Het grote EPoX 8RDA/8RGA topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.139 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 17 juni 2003 @ 20:16:
[...]

Nostra, WTF is jou probleem, er worden hier wel meer slechte ideeen aangedragen maar moet je die mensen dan gelijk gaan beledigen?
Net als iedereen neem ik deel aan dit forum om er wat van op te steken en als ik denk dat ik iemand kan helpen dan doe ik dat. Om nou zomaar mensen aan te gaan vallen is een beetje zonde van dit forum denk je niet.

Laten we nu maar weer verdergaan met tweaken, das een stuk leuker als bekvechten. |:(
Ik beledig niemand, geef alleen kritiek. Maargoed, ik zal het bekvechten niet voortzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 10:34:
[...]

Jep heb ook een Nforce2, check de sig ....

Als een voltmodded NB gekoeld kan worden met een Zalman NB blokje met een 40mm fannetje er op, dan is het idd heel weinig wat zo een ding verbruikt.

Een volmodded radeon die @ hoge speed loopt verbuikt veel meer! Maar een radeon loopt standaard al 100Mhz hoger. Daarna nog overklokken en je zit op 500Mhz met de nieuwste radeons. Dat is heel wat anders als een Nforce2 @ 240Mhz. Een 40Watt pelt werkt gewoon goed op een Nforce2 voltmodded, maar als je het nog beter voor elkaar wil hebben dan moet je voor een 80 watter gaan. Gegarandeerd onder 0 die core!
>:) /me pierre-oord weet genoeg

edit: Niet echt het topic ervoor, maar hoe kun je het beste je mobo isoleren?

je kunt prometia troep kopen geloof ik,maar dat is erug duur. Hoe anders? Siliconen kit lijkt me wat minder handig... Moeilijk aanbrengen, veert niet mee zegmaar, is ook erg zuur dus misschien dat het m'n mobo aantast?

Nog ff sparen. Iemand nog een heel goedkope 80-watt pelt liggen ;) mail staat in m'n profile...

[ Voor 22% gewijzigd door pierre-oord op 18-06-2003 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

Kickname schreef op 17 June 2003 @ 17:49:
[...]

met 2x256 (ook XMS PC3500) op een mp van 5 :r 225 MHz, ik denk dat ik hem nu op die MP zelfs hoger kan krijgen omdat ik die 225 probeerde toen hij direct uit de doos kwam..

Mijn oude 8RDA+ (A3 northbridge) ging wel over de 210*... misschien wil je proc het niet slikken?
Helpen wat minder strakke timings misschien?

*lage multiplier :r
ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de proc het niet leuk vindt, t is een 2100+ tbred-b. k heb qua timings al tot 2.5-3-3-7-1 geprobeerd, de corsair standaard timings dus, en zelfs dan lukt meer dan 200 niet :/

edit:
m'n mp had ik overigens teruggegooid naar 10 om fsb te testen

[ Voor 6% gewijzigd door Unagi op 18-06-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[b]whizz666 schreef op 14 June 2003 @ 12:26:

Ik vindt zelf de 3.3 wat aan de lage kant maar ik weet niet hoeveel invloed dat heeft op je systeem
Dat is je VDimm.. de 8rda plankjes laten (helaas) je 3.3V lijn niet zien.
Ze geven de waardes aan van je VDimm i.p.v. de 3.3V lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Smarron

The bend

Unagi schreef op 18 June 2003 @ 16:53:

ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de proc het niet leuk vindt, t is een 2100+ tbred-b. k heb qua timings al tot 2.5-3-3-7-1 geprobeerd, de corsair standaard timings dus, en zelfs dan lukt meer dan 200 niet :/

edit:
m'n mp had ik overigens teruggegooid naar 10 om fsb te testen
Het kan best de cpu zijn. Ik heb hier een 1700+ JIUHB en deze wilt ook niet hoger dan 200fsb. Zelfs niet met een mp van 6. Eerst verdacht ik mijn plankje ervan (8RGA+) maar dit kan het gewoon niet zijn. Op voltages boven de 1.85volt flipt mijn PC elke keer, ofwel de cpu is gaar.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
warp schreef op 18 juni 2003 @ 16:54:
[...]

Dat is je VDimm.. de 8rda plankjes laten (helaas) je 3.3V lijn niet zien.
Ze geven de waardes aan van je VDimm i.p.v. de 3.3V lijn.
Weet iemand waar de meetpunten voor de 3,3v lijn zitten? Kan ik m'n multimeter weer is uit de kast halen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bas_S op 19-06-2003 08:49 . Reden: Vergeet reply te typen ]

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Kickname schreef op 19 juni 2003 @ 08:48:
[...]

Weet iemand waar de meetpunten voor de 3,3v lijn zitten? Kan ik m'n multimeter weer is uit de kast halen.
Als je 5 volt goed is, je sys stabiel, dan hoef je die toch niet te meten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
pierre-oord schreef op 19 June 2003 @ 09:26:
[...]

Als je 5 volt goed is, je sys stabiel, dan hoef je die toch niet te meten :?
Bij mij valt hij soms gewoon weg(power down), terwijl m'n 5v lijn perfect is

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
Smarron schreef op 18 June 2003 @ 17:19:
[...]
Het kan best de cpu zijn. Ik heb hier een 1700+ JIUHB en deze wilt ook niet hoger dan 200fsb. Zelfs niet met een mp van 6. Eerst verdacht ik mijn plankje ervan (8RGA+) maar dit kan het gewoon niet zijn. Op voltages boven de 1.85volt flipt mijn PC elke keer, ofwel de cpu is gaar.
DAMN; bij mij ook!! Voltages boven 1,80 zijn zowieso instabiel en boven 1,85 krijg ik spontane reboots. Dit is getest op standaard CPU snelheden...vaaag :?

Ik heb de Voedings mosfets extra gekoeld met een kleine heatsink en Thermal adhesive. NB is extra gekoeld en SB heeft NB koeler erop.

Welke BIOS gebruik je? Ik heb hier v.3505; gedownload van de site; http://www.elito-epox.com/

>>is er iemand die wel normaal hoge CPU voltages kan draaien op dit mobo? B)

PS: gisteren geprobeerd te booten op 2333(10X233); systeem rebootte bij het openen van windows dektop. Geprobeerd het CPUvoltage te verhogen->geen oplossing. TOTDAT IK DE vAGP verhoogte(1,7v)->YES boot :)
duss NosTra :O

[ Voor 14% gewijzigd door PowerPee op 19-06-2003 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerPee schreef op 19 juni 2003 @ 09:52:
[...]

PS: gisteren geprobeerd te booten op 2333(10X233); systeem rebootte bij het openen van windows dektop. Geprobeerd het CPUvoltage te verhogen->geen oplossing. TOTDAT IK DE vAGP verhoogte(1,7v)->YES boot :)
pfffffffffffff.... lees eens goed. Mijn post ging over een STANDAARD PC!!!!!!!!!! Niet een oc'ed pc. Als je hoge FSB draait, kun je idd hoger komen door je AGP voltage te uppen... maar als je 133Mhz draait, zul je echt neit verder komen als je je AGP voltage verhoogd.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
No blame intended ;)

PS: het vreemde is dat de FSB het wel goed doet op een lagere CPU snelheid. MAW; als je de CPU MP verhoogt, dan boot het systeem alleen met een hogere AGP voltage. :?

Is dat nou w3ird of niet?

[ Voor 84% gewijzigd door PowerPee op 19-06-2003 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

Zo, m'n lage fsb prob is weg, blijkbaar moest m'n chipset eerst ff inkomen ofzo. Ik heb op een multiplier van 8x m'n fsb lopen testen, hij ging tot 225, met snelle en langzame timings, boven 225 vindt ie t gewoon niet leuk, ik draai nu 9*225 (1.7 Vcore, 2.9Vmem, 2-2-2-5-1). ik krijg de multiplier alleen gewoon niet stabiel hoger terwijl m'n cpu nooit problemen heeft met +/-2400Mhz, en nu draaitie 2025Mhz, dat is de hoge fsb bijna niet waard. Heeft iemand hier een oplossing voor?

edit:
agp voltage verhogen heb ik ook geprobeerd, dan gaatie helemaal raar doen

[ Voor 15% gewijzigd door Unagi op 19-06-2003 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Kickname schreef op 19 June 2003 @ 09:41:
[...]
Bij mij valt hij soms gewoon weg(power down), terwijl m'n 5v lijn perfect is
Heb je een hogere Vcore? Weten jullie allemaal wel van die high vcore shutoff fix af? Die www.8rdafaq.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
De website is www.8rdafaq.com ->resulteert in 'pagina met TEST :? erop '
Pagina is tijdelijk down...denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

PowerPee schreef op 19 juni 2003 @ 09:52:
DAMN; bij mij ook!! Voltages boven 1,80 zijn zowieso instabiel en boven 1,85 krijg ik spontane reboots. Dit is getest op standaard CPU snelheden...vaaag :?

Ik heb de Voedings mosfets extra gekoeld met een kleine heatsink en Thermal adhesive. NB is extra gekoeld en SB heeft NB koeler erop.

Welke BIOS gebruik je? Ik heb hier v.3505; gedownload van de site; http://www.elito-epox.com/

>>is er iemand die wel normaal hoge CPU voltages kan draaien op dit mobo? B)

Hmm ... wazig. Ik had het AGP-voltage ook gewoon op 1,5 volt staan. Ik ga het ook even proberen op 1,7volt of 1,8. Probleem is wel dat mijn GeForce passief gekoeld wordt. Zou hij niet te warm worden dan ?

Hoe staan je settings nu precies? mp, fsb, vcore etc ... Ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
pierre-oord schreef op 19 June 2003 @ 15:51:
[...]

Heb je een hogere Vcore? Weten jullie allemaal wel van die high vcore shutoff fix af? Die www.8rdafaq.com
Zou je kunnen uitleggen waar het op neer komt, dan kan ik ff googlen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
PowerPee schreef op 19 June 2003 @ 16:39:
[...]

Zou je kunnen uitleggen waar het op neer komt, dan kan ik ff googlen :Y)
Bij mij doet die site het wel ;)

je haalt het pootje van een chip los (is naar mijn gevoel de beste manier, er schijnen 3 manieren te zijn) dat boven de mosfets zit. Dan gaat je bordje niet uit.

linkje: http://www.8rdafaq.com/Ep...ile=vcore_shutoff_mod.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
pierre-oord schreef op 19 June 2003 @ 18:18:
[...]

Bij mij doet die site het wel ;)

je haalt het pootje van een chip los (is naar mijn gevoel de beste manier, er schijnen 3 manieren te zijn) dat boven de mosfets zit. Dan gaat je bordje niet uit.

linkje: http://www.8rdafaq.com/Ep...ile=vcore_shutoff_mod.htm
nice :*)

M'n specs: 9,5x233=2214Mhz. Mem=sync; 4/3/2/2,5. Vcore; 1,750, Vdd=2,0, Vmem=1,9, Vagp=1,7(sinds gister :P ).
Complete Prime95 test van 7uur gecompleet gister...dus mag wel stabiel zijn.

...nu hopen dat het niet weer 30C wordt :o (buiten dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Okee voor de mensen die nog intresse hebben in die 5 volt mod; op m'n site (in m'n sig) staat nu ook een scherp plaatje :) met wat tekst erbij. Weet je wat, ik zet het plaatje hier vast neer ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pierre-oord/mosfets/mosfets.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ow ja, en die high Vcore shutoff fix heb ik ook een pic van, staat nog niet op site, dit is hem:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pierre-oord/highvcore/highvcoreshutofffix.JPG

edit: hij is een beetje donker, maar zie je dat rode stukje tape? Daarop zit geloof ikhet 3e pootje (zie www.8rdafaq.com ) wat ik omhoog gewipt heb, en een plakker eronder zodat die geen contact kan maken iig. kan ik hem altijd nog terug duwen als ik het bord als server bord wil gebruiken ofzo :)

[ Voor 45% gewijzigd door pierre-oord op 19-06-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 07:43
Hoe zit het trouwens met de onboard sound van de Epox 8rda?

Ik heb dus de Epox 8rda rev 1.1 en heb nu mn sound via een SB Live! 5.1 kaart?
Nu hoor ik hier en daar dat de geluidskwaliteit van de nforce2 bordjes wel ok is, iemand ervaring met de onboard sound van de Epox 8rda?

En wat is beter qua geluid volgens jullie, onboard of mn SB Live! 5.1

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Qosmic schreef op 21 June 2003 @ 01:21:
Hoe zit het trouwens met de onboard sound van de Epox 8rda?

Ik heb dus de Epox 8rda rev 1.1 en heb nu mn sound via een SB Live! 5.1 kaart?
Nu hoor ik hier en daar dat de geluidskwaliteit van de nforce2 bordjes wel ok is, iemand ervaring met de onboard sound van de Epox 8rda?

En wat is beter qua geluid volgens jullie, onboard of mn SB Live! 5.1
Ik heb exact het zelfde als jou, en mijn voorkeur gaat uit naar de Live 5.1 :)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

PowerPee schreef op 19 June 2003 @ 21:21:
nice :*)

M'n specs: 9,5x233=2214Mhz. Mem=sync; 4/3/2/2,5. Vcore; 1,750, Vdd=2,0, Vmem=1,9, Vagp=1,7(sinds gister :P ).
Complete Prime95 test van 7uur gecompleet gister...dus mag wel stabiel zijn.

...nu hopen dat het niet weer 30C wordt :o (buiten dus)
Ik ben zojuist begonnen met testen.

XP1700+
cpu: 8*220
mem: sync @ 7-3-3-2
Vcore: 1.75
Vdd: 2.0
Vmem: 2.9
Vagp: 1.8

Hij wilde normaal niet goed draaien boven de 200fsb, maar Prime loopt nog steeds nu (40 mins). Moet wel door die Vagp komen, die had ik hiervoor altijd op 1.5 staan. Vreemd, maar het schijnt dus te werken!
edit:
Misschien ook wel handig om te weten. Ik ben aan het torturen in Prime95 met versie 17.0.1. Volgens mij zit er in de nieuwste versie niet eens een loop. Kan dat kloppen ?

[ Voor 13% gewijzigd door Smarron op 21-06-2003 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
pierre-oord schreef op 19 juni 2003 @ 23:33:

edit: hij is een beetje donker, maar zie je dat rode stukje tape? Daarop zit geloof ikhet 3e pootje (zie www.8rdafaq.com ) wat ik omhoog gewipt heb, en een plakker eronder zodat die geen contact kan maken iig. kan ik hem altijd nog terug duwen als ik het bord als server bord wil gebruiken ofzo :)
Ik begrijp wat je doet...maar of ik dat ook ga proberen....kweetnie. Stabiliteit gaat wel omhoog..maar m'n 5 voltlijn is al erg stabiel.

Thnx trouwens voor de link naar dat topic(als jij die had gepost..)->zeer interessant. Wat ik me alleen afvraag is of de 8RGA niet een totaal ander voltage circuit heeft; hij heeft een 12V conn op mobo, kleinere mosfets en..nogwat :?
Overigens gisteren geprobeerd om m'n vcore op 1,9 te draaien; dus een heatsink op de voltage controller chip, een 12cm fan erop en gaan. Na een kwartier ging m'n systeem uit en nu is m'n mobo BIOS verrot :'( :(

...ehm, meneer Tom Versteeg; kan ik een nieuwe BIOS chip bestellen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
PowerPee schreef op 21 June 2003 @ 15:09:
[...]

Ik begrijp wat je doet...maar of ik dat ook ga proberen....kweetnie. Stabiliteit gaat wel omhoog..maar m'n 5 voltlijn is al erg stabiel.

Thnx trouwens voor de link naar dat topic(als jij die had gepost..)->zeer interessant. Wat ik me alleen afvraag is of de 8RGA niet een totaal ander voltage circuit heeft; hij heeft een 12V conn op mobo, kleinere mosfets en..nogwat :?
Overigens gisteren geprobeerd om m'n vcore op 1,9 te draaien; dus een heatsink op de voltage controller chip, een 12cm fan erop en gaan. Na een kwartier ging m'n systeem uit en nu is m'n mobo BIOS verrot :'( :(

...ehm, meneer Tom Versteeg; kan ik een nieuwe BIOS chip bestellen? :|
arme jongen met je bios... Ik zou versteeg / epox ff mailen.

Kun je die bordjes eigenlijk niet hot-flashen ? iemand al geprobeerd :? >:)

Je kunt kijken of de mod ook voor jouw geld door ff te kijken wat voor chip je hebt. De eerste post van mij gaat erover hoe je 5 volt op te krikken (niet voor jouw dus) de 2e gaat over problemen van uitvallen van je computer, voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Smarron schreef op 21 June 2003 @ 11:46:
Ik ben zojuist begonnen met testen.

XP1700+
cpu: 8*220
mem: sync @ 7-3-3-2
Vcore: 1.75
Vdd: 2.0
Vmem: 2.9
Vagp: 1.8

Hij wilde normaal niet goed draaien boven de 200fsb, maar Prime loopt nog steeds nu (40 mins). Moet wel door die Vagp komen, die had ik hiervoor altijd op 1.5 staan. Vreemd, maar het schijnt dus te werken!
edit:
Misschien ook wel handig om te weten. Ik ben aan het torturen in Prime95 met versie 17.0.1. Volgens mij zit er in de nieuwste versie niet eens een loop. Kan dat kloppen ?
Even mezelf maar quoten. Ben net thuis en Prime deed het nog steeds perfect! Dus door die Vagp op te hogen naar 1,7 kan ik opeens fsb speeds halen van 220 !! :?

Nu even kijken of de 230 ook gaat. Zou wel vet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

pierre-oord schreef op 21 June 2003 @ 20:43:
[...]

arme jongen met je bios... Ik zou versteeg / epox ff mailen.

Kun je die bordjes eigenlijk niet hot-flashen ? iemand al geprobeerd :? >:)

Je kunt kijken of de mod ook voor jouw geld door ff te kijken wat voor chip je hebt. De eerste post van mij gaat erover hoe je 5 volt op te krikken (niet voor jouw dus) de 2e gaat over problemen van uitvallen van je computer, voor de duidelijkheid.
Hotflashen heb ik met m'n 8RDA+ al weleens gedaan, succesvol uiteraard :+

Over de 8RGA weet ik het zo gauw niet, zal ook wel kunnen.

Ik had namelijk een extra BIOS gehaald voor backupdoeleinden bij EPoX (ja gehaald ja, lekker rije rije in me wagentje :D ) en die heb ik voor de zekerheid getest... doet ie het niet (C1 error) |:(
Dus ik m'n gewone er weer in, opstarten, gewone eruit, backup erin, hotflashen, rebooten en hoppa, gaan met die banaan, heerlijk :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Garrett schreef op 22 juni 2003 @ 12:27:
[...]

Hotflashen heb ik met m'n 8RDA+ al weleens gedaan, succesvol uiteraard :+

Over de 8RGA weet ik het zo gauw niet, zal ook wel kunnen.

Ik had namelijk een extra BIOS gehaald voor backupdoeleinden bij EPoX (ja gehaald ja, lekker rije rije in me wagentje :D ) en die heb ik voor de zekerheid getest... doet ie het niet (C1 error) |:(
Dus ik m'n gewone er weer in, opstarten, gewone eruit, backup erin, hotflashen, rebooten en hoppa, gaan met die banaan, heerlijk :)
Ah dat werkt dus ook mooi :)

edit: met natuurlijk wel de nodige risico's >:)

[ Voor 6% gewijzigd door pierre-oord op 22-06-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Even voor de 8RGA+ gebruikers.

http://www.8rdafaq.com/Epox_nForce2/index.php

Daar is een bios te downloaden van 5/5/03. Deze heb ik zojuist erop geflashed, maar nu kan ik het vdimm voltage niet meer instellen :? Als ik daar wat wil kiezen verschijnt er niks en loopt de PC vast. alt+ctrl+del kan ik nog wel doen.

Nu in Windows zie ik dat het voltage op 2,73 staat. Heeft iemand hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

iemand de nieuwe beta bios voor de 8rda3+ al geprobeerd? http://www.8rdafaq.com/Epox_nForce2/index.php versie 6/20/03

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Wat is zo ongeveer het aantal volts bij Cpu als ik mijn Cpu op 3000+ wil laten lopen?

het is een tbred b week1

[ Voor 138% gewijzigd door Waterlelie op 23-06-2003 16:16 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand eigenlijk zn 8RDA(3)+ op cpu en mem >/= 200 draaien met (al dan niet originele) passieve koeling op zn Northbridge?

Ik heb waterkoeling op cpu, vga en HD, Zalmann NB32J op NB, dat kleine std passieve ding op de SB en Mosfets passief gekoeld.

T hoogste tot nu toe op mn 8RDA+ was 178cpu/143mem, nu op mn 8RDA3+ 166cpu/200mem. Ik heb een nieuwe 8RDA+ reserve liggen, maar wou t toch ff zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hum heb nieuwe 8rda+ maar dit bord heeft een A1 NB! Is zonder een metalen plaatje dus ik denk dat OC uitgesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Waterlelie schreef op 22 June 2003 @ 17:57:
Wat is zo ongeveer het aantal volts bij Cpu als ik mijn Cpu op 3000+ wil laten lopen?

het is een tbred b week1
Verschillend, bij de 1 op het standaard voltage, de ander moet weer 1.8 v geven, gewoon testen ;)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
poing schreef op 24 juni 2003 @ 08:52:
Hum heb nieuwe 8rda+ maar dit bord heeft een A1 NB! Is zonder een metalen plaatje dus ik denk dat OC uitgesloten is?
LOL dat is de nieuwe ultra 400 toch :P die haalt standaard al 200 mzh |:( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
pierre-oord schreef op 24 June 2003 @ 10:43:
[...]

LOL dat is de nieuwe ultra 400 toch :P die haalt standaard al 200 mzh |:( ;)
How, da wou wel goe zijn e :D Zal het jullie weten te zegge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Laatst online: 07:30
Mijn AthlonXP 2400+ die normaal een FSB van 133 heeft, kan ik op mijn 8RDA3+ zonder problemen met een FSB van 200 laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 01:18:
Heeft er iemand eigenlijk zn 8RDA(3)+ op cpu en mem >/= 200 draaien met (al dan niet originele) passieve koeling op zn Northbridge?

Ik heb waterkoeling op cpu, vga en HD, Zalmann NB32J op NB, dat kleine std passieve ding op de SB en Mosfets passief gekoeld.

T hoogste tot nu toe op mn 8RDA+ was 178cpu/143mem, nu op mn 8RDA3+ 166cpu/200mem. Ik heb een nieuwe 8RDA+ reserve liggen, maar wou t toch ff zeker weten.
Ik heb niet kunnen ontdekken welke processor je gebruikt? Is denk ik wel bepalend of je boven 200fsb komt.
Ik heb een rda3+ en 1700+ Tbred B en kom met gemak boven 200fsb. Hoogst heb ik 'm op 218fsb met 11mp. In verband met stabiliteit tijdens renderen voor videomontage heb ik 'm teruggeschroefd naar fsb 210 met 11mp. Is toch nog goed voor 2320Mhz(Vdd 1,8v , Vagp 1,7v , Vcore 2,1v , Vdimm 2,9v). Dit allemaal zonder extra koeling op het bord. Wel een 12cm intake en 3x 8cm outtake in case.

Het geheugen 2x Samsung DDR333 256MB draait synchroon met de cpu op 420Mhz (slappe timings).

Ik heb ff naar je 'koelprojecten' gekeken. WICKED!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de laatste page staat ook mn cpu, XP2100 AIUHB0251, Tbred B dus
hmm Vcore 2,1V vink wel errug veel. Wrom je Vagp verhoogd?

Mja ik wil eigenlijk die HD koeler eraf halen (blijkt geen geanodiseerd alu...) en heb ff geen geld voor een NB waterkoelblokje, maar je antwoord geeft hoop. Ik ga zo maar ns aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 14:27:
Op de laatste page staat ook mn cpu, XP2100 AIUHB0251, Tbred B dus
hmm Vcore 2,1V vink wel errug veel. Wrom je Vagp verhoogd?

Mja ik wil eigenlijk die HD koeler eraf halen (blijkt geen geanodiseerd alu...) en heb ff geen geld voor een NB waterkoelblokje, maar je antwoord geeft hoop. Ik ga zo maar ns aan de slag :)
Ik heb een 1700 JIUHB DUT en deze heeft veel stroom nodig om tot een behoorlijke overclock te komen.
Als je terugkijkt over de afgelopen twee weken in deze topic dan kan je lezen dat het verhogen van de agp-voltage kan helpen bij overclocken: stabiliteit, +200fsb, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 22:19:
[...]

Ik heb een 1700 JIUHB DUT en deze heeft veel stroom nodig om tot een behoorlijke overclock te komen.
Als je terugkijkt over de afgelopen twee weken in deze topic dan kan je lezen dat het verhogen van de agp-voltage kan helpen bij overclocken: stabiliteit, +200fsb, etc.
AGP voltage helpt helemaal niks hoor.. Het is het voltage dat op de AGP bus staat. Ze zeggen dat het helpt om een hogere AGP snelheid te halen (waar ik overigens niks van geloof), maar je AGP snelheid is locked op je 8RDA..dus ja.. Het kost je nu alleen maar als het ware.. Meer stress op je sys voor niks. Zonde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie idd alleen maar dat mensen de Vagp verhogen, niet dat ze zeggen dat t zonder niet lukte.
Ik ben blijkbaar te bang veel volten door mn cpu te jagen want zelfs 12x200 1,9V werkte niet. Jammer dat er niet een berekening/tabel voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 22:46:
[...]

AGP voltage helpt helemaal niks hoor.. Het is het voltage dat op de AGP bus staat. Ze zeggen dat het helpt om een hogere AGP snelheid te halen (waar ik overigens niks van geloof), maar je AGP snelheid is locked op je 8RDA..dus ja.. Het kost je nu alleen maar als het ware.. Meer stress op je sys voor niks. Zonde dus.
Uit je antwoord blijkt dat je de voorgaande posts niet gelezen hebt. Bij mij heeft het wel geholpen om het systeem/videokaart(3D) stabiel te krijgen boven 200fsb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 11:34:
[...]

Uit je antwoord blijkt dat je de voorgaande posts niet gelezen hebt. Bij mij heeft het wel geholpen om het systeem/videokaart(3D) stabiel te krijgen boven 200fsb.
Je hebt een 8RDA toch? Je maakt mij niet wijs dat die meer AGP voltage nodig heeft om boven de 200 te komen. Je zou dan een van de weinigen zijn. Er zijn luitjes die rustg 235 draaien zonder agp verhoging.

Edit:
Ondertussen ben ik met NoStra ff aant chatten op msn.. Hoe dat nou kan..

AGP voltage is het voltage dat op het agp-slot staat. Hoe dat kan zorgen voor een hogere fsb begrijp ik niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een RDA3+.

Als je zoekt met google kun je voldoende over dit onderwerp vinden. Verschillende websites van mobo fabrikanten (zie qoute) geven aan dat verhogen van Vagp de stabiliteit van sommige videokaarten kan verhogen. Het is geen exacte wetenschap, maar bepaalde combinaties van mobo en videokaart kunnen dus profijt hebben van de voltage verhoging.

7. AGP Slot Voltage Adjustment.

Some of the latest AOpen motherboards also support AGP bus voltage adjustment feature. The variation range starts from default 1.5V to a certain value. For some AGP card, adding more voltage can bring your system more stability! The adjustable range will be different based on different AOpen motherboards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 12:14:
Je hebt een 8RDA toch? Je maakt mij niet wijs dat die meer AGP voltage nodig heeft om boven de 200 te komen. Je zou dan een van de weinigen zijn. Er zijn luitjes die rustg 235 draaien zonder agp verhoging.

Edit:
Ondertussen ben ik met NoStra ff aant chatten op msn.. Hoe dat nou kan..

AGP voltage is het voltage dat op het agp-slot staat. Hoe dat kan zorgen voor een hogere fsb begrijp ik niet.
Toch is het waar. Ik heb hier een 8RGA+ die niet stabiel wilde lopen op een fsb hoger dan 200, wat ik ook probeerde, zelfs niet met een mp van 6. Nu heb ik het AGP-voltage van 1.5 naar 1.7 gezet en nu draai ik een fsb van 220 helemaal stabiel!! Ik snap ook die logica niet, maar het werkt nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig, maar ik wil alleen maar op 200 sync komen, ik heb overigens wel een Aopen videokaart, geen mobo :)
Maar ik zal dalijk ook nog ff die JCLK jumper verwijderen en nog ns proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 25 June 2003 @ 12:49:
[...]
Toch is het waar. Ik heb hier een 8RGA+ die niet stabiel wilde lopen op een fsb hoger dan 200, wat ik ook probeerde, zelfs niet met een mp van 6. Nu heb ik het AGP-voltage van 1.5 naar 1.7 gezet en nu draai ik een fsb van 220 helemaal stabiel!! Ik snap ook die logica niet, maar het werkt nu perfect.
Ja..vaag verhaal, maar als jij zegt dat het je geholpen heeft, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet kan. Ja toch.. ;) Bij mij werkt het niet iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 13:11:
[...]

Ja..vaag verhaal, maar als jij zegt dat het je geholpen heeft, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet kan. Ja toch.. ;) Bij mij werkt het niet iig :)
Bij mij ook niet :( ik wil ook wel graag 20 Mhz-en erbij :P

edit: misschien een idee als mensen die hiermee wel winst boeken hun videokaart ff bij hun post zetten, misschien dat het per videokaart verschilt?

Wat ik ook hoorde is dat de audigy 2 kaarten zorgen voor een lagere FSB (o.a. bij Jan (mr. hard) en ook anderen.... op een abit 2.0 ) Misschien dat door meer bandbreedte van de PCI & AGP slots naar de northbridge (of ging die PCI eerst door SB :? ) je OC ook minder wordt :? Hoe meer data de Northbridge moet verwerken, hoe lager de max. OC natuurlijk :)

[ Voor 45% gewijzigd door pierre-oord op 25-06-2003 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een keer m'n ATX stekker helemaal bruin en nu is dat ding dus helemaal verkoold op de plaatsen waar de 5V lijn zit :( Dit suckt dus echt..

M'n 5V werd al wat lager..dat vond ik al vaag. Dus ik kijken..niks vinden. Gisteren werd het zo erg dat hij nog maar 4,5V was en een uur later nog maar 4,1!! :o PC constant rebooten natuurlijk. Dus ik trek de stekker van het mobo af...OMFG!!! :'( Helemaal zwart.

Ik heb nu het plastic rond de 5V aders moeten wegbreken (was keihard geworden). Alle pinnen wat meer bij elkaar geknepen, want het metaal was nog goed. Stekker erop..booten..hoppa 4,92V :?
Waarschijnlijk maakten de stekker en de pinnen op het mobo geen goed contact en werd het zaakje dus flink heet daar. Lekker is dat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=20487

VDD opties in 8rda+ of niet? igg mensen krijgen 200fsb stuk stabieler
edit; nja die ene gast klinkt wel erg noob dat vdd zal wel bullshit zijn ;>

nog leuker als dit al oud nieuws is en al behandelt is :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 12:07:
Ik had al een keer m'n ATX stekker helemaal bruin en nu is dat ding dus helemaal verkoold op de plaatsen waar de 5V lijn zit :( Dit suckt dus echt..

M'n 5V werd al wat lager..dat vond ik al vaag. Dus ik kijken..niks vinden. Gisteren werd het zo erg dat hij nog maar 4,5V was en een uur later nog maar 4,1!! :o PC constant rebooten natuurlijk. Dus ik trek de stekker van het mobo af...OMFG!!! :'( Helemaal zwart.

Ik heb nu het plastic rond de 5V aders moeten wegbreken (was keihard geworden). Alle pinnen wat meer bij elkaar geknepen, want het metaal was nog goed. Stekker erop..booten..hoppa 4,92V :?
Waarschijnlijk maakten de stekker en de pinnen op het mobo geen goed contact en werd het zaakje dus flink heet daar. Lekker is dat |:(
Ik geloof dat jouw stekker nooit echt fijn is geweest :+ ;) ik heb een omweg gemaakt voor de 5 volt, check m'n site, misschien ook idee voor jouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 12:41:
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=20487

VDD opties in 8rda+ of niet? igg mensen krijgen 200fsb stuk stabieler
edit; nja die ene gast klinkt wel erg noob dat vdd zal wel bullshit zijn ;>

nog leuker als dit al oud nieuws is en al behandelt is :P
Was bij de vorige bios idd ook al :) De optie bleek random te verschijnen en te verdwijnen. De instellingen maakten ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met opstarten van mijn rda+ rev. 1.0
Ik heb net een nieuw koelblok met backplate op mijn mobo gezet maar nu start hij niet meer op.
Op zich niet zo'n groot probleem, maar hij geeft ook geen postcode! De fans bewegen heel even en er komt een een heel zachte tatu uit de speaker.
wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 19:44:
Probleem met opstarten van mijn rda+ rev. 1.0
Ik heb net een nieuw koelblok met backplate op mijn mobo gezet maar nu start hij niet meer op.
Op zich niet zo'n groot probleem, maar hij geeft ook geen postcode! De fans bewegen heel even en er komt een een heel zachte tatu uit de speaker.
wat kan het zijn?
Heel zachte tatu, die ken ik ;)

Dat is waarschijnlijk je cooler die niet goed op je processor zit, denk ik, daardoor gaat termische beveiliging van de processor in. Ik had dat toen m'n waterblok niet helemaal recht erop zat :X . Dan deed die dat bij hogere voltages... op lage was die gewoon 60 graden ofzo.... :X schaam :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx, hij doet het weer. Ik had van alles geprobeerd. Maar nadat ik mijn processor bij iemand anders erop had gezet en weer terug. Kreeg ik hem toch weer aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Waar staat die guide waar je van je D-Led je CPU temp kunt aflezen?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lag dus aan mijn koeler met speedcontrol. Bij lagere snelheid dan voluit, gaf hij in mijn USDM hele hoge en lage waarden aan. Hierdoor zette hij hem automatisch uit of startte hij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 12:01

KabalA!

[ No-Life ]

Ik heb ff een vraagje... Ik heb een rDa+ rev 1.1 en ik wil ff nieuw geheugen halen (word gek van die 180 FSB, wil gewoon hoger ;)) en ik zat te denken aan Kingston HyperX... Maar ik weet dat de rDa'tjes en Kingston mem in het begin niet echt vrienden waren. Hebben deze twee nog steeds ruzie of is het meningsverschil inmiddels opgelost?? :)

(zal vast ergens staan in het topic, maar heb het de laatste tijd erg druk gehad met school e.d. dus het het topic niet echt goed kunnen volgen :X)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik geloof dat ze nog in gevecht zijn KabalA!

Ik heb zelf nog een vraagje: Weet iemand waar je zo'n Optical out ding kan halen voor je epox? Bij informatique duurt het nog minimaal 4 weken, levertijd onbekend namelijk, zeggen ze. Ik wacht al anderhalve maand ofzo :S hun kunnen er niet aan komen via epox. Is er misschien een winkel die dat ding nog wel op voorraad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt ook gewoon een optical out van een ander merk kopen hoor, maar je moet wel ff die stekkertjes aanpassen :) [edit: soms is dit niet nodig, maar toch...]

[ Voor 17% gewijzigd door PD2JK op 27-06-2003 12:21 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Prutz0r schreef op 27 juni 2003 @ 12:21:
Je kunt ook gewoon een optical out van een ander merk kopen hoor, maar je moet wel ff die stekkertjes aanpassen :) [edit: soms is dit niet nodig, maar toch...]
Ow, welk merk dan? Ik heb zelf net een spdif out gemaakt, maar dat optisch klinkt gewoon leuker als zo'n normaal draadje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nou, ik heb zelf een optical out van een asus mobo, werkt gewoon op m'n 8RDA+ hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort mijn 8rda+ geinstalleerd en de rest natuurlijk en ben bezig geweest met overclocken(loopt op 210x12) +- 2500mhz op vcore 2.0V en Vdimm op 2.9V.
Alles loopt stabiel denk ik maar als ik nou een uurtje ga gamen (SoF2,RTCW-ET) dan gaat mijn computer ineens compleet uit( zonder reboot) en pas als ik de stekkerdoos switch uit en aan doe dan kan ik de pc weer aan zetten :( (echt wazig)
Heeft een van jullie dit wel eens gehad? of weten jullie waar het aan kan liggen? of wat ik er aan kan doen?
edit: Ik kan trouwens wel gewoon uren achter elkaar c&c Generals spelen.

Specs :

Epox 8rda+
Athlon xp 2100+
Twinmos/winbond ddr400
geforce4 ti4200 (leadtek)
Audigy 5.1 player (geluidskaart :D )
q-tec 550 voeding
Lite-on dvdrom
sony dru500Ax brander
maxtor 120gb 7200rpm 8mb
maxtor 40gb
Waterkoeling op cpu en NB
2 8cm fans voeding 5 8cm fans kast 1 fan videokaart 2 12cm fans op de radiator
1 CCFL

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 16:54:
Alles loopt stabiel denk ik maar als ik nou een uurtje ga gamen (SoF2,RTCW-ET) dan gaat mijn computer ineens compleet uit( zonder reboot) en pas als ik de stekkerdoos switch uit en aan doe dan kan ik de pc weer aan zetten :(
Ja.. dan loopt hij dus niet stabiel.

Zet je FSB eerst eens wat lager en ga dan langzaam in niet al te grote stapjes omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
KabalA! schreef op 27 June 2003 @ 01:13:
Ik heb ff een vraagje... Ik heb een rDa+ rev 1.1 en ik wil ff nieuw geheugen halen (word gek van die 180 FSB, wil gewoon hoger ;)) en ik zat te denken aan Kingston HyperX... Maar ik weet dat de rDa'tjes en Kingston mem in het begin niet echt vrienden waren. Hebben deze twee nog steeds ruzie of is het meningsverschil inmiddels opgelost?? :)
Heb zelf ook HyperX op mijn 8rda.. werkt als een tiet. Maar dat is geen garantie om over de 180MHz te komen, daar is eerder een vmod voor nodig.

Zover ik weet heeft de 8rda(+) nooit problemen gehad met HyperX... wel met o.a. Crucial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Prutz0r schreef op 27 June 2003 @ 15:32:
Nou, ik heb zelf een optical out van een asus mobo, werkt gewoon op m'n 8RDA+ hoor :)
VOor die asus nforce2 dus? Waar heb je die gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
warp schreef op 27 June 2003 @ 17:04:
[...]

Ja.. dan loopt hij dus niet stabiel.

Zet je FSB eerst eens wat lager en ga dan langzaam in niet al te grote stapjes omhoog.
Je kan ipv een spel spelen ook 3dmark 2001SE draaien, doe ik ook. ZO kom ik er net 5 min geleden achter dat na enkele uren benchmarken 211 mhz FSB toch niet stabiel is :( nu 209 :S. Best jammer, 1,888 vdd, hoger wil niet echt helpen :S

Voor die kingston hyperx mem: Ik heb ook gehoord dat daar wat mee aan de hand is dat het niet fijn werkt. Misschien is het probleem verholpen (middels bios-update?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 12:01

KabalA!

[ No-Life ]

warp schreef op 27 June 2003 @ 17:08:
[...]

Heb zelf ook HyperX op mijn 8rda.. werkt als een tiet. Maar dat is geen garantie om over de 180MHz te komen, daar is eerder een vmod voor nodig.
Weet ik, maar dit bord heeft al een hele tijd 200 FSB gedraait bij een vriend van mij want die heeft namelijk Corsair PC3500 :). En mijn Samsung PC2700 wil echt niet hoger dan 180 FSB op gare timings :S. Dus vandaar dat ik nieuw mem wil ;).
Maarja als deze twee nog steeds in gevecht zijn dan houd het op wat betreft Kingston en dan ga ik wel voor Corsair PC3700 :9

(Ik ga btw ook ff een barton halen binnenkort :9~)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gisteren mijn nieuw moederbord de EPoX EP-8RDA3+ (Rev. 1.0) gemonteerd, ben even een dagje bezig geweest met de stabiele overclock settings en draai nu met een FSB van 200Mhz en een mulitplier van 10 wat mijn Tbred B XP1700+ op een 2Ghz klok zet. Ik zit nog te kloten met mijn geheugen wat helaas niet meer trekt als 180Mhz, maar die wordt zeer binnenkort vervangen.

Dit is mijn eerste EPoX bordje en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Mijn vorige bordjes waren alle van Asus. Ik wist dat de mobo's van Asus de cpu temperatuur veel te hoog weergeven, maar ik vraag me af of mijn EPoX bordje de temp niet te laag af leest? Ik zit nu met een idle temp van 42/43 graden (cpu) en dit met een kamer temperatuur van bijna 27 graden. Dit is natuurlijk niet echt laag maar als je naar mijn specs kijkt snap je dat dit voor mijn gevoel een redelijk lage temperatuur is. Ik heb namelijk samen met mijn mobo een upgrade uitgevoerd om de geluidsproductie van te verminderen en dit is zeer goed gelukt.

Check http://specs.tweak.to/6330 voor meer info.

Dus wat ik wil weten is of de temps een beetje met de werkelijkheid overeen komen?

ps

De system temp is 35 graden en de case temp is 31 graden. De system temp waar word die gemeten (chipset)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-07 10:25

darthdrinker

HELP!

Hallo mensen, ik ga binnenkort zer waarschijnlijk een Nforce2 borde kopen. Hoewel de epox 8RDA+ mij wel een goed bordje lijkt lees ik hier allemaal dingen over dat dat ding niet stabiel is en doorgefikte voedingstekkers enz. Is dit bordje nog wel aan te raden of moet ik na aankoop eerst een cursus solderen volgen om dat kreng een beetje stabiel te laten draaien. Ik ben wel van plan te gaan overclokken maar niet om daar voor te gaan solderen enz. Kan ik dan niet beter voor de ASUS A7N8X gaan?

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
darthdrinker schreef op 27 juni 2003 @ 19:16:
Hallo mensen, ik ga binnenkort zer waarschijnlijk een Nforce2 borde kopen. Hoewel de epox 8RDA+ mij wel een goed bordje lijkt lees ik hier allemaal dingen over dat dat ding niet stabiel is en doorgefikte voedingstekkers enz. Is dit bordje nog wel aan te raden of moet ik na aankoop eerst een cursus solderen volgen om dat kreng een beetje stabiel te laten draaien. Ik ben wel van plan te gaan overclokken maar niet om daar voor te gaan solderen enz. Kan ik dan niet beter voor de ASUS A7N8X gaan?
asus maakt niet uit met epox, behalve dat die minder OC-ed geloof ik. Trouwens, die voedingstekker had fewture ook al op z'noude bord, en niemand anders heeft het, ligt gewoon aan de stekker zelf. OC-en kan je niet als je niet soldeert (ik noem een FSB van 180 stock zegmaar niet OC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
mn pc doet niks meer, er staat opeens FF tijdens het booten, is fout he.

Na uptime van 13 dagen, gekapt, ik fikte cd'tje, liep ff weg, kom terug, doet ie niks meer, geen beeld, ik uit doen, weer aan, staat er FF, hij doet niks, help!1

[ Voor 4% gewijzigd door SuperPaddo op 27-06-2003 21:02 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Ik heb sinds een paar weken een raar probleempje met men 8rda+. Men pc zelf draait stabiel (+3 dagen prime, quake, alles .. ) . Maar af en toe wil ie niet booten. Ik krijg dan de melding '05' of '98'. Nu heb ik uiteraard al flink zitten testen en wat ik al zeker weet denk ik, is dat het zeker niet ligt aan :

de voeding ; fans en lampen uitgeschakeld al , en voltages wijken max 2 % af.
temperatuur ; bij 35 case met de warme dagen hier kom ik in prime niet hoger dan 49°C.

Wat ik wel verdenk ik de bios chip. Deze heeft zeker niet warm maar men pc blijft op 9 keer op de 10 hangen op het system monitor tabblad.
Ik kan vanalles veranderen 10 mins lang , maar eens ik in dit deel kom en 1 pijltjestoets aanraak, hangt hij. Mijn num lock gaat nog aan en uit , maar geen enkele andere toets reageert nog.

Ik heb nu de laatste bios van epox draaien, doordat ik de bios versie net ervoor hat weggewist om eigenlijk identiek dezelfde problemen. Vragen over mijn systeem vind je in men specs.

Heeft iemand dit ook al ondervonden ?

THX voor de hulp

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Verwijderd schreef op 27 juni 2003 @ 19:09:
Ik gisteren mijn nieuw moederbord de EPoX EP-8RDA3+ (Rev. 1.0) gemonteerd, ben even een dagje bezig geweest met de stabiele overclock settings en draai nu met een FSB van 200Mhz en een mulitplier van 10 wat mijn Tbred B XP1700+ op een 2Ghz klok zet. Ik zit nog te kloten met mijn geheugen wat helaas niet meer trekt als 180Mhz, maar die wordt zeer binnenkort vervangen.

Dit is mijn eerste EPoX bordje en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Mijn vorige bordjes waren alle van Asus. Ik wist dat de mobo's van Asus de cpu temperatuur veel te hoog weergeven, maar ik vraag me af of mijn EPoX bordje de temp niet te laag af leest? Ik zit nu met een idle temp van 42/43 graden (cpu) en dit met een kamer temperatuur van bijna 27 graden. Dit is natuurlijk niet echt laag maar als je naar mijn specs kijkt snap je dat dit voor mijn gevoel een redelijk lage temperatuur is. Ik heb namelijk samen met mijn mobo een upgrade uitgevoerd om de geluidsproductie van te verminderen en dit is zeer goed gelukt.

Dus wat ik wil weten is of de temps een beetje met de werkelijkheid overeen komen?

ps

De system temp is 35 graden en de case temp is 31 graden. De system temp waar word die gemeten (chipset)??
Idle temps van 42/43 lijken mij heel normaal hoor , hangt er ook al wat vanaf welke pasta je gebruikt , welke cooler enzo . Maar een paar weken geleden zat ik met mijn 1800 dut core op 2.05V ( @ 10.5 *205 ) gekoeld toen met een V7+ @ medium , ook al aan 43° idle ongeveer. En 51-54 stressed. ( case toen wel 35° door warme weer hier )

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
SuperPaddo schreef op 27 June 2003 @ 20:49:
mn pc doet niks meer, er staat opeens FF tijdens het booten, is fout he.

Na uptime van 13 dagen, gekapt, ik fikte cd'tje, liep ff weg, kom terug, doet ie niks meer, geen beeld, ik uit doen, weer aan, staat er FF, hij doet niks, help!1
Je bios zal wel rot zijn,nieuwe bestellen bij epox. Staat al veel van over in dit topic :Z

Geeft het bord ook weer als je er geen cpu in hebt geloof ik, check ff of die nog fijn in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik heb het hele topic doorgelezen, ik dacht dat die stuk was, maar ik ben blij, zo blij

Mn pc doet, op een andere voeding, mn voeding was (half)stuk. :D :D :D

(voor niks alles gelezen :P)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
SuperPaddo schreef op 28 juni 2003 @ 00:24:
Ik heb het hele topic doorgelezen, ik dacht dat die stuk was, maar ik ben blij, zo blij

Mn pc doet, op een andere voeding, mn voeding was (half)stuk. :D :D :D

(voor niks alles gelezen :P)
Nou, blijkbaar toch niet voor niks als je nu weet dat je voeding rot is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Died schreef op 28 April 2003 @ 00:15:
Even voor de mensen die vragen hebben betreffende de te behalen FSB op EPoX 8RDA+/8RGA+:

Met een 8RDA+/8RGA+ moet je altijd de 200MHz FSB kunnen halen, ook met standaard NB/SB-koeling!
Ik geloof dat Died idd gelijk heeft. Ik heb nu zo'n Zalman northbridge koeler op mijn southbridge. Een pentium koeler op mijn North.
EN een aanrader: Een ThermalRight SLK-900u op mijn CPU. Maar wel met 92mm fan, hij koelt nu ook gelijk mijn mosfets (zonder koelelementen). koop niet de 'Enermax 92mm Silent fans with adj speed' want die maken teveel herrie.
Ik draai nu 36 graden stressed met fsb op 205 of multiplyer op 10,5 (2400+)
Zonder vdd mod op mijn rda+ rev. 1.0 bordje. Ik heb wel corsair 3200 xms LL.
Vdd: 1.58
vcore: 1.77
Vdim: 2.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 19:09:

ps

Ik heb ook een RDA3+, 1700+ JIUHB 0309 VPMW en Samsung DDR333 geheugen. Op lucht krijg ik 'm stabiel op fsb210x11(2320Mhz bij koele dagen 217x11). Wel de voltage flink verhoogd: Vcore 2,1 , Vdimm 2,9 , Vdd 1,8, Vagp 1,7 (GF4 Ti4600@333/729:3d2001se=15211).
Het DDR333 loopt synchroon met de fsb210=420Mhz. Dus als je wat meer speelt met de voltages moet er toch echt meer in zitten?!

Je temperaturen zien er goed uit. Ik heb begrepen dat het gaat om de sockettemperatuur? Als je de bios naar 8RD33526 flashed dan verandert de temperatuur uitlezing naar de cpu_core. Zo ging ik van 37/53 (Idle/stessed) naar nu 48/56. Het is even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 07:43
Ik heb een Epox 8rda rev 1.1

En met dit bordje haal ik een FSB van 214. Heb verder geen voltmod gedaan of extra cooling oid erop.
Gewoon zo standaard FSB van 214 :*)
Verder zit er 2x 256 MB PC 2700 van Infineon in, dit loopt ook op 214 Mhz @ 2-3-2-8.

Temps zijn idle mobo 30 en cpu(AMD XP 2200+ @ 9*214) 47 en stressed 32/53
Temps zijn allemaal met luchtkoeling en 2 papst outtake en 1 papst intake

Dus denk ook dat je wel een beetje geluk moet hebben met het bordje wat je krijgt.

voltages cpu: 1.7V
mem: 2.77
agp: 1.7

voeding: enermax 365 watt

[ Voor 42% gewijzigd door Qosmic op 28-06-2003 14:36 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38

Harrie

NederVlaming

Kunnen jullie eens wat voltages bij de OC's zetten?? Ik heb het idee dat mijn voeding het niet helemaal trekt.
Mijn voltages zijn: Vcore: 1.85V Vdimm 2,65V
5V = 4,7V Deze gaat nog verder zakken als ik mijn vcore ophoog
+12V = 13,01V
-12V = -13,09V
-5V =5,85V
Deze voltages zijn bij een XP1800+ @ 12,5*166MHz. stressed. De voltages zijn wel iets beter als hij niet gestessed is, maar de koe moet blijven draaien }:O

Maar als ik dus mijn vcore ophoog en verder OC, wordt mijn systeem instabiel, waarschijnlijk vanwege de ultra-cheape no-name 300Watt voeding. Hoe zijn jullie voltages van de voedingslijnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
philippi14 schreef op 28 juni 2003 @ 14:22:
Kunnen jullie eens wat voltages bij de OC's zetten?? Ik heb het idee dat mijn voeding het niet helemaal trekt.
+12V = 13,01V
-12V = -13,09V
-5V =5,85V
Deze voltages zijn bij een XP1800+ @ 12,5*166MHz. stressed. De voltages zijn wel iets beter als hij niet gestessed is, maar de koe moet blijven draaien }:O

Maar als ik dus mijn vcore ophoog en verder OC, wordt mijn systeem instabiel, waarschijnlijk vanwege de ultra-cheape no-name 300Watt voeding. Hoe zijn jullie voltages van de voedingslijnen??
Eenbeetje leeswerk kan geen kwaad, kijk alleen al eens op m'n site :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

pierre-oord schreef op 28 June 2003 @ 15:10:
[...]

Eenbeetje leeswerk kan geen kwaad, kijk alleen al eens op m'n site :Z
Die mod van jou heb ik idd gezien, maar als mijn voeding het niet trekt en daardoor de spanning in zakt, heeft zo'n mod dus geen zin :? Natuurlijk helpt het wel iets, maar in zo'n geval zou een nieuwe voeding beter werken denk ik.

Daarbij komt dat mijn systeem dus instabiel wordt, wat er op duidt dat mijn voeding het niet meer trekt. Dit kan ik op jou site helemaal niet terug vinden. Was instabiliteit ook de reden van jou mod? En is ie nu stabieler geworden? Je 5V lijn is idd beter geworden, maar je vertelt niet of je daardoor verder kan clocken of een stabieler systeem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
philippi14 schreef op 28 juni 2003 @ 15:36:
[...]

Die mod van jou heb ik idd gezien, maar als mijn voeding het niet trekt en daardoor de spanning in zakt, heeft zo'n mod dus geen zin :? Natuurlijk helpt het wel iets, maar in zo'n geval zou een nieuwe voeding beter werken denk ik.

Daarbij komt dat mijn systeem dus instabiel wordt, wat er op duidt dat mijn voeding het niet meer trekt. Dit kan ik op jou site helemaal niet terug vinden. Was instabiliteit ook de reden van jou mod? En is ie nu stabieler geworden? Je 5V lijn is idd beter geworden, maar je vertelt niet of je daardoor verder kan clocken of een stabieler systeem heb.
Ik kan nu booten op hogere snelheid van CPU, helaas nog niet stabiel. Ik moet nog wat aanpassen op de site, m'n huidige stress voltage onder OC is nu hetzelfde als de vroegere idle voltage met OC. Stukke beter dus. Als je voeding het niet trekt merk je snel genoeg als je ff een multimeter aansluit op een molex (de zwarte en de rode) en kijkt hoeveel volt daarop wordt gemeten, en hoeveel je moederbord meet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2003 @ 13:26:
[...]

Ik heb ook een RDA3+, 1700+ JIUHB 0309 VPMW en Samsung DDR333 geheugen. Op lucht krijg ik 'm stabiel op fsb210x11(2320Mhz bij koele dagen 217x11). Wel de voltage flink verhoogd: Vcore 2,1 , Vdimm 2,9 , Vdd 1,8, Vagp 1,7 (GF4 Ti4600@333/729:3d2001se=15211).
Het DDR333 loopt synchroon met de fsb210=420Mhz. Dus als je wat meer speelt met de voltages moet er toch echt meer in zitten?!

Je temperaturen zien er goed uit. Ik heb begrepen dat het gaat om de sockettemperatuur? Als je de bios naar 8RD33526 flashed dan verandert de temperatuur uitlezing naar de cpu_core. Zo ging ik van 37/53 (Idle/stessed) naar nu 48/56. Het is even wennen.
Ik moet nog wel een stuk hoger kunnen mijn geheugen loop gewoon op 166Mhz met turbo timings, want ik ben helaas zo dom geweest 512MB Infineom 2700 te kopen ipv 2 reepjes van 256Mb. nu haalt deze maar 180+ Die temps van me vind ik ook zeer goed mee vallen, ik het de 3526 BIOS ook maar mijn temp is niet veranderd dat ik weet? En de system temp (35 graden) is dat de temp van de chipset wat MBM leest de case temp ook uit en die is 30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 17:17:
[...]

Ik moet nog wel een stuk hoger kunnen mijn geheugen loop gewoon op 166Mhz met turbo timings, want ik ben helaas zo dom geweest 512MB Infineom 2700 te kopen ipv 2 reepjes van 256Mb. nu haalt deze maar 180+ Die temps van me vind ik ook zeer goed mee vallen, ik het de 3526 BIOS ook maar mijn temp is niet veranderd dat ik weet? En de system temp (35 graden) is dat de temp van de chipset wat MBM leest de case temp ook uit en die is 30?
Met turbo timings kom ik ook niet verder dan 180fsb. Ik heb het geheugen op optimal en 100% van de fsb staan en kan daardoor tot 217fsb komen met dit geheugen (wel met slappe timings).

Ik krijg alleen bruikbare tempmetingen van de winbond2(CPU_CORE) en winbond3 (CASE) sensoren in MBM. Mijn case temparatuur schommelt rond 30graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

philippi14 schreef op 28 June 2003 @ 14:22:
+12V = 13,01V
-12V = -13,09V
-5V =5,85V

Idd een slechte voeding.

Ik heb de volgende specs:
- Epox 8RGA+
- Enermax 450 watt dual-fan
- XP 1700+ @ 10*220

Vcore = 1.75
Vdimm = :? (sinds de laatste bios kan ik deze niet meer instellen, USDM geeft 2.77 aan.
5V=5.01
+12V = 11.99
-12V = -12.03
-5V = -5.02

Redelijk goed dus! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Smarron schreef op 29 June 2003 @ 11:21:
[...]
Idd een slechte voeding.

- Epox 8RGA+
- XP 1700+ @ 10*220

Vcore = 1.75
Vdimm = :? (sinds de laatste bios kan ik deze niet meer instellen, USDM geeft 2.77 aan.
5V=5.01
+12V = 11.99
-12V = -12.03
-5V = -5.02

Idd, dat zijn echt mooie voltages. Bij mij is het zelfs zo dat mijn PC niet wilt booten als mijn Volcano 7+ op high speed staat :X Dan stopt ie bij detecten van IDE-devices. Wanneer ik hem op medium zet en pas later naar high gaat alles wel goed.

* Harrie gaat dus maar eens een andere voeding kopen. Waarschijnlijk een Antec Truepower 380Watt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Smarron schreef op 29 June 2003 @ 11:21:
[...]
Idd een slechte voeding.

- Epox 8RGA+
- XP 1700+ @ 10*220

Vcore = 1.75
5V=5.01
+12V = 11.99
-12V = -12.03
-5V = -5.02

omg, jij hebt een 8rga, met een extra 12v connector, hij een 8rda dus is dat normaal |:( zoals ik al typte. Ik heb het hier ook, enermax 365 watt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

pierre-oord schreef op 29 June 2003 @ 12:57:
omg, jij hebt een 8rga, met een extra 12v connector, hij een 8rda dus is dat normaal |:( zoals ik al typte. Ik heb het hier ook, enermax 365 watt....
Ik had voor dit plankje ook een 8RDA+ en de voltages waren ongeveer gelijk. Het probleem hoeft dus niet bij het plankje te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Smarron schreef op 29 June 2003 @ 13:17:
[...]
Ik had voor dit plankje ook een 8RDA+ en de voltages waren ongeveer gelijk. Het probleem hoeft dus niet bij het plankje te liggen.
Ik geloof dat iedereen bij hoge vcore (2,1 2,2) last heeft hoor? Mijn molex is dus prima. Heb jij je molex stekkers al eens gemeten toen? Plots nieuw bord, nieuwe voeding, he die voeding is beter kun je niet zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

pierre-oord schreef op 29 juni 2003 @ 15:31:
Ik geloof dat iedereen bij hoge vcore (2,1 2,2) last heeft hoor? Mijn molex is dus prima. Heb jij je molex stekkers al eens gemeten toen? Plots nieuw bord, nieuwe voeding, he die voeding is beter kun je niet zeggen...
Ik geloof best dat met hoge vcore voltages veel mensen last hebben van afwijkende lijnen. Maar philippi14 heeft dat dus al bij 1,85 waarop ik gewoon zeg dat die voeding echt de schuldige is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Nu online

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

iemand de nieuwe 8rda3+ bios van 19 juni al geprobeerd?
release notes:
Model: EP-8RDA3+
BIOS: 8RD33619.BIN (2400)
Date: 06/19/2003
Fixed Notes:
1) Fixed MCP2/A04 USB signal clock jitter.
2) Remove Ratio*9 item, because AMD CPU doesn't support 166*9 and 200*9.
3) Patch S2K C1/C2 disconnects function.
4) Define: No_Aggressive_Support.
5) Change BPL version to 2.94V.

beetje lomp dat ze multiplier 9 verwijdert hebben maarja die wordt nu niet echt vaak gebruikt of wel?

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 8RDA3+, in de bios kan ik de -12v lijn niet uitlezen. Echter is MBM krijg ik een meting van -7,01~-7,03 voor de -12v? Ik heb de nieuwe Zalman 400W voeding en deze word in test goed genoemd? Klopt de uitlezing niet of heb ik een probleem?

Meer info check specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Smarron schreef op 29 June 2003 @ 15:56:
[...]
Ik geloof best dat met hoge vcore voltages veel mensen last hebben van afwijkende lijnen. Maar philippi14 heeft dat dus al bij 1,85 waarop ik gewoon zeg dat die voeding echt de schuldige is.
Idd, bij hogere vcores wordt systeem alleen maar instabieler.
Ik heb net ff een multimeter op een molex gezet. De 5Volt lijn is 4,88Idle en zakt tot 4,79 stressed. Dit is dus op de molex al!! Zelfs met de 5Volt mod van pierre-oord zou ik dan nog beroerde voltages hebben.

Dit allemaal nog bij een relatief lage vcore van 1,9V... Maar een fluctuatie van 0,1Volt is toch vrij veel, daarbij komt dat de spanning ook nog eens veel te laag is.
De 12Volt lijn is 12,97 Idle en 13,03Volt stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 16:33:
Ik heb een 8RDA3+, in de bios kan ik de -12v lijn niet uitlezen. Echter is MBM krijg ik een meting van -7,01~-7,03 voor de -12v? Ik heb de nieuwe Zalman 400W voeding en deze word in test goed genoemd? Klopt de uitlezing niet of heb ik een probleem?

Meer info check specs
Deze klopt niet, tel er maar 5 bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
philippi14 schreef op 29 June 2003 @ 16:34:
[...]

Idd, bij hogere vcores wordt systeem alleen maar instabieler.
Ik heb net ff een multimeter op een molex gezet. De 5Volt lijn is 4,88Idle en zakt tot 4,79 stressed. Dit is dus op de molex al!! Zelfs met de 5Volt mod van pierre-oord zou ik dan nog beroerde voltages hebben.

Dit allemaal nog bij een relatief lage vcore van 1,9V... Maar een fluctuatie van 0,1Volt is toch vrij veel, daarbij komt dat de spanning ook nog eens veel te laag is.
De 12Volt lijn is 12,97 Idle en 13,03Volt stressed.
Dan is het je voeding. Mijn voeding gaf iets meer als 5 volt, terwijl m'n 5 volt @ 8rda zelf 4,56 was ofzo staat op m'n site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 29 June 2003 @ 16:54:
[...]
Deze klopt niet, tel er maar 5 bij op.
Dus geen zorgen voor mij? De uitlezing van de -12v lijn van een 8RDA3+ kan dus niet of is gewoon slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 17:24:

Dus geen zorgen voor mij? De uitlezing van de -12v lijn van een 8RDA3+ kan dus niet of is gewoon slecht?
De 8RGA+ heeft er ook last van. Installeer de nieuwe versie van USDM en die laat de -12V al niet eens meer zien. Maar geen zorgen maken hoor. Niks aan de hand. Die van mij staat ook op -7V ofzo. Probleempje van Epox.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.