Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Iemand ervaring mee?
Volgens mij is dat ene hele andere camera.
If you don’t have enough time, stop watching TV.
Verwijderd
gewoon in de doos douwen en ff met je bonnetje naar de filiaalmanager gaan. nemen ze zonder vragen terug. da's algemeen beleid bij de aldi en nooit aangepast voor dure dingen.RDX schreef op 15 May 2003 @ 09:23:
Kun je bij de ALDI spullen makkelijk terugbrengen? Stel je koopt zo'n dvd setje en later blijkt dat ie geen DVD+R's afspeelt. Dan hoef ik hem nl. niet.
Iemand ervaring mee?
Verwijderd
je bent echt niet de eerste die dat bedenkt hoorgwystyl schreef op 15 mei 2003 @ 00:48:
Ik dacht: laat ik eens kijken wat de aldi volgende week heeft (door het weeknummer in de URL te veranderen. Zie ik de camera, denk ik: POSTEN!! Blijkt dat hij hierboven al besproken wordt
In ieder geval vast bedankt voor de folder, ik ga zeker voor deGP batterijen met lader
iemand heeft zelfs een klein progsel geschreven die dat automatisch doet.
het heet 'aldiview' en moet je met de got search kunnen vinden
Klikkerderklik
Een pagina met heel veel info en nog meer links naar andere pagina's met info over de camera. Het blijkt toch van het fabrikaat "Scanhex"...
Het gaat om de aanbieding bij de Kijkshop die vandaag in de Telegraaf staat.
Het type nummer word niet vermeld op www.dvdrhelp.com alleen de md 4359
merk : Medion
Digitale Fotocamera
- 4.1 megapixels (2.272 x 1704 pixels)
- 3 x optische zoom
- 2 x digitale zoom
- 4 cm. kleuren TFT - LCD scherm
- incl. 128 Mb geheugenkaart
- opname mogelijkheid voor korte videofragmenten (tot 30 seconden)
- fileformaten: JPG, DCF DPOF
- macrofunctie voor opnames op geringe afstand (-20cm)
- zelfontspannerfunctie
- ingebouwde flitser
- autofocus functie
- video uitgang: PAL/NTSC
- automatische uitschakelfunctie
Meegeleverde Onderdelen :
- driver en beeldbewerkings programma op CD-rom
- video aansluitkabel
- USB-kabel
- 4 oplaadbarebatterijen en lader (1800 mAh)
- opbergtas
3 jaar garantie
En dit voor een prijs van 279,- EURO
Ik heb geen foto want op site kan ik niks vinden en ik heb hier geen scanner.
bron krantje van de aldi!!!
Nu mijn vraag is t wat zo'n camera of zeggen jullie haal voor dat geld maar iets anders en beters.
Als je de draad nou ff zou lezen zou je zien dat er al wat over gepost is (zie mijn post 2 plaatsen boven je bijvoorlbeed)KraveN schreef op 15 May 2003 @ 12:03:
Vanaf 21 mei hebben ze bij de aldie weer een digitale camera in de aanbieding :
[knip]
http://www.skanhex.com.tw/410z3.asp
en nog even een link naar de scan v/d Aldi-folder waar hij instaat:
http://members.chello.nl/hm.rekker/aldi3.JPG
(met dank aan H.M.Rekker,natuurlijk)
was eigenlijk op zoek naar foto's die de cam heeft gemaakt,
heeft iemand wat links/materiaal
[ Voor 32% gewijzigd door BadMotha op 15-05-2003 12:38 ]
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
Verwijderd
Andere camera, is het vorige model.lithoijen schreef op 15 May 2003 @ 13:26:
Op http://www.xs4all.nl/~gej/nieuwecamera/ staan wat foto's van deze camera plus nog wat meer info. Op die pagina kun je ook een adres van de nederlandse importeur vinden die verkoopt hem v00 295 euro met een 32 mb kaartje erbij.
Specs:
Sony Vaio PCV-RX502
• Intel Pentium 4, 2,53 Ghz
• 256 MB
werkgeheugen DDR
• 80 GB harde schijf
• DVD-/+Rewriter: 2x
• CD-Rom speler: 24x
• 64 MB, nVidia
GeForce4 TI4200
• Modem +
netwerkkaart
• Interfaces: I.Link
(IEEE 1394),
Memory Stick
slot e.a.
1299,- (Excl BTW)
incl. Gratis Sny S51 15" TFT (t.w.v. 315,-)
Let op het betreft hier wel een desktop PC.
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Na uitpakken zie je echt dat het kwaliteit is. Het is een complete set met reinigingsdoekje, draagtas en de verrekijker. De lenzen aan de voorkant(de grote) zijn rood achtig, dus chromatisch, wat op kwaliteit duidt. Als je goed kijkt door de kijker zie je aan de randjes een beetje van die verkleuringen maar dat is zeer zeer minimaal.
Er zit ook nog es 5 jaar garantie op, die je zonder kosten kunt gebruiken door hem terug te sturen naar een bedrijf in Duitsland.
Het beeld is superscherp. En het zoomen werkt perfect. Het field of view is alleen niet zo breed als bij een verrekijker met vaste vergroting, omdat je anders zeg maar zwarte stukken in beeld krijgt als je gaat zoomen. Maar hij werkt perfect, ben er supertevreden mee. Kheb wat op internet gezocht, en een vergelijkbare verrekijker kost al gauw 150 euro. Dus een mega koopje.
Ja ik ben gek van spionage games, dus daarom heb ik hem vooral gehaald. Hij is handzaam en licht.
Verwijderd
Ik ben helemaal niet bekend met verrekijkers maar ik heb het ook aangeschaft.REDFISH schreef op 15 May 2003 @ 15:23:
Het beeld is superscherp. En het zoomen werkt perfect. Het field of view is alleen niet zo breed als bij een verrekijker met vaste vergroting, omdat je anders zeg maar zwarte stukken in beeld krijgt als je gaat zoomen. Maar hij werkt perfect, ben er supertevreden mee. Kheb wat op internet gezocht, en een vergelijkbare verrekijker kost al gauw 150 euro. Dus een mega koopje.
Ik was benieuwd hoe de kwaliteit van zoiets zou zijn. Wat ik nu van jou krijg te horen klinkt als muziek in mijn oren
Verwijderd
Ik heb er 2 gekocht.zerocool schreef op 15 May 2003 @ 15:28:
Heeft iemand die fiets al gekocht?
Het zijn best geinige karretjes, maar het zadel is veel te smal en te hard.
Camera, TV, Flash memory card 128 MB, USB-memory pendrive 128 MB an als laatste maar zeker niet als minste: sandalen!
majime-it.nl
En de Apacer Handydrives/Handysteno's worden, vanaf de 64MB versies, ook nog eens geleverd met een dockingstation. Ik heb zelf de Apacer 1.1 32MB en bevalt prima.Wallie schreef op 15 May 2003 @ 09:12:
Kwee ni of iemand zo'n pendrive wilde kopen, 128mb, 49,99, maar zie ze bij de MyCom van Apacer voor 42 euro staan. En een USB 2.0 versie voor 52 euro. Toch niet zo heel goedkoop de Aldi voor dit product.
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Haal een andere van een goed merk. Je staart je nu blind op de megapixels. Maar liever een goede foto met mooie kleuren dan een slechte foto die wat groter digitaal is opgeblazen.KraveN schreef op 15 May 2003 @ 12:03:
Vanaf 21 mei hebben ze bij de aldie weer een digitale camera in de aanbieding :
merk : Medion
Digitale Fotocamera
- 4.1 megapixels (2.272 x 1704 pixels)
- 3 x optische zoom
- 2 x digitale zoom
- 4 cm. kleuren TFT - LCD scherm
- incl. 128 Mb geheugenkaart
- opname mogelijkheid voor korte videofragmenten (tot 30 seconden)
- fileformaten: JPG, DCF DPOF
- macrofunctie voor opnames op geringe afstand (-20cm)
- zelfontspannerfunctie
- ingebouwde flitser
- autofocus functie
- video uitgang: PAL/NTSC
- automatische uitschakelfunctie
Meegeleverde Onderdelen :
- driver en beeldbewerkings programma op CD-rom
- video aansluitkabel
- USB-kabel
- 4 oplaadbarebatterijen en lader (1800 mAh)
- opbergtas
3 jaar garantie
En dit voor een prijs van 279,- EURO
Ik heb geen foto want op site kan ik niks vinden en ik heb hier geen scanner.
bron krantje van de aldi!!!
Nu mijn vraag is t wat zo'n camera of zeggen jullie haal voor dat geld maar iets anders en beters.
Suggesties die beter zouden zijn:
Grrrrrene schreef op 09 May 2003 @ 19:01:
HP PhotoSmart 320 [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/32981?Landfilter=Benelux161 euro in de PriceWatch[/url]
38mm fixed lens, 2.0MP, 3,5 sterren op dpreview.
Canon Powershot A200 [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/36126?Landfilter=Benelux189 euro in de PriceWatch[/url]
39mm fixed lens, 1.92MP, ruim 4 sterren op dpreview.
Fuji FinePix A202 <font color=yellow>172 euro</font> in de PriceWatch
36mm fixed lens, 1.92MP, 3,5 sterren op dpreview.
Nikon Coolpix 2000 232 euro in de PriceWatch
38-114 Zoom, 1.99MP, 3,5 sterren op dpreview.
Waarbij ik je de laatste aan kan bevelen aangezien die wel zoom heeft en dat best lekker is natuurlijk
maar ik vind de foto's vrij goed (zie het andere aldi-topic)
en ik heb 1x met een HP foto's gemaakt van een donkere ruimte met kaarsjes enzo.. sjezus dat werd dus echt bagger... kaarsje (t vlammetje dan) werd een rode vlek en de rest zag je niet. dat ding heeft zowiezo een voorkeur voor rood..
maar van die aldi cam weet ik dat dus niet want daar heb ik niet zulke foto's van gezien
de sony cybershot nogwat met 4.1mpx van mijn pa is wel geweldig
maar goed dit is natuurlijk geen camera-discussie-topic
met een hamer past alles
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
met een hamer past alles
Verwijderd
kat is tog een mannetje? poes haar viool moet het dan zijnPunksmurf schreef op 15 May 2003 @ 23:30:
ik zou in ieder geval morgen even kijken dan rijd je mss niet voor de kat haar viool...
met een hamer past alles
heb net zo'n verrekijker opgehaald, er waren nog een stuk of 8.
lekker stevig dingetje, goed in te stellen, zeker de moeite waard voor 24,99.
even wat snelle voorbeeld foto's gemaakt met m'n CP990:
zonder verrekijker:
met verrekijker, niet ingezoomd:
met verrekijker, helemaal ingezoomd:
en voor de volledigheid de verrekijker zelf:
heb bij deze foto's geen statief gebruikt, en daarom heb je op de verste zoom niet de meest optimale foto, omdat de camera de flits wil gebruiken,
er een wat langere sluitertijd was.
heb hier ook geen vrij zicht, maar het idee is duidelijk.
[ Voor 206% gewijzigd door BadMotha op 16-05-2003 13:21 . Reden: foto's ]
nog steeds zwaaaaaar offtopic:
je vat m niet...
lees de post van steve-a17 ook ff..
een kat heeft geen viool, maar een fluit
niet stiekum je posts aanpassen hè
[ Voor 15% gewijzigd door Punksmurf op 16-05-2003 14:43 ]
met een hamer past alles
Mijn collegas denken nl dat de 4.1 MP camera van Aldi een Samsung digimax 410 is.
http://www.kieskeurig.nl/...msung%20digimax%20410.htm
plaatje van aldi
plaatje van de samsung

specs aldi
specs samsung4.1 megapixels (2.272 x 1.704 pixels)
• 3 x optische zoom
• 2 x digitale zoom
• 4 cm. kleuren TFT- LCD scherm
• incl. 128 Mb geheugenkaart
• opnamemogelijkheid voor korte
videofragmenten (tot 30 seconden)
• fileformaten: JPG, DCF, DPOF
• macrofunctie voor opnames op
geringe afstand (-20 cm.)
• zelfontspannerfunctie
• ingebouwde flitser
• autofocus functie
• video-uitgang: PAL/NTSC
• automatische uitschakelfunctie
MINIMALE SYSTEEMEISEN:
• PC/AT compatible computer met
233 Mhz pentium processor
• Windows 98SE/ME/2000/XP
• werkgeheugen 32 MB
(aanbevolen 64 MB of meer)
• 150 MB vrij geheugen op harde schijf
• kleurenmonitor
• vrije USB aansluiting
• CD-rom station
Resolutie max. 2272 x 1704
Beeldpunten 4 megapixel
Lens 34 - 102 mm (vergelijk met kleinbeeld)
Optische zoom 3 x
Digitale zoom 2 x
Scherpstelling automatisch
Zoeker optisch, LCD
LCD-scherm 1,6 inch
Geluidsopname
Geheugen (standaard) 16 MB
Opslagmedium CompactFlash
Interface USB
Besturingssysteem PC
Overig videoopname tot 30 seconden, memorecorder
Gewicht 360 gram
Afmetingen (H x B x D) 66 x 119 x 50 mm
Introductie model 2002
[ Voor 30% gewijzigd door Red devil op 16-05-2003 14:43 ]
http://www.digitalkamera.de/Info/News/12/66.htm
als je goed kijkt, dan zitter er wel verschillen in de behuizing van de camera, de Samsung is wat hoekiger vormgegeven, en de flitser is groter/vierkanter.Red devil schreef op 16 May 2003 @ 14:41:
Mmmm ik twijfel
Mijn collegas denken nl dat de 4.1 MP camera van Aldi een Samsung digimax 410 is.
http://www.kieskeurig.nl/...msung%20digimax%20410.htm
plaatje van aldi
[afbeelding]
plaatje van de samsung
de basis van de Aldi-cam(Medion)/Samsung(waarschijnlijk)/Jenoptik is de Skanhex camera.
Skanhex linkt op hun site zelfs naar de fabrikant van de lenzen/objectieven,
dat zie ik Samung nog niet doen..
de eerdergenoemde bedrijven refurbishen (heet dat zo?)
de Skanhex, en verkopen hem dan onder hun eigen merk/type.
maar iig bedankt, misschien kunnen we nu foto's van de Samsung vinden, om eindelijk de fotokwaliteit te beoordelen.
[ Voor 10% gewijzigd door BadMotha op 16-05-2003 15:13 ]
Verwijderd
kwestie van wat ervaringen uit te wisselen...
en jullie zeggen allemaal altijd dat de digicams uit de aldi/lidl niet goed zijn; maar zijn die dan ook niet goed genoeg voor een leek (zoals mij)? ik bedoel: hebben jullie niet té hoge eisen in vergelijking met de modale mens, zodat voor die modale mens die cam's wél goed zijn? of zijn ze echt gewoon rótslecht?
k neem aan dat je rebranden bedoeld
ow en ElPacino.. ik vind die pics van de vorige aldicam heel goed te doen, dus ik wou deze eigenlijk gaan kopen
maar ik ging nog even verder zoeken en ik ga nu toch denk ik een canon powershot a300 kopen, die is dan wel 3mpix zonder zoom, maar die levert véél scherpere afdrukken op!
is iets goedkoper ( ~€250) maar je krijgt een 16mb kaart en geen herlaadbare batterijen + lader
dus mss issie dan in verhouding wat duurder de plaatjes zijn vééél beter
en er is ook nog een 3mpix kodak van 214 in de pricewatch, ik wet niet hoe die foto's zijn maar ik denk ook wel dat die beter zijn dan die van de aldi.
maar volgens mij doe je aan die aldi-cam ook geen echte miskoop, gezien je wel 3x optische zoom hebt en een 128mb kaart enzo, en ehct slecht zijn die foto's niet imho.
met een hamer past alles
heb je misschien een link naar deze cam?Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 16:46:
en de NYTECH uit de lidl??
<update>
plaatjes
user guide
</update>
[ Voor 39% gewijzigd door maroesjk op 17-05-2003 16:19 ]
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.
Als je het hele topic had doorgelezen had je gezien dat dat al een paar keer verteld is (NOFI)maroesjk schreef op 17 May 2003 @ 16:05:
Dit lijkt er wel erg op. Het moet dus haast wel een rebranded Shanhex SX-410z3p zijn. Nu nog even kijken voor een test daarvan :-)
<update>
plaatjes
user guide
</update>
Ik ga hem iig halen en hoop er het beste maar van, als t niet bevalt gaat ie gewoon retour.
[ Voor 9% gewijzigd door Occy74 op 18-05-2003 00:02 ]
Verwijderd
overigens, alle info en foto staan hier :
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_21/OFF01.HTM
Ik zelf heb niet een 'je van het' camera nodig, en wil voor een redelijke prijs een goede camera, deze lijkt mij toch wel oke, alleen zit ik een beetje tegen het merk aan te hikken..
ik wil de camera gebruiken voor normale huisje boompje beestje foto's, maar ook voor bij concerten, wat normaal gesproken moet lukken met optische zoom toch?
Zou deze camera daar ook voor geschikt zijn? zo ja...dan ben ik er snel uit
Door iemand anders, kheb der zelf geen verstand van:
Absoluut DUURKOOP. Het ding heeft een verouderde CMOS chip, in plaats van de nieuwere CCD-chip die in de betere apparaten zit. De CMOS-chip heeft veel meer licht nodig om een beeld te kunnen maken, wat dus betekent dat foto's binnen gedoemd zijn te mislukken. Daarnaast is die 4 MP echt onzin, het wordt software-matig opgewaardeerd naar 4MP bedoelen ze! Ze adverteren het apparaat met de goedkoopste digitale (4mp) camera ooit, en met een reden. Dat ding is echt nog tien euro waard.. NIET kopen dus.
Koop gewoon voor ongeveer 200 euro een 2 MP camera van een bekend merk (met CCD chip), en je hebt er velen malen meer plezier van..
maar niet elke ccd is goed ...
k vind dat de laatste lidl cam met cmos scherpere foto's maakt met minder ruis dan de vorige (skanhex) aldi cam met ccd... beide 4mpix
met een hamer past alles
Verwijderd
Badmotha wat hebben je foto's met de verrekijker te maken dan?BadMotha schreef op 16 mei 2003 @ 09:40:
hehe, katten en violen...
heb net zo'n verrekijker opgehaald, er waren nog een stuk of 8.
lekker stevig dingetje, goed in te stellen, zeker de moeite waard voor 24,99.
even wat snelle voorbeeld foto's gemaakt met m'n CP990:
heb bij deze foto's geen statief gebruikt, en daarom heb je op de verste zoom niet de meest optimale foto, omdat de camera de flits wil gebruiken,
er een wat langere sluitertijd was.
heb hier ook geen vrij zicht, maar het idee is duidelijk.
Heb je je camera aangesloten op je verrekijker?
Euuhhmmm... ik wil niet lastig doen, maar volgens de handleiding kan je de camera instellen op 100, 200 of 400 ASA, dat licht lijkt me dus geen probleem.Bobbert schreef op 18 May 2003 @ 00:43:
Absoluut DUURKOOP. Het ding heeft een verouderde CMOS chip, in plaats van de nieuwere CCD-chip die in de betere apparaten zit. De CMOS-chip heeft veel meer licht nodig om een beeld te kunnen maken, wat dus betekent dat foto's binnen gedoemd zijn te mislukken.
Zoals PunkSmurf ook al zegt lijkt het erop dat in deze camera wel degelijk een 4MPix CCD zit. Overigens wordt deze camera ook als Samsung verkocht (voor 499 euro), dus echte bocht kan het niet zijn lijkt me.
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.
voorbeeld van wat ik bedoel: ik heb precies dezelfde tft-monitor als mijn moeder, alleen op die van mijn moeder staat samsung, op die van mij samtron. mijn moeder heeft geen dooie pixels, ik 1. en windows herkent hem als precies dezelfde samsung monitor (merk en type hetzelfde). ik ga er dus vanuit, dat mijn tft is afgekeurd voor samsung, maar nog wel goed genoeg is voor samtron.. want hij voldoet verder nog wel aan de standaard voor klasse II tft-schermen.
[ Voor 4% gewijzigd door Punksmurf op 18-05-2003 10:04 ]
met een hamer past alles
Verwijderd
al dat bekritiseer is wel erg overdone
kijk maar even op de foto's (eerste 4 met de scanhex 410z gemaakt (waarvan de flits het niet deed)
de rest met mn scanhex 520z
http://www.henkj.tweakdsl.nl/foto1.jpg
http://www.henkj.tweakdsl.nl/foto2.jpg
http://www.henkj.tweakdsl.nl/foto3.jpg
http://www.henkj.tweakdsl.nl/foto4.jpg
http://www.henkj.tweakdsl.nl/foto5.jpg
http://www.henkj.tweakdsl.nl/foto6.jpg
http://www.henkj.tweakdsl.nl/foto7.jpg
http://www.henkj.tweakdsl.nl/foto8.jpg
hoewel ik geen top fotograaf ben ben ik toch behoorlijk tevreden met mn scanhex-jes
[ Voor 10% gewijzigd door maroesjk op 18-05-2003 10:19 ]
Verwijderd
dat klopt maar das hoofdzakelijk te wijten aan de Flits (die bij de eerste camera niet werkte daarom)maroesjk schreef op 18 May 2003 @ 10:17:
[...]
Thanx Mate... hier hebben we wat aan.... eindelijk een paar foto's
Helaas niet van exact de goede camera, maar het geeft in elk geval een indruk... Ze zijn niet allemaal even scherp helaas.....
hij heeft behoorlijk wat extra's
en most important of all heb m nu drie dagen (de 410z had ik pas vorige week vrijdag)
http://members.home.nl/duncan/temp/P1010063.JPG
genomen half hangend over de reling van een catamaran, en geloof zonder scherp stellen.
[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 18-05-2003 14:28 ]
No offence maar ik vind de kwaliteit nou niet echt meevallen als ik eerlijk benVerwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 10:07:
Oke hier wat picks van een tevreden scanhex 5.1 mp gebruiker
kijk maar even op de foto's (eerste 4 met de scanhex 410z gemaakt (waarvan de flits het niet deed)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Een goede of slechte camera geeft nog geen goede of slechte foto hoorduncanvdlinden schreef op 18 mei 2003 @ 14:28:
ik vindt de foto's ook niet scherp vergeleken met een olympus c-120 cameraatje.
genomen half hangend over de reling van een catamaran, en geloof zonder scherp stellen.
Ervaring telt veel meer.
inderdaad, gewoon achter de lens gezet!Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 09:11:
[...]
Badmotha wat hebben je foto's met de verrekijker te maken dan?
Heb je je camera aangesloten op je verrekijker?
Dat is waar maar met een slechte camera (en slecht beeld / sensor chips) is het veel moeilijker om een scherpe foto te maken (als de camera het al niet kan lukt het met ervaring ook niet)...Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 16:49:
[...]
Een goede of slechte camera geeft nog geen goede of slechte foto hoor
Ervaring telt veel meer.
Verwijderd
Ik lees hieronder andere verhalen. Hoe zit dat nu met het software matige verhogen naar 4 MP of inderdaad een 4 MP ccd?Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 21:57:
Technisch is de medion verder volgnes mij een prima apparaat dus als je tegen de latency kan... gewoon kopen.
De nieuwere camera's in de 5Mpixel klasse en hoger van Canon/Olympus/Fuji hebben allemaal CMOS!!!! Het is wel belangrijk om op te letten wat de minimale lichtsterkte is (in LUX vergelijkbaar met 100/200/400/800 iso)daar sommige camera's bij donker weer veel ruis hebben.
met name de goedkope cmos camera's hebben hier veel last van.(Trust family)
AMD 3900x@5Ghz intellkiller
die foto's van je home-cinema (sig).. zijn die ook met die olympus genomen? (lijkt me sterk, maar anders kan je beter voor de aldicam gaan denk ikduncanvdlinden schreef op 18 mei 2003 @ 14:28:
ik vindt de foto's ook niet scherp vergeleken met een olympus c-120 cameraatje.

[ Voor 53% gewijzigd door Punksmurf op 19-05-2003 10:37 . Reden: even niet gezien dat we al een pagina verder waren dus maar ff gequote.. :P ]
met een hamer past alles
Zeggen jullie koop de nikon dan heb je zeker een goed toestel en mooie scherpe foto's of moet ik voor de medion gaan ?
Graag jullie advies
De vertraging tussen het indrukken van het knopje en het daadwerkelijk nemen van de foto. Bij 'goedkopere' camera's kan daar vrij veel tijd tussen zitten, wat betekent dat je na het indrukken van de knop de camera niet mag bewegen, omdat de foto anders alsnog onscherp wordt.
Nog meer latency, maar met andere voorbeelden: hier.
alleen in de winkel dan?Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 15:30:
Die DVD sets van Medion zijn nu ook te koop bij de Kijkshop voor dezelfde prijs.
want op hun site kan ik er geen vinden voor die prijs...
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
[ Voor 3% gewijzigd door Makkie80 op 19-05-2003 10:36 ]
"...Dat kan niet worden gezegd van de Jenoptik JD 4100 Z3, want deze maakt een goedkope indruk en produceert schrapende geluiden tijdens het scherpstellen. Het Spartaans uitgevoerde model, dat met de merknaam Medion of Traveller ook al bij de aldi over de toonbank ging, blijft in de test ver achter op de concurrentie. De camera heeft een donker en grofkorrelig display en kent typische tekortkomingen als overdreven weergave van contrasten, te sterke beeldversnippering, veel ruis en compressiefouten. Met een straatprijs van 410 euro is de Jenoptik wel veruit de goedkoopste 4-megapixel camera in onze test."
Ik heb ook oog op deze camera gehad bij de Aldi aanbieding nu, maar ben toch maar voor de Canon A70 gegaan.
-----------------------------------------------------------------------------------
3.2 Megapixel Canon Powershot A70 Compact Digitale Camera
Lowepro cameratas Z 20
Transcend Compact Flash Card 128 Mb
GP batterijlader Powerbank Smart
Voor € 470.68 bij Progress.
+ dan 4 GP 2000 batterijen twv. 9.95 bij de Dynabyte
-----------------------------------------------------------------------------------
Deze komt als het goed is binnen 2 weken en dan ben ik verzekerd van een goede camera voor iets meer geld.
Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB
Als jij 200€ "iets meer" vindtTarod schreef op 19 May 2003 @ 12:30:
Deze komt als het goed is binnen 2 weken en dan ben ik verzekerd van een goede camera voor iets meer geld.

Ach, we gaan d'r gewoon voor. Als het nix is, breng ik em gewoon terug
[ Voor 4% gewijzigd door MrEdge_ op 19-05-2003 13:26 ]
Tja, dit is een compleet andere camera. De camera waar het nu over gaat is dezelfde als de Samsung 410 (of met een iets ander jasje) en die is wèl goed getest.Tarod schreef op 19 May 2003 @ 12:30:
Uit de c"t Digitale Fotografie (28 november 2002):
"...Dat kan niet worden gezegd van de Jenoptik JD 4100 Z3, want deze maakt een goedkope indruk en produceert schrapende geluiden tijdens het scherpstellen. Het Spartaans uitgevoerde model, dat met de merknaam Medion of Traveller ook al bij de aldi over de toonbank ging, blijft in de test ver achter op de concurrentie. De camera heeft een donker en grofkorrelig display en kent typische tekortkomingen als overdreven weergave van contrasten, te sterke beeldversnippering, veel ruis en compressiefouten. Met een straatprijs van 410 euro is de Jenoptik wel veruit de goedkoopste 4-megapixel camera in onze test."
Whehe iets meer? Bijna 2x zoveel man, dan kan ik het ook.Ik heb ook oog op deze camera gehad bij de Aldi aanbieding nu, maar ben toch maar voor de Canon A70 gegaan.
3.2 Megapixel Canon Powershot A70 Compact Digitale Camera
Lowepro cameratas Z 20
Transcend Compact Flash Card 128 Mb
GP batterijlader Powerbank Smart
Voor € 470.68 bij Progress.
+ dan 4 GP 2000 batterijen twv. 9.95 bij de Dynabyte
Verwijderd
Kijkshop had die DVD set in hun folder staan.leipie schreef op 19 mei 2003 @ 10:33:
[...]
alleen in de winkel dan?
want op hun site kan ik er geen vinden voor die prijs...
Heb je nog meer foto's die je hebt gemaakt met de 410z ?! Wij zijn allemaal erg benieuwd naar foto's met en zonder flits (ook binnen).Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 10:07:
Oke hier wat picks van een tevreden scanhex 5.1 mp gebruiker
hier stonden links naar foto's ...
hoewel ik geen top fotograaf ben ben ik toch behoorlijk tevreden met mn scanhex-jes
-
Voor zover ik kan nagaan is de Medion 9700 = Skanhex 410z = Jenoptik JD 4100 z3. De vergelijking met de Jenoptik lijkt daarom scheef te gaan. Die (b)lijkt namelijk - ondanks de naam - NIET gelijkte zijn aan de Skanhex 410z3 die deze week bij de Aldi als Medion wordt verkocht en door Samsung als de Digimax 410. Dat is ook duidelijk te zien aan foto's van de cover. De Medion 9700 / Skanhex 410z / Jenoptik JD 4100 z3 hebben allen een identieke cover die NIET overeenkomt met de cover van de camera die nu bij de Aldi verkocht gaat worden.Juicy schreef op 19 May 2003 @ 19:18:
[...] Heb je nog meer foto's die je hebt gemaakt met de 410z ?! Wij zijn allemaal erg benieuwd naar foto's met en zonder flits (ook binnen).
Nu weet ik wel dat een nieuwe cover niet perse hoeft te zeggen dat het ook nieuw binnenwerk betreft, maar het lijkt er (volgens mij) toch het meest op dat dat WEL het geval is. De foto's die eerder in dit topic zijn te zien, zijn dus van het vorige type van deze camera, en niet van het type dat overmorgen in de winkel ligt.
de camera die morgen te koop is lijkt dus een Medion te zijn die gelijk is aan de Jenoptik JD 4100 z3S en/of Samsung Digimax 410
[ Voor 10% gewijzigd door maroesjk op 20-05-2003 14:57 ]
Verwijderd
Zal anders wel ff een paar pics maken voor mensen die willen vergelijken
Damn, ik zit zwaar te twijfelen, je praat natuurlijk wel over dik 600 ouderwetse pegels, maar als het idd de samsung is....
Gewoon kopen denk ik en bevalt ie niet: terugbrengen!
Cock flavored soup mix
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Wat de Aldi betreft is het hier op tweakers heel moeilijk gefundeerde reacties te krijgen. De aversie voor alles wat met aldi te maken heeft levert veelal aldi-bash resultaten op.
Okay, aldi heeft idd wel eens artikelen in de aanbieding die kwalitatief niet denderend zijn, maar wat verwacht je met die prijzen? Het enige wat ik wil lezen is, is of de prijs/kwaliteit verhouding goed is. En die is (meestal) perfect bij de aldi. En reacties als: ‘kun je beter even verder sparen voor merk x’ zijn ook van weinig nut, want een artikel met de zelfde specs als het artikel bij de aldi, maar dan van een beter merk, zijn vaak 2 keer (of meer) zo duur....
Ik heb gisteren meerdere sites afgezocht naar commentaren op deze aanbieding, en op een duits forum (in duitsland was deze camera enkele weken geleden te koop) waren de kopers haast zonder uitzondering uitermate tevreden!
Ik ga hem morgen wel kopen, blijkt het de Samsung te zijn met een nieuw labeltje, dan heb ik een fantasties goede camera voor weinig geld. Is het idd een Jenoptik dan mag ik nog niet klagen volgens mij (en als de kwaliteit echt bagger is dan breng ik hem weer terug, en dat is een voordeel van aldi waar veel andere bedrijven een voorbeeld aan mogen nemen!).
Cock flavored soup mix
Verwijderd
www.dcviews.com/_Jenoptik/4k1sv.htm
Volgens mij is dit de vanaf morgen verkrijgbare camera.
Ik weet dus niet welk forum jij hebt bekeken, maar die welke ik heb gezien was over het algemeen wel positief. En je moet wel goed kijken naar de versie van de medion waarover ze praten, wat ik bedoel is:Bor_de_Wollef schreef op 20 mei 2003 @ 10:19:
Ik heb de fora in duitsland ook gelezen -> jenoptik waarschijnlijk en de gebruikers waren allemaal echt niet zo tevreden hoor! Er waren meerdere die de camera vrijwel direct weer hadden teruggebracht. Heb je de voorbeeld foto's bekeken?
maroesjk schreef op 19 mei 2003 @ 20:13:
[...]
Voor zover ik kan nagaan is de Medion 9700 = Skanhex 410z = Jenoptik JD 4100 z3. De vergelijking met de Jenoptik lijkt daarom scheef te gaan. Die (b)lijkt namelijk - ondanks de naam - NIET gelijkte zijn aan de Skanhex 410z3 die deze week bij de Aldi als Medion wordt verkocht en door Samsung als de Digimax 410. Dat is ook duidelijk te zien aan foto's van de cover. De Medion 9700 / Skanhex 410z / Jenoptik JD 4100 z3 hebben allen een identieke cover die NIET overeenkomt met de cover van de camera die nu bij de Aldi verkocht gaat worden.
Nu weet ik wel dat een nieuwe cover niet perse hoeft te zeggen dat het ook nieuw binnenwerk betreft, maar het lijkt er (volgens mij) toch het meest op dat dat WEL het geval is. De foto's die eerder in dit topic zijn te zien, zijn dus van het vorige type van deze camera, en niet van het type dat overmorgen in de winkel ligt.
Cock flavored soup mix
Verwijderd
Maar nu heb ik er toch een. Staat nog in dichte doos naast me (ben niet thuis); nou was ik benieuwd wat de ervaringen zijn van die mensen die zo'n ding ook te pakken hebben weten te krijgen? Qua specs ziet ie er redelijk uit, indd 5x20W RMS + 50W subwoofer. Genoeg voor mijn kamer iig. Zijn er verder nog ervaringen? Thanks!
Verwijderd
Zie: http://www.xs4all.nl/~gej/nieuwecamera/skanhex410z3.html
Specificaties zijn prima, maar hoe zit het met de lens en de latency?
Toch maar voor de deur bivakkeren morgen?
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 10:49:
Al eens een blik geworpen op de Jenoptik JD4100z3s ?
www.dcviews.com/_Jenoptik/4k1sv.htm
Volgens mij is dit de vanaf morgen verkrijgbare camera.
Ik ga zelf altijd naar een aldi buiten de stad (enschede) waar ik woon. In een dorp verderop zijn dit soort leuke aanbieding meestal langer op voorraad dan in enschede zelf (door al die studenten die we hier 'rijk' zijn, zijn dit soort aanbiedingen vaak heel snel (lees binnen een kwartier) uitverkocht...)
Cock flavored soup mix
Verwijderd

Op de lens staat 'Asherical', maar volgens mij moet dat 'Aspherical' zijn.
Dat zegt al genoeg over de kwaliteit van dat ding.
Volgens mij heb jij de klok wel horen luiden maar hebt geen fucking flauw idee waar de klepel hangt...Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 12:49:
[afbeelding]
Op de lens staat 'Asherical', maar volgens mij moet dat 'Aspherical' zijn.
Dat zegt al genoeg over de kwaliteit van dat ding.
Als je nu gewoon eens naar het woordje 'Asherical' had gegoogled dan had je met je eigen ogen kunnen zien dat dit een standaard term uit de lenzen wereld is...
Maar ja, het is zo gemakkelijk meeblaten met de rest van de kudde nietwaar?
Cock flavored soup mix
Verwijderd
Dat het vaker fout wordt gespelled blijkt jouw zoekactie, die overigens veel veel minder hits opleverd dan de juiste spelling.
Verwijderd
Blijkbaar hoor jij de klok niet eens luiden...Hallahan schreef op 20 mei 2003 @ 13:47:
[...]
Volgens mij heb jij de klok wel horen luiden maar hebt geen fucking flauw idee waar de klepel hangt...
Als je nu gewoon eens naar het woordje 'Asherical' had gegoogled dan had je met je eigen ogen kunnen zien dat dit een standaard term uit de lenzen wereld is...
Maar ja, het is zo gemakkelijk meeblaten met de rest van de kudde nietwaar?

An 11 is a 10 that swallows
De link die gaat naar de http://www.xs4all.nl/~gej/nieuwecamera/skanhex410z3.html
is een eigen beschrijving met verwijzingen naar de aanbieding van de Aldi.
De huidige camera is dus een skanhex SX-410z3
dit is de enige en juiste camera.
Bij de duitse firma Jenoptik wordt deze camera inderdaad ook verkocht
onder de eigen naam "JENDIGITAL JD 4100 z3 S" echter is de behuizing
nu in twee kleuren t.w. zilver/zwart.
En ja Skanhex levert ook de Samsung camera's echter dan onder de naam
Samsung - digimax type: digimax 410. Echter is camerahuis anders van vorm
en zal er m.b.t. deze camera ook een hogere kwaliteits afspraak zijn v.w.b. b.v.
de uitval van pixels in de ccd.
De meest gestelde vraag blijft dan over:
Wat koop je nu:
In een paar duitse testen komen een paar negatief punten naar voren
m.b.t. deze camera:
O.a. Een relatief hoog stroom-verbruik. Dus regelmatig zullen de batterijen
moeten worden opgeladen, of koop een paar extra exemplaren.
Let wel op dat je een batterij koopt met een overeenkomstige oplaad
capaciteit.
De rode ogen - reductie schijn haast tot niet te werken met flash-light.
de optie zit er wel op maar werkt dus niet naar behoren.
Camera body. De wat goedkoop aandoende plastic kast.
Afmeting en gewicht. Is wat aan de grote en zware kant. werd eenmaal
vergeleken met een kleine riviersteen. Maar het is maar waar je voor kiest,
een kleine priegel camera of een iets handzamer model.
4.1 MP. kwam niet helemaal tot z'n recht door een wat minder kwaliteits
lens.
Verder geen negatiefe dingen kunnen achterhalen. Wel een paar foto
afbeeldingen. en die zijn opzich niet slecht. Maar echt te beoordelen is dit
natuurlijk niet, daar het geen afdrukken zijn op papier. Want dit is de enige
en echte kwaliteits meter.
Of dit nu de meest gestelde vragen beantwoord???
Ja. Je moet er vanuitgaan dat dit echt een redelijk tot goede camera zal zijn,
mits je de prijs / kwaliteit verhouding maar niet uit het oog verliest.
m.a.w. een goede huis/tuin/keuken/ en vakantie camera.
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Hier nogmaals de specs in het Duits (Yeah, die hadden wel al, 'roesjk). Maar belangrijker is dat hier ook eindelijk een plaatje staat met deze camera gemaakt (pas op 1,5 MB groot !!!!)..
[ Voor 7% gewijzigd door maroesjk op 20-05-2003 18:52 ]
De test foto is van de JD 4100 z3 ==> zonder de S.....
Dus dit is de foto met de camera uit de oude aldi aanbieding - beter bekend als
Medion MD9500.
Kijk o.a. op de site:
http://www.letsgodigital....merken/jenoptik_2003.html
en zie het verschil met en zonder S (zonder is een grotere zwarte cam.)
Dus niet helemaal goed gelezen he.
Maar verder blijft het een leuke cam.
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
wie weet intussen onder welke naam de Aldi - de Medion type ???? op de markt
gaat brengen. Moet toch wel een personeelslid zijn die dit weet.
[ Voor 98% gewijzigd door Marinus-Roro op 20-05-2003 20:16 . Reden: dubbel ]

[ Voor 28% gewijzigd door Marinus-Roro op 20-05-2003 21:59 ]
is er niet voor niets
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Welk merk is het nou precies, er staat Scanhex, maar is dat nou medion, Samsung...
Ik ga morgen wel in de rij staan. Weet iemand hoe laat aldi's open gaan?
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
* Red devil gaat met slaapzak en volle thermoskan naar de aldi
Zou het koud worden vannacht?
Dit topic is gesloten.