[Solderen] Wie kan het, en wil mij uit de brand helpen?!

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een vraagje aan mensen die kunnen solderen:

Ik heb een Iriver MP3 speler waarvan het play/stop knopje is overleden. Op de Iriver support site heb ik gezocht naar reparatie mogelijkheden en dit schijnt praktisch onmogelijk te zijn. (Kan wel maar kost tien procent minder dan de nieuwprijs, maw je kunt met een beetje korting een nieuwe kopen... mooie reparatieservice)

Het schijnt dat het middels solderen vrij makkelijk te repareren is!

Is er iemand die dit (wellicht tegen betaling) zou kunnen doen? Op de Iriver site heb ik een paar mensen gevonden die dit ook gedaan hebben en een soort beschrijving hebben gepost:

http://www.iriver.com/com...&field=1&p_name=&p_group=

Kan iemand dit voor mij doen? Mijn muziek is me heel dierbaar! Alvast bedankt voor de reacties!

edit: Stond eerst hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/892050 toch maar een nieuw topic geopend...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:33
als je nog gewoon gerantie hebt zou ik em naar de winkel terug brengen. die sturen em dan terug. het duurt dan wel ff voor dat je em terug hebt maar het is gratis.

ook bij webwinkels zou ik dit doen.

als je nu echt geen garantie meer hebt (ouder dan een jaar of zo)

ja ik zou het kunnen maar durf het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nog garantie had zou ik het niet vragen ;)

Waarom durf je het niet aan? Stuk is ie al... kan er alleen maar beter van worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook wel handig om te vermelden dat het om SMD solderen gaat...

Dat is toch een stuk meer gepriegel dan gewoon solderen, normaal gesproken wordt dat geloof ik in ovens gedaan. Het is mogelijk om het te solderen met een gewone bout, maar je hebt een vaste hand nodig, dus ervaring met SMD solderen is wel gewenst lijkt me.

Ik ben niet zo'n 1337 soldeer masta ;) dus sorry, ik kan je niet uit de brand helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, nou mensen het gaat dus om SMD solderen! ;) Wist ik veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
ik heb ook al eens een gsm zitten solderen, en als je voorzichtig te werk gaat, is het idd prima te doen.
Een afgebroken smd condensator van een sdram bankje heb ik er ook al eens op gebakken.
Ik *zou* het dus kunnen...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik zie 't wel zitten om eventjes naar dat ding te kijken hoor, geen enkel probleem, heb je 'm zo goed als direct weer terug :)

alleen, aangezien ik in spijkenisse zit en jij in amsterdam, zal je 'm moeten opsturen, mocht je dat zien zitten... en als je dat niet ziet zitten... tja, dan schuif ik de beurt wel door naar iemand anders :)

je kan me evt. mailen (zie profiel) :)

[ Voor 14% gewijzigd door jwbagger op 10-11-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wauw, ik kan nu in ieder geval rustig slapen zo nu ik weet dat er in ieder geval mensen zijn die het willen en kunnen doen!!

Ik neem morgen contact met een van jullie op! Bedankt alvast! :)

Verwijderd

Op die dingen zit toch 2 jaar garantie?
Volgens mij bestaat iriver niet eens zolang, heb je echt geen garantie meer?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Garantie vraagt om een aankoopbewijs. Ik denk dat het probleem daar zit :)

* Thijsmans pleurt ook altijd bonnen etc. weg :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Prammenhanger schreef op 11 november 2004 @ 00:13:
Garantie vraagt om een aankoopbewijs. Ik denk dat het probleem daar zit :)

/me pleurt ook altijd bonnen etc. weg :)
Dan had hij ook kunnen vragen of hij iemand zijn bon kan lenen :P

Ik pleur ook altijd mijn bonnen weg maar wel altijd in een mooie verzameldoos, ik ga helemaal los met omruilen voor nieuw spul binnen de garantie 8)

Verwijderd

Sorry, maar CME is geen contactrubriek. Zet het evt. in je signature, ga eens naar de lokale electronicashop / electrotechnische school, reparatieshop,m handige buurman etc. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 04:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.