MSI 865(P/PE/G)/875P Neo [Ervaringen]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.521 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja volges mij is AL die software op die cd van MSI 875p neo (die dus bij het bord zit) BUGGY.
pfffffffff duurt verdomme 10 seconden om zo'n proggy op te starten.
Corecenter pffffffff wat heb ej daar nou aan, werkt allemaal voor geen meter.

hij draai t stabiel dat is et belangrijkste alleen heb ik wel een aantal x dat hij bleef hangen bij het opstarten na bios van fasttrak controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Hmm... ik heb ook zoiets, maar geen hangers. Regelmatig bij een cold boot, dat hij na het bios van m'n fasttrak tx2 reboot.
Het is niet echt een probleem, aangezien hij daarna altijd wel normaal opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 09:22

Francois

Dus...

Voor MSI 875P Neo FIS2R gebruikers:

BIOS versie 1.3 niet installeren!!!!!!! (maar goed, staat ook niet meer online)

Zie ook het MSI forum...

Mijn mobo is intussen overleden :(

edit: zo goed?

[ Voor 17% gewijzigd door Francois op 20-05-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Zucht... zeg er dan ook bij dat het over de 875 gaat....
Deze topic gaat over zowel de 865 als 875.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Woei :)

De 865PE Neo 2 is inmiddels ook op de MSI site verschenen... Nog geen BIOS helaas, maar dat zal binnenkort wel komen...

http://www.msi.com.tw/pro...php?UID=433&MODEL=MS-6728

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Keb um er ook op staan :/ Wat is er mis mee eigenlijk ??
Francois schreef op 20 mei 2003 @ 12:40:
Voor MSI 875P Neo FIS2R gebruikers:

BIOS versie 1.3 niet installeren!!!!!!! (maar goed, staat ook niet meer online)

Zie ook het MSI forum...

Mijn mobo is intussen overleden :(

edit: zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois

Francois

Dus...

Master Tweaker schreef op 20 May 2003 @ 13:31:
Keb um er ook op staan :/ Wat is er mis mee eigenlijk ??

[...]
Met versie 1.3 final (van gisteren): Als je je memory timings wijzigt dan doet 'ie niks meer. Geen beeld meer, CMOS clear helpt niet... Gewoon dood.

Als ik jou was zou ik v1.2 er op zetten.

Mogelijk doet het probleem zich alleen voor als je een radeon hebt, dat weet ik niet zeker.

Ik moet gaan RMA'en :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Francois schreef op 20 May 2003 @ 15:11:
[...]

Met versie 1.3 final (van gisteren): Als je je memory timings wijzigt dan doet 'ie niks meer. Geen beeld meer, CMOS clear helpt niet... Gewoon dood.

Als ik jou was zou ik v1.2 er op zetten.

Mogelijk doet het probleem zich alleen voor als je een radeon hebt, dat weet ik niet zeker.

Ik moet gaan RMA'en :(
Ik heb een Geforce 4 Ti4600, maar als ik dus mijn memory timings laat staan dan gaat alles goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois

Francois

Dus...

Master Tweaker schreef op 20 May 2003 @ 15:28:
[...]

Ik heb een Geforce 4 Ti4600, maar als ik dus mijn memory timings laat staan dan gaat alles goed?
Ik een 9700Pro... foute boel in ieder geval

Maar de BIOS is in ieder geval niet in orde. Je moet zelf weten of je 'm toch laat zitten. Ik denk dat als je de timings met rust laat dat het wel werkt... maar ja, blijft een gok. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus 1.3 is een slechte bios gebleken ?? What about versie 1.32 is die wel ok??
Ik zit nog steeds op . 1.0 Zie eigenlijk geen reden om te veranderen??
edit:
OK zoals hierboven gezegd is die 1.32 ook verdwenen van msi site, rare zaak??

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 15:39:
Dus 1.3 is een slechte bios gebleken ?? What about versie 1.32 is die wel ok??
Ik zit nog steeds op . 1.0 Zie eigenlijk geen reden om te veranderen??
edit:
OK zoals hierboven gezegd is die 1.32 ook verdwenen van msi site, rare zaak??
-add multi-color warning on the BIOS setup
-update CPU Microcode
-temperatures fix
-overclock fix :*)

Weet iemand misschien of je wel gewoon kunt OCen ik heb namelijk 1.3. Ik verander nix aan de memory settings. Kan dit :?

:o ZEER BELANGRIJK !! :o

Je kunt je BIOS herstellen met de ctrl+home methode !! Dus niet gelijk RMAen na een 1.3 accident !! :o (http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/boot.htm)

Intussen is er al weer v1.4 uit en weet ik wat er fout gaat en wat dus die boarden molt. Doordat het flashprogramma Programming done.. geeft denken mensen dat hij klaar is maar dat is hij niet. Dus gewoon wachten totdat je flashing completed krijgt en dan pas rebooten. Of flash je BIOS via de F10 methode met Flash Recovery (wel diskettetje in je A doen met daaropm BIOSfile vernoemd naar amiboot.rom)

[ Voor 35% gewijzigd door XoReP op 16-06-2003 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens hier is een heel goed advies verwijder zo snel mogelijk bios versie 1.32 het is zo buggy als het maar kan.

Het sloop je bios chip compleet er is geen redding meer mogelijk ook ctrl-home en het resetten van het bios met de dipswitch op het bord help niet meer.

Msi heeft de bios chip nu vast gesoldeerd op het moederbord om een betere pin geleiding te krijgen maar als er iets fout gaat zo als nu wereldwijd heb je een verschrikkelijk probleem.

Msi heeft hier voor een soort flashcard ontwikkeld die het moederbord dan weer op gang zou kunnen helpen maar helaas dat helpt ook niet meer de bios chip is compleet naar zijn grootje.

Ben vandaag naar eindhoven geweest 240 km op en neer om bij msi mijn moederbord weer op gang te helpen paar min werk meneer ben zo terug werd 2 uur .

Alles erbij geweest zelf de Taiwanese technici ze hebben dus een compleet nieuwe bios chip erop gesoldeerd (Netjes gedaan trouwens niets van te zien) en er een nieuw bios ingeflashed 1.4b2 die ook nog niet stabiel is als je namelijk probeert te OCen lijkt het of het bios weer dood is alleen met het dipswitch op het bord is het weer op gang e krijgen.

Zo dat zijn mijn ervaringen van de afgelopen 2 dagen ik adviseer gewoon terug te gaan naar bios ver 1.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Ik heb net weer teruggeflashed naar 1.0 want met 1.3 liep hij in eens heel raar. Ik kon nix oppenen enzo en ik kon na een nieuwe install ook geen IAA meer instaleren :? Nu weer wel en werkt alles lekker op 1.0 :) Alleen jammer dat de temps niet kloppen kan af en toe een beetje vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter wat hogere temperatuur dan een dood bord want hij is echt dood dan bij MSI nederland geweest vandaag in eindhoven zelfs met hun eigen TLC4 flash/debug card konden zij het bios niet meer op gang brengen.

Remedie een nieuw bios chip op het bord gesoldeerd en een nieuw bios er ingeflashed versie 1.4b2 is ook nog buggy hoor kan haast niet overclocken meer haalde eerst met 2.6 800Mhz 3.5Ghz kom nu niet verder dan 2.8 en als het bord in de post al hangt start ie niet meer op kan dan alleen met de jumper op het bord het bios resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois

Francois

Dus...

Zie ook deze link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTserver
  • Laatst online: 15-09 10:04
Er is een nieuwe bios uit... V1.4 http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=434&NAME=MS-6758 wie durft het aan? ;) >:)

Zelf heb ik V1.3 draaien (was al zo toen ik hem kocht) met een ati 9700 pro geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu met bios 1.2 , Maar Wie O wie durft naar 1.4 te gaan??
Eerst maar afwachten zeker of die goed blijkt te zijn???
edit:
http://www.msi.com.tw/pro...4ee0d3ac454ee46758688b378 Mensen die hem al suc6 vol getest hebben.
Schijnt wel slecht te kunnen overclocken met 1.4

edit:
3DE UPDATE NU INEENS (14:30) 22mei2003 STAAT ER OP DE MSI WEBSITE alleen BIOS versie 1.4 meer de rest is allemaal verdwenen.
wat zijn ze allemaal aan het uitspoken??

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Kun je eigenlijk met 1.4 net zo goed (of misschien wel beter) overclocken dan in versie 1.0, en heeft 1.4 geen last van doden boarden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft niemand zin om 1,4 te gaan flashen hier ;) , Tsjah misschien dat ik 't doe. Kan me niet voorstellen dat ze bij MSI dat niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 18:59:
Volgens mij heeft niemand zin om 1,4 te gaan flashen hier ;) , Tsjah misschien dat ik 't doe. Kan me niet voorstellen dat ze bij MSI dat niet testen.
Na zo'n fout zullen ze het denk ik wel geleerd hebben ;) idd.

Ik denk dat ze ook wel van de "condensator affaire" hebben geleerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet of een Zalman 7000-cu in een standaard 42cm hoge atx kast gaat passen op de de msi 875P Neo-FIS2R?? komt die cpu-koeler niet tegen de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren rond een uurtje of 8 van v1.0 naar v1.4 overgegaan. Zag er allemaal prima uit. Memory liep netjes op 400 ipv de standaard 333 die niet te wijzigen was in v1.0. Temp stond ook beter, hoewel ik niet denk dat NB goede weergave gaf.

Minpuntje, agressive timings niet mogelijk zonder het voltage op te schroeven naar 2,70. Was verlaagd van 2,65 naar 2,50 van bios v1.0 naar v1.4.

Na wat vissen en proberen (CMOS is nu wel te clearen) timings goed gezet net voltage van 2,70 en verder (nog) niet overgeklokt.

Om ongeveer half 12 na dus ongeveer 3 uur prima te hebben gewerkt in XP krijg ik ineens een spontane reboot. Geen idee wat er gebeurde, maar PC reboot prima verder en XP start gewoon weer op. Ik ben de verhalen over v1.3 nog niet vergeten dus ik wil net mijn bios settings op default zetten als er een alarm afgaat :?

CPU fan draait niet meer... :X

PC uit, PC weer aan en fan draait weer. PC boot naar XP zonder problemen dus ik log weer in, fan stopt er weer mee :( Reboot, XP start weer en fan draait, ik log in fan weer uit :( :( :(

Dit probleem blijft zich voordoen en ik heb geen idee wat ik hier aan kan doen, iemand een idee? Ik heb eigenlijk het vertrouwen een beetje verloren in dit bord en sta op het punt om het te proberen te ruilen. Terwijl het er zo veelbelovend uit zag :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 12:19:
Gisteren rond een uurtje of 8 van v1.0 naar v1.4 overgegaan. Zag er allemaal prima uit. Memory liep netjes op 400 ipv de standaard 333 die niet te wijzigen was in v1.0. Temp stond ook beter, hoewel ik niet denk dat NB goede weergave gaf.

Minpuntje, agressive timings niet mogelijk zonder het voltage op te schroeven naar 2,70. Was verlaagd van 2,65 naar 2,50 van bios v1.0 naar v1.4.

Na wat vissen en proberen (CMOS is nu wel te clearen) timings goed gezet net voltage van 2,70 en verder (nog) niet overgeklokt.

Om ongeveer half 12 na dus ongeveer 3 uur prima te hebben gewerkt in XP krijg ik ineens een spontane reboot. Geen idee wat er gebeurde, maar PC reboot prima verder en XP start gewoon weer op. Ik ben de verhalen over v1.3 nog niet vergeten dus ik wil net mijn bios settings op default zetten als er een alarm afgaat :? (ik heb BIOS 1.0 erop staan)

Oja bij mij staat het geheugen wel op 400MHz :P

PC uit, PC weer aan en fan draait weer. PC boot naar XP zonder problemen dus ik log weer in, fan stopt er weer mee :( Reboot, XP start weer en fan draait, ik log in fan weer uit :( :( :(

Dit probleem blijft zich voordoen en ik heb geen idee wat ik hier aan kan doen, iemand een idee? Ik heb eigenlijk het vertrouwen een beetje verloren in dit bord en sta op het punt om het te proberen te ruilen. Terwijl het er zo veelbelovend uit zag :|
Tip: Uninstall dingen zoals CoreCenter en SpeedFan ff ;)

BTW Weet iemand wat ik fout doe bij het OC-en :? Als ik in de BIOS de FSB iets verhoog naar 208MHZ en corevoltage van 1.60V en DDRVoltage naar 2.65 dan geeft hij na een paar sec een ERROR in SuperPi, je zou toch zeggen dat hij veel en veel hoger zo moeten kunnen OC-en. En als ik hem trouwens op 210MHz zet dan hangt hij bij het WinXP opstartscherm :'(

[ Voor 3% gewijzigd door XoReP op 23-05-2003 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 12:19:

Om ongeveer half 12 na dus ongeveer 3 uur prima te hebben gewerkt in XP krijg ik ineens een spontane reboot. Geen idee wat er gebeurde, maar PC reboot prima verder en XP start gewoon weer op. Ik ben de verhalen over v1.3 nog niet vergeten dus ik wil net mijn bios settings op default zetten als er een alarm afgaat :?

Das klote zeg, Ik zou het niet weten wat je hier aan moet doen, Ik gebruik nog steeds ami 1.2 en dat lijkt wel goed te gaan op zich ddr clock staat op 400 , cas latency staat standaard op 2, Terwijl die bij de standaard bios telkens op 2,5 terug sprong :? . Zou je niet terug gaan dan? wat een troubles zeg en ik dacht dat asus rotborden had tegenwoordig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet snap is : hoe kan je IRQ's toewijzen in de bios van dit moederbord? naar de verschillende pci kaarten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is het probleem met een beetje geluk verdwenen wanneer CoreCenter verwijderd wordt. Blijft vreemd natuurlijk, maar vanavond maar eens proberen.

Verder blijft het natuurlijk klote dat je zo moet zoeken naar de mogelijkheid om je memory op de mogelijke timings te kunnen draaien..
En dan hebben we het nog maar niet over de overklokmogelijkheden met de nieuwe bios versie... (Ik geloof dat het bord 'The Overclockers Dream' werd genoemd... Lijkt mij eerder 'The Overclockers Nightmare'...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook eindelijk m'n nieuwe systeempje binnen gekregen met een MSI i865PE FIS2R mobo d'r in. Nu heb ik 1 probleem, tijdens het installeren van Windows XP krijg ik de MUTIPLE_IRP_COMPLETE_REQUESTS error (http://support.microsoft.com/?kbid=294876, het schijnt een Windows 2000 fout te zijn.

M'n 2 hd's hangen in raid 0 aan de southbridge, dus ik ros op F6 in de installatie, gooi de diskette d'r in en laad die driver. Maar dit werkt dus niet :(

Iemand enig idee wat 't probleem is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn dat Serial ata schijven?? Je moet dan je bios ata support op P-ata en S-ata zetten dan om serial ata schijven in raid 0 te kunnen gebruiken, et is allemaal wat vaag met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 19:47:
Zijn dat Serial ata schijven?? Je moet dan je bios ata support op P-ata en S-ata zetten dan om serial ata schijven in raid 0 te kunnen gebruiken, et is allemaal wat vaag met die dingen.
In de bios staat ata-support op P-ata + S-ata, dus nogal vaag :), kan het niet liggen aan de driver die MSI heeft meegeleverd voor haar Southbridge RAID ondersteuning? Want ik vind 't nogal vreemd dat ie crasht na het inladen van de drivers in de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een snel vraagje:

Sinds wanneer zitten de bios chips vast gezoldeerd op het mobo?
(Die kon je er toch uit halen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 13:33
Bij deze mobo'tjes dus niet meer.. volgens mij bij de 845 series ook al nie eens meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben weer terug gegaan naar bios versie 1.3b2 op het 875P NEO bord dit is tot nu toe het beste bios gebleken.

Heb versie 1.4 een paar dagen gedraaid maar met overklokken kom je niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 19:58:
[...]

In de bios staat ata-support op P-ata + S-ata, dus nogal vaag :), kan het niet liggen aan de driver die MSI heeft meegeleverd voor haar Southbridge RAID ondersteuning? Want ik vind 't nogal vreemd dat ie crasht na het inladen van de drivers in de installatie.
Tsjah Opnieuw downloaden zal ook niet helpen denk ik tis de zelfde driver die op msi website staat, erg ouderwets heh een driver inladen van floppy :'(

http://www.msi.com.tw/pro...%20%20%20%20&NAME=MS-6758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik heb net op de 865PE Neo2 FIS2R gekocht, samen met een WD raptor. Krijg echter met geen mogelijkheid winxp op dat kreng. Al diverse drivers gedownload, geen resultaat.

Wordt bij jullie die northbridge ook gelijk zo warm? Na een minuut of twee voel je de warmte er al af komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
LEt goed op want er zijn twee drivers. Standaard krijg je de PRomise diskette erbij en de Intel RAID driver moet jezelf downloaden van de Intel site. Had ik ook gehad :)

http://downloadfinder.int...roductID=961&DwnldID=5818

[ Voor 138% gewijzigd door XoReP op 24-05-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op 24 May 2003 @ 18:06:
Ik heb net op de 865PE Neo2 FIS2R gekocht, samen met een WD raptor. Krijg echter met geen mogelijkheid winxp op dat kreng. Al diverse drivers gedownload, geen resultaat.

Wordt bij jullie die northbridge ook gelijk zo warm? Na een minuut of twee voel je de warmte er al af komen.
Volgens mij zitten wij in het zelfde schuitje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Domino schreef op 24 May 2003 @ 18:06:
Integendeel. Ik heb de fan er zelfs af gehaald en nog wordt hij amper warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Ik draai Speedfan en bij mij draait alles heerlijk kewl met de fans zelfs uit !! (KZit dan alleen te GoTTen, bij Vice City dan begint hij af en toe zchtjes te draaien)

[ Voor 158% gewijzigd door XoReP op 24-05-2003 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Hmmm, inderdaad vanaf de promise doet ie het direct. Effe die intel drivers downloaden.

Ti's trouwens wel een heerlijk bord. Gigabit/4*SATA/P-ATA/firewire/usb2.
Heb er ook gelijk maar Twinmos PC3700 modules bijgehaald, kijken tot hoever die 2.4c wil.

[/edit]
Die link naar intel is wel voor een 875 chippie, maar MSI gebruikt dezelfde southbridge met de 865 toch?

[/edit2]
Driver van intel site afgehaald, was dezelfde als er al bij het bord zat 82801ER.
Resultaat 0,0 :(

[/edit3]
@master tweaker : heb jjij een 875 bord of een 865, ik heb namelijk een 865PE Neo2.

[ Voor 44% gewijzigd door Domino op 24-05-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Domino schreef op 24 May 2003 @ 18:16:
Hmmm, inderdaad vanaf de promise doet ie het direct. Effe die intel drivers downloaden.

Ti's trouwens wel een heerlijk bord. Gigabit/4*SATA/P-ATA/firewire/usb2.
Heb er ook gelijk maar Twinmos PC3700 modules bijgehaald, kijken tot hoever die 2.4c wil.

[/edit]
Die link naar intel is wel voor een 875 chippie, maar MSI gebruikt dezelfde southbridge met de 865 toch?

[/edit2]
Driver van intel site afgehaald, was dezelfde als er al bij het bord zat 82801ER.
Resultaat 0,0 :(

[/edit3]
@master tweaker : heb jjij een 875 bord of een 865, ik heb namelijk een 865PE Neo2.
O sorry, ik heb idd de MSI 875P Neo FIS2R :+
Zaten bij board dus twee drivers :? ik kreeg alleen die van Promise ?

BTW Weet iemand wat ik fout doe bij het OC-en :? Als ik in de BIOS de FSB iets verhoog naar 208MHZ en corevoltage van 1.60V en DDRVoltage naar 2.65 dan geeft hij na een paar sec een ERROR in SuperPi, je zou toch zeggen dat hij veel en veel hoger zo moeten kunnen OC-en. En als ik hem trouwens op 210MHz zet dan hangt hij bij het WinXP opstartscherm :'(

Heb iemand er eigenlijk al een beetje geOCd met dit board?

Dit vond ik op overclockers.com:
code:
1
2
3
4
5
FPO/Batch # Speed Volts S Code Plant Week Motherboard Cooling
L309A569 3455 1.70 SL6WK MALAY 11 Abit IC7-G Boxed
L310A564 3380 1.60 SL6WK Malaysia 23 DFI LanParty Pro875 MCX4000
L309A616 3300 1.55 SL6WK Malysia 9 ASUS P4c800 Deluxe Boxed
L310A587 3150 1.55 SL6WK Malaysia 18 MSI 875 NEO FIS2R Boxed

BTW ik heb dus de BATCH code van die onderste :( :'(

[ Voor 40% gewijzigd door XoReP op 24-05-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 11:24

pmeter

Poes!

!!!!!!!!!!!!!!!! 865PE Vs. 875P !!!!!!!!!!!!!!!!

Linkje :)
Wellicht al bekend. Maar Anandtech heeft de Intel 875P en de 865PE naast elkaar gelegd! _/-\o_

Vraagje :?
Naar ik begrijp is de 865 een gestripte versie van de 875. Kan iemand dat bevestigen? Kan ik uit een "MSI 875P NEO FIS2R" review opmaken de de "MSI 865 NEO2-S" net zo goed presteerd?

Nee dus!!! :( :'(
The 865 chipset seems to be far more choosey than the 875P about what timings we're able to run DDR400 at, especially in dual-channel mode.
Corsair's XMS3200 moest op Cas 2.5!!!

Volledige conclusie
For the most part the 865PE comes within 2 - 5% of the performance of the 875P, which makes the 875P a tough sell. For the majority of users, we would strongly recommend the 865PE because of the significant cost savings. If you're the type of user that must have the fastest thing on the block and will not rest without the knowledge that you do in fact have the fastest thing on the block, then the 875P is for you, but for everyone else, the 865PE is more than sufficient.

The 865PE's competitiveness at 800MHz/DDR400 with Intel's flagship makes it more than just a desireable chipset, but arguably the best mainstream chipset ever to come out of Intel's labs.

The biggest drawback at this point are the memory incompatibility issues at DDR400 speeds, something which we honestly expected much better out of Intel - especially considering that we haven't encountered any of these problems with other DDR400 chipsets (e.g. nForce2). We are hard at work figuring out the memory incompatibility issues right now, until those are resolved your best bet is to check with the Forums and keep visiting to see what memory you should be using with 875/865 motherboards and at what timings.
Mijn conclusie
a. 865PE NEO2-S, € 134,-
b. 875P NEO-LSR, € 181,-
.... Ik weet het nog niet....

Edit: Nog een review

Edit2: Nóg een review

[ Voor 92% gewijzigd door pmeter op 25-05-2003 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een MSI 875P met BIOS versie 1.0 en een P4 3.0Ghz ...
Tot welke CPU-temperatuur komen jullie dan?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 20:53:
Bij een MSI 875P met BIOS versie 1.0 en een P4 3.0Ghz ...
Tot welke CPU-temperatuur komen jullie dan?

Greetz
Temp stond bij mij rond 47C met bios 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heb je de BIOS upgrade nu al gedaan?
Want heb er één gedaan, maar mislukt en een nieuwe plank gekregen.
Maar nu durf echt geen 2de maal proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
vind het ook wel vaag dat die MSI board geen backup bios heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Remco20 schreef op 25 May 2003 @ 12:44:
vind het ook wel vaag dat die MSI board geen backup bios heeft
Er is op de T.net geweest dat Gigabyte met hun misschien gaat fuseeren en die hebben allemaal dual biosen dus misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 21:21
Master Tweaker schreef op 25 May 2003 @ 13:09:
[...]

Er is op de T.net geweest dat Gigabyte met hun misschien gaat fuseeren en die hebben allemaal dual biosen dus misschien...
Hahaha... , zo'n lekker vaag zelf verzonnen INQ gerucht omdat er niets anders is te schrijven. Er zijn voor beide bedrijven geen redenen om te gaan fuseren.
pmeter schreef op 24 May 2003 @ 20:22:
!!!!!!!!!!!!!!!! 865PE Vs. 875P !!!!!!!!!!!!!!!!
Lijkt me logisch, voor de 865PE gaan. Scheelt boel geld en max maar 3% performance. Die 3% is echt geen 40 EURO waard imho.

[ Voor 28% gewijzigd door The Source op 25-05-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op 24 May 2003 @ 18:16:
Eindelijk weer tijd om met m'n compu te klooien, ik vroeg me nog iets af. Als ik de s-ata disks overzet van de SB raid controller naar de Promise moet ik dan nog dingen veranderen in de bios naast het inschakelen van de onboard-promise-chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 12:12:
En heb je de BIOS upgrade nu al gedaan?
Want heb er één gedaan, maar mislukt en een nieuwe plank gekregen.
Maar nu durf echt geen 2de maal proberen.
Ik zit op 1.2 en blijf daarbij, voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55
Ik ben van plan de MSI 865PE NEO2 LS te halen. RAID SATA heb ik toch niet nodig, 1394 ook niet, GBLAN is ook niet nodig. Maar heeft dit bordje dezelfde OC capaciteiten als de MSI 865PE NEO2 FIS2R?
Het is toch dezelfde BIOS?

Heeft iemand ervaring met de NEO LS versie?

[ Voor 10% gewijzigd door Kakaroto op 25-05-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

de 865PE NEO2 LS en FIS2R zouden even goed moeten kunnen OCen... Onderdelen zijn precies hetzelfde, alleeen heeft de FIS2R wat extra mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Ka_ka_rot schreef op 25 May 2003 @ 21:17:
Ik ben van plan de MSI 865PE NEO2 LS te halen. RAID SATA heb ik toch niet nodig, 1394 ook niet, GBLAN is ook niet nodig. Maar heeft dit bordje dezelfde OC capaciteiten als de MSI 865PE NEO2 FIS2R?
Het is toch dezelfde BIOS?

Heeft iemand ervaring met de NEO LS versie?
Sorry, kan het niet laten : waarom wil je een Neo2-LS kopen als er een Neo2 FIS2R in je sig staat?

Ontopic: mijn fis2r werkt nu perfect, windows moeten installeren met de raptor op de promise SATA aansluiting. Kan em nu overprikken naar de ICH5. Moet nog even kijken welke het snelste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluezy
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Ik heb een MSI 865PE NEO2 FIS2R - k heb diverse cdrom drives geprobeerd op ide 2 maar geen enkele wordt in de bios herkend - op ide 1 worden de harddisks wel herkend. Heb ik nou iets verkeerd gedaan? of is de plank rot?

I'm partial to your abracadabra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Bluezy schreef op 26 May 2003 @ 11:18:
Ik heb een MSI 865PE NEO2 FIS2R - k heb diverse cdrom drives geprobeerd op ide 2 maar geen enkele wordt in de bios herkend - op ide 1 worden de harddisks wel herkend. Heb ik nou iets verkeerd gedaan? of is de plank rot?
Kan vanalles zijn : misschien bord kapot, misschien een rotte kabel. IDE2 uitgeschakeld in bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluezy
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Domino schreef op 26 mei 2003 @ 11:40:
[...]

Kan vanalles zijn : misschien bord kapot, misschien een rotte kabel. IDE2 uitgeschakeld in bios?
Nee heb verschillende kabels geprobeerd en ide2 staat op auto in de bios

I'm partial to your abracadabra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
The Source schreef op 25 May 2003 @ 15:46:
[...]

Hahaha... , zo'n lekker vaag zelf verzonnen INQ gerucht omdat er niets anders is te schrijven. Er zijn voor beide bedrijven geen redenen om te gaan fuseren.
Sorry, maar kben niet zo goed in zelf verzinnen. (nieuws: MSI en Gigabyte gaan mogelijk fuseren) :*)

Oja, keb nog een vraaje aan iedereen hiero. Weet iemand misschien of die 875P ook zoiets heb als wat eerst door geloof ik THG werd ontdekt dat de 865P automatisch kan overklokken? En hoe kun je dat aanzetten :?

[ Voor 24% gewijzigd door XoReP op 26-05-2003 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Master Tweaker schreef op 26 May 2003 @ 12:51:
[...]

Sorry, maar kben niet zo goed in zelf verzinnen. (nieuws: MSI en Gigabyte gaan mogelijk fuseren) :*)

Oja, keb nog een vraaje aan iedereen hiero. Weet iemand misschien of die 875P ook zoiets heb als wat eerst door geloof ik THG werd ontdekt dat de 865P automatisch kan overklokken? En hoe kun je dat aanzetten :?
Dat doet de corecell hardware, is dus niet gerelateerd aan de i865 of i875 chipset.
Alle MSI borden met de corecell technologie doen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Domino schreef op 26 May 2003 @ 13:08:
[...]

Dat doet de corecell hardware, is dus niet gerelateerd aan de i865 of i875 chipset.
Alle MSI borden met de corecell technologie doen het.
Maar moet je dat dan ofzo aanzetten :? En hoe kun je zien of het werkt :? En hebben meer mensen het al werkend op hun computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
1. Corecell staat aan als de PC aan staat :).
Er is op dit moment geen enkele mogelijkheid om het uit te zetten (als we die al ooit krijgen).

2. Je ziet niet dat het werkt, corecell verhoogt de FSB als je applicaties opstart, hierna gaat ie weer naar 200 MHz.

3. Ja, iedereen met een MSI gebaseerd op een i865 of i875 heeft corecell op het moederbord zitten en gebruikt het dan automagisch.

Heeft een van jullie trouwens een link naar een CPU database als bij overclockers.com, daar staan (nog) geen 2.4c procs bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:40

Scighera

swim-bike-run

maybe dat corcell dan de oorzaak is dat Anandtech de fsb niet boven de 247 krijgt

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Heb vandaag de 865PE NEO2 FIS2R besteld + P4 2.4C, ff kijken hoe deze combo OC't :)
morgen resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Scighera schreef op 26 May 2003 @ 16:51:
maybe dat corcell dan de oorzaak is dat Anandtech de fsb niet boven de 247 krijgt
Dan doet Anandtech toch iets verkeerd.
Heb al diverse boarden van MSI op een hogere snelheid gekregen inclusief het board dat momenteel in mijn case zit. MSI 875P Neo LSR.
Momenteel met een 2.6C op een FSB snelheid van 262MHz en voorheen met een 2.4C op 285MHz FSB. Ook op 300MHz wilde hij posten, maar liep vast bij het booten van XP.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

hmm. okay.

laatste vraagjes:
-welk geheugen voor dit mobo? dit zelf te denken aan 2x 512mb Samsung PC3200 DualChannel a € 90,- )
-heeft de P-IV 2.6GHz 800MHz FSB (Boxed voor € 210,- )
-is een p-IV 2.6GHZ hoger over te klokken dan een 2.4GHz?
-een 'kale' I875P nemen of een goed uitgevooerde i865PE NEO2 FIS2R?

(kon er ook nog een echte BBA 9700 Pro bij krijgen voor € 220.- :D )

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

specs van het geheugen (werkt dit op dit MSI Board?):

Features of Dual DDR memory architecture include:

Highest memory bandwidth: Dual DDR combines the power of DDR400 with two independent memory controllers, which yields a staggering 6.4GB per second of memory bandwidth¡Xtwice the memory bandwidth of other DDR400 chipsets. Increased memory bandwidth delivers better system and graphics performance, resulting in more overall productivity.

Lowest latency: Both memory controllers operate concurrently with each other to hide latencies associated with typical chipsets. For example, controller "A" reads or writes to main memory while controller "B" prepares for the next access, and vice versa. As important is the second-generation DASP (dynamic adaptive speculative preprocessor), which has been re-architected for improved performance.

Most stable and flexible memory system: End-users can now populate higher density DIMMs, up to 1GB each, to utilize the entire 3GB memory address map. This large memory map allows more applications, audio and video streams to coexist without conflict.

1024MB (512MB x 2 modules)

TRUE PC3200 400MHz
Pure Copper Heat Spreader ($16 value)
6 Layer Ultra Low Noise Shielded PCB
184-pin DIMM
CAS Latency: 2*
Optimized for Dual Channel Operation
Voltage: 2.5v-2.8V

(of twee losse 512MB PC3700 466MHz SAMSUNG modules met Heatspreader?)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Scighera schreef op 27 May 2003 @ 05:27:
-welk geheugen voor dit mobo? dit zelf te denken aan 2x 512mb Samsung PC3200 DualChannel a € 90,- )
Is prima... Alleen als je zwaar wilt gaan OCen moet je misschien wat anders nemen, maar dat is wel 2 keer zo duur ofzo...
-heeft de P-IV 2.6GHz 800MHz FSB (Boxed voor € 210,- )
Je hebt ze ook met 533MHz FSB, en die zijn iets goedkoper... Even opletten dus. Er moet specifiek bij staan dat het 800MHz FSB is.
-is een p-IV 2.6GHZ hoger over te klokken dan een 2.4GHz?
Ik neem aan van niet... Zou wel erg raar zijn. Grote kans dat ze even ver komen, of de 2,6 iets verder.
-een 'kale' I875P nemen of een goed uitgevooerde i865PE NEO2 FIS2R?
865 met full options heb je meer plezier van dan een kale 875 lijkt me... Voor het prestatieverschil hoef je het niet te doen iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

aha. het is via via (VS) dus vandaar de lage prijs. en die persoon ken ik goed en die weet zeker dat het om FSB800 gaat (het geheugen kost me oo kmaar 190 dollar)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Officiële bioses voor de 865 is nu ook beschikbaar: http://www.msi.com.tw/pro...bios/bos/spt_bos_list.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Moartn schreef op 27 May 2003 @ 14:28:
[...]

Is prima... Alleen als je zwaar wilt gaan OCen moet je misschien wat anders nemen, maar dat is wel 2 keer zo duur ofzo...

[...]

Je hebt ze ook met 533MHz FSB, en die zijn iets goedkoper... Even opletten dus. Er moet specifiek bij staan dat het 800MHz FSB is.

[...]

Ik neem aan van niet... Zou wel erg raar zijn. Grote kans dat ze even ver komen, of de 2,6 iets verder.

[...]

865 met full options heb je meer plezier van dan een kale 875 lijkt me... Voor het prestatieverschil hoef je het niet te doen iig...
1. Je hoeft niet per se over te klokken om voor DDR466 te kiezen. DDR466 kan iets strakkere timings aan als regulier DDR400 geheugen, heb hier DDR466 modules op 400 DDR staan met 2-2-2-5-8.

2. Volgens mij is de 2.6/533 ook niet HT enabled. De 2.6/800 uiteraard wel.

3. Ik denk dat de 2.4/800 een betere multiplier heeft (12) dan de 2.6/800 (13).

4. Denk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Domino schreef op 27 May 2003 @ 14:45:
[...]

1. Je hoeft niet per se over te klokken om voor DDR466 te kiezen. DDR466 kan iets strakkere timings aan als regulier DDR400 geheugen, heb hier DDR466 modules op 400 DDR staan met 2-2-2-5-8.
Als je een beetje behoorlijk PC3200 koopt, kun je die ook wel op strakke timings draaien hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er Kingston pc-3500 hyper-x in zitten en draait heerlijk op Cas 2-2-2-5-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Nou, dan heb ik zelf ook nog een vraag.

Ik ga binnenkort dus een 865PE Neo2-FIS2R kopen, met 2 x WD Raptor (sATA dus) voor een RAID0 array.

Nu vroeg ik me af wat de beste prestaties zal leveren: de schijven op de intel-controller, of op die promise controller?

Ik neem aan dat ik ze niet zo even kan switchen om te testen, omdat ze elkaars array's niet begrijpen, dus van tevoren nadenken is wel makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moartn schreef op 27 mei 2003 @ 15:50:
Nu vroeg ik me af wat de beste prestaties zal leveren: de schijven op de intel-controller, of op die promise controller?
Ik kreeg Windows d'r niet op toen m'n hd's aan de SB hingen (2x 120gig Maxtors S-ATA), toen ik ze op de Promise onboard gooide lukt 't meteen, dus duidelijk betere prestaties.

Ik denk zowiezo dat de Promise betere prestaties levert, de SB heeft ook nog andere taken naas het raid controllen.

Ik heb trouwens nog een vaag probleem, m'n cd-rw (die op ide2 hangt) wordt gezien in de bios, maar in Windows XP werkt m'n hele device niet, lijkt net of er geen stroom op staat ofzo, wil niet open :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 16:32:
[...]

Ik kreeg Windows d'r niet op toen m'n hd's aan de SB hingen (2x 120gig Maxtors S-ATA), toen ik ze op de Promise onboard gooide lukt 't meteen, dus duidelijk betere prestaties.

Ik denk zowiezo dat de Promise betere prestaties levert, de SB heeft ook nog andere taken naas het raid controllen.

Ik heb trouwens nog een vaag probleem, m'n cd-rw wordt gezien in de bios, maar in Windows XP werkt m'n hele device niet, lijkt net of er geen stroom op staat ofzo, wil niet open :?
Ik heb gevonden waarom die raptor het bij mij niet deed vanaf de ICH5R. Is een setting in het bios dat de SATA poorten uitzet, zal vanavond eens kijken waar precies.

Verder ben ik er niet helemaal zeker van dat de promise beter is als de ICH5R, want als ik het goed begrepen heb is de SATA uitgang van de ICH5R niet gekoppeld aan de PCI bus (lees aparte datalijnen naar de NB met een doorvoer van max 266 MB/s). De promise daarintegen werkt wel via de PCI bus.
Wordt nog een leuk uitzoek klusje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Sata Maxtors 80 GB aan de SB was bij mij anders geen enkel probleem. Windows stond er zo op. Bovendien gaat de Sata-Raid-controller op de SB niet via de PCI-bus en heeft dus ook de beperkingen niet. Van de Promise weet ik dat niet.

iid Domino! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Ik ga het vanavond eens testen welk kanaal sneller is.

@scripter -> kijk eens in je BIOS bij :

code:
1
2
3
> integrated peripherals
 > on-chip ide configuration
  > ATA config

Daar staat achter welke van de onboard ICH5 IDE kanalen actief is, standaard is dat volgens mij alleen P-ATA. Hier moet je P-ATA + S-ATA of S-ATA van maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Domino op 27-05-2003 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 16-09 11:25
Icey in "Msi 865p Neo + Corsair = Error?"

Ik heb nogal wat problemen met mijn 865p Neo-l, blijkbaar gaat dat niet helemaal 100% in combinatie met een p4 800fsb... Misschien zijn er mensen hier met ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Domino schreef op 27 May 2003 @ 18:38:
Ik ga het vanavond eens testen welk kanaal sneller is.
Graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Het lijkt erop alsof de promise toch sneller is. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat de promise getest is met windows2003 en de ICH5 met windows2000. Ga er morgen nog een keer 2000 op gooien om de resultaten te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

En dit heb je getest met wat voor schijf/schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Ok. tussenstand:
-MSI i65PE NEO FiSR
-Intel P-IV 2.4 / 2.6 GHz 800MHZ fSB HT
-2x 512MB Komusa / Samsung PC3700 466MHz CL2.5 DDR geheugen

de persoon uit de VS die voor mij het RAM en waarschijnlijk ook de CPU regelt deed me nog een leuke aanbieding van een echte BBA 9700 Pro kaart. zal deze probleemloos werken op dit mainboard. Of is de BBA 8500 nog snel genoeg :D

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

is een 2.6Ghz het trouwens waard om 40.- meer voor te betalen?

2.4GHz: 180.-
2.6GHz: 220.-

beide HT, 800MHz FSB, Retail en Boxed

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Moartn schreef op 27 May 2003 @ 23:11:
En dit heb je getest met wat voor schijf/schijven?
Een enkele WD raptor S-ATA 10000 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

OK, MSI i875 Neo-LSR met Canterwood en ICH5R Chipset besteld (140.- bij PCStore)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Ff een vraagje, krijgen jullie bij CPU-Z ook niet de mem timings te zien?
Want bij mij staan die allemaal uit. Ook bij Sandra kan ik mijn geheugen timings niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:32
Zijn er al oc resultaten van tweakers hier?
Ik ben ook van plan een nieuw mobo te kopen en cpu, maar zit te twijfelen tussen die giga-byte 8knxp en deze msi. Nou heb ik nu ook een msi, en in het boekkie staat dat je makkelijk kan oc-en. Maar wanneer ik van de 133 fsb naar 140 en hoger ga loopt alles brak. Fuzzylogic werkt ook voor geen meter, als je in winxp iets wijzigt loopt meteen je bak vast.
Ik wil dus eerst wel eens wat oc-resultaten zien en ervaringen voordat ik weer een msi koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Ik heb mijn 2.4c op een FSB van 233 draaien, resulteerd in een overklok van 2.8 GHz.
Kan wellicht nog verder maar ik ben druk aan het experimenteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

zitten er ook convertors bij, om een ATA133 HD op de S-ATA150 aan te sluiten ?

[ Voor 3% gewijzigd door Scighera op 28-05-2003 18:15 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Er is een nieuwe BIOS uit voor de FIS2R, versie 1.2 waarmee je hoogstwaarschijnlijk de corecell technologie mee uit kunt schakelen.
zitten er ook convertors bij, om een ATA133 HD op de S-ATA150 aan te sluiten ?
Nee, niet bij mijn FIS2R, en dat is meen ik de meest complete versie.
Maar je hebt wel een normale IDE (primary/secondary) en een extra IDE (door de promise 378 chip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

hmm, de i875 Neo-LSR heeft die Promise niet. zal ff kijken of ik ze ook ergens los kan krijgen

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
De ICH5R lijkt even snel te zijn als de promise378.
Wat me wel opvalt is dat de Raptor veel beter presteerd onder winxp en 2003 als onder 2000, lijkt me een driver kwestie.

Maar goed, benchmark resultaten:

Intel ICH5R SouthBridge.

hdtach
mdb
sandra

Promise378.

hdtach
mdb
sandra

[ Voor 14% gewijzigd door Domino op 29-05-2003 10:11 . Reden: linkies gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Ik had gezien bij de fixlog van de 865 BIOS dat Dynamic Overclocking dus idd was toegevoegd en nu zit ik dus te wachten op die feature in mijn 875P BIOS :/

Oja, als je problemen heb met de BIOS van de 875P dan moet je ff PC2100 geheugen proberen want dan start hij vaak wel weer gewoon mee op. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Master Tweaker schreef op 29 May 2003 @ 12:17:
Ik had gezien bij de fixlog van de 865 BIOS dat Dynamic Overclocking dus idd was toegevoegd en nu zit ik dus te wachten op die feature in mijn 875P BIOS :/

Oja, als je problemen heb met de BIOS van de 875P dan moet je ff PC2100 geheugen proberen want dan start hij vaak wel weer gewoon mee op. :*)
heb even nieuwe bios geflashed en gehoopt op nog beter OC...maar nee hoor :(
Met bios 1.0 kon ik booten op FSB260 en nu met 1.2 niet verder dan 220!!
Kga dus gewoon terug naar 1.0.

Enige + punten van nieuwe bios:

- Temperatuur FIX :) me temp ging 10 graden omlaag.

Enige - punten van nieuwe bios:

- Dynamic overclocking (wat is dat?? Je kan kiezen uit privat,e seargeant, gerenal en colonel...leuk....maar mss wat uitleg van msi?)

- Performance mode: merk er helemaal nix van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

dynamic oc betekent dat op het moment dat je een apps opstart de coreccell je fsb ff overklokt (bijv met 3dmark)

lijkt me btw neit goed voor de hardware, steeds een andere kloksnelheid

[ Voor 25% gewijzigd door Scighera op 29-05-2003 12:56 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Scighera schreef op 29 May 2003 @ 12:54:
dynamic oc betekent dat op het moment dat je een apps opstart de coreccell je fsb ff overklokt (bijv met 3dmark)

lijkt me btw neit goed voor de hardware, steeds een andere kloksnelheid
daarom is het ook een onnuttige bios update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

idd. gewoon lekker via het bios oc-en. maar voor mensen die dat niet doen (normale thuisgebruikers) is dit wel handig. en zorgt het voor betere benchmark resultaten

[ Voor 64% gewijzigd door Scighera op 29-05-2003 13:12 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Voor de mensen die willen weten of de MSI 865PE NEO2-FIS2R ook goed OC'ed, hier de resultaten :)
Hier heb ik wel bios versie 1.0 gebruikt. Met biosversie 1.1 en 1.2 kan ik me FSB niet hoger krijgen dan een magere 220MHz...dus ik weet niet wat die gasten bij MSI hebben gedaan. :?

Of dit stabiel draait weet ik nog niet, moet ik nog even testen met prime.

- P4 2.4C SL6WF L311A867 MALAY @ 3.25GHz
- Intel retail koeler
- 2x 256MB Infineon PC2700 @445MHz CL2.5-2-2-5

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/chow/msitest/CPU-z.JPG

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/chow/msitest/sandracpu.JPG

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/chow/msitest/sandracpu2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/chow/msitest/sandramem.JPG

[ Voor 40% gewijzigd door Kakaroto op 29-05-2003 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Ka_ka_rot schreef op 29 May 2003 @ 13:13:
- P4 2.4C SL6WF L311A867 MALAY @ 3.25GHz
- Intel retail koeler
- 2x 256MB Infineon PC2700 @445MHz CL2.5-2-2-5
Ik gebruik wel gewoon BIOS 1.2 :

2.4c SL6WF L310A779 @ 2.94 [245 bus]
boxed koeler
2x twinmoss PC3700 @ 490 [2-2-2-5-8]

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ftd.nu/fis2r-oc/cpu-sandra.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ftd.nu/fis2r-oc/mem-sandra.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ftd.nu/fis2r-oc/mm-sandra.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ftd.nu/fis2r-oc/cache-ref.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ftd.nu/fis2r-oc/cache-graph.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Hoogste 3D Mark geregistreerd is gemaakt op een 875P Neo :*) http://service.futuremark.com/compare?2k1=6493681

Wie zal hem inhalen... :?

BTW Keb trouwens ff mailtje naar MSI gestuurd of er nog eens een dynamic oc feature in de 875P komt, maar iik heb nog geen antwoord gekregen.

[ Voor 35% gewijzigd door XoReP op 29-05-2003 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Wellicht dat het al bekend is, maar er is weer een nieuw bios voor de 865PE.
Versie 1.20

1. This is AMI BIOS release.
2. This BIOS fixes the following problems of the previous version:
-Add Dynamic Overclocking item in the BIOS setup (support only 865PE Neo2-FIS2R)
-Fixed some system cannot overclock.
3. 2003/05/28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

that dynamic overclock is niets voor een echte oc-er (zal eerder crashes veroorzaken) zie (dacht ik) het review van hardwarezone voor meer info

www.triathlete.nl

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.