Groot Asus A7N8X Topic Deel 3

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.733 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82233

Ik heb even de A7N8X-topics doorgelezen, maar blijkbaar ben ik allang niet meer op TECH-sites geweest, want al die termen rondom de types geheugen enzo komen me totaaaal niet bekend voor. :'(

Hier dus mijn, totale n00b-vraag:
Ik ben van plan een nieuw mobo+CPU+mem te gaan kopen; mijn oog is gevallen op een AMD 2800+ of 3000+. Nou wil ik daar gewoon goede performance van, zonder overclocking etc.

Welk bord-revision + welk type geheugen moet ik daar nou bij aanschaffen, wil ik onder Windows 2000/XP gewoon lekker snel kunnen gamen en 3DS Max'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74758

Voor iedereen die ut wat interesseert. Vandaag ook mijn mobo binnengehad van Perfect Systems en ook zij leveren momenteel revisie 2 uit.

Sando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53559

heb wat problemen gehad met BSOD's en spontane reboot's (rev2.0)

deze heb ik opgelost dmv de onboard 3com nic te disablen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80550

Check je voltages eens, misschien trekt je voeding het niet. En check je temps eens (ook ff voelen aan southbridge en de GPU van je Radeon).

-------------------------------------------------------------------------------------

Geprobeerd maar helpt helaas niet. Tenminste temp en voltages van mobo en cpu blijven volgens asusprobe ruim binnen specs (vrijwel rechte lijntjes).

Is er een progje om de temp van je GPU te meten? kan door de fan op de GPU niet echt voelen of ie te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zit ik lekker GTA Vice City te spelen, geeft me mobo opeens een piepje. Al 2x gehad nu.
Temps zijn gewoon in orde, voltages ook. Kan ook gewoon doorspelen enzo.

Heel vaag, iemand een idee wat dit is? Of hoe ik het speakertje uitzet, heb sowieso een hekel aan die dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 17:13
Uhm nou misschien door de speaker stekker van je mobo te halen. Ik raad het je alleen niet aan, geeft namelijk ook aan wanneer er iets niet goed is bij het booten, hardwarematig dan.
Maar ja als je ziet dat iets niet goed werkt kun je natuurlijk altijd die speaker weer aansluiten om te achterhalen wat er dwarsligt.

PC | Server | FP4All.org | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 23:13
Anoniem: 82233 schreef op 12 mei 2003 @ 17:57:
Ik heb even de A7N8X-topics doorgelezen, maar blijkbaar ben ik allang niet meer op TECH-sites geweest, want al die termen rondom de types geheugen enzo komen me totaaaal niet bekend voor. :'(

Ik ben van plan een nieuw mobo+CPU+mem te gaan kopen; mijn oog is gevallen op een AMD 2800+ of 3000+. Nou wil ik daar gewoon goede performance van, zonder overclocking etc.

Welk bord-revision + welk type geheugen moet ik daar nou bij aanschaffen, wil ik onder Windows 2000/XP gewoon lekker snel kunnen gamen en 3DS Max'en?
als je het geld hebt en topperformance wilt: PC3500 nemen van Corsair, Geil, of een ander goed merk
anders zou ik gewoon PC3200 nemen (400Mhz effectief), van een goed merk als Corsair of Geil :)
dit is eigenlijk meer als snel genoeg

[ Voor 4% gewijzigd door Crash op 12-05-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
Ikzelf ben voor revisie 2.0 gegaan samen met een 2800+. En voor de 512 MB Twinmos PC2700 geheugen, kga toch weinig tot niet overclocken.
En als ik dat wel ga doen koop ik wel nieuw geheugen kost toch geen tiet meer.

edit : Tis alleen nog ff wachten tot de mobo en proc binnen zijn de rest heb ik al DVD brander, Mem, Hd, Case, etc.

[ Voor 22% gewijzigd door S.Death op 12-05-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
S.Death schreef op 12 May 2003 @ 19:07:
Uhm nou misschien door de speaker stekker van je mobo te halen. Ik raad het je alleen niet aan, geeft namelijk ook aan wanneer er iets niet goed is bij het booten, hardwarematig dan.
:Z
A7N8X Deluxe heeft dus een 'ingebouwde' speaker. Zo dom ben ik ook weer niet hoor... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
Aikon schreef op 12 May 2003 @ 19:36:
[...]

:Z
A7N8X Deluxe heeft dus een 'ingebouwde' speaker. Zo dom ben ik ook weer niet hoor... :P
Dan had je dat in je post moeten vermelden anders kun je erop wachten.
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82643

Geprobeerd maar helpt helaas niet. Tenminste temp en voltages van mobo en cpu blijven volgens asusprobe ruim binnen specs (vrijwel rechte lijntjes).
Is er een progje om de temp van je GPU te meten? kan door de fan op de GPU niet echt voelen of ie te warm wordt.
sorrie GPU niet voor zover ik weet :(

wel delen aan je mobo dus
mobo monitor (MBM) (kun je sensoren individueel kiezen)
of asus pc probe

wel even uitkijken met die metingen! want er zitten verschillende sensoren op :) die heetste zal je CPU dan wel zijn maar ik geloof niet dat de metingen heel betrouwbaar zijn omdat ik niet zeker weet of de sensor dicht genoeg tegen de CPU aan zit. de echte temperatuur zou dus in princiepe veel hoger kunnen zijn.

nogmaals: ik had t zelfde probleem als Zivje: spontane reboots
ook ik kon niets vinden in temperatuur

verder kun je nog memtest runnen om te kijken of je ram in orde is.
maar een HD check, memtest en sisoft sandra heb je ook al lang gedraaid natuurlijk :)

bij mij gaf het als 'bij-effect' (ik denk dat t dat was) schokkende 3d prestaties. wel veel frames (volgens 3dmark2001 en 2003) maar geen vloeiend beeld. vonnik nogal vaag. mijn maximale stabiele runtijd was ongeveer 2 uur (als ik een vd 3dmarks draaide)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 82643 op 12-05-2003 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Anoniem: 82233 schreef op 12 mei 2003 @ 17:57:

Om je ff in te lichten over geheugen, Cas latencies zul je wel begrijpen, hoe lager hoe beter, dus als je een boel cijfertjes ziet staan, 2,2,2,3 ofzow, dan is dat goed. Verder qua snelheden, bijna niemand koopt meer PC2100, loopt op 266mhz. Volgende in de rij is PC2700, op 333mhz, die loopt dus synchroon met de procs die jij hebt uitgekozen, hiermee haal je de meeste performance uit je geheugen omdat ie synchroon loopt. Daarna heb je nog PC3200 @ 400mhz, die zijn officieel Jedec gekeurd geloof ik, hierna heb je nog PC3500 @ 433mhz, maar dat is overkill. Qua merken, ik denk dat je gewoon een goed merk als Corsair kan kiezen, als je kingston koopt, KOOP NIET iets uit de HyperX serie, er schijnen noggal problemen mee te zijn.

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Anoniem: 80550 schreef op 12 mei 2003 @ 18:45:

Je kunt, zoals ik geloof ik al in Deel 2 had gemeld, ook CPUCool gebruiken, onwijs handig programmaatje, kan je vinden op download.com, heeft ook nederlandse versie die wat brak uit het duits is vertaald. Tis shareware, maar om de een of andere reden krijg je niet constant irritante popups of zoiets, je hoeft dus niet te registreren. Je moet wel zelf ff uitvinden welke sensor waarbij hoort. De snelst oplopende temp met games of }:O is natuurlijk je proc. Enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Krewcial schreef op 12 May 2003 @ 23:06:
[...]
...Daarna heb je nog PC3200 @ 400mhz, die zijn officieel Jedec gekeurd geloof ik, hierna heb je nog PC3500 @ 433mhz, maar dat is overkill. Qua merken, ik denk dat je gewoon een goed merk als Corsair kan kiezen, als je kingston koopt, KOOP NIET iets uit de HyperX serie, er schijnen noggal problemen mee te zijn.
Check Tom's hardware maar over die 400 en 433 MHz mem, zijn allemaal trager dan 333, vanwege het niet sync lopen (mits je niet gaat overclocken tenminste).

Krewcial, jij schrijft hier wel vaak dat die Kingston problemen kunnen geven, maar ik heb eigenlijk nog niemand hier concreet over gehoord (en dat het dus ook echt het aantoonbaar aan het geheugen lag). Misschien een idee om hier dieper onderzoek naar te doen met exacte info over welke rev./welk type mem/welk bios etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@TheLemon/Krewcial/Crash-Override: Ik begrijp dus dat voor het geheugen, ik dus het best kan kiezen voor geheugen van een ietwat duurder merk, maar met dezelfde kloksnelheid als de FSB van de CPU?? In geval van de 3000+ (die loopt toch op 333?) moet ik dus PC2700 nemen.

Maakt de bord-revisie van de Asus nog wat uit voor wat betreft "kleine probleempjes" rondom de 3000+ of zou elke revisie, mits voorzien van de laatste BIOS, hetzelfde draaien als al zijn broertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

WBT geheugen: je hebt gelijk en als je een beetje kwaliteit koopt (Corsair, Kingston HyperX) kun je ook nog best een beetje oc-en later.

WBT CPU: zoals je hier kunt zien, is het geen probleem van PCB rev. 1.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
Wat gaat dit topic toch hard, deel 3 alweer :P
Heb nu (eigenlijk al een tijd) waterkoeling op mijn Asus bordje.
FSB is nu stabiel op 195Mhz met erg lekkere temps en perfecte prestaties (sig).

Voor plaatjes kan je hier terecht (planet is wel sloom op het moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 13:42

Masselink

Voor de dorst

Ik heb nu 2 keer HyperX 2700 geheugen geplaatst in de 2e en 3e bank (de blauwe). Is dat alles wat ik moet doen, of vergeet ik nog iets ? Hij loopt wel lekker stabiel.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7431

Krewcial schreef op 12 May 2003 @ 23:06:
[...]

Om je ff in te lichten over geheugen, Cas latencies zul je wel begrijpen, hoe lager hoe beter, dus als je een boel cijfertjes ziet staan, 2,2,2,3 ofzow, dan is dat goed. Verder qua snelheden, bijna niemand koopt meer PC2100, loopt op 266mhz. Volgende in de rij is PC2700, op 333mhz, die loopt dus synchroon met de procs die jij hebt uitgekozen, hiermee haal je de meeste performance uit je geheugen omdat ie synchroon loopt. Daarna heb je nog PC3200 @ 400mhz, die zijn officieel Jedec gekeurd geloof ik, hierna heb je nog PC3500 @ 433mhz, maar dat is overkill. Qua merken, ik denk dat je gewoon een goed merk als Corsair kan kiezen, als je kingston koopt, KOOP NIET iets uit de HyperX serie, er schijnen noggal problemen mee te zijn.
Maar ik las ergens dat corsair en deze asus elkaar niet zo lief vonden. Dat er een toekomstige bios update aan komt om deze WEL fatsoenlijk met elkaar te laten werken. En scheelt 2100 nu echt veel met 2700 qua totale systeemperformance? En is dit ongeveer in procenten uit te drukken?
Het probleem is namelijk dat onverwacht mijn mobo gaar aan het worden is en ik net weer 512mb geheugen had gekocht (2100). Ik zit nu dus met 1536MB 2100 geheugen en vind het zonde om dat in de la te leggen.
En weet jij toevallig hoe dane elec / samsung tegenwoordig is voor hun 2700 / 3200 chipjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-06 13:46

voz

De echte kenner

S.Death schreef op 12 May 2003 @ 19:07:
Maar ja als je ziet dat iets niet goed werkt kun je natuurlijk altijd die speaker weer aansluiten om te achterhalen wat er dwarsligt.
De post reporter werkt via de speakeruitgang, niet via de interne speaker. Alleen de post-biep werkt via de interne speaker.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
voz schreef op 13 May 2003 @ 03:13:
[...]

De post reporter werkt via de speakeruitgang, niet via de interne speaker. Alleen de post-biep werkt via de interne speaker.
Oww ok dat wist ik niet, bij mijn ECS bord volgens mij via die interne speaker.
Is de A7N8X een van de 1e bordjes die dit heeft dan ???
Kheb hem zelf nog niet over 1,5 week als het goed is komt ie binnen dus sprak uit ervaring van andere bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 08:17
M'n 2100XP loopt nu op 200 x 11,5 (2300) op Vcore 1.85. Temps idle/stressed 38/47.
Mobo: Asus A7N8X Deluxe rev2
Prime95 loopt continu stabiel (urenlang), dus deze instellingen lijken me prima. Geheugen (infineon pc2700), draait op 2.9V, 3-2-2-2 sync.

Alleen: soms als ik m aanzet, krijg ik een bios checksum error (ik heb nu uber bios 1004), en dan moet ik m even uit en aanzetten (start hij op met default settings 100fsb, 1500mhz), terug het bios in, instellingen opslaan, en dan werkt het weer.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ook heb ik af en toe last van een hangend bios, vooral als ik te vaak op del heb geramd, maar dat is natuurlijk ook niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

S.Death schreef op 13 May 2003 @ 05:55:
[...]

Oww ok dat wist ik niet, bij mijn ECS bord volgens mij via die interne speaker.
Is de A7N8X een van de 1e bordjes die dit heeft dan ???
Kheb hem zelf nog niet over 1,5 week als het goed is komt ie binnen dus sprak uit ervaring van andere bordjes.
Asus heeft dat al een tijdje, volgens mij zat dat ook al op de A7V333. Is gewoon de speech POST reporter, een Asus-only ding. Net als C.O.P. en nog wat uitvindinkjes. Gigabyte heeft ook z'n unieke dingen, zoals DualBIOS etc. :) Je moet toch wat uitvinden om op die dozen te zetten zodat het er hip en koel uit ziet ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
ReemF schreef op 13 May 2003 @ 08:27:
[...]

Asus heeft dat al een tijdje, volgens mij zat dat ook al op de A7V333. Is gewoon de speech POST reporter, een Asus-only ding. Net als C.O.P. en nog wat uitvindinkjes. Gigabyte heeft ook z'n unieke dingen, zoals DualBIOS etc. :) Je moet toch wat uitvinden om op die dozen te zetten zodat het er hip en koel uit ziet ;)
Hehehhe LOL ja blijkbaar ... naja binnenkort ben ik ook de trotse bezitter van een Asus mobo. =-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hopelijk komen die rev 2.0 borden snel breed op de markt. Koop ik eindelijk een 2e hands 1.04 over van iemand :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Anoniem: 82233 schreef op 12 mei 2003 @ 23:51:
@TheLemon/Krewcial/Crash-Override: Ik begrijp dus dat voor het geheugen, ik dus het best kan kiezen voor geheugen van een ietwat duurder merk, maar met dezelfde kloksnelheid als de FSB van de CPU?? In geval van de 3000+ (die loopt toch op 333?) moet ik dus PC2700 nemen.

Maakt de bord-revisie van de Asus nog wat uit voor wat betreft "kleine probleempjes" rondom de 3000+ of zou elke revisie, mits voorzien van de laatste BIOS, hetzelfde draaien als al zijn broertjes?
PC2700 voldoet dan inderdaad :)
en als je een Barton 3000+ wilt gaan draaien zou ik zelf proberen om een rev 2.0 te krijgen,
maar een rev 1.6 voldoet ook hoor, en die zijn zelfs hier en daar momenteel zeer goedkoop te vekrijgen ivm de komst van de rev 2.0 en de grote vraag ernaar
(check de pricewatch, en gewoon ff wat winkels mailen voor de rev ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik de 3 delen zo doorlees zijn er itt de reviews toch vrij veel problemen hier. Een kleine opsomming:

- Krakend Geluid met of zonder gebruik van de Soundstorm
- Spontane onverklaarbare reboots bij intensief (bijv gamen) gebruik
- Reboots, BSOD, niet eens booten bij gebruik van meerdere dims.
- Bios die soms niet post
etc

Dat waren een beetje de meest terugkomende. En 1 op de 20 posts lees je wel zo'n probleem wat resulteert in heen en weer zenden van onderdelen en vervolgens geen oplossing heeft.
Is dit nou al een beetje opgelost in Rev2? En heeft de non-deluxe versie misschien minder van dit soort kuren dat jullie weten?

En over mijn geheugen aankoop zit ik ook te twijfelen. Volgens sommige hier MOET je haast wel corsair hebben terwijl sommige reviews zeggen juist niet corsair te pakken.
De ene zegt hier dat 2700 memory sneller is omdat de cpu en het geheugen dan synchroom lopen, terwijl de andere liever 3200 heeft omdat dit weer stabieler schijnt te zijn door hogere eisen aan een 3200 chip.

In een duitse review ergens (ben de url even kwijt) stond dat dit moederboard in combi met enermax voeding af te raden is. De reden was heel goed onderbouwd, namelijk niet, maar dit zal toch niet zomaar uit de lucht vallen :?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 7431 op 13-05-2003 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 21:25

charrel

Cortisol4life..

Anoniem: 7431 schreef op 13 May 2003 @ 11:57:
In een duitse review ergens (ben de url even kwijt) stond dat dit moederboard in combi met enermax voeding af te raden is. De reden was heel goed onderbouwd, namelijk niet, maar dit zal toch niet zomaar uit de lucht vallen :?
ik heb een 365 enermax voeding. dat draait gewoon prima. Ook kom ik met pc2700 samsung 512ddr op 204mhz stabiel, zonder voltmod of wat dan ook. Dus heb ik dan enorme mazzl met dit boardje om dat ik geen problemen heb met het bereiken van 204mhz en met me enermax voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Anoniem: 7431 schreef op 13 May 2003 @ 11:57:En over mijn geheugen aankoop zit ik ook te twijfelen. Volgens sommige hier MOET je haast wel corsair hebben terwijl sommige reviews zeggen juist niet corsair te pakken.
De ene zegt hier dat 2700 memory sneller is omdat de cpu en het geheugen dan synchroom lopen, terwijl de andere liever 3200 heeft omdat dit weer stabieler schijnt te zijn door hogere eisen aan een 3200 chip.
2700 is goed voor 166mhz, dan loopt ie synchroon. 3200 voor 200mhz.
Dus als je niet hoger dan 166 gaat heb je genoeg aan 2700. Vrij simpel.

Hoe hebben jullie eigenlijk die koelblokkies aan de SB vast gemaakt? Ik heb nog die 2 componenten shit liggen van zo'n zalman koelertje. Gaat dat ooit nog los als ik het eenmaal heb gedaan :?

[ Voor 15% gewijzigd door Aikon op 13-05-2003 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crash-Override schreef op 13 May 2003 @ 11:12:
[...]

PC2700 voldoet dan inderdaad :)
en als je een Barton 3000+ wilt gaan draaien zou ik zelf proberen om een rev 2.0 te krijgen,
maar een rev 1.6 voldoet ook hoor, en die zijn zelfs hier en daar momenteel zeer goedkoop te vekrijgen ivm de komst van de rev 2.0 en de grote vraag ernaar
(check de pricewatch, en gewoon ff wat winkels mailen voor de rev ;) )
Ik kom uit op het volgende, bij een Duits bedrijf:

1x AMD Athlon XP 2800+ Barton tray (3000+ nog niet leverbaar)
1x Asus A7N8X Audio LAN
2x 512MB DDRAM PC333 INFINEON CL2.5

Kosten: €470 (inclusief verzendkosten)

Is dit goedkoop, of zijn er shops in NL (ivm makkelijker garantie claimen) die ongeveer eenzelfde prijs-indicatie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Anoniem: 7431 schreef op 13 mei 2003 @ 11:57:
Blablabladiebla

Is dit nou al een beetje opgelost in Rev2? En heeft de non-deluxe versie misschien minder van dit soort kuren dat jullie weten?

Als het goed is zijn er nu geen of in ieder geval veel minder problemen

En over mijn geheugen aankoop zit ik ook te twijfelen. Volgens sommige hier MOET je haast wel corsair hebben terwijl sommige reviews zeggen juist niet corsair te pakken.

Moet niet, mag wel, is een van de betere kwaliteits merken, lees hierboven voor meerdere merken...

Als je niet wilt oc'en, kan je geheugen kopen dat even snel loopt als je proc, dat is het meest stabiel want het is voor elkaar gemaakt. Het is op die manier ook het snelst vanwege het synchroon lopen dus <2400+=PC2100, en, 2400+> = PC2700, wil je wat strakkere timings en misschien overclocken, dan kan je sneller of beter geheugen nemen. En nee, als een stick de specificaties PC2700 heeft, is die niet minder stabiel dan een PC3200 op PC2700 snelheid.

kan ik me vaag ook iets van herinneren dat dat in deel 1 of 2 stond..iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
TheLemon schreef op 12 May 2003 @ 23:27:
[...]

Check Tom's hardware maar over die 400 en 433 MHz mem, zijn allemaal trager dan 333, vanwege het niet sync lopen (mits je niet gaat overclocken tenminste).

Krewcial, jij schrijft hier wel vaak dat die Kingston problemen kunnen geven, maar ik heb eigenlijk nog niemand hier concreet over gehoord (en dat het dus ook echt het aantoonbaar aan het geheugen lag). Misschien een idee om hier dieper onderzoek naar te doen met exacte info over welke rev./welk type mem/welk bios etc.?
Je kan dat snellere geheugen ook sync laten lopen, met strakkere timings dan, maar als je toch niet gaat oc'en dan is pc2700 gewoon genoeg. Dat gedoe met Kingston HyperX baseer ik op meerdere posts in vorige afleveringen van dit topic, en ook een paar reacties in het grote DDR topic. Daar stond dat iemand een mailtje had gestuurd naar kingston, en dat het inderdaad klopte, er was iets mis met de programmering van de SPD, wat resulteerde in brakke dual channel performance, of dit is opgelost weet ik niet. Mijn advies is voorzichtig te zijn.
Anoniem: 82233 schreef op 12 May 2003 @ 23:51:

Yep als je niet oc'ed gewoon PC2700 nemen, van samsung ofzo, heb je echt niet iets duurs als corsair of OCZ ofzo voor nodig, voor stabiele performance kan je gewoon van die value ram stickjes kopen. Als revisie zou ik gewoon v2.0 nemen, das de laatste dus ik neem aan dat daar de meeste bugs mee zijn opgelost.
Masselink schreef op 13 May 2003 @ 01:11:
Ik heb nu 2 keer HyperX 2700 geheugen geplaatst in de 2e en 3e bank (de blauwe). Is dat alles wat ik moet doen, of vergeet ik nog iets ? Hij loopt wel lekker stabiel.
Kan je ff specifieker zijn, misschien is dit wel bruikbaar met betrekking tot de problemen met HyperX geheugen enzo.
Anoniem: 7431 schreef op 13 mei 2003 @ 02:53:
[...]

Maar ik las ergens dat corsair en deze asus elkaar niet zo lief vonden. Dat er een toekomstige bios update aan komt om deze WEL fatsoenlijk met elkaar te laten werken. En scheelt 2100 nu echt veel met 2700 qua totale systeemperformance? En is dit ongeveer in procenten uit te drukken?
Het probleem is namelijk dat onverwacht mijn mobo gaar aan het worden is en ik net weer 512mb geheugen had gekocht (2100). Ik zit nu dus met 1536MB 2100 geheugen en vind het zonde om dat in de la te leggen.
En weet jij toevallig hoe dane elec / samsung tegenwoordig is voor hun 2700 / 3200 chipjes?
Weet niets over Corsair...of over toekomstige biosupdate. En ja PC2100 scheelt in performance met PC2700, maar alleen als je proc met 333fsb hebt, als je een hebt met 266fsb kan je net zo goed PC2100 houden, want zoveel verschil is er dan niet.
Samsung is gewoon goeie kwaliteit voor je geld, zelfde voor Dane-Elec, als je wilt OC'en zou ik kijken naar Corsair, OCZ, Muskin of GeiL ofzo..en ook HyperX natuurlijk, maar daar is nog niet zeker van of het nou goed werkt of niet.
Wekkel schreef op 13 mei 2003 @ 08:40:
Hopelijk komen die rev 2.0 borden snel breed op de markt. Koop ik eindelijk een 2e hands 1.04 over van iemand :9
Zover ik weet zijn de rev2.0's nu bij veel shops volop verkrijgbaar hoor...kijk maar even op pricewatch..:)

Zoww...ben weer klaar met blaaten >:) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76207

Tijdje terug werd er gezegd dat asus met een bios update zou komen zodat de revisies 1.xx ook een ondersteuning kregen van 200FSB. Weet iemand hier al wat meer over, want dat zou wel mooi zijn:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Anoniem: 76207 schreef op 13 mei 2003 @ 15:34:
Tijdje terug werd er gezegd dat asus met een bios update zou komen zodat de revisies 1.xx ook een ondersteuning kregen van 200FSB. Weet iemand hier al wat meer over, want dat zou wel mooi zijn:P
Ja het gerucht gaat dat die nog zou komen, het zou in principe moeten kunnen, er zijn zat mensen die de northbridge zo al op 200 of hoger hebben gekregen. Dusse...óf ff wachten...óf zelf gaan tweaken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 13:42

Masselink

Voor de dorst

Kan je ff specifieker zijn, misschien is dit wel bruikbaar met betrekking tot de problemen met HyperX geheugen enzo.
Ik heb 2 keer HyperX 2700 Modules op mijn mobo Rev 1.06 Deluxe geplaatst, zonder dat er probelemen optreden. Ik weet nu alleen niet of ik dual Channel gebruik ? (waar kan ik dat vinden ?) Ik heb geen stabiliteits problemen wat dan ook.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Masselink schreef op 13 mei 2003 @ 15:38:
[...]

Ik heb 2 keer HyperX 2700 Modules op mijn mobo Rev 1.06 Deluxe geplaatst, zonder dat er probelemen optreden. Ik weet nu alleen niet of ik dual Channel gebruik ? (waar kan ik dat vinden ?) Ik heb geen stabiliteits problemen wat dan ook.
Je kan een bandbreedte test van SiSoft Sandra gebruiken geloof ik, en als het goed is moet je socket 1 en 3 gebruiken voor dual channel, er is nog een andere combinatie, maar die is een stukje langzamer, kijk hiervoor even in de handleiding van je mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen, het is zo ver, er is een beta bios uitgekomen die de 3200+ support vanaf revisie 1.04. Zoek maar bij support en dan cpu support. Denk dat ik nog wel ff w8 op de officiele versie, schijnt bij mensen nog niet goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Kay zal ff zoeken XentriX, en hem op de startpost zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de replies allemaal. Zal ik me binnenkort hier echt gaan mengen als ik het bordje draaiende heb (eerst nog bestellen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17359

hoezo: werkt niet goed met enermax voeding, ik ga zo m'n 2.0 bordje + enermax 350 watt ophalen bij het postkantoor, lijkt me btw sterk dat dit niet goed werkt, enermax maakt super goeie voedingen, daarom heb ik er ook zoveel geld voor moeten neerleggen, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 22:35
Jeez! Net dik 2100 post door gelezen!!! Ik zag dat het coolen van de 'nothbridge' bij de nforce geen kwaad kan! Nu zag ik dat de meeste wc blokjes hiervoor te klein zijn, weet iemand al of daar al een waterblokje voor is verschenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Anoniem: 76207 schreef op 13 mei 2003 @ 15:56:
Mensen, het is zo ver, er is een beta bios uitgekomen die de 3200+ support vanaf revisie 1.04. Zoek maar bij support en dan cpu support. Denk dat ik nog wel ff w8 op de officiele versie, schijnt bij mensen nog niet goed te werken.
http://www.tweakers.net/nieuws/26939
Was te verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Krewcial schreef op 13 May 2003 @ 15:42:
[...]

Je kan een bandbreedte test van SiSoft Sandra gebruiken geloof ik, en als het goed is moet je socket 1 en 3 gebruiken voor dual channel, er is nog een andere combinatie, maar die is een stukje langzamer, kijk hiervoor even in de handleiding van je mobo...
Je kan 1 en 3 doen of 2 en 3, maakt volgens de manual niet uit.
Ik heb mijn HyperX-en nog ff (tot mijn Barton komt) op 133MHz draaien, da's dus vergelijkbaar met PC2100 mem en in de mem benchmark scoort hij stukken hoger dan andere PC2100 modules, nog niks aan timings of oc-en gedaan verder.
Wel gek, Sandra zegt dat ze 512MB heeft gebruikt voor de test, terwijl ik 2x512 heb, zou ze dan wel beide reepjes gebruikt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40370

Heb weer lekker een paar dagen aan m'n computertje geknutseld, maar loop nu tegen een nieuw probleem aan. M'n processor draait stabiel tot 2100 MHz (op een ander bord getest). Ik heb de FSB & mem synchroon op 190 MHz. Dat gaat prima tot een multiplier van 10 (1900 MHz). Bij 10.5x valt hij soms spontaan uit! Terwijl het mobo en geheugen het dus gewoon trekken (en mn proc ook).
Specs:
asus A7N8X rev 1.04
Athlon Xp 2200+
2x256 mb Apacer pc2700 cas 2.5
asus geforce3Ti500
maxtor HD + cdrom & brander
Ik heb eerst een chieftec 315 Watt erin gehad, maar toen crashte de computer regelmatig als ik een cd'tje erin deed. Nu zit er een 300W AOpen voeding in, die crasht niet als ik een cd'tje erin doe. Maar zou het toch de voeding kunnen zijn waardoor hij af en toe spontaan reset? Of zijn er nog andere dingen waarnaar ik kan kijken?

ps. Heb al extra koeling op de north en southbridge gezet, dus het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het daar iets mee te maken heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Ik denk dat je ff het voltage van je proc moet verhogen..en anders denk ik toch dat je aan je max zit...

[ Voor 3% gewijzigd door Krewcial op 13-05-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is niet het voltage van de proc, 10.5 draait ie stabiel op 1.70V (kan dus nog een stuk omhoog) en de proc haalt zeker 2100! Dus dat is het niet.. verder nog suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
TheLemon schreef op 13 mei 2003 @ 18:13:
[...]

Je kan 1 en 3 doen of 2 en 3, maakt volgens de manual niet uit.
Ik heb mijn HyperX-en nog ff (tot mijn Barton komt) op 133MHz draaien, da's dus vergelijkbaar met PC2100 mem en in de mem benchmark scoort hij stukken hoger dan andere PC2100 modules, nog niks aan timings of oc-en gedaan verder.
Wel gek, Sandra zegt dat ze 512MB heeft gebruikt voor de test, terwijl ik 2x512 heb, zou ze dan wel beide reepjes gebruikt hebben?
Als je dan ook ff verder had gekeken zag je bij options staan dat 'ie standaard de helft v/h geheugen gebruikt. Scores veranderen er niet door geloof ik, de test is alleen wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
IK kon het niet in dit topic vinden. om even zeker te zijn.
Om de dual-channel te kunnen gebruiken heb je 2 stuks nodig uiterraard.
Maar dit kan toch ook gewoon op DDR-333 lopen toch.

EN nu zag in de start-topic Uberbios.
Daarmee unlock je een T-bird dus. (maar 1 resultaat met google :/ )
Een Barton is al standaard unlocked toch, ook bij dit MB toch.

[ Voor 3% gewijzigd door gp500 op 13-05-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
gp500 schreef op 13 May 2003 @ 18:42:
IK kon het niet in dit topic vinden. om even zeker te zijn.
Om de dual-channel te kunnen gebruiken heb je 2 stuks nodig uiterraard.
Maar dit kan toch ook gewoon op DDR-333 lopen toch.

EN nu zag in de start-topic Uberbios.
Daarmee unlock je een T-bird dus. (maar 1 resultaat met google :/ )
Een Barton is al standaard unlocked toch, ook bij dit MB toch.
Ja dit kan gewoon op 333mhz FSB lopen, wordt officieel zelfs ondersteund tot 400mhz, als het goed is is die Barton ook unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80550

Krewcial schreef op 12 mei 2003 @ 23:08:
[...]

Je kunt, zoals ik geloof ik al in Deel 2 had gemeld, ook CPUCool gebruiken, onwijs handig programmaatje, kan je vinden op download.com, heeft ook nederlandse versie die wat brak uit het duits is vertaald. Tis shareware, maar om de een of andere reden krijg je niet constant irritante popups of zoiets, je hoeft dus niet te registreren. Je moet wel zelf ff uitvinden welke sensor waarbij hoort. De snelst oplopende temp met games of }:O is natuurlijk je proc. Enjoy
Errr had het over Gpu (dus niet Cpu die blijft bij games rond de 50 celcius).
Zou misschien nog de GPU kunnen zijn maar hoe meet je de temp van zo'n ding?
Snap er geen f*ck van. 3d mark 03 kan ik wel gewoon uren draaien zonder problemen maar in games af en toe vastlopers en spontane reboots.

[ Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 80550 op 13-05-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krewcial is volgens mij the uber helper :)

Ik kan haast niet wachten tot ik het spul binnen heb:
Athlon 2700+ Boxed
512MB 3200 DDR Dane-Elec
En dit mobo (de non-deluxe versie)

Heb eerst even perfect systems gemailed om te vragen wat de levertijden zijn en of de asus rev2.0 is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt asus smartdoctor proberen. Die kan de core en geheugen temps uitlezen van asus videokaarten. Geen flauw idee of het ook op andere kaarten zal werken. Ik heb wel hetzelfde probleem. Gisteren 3 uur 3dmark2001 gedraaid. Geen probleem, maar ga ik unrealen / c&c'en dan kan ie zomaar ineens spontaan rebooten. Ik twijfel aan m'n voeding, wat voor voeding heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz

voz

De echte kenner

Er is een beta bios uit;1004.002. Volgens asus kun je met deze BIOS op rev. 1.04 en rev 1.06 een 200FSB barton processor gebruiken! Helaas kan ik ook met deze BIOS en mijn 1.04 deluxe nog niet stabiel 200FSB halen! (in windows en 2d-apps wel, maar bij 3d-applicaties gaat het gigantisch fout!)

Check hier op barton 400MHz FSB (bv. 3200+): http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

En hier kun je de BIOS vandaan trekken: http://www.asus.com.tw/su...name=a1004d02.zip~zaqwedc

[ Voor 3% gewijzigd door voz op 13-05-2003 19:31 . Reden: typo ]

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
voz schreef op 13 May 2003 @ 19:30:
Er is een beta bios uit;1004.002. Volgens asus kun je met deze BIOS op rev. 1.04 en rev 1.06 een 200FSB barton processor gebruiken! Helaas kan ik ook met deze BIOS en mijn 1.04 deluxe nog niet stabiel 200FSB halen! (in windows en 2d-apps wel, maar bij 3d-applicaties gaat het gigantisch fout!)

Check hier op barton 400MHz FSB (bv. 3200+): http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

En hier kun je de BIOS vandaan trekken: http://www.asus.com.tw/su...name=a1004d02.zip~zaqwedc
Die draait toch alleen op rev 2.0?
Quote van de Asus site:
c18d1004.zip C1004 2003/04/25 A7N8X Deluxe BIOS C1004for PCB revision 2.0 and later only.

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054

Hier staat wel since 1.04 :) Maar is het ook voor 1.04, want als je naar het bestandje kijkt zie 02 dus misschien toch voor Rev. 2.0? En het is trouwens c1005d02
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 74054 op 13-05-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:12

Dark

who tweaked the light?

hij bedoeld dit:
plaatjes....
http://darkforce.dyndns.org/pics/asus1.jpg

http://darkforce.dyndns.org/pics/asus2.jpg

maar helaas, noch de 1004.002 als de 1005 van de volgende pagina kan ik downloaden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus het is wel voor 1.04 Ik moet het wel zeker weten. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Dit zegt ASUS update over de bios:
code:
1
2
The model of BIOS image doesn't match to the one of BIOS ROM.
Please press the [EXIT] button to exit.

Dus toch niet voor de 1.04 revisie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

Ok, ik heb zojuist geprobeerd een vddmod uit te voeren op mijn A7N8X del, ik heb het ff geprobeerd maar ben toch opgehouden aangezien ik erachter kwam dat ik een betere soldeerbout nodig had.
Ik heb het proberen te doen op dat groene pinnetje (zie link). http://www.maximumoc.com/...uper_a7n8x/vddmod_new.jpg
Toen ik alles ongedaan gemaakt had(dacht ik) en hem weer wou opstarten, reageerde me beeldscherm niet meer en andere I/O zoals toetsenbord en muis werden ook niet meer aangesproken. alles fans draaien wel maar ik heb niet het idee dat die erg ver opstart, post speech reporter doet het ook niet. Mijn vraag dus, heb ik waarschijnlijk iets onherstelbaar gemold of hebben jullie misschien ideeen uit ervaring?
Weet dat dit erg moeilijk te beantwoorden is omdat jullie niet precies weten wat ik gedaan heb maar hoop op mensen die hetzelfde hebben geprobeerd ;)

Veel mensen hebben soort gelijke problemen gehad maar die hadden alle problemen met hun bios, ik niet draai al een flink tijd op 1003 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 13-05-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz

voz

De echte kenner

Die 1004.002 is wel degelijk voor de 1.04 en 1.06, kijk anders gewoon bij de downloads onder beta, it's right there! Btw updaten via awdflash werkte bij mij niet, ging alleen goed via de asus update (windows based).

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Keizer schreef op 13 May 2003 @ 19:57:
Dit zegt ASUS update over de bios:
code:
1
2
The model of BIOS image doesn't match to the one of BIOS ROM.
Please press the [EXIT] button to exit.

Dus toch niet voor de 1.04 revisie :?
O.k bedankt, zo bespaar ik weer mijn Asus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had ik al gezegd op pagina 6. Werkt bij veel mensen nog niet stabiel en geen 200mhz FSB, maar het is een BETA. Dus kan nog veel veranderd worden. We zien wel, komt er iig wel aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Ik wil deze nieuwe beta bios wel op de startpost zetten trouwens..maar is hij nu wél of niet voor Rev 1.x?

Edit: wel dus..maar niet stabiel..

[ Voor 16% gewijzigd door Krewcial op 13-05-2003 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz

voz

De echte kenner

Bij mij is ie zeker wel stabiel, maar niet stabieler dan 1002 final. Wat wel een verschil is: FSB wordt correct weergegeven, dus als je 200 in het BIOS instelt wordt ie ook als 200 weergegeven en niet als 199 zoals eerst. En hij geeft weer of je single channel of dual channel draait.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
voz schreef op 13 May 2003 @ 20:01:
Die 1004.002 is wel degelijk voor de 1.04 en 1.06, kijk anders gewoon bij de downloads onder beta, it's right there! Btw updaten via awdflash werkte bij mij niet, ging alleen goed via de asus update (windows based).
Het zal wel weer aan mij liggen }:O , maar wanneer ik deze link http://www.asus.com/suppo...?ModelName=A7N8X%20Deluxe
volg, blijkt de enige beta de C1005.001 te zijn, en die is dus voor de 2.0 bordjes :X
Heeft iemand een directe link naar de nieuwte beta voor revisie 1.04?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:12

Dark

who tweaked the light?

http://darkforce.dyndns.org/pics/a4b.jpg

1004.002 bios
- rapporteert de juiste proc snelheid
- rapporteert dualchannel
- 200fsb staat nu in het default fsb lijstje (100/133/166/200)
- als ik hem op 200fsb instel, met mem by spd, krijg ik niet langer de belachelijke waarde van 240mhz mem (met corsairs3200ll)
- fsb spread specrtum is nog steeds jumpy, en moet je dus nogsteeds als laatste uit zetten.

verder natuurlijk gewoon even een paar daagjes aankijken of alles goed blijft gaan ...

edit:
op http://www.asus.com/suppo...?ModelName=A7N8X%20Deluxe even BETA aanklikken en van de euro server downen... :( hij staat er niet meer? ... raar ...

ahhh tochwel.. ftp://www.asus.it/pub/ASU...a7n8x-deluxe/a1004d02.zip :D

[ Voor 24% gewijzigd door Dark op 13-05-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

peeps wat ik nu toch weer meemaak. Net mijn mobo aangesloten begint er een trut te roepen dat mijn cpu fan niet aangesloten is???? Ding draait gewoon het is zo een zalman waaier met regelbare fan.....als die fanspeeder er tussen uit is, is die chick stil...iemand nog zo een ervaring??

Daarnaast doen de rpm fan speeds ut niet in de bios....ik moet er wel bijzeggen dat ik gebruik maak van die zalman speed regelaars

Sando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76984

heb je hem wel op de juiste connector aangesloten op je mobo? ff je manual chekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup alles zit goed maar ik denk dat ik er al achter ben. Waarschijnlijk draait de fan onder de 2000 rpm waardoor die niet herkend wordt door het mobo en daarom aangeeft dat ie niet draait....zometeen ff testen want ben nu windows aan ut installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Anoniem: 74758 schreef op 13 May 2003 @ 21:16:
peeps wat ik nu toch weer meemaak. Net mijn mobo aangesloten begint er een trut te roepen dat mijn cpu fan niet aangesloten is???? Ding draait gewoon het is zo een zalman waaier met regelbare fan.....als die fanspeeder er tussen uit is, is die chick stil...iemand nog zo een ervaring??

Daarnaast doen de rpm fan speeds ut niet in de bios....ik moet er wel bijzeggen dat ik gebruik maak van die zalman speed regelaars

Sando
Komt omdat die zalman op een te laag toerental loopt...dit kun je disabelen in de bios...suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Met de nieuwere BIOSsen (vanaf 1003 of 1017 beta 002) wordt dat ook niet meer geroepen door die dame ;) Dan kan je je POST reporter gewoon aan laten, om te horen of het wel goed gaat met het geheugen etc :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb net m'n nieuwe deluxe 2.0 bordje erin gezet, alles weer aangesloten en gedaan, maar nu worden m'n harde schijven niet herkend! ( 2 x 40 gb IBM) komt dit vaker voor dit probleem? en wat doen we eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Zijn je HDDs S-ATA of IDE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krewcial schreef op 13 May 2003 @ 22:34:
Zijn je HDDs S-ATA of IDE?
ehhe laat maar, is al opgelost, ergens overheen gekeken en ik zeg liever niet waarover 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Ohhhhh hahaha please??? :):):) zegge zegge zegge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Anoniem: 17359 schreef op 13 May 2003 @ 22:39:
[...]

ehhe laat maar, is al opgelost, ergens overheen gekeken en ik zeg liever niet waarover 8)7
power cable/IDE cable niet aangesloten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Anoniem: 74758 schreef op 13 mei 2003 @ 21:33:
Yup alles zit goed maar ik denk dat ik er al achter ben. Waarschijnlijk draait de fan onder de 2000 rpm waardoor die niet herkend wordt door het mobo en daarom aangeeft dat ie niet draait....zometeen ff testen want ben nu windows aan ut installen.
Zit er geen optie dat 'disable no CPU fan warning' oid? Dat zat op een ander mobo van mij wel, kweenie zkr of deze het ook heeft.

Ik heb trouwens een volop vaag probleem.
Ik had mijn Live! 1024 erin zitten en gister kwam er opeens een echo in m'n mp3'tjes. Geluid met GTA deed het wel gewoon goed.
Toen heb ik die Live! eruit gehaald en het onboard geluid aan gezet. Nu is de echo in m'n mp3's weg maar nu krijg ik een echo in GTA.
Ik heb nforce drivers geinstalled en creative ge-uninstalled maar het helpt niet.
Disablen van de 3com NIC helpt ook niks (las ik ergens dat dat misschien zou helpen).

Iemand een oplossing?

[edit]
Hij doet het weer. :) Bij GTA op 'DSound Hardware support' zetten was de oplossing, auto-detect bleek niet goed te werken ofzo.

[ Voor 48% gewijzigd door Aikon op 14-05-2003 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 16-05 13:12
ff 2 vraagjes (nee ik ga niet alle 3 de delen lezen >:))
Kun je een alpha 8045 op dit bord kwijt? Er zitten wel gaten maar is er ook genoeg ruimte?
En aangezien ik hier en daar wat over problemen met geheugen lees; heeft niemand problemen met corsair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krewcial schreef op 13 May 2003 @ 22:54:
Ohhhhh hahaha please??? :):):) zegge zegge zegge
ik er eerst van die sata naar pata converters aanhangen (had me pa nog over), maar dat werkte niet zo lekker, dus weer gewoon op d'n dikke grijze kabels aangesloten, maar toen ben ik vergeten de ehhh, uhmmm, power 8)7 aan te sluiten, maar niet doorvertellen heh! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Anoniem: 17359 schreef op 14 May 2003 @ 16:36:
[...]

ik er eerst van die sata naar pata converters aanhangen (had me pa nog over), maar dat werkte niet zo lekker, dus weer gewoon op d'n dikke grijze kabels aangesloten, maar toen ben ik vergeten de ehhh, uhmmm, power 8)7 aan te sluiten, maar niet doorvertellen heh! ;)
Hahha neej zal het niet doorvertellen..:P enne kutkip, volgens mij doet corsair het gewoon..ik ga het ook bestellen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Waar ken je ook al weer zo'n uber bios vandaan hale ?

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 19:18
Wekkel schreef op 13 May 2003 @ 08:40:
wil je een 1.04 deluxe?

ik wil wel een 2.0 deluxe namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53559

ik heb rev2.0 gewoon lopen met Corsair

geen problemen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het eigenlijk met kinston hyperx pc 3500 geheugen, daar waren ook problemen mee, dat wou ik namelijk gaan kopen, maar denk vraag het nog ff voor de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Pentiummania schreef op 14 May 2003 @ 19:02:
Waar ken je ook al weer zo'n uber bios vandaan hale ?
Kijk eens in de startpost slimpie :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Anoniem: 76207 schreef op 14 May 2003 @ 20:34:
Hoe zit het eigenlijk met kinston hyperx pc 3500 geheugen, daar waren ook problemen mee, dat wou ik namelijk gaan kopen, maar denk vraag het nog ff voor de zekerheid?
Yep die wassik ook van plan om aan te schaffen...maar ben van gedachten veranderd door de berichten die ik las op het forum, kneem liever geen risico, betaal ik liever 10 euro meer voor corsair ofzo hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 20:48
Ik heb al de search gebruikt, maar het onderwerp is als een naald in een hooiberg:

Als ik m'n PC opstart met m'n Nforce2-Deluxe en Windows XP, staat in het SoundStorm control panel de speakers altijd standaard op 2. Ik heb 6 speakers en moet deze instelling steeds weer aanpassen. Upgraden naar de nieuwste driver die op WindowsUpdate staat is geen optie, want daarmee heb ik totaal geen 5.1 geluid meer met bijv. reguliere MP3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

Misschien wat leuke info voor in de startpost? paar voltmod's ;) anders moet iedereen hele topics weer doorlezen ;)
http://www.maximumoc.com/guides/a7n8x_modding_2.html
De mod voor de Vcore heb ik uitgevoerd en is een aanrader. Memory ga ik nog een keer doen als ik nieuw bord heb(nog ff sparen). De Vdd(chipset) mod heb ik proberen uit te voeren maar ik heb geen vaste handen en daardoor heb ik me hele mobo vermoord met de soldeerbout, die pinnetjes zijn namelijk verdomd klein. (ik rouw nog steeds). O-)
Overigens is de chipset mod voor zowel je north- en southbridge. Velen heb ik al anders horen beweren omdat er verschillende versies van deze mod zijn. Voer je ze alle twee uit dan heb je grote kans dat je chipset in rook opgaat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Thanks Waggy....staat erop...

@STINGnl, staat als het goed is ergens op de laatste tien pagina's van het vorige topic, en ja we verwachten van je dat je dat leest ja...:) suc6..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Krewcial schreef op 14 May 2003 @ 20:35:
[...]

Kijk eens in de startpost slimpie :O
Ik bedoelde eigenlijk een uber bios 1.04 voor de 1.xx revisie boardjes slimpie.
Maar die gast van extremeoverclocking.com zou hem nog wel niet gemod hebben.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32702

Ik ben ook in het bezit van een asus a7n8x.Maar nu was ik vanavond vice city aan het spelen,en midden in het spel start de computer ineens opnieuw op.Ik heb hem overcolcked(2100+@2700+),zal dit misschien door de voeding komen?Mijn 5volt lijn zit op 4,84 volt en mijn 12 volt lijn zit op 11,88 volt.Ik heb er nu een enermax 350 watt voeding inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Niet per se door de voeding. Kan ook zijn dat je videokaart te hard mee moet trappen en te weinig voltjes krijgt. Heb je in het BIOS voor de AGP wel 66mhz ipv auto ingesteld? Dit scheelt namelijk wel een gefrituurde gfx kaart op de lange termijn :). Auto mode is namelijk te onhandig voor de AGP kaart als je gaat OC'en, omdat de bus-snelheid dan niet vast staat. Als je em op 66mhz zet is het wel in orde. Blijft het probleem dan nog, let dan op volts en temps.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

PTT levert uberhaupt niet op zaterdag, dat staat los van het al dan niet onder rembours bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Pentiummania schreef op 14 May 2003 @ 21:20:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk een uber bios 1.04 voor de 1.xx revisie boardjes slimpie.
Maar die gast van extremeoverclocking.com zou hem nog wel niet gemod hebben.
Moet je je vraag ook wel duidelijk formuleren en niet zeggen vanne waar kannik zoon uber bios halen. Dat heeft weinig zin...de laatste uber biossen staan in de startpost en komen van NForceHQ. Iets nieuwers is er niet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

MegaJurk schreef op 14 May 2003 @ 22:27:
PTT levert uberhaupt niet op zaterdag, dat staat los van het al dan niet onder rembours bestellen.
1. Dat is onzin, PTT levert zeker wel op zaterdag (bij mij wel tenminste 8) ), maar idd niet onder rembours.
2. Waar slaat deze post op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
MegaJurk schreef op 14 May 2003 @ 22:27:
Nope, ze bezorgen wel pakjes op zaterdag. En dat is uit ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb ook ff die beta 1004 bios op mijn rev 1.04 (luxe) bordje gezet.
bevindingen:
geen probs bij flashen vanuit windows.
geeft nu idd ook standaard 200mhz aan in fbs
die ene missende mhz fbs is nu okee, dus als ik hem op 200 mhz zet, geeft ie dat ook en geen 199.
ik zie nu dat de lagere multies verdwenen zijn in de bios, maar in het echt zijn ze er nog wel. als ik nu multi 13 kies krijg ik dus netjes (wat is het?? ) 7 of 8
ik kom met mijn brakke oude 2000+ nog steeds niet stabiel door de 2gig grens
loopt wel prima op 200fbsx9,5 multi
geeft hier ook nu netjes de dual channel mode aan voor mem.
resumerend: nix mis mee, maar geeft mij voorals nog geen preformance winst .
dit komt overigens door de eerder genoemde vroege versie xp2000+ dat is hier de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ wijngaarden, was het voor jouw vóór deze beta bios ook al mogelijk om op een bus van 200mhz te draaien, want daar gaat allemaal om:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat ging daarvoor ook.
had hem al eens op 202 gehad, hoger nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70524

Voor de liefhebbers onder ons: Er zijn nieuwe versies uit van Asus update en Asus PC Probe. Te vinden op http://www.asus.com.tw/support/download/download.aspx
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.