The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
wie o wie ?
En hoe lang zijn ze dan al wel niet bezig met Doom III ? Gemeten vanaf de release datum van Doom II zeker ?
[ Voor 24% gewijzigd door Supern00b op 20-05-2003 15:28 ]
Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013
Zeker niet de moeite genomen om de 2 topics hier door te lezenSupern00b schreef op 20 mei 2003 @ 15:22:
Hoe komen jullie toch steeds aan 5 jaar ? Alsof ze al 5 jaar aan dit product zouden werken constant ? Opvolgers wordt zo wie zo aan gedacht maar dat ze 2 hooguit 3 jaar echt bezig zijn is toch veel realistischer ?
wie o wie ?

(en het artikeltje op CNN en tweakers etc...)
How NOOB

Verwijderd
ik neem aan dat ze grootschaals bezig mensen aan te pakken die die filmpjes hosten...
misschien is dit al gezegd, maar dat is niet zo erg
Verwijderd
Nee idd, en 2 topics is pakweg 2000 reacties ben ik ook niet van plan eerlijk gezegd. Die van CNN bestaat er een link van ? Tweakers zoek ik wel ff op dan.[ash] schreef op 20 mei 2003 @ 15:27:
[...]
Zeker niet de moeite genomen om de 2 topics hier door te lezen
(en het artikeltje op CNN en tweakers etc...)
How NOOB![]()
Noob of niet , tis gewoon maar een vraag hoor. Uiteraard moet je dan als nerd reageren natuurlijk, maar het is je vergeven
Dat kan veel verklaren idd, Thx hiro shima (enne kan Ash nog wat van leren hoe te reagerenVerwijderd schreef op 20 May 2003 @ 15:32:
de ontwikkeling van DOOM3 is begonnen na Quake3 omdat Carmack dat persee wou, eigenlijk stond Quake4 op de planning... wat heeft Valve gereleased na HL1? geen flikker, waarom niet? ... kijk dat filmpje maar eens
[ Voor 60% gewijzigd door Supern00b op 20-05-2003 15:38 ]
Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Auw... hij is opzich terecht, maar waarom zou je niet eens de topic doorlezen voordat je ff gaat vertellen dat ze er _geen_ 5 jaar over gedaan hebben. Jij komt ff binnen vallen na +/- 200 reply-es en zal wel ff zeggen de mensen hier ernaast zitten.Supern00b schreef op 20 mei 2003 @ 15:32:
Noob of niet , tis gewoon maar een vraag hoor. Uiteraard moet je dan als nerd reageren natuurlijk, maar het is je vergeven
... enne kan Ash nog wat van leren hoe te reageren ...
Mijn opmerking heeft opzich alleen betrekking op je gekozen naam, maar het is een typische eigenschap van een _echte_ noob om eerst te vragen en dan te lezen.
Maar mijn excuses als ik wat bot overkwam

Maar ik zou toch maar ff het topic (liefst beide) doorlezen, kom je leuke dingen tegen
Ik had gewoon altijd het idee, eerst een product uitmelken, rekken en strekken (mission-packs / mod / fixes ect.) en dan zoiets van "Kom laten we maar deeltje 2 maken" of zo, snappie ?
--- edit ---
Euh, ik heb nooit gezegd dat die 5 jaar niet zo was, ik vond persoonlijk 2/3 jaar wat realistischer en vroeg om reactie
[ Voor 43% gewijzigd door Supern00b op 20-05-2003 16:38 ]
ik ookjagermeister1 schreef op 20 mei 2003 @ 15:19:
Ik zat ook met open bek naar die filmpjes te kijken. Die Robot met die lange poten zeg maar doet me denken aan War of the Worlds. Trouwens een errug stoer effect als dat ding schiet.
PIII 800@804 Mhz
Gelukkig zijn ze bij Valve iets professionelerSupern00b schreef op 20 May 2003 @ 15:50:
ok, thx
Ik had gewoon altijd het idee, eerst een product uitmelken, rekken en strekken en dan zoiets van "Kom laten we maar deeltje 2 maken" of zo, snappie ?
(trouwens leuke icon Supern00b
hihi, thx, kon geen grotere borsten vindu
Als ze er zo lang mee bezig zijn de engine, de editor en het uiteindelijke spel te bouwen, hoe houden ze dan rekening met de technische stand van zaken op 3D gebied ?
Pak 'm beet zo'n 5 jaar geleden waren de 3D kaarten en de API's qua techniek, snelheid en mogelijkheden een stuk primitiever dan de huidige situatie. Ik neem aan dat men op het moment dat ze HL2 aan het plannen waren ze wel een uitgangspunt hebben gekozen wat de grafische mogelijkheden van het spel zouden zijn. Hoe kan je een API programmeren die 5 jaar later (of iets eerder) pas beschikbaar is op hardware die pas jaren later wordt ontwikkeld ?
De engine ondersteunt API feature X die gebruikt wordt op een 3D hardware engine (de GFX kaart) feature Y die pas jaren vanaf nu realiteit worden, en wellicht niet eens geïmplementeerd kan worden.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Supern00b schreef op 20 May 2003 @ 15:50:
ok, thx
Ik had gewoon altijd het idee, eerst een product uitmelken, rekken en strekken (mission-packs / mod / fixes ect.) en dan zoiets van "Kom laten we maar deeltje 2 maken" of zo, snappie ?
hee onze detonator boy is ook eens een kijkje komen nemen in het HL2 topic
[ Voor 3% gewijzigd door vacuumcleaner op 20-05-2003 15:55 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Komt me bekend voor, waar heb jij die vandaan
vacuumcleaner schreef op 20 mei 2003 @ 15:54:
offtopic:
hee onze detonator boy is ook eens een kijkje komen nemen in het HL2 topic
haha, pecies, ik dagt, kom heb ik net een filmpie gevint en bekijkt, laten eens dit topic euh... voorzien van commentaar, ja dat woord zocht ik
poeh, daar vraag je me wat .... Uit een F1 forum als ik het goed heb. Iemand had deze ook alleen met een te lage resolutie en was wat te groot, een tijdje later vond ik deze weer (ander forum), dit keer wel met een goeie resolutie, beetje aangepast en voila. (En dus niet op zo'n site waar zulke meisjes opstaan die niet meer onder water kunnen
[ Voor 81% gewijzigd door Supern00b op 20-05-2003 16:05 ]
Team Fortress ClassicVerwijderd schreef op 20 May 2003 @ 15:32:
de ontwikkeling van DOOM3 is begonnen na Quake3 omdat Carmack dat persee wou, eigenlijk stond Quake4 op de planning... wat heeft Valve gereleased na HL1? geen flikker, waarom niet? ... kijk dat filmpje maar eens
Verschilt dat filmpje van fileplanet nou zo veel met die van worthplaying van 506 mb (720x480)?Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 15:05:
Had hem gisteren binnen van fileplanet.com, hij is zo mega stoer, ik heb gejuigt bij het DOOM3 62MB filpje, maar bij de 600MB HL2 film heb ik met open mond zitten kijken en kon ik geen woord uitbrengen.... van het begin tot het eind verbluffend, hoe hebben ze dat 5 jaar lang still kunnen houden... damn wat verschrikkelijk stoer
Niet op voorraad.
Die andere met extra seconden erin (had ik begrepen) is mij niet gelukt (die van gamers.nl eindje terug topic) Na 3 keer proberen down te loaden en mislukken op pakweg 40 procent, hield ik het voor gezien.
[ Voor 16% gewijzigd door Supern00b op 20-05-2003 16:11 ]
.
Iik zit er nou eentje downen van worthplaying, (via gamers.nl gisteren in 't nieuws), van 506 mb(gezipped) van 720x480, dus dat zal dan wel dezelfde zijn.Supern00b schreef op 20 May 2003 @ 16:10:
Die van file-planet hebben ze naar mij wete alleen de resolutie verhoogt van (640x360 ruim 500 Mb) naar (720x480 bijna 600 Mb) dacht ik.
Die andere met extra seconden erin (had ik begrepen) is mij niet gelukt (die van gamers.nl eindje terug topic) Na 3 keer proberen down te loaden en mislukken op pakweg 40 procent, hield ik het voor gezien.
Niet op voorraad.
Kan best wat je zegt hoor, maar ik denk dat als je alles van de grond moet opbouwen je niet 123 klaar bent zoals Valve dat nu heeft moeten doen.Eijkb schreef op 20 mei 2003 @ 16:10:
Wat Xymox daar schrijft, dat vind ik een interessante vraag. Heeft iemand hier daar enig idee over? Zijn er ontwikkellijsten van de grafische kaarten bakkers waarop staat hoe ver ze denken te zijn over x jaar? Of maakt men een engine en doen ze pas op het laatst de grafische aankleding? Wat supernoob schrijft over effe uitmelken is natuurlijk je reinste onzin. Anders hadden we nu een topic van 8 reacties gehad over Half Life 6 en geen duizend(en) reacties. Daarnaast zijn de meeste missionpacks en mods volgens mij niet door Valve ontwikkeld en hebben ze daar alleen indirect (toch nog wel dik, heb zelf vier versies van Halflife voor CS) aan verdiend.
En zeg eerlijk hoeveel varianten zijn er wel niet gebaseerd op Quake3 ? Of IDSoftware er nu indirect aan verdient of dat fabrikanten nu gewoon wachten todat er weer een nieuwe engine van hun uitkomt. (Of unreal voor mij apart) . Zo grote onzin is het nu ook weer niet, de mens een beetje kennende. Anders zouden er wel tig fabrikanten hun eigen engines maken toch ?
Onder het mom van uitmelken doen we samen
[ Voor 46% gewijzigd door Supern00b op 20-05-2003 16:34 ]
want ze zeggen dat ie nu op een 733 kan draaien met een 16 mb 3d kaart, lijkt me to mooi om waar te zijn, maargoed, je weet nooit
Je kan natuurlijk ook afvragen wat de hardware fabrikanten in de tussentijd doenXymox schreef op 20 May 2003 @ 15:54:
Wat ik mij nu afvraag :
Als ze er zo lang mee bezig zijn de engine, de editor en het uiteindelijke spel te bouwen, hoe houden ze dan rekening met de technische stand van zaken op 3D gebied ?
Pak 'm beet zo'n 5 jaar geleden waren de 3D kaarten en de API's qua techniek, snelheid en mogelijkheden een stuk primitiever dan de huidige situatie. Ik neem aan dat men op het moment dat ze HL2 aan het plannen waren ze wel een uitgangspunt hebben gekozen wat de grafische mogelijkheden van het spel zouden zijn. Hoe kan je een API programmeren die 5 jaar later (of iets eerder) pas beschikbaar is op hardware die pas jaren later wordt ontwikkeld ?
De engine ondersteunt API feature X die gebruikt wordt op een 3D hardware engine (de GFX kaart) feature Y die pas jaren vanaf nu realiteit worden, en wellicht niet eens geïmplementeerd kan worden.
Het is waarschijnlijk een heel flexibele engine, met de minimale systeemeisen worden er dan gewoon een aantal zaken uitgezet, zoals pixelshadered water, grote textures, ect.T7D_Sneezy schreef op 20 May 2003 @ 16:29:
misschien hebben ze het al helemaal geoptimaliseerd enzo,
want ze zeggen dat ie nu op een 733 kan draaien met een 16 mb 3d kaart, lijkt me to mooi om waar te zijn, maargoed, je weet nooit
Heb je een dx8/9? (R9xxx, GeForceFX) kaart, dan kan je pas alles in volle glorie zien.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Gewoon weer terug naar die beesten, verdieping lager gaan en daar moet je geloof ik brandstof en water aanzetten. Dan weer helemaal naar boven bij die beesten en dan op de knop drukkenDutchCommando schreef op 20 May 2003 @ 16:34:
Ben maareens begonnen met Half-Life (ik geef toe, heb die nooit gespeeld). Maar nu zit ik vast. Ben zojuist langs 3 grote beesten gelopen en kom nu bij een silo met onderin radioactief spul en bovenin een apparaat waar een scientist opzit. Daar zitten twee knoppen aan (actieveer ik) waarna er stroom aan alle kanten te zien is. In dat apparaat zit een opening met een andere straal. Maar daar word ik niet door geteleporteerd of iets. Wat nu verder?
Ten eerste begin je niet gelijk met het implementeren van alle pracht en praal. Eerste jaar zal waarschjnlijk evaluatie van het half life 1 project zijn. Wat ging goed, wat ging fout. Welke keuzes waren de juiste en welke de onjuiste. Wat kunnen we doen om die fouten te voorkomen. Wat hadden we graag nog in 1 willen doen maar konden we niet vanwege tijd, creativiteit, rekenkracht.
Rekenkracht is trouwens 1 van de juist wat makkelijkere variabelen. Computerkracht verdubbeld immers elke 18 maanden volgens Moore's law. Die wet is eigenlijk meer een self fulfilling profecy (spelling?).. Die wet wordt immers ook gebruikt voor de roadmaps van AMD en intel
Pas tijdens het ontwikkelen van de levels wordt de exacte rekenkracht van het target systeem belangrijk. Dan bepaal je immers de polycount. In quake 1 is immers ook wel een uberdetailed level te maken die alleen fatsoenlijk draait op een P4. En een simpele Q3 level draait ook wel op een PI met voodoo kaartje. Neem hierbij het uitgebreide LOD systeem in ogenschouw, waardoor het verschil tussn het minimale systeem en het systeem dat alles uit de engine haalt enorm groot is, dan hoeft ook tijdens het level bouwen een stuk minder rekening gehouden te worden met de rekenkracht.
In het onwaarschijnlijke geval dat je er dan nog steeds naast zit, dan kun je altijd nog optimalizeren door bijvoorbeeld de polycount van de models terug te brengen, de frequentie van het berekenen van de physics naar beneden gooien (ragdoll constraints slechts 1x per 2 frames bepalen oid. andere frame gewoon lineair extrapoleren) enz enz.
Als het dan nog niet werkt, gewoon geheim houden en pas lekken vlak voor de volgende E3
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Met Doom III zijn ze pas begonnen toen de engine af was. Pas als echt goed duidelijk is wat de engine doet en hoe kan je tools maken met die je weer levels, textures en models kan maken.
Voor het polycount probleempje: Met models maken ze nu toch (tenminste voor Doom) gewoon movie quality models. En daarvan laten een tool de models + textures + bumpmaps maken. Zou mij niet verbazen als je in kan stellen hoe veel polys het model uiteindelijk moet hebben...
Uiteindelijk blijft het gewoon moeilijk te voorspellen wat de computers over 5 jaar kunnen. Op gamespy werd terecht opgemerkt dat Carmack in de positie is de industrie te sturen, dus dat is natuurlijk een groot voordeel.
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
ProphecyJanoz schreef op 20 mei 2003 @ 16:45:
mbt bepalen computerkracht over 5 jaar..
Ten eerste begin je niet gelijk met het implementeren van alle pracht en praal. Eerste jaar zal waarschjnlijk evaluatie van het half life 1 project zijn. Wat ging goed, wat ging fout. Welke keuzes waren de juiste en welke de onjuiste. Wat kunnen we doen om die fouten te voorkomen. Wat hadden we graag nog in 1 willen doen maar konden we niet vanwege tijd, creativiteit, rekenkracht.
Rekenkracht is trouwens 1 van de juist wat makkelijkere variabelen. Computerkracht verdubbeld immers elke 18 maanden volgens Moore's law. Die wet is eigenlijk meer een self fulfilling profecy (spelling?).. Die wet wordt immers ook gebruikt voor de roadmaps van AMD en intel. Zelfde valt redelijk toe te passen op grafische kaarten.
Pas tijdens het ontwikkelen van de levels wordt de exacte rekenkracht van het target systeem belangrijk. Dan bepaal je immers de polycount. In quake 1 is immers ook wel een uberdetailed level te maken die alleen fatsoenlijk draait op een P4. En een simpele Q3 level draait ook wel op een PI met voodoo kaartje. Neem hierbij het uitgebreide LOD systeem in ogenschouw, waardoor het verschil tussn het minimale systeem en het systeem dat alles uit de engine haalt enorm groot is, dan hoeft ook tijdens het level bouwen een stuk minder rekening gehouden te worden met de rekenkracht.
In het onwaarschijnlijke geval dat je er dan nog steeds naast zit, dan kun je altijd nog optimalizeren door bijvoorbeeld de polycount van de models terug te brengen, de frequentie van het berekenen van de physics naar beneden gooien (ragdoll constraints slechts 1x per 2 frames bepalen oid. andere frame gewoon lineair extrapoleren) enz enz.
Als het dan nog niet werkt, gewoon geheim houden en pas lekken vlak voor de volgende E3.
Niet op voorraad.
Ze maken ook een X-Box versie. De x-box is eigenlijk 700 mhz met een geforce3/4. Dus moet kunnen lijkt me. Maar ik denk niet dat het physics-level op max zal draaien.T7D_Sneezy schreef op 20 May 2003 @ 16:29:
misschien hebben ze het al helemaal geoptimaliseerd enzo,
ik denk eerder textures en effects enzo, ze kunnen moeilijk zeggen 'nou we hebben minder geheugen, dus halen we dat hele balkon maar weg'[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 20 May 2003 @ 18:23:
[...]
Ze maken ook een X-Box versie. De x-box is eigenlijk 700 mhz met een geforce3/4. Dus moet kunnen lijkt me. Maar ik denk niet dat het physics-level op max zal draaien.
En op zich, Splinter Cell op de Xbox ziet er beter, of iig net zo goed uit als Splinter Cell in 1600x1200 alles ultra-high op een PC. en spellen als Dead or Alive 3 zijn ook van zeer hoge kwaliteit, dus ik denk dat je op een xbox niet veel zal missen.
[ Voor 3% gewijzigd door GTOfire op 20-05-2003 20:10 ]
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Wooohooow ik ben aangenomen!!!
Marloes Ik hou van je !
Wooohooow ik ben aangenomen!!!
Marloes STIK MAAR TRUT!
Barf, alles nog goed jonge ? Vertel vertel , we houden wel van een smeuig verhaaltje
Dan weer effe on topic :
Wordt het niet tijd zo langzamerhand voor Half-Life 2 - Deel 3 ?
[ Voor 6% gewijzigd door Supern00b op 20-05-2003 20:37 ]
tis nu alweer anders btw... vrouwen.Supern00b schreef op 20 May 2003 @ 20:35:
[...]
[...]
offtopic:
Barf, jonge alles nog goed ? Vertel vertel , we houden wel van een smeuig verhaaltje
can't live with them, can't kill them either
Goed plan. Wie heeft het in zich om een goeie openingspost te maken?Supern00b schreef op 20 May 2003 @ 20:35:
[...]
[...]
offtopic:
Barf, alles nog goed jonge ? Vertel vertel , we houden wel van een smeuig verhaaltje
Dan weer effe on topic :
Tsja, je kunt gewoon de huidige startpost copieren hoor... staat alles in[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 20 May 2003 @ 20:54:
[...]
Goed plan. Wie heeft het in zich om een goeie openingspost te maken?
Ik heb nr.1 gemaakt... Marco een verbluffende nummer 2... wie nummer *KUCH* 3?
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
3Kwartjuh schreef op 20 May 2003 @ 20:55:
[...]
Tsja, je kunt gewoon de huidige startpost copieren hoor... staat alles in![]()
Ik heb nr.1 gemaakt... Marco een verbluffende nummer 2... wie nummer 2?
Verwijderd
stukje over Moore:
Die wet geldt tot dit jaar. Daarna zullen we pas een verdubbeling in processor snelheid na 3 jaar, tot 2012. Dan is de techniek die ze nu toepassen aan z'n maximum (oftwel het kleinst). De isolatie laag bij de IC's wordt dan 1 molekuul breed ofzo. (zegt m'n leraarJanoz schreef op 20 May 2003 @ 16:45:
mbt bepalen computerkracht over 5 jaar..
Rekenkracht is trouwens 1 van de juist wat makkelijkere variabelen. Computerkracht verdubbeld immers elke 18 maanden volgens Moore's law. Die wet is eigenlijk meer een self fulfilling profecy (spelling?).. Die wet wordt immers ook gebruikt voor de roadmaps van AMD en intel. Zelfde valt redelijk toe te passen op grafische kaarten.
Het nare is dat er extreem veel stroom door zo'n ding moet gaan lopen, waardoor de processor erg heet wordt.
Ik ben benieuwd wat ze over 9 jaar voor nieuws gaan maken.
einde stukje over Moore
Ik heb net de 500 Mb trailer binnen, wel aardig, maar bied weinig extra's. Gelukkig is de beeld kwaliteit beter. (moet wat verzinnen
(marc0? ten slotte is het niet zo leuk als iemand anders jouw op kopieerd - en aangezien je genoeg geoefent hebt
[ Voor 66% gewijzigd door BaRF op 20-05-2003 21:19 ]
Stel je nu eens voor...
Je word wakker... je ligt een beetje te draaien nog in je bed, eigenlijk had je al ongeveer een uur geleden uit je bed gemoeten omdat je naar werk/school moet maar vandaag niet... Je springt ff snel onder de douche, je reboot je pc nog van de nacht daarvoor waar hij de hele nacht heeft staan defragmenteren, je trekt wat kleren aan, schoenen, tas, geld en springt op de fiets. Je kijkt op je horloge, "shit, iets voor 10-en, ff doorfietsen". Je scheurt tussen al het verkeer door, stoplichten worden compleet genegeerd en de oude dame met het looprekje krijgt voor één dagje eens geen voorrang op het zeebrapad. Na hard gefiets kom je puffend aan in de winkelstraat. Een aantal winkels zijn al open maar de meeste rolluiken zitten nog voor de andere winkels. Gelukkig, de deur van de lokale gameboer staat al open, met een groot bord voor de deur met "Half-Life 2, vanaf vandaag hier te koop ->". Als Petrus bij de hemelpoort. Je doet nog net even snel je fiets opslot en rent naar binnen, alvast zoekend naar je gespaarde geld. Bij de kassa staan al een aantal gamers, kwijlend te wachten totdat de verkoop kan beginnen. Je bent de vierde in de rij en de wachtende gamers worden getrakteerd met wat leesvoer en een bakje koffie. Je hoort onderling wat gamers praten over hun systeem, half-life 2, de physics enzo en op de klok zie je de wijzers naar 10 uur schieten. De verkoper komt aanlopen met een doos, zet hem achter de toonbank op een krukje neer en begint de eerste DVD-hoesjes eruit te halen. Alle gamers kijken met open mond toe alsof ze vuur zien branden. De vroege gamers vooraan de rij worden als eerst geholpen. De rest van de gamers kijken met smart toe. Nu gaat het heel snel, je bent al bijna aan de beurt, nog even... en je fiets naar huis met een van de vetste games die je ever zult kopen in je leven... je kan haast niet wachten en uit ongeduldigheid kijkt je nog eens op je horloge en ............... he? Het is kwart voor 9...? "Herman!!! Wakker worden, je moet zo naar schoool!!!", aw fuck, het was maar een droom...
Weer een ander laken, das al de derde deze week
Verwijderd
Hehe, nice storyNovah schreef op 20 May 2003 @ 21:25:
Arch, please geen leak van HL2. Dat zou al het plezier kunnen vergallen.
Stel je nu eens voor...
Je word wakker... je ligt een beetje te draaien nog in je bed, eigenlijk had je al ongeveer een uur geleden uit je bed gemoeten omdat je naar werk/school moet maar vandaag niet... Je springt ff snel onder de douche, je reboot je pc nog van de nacht daarvoor waar hij de hele nacht heeft staan defragmenteren, je trekt wat kleren aan, schoenen, tas, geld en springt op de fiets. Je kijkt op je horloge, "shit, iets voor 10-en, ff doorfietsen". Je scheurt tussen al het verkeer door, stoplichten worden compleet genegeerd en de oude dame met het looprekje krijgt voor één dagje eens geen voorrang op het zeebrapad. Na hard gefiets kom je puffend aan in de winkelstraat. Een aantal winkels zijn al open maar de meeste rolluiken zitten nog voor de andere winkels. Gelukkig, de deur van de lokale gameboer staat al open, met een groot bord voor de deur met "Half-Life 2, vanaf vandaag hier te koop ->". Als Petrus bij de hemelpoort. Je doet nog net even snel je fiets opslot en rent naar binnen, alvast zoekend naar je gespaarde geld. Bij de kassa staan al een aantal gamers, kwijlend te wachten totdat de verkoop kan beginnen. Je bent de vierde in de rij en de wachtende gamers worden getrakteerd met wat leesvoer en een bakje koffie. Je hoort onderling wat gamers praten over hun systeem, half-life 2, de physics enzo en op de klok zie je de wijzers naar 10 uur schieten. De verkoper komt aanlopen met een doos, zet hem achter de toonbank op een krukje neer en begint de eerste DVD-hoesjes eruit te halen. Alle gamers kijken met open mond toe alsof ze vuur zien branden. De vroege gamers vooraan de rij worden als eerst geholpen. De rest van de gamers kijken met smart toe. Nu gaat het heel snel, je bent al bijna aan de beurt, nog even... en je fiets naar huis met een van de vetste games die je ever zult kopen in je leven... je kan haast niet wachten en uit ongeduldigheid kijkt je nog eens op je horloge en ............... he? Het is kwart voor 9...? "Herman!!! Wakker worden, je moet zo naar schoool!!!", aw fuck, het was maar een droom...
[ Voor 6% gewijzigd door ge-flopt op 20-05-2003 21:27 ]
Ik heb de 500 mb versie ook gezien en ik vond het heel indrukwekkend hoe ze het hebben gemaakt...
Vooral ook de gezichts uitdrukkingen van gman en dat mokkel.
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Novah schreef op 20 May 2003 @ 21:25:
Arch, please geen leak van HL2. Dat zou al het plezier kunnen vergallen.
Stel je nu eens voor...

Verwijderd
Whaha, dat mokkel, heel mooi gezegdWJP schreef op 20 May 2003 @ 21:28:
lol
Ik heb de 500 mb versie ook gezien en ik vond het heel indrukwekkend hoe ze het hebben gemaakt...

Dat mokkel? Beetje respectvol zijn voor de mooiste digibabe tot nu toeWJP schreef op 20 May 2003 @ 21:28:
lol
wat zou er verder voor nieuws inmoeten?[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 20 May 2003 @ 21:58:
Maarreuh, topic deel 3? Copy-pasten kan ik ook wel, maar heeft niemand de behoefte een nieuwe openingspost te schrijven?
The devil is in the details.
Heheh be my guestMaRc0 schreef op 20 mei 2003 @ 22:16:
Ik wil het best doen, maar dan kan het wel tot elf uur gaan duren, ik hou er namelijk niet van om alleen maar copy/paste te doen, dus dan ga ik een boel(tje) veranderen
Maak es een plaatje!!! (ik heb geen kabel[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 20 May 2003 @ 21:50:
[...]
Dat mokkel? Beetje respectvol zijn voor de mooiste digibabe tot nu toe
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
http://members.home.nl/fmhuizing/hl2render3.jpg
1024x786
[ Voor 6% gewijzigd door Kwartjuh op 20-05-2003 22:23 ]
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
zoem baai spiel:Vanitas schreef op 20 May 2003 @ 22:20:
[...]
Maak es een plaatje!!! (ik heb geen kabel![]()
,voor dat filmpje)

Sorry voor de opmaak, maar we gaan toch naar een nieuw topic

Mja lijkt er een beetje op, maar toch wel anders.
dat komt door de physics. Als ze te een te grote bos hout heeft, dan helt ze te veel naar voren bij het lopen.
Wacht maar tot de mods uitkomen
... MMORPG Addict.
Ziet er wel okee uit! Alleen die crowbar mag eigenlijk wel wat meer in beeld vind ikKwartjuh schreef op 20 mei 2003 @ 22:22:
ff nog een achtergrondje gemaakt... just for fun
http://members.home.nl/fmhuizing/hl2render3.jpg
1024x786
En hebbie em ook in 1280 en 1600?
Verwijderd
Je kan ook 8 korte filmpjes downloaden van een mindere kwaliteit....Vanitas schreef op 20 May 2003 @ 22:20:
[...]
Maak es een plaatje!!! (ik heb geen kabel![]()
,voor dat filmpje)
maar wel per stuk ongeveer 25mb...
Met een modem doe je daar alsnog 2 uur over, dus ik denk dat ie blijer is met een paar plaatjesJe kan ook 8 korte filmpjes downloaden van een mindere kwaliteit....
maar wel per stuk ongeveer 25mb...
Hehehehdat komt door de physics. Als ze te een te grote bos hout heeft, dan helt ze te veel naar voren bij het lopen.
Hopelijk krijg ik het binnen een half uurtje af
denk niet dat je het daar moet zoeken .. denk dat ze haar expres zo hebben gelaten, ik bedoel het is de dochter van die professor, niet het hele spel draait om haar. Ze hadden haar voorgevel makkelijk kunnen vergroten, door gewoon een soort silicoon toe te voegen in voorgevel en dit zo min mogelijk laten wegen, pcies zoals ze het in het echt doen dusBaRF schreef op 20 mei 2003 @ 22:45:
[...]
dat komt door de physics. Als ze te een te grote bos hout heeft, dan helt ze te veel naar voren bij het lopen.
... MMORPG Addict.
Mooi, kan ik ondertussen ff douchenMaRc0 schreef op 20 mei 2003 @ 23:15:
Ik heb weer een lang verhaal zitten lullen, dus ik ben nog maar op de helft
Hopelijk krijg ik het binnen een half uurtje af
Raad de kijkers van de trailers ook aan, dat ze een emmer of teiltje in de buurt hebben om het overmatig geproduceerde kwijl in kwijt te raken. Scheelt een paar toetsenborden
LOL!BaRF schreef op 20 mei 2003 @ 22:45:
[...]
Kom op Marc0, waar blijft deel 3 nou toch? Ik zie het morgen wel!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
en weer een mooie openingspost daarMaRc0 schreef op 20 May 2003 @ 23:56:
Het heeft wat langer geduurd dan gepland, maar hij is er: [rml][ PC] Half-Life 2 - Deel 3[/rml]
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Dit topic is gesloten.