Tweewekelijkse Aldi en LIDL aanbiedingen [Deel III] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 18.746 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
DUUUUH Natuurlijk zijn er pixels... sjee

alleen kijk nou es, er zitten pixels naast elkaar die behoorlijk verschillen, vooral bij een verloop heeft hij het moeilijk
en deze foto valt opzich mee, vergeleken met wat ik bij andere zie
maar als jij er geen last van hebt, prima toch

ik zal even een voorbeeld zoeken/maken
niet per sé van de 'aldi-cam' maar om ff duidelijk te maken wat ik bedoel...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik zit nog steeds binnen, dus heb nog net even een foto geschoten door het raam, ben zo klaar met werk, en dan ga ik ff wat schieten. home.kabelfoon.nl/~mploers

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Laatst online: 30-07 09:39
Master FX schreef op 21 mei 2003 @ 16:21:
ook met je nieuwe "cut" ... dat zijn gewoon elementen die op het pak zitten..... die licht oranje vlekken horen bij het motief op het pak. verder is dat pak natuurlijk ook niet vrij van oneffenheden en kleurverschillen dus ik vind het een 100% nauwkeurige weergave van het pak... en ruis vind ik niet dat erin terug et vinden is....
Hij bedoelt dat er in de kleur nuance lichte punten opkomen waardoor
de overvloeien van de kleuren pixels niet allemaal even sterk overkomen.
Maar dit is digitaal, en er is een klein stukje van de foto uitgelicht vergroot.
Heeft daarbij ook nog te maken hoe je de beelden opslaat op je p.c.
en of jou fotoprogramma ook nog een compressie toepast.

Maar als ik jou was zou ik mij er niet druk om maken.
Foto ziet er gewoon goed uit.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 15:40:
Hier hebben we er ook een gekocht. :)
Ik ben dernet de tuin ingetrokken om wat foto's te maken.
..8<..
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/wij-van-ulje/plaatjes/vlieg_klein.jpg

Ligt 't aan mij, hebben die bladeren (onder die vlieg dus :P ) een uitermate psychedelische tekening?

Als ik de foto's op kwaliteit moet beoordelen, dan zou ik zeggen dat er 't een en ander aan de witbalans schort. Kort gezegd, 't doet nogal dof en bruinig aan.. (en ik heb de foto's daarstraks op een recent gecalibreerd scherm bekeken..)

Misschien dat iemand een kleurenkaart heeft, en zo lief is daar een foto van te maken? (Kodak Q-60(R) of Agfa IT8/7.2 oid)

Die digitale zoom zuigt apenoten. Meer kan ik er niet van zeggen. Nu zou ik nooit digitale zoom gebruiken (bij géén enkele digicam - die foto met de hond zegt genoeg :X ), maar deze camera bakt er helemaal niets van. Hij interpoleert niet, hij vergroot gewoon de pixels :/ (wil je toch 'digitale zoom' doe dat dan in Photoshop oid en neem 'bicubic resize').

Overigens werd ik net gebeld door een kennis die dus eenzelfde camera had weten te bemachtigen, en bij haar was de camera dus al meerdere malen vastgelopen :/ (eenmaal zo erg dat de batterijen eruit moesten :| )

Heb haar gezegd dat ze zelf moet beslissen of ze 'm terug brengt, of dat ze wacht op een eventuele firmware update...

Maar nogmaals wil ik benadrukken dat mensen die zich niet aan de gebreken storen, zich er ook niets van aan moeten trekken. Als je tevreden bent, dan moet je dat lekker blijven. :P

Echter is dat 'crashen' naar mijn mening wel een zware tekortkoming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
zo ff een voorbeeldje gemaakt
foto's afkomstig van www.steves-digicams.com

links een samsung digimax 350se, rechts een canon powershot a300
het zijn beide 3mpix camera's

Afbeeldingslocatie: http://www.punksmurf.nl/images/ruis2.jpg

overigens zijn de plaatjes niet helemaal representatief voor de camera's, ze zijn opgeslagen met mspaint in jpeg formaat, maar het verschil is duidelijk.

snap je nu wat ruis is? dat is dus die distortion in het linker plaatje..

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Marinus-Roro schreef op 21 mei 2003 @ 16:29:
Hij bedoelt dat er in de kleur nuance lichte punten opkomen waardoor
de overvloeien van de kleuren pixels niet allemaal even sterk overkomen.
klopt, goed uitgelegd.. tnx :)
Maar dit is digitaal, en er is een klein stukje van de foto uitgelicht vergroot.
ik heb er een stukje uitgeknipt, maar nogmaals, ik heb nix vergroot!!! ik heb alleen een stukje uitgeknipt waarin het goed te zien is wat ik bedoel, en om nou de hele foto in t forum te keilen met een rood randje om dat stukje heen vind ik een beetje overdreven, vandaar de crop.
Heeft daarbij ook nog te maken hoe je de beelden opslaat op je p.c.
en of jou fotoprogramma ook nog een compressie toepast.
't gaat er mij om hoe ze uit de camera komen, als je ruis wilt kan je het altijd nog toevoegen... en dit soort ruis ontstaat niet door jpg-compressie.
Maar als ik jou was zou ik mij er niet druk om maken.
idd...
Foto ziet er gewoon goed uit.
deze foto was best redelijk ja :)
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 16:29:

Maar nogmaals wil ik benadrukken dat mensen die zich niet aan de gebreken storen, zich er ook niets van aan moeten trekken. Als je tevreden bent, dan moet je dat lekker blijven. :P
*agree* ik probeer ook alleen maar uit te leggen wat ik bedoel, en waarom ik de kwaliteit niet super vind.. niet omdat ik vind dat je je cam terug moet brengen ofzow of omdat ik zin heb om die cam af te zeiken (al lijkt het er misschien wel op :/)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master FX schreef op 21 May 2003 @ 16:18:
[...]
mij is het niet duidelijk
dus vertel!!! je ziet pixels??? ohja, waar bestaat zo'n foto ook al weer uit? maar wat is nou ruis???????
Het is juist de bedoeling dat je die pixels niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marinus-Roro schreef op 21 May 2003 @ 16:13:
[...]
Dat die hond ietsjes dik overkomt ligt volgens mij niet aan het toestel ;)
Punksmurf schreef op 21 May 2003 @ 16:15:
*knip*
martinus-roro: een hond op een macrofoto? was da een chihuahua :P
bedoel je niet die vlieg ofzo?
Nou ja zeg, het mag dan wel maximale digitale zoom zijn, maar het is toch duidelijk een (mss toch wel ietsiepietsie dikke) teckel :)
MrEdge_ schreef op 21 May 2003 @ 16:20:
Als ik zo eens naar buiten kijk, dan zijn de kleuren, mede door het sombere weer, gewoon erg flets. Dan vind ik het niet zo raar dat de buitenfoto's ook fletse kleuren geven. Dat is namelijk wel de werkelijkheid. Als je een camera hebt die nu stralende groene blaadjes weet vast te leggen dan zou ik pas gaan twijfelen...

Ruis lijkt me vrij acceptabel, zeker als je in gaat zoomen op een deel van de foto die duidelijk niet valt in het scherpgestelde gebied.
bedoel je mijn stralend groene blaadjes?
Zo ja, dan komt het omdat het hier ook heel eventjes stralend mooi weer was... Niks om aan te twijfelen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag bij de Talens foto een Jenoptik JD 2100 Z3 digitale camera staan. Weet iemand een site waar ik een review/sample pictures kan vinden? D'r staat ook met grote letters bij "Asferische Biotar lens". Betekent dat ook wat of is het overbodige info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

komt mijn vader net binnenlopen met zo'n Aldi-cam (...)
even goed bekeken, cam voelt redelijk degelijk aan,
aansluitingen en CF slot zijn makkelijk te bereiken.
het probleem van de té lichte gedeelten in foto's is helaas niet te verhelpen.
kleuren zijn te geel (let maar eens op de foto's van gras, en planten)
maar goed, ik vergelijk de foto's met m'n eigen cam (Nikon CP990, destijds 2699,- gulden)

pluspunten:
*prijs
*veel accesoires

minpunten:

* LCD is niet erg fel
* belichting is vaak te weinig of te veel
* kleurvertekening
* ruis
* een waas over je foto's
* scherpstellen duurt lang

maar je moet geen appels met peren vergelijken, het is een leuke cam voor het geld.

[ Voor 18% gewijzigd door BadMotha op 21-05-2003 17:40 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 17:04:
Ik zag bij de Talens foto een Jenoptik JD 2100 Z3 digitale camera staan. Weet iemand een site waar ik een review/sample pictures kan vinden? D'r staat ook met grote letters bij "Asferische Biotar lens". Betekent dat ook wat of is het overbodige info?
Kijk eens op:
http://www.dooyoo.co.uk/e...ra/jenoptik_jd_2100_z3_s/

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de camera ook. Om 11.00 gewoon gekocht in heerenveen waren er nog een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand heeeeeel misschien vergelijkende afbeeldingen van deze camera met een andere (van het zelfde object)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 17:04:
Nou ja zeg, het mag dan wel maximale digitale zoom zijn, maar het is toch duidelijk een (mss toch wel ietsiepietsie dikke) teckel :)
true, maar t is geen macro foto, das juist heel dichtbij, die hond was ver weg
Zo ja, dan komt het omdat het hier ook heel eventjes stralend mooi weer was... Niks om aan te twijfelen dus. :)
nou die rand verloopt niet echt mooi nee, in hele grove stappen. verkleind valt het niet zo op maar op het originele formaat wel.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even 2 plaatjes gemaakt de 1e met een benq 1300 en de 2e met de aldicam
http://www.angelfire.com/...eengraffiti/0112_0000.jpg
http://www.angelfire.com/...veengraffiti/DSC00001.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:11

MikeWazowski

Look into my eye

Master FX schreef op 21 May 2003 @ 15:01:
Weet iemand toevallig of die oplader ook aangeeft (bijvoorbeeld dmv die twee groene lampjes) als de batterijen vol zijn??? Of zijn die lampjes alleen voor de sier?
Die lampjes beginnen te branden als je de oplader in het stopcontact steekt ... als je natuurlijk de plastic stukjes tussen de bovenkant van de batterijen en de oplader hebt weggehaald :Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je beantwoord nu toch zijn/haar vraag niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 23:17
Punksmurf schreef op 21 mei 2003 @ 15:57:
[...]

ruis:

[afbeelding]

lijkt me duidelijk wat er bedoeld wordt?

[edit]ff ander stukje uit t plaatje genomen, omdat het andere misschien een moeilijk stuk is voor de camera om te fotograferen.. hierbij valt dat wel mee lijkt me[/edit
aaah komop. alsof je dit normaal ziet... print het uit en niemand maar dan ook niemadn die er ook maar iets van ziet. Enne ik kan me oko zo niemand herrinneren die alle afbeeldingen die hij maakt helemaal tot het uiterste gaat inzoomen en dan op zin beeldscherm helemaal gaat nakijken.. ik dacht dat je een foto maakt omdatje juist wat meer wilt zien.. maarja wie ben ik.... We hebben zo'n HP foto printertje 9de 130serie geloofik?!?!?) met de vorige Aldi aanbieding--> de resultaten zijn prima te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 22:04
ik heb hem nu ook, alleen kan ik met het programmatje digital image de foto's niet downloaden :?

verder werkt ie wel ok

operating system is btw windows 2000 prof service pack 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

als julie zeggen deze cam of een canon a200 welke word het dan ?

heb er 1 apart laten leggen bij een kenis die filaalchef is.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb hem vandaag ook gekocht, ben er duidelijk niet tevreden over!!!

Prijs is wel OK, maar veel vlekken, vaak onscherp op bepaalde onverklaarbare plekken, details kan hij niet goed aan en hij maakt gewoon vlakken van kleuren en van detail objecten.

En ik merk, wanneer ik juist foto's maak bij zonlicht, dat hij het helemaal niet goed aankan. Bij regen bakt hij er nog wel wat van, ivm harder worden de kleuren, maar zon drie keer niks. :'(

Ik breng hem terug, ook al is de prijs niet veel, bewaar ik liever het geld voor een beter product.

P.S. Ik ben hier nieuw, heb me vandaag aangemeld, kan iemand mij vertellen hoe ik een plaatje onder mijn naam krijg?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
shakedown: LEES nou es effe verder man!!!
k heb al gezegd dat deze foto meevalt..
maar IK PERSOOOOOOOOOONLIJK vind het storend als mijn camera zoveel ruis zou hebben, dat jij daar geen last van hebt is dat heel mooi voor je :)
en voor de 1000e maal: ik heb niet ingezoomd!

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 18:50:
...
P.S. Ik ben hier nieuw, heb me vandaag aangemeld, kan iemand mij vertellen hoe ik een plaatje onder mijn naam krijg?[/quote]

jup staat in je profiel, onder 'Beheer van usericons.'

[ Voor 35% gewijzigd door Punksmurf op 21-05-2003 19:13 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 15:53:
[...]

De gemiddelde prijs voor 128mb is tegenwoordig €30,- :)
Had hem nu nodig ;)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01 20:37
als ik filmpjes maak met deze camera dan krijg is van die irrritante teksten er door heen als ik die avi afspeel. Bakt de camerasoftware dit er in of is het een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markoh schreef op 21 May 2003 @ 19:17:
als ik filmpjes maak met deze camera dan krijg is van die irrritante teksten er door heen als ik die avi afspeel. Bakt de camerasoftware dit er in of is het een optie?
optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik deze camera maar ga inruilen. Hij valt tegen. Ik koop denk ik een canon A60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe je het fileformaat veranderd.
fileformaten: JPG, DCF, DPOF

Ik krijg alleen de JPG?
HOe moet ik dat veranderen.

en over die text erbij, hoe doe je dat dan??
Ik mis volgens mij het een en ander aan opties, of ik heb het nog niet gevonden:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 19:35:
Wie weet hoe je het fileformaat veranderd.
fileformaten: JPG, DCF, DPOF

Ik krijg alleen de JPG?
HOe moet ik dat veranderen.

en over die text erbij, hoe doe je dat dan??
Ik mis volgens mij het een en ander aan opties, of ik heb het nog niet gevonden:P
wat voor tekst dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een ander vraagje: waar staat dat je het terug kan brengen?????? (Niet goed geld terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 19:42:
even een ander vraagje: waar staat dat je het terug kan brengen?????? (Niet goed geld terug)
Op je kassabon misschien? ALDI heeft 8 dagen niet goed geld terug garantie. En voor jou 10 anderen, dus je kunt hem zo terug brengen.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 21 May 2003 @ 17:54:
[...]

true, maar t is geen macro foto, das juist heel dichtbij, die hond was ver weg

[...]

nou die rand verloopt niet echt mooi nee, in hele grove stappen. verkleind valt het niet zo op maar op het originele formaat wel.
ja, als je er op let dan zie je dat randje idd een beetje. Maar bij de kleuren waar het om ging vind ik die best goed. Het zou wel wat geliger zijn. Maar ik heb ook hier geen hinder van, en voor wat huis, tuin en keuken kiekjes vind ik het toestelletje prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StruvusMaximus
waar kan ik die optie dan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Jongens (en meisjes), als de camera van de aldi niet bevalt, ruil je hem toch gewoon in voor de aanbieding van volgende week:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_22/OFF11.HTM

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Geachte Aldi Cam gebruikers,

komt het bij jullie ook voor,
als je de laatste foto bekijkt,
en naar rechts stuurt(volgende foto)
met het navigatierondje, dat de cam vastloopt?
en als je, terwijl je een foto wist, te vroeg op een knop drukt, hij ook vastloopt?
dit is te verhelpen,
door het batterijklepje te openen, maar lijkt ons niet zo te horen.

dan weten we of het een defect is, en kunnen we de cam omruilen.
graag reactie!

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadMotha schreef op 21 May 2003 @ 20:11:
Geachte Aldi Cam gebruikers,

komt het bij jullie ook voor,
als je de laatste foto bekijkt,
en naar rechts stuurt(volgende foto)
met het navigatierondje, dat de cam vastloopt?
en als je, terwijl je een foto wist, te vroeg op een knop drukt, hij ook vastloopt?
dit is te verhelpen,
door het batterijklepje te openen, maar lijkt ons niet zo te horen.

dan weten we of het een defect is, en kunnen we de cam omruilen.
graag reactie!
ik heb het geprobeert, maar deze loopt niet vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calitomnication schreef op 21 mei 2003 @ 19:43:
[...]

Op je kassabon misschien? ALDI heeft 8 dagen niet goed geld terug garantie. En voor jou 10 anderen, dus je kunt hem zo terug brengen.
op mijn bonnetje staat niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook al een keertjuh laten vastlopen, heb het ook al meer gelezen. Opzich lastig, maar geen ramp het gebeurde inderdaad bij het bekijken, ik geloof niet dat ik op dat moment aan het verwijderen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 20:36:
[...]

op mijn bonnetje staat niets
Mwah, dat is verder niet zo'n probleem. Als je het ding terug gaat brengen moet je er wel voor zorgen dat je het bonnentje bij je hebt. Tevens er voor zorgen dat al je toebehoren weer netjes in de doos zitten, flashcard ff leegmaken ed. Nou zal de ALDI filiaalleider dit niet gaan controleren, maar ik denk dat deze cam weer gewoon in de verkoop wordt gegooid. Dus het is wel zo netjes voor de andere klanten. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een foto wil maken en op het knopje drukt duurt het best lang voor dat tie de foto maakt weet iemand hoe dit sneller kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:01
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_22/OFF01.HTM

Deze set is dat voor isdn gebruik. Of kan je gewoon met ze allebei extern bellen(niet tegelijk offcourse).
En kan je ook intern bellen met elkaar.
handset te gebruiken als babyfoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

OK, ik heb de Medion camera nu ook. En ik ben ook niet onverdeeld positief.
Is dit representatief voor een cam in deze prijsklasse, met andere woorden: stel ik mijn eisen te hoog?

Weet iemand een site waar voor een hoop cameras voorbeeldfotos staan, zodat ik kan vergelijken of ik (of we) een slechte aankoop gedaan hebben?

Of mag je van een digicam van rond de € 300 geen wonderen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 21:29:
[...]

heefft je kat een oor merk :?
offtopic:
ja, die zijn geregistreerd bij het dierenasiel :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal kijken of ik hem kan ruilen ... maar in principe heb ik geen poot om op te staan ... alles is zoals in de folder stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze hebben gewoon de garantie, niet goed geld terug,
Dus ga nou gewoon maar trug, je krijgt je geld ook terug!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 21:34:
ik zal kijken of ik hem kan ruilen ... maar in principe heb ik geen poot om op te staan ... alles is zoals in de folder stond
Het is inderdaad zoals in de folder stond. Maar bij mij, als leek, zijn hoge verwachtingen gewekt. Een echte 4 MP camera, toe maar!
Maar als nu blijkt dat de kwaliteit niet is wat je van een 4 MP mag verwachten ben je dus niet voorgelogen, maar er is je ook niet alles verteld.
Ik ken mensen met 4 MP cameras en dat vind ik er vaak toch mooier uit zien (misschien laten ze ook alleen maar de mooisten zien...)

Vandaar dat ik (zie hierboven) benieuwd ben of dit normaal is voor zo'n camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
enermax schreef op 21 mei 2003 @ 21:24:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_22/OFF01.HTM

Deze set is dat voor isdn gebruik. Of kan je gewoon met ze allebei extern bellen(niet tegelijk offcourse).
En kan je ook intern bellen met elkaar.
[...]
Deze kan je op ISDN aansluiten (als je analoge apparatuur op je ISDN aan kan sluiten, bv. via A/B-adapter), maar het is zo te zien niet specifiek voor ISDN (daar heb je wat duurdere sets voor). Als het als babyfoon te gebruiken is, wil dat niet zeggen dat je intern met elkaar kan bellen; immers: normaal gesproken gaat bij een babyfoon het geluid maar een richting uit.

[ Voor 22% gewijzigd door pven op 21-05-2003 22:13 . Reden: lama ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe ken je instellen als dat je op het knopje drukt dat tie sneller een foto maakt want het duurt best lang? of ken dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat kan je niet veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 's avonds wat foto's gemaakt met en zonder flits en ik moet bekennen dat het eigenlijk wel hele redelijke foto's zijn. Misschien beuk ik ze morgen wel even online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK - ik wil graag wat meer info over de 'walkie-talkie' :)
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_22/BILD05.JPG

Info is hieronder te vinden:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_22/OFF05.HTM

Is dit kwaliteit voor zo'n bedrag? 4km bereik op open veld? Maar hoe zit dat met iemand die 500m van je vandaan woont (in een woonwijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ... wij hebben dus nu ook zon cameraatje alleen heb ik een probleempje met het aansluiten op mijn computer ... Ik installeer de drivers (zegt ie dat ze al bestaan en dak de rest kan installeren). Dus dat doe ik dan ook ... vervolgens sluit ik hem aan op de computer, maar de computer zegt niet dat hij iets heeft gevonden ofsow... Doe ik nu wat fout? .. Hij wil maar niet herkend worden zeg maar. Ik kan dus ook geen pics downen van het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer dat draaiknopje bovenop eens op computer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 23:18:
Hmm ... wij hebben dus nu ook zon cameraatje alleen heb ik een probleempje met het aansluiten op mijn computer ... Ik installeer de drivers (zegt ie dat ze al bestaan en dak de rest kan installeren). Dus dat doe ik dan ook ... vervolgens sluit ik hem aan op de computer, maar de computer zegt niet dat hij iets heeft gevonden ofsow... Doe ik nu wat fout? .. Hij wil maar niet herkend worden zeg maar. Ik kan dus ook geen pics downen van het ding.
Had ik ook. Ik was vergeten het draaiknopje bovenop op het monitor-iccontje te draaien. Vervolgens wordt de camera direct door windows herkend en is als drive beschikbaar (onder windows XP). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de techniek staat voor niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 22:44:
[afbeelding]

Is dit kwaliteit voor zo'n bedrag? 4km bereik op open veld? Maar hoe zit dat met iemand die 500m van je vandaan woont (in een woonwijk)?
Geen idee of ie goed is, maar wel een identieke gevonden:
edit:volledige info neergezet
http://www.funkshop.de/shop/c97.html
Afbeeldingslocatie: http://www.funkshop.de/shop/images/products/McTalk.jpg
speur nu maar naar reviews ;)

Das Original McTalk 446 von TEAM mit seinem sensationell günstigen Preis- / Leistungsverhältnis ist ein echter Geheimtipp. Das Gerät ist einzeln in einer widerverschließbaren Blisterverpackung sowie einer 4-sprachigen Bedienungsanleitung ( D / F / GB / I ) erhältlich. Es ist für den Betrieb in folgenden Ländern zugelassen:
Belgien, Dänemark, Deutschland, Frankreich (ohne Kanal 1 & 2), Finnland, Griechenland, Gr0ßbritanien, Luxemburg, Niederlande, Österreich, Portugal, Spanien, Schweden, Schweiz.

Ausstattung:
8 Kanäle
500 mW Sendeleistung
Flüssigkristallanzeige
Zweikanalüberwachung
Rufton
Kanalsuchlauf
VOX Funktion - Freisprechen
Stoppuhr
Tastatursperre
Batteriekontrollanzeige
Ext. Anschluss für Mikrofon-/Lautsprecherkombination & Ladegerät

Größe: B 61x T 34x H 102 mm (ohne Antenne)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 09:21 . Reden: specs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Laatst online: 07:44
is waarschijnlijk gewoon een standaard pmr portofoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo net mn gekochte digitale camera bij de Aldi terug gebracht.

De resultaten waren niet goed voor mij.

- te veel ruis
- slechte kleurenweergave
- te lange ontsluitingstijd
- te weinig opties

Ik heb nog wel gemaakte fotos op mijn pc staan (ben nu niet thuis), dus als er nog mensen geinteresseert zijn in allerlei verschillende foto's moet je dat even zeggen in dit topic :)

Nu ik mijn geld weer terug heb ga ik waarschijnlijk voor de HP Photosmart C735 die zelfs nog goedkoper is. Alleen moet ik dan nog 128 mb geheugen kopen en dan wordt ie rond de 300 euro, maar dan heb je ook wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Cool man.. _/-\o_ .. wat helemaal mooi zou zijn.. is dat je tooltips krijgt.. als je over een plaatje gaat .. ff de prijs laat zien of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 09:16:
Ik heb zo net mn gekochte digitale camera bij de Aldi terug gebracht.

De resultaten waren niet goed voor mij.

- te veel ruis
- slechte kleurenweergave
- te lange ontsluitingstijd
- te weinig opties

Ik heb nog wel gemaakte fotos op mijn pc staan (ben nu niet thuis), dus als er nog mensen geinteresseert zijn in allerlei verschillende foto's moet je dat even zeggen in dit topic :)

Nu ik mijn geld weer terug heb ga ik waarschijnlijk voor de HP Photosmart C735 die zelfs nog goedkoper is. Alleen moet ik dan nog 128 mb geheugen kopen en dan wordt ie rond de 300 euro, maar dan heb je ook wat :D
ontsluitingstijd? ... hoe lang duurde het toen .. totdat het kindje er was? Sluiterstijd bedoel je denk ik..
Maar goed.. wel nog geinteresseerd in plaatjes hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen wat betreft terugbrengen van artikelen:

Per wet is geregeld dat men 8 dagen heeft om de koop te herzien. Dus terug te brengen en gewoon geld terug te krijgen.
Zo is ook geregeld dat men 3 maanden de tijd heeft om producten terug te geven met het argument "dead on arrival" = stuk bij het openmaken (van de verpakking natuurlijk) , dat houdt in dat het product zonder na te kijken wordt teruggestuurd naar de fabriek en dat je recht hebt op een nieuwe.

Dat alles ter bescherming van de consument.
Netjes he, in NL, Europa trouwens. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StruvusMaximus
Maar m.b.t. tot de camera weet nu iemand hoe je die teksten wegkrijgt die in de .avi files te voorschijn komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
figo, bij een doa wordt hij meestal gerepareerd (zeggen ze iig).. staat meestal in de leveringsvoorwaarden

mss mág het niet, maar ik heb het meestal zo zien staan.. gelukkig heb ik er nog nooit last mee gehad :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook dat staat vast, eigenlijk mogen leverings voorwaarden de wet niet overrulen, want een leverancier moet er vanuit gaan als een consument wat koopt, niet eerst de leveringsvoorwaarden helemaal door gaat spitten.

Maar je hebt ook wel gelijk, vaak zijn de bedrijven machtig, want zij leveren jou tenslotte het product en de consument gaat ook niet direct naar een rechter stappen ::*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
leveringsvoorwaarden accepteer je automatisch zodra je spullen koopt, deze moeten echter wel kostenloos ter inzage zijn van de klant

het is wel zo, als de leveringsvoorwaarden onbillijk zijn de consument bescherming geniet.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:33
markoh schreef op 22 mei 2003 @ 10:00:
Maar m.b.t. tot de camera weet nu iemand hoe je die teksten wegkrijgt die in de .avi files te voorschijn komen?
Wat doe jij met die filmpjes dan??? ik haal ze rechtstreeks uit de camera, zodra ie na aansluiten via usb een removeable drive heeft gemaakt van die flashkaart. Ik heb geen last van letters erdoor heen?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik begrijp dat hij dat doet met de bijgeleverde software, zie andere posts in dit tc

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:33
niet doen dus :) zal wel een shareware versie zijn dan ofzo??? ik heb die cd's nog niet gebruikt. niet nodig gehad zegmaar. Kon die camera gewoon aansluiten op USB en ik kreeg er een removeable drive bij.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:22
Als ik de nieuwe versie download, krijg ik nog steeds de oude versie zonder de keuze uit verschillende landen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik blijf die macro opnames opvallend wazig vinden. Dat kan toch zeker niet de bedoeling van de macro functie zijn? Dit is echt te absurd slecht van kwaliteit. (kijkend naar die 1ste kattenfoto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-06 17:54

grootw

groot, groter, grootw

Er zijn bij de camera 4 1800 mah batterijen bijgeleverd.
kan ik ook 2000 mah voor de camera gebruiken?

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - man
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 14:42
Ik heb er ook een gekocht, en hij voldoet perfect aan mn verwachtingen, ik had eerst een pocketcam 3m gekocht bij de lidl, maar die was dermate slecht dat ik m maar teruggebracht heb. Dus nu maar een 4.1 Mp Medion. Van medion weet je eigenlijk wel dat het goed is, het zijn dan wel stickerplakkers, maar in tegenstelling tot Trust controleren zij wel de producten op kwaliteit.

Maar over de camera zelf, die is perfect. Mooie scherpe foto's, goede ZOOM functie, makkelijk te bedienen, en een nederlandstalig menu.

Ik ben tevreden, nou nog ff naar de winkel voor een mooi metalen professioneel ogend koffertje, met van dat schuim wat je op maat moet snijden, werkt goed tegen stof als je de camera voor langere tijd niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
grootw.. natuurlijk kan dat
die doen het zelfs nog langer :D

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
grootw schreef op 22 May 2003 @ 11:28:
Er zijn bij de camera 4 1800 mah batterijen bijgeleverd.
kan ik ook 2000 mah voor de camera gebruiken?
ja; maar ......

http://www.gppowerbank.nl/11vraag___antwoord.html

(had je zelf natuurlijk ook niet kunnen vinden op de site of in de gebruiksaanwijzing)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GFM schreef op 22 May 2003 @ 11:27:
[...]
Als ik de nieuwe versie download, krijg ik nog steeds de oude versie zonder de keuze uit verschillende landen..
Ik zie het nu ook, maak het vanavond als ik thuis kom, gelijk in orde.
(kan hier niet ftp'en )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 17:04:
Dat bedoelde ik nou juist niet. Er werd gezegd dat de Medion fletse kleuren had. Maar volgens mij zijn de kleuren nou eenmaal flets buiten op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Heeft iemand al de panorama stand gevonden op de camera? Hij staat namelijk niet in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, die mis ik ook
net zoals de verschillende opslag formaten, ik kan die ook niet vinden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Die heb ik ook niet gevonden, Gelukkig heb ik nog een sandisk cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallahan schreef op 20 May 2003 @ 13:47:
[...]

Volgens mij heb jij de klok wel horen luiden maar hebt geen fucking flauw idee waar de klepel hangt...

Als je nu gewoon eens naar het woordje 'Asherical' had gegoogled dan had je met je eigen ogen kunnen zien dat dit een standaard term uit de lenzen wereld is...

Maar ja, het is zo gemakkelijk meeblaten met de rest van de kudde nietwaar?
HAHAHAHA wat een drol! ga eens voor de lol googlen op "spelvout", jij kneus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
pff breeze, doe es wat minder aso...
en leg ook ff uit waarom je dat vind?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Ic hep hed gedan Breets - en fint een hoop spelvouten :-)

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 22 mei 2003 @ 12:48:
pff breeze, doe es wat minder aso...
en leg ook ff uit waarom je dat vind?
natuurlijk wil ik dat welk doen: Deze heer gaat zitten beweren dat "asherical" een doodgewone term uit de fotografie is. En dat is bullshit. Zijn argument is vervolgens dat hij veel resultaat vindt (blijkbaar) als hij bij Google op "asherical" gaat zoeken. Dat maatkt het nog geen algemeen geaccepteerde term, a=om even zijn gevleugelde benaming te gebruiken. Argument genoeg? Hij mag dus inderdaad elders gaan blaten wat mij betreft, of eerst zorgen dat hij ergens iets vanaf weet voordat ie zn grote scheur opentrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
OOOOhhhh - het had dus niets met het zoekargument te maken (spelvout)
vond hem ook al niet zo lollig :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
breeze.. okay daarin heb je mss wel gelijk (i dunno) maar dan hoef je imho niet gelijk te gaan schelden.. ok zijn post is ook vrij betweterig maar toch ...

[ Voor 14% gewijzigd door Punksmurf op 22-05-2003 13:04 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Laten we het wel ontopic houden, en aardig voor elkaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 22:44:
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_22/BILD05.JPG

Deze staan ook in het Blokker krantje van deze week!....
Alleen kosten ze bij Blokker 59,95 euro!! :r

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrEdge_ schreef op 22 May 2003 @ 12:07:
[...]

Dat bedoelde ik nou juist niet. Er werd gezegd dat de Medion fletse kleuren had. Maar volgens mij zijn de kleuren nou eenmaal flets buiten op dit moment...
ok, got it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - man
Je kan er echt mooie foto's mee maken... deze bijv. met de macrofunctie.
http://erwin.triplesoftware.com/images/M4100005.JPG

Helaas, kon ik mn vorige bericht niet wijzigen of verwijderen... dus dat mag een moderator voor me oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die is zeker netjes. Alleen zou hij nog mooier zijn als je wat druppletjes op het puntje (en eronder) had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
E - man schreef op 22 mei 2003 @ 11:32:
....
Maar over de camera zelf, die is perfect. Mooie scherpe foto's, goede ZOOM functie, makkelijk te bedienen, en een nederlandstalig menu.
Ik zou ook hierop letten.

Heeft de camera veel last van een ton effect?
Van chromatische vervorming?
Kun je veel handmatig instellen (sluitertijd, lichtgevoeligheid etc.)?
Hoe lang gaat hij mee op batterijen?
Hoeveel pixels kan het LCD schermpje aan?
Tot hoe dichtbij kun je macro foto's nemen?
Heb je veel ruis met hoge sluitertijd/ hoge iso waarde...
Geeft de camera voorkeur voor bepaalde kleuren/slecht contrast?...etc.

Allemaal zaken die belangrijk zijn voor de kwaliteit van de foto's. Niet alleen scherpe foto's, als dat niet kan moet een camera meteen uit de schappen gehaald worden :) Maargoed, jij bent tevreden, en daar gaat het om. Allemaal gezeik van me, dus gewoon foto'tjes posten, interessantste! (jammer van de trage upload)
Werken helaas niet, Angelfire zeikt weer over bandbreedte overschrijding enzo :)

[ Voor 44% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2003 17:46 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.