American Express vraagbaak
Verwijderd
of is dit te veel werk ? of kost dit veel geld?
Verder kan je als vereneging of stichting ook mee doen aan de aktie want dan heb je ook een KvK nummer.
Hoe schrijf je je zo snel in bij kvk? En zit daar niet een hele papierwinkel aan vast?Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 13:03:
Zo net maar even ingeschreven bij kvk.
En abo aangevraagd, ben benieuwd
Ja kan dit inderdaadVerwijderd schreef op 06 May 2003 @ 13:55:
Verder kan je als vereniging of stichting ook mee doen aan de aktie want dan heb je ook een KvK nummer.
Om nou m'n mede-partner-in-crime dood te schieten lijkt me ook zo overdreven...Tussentijdse ontbinding van de Overeenkomst door Contractant is niet mogelijk tenzij er sprake is van overlijden van Contractant. Ingeval van overlijden van Contractant dient, tegelijk met de opzeggingsbrief, een kopie van de akte van overlijden aan debitel toegestuurd te worden.
Maar wat zou er gebeuren als ik per ongeluk "failliet" zou gaan en me liet uitschrijven bij de KVK? Zou debitel me dan nog aan de overeenkomst kunnen houden? Wordt zoiets niet aangegaan met het bedrijf (wat dan dus niet meer bestaat)?
majime-it.nl
Verwijderd
Aanvraagformulieren kan je alvast uitprinten en invullen van www.kvk.nl[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 06 May 2003 @ 14:15:
[...]
Hoe schrijf je je zo snel in bij kvk? En zit daar niet een hele papierwinkel aan vast?
Paspoort en afschrift giro of bank meenemen
medewerker van kvk heeft 30 minuten tijd om alles in te voeren
70 euro voor inschrijving en uitreksel en klaar is kees
Je moet er wel rekening mee houden dat een vereniging elk jaar een verslag enzo moet inleveren volgens mij.. maar dat weet ik niet zeker, daarom heb ik toen maar gekozen voor eenmanszaak.ludo schreef op 06 mei 2003 @ 14:30:
[...]
Ja kan dit inderdaadDan is het nl. een stukje eenvoudiger. Maar hoe zit het dan met de BTW? Die kun je dan niet terugvragen, of wel?
Nadeel alleen is dat je jaarlijks moet blijven betalen... anders had ik het ook allang gedaanVerwijderd schreef op 06 May 2003 @ 14:48:
[...]
Aanvraagformulieren kan je alvast uitprinten en invullen van www.kvk.nl
Paspoort en afschrift giro of bank meenemen
medewerker van kvk heeft 30 minuten tijd om alles in te voeren
70 euro voor inschrijving en uitreksel en klaar is kees
Verwijderd
die tv zal wel stoer staan op mijn kamertje ;P en 1800 euro voor die tv is niet veel
Zolang je een eenmansbedrijf of een VOF hebt, ben je altijd nog persoonlijk aansprakelijk. Je bedrijf kan wel failliet zijn, maar als er nog schuldeisers zijn die geld moeten hebben, komen ze het gewoon bij je halen (bijvoorbeeld 2 laptopjes en een plasma tvwatnou.com schreef op 06 May 2003 @ 14:44:
Voor de duidelijkheid even een stukje copy-pasta werk uit de algemene voorwaarden van Debitel:
[...]
Om nou m'n mede-partner-in-crime dood te schieten lijkt me ook zo overdreven...![]()
Maar wat zou er gebeuren als ik per ongeluk "failliet" zou gaan en me liet uitschrijven bij de KVK? Zou debitel me dan nog aan de overeenkomst kunnen houden? Wordt zoiets niet aangegaan met het bedrijf (wat dan dus niet meer bestaat)?
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
Ze kosten nieuw:Cutebritney schreef op 05 May 2003 @ 20:38:
[...]
Niet om het een of ander: Maar die telefoons raak je dus niet voor 120 euro per stuk kwijt. Nieuw zijn ze goedkoper te krijgen....
Maak er maar 60 euro/stuk van als je er niet al teveel gezeik mee wilt hebben.
Samsung A800 900/1800 (Dual-band) € 254,66 bij vivacom.nl Dus min 120 moet Zeker lukken.
Verwijderd
[spam]
Te koop: Samsung A800 voor maar 120 euro
[/spam]
Koffie en meer...
Hmmm, das balen! Al kón het eigenlijk ook niet anders... Nou ja, ik zie wel of ik er door kom, zoniet dan vraag ik er eerst 5 of 10 aanNet persoon van Gsmstunter aan de telefoon gehad, die vertelde dat Debitel waarschijnlijk wel iets selectiever te werk zal gaan als Telfort destijds. Dus de vingertjes zijn hier gekruist.....
Hmz, krijg net email van GSMstunter terug:
Hmz, ben toch benieuwd, anders neem ik er wel 5 of 10...Beste Rick,
Ik denk niet dat je er 15 abbonementen doorheen gaat krijgen aangezien debitel best wel strenge controles uitvoert.
Mischien dat 5 nog net gaat lukken maar ook dat kan ik niet garanderen.
Ik kan nog niets vertellen over het hoe of wat van uw eerdere aanvraag aangezien we nog geen reactie van debitel hebben gehad.
Bij de plasma zit inderdaad geen tuner.
Gil-galad: ik zou toch eerst ff afwachten! Beetje zonde om al die rotzooi over je heen te halen als blijkt dat je nog geen 5abo's kan afsluiten op 1 KvK met 1 werknemer. En trouwens, een KvK van 1 dag oud zullen ze ook wel liever niet hebben...
[ Voor 14% gewijzigd door Rickbv op 06-05-2003 15:50 ]
Verwijderd
Ik wil zelf wel die plasma kopen, alleen ik heb geen zin om dat hele gedoe te regelen. Lijkt me nogal veel tijd/moeite kosten, terwijl ik nog niet helemaal overtuigt ben van de goede uitvoering door GSMstunter (ook al zijn de verhalen op GoT qua uitlevering van producten goed).Masselink schreef op 06 May 2003 @ 15:43:
Iemand een Plasma scherm kopen voor Eur 1550 ?
Lijkt me komisch als er opeens veel Plasma tv's op Tweakers worden aangeboden.
|Specs|
Verwijderd
ik ben gevolmachtigd bij het bedrifj waar ik werk ( 18 werknemers). dan mag je het toch ook aanvragen?
Met 18 werknemers zal het wel lukken. Maar debitel vind het waarschijnlijk raar dat er opeens heel veel eenmanszaakjes 15 zakelijke abonnementen af willen sluitenVerwijderd schreef op 06 May 2003 @ 16:05:
zouden ze zo erg moeilijk doen dan...?
ik ben gevolmachtigd bij het bedrifj waar ik werk ( 18 werknemers). dan mag je het toch ook aanvragen?
Ik zit er toch sterk aan te denknen om ook maar eens een eenmanszaak op te richten!
Verwijderd
Of een vereneging /stichting is denk ik makkelijker ?
Heb dus gelijk nog 15abo's op een ander KvK aangevraagd, als het niet lukt kan ik altijd nog switchen naar 5 of 10. Alhoewel ik 5 niet echt de moeite vind om 2 jaar aan vast te zitten, al helemaal niet als ik daar een nieuwe zaak voor op moest richtenBeste rick,
Je kan als je afgewezen word inderdaad gewoon opnieuw een aanvraag doen met de zelfde kvk en dan met 5 abbo's.
Mvg
maar als iemand zich geroepen voelt mijn 3210 te vervangen voor een A800 tegen bovengenoemde prijs zal ik geen nee zeggen
Ik wil alleen de Ipaq en 15 telefoons....vandaarKorn21 schreef op 06 May 2003 @ 15:57:
[...]
Ik wil zelf wel die plasma kopen, alleen ik heb geen zin om dat hele gedoe te regelen. Lijkt me nogal veel tijd/moeite kosten, terwijl ik nog niet helemaal overtuigt ben van de goede uitvoering door GSMstunter (ook al zijn de verhalen op GoT qua uitlevering van producten goed).
Lijkt me komisch als er opeens veel Plasma tv's op Tweakers worden aangeboden.
Bovendien heb ik een Philips 92 CM Matchline met meubel.....
Koffie en meer...
Verwijderd
Wij geven Uw gegevens door aan debitel deze maakt een offerte voor u met de afspraken deze sturen wij naar u op tevens ontvangt u van ons een bevestiging er bij wat de gemaakte afspraken tussen GSMstunter en U zijn zoals het leveren van de goederen en de terug storting van de abonnementskosten. Dit gaat ongeveer 2 weken duren
Als het tegenzit weet je dus pas over 2 weken of je afgewezen bent, en dan is de actie al afgelopen.
We zien wel, niet geschoten is altijd mis.
(overigens gsmstunter zelf reageert ook op inet -> HIER
Ik hoop dus dat het me toch wel lukt, maar ik ben er wel een beetje bang voor.De acties lopen tot 15-05-2003 inderdaad,reserveren is helaas niet mogelijk.
Zodra wij de contracten binnen hebben sturen wij deze door naar debitel,zij gaan dan kijken of u kredietwaardig bent en of u genoeg personeel heeft voor een dergelijk aantal abbonementen af te sluiten.
Zodra zij alles goedkeuren krijgen wij het echte contract van hun terug,die krijgt u dan,dan tekent u deze en wij sturen het contract weer terug naar debitel.
Dus waneer wij de eerste keer het echte contract krijgen van debitel,bent u al goedgekeurd maar nog niet aangesloten,dat gebeurt pas waneer ze het contract weer ondertekend terug hebben.
En nogmaals, ik heb debitel gebeld en je kan zakelijk toch gewoon opzeggen, als je maar in één keer betaalt.
Kan ik misschien toch aan die laptops komen
En het betalings bewijs, is dat ook geldig als inschrijvings bewijs?
Verwijderd
Service van GSMstunter is trouwens wel verdriehonderdvoudigd, ik werd 15min nadat mijn 2e aanvraag ingediend was gebeld dat m'n KvK te oud was. Ook emails worden nu binnen 5 min beantwoord
[ Voor 13% gewijzigd door Rickbv op 06-05-2003 18:31 ]
Ik heb ook nog een kvk nummer van m'n pa, maar die heeft dat inmiddels opgezegd +/- 2 mnd geleden, volgens hem kon ik het wel proberen. Hoe oud mag zo'n nummer zijn?Rickbv schreef op 06 May 2003 @ 18:30:
Zelfde reden als cashdeals KPN/Orange Paul? Is Debitel dan fout (te hoge bonus), of de dealer, in dit geval GSMstunter? Ben wel bang dat het helaas toch niet door zal gaan, 15abo's met 1 werknemer![]()
Service van GSMstunter is trouwens wel verdriehonderdvoudigd, ik werd 15min nadat mijn 2e aanvraag ingediend was gebeld dat m'n KvK te oud was. Ook emails worden nu binnen 5 min beantwoord![]()
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
- Samsung S300 - € 475,-
- Samsung V200 - € 541,-
- Samsung A800 - € 247,-
- Acer Aspire 1304XC, AMD Athlon XP 1800+, 14TFT, 256MB RAM, 20GB HDD, DVD&CDRW - € 927,-
- Samsung Plasma 42" - €4400,-
- Compaq Ipaq 3950 - € 412,-
- Nokia 7210 - € 284,-
- Nokia 3310 - € 88,-
- Nokia 6310i - € 279,-
[ Voor 2% gewijzigd door reuzekind op 06-05-2003 19:23 . Reden: V200 was bij gsmstunter.nl ook verkrijgbaar. ]
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Verwijderd
Een vereniging zou wel werken
Met 5 keer nokia 3310 en 3 keer Compaq 3950.
Als ik meer weet omtrent mijn aanvraag laat ik het jullie uiteraard weten.
Als ik afgewezen wordt dan weet ik niet of ik nog wel verder ga. Die aanbiedingen met 5abo's trekken me sowieso niet echt (2jarig contract + 600euro ex btw). Das teveel rompslomp voor die paar euro. Dan blijven er nog de aanbiedingen over met 10abo's over, die zijn opzich ook nog wel redelijk doenbaar
Mwah ligt deraan wat jij voor idee hebt bij een paar euro.Rickbv schreef op 06 May 2003 @ 20:35:
Die aanbiedingen met 5abo's trekken me sowieso niet echt (2jarig contract + 600euro ex btw). Das teveel rompslomp voor die paar euro.
En natuurlijk gelijk proberen abo's op te zeggen
Maargoed we zien wel, ben ook benieuwd en hopelijk accepteren ze me
Waarom zou je je abbo's willen opzeggen? Je betaald toch al voor 2 jaar. Volgens mij ga je een contract aan voor die tijd, dus moet je die ook betalen. Je kan dus net zo goed de kaartjes door midden knippen en zorgen dat je ze op tijd op zegt. Levert je nu alleen maar erg veel gedoe op als je ze op wilt zeggen.Bobbert schreef op 06 May 2003 @ 20:49:
[...]
Mwah ligt deraan wat jij voor idee hebt bij een paar euro.
En natuurlijk gelijk proberen abo's op te zeggendus hopelijk geen 2 jaar.
Ceci n'est pas une signature!
Verwijderd
Eenmanszaak
Er kunnen meer mensen werkzaam zijn in uw bedrijf, maar u bent de enige eigenaar. Als eigenaar heeft u recht op de winst die uw bedrijf maakt.
Belastingen
Over de winst betaalt u inkomstenbelasting. Onder een aantal voorwaarden hebt u recht op zelfstandigenaftrek, startersaftrek en dergelijke. Meer informatie hierover vindt u bij het onderwerp inkomstenbelasting.
Aansprakelijkheid
Er is geen verschil tussen uw zakelijk en uw privé-vermogen. Maakt u zakelijke schulden, dan kunnen de schuldeisers eisen dat u deze uit uw privé-vermogen afbetaalt. Maakt u privé schulden, dan kunnen uw schuldeisers aanspraak maken op uw zakelijk vermogen.
Bent u getrouwd in gemeenschap van goederen, dan kan ook het vermogen van uw partner worden aangesproken door schuldeisers. Door huwelijkse voorwaarden aan te gaan, blijft het privé-vermogen van uw partner geheel of gedeeltelijk buiten de zakelijke aansprakelijkheid.
Bent u getrouwd in gemeenschap van goederen? Dan kunt u alsnog huwelijkse voorwaarden aangaan. Informatie daarover krijgt u bij een notaris.
Het inschrijven bij de kvk is zo gepiept... maar dan komt de rest (waar je in eerste instantie geen weet van had).Belastingen
BTW (omzetbelasting)
Inkomstenbelasting
Loonbelasting
Vennootschapsbelasting
Ohja voordat ik het vergeet. Mensen die nu een kvk aanvragen, zullen er waarschijnlijk toch niet doorkomen, want een kredietcheck hangt ook samen met de leeftijd van je bedrijf.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 21:00 ]
En wat als debitel na een paar maanden opeens de prijs verhoogt (ja dit mag debitel zomaar doen, kijk maar in hun voorwaarden)? Dan kost het je dus toch meer geld dan je eigenlijk bedacht had. Het is dus 'safer' om die contracten meteen op te zeggen als je ze niet gebruikt. Je zult dan gewoon in één keer al het abonnementsgeld moeten betalen...vehpol schreef op 06 mei 2003 @ 20:56:
[...]
Waarom zou je je abbo's willen opzeggen? Je betaald toch al voor 2 jaar. Volgens mij ga je een contract aan voor die tijd, dus moet je die ook betalen. Je kan dus net zo goed de kaartjes door midden knippen en zorgen dat je ze op tijd op zegt. Levert je nu alleen maar erg veel gedoe op als je ze op wilt zeggen.
[ Voor 12% gewijzigd door ludo op 06-05-2003 21:01 ]
Nou ja, zo reken ik bij die 5abo's:Bobbert schreef op 06 mei 2003 @ 20:49:
[...]
Mwah ligt deraan wat jij voor idee hebt bij een paar euro.
En natuurlijk gelijk proberen abo's op te zeggendus hopelijk geen 2 jaar.
kosten
-714euro
-2 jaar administratief werk
levert op
-5x 50euro = 250euro Nokia 3310
-3x 250euro = 750euro Ipaq 3950
winst
250 + 750 - 714 = 286euro
Voor dat bedrag wil ik eigenlijk geen 2jarig abo hebben en risico op prijsverhogingen lopen...
Wat bedoel je precies met opzeggen trouwens? Is dat afkopen (je schiet er in feite niks mee op, behalve geen 2 jarige administratie bijhouden), of proberen een gat in de Algemene Voorwaarden te vinden? Dat laatste gaat niet lukken denk...
Maar kijk wat ik nu weer in m'n mailbox vond:
Gsmstunter begint zelfs klantvriendelijk te worden!!! Ze zijn er echt ontzettend op vooruit gegaanGeachte *Rickbv,
Bedankt voor uw bestelling!
Bij deze laten we u weten dat wij uw aanvraag ontvangen hebben. De aanvraag wordt met de volgende gegevens verwerkt:
Toestel: Nokia 15x3310
Contract: KPN Business
Deze zal nu door Debitel in behandeling genomen worden.
Zodra u door Debitel aangesloten bent ontvangt u van ons nog een bevestiging, en wordt uw bestelling zo snel mogelijk verstuurd. Bij opmerkingen en/of vragen kunt u mailen naar aanvragen@gsmstunter.nl
Met vriendelijke groet,
GSMstunter
Alexander: m'n eerste bedrijf (heb ik plasma op besteld) bestaat sinds 01-01-03, m'n tweede bedrijf (heb ik 15 7210's op besteld) bestaat sinds 1993. Dus ik hoop maar dat het 2e bedrijf wel goedgekeurd wordt
Een KvK zou ik hier echter nooit voor aanvragen
Afkopen ja, geen 2 jaar rompeslomp. Dus in 2 maanden zoveel als jij zegt of iets meer verdienen vind ik toch niet slecht.Rickbv schreef op 06 May 2003 @ 21:06:
Wat bedoel je precies met opzeggen trouwens? Is dat afkopen (je schiet er in feite niks mee op, behalve geen 2 jarige administratie bijhouden), of proberen een gat in de Algemene Voorwaarden te vinden? Dat laatste gaat niet lukken denk...
Bedrijf is helaas niet van mij maar heb de baas al een mailtje gestuurd. Heb wel het idee dat er interesse is. Dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Bobbert: ik heb alles nog eens na gerekend, met de volgende resultaten:
-als je de aanbieding met 5x 7210 en 1 ipaq neemt, maak je ~ 536euro winst
-als je de aanbieding met 5x 3310 en 3 ipaq neemt, maak je ~ 286euro winst
-als je de aanbieding met 5x 6310 en 1 ipaq neemt, maak je ~ 536euro winst
-als je de aanbieding met 3x A800, 1x S300 en 1x V200 neemt, maak je ~ 410euro winst
Dan zou ik persoonlijk dus voor de 7210's of 6310i's gaan
[ Voor 10% gewijzigd door Rickbv op 06-05-2003 23:16 ]
Maar kheb zelf der ook goed naar gekeken hoor
We zien het allemaal vanzelf wel kga in de loop van de week even alles uitprinten, en vrijdag of maandag heb ik beschikking over een fax dus dan fax ik alles door.
Wat voor prijzen heb je dan genomen voor de 7210's of de 6310i's ?? Kijk, want ik zit nu eigenlijk dat m'n 3210 nu echt kapot aan het gaan is (bijna 2 jaar gedaan met 3/4 schermRickbv schreef op 06 mei 2003 @ 23:15:
wAizz: tegen die tijd komt er meer dan genoeg aanbod lijkt me
Bobbert: ik heb alles nog eens na gerekend, met de volgende resultaten:
-als je de aanbieding met 5x 7210 en 1 ipaq neemt, maak je ~ 536euro winst
-als je de aanbieding met 5x 3310 en 3 ipaq neemt, maak je ~ 286euro winst
-als je de aanbieding met 5x 6310 en 1 ipaq neemt, maak je ~ 536euro winst
-als je de aanbieding met 3x A800, 1x S300 en 1x V200 neemt, maak je ~ 410euro winst
Dan zou ik persoonlijk dus voor de 7210's of 6310i's gaan
Dan zou mij die 7210 bijna 300 euro kosten, vandaar dat ik wel benieuwd was wat jij voor zo'n losse 7210 hebt berekend.
Alleen weet ik niet of dat Debitel mij nog accepteert, ik was een keer zo dom geweest om het geld naar een verkeerde rekening over te maken wat resulteerde in een blokkering, oftewel ik weet niet hoe het met mijn kredietwaardigheid gesteld is.
[ Voor 3% gewijzigd door Toewan op 06-05-2003 23:35 ]
voor een losse 7210 heb ik 200euro gerekend, nieuw prijs = ~320euro
weet niet of het de goede prijzen zijn, maar hoe lager de prijs, des te sneller zijn ze weg
Die prijzen krijg je er wel voor. Ik heb zelfs nog 250€ gekregen voor een T68i die ik laatst verkocht (ook nieuw uit abbonements verlenging).Rickbv schreef op 06 May 2003 @ 23:49:
Voor een losse 6310i heb ik 200euro gerekend, nieuw prijs = ~290euro
voor een losse 7210 heb ik 200euro gerekend, nieuw prijs = ~320euro
weet niet of het de goede prijzen zijn, maar hoe lager de prijs, des te sneller zijn ze weg
|Specs|
Verwijderd
-Debitel vind alles best, dan vind ik het ook prima
-Debitel gaat iedereen die niet genoeg werknemers in dienst heeft weigeren, zou jammer zijn...
-Debitel verbiedt deze actie verder, maar laat de lopende aanvragen lopen
-Debitel wijst alle aanvragen af, en iedereen die spul gekregen heeft moet dat via clawback oid terug geven. Das minder, maar dan pleegt OF gsmstunter OF debitel contactsbreuk, en daar moet toch wel onderuit te komen zijn...
Een combinatie van deze is natuurlijk ook mogelijk. Maar ik denk dat GSMstunter meer last hier van krijgt dan de klant
webOS all the way!
Wat voor nare dingen kunnen er dan gebeuren als je je kvk nummer alleen hiervoor gebruikt? Want ik zie niks staan waar ik zo bang van zou worden.Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 20:57:
Ohhh man... sommige denken echt dat het aanvragen van een inschrijving in het handelsregister te vergelijken is met een abo nemen op de Donald Duck. Ik heb echt medelijden met diegenen (maarja ze maken het er zelf naar):
[...]
[...]
Het inschrijven bij de kvk is zo gepiept... maar dan komt de rest (waar je in eerste instantie geen weet van had).
Ohja voordat ik het vergeet. Mensen die nu een kvk aanvragen, zullen er waarschijnlijk toch niet doorkomen, want een kredietcheck hangt ook samen met de leeftijd van je bedrijf.
Het risico bestaat dat je bedrijf failliet verklaard wordt, en daarbij kan het nog eens gebeuren dat je persoonlijk ook failliet wordt verklaard, en daar zou ik wat minder blij van worden. Met alle gevolge vandien; Openbare verkopingen etc.Oscar Mopperkont schreef op 07 mei 2003 @ 09:16:
[...]
Wat voor nare dingen kunnen er dan gebeuren als je je kvk nummer alleen hiervoor gebruikt? Want ik zie niks staan waar ik zo bang van zou worden.
Verwijderd
Je moet je binnen een maand (geloof ik wat bij ons was) aanmelden bij de belastingdienst... Aan de hand van je omzet (nul??) moet je BTW-afgifte opgeven. Dat gebeurd meestal per kwartaal. Dat MOET je invullen ook als je 0 euro BTW hebt af te staan.Oscar Mopperkont schreef op 07 mei 2003 @ 09:16:
[...]
Wat voor nare dingen kunnen er dan gebeuren als je je kvk nummer alleen hiervoor gebruikt? Want ik zie niks staan waar ik zo bang van zou worden.
Als je dan continue BTW terugvraagt gaat er bij de belastingdienst een lampie branden.
Ook komen ze bij starters langs binnen 3 jaar. Bij mij is het de afgelopen twee jaar (bijna) nog niet gebeurd.
Daarnaast moet je jaarlijks KVK betalen voor de inschrijving.
Daarnaast heb je te maken met administratie: jaarrekeningen / Winst-verlies
Daarnaast je verzekeringen: HE U BENT ONDERNEMER??? payen bij u ziekenfonds aub. (12,50 euro geloof ik per jaar) maar dan komt de belastingdienst om de hoek zetten "Wilt u even betalen. U zit bij het ziekenfonds... mogen wij een bepaalde marge van u ?"
En ga maar door... inschrijven is zo gebeurd... maar dat is pas het begin.
Als je een bedrijfje start, ga je er 100% voor en niet om met een actie mee te doen.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 09:59 ]
Verwijderd
is al vaker krediet ondezoek gedaan, dat is goed gekomen.
maar jah. of ze geloven dat ik 15 man in dienst heb.
vind het beetje riskant om 2 aanvragen tegelijk te versturen.
zal toch wel afgewezen worden.
maar jah, dit klinkt te mooi om waar te zijn, en als het goed gaat dan zal het de laaste keer zijn, want uit bovenstaande berichten blijkt dat de constructie die gsmstunter gebruikt niet helemaal correct is.
Het kan toch alleen failliet verklaardd worden als er twee crediteuren zijn die een aanvraag doen? Wanneer gebeurd dat, als je ze niet kunt betalen. Zolang je je rekeningen aan Debitel kunt betalen is alles toch in kannen en kruiken?reuzekind schreef op 07 mei 2003 @ 09:24:
[...]
Het risico bestaat dat je bedrijf failliet verklaard wordt, en daarbij kan het nog eens gebeuren dat je persoonlijk ook failliet wordt verklaard, en daar zou ik wat minder blij van worden. Met alle gevolge vandien; Openbare verkopingen etc.
Kun je trouwens niet vrijwel direct nadat je je abo's hebt gekregen je bedrijf opheffen en debitel gewoon in 1 keer hun geld geven?
Verwijderd
- Bij belastingaangifte vullen we dus overal 0 in geen winst geen verlies en geenVerwijderd schreef op 07 May 2003 @ 09:54:
[...]
Je moet je binnen een maand (geloof ik wat bij ons was) aanmelden bij de belastingdienst... Aan de hand van je omzet (nul??) moet je BTW-afgifte opgeven. Dat gebeurd meestal per kwartaal. Dat MOET je invullen ook als je 0 euro BTW hebt af te staan.
Als je dan continue BTW terugvraagt gaat er bij de belastingdienst een lampie branden.
Ook komen ze bij starters langs binnen 3 jaar. Bij mij is het de afgelopen twee jaar (bijna) nog niet gebeurd.
Daarnaast moet je jaarlijks KVK betalen voor de inschrijving.
Daarnaast heb je te maken met administratie: jaarrekeningen / Winst-verlies
Daarnaast je verzekeringen: HE U BENT ONDERNEMER??? payen bij u ziekenfonds aub. (12,50 euro geloof ik per jaar) maar dan komt de belastingdienst om de hoek zetten "Wilt u even betalen. U zit bij het ziekenfonds... mogen wij een bepaalde marge van u ?"
En ga maar door... inschrijven is zo gebeurd... maar dat is pas het begin.
Als je een bedrijfje start, ga je er 100% voor en niet om met een actie mee te doen.
omzet.
- BTW gaan we dus helemaal niet terugvragen.
- kvk bijdrage hopen we zo weer terug te verdienen door deze gsm aanbieding
- Ben al particulier verzekerd via mijn eigen werkgever
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 10:55 ]
Hoedanook is het verder echt enorm dom zoals er hier over inschrijven bij KvK wordt gepraat, dat is echt niet een kwestie van 'even' doen. je zet een hele zaak op je eigen naam!! Als je minderjarig bent (wat ik zwaar vermoed gezien het niveau van de reacties hiero) vraag ik me af of het je wel lukt. zo ja, dan zijn je ouders aansprakelijk voor jouw doen, lekker is dat.
Overigens als later blijkt dat gsmstunter deze actie doet onder valse voorwaarden of tegen de regels van debitel dan zal debitel waarschijnlijk de geleden 'verliezen' met terugwerkende kracht terugvorderen van gsmstunter.nl dat overleven ze wellicht niet.
WAT NOU ALS GSMSTUNTER OVER 1 MAAND FAILLIET GAAT DAARDOOR??? (of om welke andere reden dan ook) kun je dus echt wel fluiten naar je cash-back en levering terwijl je wel betaald hebt omdat er al een contract bestaat....
denk dus even na mensen, al die hebberigheid kan je nog duur te komen staan. een auto stelen en verkopen zal wellicht meer opleveren in een nog kortere tijd!
Verwijderd
Debitel geeft in ieder geval een bepaalde cash-back aan gsm-stunter voor de afgesloten abonnementen. Blijkbaar heeft gsm-stunter de vrije hand in welke vorm ze deze cash-back aan de klanten terug geven.
Dan nog, als je de handel doorverkoopt dan verkoop je dus eigendommen van de zaak en moet je daar dus wel degelijk BTW opgave over doen. dit wordt ook gezien als omzet en de winst die je maakt als winst. zo eenvoudig ligt het dus niet. belastingsfraude is niet echt iets waar je mee te maken wilt hebben denk ik zo. en, je moet ook nog eens elke maand die abo's betalen, 2 jaar lang! ..vanaf je 'bedrijf' dus.
[ Voor 8% gewijzigd door BuG2FiX op 07-05-2003 11:15 ]
gaan ze die plasma schermen per post afleveren ? ik zie de postbode al slepen...
... Wij geven Uw gegevens door aan debitel deze maakt een offerte voor u met de afspraken
deze sturen wij naar u op tevens ontvangt u van ons een bevestiging er bij wat de gemaakte afspraken tussen GSMstunter en U zijn zoals het leveren van de goederen en de terugstorting van de abonnementskosten. Dit gaat ongeveer 2 weken duren. Als wij dan alles getekend terug hebben ontvangen wordt alles binnen een paar dagen aangesloten en wij zullen de goederen zo snel mogelijk bij u laten afleveren.
Als Debitel niet akkoord gaat met deze actie, krijg je dus simpelweg geen offerte en gaat het feest niet door.
Verwijderd
Daar heb je een zeer goed punt. dan ga je dus mooi voor 3781,25 de boot in.BuG2FiX schreef op 07 May 2003 @ 10:46:
WAT NOU ALS GSMSTUNTER OVER 1 MAAND FAILLIET GAAT DAARDOOR??? (of om welke andere reden dan ook) kun je dus echt wel fluiten naar je cash-back en levering terwijl je wel betaald hebt omdat er al een contract bestaat....
denk dus even na mensen, al die hebberigheid kan je nog duur te komen staan. een auto stelen en verkopen zal wellicht meer opleveren in een nog kortere tijd!
oké wat minder want je kunt de boel nog verkopen. maar daar red je het niet mee.
Als je een plasma scherm koopt bij www.plastuit.nl en je betaalt vooruit, dan loop je precies hetzelfde risico. Ook zij kunnen failliet gaan, en dan kun je ook fluiten naar je 5000euro.
Debitel moet gewoon gelijk bepalen of ze met iemand in zee gaan, en na de offerte kunnen ze niet opeens aankomen dat ze die klant opeens niet meer moeten en geen bonus uitkeren. Lijkt me weinig risico aan zitten eerlijk gezegd
Verwijderd
--------------------------------------------------------------------------------
BuG2FiX schreef op 07 May 2003 @ 10:46:
--------------------------------------------------------------------------------
Leuk dat verhaaltje, maar dat risico heb je ook bij gewone abonnementen met telefoon
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 14:32 ]
Verwijderd
Bedankt voor uw bestelling!
Bij deze laten we u weten dat wij uw aanvraag ontvangen hebben.
De aanvraag wordt met de volgende gegevens verwerkt:
Toestel: Nokia 15x3310
Contract: KPN Business
Deze zal nu door Debitel in behandeling genomen worden.
Zodra u door Debitel aangesloten bent ontvangt u van ons nog een bevestiging, en wordt uw bestelling zo snel mogelijk verstuurd.
Bij opmerkingen en/of vragen kunt u mailen naar aanvragen@gsmstunter.nl
Met vriendelijke groet,
GSMstunter
hehe ben benieuwd........
Let op: Voor eenmanszaken geldt dat Debitel hiervoor maximaal 3 abonnementen accepteert en deze aanbieding dus niet geldig is!
Mn aanvraag voor de laptops gaat dus niet door
Nou ja, was te verwachten
* Bobbert 2Super__Nerd schreef op 07 May 2003 @ 18:48:
Ik heb ze ff een mailtje gestuurd of ze geen aanbiedingen met 3 abbo's kunnen maken
druk der8er zetten mensen
Haha goeie zaakSuper__Nerd schreef op 07 May 2003 @ 18:48:
Ik heb ze ff een mailtje gestuurd of ze geen aanbiedingen met 3 abbo's kunnen maken
Verwijderd
Doe maar een actie met 3 Samsung telefoons,Ipaq ofzo.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 19:52 ]
Verwijderd
Daar moet je wel op letten. Voor ondernemers gelden qua verzekeringen namelijk andere regels dan voor mensen in loondienst. Je inkomen wordt genomen als het gemiddelde over 3 jaren voorafgaande aan het jaar waarover de aangifte gaat (of iets dergelijks).Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 10:45:- Ben al particulier verzekerd via mijn eigen werkgever
Het kan dus zijn dat je volgens de belastingdienst ziekenfonds verzekerd moet zijn, terwijl je volgens je werkgever particulier verzekerd moet zijn.
Als je hier niet goed op let dan krijg je dus vrolijk na zo'n jaar een aanslag voor ziekenfondspremie van een paar 1000 Euro terwijl je niet eens ziekenfonds verzekerd bent geweest (en die moet je dus in principe echt wel betalen!)
Al met al kan zoiets een dure grap worden (en het is zowiezo een hele papierwinkel en uitgezoek om dat goed te regelen of daar weer onderuit te komen)...
Bezwaarbrief geschreven etc maar geen resultaat.. Moest toch echt de premie betalen (dubbel dus eigenlijk)..
Toch vind ik het eigenlijk niet eerlijk. Een eenmanszaak is toch ook gewoon een onderneming? Kan makkelijk tientallen werknemers hebben, en is net zo 'zakelijk' als een BV/VOF/NV dat is.
En ik vind het eigenlijk nog vreemder dat GSMstunter deze actie dan door laat gaan. GSMstunter staat niet echt bekend als betrouwbaar, eerder als 'goedkoop'. Het bedrijfsleven waar ze nu op targetten is duidelijk van een heel andere kant, deze kijken niet naar de goedkoopste oid. Ze hebben dus eigenlijk een doelgroep die juist NIET mee mag doen aan deze actie... Niet optimaal zou ik zeggen
Nou ja, we zien wel wat er gaat gebeuren. Ik vind het echter niet reeel om voor 3 abonnementen 2 jaar met administratie te zitten enzo. Met 5 abo's vond ik het de moeite al niet, laat staan met 3
Het klopt wel dat een eenmansbedrijf tientallen werknemers KAN hebben, maar in de praktijk zullen er daar maar weinig van zijn; het is belastingtechnisch nu eenmaal erg onvoordelig om dan niet over te stappen op VOF of BV...Rickbv schreef op 07 May 2003 @ 22:04:
Nou ja, we kunnen het wel vergeten denk... Er zijn afspraken gemaakt met Debitel zo te zien, en alle eenmanszaken die zich nu aangemeld hebben worden waarschijnlijk ook gecapt op 3 aansluitingen.
Toch vind ik het eigenlijk niet eerlijk. Een eenmanszaak is toch ook gewoon een onderneming? Kan makkelijk tientallen werknemers hebben, en is net zo 'zakelijk' als een BV/VOF/NV dat is.
En ik vind het eigenlijk nog vreemder dat GSMstunter deze actie dan door laat gaan. GSMstunter staat niet echt bekend als betrouwbaar, eerder als 'goedkoop'. Het bedrijfsleven waar ze nu op targetten is duidelijk van een heel andere kant, deze kijken niet naar de goedkoopste oid. Ze hebben dus eigenlijk een doelgroep die juist NIET mee mag doen aan deze actie... Niet optimaal zou ik zeggen
Nou ja, we zien wel wat er gaat gebeuren. Ik vind het echter niet reeel om voor 3 abonnementen 2 jaar met administratie te zitten enzo. Met 5 abo's vond ik het de moeite al niet, laat staan met 3
Ik ga het in ieder geval nog wel proberen via Paps bedrijf (VOF)
En mams krijgt 10 nokia 3310's hahahaha!
Ok, je krijgt dan wel zo'n 2000 Euro ex BTW terug na 2 maanden maar ik weet van mijzelf al dat ik dat geld zou gaan gebruiken om weer andere dingen te kopen
En wat gebeurd er eigenlijk als die 2 jaar verstreken zijn, moet je het dan zelf opzeggen of gaat dat automatisch
Bovendien zal het niet meevallen om 15 van die Nokia's te verkopen, ik denk dat je er in totaal zo'n 350-400 Euro voor kunt krijgen.
En die IPaq zal zo'n 300 Euro opbrengen.
En die Plasma, 3000€ ?(er zit tenslotte nog geen tuner bij) en ik denk niet dat mensen nu in de rij staan om een TV van 3000€ te kopen.
Maar goed, het blijft een mooie aanbieding als je toch al van plan was een Plasma te kopen......
En die 2000euro ex moet je natuurlijk gewoon apart zetten, of anders je contract zien uit te kopen. Desnoods open je een 2e rekening?
Maruh, ff een andere vraag. Ik ga maar iemand zoeken die een VOF heeft, als ik dan 30abo's kan afsluiten hoor je mij ook nog niet klagen
Je moet zelf opzeggen, zal wel 3 maanden van te voren zijn, maar ik denk dat ik gewoon een maand na het afsluiten van de abonnementen, de abonnementen opzeg en de resterende maanden afkoop.EvolutionX schreef op 07 May 2003 @ 22:54:
Vergeet niet dat je gewoon 2 jaar lang €157,55 ex BTW per maand betaald.
Ok, je krijgt dan wel zo'n 2000 Euro ex BTW terug na 2 maanden maar ik weet van mijzelf al dat ik dat geld zou gaan gebruiken om weer andere dingen te kopen
En wat gebeurd er eigenlijk als die 2 jaar verstreken zijn, moet je het dan zelf opzeggen of gaat dat automatisch
Bovendien zal het niet meevallen om 15 van die Nokia's te verkopen, ik denk dat je er in totaal zo'n 350-400 Euro voor kunt krijgen.
En die IPaq zal zo'n 300 Euro opbrengen.
En die Plasma, 3000€ ?(er zit tenslotte nog geen tuner bij) en ik denk niet dat mensen nu in de rij staan om een TV van 3000€ te kopen.
Maar goed, het blijft een mooie aanbieding als je toch al van plan was een Plasma te kopen......
Verder staat er op die pagina:
Maar daar wordt nergens over gerept..• Jaarbijdrage: € 225,-
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
Heb ze overigens eerst maar eens gemaild met de vraag hoeveel abo's een beetje VOF aan kan vragen, dan wordt het misschien nog interessantHet debitel Business abonnement kost normaal 12.50 per maand, vanaf 10 aansluitingen krijgt u 5% korting op abonnementskosten, U krijgt van debitel de eerste 6 maanden gratis en betaald het eerste jaar geen jaar bijdrage. Dit zou u in twee jaar tijd 18 maanden x 12.50 – 5% korting x 15 abonnementen + 225,- jaarbijdrage + 350,- jaarbijdrage on-net = 3781.25 euro kosten.
[ Voor 3% gewijzigd door Rickbv op 08-05-2003 00:32 ]
Om een BV op te zetten moet je een startkapitaal van 40000 gulden hebben. Meesten doen dat dus niet ffVerwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 19:51:
Als de gene die voor deze actie zich bij kvk aangemeld hebben, zeggen dan zet ik wel een bvtje op, dan schiet ik ze.
Doe maar een actie met 3 Samsung telefoons,Ipaq ofzo.
Tis overigens wel erg jammer dan mn vader zijn BV's niet meer heeft
[ Voor 9% gewijzigd door Jan Jaap op 08-05-2003 07:54 ]
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw aanvraag van een zakelijk debitel business abonnementen ontvangen, maar debitel sluit op een eenmanszaak max. 3 aansluiting aan of u moet kunnen aantonen dat u meer personeel in dienst heeft of u bent al ooit klant geweest bij debitel met dezelfde aantal personeel. Wij horen u zo spoedig mogelijk iets van u want anders gaat debitel de aanvraag afwijzen.
Met vriendelijke groet,
Gsm stunter
Verwijderd
Ja, inderdaad, ik zat 2 weken geleden al te kijken naar zo'n Vodafone Business Connect abo, maar dan om serieus te gaan gebruikenVerwijderd schreef op 08 May 2003 @ 14:32:
Ik kreeg dat mailtje ook al... dan maar een Vodafone Business Connect! Ook leuke bonussen, maar geen laptop
dan laat je toch een paar vrienden wat nepcontracten en loonstrookjes ondertekenenRickbv schreef op 08 May 2003 @ 13:07:
Wij hebben uw aanvraag van een zakelijk debitel business abonnementen ontvangen, maar debitel sluit op een eenmanszaak max. 3 aansluiting aan of u moet kunnen aantonen dat u meer personeel in dienst heeft of u bent al ooit klant geweest bij debitel met dezelfde aantal personeel. Wij horen u zo spoedig mogelijk iets van u want anders gaat debitel de aanvraag afwijzen.
Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154
Nee, dat is eigenlijk ook niet helemaal de moeite. Of althans, het haalt het niet bij de aanbieding van GSMstunter... Toch maar naar een vervangend bedrijf gaan zoeken...Aansluitkosten............................5*44.................................220
Abonnementskosten...............15*12*11..............................1980
BTW..................................(1980+220)*0.19.......................418
Vergoeding..........................15*250..................................3750
TOTAAL 1132