MSI 865(P/PE/G)/875P Neo [Ervaringen]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.515 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Aan iedereen met problemen: check dit eerst!
Belangrijk: wijziging beleid t.o.v. "Grote topics"

Nou hier is dus het topic waar je al je vragen, problemen, ervaringen en oc ervaringen kwijt kunt over dit board.

http://www.msi.com.tw/pro...php?UID=434&MODEL=MS-6758

Hier ff piccies:
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6758.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/articles/img/2003/705/boxshot.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/articles/img/2003/705/corecell_lg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.obengware.com/telaah/2003/msi875pneo2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/articles/img/2003/705/x-fan_demo.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/articles/img/2003/705/corecell_chip.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/articles/img/2003/705/corecenter_sm.jpg

Hier speccies:
CPU
• Supports Socket 478 for Intel® Pentium 4 processor
• Supports up 3.6GHz/800MHz and higher speed
Chipset

• Intel® 875P Chipset
- Supports FSB 800/533MHz.
- Supports AGP 8X interface.
- Supports ECC memory.
- Supports Single/Dual Channel DDR 400/333/266 memory up to
4GB.

• Intel® ICH5R Chipset
- Hi-Speed USB (USB2.0) controller, 480Mb/sec, 8 ports.
- 2 Serial ATA/150 ports.
- 2 channel Ultra ATA 100 bus Master IDE controller.
- PCI Master v2.3.
- I/O APIC.
- Supports both ACPI and legacy APM power management.
- Serial ATA/150 RAID 0 (Optional, Only ICH5R Chipset).
FSB

• Support 133/200MHz FSB
• Support 533/800MHz Intel NetBurst micro-architecture bus.
Main Memory

• Supports four unbuffered DIMM of 2.5V DDR SDRAM.
• Supports up to 4GB memory size with ECC.
• Supports Dual channel DDR266/333/400MHz and up.
Slots

• One AGP slot supports 8x/4x at 0.8V (AGP 3.0) or 4x at 1.5V
(3.3V is not supported).
• Five 32-bit v2.3 Master PCI bus slots (support 3.3v/5v PCI bus
interface).
On-Board IDE

• Dual Ultra DMA 66/100 IDE controllers integrated in ICH5R.
- Supports PIO, Bus Master operation modes.
- Can connect up to four Ultra ATA drives.

• Serial ATA/150 controller integrated in ICH5R.
- Up to 150MB/sec transfer speeds.
- Can connect up to two Serial ATA drives.
- Supports SATA RAID 0 (Optional)
Promise 20378 On-Board (Optional)

• Supports Ultra ATA, Serial ATA, Ultra ATA RAID 0 or 1 , Serial
ATA RAID 0 or 1, Ultra/Serial ATA RAID 0+1 supported.
• Connect up to 2 Serial ATA devices and 2 Ultra ATA 133 devices.
Audio

• 6 channels ADI 1980/1985 software audio codec
- Compliance with AC97 v2.2 Spec (for 1980) / PC99 v2.3 Spec
(for 1985).
- Meet PC2001 audio performance requirement.
- Can support SPDIF Out via SPDIF-Bracket only.
LAN (Optional, 875P Neo-FIS2R only)

• Intel® Intel PRO/1000CT and Intel® 82562EZ Dual layout.
- Integrated Fast Ethernet MAC and PHY in one chip.
- Supports 10/100Mb/s and 1000Mb/s
(1000Mb/s only for Intel® PRO/1000CT)
- Compliance with PCI 2.2.
- Supports ACPI Power Management.
On-Board Peripherals

On-Board Peripherals include:
- 1 floppy port supports 2 FDDs with 360K, 720K, 1.2M, 1.44M
and 2.88Mbytes
- 2 serial port (COM A & COM B)
- 1 parallel port supports SPP/EPP/ECP mode.
- 1 Line-in/Line-out/MIC port
- 8 USB 2.0 ports (Rear x 6/Front x 2 or Rear x 4 / Front x 4)
- 1 RJ-45 LAN jack (Optional)
- 3 IEEE 1394 pinheaders (Optional)
BIOS

• The mainboard BIOS provides "Plug & Play" BIOS which
detects the peripheral devices and expansion cards of the
board automatically.
• The mainboard provides a Desktop Management Interface
(DMI) function which records your mainboard specifications.
Dimension
30.5 cm(L) x 24.4 cm(W) ATX Form Factor
Mounting
9 mounting holes.
Bundled MSI Super Pack Free Software/Utility (Optional)

Hier reviewtje(s):
http://www.hardwarezone.c....hwz?cid=6&aid=705&page=1
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1820&p=1
http://techseekers.net/mo...=showcontent&id=52&page=1

Bios'en
Aangezien de BIOS erg snel veranderen en omdat dit topic ook veel boarden omvat heb ik besloten om niet elke keer de link te updaten en daarom dat ik de link plaats naar de MSI BIOS update site waar alle BIOS-en zich bevinden.

Pricewatch
875P Neo FIS2R http://www.tweakers.net/pricewatch/56857
875P Neo LSR pricewatch: MSI 875P Neo-LSR, 875P (Lan, 5.1 Sound, Sata-Raid)
865P Neo LS pricewatch: MSI 865P Neo2-LS, i865PE (5.1 Sound, Lan, Sata)
865P Neo FIS2R pricewatch: MSI 865PE Neo2-FIS2R (Sound 5.1, G-Lan, Sata-Raid)

Aangezien de 865 bijna hetzelfde is maar dan zonder PAT heb ik besloten om deze niet speciaal te plaatsten. Op verzoek kan hij natuurlijk altijd geplaatst worden ;)

[ Voor 49% gewijzigd door BalusC op 26-08-2003 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Dit ziet er uit als een zeer strak bordje, ook wat overklokken betreft.

Ik ben benieuwd of die corecell nou werkelijk een toegevoegde waarde voor het overklokken heeft. Ik wil niet een potje negatief lopen doen, maar MSI is nou niet het merk dat door de meeste mensen als goed voor overklokken wordt beschouwd.

Een beetje een noob vraag misschien: (of luiheid... :) )Kan iemand me vertellen op welke busfrequentie zo'n nieuwe 800 mhz p4 loopt? Blijft het net als met de oude northwoods gewoon 133? Als dit zo is hoef ik mijn kingston hyperx pc 3000 geheugen namelijk nog niet gelijk af te schrijven. ;)

Ook ben ik benieuwd wat het uiteindelijke verschil in snelheid zal zijn met de goedkopere 865 springdale, die ik al in mijn handen heb gehad. Ik ving het gerucht op dat de performance enhancement technologie die op de 875 zit, weinig meerwaarde had en dat het ook mogelijk zou zijn om het op een 865 te enablen. (Correct me if I am wrong, want het wordt hier ook later, tijd voor een :z )

[ Voor 25% gewijzigd door lordofthelints op 29-04-2003 01:39 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een 800 mhz Pentium 4 loopt op 200 Mhz ;)

Double = 2x
Quad = 4x

DDR = FSB*2
Quad=FSB*4

dus 200*4=800 mhz effectief ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

dual-zip schreef op 29 april 2003 @ 01:35:
Een 800 mhz Pentium 4 loopt op 200 Mhz ;)

Double = 2x
Quad = 4x

DDR = FSB*2
Quad=FSB*4

dus 200*4=800 mhz effectief ;)
sh*t! :X
Liggen er binnenkort toch twee hyperx dimmetjes onder het balkon.... 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door lordofthelints op 29-04-2003 01:44 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

is er wat mis? :+

Maar je hoeft je FSB bus niet helemaal te vullen hoor, daarvoor heb je een asynchrone geheugensnelheid

en de nodige overklokwerkzaamheden niet te vergeten... :o :o >:)

[ Voor 84% gewijzigd door Glashelder op 29-04-2003 01:47 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik zie dat MSI hun site nu ff aant updaten is dus daarom zal het plaatje het even niet doen ;)

Overigenzal ik nog ff een boxshot posten als ik er één kan vinden.

/me Al gedaan enb site is volgens mij weer online

[ Voor 46% gewijzigd door XoReP op 29-04-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Hier even een korte review van Rene59:
Rene59 schreef op 28 April 2003 @ 23:39:
MSI 865PE Neo2 review:

Vandaag de hele dag met dit boardje bezig geweest. Foto's ervan zie enkele posts eerder van mij.

System specs
- Intel P4 2.4Ghz@2.7Ghz (150 Mhz fsb)
- 2x Samsung PC3200 2.5-3-3-5 in Dual Channel
- Sapphire Ati 9700 non-pro (270/275)
- Promise FastTrak TX2
- 2x WD 1200JB 120Gb 8Mb cache in Raid0

Installatie
De installatie verliep niet helemaal soepeltjes. De software van Intel is nog niet up to date (de application accelerator herkent de chipset niet), of deze is gewoon niet nodig voor dit moederbord... ik weet iig niet zeker wat het probleem is.
Verder had ik nog wat hangers in 3dmark. Het probleem zat hem uiteindelijk in de fast writes instelling. Deze heb ik nu aan staan en AGP op 8x en nu is alles 100% stabiel.

Benchmarks

Sandra 2003
http://rene.tyne.nl/upload/benchmark/sisoft_cpu_ari.gif

http://rene.tyne.nl/upload/benchmark/sisoft_cpu_mul.gif

http://rene.tyne.nl/upload/benchmark/sisoft_mem.gif

http://rene.tyne.nl/upload/benchmark/sisoft_mem_cache.gif

PCmark2002:
CPU: 6600
Mem: 7509
HDD: 1400

3DMark03:
4196
1938 4xAA 8xAF

Ik ben zeer tevreden over de resultaten. Ook opvallend vind ik, persoonlijk, dat het geheel 100% stabiel draait op AGP 8x en fast writes aan. Dit heb ik namelijk nog niet voor elkaar gekregen (met voorgaande moederborden, Asus P4S8X, Asus P4PE en Asus P4G8X, welke ik dus allemaal teruggebracht heb. Ik moet even vermelden: Mycom bedankt voor de topservice).

Nu nog een P4 2.4 op 800 fsb kopen, en dan kan ik dit boardje 'echt' gaan testen :)

Als jullie tips/opmerkingen/commentaar hebben over iets wat ik niet goed doe, of iets wat beter kan, of fout is, dan hoor ik het graag! :)
Bron: Rene59 in "Intel i865 Springdale en i875 Canterwood" (Het grote CW en SD topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Zijn er al andere mesen die dit bordje hebben :? Tot nu toe heb ik alleen Rene59 gevonden.
En zijn er ook al wat meer reviews bekent want ik kan er maar niet meer vinden in het Engels of Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag dit MSI bordje gaan kopen maar is hij nou al te koop in nederland ergens?? ;( Wou eerst voor een asus p4c800 gaan maar door die problemen alweer met een asus bord heb ik daar geen zin meer in heb ook al een slechte P4pe gehad. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Nou als ik jouw was zou ik ook cker niet voor die verotte Asus gaan !! Idd veel problemen en merkbaar slomer dan deze (uit de reviews, een review was geloof ik van de Asus waarbij hij alleen in de bench vergelijkt werd met deze). Tot nu toe hebben trouwens twee zaken hem Alternate en GSM-Hut ( http://www.tweakers.net/pricewatch/56857 ). Als ik jouw was zou ik even wachten tot hij wat beter te krijgen is (zijn er misschien nieuwe revisies (denk ut niet) en dan zijn vaak de prijzen aanmerkelijk lager).

[ Voor 20% gewijzigd door XoReP op 01-05-2003 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kzal toch nog wel moeten afwachten want bij gsmhut/pchut hebben ze m nog niet en ze weten niet wanneer die komt (heb net contact gehad)
Maar MSI rules tegenwoordig hoor, Had een verrotte asus P4pe echt een tering bord en die omgeruild voor een msi 845pe max en dat draait me toch lekker stabiel...
Ik moet gewoon een msi dat stickertje wat er bij zit is al mooi en het bootlogo ook. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 11:59:
Kzal toch nog wel moeten afwachten want bij gsmhut/pchut hebben ze m nog niet en ze weten niet wanneer die komt (heb net contact gehad)
Maar MSI rules tegenwoordig hoor, Had een verrotte asus P4pe echt een tering bord en die omgeruild voor een msi 845pe max en dat draait me toch lekker stabiel...
Ik moet gewoon een msi dat stickertje wat er bij zit is al mooi en het bootlogo ook. :*)
Ik werk echt al jaren met computers en mijn vaders zit toevallig nu te kloten met zijn Asusje opzolder (werkt echt klote P5A-B) en de rest van de computer heeft allemaal een MSI boardje (ik: MSI KT4 Ultra BSR, vader: MSI KT4 Ultra, mijn oude pc: MSI K7T Pro 2 (aka 6330), zus: MSI K7T Pro 2-a (aka 6330), moeder: MSI 6330 Lite v3). Zoals je zit 3 van de berucht serie K7T serie (aka 6330) en werken nog steeds perfect (kzit nu op mijn moeder pc :) ). Overclocken zijn die MSI pre-CoreCell volgens mij niet zo goed in maar wel zijn ze heerlijk stabiel en gewoon goed :*) . Alleen vind ik wel jammer dat ze op hun CW boardje géén AGP Pro hebben gepropt terwijl een heleboel dit wel hebben, maar eigenlijk boeit het niet echt aangezien een normale Hard-Core gamer zelfs geen AGPPro kaart in zijn pctje heeft zitten.

offtopic:
Ik denk dat ik nu ook wel me officeel MSI GURU mag noemen aangezien mijn beruchte serie nog perfect draait (afkloppen :X )

[ Voor 6% gewijzigd door XoReP op 01-05-2003 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 01 mei 2003 @ 12:22:
[...]

Ik werk echt al jaren met computers en mijn vaders zit toevallig nu te kloten met zijn Asusje opzolder (werkt echt klote P5A-B) en de rest van de computer heeft allemaal een MSI boardje (ik: MSI KT4 Ultra BSR, vader: MSI KT4 Ultra, mijn oude pc: MSI K7T Pro 2 (aka 6330), zus: MSI K7T Pro 2-a (aka 6330), moeder: MSI 6330 Lite v3). Zoals je zit 3 van de berucht serie K7T serie (aka 6330) en werken nog steeds perfect (kzit nu op mijn moeder pc :) ). Overclocken zijn die MSI pre-CoreCell volgens mij niet zo goed in maar wel zijn ze heerlijk stabiel en gewoon goed :*) . Alleen vind ik wel jammer dat ze op hun CW boardje géén AGP Pro hebben gepropt terwijl een heleboel dit wel hebben, maar eigenlijk boeit het niet echt aangezien een normale Hard-Core gamer zelfs geen AGPPro kaart in zijn pctje heeft zitten.

offtopic:
Ik denk dat ik nu ook wel me officeel MSI GURU mag noemen aangezien mijn beruchte serie nog perfect draait (afkloppen :X )
Ja idd ben het er helemaal mee eens mn broer had vroeger ook een hele ouderwetse msi die het altijd goed deed (en nog doet!), toen de overstap naar een asus met via chipset (cuv4x (is 3-4 jaar geleden niets dan problemen!) (gebruikt hem als audio pc workstation, nu dan weer een msi die 845pe max man toch gelijk bij de eerste keer aanzetten gaat et al goed, hij is blij en ik ook.
Ik moet nu zelf ook een msi (ben zelf altijd wel een asus man geweest maar wat een zooi makne ze er van tegenwoordig, dat valt niet goed te praten gewoon, :(

about the msi 875p neo , dat agp pro slot wat tie niet heeft boeit me niet want ik ga hem gebruiken (alstie te krijgen is binnenkort :9) voor video editing pc met een dualhead kaart ( is zelfs nog agp 4X) is al zo snel. overclocken hoeft voor mij ook niet zo extreem.
Heb net die review gelezen wow, die engineers van msi die kunnen er wat van zeg dat bord is goed zeg. Ik kan niet meer wachten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de MSI 865PE NEO juist besteld met een P4 3.0 800FSB en 1024MB twinmoss PC3200 geheugen.
Hopelijk werkt dit beter dan een Athlon XP1700+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 07:20:
ik heb de MSI 865PE NEO juist besteld met een P4 3.0 800FSB en 1024MB twinmoss PC3200 geheugen.
Hopelijk werkt dit beter dan een Athlon XP1700+
Waar heb je besteld??

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een 865PE en een 875PE chipset of zie ik dat verkeerd kan er niks over vinden namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 09:50:
[...]

Waar heb je besteld??

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een 865PE en een 875PE chipset of zie ik dat verkeerd kan er niks over vinden namelijk?
Alleen PAT als het goed is.

[ Voor 10% gewijzigd door Copycat op 02-05-2003 16:04 . Reden: Antwoordt al gevonden ]

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 09:50:
[...]

Waar heb je besteld??

Volgens mij zit her verschil o.a. in de ondersteuning van ECC geheugen en standaard VGA onboard. Volgens mij is er ook maar één 875 mobo van MSI en dus is 't ook geen 875PE maar gewoon een 875!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
MSI 875P NEO FIS2R en MSI 875P NEO 2 LSR zijn verkrijgbaar (check msi website)

Verschil tussen 875P en 865PE is PAT + ECC support voor 875P. Maar ECC hebben weinig mensen nodig en is iets trager, daarbij scheelt PAT maar 3%max, dus kunt vanwege prijsverschil beter voor 865PE gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kewl dat word mijn volgende boardje :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik heb me spullies verkocht en nu zit ik dus te GoTTen op één van mijn nood servertjes ( http://specs.tweak.to/5584 ). Maar ik ga dus bestellen die MSI 875P Neo FIS2R, Intel P4 3GHz 800MHz FSB en 2x256MB Corsair PC3500@C2 gegeugen :P :9 :9~ :*) :Y)

Ik was trouwens gister bij MyCom om voor degene die mijn oude heeft gekocht een ti4200tje te kopen en had gevraagd of ze toevallig die dingen hadden... en ja hoor ze hadden er 10 besteld (die verdeeld moet worden over 11 vestigingen :O :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
hoe is het nou eigenlijk met de leverbaarheid van die 800MHz FSB P4's ? ik zit ook te kijken naar een bordje met een i875 chipset en een 800MHz FSB CPU.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
In de pricewatch staan er al aardig wat en volgens mij zijn ze bij de meesten wel zo'n beetje op vooraad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste MSI bord was een BX Master met de 440BX chipset. Op zich een prima bordje maar de overclock utility die dr bij zat werkte voor geen meter. Het enige wat ik ermee bereikte was vastlopers krijgen. Ik verwacht van dat CoreCell nix anders. Overklokken gaat nog altijd in de BIOS en nergens anders.

Ik had gisteren iemand met een Asus P4C800 bij mij in de winkel. Het blijkt dat dat bord erg kritisch is tenopzichte van het geheugen. Die man had een lijstje bij zich met de typen geheugenmodules die werden ondersteund. Hij was heel amsterdam al afgeweest maar niemand had ze. Behalve ik :D. Alleen had ik er maar twee en hij wilde er vier :(.
Maar goed ik denk dat ik de asus maar over sla. Ik heb het de laatste tijd sowieso nie op asus. Hun BIOSsen zijn ontzettend sloom en daar erger ik me dood aan.

Het wordt de gigabyte GA-8KNXP of de Abit IC7-G. De Gigabyte heeft mijn voorkeur omdat die tenminste nog een fatsoenlijke raidcontroller heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik heb gelezen in de review op HWZ dat hij over 4 layers beschikt terwijl de andere 6 layers hebben. Is dit nadelig voor de consument of is het alleen maar voordeliger (is 6 beter :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Master Tweaker schreef op 04 May 2003 @ 00:00:
Ik heb gelezen in de review op HWZ dat hij over 4 layers beschikt terwijl de andere 6 layers hebben. Is dit nadelig voor de consument of is het alleen maar voordeliger (is 6 beter :? )
heeft inprincipe nix met beter of slechter te maken..
heeft nl te maken met de datalijnen naar verschillende onderdelen op het mobo.. bv van cpu naar northbridge..

hoe meer layers hoe moeilijker te produceren, dus hoe duurder het wordt

kijk bijvoorbeeld maar eens naar de GFFX :P

er is btw tegenwoordig idd nix meer mis met MSI bordjes.. ze hebben waarschijnlijk een hoop geleerd van vroeger.. k heb wel 40 van die bordjes terug gestuurd... :(

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
delyver schreef op 04 mei 2003 @ 00:20:
[...]

heeft inprincipe nix met beter of slechter te maken..
heeft nl te maken met de datalijnen naar verschillende onderdelen op het mobo.. bv van cpu naar northbridge..

hoe meer layers hoe moeilijker te produceren, dus hoe duurder het wordt

kijk bijvoorbeeld maar eens naar de GFFX :P

er is btw tegenwoordig idd nix meer mis met MSI bordjes.. ze hebben waarschijnlijk een hoop geleerd van vroeger.. k heb wel 40 van die bordjes terug gestuurd... :(
O, bijna ons hele huis draait op MSI (uitzonderingingen zijn oude A-Trend in mijn oude pc en Asus in brakke pc ;) ) wij hebben zelfs 3 uit de K7T serie (ééntje naast me en ééntje Proxy en éétje in mijn andere oude pc). Dus ik heb behoorlijk wat vertrouwens (in totaal 5 MSI boardje thuis). Maar waarom maken fabrikanten dan nog boarden met 6 lagen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Hoeveel Phases stroom voorziening heeft dit board eigenlijk :? De Abit heeft er geloof ik 4. En kan trouwens de aankomende Prescott op dit board (deze vraag heeft te maken met de eerste ;) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Zijn er eigenlijk al wat meer reviews over deze boarden wnat ik kan nog steeds alleen maar die éné op HWZ vinden :?

En weet misschien nog antwoord op mijn vraag: Hoeveel Phases stroom voorziening heeft dit board eigenlijk De Abit heeft er geloof ik 4. En kan trouwens de aankomende Prescott op dit board (deze vraag heeft te maken met de eerste ) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Master Tweaker schreef op 05 mei 2003 @ 13:10:
Zijn er eigenlijk al wat meer reviews over deze boarden wnat ik kan nog steeds alleen maar die éné op HWZ vinden :?

En weet misschien nog antwoord op mijn vraag: Hoeveel Phases stroom voorziening heeft dit board eigenlijk De Abit heeft er geloof ik 4. En kan trouwens de aankomende Prescott op dit board (deze vraag heeft te maken met de eerste ) :?
En dat noemt zich MSI GURU :+ :+ :+
Is trouwens 3 Phase voeding, dus geef ook wat centen uit aan een goede 400 Watt voeding (Zalman bijvoorbeeld, lekker stil en toch power)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Laatst online: 07-07-2024
Bedankt voor het posten van mijn reviewtje Master Tweaker :)

Ik zie al enkele mensen vragen waar de 865 te koop is. Die van mij heb ik bij Mycom (Den Bosch) vandaan, voor slechts 139,- Euro.
Persoonlijk zou ik echt niet voor de 875 gaan. Die boards zijn erg duur en daarmee is de prijs/prestatie verhouding dus gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Master Tweaker weleens van edit gehoord :)

Ik heb vandaag mijn bestelling gemaakt
Intel P4 2.4Ghz 800FSB en MSI 865 moederbord :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op 05 May 2003 @ 14:11:
Master Tweaker weleens van edit gehoord :)

Ik heb vandaag mijn bestelling gemaakt
Intel P4 2.4Ghz 800FSB en MSI 865 moederbord :)
Deze cpu is toch pas over 2 weken leverbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 14:20:
[...]

Deze cpu is toch pas over 2 weken leverbaar ?
Over 2 dagen is ie binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Bij Yorcom? Dan moet ik er daar ook maar eens een bestellen. Ik heb er nu nog een 2.4 533 in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik heb de edit niet gebruikt zodat hij weer een beetje gekicked werd en omdat het andere post waren die iets minder met elkaar te maken hadden. ;)

En ik heb ook gelezen dat MSI de levering van de 865 heb stopgezet ivm met NDA Intel.

En dat ik niet veel weet over hoeveel phases hij had kon ik volgens mij niet echt weten, ik kon natuurlijk wel een beetje raden door die groepen op mobo te tellen maar ik wou een beetje zekerhgeid. En aangezien ik helemaal nieuw ben op het Intel platvorm weet ik daar iets mindeer van. Wat ik dus ook nog niet weet of de prescott erop kan :?

BTW Ik heb net een nieuwe voeding hoor (zie nieuwe speccies) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Rene59 schreef op 05 May 2003 @ 14:32:
Bij Yorcom? Dan moet ik er daar ook maar eens een bestellen. Ik heb er nu nog een 2.4 533 in zitten.
Yup idd bij Yorcom
Master Tweaker is niet kwaad bedoeld hoor :o

Je vind idd geen/weinig info over de I865 chipset
Hoop toch dat er binnekort een review komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

waar staat NDA intel voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
dual-zip schreef op 05 mei 2003 @ 14:45:
waar staat NDA intel voor :?
Kweet niet of het precies NDA was maar ik bedoelde officele lanceerdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de intel 865p chipset ook met dual channel ddr 400 geheugen?
Kan nog geen keuze maken er zit veel geld tussen de 865/875 maar ik moet gewoon een goed bord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
In principe zijn ze bijna hetzelfde alleen heeft die 875 PAT en ECC ondersteuning, ipc kun je dus gewoon die 865 nemen (€130,- of zoiets) aangezienv die 875 over €220 kost ;) .

Maarja ik heb gewoon geld teveel dus ik koop die 875P (hoger "PAT(S)" gehalte) >:) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind et allemaal erg vaag over de 865 (weinig nog over te vinden), ik ga geen risico nemen ik neem zeker een 875 want ik wil ook zeker 4 ddr reepjes kwijt kunnen als dat moet, bovendien heb ik geen firewire nodig , heb 3 kaarten met firewire, denk dat et voor mij et beste is om voor MSI 875P Neo-LSR €192 te gaan. Lijkt me een goed bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rede dat je weinig hoort over de 865 is omdat er nog altijd een NDA actief is. De 875 is vroeger gereleased & daarvan is de NDA al lang weg.

Er zou zelf een mb maker (weet de naam ni meer) zijn die te vroeg informatsie/mb's? gereleased had ivm de 865 chipset & gestraft is door tot 14 mei geen chipsets meer zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 17:09:
De rede dat je weinig hoort over de 865 is omdat er nog altijd een NDA actief is. De 875 is vroeger gereleased & daarvan is de NDA al lang weg.

Er zou zelf een mb maker (weet de naam ni meer) zijn die te vroeg informatsie/mb's? gereleased had ivm de 865 chipset & gestraft is door tot 14 mei geen chipsets meer zal krijgen.
DFI bedoel je volgens mij.

Iig ik heb net bij MyCom de 875P Neo besteld met 2x 256MB DDR433 Corsair geheugen >:) hadden er nog 5 op voorraad. Ik moet nu nog ff zoeken naar een 800MHz proc (khoop dat het een beetje lukt met die proc anders kan ik nix testen, keb namelijk alleen maar AMD systemen (enigste intel proc die hier ligt is een Pentium 133 zonder MMX))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 16:20:
Werkt de intel 865p chipset ook met dual channel ddr 400 geheugen?
Ja dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Nieuwe review eindelijk :*) http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1820&p=1 (zo zo, das behoorlijk positief :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik heb mijn bestelling geannuleerd. Wil toch liever de Epox 4PCA3+ hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
ken schreef op 06 mei 2003 @ 15:59:
Ik heb mijn bestelling geannuleerd. Wil toch liever de Epox 4PCA3+ hebben :)
Waarom joh :/ was er mis met deze boarden :? Wil me misschien vertellen waarom je toch liever die Epox wilt (ben wel benieuwd :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Master Tweaker schreef op 06 mei 2003 @ 20:27:
[...]

Waarom joh :/ was er mis met deze boarden :? Wil me misschien vertellen waarom je toch liever die Epox wilt (ben wel benieuwd :S )
Ik had de MSI I865 besteld omdat deze erg goedkoop is en dat de Epox nog niet uit was
Zag gisteren dat de Epox deze week/volgende week leverbaar is. Verschilt ook niet veel in prijs. Dan is het voor mij niet moeilijk om te kiezen :)

De Epox is zeer goed over te klokken. Haalt ongeveer fsb van 300. Dat zie je een MSI niet doen. Heeft volgens mij ook meer phases. Hierdoor is het bord stabieler. Zeker tijdens het overklokken :) Weet eigenlijk niet waarvoor ik voor een MSI moet gaan :)
Zoals ik al zei. Verschil in prijs is niet groot
Waarom ga jij voor de MSI en bijv niet voor Epox, Asus, Abit??

[ Voor 20% gewijzigd door ken op 06-05-2003 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
ken schreef op 06 May 2003 @ 21:30:
[...]

Ik had de MSI I865 besteld omdat deze erg goedkoop is en dat de Epox nog niet uit was
Zag gisteren dat de Epox deze week/volgende week leverbaar is. Verschilt ook niet veel in prijs. Dan is het voor mij niet moeilijk om te kiezen

De Epox is zeer goed over te klokken. Haalt ongeveer fsb van 300. Dat zie je een MSI niet doen
Heb je ook die nieuwe review gelezen :? Aangezien de MSI volgens de review bij Anadtech op het moment het overclockersboard is, en met een FSB van 500MHz, dit is trouwens ook het verkoopargument van MSI dat hij speciaal voor OCen is. Kijk alleen maar eens naar de BIOS opties en je bent verkocht :*)

Ik ga trouwens voor MSI omdat hij erg goed uit de review komt en omdat ik een zeer ervaren MSI gebruiker ben (soms denk ik wel eens aan een ander merk maar dan kom ik altijd toch weer terug op MSI). Hij is op elke gebieden zeer goed en vooral is games is ie perfect. Keb trouwens 3 K7T serie boarden draaien (kzit er nu op te posten :*) ). Vooral omdat ik ook nog wil overclocken is deze mij board (leuk kleurtje en prijskaartje zijn zeker aangenaam van dit board)

[ Voor 26% gewijzigd door XoReP op 06-05-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ken schreef op 06 May 2003 @ 21:30:
Haalt ongeveer fsb van 300. Dat zie je een MSI niet doen
Dit doet me eraan denken dat dit MSI bord al snel hebt afgeschreven wegens geen vertrouwen ofzo? Anyway, juist vanwege die 500 Mhz FSB zou ik je nieuwe bestelling maar opnieuw snel annuleren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Master Tweaker schreef op 06 mei 2003 @ 21:34:
[...]

Heb je ook die nieuwe review gelezen :? Aangezien de MSI volgens de review bij Anadtech op het moment het overclockersboard is met een FSB van 500MHz, dit is trouwens ook het verkoopargument van MSI dat hij speciaal voor OCen is. Kijk alleen maar eens naar de BIOS opties en je bent verkocht :*)

Ik ga trouwens voor MSI omdat hij erg goed uit de review komt en omdat ik een zeer ervaren MSI gebruiker ben (soms denk ik wel eens aan een ander merk maar dan kom ik altijd toch weer terug op MSI). Hij is op elke gebieden zeer goed en vooral is games is ie perfect. Keb trouwens 3 K7T serie boarden draaien (kzit er nu op te posten :*) ). Vooral omdat ik ook nog wil overclocken is deze mij board (leuk kleurtje en prijskaartje zijn zeker aangenaam van dit board)
Je kan idd tot 500 instellen in je bios, maar dit is toch niet haalbaar :)
Vcore is wel leuk 2+V, maar hoger dan 1,7 is toch al niet meer aan te raden ivm SDN.... Vmem is wel aardig ;)
Bij Anand halen ze max fsb241 en bij hardwarezone fsb271
De Epox halen rond de 300 (De Asus volgens mij ook)

Ben altijd al een Epox fan geweest daarom ga ik nu weer voor Epox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

dual-zip schreef op 06 mei 2003 @ 21:44:
[...]

Dit doet me eraan denken dat dit MSI bord al snel hebt afgeschreven wegens geen vertrouwen ofzo? Anyway, juist vanwege die 500 Mhz FSB zou ik je nieuwe bestelling maar opnieuw snel annuleren >:)
Denk je nou echt dat er een CPU is die 500 trekt :) Al zou er een zijn dan trekt deze bord het toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
[begin pastoormodus]Na ja je moet natuurlijk zelf weten welk board je neemt ;) tis jouw geld neem ik aan en dat ik zweer bij dit bord nu is mijn zaak (later zal blijken of je tevreden bent, en als dat zo is gelukkig maar anders was het zonde van de €€€'s :*) ) [einde pastoormodus]

En idd is die 500 theoretisch mogelijk (mischien dat er nog special edition CPU uitkomen met een hogere FSB :? (misschien kun je strax wel converters kopen zodat er een Tejassje opkan >:) ))

[ Voor 27% gewijzigd door XoReP op 06-05-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjah heb mn msi bordje besteld: ga voor de 875p neo fisr en een p4 3,0 Ghz 800fsb.
zal toch nog ff moeten wachten :( een week denk ik nog voordat alles in mekaar kan gezet worden heb er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 13:57:
Tsjah heb mn msi bordje besteld: ga voor de 875p neo fisr en een p4 3,0 Ghz 800fsb.
zal toch nog ff moeten wachten :( een week denk ik nog voordat alles in mekaar kan gezet worden heb er zin in :)
Waar heb jij hem gekocht? Die van mij had er eergister al moeten zijn (stelletje **K*LS), en die procesors zijn ook slecht te krijgen (kword er dood ziek van :r ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Master Tweaker schreef op 08 May 2003 @ 15:55:
[...]

Waar heb jij hem gekocht? Die van mij had er eergister al moeten zijn (stelletje **K*LS), en die procesors zijn ook slecht te krijgen (kword er dood ziek van :r ;( )
Hi

Heb je gevraagt of ze die op vooraad hebben?? Bij Mycom is het meestal de volgende dag in huis. (Spreek uit ervaring)
Bij informatique zijn ze in ieder geval op vooraad voor 199 euro (uitgebreide versie)
Die 3Ghz fsb800 is wel moeilijk leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
ken schreef op 08 May 2003 @ 16:05:
[...]

Hi

Heb je gevraagt of ze die op vooraad hebben?? Bij Mycom is het meestal de volgende dag in huis. (Spreek uit ervaring)
Bij informatique zijn ze in ieder geval op vooraad voor 199 euro (uitgebreide versie)
Die 3Ghz fsb800 is wel moeilijk leverbaar
Ik had ze 10min van te voren gevraagd hoeveel ze er hadden (5). Endaarna heb ik hem dus gelijk besteld. Er staat bij orderinfo "Geautoriseerd door MyCom" sinds gister ;( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb m'n Msi 875p Fisr maar gecancelled, ik ga voor de iets goedkopere MSI 875P NEO, en die komt MAANDAG JIPPIIEEEEEEEEEEEEE (informatique heh)
als et een beetje meezit heb ik woensdag een intel 3.0ghz 800fsb. (empc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 11:39:
Nou heb m'n Msi 875p Fisr maar gecancelled, ik ga voor de iets goedkopere MSI 875P NEO, en die komt MAANDAG JIPPIIEEEEEEEEEEEEE (informatique heh)
als et een beetje meezit heb ik woensdag een intel 3.0ghz 800fsb. (empc)
Ik heb me bevestiging gekregen dat mijn FIS2R als het goed is morgen er is :P
Ik denk dat ik ook maar ff bij EMPC die proc. koop alleen hoop ik dat ze er niet gleijk door heen gaan als ze ze binnen hebben ;(

[ Voor 11% gewijzigd door XoReP op 09-05-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Vandaag het volgende mailtje naar MSI gestuurd:
Sinds een kleine 2 weken ben ik in het bezit van het 865pe neo2 board.

Ik heb een probleem met de onboard audio.
Deze staat in het bios op AUTO en daarbij staat vermeld dat de geluidskaart dan ingeschakeld wordt indien er speakers op aangesloten zitten.
Echter, ik heb mijn versterker van mijn stereoset op aangesloten en de kaart wordt niet geactiveerd. Ik kan er dus niets mee.
Is het mogelijk de onboard audio te forceren, zodat deze altijd enabled is?

Daarnaast heb ik nog een opmerking over de northbridge koeler.
Jullie beweren dat deze stil is. Dat klopt inderdaad indien ik met het core center de snelheid op het minimum zet.
Maar als het systeem gemiddeld belast wordt dan gaat het toerental al dermate omhoog, waardoor het fannetje flink wat geluid gaat produceren.
Op volle snelheid maakt het fannetje naar mijn mening storend veel geluid.
Omdat ik dit niet prettig vind heb ik het fannetje los gemaakt. Het systeem draait nu gewoon stabiel en de temperatuur is marginaal gestegen.
Zonder fan werkt het dus ook allemaal prima.
Hierbij moet ik wel vermelden dat de FSB op slechts 150MHz draait nu, dus op 200MHz heb ik het nog niet getest (omdat ik geen 800MHz fsb Pentium4 heb)

Tevens nog een opmerking over de temperatuur weergave van de core center software. Deze geeft veel te hoge waarden aan.
Als ik mijn processor 100% belast over een periode van 15 minuten geeft core center een temperatuur van 70 graden aan. Dit is veel hoger dan de processor werkelijk wordt.
Worden de temperaturen bewust te hoog weergegeven?

Verder nog wat opmerkingen:

- De live update 2 software loopt altijd vast bij het zoeken naar driver updates.
- De op de cd bijgesloten intel software ondersteunt de 865PE chipset nog niet en dus is deze nutteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Rene59 schreef op 10 May 2003 @ 21:18:
Vandaag het volgende mailtje naar MSI gestuurd:

[...]
Laten we maar zeggen dat dit gewoon wat kinderziektetjes zijn, anders ga ik me strax nog zorgen maken over me board die ik nog niet heb maar die wel onderweg is ;) .

Vaak zijn BIOS update's de oplossing dus tis ff afwachte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Keb hem net vandaag gekregen :*) kkan hem alleen niet testen want ik heb géén Intel procs. en ook nooit gehad. We hebben namelijk alleen maar AMDtjes liggen :X

[ Voor 30% gewijzigd door XoReP op 13-05-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m ook op maandag binnen gekregen ét moederbord maar zit nog op processor te wachten , maar et mooie msi bordje zit al in mn chieftec DA-01SLD kast , ziet er goed uit, maar zonder processor heeftie niet veel zin erin :) .
Maar bij sommige webshops komen deze week de 800Fsb processors weer binnen hoor.
Zou wel een tijd worden, ben zeer benieuwd naar de prestaties met dual ddr 400 ed.
Let's Rock on!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Master Tweaker schreef op 10 mei 2003 @ 22:32:
[...]

Laten we maar zeggen dat dit gewoon wat kinderziektetjes zijn, anders ga ik me strax nog zorgen maken over me board die ik nog niet heb maar die wel onderweg is ;) .

Vaak zijn BIOS update's de oplossing dus tis ff afwachte :+
Ik heb gisteren bericht gehad van MSI Nederland. Het board zou in eerste instantie niet eens verkocht mogen zijn.
Ik heb een aantal updates, waaronder 3 bioses, gekregen en ik moest mijn adresgegevens mailen, zodat ik een nieuwe cd krijg.
Perfecte service dus.
Heb alleen nog geen tijd gehad om de boel te updaten, maar zodra dat gelukt is zal ik de updates en bioses uploaden en hier wel even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje, Ik heb nu radeon 9700 pro van gigabyte met GA-8INXP mobo en is echt super onstabiel, Heeft iemand dezelde Gpu met dit moederbord, en zo ja heeft hij daar wel es problemen mee gehad?

Edit: bedoel natuurlijk mobo van topic

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 14:04:
Ik had een vraagje, Ik heb nu radeon 9700 pro van gigabyte met GA-8INXP mobo en is echt super onstabiel, Heeft iemand dezelde Gpu met dit moederbord, en zo ja heeft hij daar wel es problemen mee gehad?

Edit: bedoel natuurlijk mobo van topic
Ik zal het nog ff voor je opzoeken, maar ik vond iig een review waar ze een R9700Pro hebben gebruikt om te testen. Tot nu toe is geloof ik de Asus P4C800 de enigste die op dit moment probleempjes heb met AGP8X hoewel er geloof ik ook al weer een nieuwe BIOS uit was die dit verholp.

Correct me if I'm wrong :X

BTW Er is ook weer een nieuwe BIOS uit voor de 875P
Version 1.31 Update date 2003-4-23
Update Description Fixed system unstable with some DDR400 memory
http://download.msi.com.tw/support/bos_exe/"/me BIOS WERKT NIET MEER AANGEZIEN ZE EEN NIEUWE HEBBEN GENAAMD 1.32 :o (look at first post)"6758v131.exe

/me Ik wil me processor want ik kan nu niet mijn nieuwe boardje uitproberen :(

[ Voor 27% gewijzigd door XoReP op 15-05-2003 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

[quote]Master Tweaker schreef op 14 May 2003 @ 21:22:
[...]

Ik zal het nog ff voor je opzoeken, maar ik vond iig een review waar ze een R9700Pro hebben gebruikt om te testen. Tot nu toe is geloof ik de Asus P4C800 de enigste die op dit moment probleempjes heb met AGP8X hoewel er geloof ik ook al weer een nieuwe BIOS uit was die dit verholp.

Correct me if I'm wrong :X
=========================
ik mag hopen dat dat alleen bij de Granite chipset was ! :?
ik ga deze , 7205 , omruilen voor een Canterwood om van die problemen af te komen !

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb men MSI Neo2 bordje ook is getest, en het draait niet slecht. Het viel me op dat het bord een bios probleem heeft als je > dan 160mhz durft gaan (memory die te gemakkelijk onstabiel wordt) terwijl het Samsung 166mhz memory is (dat gemakelijk tot 180mhz kan gaan). Ik heb gechecked & op een paar engelse forum's hadden verschillende mensen hetzelfde opgemerkt. Er was 1 persoon die 178mhz kon draaien, de rest niet ...

Ik krijg de indruk dat deze zijn bios een paar zware bugs heeft ...

* MB temperatuur meting die 15° te warm is
* Memory problemen
* Vcore voltage dat tussen 1.6 -> 2.3 v enkel maar omhoog haat met 0.1 (nuts is, sinds men tussen 1.6v & 1.8v zeker met 0.05 stappen moet kunnen werken). Ni echt een bug maar toch ook een beetje een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 23:07:
Heb men MSI Neo2 bordje ook is getest, en het draait niet slecht. Het viel me op dat het bord een bios probleem heeft als je > dan 160mhz durft gaan (memory die te gemakkelijk onstabiel wordt) terwijl het Samsung 166mhz memory is (dat gemakelijk tot 180mhz kan gaan). Ik heb gechecked & op een paar engelse forum's hadden verschillende mensen hetzelfde opgemerkt. Er was 1 persoon die 178mhz kon draaien, de rest niet ...

Ik krijg de indruk dat deze zijn bios een paar zware bugs heeft ...

* MB temperatuur meting die 15° te warm is
* Memory problemen
* Vcore voltage dat tussen 1.6 -> 2.3 v enkel maar omhoog haat met 0.1 (nuts is, sinds men tussen 1.6v & 1.8v zeker met 0.05 stappen moet kunnen werken). Ni echt een bug maar toch ook een beetje een probleem.
Weetje dat cker van de VCore ik dacht dat hij gewoon met 0.05 stappen werkt, en dat geheugen probleem is al opgelost door de nieuwe BIOS die ik een paar posts terug gepost heb. Ik denk dat jij misschien één of andere beta bios heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Hier het nieuwste MSI 865 BIOS: http://rene.tyne.nl/upload/msi/12b1.rar
Deze heb ik ontvangen van de msi tech support.

Hij werkt ook prima hier:

Afbeeldingslocatie: http://rene.tyne.nl/upload/msi/121b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 15 mei 2003 @ 07:45:
[...]

Weetje dat cker van de VCore ik dacht dat hij gewoon met 0.05 stappen werkt, en dat geheugen probleem is al opgelost door de nieuwe BIOS die ik een paar posts terug gepost heb. Ik denk dat jij misschien één of andere beta bios heb :?
Het is idd mogelijk dat ik de eerst revisie bios heb (moeilijk om na te gaan sinds er nergens op de msi site's andere biosen gepost zijn :( ). Het klopt wel degelijk dat men MB vcore heeft van 0.05 jumps tot 1.6v, en dan springt hij naar 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.1, 2.2, 2.3.

Ik zal straks eens Rene59 zijn 1.2B1 bios testen. Moest ik deze avent ni antwoorden hierop, dan is de flash mislukt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
De bios 1.31 is van de site vervangen door 1.32 :o

BIOS Type AMI® BIOS File Size 401KB
Version 1.32 Update date 2003-4-23
Update Description Fixed system unstable with some DDR400 memory
http://download.msi.com.tw/support/bos_exe/6758v132.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios 1.2b1 geinstalleerd.

Temperatuur bug is er precies nog altijd
En vcore is nog altijd 0.1 increase na 1.6v (1.7, 1.8 etc ...).

Stabiliteit testen is voor straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb ook al een paar dagen dat MSI 875P NEO draaien met een 2,6 800Mhz
P4 heb mijn bios weer teruggezet naar de 1.00 ver I.V.M overklokken.

Ik had met liveupdate mijn bios naar versie 1.2 geupdate en het viel me op dat ik niet meer kon overklokken via de bios met corecenter ging het wel maar dat vind ik niet zo'n prettig. :(

Core speed=3457
Multiplier =13
Fsb =266
Bus speed =1064

Hoop dat ze dat weer fixen in een nieuw bios dat je dat corecenter niet meer nodig hebt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is idd een gekende bug in de 1.1 & 1.2 bios van de 875 Neo moederborden waardoor ze enkel maar kunnen oc'en op de 1.0 bios. Ik heb het bord niet & ik wist zelf van de problemen ;) Genoeg mensen tegengekomen op forum's die terug naar de 1.0 gegaan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik vraag me dan af waarom ze dat gedaan hebben :? Hij wordt tenslote verkocht me het argument dat hij goed OCd enzo. Khoop wel dat ze die OC opties weer ff terug zetten. Ik heb anders misschien wel een goed altyernatief gevonden in een ander forum waar ze de nieuwe BIOS gemodifeecrd hebben (http://www.abxzone.com/fo...=44663&highlight=msi+bios).

Ik heb net EMPC mijn vader EMPC laten bellen en zij zeiden dat ik hoogstwaarschijnlijk Di mijn procie krijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OW mastertweaker, ik heb ook net ff contact gehad met EMpc en tegen mij zeiden ze dat hij vandaag de deur uit ging de processor. Bovendien maken ze een beetje onprofessionele indruk maar ja tis wel de goedkoopste.
We zullen wel zien, ze zeiden eerst wat anders, maar jah verdorie volgende week moeten ze toch komen :( Bij informatique en yorcom hebben ze ze verdomme nu op voorraad. :(

edit:
yesssss mijn processoor komt eraan Uw zending met ordenr ******** is vandaag vertrokken per GLS pakket service.

Only use the force when you have the force

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 17:25:
OW mastertweaker, ik heb ook net ff contact gehad met EMpc en tegen mij zeiden ze dat hij vandaag de deur uit ging de processor. Bovendien maken ze een beetje onprofessionele indruk maar ja tis wel de goedkoopste.
We zullen wel zien, ze zeiden eerst wat anders, maar jah verdorie volgende week moeten ze toch komen :( Bij informatique en yorcom hebben ze ze verdomme nu op voorraad. :(

edit:
yesssss mijn processoor komt eraan Uw zending met ordenr ******** is vandaag vertrokken per GLS pakket service.

Only use the force when you have the force
Had jij nou een 3GHz besteld :? Da kunnen we misschien een OC wedstrijdje houden ;)

BTW De site die ik in mijn eerdere post vermelde is de nieuwste BIOS met nog meer OC mogelijkheden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb ff een vraagje over de geheugeninstelling van de MSI 865PE NEO-LS.
Ik heb er nu 2 Kingston HyperX PC 3000 512mB Dimms inzitten en dat loopt allemaal lekker vlot.
Maar ik had ergens gelezen (ben ff kwijt waar ook alweer) dat je de bandbreedte van het geheugen onafhankelijk van de CPU in kon stellen.
Je zou het geheugen zelfs op 200mhz moeten kunnen runnen terwijl de CPU nog gewoon op 133MHZ fietst.
In het BIOS kan ik geen optie vinden waar ik dat kan instellen, ja wel iets van 354 mhz MAX maar dat is voor dit geheugen een beetje aan de tamme kant.
Iemand suggesties?
Of had ik beter de MSI 875P NEO kunnen aanschaffen, of in ieder geval een bord met 875 chipset erop?

Experiences please???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 16 mei 2003 @ 20:38:
[...]

Had jij nou een 3GHz besteld :? Da kunnen we misschien een OC wedstrijdje houden ;)

BTW De site die ik in mijn eerdere post vermelde is de nieuwste BIOS met nog meer OC mogelijkheden >:)
HAHAHHAAHAHAH, ja die heb ik ook besteld, maar ik zal aan het werk moeten als alles 100% werkt met die pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de officiële bios update 1.32 van de MSI website al geprobeerd?

Kan je weer overklokken zonder de Corecenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 12:12:
Iemand de officiële bios update 1.32 van de MSI website al geprobeerd?

Kan je weer overklokken zonder de Corecenter?
Volgens mij kun je daar niet mee OC-en. Kijk daarvoor ff naar een paar posts terug van waar de modded bios staat ;)

BW dragak kun je ff zeggen als jij hem heb ontvangen :)

[ Voor 9% gewijzigd door XoReP op 17-05-2003 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een beetje lomp van MSI een bord aanprijzen om te overklokken en het er daarna weer uitslopen. :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Met de 1.32 bios kun je weer gewoon overclocken.
Wel vind ik het nog steeds vreemd dat als je een bepaalde FSB instelt in de bios, deze uiteindelijk 4 a 5MHz hoger is in Windows.
Dit was overigens ook het geval met de standaard bios. (1.0)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Rick2001 schreef op 18 May 2003 @ 00:07:
Met de 1.32 bios kun je weer gewoon overclocken.
Wel vind ik het nog steeds vreemd dat als je een bepaalde FSB instelt in de bios, deze uiteindelijk 4 a 5MHz hoger is in Windows.
Dit was overigens ook het geval met de standaard bios. (1.0)
:? Waarvoor maken ze dan nogf een gemodificeerde versie :? Of heeft die dan gewoon nog meer mogelijkheden ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 09:22

Francois

Dus...

Ik heb sinds gisteren de 875P Neo FIS2R met een P4 3GHz 800MHz fsb.

Bios is nu v1.32

Klopt het dat die boxed P4 koeler nogal herrie maakt boven de 3500rpm? En ook dat je dat CoreCell moet draaien om het toerental omlaag te krijgen als temp. zakt?

Ohw ja, voor de mensen die het leuk vinden:

http://service.futuremark.com/compare?2k3=772952
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6498048

[ Voor 26% gewijzigd door Francois op 18-05-2003 11:19 . Reden: URL's erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Francois schreef op 18 mei 2003 @ 11:17:
Ik heb sinds gisteren de 875P Neo FIS2R met een P4 3GHz 800MHz fsb.

Bios is nu v1.32

Klopt het dat die boxed P4 koeler nogal herrie maakt boven de 3500rpm? En ook dat je dat CoreCell moet draaien om het toerental omlaag te krijgen als temp. zakt?

Ohw ja, voor de mensen die het leuk vinden:

http://service.futuremark.com/compare?2k3=772952
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6498048
Maar heb jij dus nu de standaard BIOS of de gemodificeerde :? En als je de gewone heb kun je dan een beetje overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois

Francois

Dus...

Master Tweaker schreef op 18 May 2003 @ 12:10:
[...]

Maar heb jij dus nu de standaard BIOS of de gemodificeerde :? En als je de gewone heb kun je dan een beetje overclocken?
Standaard bios van msi site.

En overclocken begin ik niet aan. I'm sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Francois schreef op 18 May 2003 @ 12:27:
[...]

Standaard bios van msi site.

En overclocken begin ik niet aan. I'm sorry...
Zonde :o :X ;)
Maare... ik bedoel of je gewoon de opties in de BIOS kan zien voor het OCen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois

Francois

Dus...

Master Tweaker schreef op 18 May 2003 @ 12:40:
[...]

Zonde :o :X ;)
Maare... ik bedoel of je gewoon de opties in de BIOS kan zien voor het OCen :D
Heheh

Ja die staan er wel. Kan alleen de multiplier niet unlocken, maar daarvoor zal ik wel eerst iets anders moeten doen.

(Is m'n 1e Intel CPU sinds de klamath :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Met andere biossen dan 1.0 of 1.32 kun je ook overclocken en heb je alle opties in de bios staan.
Enige probleem is dat je na het booten toch gewoon op de default snelheid draait. Eigenlijk draai je zelfs nog precieser op default aangezien je FSB ook echt precies de waarde heeft die je behoort te hebben. Mijn 2400MHz processor was dan ook precies 2400MHz wat met de 1.0 of 1.32 bios niet het geval is.

Mijn tot nu toe gehaalde echt stabiele snelheid van 2400MHz @ 3300MHz met het default voltage. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rick2001 op 18-05-2003 13:29 ]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Nieuwe review gesignaleerd :) http://techseekers.net/mo...=showcontent&id=52&page=1 (Op het moment van de review was er nog geen 1.32 van de BIOS dus daarom heeft hij een minpuntje gekregen :X )

Hier hun conclusie:

The 800MHz FSB P4s was a step that had to happen, and performs much higher than its 533MHz FSB siblings. As you can see the yet to be released 400MHz FSB Athlons will put up a good fight, and just shows how much the P4 depends on that 800MHz bus.
There are a few nice touches also. The signature red PCB along with the LED fan on the northbridge will appeal to those of you with window cases. The board is clearly laid out and colour coded making assembly much easier. The MSI 875P Neo FIS2R itself can support up to 10 ATA devices, 6 on the ICH5R and 4 on the Promise controller. This has got to be a record. :-). The CoreCell feature is another excellent idea with full control over the PC system, from voltages, CPU and FSB frequency and fan speed. The fan speed can be set to automatic depending on temperature.

Although the MSI 875P Neo FIS2R is one of the fastest P4 boards we have tested, its a pity the features that set it apart from the competition don't work. As MSI released these boards a bit early there is no doubt that these are more available than other Canterwood boards and hence more popular. It is a pity that a feature rich board of this class is let down by just a few lines of code.
All attempt to contact MSI on the issue came to a dead end and just left me really annoyed.

Pros:

- Very high performance board at 800MHz.
- Buckets of Features. One of the best out there.
- Cool styling and excellent layout.
- CoreCell feature is excellent if properly implimented.

Cons
- Price : Canterwood are expensive and this MSI board is no different.
- Buggy BIOS

An otherwise 10/10 board let down by poor support and a buggy BIOS.

[ Voor 80% gewijzigd door XoReP op 18-05-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me 3.0 ghz 800fsb processor binnen alleen zat er bij mij gewone koelpasta bij.
Verder viel me op (wat ik nog eigenlijk niet eerder bij 2,66 P4's heb gezien) dat er aan de zijkant een aantal putjes in de processor zaten :? Test intel die zelf of heb ik geen nieuwe processor???
fff m'n nieuwe pc installeren :) :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois

Francois

Dus...

Er is een nieuwe BIOS: v1.3

Schijnt temperatuur beter weer te geven.

Kan 'm niet testen, ben op m'n werk.

http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=434&NAME=MS-6758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Het zou wel handig zijn als iedereen even 865 of 875 vermeldt in zijn/haar post, want nu wordt het een beetje verwarrend met al die biosen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
IK HEB ME SPULLETJES !! :*)

Ik heb net ff me Raptors aangesloten op mijn Intel RAID controller, alleen welke driver moet ik nu gebruiken tijdens de Windows XP setup? Want op die diskette staan alleen maar Promise drivers. Ik heb zelfs in de manual gekeken :D maar daar werd alleen maar gepraat over die PRomise :?

DOMBO DIE IK BEN !!! 8)7 |:( 8)7 |:( /me Waarvoor had ik niet ff gewoon de Intelraid drivers gedownload van de Intel site |:(

[ Voor 19% gewijzigd door XoReP op 19-05-2003 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 19 May 2003 @ 18:05:
IK HEB ME SPULLETJES !! :*)

Ik heb net ff me Raptors aangesloten op mijn Intel RAID controller, alleen welke driver moet ik nu gebruiken tijdens de Windows XP setup? Want op die diskette staan alleen maar Promise drivers. Ik heb zelfs in de manual gekeken :D maar daar werd alleen maar gepraat over die PRomise :?

DOMBO DIE IK BEN !!! 8)7 |:( 8)7 |:( /me Waarvoor had ik niet ff gewoon de Intelraid drivers gedownload van de Intel site |:(
Wel leuk dat je al serial ata schijven hebt , ik haal met mn maxtors al haast 80 MB/s op een aparte promise fasstrak raid controller.

Als je helemaal klaar bent doe dan eens ff een benchmark op je harddisks zo weet ik hoeveel jij sneller bent ;)

Suc6 met je nieuwe processor je hebt em op de zelfde dag binnen als mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 19:16:
[...]

Wel leuk dat je al serial ata schijven hebt , ik haal met mn maxtors al haast 80 MB/s op een aparte promise fasstrak raid controller.

Als je helemaal klaar bent doe dan eens ff een benchmark op je harddisks zo weet ik hoeveel jij sneller bent ;)

Suc6 met je nieuwe processor je hebt em op de zelfde dag binnen als mij!
Misschien beetje domme vraag, maar welke benchmark bedoel je (als je ATTO bedoel kun je me dan ff link geven kan um ff niet vinden :X ).

Hij draait nu lekker en snel >:) alleen had ik net twee keer dat CoreCentre in het opstarten al vastliep en zei dat hij de hardwaremonitor niet kon vinden.

Ik heb net ook ff geprobeerd over teclocken met CC maar ik bleef hangen op 3106MHz :/ . Hoe kan ik dit board eigenlijk het beste overclocken (met SetFSB voor de Asus :? )

BTW keb al VCore op 1.6V gezet maar dan kwam ik even ver.

[ Voor 4% gewijzigd door XoReP op 19-05-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Gewoon met je bios overclocken. Die corecenter software is maar buggy als je het mij vraagt. Heb er gewoon weer speedfan op staan, is veel nauwkeuriger.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.