MSI 865(P/PE/G)/875P Neo [Ervaringen]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.516 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bdgroot schreef op 26 August 2003 @ 13:15:
Ik heb sinds kort een nieuwe PC met een MSI 865G Neo2 en een P4 2,4 GHz HT. Nu heb ik CoreCenter en speedfan geïnstalleerd en daarin komen de temperaturen van de CPU niet overeen. Iemand een idee hoe dit komt en of ik hier iets aan kan doen?
[afbeelding]
Sorry voor de breedte van het plaatje... |:(
't is inderdaad zoals Ka_ka_rot zegt!

Maar verklein je pic aub eens!

BTW, hoe kom je aan zulk een lage northbridge temp? Bij mij (MSI875PNeoFis2R) is die +/- 62 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 14:41:
[...]

't is inderdaad zoals Ka_ka_rot zegt!

Maar verklein je pic aub eens!

BTW, hoe kom je aan zulk een lage northbridge temp? Bij mij (MSI875PNeoFis2R) is die +/- 62 graden...
Ja, klopt dat eigenlijk wel?

Bij mij is northbridge temperatuur 51 graden.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 09:57

Thyzz

-=leeg=-

Xfile schreef op 26 augustus 2003 @ 20:28:
[...]

Ja, klopt dat eigenlijk wel?

Bij mij is northbridge temperatuur 51 graden.
Ik weet niet welke BIOS jullie draaien maar sinds 1.4 (875p) en later zijn de tempraturen een flink stuk gezakt.

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash_neo schreef op 26 August 2003 @ 22:25:
[...]
Ik weet niet welke BIOS jullie draaien maar sinds 1.4 (875p) en later zijn de tempraturen een flink stuk gezakt.
Ik heb V1.6.
Op mijn vorige bord (net hetzelfde MSI 875P NeoFis2-bord hoor), was mijn NB zo'n 50-53°... Maar sinds vorige week heb ik een nieuw bord. Er was namelijk een fout bij mijn vorige... Hierop staat nu ook Bios V1.6 en toch is mijn NB 62°...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Jezus, wat zijn die temps hoog zeg! Ik zet net mijn PC-tje aan: 36 graadjes... zal in de loop van de dag gemiddeld rond de 40 - 42 graden gaan hangen. Ik heb hem niet OC-ed lopen nu. Heb het wel ff geprobeerd, toen ging de temp stressed gauw naar 60 graden. Vreemd dat die temp bij jullie zo gigantisch hoog is! Zou dat geen kwaad kunnen?

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Verwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 09:46:
[...]

Ik heb V1.6.
Op mijn vorige bord (net hetzelfde MSI 875P NeoFis2-bord hoor), was mijn NB zo'n 50-53°... Maar sinds vorige week heb ik een nieuw bord. Er was namelijk een fout bij mijn vorige... Hierop staat nu ook Bios V1.6 en toch is mijn NB 62°...
Heb hetzelfde mobo, en zelfs watergekoeld geeft corecenter aan dat de NB 53 graden is (en dat idle). de temp van het waterblokje is dan 30 graden (gemeten aan het waterblokje).
De CPU is idle 38 graden, het waterblokje van de CPU is 31 graden.
Dat is dus raar, bij de NB een verschil van 23 graden en bij de CPU 7.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43
Jongens (en meisjes), gewoon nix aantrekken van die NB temps!!!

BTW Weet iemand al meer over een BIOS waarbij je wat beter kunt overclocken? Vooral die memory timings vind ik kut :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 09:22

Francois

Dus...

BIOS v1.7 is uit voor de 875P NEO

Flashen is probleemloos verlopen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik ga hem zo ook maar ff flashen, alleen jammer dat ik er niet zo veel aan heb. Ik had liever gezien dat ze iets aan die memorytimings deden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Ik heb hier ook het de 875P versie liggen icm een p4 2.4c..en ga hem zo meteen inelkaar prutsen...iemand nog tips wat betreft Bios ..en kan ik mijn 2 schijfjes in Raid zetten zonder al teveel gedoe..eerst bios flashen? en dan de rest..? Post later min bevindingen wel..

o ja ..mijn geheugen zie specs..wat voor timings zijn het beste..gewoon zo laten zoals het is of toch aanpassen?

[ Voor 18% gewijzigd door plapz0r op 30-08-2003 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
Weet iemand een vervangend stuk software om de 3D audio die op mijn 865G zit aan te sturen? Die Xear3D is niet echt leuk... daar kun je zeggen en spreken NIKS mee... Als je een instelling in Xear zet, dan issie na een reboot weer op default gezet... k**pakket. Dus als iemand hier ook ervaring mee heeft en iets beters gevonden heeft: laat je horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Net mijn bios geflasht..thank the lord...zonder problemen naar 1.7..
Ik heb mijn memory timings nu op 2-2-2-6 staan.. maar ik vraag me af wat dat Dram burst length betekent...hij staat nu op 4 als ik me niet vergis ..kan iemand mij uitleggen wat dat is...en met welke programma's kan ik nu het beste gaan benchen..is mij namelijk verteld dat Sandra niet zo goed is icm met dit mobo kan het ook compleet verkeerd hebben maar dit is mijn 1e x dat ik zelf mijn onderdelen heb geinstalleerd en wil graag weten om mijn systeem stabiel is..overclocken wacht ik daarom ook maar even mee..

GRRRR.....dat bedoel ik nou.. :( ik wil net mijn comp weer opstarten en dan begint ie met ..windows kan niet normaal worden opgestart onze excu....bla bla..

In BIOS load default settings gedaan en toen deed ie het wel weer...
Kan ik hem nu het beste terug flashen..of ligt het toch aan timings ?

[ Voor 34% gewijzigd door plapz0r op 01-09-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Master Tweaker schreef op 27 August 2003 @ 22:47:
Jongens (en meisjes), gewoon nix aantrekken van die NB temps!!!

BTW Weet iemand al meer over een BIOS waarbij je wat beter kunt overclocken? Vooral die memory timings vind ik kut :(
Tom's hardware had toch juist bewezen dat dat geen f*ck uitmaakt? Als je maar 3 Mhz meer overklokt dan heb je het voordeel van scherpere timings er alweer uit. Nutteloos dus, als ik dat lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI heeft een nieuw BIOS voor haar MSI 875P Neo moederborden uitgegeven. De release is 1.7 genummerd, en bevat de volgende verbeteringen:

Fixed 4GB ECC DDR reset problem when ECC function enabled.
Update Intel Microcode.
Fixed SATA CDROM dectect problem.
Fixed MegaRAID Ultra PCI RAID ADAPTER BIOS Ver 1.66 cannot be used.

http://download.msi.com.tw/support/bos_exe/6758v17.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Ik heb mijn mobo voor mij gevoel nu wel stabiel..heb bios 1.7 er net op geflasht...
Hier een aantal benchies en settings..alles standaard niets oced..alleen fsb staat nu op 203 sinds bios update..

OC resultaten volgen later..

3dMark2001SE --> 15470

Sandra Mem bandwidth benchmark --> 4922/4918
CPU arithmetic benchmark --> 7453/4669
CPU multimedia benchmark --> 11228/17595

Pifast --> 78.75

Dit alles gedaan op deze mem settings 2-2-3-6 burst lenghth 8
Performance mode op Turbo..
Dram frequency in bios staat op AUTO..

Heb ook de Sandra burn in bench 10 x achterelkaar laten draaien zonder probs
Temps 38.5 idle stressed varieert tussen 45 en 50..
Lees de temp trouwens af uit bios..alhoewel deze wel verschilt met Sandra temps..en core center temps..btw ik vind dat core center 3x niets..kan ik beter vanuit mijn bios gaan ocen als ik daaraan eenmaal ga beginnen?
Zijn mijn bevindingen hierboven een beetje normaal ..benchies en zo..en iemand nog aan of opmerkingen ..ur welcome..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:27
Er is een nieuwe BETA bios uit voor de 865PE NEO2 series en het is de beste tot nu toe.
Ik heb het zelf geflasht en er zeker wat leuke verbetering voor de overklokkers onder ons :) Stabiliteit is ook verbetert, iig beter dan 1.4.
Voor de mensen die toch liever willen wachten op de final versie, die komt waarschijnlijk half september uit.

Je kan het hier downen: A6728IMS.152

Dit heb ik ontdekt:

- Raid 1 ondersteuning
- Lagere timings nu wel mogelijk op hoge snelheid. Laagste is 2.5-2-2-5 (Turbo mode)
- Auto overclocking werkt nu wel goed
- FSB setting in bios nu wel correct weergegeven in windows

[ Voor 47% gewijzigd door Kakaroto op 03-09-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Ik zelf heb gisteren de 1.7 bios voor de 875p geflashed.
Eindelijk kon ik de fsb van mijn AGP en PCI sloten locken. En nu snort hij lekker op 3ghz (p2.4c)met een FSB van 250. Maar hij moet nog veel hoger kunnen. Want temp komen niet boven de 38 graden en het voltage heb ik nog niet verhoogd

5325wp

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Crash_neo schreef op 03 September 2003 @ 21:48:
Ik zelf heb gisteren de 1.7 bios voor de 875p geflashed.
Eindelijk kon ik de fsb van mijn AGP en PCI sloten locken. En nu snort hij lekker op 3ghz (p2.4c)met een FSB van 250. Maar hij moet nog veel hoger kunnen. Want temp komen niet boven de 38 graden en het voltage heb ik nog niet verhoogd
O er zijn dus toch nog wel mensen die in dit topic reageren.. :P

@ Crash... lekkere oc ..en heb je oced met behulp van dat core center proggie...of in bios..ik heb namelijk niet zo een lekker gevoel bij dat ding..

En zou je misschien zo vriendelijk zijn om mijn bevindingen hierboven te willen lezen ..er heeft namelijk nog niemand gereageerd.. :?

Die 2.4 c's doen het wel lekker idd..heb em zelf ook..alleen ga ik op lucht ocen..ik meen te hebben gelezen dat jij wc heb..dus..

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Corecenter heb ik nooit geinstallerd, clock dus in de BIOS
Heb de mem divider op 5:4
Ik gebruik de nieuwste speedfan om mijn temps uit te lezen
heb het geheugen nu nog op SPD staan 2,5. 4. 4. 8
de rest voeg ik vanavond wel toe,zit nu niet op die pc

edit
hij draait nu op 3.12
met 260 mhz fsb
de sisoft geeft ongeveer 5200 mb's memory bandwith
timings zijn nog steeds 2,5 4 4 8

ik had vanochtend ietje instabiliteit maar dat werd verholpen door de core voltage van 1,5275 naar 1.55 te verhogen

[ Voor 35% gewijzigd door Thyzz op 05-09-2003 21:56 ]

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook het bordje maar heb er een probleempje mee :(
ik zal morgen wel een post maken waar het over gaat

ik denk een driver probleem , maar kheb alle laatste drivers

behalve bios drivers ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 22:49:
ik heb ook het bordje maar heb er een probleempje mee :(
ik zal morgen wel een post maken waar het over gaat

ik denk een driver probleem , maar kheb alle laatste drivers

behalve bios drivers ...
Waarvoor post je dan nu :/ |:( 8)7 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
bdgroot schreef op 30 August 2003 @ 15:39:
Weet iemand een vervangend stuk software om de 3D audio die op mijn 865G zit aan te sturen? Die Xear3D is niet echt leuk... daar kun je zeggen en spreken NIKS mee... Als je een instelling in Xear zet, dan issie na een reboot weer op default gezet... k**pakket. Dus als iemand hier ook ervaring mee heeft en iets beters gevonden heeft: laat je horen!
Ik denk dat ik deze maar es ga kicken.. geen reacties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren m'n 875P Neo binnen en helaas problemen.

Bij de 1e 3 keer opstarten liep i steeds vast op het geheugen (Corsair CMX256A-3200C2PT), maar uiteindelijk startte i door.

Ik had verwacht vervolgens de Intel Raid for Serial Ata biosscherm te krijgen om mijn 2 WD Raptors aan te kunnen maken als raid array (aan de southbridge chip dus), maar dit scherm komt niet. Hij boot door, toont wel het scherm van de Promise controller (waar 1 Maxtor s-ata aan hangt), maar ik wil m'n raid array aan de intel chip hebben.

In het Amibios v.1.6 heb ik het volgende ingesteld:
Integrated Peripherals > Onchip IDE Configuration >
Onchip ata operate mode: Native mode
Ata configuration: p-ata + s-ata
P-ata channel selection: Both
Combined Mode Option: s-ata 1st channel
s-ata ports definition: p0-1st./p1-2nd
Configure s-ata as raid: Yes

Doe ik iets fout? Of is dit mooie bordje een dod en dus een rma geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds een aantal dagen een 875P.

Na een tweetal agen met verse windows install te hebben gewerkt ging het mis. Spontane reboot, maar ipv opnieuw op te starten blijft het beeld weg. Alles eruit gehaald behalve proc + mem + vid. CMOS gecleared, maar dat helpt allemaal niet.

De DLED geeft 4xgroen wat OS booten betekend, maar dat is dus niet zo.
Misschien dat mensen dit ook hebben gehad, maar ik heb niet het gehele topic doorgelezen.

spec

MSI 875P NEO FISR
P4 2.8 800fsb
1Gb (2x kingston 3200 HyperX)
400W voeding.
met 2x maxtor SATA in raid + 1x 40 PATA

als iemand me verder kan helpen graag anders RMA. :(

edit @dirk

volgens mij staat dat zo goed want zo heb (nou ja had) ik mij 2x maxtor ook aangesloten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb nu ook MSI Neo-FIS2R 875P besteld. Met daarop trayed P4 2,8 GHz als de Inkoopactie goed loopt. De geheugenreepjes zijn Infineon PC400 256 MB DDR reepjes, tweemaal. (CL3, toch niet mis mee? Uit de tests van Anandtech blijkt dat het weinig uitmaakt qua prestaties.)
Gezien de mogelijke startproblemen hier zal ik daarom alert zijn en BIOS meteen updaten als het oudere versie is.

Als nieuwe mobo erin gaat, voer ik direct ook paar modjes uit voor betere koeling (zoals aparte luchtkanaal voor P4) Maar omdat het al snel genoeg is, ben ik niet van plan te gaan overklokken. Ik ga voor hoogste stabiliteit.

Zolang ik de spullen uit Inkoopactie niet binnen heb, kan ik niks doen. ;)

Oh ja, er komt ook al goed geoordeelde MSI FX5600-VTDR videokaart op :D Dus tweemaal MSI. Wie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 18:33:
Ik heb sinds gisteren m'n 875P Neo binnen en helaas problemen.

Bij de 1e 3 keer opstarten liep i steeds vast op het geheugen (Corsair CMX256A-3200C2PT), maar uiteindelijk startte i door.

Ik had verwacht vervolgens de Intel Raid for Serial Ata biosscherm te krijgen om mijn 2 WD Raptors aan te kunnen maken als raid array (aan de southbridge chip dus), maar dit scherm komt niet. Hij boot door, toont wel het scherm van de Promise controller (waar 1 Maxtor s-ata aan hangt), maar ik wil m'n raid array aan de intel chip hebben.

In het Amibios v.1.6 heb ik het volgende ingesteld:
Integrated Peripherals > Onchip IDE Configuration >
Onchip ata operate mode: Native mode
Ata configuration: p-ata + s-ata
P-ata channel selection: Both
Combined Mode Option: s-ata 1st channel
s-ata ports definition: p0-1st./p1-2nd
Configure s-ata as raid: Yes

Doe ik iets fout? Of is dit mooie bordje een dod en dus een rma geval?
Zet hem is op S-ata only en dan moet je P-Ata op Keep enabled zetten :)

BTW BIOS v1.8 is uit met RAID 1 funktie !!!!!!!!!!!! http://download.msi.com.tw/support/bos_exe/6758v18.exe

[ Voor 6% gewijzigd door XoReP op 02-10-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 dagen heb ik nogmaals geprobeerd het bord kaal aan de praat te krijgen.

En het werkt. Volgens mij heb ik de CMOS jumper een keerjte verkeerd laten staan en toen aangezet. Nu werkt alles weer naar behoren. Maar voor hoe lang....

Verder draait ie nu op bios 1.6. is het verstandig om naar 1.8 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Neo2-LS (865PE), net windows geinstalleerd, maar ik krijg (ook m.b.v. de bijgeleverde driver cd) on-board LAN niet aan de gang.

Zijn er nog meer drivers die geinstalleerd moeten worden naast on-board lan/sound en de Intel INF drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 13:17:
Ik heb een Neo2-LS (865PE), net windows geinstalleerd, maar ik krijg (ook m.b.v. de bijgeleverde driver cd) on-board LAN niet aan de gang.

Zijn er nog meer drivers die geinstalleerd moeten worden naast on-board lan/sound en de Intel INF drivers?
In de oudere versie van de biosen was het zo dat de onboard lan in de bios uit stond. Misschien moet je die daar nog even aanzetten

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 13:17:

Is de Intel netwerkadapter te zien in apparaatbeheer?

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke , ik zal even mijn pc zijn levensverhaal vertellen :s

ik had dus een nieuwe pc gekocht , alle stukjes mooi gekregen

specs van mobo

2 * 256 Mb DDR 400 Mhz Twin Mos
1 * Cpu intel P4 2.66 800 Mhz
1 * Msi 875P Neo FISR-2

oke alles mooi in elkaar gestoken met enkele ouderen onderdelen zoals :

1 * Msi Geforce 4 Ti 4200 128 MB
1 * Hercules Game theatre xp 7.1
1 * 80 Gb Maxtor
1 * 80 Gb Seagate

en nog wat andere zaken dat nu niet belangrijk zijn 'denk ik'

Dus ik installeer alles mooi met watercooling en hup ik zet dat ding op ik boot mooi .

Dit moet je wel weten voor ik me verhaal kan afmaken : Die
1 * 80 Gb Maxtor
1 * 80 Gb Seagate
zijn samen aan een raid aangesloten deze raid gebruik ik zoals ide eigenlijk , deed ik bij me vorige pc ook omdat ik daar te weinig ide sloten vrij had dus ik sluit deze weer aan op Raid .
Welke raid het net is weet ik ook niet , ben niet echt zo'n raid kenner raid - 0 of 1 echt geen idee sorry ... ( ik hoop dat je het er kunt uit opmaken )

Dus ik boot ik instal windows XP

alles is mooi in orde
ik installeer wat drivers en plots
als ik zo wat zit te chillen terwijl ik wat drivers en software installeer zie ik ff dat men muis hangt. Zo heel ff niet lang een halve seconde mischien. Ik dacht oh , das nix maar dan ... Ik zet mp3'tje op ... de eerste 10 sec gaan maar dan bleef men muis weer ff steken dus me sound ook . Dit blijft zo duren en herhaalt zich af en toe.

tot na een maand en dan was ik het beu dat ik na elke minuut zo een keer bleek steken of zelfs meer ik kon / kan er zelfs niet normaal met gamen.

Ik ben zo wat beginnen prutsen , heb bios geupdate naar de laatste versie , doet niets uit . Daarna heb ik mijn soundcard van pci gleuf eens verstoken want ik dacht dat het aan de soundcard lag . Verkeerd dat ik was maar kom , ik haal ze er zelfs uit en toch blijf ik het hebben met onboard sound . Dan doe ik verder en blijf ik zoeken , alle laatste updates mogelijk geinstalled. Geen betering.

Uiteindelijk ben ik daarnet echt diep gaan zoeken want ik was het beu. Ik dacht als ik nu eens win2k instal. Dit heb ik dus gedaan wat blijkt eruit , niets is beter of niets is slechter. Nog steeds fucked up !
Oke zeg ik mischien ligt het aan de ram. Nopez ik versteek en steek er andere in . Niets deed dit uit. Kom zeg ik dit is de laatste kans ik zet ff raid controller in bios uit deze stond op Raid en niet S-ata .

En wat volgt er ... Inderdaad geen probleem meer. Maar eigenlijk wel want ik wil die hdd'kes wel nog kunnen gebruiken natuurlijk. Iemand tips of hulp . Liefst wil ik die niet formatteren die hdd'kes want staat nogal veel data op en backupen kan lang duren :(
En op ide aansluiten gaat momenteel nietmeer omdat men ide's vol zitten al met 2 cd roms drives en die andere met hdd'ke.

Dus ik vraag jullie hulp , hopelijk weten jullie raad hier op ?

Dank bij voorbaat

Groetjes Zage

Owja : die hdd'ke waar windows op staat is in NTFS en die 2 raid's in FAT32 omdat ik ze niet wou formatten en ze nog uit oudere pc gehaald heb .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Zow, nieuwe mobo is er, maar wel met boxed 2,4 GHz.
Boot goed op (in het begin doet ie wat langer over) en kan verder... Ho... Inaccesible device.
Dan maar W2k herinstalleren. Dat gaat goed.

Alleen Intel USB 2.0 driver heeft probleem. Een install blijft om een bestand zeuren en die bestand kan ik nergens vinden, ook niet op cdrom. De bestandnaam is er wel in W98 map te vinden, maar dat is verkeerde.

Ten einde raad dan maar via Windows Update een Microsoft standaard Enhanced usb driver gepakt. Nu zeurt Windows niet meer. Ik kan weer verder.

Mobo loopt mooi snel, maar zojuist kort geleden valt video ineens uit (computer staat nog aan). Krijg beeld niet terug, dus ik besluit maar reset in te drukken.

Ik zal goed opletten of beeld weer uitvalt over een tijdje. Weet niet of het aan power management ligt, die aan staat in bios, maar in W2k heb ik alles op 'nooit uitzetten' gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Het is al 3de keer achter elkaar dat video uitvalt en pc vastloopt in korte tijd. :(

Cpu: P4 2,4 GHz FSB800
Memory: 2x 256 MB A-DATA DDR CAS3
Video: MSI Fx5600-VTDR
PCI slot 2: Adaptec SCSI kaart
PCI slot 5: Terratec XFire 1024
Voeding: 365 Watt Enermax
Drives: 60 hd maxtor, 40 gb WD, pioneer dvd, plextor cdrom, plextor cdwriter, nec1300a.

Windows 2000 Pro NL met laatste patches
MSI video drivers v44.03

BIOS v1.6
Overklok uitgezet, geheugen op SPD mode gezet

Wie heeft enig idee waardoor mijn computer ineens uitvalt en vastloopt?
Het gebeurt als ik avi afspeelt, of tijdens game BF1942.
Oh ja, zelfs op 1024x768 heeft BF1942 kleine zichtbare schokken en niet smooth...

Ik ben zeer benieuwd waar het aan kan liggen! :(
De pc start goed op, en draait even dagje of zo stabiel en daarna lijkt het wel een russische roulette wanneer de crash zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
Welk bord heb je dan? En zomaar vastlopen zal hij vast niet doen, geeft hij geen BSOD (blauw scherm)? Misschien moet je dat ff aanzetten in de eigenschappen van je systeem ergens in configscherm - Systeem-geavanceerd-opstart/herstelinstellingen en danautmoatsch rebooten uitzetten enzo. Misschien kunnen we je dan helpen. Zoek trouwens ook ff met de search en google naar je foutmelding/probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Zonet geheugentest gedaan met Memtest. Geen errors gevonden bij enorme coverage percentage (>90.000%)

De gesproken moederbord is MSI Neo-FIS2R 875P moederbord.
Even spanningen meten van voeding.......

Volgens CoreCenter zijn de spanningen:
Vcore: 1,50 V
3,3V: 3,38 V
+5V: 5,03 V
+12V: 11,82 V

De 12 V lijn is meest verdacht hier. Het gaat nog wel om vrij nieuwe Enermax 365 Watt (model EG365P-VE) en eigenlijk is 12 V lijn al geruime tijd op 11,82 V vanaf het begin.

Wat kan ik aan doen?

CPU temp is aardig laag met 31 graden, sys temp is 28 en NB is 52 (klopt niet, want de blok van NB is niet echt warm)

[ Voor 52% gewijzigd door MrDummy op 16-10-2003 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draaide corecenter op de achtergrond en had ook last van spontane reboots tijdens zware belasting (gamen/films.). Dat programma klokt over als je zware belasting hebt. Toen ik het (corecenter + geen overclock in bios) uitgezet heb waren de spontane reboots weg.

mijn voeding is zelfs 11.42 V op de 12 V lijn, daar kan het niet aan liggen denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Bij mij staat overklok in corecenter uit en in bios is ie ook uitgeschakeld.
Ik gebruik corecenter eventjes om waarden af te lezen.

Ik zal proberen opletten wanneer de kans op crash het grootst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je ook even naar de nieuwste bios flashen 1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Mensen,

Ik heb net mijn MSI 875 LSR binnen, ziet er leuk uit. Ik heb 'm ingebouwd en aangesloten, er een 2.8GHz 800FSB proc opgeprikt tesamen met 2x512MB bluenogwattes geheugen (DMG was 't eerst geloof ik). Vervolgens drukte ik met mijn wijsvinger op de aan knop. ;)

Ik zie een schitterende disco aan mooie kleuren maar vervolgens hoor ik al snel een hoop piepjes. De controle lampjes geven rechts boven groen en verder rood. Als je dit in het boekje opzoekt kom je uit bij een memory failure.

Vervolgens heb ik samsung geheugen uit mijn workstation getrokken en geprobeerd, geen succes. Ik heb ook dat bluenogwattes geheugen in mijn workstation geprikt en dat ging weer prima. Het geheugen zelf lijkt me dus in orde.

Ik heb ook een bios reset geprobeerd. De eerste boot na die reset doet 'ie amper iets, de boot erna weer wel wat maar 't zelfde als eerst.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Heb ik een DOA te pakken :?

Bedankt :)

offtopic:
Die kleurendisco komt van de lampjes op de chipsetcooler, niet van mijn monitor. Die springt niet aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Je moet even je geheugen uit dualchannel halen (1 reepje er in stoppen). En liefst één van pc2700 ofzo.
Het kan namelijk zijn dat de bios de vdimm nog op 2,5 heeft staan en daar booten de meeste reepjes niet mee. Dus daarna in de bios de vdimm effe op 2,7 zetten.

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Is opgelost. Hij stond gewoon stil bij 'cmos cleared' en door irq foutjes werkte onze pci videokaart niet. AGP ging wel!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keb die MSI 875P Neo-FIS2R gekocht gister, vage problemen allemaal.
Morgen maar terugbrengen en wat anders halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:54
Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 12:24:
Wat is config en de problemen? ik zat er namelijk over te denken deze plank te gaan halen met 2*256 en een 2,6Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 12:24:
En wat zijn die vage problemen, waar je het over hebt, dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik fast, turbo of super turbo aanzet gaat de bios terug naar default settings.
Eerst had ik nogal wat problemen met opklokken van de 2,4c

Specs zijn nu (nog)
300 Watt PSU aopen
MSI 875P Neo-FIS2R
p4 2,4c 800
2x corsair (VS512MB400) 512mb PC3200
en een ti4600u

Iedere keer als ik iets instelde kwamen de defaults terug.
Vaak ook klokte hij de 2,4 ineens op 2,5ghz en gaf aan dat er een checksum error was.
Vanmiddag uiteraard weer gechecked en allerlei soorten bios settings geprobeerd tot ik op een gegeven moment merkte dat als ik niet aan de turbo settings kwam maar op slow zette hij de bios settings vast hield...

Van daaruit ben ik steeds hoger gegaan nu zit ik op 3467ghz stabiel. Met de laaste bios zelfde problemen.

Het leek eerst aan het geheugen of de voeding te liggen.

Ik snap wel dat een board misschien raar kan doen als je gaat oc'en maar dat de bios allerlei dingen weglaat of verkeerde clocksettings geeft als je niet aan het oc'en bent dan is het niet helemaal koosie lijkt mij.
Veel mobo's gezien maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. T'is wel m'n eerste msi..

Kweet het niet, ik denk dat ik een ander merk ga halen. Dit soort dingen heb ik het niet zo op. Best grappig dat ze allerlei lichtjes etc erop zetten maar als je het mij vraagt kunnen ze die paar centen beter in meer kwaliteit componenten investeren.

thnx voor jullie reactie

edit:

Gister Abit IC7-G gehaald. Award bios... Niks aan de hand, alles loopt super stable, met dezelfde componenten. en even hard...

Misschien dat het aan de AMI bios lag ofzo, Of gewoon een unstable boardje te pakken gehad..

In elk geval loopt ie nu goed. :-)

_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Hey mensen, deze thread begint zo te zien een beetje oud te worden >:) ;)

Maar goed, ik heb net een nieuw systeem aangeschaft:

P4 2.8 GHZ 800 FSB, MSI NEO FISR2 865PE, 2x 512 PC3200 A-DATA (Zegt dat merk jullie iets?) 2x Maxtor 120 GB 8 MB CACHE S-Ata 150

Het enige wat ik wil weten is of ik met dit systeempje straks lekker kan overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
PcManiaxx schreef op 05 november 2003 @ 19:44:
Hey mensen, deze thread begint zo te zien een beetje oud te worden >:) ;)

Maar goed, ik heb net een nieuw systeem aangeschaft:

P4 2.8 GHZ 800 FSB, MSI NEO FISR2 865PE, 2x 512 PC3200 A-DATA (Zegt dat merk jullie iets?) 2x Maxtor 120 GB 8 MB CACHE S-Ata 150

Het enige wat ik wil weten is of ik met dit systeempje straks lekker kan overklokken.
Heb je em al binnen of moet je em nog krijgen?

Zit namelijk ook nog te twijfelen, maar probeer het zelf uit als je em al hebt zou ik zeggen :p

Ligt natuurlijk ook aan de koeling die je gebruikt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PcManiaxx: lees de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling door om meer over overclocking basics te leren :)

Verder is het toch hoog tijd om dit topic op slot te zetten, het heeft al ruim de 500 posts overschreden. Zie ook de laatste posting van PMG Beleid :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.