TheLemon schreef op 12 May 2003 @ 23:27:
[...]
Check Tom's hardware maar over die 400 en 433 MHz mem, zijn allemaal trager dan 333, vanwege het niet sync lopen (mits je niet gaat overclocken tenminste).
Krewcial, jij schrijft hier wel vaak dat die Kingston problemen kunnen geven, maar ik heb eigenlijk nog niemand hier concreet over gehoord (en dat het dus ook echt het aantoonbaar aan het geheugen lag). Misschien een idee om hier dieper onderzoek naar te doen met exacte info over welke rev./welk type mem/welk bios etc.?
Je kan dat snellere geheugen ook sync laten lopen, met strakkere timings dan, maar als je toch niet gaat oc'en dan is pc2700 gewoon genoeg. Dat gedoe met Kingston HyperX baseer ik op meerdere posts in vorige afleveringen van dit topic, en ook een paar reacties in het grote DDR topic. Daar stond dat iemand een mailtje had gestuurd naar kingston, en dat het inderdaad klopte, er was iets mis met de programmering van de SPD, wat resulteerde in brakke dual channel performance, of dit is opgelost weet ik niet. Mijn advies is voorzichtig te zijn.
Anoniem: 82233 schreef op 12 May 2003 @ 23:51:
@TheLemon/Krewcial/Crash-Override: Ik begrijp dus dat voor het geheugen, ik dus het best kan kiezen voor geheugen van een ietwat duurder merk, maar met dezelfde kloksnelheid als de FSB van de CPU?? In geval van de 3000+ (die loopt toch op 333?) moet ik dus PC2700 nemen.
Maakt de bord-revisie van de Asus nog wat uit voor wat betreft "kleine probleempjes" rondom de 3000+ of zou elke revisie, mits voorzien van de laatste BIOS, hetzelfde draaien als al zijn broertjes?
Yep als je niet oc'ed gewoon PC2700 nemen, van samsung ofzo, heb je echt niet iets duurs als corsair of OCZ ofzo voor nodig, voor stabiele performance kan je gewoon van die value ram stickjes kopen. Als revisie zou ik gewoon v2.0 nemen, das de laatste dus ik neem aan dat daar de meeste bugs mee zijn opgelost.
Masselink schreef op 13 May 2003 @ 01:11:
Ik heb nu 2 keer HyperX 2700 geheugen geplaatst in de 2e en 3e bank (de blauwe). Is dat alles wat ik moet doen, of vergeet ik nog iets ? Hij loopt wel lekker stabiel.
Kan je ff specifieker zijn, misschien is dit wel bruikbaar met betrekking tot de problemen met HyperX geheugen enzo.
Anoniem: 7431 schreef op 13 mei 2003 @ 02:53:
[...]
Maar ik las ergens dat corsair en deze asus elkaar niet zo lief vonden. Dat er een toekomstige bios update aan komt om deze WEL fatsoenlijk met elkaar te laten werken. En scheelt 2100 nu echt veel met 2700 qua totale systeemperformance? En is dit ongeveer in procenten uit te drukken?
Het probleem is namelijk dat onverwacht mijn mobo gaar aan het worden is en ik net weer 512mb geheugen had gekocht (2100). Ik zit nu dus met 1536MB 2100 geheugen en vind het zonde om dat in de la te leggen.
En weet jij toevallig hoe dane elec / samsung tegenwoordig is voor hun 2700 / 3200 chipjes?
Weet niets over Corsair...of over toekomstige biosupdate. En ja PC2100 scheelt in performance met PC2700, maar alleen als je proc met 333fsb hebt, als je een hebt met 266fsb kan je net zo goed PC2100 houden, want zoveel verschil is er dan niet.
Samsung is gewoon goeie kwaliteit voor je geld, zelfde voor Dane-Elec, als je wilt OC'en zou ik kijken naar Corsair, OCZ, Muskin of GeiL ofzo..en ook HyperX natuurlijk, maar daar is nog niet zeker van of het nou goed werkt of niet.
Zover ik weet zijn de rev2.0's nu bij veel shops volop verkrijgbaar hoor...kijk maar even op pricewatch..:)
Zoww...ben weer klaar met blaaten
Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...