NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Mijn geheugen is PC2700, dus dat is het probleem iig niet
Always outnumbered, never outgunned!
Ik heb volgens de POST: Rev 1020 002
Ik heb die bios gedownload, boot netjes van bootdiskette. ga naar C:\. Typ daar AWDFLASH AN8B1004.BIN. In de flash util druk ik enter om de filenaam te bevestigen en vervolgens op Y om de nieuwe bios te programmeren. Zodra ik dat doe krijg ik zwart beeld en gebeurt er geen fuck. Ik druk dan na 5 minuten op reset en er is helemaal niks mis met de bios, alleen is het nog steeds 002.
Wat doe ik hier nou fout
[ Voor 95% gewijzigd door JeroenNietDoen op 17-05-2003 19:50 ]
Dat je moet resetten, yep, niet leuk.Keizer schreef op 17 May 2003 @ 19:12:
Damnit, ik heb de nieuste bios geflashed @ mijn deluxe 1.04, dus ik d8, ff kijken of mijn locked XP1800+ Palomino ook 9 x 166 wil draaien. Vervolgens kon ik niet eens meer in de bios komenen heb ik die dus moeten resetten
Is dit normaal?
Ik ben dat ook niet gewend, en schrok best wel dat hij bij een overklock opeens niet meer opstartte.
Maar na een BIOS reset, is het wel weer in orde, en weer nieuwe kansen.

BTW een gelockte cpu kan je niet met de MP overklokken, misschien wel een klein beetje met de fsb!
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Dat d8 ik ook ja, maar een klasgenoot kon zomaar wel zijn gelockte XP2400+ Tbred @ 166 draaien, dus ik ging ff proberenExtra300s schreef op 17 May 2003 @ 19:59:
BTW een gelockte cpu kan je niet met de MP overklokken, misschien wel een klein beetje met de fsb!
Always outnumbered, never outgunned!
Verwijderd
Ja dat had ik ook, maar toen ik usb keyboard op enabled en mouse op disabled zette. Kon ik wel flashen met deze programmaKaap schreef op 17 May 2003 @ 19:21:
Ik flip een beetje
Ik heb volgens de POST: Rev 1020 002
Ik heb die bios gedownload, boot netjes van bootdiskette. ga naar C:\. Typ daar AWDFLASH AN8B1004.BIN. In de flash util druk ik enter om de filenaam te bevestigen en vervolgens op Y om de nieuwe bios te programmeren. Zodra ik dat doe krijg ik zwart beeld en gebeurt er geen fuck. Ik druk dan na 5 minuten op reset en er is helemaal niks mis met de bios, alleen is het nog steeds 002.
Wat doe ik hier nou fout
Het kan kan wel heel goed werken maar daar hangt ook een heel hoog prijsje aan. Ik denk dat ik voor de 512 mb Kingston ga of Dane-Elec. Is dat een goede keus?Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 17:33:
Het verschil is : dat de lager geklockte Barton cores hebben en 512 kb casch
En de koelers die bij de box versie zitten zijn redelijk tot goed,met een koperen onderplaat,alleen die koelprut even verwijderen die er standaard opzit,en Arctic silver erop smeren
En wat het geheugen betreft,zoals je hier al meerdere keren hebt kunnen lezen,werkt Corsair erg goed,wat ik gebruik loopt ook als een tierelier(zie specs)
Ik ga de pc gebruiken voor videobewerking en voor het maken van Divxjes en SVCD's
Verwijderd
Het mobo was natuurlijk een A7N8X... Het was de revisie 1.06.
Voor de rest heb ik nog een 40mm fan op de Nb geplaatst.
De hoogste Fsb (Barton 2500+) die ik haalde was 225 (x10)...
Het geheugen was Twinmos pc 3700. Nu wou ik dat ding tot de max uitperse
maar als ik de Fsb bv. op 195 zette en het geheugen op 120 % (=234Mhz),
bootte het niet meer
Het werkte in Dual-Channel (2x256Mb).
Als ik echter de Fsb op 166 zette en het geheugen op 150% (=249) werkte het perfect...
Ik heb al geprobeerd hogere timings enzo te gebruiken, maar het hielp nix.
Heeft iemand hiervan al last gehad ?
Stukje van je vorige post, je moet het niet zien als een flame ofzo, ik probeer als topicstarter alleen de boel overzichtelijk te houden. Daarom zeg ik ook steeds dat mensen de FAQ eerst moeten doorlezen voordat ze gaan blaten over dat hun geheugen niet werkt. Da's alles...verder veel plezier op het topic, en ik denk dat die temps die jij uitleest, wat was het 36c met een TT 7+ @ 4000rpm...don't think so... zou'k nog een keer nakijken als ik jou was...Extra300s schreef op 17 mei 2003 @ 11:21:
Temps blijven lekker laag CPU 37c stressed en mobo 25c Stressed.
CREATIEVE metingen, want deze temps liggen 20c LAGER dan bij m'n XP2200 op een A7V333, dat KAN gewoonweg niet!
Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...
Verwijderd
Daar hangt inderdaad een flink prijskaartje aan,in jou geval zou ik dan toch voor de 2 x 256 dane-elec gaan,aangezien het Kingston niet echt hoog aangeschreven staat icm dit bord (ik weet niet of Dane-elec dat wel is hoor) maar ja denk toch dat je dan voor de 2x 256 Corsair moet gaan,is misschien wel iets duurder,maar je weet dat het in ieder geval (goed) werkt...Suc6Binnetie schreef op 17 mei 2003 @ 23:29:
[...]
Het kan kan wel heel goed werken maar daar hangt ook een heel hoog prijsje aan. Ik denk dat ik voor de 512 mb Kingston ga of Dane-Elec. Is dat een goede keus?
Ik ga de pc gebruiken voor videobewerking en voor het maken van Divxjes en SVCD's
DDR SDRAM Geheugen / 512MB PC3200 Corsair TWINX ( 2 x 256MB LowLatency) Heatspeader
€ 179,-
Ja het is nog steeds geld,maar dan heb je wel een leuk koppeltje in dat bord
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 03:23 ]
ongeveer hetzelfde hier, heb pc3200 twinmos wat niet hoger wil dan 197fsb. Op een mobo [p4] van een vriend van me werkt het op 235mhz op laagste timingsVerwijderd schreef op 18 May 2003 @ 00:07:
Ik heb een pc voor een vriend samengesteld.
Het mobo was natuurlijk een A7N8X... Het was de revisie 1.06.
Voor de rest heb ik nog een 40mm fan op de Nb geplaatst.
De hoogste Fsb (Barton 2500+) die ik haalde was 225 (x10)...
Het geheugen was Twinmos pc 3700. Nu wou ik dat ding tot de max uitperse,
maar als ik de Fsb bv. op 195 zette en het geheugen op 120 % (=234Mhz),
bootte het niet meer.
Het werkte in Dual-Channel (2x256Mb).
Als ik echter de Fsb op 166 zette en het geheugen op 150% (=249) werkte het perfect...
Ik heb al geprobeerd hogere timings enzo te gebruiken, maar het hielp nix.
Heeft iemand hiervan al last gehad ?
erg vaag.
Ja is al goed...Krewcial schreef op 18 mei 2003 @ 00:56:
[...]
Stukje van je vorige post, je moet het niet zien als een flame ofzo, ik probeer als topicstarter alleen de boel overzichtelijk te houden. Daarom zeg ik ook steeds dat mensen de FAQ eerst moeten doorlezen voordat ze gaan blaten over dat hun geheugen niet werkt. Da's alles...verder veel plezier op het topic, en ik denk dat die temps die jij uitleest, wat was het 36c met een TT 7+ @ 4000rpm...don't think so... zou'k nog een keer nakijken als ik jou was...
Na dat de PC de hele nacht aangestaan heeft (downloaden)
Maar ik heb de temps en zo gecheckt in de BIOS en met ASUS Pobe, en het klopt toch wel aardig met elkaar:
In de BIOS:
CPU @ 2205 = Mhz FSB@200 en de MP@11*
CPU voltage @ 1.75v
Q-Fan enabled Fan loopt @ 4326 Tpm
Temparatuur van de CPU = 36c en het mobo = 23
Dit wijkt nagenoeg niets af van wat ASUS Probe monitort, dus zal het wel okay zijn?
In mijn vorige post heb ik ook al geschreven dat dit CREATIVE metingen zijn van ASUS.
Het A7V333 mobo staat om z'n hoge temps bekend. Veel klachten over geweest.
ASUS had als argument dat de metingen IN de CPU plaats vinden, en de temps dus rond de 10c hoger liggen dan bij andere merken.
Er kwam een BIOS uit (ik dacht A7V3331006.bin) Waarbij de temps opeens 10 graden lager waren dan voorheen
Met de introductie van dit bord denk ik dat ASUS dat gezeur van de te hoge temps uit de weg is willen gaan.
Wat ik wil zeggen is dat ik enkel de temps kan opsommen die het bord weergeft, maar in werkelijkheid het wel anders zal zijn.
Ik heb een beter gevoel dan bij het A7V333 bord, terwijl ik mij niet kan voorstellen dat de WERKELIJKE temps van dit bord lager zijn.
Maar het gaat om het gevoel hé, "Wat niet weet wat niet deert" zal ASUS wel denken
Als iemand een goeie pics uploader weet, wil ik ook wel screenies plaatsen.
Ik zit te twijfelen tussen de ABIT NF7S en de ASUS A7N8X Deluxe. Beide zijn nagenoeg aan elkaar gelijk wat betreft performance etc. Het enige wat mij dwars zit is dat de asus problemen had met krakend geluid.
Dus nu de vraag; Is het krakende geluid onder games etc opgelost bij rev. 2.0 van het asus bord?
Krakend geluid? Ik heb nog nooit en dan bedoel ik ook never krakend geluid gehad met de onboard soundstorm!!!kixor schreef op 18 May 2003 @ 11:28:
Heb nu alle topics zo een beetje doorgelezen over dit mobo, maar zit nog met 1 vraag.
Ik zit te twijfelen tussen de ABIT NF7S en de ASUS A7N8X Deluxe. Beide zijn nagenoeg aan elkaar gelijk wat betreft performance etc. Het enige wat mij dwars zit is dat de asus problemen had met krakend geluid.
Dus nu de vraag; Is het krakende geluid onder games etc opgelost bij rev. 2.0 van het asus bord?
Ik snap niet hoe die mensen aan dat idee komen, is gewoon iets substantieel mis met hun setup (mix van oude nieuwe componenten meestal).
Ik kan je verzekeren dat jij geen krakend geluid hebt als je die Asus koopt (de Abit is zelfs "Soundstorm approved by NVidia"
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Verwijderd
Het is uitstekend geheugen en ik vind het wel een gokje waard om het Hyperx geheugen uit de proberen. Ik krijg het woensdag binnen. IK zal ze testen op mijn mobo en dan horen jullie het.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 12:44 ]
Hee tnx! Het is wel een gekloot hoor, de foto's mogen niet groter zijn dan 50Kb en dan hou je weinig goeds over.
Maar ik heb het toch geprobeert, ik hoop dat het te zien is
Eerst in de BIOS dan maar:

Post screen:

Hier is de temparatuur na een bench van SiSi te zien, helaas NIET duidelijk

En dit is dus de TtVulcano7+ Wel nice picture vind ik zelf

Asus Liveupdate zegt dat ik geen Asus mobo hebVerwijderd schreef op 17 May 2003 @ 22:57:
[...]
Ja dat had ik ook, maar toen ik usb keyboard op enabled en mouse op disabled zette. Kon ik wel flashen met deze programmaMaar anders flash je toch onder Windows met Asus Live Update, werkt perfect hoor

Mooi, welke rev ga je testen dan? En als Kingston dat beweert, zal het dan wel werken @ 400mhz? Want als ik het koop, koop ik het omdat ik dan nog wat headroom heb qua snelheid en timings. Ben toch niet van plan boven de 200mhz fsb te gaan zitten. Hoop dat het werkt!Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 12:35:
Krewcial: Hyperx geheugen loopt als een tierelier op de rev 1.04. Maar bij de rev 2 geeft het problemen. Kheb ook met Kinsgton gemaild. Ze zeiden duidelijk tegen mij dat probleem soms voorkwam. (omdat het op 433 mhz werkt. 33 mhz boven de limiet)
Het is uitstekend geheugen en ik vind het wel een gokje waard om het Hyperx geheugen uit de proberen. Ik krijg het woensdag binnen. IK zal ze testen op mijn mobo en dan horen jullie het.
Hoe snel loopt je XP nou (mp & FSB)?Extra300s schreef op 18 May 2003 @ 12:45:
[...]
Hee tnx! Het is wel een gekloot hoor, de foto's mogen niet groter zijn dan 50Kb en dan hou je weinig goeds over.
Maar ik heb het toch geprobeert, ik hoop dat het te zien is
Eerst in de BIOS dan maar:
[afbeelding]
Post screen:
[afbeelding]
Hier is de temparatuur na een bench van SiSi te zien, helaas NIET duidelijk
[afbeelding]
En dit is dus de TtVulcano7+ Wel nice picture vind ik zelf
[afbeelding]
Ik zelf zit rond de 2300/2400MHz maar hij geeft nooit 3200+ oid weer, alleen het aantal echte MHz.
Ik wil volgende maand (als ik weer geld heb) gaan uitbreiden tot 1024 mb. Dus ik neem gewoon eerst een reepje van 512 en daarna nog een exact zelfde reepje van 512. Maar welke ik nu moet nemen is nog steeds niet echt duidelijk, omdat het Crosair mij gewoon veels te veel kost.Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 03:08:
[...]
Daar hangt inderdaad een flink prijskaartje aan,in jou geval zou ik dan toch voor de 2 x 256 dane-elec gaan,aangezien het Kingston niet echt hoog aangeschreven staat icm dit bord (ik weet niet of Dane-elec dat wel is hoor) maar ja denk toch dat je dan voor de 2x 256 Corsair moet gaan,is misschien wel iets duurder,maar je weet dat het in ieder geval (goed) werkt...Suc6
DDR SDRAM Geheugen / 512MB PC3200 Corsair TWINX ( 2 x 256MB LowLatency) Heatspeader
€ 179,-
Ja het is nog steeds geld,maar dan heb je wel een leuk koppeltje in dat bord
Weet iemand ook of Perfect Systems al rev. 2.0 van dit bord verkoopt? Want ze hebben nog steeds niet geantwoord op mijn mailtje daarover
Ja volgens mij leveren ze em daar ook...staat dat er niet bij ofzo? (bij salland staat het er namelijk achter)...als je niet zo gruwelijk gaat overclocken kan je gewoon Samsung, Dane-Elec of normale Kingston nemen..die doen het allemaal goed...schijnt zelfs dat je die Samsung errug ver kan duwen...Binnetie schreef op 18 mei 2003 @ 15:14:
[...]
Ik wil volgende maand (als ik weer geld heb) gaan uitbreiden tot 1024 mb. Dus ik neem gewoon eerst een reepje van 512 en daarna nog een exact zelfde reepje van 512. Maar welke ik nu moet nemen is nog steeds niet echt duidelijk, omdat het Crosair mij gewoon veels te veel kost.
Weet iemand ook of Perfect Systems al rev. 2.0 van dit bord verkoopt? Want ze hebben nog steeds niet geantwoord op mijn mailtje daarover
lock de agp snelheid is op 66 mhz was bij mij het probleem. Zou het eigenlijk bij jou niet moeten zijn maar je kan het proberen.Keizer schreef op 17 May 2003 @ 19:12:
Damnit, ik heb de nieuste bios geflashed @ mijn deluxe 1.04, dus ik d8, ff kijken of mijn locked XP1800+ Palomino ook 9 x 166 wil draaien. Vervolgens kon ik niet eens meer in de bios komenen heb ik die dus moeten resetten
Is dit normaal?
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Beetje off-topic: maar je wil dus je mobo daar kopen terwijl ze geeneens reageren op je mailBinnetie schreef op 18 May 2003 @ 15:14:
Ik heb ze ook keer gemailed, en geen antwoord gekregen, dan ga ik er ook niet kopen ook.

Salland heeft ze idd wel gewoon
Verwijderd
Als je de multiplier op 11 zet en de Fsb hoger dan 200 Mhz dan laat hij 3200+ zienAikon schreef op 18 May 2003 @ 15:07:
[...]
Hoe snel loopt je XP nou (mp & FSB)?
Ik zelf zit rond de 2300/2400MHz maar hij geeft nooit 3200+ oid weer, alleen het aantal echte MHz.
Verwijderd
Waar moet ik nu op vertrouwen?
Ik heb een Asus A7N8X Deluxe met 2500+ en een Spire FalconRock II (voor een 3000+), en ik heb (nog) niks OC.
EDIT:
Ook viel me op dat de Q-Fan op 10/15 stond ipv op Full Speed, is het niet handig om die op Full Speed te zetten, want in de beschrijving ernaast staat dat dit je CPU minder warm maakt...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 17:27 ]
Ik bestel veel vaker wat bij Perfect Systems en dat ging altijd perfect, dit was de eerste keer dat ik dat ik ze voor een vraag mailde.
</Off-topic>
Ik zie dat er bij Salland achter staat dat ze versie 2 hebben.
Het wordt in iedergeval:
- Asus A7N8X DELUXE versie 2
- AMD XP 2600+
Het geheugen ben ik nog niet uit. Dane Elec (€89,56 bij Salland) of Samsung (€113,88) allebei 512 PC 3200 geheugen. Is het die kleine 25 euro extra waard of niet?
Dat heb ik op het moment ook, maar hij zegt gewoon 2205MHz dan. Nah jah, boeie ookVerwijderd schreef op 18 May 2003 @ 16:13:
[...]
Als je de multiplier op 11 zet en de Fsb hoger dan 200 Mhz dan laat hij 3200+ zien.
Uit de meuktrack gedownload, gister al, zelfde euvel.
Zoals ik al zei..kan je die Samsung waarschijnlijk wat verder duwen, maar qua kwaliteit zal het niet veel verschillen...Binnetie schreef op 18 mei 2003 @ 16:15:
<Off-topic>
Ik bestel veel vaker wat bij Perfect Systems en dat ging altijd perfect, dit was de eerste keer dat ik dat ik ze voor een vraag mailde.
</Off-topic>
Ik zie dat er bij Salland achter staat dat ze versie 2 hebben.
Het wordt in iedergeval:
- Asus A7N8X DELUXE versie 2
- AMD XP 2600+
Het geheugen ben ik nog niet uit. Dane Elec (€89,56 bij Salland) of Samsung (€113,88) allebei 512 PC 3200 geheugen. Is het die kleine 25 euro extra waard of niet?
En het flaschen via een diskette gaat nog steets niet .
Yep ik heb de goede binnen gehaald dankzij dit topic maar het werkt nog steets niet .
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Mijn creative 5.1 speaker set heeft 3 stekkers en het moederbord heeft er maar 2 + 1 mic ingang .
Hoe sluit ik in gods naam mijn speakers aan op de interne geluidskaart ?
[ Voor 3% gewijzigd door mmxmmx op 18-05-2003 17:16 ]
Verwijderd
Heb je al geprobeerd om de bios via 'update bios from a file' te flashen in Asusupdate? Dan kan je dus eerst de juiste bios doenloaden, uitpakken en dus 'lokaal' flashen...mmxmmx schreef op 18 May 2003 @ 17:04:
Als ik asus update gebruik dan komt hij niet verder dan bios versie 1002a .
En het flaschen via een diskette gaat nog steets niet .
Yep ik heb de goede binnen gehaald dankzij dit topic maar het werkt nog steets niet .
suc6
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 17:32 ]
Verwijderd
Tot dus ver nog geen problemen gehad met dit moederbordje. Geen vastlopers. Alleen dat hij wel een sit een spel flipt, maar dat ligt aan mijn te hoge oc-ed videokaartje.
Standaard niks ge-oced :
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Nforce non-oc.JPG
Nou dat is wel grappig dat heb ik net gedaan . Ik heb hem via de link hier op got binnen gehaald en toen met het asus updat programma geflasht doormiddel van de optie flash bios from file .Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 17:30:
[...]
Heb je al geprobeerd om de bios via 'update bios from a file' te flashen in Asusupdate? Dan kan je dus eerst de juiste bios doenloaden, uitpakken en dus 'lokaal' flashen...
suc6
Toen het klaar was sloot windows af maar hij liep wel vast in het afsluit scherm dus toen heb ik hem een harde reset gegefen en toen was alles oke .
Tog bedankt voor je tip het was de goede oplossing .
Aha... maar je hebt dus een rev1.04, en ik ga een 2.0 kopen..dus voor mij gaat dit eigenlijk niet op....zijn er wel mensen die een rev2.0 icm Kingston HyperX (PC3500 oid) hebben?Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 17:38:
@ Krewcial.. Check de sig... mobo 1.04
Tot dus ver nog geen problemen gehad met dit moederbordje. Geen vastlopers. Alleen dat hij wel een sit een spel flipt, maar dat ligt aan mijn te hoge oc-ed videokaartje.
Standaard niks ge-oced :
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Nforce non-oc.JPG
Mijn creative 5.1 speaker set heeft 3 stekkers en het moederbord heeft er maar 2 + 1 mic ingang .
# stekkers van speakers zitten nu in het mobo .
Hoe sluit ik in gods naam mijn MIC aan op de interne geluidskaart ?
Als ik het goed zie moet je dat wel ff aanzetten dan in de eigenschappen van je geluidskaart. Ik vind het wel behoorlijk knullig trouwens, dan heb je dus geen mic-in en line-in meer (kun je natuurlijk wel aux-in gebruiken, maar toch). Er staat helemaal niks over in het boekje ookVerwijderd schreef op 18 May 2003 @ 17:15:
Mic = Sub+center
Ik vraag me dan ook af of center&sub wel gescheiden worden als ze samen op één connector gaan.
edit: misschien kun je je mic aansluiten opde front-panel audio-connector, daar zit een mic2 bij (zie blz. 1-16). Moet je wel ff een jack-ingang aan zo'n stekkertje solderen voor op je moederbord en die dan netjes ergens aan je kast vastmaken.
[ Voor 21% gewijzigd door TheLemon op 18-05-2003 18:44 ]
Vervolgens nog es geprobeerd door awdflash en de bios op de C:\ te zetten. Zelfde verhaal als boven alleen zodra ik "Y" typ, krijg ik de melding "file size does not match". Wederom resetknop gebruiken.
Toen nog eens bij het booten alt-F2 gedaan voor de flash procedure van de bios zelf maar daar kan ik niet eens iets intypen.
Wat moet ik hier nou mee
Verwijderd
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
sinds gister mijn A7N8X Deluxe rev 2.0 draaien met een XP2400+
draait allemaal heel lekker en nergens problemen mee gehad
alles lekker stabiel, snel en eenvoudig
dinsdag/woensdag zouden mijn 2 reepjes 512MB Corsair PC3200 met heatspreader binnen moeten komen
dat wordt lekker overclocken (of zou ik mijn examens moeten leren?
iemand trouwens een idee met welk bios het beste over valt te clocken?
heb nu standaard bios 1003
Die heb ik er ook op en ik laat ze draaien op 2700 omdat het dan tog sneller is .Crash-Override schreef op 18 mei 2003 @ 20:51:
w0000t
sinds gister mijn A7N8X Deluxe rev 2.0 draaien met een XP2400+
draait allemaal heel lekker en nergens problemen mee gehad
alles lekker stabiel, snel en eenvoudig
dinsdag/woensdag zouden mijn 2 reepjes 512MB Corsair PC3200 met heatspreader binnen moeten komen
dat wordt lekker overclocken (of zou ik mijn examens moeten leren?)
iemand trouwens een idee met welk bios het beste over valt te clocken?
heb nu standaard bios 1003
Oke het is dan meteen wel het snelste pc 2700 mem wat er is maar het is wel zonde van je 3200 reeojes
tis natuurlijk wel de bedoeling dat ze synchroom met mijn fsb van de proc gaan lopen hemmxmmx schreef op 18 May 2003 @ 20:54:
[...]
Die heb ik er ook op en ik laat ze draaien op 2700 omdat het dan tog sneller is .
Oke het is dan meteen wel het snelste pc 2700 mem wat er is maar het is wel zonde van je 3200 reeojes
dus minimaal 200Mhz synchroom, dus maximale bandbreedte en snelheid
Kun je mij dat ff uitleggen dan ?Crash-Override schreef op 18 May 2003 @ 21:17:
[...]
tis natuurlijk wel de bedoeling dat ze synchroom met mijn fsb van de proc gaan lopen he
dus minimaal 200Mhz synchroom, dus maximale bandbreedte en snelheid
Ik heb een 2600+ 333 fsb en pc 3200 mem en ik haal bij lange na niet de score die de 2700 mem haalt in sis soft sandra .
Ook niet op 200 mhz in de bios wat doet ik verkeerd dan ?
Ik heb trouwens PC2700 mem en die heb ik gister ook ff op pc3000 laten draaien, ging perfect!! (HyperX echt prima spul) Toeb ging mijn bandbreedte naar 2857MB/sec
[ Voor 9% gewijzigd door TheLemon op 18-05-2003 21:27 ]
Verwijderd
Verwijderd
ik heb ook ff gekeken en mijn mem loopt volgens sisof sandra op bijna 2800mb/sTheLemon schreef op 18 mei 2003 @ 21:26:
Dat had ik ook, het belangrijkst is dat ze synchroon lopen. Als jij je 2600+ op 166 (*2) hebt lopen, moet je je mem ook op 166 instellen in je bios, ook al heb je dan pc3200 geheugen. Ook zorgen dat ze in dual channel lopen (bank 1&3 of 2&3) en als het ff kan de latency op 2 zetten. Ik heb nu echt veruit de snelste pc2700 volgens Sandra. (2563MB/sec.).
Ik heb trouwens PC2700 mem en die heb ik gister ook ff op pc3000 laten draaien, ging perfect!! (HyperX echt prima spul) Toeb ging mijn bandbreedte naar 2857MB/sec
en dat is ook pc 2700 mem. ( infinion )
loopt nu in dual channel op 184 mhz in sync.
dit geheugen loopt ook nog prima op 200mhz trouwens. weet zo ff niet wat dat voor een bandwith preformance geeft hier
/edit ook maar even op 200fbs gezet en in sandra gekeken./
Assignment : 2875MB/s
Scaling : 2976MB/s
Addition : 2905MB/s
Triad : 2904MB/s
Data Item Size : 8-bytes / 64-bits
Buffering Used : Yes
Offset Displacement Used : Yes
Float Buffered aEMMX/aSSE (Float STREAM) Results Breakdown
Assignment : 2880MB/s
Scaling : 2778MB/s
Addition : 2613MB/s
Triad : 2580MB/s
Data Item Size : 8-bytes / 64-bits
Buffering Used : Yes
Offset Displacement Used : Yes
Test Statistics
Memory Used by Test : 256MB
SMP Test : No
Total Test Threads : 1
SMT Test : No
Dynamic MP/MT Load Balance : No
Processor Affinity : No
System Chipset
Model : ASUSTeK Computer Inc Unknown (01E0)
Front Side Bus Speed : 2x 200MHz (400MHz data rate)
Max. Bus Bandwidth : 3200MB/s (estimated)
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 22:20 ]
Dit is mijn mem : 512MB PC3200 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair)
En de processor is een 2600+ niet overclokt dus .
Hier is de uitslag .

[ Voor 89% gewijzigd door Brainsnack op 18-05-2003 23:05 ]
[ASUS H97-Pro][Intel i5-4690][16GB Crucial Ballistix Sport][Gigabyte GTX1070][Samsung 860 EVO 1TB][Samsung 840 EVO 250GB][1TB Samsung F1][Corsair Vengeance 650M][Corsair Carbide 200R][HyperX Alloy Origins Core][Logitech G305][LG 38UC99-W]
Verwijderd
De 2.0 versie bij Yorcom gekocht (vorige week voor 132,50).Krewcial schreef op 18 mei 2003 @ 22:03:
hehe vet waar heb jij em gekocht asmodean???
De 1.04 versie bij Informatique (2-3 maanden geleden).
Ok, dat is netjes, dat heb ik ook ongeveer. Besef je wel dat je nu dus eigenlijk PC2700 draait (166MHz). Het blijkt dat synchroon draaien van je mem meestal sneller werkt dan je geheugen sneller dan je fsb. Het voordeel dat jij nu hebt met je pc3200 is dat je je fsb nog kan verhogen tot in ieder geval 200MHz en je geheugen gewoon mee kan. (grote kans dat het nog wel ietsje hoger kan, mijn pc2700 haalt de 187MHz ook prima)mmxmmx schreef op 18 May 2003 @ 22:33:
Oke ik heb in de bios nu alles op agresief gedaan en dan doet hij zeluf de mem bus al op 166 plaatsen en niet op 200 .
Dit is mijn mem : 512MB PC3200 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair)
En de processor is een 2600+ niet overclokt dus .
Hier is de uitslag .
[afbeelding]
Je kan nog een beetje proberen de timings te verlagen, dan moet je hem dus van aggressive afhalen en met de hand gaan instellen.
Bios file klopt. is 256KB.Krewcial schreef op 18 May 2003 @ 19:44:
Als het goed is moeten de bios of 256KB of 512KB zijn...kijk eens naar de grootte....misschien dat dat inderdaad niet klopt...
Komop lui, ik zit hier met een ongelooflijk klote probleem
Op mijn huidige A7N8X deluxe Rev1.04 kraakt en ratelt het centerkanaal als een idioot.
De achterkanalen trouwens ook.
Zou iemand met een Rev2.0 dit kunnen testen?
Dit gaat het beste als je je versterker even voluit zet en dan een filmpje afspelen met het geluid van WMP helemaal zacht. Als je center dan stil is dan mag je van geluk spreken.
Bij mij kraakt en ratelt het dan.
hier nergens problemen meeCoenen schreef op 19 May 2003 @ 08:50:
Hoe is de geluidskwaliteit van het Centerkanaal op een Rev2.0??
Op mijn huidige A7N8X deluxe Rev1.04 kraakt en ratelt het centerkanaal als een idioot.
De achterkanalen trouwens ook.
Zou iemand met een Rev2.0 dit kunnen testen?
Dit gaat het beste als je je versterker even voluit zet en dan een filmpje afspelen met het geluid van WMP helemaal zacht. Als je center dan stil is dan mag je van geluk spreken.
Bij mij kraakt en ratelt het dan.
de hele tijd goed geluid zonder kraken
heb wel een paar uitgangen gedempt die ik niet gebruik,
dat voorkomt ook weer onnodige ruis e.d.
[ Voor 7% gewijzigd door Crash op 19-05-2003 12:27 ]
Verwijderd
ik ben zelf niet zo'n overklokker en het gaat mij er gewoon om dat het spul stabiel draait
en als ik jullie reacties mag geloven, doet die plank dat ook zeker
blijft toch handig zo'n topic met gebruikerservaring!!!
Verwijderd
Had mijn A7N8X Deluxe (1.04) met Corsair Twinx PC3200 (2-2-2-6) geinstalleerd, in eerste instantie alles default (dus Athlon 2400 op 133 Mhz en het geheugen By SPD dus op 200Mhz).
Bij installatie van XP kreeg ik de ene BSOD na de andere.
Memtest86 gaf ook op alle DIMMS in alle sloten verschillende hoeveelheden errors, en ik werd er helemaal gek van.
Uiteindelijk wist ik met 1 DIMM geinstalleerd toch XP te installeren en redelijk stabiel te krijgen.
Heb nu mijn Athlon 2400 draaien op 12 x 166, dus nog geen overklok maar wel hogere bussnelheid en mijn geheugen in Sync (nu op naar de 200Mhz
Hebben meer mensen de ervaring dat het NIET in Sync draaien van het geheugen tot zulke grote instabiliteit leidt ??
Verwijderd
ik heb me rot gezocht en gebeld maar weet nou niet welke speakers ik het beste er op kan gooien.
iemand een suggestie.
over de soundstorm dus.
Nee hoor, alles onder 13 boot niet. En ik dacht dat dit mobo al de mps zou unlockenKrewcial schreef op 17 May 2003 @ 16:19:
[...]
Vreemd hoor...het zou in principe wel moeten kunnen, ligt het misschien aan gedeelde multipliers ofzo? Dat Zalman blokje is geloof ik te klein...als ik me goed herinner.
Iemand die mij kan helpen?
Verwijderd
New BIOS for A7N8X Series to Upgrade to Athlon XP 3200+ with 400 FSB
Current owners of ASUS A7N8X series motherboards are in luck. ASUS now offers a new BIOS for these popular motherboards, based on PCB 1.06 or earlier version, to support AMD's latest Athlon XP 3200+ with 400MHz FSB. Download the BIOS from
A7N8X series motherboards based on the PCB 2.0 support the Athlon XP 3200+ and 400MHz right out of the box.
Verwijderd
Mijn NB is actief gekoeld en me SB is passief gekoeld dus temp zal het niet wezen.
Jammer maar pech
Maar dan kom ik op mijn volgende punt. Hoe kan Asus dan beweren dat de 3200+ wel hoort te gaan werken? Want het werkt dus niet bij iedereen op 200MHz met r1.04?
Verwijderd
-Open je nForce Soundstorm.Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 16:23:
Ik heb een a7n8x NON deluxe mobo, nu heb ik net logitech Z640 speakers gekocht maar hoe moet ik dit nu op mijn mobo aansluiten het zijn namelijk 3 stereopluggen terwijl er maar 1 geluid geeft (die andere 2 zijn ingangen). Ik heb al een aantal topics doorgelezen maar kon nix vinden.
-Ga naar het tweede tabblad "Speakersinstelling".
-Klik vervolgens op de "Wizard Speakerinstelling" en klik op Volgende.
-Zet bij het volgende scherm alle twee vinkjes aan en sluit je kabels ook op deze manier aan, dus je achterspeakers (zwarte plug ) sluit je aan op je "Line-in" (blauw), je frontspeakers (groene plug) op de "Line-out" (groen) en je centerspeakers (oranje plug) op de "Microphone" (roze).
-Klik op Volgende en geef aan dat je 6 speakers hebt. Nadat je weer op volgende hebt geklikt selecteer je ook die 2 vinkjes weer, daarna kies je voor dolby digital ondersteuning. Bij de laatste optie van de wizard heb ik de tweede optie gekozen.
-Zorg ook dat de "Matrix" knop op je centerspeaker niet is ingedrukt.
Voor de luiaardsVerwijderd schreef op 19 May 2003 @ 16:22:
nieuws voor de asus a7n8x bezitters met een rev van lager dan 2.0:
http://www.asus.com/news/2003/20030517.htm
Zal waarschijnlijk iets zijn waar ze niet op letten....cheapass geheugen..? Cheapass koelers? Timings...kan vanalles zijn..AGP wel of niet gelocked...ik noem maar wat...TheLemon schreef op 19 May 2003 @ 17:28:
Ja, ik snap dat verhaal niet. Ik kan gewoon met mijn 1.06 tot iets van 217 (precies weet ik ff niet) in stappen van (meestal) 1MHz. Heb bios 1002, out of the box. Hoe komen ze er dan bij dat dat niet kan bij <bios 1004 ??
Verwijderd
het is toch gewoon mogelijk om een fsb van 200 te draaien met je geheugen op 166. (zonder je cpu te over te klokken) ?
Zodra ik em krijg, sluit ik em aan op m'n JVC RX6001R Champagne Reciever (5.1 DD, DTS, Mpeg Multichannel) en daarop komen nog 5 Tannoys, van de MX serie (kan niet meer veroorloven...) Nu hebbik nog wat bijmekaar geraapte zooi, maar dat klinkt altijd beter dan zoon Creative Setje, misschien is die ZX serie van Logitech wat voor jou? Schijnt erg goed te zijn, loopt trouwens ook nog een topic over op GoT...Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 13:21:
nou ik ben ook bezitter van deze mobo[deluxe].
ik heb me rot gezocht en gebeld maar weet nou niet welke speakers ik het beste er op kan gooien.
iemand een suggestie.
over de soundstorm dus.
Zeker is dat mogelijk...maar het stabielste is natuurlijk mem en proc sync...FSB bedoel ik dan....wel ff op je mp letten..anders krijg je en 2.0 ghz TBVerwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 19:03:
ik had laatst m'n fsb van m'n 2.0 bordje op 200 gezet en m'n geheugen op 166 (83 %) en ik heb er een athlon TB 1400 op zitten, maar toen begon m'n bord een beetje te flippen, gooide al m'n instellingen door de war enzow..
het is toch gewoon mogelijk om een fsb van 200 te draaien met je geheugen op 166. (zonder je cpu te over te klokken) ?
Verwijderd
Hauppauge WinTV PCI FM - TV-kaart
512 MB DDR-ram PC333/PC2700 -Major Brand
Creative SB live! player 5.1
ASUS A7N8X Deluxe/GOLD - ATXnForce2 sKtA DualChannelDDR
AMP Athlon XP Retail 2700+ - XP2700+ 333Mhz FSB
Sony DVD Burner 4X Oem - +/- DVD Burner 4X
Pioneer DVD 16X40 IDE Oem - Slot loading/ 120S
ASUS V9520 VS / 128MB - FX5200 8X TV-out, 2DVI, 2eVGA
Dit systeem heeft nogal de neiging om te blijven hangen bij windows.. het begon al met een foutmelding bij het installeren.. daarna nog eentje bij het rebooten (cannot find ntfs.sys of iets dergelijks) en meer van dat soort problemen.. op dit moment is de hardeschijf al goed gezet (schijnen problemen te zijn met een Asus + WD combi).. daarnaast staat SATA uit.. en is alles standaard geinstalleerd met standaard drivers.. weet iemand wat het zou kunnen zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 22:05 ]
Verwijderd
Ik had hier ook bepaald Apacer 2700 mem wat ie niet slikte, terwijl dat op mijn a7v333 perfect werkte.
Ik weet niet of je win xp gebruikt, maar nforce bordjes vinden in bepaalde omstandigheden creative kaartjes niet lief (ik kon voordat ik winxp installeerde zonder SP1 mijn audigy kaart er echt niet instoppen zonder crashes te krijgen, maar na naar SP1 geupgrade te hebben was het over)
Misschien heb je er wat aan...
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Bijna zeker je geheugen. Ik heb hetzelfde gehad.Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 19:29:
...
Dit systeem heeft nogal de neiging om te blijven hangen bij windows.. het begon al met een foutmelding bij het installeren.. daarna nog eentje bij het rebooten (cannot find ntfs.sys of iets dergelijks) en meer van dat soort problemen.. op dit moment is de hardeschijf al goed gezet (schijnen problemen te zijn met een Asus + WD combi).. daarnaast staat SATA uit.. en is alles standaard geinstalleerd met standaard drivers.. weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Vooral een bepaald type Samsung geheugen geeft problemen op 333Mhz, bij mij hielp het om het geheugen op 266 te zetten, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling met mijn XP2600+. Heb nu Infineon geheugen en nu werkt het perfect.
Vraagje, hoe weet ik nou waar ik een rev. 2.0 deluxe kan kopen
Logisch, wedden dat een beetje commerciele zaak altijd zegt dat ze de laatste revisie verkopen.Aikon schreef op 20 May 2003 @ 11:25:
[...]
Wat denk je zelf? Door de winkel op te bellen en te vragen of ze 2.0 verkopen misschien?
Tuurlijk niet, ze gaan toch niet zeggen dat ze iets hebben wat ze niet hebben. Lijkt me nogal dom.Kaap schreef op 20 mei 2003 @ 11:49:
[...]
Logisch, wedden dat een beetje commerciele zaak altijd zegt dat ze de laatste revisie verkopen.
Officieel mag dat niet eens...Aikon schreef op 20 May 2003 @ 12:35:
[...]
Tuurlijk niet, ze gaan toch niet zeggen dat ze iets hebben wat ze niet hebben. Lijkt me nogal dom.
I see dead pixels...
Verwijderd
Ik zou er niet te rap vanuit gaan dat het MOET werken Je bent tog boven de spcs van het mem aan het klooien ondanks dat anderen het wel lukt .Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 16:40:
Ik krijg me A7N8X niet op 200mhz met de 1004bios. Geheugen kan 200mhz aan (samsun pc2700). Heb geen fan of iets dergelijks op me NB of SB zitten, temps zijn goed (50 graden onder load). Snap er geen snars van:S Iemand die me kan helpen? Bij het booten krijg ik gewoon zwart beeld (monitor valt uit) en het lampje van de HD brandt continu.
Ik sta er soms versteld van wat anderen wel lukt .
Ik heb mijn Corsair mem PC 3200 cas 2 ook gewoon op pc 2700 draaien omdat het gewoon de snelste optie is .
Oke ik heb de frontsite bus nu wel op 172 mhz waardoor de mem bus ook op 172 draait .
Verwijderd
A7N8X Deluxe PCB2.0
AMD 2800+
2x Corsair 256MB DDR333 32MX64 (CAS2)
Duzze, draait dit lekker als ik gewoon alles op "default" laat staan in de BIOS, of moet/kan ik nog iets aanpassen voor wat betreft het geheugen?? Wil wel de CPU gewoon op de factory-speed laten draaien...
Dat heb ik dus ook gehad, danwel met de gewone BIOS 1004.Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 16:40:
Ik krijg me A7N8X niet op 200mhz met de 1004bios. Geheugen kan 200mhz aan (samsun pc2700). Heb geen fan of iets dergelijks op me NB of SB zitten, temps zijn goed (50 graden onder load). Snap er geen snars van:S Iemand die me kan helpen? Bij het booten krijg ik gewoon zwart beeld (monitor valt uit) en het lampje van de HD brandt continu.
BIOS resetten, en dan de originele instellingen kiezen voor de XP 2600+
Dan zou hij het weer moeten doen
Zijn geheugen kan gewoon geen 200MHz aan, is PC7200 namelijk. Heb je PC3200 voor nodig.Extra300s schreef op 20 May 2003 @ 17:18:
[...]
Dat heb ik dus ook gehad, danwel met de gewone BIOS 1004.
BIOS resetten, en dan de originele instellingen kiezen voor de XP 2600+
Dan zou hij het weer moeten doen(althans bij mij werkte dit wel)
Natuurlijk kan het wel werken, maar das geen garantie...
Verwijderd
Dit topic is gesloten.