Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 11:59

Teun

Was YoMaN

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 19:49:
k heb nu EINDELIJk mn iriver 390T en hij bevalt echt helemaal geweldig:D

ik heb een vraagje over de firmware:

heb de ums firmware erop gezet, maar kan ik nu ook nog wel firmware-updates eropzetten? er is namelijk een firmware met studymode ofzoiets etc. maar kan ik die er evengoed opgooien? en hoe?
dat kan nog, gewoon de firmware op de speler zetten en dan in het menu van de speler naar general => firmware upgrade gaan.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hij beviel mij nog wel zo goed..
al meer mensen al een keer wat gehad met hun iriver?
Ik nog niet echt. Alleen een beetje gekloot met de UMS op mijn 390T. (Wil die bepaalde directories niet wissen enzo... Maar dat maakt niet uit).
Knopjes zijn mijns inziens behoorlijk degelijk (spelerke is nu 5 maanden oud en nog geen (zichtbare) problemen).
Volgens mij zou er toch minstens een jaar lang garantie moeten zitten op die dingen, dus gewoon achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:01
Ik heb zelf een 390-T, maar ik heb em altijd in het hoesje en dat hoesje begint na een maand ongeveer toch wel wat te krassen, niet het schermpje zelf gelukkig. Hebben jullie daar ook last van en hebben jullie em altijd in het hoesje of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuck.. ik heb gedaan wat yoman zei maar nu herkent ie mn speler opeens niet meer als schijf! alles moet weer volgens de music manager..

maar het ergste is.. al mn liedjes zijn er nu weer af :(

heb ik iets ontzettend verkeerd gedaan? hoe moet het anders??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 12:18:
fuck.. ik heb gedaan wat yoman zei maar nu herkent ie mn speler opeens niet meer als schijf! alles moet weer volgens de music manager..

maar het ergste is.. al mn liedjes zijn er nu weer af :(

heb ik iets ontzettend verkeerd gedaan? hoe moet het anders??
je hebt waarschijnlijk geen UMS firmware erop gezet, dat je liedjes er niet meer op staan is normale na een firmware update :)

maar zorg ervoor dat als ej je speler als schijf wilt benaderen je wel een UMS firmware pakt :)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oow.. maar dat study mode en je speler een naam kunnen geven.. daar is nog geen ums firmware update voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Jawel, download even de nieuweste firmware op www.iriver.com en zet die erop, dan heb je study mode en kun je je speler een naam geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Hercul3s schreef op 16 november 2003 @ 15:27:
Jawel, download even de nieuweste firmware op www.iriver.com en zet die erop, dan heb je study mode en kun je je speler een naam geven :)
http://www.iriver.com/inc...iFP300T(eu)-v111(UMS).zip

deze is dat als het goed is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Devian op 16-11-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die geprobeerd erop te zetten.. maar nu geeft hij bij het upgraden een foutmelding: insufficient memory!! :( ik kan nu helemaal niets meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geloof dat ik het probleem heb opgelost, k heb em gewoon geformatteerd

Verwijderd

heb trouwens nog een vraagje.. ik heb wat met de instellingen zitten kloten..(dom |:( ) maar nu kan mn 390T niet meer 1 liedje vooruit of achteruit tijdens het spelen. Hoe lang of kort ik ook druk, hij spoelt alleen maar verder in het liedje, maar skipt niet naar een volgende track..
hoe kan ik ervoor zorgen dat ik bij een keer kort drukken het volgende liedje kan horen?>=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
pffffffff

volgens mij is daar niet eens een optie voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:11
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 19:08:
heb trouwens nog een vraagje.. ik heb wat met de instellingen zitten kloten..(dom |:( ) maar nu kan mn 390T niet meer 1 liedje vooruit of achteruit tijdens het spelen. Hoe lang of kort ik ook druk, hij spoelt alleen maar verder in het liedje, maar skipt niet naar een volgende track..
hoe kan ik ervoor zorgen dat ik bij een keer kort drukken het volgende liedje kan horen?>=
Heb je misschien de study mode aan staan? Dan spoelt ie door(aantal seconden, ligt eraan wat je insteld), ook als je hem kort indrukt. Als ie wel aanstaat, zet hem dan op 0 seconden (uit) en probeer het dan nog een x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dank je richy t.. hij doet t weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 12:30
tjAb schreef op 13 november 2003 @ 20:01:
hmm mijn iriver iFP 390-T is al kaduk... :'(
het 'eerste' ronde knopje (waar je hem oa mee aan en uitzet) heeft het op 1 of andere reden begeven..
hij 'klikt' iet echt meer..hij ligt nu ook wat lager dan de andere twee....behoorlijk #@$

zal ze morgen meteen ff opbellen over hoe het zit met garantie..want ik neem aan dat dat er nog op zit (heb em 07-07-03 van mp3spelers.nl binnengekregen)

en hij beviel mij nog wel zo goed..
al meer mensen al een keer wat gehad met hun iriver?
Ik heb vandaag een mooi sinterklaas cadeautje van mp3spelers.nl ontvangen.
Zoals je hierboven kunt lezen was mijn iriver kapot.
Op 25 november heb ik mijn speler opgestuurd en vandaag een gloednieuwe ontvangen. Topservice!.

Misschien niet echt een nuttige bijdrage, maar wou het toch even melden. :)

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mijn iRiver 390T is nu ook binnen, en hij is werkelijk perfect!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag van gebruikers ervaringen willen weten hoe het DIRECT opnemen vanuit de LINE-IN functie werkt?
Wat voor kwaliteit en in wat voor formaat het weg wordt geschreven etc. etc.
Mijn dank......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun

Teun

Was YoMaN

5.
To decrease the distortion of the recorded sounds files (i.e. Voice Recording file, FM Radio file and Line-In Recording), the highest bit rate has been limited to 96Kbps. It will be upgraded through firmware upgrade in the future.
het word als mp3 opgeslagen

[ Voor 6% gewijzigd door Teun op 16-12-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmzz ik las net in een handleiding (PDF):

LINE-IN RECORDING MODE
You can adjust recording quality when recording from External equipment.
Bit Rate : 8Kbps~320Kbps
Sampling Frequency : 11.025KHz ~44.1KHz

En dat de bestanden als volgd worden verwerkt:

The recorded file is saved as AUDIO000.REC, AUDIO001.REC... in
sequential order.
It is saved in the RECORD folder.

Klik HIER voor de handleiding.

(vanaf pagina 41 t/m 43 EN pagina 60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun

Teun

Was YoMaN

:D die handleiding is niet actueel meer na een firmware-update. Vroeger kon je 8Kbps~320Kbps kiezen, met de nieuwste firmware maar tot 96Kbps. dit word nog veranderd bij de volgende firmware-update.
De voice-memo's en de radio worden als mp3 opgeslagen. Kheb het net nog even getest

de line-in heb ik nog nooit gebruikt. Maar ik ga er vanuit dat ook die als mp3 opgeslagen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok DANK U.
Nog 1 laatste vraag:

Wat is het verschil tussen:

iFP-300T Firmware V1.11(UMS version-Europe)
iFP-300T Firmware V2.06(Manager version)- Europe

(Dat het 1.11 en 2.06 is zie ik, maar ze zijn op dezelfde datum beschikbaar gesteld. Het UMS en Manager version begrijp ik niet helemaal.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun

Teun

Was YoMaN

De UMS firmware zorgt ervoor dat de mp3-speler door windows word gezien als een verwisselbare harde schijf
De Manager firmware zorgt ervoor dat je de mp3-speler alleen vol kunt zetten met een programma, de iRiver-manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je zou ze alle 2 moeten installeren om de speler optimaal van de nieuwe voorzienningen te benutten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 17:36:
Dus je zou ze alle 2 moeten installeren om de speler optimaal van de nieuwe voorzienningen te benutten?
dat kan dus niet, je kan maar 1 firmware tegelijk erop zetten.

Ik heb trouwens sinds een weekje de 390T en hijs echt perfect _/-\o_

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooww OK
Duidelijk
Bedankt mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teun schreef op 17 december 2003 @ 00:01:
:D die handleiding is niet actueel meer na een firmware-update. Vroeger kon je 8Kbps~320Kbps kiezen, met de nieuwste firmware maar tot 96Kbps. dit word nog veranderd bij de volgende firmware-update.
De voice-memo's en de radio worden als mp3 opgeslagen. Kheb het net nog even getest

de line-in heb ik nog nooit gebruikt. Maar ik ga er vanuit dat ook die als mp3 opgeslagen worden.
En over welke laatste firmware hebben we het? (die je als laatst heb geinstalleert?)
De Manager of die andere?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun

Teun

Was YoMaN

de andere :D ik heb er meteen de UMS firmware opgezet, dat werkt wat handiger als je vaak op een andere computer werkt. hoef je niet iedere keer de manager te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, dat is te begrijpen.
Maar....
Ik heb de speler net binnen
Mega apparaatje!
Als ik nu opneem is het idd nog in de REC functie (originele firmware functie)
Hier is het mogelijk om zo TOT 320 kbps op te nemen.
Heb em nu op 196kbps stereo 44.1 khz staan.
Mega kwaliteitje.
Als ik nu de bijbehoorende software gebruik, kan ik dit REC bestand naar mijn HDD overzetten, en zet ie em automatisch over naar MP3.
Aangezien ik die record functie belangrijk vind, hou ik het dus toch nog maar op de originele firmware.
Als de nieuwste firmware ook met die maximale 320 kbps uitkomt, DAN installeer ik em wel.
Vind die 96kbps nu bij de nieuwste firmware echt achteruitgang kwa firmware.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:35

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik ben sinds vandaag ook trotse bezitter van Iriver iFP-380T en hij bevalt heel erg goed, ik heb de UMS 1.11 firmware geinstalled, en dat werkt heel handig ja... maar is er een mogelijkheid om een equaliser mode te kiezen bij FM-Radio...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
tjAb schreef op 05 december 2003 @ 14:04:
[...]

Ik heb vandaag een mooi sinterklaas cadeautje van mp3spelers.nl ontvangen.
Zoals je hierboven kunt lezen was mijn iriver kapot.
Op 25 november heb ik mijn speler opgestuurd en vandaag een gloednieuwe ontvangen. Topservice!.

Misschien niet echt een nuttige bijdrage, maar wou het toch even melden. :)
ik heb hetzelfde gehad met mijn iFP-190TC... (ik weet het, het is geen 3xx, maar het is wel een iFP :P) maar ik heb ook gewoon een nieuwe gekregen nadat ik hem had opgestuurd (duurde wel een beetje lang, maargoed :|)

[ Voor 5% gewijzigd door Tsunami op 19-12-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 17:58:
Idd, dat is te begrijpen.
Maar....
Ik heb de speler net binnen
Mega apparaatje!
Als ik nu opneem is het idd nog in de REC functie (originele firmware functie)
Hier is het mogelijk om zo TOT 320 kbps op te nemen.
Heb em nu op 196kbps stereo 44.1 khz staan.
Mega kwaliteitje.
Als ik nu de bijbehoorende software gebruik, kan ik dit REC bestand naar mijn HDD overzetten, en zet ie em automatisch over naar MP3.
Aangezien ik die record functie belangrijk vind, hou ik het dus toch nog maar op de originele firmware.
Als de nieuwste firmware ook met die maximale 320 kbps uitkomt, DAN installeer ik em wel.
Vind die 96kbps nu bij de nieuwste firmware echt achteruitgang kwa firmware.
Jammer.
Rec vanuit wat, radio/line-in/microfoon,

bij radio en microfoon lijkt het me niet heel veel verschil uitmaken en alleen maar meer ruimte in nemen, voor line-in kan ik het wel begrijpen, alhoewel je met die oordopjes niet heel goed het verschil hoort tussen 128 kb/s MP3 en 96 kb/s .. :)

Heb er eens 1 nummer mee opgenomen van discman, 96 kb/s dus, klonk bij beide ongeveer hetzelfde. Heb getest met oordopjes en grote koptelefoon, maar veel verschil hoorde ik niet dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

is er al een firmware met ogg support?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

BiG-GuY schreef op 20 december 2003 @ 08:23:
is er al een firmware met ogg support?
Daar zit ik ook al een tijdje op te wachten en ik check dan ook regelmatig de site met nieuwe firmwares voor een update. Maar ze hebben het beloofd, dus het zal binnenkort toch moeten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

heb nou wel ontdekt, dat hij wel de equaliser (die je in gewoon MP3 afspelen hebt geselecteerd) gebruikt als je opneemt van de FM-Radio, dus dan zou het ook moeten kunnen dat je het gewoon moet kiezen... want om nou elke keer te gaan opnemen om met equaliser geluid te hebben...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om mijn laatste post even te corrigeren:
Ik heb nu iFP-300T Firmware V2.06(Manager version)- Europe op mijn iFP-390T geinstalleert.
Hij is met wat functies uitgebreid en wat 'bug' problemen zijn gefixt.
Maar....
De opneem functie werkt altijd nog hetzelfde, neemt dus op in .REC formaat en kan nog steeds instellen TOT 320Kbps.
Met de manager software op mijn PC kan ik het bestand nog gewoon simpel overzetten op mijn HDD en vraagt hij netjes om van het .REC bestand een MP3 te maken.
Heel netjes dus, ik dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

is er al meer info over de volgende firmware... wanneer die komt... ik wacht echt op mn OGG support :P

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
BiG-GuY schreef op 24 december 2003 @ 13:44:
is er al meer info over de volgende firmware... wanneer die komt... ik wacht echt op mn OGG support :P
2.10G (Manager mode) inclusief Ogg Vorbis Support te downloaden bij iRiver
Ik heb zelf deze player niet, dus ik kan niets testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 schreef op 24 december 2003 @ 21:34:
[...]

2.10G (Manager mode) inclusief Ogg Vorbis Support te downloaden bij iRiver
Ik heb zelf deze player niet, dus ik kan niets testen.
klopt!!!!

eindelijk oggggggg
op dat ding
have fun!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 20:26
Ik zit zelf eigenlijk na te denken over de iFP-395T. Dat ie nu ook OGG ondersteunt is leuk, maar jammer dat je moet kiezen uit MP3/WMA en MP3/OGG. Vandaar dat de iFP-595T me ook wel wat lijkt, maar helaas heeft die weer zo'n ingebouwde batterij.
Maar goed, ik keek op het iRiver forum en daar kwam ik dit tegen. Heeft een van jullie dat ook? Want line-in recording vind ik namelijk wel handig dus het zou jammer zijn als dat nu niet meer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

het is alleen jammer dat die geen OGG met n lagere bitrate dan 96kbps ondersteund :( want ik vond 64 kbps OGG nog goed genoeg klinken zodat ik er meer liedjes op kan doen...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook al een UMS-firmware update???

ik heb nu UMS 1.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 20:26
Nee, 1.11 UMS is nu nog de nieuwste.

Er komen trouwens wat leuke nieuwe spelertjes uit van iRiver, zoals je hier kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of er meer mensen op de hoogte zijn van de mogelijkheid op lyrics af te spelen op de iriver ifp series, zelf kwam ik daar vandaag voor het eerst achter.

Voor lyrics en hulp:

www.ilyrics.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
Ik ben nu ook bezig met die lyrics (thanks voor de link!) alleen het lukt me ECHT niet :S

Kheb gewoon een mp3 geladen (*anouk - nobody's wife) en het text bestand van die site erbij, tekst staat precies goed, vervolgens druk ik op "mp3-txt" knopje, laad die mp3 op me 390t en hij doet niets.... Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj_Tjebbe schreef op 06 januari 2004 @ 17:18:
Ik ben nu ook bezig met die lyrics (thanks voor de link!) alleen het lukt me ECHT niet :S

Kheb gewoon een mp3 geladen (*anouk - nobody's wife) en het text bestand van die site erbij, tekst staat precies goed, vervolgens druk ik op "mp3-txt" knopje, laad die mp3 op me 390t en hij doet niets.... Wat doe ik fout?
Wat ik doe is text en mp3 laden in programma en dan mp3 opslaan (file ---> sincMP3save)

En die mp3 op de speler zetten

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

tnx voor de link, het werkt bij mij, is best cool, wist nie dat die dat kon nee :P..

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

is er al info over een nieuwe UMS firmware...?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey allemaal!

Ik ben van plan de iFP-395T (512 MB) aan te schaffen. Nu zijn er een paar dingetjes die ik van te voren even wil weten:

1) Is het mogelijk én Mp3's er op te zetten én normale bestanden zodat je nog wel mp3's kunt luisteren terwijl er ook andere extensies opstaan? Zijn Muziek en Bestanden gesplitst in mappen op de speler?

2) De overdracht. Kun je hem direct in de PC steken of moet dit via een kabeltje?

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 12:00:
Heey allemaal!

Ik ben van plan de iFP-395T (512 MB) aan te schaffen. Nu zijn er een paar dingetjes die ik van te voren even wil weten:

1) Is het mogelijk én Mp3's er op te zetten én normale bestanden zodat je nog wel mp3's kunt luisteren terwijl er ook andere extensies opstaan? Zijn Muziek en Bestanden gesplitsts in mappen op de speler?
Ja, dat is mogelijk. Hij leest gewoon over de normale bestanden heen. De verschillende bestanden hoeven niet in verschillende mappen te staan, maar dat kan je natuurlijk wel gewoon zelf doen.
2) De overdracht. Kun je hem direct in de PC steken of moet dit via een kabeltje?
Kabeltje.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Mp3's hoeven niet in de 'root' directory geplaatst worden dus? en met submappen kan de speler omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 12:08:
De Mp3's hoeven niet in de 'root' directory geplaatst worden dus?
Hoeft niet, kan wel.
en met submappen kan de speler omgaan?
Jep.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thank you, weet voldoende tot nu toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even iets;

Ik lees dat het mogelijk is om bestanden te uppen via de bijgeleverde software en via 'firmware', zodat je dit zonder software kunt doen.

Kan iemand mij even kort vertellen wat dit inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun

Teun

Was YoMaN

Je kunt op de site uit 2 soorten firmwares kiezen. Met de ene kun je alleen bestanden op de speler zetten als je de manager software van iRiver hebt. met de andere ziet windows de speler als een verwisselbare schijf en kun je gewoon in verkenner oid de bestanden op de speler zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die tweede (de verwisselbare schijf) kun je dus én gewoon je muziek uppen, en je bestanden? .. Dan is dat het enigste wat je nodig hebt?

En firmware installeer je dan op de speler zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 14:26:
Met die tweede (de verwisselbare schijf) kun je dus én gewoon je muziek uppen, en je bestanden? .. Dan is dat het enigste wat je nodig hebt?
Met de manager software (en de bijbehorende firmware) kan je ook gewone bestanden uppen, dus dat maakt niet uit. Alleen schijn je met de manager software sneller naar de player te kunnen uppen dan met de 'UMS' (USB Mass Storage) firmware..
En firmware installeer je dan op de speler zelf?
Ja.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is namelijk zo dat ik dat ding dan ook elders wil gaan gebruiken zonder te veel poespas, zoals software te installen op die PC dan.. Als ik alleen de firmware install ben ik er? Dus dat ik alleen met de speler en het kabeltje bestanden over kan zetten op een pc zonder de software?

Ja, wil even goed op de hoogste zijn van de speler, en dat kan het beste bij degene die hem hebben :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun

Teun

Was YoMaN

met die firmware ben je er idd. alleen voor windows 98 is geloof ik nog een driver nodig, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar dat is hetzelfde principe als met een Flashdrive. Maar bedankt voor de informatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestelling is geplaatst.. bij mp3spelers.nl.

16:45.. dus we zullen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 12:30
birnie2 schreef op 29 januari 2004 @ 17:31:
Als iemand interesse heeft in de iriver 395t, ik biedt er een te koop aan bij marktplaats.

http://www.marktplaats.nl...ware&u=mp3spelers&ID=7662
je zegt de 395T met 512 mb
maar je plaatje geeft een 390T 256 mb weer... :?

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, de 395t is in twee verschillende kleuren uitgekomen. Een donkerbruine kleur (zoals je ziet op de foto bij marktplaats) en een lichtbruine kleur. Ik had voorheen ook mijn twijfels of het wel de 512 MB versie was omdat op de meeste foto's een lichtbruine 395t staat en de 390t ook donkerbruin is.
Op de stikkers op de speler staat al 512 MB, maar ik heb het toch nog even gechekt door hem aan te sluiten op de pc, en daar zag ik dat het inderdaad de 512 MB versie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!

Ik heb de iFP-395T, en zit met een (groot) probleem. Zodra ik de speler opstart, gaat ie vanzelf weer uit na 5 sec. Ik heb hem aangesloten op de PC, en er staan allemaal rare mappen in met rare tekens. Ik kan de schijf niet formateren, en ik kan die rare mappen ook niet verwijderen.

Iemand die me verder kan helpen?

-----------------------------------------------------------

Het is al gelukt via cmd --> format i /q
..gelukkig..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Ik heb nog niet jouw probleem gehad, maar wel die vreemde mappen.

Nu heb ik net een nieuwe map gemaakt : Pulp Fiction, maar nu staat er in de lijst in de speler (iFP 390-T 256mb):

+ Pulp Fiction         <--||-- die is dus goed
+ PULPFI~1          <--||-- die is dus fout

Als ik op de onderste *klik* dan kom ik gewoon in de Pulp Fiction map uit.

Vaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Nog een weetje:

Stel je wil 1 bepaald nr. horen, maar het nummer wat je nu luistert wil je ook nog uit luisteren. Met de joystick ga je naar het nummer wat je hierna wil luisteren, en bij dat nummer gekomen druk je op het middelste knopje: "Memory/EQ". Dit nummer zal nu als volgende nummer gespeeld worden. Je kan het helaas maar met 1 nummer tegelijk doen, maar tis wel grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik heb gisteren een iFP 390T gekocht bij de Dixons in de Bijlmer(A'dam).
Maar vandaag begint het hoesje aan de rechter onderkant al los te raken, ik denk dat het niet goed gestikt is.
Ik ga er morgen mee terug, maar ik ga niet naar de Bijlmer ik ga dan naar de Kinkerstraat(is 5 minuten fietsen namelijk :)). Maar ik weet niet of dit wel wordt vervangen, ik neem aan van wel.
Iemand die weet of dit zal worden vervangen ? Anders vraag ik gewoon me geld terug en koop hem opnieuw LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb een beetje rare vraag. Ik heb dus sinds paar dagen mijn 380T binnen met accessoireset erbij. Nu snap ik geen h*l van die set. Ik snap niet hoe ik die "armband" en de speler zelf moet combineren zodat het allemaal om mijn arm past. Heb ik nu iets verkeerd begrepen of hoe zit dat? Als ik de armband gewoon omdoe...dan is die nogal iets te groot :s... kan iemand mij vertellen hoe ik die "armband" moet gebruiken en eventueel een fototje ofzo?
Verder Prima speler! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Meastro1983 schreef op 10 februari 2004 @ 13:25:
Ik heb een beetje rare vraag. Ik heb dus sinds paar dagen mijn 380T binnen met accessoireset erbij. Nu snap ik geen h*l van die set. Ik snap niet hoe ik die "armband" en de speler zelf moet combineren zodat het allemaal om mijn arm past. Heb ik nu iets verkeerd begrepen of hoe zit dat? Als ik de armband gewoon omdoe...dan is die nogal iets te groot :s... kan iemand mij vertellen hoe ik die "armband" moet gebruiken en eventueel een fototje ofzo?
Verder Prima speler! _/-\o_
de armband is voor je bovenarm... het duurde bij mij ook eenhalfjaar voor ik daar achter kwam :p

Verwijderd

ik zit nog erg te twijfelen tussen de 3xx serie en de 5xx. 256 mb is voor mij genoeg, zeker met ogg ondersteuning, maar vooral de voeding verschillen (batterij vs. liion accu) zal bij mij de doorslag moeten geven, verder zijn er niet veel verschillen volgens mij? direct encoding gebruik ik nooit, dus daar heb ik zowiezo nix aan, net als de optical output van de 5xx serie. Voordeel van de 5xx is het mooie design (minder dik) en de handige knopjes. iemand advies?

• Devian
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 10:02:
ik zit nog erg te twijfelen tussen de 3xx serie en de 5xx. 256 mb is voor mij genoeg, zeker met ogg ondersteuning, maar vooral de voeding verschillen (batterij vs. liion accu) zal bij mij de doorslag moeten geven, verder zijn er niet veel verschillen volgens mij? direct encoding gebruik ik nooit, dus daar heb ik zowiezo nix aan, net als de optical output van de 5xx serie. Voordeel van de 5xx is het mooie design (minder dik) en de handige knopjes. iemand advies?
Kep geen ervaring met de 5 serie..

Ik heb wel mijn 390 tekoop voor rond de 140 euro (zonder oordopjes) kep ff geld nodig voor een raptor schijfje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook over na te denken om de 390 te halen (256MB)

240,- euri vind ik nogal wat. Iemand bekend of er ergens een aanbieding is?

Als de prijs overal hetzelfde is heeft het voor mij geen zin om alle winkels (dixons/mediamarkt/BCC) af te gaan om te kijken waar hij het goedkoopst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 13:18:

Als de prijs overal hetzelfde is heeft het voor mij geen zin om alle winkels (dixons/mediamarkt/BCC) af te gaan om te kijken waar hij het goedkoopst is.
je komt uit almelo zie ik, als je naar tubbergen gaat mag je mijne. (mail me ofzo)

Verder zijn ze niet in de aanbieding zover ik weet, tijd terug wel.. maar door afspraken met de importeur (d8 ik) heeft iedereen ze zowat voor dezelfde prijs.... dus de echte koopjes voor deze speler zijn er niet meer... hij is zijn geld wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dear All iRiver Users!!

We are very happy to inform you that iFP-300 series will function as REMOVABLE DRIVE.
(We are also considering of supporting this function to iFP-100 series seriously.)

Removable Drive function will be added by simple firmware upgrade around in the end of May and notify you through iRiver website.

There will be two versions of firmware : iRiver Manager version and Removable drive version

Thank you for your patience!
mja, maar mijn ervaring is, is dat de transfer rate DRASTISCH omlaag gaat !!
plus functionaliteit gaat verloren.
Maar tis een prachtding.... super geluid... etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 13:18:

in de pricewatch staat ie voor 215.
Hoe de prijzen bij de verschillende winkels zijn weet ik niet, maar ik denk niet dat het veel zal schelen.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op 12 februari 2004 @ 13:10:
[...]

Kep geen ervaring met de 5 serie..

Ik heb wel mijn 390 tekoop voor rond de 140 euro (zonder oordopjes) kep ff geld nodig voor een raptor schijfje :+
Sp00fman mag wat mij betrefd jouwn 390 wel kopen :P ik was namelijk Devian's potentiële koper maar ik ga toch voor de 550 denk ik: handige accu en vooral: WMA, MP3 en OGG tegelijk... is namelijk toch lastig als je met WMP direct van CD naar wma convert en een paar gedownloade mp3 en natuurlijk ogg. M.a.w. ik heb altijd zowel ogg,wma en mp3 in m'n 'library' en om nou altijd alles te moeten converten. Wel jammer dat het prijsverschil tussen 256mb - 512 mb zo groot is. Ik denk dat het de fabrikant nog geen 5 euro fabriekskosten extra kost...
Ter illustratie: bij mp3cdspelers.nl kost de 256 mb 390t 220 euro, de 512 MB 320 euro. Dat is 100 euro meer voor een (goedkoop?) geheugenchipje.
RedFox schreef op 17 februari 2004 @ 16:20:
[...]

in de pricewatch staat ie voor 215.
Hoe de prijzen bij de verschillende winkels zijn weet ik niet, maar ik denk niet dat het veel zal schelen.
bedenk dat je bij de meeste internetwinkels extra verzendkosten moet betalen. Ik wil geen reclame maken, maar bij mp3cdspelers.nl is ie 220 inclusief verzendkosten (sinds vandaag gedaald in prijs). En onthou dat je bij een 390 ook een fatsoenlijke (GP?) oplader moet kopen met 2100mah aa batterijtjes. De goedkoopste gp oplader met 2100 mah is ook iets van 42 euro geloof ik (met batt). In totaal betaal je dan 220 + 42 = 262 euro dat is dus €7 meer dan de iriver 550 met accu.
Het voordeel van gewoon [niet virtuele] winkels als bcc, s&f en dergelijke is dat je kunt afdingen :P als je zegt dat je em ergens anders voor 220 kunt kopen doen ze er gauw wat af (of gratis mx 400 doppies :D )

[record] langste post van _dude_ ooit :) [/record]

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
Meer plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Noem eens wat duidelijke verschillen, waarom deze speler beter is dan een BenQ Joybee en een Rio Cali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
X-GeaR schreef op 31 maart 2004 @ 19:45:
Noem eens wat duidelijke verschillen, waarom deze speler beter is dan een BenQ Joybee en een Rio Cali.
zonder te vergelijken kan ik al opnoemen denk ik:

* ogg support
* langere batterij duur
* betere geluidskwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Nog een paar vraagjes ;):

- Haalt de speler inderdaad de 24 uur batterijduur?
- Als je de laatste filmware wilt updaten, moet je dan alle eerdere filmwares eerst geinstalleerd hebben?
- Om de hoeveel tijd komt er een nieuwe firmware uit?
- Werkt de FM tuner goed?
- Welke oordopjes zitten erbij en zijn deze goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
X-GeaR schreef op 02 april 2004 @ 15:25:
Nog een paar vraagjes ;):

- Als je de laatste filmware wilt updaten, moet je dan alle eerdere filmwares eerst geinstalleerd hebben?
- Om de hoeveel tijd komt er een nieuwe firmware uit?
- Welke oordopjes zitten erbij en zijn deze goed?
1) Jep
2) nop
3) 2-3 maand denk ik
4) jep
4) sennheiser mx300 - redelijk (beter dan bij de meeste andere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Heel erg bedankt! Ik wil nog een paar laatste dingen weten:

- Is het batterijklepje van de speler sterk?
- Wat houdt ogg-support in?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
X-GeaR schreef op 02 april 2004 @ 15:25:

Niet helemaal goed. Als je er mee gaat bewegen valt het stereo-signaal soms weg. Als je 'm gewoon stilhoud heb je dat niet. In een review las ik verleden keer ook dit probleem. Soms is het wel irritant.
- Is het batterijklepje van de speler sterk?
Op zich is het wel sterk, maar er zit wel een beetje speling in het klepje. Dus het klepje beweegt een beetje (bij mij tenminste).
- Wat houdt ogg-support in?
Ogg is net als MP3 een compressie-formaat waarmee je geluid kan afspelen. Ogg geeft tegenover MP3 een iets betere geluidskwaliteit op lagere bitrates.
Ligt eraan. Als jij je geluid voluit zet haalt 'ie de 24 uur niet. Ook als je een exotische equalizer-setting neemt (3D bijv.) dan gaat de batterij ook minder lang mee.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
En als je een koptelefoon gebruikt zoals de Sennheiser PX60:

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/products_headphones_portables_04917/%24file/PMX_60_pro2.jpg

Gaan de batterijen ook wat korter mee, ik heb 1x getest:

- Batterij:
Duracell 1800 mAh <-- "vers" uit de lader

- Volume:
+-17

- Totale speelduur:
+-11:30

Zo zie je dat dat wel iets korter is dan de 24h aangegeven, hoewel alkaline batterijen het wel langer uithouden bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik ga me dit weekend ook zo'n mp3speler halen, maar ik twijfel nog tussen de iRiver iFP-390T en de Ezav Xen 200 (256mb)? Meer info over de Xen kan je hier en hier vinden.

De prijs speelt bij deze twee geen rol, het verschil bedraagt slechts iets van een 20 euro. Mijn 2 voornaamste eisen zijn:

- goede geluidskwaliteit + de speler moet luid genoeg gaan (is 12 mW veel? :/ )
- goede bouwkwaliteit (vooral de Xen lijkt me erg stevig door die alu-behuizing, de iRiver lijkt nogal "plastiekachtig" of is dit een verkeerde indruk?)

Waarom de ene of de andere nemen, dat zou ik graag van jullie weten :P

thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToppY
  • Laatst online: 08-09 09:12
Ik heb een probleempje met mijn Iriver IFP 390T.
Het lukt me maar niet om van manager firmware naar UMS firmware te gaan.
Er staat nu firmware versie 2.10Gb op.
Ik heb em met de manager software geformateerd en toen geprobeerd de firmware te upgraden naar de nieuwste UMS firmware (1.11 volgens mij).
Als je dan op ok klikt om de firmware te upgraden dan schrijft hij het *.hex bestand alleen maar naar de root van de speler.
De computer ziet em daarna gewoon weer met manager firmware en niet als mass storage device, waardoor ik em dus ook niet als fat 16 kan formateren (wat volgens mij ook nog nodig was om em werkend te krijgen).
Ook is het niet mogelijk om met de speler zelf de firmware te upgraden (kan de optie in ieder geval niet vinden en de handleidingen kloppen niet meer met de nieuwere firmware versies.
Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToppY
  • Laatst online: 08-09 09:12
ik heb het al. De firmware (het *.hex bestand) was corrupt ofzo en hij schreef em als het ware gewoon als data bestand naar de root en deed er verder niks mee. Opnieuw gedownload van de iriver site en toen deed ie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 19-08 06:06
Ik heb een probleemmet de batterijduur. Over alkalinebatterijen hoor je me niet, maar met oplaadbare batterijen is de speelduur erg kort. :(

Als ik hem met een volle GP 2100mAh aanzet met geluid op 20 doet ie 't 80 mins.... :'( Dit deed ie al vanaf het begin, terwijl alkaline batterijen het wel langer doen. Is dit een bekend probleem of heeft iemand een oplossing?

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Zelf ben ik uitermate geïnteresseerd in een iFP 780 of 790. Daar twijfel ik nog in.

Nu mijn vraag voor de bezitters:

Een van de voordelen van die speler is dat die Ogg? ondersteunt. (ik heb begrepen dat dat een betere compressie is dan mp3) Nu, is er bij die speler een programma bijgeleverd om je cd's om te zetten in die Ogg of mp3, of moet je zelf op zoek op het net achter die progs om je muziekbestanden om te zetten?

Bevindingen over die specifieke toestellen zijn welkom.

Graag een rappe antwoord, want ik zou er dit weekend achter gaan...
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
zelf doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 00:04
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 16:23:
Een van de voordelen van die speler is dat die Ogg? ondersteunt. (ik heb begrepen dat dat een betere compressie is dan mp3) Nu, is er bij die speler een programma bijgeleverd om je cd's om te zetten in die Ogg of mp3, of moet je zelf op zoek op het net achter die progs om je muziekbestanden om te zetten?
Ik heb zelf een iRiver iFP 795 en deze software wordt wel degelijk meegeleverd!
Sinds iMM versie 3.11 (we zitten nu op 3.15) zit dit ingebakken in de software die nodig is om je mp3s/oggs te kopieren naar de speler.
Helaas is deze software wel beperkt tot het maken van .OGGs.
Het is eigenlijk ook maar gewoon een simpele wizard.

Als je software zoekt met uitgebreide functies om cd's to kopieren zijn dit de 2 populairste:
http://www.exactaudiocopy.de/
http://cdexos.sourceforge.net/

Edit:
Mijn review van een maandje geleden kun je hier nog lezen:
[rml]K-Wulf in "[ Mp3] iRiver's nieuwe producten"[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door K-Wulf op 15-07-2004 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Een goede Ogg Vorbis encoder is OggDropXPd. Je moet dan wel eerst je CDAudio inlezen naar .wav
Met behulp van de eerder genoemde EAC kun je ook rechtstreeks naar Vorbis audio encoden, maar dan moet je OggEnc gebruiken, ook op RareWares te vinden.
Hier is een guide.

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 15-07-2004 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ k-Wulf en Henk007: Bedankt voor jullie hulp. Dat zijn tenminste posts die mij vooruithelpen... _/-\o_

Zal ik zeker eens uitproberen.

btw ik gebruik musicmatch jukebox om mijn cd's over te zetten naar mp3, kan ik dan de bestanden die ik hiermee omgezet heb gewoon behouden en een andere encoder verder gaan gebruiken of moet ik alles opnieuw beginnen?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 19-08 06:06
Uhmm, hallo, batterijduur iemand? :)

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 05:56
----edit-----

[ Voor 103% gewijzigd door MaStar op 18-08-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Advies voor mensen die hem al hebben gekocht: druk niet te hard op het play knopje...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/975526
en
http://www.iriver.com/com...&field=1&p_name=&p_group=

Moet er wel bij zeggen dat ik hem al zon anderhalf jaar heb en intensief gebruik(t heb)

Daarnaast ben ik ook heel sterk natuurlijk en ken ik mn eigen kracht niet. ;)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste