Da's toch een behoorlijke overclock en kan je lage 5V lijn verklaren en de instabiliteit. Overclocken is toch altijd weer zoeken van een balans tussen snelheid en stabiliteit. Mijn pc is in alle applicaties die ik gebruik stabiel. 3D2001SE, Pifast, SuperPi lopen allemaal uren achtereen zonder problemen maar door toast en hotcpu gaat 'ie na 1 minuut onderuit. Het is dan de keuze tussen een 100% stabiel systeem door de overclock naar beneden bij te stellen over de maximale overclock zonder teveel reboots. Dan kies ik voor het laatste!_Droopy schreef op 09 June 2003 @ 11:17:
[...]
Ja, je zou kunnen zeggen dat m'n pc wel een beetje overclocked is, ja.![]()
1700+ (JUIGB,0252) @ 2435MHz (2,175Volt) (prommy-cooled) 211x11,5
VDD @ 1,92Volt ...
Ik heb wat voltage problemen op m'n epox 8rda+ plank. M'n 5 volt is echt ingestort op volgende instellingen. Vraag: Zou een mod helpen door draden rechtstreeks op mosfets aan de sluiten?
Vcore: 2,1
Vmem: 2,9
VDD: 1,9
Voeding: 365 watt enermax
Idle (GoT status):
5 volt: 4,730
12 volt: 12,646
Stressed:
5 volt: 4,596
12 volt: 12,828
Te zien is dat m'n enermax lekker ophoogd, maar dat mag niet helpen. Met multimeter is 5 volt stressed 4,96 en idle 5,03
Ik vind dit wel een groot nadeel. Als ik m'n vcore naar 2,2 zet krijg ik er geen 2400 mhz uit m'n processor.
Wel zijn de vcore enzo verder goed. Wat ik mij nou afvraag is of de instabiliteit kan komen door een lage 5v lijn. De rest is wel goed namelijk....
Idle (GoT status):
Stressed:
Te zien is dat m'n enermax lekker ophoogd, maar dat mag niet helpen. Met multimeter is 5 volt stressed 4,96 en idle 5,03
Ik vind dit wel een groot nadeel. Als ik m'n vcore naar 2,2 zet krijg ik er geen 2400 mhz uit m'n processor.
Wel zijn de vcore enzo verder goed. Wat ik mij nou afvraag is of de instabiliteit kan komen door een lage 5v lijn. De rest is wel goed namelijk....
In het bios staat op dezelfde plek als waar je de geluidschip in en uit kunt schakelen iets van "PC-speaker through AC'97 at boot". Dat moet je disablenSmarron schreef op 09 June 2003 @ 12:39:
[...]
Het is de geluidskaart zelf. Ik heb de geluidskaart aangesloten op mijn home cinema boxen en die piep is echt keihard! Zelfs als het volume laag staat komt die piep er keihard doorheen! Annoying
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Als de 5V onder 4,75volt komt dan krijg je inderdaad stabiliteitsproblemen. Terugschroeven van je Vcore kan de 5V ophogen. Hoe is je 5V lijn bij een lagere Vcore? Als het veel scheelt moet je een andere voeding overwegen. Mijn 5V blijft stabiel op 5,11volt met een Vcore 2,2v. Ik heb een Q-Tec550 PFC.pierre-oord schreef op 09 June 2003 @ 19:59:
..
Stressed:
..
Volgens mij stond die al op disabled, vandaar. Maar ik kijk zo nog ff.--MeAngry-- schreef op 09 juni 2003 @ 20:29:
In het bios staat op dezelfde plek als waar je de geluidschip in en uit kunt schakelen iets van "PC-speaker through AC'97 at boot". Dat moet je disablen
edit:
Hij stond inderdaad al op disabled. Ik gebruik overigens de 2.00 nForce drivers, aangezien de 2.03 niet echt lekker liepen met mijn onboard sound. Kan het daaraan liggen?
Hij stond inderdaad al op disabled. Ik gebruik overigens de 2.00 nForce drivers, aangezien de 2.03 niet echt lekker liepen met mijn onboard sound. Kan het daaraan liggen?
Ik heb wellicht een oplossing gevonden voor het probleem dat ik niet stabiel boven een 200fsb speed kom (Epox 8RGA+). Wat valt erg op !?

[ Voor 17% gewijzigd door Smarron op 10-06-2003 01:34 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Heb jij ook een 8rda+ ? Ik kan Vcore wel terugdoen en dat helpt geloof ik ook, maar dan haal je weer mindere OC (is een DUT deze processor).Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 23:17:
[...]
Als de 5V onder 4,75volt komt dan krijg je inderdaad stabiliteitsproblemen. Terugschroeven van je Vcore kan de 5V ophogen. Hoe is je 5V lijn bij een lagere Vcore? Als het veel scheelt moet je een andere voeding overwegen. Mijn 5V blijft stabiel op 5,11volt met een Vcore 2,2v. Ik heb een Q-Tec550 PFC.
Hoe is jouw 12V? En wat ik eerder zei is dat het wel niet de voeding zal zijn, want als je rechtstreeks op een molex meet komt er netjes 5v uit... het is dus een 8rda+ he.
Verwijderd
Ja dat helpt, maar je kunt beter gewoon de 5V mod doen IN je voeding. Dus een potmeter erin zetten. Kun je je 5V gewoon net zo hoog zetten als je zelf wilt!pierre-oord schreef op 09 June 2003 @ 19:59:
Ik heb wat voltage problemen op m'n epox 8rda+ plank. M'n 5 volt is echt ingestort op volgende instellingen. Vraag: Zou een mod helpen door draden rechtstreeks op mosfets aan de sluiten?
Idle (GoT status):
Stressed:
Verwijderd
Met wat voor een cpu? En is het ook stressed? Vind dat wel heel bizarre voltages...Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 23:17:
[...]
Als de 5V onder 4,75volt komt dan krijg je inderdaad stabiliteitsproblemen. Terugschroeven van je Vcore kan de 5V ophogen. Hoe is je 5V lijn bij een lagere Vcore? Als het veel scheelt moet je een andere voeding overwegen. Mijn 5V blijft stabiel op 5,11volt met een Vcore 2,2v. Ik heb een Q-Tec550 PFC.
ik heb een xp1700+ en 8RDA+ maar ik kan een MP van 10,5 en lager niet instellen, hoe kan dit nou?? of is dit bekend, wel bekend is dat hij een MP van 13 en hoger niet pakt
Ik weet dat er een 5 volt mod is, alleen heeft dat ook gevolgen voor je 12v lijn...Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 11:29:
[...]
Ja dat helpt, maar je kunt beter gewoon de 5V mod doen IN je voeding. Dus een potmeter erin zetten. Kun je je 5V gewoon net zo hoog zetten als je zelf wilt!
En de 5 volt op molex stekkers is wel goed, dus als ik hem ga verhoger krijgt alles van HD's enzo ook meer 5 volt door zich heen gejaagd....
Iemand vroeg wat over m'n processor: is een 1700+ JIUHB week 11 geloof ik, @ net geen 2400 mhz op 2,1 volt. Mogelijk wil die niet hoger door instabiel voltage
Ik ga er eens over denken of ik toch die mosfets ga proberen los te halen
edit: Nostra, er staat toch bij wat idle en stressed is in m'n post
edit2: m'n mosfets zijn trouwens actief met sinks gekoeld dus....
[ Voor 12% gewijzigd door pierre-oord op 10-06-2003 15:20 ]
Die mod heb ik gedaan en moet zeggen dat het erg weinig uitmaakt bij mij.pierre-oord schreef op 09 June 2003 @ 19:59:
Idle (GoT status):
Stressed:
onder full load iets van 0,13Volt meer ofzo.
lijkt mij niet de moeite om het risico te lopen dat je je bord opblaast.
Rond springende mosfets, of van die vlammenwerpertjes op je bord kan er wel leuk uitzien, maar is zo gauw weer over he?
het ligt er denk ik maar net aan hoe lang je met je bord wilt doen.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Verwijderd
Nee, ik heb een 8rda3+. Ik heb ook een DUT (1700+ JIUHB 0309 VPMW) die veel stroom nodig heeft voor een fatsoenlijke overclock.pierre-oord schreef op 10 juni 2003 @ 11:03:
[...]
Heb jij ook een 8rda+ ? Ik kan Vcore wel terugdoen en dat helpt geloof ik ook, maar dan haal je weer mindere OC (is een DUT deze processor).
Hoe is jouw 12V? En wat ik eerder zei is dat het wel niet de voeding zal zijn, want als je rechtstreeks op een molex meet komt er netjes 5v uit... het is dus een 8rda+ he.
Mijn 12V is het probleem. Ik had voor de 550 een 400. Hiermee kwam op de RDA3+ de 12V lijn idle niet boven 11,4 en dat is te weinig. Het zakte zelfs weg naar 11,0! Met de 550 schommelt de 12V tussen 11,5 en 11,9. Hiermee haal ik een overclock van 2389Mhz (=217x11).
Ik heb ergens gelezen dat Epox goedkope componenten heeft gebruikt op de RDA3+ waardoor de 12V lijn een probleem is. Ik zal eens opzoeken waar ik dat gelezen heb.
Verwijderd
1700+ DUT JIUHB 0309 VPMW @2389 (217x11) on AIRVerwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 11:30:
[...]
Met wat voor een cpu? En is het ook stressed? Vind dat wel heel bizarre voltages...
Lijn: IDLE/STRESSED
5V: 5,11/5,12
12V: 11,61/11,87
Vcore: 2,16/2,19
Cputemp: 50/57C (core)
Casetemp: 30/31C
Ambient: 27C
De Vcore is erg hoog maar na twee maanden op 2,05 (Asus A7V8X) en één maand op 2,2v doet 'ie het nog prima. En als de cpu stuk gaat koop ik weer een nieuwe, het hoort er toch bij.
Van het weekend begaf m'n Dual Channel van m'n 8rda+ het. Dus stuur ik m'n pa erop uit om hem te RMA-en bij informatique (tsja, ik kreeg niet alle heatsinks eraf, dus dat lukte niet). Maar nu heeft, komt hij net thuis(een nieuwe gekocht) kijk ik op de doos: FSB 400 Ultra edition.
Het bord is volgens mij, behalve de northbridge niet veel anders. Het enigste verschil dat ik zie zijn de condesatoren rechts van de MOSFETS.
Heeft iemand al ervaring met de Ultra 400 northbridge op de 8RDA+?
Het bord is volgens mij, behalve de northbridge niet veel anders. Het enigste verschil dat ik zie zijn de condesatoren rechts van de MOSFETS.
Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection
Verwijderd
Je bedoelt toch zeker de RDA3+? Hoezo ervaring met de northbridge?Kickname schreef op 10 June 2003 @ 20:42:
Van het weekend begaf m'n Dual Channel van m'n 8rda+ het. Dus stuur ik m'n pa erop uit om hem te RMA-en bij informatique (tsja, ik kreeg niet alle heatsinks eraf, dus dat lukte niet). Maar nu heeft, komt hij net thuis(een nieuwe gekocht) kijk ik op de doos: FSB 400 Ultra edition.
Nee een 8RDA+ in combinatie met de ultra 400 northbridge
Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection
Das de rev2 als het goed isKickname schreef op 10 June 2003 @ 21:02:
Nee een 8RDA+ in combinatie met de ultra 400 northbridge
Ik zou zeggen post eens wat results
Op de print staat rev 1.1
. Ik bouw 'm nu onder mn WC
Had mijn Athlon XP 2400+ (=2000 Mhz) op mijn Epox 8KHA+ stabiel op 133*17 = 2261 MHz. Met +0.75 V, dus dat was 1,725 V.
Met 512 MB pc2100 mem.
Zelfde cpu draait op mijn 8RDA3+ op 203*11=2233 MHz. Met 1,825 Volt
Spearhead knalt er met deze settings soms uit. Met 0,025 V meer niet meer.
Of ik moet met de voltages gaan stoeien. Doe ik niet, voordat ik waterkoeling ingebouwd heb, voor CPU en Northbridge
Zit nu een Coolermaster Aero 7+ op. Ook leuk.
Gebruik 512 MB Twinmos pc3200 mem.
Met 512 MB pc2100 mem.
Zelfde cpu draait op mijn 8RDA3+ op 203*11=2233 MHz. Met 1,825 Volt
Spearhead knalt er met deze settings soms uit. Met 0,025 V meer niet meer.
Of ik moet met de voltages gaan stoeien. Doe ik niet, voordat ik waterkoeling ingebouwd heb, voor CPU en Northbridge
Zit nu een Coolermaster Aero 7+ op. Ook leuk.
Gebruik 512 MB Twinmos pc3200 mem.
Ligt het aan mij of haalde ik net meer dan 222MHz FSB stabiel in windows? Ik test morgen verder.
Ik draaide wel op een mp van 5, omdat m'n 1700+ anders irritant doet. (Heel veel voltage vragen
)
Posten doet hij nog op ong. 225/226...
BTW: XMS PC3500 had ook wat extra volt nodig...
Edit\\ 107 euro
Ik draaide wel op een mp van 5, omdat m'n 1700+ anders irritant doet. (Heel veel voltage vragen
Posten doet hij nog op ong. 225/226...
BTW: XMS PC3500 had ook wat extra volt nodig...
Edit\\ 107 euro
[ Voor 10% gewijzigd door Bas_S op 11-06-2003 00:08 ]
Vandaag mijn 8RDA3+ opgehaald en ik kom nog niet eens door de installatie van XP heen.
Specs, XP2400+ (266vers.) 2x Dana-elec pc2100, Hercules Prophet 9700pro, Audigy2, HDD 1, WD 120gb, HDD 2, Maxtor 9plus 160gb, psu Antec 480w.
Niets o/c, zelfs alles wat rustiger gezet qua memory timings, geluidskaart (audigy2) eruit gehaald, 1 memory stick eruit gehaald en kom nog steeds niet door de installatie heen.
Wat me wel opviel is dat ik een heel stuk verder kwam in de installatie toen ik 1 dimm eruit had gehaald, is dit mobo pickie wat geheugen aangaat? Zie wel dat er een nieuwe bios uit is van 20-05 met een verbeterde Speicher-Handling ? Wat is dit? Mijn duits is een beetje roestig :-). Volgens van Dale heeft het inderdaad met geheugen te maken. Al met al baal ik hier wel een beetje van, laatste jaren alleen maar Asus bordjes gehad en nooit dit soort gekke dingen mee gemaakt.
Specs, XP2400+ (266vers.) 2x Dana-elec pc2100, Hercules Prophet 9700pro, Audigy2, HDD 1, WD 120gb, HDD 2, Maxtor 9plus 160gb, psu Antec 480w.
Niets o/c, zelfs alles wat rustiger gezet qua memory timings, geluidskaart (audigy2) eruit gehaald, 1 memory stick eruit gehaald en kom nog steeds niet door de installatie heen.
Wat me wel opviel is dat ik een heel stuk verder kwam in de installatie toen ik 1 dimm eruit had gehaald, is dit mobo pickie wat geheugen aangaat? Zie wel dat er een nieuwe bios uit is van 20-05 met een verbeterde Speicher-Handling ? Wat is dit? Mijn duits is een beetje roestig :-). Volgens van Dale heeft het inderdaad met geheugen te maken. Al met al baal ik hier wel een beetje van, laatste jaren alleen maar Asus bordjes gehad en nooit dit soort gekke dingen mee gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Rhodan op 11-06-2003 00:37 ]
Quote ff mezelf.. Hier is die link:Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 21:11:
[...]
Das de rev2 als het goed isIk zag op xtreme al wat berichten daarvan en het was bekend dat hij zou komen.
Ik zou zeggen post eens wat results
http://forum.oc-forums.co...ad.php?s=&threadid=202059
Die link heb ik van xtreme btw.

*klik*
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 02:27 ]
De hoogste FSB die ik haalde was 224Mhz met XMS PC3500@2-3-3-7 (2,77v, 2,9 bood geen oplossing voor strakkere timings
)
En ik word gek van die 1700+, hij weigert hoge FSB's boven de 1800Mhz
Ik denk nu even doorsparen voor een 2100+
En ik word gek van die 1700+, hij weigert hoge FSB's boven de 1800Mhz
Gister een 8RDA+ met athlon xp 2600+ (333mhz T) en met 1GB (2x512 Kingston value ram 2700 ddr cl2.5) gekocht bij informatique. Wilde eerst voor intel p4 gaan maar het prijsverschil is gewoon zo gigantisch groot. nu was ik 374 euro kwijt
. Het bord is de fsb400mhz versie, dus ben je daarnaar op zoek, ze zijn beschikbaar.
Inbouwen was wat lastig, want de socket zit gedraaid op zo'n manier dat wanneer je de koeler erop probeert te zetten je met je schroevendraaier op een plek moet zitten waar 'kast' zit. Het is dus verstanding de koeler en cpu op het bord te plaatsen alvorens je het bord in je kast plaatst. (eerst kijken of de schroef-houders op de juiste plek zitten in je kast) De 3.5" bay bevatte bij mij een harddisk, en die moest er ook uit omdat het memory ertegenaan kwam, de plank is vrij breed, breder dan mn i815 plankje.
Installatie ging verder soepel. Toen de migratie van de XP installatie. Dit doe je door een repair install van XP te doen, werkte verder probleemloos totdat... de activation opnieuw moest worden gedaan. Dat gaat niet zonder netwerkdriver en die kun je pas installeren wanneer je bent ingelogd en dat lukt niet want je moet activeren etc.
Activeren per telefoon dan maar... wat een ramp
Aan iedereen die dit wil voorkomen: prak nog even je oude netwerkkaart in een pci slot, activeer xp, remove het netwerk kaartje en installeer de nvidia drivers.
Toen maakte ik nog de fout de nvidia driver die op windows update stond te installeren. dat was foute bingo
Alles werd retetraag. (sowieso moet je de drivers opnieuw installeren na de XP sp1 install zo leek het). Al die drivers eraf gejakkerd, opnieuw de drivers geinstalleerd (2.03), niet die nvidia driver op windows update geinstalleerd en alles draait als een speeeeer. Niets overgeclocked, het is een bak die lang aan moet staan.
Ik vond de koeler wel wat lawaaiig, ik heb de fan van een intelkoeler wat gemod zodat die erop pastte, wat een stuk stiller was (en even heet/koud dus dat scheelt weer). Ik had zelf het idee om voor mn eigen werkbak (dit was voor de pc van mn vrouw) maar voor een p4 te gaan, maar met de prijzen van ddr400 en de performance van dit setje weet ik het nog zo net niet. Ik heb altijd asus spul, maar dit bord bleek in de tests beter dan het asus amd bordje vandaar dat ik deze epox gekozen heb en ik was verbaasd over de kwaliteit, echt erg goed uitgevoerd bord. Aanrader.
Inbouwen was wat lastig, want de socket zit gedraaid op zo'n manier dat wanneer je de koeler erop probeert te zetten je met je schroevendraaier op een plek moet zitten waar 'kast' zit. Het is dus verstanding de koeler en cpu op het bord te plaatsen alvorens je het bord in je kast plaatst. (eerst kijken of de schroef-houders op de juiste plek zitten in je kast) De 3.5" bay bevatte bij mij een harddisk, en die moest er ook uit omdat het memory ertegenaan kwam, de plank is vrij breed, breder dan mn i815 plankje.
Installatie ging verder soepel. Toen de migratie van de XP installatie. Dit doe je door een repair install van XP te doen, werkte verder probleemloos totdat... de activation opnieuw moest worden gedaan. Dat gaat niet zonder netwerkdriver en die kun je pas installeren wanneer je bent ingelogd en dat lukt niet want je moet activeren etc.
Toen maakte ik nog de fout de nvidia driver die op windows update stond te installeren. dat was foute bingo
Ik vond de koeler wel wat lawaaiig, ik heb de fan van een intelkoeler wat gemod zodat die erop pastte, wat een stuk stiller was (en even heet/koud dus dat scheelt weer). Ik had zelf het idee om voor mn eigen werkbak (dit was voor de pc van mn vrouw) maar voor een p4 te gaan, maar met de prijzen van ddr400 en de performance van dit setje weet ik het nog zo net niet. Ik heb altijd asus spul, maar dit bord bleek in de tests beter dan het asus amd bordje vandaar dat ik deze epox gekozen heb en ik was verbaasd over de kwaliteit, echt erg goed uitgevoerd bord. Aanrader.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Je kunt er eigenlijk niet omheen als je een nieuwe 8RDA+ gaat halen

Zelfde print, jammer dat EPoX er niet eventjes op zet dat er een ultra 400 northbridge onderzit(/mierennaaimodus)*

Ik zie nergens dat hij rev2.0 heet...
*handig voor de 2e handsmarkt als 200MHz fsb ingeburgert is..
verder geen slecht woord over EPoX

Zelfde print, jammer dat EPoX er niet eventjes op zet dat er een ultra 400 northbridge onderzit(/mierennaaimodus)*

Ik zie nergens dat hij rev2.0 heet...
*handig voor de 2e handsmarkt als 200MHz fsb ingeburgert is..
verder geen slecht woord over EPoX
Verwijderd
hmm ik heb een probleempje met mijn Radeon 9000 pro en mijn epox 8RDA3+ mobo (het laatste heb ik net nieuw)
zodra ik mijn pc aanzet valt hij gelijk uit, maar het ledje van power-on blijft branden
maar ik heb dus totaal geen beeld, dus ik heb maar een andere videokaart gepakt (geforce 2 mx 400) en die werkt gewoon wel, geen enkel probleem
dus ik dacht dan is de radeon 9000 pro gaar, maar ik propte die in een andere pc en hij werkte gewoon.... dus wie heeft enigzins een idee waaraan het zou kunnen liggen, want ik zou het echt niet weten....
zodra ik mijn pc aanzet valt hij gelijk uit, maar het ledje van power-on blijft branden
dus ik dacht dan is de radeon 9000 pro gaar, maar ik propte die in een andere pc en hij werkte gewoon.... dus wie heeft enigzins een idee waaraan het zou kunnen liggen, want ik zou het echt niet weten....

Verwijderd
Dat is je cpu niet, maar je bord dat loopt te miepen....Kickname schreef op 11 June 2003 @ 09:22:
De hoogste FSB die ik haalde was 224Mhz met XMS PC3500@2-3-3-7 (2,77v, 2,9 bood geen oplossing voor strakkere timings)
En ik word gek van die 1700+, hij weigert hoge FSB's boven de 1800Mhz![]()
Nee, het is echt m'n CPU, op lage MP's slikt ie alles. Op m'n oude 8rda+ deed hij precies hetzelfdeVerwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 00:58:
[...]
Dat is je cpu niet, maar je bord dat loopt te miepen....
Heb je geprobeerd om het agp-voltage te verhogen? Zet um eens op 1.6 volt ofzo.Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 23:34:
hmm ik heb een probleempje met mijn Radeon 9000 pro en mijn epox 8RDA3+ mobo (het laatste heb ik net nieuw)
zodra ik mijn pc aanzet valt hij gelijk uit, maar het ledje van power-on blijft brandenmaar ik heb dus totaal geen beeld, dus ik heb maar een andere videokaart gepakt (geforce 2 mx 400) en die werkt gewoon wel, geen enkel probleem
Non taken
Verwijderd
Ik heb een 8rda3+ met een amd 2700+ en een radeon 9700pro alleen zodra ik m overclock freezed mijn scherm telkens in windows.... telkens op een ander moment.
Heeft iemand ervaring met overclocking met dit mobo?
Ik heb mijn cpu voltage al verhoogd... maar ik heb geen flauw idee hoe hoog ik moet gaan.
fsb van 200 en multipier staat op 11,0 (2200Mhz)
als ik nog hoger ga krijg ik het freeze probleem...
help

Heeft iemand ervaring met overclocking met dit mobo?
Ik heb mijn cpu voltage al verhoogd... maar ik heb geen flauw idee hoe hoog ik moet gaan.
als ik nog hoger ga krijg ik het freeze probleem...
Voeding niet sterk genoeg? Ik denk dat je toch minimaal aan 350W of meer moet gaan denken bij zoiets. Mijn computer met NF7-S, XP 2400+ @ 200MHz FSB, Radeon 9700 Pro en 300W trekt dit ook niet alsie lang aanstaat. Als ik de Vcore verhoog startie helemaal niet meer op, kan ik gaan Insert-booten (nieuw werkwoordVerwijderd schreef op 12 June 2003 @ 09:45:
Ik heb een 8rda3+ met een amd 2700+ en een radeon 9700pro alleen zodra ik m overclock freezed mijn scherm telkens in windows.... telkens op een ander moment.![]()
Heeft iemand ervaring met overclocking met dit mobo?![]()
als ik nog hoger ga krijg ik het freeze probleem...help
Tesla Model Y RWD (2024)
Same problem here.Kickname schreef op 12 June 2003 @ 01:45:
Nee, het is echt m'n CPU, op lage MP's slikt ie alles. Op m'n oude 8rda+ deed hij precies hetzelfde
Ik heb een 8RGA+, maar ik kan met geen enkele instelling boven een 200fsb draaien, zelfs niet met een lage mp. Ik kan de vdd instellen van 1.6 tot 2.0. Daar ligt het probleem dus niet.
Waardeloze cpu, een XP1700+ JIUHB 0309 XPMW DUTC geloof ik.
Ik heb precies dezelfde stepping/weekSmarron schreef op 12 June 2003 @ 11:11:
[...]
Same problem here.
Ik heb een 8RGA+, maar ik kan met geen enkele instelling boven een 200fsb draaien, zelfs niet met een lage mp. Ik kan de vdd instellen van 1.6 tot 2.0. Daar ligt het probleem dus niet.

Op 2,2v
Bij mij draait mijn Barton 2500+ vrolijk op 233FSB.Smarron schreef op 12 juni 2003 @ 11:11:
[...]
Same problem here.
Heb natuurlijk het jumper op het mobo naar 100FSB gezet(voor stabiliteit). NB is met Zalman gekoeld+Fan. SB is originele NB cooler.
...raar hoor
Damn ... Geef mij dan maar 200*11 op 1,8 volt. Die extra megaherzjes kunnen me gestolen worden als ik daarvoor 2,2 volt moet gaan draaien. Het blijft dus een gare cpu jammer genoegKickname schreef op 12 June 2003 @ 11:32:
Ik heb precies dezelfde stepping/week![]()
Op 2,2vheb ik er toch nog 2323MHz uit kunnen persen
Wat is je mp? En wat maakt het verschil precies dat je de jumper op 100 zet ipv van 133 ?PowerPee schreef op 12 June 2003 @ 12:12:
Bij mij draait mijn Barton 2500+ vrolijk op 233FSB.
Heb natuurlijk het jumper op het mobo naar 100FSB gezet(voor stabiliteit). NB is met Zalman gekoeld+Fan. SB is originele NB cooler.
...raar hoor
Ik heb op de nb een actieve P1 koeler, de SB wordt gekoeld door een Zalman blok. Qua koeling geen probleem. Beiden worden amper warm. Het is echt de cpu.
Nu is MP 9. Draai op 1,625V op 2105Mhz. Niet echt een denderende OC, maar m'n koeler laat niet echt meer toe.Smarron schreef op 12 June 2003 @ 12:29:
[...]
[...]
Wat is je mp? En wat maakt het verschil precies dat je de jumper op 100 zet ipv van 133 ?
Tijd voor WC of Olie koeling..>mooi projectje<
Ben nu Prime95 aan het torture draaien; temps met CPUCOOL; CPU 55C, NB 39C...........cook'in
Oh, die Jumper zorgde ervoor dat ik m'n FSB boven de 200 kon pushen!
Ik ga het nogmaals proberen met die jumper op 100. Jouw plankje wilt dus easy boven de 225 gaan ?! Hmm ... Dus het plankje is niet verrot, de cpu wellicht wel.PowerPee schreef op 12 June 2003 @ 12:42:
Nu is MP 9. Draai op 1,625V op 2105Mhz. Niet echt een denderende OC, maar m'n koeler laat niet echt meer toe.
Tijd voor WC of Olie koeling..>mooi projectje<
Ben nu Prime95 aan het torture draaien; temps met CPUCOOL; CPU 55C, NB 39C...........cook'in
Oh, die Jumper zorgde ervoor dat ik m'n FSB boven de 200 kon pushen!
Mijn temps zijn op dit moment stressed 45 graden (11*200 @ 1,8vcore). Best netjes zou ik zeggen.
edit:
Het heeft niet mogen baten. Mijn jumper stond al op 100/133 en heb hem maar eens op 133/166 gezet. 0,0 verschil heb ik met nieuwe resultaten. 200 blijft het maximum. Als ik ga primen met 205 (mp van 9) krijg ik al een zwart scherm
Het heeft niet mogen baten. Mijn jumper stond al op 100/133 en heb hem maar eens op 133/166 gezet. 0,0 verschil heb ik met nieuwe resultaten. 200 blijft het maximum. Als ik ga primen met 205 (mp van 9) krijg ik al een zwart scherm
[ Voor 17% gewijzigd door Smarron op 12-06-2003 13:59 ]
Hoeveel VDD? Trouwens nb al gevlakt? Had ik hier ook gedaan, kon niet stabiel meteen hogere fsb's aan. Het waterblok maakte gewoon geen contact met de nb core zegmaarSmarron schreef op 12 June 2003 @ 13:28:
[...]
Ik ga het nogmaals proberen met die jumper op 100. Jouw plankje wilt dus easy boven de 225 gaan ?! Hmm ... Dus het plankje is niet verrot, de cpu wellicht wel.
Mijn temps zijn op dit moment stressed 45 graden (11*200 @ 1,8vcore). Best netjes zou ik zeggen.
edit:
op 1,6 doet hij het stabiel op 11*200.pierre-oord schreef op 12 juni 2003 @ 15:10:
Hoeveel VDD? Trouwens nb al gevlakt? Had ik hier ook gedaan, kon niet stabiel meteen hogere fsb's aan. Het waterblok maakte gewoon geen contact met de nb core zegmaar
Elke fsb hoger wilt hij niet stabiel primen, zelfs niet met vdd op 2,0 en een fsb van 205. Vcore ook al op 2,1 gehad. Mislukte cpu dus, dat kan niet anders.
Heb de nb niet gevlakt, maar die 8RGA+ zou zo uit de doos 220 easy moeten halen.
heeft all iemand uitgeprobeerd? EPoX EP-8RDA+ BIOS (8RDA3609.BIN)
Model: EP-8RDA+
BIOS: 8RDA3609.BIN (8700)
Fixed:
1) Update BPL to V3.02 R1.
2) Support auto detect Thorton CPU.
3) For fix MCP2/A04 USB signal clock jitter
http://www.planet3dnow.de/cgi-bin/file/get.pl?20030612181010
Model: EP-8RDA+
BIOS: 8RDA3609.BIN (8700)
Fixed:
1) Update BPL to V3.02 R1.
2) Support auto detect Thorton CPU.
3) For fix MCP2/A04 USB signal clock jitter
http://www.planet3dnow.de/cgi-bin/file/get.pl?20030612181010
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
FYI: De Epox BIOS opstuur service werkt perfect. Ik had bij het downgraden mijn BIOS op magische wijze gesloopt (er was geen fout in de stroom oid) maar heb een mailtje gestuurd en het geld overgemaakt en na in totaal 6 dagen zonder pc te hebben gezeten treint hij weer. Dit is een stuk slimmere oplossing dan het terugsturen naar een winkel waarbij je niet weet hoeveel het je gaat kosten.
En het verwijderen van de BIOS zonder speciale tang gaat prima met een lange dunne priem.
En het verwijderen van de BIOS zonder speciale tang gaat prima met een lange dunne priem.
Heb het nieuwe BIOS 3609 getest ,ik kom iets hoger uit met de membensh op 210 DC ,Voor de rest is hij stabiel..
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
Wellicht je AGP-voltage verhogen? Heb je de pc verder oc'ed?Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 10:14:
Ik heb een 460watt voeding... dat is het probleem dus niet...
Enermax (2weken oud)
Verwijderd
Wat is dit voor een loze opmerking? Je roept maar wat....Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 21:11:
[...]
Wellicht je AGP-voltage verhogen? Heb je de pc verder oc'ed?
Verwijderd
Tja dat heb ik nog niet geprobeert.... Ik heb nu weer in 1x last van het volgende:
Mijn beeld springt uit en de leeslampjes van me HDDs blijven branden... heel de pc staat stil en hij reageerd niet op de reset knop... Iemand enig idee?
Mijn beeld springt uit en de leeslampjes van me HDDs blijven branden... heel de pc staat stil en hij reageerd niet op de reset knop... Iemand enig idee?
Nee, want je bedekt alsnog niet de hele nb met een headsink.
Dat nieuwe bios ga ik wel even testen, misschien vandaag nog
Na 1 dag verspilt te hebben, draait nu eindelijk mijn 8rda3+ stabiel, sinds gisteren. Achteraf bleek inderdaad de 2 reepjes van Dana-elec niet lekker te lopen op dit mobo, vervangen voor 2xKingston en wat meer voltage op de cpu gezet, stond standaard op 1.65 wat weer schommelde tussen de 1.61 en 1.63, staat nu op 1.75 wat weer 1.71 tot 1.73 geeft. Nog niet o/c, eerst maar eens een paar dagen zo draaien. Alleen die temperatuur waardes die de sensors geven, hoe betrouwbaar zijn die en wie is wie? In mijn bios zie ik 2 waardes voor de cpu en system, Sisoft en MBM geven er 3 aan. Over de CPU is iedereen het wel eens, 40graden, maar Sisoft zegt 32 graden voor PSU (antec 480) en 22 graden voor system.
Tja, dat heb ik ook ineens, errug vreemd.Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 23:21:
Tja dat heb ik nog niet geprobeert.... Ik heb nu weer in 1x last van het volgende:
Ik heb na een paar verotte epoxen nu eindelijk een goeie (Ultra FSB400
Hij draait al 10 dagen foutloos op 12x200 (XP2400+)bij een vcore van 1.9
agpvolt op 1.6
andere voltages weet ik ff niet, ik zit nu op mijn werk.
geheugen is 2x256 Mb samsung PC3200
Alles ging goed en sinds eergisteren heb ik ook ineens last van dit verschijnsel.
Als er iemand hier een oorzaak voor kan bedenken, roept u dan maar
[ Voor 10% gewijzigd door Bornin op 13-06-2003 14:31 ]
Non taken
Verwijderd
maar het idee van een fannetje dr op is goed? allleen dan een grotere?pierre-oord schreef op 13 June 2003 @ 09:58:
[...]
Nee, want je bedekt alsnog niet de hele nb met een headsink.
Nee, ik bedoel de sink zelf. Je northbridge is groter als de heatsink. Dus je koelt de heatsink nu wel, alleen die koelt maar een deel van de northbridge. Op 8rdafaq.com is ook wat daarover te lezen geloof ik. Of kijk eens op je eigen bord (of heb je die niet?)Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 12:45:
[...]
maar het idee van een fannetje dr op is goed? allleen dan een grotere?
Verwijderd
oww zo....ik dacht dat je bedoelde dat de fan de hele heatsink niet koelde.....pierre-oord schreef op 13 June 2003 @ 14:41:
[...]
Nee, ik bedoel de sink zelf. Je northbridge is groter als de heatsink. Dus je koelt de heatsink nu wel, alleen die koelt maar een deel van de northbridge. Op 8rdafaq.com is ook wat daarover te lezen geloof ik. Of kijk eens op je eigen bord (of heb je die niet?)
Verwijderd
ik heb dat geprobeerd maar nog steeds gezelfde heb hem ook op 1,7 en 1,8 geprobeerd maar ook dan niks...whizz666 schreef op 12 June 2003 @ 05:52:
[...]
Heb je geprobeerd om het agp-voltage te verhogen? Zet um eens op 1.6 volt ofzo.
Verwijderd
Waar baseer je dat op? Uit de reactie van MISPA51 kan ik concluderen dat de vraag toch niet zo loos was.Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 21:17:
[...]
Wat is dit voor een loze opmerking? Je roept maar wat....
Nee, jij bent lekker behulpzaam met je misplaatste opmerking.
Ik heb ook een RDA3+ en herken de problemen die MISPA51 heeft, maar dan alleen tijdens overclocken. Vandaar mijn vraag.
Ik heb deze problemen verholpen door de AGP te verhogen naar 1.6v (bevriezen beeld windowsxp) en de chipset voltage verhogen (naar zwart gaan beeld) naar 1.8 en later 2.0v.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 00:31 ]
Verwijderd
Kijk het is een bekent probleem... kan iemand helpen aub!!!!!!!!whizz666 schreef op 13 juni 2003 @ 12:17:
[...]
Tja, dat heb ik ook ineens, errug vreemd.
Ik heb na een paar verotte epoxen nu eindelijk een goeie (Ultra FSB400)
Hij draait al 10 dagen foutloos op 12x200 (XP2400+)bij een vcore van 1.9
agpvolt op 1.6
andere voltages weet ik ff niet, ik zit nu op mijn werk.
geheugen is 2x256 Mb samsung PC3200
Alles ging goed en sinds eergisteren heb ik ook ineens last van dit verschijnsel.
Als er iemand hier een oorzaak voor kan bedenken, roept u dan maar
Heb je het al opgelost whizz666?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 11:31 ]
uhm, nee, Ik vraag me af of het misschien de voeding zou kunnen zijn.
Dit zijn mijn waardes :
+3.3 = 2.6
+5.0= 4.97
+12= 12
-12 = -12.9
-5 = -5.9
Ik heb zelf geen idee wat die voltages precies moeten zijn maar als iemand hier iets vreemds in ziet, roept u dan maar.
Ik vindt zelf de 3.3 wat aan de lage kant maar ik weet niet hoeveel invloed dat heeft op je systeem
[ Voor 14% gewijzigd door Bornin op 14-06-2003 12:26 ]
Non taken
Die 3.3 zou wat te laag zijn, maar ik denk dat je dit met motherboard monitor hebt gemeten. Ik geloof dat dat je Vmem iswhizz666 schreef op 14 June 2003 @ 12:26:
[...]
uhm, nee, Ik vraag me af of het misschien de voeding zou kunnen zijn.
Dit zijn mijn waardes :
+3.3 = 2.6
+5.0= 4.97
+12= 12
-12 = -12.9
-5 = -5.9
Ik heb zelf geen idee wat die voltages precies moeten zijn maar als iemand hier iets vreemds in ziet, roept u dan maar.
Ik vindt zelf de 3.3 wat aan de lage kant maar ik weet niet hoeveel invloed dat heeft op je systeem
Verwijderd
Ik kan bij jou en whizz666 niet ontdekken hoe hoog jullie de Vdimm en VDD hebben gezet in de bios. Met de problemen die jullie hebben zal je voor stabiliteit die ook moeten verhogen of de fsb verlagen. Ik heb zelf een 1700+ met een Vcore 2,2v, Vdimm 2,9v, Vagp 1,6v en Vdd 2,0v. Met deze instelling kan ik het maximale uit de processor halen op lucht. De verhoging van de agp was nodig om vastlopers in windows te voorkomen, de verhoging van de vdd voorkomt een vastloper met zwart scherm.Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 11:27:
[...]
Kijk het is een bekent probleem... kan iemand helpen aub!!!!!!!!
Heb je het al opgelost whizz666?
Heb hier 2 Epox 8rda3+ bordjes gekocht in 2 verschillende winkels.
Wat blijkt bij het opennnen dat ik één reviesie 1.0 heb en het andere een reviesie 1.1 is.
Op het eeste zicht is er alleen zichtbaar verschil in de tempsensor in soket 426.
Bij de rev 1 is dat een kleine sensor vast op het mobo en bij rev.1.1 is dat een verlengde versie ,meer een doorzichtig plastieken printje waarbij de sensor zelf bijna tot tegen de onderkant van de processor moet raken denk ik.
Ander zichtbaar verschil is de kleur van de condensators net naast de cpu soket,
V1 zijn een soort paarse en r 1.1 zijn de alom bekende groene condensators?bijde lijken wel dezelfde waarde's te hebben.
Eentje moet voor een upgrade bij mezelf dienen ,het andere voor een colege die ook hetzelfde dan ik wou upgraden ,dus ik kan nu kiezen
welk ik hou voor mezelf.
Mijn vraag dus ,zijn er nog interne veranderingen doorgevoerd tussen deze 2 reviesies of zijn er mischien die wat probs ondervinden met rev 1 bordjes die je niet meer hebt met rev 1.1 bordjes bvb.
Of zijn de bevindingen gewoon over het algemeen beter met revisie 1 en is de reviesie 1.1 gewoon eentje waar somige componenten door goedkopere vervangen zijn om productie kosten te verminderen of zo.
Ps :de bios versies zijn blijkbaar gelijk , ,dat zijn bijde AF 1 plakkertjes die er ophangen .
Wat blijkt bij het opennnen dat ik één reviesie 1.0 heb en het andere een reviesie 1.1 is.
Op het eeste zicht is er alleen zichtbaar verschil in de tempsensor in soket 426.
Bij de rev 1 is dat een kleine sensor vast op het mobo en bij rev.1.1 is dat een verlengde versie ,meer een doorzichtig plastieken printje waarbij de sensor zelf bijna tot tegen de onderkant van de processor moet raken denk ik.
Ander zichtbaar verschil is de kleur van de condensators net naast de cpu soket,
V1 zijn een soort paarse en r 1.1 zijn de alom bekende groene condensators?bijde lijken wel dezelfde waarde's te hebben.
Eentje moet voor een upgrade bij mezelf dienen ,het andere voor een colege die ook hetzelfde dan ik wou upgraden ,dus ik kan nu kiezen
Mijn vraag dus ,zijn er nog interne veranderingen doorgevoerd tussen deze 2 reviesies of zijn er mischien die wat probs ondervinden met rev 1 bordjes die je niet meer hebt met rev 1.1 bordjes bvb.
Of zijn de bevindingen gewoon over het algemeen beter met revisie 1 en is de reviesie 1.1 gewoon eentje waar somige componenten door goedkopere vervangen zijn om productie kosten te verminderen of zo.
Ps :de bios versies zijn blijkbaar gelijk , ,dat zijn bijde AF 1 plakkertjes die er ophangen .
Hoezo kreeg je vastlopers in windows? Je AGP bus blijft op standaard snelheid lopen, dusVerwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 14:07:
[...]
Ik kan bij jou en whizz666 niet ontdekken hoe hoog jullie de Vdimm en VDD hebben gezet in de bios. Met de problemen die jullie hebben zal je voor stabiliteit die ook moeten verhogen of de fsb verlagen. Ik heb zelf een 1700+ met een Vcore 2,2v, Vdimm 2,9v, Vagp 1,6v en Vdd 2,0v. Met deze instelling kan ik het maximale uit de processor halen op lucht. De verhoging van de agp was nodig om vastlopers in windows te voorkomen, de verhoging van de vdd voorkomt een vastloper met zwart scherm.
In nieuwere versies zijn eigenlijk altijd dingen verbeterd, denk maar aan de eerste bordjes die GF4 niet leuk vonden kwa plaats die ze innamen. Ik zou voor rev. 1.1 gaanSmollys schreef op 14 June 2003 @ 14:25:
Heb hier 2 Epox 8rda3+ bordjes gekocht in 2 verschillende winkels.
Eentje moet voor een upgrade bij mezelf dienen ,het andere voor een colege die ook hetzelfde dan ik wou upgraden ,dus ik kan nu kiezenwelk ik hou voor mezelf.
Verwijderd
Een Nforce2 EPoX Bordje (socket vertikaal) met een zalman 6000Cu, kan dit voor problemen zorgen, beter gezegd past dit? of is er een kans dat de koeler de voeding elkaar in de weg gaan zitten? Ik ga namelijk een EP-8RDA3+ bestellen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
Ik ben sinds kort eigenaar van een Epox 8RDA3+ moederbord. Ik heb er een 2800+ processor opsteken, 2*512Mb DDR-RAM (OEM), een Radeon 9700 van Club 3D, een Volcano 7+ en een Enermax voeding van 350W. Maar ik heb een probleem...
Na de derde dag bleef plots men pc hangen, ik had beeld maar kon niks meer doen. Ik reset de pc en men mobo begint te piepen. Na alles te hebben geelimineerd ben ik tot de conclusie gekomen dat het probleem ligt aan men Radeon 9700. Vooraleer ik die ga terugbrengen wou ik weten of er mischien een instelling verkeerd is ofzo in de Bios, want de eerste 3 dagen heeft die perfect gewerkt. Hieronder zal ik enkele Voltage's posten, ik snap er niet veel van maar mischien dat jullie kunnen helpen??
Vdd: 1.632 V
Vcore: 1.648 V
Vdimm: 2.608 V
+5V: 5.08 V
+12V: 12.038 V
Vagp: 1.536 V
-5V: -5.3 V
Vbat: 3.184 V
5VSB: 5.066V
Alvast bedankt !
Na de derde dag bleef plots men pc hangen, ik had beeld maar kon niks meer doen. Ik reset de pc en men mobo begint te piepen. Na alles te hebben geelimineerd ben ik tot de conclusie gekomen dat het probleem ligt aan men Radeon 9700. Vooraleer ik die ga terugbrengen wou ik weten of er mischien een instelling verkeerd is ofzo in de Bios, want de eerste 3 dagen heeft die perfect gewerkt. Hieronder zal ik enkele Voltage's posten, ik snap er niet veel van maar mischien dat jullie kunnen helpen??
Alvast bedankt !
Dat past.Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 16:32:
Een Nforce2 EPoX Bordje (socket vertikaal) met een zalman 6000Cu, kan dit voor problemen zorgen, beter gezegd past dit? of is er een kans dat de koeler de voeding elkaar in de weg gaan zitten? Ik ga namelijk een EP-8RDA3+ bestellen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Non taken
Na ja ,aangezien ik een post of 4 hoger vermeld had naar de verschillende reviesies van de 8rda3+ reviesies 1.0 en 1.1 ,heb ik maar effe goed getest of er verschil in de 2 bordjes zit .
Die 1.0 reviesie had ik al in men pc voor een weekje of 2(bijna) en werkt goed eerlijk gezegt met 2 X 256 mb pc 3200 twinmos twinmos geheugen tot 205 mhz fsb synchroom.
Steek ik die reviesie 1.1 er in en werkt blijkbaar net hetzelfde met enig verschil dat één van mijn 2 latjes pc3200 tot 221 mhz fsb gaat (het andere maar tot 107 mhz)
Bijde samen komen in dual mode maar net gelijk op 205 mhz op de bijde reviesies .
Enkel op de 1.1 vesie steekt er één latje boven uit ,
Veel zal het dus niet uitmaken welke versie je hebt en de temp is op rev1.1 als het klopt een 2° lager (gewoon een nieuwe montage van je koeler kan hiervoor al de oorzaak zijn natuurlijk
)
Maar hou die 1.1 reviesie gewoon voor mezelf (egoistiche modus een beetje
)en die 1.0 gaat verder door
Zou niet echt weten waarom maar 1.1 klinkt beter dan 1.0 .
Verdere verschillen kan ik niet vinden of zien ,ben van bijde tevreden.
Heb gekozen voor de 8rda3+ voor de serial ata raid controller aan boord tegenover de 8rda+ en de 400 mhz fsb ,en dat doet dit bordje zonder mopperen .
Ik ga men huidige HD dus vervangen door 2 sata schijven in raid als het goed zit ,vraagje dus aan wie zo een setup dus al heeft of dat werkt zoals je verwacht of gaan we om problemen vragen met sata raid ?
Over sata raid vind je nog maar wijnig info btw.
Heeft iemand hier al sata in raid draaien en heeft er een opmeking over te maken ?
Ik wil normaal mijn huidige 40 gig vervangen door een grotere en dus wou ik die sata echt wel gaan benutten met 2 schijven maar is dit wel verstandig?
Die 1.0 reviesie had ik al in men pc voor een weekje of 2(bijna) en werkt goed eerlijk gezegt met 2 X 256 mb pc 3200 twinmos twinmos geheugen tot 205 mhz fsb synchroom.
Steek ik die reviesie 1.1 er in en werkt blijkbaar net hetzelfde met enig verschil dat één van mijn 2 latjes pc3200 tot 221 mhz fsb gaat (het andere maar tot 107 mhz)
Bijde samen komen in dual mode maar net gelijk op 205 mhz op de bijde reviesies .
Enkel op de 1.1 vesie steekt er één latje boven uit ,
Veel zal het dus niet uitmaken welke versie je hebt en de temp is op rev1.1 als het klopt een 2° lager (gewoon een nieuwe montage van je koeler kan hiervoor al de oorzaak zijn natuurlijk
Maar hou die 1.1 reviesie gewoon voor mezelf (egoistiche modus een beetje
Zou niet echt weten waarom maar 1.1 klinkt beter dan 1.0 .
Verdere verschillen kan ik niet vinden of zien ,ben van bijde tevreden.
Heb gekozen voor de 8rda3+ voor de serial ata raid controller aan boord tegenover de 8rda+ en de 400 mhz fsb ,en dat doet dit bordje zonder mopperen .
Ik ga men huidige HD dus vervangen door 2 sata schijven in raid als het goed zit ,vraagje dus aan wie zo een setup dus al heeft of dat werkt zoals je verwacht of gaan we om problemen vragen met sata raid ?
Over sata raid vind je nog maar wijnig info btw.
Heeft iemand hier al sata in raid draaien en heeft er een opmeking over te maken ?
Ik wil normaal mijn huidige 40 gig vervangen door een grotere en dus wou ik die sata echt wel gaan benutten met 2 schijven maar is dit wel verstandig?
die voltages zien er netjes uit.Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 18:20:
Ik ben sinds kort eigenaar van een Epox 8RDA3+ moederbord. Ik heb er een 2800+ processor opsteken, 2*512Mb DDR-RAM (OEM), een Radeon 9700 van Club 3D, een Volcano 7+ en een Enermax voeding van 350W. Maar ik heb een probleem...
Alvast bedankt !
die zou ik ook wel willen hebben.
zijn deze votages gemeten door USDM? en is dit terwijl je pc (vrijwel) niks doet? (idle)
dan zou je nog ff kunnen proberen te kijken of deze voltages stabiel zijn.
gewoon simpelweg een minuut of 5 je voltages in de gaten blijven houden. (wel ff USDM op 1seconde interval zetten, dan kun je het meeste goed bekijken.)
en heb je die stroom connector goed aangesloten op je radeon?
verder ben ik benieuwd hoe dat piepen klinkt (een sirene of een semafoon) en of je ook de error-code die op je moederbord wordt weergegeven kunt zien. (en posten)
die kun je tussen de connectors voor je floppy-drive en de connectors van je hardeschijven/cd-rom speler goed aflezen door die licht-gevende diagnostische led. (rechts-onder op je moederbord te zien, kijk maar, je zal zien dat het wel op valt.
offtopic:
hmmm, ik zie nu dat ik ut wel heel "helpdeskerig" uitgelegd heb, sorry hoor maar dat krijg je als je zeer regelmatig gebelt wordt voor vragen of problemen met pc's en je soms (eerlijk waar) te horen krijgt "wat is shift?" en waat zit dat dan?
hmmm, ik zie nu dat ik ut wel heel "helpdeskerig" uitgelegd heb, sorry hoor maar dat krijg je als je zeer regelmatig gebelt wordt voor vragen of problemen met pc's en je soms (eerlijk waar) te horen krijgt "wat is shift?" en waat zit dat dan?
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Verwijderd
Die voltage's zijn dus idd in IDLE en zijn gemeten met USDM...
Het alarm klonk dus als een sirene (ambulance-achti, tutatuta)
Die stroom connector zat goed maar ben de error-code vergeten, ik zal morgen (dan heb ik meer tijd) eens die videokaart er opnieuw insteken en kijken, maar nu was ik aan het denken dat het mischien een bios instelling was? Bijv. Die AGP Aperture Size, op hoeveel moet die staan? Ik had gehoord dat ge 1/4de van u RAM moest nemen hiervoor, dus heb ik die ingesteld op 256MB??
Het alarm klonk dus als een sirene (ambulance-achti, tutatuta)
Die stroom connector zat goed maar ben de error-code vergeten, ik zal morgen (dan heb ik meer tijd) eens die videokaart er opnieuw insteken en kijken, maar nu was ik aan het denken dat het mischien een bios instelling was? Bijv. Die AGP Aperture Size, op hoeveel moet die staan? Ik had gehoord dat ge 1/4de van u RAM moest nemen hiervoor, dus heb ik die ingesteld op 256MB??
Voltage mod @ mosfets op Epox 8rda+ heeft goed effect!
Ik heb op 3 mosfets waarop de 5v binnenkomt op mijn Epox 8rda+ rev 1.1 een mod gedaan om de 5 volt weer op normale waardes te hebben.
Situatie zonder mod:
mp 11 * 211fsb = 2321 Mhz @ 2,125 volt.
Idle 5 volt: 4,704
Stress 5 volt: 4,515
mp 7 * 211fsb = 1477 Mhz @ 1,6 volt (standaard).
Idle 5 volt: 4,892
Stress 5 volt: 4,838
Situatie met mod:
Idle 5 volt: nog niet getest, eerst artic silver adhesive voor sinks nodig
Stress 5 volt: nog niet getest, eerst artic silver adhesive voor sinks nodig
Idle 5 volt: 4,945
Stress 5 volt: 4,919
Te zien is duidelijk dat er een verschil van 0,081 volt is bij stressed zonder OC door de mod. Het idle voltage scheelt daar maar 0,053 volt. Het lijkt er dus op dat het mobo is gebouwd voor een standaard Vcore, hoe hoger je gaat hoe groter het verschil dus ook wordt met mod. Ik zit op 2,125 volt (nog niet precies afgesteld, maar kwaad kan het niet) en daar zal denk ik nog een groter verschil merkbaar worden.
Dat houden jullie tegoed, ik moet nog even heatsinks op die mosfets zetten. Op mijn oude Epox 8k3ae bordje (kt333) is namelijk al eens een mosfet ontploft die 2,2 volt niet liev vond zonder sinks..... Deze 8rda houd ik liever zo...
Mijn mem draait op een voltage van 2,9 volt. Ook dat zal misschien iets uitmaken voor mensen die hun voltages vergelijken met mij.
Ik heb op 3 mosfets waarop de 5v binnenkomt op mijn Epox 8rda+ rev 1.1 een mod gedaan om de 5 volt weer op normale waardes te hebben.
Situatie zonder mod:
Idle 5 volt: 4,704
Stress 5 volt: 4,515
Idle 5 volt: 4,892
Stress 5 volt: 4,838
Situatie met mod:
Idle 5 volt: nog niet getest, eerst artic silver adhesive voor sinks nodig
Stress 5 volt: nog niet getest, eerst artic silver adhesive voor sinks nodig
Idle 5 volt: 4,945
Stress 5 volt: 4,919
Te zien is duidelijk dat er een verschil van 0,081 volt is bij stressed zonder OC door de mod. Het idle voltage scheelt daar maar 0,053 volt. Het lijkt er dus op dat het mobo is gebouwd voor een standaard Vcore, hoe hoger je gaat hoe groter het verschil dus ook wordt met mod. Ik zit op 2,125 volt (nog niet precies afgesteld, maar kwaad kan het niet) en daar zal denk ik nog een groter verschil merkbaar worden.
Dat houden jullie tegoed, ik moet nog even heatsinks op die mosfets zetten. Op mijn oude Epox 8k3ae bordje (kt333) is namelijk al eens een mosfet ontploft die 2,2 volt niet liev vond zonder sinks..... Deze 8rda houd ik liever zo...
Mijn mem draait op een voltage van 2,9 volt. Ook dat zal misschien iets uitmaken voor mensen die hun voltages vergelijken met mij.
Verwijderd
pierre dan heb ik hem @ 11x211 liever stressed als idle, want idle is je V dan wel heel laag boot hij nog wel 
pierre ik denk dat vele wel pics willen zien, maak is ben zelf namelijk ook wel benieuwd
pierre ik denk dat vele wel pics willen zien, maak is ben zelf namelijk ook wel benieuwd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 19:35 ]
Verwijderd

Nie slecht op vdd van 1.55v he
watercooled northbridge, epox northbridge heatsink op de southbridge gemod & heatsinkskes op de mosfets.
M'n Ti4600 is jammergenoeg gesneuveld
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 18:18 ]
LOL ik heb ook liever idle als je zo kijktVerwijderd schreef op 15 June 2003 @ 17:57:
pierre dan heb ik hem @ 11x211 liever stressed als idle, want idle is je V dan wel heel laag boot hij nog wel
uuu, ja heel leukVerwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 18:17:
[afbeelding]
Nie slecht op vdd van 1.55v he
watercooled northbridge, epox northbridge heatsink op de southbridge gemod & heatsinkskes op de mosfets.
M'n Ti4600 is jammergenoeg gesneuveldWel nog in garantie, zullen zien wat ze zeggen he...
Dual channel of niet? Helemaal stabiel? mem timings
Zeg, kan ik de northbridge van mijn Epox 8rda3+ lappen met behulp van de polijstschijf op mijn dremel?
Bij de dremel zit ook een houdertje (dat gebruikt wordt bij het snijden van glas) waarmee ik ervoor kan zorgen dat de schijf altijd vlak op de chip rust.
@thamar: waarmee heb je de heatsinks op de mosfets bevestigd?
Bij de dremel zit ook een houdertje (dat gebruikt wordt bij het snijden van glas) waarmee ik ervoor kan zorgen dat de schijf altijd vlak op de chip rust.
[ Voor 12% gewijzigd door mark_vs op 16-06-2003 19:30 ]
ik krijg net een nieuwe 8RDA+ binnen hiero een Ultra400 edition, met de volgende northbridge:

klopt het dat dit de nieuwe chip is

Ik zou gewoon de koeler die je op je nb zet goed polijsten als je je nb zelf gaat polijsten schiet je niet echt veel mee op en je bent ja garantie zeker kwijt, die koeling op de mosfets kun je het beste met thermal adhesive of iets wat erop lijkt vastplakkenmark_vs schreef op 16 juni 2003 @ 19:29:
Zeg, kan ik de northbridge van mijn Epox 8rda3+ lappen met behulp van de polijstschijf op mijn dremel?
als ik het me goed herinner is dat dezelfde chip die ik onder de koeler van mijn 8rda3+ vond dus een ultra 400 versieUnagi schreef op 16 juni 2003 @ 19:36:
ik krijg net een nieuwe 8RDA+ binnen hiero een Ultra400 edition, met de volgende northbridge:
[afbeelding]
[ Voor 46% gewijzigd door Fanatic_FS op 16-06-2003 20:04 ]
Ben nu al een paar dagen aan het zoeken, maar kan mijn antwoord niet vinden, misschien dat ik ergens overheen heb gelezen, zoja sorry, maar kom alleen maar postings tegen van mensen die zich hetzelfde afvragen.
Heb een Epox 8rda3+, weet iemand waar de sensors zitten waar de temperatuur van uit gelezen worden? De bios geeft 2 sensors, 1 voor de cpu en 1 voor de system, MBM geeft me er 3, (winbound 3) als ook Sisoft Sandra.
Bios zegt 42 voor de cpu en 33 voor het systeem, Sandra zegt 21 voor de Mobo en 33 voor de PSU, cpu geven ze mekaar gelijk.
Hoe zet het nu en wordt de interne diode uitgelezen voor de cpu of de sensor onder de socket??
Heb een Epox 8rda3+, weet iemand waar de sensors zitten waar de temperatuur van uit gelezen worden? De bios geeft 2 sensors, 1 voor de cpu en 1 voor de system, MBM geeft me er 3, (winbound 3) als ook Sisoft Sandra.
Bios zegt 42 voor de cpu en 33 voor het systeem, Sandra zegt 21 voor de Mobo en 33 voor de PSU, cpu geven ze mekaar gelijk.
Hoe zet het nu en wordt de interne diode uitgelezen voor de cpu of de sensor onder de socket??
Weet of beter gezegt ,wist het ook niet zeker,maar ik denk dat als je een cpu met ingebouwde sensor hebt dat hij die gebruikt,en heb je een cpu zonder dan leest hij uit van de sensor op het mobo denk ik.Rhodan schreef op 16 June 2003 @ 22:11:
Ben nu al een paar dagen aan het zoeken, maar kan mijn antwoord niet vinden, misschien dat ik ergens overheen heb gelezen, zoja sorry, maar kom alleen maar postings tegen van mensen die zich hetzelfde afvragen.
Aangezien ik een 8rda3 + reviesie 1.1 heb nu zit daar een sensor in de soket met een verlengde voeler (is een dun plastieken soort printje )
Maar heb dit voledig plat geplooit en isolatie in de soket gestoken ,en geeft nog gewoon de temp als voorheen weer.
Dus denk ik dat dat ding in de soket gewoon niet gebruikt wordt en de temp gewoon uit de cpu zelf wordt uigelezen kan ik zo concluderen.
Verwijderd
Leg jij mij dan eens uit wat het AGP voltage in godsnaam daarmee te maken kan hebben?Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 00:13:
[...]
Waar baseer je dat op? Uit de reactie van MISPA51 kan ik concluderen dat de vraag toch niet zo loos was.
Nee, jij bent lekker behulpzaam met je misplaatste opmerking.
Ik heb ook een RDA3+ en herken de problemen die MISPA51 heeft, maar dan alleen tijdens overclocken. Vandaar mijn vraag.
Ik heb deze problemen verholpen door de AGP te verhogen naar 1.6v (bevriezen beeld windowsxp) en de chipset voltage verhogen (naar zwart gaan beeld) naar 1.8 en later 2.0v.
Verwijderd
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Smokie_DB schreef op 11 June 2003 @ 23:34:
zodra ik mijn pc aanzet valt hij gelijk uit, maar het ledje van power-on blijft branden maar ik heb dus totaal geen beeld, dus ik heb maar een andere videokaart gepakt (geforce 2 mx 400) en die werkt gewoon wel, geen enkel probleem
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Denk je nou serieus mr_mo7 dat het bovenstaande te maken heeft met het AGP voltage?
Ik was vergeten waarop ik had gepost. Maar als jij beweert dat ik een misplaatste opmerking maak over het bovenstaande, als iemand daarop reageert met de reply: Heb je geprobeerd om het agp-voltage te verhogen? Zet um eens op 1.6 volt ofzo.
Door mensen die er werkelijk niets van af weten en maar wat roepen, worden heel veel tweakers die zoeken naar hardware/configuratie fouten op het verkeerde been gebracht. En ik wilde met mijn reply zeggen dat hij niet naar die lose opmerking van Wizzz666 moest kijken, omdat het dikke bullshit is.
Zulke problemen verhelp je niet door je AGP voltage 0,1V op te schroeven. Ik mag hopen dat jij dit ook wel weet.
--------------------------------------------------------------------------------
Smokie_DB schreef op 11 June 2003 @ 23:34:
zodra ik mijn pc aanzet valt hij gelijk uit, maar het ledje van power-on blijft branden maar ik heb dus totaal geen beeld, dus ik heb maar een andere videokaart gepakt (geforce 2 mx 400) en die werkt gewoon wel, geen enkel probleem
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Denk je nou serieus mr_mo7 dat het bovenstaande te maken heeft met het AGP voltage?
Ik was vergeten waarop ik had gepost. Maar als jij beweert dat ik een misplaatste opmerking maak over het bovenstaande, als iemand daarop reageert met de reply: Heb je geprobeerd om het agp-voltage te verhogen? Zet um eens op 1.6 volt ofzo.
Door mensen die er werkelijk niets van af weten en maar wat roepen, worden heel veel tweakers die zoeken naar hardware/configuratie fouten op het verkeerde been gebracht. En ik wilde met mijn reply zeggen dat hij niet naar die lose opmerking van Wizzz666 moest kijken, omdat het dikke bullshit is.
Zulke problemen verhelp je niet door je AGP voltage 0,1V op te schroeven. Ik mag hopen dat jij dit ook wel weet.
Als jij het allemaal zo goed denkt te weten, waarom verhelp je zijn probleem dan niet even gauw?Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 23:21:
quote:
Die gezellige reply van jou was trouwens geen reactie op mijn post, kijk maar eens wie je precies gequote hebt.
Mensen, voor al jullie problemen kun je bij nostra terecht, het orakel van gOt
[ Voor 4% gewijzigd door Bornin op 17-06-2003 05:58 ]
Non taken
Verwijderd
Gewoon met die 2 componenten lijm die je bij een Zalman bijgeleverd krijgt, does the job just fine.
Ik heb ook die nieuwe revisie northbridge op m'n 8rda+. Loopt wel lekker moet'k zeggen
Ik heb ook die nieuwe revisie northbridge op m'n 8rda+. Loopt wel lekker moet'k zeggen
Ik kan me wel vinden bij Nostra hoor...
Wat heeft het AGP voltage nou te maken met je OC? Misschien als je je AGP clock hoger zet ofzo
Ik heb het ff geprobeerd, maar mijn bordje wil geen Mhz hoger clocken hoor, 0,2 verhoogd....
Ik vraag me af waar het eigenlijk voor dient. Trouwens, het verhogen van je AGP bus heeft geen zin. Mijn GF4mx440 wil nog gewoon op 100mhz AGP lopen, maar ik had toen 8 3dmark puntjes meer ofzo. Gewoon een foutmarge dus.... dus ach, waarom zou je het willen verhogen
Trouwens, hoop vanavond pics te hebben van die mod, kan iedereen het tenminste eenvoudig nadoen
Heb er wel een punt van soldeerbout helemaal voor moeten platvijlen trouwens, van schuin solderen lukt niet (tenminste niet als je het mobo in je chieftec matrix bigtower laat zitten
) dus moest met punt dat beetje klein oppervlak heeft standaard. Had dus nog oude Weller liggen ffies punt wat aangepast
Wat heeft het AGP voltage nou te maken met je OC? Misschien als je je AGP clock hoger zet ofzo
Ik heb het ff geprobeerd, maar mijn bordje wil geen Mhz hoger clocken hoor, 0,2 verhoogd....
Ik vraag me af waar het eigenlijk voor dient. Trouwens, het verhogen van je AGP bus heeft geen zin. Mijn GF4mx440 wil nog gewoon op 100mhz AGP lopen, maar ik had toen 8 3dmark puntjes meer ofzo. Gewoon een foutmarge dus.... dus ach, waarom zou je het willen verhogen
Trouwens, hoop vanavond pics te hebben van die mod, kan iedereen het tenminste eenvoudig nadoen
Verwijderd
Ik ben niet helderziend, dus kan hem ook niet exact zeggen wat er aan de hand is. Het probleem dat hij heeft is, kun je in ieder geval niet met een verhoging van het AGP voltage verhelpen.whizz666 schreef op 17 juni 2003 @ 05:49:
[...]
Als jij het allemaal zo goed denkt te weten, waarom verhelp je zijn probleem dan niet even gauw?Zo loos is die opmerking niet want, als ik namelijk mijn agp volt niet verhoog kan ik een fsb van 200 wel vergeten want dan heb ik ook steeds zwart scherm. Als je dit topic even goed leest zul je zien dat ik de niet de enige ben, en wat kan het voor kwaad om het te proberen, niet geschoten...............
Die gezellige reply van jou was trouwens geen reactie op mijn post, kijk maar eens wie je precies gequote hebt.
Mensen, voor al jullie problemen kun je bij nostra terecht, het orakel van gOt
Het is of de combinatie van de videokaart met je mobo dat niet wil. Hier voor zou een biosupdate misschien kunnen helpen.
En anders zou het je voeding kunnen zijn. Maar dit betwijfel ik, omdat hij wel goed werkt met een Gf2mx. Een radeon9000 vraagt nou niet dermate zoveel vermogen dat een voeding die een Gf2mx aan kan meteen over zijn nek gaat.
Het heeft in ieder geval NIETS met AGP voltage te maken Wizzz666. Jij hebt het over als je aan het overklokken bent met hoge FSB, de pc waar het over gaat heeft nog niet eens fatsoenlijk geboot met die radeon9000. Tot nu toe heb ik van jou alleen nog maar loze opmerkingen gehoord Wizzz666, ik hoop dat je ook nog een keer met iets fatsoenlijks komt. En niet zomaar wat gaan roepen.
Weet iemand misschien hoeveel watt de Norhtbridge van de 8rda+ ongeveer verstookt, als je hem 1,9 volt geeft?
Dit, omdat pelt's niet meer zo heel veel kosten
en ik me gewoon eens afvroeg als ik straks m'n 5.1 setje heb gekocht of dat nog een leuke uitgave is voor een nieuwe videokaart
Dit, omdat pelt's niet meer zo heel veel kosten
Ja, ik heb hem ook, een paar pagina's terugUnagi schreef op 16 June 2003 @ 19:36:
[afbeelding]
Jammer alleen dat er nog geen extra volt op de nortbridge gezet kan worden zonder VDD.
Verwijderd
Een kleine pelt van 40Watt is al ruim voldoende...pierre-oord schreef op 17 June 2003 @ 12:01:
Weet iemand misschien hoeveel watt de Norhtbridge van de 8rda+ ongeveer verstookt, als je hem 1,9 volt geeft?
Dit, omdat pelt's niet meer zo heel veel kostenen ik me gewoon eens afvroeg als ik straks m'n 5.1 setje heb gekocht of dat nog een leuke uitgave is voor een nieuwe videokaart
Ik weet niet hoeveel een NB verstookt, maar het is in ieder geval heel weinig...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 15:34 ]
Verwijderd
NoStra, in mijn eerste post over de verhoging van agp voltage reageerde ik op de post van Mispa51. Mispa51 heeft een RDA3+, AMD2700+, Radeon9700Pro bij een FSB200 liep windows vast. In het bericht stond verder dat de Vcore was verhoogd. Omdat ik een soortgelijke configuratie heb, reageerde ik.Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 23:21:
quote:
..Denk je nou serieus mr_mo7 dat het bovenstaande te maken heeft met het AGP voltage?
Ik herken de problemen en ik heb echt de AGP voltage 0,1v moeten verhogen om voorbij fsb200 te komen zonder vastlopers in windows. In theorie heeft het verhogen van de agp voltage alleen te maken met meer mhz'en, ik weet het. Maar als je verder kijkt dan je neus lang is, open staat voor meningen van anderen, door te zoeken bij google kan je zien dat er voldoende artikelen te vinden zijn die bevestigen dat de verhoging van de agp-voltage de stabiliteit kan verhogen.
Ik probeer alleen mijn eigen ervaring met de epox rda3+ te delen, niet meer niet minder.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 16:51 ]
hoeveel fsb haal jij? ik heb hier 1 reepje 512Mb Corsair PC3500, haalde 200mhz 2-2-2-2-1 op m'n oude 8rda+ A3 Nb, en op dees heeftie zelfs moeite met 200Mhz 2-2-2-5-1Kickname schreef op 17 June 2003 @ 14:43:
[...]
Ja, ik heb hem ook, een paar pagina's terug![]()
Jammer alleen dat er nog geen extra volt op de nortbridge gezet kan worden zonder VDD.
AGP voltage helpt wanneer bijv 3dmark ineens naar desktop of zo knalt,
bij het draaien van 3d moet hij voldoende voltage krijgen van de agp bus anders is hij niet stabiel.
maar voor de 8rda(3)+ is 1.5v blijkbaar genoeg, ook bij overclocken.
wanneer je problemen hebt met het bovengenoemde verschijnsel, kan het verhogen van de agp voltage helpen. dit is mijn ervaring
bij het draaien van 3d moet hij voldoende voltage krijgen van de agp bus anders is hij niet stabiel.
maar voor de 8rda(3)+ is 1.5v blijkbaar genoeg, ook bij overclocken.
wanneer je problemen hebt met het bovengenoemde verschijnsel, kan het verhogen van de agp voltage helpen. dit is mijn ervaring
met 2x256 (ook XMS PC3500) op een mp van 5Unagi schreef op 17 juni 2003 @ 16:20:
[...]
hoeveel fsb haal jij? ik heb hier 1 reepje 512Mb Corsair PC3500, haalde 200mhz 2-2-2-2-1 op m'n oude 8rda+ A3 Nb, en op dees heeftie zelfs moeite met 200Mhz 2-2-2-5-1misschien komt t doordat dit mobo n ander bios heeft, maar ik had verwacht op op z'n minst 210 te kunnen halen

Mijn oude 8RDA+ (A3 northbridge) ging wel over de 210*... misschien wil je proc het niet slikken?
Helpen wat minder strakke timings misschien?
*lage multiplier

Verwijderd
Door Smokie_DB - Wednesday 11 June 2003 23:34
Ik reageerde op het bovenstaande, maar met jou quote er bij. Jij had het ook over AGP voltage verhogen. Heb niet goed gelezen, jij had het namelijk over een heel ander probleem.
Mijn fout, alleen hetgene wat ik dus gezegd heb, geldt dus wel voor Wizz666.
AGP voltage verhogen bij zulk soort problemen is bullshit....
Ik dacht dat het hier over ging.
Volgens mij is er een misverstand Mr_mo7.....whizz666 schreef op 12 June 2003 @ 05:52:
[...]
Heb je geprobeerd om het agp-voltage te verhogen? Zet um eens op 1.6 volt ofzo.
Ik reageerde op het bovenstaande, maar met jou quote er bij. Jij had het ook over AGP voltage verhogen. Heb niet goed gelezen, jij had het namelijk over een heel ander probleem.
Verwijderd
Ik heb het verhaal gelezen, dus als ik het goed begrijp dan moet ik de nieuwste bios update voor m`n mobo hebben, waar kan ik die ergens vandaan plukken? want games met m´n GF2 werkt niet echt helder...
Nostra, WTF is jou probleem, er worden hier wel meer slechte ideeen aangedragen maar moet je die mensen dan gelijk gaan beledigen?Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 18:04:
Net als iedereen neem ik deel aan dit forum om er wat van op te steken en als ik denk dat ik iemand kan helpen dan doe ik dat. Om nou zomaar mensen aan te gaan vallen is een beetje zonde van dit forum denk je niet.
Laten we nu maar weer verdergaan met tweaken, das een stuk leuker als bekvechten.

Non taken
Txs Smollys, heb dezelfde bord en een XP2400+ met zo'n diode. Volgens iemand in de Epox newsgroup zou die alleen de sensor in de socket uilezen en niet de diode.Smollys schreef op 16 June 2003 @ 22:25:
[...]
Weet of beter gezegt ,wist het ook niet zeker,maar ik denk dat als je een cpu met ingebouwde sensor hebt dat hij die gebruikt,en heb je een cpu zonder dan leest hij uit van de sensor op het mobo denk ik.
Aangezien ik een 8rda3 + reviesie 1.1 heb nu zit daar een sensor in de soket met een verlengde voeler (is een dun plastieken soort printje )
Maar heb dit voledig plat geplooit en isolatie in de soket gestoken ,en geeft nog gewoon de temp als voorheen weer.
Dus denk ik dat dat ding in de soket gewoon niet gebruikt wordt en de temp gewoon uit de cpu zelf wordt uigelezen kan ik zo concluderen.
The System Temp is reading a thermistor in the lower left bottom corner of
the mobo.
Oke, dit is duidelijk.
The CPU temp is the thermistor under the CPU socket. The CPU diode
is used exclusively for the emergency power off feature in the board, no
reading from there is available for reporting.
Dit dus niet

Winbond 1 is a "phantom" reading and is actually reading nothing. Winbond 2
is your CPU and Windbond 3 Is your system board temp. EpoxTech over on the
AOA forums confirms that the Winbond 1 is a bogus reading. I chased that for
a week before I read what was going on!
Dit is ook vreemd, maar verklaard wel waarom ik op die sensor kouder temperatuurmetingen krijgt als dat de kamer temperatuur is, met alleen aircooling.

Heel weinig? Heb jij een Nforce2 plank? Ik geloof niet dat dat erg weinig is na een vdd-modjeVerwijderd schreef op 17 June 2003 @ 15:34:
[...]
Een kleine pelt van 40Watt is al ruim voldoende...
Ik weet niet hoeveel een NB verstookt, maar het is in ieder geval heel weinig...
Verwijderd
Jep heb ook een Nforce2, check de sig ....pierre-oord schreef op 18 June 2003 @ 09:35:
[...]
Heel weinig? Heb jij een Nforce2 plank? Ik geloof niet dat dat erg weinig is na een vdd-modjedenk al snel richting radeon processor..
Als een voltmodded NB gekoeld kan worden met een Zalman NB blokje met een 40mm fannetje er op, dan is het idd heel weinig wat zo een ding verbruikt.
Een volmodded radeon die @ hoge speed loopt verbuikt veel meer! Maar een radeon loopt standaard al 100Mhz hoger. Daarna nog overklokken en je zit op 500Mhz met de nieuwste radeons. Dat is heel wat anders als een Nforce2 @ 240Mhz. Een 40Watt pelt werkt gewoon goed op een Nforce2 voltmodded, maar als je het nog beter voor elkaar wil hebben dan moet je voor een 80 watter gaan. Gegarandeerd onder 0 die core!
Verwijderd
Probeer eerst een andere bios. Misschien zit de 8rda3+ in combi met een Radeon 9000 wel met een bug in de orginele bios.Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 19:05:
Ik heb het verhaal gelezen, dus als ik het goed begrijp dan moet ik de nieuwste bios update voor m`n mobo hebben, waar kan ik die ergens vandaan plukken? want games met m´n GF2 werkt niet echt helder...
Dit topic is gesloten.