512mb kingston valueram/logitech cordless/flower power 450w voeding/alpha pal 8045 met papst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 14:41
met welk geheugen heb je gewisseld? want ik dacht namenlijk dat er nforce2 bordjes waren die niet goed met kingston kon samenwerken, maar misschien had je beter dit in het grote nf7 S topic kunnen zetten

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik ook over zitten twijfelen, maar aangezien het nogal een groot topic is en dit een specifiek probleem .. heb um wel doorgelezen iig ... maaruhm, ik heb twee keer nanya 256mb en 1 keer kinkston value 512mb ... zal eens proberen alleen met de nanya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Problemen gelden alleen voor Kingston HyperX en dan alleen bij meer dan 200 fsb op revisie 2.0 mobo's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

M1lamb3r schreef op 21 May 2003 @ 17:01:
met welk geheugen heb je gewisseld? want ik dacht namenlijk dat er nforce2 bordjes waren die niet goed met kingston kon samenwerken, maar misschien had je beter dit in het grote nf7 S topic kunnen zetten
offtopic:
Ik denk dat als je dit in een groot-topic post dat iedereen er zo overheen leest. Dat topic is toch voor discussie, en niet voor problemen. Of zie ik dat verkeerd?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 14:41
offtopic:
tja ik dacht dat er juist grote topics waren om het overzichtelijk te houden

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 17:08:
daar heb ik ook over zitten twijfelen, maar aangezien het nogal een groot topic is en dit een specifiek probleem .. heb um wel doorgelezen iig ... maaruhm, ik heb twee keer nanya 256mb en 1 keer kinkston value 512mb ... zal eens proberen alleen met de nanya
Probeer het eerst eens met 1 !!! Latje! Niet gelijk alles van twee verschillende merken erin douwen, dat vind de nForce niet leuk. Zeker als je toevallig de twee dezelfde Nanya latjes in Dual Channel draait en de Kingston (Zonder K!!!! ;) ) er naast.

Doe het dus eerst eens met 1 latje Kingston of alletwee of 1 latje Nanya

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanavond even proberen ... maar kan dat maken dat je uberhaubt geen beeld krijgt? ik zou trouwens niet weten of ze in dual channel draaien en kan er ook niet echt iets over vinden in het boekje (de handleiding vind ik echt slecht btw ... de betekenis van de ledjes op het mobo staat er niet eens in, tenminste, ik kan ut niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 12:15:
vanavond even proberen ... maar kan dat maken dat je uberhaubt geen beeld krijgt? ik zou trouwens niet weten of ze in dual channel draaien en kan er ook niet echt iets over vinden in het boekje (de handleiding vind ik echt slecht btw ... de betekenis van de ledjes op het mobo staat er niet eens in, tenminste, ik kan ut niet vinden)
Ja dat kan had ik ook, met mijn geheugen heb eerst in verschillende slots geprobeerd, maar steeds geen beeld tot hij het deed in slot 1 en nu kan ik ze in elk slot draaien.

Over die ledjes:
Rood was stroom op mobo
Groen stroom op 5v lijn

tenminste dat dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 12:15:
Rood (rechts) betekent dat er power op het bord staat.
Groen (links) betekent dat je proc. actief is.
Ik heb net troewens deel 2 gestart dus als je gelijk een reakie daar plaatst dan heb je een vrij grote kans voor een oplossing van je probleem.
makkie in "Het grote Abit NF7/NF7-M/NF7-S Topic dee"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Post graag ff je bevindingen dan maar hier en zeker ook in de Abit draad. Het kan ook anderen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

makkie, laten we het Grote NF7 topic aub gebruiken voor discussies en ervaringen mbt de NF7 en niet om problemen erin te troubleshooten. Pas wanneer voor dit probleem een oplossing is gevonden, dan is het wel waard om dat in het NF7 topic te posten :)

Dit allemaal in de kader van overzichtelijkheid van de Grote topics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
BalusC schreef op 23 May 2003 @ 11:57:
makkie, laten we het Grote NF7 topic aub gebruiken voor discussies en ervaringen mbt de NF7 en niet om problemen erin te troubleshooten. Pas wanneer voor dit probleem een oplossing is gevonden, dan is het wel waard om dat in het NF7 topic te posten :)

Dit allemaal in de kader van overzichtelijkheid van de Grote topics ;)
Dit is een nog betere oplossing idd en de mod overrulez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het werkt allemaal hoor. Ik heb het moederbord er uitgehaald, processor eraf, nieuwe koelpasta en alpha 8045 er weer op (gewoon uit ritueel :)) ... in de tussentijd jumpertje bios op pin 2 en3 en batterij er uit ... kingston 512mb er op geprikt en de rest en het werkt weer ... waarschijnlijk moet je dus heel hard de hele boel resetten voordat alles weer op gang komt, dus bios kortsluiten (en jumpertje tijdje laten zitten), batterijtje er uit en ook de voedingskabel van je mobo, minuutje wachten en klaar ...

Ik heb nu eerste een tijdje alleen met het kingston-reepje getest op stabiliteit en dat lijkt dus goed te gaan ... zal vanavond ook weer even de nanya-reepjes er bij prikken en kijken hoe dat gaat

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Dan blijf ik erbij dat het aan je reepjes ligt, maar ik hoor het graag van je. Mooi dat het iig met 1 reepje Kingston weer draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu ook mn twee nanya's er in en alles lijkt goed te werken ... dus nu: dimm3/512kingston value dimm2 en 1: 256mb nanya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 15:57:
Heb nu ook mn twee nanya's er in en alles lijkt goed te werken ... dus nu: dimm3/512kingston value dimm2 en 1: 256mb nanya
Okey lekker vaag dit! Maarja daar is het een computer voor om lekker vaag te doen. Maar doe me eens een LOL en wissel eens wat met die latjes en kijk eens of de zooi hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb juist hetzelfde probleem. Ik heb wel een Abit NF7 en die wilt maar geen beeld geven. Om iets te vinden in die handleiding ma man. :(
Spijtig genoeg heb ik het mobo gisteren terug gebracht omdat ik dacht dat die kapot of zo was. Ik had een nieuwe cpu in gedaan en die deed niks, vanalles verandert maar geen effect. Nu dat ik weet wat die ledjes betekenen en dit topic gelezen heb, heb ik toch spijt dat ik die terug gebracht heb. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me ook zorgen te maken over dit mobo (rev. 1.2) Ik heb mijn 2400+ (266) terug geklokt van 200 fsb naar 133 fsb. Tijdens het spelen van games niks dan troubles: systeem bevriest, monitor gaat op standby :( aan het geheugen zal het niet liggen: 2 X Corsair CMX256G-3500c2PT (12 hr. getest).

PSU: Enermax 350 - Radeon Connect3D 9500Pro.

Edit: bios rev. .19 final

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 13:30:
Ik begin me ook zorgen te maken over dit mobo (rev. 1.2) Ik heb mijn 2400+ (266) terug geklokt van 200 fsb naar 133 fsb. Tijdens het spelen van games niks dan troubles: systeem bevriest, monitor gaat op standby :( aan het geheugen zal het niet liggen: 2 X Corsair CMX256G-3500c2PT (12 hr. getest).

PSU: Enermax 350 - Radeon Connect3D 9500Pro.

Edit: bios rev. .19 final
Doe dit ff in het centrale topic. Daar zijn meer mensen die dit kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mn comp reboot nu alleen zo af en toe na een tijdje after effecten ... proc temp is dan zo rond de 58 graden en de case temp iets van 35, dus dat zou het probleem niet kunnen zijn .. misschien toch een geheugenconflict, maar kan je comp daar ook spontaan van gaan rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Zou kunnen, probeer nog eens memtest zou ik zeggen..

Hang loose, KiteSurfing for life!

Pagina: 1