All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Verwijderd
hihi, dat ben ikVerwijderd schreef op 15 May 2003 @ 09:43:
[...]
je bent echt niet de eerste die dat bedenkt hoor
iemand heeft zelfs een klein progsel geschreven die dat automatisch doet.
het heet 'aldiview' en moet je met de got search kunnen vinden
http://members.home.nl/mvanrijnen/files/aldiview.zip
zie ook draadje: [rml]Periodieke gadgetaanbiedingen [ Lidl] [ Aldi] [ etc][/rml]
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 23:01 ]
wees creatief, dit had je al bijna een week kunnen plannen
met een hamer past alles
Heb ik dus ook gedaanPunksmurf schreef op 20 mei 2003 @ 23:55:
vraag je ff aan een vriend of aan je moeder ofzo??
Mijn moeder rijdt morgenvroeg naar de Aldi en komt me 's middags de cam brengen. Als alles goed loopt toch
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 23:00:
[...]
hihi, dat ben ik![]()
http://members.home.nl/mvanrijnen/files/aldiview.zip
zie ook draadje: [rml]Periodieke gadgetaanbiedingen [ Lidl] [ Aldi] [ etc][/rml]
helaasALDIVIEW heeft een uitzondering eedfadeH veroorzaakt in module <onbekend> op 0000:00000000.
Registers:
EAX=00000000 CS=0000 EIP=00000000 EFLGS=00000000
EBX=00000000 SS=0000 ESP=00000000 EBP=00000000
ECX=00000000 DS=0000 ESI=00000000 FS=0000
EDX=00000000 ES=0000 EDI=00000000 GS=0000
Bytes in CS:EIP:
Stack-dump:
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Lijkt me wel een leuk dinkie.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
maar uh... beetje obsolete info want ik heb m al 5 jaar, als het niet langer is
dus dat zal nu ook wel beter zijn
met een hamer past alles
Oh ja, volgende week zijn er onder andere de volgende leuke (en technische) aanbiedingen bij de Aldi:
- 2 Draadloze Dect Telefoons (Medion, voor 84,99)
- Een Walkie Talkie (Elro, voor 34,99)
[ Voor 26% gewijzigd door Makkie80 op 21-05-2003 09:23 . Reden: nieuwe aanbiedingen ]
Ik geloof dus niet dat je beeld en geluid tegelijkertijd kan opnemen.....Door deze functie kan de gebruiker stem opnemen in elk beeld dat hem bevalt.
Afijn, zo'n 9 a 10 mensen voor me, en toen de deur openging zo'n 50 achter me... Grote race naar de kassa's en daar werd bijna gevochten
Dus nu met een ietwat vieze smaak in de mond maar kijken hoe het ding werkt.
Koriel
[ Voor 3% gewijzigd door Koriel op 21-05-2003 09:45 . Reden: niet compleet ]
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
[ Voor 3% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 21-05-2003 10:08 . Reden: plaatje wilt niet resizen ]
eindelijk "hard evidence"!!Red devil schreef op 21 mei 2003 @ 09:58:
foto:
(pas 1.7 meg)
http://molgen.biol.rug.nl/ejb/foto.jpg
deze foto is van de nieuwe Aldi cam?
zie eens hoe het licht daar rechtsbovenin door die bladeren heenkomt, en let eens op de ruis.
hij kost geen cent teveel.
had er toch wel meer van verwacht.
kleuren zijn ook niet je van het, het lijkt wel herfst op die foto!
Macro opnames anyone?
[ Voor 4% gewijzigd door BadMotha op 21-05-2003 10:10 ]
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
Verwijderd
Resizen is ook een leuke hobby.Dj_Neo_Ziggy schreef op 21 mei 2003 @ 10:07:
Nou ik heb zomaar wat geschoten, hier is de foto
[afbeelding]
alleen veel ruis
en die boom idd, al die 'weggegeten' stukken (k weet et, er is een naam voor, maar die weet ik ff niet)
maar jah eh.. voor huis-tuin-keuken-vakantiekiekjes issie zeker niet onaardig denk ik zo
met een hamer past alles
Verwijderd
moet hem alleen ff probere
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 10:15 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Maar voor het geld is het natuurlijk niet verkeerd, en je ben in 1 keer klaar (tasje, geheugen, accu's).
Verwijderd
Edit: formatteren is gelukt, maar ik krijg nog steeds dat piepje dat de foto niet gemaakt is. Hoe kan dat nou?
Edit 2: probleem opgelost, ik drukte de knop niet ver genoeg in (half)
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 10:33 ]
Stay safe
Wil je superkwaliteit koop dan 1 van een echt camera-merk..
buiten1
http://molgen.biol.rug.nl/ejb/buiten1.jpg
volledig ingezoomd met 3x optisch zoom
http://molgen.biol.rug.nl/ejb/buiten1_zoom.jpg
buiten2
http://molgen.biol.rug.nl/ejb/buiten2.jpg
macro opname
http://molgen.biol.rug.nl/ejb/macro.jpg
Stay safe
kort maar krachtig, nee..Makkie80 schreef op 21 May 2003 @ 10:42:
Ik vraag het nog maar es, als je een filmpje maakt, zit er dan nog geluid bij?
ermmm...Dj_Neo_Ziggy schreef op 21 May 2003 @ 10:28:
Kip leg jij het ff dan uit, FAQ is daar niet duidelijk in
men neme fotosoep (of een ander progsel dat redelijk kan resizen, bijvoorbeeld irfan view) en verkleinen de afbeelding naar een thumbnail...
dan upload je die files
[url=htttp://www.grootplaatje.com/plaatje.jpg][img]http://www.thumbnail.com/plaatje.jpg[/img][/url]
is ook nog nooit gezegd ofzow

en anders maak je er een linkje van
edit: en als resizen teveel moeite is, of je kan het niet of weet ik veel...
dan hebben we nog deze code
[ Voor 16% gewijzigd door Punksmurf op 21-05-2003 10:52 ]
met een hamer past alles
[ Voor 4% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 21-05-2003 10:53 . Reden: duidelijk nederlans is moeilijk ]
Kan toch niet zeggen dat het echt verkeerde foto's zijn die je gemaakt hebt.
Doet niet onder voor de plaatsje die je doorgaans ziet met en andere digicam.
Heb hem zelf ook kunnen bemachtigen / Purmerend - Was hier ook zeer druk
maar gelukkig geen duw en trek partijen.
Heb nog geen tijd om hem uit te proberen, heb alleen even gekeken of
hij het ook echt deed. Maar met een stroomdraadje is het lastig werken.
Effe wachten tot de accu's opgeladen zijn.
En antwword op de vraag - kan er geluid bij de Mpeg - dat is NEE.
Alleen ondersteuning bij foto's opnames (ingesproken tekst a/d achterzijde.)
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Verwijderd
Dat wordt ook niet echt gewaardeerd.Punksmurf schreef op 21 mei 2003 @ 10:50:
edit: en als resizen teveel moeite is, of je kan het niet of weet ik veel...
dan hebben we nog deze code[img=w,h,1] url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding [/img]
De layout blijft dan wel netjes, maar de modemers worden erg verdrietig.
verkeerde shampoomerk, werkt alleen met aldi-shampoo
Dat had ik nog wel uitgeprobeerd.
Eerst boven op de camera de draaischrijf in de tulp stand zetten.
Vervolgens max. inzoomen en vasthouden tot er een piepje is geweest.
Dan met het toestel instellen (vooruit/achteruit - bewegen) op het macro
object / tot de afbeelding scherp op je display staat.
en knip
daarom staat het er ook als laatste oplossing..Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 10:58:
[...]
Dat wordt ook niet echt gewaardeerd.
De layout blijft dan wel netjes, maar de modemers worden erg verdrietig.
ook mozilla gebruikers (like me) worden er verdrietig van want mozilla houdt er niet van om images zelf te risizen
met een hamer past alles
Ehm ik heb er niet zoveel verstand van maar beeld lijkt mij bewogen dus camera stiller houden wil wel eens helpen en sluitertijd verkleinen. (correct me if I'm wrong)
En als je het dan echt mooi (stil - macro) beeld wil hebbenKraveN schreef op 21 May 2003 @ 11:11:
[...]
Ehm ik heb er niet zoveel verstand van maar beeld lijkt mij bewogen dus camera stiller houden wil wel eens helpen en sluitertijd verkleinen. (correct me if I'm wrong)
dan gebruik je de zelfontspanner - al dan niet in combinatie van een statief.
Maarja die doet de macro er nu net niet bij
met een hamer past alles
http://www.xs4all.nl/~yurroon/Marjolein
Ik ben net begonnen met uploaden (11:13)
Na een valse start doet ie precies wat ik wil. Geen drivers nodig (Xp herkent de flashcard gewoon) foto's downloaden met de wizard of gewoon windows commander.
Het zijn gewoon wat foto's die ik genomen heb met vooral de hoogste resolutie, maar ook een of twee met een ietwat lagere. Ik ben er nog niet over uit of ik hem wil houden. Volgens de aldi website is het "niet tevreden geld terug", en dat was ook de reden dat ik hem toch heb gekocht. En ik moet zeggen dat ik langzaam iets heb van "goh, valt toch wel mee..."
Koriel
Koriel schreef op 21 mei 2003 @ 11:19:
wat meerdere foto's...
http://www.xs4all.nl/~yurroon/Marjolein
Ik ben net begonnen met uploaden (11:13)
Na een valse start doet ie precies wat ik wil. Geen drivers nodig (Xp herkent de flashcard gewoon) foto's downloaden met de wizard of gewoon windows commander.
Het zijn gewoon wat foto's die ik genomen heb met vooral de hoogste resolutie, maar ook een of twee met een ietwat lagere. Ik ben er nog niet over uit of ik hem wil houden. Volgens de aldi website is het "niet tevreden geld terug", en dat was ook de reden dat ik hem toch heb gekocht. En ik moet zeggen dat ik langzaam iets heb van "goh, valt toch wel mee..."
Nou ik heb ze even bekeken / en je moet toch zeggen dat dit toch knappe foto's zijn zo voor een eerste keer en effe snel uit de hand geschoten.
Kleuren komen redelijk waarheidsgetrouw over.
Koriel
Koriel
Verwijderd
das ook zo op mn scanhex 520z dus ik weet niet of dat bij andere merken (behalve jenoptik en rolei) ook zo is?
Macro mode is de tulp, gewoon schieten is het cameraatje.. , maar wat doet de landscape optie nu eigenlijk? Is erveel verschil te zien?
En over de compressie.. er worden drie compressie levels aangegeven. Wat houdt dit precies in? Volgens de manual heeft L met superfine een gegevensgrootte van 14 en L met Normal qualiteit er een van 58.. Houd Superfine een hoge compressie en dus verlies van gegevens in? Het is me niet echt duidelijk en ik kan niet experimenteren.. batterijen aan de lader...
Iemand?
Koriel out
Verwijderd
Superfine neemt altijd meer ruimte in dan gewoon fine
Ik heb dat ook gedaan, en ik kom elke keer uit op:Dj_Neo_Ziggy schreef op 21 mei 2003 @ 10:51:
Het is ook dezelfde, moet je maar eens eigenschappen opvragen met windows, dan zie je ook scanhex staan.
Medion D igital Camera410 USB device....
Koriel
slechte belichting van buiten.
die auto's zijn te wit

Ben blij dat ik hem dus maar niet gekocht heb.
[ Voor 13% gewijzigd door Mr.CeeJay op 21-05-2003 11:58 ]
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Domme vertaling dus... gegevensgrootte moet dus aantal foto's per 32MB zijn...Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 11:51:
Dat is het aantal fotos dat er dan op een kaartje past neem ik aan.
Superfine neemt altijd meer ruimte in dan gewoon fine
Check !
Koriel
Niet helemaal correct wat je daar zegt. Hij stelt het licht in op de redelijk donkere laan tussen de bomen. Ik maakte dus een opname van een donkere hoek. Ik vind het resultaat niet slecht moet ik zeggen. Buiten de laan was de zon erg scherp, het had net geregend en alles was verder nat en reflecteerde een beetje.Mr.CeeJay schreef op 21 May 2003 @ 11:58:
http://www.xs4all.nl/~yurroon/Marjolein/21-05-2003%20031.jpg
slechte belichting van buiten.
die auto's zijn te wit
Ben blij dat ik hem dus maar niet gekocht heb.
Koriel
Verwijderd
Het is nou eenmaal zo.
Verwijderd
enne, koriel, je hoeft niet iedere keer je naam eronder te zetten. welkom op got trouwens
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 12:11 . Reden: word omission waar je u tegen zegt ]
Verwijderd
De macro's zijn ook goed, en dat met dat tulpje, volgens mij is dat bij alle camera's het teken voor een macro, dus dat zegt nix over welke het nou echt is.
Bij ons stond er ook een enorme rij. En ik had de op 2 na laatste dus had nog net mazzel!:D
deze foto is met flits genomen, zo te zien.Dj_Neo_Ziggy schreef op 21 May 2003 @ 10:07:
Nou ik heb zomaar wat geschoten, hier is de foto
[afbeelding]
hoe waren de lichtomstandigheden daar? vind het nog steeds een donkere foto.
kan je ook eens foto's buiten maken, misschien is er dan minder ruis.
Is dit wel echt 4.1 mp?
Waarschijnlijk niet en wordt het softwarematig naar 4.1 Mp "opgewaardeerd".Sheik schreef op 21 May 2003 @ 13:27:
Binnenopnames zijn zo te zien redelijk te pruimen. Echter wanneer ik kijk naar elke buitenopname die hier zijn gemaakt, heeft het toestel de nodige moeite om er iets moois van te bakken. Vooral de bladeren, bomen en scherpte valt zwaar tegen.
Is dit wel echt 4.1 mp?
De kwaliteit is erg slecht vergeleken met zelfs andere 2Mp camera's.
Ah, hetzelfde verkooptrucje dat Trust ook hanteert. De Fuji 602 is 3.1 MP en kost tussen de 750-1100,- ter foute vergelijkingBor_de_Wollef schreef op 21 mei 2003 @ 13:35:
[...]
Waarschijnlijk niet en wordt het softwarematig naar 4.1 Mp "opgewaardeerd".
De kwaliteit is erg slecht vergeleken met zelfs andere 2Mp camera's.
E.v.w. betrefd de 4.1 mp - ja die is echt. alleen als je de topic had
doorgelopen dan kom je op een gegeven moment een link naar een duitse test tegen, en daarin valt te lezen dat de lens iets afbreuk doet aan het optimale beeldkwaliteit. Overigens zijn de gebruikers van de Samsung (digimax 410 - zelfde camera / ander huisje) wel overwegend tevreden.
Dus voor de notaire klagers onder ons. Geen de camera een paar dagen de kans en concludeerd dan de ware feiten.
Je nieuwe ... doet ook niet alles optimaal wat jij wil :-)
maar uh
er moet toch ook een 4mp sensor in zitten anders mag je m toch niet verkopen voor 4mp? lijkt me? want dat is de consument voor het lapje houden...
t mag dan natuurlijk wel een brakke 4mp sensor zijn
met een hamer past alles
Hello Master / Je nokia is wel stoffigMaster FX schreef op 21 May 2003 @ 11:27:
En na een paar keer oefenen:
[afbeelding]
Thanks for the tip/uitleg
Dat is niet alleen gebaseerd op die foto's hier hoor, maar ook op andere meldingen van uit nieuwsgroepen en fora, gebruikers etc. Feit is gewoon dat de foto's geen 4 Mp kwaliteit laten zien (zelf zie ik het verschil niet tussen 2 Mp en deze foto's). Heb je zelf al wat vergeleken? Ik zie heel erg veel ruis en verkeerde of veel te donkere kleuren. Wordt niet hetzelfde trucje gedaan als bij flatbed scanners? Daar is het heel normaal dat de scanner bv 1200 dpi is en wordt verkocht als een 19200 dpi model (oa trust maakt zich in veelvoud schuldig hieraan).Marinus-Roro schreef op 21 May 2003 @ 13:45:
Jongens Jongens - wat een snelle conclusies. Er staan een paar flug geschoten plaatjes of links op deze website. Effe snel uit de losse hand en jullie komen dan al meteen met de stelling dat het niets is.
Maar anyway, ik wens iedereen veel succes en plezier met zijn / haar camera. Dat is toch waar het om gaat!
tja, daar ben ik niet helemaal mee eens,Marinus-Roro schreef op 21 May 2003 @ 13:45:
Jongens Jongens - wat een snelle conclusies. Er staan een paar flug geschoten plaatjes of links op deze website. Effe snel uit de losse hand en jullie komen dan al meteen met de stelling dat het niets is.
deze cam is er juist voor gemaakt, om Vlug geschoten foto's te maken.
we hebben het niet over Nikons, Canons, en Fuji's waar je alles nog kunt instellen.
kijk eens naar de foto's die ondertussen gepost zijn.
(vooral deze serie is aardig representatief:)
http://www.xs4all.nl/~yurroon/Marjolein/
daar zit niet 1 echt mooie tussen, de kleuren zijn niet te pruimen,
en ik kan nergens scherpte ontdekken.
misschien met wat Photoshoppen, kan je er iets leuks van bakken,
maar dat zou voor een point-and-shoot camera niet nodig moeten zijn.
ik heb me de afgelopen 2 weken behoorlijk (theoretisch) in deze cam verdiept, maar nu ik uiteindelijk de resultaten zie, valt ie me behoorlijk tegen.
met andere cams, van MERKEN, krijg je een beter resultaat, met minder pixels.
toch.
[ Voor 45% gewijzigd door BadMotha op 21-05-2003 14:07 ]
Die 3 camera's zijn allemaal gelijk, begrijp ik dat goed ??
Ik weet niet voor welke mode-fashion bladen jullie werken maar volgens mij is zo'n camera voor 99% voor de consument voldoende. Misschien heeft 0.01% een echt betere nodig en denkt de overige 0.09% dat ze zoiets nodig hebben (ja jullie tweakers ja).
als jij er tevreden mee bent.. gaaf! ben blij voor je, echt waar
tiz toch hartstikke mooi als jij kan zeggen dat je blij bent met wat je koopt?
alleen.. als ik (en met mij anderen) deze cam had gekocht, had ik bij elke foto zitten balen van die ruis die erin zit.. ik zou er dus niet blij mee zijn en dus ben ik blij dat ik hem niet gekocht hebt..
jij blij, ik blij
geweldig toch? tjakka! en nou mooie plaatjes gaan schieten
met een hamer past alles
Punksmurf schreef op 21 May 2003 @ 14:29:
jij blij, ik blij
ik wil meer plaatjes zien!!
wat bedoel je precies??? Ik heb em dus met macro genomen op een resolutie van 2272*1704 op ***-kwaliteit (kwenie precies wat dat inhoud behalve dat plaatjes ongeveer 1 mb zijn) en toen op GoT gezet... er is dus niks mee gebeurd, als je dat misschien bedoeld - niet gesoept :-)Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 14:10:
@ Master FX:
Is die Nokia foto rechtstreeks uit de camera?
positief verrast??? ik hoop et
Stay safe
erg 'dof' maar verder ziet t er niet slecht uit voor het geld....
PIII 800@804 Mhz
Verwijderd
Het gaat er natuurlijk om of de camera het bedrag waard was geweest. Of je niet net zo goed voor dezelfde of een lagere prijs een veel betere had kunnen kopen. Als die veel betere ook duurder zijn, ja, dan kun je inderdaad blij zijn met je aankoop, want je wilde immers geen duurdere en je bent tevreden met de foto's die je krijgt.Punksmurf schreef op 21 mei 2003 @ 14:29:
het is toch maar net waar je tevreden mee bent?
als jij er tevreden mee bent.. gaaf! ben blij voor je, echt waar
tiz toch hartstikke mooi als jij kan zeggen dat je blij bent met wat je koopt?
alleen.. als ik (en met mij anderen) deze cam had gekocht, had ik bij elke foto zitten balen van die ruis die erin zit.. ik zou er dus niet blij mee zijn en dus ben ik blij dat ik hem niet gekocht hebt..
jij blij, ik blij
red devil is blij met zijn (haar?) camera en dus met zijn uitgave... imho kan je voor dat geld een betere kopen dus heb ik deze niet gekocht.. als jij dat ook vindt moet je deze niet kopen, als jij vindt dat je voldoende waar voor je geld krijgt, en de waar voldoet aan jouw eisen, dan moet je 'm gewoon kopen... (nja, je moet nix, maar you get the point)
hij is blij dat hij 'm gekocht heeft, ik ben blij dat ik 'm niet gekocht heb...
get it?
met een hamer past alles
Nou ik snap er nog niks van en ik vind het ook niet leuk dat je mij aanspreekt met "haar". Kom ik zo vrouwelijk over dan?Punksmurf schreef op 21 May 2003 @ 14:51:
maja
red devil is blij met zijn (haar?) camera en dus met zijn uitgave... imho kan je voor dat geld een betere kopen dus heb ik deze niet gekocht.. als jij dat ook vindt moet je deze niet kopen, als jij vindt dat je voldoende waar voor je geld krijgt, en de waar voldoet aan jouw eisen, dan moet je 'm gewoon kopen... (nja, je moet nix, maar you get the point)
hij is blij dat hij 'm gekocht heeft, ik ben blij dat ik 'm niet gekocht heb...
get it?
en er is nix mis met vrouwen hoor
maar wat snap je niet dan?
[ Voor 5% gewijzigd door Punksmurf op 21-05-2003 15:00 ]
met een hamer past alles
Weet iemand toevallig of die oplader ook aangeeft (bijvoorbeeld dmv die twee groene lampjes) als de batterijen vol zijn??? Of zijn die lampjes alleen voor de sier?
en nog ff een plaatje.... voor kleur-idee (die ik opzich helemaal niet lelijk vind - ik weet niet waarsommige dat vandaan halen.... ennuh ruis???? ik hoor niks
[ Voor 45% gewijzigd door Master FX op 21-05-2003 15:28 . Reden: plaatje toegevoegd ]
Stay safe
Verwijderd
Ik ben dernet de tuin ingetrokken om wat foto's te maken.

Macro opname van een bakje met water in de tuin. Zonlicht op het blad is wel wat wit. Ik zag iets staan met witlicht instellingen, mss help het als je daarmee wat rommelt.

Alweer een macro opname. Deze vind ik toch ook wel goed gelukt.

Foto genomen met maximale digitale zoom.

Nog een macro opname van een vlieg

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Verwijderd
De gemiddelde prijs voor 128mb is tegenwoordig €30,-SideSwipe_XP schreef op 21 May 2003 @ 15:51:
Hier in Emmen was ie al om 8.45 uitverkocht... Daar sta je dan om 9.00Naja... Wel een 128MB CF kaartje
Ik was ook gewoon benieuwd hoe die zou zijn. Maar ik ga hem zometeen weer inleveren.
Verwijderd
Ik kan zelf pas vanavond gaan 'spelen' met mijn nieuwe aanwinst en zal mijn bevindingen zeker nog laten weten.

Alle plaatjes tot nu toe bevestigen mijn vermoeden dat het geen slecht apparaat is voor het geld dat je er voor neertelt.
ruis:Master FX schreef op 21 mei 2003 @ 15:01:
en nog ff een plaatje.... voor kleur-idee (die ik opzich helemaal niet lelijk vind - ik weet niet waarsommige dat vandaan halen.... ennuh ruis???? ik hoor niks)

lijkt me duidelijk wat er bedoeld wordt?
[edit]ff ander stukje uit t plaatje genomen, omdat het andere misschien een moeilijk stuk is voor de camera om te fotograferen.. hierbij valt dat wel mee lijkt me[/edit
[ Voor 26% gewijzigd door Punksmurf op 21-05-2003 16:16 ]
met een hamer past alles
voor thuisgebruik zou ik persoonlijk toch niet hoger dan 1024x768 pics maken
PIII 800@804 Mhz
en ik ben van mening dat je ook op de hoogste reso zo min mogelijk ruis moet hebben.. maar (zoals al dit al de hele tijd wordt geroepen) het is persoonlijk...
met een hamer past alles
Je hebt gelijk. - Maar ik denk dat elke foto die je opblaast uiteindelijkPunksmurf schreef op 21 mei 2003 @ 16:04:
ik heb gewoon het geposte plaatje genomen waarbij master fx zich af vraagt welke ruis er bedoeld wordt.. nou deze
en ik ben van mening dat je ook op de hoogste reso zo min mogelijk ruis moet hebben.. maar (zoals al dit al de hele tijd wordt geroepen) het is persoonlijk...
een ruis opleverd. Plus daar komt bij dat je nu net inzoomt op een diepte
overgang. En dat is altijd lastig.
Op het beeldscherm zien deze digitale foto's er gewoon goed (zeg niet super)
uit en als je dit plaatje afdrukt op een 14/18 fotoformaat dan zal ie ook nog wel
goed dicht qua kleurdiepte en scherp zijn.
En dat is toch m.i. het uitgangspunt waar deze doelgroep de camera voor koopt.
Dat die hond ietsjes dik overkomt ligt volgens mij niet aan het toestelSheik schreef op 21 mei 2003 @ 16:07:
Ik vind de macro foto's opvallend wazig. Ik wil niet zeggen dat het aan de camera ligt, maar willen diegene die zo'n toestel hebben eens proberen een echt scherpe macro van dichtbij te maken? Daar is een macro tenslotte voor bedoel he
en ik denk dat het met die moeilijkheid wel mee valt , maar ik pak ff een ander stukje uit de afbeelding (is gedaan nu)
en als je ze niet te groot bekijkt (beeld of print) valt het opzich wel mee ja denk ik...
voor het geld vs de functies/opties vind ik het een redelijke camera...
martinus-roro: een hond op een macrofoto? was da een chihuahua
bedoel je niet die vlieg ofzo?
[ Voor 12% gewijzigd door Punksmurf op 21-05-2003 16:19 ]
met een hamer past alles
mij is het niet duidelijkPunksmurf schreef op 21 May 2003 @ 15:57:
[...]
ruis:
[afbeelding]
lijkt me duidelijk wat er bedoeld wordt?
dus vertel!!! je ziet pixels??? ohja, waar bestaat zo'n foto ook al weer uit? maar wat is nou ruis???????
Stay safe
Ruis lijkt me vrij acceptabel, zeker als je in gaat zoomen op een deel van de foto die duidelijk niet valt in het scherpgestelde gebied.
Stay safe
Dit topic is gesloten.