Het blijven wel tweakers he...n00bs schreef op 31 May 2003 @ 23:16:
Of: Je vriendin...
Arrived anxious, left bored
Zou nog wel wat hebben liggen, zie profile
"Een object in een andere context plaatsen waardoor het zijn orignele functie en betekenis verliest"
volgens mij krijg je dan wel weer meer kans op 'slechte' foto's omdat dit weer zo subjectief is als wat. Wat voor de een vervreemdend werkt vindt de ander weer gewoon een slechte compositie of gewoon een mislukte foto... krijg je dus weer van die leuke discussies.MauriX schreef op 01 June 2003 @ 10:16:
Vervreemding is ook wel interessant. Duchamps is hier ooit mee begonnen:
"Een object in een andere context plaatsen waardoor het zijn orignele functie en betekenis verliest"
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
Een onderwerp met de zomer misschien ook wel wat jah!n00bs schreef op 31 May 2003 @ 22:38:
Waarom niet iets exotischerhet is tenslotte mooi weer... zomer/strand etc
you get the picture
Ik heb ook nog een ander idee bedacht: Insecten
Wat vinden jullie hiervan dan?
Hier ga ik ook voor, portret van je vriendin.n00bs schreef op 31 May 2003 @ 23:16:
Of: Je vriendin...
[arrogantie mode]
Ik win makkelijk
[/arrogantie mode]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Insecten worden macro's.. natuurlandschap niet.. Er is wel eens gezegd dat niet iedere digicam goed genoeg macro's kan maken geloof ik
En strand geld eigenlijk hetzelfde voor als wat ik eerst bij natuurlandschap ook gezegd heb.. niet echt een onderwerp wat goed in nl is uit te voeren
Anyway kies zelf maar.. ik vind het al geweldig dat je tenminste de discussie over jou onderwerp aan durft te gaan, voor het te kiezen
En gefeliciteerd.. je hebt idd gewonnen!!
Ik heb voting op de site uit gezet.. het is immers 1 juni..
Of wat dachten jullie van het onderwerp: Het uitbeelden van gezegdesvacuumcleaner schreef op 01 June 2003 @ 12:02:
[...]
Hier ga ik ook voor, portret van je vriendin.
[arrogantie mode]
Ik win makkelijk
[/arrogantie mode]
Hoge bomen vangen veel wind.....
Een open deur intrappen....
Zomaar suggesties
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
En dan laat je die paar honderd kilometer kustlijn in Nederland even buiten beschouwing?Norjee schreef op 01 June 2003 @ 12:03:
En strand geld eigenlijk hetzelfde voor als wat ik eerst bij natuurlandschap ook gezegd heb.. niet echt een onderwerp wat goed in nl is uit te voeren
ik zie daar actie, ik zie daar natuurkrachten. Ik zie echter géén Nederlansch Landschap?8-Track schreef op 01 June 2003 @ 13:08:
[...]
En dan laat je die paar honderd kilometer kustlijn in Nederland even buiten beschouwing?![]()
[afbeelding]
Het moet deze maand een concreet onderwerp zijn.vacuumcleaner schreef op 01 juni 2003 @ 12:03:
[...]
Of wat dachten jullie van het onderwerp: Het uitbeelden van gezegdes
Hoge bomen vangen veel wind.....
Een open deur intrappen....
Zomaar suggesties
Ik ben er niet helemaal bij de laatste tijd. Misschien dat iemand het organiseren eens over wil nemen? Ik kom er niet zo erg toe. Is overigens helemaal niet veel werk.
Winnaar is overduidelijk Emp-Hasis met 'Camp of dead'. Gefeliciteerd!
Heb je al een thema gekozen Emp Hasis? Post je opdracht hier of mail'm naar mijn bulkadres kheperi@yahoo.com dan zorg ik voor het starten van de nieuwe contest.
(edit) Ohja, concreet onderwerp dus.
Nog een probleem, ik kan de overzichten niet meer maken. Om een of andere reden gaat er iets fout en kan IE de pagina niet laden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 16:11 ]
Verwijderd
Ik heb nog is goed nagedacht, en denk dat de onderwerpen landschap en zomer niet duidelijk genoeg kan worden geformuleerd, en er weer grote kans op discussie is.
Als ik denk aan een concreet onderwerp wat we kunnen gebruiken denk ik nu aan "dieren". Ik wilde eerst insecten doen, maar niet iedereen kan inderdaad goede macro's maken, waar het al snel op neer komt.
Onderwerp volgende contest: Dierenwereld
Erg breed, je kunt ze overal maken, maar probeer voor deze contest de foto te maken, niet zomaar je huisdier, tenzij hij erg speciaal is natuurlijk
Om discussie uit te sluiten, kunnen we denk ik na mijn idee dit onderwerp erg breed houden, want als we insecten etc uitsluiten, geheid discussie of iets onder insecten valt of niet.
Ik hoop dat dit onderwerp jullie wat lijkt (ondanks het breed is, maar discussie buitengesloten staat lijkt mij). Fotos mogen overal gemaakt zijn (thuis, dierentuin, oerwoud noem maar op!), en een giraffe in de savagne hoeft zeker niet beter te zijn dan een konijn die je thuis hebt, dus maak er wat moois van!
En hier telt ook: het leukste is natuurlijk actuele fotos, fotos uit een schoenendoos altijd mogelijk, maar leuk om weer is op pad te gaan om de nieuwe foto te maken
Mee eens! Zeker in het 2003, 'Het jaar van Van Gogh', vind ik dat er een maand moet komen die in het teken staat van foto's in de stijl van Nederlandse Meesters van weleer.Aham brahmasmi schreef op 02 June 2003 @ 15:30:
ARghIk zie de Artis-ansichtkaartjes al langs komen...
Maar goed, dit onderwerp zal veel fotografen aanspreken, maar mij niet. Dieren fotograferen is niet echt 'mijn ding'. Natuurlandschappen in Nederland vond ik juist veel beter.
Het Nederlandse landschap wordt hier zo afgekraakt, dat ik vind dat dit voor straf toch het onderwerp moet gaan worden.
Dan zullen ze wel eens zien wat voor mooie plaatjes je in NL kunt schieten!
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Je maakt het ons wel erg makkelijk met je dierenwereld...
Verwijderd
Allereerst weer opnieuw bedankt iedereen voor reacties.DynaMikeY schreef op 02 June 2003 @ 21:28:
[...]
Mee eens! Zeker in het 2003, 'Het jaar van Van Gogh', vind ik dat er een maand moet komen die in het teken staat van foto's in de stijl van Nederlandse Meesters van weleer.
Over jouw idee voor onderwerp:
Mijn 'mee eens' sloeg niet op zijn afkeer van het onderwerp. Integendeel: ik denk dat 'dierenwereld' een erg dankbaar onderwerp is, waarbij mooie platen mogelijk moeten zijn.Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 08:49:
[...]
Allereerst weer opnieuw bedankt iedereen voor reacties.
Over jouw idee voor onderwerp:, zo zie je maar weer, smaken qua onderwerpen verschillen. En je moet weten dat het niet makkelijk is een onderwerp te bedenken die iedereen leuk vind... En ik heb al veel reacties gezien van personen die dierenwereld wel leuk vinden, dus voor jouw misschien volgende keer een onderwerp dat jij leuk vind
Wat ik wel bedoelde was zijn enthousiasme voor nederlandse landschappen. Misschien dat dat een idee is voor een contest. En misschien nog wel cultuurhistorisch verantwoord is ook nog, zodat we er nog wat van opsteken ook nog
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Ben jij ooit in een museum geweest (waar schilderkunst tentoongesteld wordt)? Of heb je misschien liever zo'n schilderij van twee schoothondjes, iets wat Pim Fortuyn aan de muur had hangen?Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 08:49:
[...]
Allereerst weer opnieuw bedankt iedereen voor reacties.
Over jouw idee voor onderwerp:, zo zie je maar weer, smaken qua onderwerpen verschillen. En je moet weten dat het niet makkelijk is een onderwerp te bedenken die iedereen leuk vind... En ik heb al veel reacties gezien van personen die dierenwereld wel leuk vinden, dus voor jouw misschien volgende keer een onderwerp dat jij leuk vind
Ben afgelopen zaterdag in het van Gogh geweest in A'dam... zie maar een zoiets te reproduceren/te benaderen wat daar hangt!
(Edit: BOvendien, natuurlandschappen was het onderwerp waar je zelf eerst mee op de proppen kwam!)
Niet dat ik nou zo'n afkeer voor het onderwerp van jouw keuze heb (zag vandaag nog een paar mooie tafereeltjes die ik had kunnen fotograferen, had ik mijn camera bij mij gehad
Hopelijk komen er mensen met originele ideeën.
[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-06-2003 16:41 ]