Ik denk dat je de mogelijkheid krijgt om dat dus uit te schakelen. Zie alleen in mijn bios niets verschijnen...
Ja je kan Dynamic OC uitschakelen (Disabled)Rene59 schreef op 30 May 2003 @ 18:35:
Ik denk dat je de mogelijkheid krijgt om dat dus uit te schakelen. Zie alleen in mijn bios niets verschijnen...
Wie heeft er nog meer problemen met geheugen snelheid settings in de BIOS?
Ik krijg met mijn MSI 865PE mijn geheugen niet op 1:1. En volgens mij klopt er ook iets niet...
In me bios staat ie nu op FSB 259, dus een mem van 431 volgens de bios.
(259*5)/4=208.8MHz, dus moet het 417MHz DDR zijn.
Wat voor divider hebben ze dan gebruikt om die 431 te krijgen?
Wie heeft nog meer probs?
Ik krijg met mijn MSI 865PE mijn geheugen niet op 1:1. En volgens mij klopt er ook iets niet...
In me bios staat ie nu op FSB 259, dus een mem van 431 volgens de bios.
(259*5)/4=208.8MHz, dus moet het 417MHz DDR zijn.
Wie heeft nog meer probs?
Op verzoek van de TS topictitel bijgesteld:
'Het grote MSI 865/875P Neo topic' -> 'Het grote MSI 865(P/PE/G)/875P Neo topic'
'Het grote MSI 865/875P Neo topic' -> 'Het grote MSI 865(P/PE/G)/875P Neo topic'
Oslik blyat! Oslik!
hoe bevallen de plankjes de mensen nou na een weekje of wat?
goede keuze geweest of toch liever wat anders gehad?
ik wacht nogsteeds op die van mij namelijk
i'm still waiting. heb hem vorige week woensdag bij PCstore besteld
[ Voor 12% gewijzigd door Scighera op 03-06-2003 05:18 ]
www.triathlete.nl
5/6Ka_ka_rot schreef op 03 juni 2003 @ 00:05:
Wat voor divider hebben ze dan gebruikt om die 431 te krijgen?
Mij bevalt hij zeer goed. Jammer alleen van dat BIOS incindentje maar het schijnt dat dat aan je geheugen ligt. OC-en kan ik nog niet i.v.m mijn brakke koeler.johnny.xxx schreef op 03 June 2003 @ 01:22:
hoe bevallen de plankjes de mensen nou na een weekje of wat?
Hij voelt wel lekker snel en stabiel aan
Ik blijf een MSI-er
Enigst minpunt van mijn board vind ik dat hij geen Dual BIOS heeft.
Ook leuk natuurlijk dat hij op het moment het snelst bekende board is.
EDIT: Lees onderstaande post ff !
[ Voor 41% gewijzigd door XoReP op 03-06-2003 17:20 ]
Alleen lijkt het er nu op dat ik een soort van Coldboot probleempjes heb, want als ik hem opstart krijg ik een Wit test scherm van mijn IIyama
Opzich zit me beeldkaart ook een beetje los omdat hij te hoog is voor mijn schroefloze-kast-bevestiging. Heb iemand ook misschien cold boot problemen zoals ik die heb beschreven 
BTW Ik vond dit het wel waar om het topic mee te kicken aangezien dit nogal een serieuze zaak is
Denkk
Zou het misschien aan mijn geheugen timins kunnen liggen? Ze staan op 2-2-2-5-4 strakste.
Nu heb ik ze ff soepeler gezet en dan houd hij er mee op met die problemen.

BTW Ik vond dit het wel waar om het topic mee te kicken aangezien dit nogal een serieuze zaak is

Zou het misschien aan mijn geheugen timins kunnen liggen? Ze staan op 2-2-2-5-4 strakste.
[ Voor 17% gewijzigd door XoReP op 03-06-2003 18:49 ]
Verwijderd
Ik ben een gigantische leek als het op moederborden aankomt (qua chipsets). De keuze is in ieder geval gevallen op een 865PE omdat deze nagenoeg gelijk is aan de 875P. Mijn vraag is echter welke board ik dan het beste zou kunnen nemen. Overklokken hoeft van mij niet iig.
MSI 865PE NEO, S478,2xDDR,Audio,USB2,LAN
MSI 865PE NEO 2, S478,2xDDR,Audio,USB2,SATA,LAN
MSI 865PE NEO 2,S478,2xDDR,Aud,USB2,1394,SATA,GLAN
Zoals je in de [faq]registratievoorwaarden[/] onder het Forumgedrag gedeelte had kunnen lezen, wordt van je verwacht dat je eerst de FAQ's van het probleem-gerelateerde subforum doorneemt eer je een vraag stelt 
In dit geval is dat dus Technische PMG FAQ. Daarin staat welke moederbord je het beste kunt nemen
Welnu, je hebt er dus drie uitgekozen welke slechts verschillen in de features en dan wel SATA, Firewire en/of Gigabit LAN. Het is echt geheel aan jou of je deze features nuttig acht of niet. Je gaat toch ook niet vragen of je een auto met airco, elektrische ramen en/of lichtmetalen velgen moet nemen..?
In dit geval is dat dus Technische PMG FAQ. Daarin staat welke moederbord je het beste kunt nemen

Tzijn volgens mij alleen maar feature verschillen bij die boarden.Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 20:13:
Ik ben een gigantische leek als het op moederborden aankomt (qua chipsets). De keuze is in ieder geval gevallen op een 865PE omdat deze nagenoeg gelijk is aan de 875P. Mijn vraag is echter welke board ik dan het beste zou kunnen nemen. Overklokken hoeft van mij niet iig.
Ik volg dit topic nu vanaf het begin, en ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zit met de overklokresultaten tot nu toe. Ik lees een aantal enge verhalen over mensen die ineens minder hoog komen zodra ze hun bios flashen.
En het verhaal van master tweaker vind ik toch ook wel opmerkelijk, helemaal omdat een p4c 3.0 ghz toch wel een 3.4/ 3.5 moet kunnen halen op luchtkoeling normaal gesproken. Heb je je cpu al eens in een ander bordje getest?
Ik ben zelf nog steeds enorm aan het twijfelen tussen de msi 865pe fisr en de asus p4p800. En ik krijg toch steeds meer een soort gevoel dat dit msi bordje een beetje overhyped is, kan iemand mij het verlossende woord geven door mij te vertellen dat de bios releases die msi nu uitbrengt, goed zijn en geen beperkingen meer hebben met overklokken?
Als dat zo is, behoudt dit bordje wat mij betreft z'n meerwaarde op de asus: hogere voltages. Hoge voltages zijn natuurlijk leuk, maar een trabant met extra luchtinlaten en spoilers brengt je natuurlijk ook weinig!
En het verhaal van master tweaker vind ik toch ook wel opmerkelijk, helemaal omdat een p4c 3.0 ghz toch wel een 3.4/ 3.5 moet kunnen halen op luchtkoeling normaal gesproken. Heb je je cpu al eens in een ander bordje getest?
Ik ben zelf nog steeds enorm aan het twijfelen tussen de msi 865pe fisr en de asus p4p800. En ik krijg toch steeds meer een soort gevoel dat dit msi bordje een beetje overhyped is, kan iemand mij het verlossende woord geven door mij te vertellen dat de bios releases die msi nu uitbrengt, goed zijn en geen beperkingen meer hebben met overklokken?
Als dat zo is, behoudt dit bordje wat mij betreft z'n meerwaarde op de asus: hogere voltages. Hoge voltages zijn natuurlijk leuk, maar een trabant met extra luchtinlaten en spoilers brengt je natuurlijk ook weinig!
Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481
Wat voor voeding heb je? En wat zijn je 5 en 12 volt spanningen?Master Tweaker schreef op 03 juni 2003 @ 17:21:
Alleen lijkt het er nu op dat ik een soort van Coldboot probleempjes heb, want als ik hem opstart krijg ik een Wit test scherm van mijn IIyamaOpzich zit me beeldkaart ook een beetje los omdat hij te hoog is voor mijn schroefloze-kast-bevestiging. Heb iemand ook misschien cold boot problemen zoals ik die heb beschreven
BTW Ik vond dit het wel waar om het topic mee te kicken aangezien dit nogal een serieuze zaak isDenkk
Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481
Keb een Enermax EG465AX-VE(FCA) 450WEvil_ivanhoe schreef op 03 June 2003 @ 21:28:
[...]
Wat voor voeding heb je? En wat zijn je 5 en 12 volt spanningen?
Waardes zijn:
3.3V = 3.3V
5V = 5.05V
12V = 11.46 (laagst gemeten stand meestal rond de 11.70)
Is dus binnen 5%
[ Voor 4% gewijzigd door XoReP op 03-06-2003 21:52 ]
Ik moet ff zeggen dat ik een vet brakke koeler op het ogenblik heb met allemaal groeven erin en dus oor geen meter koeld, ook heb ik gewoon de hele spuit koelpasta (hoort zoEvil_ivanhoe schreef op 03 June 2003 @ 21:23:
Ik volg dit topic nu vanaf het begin, en ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zit met de overklokresultaten tot nu toe. Ik lees een aantal enge verhalen over mensen die ineens minder hoog komen zodra ze hun bios flashen.
Tis nu alleen ff wachten totdat de 1.5 uitkomst van mijn board 875P want die schijnt zeer goed te zijn. Dan zal hoogstwaarschijnlijk ook de zogenaamde coldboot prob bij mij verdwijnen. Omdat ik nu PC3500 geheugen heb en aangezien ik nu BIOS versie 1.0 erop heb staan zit er nog een bug in met DDR400 geloof ik.
Toch loopt dit board echt heerlijk en zeer stabiel. Ik heb namelijk continue D2OL aan staan op mijn PC's en dus ook op deze. Hij draait nu 24/7 onder full load.
En nog nooit vastgelopen. Keb hem natuurlijk wel af en toe gerestart natuurlijk toen ik probeerde te OC-en. Alleen wordt mijn proc echt veel te heet.
Dus ik heb ook maar gleijk besloten een WC setje te nemen
Als ik hem heb zal ik gelijk ff OC resultaten posten.
BTW IK denk dat die MSI een zeer goede keus is vooral vanwege Dynamic Overclocking.
Ik heb een 865PE, geflashed met BIOS 1.2. Nergens problemen mee, 2.4c@2.94 (245 FSB) zonder extra koeling/voltages.Evil_ivanhoe schreef op 03 juni 2003 @ 21:23:
Verwijderd
Coldboot ???????? wat?? hoe kan dit?Master Tweaker schreef op 03 June 2003 @ 22:00:
[...]
Ik moet ff zeggen dat ik een vet brakke koeler op het ogenblik heb met allemaal groeven erin en dus oor geen meter koeld, ook heb ik gewoon de hele spuit koelpasta (hoort zo) leegspoten op de CPU en gelijk de koeler erop gezet. Dus niet eerst uigestreken ofzo.
Tis nu alleen ff wachten totdat de 1.5 uitkomst van mijn board 875P want die schijnt zeer goed te zijn. Dan zal hoogstwaarschijnlijk ook de zogenaamde coldboot prob bij mij verdwijnen. Omdat ik nu PC3500 geheugen heb en aangezien ik nu BIOS versie 1.0 erop heb staan zit er nog een bug in met DDR400 geloof ik.
Toch loopt dit board echt heerlijk en zeer stabiel. Ik heb namelijk continue D2OL aan staan op mijn PC's en dus ook op deze. Hij draait nu 24/7 onder full load.
En nog nooit vastgelopen. Keb hem natuurlijk wel af en toe gerestart natuurlijk toen ik probeerde te OC-en. Alleen wordt mijn proc echt veel te heet.
Dus ik heb ook maar gleijk besloten een WC setje te nemen![]()
![]()
Als ik hem heb zal ik gelijk ff OC resultaten posten.
BTW IK denk dat die MSI een zeer goede keus is vooral vanwege Dynamic Overclocking.
Hoe heet is heet???
Ik draai al vanaf het begin 1.2 en dat gaat verschrikkelijk HEERLIJK
Dit al gezien http://www.theinquirer.net/?article=9833Evil_ivanhoe schreef op 03 juni 2003 @ 21:23:

KZal ook ff 1.2 erop zetten. Die zat trouwens toen ik hem kocht er standaard op maar om um te OC-en heb kum ff op 1.0 gezet.Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 13:36:
[...]
Coldboot ???????? wat?? hoe kan dit?
Hoe heet is heet???
Ik draai al vanaf het begin 1.2 en dat gaat verschrikkelijk HEERLIJKSTRAKKE geheugen settings ed, 875p blijkt een erg goeie keus geweest te zijn stabiel als huis.
Sjit, keb alleen géén 1.2 bewaard, en op MSI site is hij er nie meer

[ Voor 76% gewijzigd door XoReP op 04-06-2003 20:29 ]
Ja, ik las het. Erg jammer als dit waar is. Toch denk ik dat dit biosje (waar ik vanuit ga die dit veroorzaakt???) wel ergens te krijgen moet zijn.Master Tweaker schreef op 04 juni 2003 @ 18:50:
[...]
Dit al gezien http://www.theinquirer.net/?article=9833
De eerste die dit voor de msi 865 neo werkend krijgt, verdient een kratje peltier pils!
!! BREAKING NEWS !! Ik heb op het MSI forum gelezen dat MSI het probleem heb gevonden van die foute flashes. Het alles wordt veroorzaakt doordat de eindgebruiker de computer te vroeg opnieuw opstart. Hij zegt namelijk Erasing... Done Programming... Done (maar dan is hij nog niet klaar want je hoor te wachten op Flash Completed en dat doen sommige User niet vandaar het probleem)
BTW Ik heb daar van een MODje tehoren gekregen dat versie 1.5 in de maak is
BTW Ik heb daar van een MODje tehoren gekregen dat versie 1.5 in de maak is
[ Voor 10% gewijzigd door XoReP op 04-06-2003 20:29 ]
Wat wil je dan werkend krijgenEvil_ivanhoe schreef op 04 June 2003 @ 19:50:
[...]
Ja, ik las het. Erg jammer als dit waar is. Toch denk ik dat dit biosje (waar ik vanuit ga die dit veroorzaakt???) wel ergens te krijgen moet zijn.
De eerste die dit voor de msi 865 neo werkend krijgt, verdient een kratje peltier pils!
HEB IEDREEN AL DE POST HIERBOVEN GELEZEN !!
Dit is dus echt NIET het probleem.. ik heb zelf al m'n 2e 875P Neo-FIS2R en ik heb de 1e dus "kapotgeflasht" .. Toen heb ik dus echt wel gewacht na het flashen tot hij weer op de commandprompt kwam.. en toch was m'n mobo dood..
Tevens heb ik met m'n 2e neo-fis2r nergens last van.. boot altijd (vorige bootte (met zelfde bios) maar 1 op de 5 keer ofzo.. zelfs na reflash enz.) ..
Tevens heb ik met m'n 2e neo-fis2r nergens last van.. boot altijd (vorige bootte (met zelfde bios) maar 1 op de 5 keer ofzo.. zelfs na reflash enz.) ..
Mijn PC loopt nu steeds vaker vast. Hij blijft dan hangen met een pieptoon 
Zou dit aant board liggen of aan mijn zeer brakke koeler. Mijn proc is trouwens als ik idle in windows ben nadat hij weer's opgestart 53c ongeveer met BIOS versie 1.0
IS mijn board niet goed of ligt het echt aan mijn temps.
Ik heb de core verhoogt naar 1.5625V en VDDR naar 2,70 en timings naar SPD maar hij loopt nog steeds steeds sneller vast.
Zou dit aant board liggen of aan mijn zeer brakke koeler. Mijn proc is trouwens als ik idle in windows ben nadat hij weer's opgestart 53c ongeveer met BIOS versie 1.0
Ik heb de core verhoogt naar 1.5625V en VDDR naar 2,70 en timings naar SPD maar hij loopt nog steeds steeds sneller vast.
Nou, het zou leuk zijn als de 865pe dezelfde performance zou halen als z'n 875 broertje door een soort van performance mode aan te zetten.
De p4p800 heeft (of moet ik zeggen: had
Draait dit bij stabiel? Ik bedoel bij spellen zoals "enter the matrix" want ik krijg mijn geheugen op mijn 865PE bordje op 430MHz Dual channel niet stabiel.Leroy schreef op 04 juni 2003 @ 22:23:
Hier nog wat benchmar resultaten:
Specs:
MSI 875P Neo-FIS2R
P4 2.40c @ 3.2Ghz (269Mhz FSB)
2x256MB PC3200 dual channel @ 430 Mhz (CPU:MEM Ratio 5:4)
Wordt steeds naar me bureaublad gegooid
-- dat terug gaan naar bureaublad is toch geheugen probleem en niet CPU? --
het lijkt me dat het aan je gehugen ligt, hij heef tPC3200 (200MHz) en jij PC0700(166MHz), en dat icm. met scherpe timings op 215mhz te laten lopen?
www.triathlete.nl
Ik heb hier ongeveer hetzelfde, ik houdt alleen wel de CPU:mem ratio op 1.Ka_ka_rot schreef op 04 June 2003 @ 23:31:
[...]
Draait dit bij stabiel? Ik bedoel bij spellen zoals "enter the matrix" want ik krijg mijn geheugen op mijn 865PE bordje op 430MHz Dual channel niet stabiel.
Wordt steeds naar me bureaublad gegooid![]()
MSI 865PE Neo-FIS2R
P4 2.40c @ 2.94Ghz (245Mhz FSB)
2x512MB PC3700 dual channel @ 490 Mhz 2.5-3-3-8 (CPU:MEM Ratio 1:1)
OK, leuk zo'n bordje...
Maar ik wil graag zo'n ding MET VGA onboard en 2x LAN....
Voor de rest is ie helemaal tegek..
Maar ik wil graag zo'n ding MET VGA onboard en 2x LAN....
Voor de rest is ie helemaal tegek..
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Ik heb enter the matrix uitgespeeld (naja, met niobe, nog niet met die andere knaap) met me systeem op deze snelheid draaiend..Ka_ka_rot schreef op 04 juni 2003 @ 23:31:
[...]
Draait dit bij stabiel? Ik bedoel bij spellen zoals "enter the matrix" want ik krijg mijn geheugen op mijn 865PE bordje op 430MHz Dual channel niet stabiel.
Wordt steeds naar me bureaublad gegooid![]()
En dan te bedenken dat ik oem geheugen heb..
Heb je wel je memory ratio op 5:4 ? Duzze in het bios instellen dat je geheugen op 333mhz loopt?
[ Voor 16% gewijzigd door Leroy op 05-06-2003 12:43 ]
nogal een verschil PC3700 of PC2700. een module 64mhz (128mhz DDR) niet stabiel krijgen vind ik niet vreemdDomino schreef op 05 June 2003 @ 08:50:
[...]
Ik heb hier ongeveer hetzelfde, ik houdt alleen wel de CPU:mem ratio op 1.
MSI 865PE Neo-FIS2R
P4 2.40c @ 2.94Ghz (245Mhz FSB)
2x512MB PC3700 dual channel @ 490 Mhz 2.5-3-3-8 (CPU:MEM Ratio 1:1)
www.triathlete.nl
Ja, ik kan kiezen uit 266, 333, 400, auto, 500 en 532.Leroy schreef op 05 June 2003 @ 12:40:
[...]
Ik heb enter the matrix uitgespeeld (naja, met niobe, nog niet met die andere knaap) met me systeem op deze snelheid draaiend..
En dan te bedenken dat ik oem geheugen heb..
Heb je wel je memory ratio op 5:4 ? Duzze in het bios instellen dat je geheugen op 333mhz loopt?
400, 500 en 532 doen het gewoon niet, mss komt het omdat ik PC2700 geheugen mem heb.
Nu heb ik m op 345MHz 2.0-2-2-5 2.8v draaien (3:2) en NOG niet stabiel
Op mijn vorige bord (Asus p4pe) kon ik mem mem op 427Mhz 2.9v stabiel draaien.
Misschien moet je de timings aanpassen, ik vindt trouwens 2.9v vrij veel.
Alles staat of valt bij jou met je, relatief langzame, geheugen.
Alles staat of valt bij jou met je, relatief langzame, geheugen.
Kzal nog ff testen met MEMTEST om te kijke of het misschie naan me geheugen ligt.Master Tweaker schreef op 04 June 2003 @ 22:26:
Mijn PC loopt nu steeds vaker vast. Hij blijft dan hangen met een pieptoon
gebruikte je toen dezelfde timings?Ka_ka_rot schreef op 05 June 2003 @ 15:11:
[...]
Ja, ik kan kiezen uit 266, 333, 400, auto, 500 en 532.
400, 500 en 532 doen het gewoon niet, mss komt het omdat ik PC2700 geheugen mem heb.
Nu heb ik m op 345MHz 2.0-2-2-5 2.8v draaien (3:2) en NOG niet stabielsoms als ik game krijg ik spontane reboot. ik snap er helemaal nix van
Op mijn vorige bord (Asus p4pe) kon ik mem mem op 427Mhz 2.9v stabiel draaien.
www.triathlete.nl
allebei de keren 2.5-2-2-5. Zowieso als ik op 5:4 draai is 2.0 niet mogelijk. (blijkbaar kan deze bord het niet aan ofzo)
Ik heb net nog 345Mhz 2.5-3-3-7 2.8V geprobeerd en ja hoor niet stabiel.... en het kan niet aan mijn geheugen liggen...
d8 heb een leuk OC bord
Dat Dynamisch Overclocking Technologie...ook zo nutteloos. FSB van CPU blijft maar veranderen. Met de laatste bios 1.2 is OCen via bios onmogelijk gemaakt. pff zit nu nog steeds op 1.0.
Ik kreeg me FSB niet hoger dan 240MHz (1.2) met bios 1.0 kan ik booten met 277MHz
Ik kreeg me FSB niet hoger dan 240MHz (1.2) met bios 1.0 kan ik booten met 277MHz
[ Voor 58% gewijzigd door Kakaroto op 05-06-2003 17:45 ]
Met die van mij draait het goed, alleen jammer dat mijn pc veel te heet wordt. Ik heb dus mijn PC3500 XMS van Corsair hierop draaien en goed. CAS2 i.c.m. de huidige FSB kan op géén enkel board.Ka_ka_rot schreef op 05 June 2003 @ 17:42:
[...]
allebei de keren 2.5-2-2-5. Zowieso als ik op 5:4 draai is 2.0 niet mogelijk. (blijkbaar kan deze bord het niet aan ofzo)
Ik heb net nog 345Mhz 2.5-3-3-7 2.8V geprobeerd en ja hoor niet stabiel.... en het kan niet aan mijn geheugen liggen...
d8 heb een leuk OC bord
Sorry, volgens mij moet jij nodig je huiswerk opnieuw doenKa_ka_rot schreef op 05 June 2003 @ 17:44:
Dat Dynamisch Overclocking Technologie...ook zo nutteloos. FSB van CPU blijft maar veranderen. Met de laatste bios 1.2 is OCen via bios onmogelijk gemaakt. pff zit nu nog steeds op 1.0.
Met BIOS 1.2 kun je namelijk 'Dynamic OCing' uit of aan zetten, verder gaat overklokken vanuit het BIOS perfect!
haha, mij beetje persoonlijk aanvallenDomino schreef op 05 June 2003 @ 18:15:
[...]
Sorry, volgens mij moet jij nodig je huiswerk opnieuw doen.
Met BIOS 1.2 kun je namelijk 'Dynamic OCing' uit of aan zetten, verder gaat overklokken vanuit het BIOS perfect!
Ik kan gewoon niet verder dan 240Mhz, hoger kan die niet meer booten.
Met 1.0 zit ik nu op 270MHz FSB
[ Voor 6% gewijzigd door Kakaroto op 05-06-2003 19:00 ]
Keb de meest uitgebrijde test gedaan en hij heeft geen problemen gevonden. Ik denk toch dat het aan mijn temps liggen want vandaag is het koeler en nu werkt hij veel beter. WC ga ik nu toch maar ff bestellen (tword de Nextcool)Master Tweaker schreef op 05 juni 2003 @ 15:41:
[...]
Kzal nog ff testen met MEMTEST om te kijke of het misschie naan me geheugen ligt.
Verwijderd
Ik heb met de 4PCA3+ van Epox 315fsb(x4) gehaald met een divider van 5:4= 252MHz 2/6/2/2(Corsair PC3500C2) dit was niet stabiel maar op 300fsb/5:4/240MHz(480DDR)/ 2/5/2/2 draaide ik 3Dmark2001.Master Tweaker schreef op 05 June 2003 @ 17:57:
[...]
Met die van mij draait het goed, alleen jammer dat mijn pc veel te heet wordt. Ik heb dus mijn PC3500 XMS van Corsair hierop draaien en goed. CAS2 i.c.m. de huidige FSB kan op géén enkel board.
Dit was met 12x300fsb , gekoeld met een Prometeia.
Dus snelle timings en een hoge fsb gaan best samen.
Sorry, het kan dus idd wel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zeer weinig geprobeerd heb op mijn board dus ik denk dat ik wel kan op dit board, maarja moek um wel ff goed instelleVerwijderd schreef op 05 June 2003 @ 21:18:
[...]
Ik heb met de 4PCA3+ van Epox 315fsb(x4) gehaald met een divider van 5:4= 252MHz 2/6/2/2(Corsair PC3500C2) dit was niet stabiel maar op 300fsb/5:4/240MHz(480DDR)/ 2/5/2/2 draaide ik 3Dmark2001.
Dit was met 12x300fsb , gekoeld met een Prometeia.![]()
Dus snelle timings en een hoge fsb gaan best samen.
BTW Me WC set is onderweG
Ik heb me Audigy 2 eruit gehaald en nu lijkt hij iig veel stabieler te zijn
Keb zelfs ff geCSd.
Hebben misschien meer mensen last van een Audigy 2 icm. met dit mooie boardje?
(Keb dus een 875)
Hebben misschien meer mensen last van een Audigy 2 icm. met dit mooie boardje?
(Keb dus een 875)
probeer die Audigy eens in een ander PCI slot
www.triathlete.nl
Heeft niet met persoonlijk aanvallen te maken. Jij zegt dat Dynamic OCing nutteloos is ... met 1.2 kun je dat uitzetten.Ka_ka_rot schreef op 05 June 2003 @ 18:59:
[...]
haha, mij beetje persoonlijk aanvallenJa idd, maar bij mij werkt OCen niet meer. Heb al 2x 1.2 geflasht.
Ik kan gewoon niet verder dan 240Mhz, hoger kan die niet meer booten.
Met 1.0 zit ik nu op 270MHz FSB
Jij zegt ook dat je dan niet vanuit het BIOS kan OC'en, kan zeker wel.
Ik zegt niet dat 1.2 hoger klokt als 1.0!
Ik zit hier op een FSB van 245, mem 490 DDR (2.5-3-3-5-8). Vindt ik zeker niet slecht.
Stom ja, helemaal vergetenScighera schreef op 07 juni 2003 @ 05:33:
probeer die Audigy eens in een ander PCI slot

Ik had er nog een keer aangedacht maar daarna was er nix van gekomen. Ik zal hem wel ff in 3 of 4 gooien want één daarvan was toch specoiaal omdat hij niet shared was ofzo? Ik moet dan wel ff me soundbracket er uit halen maar die gebruik ik toch niet
BTW Die onboard sound rukt echt zeg ! Wat een dof lelijk geluid met veel te veel bas (niet echt mooie bas ook). Mijn simpele C-Media 8783 had veel mooier geluid op mijn vorige board de MSI KT4 Ultra BSR.
Heeft iedereen zo'n pokke geluid met zijn onboard sound van dit board
Maarja tis maar onboard sound en ik heb daaro juist ook een Audigy 2

ik heb ffies met een 875p lsr kunnen spelen net, maar als ik hem in de bios overclockte, gaf ie vrolijk in windows aan nog op 2.4 te lopen terwijl ik toch echt 20mhz fsb over standaard zat.
wat is dit voor iets?
wat is dit voor iets?
Sorry maar hier kunnen we niet zo veel meejohnny.xxx schreef op 07 juni 2003 @ 11:08:
ik heb ffies met een 875p lsr kunnen spelen net, maar als ik hem in de bios overclockte, gaf ie vrolijk in windows aan nog op 2.4 te lopen terwijl ik toch echt 20mhz fsb over standaard zat.
wat is dit voor iets?

BTW Dit is mijn 600e post
[ Voor 4% gewijzigd door XoReP op 07-06-2003 11:14 ]
ik kan je niet presies zeggen wat er allemaal inzat, omdat het een set in een winkel was en ik alleen maar ff mocht spelen.
maar het was in iedergeval een: MSI 875p-LSR bios1.4, 2.4a(533)p4, 2x 256mb pc3200 samsung.
hoeveel mhz je ook probeerde, hoger kwam ie nie (in de bios dan, met corecell wilde ie wel)
maar het was in iedergeval een: MSI 875p-LSR bios1.4, 2.4a(533)p4, 2x 256mb pc3200 samsung.
hoeveel mhz je ook probeerde, hoger kwam ie nie (in de bios dan, met corecell wilde ie wel)
Probeer eens BIOS v1.0 anders moet je ff wachten tot 1.5 want met die andere versie waren er nogal wat probleempjes vooral met 1.3x en 1.4 want die schijnen ook mobo's te mollen. (Lag trouwens aan de flash utility die pas 30 sec later klaar was dan aangegeven werd dus halve BIOS werd maar geflashed).
[ Voor 80% gewijzigd door XoReP op 07-06-2003 12:02 ]
kan dat geen problemen geven dan? als je een plankje krijgt met een nieuwere bios dan dat je erop gaat flashen?
Ik had oorspronkelijk v1.2 erop staan en ik had hem gelijk geflashed naar v1.3 omdat ik bang was van wat ik allemaal hoorde had ik hem geflashed naar 1.0johnny.xxx schreef op 07 juni 2003 @ 12:00:
kan dat geen problemen geven dan? als je een plankje krijgt met een nieuwere bios dan dat je erop gaat flashen?
FF mijn vraagje:
Ik heb mijn Audigy 2 in PCI3 gezet en hij liep gewoon vast hoor. Nu zit hij in PCI4 en ben nu aant kijken of hij blijft lopen.
Oja en ik heb nog steeds "coldboot" probleempjes. Als ik hem opstart na tijdje dan moet ik hem eerst resetten voordat ik beeld krijg. Heb ik een rotte plank of ligt het aan mijn beeldkaart of monitor? Geheugen had ik al getest.
[ Voor 34% gewijzigd door XoReP op 07-06-2003 12:02 ]
Hmm.. ik had hier eerst ook problemen mee.. met m'n oude 875P Neo-FIS2R (die ik dus omgeruild heb voor de huidige).. Ik heb ook een Audigy2, maar heb daar verder geen problemen mee.Master Tweaker schreef op 07 juni 2003 @ 11:57:
FF mijn vraagje:
Ik heb mijn Audigy 2 in PCI3 gezet en hij liep gewoon vast hoor. Nu zit hij in PCI4 en ben nu aant kijken of hij blijft lopen.
Oja en ik heb nog steeds "coldboot" probleempjes. Als ik hem opstart na tijdje dan moet ik hem eerst resetten voordat ik beeld krijg. Heb ik een rotte plank of ligt het aan mijn beeldkaart of monitor? Geheugen had ik al getest.
Met mijn oude mobo (875P) bootte hij 1 op de 5 keer zegmaar.. nu gaat alles soepel..
Er is blijkbaar toch _een_ verschil tussen de 875P moederbordjes..
Kga gelijk MyCom ff mailen of ik hem kan ruilen. Wel kut want kank alles weer uitbouwenLeroy schreef op 07 June 2003 @ 12:04:
[...]
Hmm.. ik had hier eerst ook problemen mee.. met m'n oude 875P Neo-FIS2R (die ik dus omgeruild heb voor de huidige).. Ik heb ook een Audigy2, maar heb daar verder geen problemen mee.
Met mijn oude mobo (875P) bootte hij 1 op de 5 keer zegmaar.. nu gaat alles soepel..
Er is blijkbaar toch _een_ verschil tussen de 875P moederbordjes..
EDIT: Ik heb nu mijn Audigy 2 in PCI4 zitten en tot nu toe gaat het goed.
[ Voor 6% gewijzigd door XoReP op 07-06-2003 14:57 ]
Woepie! Ik heb mijn 865pe FIS2R nu ook, hij wordt vriendjes met een p4 2.6c. 
Maar hoeveel koelprut moet deze ex-amd goeroe op z'n p4 smeren? Master tweaker spoot volgens eigen zeggen het hele tubetje erop. Klopt dit?
Maar hoeveel koelprut moet deze ex-amd goeroe op z'n p4 smeren? Master tweaker spoot volgens eigen zeggen het hele tubetje erop. Klopt dit?
[ Voor 6% gewijzigd door lordofthelints op 07-06-2003 15:05 ]
Uhm.. nou.. ik heb nog nooit problemen gehad met m'n Audigy.. met die oude ook niet...Master Tweaker schreef op 07 June 2003 @ 12:17:
[...]
Kga gelijk MyCom ff mailen of ik hem kan ruilen. Wel kut want kank alles weer uitbouwen. (Maar bij jouw was dus gelijk het probleem weg dat hij vaak vastliep met de Audigy 2 en piepte en ook coldboot problemen?)
EDIT: Ik heb nu mijn Audigy 2 in PCI4 zitten en tot nu toe gaat het goed.
Wat ik had met mijn vorige Neo was dat hij maar 1 op de 5 keer bootte (en als ie niet bootte bleef ie op "initializing keyboard controller" hangen.. Maar met mijn nieuwe Neo heb ik nog geen problemen gehad..
Ohja.. m'n Audigy2 zit gewoon in het onderste PCI slot..
[ Voor 6% gewijzigd door Leroy op 07-06-2003 15:12 ]
Bij mijn BOXED CPU zat een spuitje die 0,2cc bevatte.Evil_ivanhoe schreef op 07 June 2003 @ 15:04:
Woepie! Ik heb mijn 865pe FIS2R nu ook, hij wordt vriendjes met een p4 2.6c.
Leroy: Raar zeg. Iig lijkt het

offtopic:
je hebt nu precies 1,0004668845461215233775762022277 % van het aantal posts dat HlpDsK heeft

nouja, NU, NU heb je 1,0188087774294670846394984326019 %
je hebt nu precies 1,0004668845461215233775762022277 % van het aantal posts dat HlpDsK heeft
nouja, NU, NU heb je 1,0188087774294670846394984326019 %
[ Voor 14% gewijzigd door Glashelder op 07-06-2003 16:47 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik heb sinds een paar dagen een 865PE Neo2-FIS2R, maar die onboard sound is niet best zeg 
Ik had hem via de s-bracket digitaal op m'n receiver aangesloten, maar er zaten wat vage storingen in het geluid. Met m'n oude SB Live 1024 klinkt het stukken beter iig

Ik had hem via de s-bracket digitaal op m'n receiver aangesloten, maar er zaten wat vage storingen in het geluid. Met m'n oude SB Live 1024 klinkt het stukken beter iig
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Hiep hiep hoera! Het draait... als een TGV wel te verstaan. 
P4c 2.6 op 3,2 ghz, zonder voltage verhoging en retail koeler.
Trouwens... zijn er meer mensen die de gigabit ethernet controller niet onder 2000 aan de praat krijgen? Of heb ik minimaal sp2 nodig?
Trouwens... zijn er meer mensen die de gigabit ethernet controller niet onder 2000 aan de praat krijgen? Of heb ik minimaal sp2 nodig?
Het lag dus niet aan je mooie 75 ohm kabel...Moartn schreef op 07 June 2003 @ 20:54:
Ik heb sinds een paar dagen een 865PE Neo2-FIS2R, maar die onboard sound is niet best zeg
Nee
Gewoon pauper ding dus... Dacht dat het wel mee zou vallen omdat het toch digitaal is, maar nee...
Niet dat ik me er erg druk om kan maken... Die 1024 doet het nog prima
Heeft iemand er ook wel eens last van dat Windows af en toe je onboard netwerkkaart niet zien? Iig denk ik dat het komt doordat ik had overgeclocked en daarna de BIOS heb gereset, maar ik had wel CSA Ethernet op auto gezet. Ik denk zelf dat het door de warmte kwam want de kast temp was dik in de 40 en toen ik de kast opendeed leek het idd een sauna.
Zie werkt de driver niet of vind hij het hele ding nietEvil_ivanhoe schreef op 07 juni 2003 @ 21:53:
Hiep hiep hoera! Het draait... als een TGV wel te verstaan.
[ Voor 45% gewijzigd door XoReP op 08-06-2003 22:35 ]
Ok, nog een vage:
Ik heb dus een 865PE Neo2-FIS2R met P4 2,6/800, en een Hercules GF3 Ti500...
Werkte prima allemaal... Ik naar BIOS 1.2 flashen, haperen opeens al m'n spellen om de paar seconden. Weer teruggeflashed naar 1.0, en het werkt weer...
Maar nu slaan m'n temperaturen weer nergens op helaas... CPU zou nu 63 graden zijn...
Werkte prima allemaal... Ik naar BIOS 1.2 flashen, haperen opeens al m'n spellen om de paar seconden. Weer teruggeflashed naar 1.0, en het werkt weer...
Maar nu slaan m'n temperaturen weer nergens op helaas... CPU zou nu 63 graden zijn...
He, in versie 1.2 zat toch geen temp fixMoartn schreef op 08 June 2003 @ 21:54:
Ok, nog een vage:
/me Mijn board is na de onweersbij alleen te starten na een CMOS reset
En ja hoor, ik woon n een oud huis en stopcontact was ongeaard dus beveiling kon niet ze werk doen
[ Voor 21% gewijzigd door XoReP op 08-06-2003 22:35 ]
Blijkbaar wel... De temperaturen kloppen nu van geen kant iig...
Hier een beta bios voor de MSI 865PE NEO2 series (S, LS, FIS2R)
BIOS v1.3 beta1
Heb het uitgeprobeerd en ik zie stabielere temperatuur waarden, maar OC'en via BIOS is echt brak, kan niet hoger dan FSB 215MHz. Via CoreCenter kan het wel.
Maja kan aan mijn bord liggen. Ik had dit ook met V1.2, dus het kan aan mijn bord liggen.
BIOS v1.3 beta1
Heb het uitgeprobeerd en ik zie stabielere temperatuur waarden, maar OC'en via BIOS is echt brak, kan niet hoger dan FSB 215MHz. Via CoreCenter kan het wel.
Maja kan aan mijn bord liggen. Ik had dit ook met V1.2, dus het kan aan mijn bord liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Kakaroto op 09-06-2003 12:14 ]
Dit had ik ook toen ik 1.3b1 gebruikte, heel wazig kan windows opeens mijn netwerkkaart niet meer vindenMaster Tweaker schreef op 08 juni 2003 @ 11:53:
Heeft iemand er ook wel eens last van dat Windows af en toe je onboard netwerkkaart niet zien? Iig denk ik dat het komt doordat ik had overgeclocked en daarna de BIOS heb gereset, maar ik had wel CSA Ethernet op auto gezet. Ik denk zelf dat het door de warmte kwam want de kast temp was dik in de 40 en toen ik de kast opendeed leek het idd een sauna.
Begin steeds meer te ergeren aan mijn bordje....
875P NEO FIS2R
2x Maxtor Diamondmax 9 SATA150 120Gb
Ik heb sinds een paar dagen RAID0 aan de ICH5R hangen, werkt perfect.
Maar als ik een reboot doe in WinXP lijkt het wel of de schijven uitschakelen (stoppen met draaien enzo) bij de reboot, en pas bij de RAID bios init weer starten. Die Intel RAID BIOS init duurt dan ook een stuk langer dan bij een cold boot.
Hebben jullie dat ook?
Bij CTRL-ALT-DEL in DOS of BIOS scherm heb ik er geen last van.
Daarvoor had ik slechts 1 van deze schijven, toen geen probleem.
2x Maxtor Diamondmax 9 SATA150 120Gb
Ik heb sinds een paar dagen RAID0 aan de ICH5R hangen, werkt perfect.
Maar als ik een reboot doe in WinXP lijkt het wel of de schijven uitschakelen (stoppen met draaien enzo) bij de reboot, en pas bij de RAID bios init weer starten. Die Intel RAID BIOS init duurt dan ook een stuk langer dan bij een cold boot.
Hebben jullie dat ook?
Bij CTRL-ALT-DEL in DOS of BIOS scherm heb ik er geen last van.
Daarvoor had ik slechts 1 van deze schijven, toen geen probleem.
Ik had één van de eerste boarden, maar die van mij was gewoon goed. Alle problemen die ik had kwamen door mijn Audigy 2 die in PCI2 zat ipv. van PCI4.Ka_ka_rot schreef op 09 juni 2003 @ 12:16:
[...]
Dit had ik ook toen ik 1.3b1 gebruikte, heel wazig kan windows opeens mijn netwerkkaart niet meer vindenIk denk dat het gewoon een bug is in de bios ofzo...
Begin steeds meer te ergeren aan mijn bordje....
Alleen heeft de onweer nu mijn board gemold. Me moeder was vergeten de stekker eruit te halen toen ik zat te douchen
Verwijderd
ik heb een MSI 875P NEO FIS2R met een PIV 2.6c draaiend op FSB 260 / 3.40 ( 50-60° C ). stock cooler, vcore ietjes hoger kan stock
ik gebruik nu de 1.32 bios. Met de 1.4 kan ik voor geen fluit de fsb opdrijven...
ik ga mijnen volcano7+ erop smijten binnenkort en eens zien wat dat geeft.
ik zou wel graag eens de 1.0 bios willen proberen maar ik vind hem niet. Kan er iemand er mij aan helpen?
ik gebruik nu de 1.32 bios. Met de 1.4 kan ik voor geen fluit de fsb opdrijven...
ik ga mijnen volcano7+ erop smijten binnenkort en eens zien wat dat geeft.
ik zou wel graag eens de 1.0 bios willen proberen maar ik vind hem niet. Kan er iemand er mij aan helpen?
Grappig dat 1.0 bios ja, heb het ook even getest.Moartn schreef op 08 June 2003 @ 21:54:
Ok, nog een vage:
Met de 1.2 versie geeft hij 30 graden aan (wat klopt) en met 1.0 geeft hij 40 graden aan. Gaat echt nergens over.
[edit]
Wat dan wel weer raar is van die 1.2, is dat ik daarmee niet hoger dan 150 MHz fsb kan klokken (er zit een 533fsb-P4 in bij mij) en dat wel lukt met de 1.0
Dan neem ik die foute temps maar voor lief.
[ Voor 16% gewijzigd door Rene59 op 09-06-2003 14:32 ]
Ja dat heb ik ook, pcies zelfde probleem. Ik vin dat MSI gewoon betere biossen moet programeren. Hun maken ook goeie hardware dus ook goeie software, want dit is gewoon bagger zooiRene59 schreef op 09 June 2003 @ 14:28:
[...]
Grappig dat 1.0 bios ja, heb het ook even getest.
Met de 1.2 versie geeft hij 30 graden aan (wat klopt) en met 1.0 geeft hij 40 graden aan. Gaat echt nergens over.
[edit]
Wat dan wel weer raar is van die 1.2, is dat ik daarmee niet hoger dan 150 MHz fsb kan klokken (er zit een 533fsb-P4 in bij mij) en dat wel lukt met de 1.0
Dan neem ik die foute temps maar voor lief.
Als er over 1 maand nog geen nieuwe/betere bios uit is, ga ik over naar epox
Was vandaag nog even naar de forum geweest van MSI, en meer mensen hebben daar last van. Dus het ligt niet aan mijn bord.
De meeste mensen kunnen met 1.0 heel goed OC'en via de BIOS.(2.4C@3.1~3.2GHz)
Alles draait stabiel behalve bij GAMES, heel raar bij games enz lockt de PC en reboot ie spontaan.
Deze problemen worden niet opgelost in bios versie 1.1 en 1.2. (heel jammer...)
Voor de mensen die ook problemen met hun 865PE of 875P bordje moet je eens naar
MSI forum gaan.
De meeste mensen kunnen met 1.0 heel goed OC'en via de BIOS.(2.4C@3.1~3.2GHz)
Alles draait stabiel behalve bij GAMES, heel raar bij games enz lockt de PC en reboot ie spontaan.
Deze problemen worden niet opgelost in bios versie 1.1 en 1.2. (heel jammer...)
Voor de mensen die ook problemen met hun 865PE of 875P bordje moet je eens naar
MSI forum gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Kakaroto op 09-06-2003 18:41 ]
Kijk ook eens naar de andere boarden of die problemen hebben. Je zult waarschijnlijk zien dat elk board wel problemen heeft. Vooraal omdat dit natuurlijk hele nieuwe boarden zijn en dit toch een revolutie is (canterwood)., met zijn 800FSB, dualchannel, pat enzo (en MSI heeft OCen nu ook meegenomen). Ik heb ook op die forums gelzlen dat de beta versie van 1.5 (875P en nu brengen ze dus nog ook ff geen beta's uit
) perfect schijnt te zijn.
hmm, ik hoop dat er ook een "perfecte" bios komt voor de 865PE.Master Tweaker schreef op 10 juni 2003 @ 14:40:
Kijk ook eens naar de andere boarden of die problemen hebben. Je zult waarschijnlijk zien dat elk board wel problemen heeft. Vooraal omdat dit natuurlijk hele nieuwe boarden zijn en dit toch een revolutie is (canterwood)., met zijn 800FSB, dualchannel, pat enzo (en MSI heeft OCen nu ook meegenomen). Ik heb ook op die forums gelzlen dat de beta versie van 1.5 (875P en nu brengen ze dus nog ook ff geen beta's uit) perfect schijnt te zijn.
En wat je zei over dat het een revolutie is, dat is niet helemaal waar. Het is helemaal geen nieuwe revolutie, alleen 800FSB is nieuw en PAT zou ik geen revolutie noemen.
Ik ben het met je eens dat PAT nou niet echt een revolutie is, maar het reduceren van latency is altijd mooi meegenomen. Behalve een 800 FSB is voornamelijk dual DDR een leuke feature.
Maar goed, niet echt een revolutie, meer een evolutie.
Maar goed, niet echt een revolutie, meer een evolutie.
Ik heb onder xp geen problemen (heb trouwens een 865pe, geen 875 maar goed...) Ik heb alleen het vage probleem dat hij onder windows 2000 niet wordt herkent.Master Tweaker schreef op 08 juni 2003 @ 11:53:
Nou ja, ehm, niet herkent... dat is een verhaal op zich: Ik heb hem dus eerst proberen te installeren met de driver van de cd, resultaat: mooi uitroepteken. Toen er servicepack 1 overheen gedonderd: deed ie het ineens!

Ik denk, nou ja... service 2 dan er maar bij, zelfde laken en pak. Is er iemand die dit ook zo meegemaakt heeft? Zijn er uberhaupt nog windows 2000 goeroe's zoals ik?
Vraagje tussendoor: Hoeveel boeit koelprut op een p4? Op mijn oude t-bred was het een verschil van dag en nacht, wil AS een beetje met een northwood?
Veel, probeer maar eens zonder koelprutEvil_ivanhoe schreef op 10 June 2003 @ 19:09:
Vraagje tussendoor: Hoeveel boeit koelprut op een p4? Op mijn oude t-bred was het een verschil van dag en nacht, wil AS een beetje met een northwood?
Ja scheelt een graadje of 3 bij mij...
Ik ben sinds kort in het bezit van een MSI 865PE-LS bordje (Bios 1.2), superstabiel en werkt als een trein.
Ik heb alleen iets vaags met mijn printer (HP 840C, aangesloten op LPT1). Met mijn vorige systeempje ging de printer, als ik vanuit Windows een printje maakte, vanzelf aan. Nu moet ik de printer met de hand aanzetten en komt er eerst één lege pagina uit, gevolgd door mijn printjob. Daarna doet de printer het normaal.
Ook het volgende is vaag: mijn PC staat uit, mijn printer staat aan. Als ik dan mijn PC aanzet dan begin het paper-feed lampje te branden en gooit ie er een lege pagina uit (ook hier had ik op mij vorige systeem geen last van).
Ik heb alle bios instellingen al geprobeerd (ECP/EPP/BIDI etc.) maar dat maakt allemaal niets uit.
Zijn er hier nog meer mensen die hier last van hebben, dan weet ik in ieder geval dat het niet aan een defecte LPT poort ligt?
Ik heb alleen iets vaags met mijn printer (HP 840C, aangesloten op LPT1). Met mijn vorige systeempje ging de printer, als ik vanuit Windows een printje maakte, vanzelf aan. Nu moet ik de printer met de hand aanzetten en komt er eerst één lege pagina uit, gevolgd door mijn printjob. Daarna doet de printer het normaal.
Ook het volgende is vaag: mijn PC staat uit, mijn printer staat aan. Als ik dan mijn PC aanzet dan begin het paper-feed lampje te branden en gooit ie er een lege pagina uit (ook hier had ik op mij vorige systeem geen last van).
Ik heb alle bios instellingen al geprobeerd (ECP/EPP/BIDI etc.) maar dat maakt allemaal niets uit.
Zijn er hier nog meer mensen die hier last van hebben, dan weet ik in ieder geval dat het niet aan een defecte LPT poort ligt?
Ik denk dat je printer te oud is, had dat oook met een oude printer toen ik die op een nieuwe pc aansloot. Ik vond het raar, omdat de printer nog helemaal niet zo oud was (anderhalf jaar). Misschien ligt het ook aan het gebruik van de LPT1 poortRichZ schreef op 11 June 2003 @ 09:54:
Ik ben sinds kort in het bezit van een MSI 865PE-LS bordje (Bios 1.2), superstabiel en werkt als een trein.
Er is een nieuwe beta bios uit voor de 865PE NEO2 series. (BETA 1.33)
Je kan m downen bij msi.
http://download.msi.com.tw/support/bos_exe/6728v133.exe
-Adjust memory default timing
-Fixed CPU ratio can't go over 23x
This BIOS is for test purpose only.
Je kan m downen bij msi.
[ Voor 14% gewijzigd door Kakaroto op 12-06-2003 22:27 ]
Sinds afgelopen dinsdag heb ik dit prachtige bord; de 865PE Neo 2 met P4 2.6 @800 en 2 x 256 mb PC 3200 OEM memory. Als vga zit er nu een Elsa Gladiac 721 op; GF3 Ti200. Hdd is een Maxtor 7200tpm/ 40g.
Heb dit ingebouwd zonder de hdd te formatteren. Het vorige bord is immers ook een MSI, de K7T 266 Pro.
Het systeem start op, ziet alle schijven in de juiste volgorde, komt dan bij de dual boot line Win2000 of XP. 2000 zit er al niet meer op dus kies ik xp... beeld zwart... that's it...
Hoe krijg ik xp nu opgestart?? Ast ff kan zonder format...
Heb dit ingebouwd zonder de hdd te formatteren. Het vorige bord is immers ook een MSI, de K7T 266 Pro.
Het systeem start op, ziet alle schijven in de juiste volgorde, komt dan bij de dual boot line Win2000 of XP. 2000 zit er al niet meer op dus kies ik xp... beeld zwart... that's it...
Hoe krijg ik xp nu opgestart?? Ast ff kan zonder format...
Verwijderd
Niet. Bij een nieuw moederbord altijd een nieuwe installatie doen!! Dit moederbord heeft namelijk een intel-chipset en dat oude een via-chipset. En dat het van dezelfde fabrikant is heeft helemaal niks te betekenen. Dus er zit helaas niks anders op dan windows opnieuw te installeren. Je kan het repareren proberen of gewoon erover heen installeren maar dat is maar half werk.
Jeez, deze plank die ik nu heb gekregen is veel sneller
Hij doet het echt lekker tot nu toe, mijn vorige plank was trouwens niet voor de verkoop hij was al brak. Maarja keb nu ook een nieuwe en die doet ut
Hoe ben je daar aangekomen staat hij op de officiële site ofzoKa_ka_rot schreef op 12 June 2003 @ 14:40:
Er is een nieuwe beta bios uit. (BETA 1.33)
Je kan m downen bij msi.
Wat een onzin, ik daai hier al 26 week 1 WXP installatie met 3 verschillende moederbordenVerwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 16:51:
Niet. Bij een nieuw moederbord altijd een nieuwe installatie doen!! Dit moederbord heeft namelijk een intel-chipset en dat oude een via-chipset. En dat het van dezelfde fabrikant is heeft helemaal niks te betekenen. Dus er zit helaas niks anders op dan windows opnieuw te installeren. Je kan het repareren proberen of gewoon erover heen installeren maar dat is maar half werk.
ASUS P3C-D (HP versie) inc dual P3 1Ghz
ASUS A7V333 inc AMD XP 1800
ASUS P4PE inc P4 2,4 (533)
ASUS P4C800 Deluxe inc P4 2,4 (800)
en mijn systeem draait als een tiet (ook in de benches)
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
kijk eens naar de url...Master Tweaker schreef op 12 June 2003 @ 22:12:
[...]
Hoe ben je daar aangekomen staat hij op de officiële site ofzo
en niet downen deze, is voor de 865PE versie (zeg ut ff
[ Voor 13% gewijzigd door Kakaroto op 12-06-2003 22:24 ]
Ja kweet, maar wel bedankt dat je het zegt want kan niet leuk zijn als je verkeerde bios flashedKa_ka_rot schreef op 12 June 2003 @ 22:20:
[...]
kijk eens naar de url...
en niet downen deze, is voor de 865PE versie (zeg ut ff)
BTW Ik heb een slimme truuk om te flashed zodat het sneller makkelijker en veiligger gaat (v1.(3/4) ) Druk op F10 en gebruik flash recovery. Nu heb je alleen maar een diskette nodig met je BIOS filetje en alles gaat vanzelf
[ Voor 28% gewijzigd door XoReP op 12-06-2003 22:37 ]
Met de 1.33 beta gaat alles echt beter. FSB kan weer naar 270MHz >.
Het geheugen ratio gedoe is aangepast, ik draai nu 5:4 ipv 6:5
ennn super-turbo mode werkt nu wel bij mij
Alleen mijn timings zijn gelockt (2.5-4-4-8), niet echt aantrekkelijk timings...maja tis een beta dus wordt aan gewerkt.
Het geheugen ratio gedoe is aangepast, ik draai nu 5:4 ipv 6:5
ennn super-turbo mode werkt nu wel bij mij
Alleen mijn timings zijn gelockt (2.5-4-4-8), niet echt aantrekkelijk timings...maja tis een beta dus wordt aan gewerkt.
[ Voor 22% gewijzigd door Kakaroto op 12-06-2003 22:44 ]
ik heb nu eindelijk mijn neo875p binnen, maar ik kom met geen enkele bios (1.0/1.2/1.4) hoger dan 220fsb (met een 2.4c)
is er een manier om de agp/pci snelheid vast te zetten? want ik denk dat daar het probleem zit
is er een manier om de agp/pci snelheid vast te zetten? want ik denk dat daar het probleem zit
Verwijderd
Tsjah ik heb het ook ff geprobeerd 1.0/1.2/1.4 op 875p
De verschillen zijn die ik heb opgemerkt dat 1.4 het stabielste is en de temps 6-8C lager aan geeft in bios (weird hoor) van allemaal maar daar kan je niet fatsoenlijk mee overclocken. 1.0 was ook niet zo bijzonder . 1.2 ook niet echt
Tis maar wat je wilt overclockers» pak 1,32 1.4 is wel superstabiel als je niet overclockt.
Tis niks nieuws wa'k vertel alleen maar ter bevestiging.
De verschillen zijn die ik heb opgemerkt dat 1.4 het stabielste is en de temps 6-8C lager aan geeft in bios (weird hoor) van allemaal maar daar kan je niet fatsoenlijk mee overclocken. 1.0 was ook niet zo bijzonder . 1.2 ook niet echt
Tis maar wat je wilt overclockers» pak 1,32 1.4 is wel superstabiel als je niet overclockt.
Tis niks nieuws wa'k vertel alleen maar ter bevestiging.
Hoe bedoel je ditMaster Tweaker schreef op 12 juni 2003 @ 22:32:
[...]
BTW Ik heb een slimme truuk om te flashed zodat het sneller makkelijker en veiligger gaat (v1.(3/4) ) Druk op F10 en gebruik flash recovery. Nu heb je alleen maar een diskette nodig met je BIOS filetje en alles gaat vanzelf
f10 tijdens boot, of opstarten met f10 ingedrukt.
en werkt dit dan ook als je BIOS al dood is?
Adje, die verhalen hoorde ik ook; maar zal je zien, werkt het nietLief_Adje schreef op 12 June 2003 @ 22:16:
[...]
Wat een onzin, ik daai hier al 26 week 1 WXP installatie met 3 verschillende moederborden
ASUS P3C-D (HP versie) inc dual P3 1Ghz
ASUS A7V333 inc AMD XP 1800
ASUS P4PE inc P4 2,4 (533)
ASUS P4C800 Deluxe inc P4 2,4 (800)
en mijn systeem draait als een tiet (ook in de benches)
Heeft iemand nog wat truux om dit te voorkomen?
Dit topic is gesloten.