En als Tweakers geld kon verdienen door alle Linux-nieuwsberichten niet meer te plaatsen, alleen maar positieve berichten over Microsoft te plaatsen en alle negatieve reacties daarop weghalen? Dat vind je waarschijnlijk ook te ver gaan, nou
ik vind dit al te ver gaan.
Wouter Tinus schreef op 24 April 2003 @ 23:09:
Over de objectiviteit van het nieuws: die blijft uiteraard gehandhaafd. Dit kunnen we alleen maar beloven, maar natuurlijk nooit glashard bewijzen. Iets als een redactiestatuut zou misschien kunnen bijdragen aan de geloofwaardigheid van zo'n claim, daar zal ik eens over na gaan denken.
Een actie als dit breekt je geloofwaardigheid behoorlijk af. Het feit dat jij deze thread gestart bent en bovenstaand bericht post geeft aan dat je je daar bewust van bent.
Volgens mij spreek je jezelf hier tegen...
Natuurlijk mag MS ook reclame maken op tweakers, maar op deze manier tast het je geloofwaardigheid aan.
Als je om dit soort redenen de ad niet zou plaatsen maak je net zo goed een "politieke" keuze. Ik zie niet in wat dit met politiek te maken heeft hoor, omdat het MS is? Niet iedereen denkt altijd maar negatief over MS hoor. Dat jij dat (neem ik aan) denkt is prima, dat is jouw mening. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde denkt.
Het gaat niet om de ad an sich, het gaat om je geloofwaardigheid.
Altijd maar dat gezever over het geld van MS. MS heeft geld ja, veel geld. En dat wenden ze aan om nog meer geld te verdienen.
En dat dat niet altijd even netjes en eerlijk gaat bewijzen de vele rechtzaken wel...
Commercieel bedrijf he. Sinds wanneer is dat een schande in de kapitalistische maatschappij waar ook jij elke dag aan deelneemt?
Dat betekend niet dat je je er zonder slag of stoot bij neer moet leggen.
MS koopt niet om, zij kopen. Zij kopen advertentieruimte. Net zo goed als Intel, AMD, IBM, HP, Compaq of Sun dat zouden kunnen doen. Dat heeft niets met duistere praktijken te maken.
In dit geval vraag ik me af of dit nog "advertentieruimte" genoemd mag worden...
Volgens mij is deze reclame zelfs in strijd met de Nederlandse reclame code...
Nederlandse Reclame Code10. Reclame dient duidelijk als zodanig herkenbaar te zijn, door opmaak, presentatie, inhoud of anderszins, mede gelet op het publiek waarvoor zij is bestemd.
Reclame op televisie dient door optische en/of akoestische middelen duidelijk gescheiden te zijn van de rest van het programma-aanbod.
[flame]Tsja, wat wil je als je alleen
Paint hebt

[/flame]
Inderdaad... en het lijkt nog te werken ook, ik zie in deze thread al verschillende posts "nou toch maar eens een abo'tje nemen". Ik zit er eerder aan te denken om maar eens een andere site voor mijn nieuwshonger te gaan zoeken...
Het is net een 'foute' site aan het worden.. tis dat er (bijna) nooit een pop-up tussen zit..
Inderdaad, de frontpage is nu al voor 20% gevuld met reclame, en als je je muis toevallig over een van de sponsor-logo's onderaan de pagina beweegt wordt dat nog meer. Tweakers begint zo langzamerhand meer op een huis-aan-huis blad te lijken dan een degelijk nieuwsblad. Ik snap ook wel dat de kas gevuld moet blijven, maar zo langzamerhand gaat "begrip" overhangen naar "irritatie".
En die pop-ups... dat komt ook nog wel denk ik.