[DIY-Wedstrijd] Het wedstrijdtopic

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Dan zet je er toch wieltjes onder :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Zeker hoornkasten van 300 liter? Afbeeldingslocatie: http://forum.showyoursound.nl/images/icon_smile_dead.gif

8)7

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je het eindresultaat in de groep gooit. Pics posten kan natuurlijk altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82357

Na wat rondgesimuleerd te hebben, ben ik tot het volgende resultaat gekomen:
(ondervoorbehoud)

tweeter:
Vifa XT 300 KS 4
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bverhoev/pics/xt_300.jpg

woofer:
Peerless HDS 184
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bverhoev/pics/hds_182_pp.jpg

reacties graag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Reactie? Oef, potentieel is er in ieder geval. :9

Lekker laag filteren met die ringradiator en ze zullen met goede spullen moeten komen om dit te winnen. Mits je net zo goed luidsprekers kan bouwen als spullen uitzoeken uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thx... , maar er is wel iets een beetje onduidelijk...
Op de peerless site bestaat er alleen een HDS 164 (met phaseplug) en een HDS 205.
Maar van een HDS 184 is niks te vinden.
Alleen als ik de fotos vergelijk lijken de (opde peerless site) hds 164 hetz.
Als de HDS 184 op de site van klingtgut bestaat de HDS 184 weer wel :?
Of zou het hier om het verschil van met en zonder rand zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd wel apart. Het slaat natuurlijk op het membraam oppervlakte.

In de Intertechniek catalogus staat weer alleen een HDS-18(2!), sd: 143cm^2.
Peerless site idd de 164, met 134cm^2.

Probeer nog meer HDS woofers te vinden, misschien dat er dan een patroon in komt ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Anoniem: 82357 schreef op 10 May 2003 @ 20:33:
thx... , maar er is wel iets een beetje onduidelijk...
Op de peerless site bestaat er alleen een HDS 164 (met phaseplug) en een HDS 205.
Maar van een HDS 184 is niks te vinden.
De HDS 182 en de HDS 164 zijn identiek. In het begin werd typenummer HDS 182 gebruikt, en later werd dit HDS 164. De diameter van platte naar platte zijde is 164mm, terwijl de diameter van ronde naar ronde zijde 182mm is... De aanduiding HDS 164 is meer in overeenstemming met de andere types uit dezelfde lijn, de types HDS 134 en HDS 205 hebben nl een diameter van resp. 134mm en 205mm gemeten van platte naar platte zijde.

Als je goed op de Peerless site kijkt, dan zul je zien dat de HDS 164 met en zonder phaseplug leverbaar is. Ik zou zelf voor de versie zonder phaseplug kiezen, deze heeft namelijk een vlakkere frequentie karakteristiek, is daarom gemakkelijker te filteren, en is bovendien goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, zoals ik al aangaf d8 ik dat zelf ook al (wist het alleen niet zeker).
En de versie zonder phaseplus is idd beter, dat had ik zelf al ondervonden.
Maar ik had perongeluk de versie met phaseplug v/d verkoopsite gehaald.
Die met phasepug kost 8 euro meer, en je krijgt er een phaseplug en een slechtere frequentie karakerstiek voor terug.
Zo'n phaseplug is leuk, maar niet als de frequentie karakterestiek er onder lijd...

Btw LOL @ play :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 82357 op 10-05-2003 21:10 . Reden: @play ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 15:39

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Hier even wat vluchtig simulatie-spul van mij...

Gedaan in WinISD, uitgegaan van een inhoud van 7,94 liter en een tuning-freq. van 61 Hz. De behuizing heeft 1 poort van 16 cm2, met een lengte van 12,9 cm.

Afbeeldingslocatie: http://www.qontroller.com/speakers/sim001.gif
Een redelijk net grafiekje dacht ik zo...

Afbeeldingslocatie: http://www.qontroller.com/speakers/sim002.gif
Ook de group-delay valt me niks tegen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.qontroller.com/speakers/sim003.gif
De cone-excursion...

Afbeeldingslocatie: http://www.qontroller.com/speakers/sim004.gif
Twee vervelende impedantie-pieken, maar die ga ik er denk ik wel uitfilteren...

Afbeeldingslocatie: http://www.qontroller.com/speakers/sim005.gif
De luchtsnelheid in de poort valt ook mee, het wordt niet hinderlijk zo...

Al met al ben ik best tevreden met de (onderweg zijnde) Tangband-units...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Anoniem: 82357 schreef op 10 mei 2003 @ 20:19:
Na wat rondgesimuleerd te hebben, ben ik tot het volgende resultaat gekomen:
(ondervoorbehoud)

tweeter:
Vifa XT 300 KS 4
[afbeelding]

woofer:
Peerless HDS 184
[afbeelding]

reacties graag :*)
Deze combo is erg goed, volgens mij heeft Audio Physic ook zoiets. Nu nog een goed filter en je bent een potentiele winnaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61284

Die Vifa XT 300 KS 4 had mijn aandacht ook al getrokken, echt een mooi apparaatje.

Jammer dat je geld maar 1 keer kan uitgeven :(, als dat niet zo was zou dat alle keuzes veel makkelijke maken. Nu moet ik er weer 3 dagen overnadenken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik hoop dat het deze drivers worden (exision kijkt naar zijn portemonnee).
Maar ik heb er wel vertrouwen in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, weer wat vorderingen :)

Ik denk na een hele tijd te hebben getwijfeld dat ik toch meer full range speakers wil als pure sats. Ik denk dat de Eton niet echt geschikt is als bas driver, tenzij je de grotere modleen neemt die nog prijziger zijn. Ik heb bij deze dan ook maar besloten het ietsjes goedkoper te proberen :)

Ik had in gedachte de Peerless HDS-182 en de Peerless CSX-176 T.
De HDS-182 kan in een keinere kast en is iets beter belastbaar als de CSX maar de CSX-176 T heeft een lager -3dB punt (43,6@ 1W, 49@ 20W) en een lagere groupdelay. Aangezien de HDS-182 al gebruikt word door iemand, en de voor- en na-delen behoorlijk tegen elkaar opwegen, heb ik genoeg reden om te zeggen dat ik het met de CSX-176 T ga proberen :p

Daarbij is de tweeter eigenlijk een behoorlijke gok, ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel op dat gebied beluisterd en uit een grafiek kun je maar een paar dingen afleiden.

Ik zit nu te denken aan:
Seas 27TDFC (textiel), prijs? (gok ongeveer 50 euro max).
Seas 27TBFC/G (aluminium), prijs? (gok ook weer 50 euro max).
Vifa XT-300, ik kan hier alleen geen pdf-je van vinden, maar wel veel goeds over gehoord... iemand die weet wat de spec's zijn? liefts een pdf-je :), 70 euro. Wel duur maar ook :9

Over die seas tweeters, die 2 zijn bijna het zelfde maar het materiaal is anders (textiel en aluminium). Weet iemand wat de grootste verschillen zijn in klank tussen deze twee? Ik vind de aluminium er wel mooier uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 08:24
Die vifa staat in de laatste hobby-hifi.
Vergeet niet dat vifa in nederland een andere typecodering erop na houdt en er is een italiaanse site die alles mooi heeft uitgezocht:
http://www.audiokit.it/ITAENG/Altoparlanti/VIFA/Vifa.htm

de XT300 is dus de XT25TG-30/04
En nu had ik ff de d-s-t.com pagina erbij willen pakken, maar het lijkt erop dat die nu ff buiten gebruik is.
e XT300K is met een kunstof frontplaat, dus zoek dan op de d-s-t site ook het model met kunstof frontplaat uit. (volgens hobby-hifi maakt het klankmatig en meettechnisch bijna niks uit, dus daar hoef je het niet voor te laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook de kunstof frontplaat dat scheelt een berg geld, en de verschillen waren niet duidelijk hoorbaar. Daar zou ik dan langer voor moeten luisteren.

Seas: de textiel dome's van Seas zijn erg mooi. De metaldome's heb ik nog nooit gehoord, echter die van vifa bevielen me niet. De enige mooie metaldome die ik gehoord heb was die van Scan Speak.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 2111 op 13-05-2003 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@eul, als je zo doorgaat hebben we dez. tweeter + woofer, Dat wordt aardig wat compititie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Met alleen dezelfde speaker-units ben je er nog niet...

Dan moet er ook nog een goed ontwerp mee gemaakt worden ;) ;)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82357 schreef op 12 May 2003 @ 20:44:
@eul, als je zo doorgaat hebben we dez. tweeter + woofer, Dat wordt aardig wat compititie >:)
Ik heb gezegd dat ik voor de CSX-176 T ga omdat jij al voor de HDS-182 gaat (niet dat 1 van de twee minder presteerd in mijn ogen, maar ze hebben toch allebij evenveel voor als nadelen t.o.v. elkaar).

En idd, daarbij kunnen we ook nog voor een totaal verschillend ontwerp en wisselfilter kiezen. Zo houden we het een beetje spannend ;)

Zo iets dacht ik ook al, ik vind de aluminium wel mooier maar me gevoel zegt textiel (of ringradiator >:) :p ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, stevige competitie merk ik al. Ik zit nog te dubben of ik een volledig 12 db filter ga maken of alleen de tweeter filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Wekkel: Wil je echt voor de meest cheapest speaker gaan oid? ;) ;)

Ik ga binnenkort met Lampje eens kijken of LspCad ook werkt voor full-range speakers ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wekkel schreef op 12 mei 2003 @ 22:38:
Hmm, stevige competitie merk ik al. Ik zit nog te dubben of ik een volledig 12 db filter ga maken of alleen de tweeter filter.
Filter gewoon de woofer 1e orde en de tweeter 2e orde. Denk dat daar best aardige resultaten mee te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat is wel een idee, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die constructie wel vaker gezien, je krijgt dan een mooie dip (met alleen 1e orde is het lastig om een mooi x-over punt te maken) rond je cross-over zodat de overname netjes verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Volgende week bestel ik mijn units. De week daarop hopelijk de eerste bouwpics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Let wel op fase verschillen als je verschillende ordes filters aan elkaar gaat knopen.
Btw. voor de mensen die (nog) niet de beschikking hebben over bv. LspCAD st. kun je hier een spreadshead halen met een heel hoop filters en netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 21:29
Hmm

ik heb hier nog een pcv pijp liggen van 125 mm in doorsnee. Alleen weet ik niet hoe je hier mee kan rekenen. Heeft iemand misschien een id??

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Anoniem: 82357 schreef op 13 May 2003 @ 11:08:
Let wel op fase verschillen als je verschillende ordes filters aan elkaar gaat knopen.
Aansluiten en ook even omgepoold luisteren. De beste van deze twee kies ik. Het moet niet al te wetenschappelijk worden :D

Om wetenschappelijke mensen die heilzaam naar allerhande grafiekjes kijken om de tuin te leiden, neem ik uiteraard een vervalste lspcad tekening mee naar de meeting :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wekkel schreef op 13 May 2003 @ 12:23:
Om wetenschappelijke mensen die heilzaam naar allerhande grafiekjes kijken om de tuin te leiden, neem ik uiteraard een vervalste lspcad tekening mee naar de meeting :7
Als we idd de meeting bij speaker&co kunnen houden, gaan we natuurlijk jouw speakers als eerste testen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is onwetenheid zaligmakend.

Wetenschappelijke mensen die heilzaam naar allerhande grafiekjes kijken zullen minder snel tevreden zijn (zoals ik af en toe :/) als de "onwetende" of degene die gewoon schijt hebben aan die lijntjes in die tabelletjes.

Het voordeel van de wetenschappelijke manier is dat je altijd streeft naar verbetering, en dat is weer een goede eigenschap (denk ik) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat klinkt weer als een diskwalificatie van mijn eigen gehoor. Met meetmicrofoon gaat het goed, met het 'fingerspitzengefuhl' niet? Ik ga een mij ernstig onbekende manier van ontwerpen gebruiken, dus met een redelijke bas ben ik al meer dan tevreden. Als ook de rest nog een beetje meedoet, gaat het wel leuk worden. Even een paar minuten in de hall of fame, totdat de toppers na mij komen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wekkel schreef op 13 mei 2003 @ 14:04:
Even een paar minuten in de hall of fame, totdat de toppers na mij komen ;(
Ik dacht dat je iedereen een poepje zou laten ruiken (niet letterlijk PLEEZZZ) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik vrees dat dat alleen onder de noemer 'voorpret' valt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ik heb de units binnen, goed verpakt en goed verzonden vanuit Duitsland...

Ik moet zeggen: ze zien er in het echt nog beter uit dan op het plaatje...

Nu moet ik alleen nog de Le-waarde hebben van de speaker... Iemand een idee waar ik die vandaan kan halen? In de datasheet staat het niet... Of kan dit berekend worden uit andere T/S parameters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien dat dit te berekenen is, maar dat zal LspCAD oid dan wel voor je kunnen. Probeer dat dus even. Anders zou ik het even niet weten voor je :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84562

Hallo DIY bouwers, _/-\o_

Dit is mijn eerste bericht op dit forum.
Ik heb wat vragen over de wedstrijd waar ik me voor heb opgegeven. (martin HSI)
Het budget is dat alleen besteedbaar voor de drivers en valt de rest er buiten?
De prijzen, geldt de prijs van de leverancier of de goedkoopste op internet?
De inhoud van de kast is dat de bruto of netto inhoud?
Is de prijs kwaliteit zeer belangrijk?
Waar wordt op beoordeelt : maximale geluidsdruk, freqentiebereik, lineairiteit,
fasegedrag, hoe beoordeel je kwaliteit, enz?

Groeten

Martin HSI 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Groeten is standaard ;) tweakers groeten elkaar altijd.
Het budget wordt gesteld voor alles wat geen MDF/Spaanplaat/Naaldhout/Zachthout, aansluitterminal of afwerking is.
Er wordt beoordeeld op afwerking en prijs/kwaliteit, ik denk dat er ook op frequentie bereik enz wordt beoordeeld, maar dat kan skef je vertellen.

En Welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Woei, ik heb alles klaargezet. Morgenochtend ga ik 2 boxen bouwen 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lampje schreef op 14 mei 2003 @ 00:15:
Woei, ik heb alles klaargezet. Morgenochtend ga ik 2 boxen bouwen 8-)
Je had de kasten toch al klaar, alleen de voorkant was toch nog los (aan de spanbanden / lijmklemmen te zien op je foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@skef, ja je kan Le berekenen door deze methode:

bereken eerst de impedantie in Ohm bij 10 kHz dan is Le:

Le= 1.592 * 10 totdemacht-5 wortel van m2 (in het quadraad) - Re2 (in het quadraad)

(hoe omslachtig kan je iets opschrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Anoniem: 2111 schreef op 14 May 2003 @ 08:12:
[...]

Je had de kasten toch al klaar, alleen de voorkant was toch nog los (aan de spanbanden / lijmklemmen te zien op je foto's)
Nee, ik had 1 prototype gemaakt. Vandaag ben ik bezig geweest de 2 "echte" luidprekers te maken.
En het ging niet helemaal lekker. Mijn proto-speaker liep gewoon echt lekker en had ik met een paar uurtjes helemaal in elkaar gezet. Maar ik ben vandaag de hele dag bezig geweest en heb alleen nog maar het hout gezaagd, frontjes gefreesd en 1 speaker in de klemmen staan (en ik heb het idee dat er iets scheef zit, erg vervelend, jammer dat ik het niet kan vinden...)

Terwijl ik had gepland om beide speakers vandaag te lijmen(lijm moet 4 uur drogen) en alvast met 1 speaker beginnen te schuren en een grondlaagje aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ik heb inmiddels de behuizingen gefreesd, en het MDF er binnenin gelijmd (het blijven tenslotte gewoon kant-en-klare kistjes).

De speakers passen er goed in, nu zit ik alleen nog met de bassreflex-poort... Ik heb dus niet een frees welke 33mm diep kan frezen, probleem dus...

Is het een optie om de B/R-poort aan de achterkant te zetten? Of geeft dit gigantisch veel problemen?

edit: Ik heb nu trouwens ook de Le waarde... Wat een mailtje wel niet kan doen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Skef op 14-05-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Volgens mij kan die B/R-poort gewoon aan de achterkant (ik heb meerdere fabrieks-speakers gezien met de poort aan de achterkant) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ik ook, maar beïnvloedt dit het geluid niet op een slechte manier? Ivm afstraling e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het beinvloed het geluid wel, maar niet op een slechte manier. Door de BR poort aan de 8erkant te zetten moet je wel opletten hoe je de speakers opsteld. Niet te dicht bij de muur enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Skef schreef op 14 mei 2003 @ 22:53:
Ik ook, maar beïnvloedt dit het geluid niet op een slechte manier? Ivm afstraling e.d.?
Dat hangt er maar vanaf. Soms word juist een poort aan de achterkant aangeprezen omdat daardoor minder verstorende middentonen door de poort de luisteraar bereiken. Soms wordt aan de voorkant aangeprezen zodat de energie van de middentonen ook nog door de poort kan worden weergegeven.

Als ze dicht tegen de wand aan komen te staan dan in elk geval aan de voorkant. Anders, tja, voor beide is wat te zeggen, kun je niet even testen en dan weer een gat dichtmaken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
BR aan de achterkant heeft als voordeel dat je niet zoveel middentonen uit je baspoort hebt lekken (ze lekken er wel uit, maar ze "buigen niet om" de speaker heen)

Maar je moet dan idd niet de speaker stijf tegen de muur zetten, dat gaat niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84562

Nou dat zijn al 6 pagina's met druk bouwende boxenbouwers.
Ik heb nog niet eens de luidsprekers op een rijtje.
Misschien de ringradiator van vifa met 2 x P13WH00-08, daar denk ik nu aan.
Nog maar even verder denken............ :Z

P.S. hoe krijg ik een plaatje aan de linkerkant?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 84562 op 14-05-2003 23:09 . Reden: was iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Waar links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84562 schreef op 14 May 2003 @ 23:07:
P.S. hoe krijg ik een plaatje aan de linkerkant?
In je profiel onder web-icons. Zie hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Ringradiators zijn erg favoriet, die staat bij mij ook op het programma. De keuze voor de tweeter ligt overigens nog niet vast. De Seas No Ferro 900 schijnt ook een geweldige tweeter te zijn die bovenmatig goed presteerd. Na enkele uitstekende referenties over de Peerless WA10 gelezen te hebben is deze trouwens ook nog niet geschrapt (uitvoering zonder ferrofluid).

De bas staat vast. Dat is een Peerless HDS 134 (zonder plug) geworden. Bij deze Peerless is het inderdaad beter om de uitvoering zonder phase plug te nemen.

Aangezien er veel vergelijkbare selecties (HDS 164?) zijn komt het dan nog aan op het kundig bouwen van de kast en op het ontwerpen van het filter.

De zware jongens hebben qua bas in ieder geval niet veel te duchten. Het F3 punt komt boven de 60Hz te liggen. Mede door de geringe inhoud van circa 5 liter.

Materiaal wordt berken multiplex, alhowel de baflle waarschijnlijk dubbel wordt uitgevoerd met een mdf.

Let de design competition begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik bestel mijn meuk volgende week :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik twijfel nog steeds over de tweeter :/
Textiel dome of aluminium dome jongens? Of beter ringradiator?
Misschien dat ik maar eens bij speaker & co langs ga om wat te luisteren, zover ze wat hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 22-06 09:28

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Voor mij staat de tweeter eigenlijk wel vast.
Qua basspeaker ben ik nog niet helemaal uit, of een W130S of een Peerless 16cm.
Zaterdag idd maar eens wat beluisteren bij Speakerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61284 schreef op 15 May 2003 @ 00:16:
Ik twijfel nog steeds over de tweeter :/
Textiel dome of aluminium dome jongens? Of beter ringradiator?
Misschien dat ik maar eens bij speaker & co langs ga om wat te luisteren, zover ze wat hebben staan...
Bij speaker&co kan je de vifa ringradiator, seas kt27 en een vifa metaldome (weet type nr niet) + de SS 9700 (a4 monitor) beluisteren. Wij kunnen niet zeggen wat jij mooi vind. Zelf heb ik de keuze vorig jaar al gemaakt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67555

de a4 monitor heeft de 9800 is een metaldome die ik erg goed vind klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67555 schreef op 15 May 2003 @ 14:56:
de a4 monitor heeft de 9800 is een metaldome die ik erg goed vind klinken
Helemaal gelijk het is idd de 9800 ik bedoel ook die metaldome, erg mooie tweeter idd. 9800 is een 9900 met ander voorplaat volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Anoniem: 2111 schreef op 15 mei 2003 @ 15:47:
[...]

Helemaal gelijk het is idd de 9800 ik bedoel ook die metaldome, erg mooie tweeter idd. 9800 is een 9900 met ander voorplaat volgens mij.
9700 is een 9900 met andere frontplaat. 9800 is een metaldome, de 9700/9900 zijn softdomes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die type nummers ook altijd, moet natuurlijk die 9700 zijn, zeg zelf net dat de 9800 de metaldome is :D

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 2111 op 16-05-2003 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genedefect
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02-2023
Hmm, ik denk dat ik de Clofis Model Bravox ga proberen te fixen :*) , €70 aan drivers per speaker. iemand ervaring met dat model? Liefst wil ik weten of er wel een beetje bass uit komt want zomaar een andere driver erin stoppen is geen optie toch? , ik heb de pdf van

http://www.clofis.nl/nl/zelfbouw/zelfbouw_seas.htm

ik vind zo'n zuilspeaker wel :Y) , maar vind dat met logitech z-560 wel wat weinig midden produceerd, maar dat is met deze wel opgelost.

beetje specsvan kast:

- afmetingen H x B x D 106,4 x 24,5 x 30,5 cm
- inhoud kast: 40 liter
- freq. bereik: 45- 20.000 Hz (- 3 dB)
- belastbaarheid: 70 W
- rendement: 87 dB/1W/1m
- impedantie: 8 ohm
- gewicht: 23 kg

Tweater:

SEAS 25TAC/D H535 alu. dome

Woofer:

Bravox 6FCSR

stek schreef op 04 januari 2003 @ 04:35..url
Sticking feathers up your butt does not make you a chicken...
Not finding it in search does not make you a nOOb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Genedefect,

Volgens mij is die bravox niet zo makkelijk te krijgen. Was dat niet een braziliaans merk? Ik kan me niet herinneren dat ik die ooit op een site ben tegengekomen 9hetgeen op zich niet zo veel zegt natuurlijk.

Welkom bij de contest
----------------

Hout is gekocht, geen MDF dit keer behalve voor frontdubbeling en verstevigingen.

Jaja Play, ik ga het denk ik toch proberen, mijn laminaat ideetje.

Dat wordt dus een hoop dunne plankjes rondbuigen en lijmen. Ik heb verschillende soorten dun triplex (meranti en berken) die gebogen worden. De luidspreker kast krijgt dan een beetje het idee zoals de Kef Q modellen. Het geeft wel wat praktische problemen maar uitdagingen zijn er om overwonnen te worden. Als het niks wordt kan ik altijd nog een rechte kast maken.

De BR poort wordt wel een probleem. Die moet waarschijnlijk aan de onderkant komen en de luidspreker dan op spikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk dat je dat gaat proberen, als ik voor een gebogen kast zou gaan dan zou ik dat toch met ingezaagd MDF doen. Al is het met multiplex natuurlijk ook goed te doen, kost je alleen mat meer tijd (+geld ;) ) Ik ben zeer beniewd wat je ervan gaat maken.

Je kan natuurlijk ook de schuine vorm niet helemaal naar achteren laten doorlopen. Dus gewoon nog een (kleine) rechte achterkant hebben, daar kan je dan je terminal en B-R buis in kwijt.
De buis aan de onderkant plaatsen kan nog wat problemen geven als je spikes niet lang genoeg zijn. In dat geval misschien een sleuf aan de voorkant, dit ziet er meestal wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

De schuine vorm loopt ook niet helemaal door naar achter. De achterwand wordt zo'n 57 mm breed. Dat is te weinig voor de poort als ik een 42 mm trompetpoort neem want de flens is 75 mm, Tenzij ik een stukje grijs PVC neem. Ik denk er nog over want ik zit zelfs met 42 mm al boven de 0.15 mach aan snelheid in de poort en een trompetpoort is daarom niet onverstandig.

Terminal kan ik ook niet kwijt (zelfs T75 niet) dus dat worden losse connectoren.

$$$ is geen issue, ze zijn al verkocht. Alleen denk ik dat ik moeite zal hebben om er afstand van te doen als ik bedenk wat voor moois ik ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

De 9800 is een waanzinnige tweeter!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Lampje/AVimg/752535/grondverf1.jpg
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

strak in de plamuur! ziet er mooi uit Lampje! wat voor afwerking krijgen ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi werk lampje, hard aan doorgwerkt :)

Beetje jammer alleen dat je rechter woofer scheef voorgeboord is, maar acht dat zal de geluidskwaliteit niet beinvloeden, waar ik wel flinke verwachtigen van heb, gezien je filter kunsten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Razorfist schreef op 17 mei 2003 @ 21:15:
[...]

strak in de plamuur! ziet er mooi uit Lampje! wat voor afwerking krijgen ze?
histor "zwartrood", mat.

Ik heb al geoefend op een plankje van 15x30cm (ik kan nl. niet verven :( ) en dat zag er wel aardig uit.
Anoniem: 50944 schreef op 17 mei 2003 @ 21:54:
Beetje jammer alleen dat je rechter woofer scheef voorgeboord is, maar acht dat zal de geluidskwaliteit niet beinvloeden
tjah, het was laat gisteravond en dat spikkeltje zag er toch echt uit als het stipje dat ik had gezet :P
(Ik heb niet scheef voorgeboord, maar 1 gat verkeerd geboord, dus gelukkig heb ik maar 1 extra gat, niet 4 :) )

Er moet nog wel veel aan gebeuren voordat ze echt glad zijn. En dat is wel nodig, heb ik gemerkt met mijn oefenplankje. Dus voordat ze rood zijn, zijn we zo anderhalve week verder (de grondverf moet frustrerend lang drogen :'( )

edit:
Dear Raymond,

It is available for downlaod a major update of Sample Champion (Vr. 3.0).
woohoo, nieuwe versie van mijn meetsoftware :9
En jah, ik heb er voor betaald (hence the email) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Raymond op 17-05-2003 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Zaag werk is gedaan. Damn wat een hoop plankjes, het lijkt wel een jigsaw puzzel. Front, bodem, top en achterwand dubbel uitgevoerd en dan een verticale brace en een horizontale brace in twee delen. Zijwanden worden 3*4mm gelamineerd.

Ik zal kijken of ik picjes kan maken en die online kan zetten.

Keuze voor de tweeter is gevallen. Vifa ringradiator, dus dat wordt een hevige competitie in dit segment.

Ik ga voor een lage crossover frequentie, de vifa kan dit redelijk goed hebben. Ik zit te denken aan 1500 Hz.

Een basic filter ontwerpen gaat nog wel, een attenuation of compensatie schakeling kom ik ook nog wel uit maar ik ben geen vonkentrekker van huis uit (fietsenmaker ;) van origine, daarna toch nog maar wat "kunde des bedrijfs" opgedaan)

Kortom, bij het ontwerp van het filter zou ik wat ondersteuning kunnen gebruiken want filterdesign is (nog) niet mijn sterkste kant. Ik heb de frequentiekarakteristieken bekeken en volgens mij zit ik met het crossover punt nog redelijk veilig mits ik een 12 db filter neem. Een standaard filter berekening is eenvoudig gemaakt maar ik heb het idee dat ik deze units dan te kort doe.

Wie heeft er ervaring met filterontwerp en is bereidwillig mij bij te staan in deze queeste naar goed geluid? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check je mailbox....
offtopic:
niets geheim voor de rest hoor... we kijken alleen of we op bepaalde punten effectief samen kunnen werken omdat onze projectjes wel wat op elkaar lijken

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 61284 op 19-05-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Ik ga vandeweek speakers (Tangband) bestellen bij Spectrumaudio in Duitsland. Is er misschien iemand die ook iets nodig heeft daar? De verzendkosten + overboekingskosten zijn samen een dikke 20 euro dus misschien dat we die kunnen delen ofzo ;)

Het adres is www.spectrumaudio.de

stuur ff een mailtje naar bart[at]razorfist.nl

[ Voor 1% gewijzigd door Blamm op 19-05-2003 16:08 . Reden: tiepvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Zo, weer terug uit Duitsland, en tot mijn grote vreugde waren mijn drivers er, dus ik heb gistermiddag even een kastje in elkaar getimmerd om te testen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5526/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5524/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5525/full.jpg

Zoals je kunt zien zit de BR poort nog aan de onderkant, als ik dit zo laat kan de front nog wat kleiner (30cm hoog ipv 35cm nu) Ik maak ook nog een testbox met woofer en tweeter beide in een aparte behuizing, als dat een beter geluid oplevert maak ik het zo, anders laat ik het lekker in 1 klein kastje.

Het geluid klinkt op zich helemaal niet verkeerd, ik mis alleen wat bas. Mijn oortjes zijn alleen wat verwend met 12" drivers, deze speaker is echter een stuk beter dan mijn draagbare radio, gisteravond een uurtje in bad gelegen met dit ding erbij (niet in het bad doh).

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zo te zien is dit de Tonsil GTC 13/40/1, toch? Ik gooi de bestelling er vanavond nog uit :Y)

Woei, eindelijk bouwpics (afgezien van Lampje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen pics, wel een opmerking: verven sucked bigtime!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Nee hoor verven gaat prima, je moet alleen wel Thinner gebruiken he :) anders gaat het inderdaad strepen/afbladderen etc.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Wat zou een D'apollito opstelling doen met BR+woofer ipv 2xwoofer?

Hiermee bedoel ik dus zo'n opstelling:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
-----------
|         | 
| woofer  |
|         | 
|         | 
|         | 
| tweeter | 
|         |
|         | 
|         | 
|  poort  |
|         | 
-----------

ik heb nog genoeg hout voor 2 proefboxen, alleen geen geld meer :P zou het de moeite zijn om het te testen of kan ik het direct wel uit mijn hoofd halen?

edit: mijn testspeakertje klinkt ondersteboven geplaatst in de kast ook best goed, dus met de poort naar boven (!). Zou ben kunnen komen door de koppeling met de kast, hij lijkt nu echt wat lager te gaan dan op pootjes.

Mag je bij de meting/beoordeling trouwens ook EQ'en? Zo nee dan bouw ik denk ik een kleine verzwakking in voor de tweeter (+-2dB) hij is me toch wat te fel vergeleken met de bas. Driver is inderdaad de tonsil 13/40/1

[ Voor 34% gewijzigd door MM op 19-05-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verfen; je doet het toch hopelijk wel met een rollertje??

Dat kan gewoon niet misgaan, steeds hetzelfde vlak overlappen en constant dunne laagjes over elkaar.
Hoef je in principe niet te verdunnen, ik heb genoeg MDF geverfd zo.
Met goed resultaat uiteraard ;)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
m.m schreef op 19 May 2003 @ 17:24:
Nee hoor verven gaat prima, je moet alleen wel Thinner gebruiken he :) anders gaat het inderdaad strepen/afbladderen etc.
Thinner om te ontvetten of om te verdunnen? Ik gebruik terpentine om mee te verdunnen en ammonia om mee te ontvetten. (ontvetten met terpentine is geen goed idee, heb ik gemerkt, het blijkt de verf weer op te lossen :+ )
Hydraulik-Phunk schreef op 19 May 2003 @ 17:50:
Verfen; je doet het toch hopelijk wel met een rollertje??
Gronden doe ik met een kwast, omdat dat toch elke keer weer wordt geschuurd. Aflakken doe ik idd met een rollertje. De man van de verfwinkel had me eerst een harig rollertje meegegeven, omdat dat het beste zou zijn. "Wel eerst even afspoelen met lauw water en dan ff met plakband eroverheen om de losse haren te verwijderen" Djeez, wat een kutding(het ding blijft haren!)!! Doe mij maar gewoon een schuimrollertje :)
Stof is altijd een probleem, ik heb niet echt de beschikking over een stofvrije ruimte. De verfwinkel dude raadde me de badkamer aan (op zich wel een goed idee), maar daar begin ik niet aan.

En dan is er nog de echte reden: Verven is een mega-vervelende klus!
m.m schreef op 19 May 2003 @ 17:30:
Wat zou een D'apollito opstelling doen met BR+woofer ipv 2xwoofer?
Het doet niks. De werking van een D'appolito opstelling is gebaseerd op het feit dat de afstraling in het vertikale vlak van het geluid verbeterd. Dat werkt uiteraard alleen als beide weergevers hetzelfde frequentiegebied weergeven. Een baspoort zal bar weinig doen boven 100hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M.M, das ook geen d'appolito opstelling dan he, ik zie trouwens een hoop gesmijt met de naam d'appolito, maar wat mij bijstaat is dat daar toch echt wel wat meer factoren bijhoren. ;)

Zo gaat hij uit van een optimum van 2x een 130mm Chassis, parrallel aangesloten en gefilterd met 18db flanksteilheid (3e orde).

Ziijn ideeen zijn voortgevloeid uit de ideen van z'n collega dhr Siegfried Linkwitz, wat de Sub-Sat combi inhield. Joseph D'appolitto vond de gevoeligheid van de satalieten maar bagger dus zocht hij een manier om die te verhogen, 2e woofer erbij leverde afstralingsproblemen, dus had hij de befaamde D'appolito combi verzonnen.

Zo genoeg geschiedenis, nu heden, ik zit stiekem te spelen met het idee van een Tangband (11liter, F3 50hz) Misschien als ik de financiën nog in orde kan krijgen dat ik er nog aan begin, zal ik wel buiten de competitie houden, daarvan hebben we er al genoeg. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 19-05-2003 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De tweeter onder de woofer heeft voornamelijk zin (of is handig) bij bepalde filter toepassingen, dit heeft temaken met de ZDP referentie-as die dan naar boven is gericht (bij het X-over punt straalt de speaker zeg maar een beetje naar boven). Bij een eerste-orde filter met gelijke polariteit en een derde-orde bij tegengestelde polariteit is die ZDP referentie-as juist weer naar voren gekanteld ten gevolgen van het fase verschil tussen de hoog en laag doorlaat secties. Deze combinatie van kantelingen (speaker naar boven en het fase verschil in het filter naar beneden) kom je uit op een referentie-as van 0 graden (straalt dus recht naar voren).

Hiervan kun je dus alleen profiteren als je één van die 2 filters gebruikt, voor de rest is het volgens mij niet beter of slechter als andersom (zover ik weet).

Jeez, wat een compexe materie zeg... als je het eenmaal snapt is het niet zo moeilijk meer, maar voordat je het door hebt...
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt en anders kun je altijd nog gewoon luisteren (proberen dus) ;)

De afstand van de poort tot de driver en de diameter van de tunnel zijn maatgevend voor de tunnel resonanties, maar hiervoor zijn geen eenduidige richtlijnen. In het voorbeeld van Dickason hebben de grotere tunnels op korte afstand van de driver het minst last van tunnelresonaties, en kleine tunnels op wat grotere afstand wat minder. Dus als je voor klein gaat ( <7cm) is een grotere afstand niet erg (hoewel die tunnelresonanties nouwlijks waarneembaar zijn).

offtopic:
Don't ask me... ask Dickason (ik ben maar net begonnen in het wisselfilter hoofdstuk dus..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Pweww, de termen vliegen weer over het scherm. Gelukkig kom ik niet meer met mijn voeten van de vloer, de Ravelands zijn namelijk zojuist besteld :7 Kom maar op met die meuk!

Helaas is het totale kostenplaatje fors hoger dan alleen een paar units ;( Dag dag, '100-liter' project.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wekkel schreef op 19 May 2003 @ 20:57:
Pweww, de termen vliegen weer over het scherm. Gelukkig kom ik niet meer met mijn voeten van de vloer, de Ravelands zijn namelijk zojuist besteld :7 Kom maar op met die meuk!

Helaas is het totale kostenplaatje fors hoger dan alleen een paar units ;( Dag dag, '100-liter' project.. :(
Dan kan het alleen maar beter worden :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 22-06 09:28

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Als je maar onder die 80 euro blijft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Anoniem: 61284 schreef op 19 May 2003 @ 20:19:
De tweeter onder de woofer heeft voornamelijk zin (of is handig) bij bepalde filter toepassingen, dit heeft temaken met de ZDP referentie-as die dan naar boven is gericht (bij het X-over punt straalt de speaker zeg maar een beetje naar boven). Bij een eerste-orde filter met gelijke polariteit en een derde-orde bij tegengestelde polariteit is die ZDP referentie-as juist weer naar voren gekanteld ten gevolgen van het fase verschil tussen de hoog en laag doorlaat secties. Deze combinatie van kantelingen (speaker naar boven en het fase verschil in het filter naar beneden) kom je uit op een referentie-as van 0 graden (straalt dus recht naar voren).

Hiervan kun je dus alleen profiteren als je één van die 2 filters gebruikt, voor de rest is het volgens mij niet beter of slechter als andersom (zover ik weet).

Jeez, wat een compexe materie zeg... als je het eenmaal snapt is het niet zo moeilijk meer, maar voordat je het door hebt...
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt en anders kun je altijd nog gewoon luisteren (proberen dus) ;)

De afstand van de poort tot de driver en de diameter van de tunnel zijn maatgevend voor de tunnel resonanties, maar hiervoor zijn geen eenduidige richtlijnen. In het voorbeeld van Dickason hebben de grotere tunnels op korte afstand van de driver het minst last van tunnelresonaties, en kleine tunnels op wat grotere afstand wat minder. Dus als je voor klein gaat ( <7cm) is een grotere afstand niet erg (hoewel die tunnelresonanties nouwlijks waarneembaar zijn).

offtopic:
Don't ask me... ask Dickason (ik ben maar net begonnen in het wisselfilter hoofdstuk dus..).
Ja dat snap ik wel (ongeveer) stond ook in het kookboek wat ik pas eens helemaal ben doorgeploegd :Y) en dan wel die van dickason he

Ik hoor geen echt verschil maar vond het er wel grappig uitzien, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Zo, speakertjes staan nu helemaal in de grondverf. Djeez, wat droogt dat spul agressief!! Nu kan je alle kwast aanzetten zien :(
Gelukkig valt het goed te schuren, dus dat poetsen we wel weg. Ik hoop dat deze laag voldoende is. Als dat niet zo is, overweeg ik om toch maar ff een spuitbusje met grondlak te halen, kwasten sucken. (lees: Ik kan niet verven)

edit: Net ff gebeld met een verhandel in zwolle. Ik kan met mijn busje verf langskomen en dan stoppen zij dat in een spuitbus :)
(En die spuitbussen staan onder extra hoge druk, waardoor je er net zo goed mee zou moeten kunnen spuiten als met een pistool+compressor)

[ Voor 28% gewijzigd door Raymond op 20-05-2003 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het betere werk! Hoop voor je dat dat wat meer mee zit Lampje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Coenen schreef op 20 May 2003 @ 09:09:
Als je maar onder die 80 euro blijft. :)
Qua units wel, maar in totaal helaas niet. Klemmetje erbij, weerstandjes, filteronderdelen, stukje snoer. Het loopt hard op op die manier ;( 95 harde euro's totaal ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Wekkel schreef op 20 mei 2003 @ 15:51:
[...]

Qua units wel, maar in totaal helaas niet. Klemmetje erbij, weerstandjes, filteronderdelen, stukje snoer. Het loopt hard op op die manier ;( 95 harde euro's totaal ;(
maar dat is per 2? of per stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lampje schreef op 20 mei 2003 @ 15:33:
edit: Net ff gebeld met een verhandel in zwolle. Ik kan met mijn busje verf langskomen en dan stoppen zij dat in een spuitbus :)
(En die spuitbussen staan onder extra hoge druk, waardoor je er net zo goed mee zou moeten kunnen spuiten als met een pistool+compressor)
Hé, je hebt toch iemand gevonden :)
Ik ben ook benieuwd naar dat adresje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Anoniem: 23375 schreef op 20 mei 2003 @ 16:22:
Ik ben ook benieuwd naar dat adresje ;)
Je kent ze wel: e.p. v/d Scheer aan de veerallee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Razorfist schreef op 20 May 2003 @ 15:54:
maar dat is per 2? of per stuk?
Per 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Mwah zit ik met 140E totaal voor 2 speakers niet eens zo heel erg veel boven, kijken of het het extra geld waard was :) Ik ga morgen eens een testboxje maken met een BR poort aan de voorkant, ik ben vandaag jarig dus ik heb weer geld om houtlijm te kopen (die was op ja :( ) :D

Lampje: Gefeliciteerd, maar je krijgt geen extra punten >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Raymond op 20-05-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ach, wat is een verhoging van 47% nou in euroland :z
:D

De ravelands moeten gewoon beuken. Als het echt misgaat, slam ik ze gewoon in mijn golfdeur met tweeter en filter en al >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VAN HARTE
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er iemand jarig?

LoL Lampje! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

hahaha.. leuke edit Lampje :P
Gefeliciteerd ;) Wat heb je gekregen? nieuwe speakers, zelf af te bouwen :P
antwoord maar niet.. dan gaan we nog verder offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
congratz! (wel taart meenemen op de meeting hè?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
En nog een post, maar dan weer on-topic:

Ook Geenius is al een behoorlijk eind, hier wat voortgangspics + quote uit dit topic op forum.hifi.nl:
Geenius schreef op 20 May 2003, 10:58 het volgende:
Gisteren een beetje aan het plakken geweest. De kast is van 18mm mdf, de massief houten plankjes ga ik erop plakken als ik de mdf romp in elkaar heb gezet. Samen met het massieve hout komt de totale wanddikte dan op 28mm.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~geenius/GOT_01.jpg
Nog even een detail van de opbouw mdf/bitumen/tapijttegel:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~geenius/GOT_02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

28mm voor zo'n klein kastje? ik hou het wel bij 18 :)

Dit heb ik trouwens gekregen (van een kennis)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5558/full.jpg
:P 750ml D3 daar kan ik nog wel ff mee vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
28mm voor zo'n klein kastje? ik hou het wel bij 18
Deze is ook 18, maar voor de sier komt er een laagje echt hout overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach voor een klein kastje maakt die paar mm extra wanddikte toch niet uit qua formaat. En dit hout had ie nog liggen zei hij :).
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste