PC | Server | FP4All.org | PVOutput.org
Verwijderd
Heb er hier op tweakers vaker problemen mee gezien.
Verwijderd
idd, alleen asusupdate doet hij niet. Pc probe wel.S.Death schreef op 15 May 2003 @ 12:15:
Hmm op een of andere manier wil ie niet downloaden ???
Meer mensen hier last van ???
Verwijderd
maar kwam niet verder dan XP en een beetje internetten.
Zodra er een beetje belasting op kwam(games,prime,seti) sloeg dat ding
na een tijdje vast bij 73 graden(diode).
Haalde bij deze snelheid in Sandra iets meer dan 3200MB/sec.
Nu met die beta Bios kan ik deze snelheid en hoger draaien(nu 11x205) en
alles loopt stabiel.
Temps komen onder load niet hoger dan 65 graden.
Het vreemde wat ik hier aan vind is dat de mem scores in sandra nu
niet meer boven de 2800MB/sec uitkomen.
A7N8X dlx 1.04
Barton 2500+@2260 1,75V Alpha 8045 delta HP
2x256 Corsair 2700 xms 2,7V
Ti4200
wd 40gb
Enermax 460
Ik heb zo'n vermoeden dat hier door ASUS met trucjes wordt gewerkt.
Ik heb al een dealtje openstaan. Het onderhavige bord loopt momenteel prima bij een vriend van me. Ik ben zelf niet van plan hard te gaan overklokken, dus voor mij is FSB 200 geen enkele issue. Alleen mem synchroon laten lopen (FSB 166), dat zie ik nog wel zitten. Met een XP2400+ moet ik dus van multiplier 15x 133 FSB naar 12x 166 FSB. Hopelijk gaat dat lukken met het standaard bordje zonder gepriegel met biossen of CPU's unlocken.
Verwijderd
ideaal dat je nu wel stabiel de 200mhz haalt. Ik heb precies hetzelfde als jij, alleen dan al op de 188mhz. Wel opstarten in windows en een beetje internetten, maar gamen ho maar. Vanavond ff proberen hoe ver ik kom met beta biosVerwijderd schreef op 15 May 2003 @ 12:26:
Eerst kon ik met 1003 uber wel mijn barton 2500 op 11x200 draaien
maar kwam niet verder dan XP en een beetje internetten.
Zodra er een beetje belasting op kwam(games,prime,seti) sloeg dat ding
na een tijdje vast bij 73 graden(diode).
Haalde bij deze snelheid in Sandra iets meer dan 3200MB/sec.
Nu met die beta Bios kan ik deze snelheid en hoger draaien(nu 11x205) en
alles loopt stabiel.
Temps komen onder load niet hoger dan 65 graden.
Het vreemde wat ik hier aan vind is dat de mem scores in sandra nu
niet meer boven de 2800MB/sec uitkomen.
A7N8X dlx 1.04
Barton 2500+@2260 1,75V Alpha 8045 delta HP
2x256 Corsair 2700 xms 2,7V
Ti4200
wd 40gb
Enermax 460
Ik heb zo'n vermoeden dat hier door ASUS met trucjes wordt gewerkt.
ftp://ftp.asus.com.tw/pub...a7n8x-deluxe/a1004d02.zip
das de deluxe versie
ftp://ftp.asus.com.tw/pub...force2/a7n8x/a1004b02.zip
das de std versie
draait als een trein bij mij!!!
Diep even uit wat dan de verschillen zijn tussen je oude bios en de nieuwe en wat je nu wel kan met deze bios wat je voorheen niet kon, voorzover bekend. Dat houdt de draad mooi informatief
(rev 2.0)
nu nog wachten tot ik mn xp2800+ & Corsair XMS pc2700 512mb LL binnen heb
k ga denk ik volgende maand dan of 1x hetzelfde geheugen erbij proppen of twinx misschien
Verwijderd
check de post van wijngaarden (zo'n 14 posts terug)Wekkel schreef op 15 May 2003 @ 14:52:
Goed nieuws.
Diep even uit wat dan de verschillen zijn tussen je oude bios en de nieuwe en wat je nu wel kan met deze bios wat je voorheen niet kon, voorzover bekend. Dat houdt de draad mooi informatief
hij ligt nu nog op me bed in de doos, omdat ik nog wacht op me proc en geheugen
maar ik kan er eigenlijk pas mee aan de slag als me examens achter de rug zijn
omdat ik anders de hele tijd bezig ben om met dit bordje te klooien
check je mobo boekje of de faq uit de startpostVerwijderd schreef op 15 May 2003 @ 15:14:
Hoe moet deze bios geflashed worden, is geen bin file?
[ Voor 26% gewijzigd door Crash op 15-05-2003 15:52 ]
ftp://www.asus.it/pub/ASUS/mb/flash/asusupdt5.07.01.zip
De rest staat ie nog niet op.
PC | Server | FP4All.org | PVOutput.org
Verwijderd
Gewoon via asus update in windows. Als je hem al hebt gedownload, moet je kiezen voor beta bios flashen en anders gewoon via awdflash die op de cd van je mobo staat en een opstartdiskette van windows98.Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 15:14:
Hoe moet deze bios geflashed worden, is geen bin file?
Regel luid dan als volgt: awdflash.exe *biosnaam*.002 waarbij biosnaam de naam van je biosfile is. Dat mag duidelijk zijn.
Als ik jou was zou ik hem ook updaten met de nieuwe asusupdate!!
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...SH_UTILS/asusupd50601.zip
Ik heb er nog geen testwaarde van maar ik vind men pc aanzienlijk sneller.
Kom nog met 3dmark info.
Verwijderd
Wat is uberhaubt het verschil tusse ndie 1.04 en 2.0 ??Wekkel schreef op 15 May 2003 @ 12:29:
[...]
Ik heb al een dealtje openstaan. Het onderhavige bord loopt momenteel prima bij een vriend van me. Ik ben zelf niet van plan hard te gaan overklokken, dus voor mij is FSB 200 geen enkele issue. Alleen mem synchroon laten lopen (FSB 166), dat zie ik nog wel zitten. Met een XP2400+ moet ik dus van multiplier 15x 133 FSB naar 12x 166 FSB. Hopelijk gaat dat lukken met het standaard bordje zonder gepriegel met biossen of CPU's unlocken.
Heb vandaag mijn bord binnen gekregen en dat is een 1.04 moet ik daar mee terug gaan??
Dat geeft geen problemen het gaat puur om de 200 fsb support.Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 17:53:
[...]
Wat is uberhaubt het verschil tusse ndie 1.04 en 2.0 ??
Heb vandaag mijn bord binnen gekregen en dat is een 1.04 moet ik daar mee terug gaan??
Verwijderd
thanx
Verwijderd
Zijn er ervaringen met externe fw-devices? Is de fw-controller vergelijkbaar met een fw-pci kaart?
ik kan nu mijn xp2400 op een fsb van 200 krijgen met een mp van 10
en dat alles icm een ati radeon 9700pro en 2x 256mb pc3200 twinmos geheugen met timings van 2, 2, 2, 5 en het geheugen loopt ook op 200mhz !!!
en heb nu een score van 15117!
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6483560
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
er was een probleem met fire wire.Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 19:57:
Vraagje: Hoe is de firewire controller op dit moederbord. Ik heb namelijk dit mobo gehad en de fw-hd en fw-dvd/rw werden niet gevonden. Dus heb ik dit bord teruggebracht en mijn geld terug gehad. Nu ben ik toch weer van plan dit mobo te kopen. Alleen vraag ik me af of mijn dvd/rw en hd (in een externe fw kast) wel kunnen werken zoals op mijn oude fw-pci kaart.
Zijn er ervaringen met externe fw-devices? Is de fw-controller vergelijkbaar met een fw-pci kaart?
ik gebruik het alleen met dv cam, het terug zetten naar de digi cam was een probleem. ik neem aan dat dat dan ook problemen gaat geven met fw hd en dvd stuff.
maar er is ook goed nieuws. !!
dit probleem is opgelost! zie pagina 3 van dit topic.
ik heb rev 1.04 en ik kon hiervoor een max van 166 draaienWekkel schreef op 15 mei 2003 @ 20:32:
Welke revisie draai je en wat haalde je daarvoor max aan FSB?
ik kon wel overclocken maar dat wil ik niet.
en heb hem gewoon standard 2000 mhz gelaten heb het wel ff geprobeert maar dan kwam ik niet verder dan 174 met een mp van 12
[ Voor 7% gewijzigd door mydogisgone op 15-05-2003 20:59 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
XentriX schreef op 14 May 2003 @ 20:34:
Hoe zit het eigenlijk met kinston hyperx pc 3500 geheugen, daar waren ook problemen mee, dat wou ik namelijk gaan kopen, maar denk vraag het nog ff voor de zekerheid?
Ik heb hiero ook een Asus A7N8X Rev 1.04, icm HyperX PC3500 en ik moet zeggen: het loopt als een tierelier: 5-2-2-2 timings, geen rpobleem @ 180 MHz FSB (verder nog niet geprobeerd)Krewcial schreef op 14 May 2003 @ 20:35:
[...]
Yep die wassik ook van plan om aan te schaffen...maar ben van gedachten veranderd door de berichten die ik las op het forum, kneem liever geen risico, betaal ik liever 10 euro meer voor corsair ofzo hoor...
Enneh, tien euro meer voor Corsair? Dan wel PC3200 denk ik.......
draait dat ook in dual channel mode?B-Force schreef op 15 May 2003 @ 21:06:
[...]
[...]
Ik heb hiero ook een Asus A7N8X Rev 1.04, icm HyperX PC3500 en ik moet zeggen: het loopt als een tierelier: 5-2-2-2 timings, geen rpobleem @ 180 MHz FSB (verder nog niet geprobeerd)
Verwijderd
Verwijderd
filenaam AN8B1004.bin, de beta dusVerwijderd schreef op 15 May 2003 @ 21:39:
Voor diegene die er interesse in hebben;
A7N8X-DeLuxe Bios v1004 final voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06.
klik hier
A7N8X Bios v1004 final voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06.
klik hier
Voor de zoveelste keer, de problemen met KIngston HyperX geheugen doen zich ALLEEN voor in combinatie met de nforce2 400 ultra chipset, dus op mobo's met een pcb 2.0 revisie en dan ook alleen boven de 200 mhz fsb.B-Force schreef op 15 May 2003 @ 21:06:
[...]
[...]
Ik heb hiero ook een Asus A7N8X Rev 1.04, icm HyperX PC3500 en ik moet zeggen: het loopt als een tierelier: 5-2-2-2 timings, geen rpobleem @ 180 MHz FSB (verder nog niet geprobeerd)
Verwijderd
filenaam an8d1004.002 is beta versie 002 voor deluxe
filenaam an8b1004.002 is beta versie 002 voor std
filenaam an8d1004.bin is final versie voor deluxe
filenaam an8b1004.bin is final versie voor std
of ben ik gek ?!?!?
Verwijderd
Verwijderd
Leg uit, waarom zou ik de Asus a7n8x nemen i.p.v de Epox? (ik poot er een 2700Mhz AMD op)
En ik mag toch aannemen dat die NVIDIA nforce2 chipsets wel met een Club 3D Radeon 9700 kunnen omgaan yes?
Verwijderd
Die final is net geplaatst in taiwan, de datum van de zip staat op donderdag 15 mei 2003, 15:00 uur.Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 22:13:
Voor ik de beta kon gebruiken moest ik .002 in .bin veranderen ( Asus update). Kweet het nu ook nie meer
De Beta was van afgelopen week en dat was dus de .002 file.
Heb je wel Dual Channel lopen? En tis geen gelul hoor, tis officieel bevestigd door Kingston, kijk maar in het Groot DDR Topic... ja laatste keer dattik keer was Kingston iets van 85 ofzo en Corsair 94:) @ Sallandautomatisering..B-Force schreef op 15 May 2003 @ 21:06:
[...]
[...]
Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...
Weet je dat zeker? Heb ook veel problemen gezien in het vorige topic met de Rev1.04....MegaJurk schreef op 15 May 2003 @ 21:53:
[...]
Voor de zoveelste keer, de problemen met KIngston HyperX geheugen doen zich ALLEEN voor in combinatie met de nforce2 400 ultra chipset, dus op mobo's met een pcb 2.0 revisie en dan ook alleen boven de 200 mhz fsb.
*** Ik heb zojuist een mail gestuurd naar Kingston met de vraag welke types HyperX voor problemen zorgen en of het nog uitmaakt welke revisie je gebruikt en of het probleem al is opgelost, jullie horen het zodra ik een mail terug krijg. ***
[ Voor 24% gewijzigd door Krewcial op 15-05-2003 23:10 ]
Nou mooi niet dus, op 202mhz wil ie wel booten. kom ik in windows maar zodra ik 3dmark of iets 3d opstart word me beeldzwart en gaat me mobo fanatiek piepen
geheugen is dus wel prima. Ik ga dus morgen ff de mycom lastig vallen dat ik een nieuwe revisie 2.0 wil. Het geheugen staat op de compatibility lijst voor de a7n8x deluxe. Maar werken ho maar dus
Update: hebk zelf toevallig opgelost toen ik met jumper een bios clear moest doen (door te aggressieve mem-timing!). grote mp's boven in lijst zijn nu wel opeens echt hoge waardes(bv. 13,5 is dus niet meer 5,5 'achter de schermen' !)bluf98 schreef op 11 mei 2003 @ 20:21:
vraagje:
Kheb een a7n8x deluxe met bios1003 erin.
Ik kan mn 2400+ maar tot 2600+ (12,5*166)oc'n omdat hogere mp's in bios blijkbaar 'geshared' worden met lagere mp's... Alle mp's hoger dan 12,5 staan ook weer bovenaan in lijst (ipv. onder 12,5)!
Hierdoor is bv. 13,5 (voor 2800+/2,25Ghz) die boven in lijst staat eigenlijk 5,5 dus wordt 913Mhz...
Enig idee? Moet ik een oudere bios misschien gebruiken die wel 'echt' hogere mp's ondersteund?
Nu toch nog leuke OC gehaald met goedkope luchtkoeling(see sig)!
Verwijderd
Zijn er meer mensen met die ervaring.bluf98 schreef op 16 May 2003 @ 00:17:
[...]
Update: hebk zelf toevallig opgelost toen ik met jumper een bios clear moest doen (door te aggressieve mem-timing!). grote mp's boven in lijst zijn nu wel opeens echt hoge waardes(bv. 13,5 is dus niet meer 5,5 'achter de schermen' !)
Nu toch nog leuke OC gehaald met goedkope luchtkoeling(see sig)!
Lijkt mij sterk dat dit de oplossing is. Bij mij werkt dit niet.
Heb je ook een PCB1.06? Draai je onder Bios 1003?Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 06:53:
[...]
Lijkt mij sterk dat dit de oplossing is. Bij mij werkt dit niet.
Ik heb vóórdat ik de biosreset-jumper terugzette naar 'werkstand', nog wel op 'clear setting' geprobeerd te booten (leek me aardig te kijken of da kon!
Dit is de brief die ik terug kreeg....niet echt duidelijke info dus...over Kingston HyperX....iemand nog suggesties? Heb nog maar een mailtje gestuurd..hopen dat ze het nu wel begrijpen....Dear Mr. de Boer
Thank you for your request.
The Kingston HyperX modules are lower latency DDR modules for the
overclocker/enthusiasts market that has not been tested on any specific
motherboard but on our HP 83000 memory tested to run at the specifications
they are build for.
We can guarantee that the memory runs at the timings the module is build
for as we have tested the module, however we cannot guarantee that it will
run with these timings on any particular motherboard, as some of the
motherboards won't run these low latency timings. The performance and
compatibility of a motherboard is dependent on various components on it,
not only the memory and we simply cannot recommend memory to run on a
system we haven't tested it with, especially should the specifications i.e.
the memory timings exceed the capabilities of this board.
Please contact the manufacturer of the motherboard for further help on
memory compatibility and support on BIOS configuration and on correct
speeds and timings for the memory.
We suggest to use only the memory modules that we have listed on our
website at http://www.kingston.com/products/default.asp for a specific
motherboard, as they match the specifications the manufacturer has released
for the motherboard and do not recommend to use memory that exceeds these
specifications. This is especially true for motherboards with NFORCE2
motherboards, which are very sensitive when it comes to memory
compatibility.
Regards
Boris Todtenhaupt
[ Voor 4% gewijzigd door Krewcial op 16-05-2003 14:04 ]
Verwijderd
Ik heb dus gewoon op de gok Hyperx besteld. als het mis gaat ruil ik ze weer in.
edit: DOH lees net de bovenstaande post over de FSB400... trek opmerking terug over de mem.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 15:51 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Krewcial op 16-05-2003 16:02 ]
Verwijderd
Nee, ik heb een 1.04 onder bos 1004.002.bluf98 schreef op 16 May 2003 @ 08:53:
[...]
Heb je ook een PCB1.06? Draai je onder Bios 1003?
Ik heb vóórdat ik de biosreset-jumper terugzette naar 'werkstand', nog wel op 'clear setting' geprobeerd te booten (leek me aardig te kijken of da kon!), daarna uit en teruggezet naar werkstand... é voila: mp's hoog in lijst (>12,5x) zijn opeens wel 10-14,5 ! Gd luck
Nou het advies van je van die gast kreeg heb ik een paar dagen geleden al gedaan, namelijk een mailtje naar motherboard@asustek.nl, maar nog geen reactie mogen ontvangen. Zodra ik wat gehoord heb, horen jullie het.Krewcial schreef op 16 May 2003 @ 13:55:
[...]
Dit is de brief die ik terug kreeg....niet echt duidelijke info dus...over Kingston HyperX....iemand nog suggesties? Heb nog maar een mailtje gestuurd..hopen dat ze het nu wel begrijpen....![]()
![]()
![]()
@ICBM: Ik heb zo'n Club3D radeon 9700 erop zitten en het draait superstabiel (en snel
Op dit moment draaid het op 12.5x166 super stabiel. Ik heb net mijn bios naar 1004 geflasht.
Ik dacht, ga effe instellen op 10x200 en in bios stond dat geheugen netjes op 166 zou blijven lopen maar als ik opnieuw opstart blijft mijn scherm zwart. Hoe kan dat nou?
AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB
Voorheen haalde ik wel 200MHz maar niet stabiel voor games en andere 3d dingen.
Enig verband? Of gewoon toeval?
AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB
Verwijderd
Ik heb 2 WD Raptors besteld,zodra ze binnen zijn en ze draaien dan hoor je hetarnoman schreef op 16 May 2003 @ 11:22:
Hebben mensen al ervaring opgedaan met de S-Ata aansluitingen op dit bord?
ik hoop het van harte voor je, want als ik dit zo lees:Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 18:45:
[...]
Ik heb 2 WD Raptors besteld,zodra ze binnen zijn en ze draaien dan hoor je het
Asus P4C800 met 2 x WD Raptor in RAID 0 klinkt snel, maar...
ik hoop maar dat dit niet voor ieder Asus mobo geldt
Verwijderd
heb zelf dus de a7n8x, nonluxe. WXP pro, SP1 draait op twee WD 800jb, in raid0 op een rocketraid 133. precieze benchmarks weet ik niet meer, maar ik kan je verzekeren dat er niks mee is. raid0 draait prima iig hier!Crash-Override schreef op 16 May 2003 @ 19:53:
[...]
ik hoop het van harte voor je, want als ik dit zo lees:
Asus P4C800 met 2 x WD Raptor in RAID 0 klinkt snel, maar...
ik hoop maar dat dit niet voor ieder Asus mobo geldt
Verwijderd
Deze vesie is slecht, ieder keer als ik iets saved in bios. Dan boot hij niet verder lampje van monitor blijft oranje
Als je de vorige topics ook een beetje bekeken had had je in ieder geval eerst een paar dingen moeten uitsluiten, kan je geheugen de timings wel aan? Misschien je south/northbridge te warm? Krijgt ie niet genoeg voltage? Ga eerst zelf een beetje op zoek alvorens hier te blaten dat het niet luktepjwpsvk schreef op 16 mei 2003 @ 18:11:
Ik kan de fsb van mijn asus a7n8x deluxe versie 1.04 maar niet op 200 krijgen
Op dit moment draaid het op 12.5x166 super stabiel. Ik heb net mijn bios naar 1004 geflasht.
Ik dacht, ga effe instellen op 10x200 en in bios stond dat geheugen netjes op 166 zou blijven lopen maar als ik opnieuw opstart blijft mijn scherm zwart. Hoe kan dat nou?
Zou goed kunnen dat je je AGP Bus snelheid niet gelocked hebt op 66 mhz, dan brandt je kaart door....Semetrix schreef op 16 May 2003 @ 18:14:
Mijn geforce 4 TI4400 is overledennadat ik de bios had geupdate van de asus a7n8x naar 1004 en probeerde 200MHz te draaien.
Voorheen haalde ik wel 200MHz maar niet stabiel voor games en andere 3d dingen.
Enig verband? Of gewoon toeval?
Verwijderd
Ik heb namelijk zelf een rev 2.0 mobotje, met BIOS 1004 erop. Frequenties gewoon standaard, en 2x 512 MB DDR333 Ram erop. (1 van trencend en 1 van Kingston) Maar met booten geeft ie aan dat ie in single mode werkt. Maar kan nergens lezen (vinden) hoe dan nou zit??? Moet ik beide modules nou in de blauwe banken stoppen, of juist 1 in de blauwe en 1 in de zwarte????
Dat laatste is bij mij nu het geval.
Typisch geval van RTFM!Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 22:58:
Misschien een hele domme vraag, maar hoe zit het nou met die dual channel. Heb je daar appart geheugen voor nodig???
Ik heb namelijk zelf een rev 2.0 mobotje, met BIOS 1004 erop. Frequenties gewoon standaard, en 2x 512 MB DDR333 Ram erop. (1 van trencend en 1 van Kingston) Maar met booten geeft ie aan dat ie in single mode werkt. Maar kan nergens lezen (vinden) hoe dan nou zit??? Moet ik beide modules nou in de blauwe banken stoppen, of juist 1 in de blauwe en 1 in de zwarte????
Verwijderd
Kan je dat nergens vinden?Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 22:58:
Misschien een hele domme vraag, maar hoe zit het nou met die dual channel. Heb je daar appart geheugen voor nodig???
En je hebt er geen appart geheugen voor nodig,als je reepjes maar identiek zijn!
Verwijderd
Maar iig bedankt, Ik zal m'n geheugen bankjes verplaatsen.
Verwijderd
Thnx...Dat geeft een mens weer hoopVerwijderd schreef op 16 May 2003 @ 22:23:
[...]
heb zelf dus de a7n8x, nonluxe. WXP pro, SP1 draait op twee WD 800jb, in raid0 op een rocketraid 133. precieze benchmarks weet ik niet meer, maar ik kan je verzekeren dat er niks mee is. raid0 draait prima iig hier!
Verwijderd
Pagina 13/14Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 23:45:
Je wil niet weten hoe veel ik al wel niet gelezen heb en gezocht heb op meerdere topics hier, maar ook op andere forums, en niets duidelijks. Verder In mijn manual mag jij aanwijzen waar het staat, (pagina nummer) want ik kan het echt serieus niet vinden.![]()
Misschien op de site van Asus:Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 23:45:
Je wil niet weten hoe veel ik al wel niet gelezen heb en gezocht heb op meerdere topics hier, maar ook op andere forums, en niets duidelijks. Verder In mijn manual mag jij aanwijzen waar het staat, (pagina nummer) want ik kan het echt serieus niet vinden.![]()
ftp://ftp.asus.com.tw/pub...xe/e1292_a7n8x_deluxe.zip
Als je even je ogen gebruikt en op pagina 14 kijkt...én leest...dan zou het daar in principe moeten staan
Verwijderd
Ligt dit aan mij, of is ASUS Update gewoon traag?
Misschien inderdaad iets geweest met de agp mhz.. alleen heb ik daar niet aangezeten. De TI4400 is echt (half) dood wil geen 3d en hoger dan 8bit kleuren meer en wordt 10.000x herkend in windows.Krewcial schreef op 16 May 2003 @ 22:40:
[...]
Zou goed kunnen dat je je AGP Bus snelheid niet gelocked hebt op 66 mhz, dan brandt je kaart door....![]()
Probeer eerst je kaart in een andere pc, offie daar wel werkt, misschien heb je alleen je AGP poort doorgebrand, das een simpele kwestie van bordje terug sturen (eerst bios clearen) en schreeuwen dattie het niet meer doet
, probeer eerst nog een andere kaart in je sys, als die het ook niet doet is het je bord...
Ik ben nu bang wanneer ik weer 200MHz probeer mogelijk mijn nieuwe 9800 pro sloop
Verwijderd
No Flame intended
Pagina 1-13 hebben ze het over Floppy disk connector en ATX power connector
Pagina 1-14 hebben ze het over de USB header56 en de game/midi poort
Pagina 2-13 Hebben ze het over het advanced Menu van het Phoenix BIOS
Pagina 2-14 het vervolg.
en meer pagina 13/14 heb ik niet.
Bij mij word er op pagina 1-8 onder puntje 1.7 gesproken over het geheugen, ik heb dat eens heel goed 3 keer doorgelezen, en ik weet ik ben geen ster in begrijpend lezen maar het staat er idd wel. maar ik vind het niet echt duidelijk.
Maar iig bedankt.
Hij vraagt op een gegeven moment of ik het echt wil doen ja of nee en dan zech ik ja en dan komt er een melding dat de bios alleen voor de nforce is en vervolgens gebeurd er niks .
Heeft iemand een idee ?
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Eerst zal ik ff mijn systeem opsommen (alleen het belangrijkste dan
ASUS A7N8x (géén DeLuxe) Revisie 1.06
AMD XP2500+
2*256 Corsair XMS CAS2 met heatspreader.
De rest is niet zo relevant denk ik.
Ik heb gekozen voor een bord dat kaal is, en niet te veel tierlatijntjes heeft, waar ik toch nix aan heb! (hdd's en zo is toch SCSI)
De layout van dit bord vindt ik wel verbeterd tov van de A7V333, en dit betreft vooral de aansluiting van de floppy drive
WEL mis ik (of zie ik dat over het hoofd) een IPANEL aansluiting...?? Kl*te kan ik nix meer met mijn panel
Overklokken: fijn en veel instellingen, allen zou de MP hoger moeten kunnen, want wie gebruikt er zo'n mobo voor een 5* mp
De XP2500+ laat zich uitermate goed overklokken, en draait nu 11.5*210 dus 2200 Mhz
Temps blijven lekker laag CPU 37c stressed en mobo 25c Stressed.
CREATIEVE metingen, want deze temps liggen 20c LAGER dan bij m'n XP2200 op een A7V333, dat KAN gewoonweg niet!
Ik heb voor deze setting gekozen (11.5*210) omdat ik dan met het geheugen ook lekker hoog kom, zo'n 420 Mhz op Cas 5.2.2.2
Sisi geeft goeie results, het zaakje blijft STABIEL! en dat is erg belangrijk, hogere kloks heb ik ook al gehad Zelfs tot 2300 Mhz, maar als ik dan lang games speel, krijg ik een blauw scherm.
Wat trouwens minder fijn is, dat als je iets te hoog instelt in de bios, die direct reset moet worden
BIOS 1004 loopt fantastisch en nu kan ik ook BOVEN de 200 instellen, en heeft dit ook resultaat, dit wat eerst niet het geval, Sisi zag dan ipv 2250Mhz 1850 of zoiets
Euhh ik stop er nu maar ff mee
[ Voor 8% gewijzigd door Extra300s op 17-05-2003 12:04 . Reden: Typo's verwijderd ]
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Verwijderd
ik heb een amd 1800+ stabiel op 2200 mhz 11 x200
ik krijg hem ook op 12 x 200 = 2400 mhz , maar dan is ie niet langer 100% stabiel
2 x corsair twinks 256 mb , = 512 mb dual channel
het systeem draait zeer snel en stabiel
ik heb de cpu bij eynstein.nl vandaan , die geven aan waneer een cpu goed overclockbaar is
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 15:17 . Reden: typo ]
Ja als je die FSB in zulke maten omhoog gooit, moet je natuurlijk wél je AGP locken op 66mhz. Als je dat doet, kan er in ieder geval niets gebeuren met je videokaart...Semetrix schreef op 17 mei 2003 @ 01:31:
[...]
Misschien inderdaad iets geweest met de agp mhz.. alleen heb ik daar niet aangezeten. De TI4400 is echt (half) dood wil geen 3d en hoger dan 8bit kleuren meer en wordt 10.000x herkend in windows.
Ik ben nu bang wanneer ik weer 200MHz probeer mogelijk mijn nieuwe 9800 pro sloop
Lees mijn post, download manual, hoofdstuk 2, pagina 14.Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 08:23:
[...]
No Flame intended
Pagina 1-13 hebben ze het over Floppy disk connector en ATX power connector
Pagina 1-14 hebben ze het over de USB header56 en de game/midi poort
Pagina 2-13 Hebben ze het over het advanced Menu van het Phoenix BIOS
Pagina 2-14 het vervolg.
en meer pagina 13/14 heb ik niet.
Bij mij word er op pagina 1-8 onder puntje 1.7 gesproken over het geheugen, ik heb dat eens heel goed 3 keer doorgelezen, en ik weet ik ben geen ster in begrijpend lezen maar het staat er idd wel. maar ik vind het niet echt duidelijk.
Maar iig bedankt.
Zou ik toch eerst even lezen als ik jou was, en dan vooral de start post. Daar staat ie namelijk.Kaap schreef op 17 May 2003 @ 11:00:
Ik hoop dat 1004 snel komt voor de non deluxe. Ik vindt dat Asus teveel aandacht besteed aan deluxe uitvoeringen. Ik heb tenslotte ook gewoon betaald voor de non-deluxe.
Heb je wel de goeie versie gedownload? Niet toevallig de Deluxe ofzo...mmxmmx schreef op 17 mei 2003 @ 11:09:
Het lukt mij niet een bios update te doen Ik heb de a7n8x revisie 1.6 en bios versie 1002a .
Hij vraagt op een gegeven moment of ik het echt wil doen ja of nee en dan zech ik ja en dan komt er een melding dat de bios alleen voor de nforce is en vervolgens gebeurd er niks .
Heeft iemand een idee ?
Extra300s schreef op 17 May 2003 @ 11:21:
Mijn bevindingen van dit board:
Eerst zal ik ff mijn systeem opsommen (alleen het belangrijkste dan)
AMD XP2500+
Ik heb gekozen voor een bord dat kaal is, en niet te veel tierlatijntjes heeft, waar ik toch nix aan heb! (hdd's en zo is toch SCSI)
Ieder z'n meug
De layout van dit bord vindt ik wel verbeterd tov van de A7V333, en dit betreft vooral de aansluiting van de floppy drive
Layout is erg goed hebbik gehoord ja..
WEL mis ik (of zie ik dat over het hoofd) een IPANEL aansluiting...?? Kl*te kan ik nix meer met mijn panel.
IPANEL....wat is dat?
Overklokken: fijn en veel instellingen, allen zou de MP hoger moeten kunnen, want wie gebruikt er zo'n mobo voor een 5* mptss belachelijk, zou het wel fijn vinden als het *13 of hoger zou kunnen.
De XP2500+ laat zich uitermate goed overklokken, en draait nu 11.5*210 dus 2200 MhzStabiel met enkel een Tt luchtkoeler!
Mooie OC hoor, welke koeler van TT gebruik je precies?
CREATIEVE metingen, want deze temps liggen 20c LAGER dan bij m'n XP2200 op een A7V333, dat KAN gewoonweg niet!
Kan kloppen, de temp readings zijn in sommige gevallen fout, waar lees je de temps mee uit? Bios, Asus Probe, MBM?
blablabladiebla...
Wat trouwens minder fijn is, dat als je iets te hoog instelt in de bios, die direct reset moet wordenDamn bij de A7V333 kwam ik wel nog in de BIOS terecht? Of doe ik iets niet goed?
Nee dat klopt voor zover ik weet, beveiliging tegen het beschadigen van je systeem ofzo
BIOS 1004 loopt fantastisch en nu kan ik ook BOVEN de 200 instellen, en heeft dit ook resultaat, dit wat eerst niet het geval, Sisi zag dan ipv 2250Mhz 1850 of zoiets
Ja dit heeft zeker resultaat>> Dual channel![]()
Nog een laatste opmerking..liever NIET constant je tekst in HOOFDLETTERS neerzetten...nergens voor nodig, we kunnen het op de normale manier ook wel lezen
Denk een typo, mag hopen dat je de A7N8X hebt. Mooie OC verderVerwijderd schreef op 17 May 2003 @ 11:39:
Ik heb ook de a7v8x geen deluxe, revisie 1.06 , bios 1004 final
ik heb een amd 1800+ stabiel op 2200 mhz 11 x200
ik krijg hem ook op 12 x 200 = 2400 mhz , maar dan is ie niet langer 100% stabiel
2 x corsair twinks 256 mb , = 512 mb dual channel
het systeem draait zeer snel en stabiel
ik heb de cpu bij eynstein.nl vandaan , die geven aan waneer een cpu goed overclockbaar is
[ Voor 97% gewijzigd door Krewcial op 17-05-2003 12:17 ]
Verwijderd
blz 4 van je handleiding staat dat er wel een ipanel op kanExtra300s schreef op 17 May 2003 @ 11:21:
Mijn bevindingen van dit board:
Eerst zal ik ff mijn systeem opsommen (alleen het belangrijkste dan)
AMD XP2500+
WEL mis ik (of zie ik dat over het hoofd) een IPANEL aansluiting...?? Kl*te kan ik nix meer met mijn panel.
Overklokken: fijn en veel instellingen, allen zou de MP hoger moeten kunnen, want wie gebruikt er zo'n mobo voor een 5* mptss belachelijk, zou het wel fijn vinden als het *13 of hoger zou kunnen.
De XP2500+ laat zich uitermate goed overklokken, en draait nu 11.5*210 dus 2200 MhzStabiel met enkel een Tt luchtkoeler!
Ik heb voor deze setting gekozen (11.5*210) omdat ik dan met het geheugen ook lekker hoog kom, zo'n 420 Mhz op Cas 5.2.2.2
Sisi geeft goeie results, het zaakje blijft STABIEL! en dat is erg belangrijk, hogere kloks heb ik ook al gehad Zelfs tot 2300 Mhz, maar als ik dan lang games speel, krijg ik een blauw scherm.
Wat trouwens minder fijn is, dat als je iets te hoog instelt in de bios, die direct reset moet wordenDamn bij de A7V333 kwam ik wel nog in de BIOS terecht? Of doe ik iets niet goed?
[...]
Ja als je die FSB in zulke maten omhoog gooit, moet je natuurlijk wél je AGP locken op 66mhz. Als je dat doet, kan er in ieder geval niets gebeuren met je videokaart...
Goeie tip!
Het ASUS I Panel is een display met usb enzz die in een 5.25 bay past. Zodat je zonder een proggie op te starten de:
CPU snelheid kan aflezen,
Temps mobo en CPU,
Fan speed voltagen en nog veel meer.
Helaas is het voor ASUS blijkbaar niet interessant genoeg om hiervoor nog een aansluiting te maken, want het IPanel IS voor ASUS, jammer heel jammer, of weet iemand een oplossing hiervoor?.
Nog een laatste opmerking..liever NIET constant je tekst in HOOFDLETTERS neerzetten...nergens voor nodig, we kunnen het op de normale manier ook wel lezen
Wat bedoel je hier nu mee? Als ik een bericht schrijf doe ik dit altijd netjes en overzichtelijk. Of zie jij iets wat ik niet zie? (Gebruik van Cannabis of alcohol kan de oorzaak zijn hoor)
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
In de BIOS, daar waar je 133, 166 enz ziet staan. Daaronder moet je eerst euhh handmatig selecteren, dan kan je de FSB per 1 hoger of lager zetten.Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 12:38:
mischien een stomme vraag...hoe stellen jullie die fsb hoger in? ik kan alleen kiezen tussen 133 ,166,200 ..
a7n8x rev 1.04 bios 1004
Moet dus éérst geactiveerd worden.
Let wel dat je geheugen dan terugloopt naar 166, dat kan je, mits je niet te hoog gaat met je fsb, weer corrigeren door het geheugen op 120% in te stellen.
Doe rustig aan!!
En als het zaakje niet meer op wil startten, ff de jumper van de BIOS reset omzetten ( PC uit-jumper omzetten-PCaan en weer uit-jumper terugzetten) en je mag alles weer in gaan stellen
GREAT! Is dat echt, zeg me please waar, want ik kan het echt niet vinden ook niet op blz 4 (ik neem aan dat je hoofdstuk 1-4 bedoelt?Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 12:35:
[...]
blz 4 van je handleiding staat dat er wel een ipanel op kan
Hier staan de aansluitingen op het mobo maar nix Ipanel of ik lees er overheen
En het mobo zelf heb ik ook al onderzocht, ik hoop dat ik er overheen gekeken heb
ik wil graag 166 fsb gaan draaien met wellicht 13 multiplier als ie dat trekt.
Toen ik hem er voor het eerst in zette (eerst cmos gecleared) zag hij hem als een 1800+, is dat normaal of zou hij moeten herkennen wat voor cpu erin zit?
[ Voor 53% gewijzigd door TheLemon op 17-05-2003 13:13 ]
Life goes as it goes.
Net wat ik zeg, in die post waarin je ons vertelde over je systeem en je Ipanel en je koeler etc gebruik je constant woorden in hoofdletters...gelieve dat niet meer te doen, komt noggal schreeuwerig over. Hoe zit het nou met je koeler? Welke TT heb je @ welke snelheid? En nee, 's ochtends rond een uur of twaalf zit ik nog niet aan de canabis/alcohol.Extra300s schreef op 17 May 2003 @ 12:41:
Bladiebladiebla
Wat bedoel je hier nu mee? Als ik een bericht schrijf doe ik dit altijd netjes en overzichtelijk. Of zie jij iets wat ik niet zie? (Gebruik van Cannabis of alcohol kan de oorzaak zijn hoor)![]()
XP2400+ is wél standaard unlocked. Probeer anders even de Überbiossen uit de startpost...Wekkel schreef op 17 mei 2003 @ 13:01:
Ik zie dat een XP2400+ wellicht niet standaard al geunlocked werkt op een A7N8X. Iemand ervaringen mee?
ik wil graag 166 fsb gaan draaien met wellicht 13 multiplier als ie dat trekt.
Heb zelf in het online manual ook niets kunnen vinden over dat IPanel, misschien kan je er zelf een maken? Je bent tenslotte een Tweaker of nietExtra300s schreef op 17 mei 2003 @ 12:53:
[...]
GREAT! Is dat echt, zeg me please waar, want ik kan het echt niet vinden ook niet op blz 4 (ik neem aan dat je hoofdstuk 1-4 bedoelt?
En het mobo zelf heb ik ook al onderzocht, ik hoop dat ik er overheen gekeken heb
[ Voor 43% gewijzigd door Krewcial op 17-05-2003 13:31 ]
Dat ga ik dus niet bestellen...Goedemorgen,
U kunt wel het normal kingston nemen icm A7n8x maar niet het hyperX, teminste als u in dual channel wil draaien.
Corsair werkt ook heel goed.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Alex Hondshorst
Salland Automatisering
Afdeling Helpdesk
[ Voor 87% gewijzigd door Krewcial op 17-05-2003 13:31 ]
Verwijderd
Ik zal ook heel graag weten waarExtra300s schreef op 17 May 2003 @ 12:53:
[...]
GREAT! Is dat echt, zeg me please waar, want ik kan het echt niet vinden ook niet op blz 4 (ik neem aan dat je hoofdstuk 1-4 bedoelt?
Ok, thanks. Ik heb helaas nog geen Nforce2 bordje om mee aan de slag te gaan. Dit vormt het vooronderzoek, zogezegdKrewcial schreef op 17 May 2003 @ 13:23:
XP2400+ is wél standaard unlocked. Probeer anders even de Überbiossen uit de startpost...
Verwijderd
iemand een idee het is twin mos 2700 geheugen.
Misschien moet je je timings wat losser zetten tubs...Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 14:03:
ik heb een probleempie, zodra ik mijn fsb boven de 166 gooi (bv 170) krijg ik meteen bij het opstarten "system failed mem test" ook als ik mijn mem freq. op 83% zet.??
iemand een idee het is twin mos 2700 geheugen.
Verwijderd
Mijn eerste bord herkende mijn 2400+ wel goed (maar overleed een dag later), mijn huidige bord herkende hem ook als een 1800+. Na biosupdate naar 1003 herkende hij hem wel goed maar hij zet iedere keer de FSB op 100. Enige manier om dat op te lossen was handmatig de FSB op 100 zetten. Best wel slecht eigenlijk, ben beter gewend van Asus. Maar het draait nu verder prima!TheLemon schreef op 17 May 2003 @ 13:11:
Ik heb er nu tijdelijk een 2400+ op zitten en ik kan alle mp's kiezen hoor.
Toen ik hem er voor het eerst in zette (eerst cmos gecleared) zag hij hem als een 1800+, is dat normaal of zou hij moeten herkennen wat voor cpu erin zit?
ja ik heb die 100/133-166 jumper goed staan
Ik kan alle mps kiezen in het bios, maar enkel bij die boven 13 zal hij booten... Dus is hij eigenlijk maar half unlocked, of ben ik misKrewcial schreef op 17 May 2003 @ 13:23:
[...]
XP2400+ is wél standaard unlocked. Probeer anders even de Überbiossen uit de startpost...
Hoe is dat Zalman NB32J Northbridge koelelement eigenlijk? Is het de moeite, of mag dat elementje dat er nu op zit zo heet worden? Want mijn NB voelt dus verschrikkelijk heet aan en het pompje van mijn waterkoelingsetje gaat iets te licht zijn voor een extra blokje.
Vreemd hoor...het zou in principe wel moeten kunnen, ligt het misschien aan gedeelde multipliers ofzo? Dat Zalman blokje is geloof ik te klein...als ik me goed herinner.xentar schreef op 17 May 2003 @ 15:26:
[...]
Ik kan alle mps kiezen in het bios, maar enkel bij die boven 13 zal hij booten... Dus is hij eigenlijk maar half unlocked, of ben ik mis
Hoe is dat Zalman NB32J Northbridge koelelement eigenlijk? Is het de moeite, of mag dat elementje dat er nu op zit zo heet worden? Want mijn NB voelt dus verschrikkelijk heet aan en het pompje van mijn waterkoelingsetje gaat iets te licht zijn voor een extra blokje.
Het is misschien een gok, maar ik heb nog geen praktijkvoorbeelden gezien/gehoord waarbij bewezen kon worden dat het problemen geeft.Krewcial schreef op 17 mei 2003 @ 13:29:
Dit is het mailtje wat ik terug kreeg van SallandAutomatisering met betrekking tot het HyperX onderwerp:
[...]
Dat ga ik dus niet bestellen...
Ik heb 2xHyperX Pc2700 in dual channel draaien en net ff een memtest (en stresstest) gedaan met Sandra. Ik haal stabiel iig 5-2-2-2 (lager moet ik nog verder proberen, maar 2-2-2-2 gaf net geen enkele snelheidswinst).
Ik heb nu bandwidth van 2563/2446, ik weet niet of dat snel is. Het is in ieder geval superstabiel nu. By the way, gewoon met boxed cooler blijft de cpu stressed op 36 graden, vind ik best netjes.
Vreemd, ik draai nu ff op 166*12 (zodat ik wel keurig op 2GHz blijf en toch mem in sync kan draaien) en hij boor gewoon.Ik kan alle mps kiezen in het bios, maar enkel bij die boven 13 zal hij booten... Dus is hij eigenlijk maar half unlocked, of ben ik mis
@Wekkel: ik heb pcb rev 1.06 en bios 1002 (nog niks geflashed)
Zou je misschien zo vriendelijk willen zijn om ff te quoten wat ik dan wel in hoofdletters zou schreeuwen, want als ik ergens een hekel aan heb is het wel dat iemand mij op fouten wijst die ikzelf niet eens kan vinden.Krewcial schreef op 17 mei 2003 @ 13:22:
[...]
Net wat ik zeg, in die post waarin je ons vertelde over je systeem en je Ipanel en je koeler etc gebruik je constant woorden in hoofdletters...gelieve dat niet meer te doen, komt noggal schreeuwerig over. Hoe zit het nou met je koeler? Welke TT heb je @ welke snelheid? En nee, 's ochtends rond een uur of twaalf zit ik nog niet aan de canabis/alcohol.
Echt ik heb nu al twee keer mijn post doorgelezen, het enige dat ik om de aandacht te trekken ik hoofdletters gescheven heb is (en ook nog eens in bold) IPANEL.
Nouje is dat iets om mij daarvoor op de vingers te tikken, want dat doe je daar wel mee, en dat vindt ik hoogst irritant.
Wie ben jij trouwens om dat te doen? Dat doet een OP wel hoor
IPanel kan je dus NIET aansluiten anders had ik het wel gevonden denk ik.
De koeler loopt variable geregeld door de BIOS (dit hoort in hoofdletters) en is een Tt vulcano 7+ die trouwens uitstekend het zaakje koel kan houden, als ik monitor loopt deze rond de 4000Tpm, en is dus best rustig, het max toerental is rond de 7000 dus nog wel marge over
Trouwens ik ben tóch wel aan het denken om misschien een wc in te bouwen, iemand een goeie suggestie, ervaring met prijs kwaliteits verhouding? Dan tegelijk ook voor de GPU
- AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB)
- AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB, Boxed)
- AMD Athlon XP 2600+ (2,13GHz, 266MHz FSB)
- AMD Athlon XP 2600+ (2,13GHz, 266MHz FSB, Boxed)
- AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB)
- AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB, Boxed)
- AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz)
- AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz, Boxed)
Welke moet ik nu nemen? Wat is het verschil tussen die snelheden van de 2600 bijvoorbeeld 2.08 Ghz en 2.13 GHz?
En als ik de boxed versie neem zit er dan wel een goede koeler bij? Of kan ik beter een gewone versie nemen en een andere koeler?
En welk type geheugen is goed (PC3200) ik wil 2 bankjes van 512 mb kopen die goed werken en niet al te duur zijn. Wat kunnen jullie me aanraden?
ALVAST BEDANKT!
[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 17-05-2003 17:23 ]
Verwijderd
En de koelers die bij de box versie zitten zijn redelijk tot goed,met een koperen onderplaat,alleen die koelprut even verwijderen die er standaard opzit,en Arctic silver erop smeren
En wat het geheugen betreft,zoals je hier al meerdere keren hebt kunnen lezen,werkt Corsair erg goed,wat ik gebruik loopt ook als een tierelier
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 17:37 ]
Het zou ook schelen als je wat meer info geeft over wat je ermee wilt als je advies vraagt over die koeler+mem.
Laatste puntje van kritiek
[ Voor 19% gewijzigd door TheLemon op 17-05-2003 17:40 ]
Dit topic is gesloten.
![]()