MSI 865(P/PE/G)/875P Neo [Ervaringen]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.523 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een beetje boel een probleem met de msi 875P Neo FISR2.

Ik heb dit moederbord nu een week, en het werkte redelijk. Enige probleem dat ik had was dat als de pc een tijd (zeg langer dan een halfuur) uit gestaan had en ik hem dan aanzette mn monitor het niet deed. Die kreeg geen signaal.. Liet ik de pc even booten voor zover dat wou om de pc daarna weer opnieuw aan te zetten had ging de monitor wel aan en had ik wel beeld.

Mn video kaart is een club3d ati radeon 9700 non pro.

Nu kreeg ik vandaag het geniale idee de de nieuwe bios (1.4, ik had 1.2) te gebruiken. Dus ik keurig netjes met de gemaakte opstart diskette mn bios geflasht met versie 1.4. Dat leek allemaal goed te gaan, maar nu heb ik een nog groter probleem. Ik krijg HELEMAAL geen beeld meer, op wat voor manier dan ook. Ik heb alle randapparatuur er al afgehaald, geheugen eruit opnieuw erin, i reep geheugen er in. Niks helpt.. Het beeld blijft zwart en pc boot dus ook niet..

Ik heb bios recovery gedaan (ctrl-home bij opstarten) indrukken om bios opnieuw te flashen vanaf diskette. Dit gebeurd wel, lijkt ook goed te gaan, want ik krijg de 4 piepjes die aangeven dat het klaar is, maar daarna ook nog steeds het beeld dat zwart blijft. Later de oude bios oop op deze manier terug gezet.. Maar allemaal tevergeefs. Ik krijg geen beeld als ik de pc aanzet.

Het ligt NIET aan de monitor, want een andere monitor helpt helemaal niks.

Mn geheugen is 2 keer 512mb kingston hyperx pc3200.

Verder nog 2 maxtor hd's aan de onboard raid controller. Maar ik denk niet dat dit enige invloed heeft.. Want de pc komt niet eens zover dat hij de hds gaat gebruiken. En ook met alle ide kabels [edit] niet aangesloten [/edit] blijft de monitor netjes zwart..Geen signaal dus.

Wat is er aan de hand met mijn pc??

[ Voor 2% gewijzigd door Norjee op 13-06-2003 15:52 . Reden: woordje toegevoegd.. klopte niet helemaal wat er stond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Een bekend probleem bij deze borden. BIOS 1.4 heeft deze problemen nog steeds niet opgelost. Je kan nog een CMOS clear proberen, maar daarna houdt het ook echt op. RMA sturen is dan nog de enige oplossing.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
CMOS clear heb ik ook geprobeerd.. helpt niet :'(

Nah.. kweet nu in elk geval dat nog meer proberen geen zin heeft.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Helaas. ;( Schrale troost dat je niet de enige bent. Zo heb ik er inmiddels al 4 gehad, terwijl het merendeel gewoon goed flashed. Tijd voor een werkende BIOS update.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Nou ja.. een nieuwe pc inmekaar zetten zal ook eens in 1 keer goed gaan.. Ik ben idd al lang blij dat het niet aan mij ligt :)
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is het voltage van het geheugen die automatiche te ligt word ingesteld op 2.50 of 2.55 volt.

Oplossing voor dit probleem is als je geluk hebt even een reepje van je geheugen verwijderen kijk of je kan booten en het voltage van je mem naar 2.70 volt zetten systeem weer uitzetten en het tweede reepje weer toevoegen.

Lukt dit niet dan ander langzamer geheugen inprikken (pc 2100 0f 2700)en zelfde procedure als hierboven uitvoeren.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:56
Ik vind het jammer dat de oplossingen zo slecht verspreid worden. Ook bijv. voor het probleem dat mensen hun computer gelijk restarten nadat er "programming done..." op het scherm staat en niet wachten op Flasing completed. En het dan gek vinden dat hun flash het mobo gemold heb |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Master Tweaker schreef op 13 June 2003 @ 23:29:
Ik vind het jammer dat de oplossingen zo slecht verspreid worden. Ook bijv. voor het probleem dat mensen hun computer gelijk restarten nadat er "programming done..." op het scherm staat en niet wachten op Flasing completed. En het dan gek vinden dat hun flash het mobo gemold heb |:(
Dit is bekende informatie en ook dan nog gaat het fout. Onzin om de problemen hier geheel aan te wijten, ook al zullen er best mensen zijn die hierdoor hun bord kapot flashen. MSI moet z'n huiswerk gewoon wat beter doen.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Jopster schreef op 14 June 2003 @ 00:24:
[...]

Dit is bekende informatie en ook dan nog gaat het fout. Onzin om de problemen hier geheel aan te wijten, ook al zullen er best mensen zijn die hierdoor hun bord kapot flashen. MSI moet z'n huiswerk gewoon wat beter doen.
Tot nu toe zegt MSI computerzaken het ook dat dit het enigste is waardoor je mobo echt mee kapot geflashed kan worden. Ik zat toevallig ff te praten met iemand van computerplanet (vaste klant ;) ) en die zei ook dat het echt daar alleen maar van komt. Natuurlijk heb je ook de boarden die ineens niet meer starten doordat in de nieuwe BIOS het voltage van DDR verlaag is naar 2.50V daardoor kunnen vooral de mensen met cheap-ass geheugen probs krijgen. Maar dit is gewoon optelossen door ff tijdelijk sloom geheugen of "goed" geheugen er in te zetten.

Ik heb al van V1.0 V1.2 V1.3 V1.4 gehad en werkte allemaal goed. Omdat ik nu nog mijn standaard brakke koeler heb OC ik maar liever ff niet aangezien er nu ook een behoorlijk warm klimaat in mijn kamer heerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om fouten tijdens het flashen te voorkomen kan je beter het bios rom bestandje hernoemen naar AMIBOOT.ROM en alleen dit bestandje op diskette zetten geen bootdisk nodig, tijdens het opstarten druk op F10 er word gevraagt of je wilt flashen antwoord met YES je moederbord word automatiche geflashed je hoord vier pieptoontjes en dan is het gebeurd fluitje van een cent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Ahum... Ik weet zeker dat ik die bios goed geflasht heb. Het ligt echt aan dat moederbord. Ook op anadtech staat bij dit moederbord dat dit probleem er is, en dat ze het hebben kunnen repliceren.
Another issue that we've heard users are having is frying boards after they have updated their BIOS. We have heard reliable reports of users killing their Neo-FIS2R motherboards after updating to BIOS 1.3 and BIOS 1.4. Unfortunately we were able to replicate this problem when we completely killed our Neo-FIS2R after finally being able to update to BIOS 1.4. This is a huge problem, and we suggest that you do not purchase this motherboard until these issues are resolved.

(http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1831&p=21)
Dus jaa het ligt echt aan dit moederbord. Het is een geluk dat niet elk bord dit probleem geeft. Maar wees niet zo koppig door "zeker" te weten dat het niet aan dit bord ligt. Daar help je niemand mee en zaai je alleen maar verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hebben sommige mensen including myself geen last van problemen? na het flashen?
Heb al 4x geflasht no troubles.
Volgens mij wachten idd niet iedereen op *Flashing Done* ook nie tbij anandtech wat ze beschrijven is heel globaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het MSI i875P bordje gisteren besteld... (en gelijk maar een heel nieuwe pc ook :p - p4 2.8 @800 fsb - 2*512 Twinmos ddram @400 mhz - 2*120 gb maxtor S-ATA - ASUS V9950 geforce fx 5900 - ...)

Welke versie van bios zou er standaard opstaan?
Hopelijk heb ik geen problemen ermee... Zou niet graag kapot bordje hebben ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 14:09:
Ik heb het MSI i875P bordje gisteren besteld... (en gelijk maar een heel nieuwe pc ook :p - p4 2.8 @800 fsb - 2*512 Twinmos ddram @400 mhz - 2*120 gb maxtor S-ATA - ASUS V9950 geforce fx 5900 - ...)

Hopelijk heb ik geen problemen ermee... Zou niet graag kapot bordje hebben ... :(
mijn plankje kwam binnen met bios 1.2
niet echt de beste naar mijn mening, ik loop nu op 1.0 en die werkt voor mij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
hoe kan je op de 875p een northbridge waterblokje vastmaken?
normaal gaat dat toch via die gaatjes maar die zitten er niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:27
johnny.xxx schreef op 14 June 2003 @ 21:24:
niet met schroefjes. Je moet het dan met beugels doen, zelfde manier hoe je originele heatsink vast zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
johnny.xxx schreef op 14 June 2003 @ 21:24:
Je kunt vaak ook tyraps gebruiken als het niet past ;)

Welke neem je trouwens (koelblok) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
nog geen idee, mijn geld is een beetje op na deze maand :)
(tft scherm, 2X512 hyperX, mobo, proc, cooler, tmd fans, as3)

eerst de proc kouder krijgen, gaat na de zomer een MACH2 cooling komen.
een maandje daarna zal er water cooling voor me vidkaart en northbridge komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
johnny.xxx schreef op 14 June 2003 @ 23:44:
nog geen idee, mijn geld is een beetje op na deze maand :)
(tft scherm, 2X512 hyperX, mobo, proc, cooler, tmd fans, as3)

eerst de proc kouder krijgen, gaat na de zomer een MACH2 cooling komen.
een maandje daarna zal er water cooling voor me vidkaart en northbridge komen
Zo zo, tlijkt me wel chil ;) (letterlijk en figuurlijk)

Dawm, iemand anders heeft nu een beter koeling dan mij, ff er ook ééntje halen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 14:09:
Ik heb het MSI i875P bordje gisteren besteld... (en gelijk maar een heel nieuwe pc ook :p - p4 2.8 @800 fsb - 2*512 Twinmos ddram @400 mhz - 2*120 gb maxtor S-ATA (in RAID 0) - ASUS V9950 geforce fx 5900 - ...)

Aan de hand van die specificaties van ram e.d., welke bios-versie zouden jullie aanraden erop te zetten?
Want ik ga zeker m'n cpu overclocken... En met versie 1.4 zou de FSB maar tot 220mhz kunnen gaan? Ik zou hem toch wel op 230-240 minimum willen krijgen...

Dus daarom, welke versie van bios raden jullie aan?
Of gewoon wachten tot v1.5 uit is? (wanneer zou dat ongeveer zijn?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik draai nu al een tijdje op het 1.0 bios, en afgezien van het herkenningsprobleem van de CSA gigabit adapter in w2k ben ik nog weinig problemen tegengekomen eigenlijk.

Toch heb ik nog een vraagje: Ik was vandaag eens wat met de settings in m'n bios aan het rotzooien, toen zag ik dat het aantal mhz van de pci-bus nogal hoog was. Nou loopt het verder stabiel, maar ik zie nergens een optie waar ik dat zou kunnen veranderen, terwijl dat met de meeste moederborden tegenwoordig toch wel mogelijk is. (m'n vorige a7v8x kon het iig wel)

Kan iemand mij vertellen of deze optie in een nieuwer bios is toegevoegd? of moet ik maar bidden dat msi zo'n optie in z'n bios implementeert? (hetgeen dat mij vroeger er altijd van weerhouden heeft om msi te kopen touwens ;) )

Ik heb in het verleden namelijk wel eens een scsi2 kaart op deze manier naar hardware heaven geholpen, daarom vraag ik het ff. En ook omdat ik een paar enge verhalen over de pci bus i.c.m. de audigy2 heb gelezen, die ik toch ook binnenkort wil hebben, daarom wou ik ff zeker zijn.

Bonusvraag: weet iemand misschien waar je de geheugenklok kunt regelen? 1:1 of 5:6? Ik ben dan misschien bijziend, maar ik ben het nog niet tegengekomen in bios 1.0

[ Voor 7% gewijzigd door lordofthelints op 15-06-2003 14:08 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints

lordofthelints

Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 10:13:
[...]
Dus daarom, welke versie van bios raden jullie aan?
Of gewoon wachten tot v1.5 uit is? (wanneer zou dat ongeveer zijn?)...
Ik draai nog bios 1.0, en zolang het goed blijft draaien, (en dat doet het!) blijft ik daarbij totdat er echt duidelijkheid is t.a.v. die flash errors en het mindere oc'en met nieuwere biossen.

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:09
Evil_ivanhoe schreef op 15 June 2003 @ 14:05:
[...]

Ik draai nog bios 1.0, en zolang het goed blijft draaien, (en dat doet het!) blijft ik daarbij totdat er echt duidelijkheid is t.a.v. die flash errors en het mindere oc'en met nieuwere biossen.
Ik had een aantal vraagjes waarvan jij al gezegd hebt dat je er 1 opgelost had, namelijk het niet herkennen vna de CSA LAN poort, ik heb van de msi website nu de drivers gedownload maar ik weet dus niet welke ik moet installeren :| . Zou je me kunnen zeggen hoe jij dat opgelost hebt?

Verder heb ik ook nog in mijn system ding staan dat de volgende dingen niet goed werken namelijk:

- Base System Device
- SM Bus Controller
- USB Controller

Helaas doet de bijgeleverde CD het op mijn systeem niet :( Zouden jullie weten hoe ik deze dingen naar behoren kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SM bus controller enz kan je instaleren dmv Intel INF drivers.
USB controller heb je Service Pack 1 voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een P4 2800 (HT) op een fsb van 800 Mhz en de temps rijzen de pan uit tot bijna 70 graden stressed en 50 graden idle op dit bord. hebben jullie dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:09
Ka_ka_rot schreef op 16 June 2003 @ 18:52:
SM bus controller enz kan je instaleren dmv Intel INF drivers.
USB controller heb je Service Pack 1 voor nodig
Enige probleem dat me rest is de onboard gigabit LAN, mijn huidige 100mbit realtek kaartje zou ik er liever uit halen.

[ Voor 39% gewijzigd door buzz op 16-06-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het "gevaarlijk" is bios 1.4 op de neo 875 te installeren? Is dit aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints

lordofthelints

buzz schreef op 16 June 2003 @ 19:38:
[...]
Enige probleem dat me rest is de onboard gigabit LAN, mijn huidige 100mbit realtek kaartje zou ik er liever uit halen.
Ik vond het zelf ook een beetje vaag, ik had eerst de drivers voor de CSA gigabit kaart geïnstalleerd, toen deed hij het af en toe, op het moment dat hij het niet deed gaf hij als reden aan: "het apparaat kan niet worden gestart".

Nu heb ik precies dezelfde driverversie gedownload van de msi site en geïnstalleerd, en tot op heden heb ik nog niet weer problemen gehad.

Maar idd, USB2 gaat pas goed werken met servicepack 2(ik neem aan dat we het over w2k hebben? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints

lordofthelints

Evil_ivanhoe schreef op 15 June 2003 @ 13:58:
Ik draai nu al een tijdje op het 1.0 bios, en afgezien van het herkenningsprobleem van de CSA gigabit adapter in w2k ben ik nog weinig problemen tegengekomen eigenlijk.

Toch heb ik nog een vraagje: Ik was vandaag eens wat met de settings in m'n bios aan het rotzooien, toen zag ik dat het aantal mhz van de pci-bus nogal hoog was. Nou loopt het verder stabiel, maar ik zie nergens een optie waar ik dat zou kunnen veranderen, terwijl dat met de meeste moederborden tegenwoordig toch wel mogelijk is. (m'n vorige a7v8x kon het iig wel)

Kan iemand mij vertellen of deze optie in een nieuwer bios is toegevoegd? of moet ik maar bidden dat msi zo'n optie in z'n bios implementeert? (hetgeen dat mij vroeger er altijd van weerhouden heeft om msi te kopen touwens ;) )

Ik heb in het verleden namelijk wel eens een scsi2 kaart op deze manier naar hardware heaven geholpen, daarom vraag ik het ff. En ook omdat ik een paar enge verhalen over de pci bus i.c.m. de audigy2 heb gelezen, die ik toch ook binnenkort wil hebben, daarom wou ik ff zeker zijn.

Bonusvraag: weet iemand misschien waar je de geheugenklok kunt regelen? 1:1 of 5:6? Ik ben dan misschien bijziend, maar ik ben het nog niet tegengekomen in bios 1.0
Ik ben misschien een beetje brutaal door mijn eigen stukje te kicken, I hope you're don't mind...
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 20:23:
Weet iemand of het "gevaarlijk" is bios 1.4 op de neo 875 te installeren? Is dit aan te raden?
Waarom zou dat gevaarlijk zijn? Ik draai hem nu en ik vind hem et stabielste tot nu toe, overclocken kan niet fatsoenlijk maar dat is niet het belangrijkste voor mij.
Als je flashed MOET JE wachten totdat je programming done hebt en de command prompt ziet, dus hij is nog niet klaar als hij op normaal "done" staat

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragak,

Zakten jouw temps na de bios update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 20:54:
Dragak,

Zakten jouw temps na de bios update?
Absoluut !! Hij staat nu op 44-45C in bios (standaard intel cooler) 3.0 GHZ 800fsb
Dat was eerst 52C-53C of zoiets ongeveer.
Zou dus zo'n 8 Graden celsius schelen (In mijn ervaring)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:40

Scighera

swim-bike-run

de boel net ingebouwd:

-cpu: 55 idle
-kast 30

geheugen (2x512mb pc3700) stel ik in op 400mhz, hyet mobo geeft aan dat ie op 333mhz loopt (cpu wel 400)

:?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Er staan overigens een tal van BIOS updates voor de 865 en 875 borden op de MSI site die diverse problemen aanspreken. Ze verkeren alleen nog wel in beta status. Goh, ik vraag me toch af waarom MSI opeens beta biossen op hun site gaat zetten. ;) Ze zijn er in ieder geval wel mee bezig. Goede zaak.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

i know. maar de een heeft dit als pluspunt maar dan weer een ander groot minpunt...

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
nou jongens, er is een beta 1.5 bios verschenen voor de 875p.
wie durft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
johnny.xxx schreef op 17 June 2003 @ 19:04:
nou jongens, er is een beta 1.5 bios verschenen voor de 875p.
wie durft :P
Ik ga eerst ff spelen met W2K3 Server en daarna zal ik hem wel ff testen :P

BTW De BIOS van de 865PE Neo 2 FIS2R schijnt te werken op de 875P Neo FIS2R zodat D.O.T. gebruikt kan worden >:) Wie durft :*)

[ Voor 24% gewijzigd door XoReP op 17-06-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

changelog? mijn 9700pro heeft problem (ik heb bios 1.4)

vast lopers in 3dmark. 8000 artifactys bij weak/medium test (ook bij zwaar onderklokken of overklokken)

geen zichtbare beeldfouten
AGp en fw al verschillende combis geprobeerd

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Master Tweaker schreef op 17 juni 2003 @ 19:47:
[...]

Ik ga eerst ff spelen met W2K3 Server en daarna zal ik hem wel ff testen :P

BTW De BIOS van de 865PE Neo 2 FIS2R schijnt te werken op de 875P Neo FIS2R zodat D.O.T. gebruikt kan worden >:) Wie durft :*)
D.O.T vin ik echt een zinloze uitvinding van MSI.
Als OC'er moet de FSB statisch zijn en niet dynamisch >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Kakaroto op 17-06-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

waar kan ik btw dat 1.5 biosje vinden?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Misschien ff een rare vraag maar is er al iemand in geslaagd om RedHat 9 of Suse 8.2 (of welke Linux versie dan ook ) aan de praat te krijgen op één van de MSI bordjes?
Zowel RH9 als Suse 8.2 komen tijdens de hardware detectie niet verder dan de IDE bussen. Die worden netjes herkend met de daarop aangesloten disks maar dan hangt de boel.
Bord: MSI 865Pe NEO2-LS. P4 2.4C, 2 x Twinmos PC3200, ATi Radeon 9600 Pro.
En een Plextor fikker en 2 IBM's 180 GXP'tjes.
Ik heb de ACPI check al uitgezet zowel voor RH als Suse maar verder dan ik al was komt ie niet.

Iemand suggesties?

O bij de weg, ik heb (nog) niks overgeklokt ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door regmaster op 17-06-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Evil_ivanhoe schreef op 16 June 2003 @ 20:29:
[...]

Ik ben misschien een beetje brutaal door mijn eigen stukje te kicken, I hope you're don't mind...
Iemand?
ik dacht ook dat het mogelijk was bij de i875 en i865 mainboards, maar heb het nog niet kunnen vinden

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

waarom staat in die wastlijst van geteste modules op de i875 Neo geen enkele Samsung module btw??

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Laatst online: 22:16
P4 2.8Ghz 800mhz
MSI 875P mobo
2x 256DDR400 corsair
GF4 TI4400 128mb (asus)
Soundblaster 5.1
Maxtor 80gb 7200rpm schijfje
Pioneer dvd 120
Plextor fikker

zoals jullie zien ben ik ook weer aan een nieuwe mobo begonnen .
voor mij tot nu toe alleen ellende met mijn systeem .
ik heb voor de rest niets gedaan met bios enzo gewoon dus nog lekker standaard .
alleen heb ik tijden het computeren dat mijn pc vast slaat .
reset ik hem kan hij mijn HD niet vinden .
zodra ik hem echt helemaal opnieuw opstart ziet hij mijn HD weer wel .

iemand anders hier problemen mee of een oplossing voor .

Jumper setting 100% goed
ide kabels 2 maal werschillende gebruikt probleem bleef aanwezig
scandisk gedaan en kon geen bad sectors vinden

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhermans schreef op 17 June 2003 @ 22:41:
P4 2.8Ghz 800mhz
MSI 875P mobo
2x 256DDR400 corsair
GF4 TI4400 128mb (asus)
Soundblaster 5.1
Pioneer dvd 120
Plextor fikker

zoals jullie zien ben ik ook weer aan een nieuwe mobo begonnen .
voor mij tot nu toe alleen ellende met mijn systeem .
ik heb voor de rest niets gedaan met bios enzo gewoon dus nog lekker standaard .
alleen heb ik tijden het computeren dat mijn pc vast slaat .
reset ik hem kan hij mijn HD niet vinden .
zodra ik hem echt helemaal opnieuw opstart ziet hij mijn HD weer wel .

iemand anders hier problemen mee of een oplossing voor .

Jumper setting 100% goed
ide kabels 2 maal werschillende gebruikt probleem bleef aanwezig
scandisk gedaan en kon geen bad sectors vinden
Intel drivers geinstalleerd????????
moet je wel doen heh makker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

1.5 beta4 al gevonden en geflashed

zeer tevreden. nog steeds 8000 artifact bij elke DX Artifact test (in AT5) maar ik kon nu zonder problemen 3x techdemo, 2x 3dMark2001Se en 1x 3DMark 2003 afdraaien.

Score op het onderstaande Systeem (MSI 875 Neo, P4-2.4C, 9700Pro BBA, 2x512MB Samsung DDR466 CL2.5, SB Audigy en WinXP+DX9.0a+Omega Drivers 3.4):

2001SE: 14967
2003: 5010

niet overgeklokt en default settings

ikdenk dat het toch een MSI-ATi9700 probleem is. aangezien de biosupdates aardig wat lijken op te lossen

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 18:54
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 20:31:
Bios 1.2b1 geinstalleerd.

Temperatuur bug is er precies nog altijd
En vcore is nog altijd 0.1 increase na 1.6v (1.7, 1.8 etc ...).

Stabiliteit testen is voor straks ;)
Goh wel toevallig, die nieuwe Chaintech bordjes met 800FSB P4 ondersteuning hebben ook al temperatuur problemen in de bios zitten. Met een nieuwe bios update zal dit verholpen zijn maar dit heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.
Er worden temperaturen als 75 graden van een Idle 2.4 GHz laten zien.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 13:33
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 20:35:
[...]

Waarom zou dat gevaarlijk zijn? Ik draai hem nu en ik vind hem et stabielste tot nu toe, overclocken kan niet fatsoenlijk maar dat is niet het belangrijkste voor mij.
Als je flashed MOET JE wachten totdat je programming done hebt en de command prompt ziet, dus hij is nog niet klaar als hij op normaal "done" staat
Het is dus wel "gevaarlijk" .. ook al wacht je totdat je op je command prompt terug komt na het flashen..

Flash gewoon 1.3b2 erop.. die is stabiel & je kunt ermee oc'en .. alleen de temps worden slecht aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 23:07:
[...]

Intel drivers geinstalleerd????????
moet je wel doen heh makker.
sorry maar dit is voor mij de eerste keer dat ik zelf met een maatje een systeem hebben gebouwd .
waar kan ik die intel drivers vinden en wat doen ze .

PS DIT IS HELEMAAL NIEUW VOOR MIJ

plz begrip voor het niet begrijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhermans schreef op 18 June 2003 @ 17:14:
[...]

sorry maar dit is voor mij de eerste keer dat ik zelf met een maatje een systeem hebben gebouwd .
waar kan ik die intel drivers vinden en wat doen ze .

PS DIT IS HELEMAAL NIEUW VOOR MIJ

plz begrip voor het niet begrijpen
Staan op de cd die je bij je moederbord hebt gekregen, of download ze bij www.intel.com

Anders gaat et echt niet lekker draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
kernel_data_inpage_error

die error krijg ik tijdens het instaleren van iets een game ofzo !!

heb al via google wat gezocht maar je krijg zo een hoop rotzooi .
en er is ook niet veel in het nederlands daarover want engels begrijp ik al helemaal niet weet iemand toevallig iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

lijkt me een adresserings probleem in je geheugen, het zei dooor een kapotte module, het zei door overhitting.

heb je geoc-ed?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
nou ik heb hem dus niet getweaked zoals ik al eerder zei is hij nog helemaal standaard .

de warmte van de cpu is ong 58 en dat is met de bug .
omgerekent zou hij op ong 50 moeten komen .

kast temperatuur is ong 34

dus oververhitting zou ik denk ik uitsluiten .

geheugen is nieuw en hd ook .
2x 256DDR400 corsair op port 1 en 3
hd ook nieuw *maand oud*

op het moment dat ik iets ga instaleren zegt hij bekijk het maar en komt dat leuke xp blauwe scherm naar voren en zegt
kernel_data enz enz enz enz .

pc resetten en hd kan NIET gezien worden
power aan en uit en hij vind hd weer WEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios v1.5 is uit, final version...
Al iemand deze geïnstalleerd?
Wat zijn jullie bevindingen? En qua overclocken? Hoe hoog gaat de fsb? Want bij 1.4 was dit maar 220...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhermans schreef op 18 June 2003 @ 18:45:
nou ik heb hem dus niet getweaked zoals ik al eerder zei is hij nog helemaal standaard .

de warmte van de cpu is ong 58 en dat is met de bug .
omgerekent zou hij op ong 50 moeten komen .

kast temperatuur is ong 34

dus oververhitting zou ik denk ik uitsluiten .

geheugen is nieuw en hd ook .
2x 256DDR400 corsair op port 1 en 3
hd ook nieuw *maand oud*

op het moment dat ik iets ga instaleren zegt hij bekijk het maar en komt dat leuke xp blauwe scherm naar voren en zegt
kernel_data enz enz enz enz .

pc resetten en hd kan NIET gezien worden
power aan en uit en hij vind hd weer WEL
Dan zou ik een nieuwere bios versie proberen , het nam hier ook wat problemen weg met dvd software ed. De standaard bios versie heeft soms problemen met bepaalde ddr400 geheugen reepjes maar dit is niet bij iedereen, (ik had ook last van instabiliteit) Is verdwenen na bios update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem erop staan 1.5 Lijkt me een erg goede bios.
nog niet bug vrij, maar deze wilt wel overclocken :) :)

edit:

Ik zie nu in bios versie 1.5 bij Frequency/Voltage control
Performance Mode staan je kan kiezen tussen Slow-Fast-Turbo-Ultra turbo

maar eens kijken wat dit precies inhoudt

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
wat zouden jullie voor bios update aanraden ?
wat ook een beetje gebruiksvriendelijk is voor een beginner ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

gebruiksvriendelijk is hier bniet van toepassing. ondersteuning, stabiliteit en performance wel.

bij de bios file zit het flashprgramma en help bestand bijigesloten

versie 1.5 bevalt mij heel goed, beter dan 1.1 en 1.4

Pas herstarten/rebooten als je de dosprompt weer ziet en kan typen!

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Scighera schreef op 19 juni 2003 @ 05:12:
gebruiksvriendelijk is hier bniet van toepassing. ondersteuning, stabiliteit en performance wel.

bij de bios file zit het flashprgramma en help bestand bijigesloten

versie 1.5 bevalt mij heel goed, beter dan 1.1 en 1.4

Pas herstarten/rebooten als je de dosprompt weer ziet en kan typen!
Er is een nieuwere versie: ADSFI708, nu zet ie "verify ROM Data..." op het scherm.
Dus als het goed is moet flashen nu foutloos gaan zonder vergissingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YEP Goede bios die 1.5 maar uh, als ik de performance op turbo zet doet mn usb muis het niet meer??
Kan iemand dit bevestigen? zodat ik dat dan door kan geven naar msi als bug, je verzet het bij Frequency/Voltage control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

waar kan je bugs / klachten doorgeven?

onder andere die AGP/PCI die mee wordt overgeklokt, en wat probs met een 9700Pro ( continue 8000 artifacts (zowel met 200/200, 325/310 als 340/330) terwijl op het scherm niets te zien is. of ik nou kort of lang test, hij vind evenveel beeldfouten)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Scighera schreef op 19 June 2003 @ 12:36:
waar kan je bugs / klachten doorgeven?

onder andere die AGP/PCI die mee wordt overgeklokt, en wat probs met een 9700Pro ( continue 8000 artifacts (zowel met 200/200, 325/310 als 340/330) terwijl op het scherm niets te zien is. of ik nou kort of lang test, hij vind evenveel beeldfouten)
Is dat niet schadelijk voor voor mijn Raptor's :? Die scheinen namelijk niet één MHz over te willen clocken :/

Ik zit nu namelijk met een temp van 28c idle (met MP3tje op de achtergrond)., dus ik moet nodig OC'en :P

[ Voor 11% gewijzigd door XoReP op 19-06-2003 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb een 865PE Neo2-LS in bestelling, bij norrod zeiden ze dat er geen "Ultra ATA 133" op zat. Maar alleen "Serial ATA"...

Als ik op de msi site kijk staat er toch echt:

• Supports Ultra ATA, Serial ATA, Ultra ATA RAID 0 or 1 , Serial
ATA RAID 0 or 1, Ultra/Serial ATA RAID 0+1 supported.
• Connect up to 2 Serial ATA devices and 2 Ultra ATA 133 devices.

Volgens mij is het dus wel mogelijk om twee Ultra ATA hd's in raid neer te zetten of zie ik dat verkeerd?!
Heeft norrod mij verkeerd voor gelicht.... *dat zou triest zijn*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

deels gelijk. hij heeft twee normale ATA aansluitingen, maar deze ondersteunen geen RAID. dit is volgens mij alleen het geval bij de FS2iR uitvoering, deze heeft nog een extra RAID controller naast de standaard RAID controller in de Southbridge

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Master Tweaker schreef op 19 juni 2003 @ 12:40:
[...]

Is dat niet schadelijk voor voor mijn Raptor's :? Die scheinen namelijk niet één MHz over te willen clocken :/

Ik zit nu namelijk met een temp van 28c idle (met MP3tje op de achtergrond)., dus ik moet nodig OC'en :P
Ik dacht ook dat de AGP en PCI gelockt kunnen worden, maar dit is bij de 875 Neo duidelijk niet het geval.

mooie temp btw. ik moet mijn Retail koeler nog polijsten en van goede pasta voorzien. hoe zijn jouw Northbridge temperaturen?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
num-lock schreef op 19 June 2003 @ 14:22:
Ik heb een 865PE Neo2-LS in bestelling, bij norrod zeiden ze dat er geen "Ultra ATA 133" op zat. Maar alleen "Serial ATA"...

Als ik op de msi site kijk staat er toch echt:

• Supports Ultra ATA, Serial ATA, Ultra ATA RAID 0 or 1 , Serial
ATA RAID 0 or 1, Ultra/Serial ATA RAID 0+1 supported.
• Connect up to 2 Serial ATA devices and 2 Ultra ATA 133 devices.

Volgens mij is het dus wel mogelijk om twee Ultra ATA hd's in raid neer te zetten of zie ik dat verkeerd?!
Heeft norrod mij verkeerd voor gelicht.... *dat zou triest zijn*
Norrod zit fout, er zitten de standaard Ultra 100 IDE controllers op. Intel ondersteund geen Ultra ATA 133 dus MSI zit ook fout en kennen hun eigen producten blijkbaar niet.

Edit:

Volgens de Usermanual van de 865PE Neo2-LS is een Promise 20378 onboard controller optioneel. En die ondersteud inderdaad Ultra ATA 133. Maar die zit in ieder geval niet op mijn 865PE Neo2-LS.

[ Voor 14% gewijzigd door regmaster op 19-06-2003 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:26
Master Tweaker schreef op 19 juni 2003 @ 12:40:
[...]

Nee S-ATA/IDE loopt immer niet meer via de PCI bus maar hebben hun eigen datalijnen rechtstreeks naar de ICH5(R).
regmaster schreef op 19 June 2003 @ 14:50:
[...]

Norrod zit fout, er zitten de standaard Ultra 100 IDE controllers op. Intel ondersteund geen Ultra ATA 133 dus MSI zit ook fout en kennen hun eigen producten blijkbaar niet.

Edit:

Volgens de Usermanual van de 865PE Neo2-LS is een Promise 20378 onboard controller optioneel. En die ondersteud inderdaad Ultra ATA 133. Maar die zit in ieder geval niet op mijn 865PE Neo2-LS.
Natuurlijk wordt alles wat optioneel is opgenomen in de feature lijst, dat heet marketing ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik ben niet blij van deze BIOS geworden :( Temps zijn weer omhoog gegaan en kan niet locken (pci/agp). En OC-en gaat al helemaal voor géén meter :(

[ Voor 4% gewijzigd door XoReP op 19-06-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Master Tweaker schreef op 19 juni 2003 @ 17:26:
Ik ben niet blij van deze BIOS geworden :( Temps zijn weer omhoog gegaan en kan niet locken (pci/agp). En OC-en gaat al helemaal voor géén meter :(
kon dat dan wel in vorige biosversies? ik ga niet terug naar 1.4 omdat die problemen had in DirectX Engines

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

de Fi2SR uitvoeringen hebben en die Promise RAId chip, en Firewire, en Gigabit Lan en digital audio uitgangen

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Scighera schreef op 19 juni 2003 @ 17:31:
[...]

kon dat dan wel in vorige biosversies? ik ga niet terug naar 1.4 omdat die problemen had in DirectX Engines
In 1.0 kwam ik zelf op 3.6GHz nu totaal niet meer.

En na het geheugen ook goed zetten op 400MHz met relaxde timings kom ik ook voor geen meter vooruit. ;(

[ Voor 17% gewijzigd door XoReP op 20-06-2003 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Scighera schreef op 19 juni 2003 @ 17:37:
de Fi2SR uitvoeringen hebben die Promise RAId chip, en Firewire, en Gigabit Lan en digital audio uitgangen
Zkr die juist wel, Ffirewire Igigabitlan :? SSATA 2(:?) Rraid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

num-lock schreef op 19 June 2003 @ 23:49:
[...]

Zkr die juist wel, Ffirewire Igigabitlan :? SSATA 2(:?) Rraid
FI = firewire
S = SATA
2R = dual RAID (op de soutbridge en een aparte promise-chip)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

herhaling van mijn vraag: waar kan je 'bugs' melden bij MSI?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Scighera schreef op 20 June 2003 @ 06:40:
herhaling van mijn vraag: waar kan je 'bugs' melden bij MSI?
De forum van MSI: LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Master Tweaker schreef op 19 June 2003 @ 19:07:
[...]

In 1.0 kwam ik zelf op 3.6GHz nu totaal niet meer.

En na het geheugen ook goed zetten op 400MHz met relaxde timings kom ik ook voor geen meter vooruit. ;(
Hebben nog meer mensen OC problemen met deze BIOS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

thanx

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai 1.5 met ultra turbo mode en sindsdien is hij alleen maar sneller geworden als je het mij vraagt. Coole bios heb er tot nu toe alleen maar geluk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Vaag :/ Ik kan nu ineens wel hem op Turbo zetten en de latency's op 2-3-3-6 (misschien kan ie nog wel wat strakker) en nu draait hij ook op 400MHz. Joepie !!!! :) ... dus niet want hij staat volgens CPU-Z steeds maar op CAS2.5 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Master Tweaker schreef op 20 June 2003 @ 20:26:
Vaag :/ Ik kan nu ineens wel hem op Turbo zetten en de latency's op 2-3-3-6 (misschien kan ie nog wel wat strakker) en nu draait hij ook op 400MHz. Joepie !!!! :) ... dus niet want hij staat volgens CPU-Z steeds maar op CAS2.5 :(
Ik krijg mijn PC2700 Infineon ook niet op "400Mhz setting". :(
Alleen werkt ultra-turbo wel, maja sinds 1.3B3 uit was zijn me timings gelocked op 2.5-4-4-8 :? Als mijn mem op 320MHz draait wil die wel op 2.5-2-2-5 :? :? heel vaag allemaal, het is dus onmogelijk om je geheugen op 2-2-2-5 te draaien.
Ik wacht nog steeds op de 1.3 final...

[ Voor 7% gewijzigd door Kakaroto op 20-06-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

dat was bij mij het geval bij bios 1.1. ik stelde de ddr-clock in op 400mhz, maar mijn PC3700 Samsung modules bleven maar op 333mhz draaien

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag m'n nieuwe pc in mekaar gestoken (P4 2.8 - 2*512 ddram (400 mhz) - MSI 875P Neo-FIS2R - 2*120 gb hdd maxtor RAID0 - ...)

Ben zeer tevreden over het bordje! Zit nu op bios 1.5...
Morgen ga ik eens overclocken!

Ik heb wel een probleempje: het HDD-ledje wilt niet oplichten... Ik heb dus, zoals gezegd, 2 harde schijven van 120 gb (maxtor) aangesloten in RAID0, op de Intel-raid... Ik heb het stekkertjes op alle mogelijke manieren geprobeerd, maar het hdd-activity ledje wil echt niet branden...

Heeft iemand daar een oplossing voor? (Ik heb trouwens een Chieftec Dragon (maxi) case).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Bekend probleem ;)
HDD-Led werkt gewoon _niet_ met S-ATA RAID ;( ... helaas...

Dat wordt modden >:) Als je namelijk zo'n SMD ledje op je HD zelf heb kun je misschien die vastsolderen aan je gewonew ledje ;)

[ Voor 46% gewijzigd door XoReP op 20-06-2003 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mh spijtig... mja, voor dat modden ben ik zo niet...
zonder hdd-led dan maar ... spijtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Zal dan wel aan de 875 Neo2 liggen, bij mij doet het ledje het perfect (865 Neo2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een MSI 875P Neo2 en ben zeer tevreden! :*)
Een week geleden had ik nog een Asus P4C800 Deluxe, maar die kon niet samenwerken met een Asus Ti-4200 videokaart. Plus dat ik een verschrikkelijk slechte performance had van de Promise 378 in RAID 0 (SATA) ! :(
Kortom, die P4C800 vandaag terug naar de winkel, de Ti-4200 in de pc van mijn vrouw en gisteren een Radeon 9800 Pro gekocht. Nu draait alles perfect en is wat mij betreft Asus van hun voetstuk gevallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 10:40:
Een week geleden had ik nog een Asus P4C800 Deluxe, maar die kon niet samenwerken met een Asus Ti-4200 videokaart. Plus dat ik een verschrikkelijk slechte performance had van de Promise 378 in RAID 0 (SATA) ! :(
Kortom, die P4C800 vandaag terug naar de winkel, de Ti-4200 in de pc van mijn vrouw en gisteren een Radeon 9800 Pro gekocht. Nu draait alles perfect en is wat mij betreft Asus van hun voetstuk gevallen....
Dat wil ik zien :P (Ik ben namelijk géén Asus fan snappie ;) ).
Ik heb ook géén moment nagedacht over dat board, kzat te kiezen tussen de slecht leverbare Gigabyte of de MSI :)

Domino: Op welke S-ATA poort(en) heb jij je harddisk(en) dan aangesloten :?

[ Voor 5% gewijzigd door XoReP op 21-06-2003 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Op de intel ICH5R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Raar dan :/

BTW Weet iemand misschien waar de sensor zit die mijn case temp meet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 10:40:
Asus had vroeger de beste borden naar mijn mening maar tegenwoordig is et een shitzooi :( bij hun Wou ook eerst een p4c800 in huis halen maar dat heb ik zeker gelaten.
Msi heeft ook nog veel werk aan de ultieme bios voor de 875p Dat is gewoon prioriteit nummer 1 , Ik ben best tevreden over 1.5 maar moet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Is er iemand met een MSI 865/875 moederbord die zijn NB fan niet meer gebruikt en deze weg wil??
Ik wil er graag 1 hebben :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
ken schreef op 21 June 2003 @ 12:59:
Is er iemand met een MSI 865/875 moederbord die zijn NB fan niet meer gebruikt en deze weg wil??
Ik wil er graag 1 hebben :)
Had je maar géén hoogveraad moeten plegen ;)

Iig iik kan weer OC-en en hij doet het als de beste nu >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 00:23
Iemand Memory Acceleration Technologie (MAT) van MSI op de 865PE al geprobeerd? Zie http://www.msi.com.tw/html/e_service/epaper/2003/12/12.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Blijf ik nog even bij uit de buurt, werkt namelijk alleen met BIOS 1.33 beta.
Ik draai nu zonder problemen met BIOS 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Domino schreef op 21 June 2003 @ 20:20:
Blijf ik nog even bij uit de buurt, werkt namelijk alleen met BIOS 1.33 beta.
Ik draai nu zonder problemen met BIOS 1.2.
Je kunt altijd nog terug flashen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Klopt, maar ik heb 't niet zo op beta producten. Software gaat wel, maar beta BIOS? Nee dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

voor mij was het een groot vershil tussen 1.4 en 1.5beta4 bij 1.4 kon ik geens game 0f 3dmark draaien zonder crash

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Heeft iemand al eigenlijk al een OC met een FSB van 240 of hoger gehad :? Ik blijf gewoon steken bij de 240 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Master Tweaker schreef op 23 June 2003 @ 10:17:
Heeft iemand al eigenlijk al een OC met een FSB van 240 of hoger gehad :? Ik blijf gewoon steken bij de 240 :'(
Ik neem aan dat je je RAM a-syncroom klokt ivm je FSB? EN vergeet niet dat de AGP en de PCI ook worden overgeklokt

[ Voor 12% gewijzigd door Scighera op 23-06-2003 12:42 ]

www.triathlete.nl

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.