Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Ik heb ook een Radeon 9500, werkt prima. XP2600+ 333FSB is ook absoluut geen probleem, Kingston RAM denk ik ook niet, daar heb ik geen ervaring mee.Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 20:51:
Ok, dankjewel. Omdat ik las hier dat iemands radeon niet wilde werken op deze epox. En over die athlon xp 2600+ zat ik nog wat te dubben aangezien ik niet zeker wist of dat ging werken.
Verwijderd
Omdat het duurder is
Omdat je graag alles tot z'n max tweakedVerwijderd schreef op 29 June 2003 @ 22:39:
je hebt gelijk woutert, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.

mijn temp is nu idle 33 graden eerst was het 43 graden dus erg fijn deze nieuwe bios
Verwijderd
ik heb het allemaal ingebouwd, athlon xp 2600, 1024 ddr en een radeon 9500 128 ddr... En hij lijkt goed te werken, ik ben bezig met windows te installeren
1
2
3
4
| Situatie met mod: mp 11 * 211fsb = 2321 Mhz @ 2,125 volt. Idle 5 volt: 4,838 --> verhoging van 0,134 ! Stress 5 volt: 4,733 --> verhoging van 0,218 ! |
Denk toch wel de moeite waard als je je bord tot de max wilt OC-en
Verwijderd
Welke bios gebruik je dan, ik heb pas de 8RD33526 geflased, maar geen bus disconnect? (wat overigens super werkt maar helaas nu alleen in de reg van windows)Fanatic_FS schreef op 30 June 2003 @ 12:02:
ik heb net de nieuwe epox 8rda3+ bios geflased en er was ook iets met de bus disconnect gedaan zag ik in de changelog,
mijn temp is nu idle 33 graden eerst was het 43 graden dus erg fijn deze nieuwe bios
Ik heb de BIOS al gevonden 8RD33619 toch? is dit een instelbare functie of is die gewoon geïntegreerd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 18:01 ]
Model: EP-8RDA3+
BIOS: 8RD33619.BIN (2400)
Date: 06/19/2003
Fixed Notes:
1) Fixed MCP2/A04 USB signal clock jitter.
2) Remove Ratio*9 item, because AMD CPU doesn't support 166*9 and 200*9.
3) Patch S2K C1/C2 disconnects function.
4) Define: No_Aggressive_Support.
5) Change BPL version to 2.94V.
[ Voor 70% gewijzigd door Fanatic_FS op 30-06-2003 18:32 ]
Misschien kun je hem uitzetten op de manier die is beschreven in een topic waarin staat hoe je hem aan kunt zettenFanatic_FS schreef op 30 June 2003 @ 18:30:
is die bios van een paar posts terug van me, die disconnect zit er standaard ingebouwd, niet in te stellen lijkt me zo
Fixed Notes:
erm waarom zou ik hem willen uitzetten? nu kan ik teminste me fans uitzetten zonder dat het te warm wordtpierre-oord schreef op 30 June 2003 @ 20:30:
[...]
Misschien kun je hem uitzetten op de manier die is beschreven in een topic waarin staat hoe je hem aan kunt zetten
Sorry voor het kicken, maar ik had wel al een paar dagen afgewacht-GF-Annihilator schreef op 27 June 2003 @ 21:04:
Ik heb sinds een paar weken een raar probleempje met men 8rda+. Men pc zelf draait stabiel (+3 dagen prime, quake, alles .. ) . Maar af en toe wil ie niet booten. Ik krijg dan de melding '05' of '98'. Nu heb ik uiteraard al flink zitten testen en wat ik al zeker weet denk ik, is dat het zeker niet ligt aan :
de voeding ; fans en lampen uitgeschakeld al , en voltages wijken max 2 % af.
temperatuur ; bij 35 case met de warme dagen hier kom ik in prime niet hoger dan 49°C.
Wat ik wel verdenk ik de bios chip. Deze heeft zeker niet warm maar men pc blijft op 9 keer op de 10 hangen op het system monitor tabblad.
Ik kan vanalles veranderen 10 mins lang , maar eens ik in dit deel kom en 1 pijltjestoets aanraak, hangt hij. Mijn num lock gaat nog aan en uit , maar geen enkele andere toets reageert nog.
Ik heb nu de laatste bios van epox draaien, doordat ik de bios versie net ervoor hat weggewist om eigenlijk identiek dezelfde problemen. Vragen over mijn systeem vind je in men specs.
Heeft iemand dit ook al ondervonden ?
THX voor de hulp

Iemand tip voor mij?
hangen op system monitor tabblad? Heb je enermax fans, of enige andere fans aangesloten op je moederbord? Knip ff de RPM sensor los, meestal de gele draad. Goede kans dat je hier dan vanaf bent, misschien ook wel van de rest-GF-Annihilator schreef op 01 juli 2003 @ 22:11:
[...]
Sorry voor het kicken, maar ik had wel al een paar dagen afgewacht![]()
Iemand tip voor mij?
Foutcodes al opgezocht?
[ Voor 3% gewijzigd door pierre-oord op 01-07-2003 22:16 ]
Verwijderd
Ik heb mijn bordje dus ook naar deze bios geflasht, S2 disconnect echt super maar ik heb zinsdien problemen met mijn videokaart. Bij hogere clock settings loop 3DMark vast en dat was voorheen niet? Iemand dit ook ondervonden, heb al van alles geprobeerd, geheugen voltage verhoogt apg voltage verhoogt??? maar blijf vastlopen!Fanatic_FS schreef op 29 June 2003 @ 16:32:
iemand de nieuwe 8rda3+ bios van 19 juni al geprobeerd?
release notes:
Fixed Notes:
beetje lomp dat ze multiplier 9 verwijdert hebben maarja die wordt nu niet echt vaak gebruikt of wel?
Verwijderd
leest dit topic maar eens door!mark_vs schreef op 01 juli 2003 @ 23:26:
S2 disconnect. Dat is toch iets met ACPI, toch?
Wat is dat, wat heb ik eraan?
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 12:14 ]
geen probs hier, heb mijn pc nog wat extra overgeclocked en toen 3dmark met mijn videokaart helemaal overgeclocked gaf geen probsVerwijderd schreef op 01 July 2003 @ 22:35:
[...]
Ik heb mijn bordje dus ook naar deze bios geflasht, S2 disconnect echt super maar ik heb zinsdien problemen met mijn videokaart. Bij hogere clock settings loop 3DMark vast en dat was voorheen niet? Iemand dit ook ondervonden, heb al van alles geprobeerd, geheugen voltage verhoogt apg voltage verhoogt??? maar blijf vastlopen!
Verwijderd
Niet dat dit een probleem is maar ik vroeg me af hou dit kan en waarom? (zowel onder windows als linux) nforce driver foutje?
Als je de standaard MS-IDE drivers voor de nForce installeert, ben je van die SCSI-shit af.
had alleen niet helemaal goed gekeken.. kap atm 2 cd's en 3 hd's op mn mobo (onboard raid als ide).. blijkt deze het niet te hebben

Bier, Whiskey en Metal!!
Is dat goed of slecht nieuws ? Ik kan met de nieuwste beta namelijk iets hoger stabiel draaien dan met de laatste officiele, alleen kan ik daar geen Vdimm voltage instellen
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Foutcodes maken mij niet veel wijzer , die 05 komt zo ergens tussen 2 andere vermeldingen door in het boekje , maar echt duidelijker wordt het er niet op. Die 98 vind ik ook niet wat het wil zeggen.pierre-oord schreef op 01 July 2003 @ 22:16:
[...]
hangen op system monitor tabblad? Heb je enermax fans, of enige andere fans aangesloten op je moederbord? Knip ff de RPM sensor los, meestal de gele draad. Goede kans dat je hier dan vanaf bent, misschien ook wel van de rest
Foutcodes al opgezocht?
Wel zou het misschien kunnen liggen aan mijn onboard fan read outs die soms 0 uitlezen. Zo ver had ik nog niet gedacht.
Op mijn cpu fan zit mijn 92 mm fan ( zalman fbs boog over pci slots gemonteerd. ) , deze draait +/-1800 toeren. Mijn 340 watt voeding zit aangesloten op de powerfan connector. En aan mijn aux -fan zit mijn tt aquarius pompje.
Zou ik er dan goed aan doen , geen enkele on board connector te gebruiken ? En alles via molex te laten gaan ?
ja, dat zou ik zeker eens proberen. Of je knipt de rpm sensor door, zelfde effect, hoef je alleen een knipje te geven-GF-Annihilator schreef op 03 July 2003 @ 12:39:
[...]
Foutcodes maken mij niet veel wijzer , die 05 komt zo ergens tussen 2 andere vermeldingen door in het boekje , maar echt duidelijker wordt het er niet op. Die 98 vind ik ook niet wat het wil zeggen.
Wel zou het misschien kunnen liggen aan mijn onboard fan read outs die soms 0 uitlezen. Zo ver had ik nog niet gedacht.
Op mijn cpu fan zit mijn 92 mm fan ( zalman fbs boog over pci slots gemonteerd. ) , deze draait +/-1800 toeren. Mijn 340 watt voeding zit aangesloten op de powerfan connector. En aan mijn aux -fan zit mijn tt aquarius pompje.
Zou ik er dan goed aan doen , geen enkele on board connector te gebruiken ? En alles via molex te laten gaan ?
Ok , overmorgen rij ik ff naar NL om mijn GF5900u , en dan moet ik toch mijn molex connectors herzien, ik zal dan ff alle rpm zaken loskoppelenpierre-oord schreef op 03 July 2003 @ 14:47:
[...]
ja, dat zou ik zeker eens proberen. Of je knipt de rpm sensor door, zelfde effect, hoef je alleen een knipje te geven
Mijn proc wilt nu iets verder klokken, eerst 2400+, nu zit ie op 2100MHz, wat iets meer is als een 2600+. Op 2150MHz loopt ie de hele middag stabiel met koe (100% cpu-load), maar als ik ga gamen (DTM race driver) dan crasht ie alsnog... Volgens mij zit ik nu aardig tegen de grens van mijn proc aan, een JUICB0250...
[ Voor 10% gewijzigd door Harrie op 03-07-2003 23:32 ]
Dit om de volgende reden:
Ik heb een 1K potmetertje en een 470Ohm weerstand in serie gesoldeerd en met draad op de pootjes van de chip gesoldeerd (wat een pokkewerk btw, heb er bijna 2 uur over gedaan
Kan iemand deze waarden bevestigen of doe ik iets goed fout? Ik heb precies de handleiding op 8rdafaq.net nagewerkt.
Verwijderd
dat zal komen omdat je nu ook de chip en de rest van de eletronica op je mobo meet...Syzzer schreef op 04 July 2003 @ 17:19:
Ik heb nu eindelijk een voltmad uitgevoerd op mijn 8rda+ rev 1.1, maar durf hem niet aan te zetten.
Dit om de volgende reden:
Ik heb een 1K potmetertje en een 470Ohm weerstand in serie gesoldeerd en met draad op de pootjes van de chip gesoldeerd (wat een pokkewerk btw, heb er bijna 2 uur over gedaan) . Voordat ik de potmeter en weerstand op de chip heb gesoldeerd even nagemeten en heel netjes van 471 tot 1552 Ohm instelbaar, maar nadat ik hem op de chip gesoldeerd heb en het nog een keer nameette, meette ik 94 tot 110 Ohm.
Kan iemand deze waarden bevestigen of doe ik iets goed fout? Ik heb precies de handleiding op 8rdafaq.net nagewerkt.
Daar hoop ik dan maar opVerwijderd schreef op 04 July 2003 @ 18:00:
[...]
dat zal komen omdat je nu ook de chip en de rest van de eletronica op je mobo meet...
* Syzzer is serieus bang om zijn 8rda+ te slopen
Nou ... Heb je een goede fijne soldeerbout? Heb je netjes gesoldeerd? ALs je dat hebt gedaan, kun je er toch weer af solderen als het fout gaat? En terug brengenSyzzer schreef op 04 July 2003 @ 18:09:
[...]
Daar hoop ik dan maar op. Dan ga ik hem maar opstarten.
* Syzzer is serieus bang om zijn 8rda+ te slopen.
enm nou maar hopen dat AP versteeg dit niet leest..
Niet nodig, want het werkt! Was dolgelukkig toen ik een POST-scherm zag verschijnen op mijn monitorhenkleerssen schreef op 04 July 2003 @ 18:44:
[...]
Nou ... Heb je een goede fijne soldeerbout? Heb je netjes gesoldeerd? ALs je dat hebt gedaan, kun je er toch weer af solderen als het fout gaat? En terug brengen..
enm nou maar hopen dat AP versteeg dit niet leest..
Ik haal maximaal 235 fsb op 2,10 VDD (plusminus 0,08) en een cusom NB luchkoeler (5x5x4, 15 cfm, aluminium)
ik ben benieuwd wat jouw resultaten zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Dr.Q op 05-07-2003 01:08 ]
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Nog niet veel, want er zit nog een Zalman-blokje passief op te zijnDr.Q schreef op 05 July 2003 @ 01:07:
ik heb ook een voltmod gedaan op mijn 8rda+ 1.1, een week of 5 geleden.
Ik haal maximaal 235 fsb op 2,10 VDD (plusminus 0,08) en een cusom NB luchkoeler (5x5x4, 15 cfm, aluminium)
ik ben benieuwd wat jouw resultaten zijn.
Goed idee om een nieuwe BIOS te draaien voor de 8RGA+. Ik gebruik nu de 3505 BIOS van ELITO EPoX website. >>Deze BIOS heeft als groot voordeel dat m'n chipset(vdd) en RAM(vddr) goed in gesteld worden!Smarron schreef op 03 July 2003 @ 12:34:
Beetje jammer dat ze amper een nieuwe bios update uitbrengen voor de 8RGA+
Is dat goed of slecht nieuws ? Ik kan met de nieuwste beta namelijk iets hoger stabiel draaien dan met de laatste officiele, alleen kan ik daar geen Vdimm voltage instellen
..laatst heb ik van Tom Versteeg(Epox Techsupport) een nieuwe BIOS ontvangen->met deze kon ik m'n vdd niet hoger dan 1,8v krijgen(2,0v optie was wel aanwezig, maar werkte niet!) en m'n vddr niet hoger dan 2,77v(ook al was de 2,88v optie aanwezig en instelbaar), dit was original release BIOS
...Toen heb ik de originele bios er weer ingeplaatst en geflashed naar 3505>problemen weg.
TIP: bij het instellen van een hoge FSB; zet je multiplier en geheugen tymings eerst goed voordat je de FSB gaat overclocken. Heb de FSB jumper op het mobo op 100Mhz stand staan! Klok de FSB niet direct naar 200Mhz, maar doe het stapsgewijs. Mijn volgorde is 100, 133, 166, 200, 233
anyway: EPOX bedankt voor de nieuwe BIOS!
[ Voor 2% gewijzigd door PowerPee op 08-07-2003 12:17 . Reden: minor typo ]
Met een 470Ohm vaste weerstand en een 1K Potmeter in serie kan ik instellen van 1,7V tot 1,95V. Lijkt me een mooi bereik, aangezien de meesten beweren boven de 1,8V toch geen extra winst te maken.
Die 3505 heb ik ook geprobeerd, alleen is mijn ddr voltage niet meer in te stellen. In Windows geeft deze ongeveer 2,77 aan. De optie is wel te zien, maar als ik in de bios het voltage wil veranderen loopt de PC vastPowerPee schreef op 05 juli 2003 @ 09:28:
Goed idee om een nieuwe BIOS te draaien voor de 8RGA+. Ik gebruik nu de 3505 BIOS van ELITO EPoX website. >>Deze BIOS heeft als groot voordeel dat m'n chipset(vdd) en RAM(vddr) goed in gesteld worden!
..laatst heb ik van Tom Versteeg(Epox Techsupport) een nieuwe BIOS ontvangen->met deze kon ik m'n vdd niet hoger dan 1,8v krijgen(2,0v optie was wel aanwezig, maar werkte niet!) en m'n vddr niet hoger dan 1,77v(ook al was de 1,88v optie aanwezig en instelbaar), dit was original release BIOS
...Toen heb ik de originele bios er weer ingeplaatst en geflashed naar 3505>problemen weg.
TIP: bij het instellen van een hoge FSB; zet je multiplier en geheugen tymings eerst goed voordat je de FSB gaat overclocken. Heb de FSB jumper op het mobo op 100Mhz stand staan! Klok de FSB niet direct naar 200Mhz, maar doe het stapsgewijs. Mijn volgorde is 100, 133, 166, 200, 233
anyway: EPOX bedankt voor de nieuwe BIOS!
Ik draai nu 9,5*220. Dat werkt opzich zeer goed. 233 gaat mij never nooit lukken, 225 wilt hij nog wel booten, maar niet stabiel, hoger boot hij niet meer. En volgens mij staat de jumper bij mij ook al op 100.
Verwijderd
release notes:
Fixed Notes:
beetje lomp dat ze multiplier 9 verwijdert hebben maarja die wordt nu niet echt vaak gebruikt of wel
[quote]
Beetje klote ja dat ze de 9x mutiplier hebben verwijderd, zou deze nog terug komen? ik heb deze namelijk wel nodig! Ik heb er een mailtje (support@epox.nl) over gestuurt (niet geschoten is altijd mis!) met als antwoord dat ze het zullen doorgeven aan de mensen die hier over gaan! (beter!)
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 15:31 . Reden: verkeerde quote ]
[quote]Fanatic_FS schreef op 29 June 2003 @ 16:32:
release notes:
Fixed Notes:
beetje lomp dat ze multiplier 9 verwijdert hebben maarja die wordt nu niet echt vaak gebruikt of wel
het zou idd wel handig zijn als die mp 9 terugkomt, voor b.v. een duron 900mhz is een mp van 9 toch echt wel nodig lijkt meBeetje klote ja dat ze de 9x mutiplier hebben verwijderd, zou deze nog terug komen? ik heb deze namelijk wel nodig! Ik heb er een mailtje (support@epox.nl) over gestuurt (niet geschoten is altijd mis!) met als antwoord dat ze het zullen doorgeven aan de mensen die hier over gaan! (beter!)
dat klopt, hoger als 1,8 kom ik hier niet verderSyzzer schreef op 05 July 2003 @ 12:34:
OP mijn NB zit nog steeds een Zalman NB32-nogwat heatsinkje passief te zijn, dus ben bang dat ik nog niet erg ver ga komen. Als ik terug ben van vakantie, komt er ook WC op mijn NB op GPU. Dan gaan we eens kijken hoever hij wil op 1,95V (hoger gaat mijn VDD-mod niet.
Met een 470Ohm vaste weerstand en een 1K Potmeter in serie kan ik instellen van 1,7V tot 1,95V. Lijkt me een mooi bereik, aangezien de meesten beweren boven de 1,8V toch geen extra winst te maken.
het enige probleem wat ik nog heb met mijn 8rda+ is dat mijn Vram (ddr spanning) maximaal maar 2,83V is. Ook op 2,90 instelling!. Dit geldt zowel bij OC als bij normale clocks.
Echt waarDr.Q schreef op 08 July 2003 @ 12:08:
Als ik mijn VDD mod instel op 2,12 volt oid dan loopt ie maximaal 230 fsb sync tegenover 205 sync op 1,82 Vdd. Dit is wel met custom aircoolertje (50x50x40mm maar).
het enige probleem wat ik nog heb met mijn 8rda+ is dat mijn Vram (ddr spanning) maximaal maar 2,83V is. Ook op 2,90 instelling!. Dit geldt zowel bij OC als bij normale clocks.
Morgen heb ik weer waterblok en kan ik weer testen, ik heb m'n socket beetje te grof behandels, mist een paar plastic haakjes
Ik zal er nog eens wat meer stroom op zetten, maar ik geloof niet dat ik hoger kwam. Heb je een normale 8rda+ of die nieuwe 400mhz ddr serie? Als je die oude hebt, wil je dat nog eens wat tests doen? Zegmaar kijken wat het echte max is op:
1,8 VDD
1,9 VDD
2,0 VDD
2,1 VDD
2,2 VDD
2,3 VDD (ja die heb ik ook al gedraaid
edit:
Is er eigenlijk nog info over het max wat je NB lekker vind? Hij moet ut over een jaartje nog wel doen namelijk... zo niet voor mij, dan wel in een server... ff OC tje halen doe ik wel, maar daarna schroef ik hem weer veilig terug naar 1,85 ofzo...
[ Voor 13% gewijzigd door pierre-oord op 08-07-2003 18:28 ]
Daarbij heb ik niets aan de andere voltages veranderd, die staan op default.
Moet er bij de 8RDA3+ ook de OverVoltageProtection mod uitgevoerd worden?
Ik neem aan dat dat op dezelfde chip en pin moet gebeuren als bij de 8RDA+?
Of de weerstand 678 lossolderen? Maar op een andere forum (en ik ben verdorie vergeten waar), las ik dat je een potmeter wilt gebruiken, je dat over een andere weerstand moet doen.
Ik ben wat confused.
Wie helpt me verder?
Als de 8rda+ gewoon hetzelfde is zegmaar als jouw bord hoeft dat alleen als je bord plotseling uitvalt bij hoge Vcores. Je start je windows *boem* pc is uit. Dan moet je die doen.mark_vs schreef op 08 July 2003 @ 23:20:
Ik heb een Epox 8RDA3+ en die stopt er boven de 1.9 V Vdd ook gewoon mee.
Daarbij heb ik niets aan de andere voltages veranderd, die staan op default.
Moet er bij de 8RDA3+ ook de OverVoltageProtection mod uitgevoerd worden?
Ik neem aan dat dat op dezelfde chip en pin moet gebeuren als bij de 8RDA+?
Of de weerstand 678 lossolderen? Maar op een andere forum (en ik ben verdorie vergeten waar), las ik dat je een potmeter wilt gebruiken, je dat over een andere weerstand moet doen.
Ik ben wat confused.
Wie helpt me verder?
Een potmeter enzo dan denk ik alleen aan het opschroeven van je Vmem.
Kon je instellen bij welke voltage de OVP inkicked.
Balen, da'k niet meer weet waar ik dat gezien heb.
Iemand anders?
Nooit gezien, maar gewoon uitzetten jo, kun je lekker opvoerenmark_vs schreef op 09 July 2003 @ 12:21:
Nee, wel degelijk een potmeter voor de OVP.
Kon je instellen bij welke voltage de OVP inkicked.
Balen, da'k niet meer weet waar ik dat gezien heb.
Iemand anders?
Verwijderd
Als ik m'n pc aanzet, dan werkt mijn toetsenbord niet ..
(alleen numlock capslock en scroll lock gaan branden)
'k kan dus ook niet de bios in enz..
De enigste manier om hem werkend te krijgen is opstarten zonder toetsenbord,
en tijdens de post m'n ps2 stekker er in te doen.
Dit is niet normaal of wel?
't is iig geen bios prob. want ik heb er net een nieuwe ingeflashed (8RDA3609)
iemand een id? (ik ga geen usb toetsenbord aanschaffen...
btw.. dit probleem heb ik nooit gehad op m'n vorige mobo, dus aan m'n toetsenbord zal het niet liggen..
http://www.aoaforums.com/...?postid=160606#post160606
http://www.aoaforums.com/...1933&t=15471&page=2&pp=20
Het bevestigd wat ik ook al heb meegemaakt:
Indien een systeem niet stabiel is na OC'n, MOET je de CMOS clearen en opnieuw beginnen. Alle instellingen 'stap voor stap' weer terug zetten
[ Voor 13% gewijzigd door PowerPee op 09-07-2003 23:11 ]
Verwijderd
m'n toetsenbord werkt ook niet nadat ik m'n cmos heb gecleard...
't lijkt mij ook geen verkeerde bios instelling, want als ik mijn pc overnieuw opstart werkt m'n tobo wel
Het is laat en donker en ik heb geen zin om de kast open te maken en daarom vraag ik het maar hier: iemand enig idee hoe groot de mosfets zijn, dit ivm de grootte van de heatsinks?
Stel je niet aan:
Natuurlijk kan ik mijn pc-kast openschroeven en de mosfets opmeten. Maar als er iemand op het forum is, die de maten zo uit zijn mouw kan schudden en ze dan op het forum post, is dat toch ook fijn?
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Verder, wat verbeeld je je wel niet:
'sluit de thread maar want men wordt lui en heeft geen zin om de kast open te schroeven of om op pricewatch te kijken'.
De thread is niet voor niets zo lang, hij voorziet blijkbaar in een behoefte (nog steeds). En dat die voor jou niets meer toevoegt, soit!
Nope.Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 21:13:
zijn er 8rda3+'en met onboard IDE raid? Niet, of wel?
De mosfets zijn +/- 1 bij 1 cm.mark_vs schreef op 10 July 2003 @ 23:52:
Ik ga binnenkort heatsinks op de mosfets van mijn 8RDA3+ zetten, nadat ik de OVP gedaan heb (ben er nog niet precies uit welke manier ik zal gebruiken).
Het is laat en donker en ik heb geen zin om de kast open te maken en daarom vraag ik het maar hier: iemand enig idee hoe groot de mosfets zijn, dit ivm de grootte van de heatsinks?
Kan dat aan mijn moederbord liggen? Ik heb hem gisteren maar weer eens geflashed naar de nieuwste BIOS, en ik had even het gevoel dat het verholpen was. Maar helaas, dat bleek dus niet het geval te zijn.
Overigens is mijn toetsenbord aangesloten via PS/2 en draai ik Windows XP. Volgens mij met de nieuwste NForce drivers (2.03). Eerst draaide ik 2.42, maar die heb ik gisteren ook maar weer gedowngrade.
FSB=185, mp = 11 --> 11*85 = 2035 of zoiets.
ja ik heb dit dus ook, maar bij mij doet m'n muis het ook niet dan. Na een reboot is alles weer goed. btw dit is gebeurt na het clocken/tweaken voor de pifast challenge.Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 11:46:
het verhelpt iig niet mijn probleem
m'n toetsenbord werkt ook niet nadat ik m'n cmos heb gecleard...
't lijkt mij ook geen verkeerde bios instelling, want als ik mijn pc overnieuw opstart werkt m'n tobo wel
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Ik heb ook zo'n soortgelijk probleem gehad (alleen dan ging het geluid in spellen ineens enorm kraken en daarna crashte het spel (elk spel). Ik heb mijn drivers toen gedowngrade naar de 1.15 ipv de 2.03. Dat werkte wel goedeborn schreef op 11 July 2003 @ 17:53:
Ik maak al weer een aardige tijd gebruik van mijn 8RDA+ mobo en het werkt eigenlijk allemaal perfect. Het enige waar ik (volgens mij) pas de laatste tijd problemen mee heb is het stotterende geluid (ik gebruik de onboard geluidskaart). Het probleem ontstaat als ik tijdens het afspelen van een muziekje (bijv. via Winamp op WMP) begin te typen. Als ik in notepad gewoon één van mijn toetsen ingedrukt hou dan hoor je duidelijk haperingen tijdens het afspelen. Omdat ik vaak muziek aan heb tijdens het programmeren is het dus nogal irritant
Kan dat aan mijn moederbord liggen? Ik heb hem gisteren maar weer eens geflashed naar de nieuwste BIOS, en ik had even het gevoel dat het verholpen was. Maar helaas, dat bleek dus niet het geval te zijn.
Overigens is mijn toetsenbord aangesloten via PS/2 en draai ik Windows XP. Volgens mij met de nieuwste NForce drivers (2.03). Eerst draaide ik 2.42, maar die heb ik gisteren ook maar weer gedowngrade.
Neem iig nooit de 2.42 want die liepen hier een maandje stabiel. Maar toen crashte de PC ineens (spontaan
tvw
Volgens mij is het geluidssysteem van BF1942 gewoon heel erg brak, want ik heb al enorm veel mensen gehoord die het hier over hebben. Dus of het nou aan de Epox ligtTasma schreef op 11 July 2003 @ 18:02:
Ik heb ook een geluid probleem met mijn 8rda+ , als ik Battlefield 1942 speel dan laat hij -af- en toe (soms!) AL het geluid heeel krakerig en houterig klinken waardoor spelen onmogelijk wordt. Dit is maar af en toe, heb het 1x bij een ander spel ook gehad.
Check het niveau van posts in deel 5 vergeleken met deel 1 bijvoorbeeld; daar werden goeie vragen gesteld, mods uitgevonden, kapotte mobo's besproken enzo.mark_vs schreef op 11 July 2003 @ 11:50:
@ pierre-oord:
Stel je niet aan:
Natuurlijk kan ik mijn pc-kast openschroeven en de mosfets opmeten. Maar als er iemand op het forum is, die de maten zo uit zijn mouw kan schudden en ze dan op het forum post, is dat toch ook fijn?
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Verder, wat verbeeld je je wel niet:
'sluit de thread maar want men wordt lui en heeft geen zin om de kast open te schroeven of om op pricewatch te kijken'.
De thread is niet voor niets zo lang, hij voorziet blijkbaar in een behoefte (nog steeds). En dat die voor jou niets meer toevoegt, soit!
--> eigenlijk zou iemand pas iets moeten posten, als de post een eigen topic waard zou zijn zegmaar, als dit topic niet zou bestaan. Zou jij een topic maken met titel: "hoe groot zijn de mosfets van mijn 8rda mobo die naast me staat? "
Tegen de tijd dat ik en jij de berichten hebben getypt, heb jij die kast al open en dicht gemaakt... [of open laten staan...]
Geen flame ofzo dit, gewoon meer zovan: Niets boeiends meer te beleven hier, echte tweakers zijn al weg. Ik ook

edit:
Over die geluidsposts hierboven: Ik heb zelf de 2.03 drivers draaien, daarmee heb ik af en toe, soms na korten tijd soms na enkele uren Counter-Strike spelen dat het geluid enorm begint te kraken. Een geweersschot wil je gewoon niet horen. Geen last van lag verder. Ik denk dat het een driver prob is bij mij. Ga binnenkort eens wat nieuwere beta drivers testen enzo
[ Voor 14% gewijzigd door pierre-oord op 11-07-2003 20:18 ]
Versie v2.78 lost bij een hoop mensen de krakende geluiden op.pierre-oord schreef op 11 July 2003 @ 20:16:
Over die geluidsposts hierboven: Ik heb zelf de 2.03 drivers draaien, daarmee heb ik af en toe, soms na korten tijd soms na enkele uren Counter-Strike spelen dat het geluid enorm begint te kraken. Een geweersschot wil je gewoon niet horen. Geen last van lag verder. Ik denk dat het een driver prob is bij mij. Ga binnenkort eens wat nieuwere beta drivers testen enzo
Download ze op http://www.epox.org/
Geen audio probs hier met BF1942; en dat met een exotische Terratec DMX 6Fire 24/96 kaarteborn schreef op 11 July 2003 @ 19:44:
Volgens mij is het geluidssysteem van BF1942 gewoon heel erg brak, want ik heb al enorm veel mensen gehoord die het hier over hebben. Dus of het nou aan de Epox ligt
Ben het wel een beetje met je eens>>geen zinnige reacties meer...misschien moeten we de boel maar es sluiten??(mod!?)pierre-oord schreef op 11 July 2003 @ 20:16:
[...]
Check het niveau van posts in deel 5 vergeleken met deel 1 bijvoorbeeld; daar werden goeie vragen gesteld, mods uitgevonden, kapotte mobo's besproken enzo.
--> eigenlijk zou iemand pas iets moeten posten, als de post een eigen topic waard zou zijn zegmaar, als dit topic niet zou bestaan. Zou jij een topic maken met titel: "hoe groot zijn de mosfets van mijn 8rda mobo die naast me staat? "
Tegen de tijd dat ik en jij de berichten hebben getypt, heb jij die kast al open en dicht gemaakt... [of open laten staan...]
Geen flame ofzo dit, gewoon meer zovan: Niets boeiends meer te beleven hier, echte tweakers zijn al weg. Ik ook

En dat mogen we nou juist niet meer zeggenPowerPee schreef op 11 July 2003 @ 22:42:
[...]
Ben het wel een beetje met je eens>>geen zinnige reacties meer...misschien moeten we de boel maar es sluiten??(mod!?)
Over dat geluid: Ik ga die drivers binnenkort proberen, heb haakjes van m'n CPU socket gesloopt

Ik heb bij andere forum gepost maar iemand verwees mij naar hier dus...
Ik gebruik onboard soundcard icm koptelefoon voor online gamen. Maar geluid wordt verkeerd weergegeven. Dus als het geluid van ver komt... zoals voetstappen ofzo dan hoor ik heel dichterbij en als ik geluid van rechts hoor maar dan is het eigenlijk andere kant....
Ik heb alle settings voor hoofdtelefoon gekozen plus ook in game.. (MOHAA)
Heeft iemand hier enige ervaring?
Lucky Goldstar
daar ben ik ut ook wel mee eens jah.pierre-oord schreef op 11 July 2003 @ 20:16:
[...]
Check het niveau van posts in deel 5 vergeleken met deel 1 bijvoorbeeld; daar werden goeie vragen gesteld, mods uitgevonden, kapotte mobo's besproken enzo.
ik volg dit topic al sinds page1 van deel1 en de laatste 1 1/2 zijn vrijwel helemaal gevult met vragen & antwoorden die uit de eerste 3!! komen.
op wat bios probleempjes na dan.
ik beschouw dit topic nog slechts als opzoek topic. (soms wat sneller dan de seach op GoT.)

nope, geen last van. misschien moet je de manier van aansturen van je soundcard eens veranderen? bij mij hielp dat bij warcraft3 geloof ik. ben van "miles (nogwat) 3D" naar EAX2 gegaan en gelijk van die omgekeerde doppler af.DJkim schreef op 12 July 2003 @ 10:57:
Hoi
Ik heb bij andere forum gepost maar iemand verwees mij naar hier dus...
Ik gebruik onboard soundcard icm koptelefoon voor online gamen. Maar geluid wordt verkeerd weergegeven. Dus als het geluid van ver komt... zoals voetstappen ofzo dan hoor ik heel dichterbij en als ik geluid van rechts hoor maar dan is het eigenlijk andere kant....
Ik heb alle settings voor hoofdtelefoon gekozen plus ook in game.. (MOHAA)
Heeft iemand hier enige ervaring?
[ Voor 34% gewijzigd door _Droopy op 12-07-2003 11:46 . Reden: sound probleem ]
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
thx for support_Droopy schreef op 12 juli 2003 @ 11:43:
puntje-puntje-puntje
Ik heb overigens al iets van 3 maanden op 200mhz gedraaid maar had heel af en toe vastlopers, nu draai ik op 185 en geen problemen meer.
dus, is het met fsb=200 nodig of sterk aan te raden de mosfets te koelen?
(zo ja wie heeft er ff wat thermal adhesive voor me
Had ik mn 400 watt Antec Smartpower ook niet hoeven te ruilen met bijbetaling voor een 430 watt Truepower
Maar mn 5 v lijn is nu wel heel iets hoger
Verwijderd
ik heb het al vanaf het begin dat ik dit bord heb.... toch maar ff een usb muis/tobo rippen van de burenK1n9_N01z3 schreef op 11 July 2003 @ 19:31:
[...]
ja ik heb dit dus ook, maar bij mij doet m'n muis het ook niet dan. Na een reboot is alles weer goed. btw dit is gebeurt na het clocken/tweaken voor de pifast challenge.
Verwijderd
BIOS: 8RD33630.BIN (8D00)
Date: 06/30/2003
Fixed:
1) Disable S2K C1/C2 disconnect
Iemand deze al geprobeerd? Waarom zou men de S2k C1/C2 functie willen disabelen? Ik heb geen problemen ondervonden aangezien de laaste bios deze functie pas ondersteunde?
Verwijderd
ff tijdelijk omgeruild met de buurjongen, hij mijn ps2 en ik zijn usb muis/tobo..... werkt weer perfect...Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 17:33:
[...]
ik heb het al vanaf het begin dat ik dit bord heb.... toch maar ff een usb muis/tobo rippen van de buren..
binnekort zelf maar ff usb aanschaffen...
had hem eergisteren al gezien maar nog niet gemeld, heb hem zelf nog niet geprobeerd en ga dat denk ik ook niet doen, mijn pc is wel iets instabiel maar dat is gekomen nadat ik er een hdd bijgehangen heb dus zie niet het nut ervan om deze fijne optie weg te doenVerwijderd schreef op 13 July 2003 @ 17:48:
New EP-8RDA3+ BIOS
BIOS: 8RD33630.BIN (8D00)
Date: 06/30/2003
Fixed:
1) Disable S2K C1/C2 disconnect
Iemand deze al geprobeerd? Waarom zou men de S2k C1/C2 functie willen disabelen? Ik heb geen problemen ondervonden aangezien de laaste bios deze functie pas ondersteunde?
Nou, deze combo heb ik ook en werkt goed.savale schreef op 14 juli 2003 @ 09:59:
ik heb een 8rda+ met een geforce 4mx grafisch kaartje erin. Ik heb een heel gek probleem: de computer met windows XP start niet goed op. als hij dreigt over te schakelen naar de 1024x768 modus (na het windows logo) dan reboot hij! Ik heb het gevoel dat het een conflict is tussen mijn videokaart en het nforce geluidsysteem. In veilige modus start hij wel gewoon netjes op (dan is het geluid automatisch uitgeschakeld). Ik heb al wat dingen geprobeerd, wat vaak helpt is de geforce mx drivers ff weg te gooien evenals de geluid drivers en dan bij een reboot doet hij het weer wel goed. daarna gaat het iedere reboot goed totdat de pc een half uurtje oid egt uit heeft gestaan en dan begint het gedonder opnieuw. iemand suggesties wat ik kan doen?
Opnieuw installeren
Ik denk dat in dat bracket van epox het spdif signaal wordt omgezet. Asus bordjes enzo schijnen ook te werken trouwens, hoorde ik van iemandpoing schreef op 15 July 2003 @ 20:04:
Ik zie overal audio mods maar geen enkele over het maken van een optical out, heeft iemand hier meer info over?
Ik ben men nieuw waterblokje hier aan het testen dat ik net heb gemaakt voor men ijskastkoeler die ik in mekaar heb gestamt(zie topic 5 € oc zomerkoeling)
het nieuwe waterblok blijkt goed te werken met water van - 15 ° er doorheen en heb blijkbaar men isolatie onder de knie.
Maar nu blijkt het 8rda3 + mobo enkel maar positieve cpu temperatuuren te kunnen weergeven.
als ik mijn XP 2000+ op standard snelheid zet en zet de pomp even af en wacht tot de cpu temperatuur oploopt tot + 10°C en shakel dan de pomp terug in gaat de cpu temp met een speer naar beneden tot hij in het bois op 0°C komt te staan en dan stopt het met zakken.
Ook in alle progs in windows hetzelfde.
Blijkbaar kan het bios dus geen negatieve temps weergeven ,
Weet iemand hier meer van of heeft een oplossing voor dit probleempje ?
Erg vreemd, ik zou epox er eens over mailen of de bios geen negetieve waarde kan aangeven en of ze dat erin zouden willen makenSmollys schreef op 20 July 2003 @ 15:55:
Ok ,probleempje waar ik dus niet snel een antwoord op vind ivm de temperatuurweergave van het epox 8rda3+
Ik ben men nieuw waterblokje hier aan het testen dat ik net heb gemaakt voor men ijskastkoeler die ik in mekaar heb gestamt(zie topic 5 € oc zomerkoeling)
het nieuwe waterblok blijkt goed te werken met water van - 15 ° er doorheen en heb blijkbaar men isolatie onder de knie.
Maar nu blijkt het 8rda3 + mobo enkel maar positieve cpu temperatuuren te kunnen weergeven.
als ik mijn XP 2000+ op standard snelheid zet en zet de pomp even af en wacht tot de cpu temperatuur oploopt tot + 10°C en shakel dan de pomp terug in gaat de cpu temp met een speer naar beneden tot hij in het bois op 0°C komt te staan en dan stopt het met zakken.
Ook in alle progs in windows hetzelfde.
Blijkbaar kan het bios dus geen negatieve temps weergeven ,
Weet iemand hier meer van of heeft een oplossing voor dit probleempje ?
Verwijderd
Edit:
Ik kon niet wachten en heb 2.03 gedaan maar ik ben met 450 punten omlaag gegaan bij 3dmark2003.... Ajé, even 2.00 weer doen installeren.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 19:05 ]
Ik kan ook niet meer volgen waarom die bios nu niet gewoon temps onder 0° kan weergeven ,men usdm (epox temp progje) staat hier gewoon 0°C aan te geven en weet dus niet hoeveel graden de cpu onder 0° zit te draaien.Fanatic_FS schreef op 20 July 2003 @ 16:02:
[...]
Erg vreemd, ik zou epox er eens over mailen of de bios geen negetieve waarde kan aangeven en of ze dat erin zouden willen maken
Ook in het bios geeft ie gewoon 0 °C terwijl ik weet dat hij een pak kouder is ,pas als ik mijn cpu op 2500 mhz klok en laat hem dan stressen komt die naar de +5 °C
Idle blijft die dus ook onder 0°C op deze snelheid.
Behoorlijk iritant is dat je niet weet hoe koud je cpu nu juist word
Wat zijn jullie voltages en met wat voor voeding?
ik vraag dit namelijk omdat ik ergens gelezen had dat de 12voltlijn bij de 8rda3+ niet zo super was en ik misschien toch maar voor een nieuwe voeding wil gaan kijken.
mijn voltages:
idle: stressed
vcore 1,75: 1.73 1.78
5.00: 5.08 5.03
12.00 11.80 11.61
ik vermoed dat mijn 12voltlijn mijn systeem een beetje onstabiel maakt
De INSERT toets ingedrukt blijven houden tijdens een reset of koude start.eL_Jee schreef op 21 juli 2003 @ 16:43:
Vanwege de warmte heb ik net m'n mobo een stuk teruggeclocked, voltage omlaag gegooid. Hierbij ben ik iets te enthousiast geweest, en m'n 8RGA+ wil niet meer booten (alarmpiepjes). Als ik het me goed herinner was er een toetscombinatie om dan nog in de bios te komen. Ik heb echter de laatste 3 delen van dit topic doorzocht, en een tijdje gegoogled, maar kan het niet vinden. Iemand die het misschien nog weet?
Als dat ook niet meer werkt is je BIOS helaas tosti.
Verwijderd
Total number of readouts: 98Fanatic_FS schreef op 21 July 2003 @ 08:57:
even een vraagje aan de mannen (en vrouwen) hier met een 8rda3+:
Wat zijn jullie voltages en met wat voor voeding?
...
CPU Speed: 2320 MHz
Running from: 21/07/2003 21:10:18
untill: 21/07/2003 21:26:15
Sensor Current Low High Average
CPU 52° C 39° C 52° C 49° C
CASE 33° C 30° C 33° C 32° C
vChipset 1,82 V 1,81 V 1,82 V 1,82 V
vCore CPU 2,11 V 2,10 V 2,13 V 2,11 V
vDIMM 2,86 V 2,85 V 2,86 V 2,86 V
+5.00 5,11 V 5,11 V 5,11 V 5,11 V
+12.00 11,73 V 11,67 V 11,80 V 11,75 V
Ik heb nu Q-Tec550 en heb een Antec420Truepower geprobeert om de 12V op te schroeven. Helaas zonder resultaat.
In verschillende forums gelezen dat Epox mindere componenten heeft gebruikt op de eerste revisies van de RDA3+ waardoor de 12V lijn brak is.
ik ben zie ik niet de enigste waar de 12voltlijn een beetje minder van is, ik heb nu en 300watt a-open en wil me een 431watt enermax gaan kopen heb op de site van ernermax gezien dat die 33ampere op de 12voltlijn heeft, hopelijk worden mijn voltages toch iets beter want nu is het niet meer stabiel te noemenVerwijderd schreef op 21 July 2003 @ 21:30:
[...]
Total number of readouts: 98
CPU Speed: 2320 MHz
Running from: 21/07/2003 21:10:18
untill: 21/07/2003 21:26:15
Sensor Current Low High Average
CPU 52° C 39° C 52° C 49° C
CASE 33° C 30° C 33° C 32° C
vChipset 1,82 V 1,81 V 1,82 V 1,82 V
vCore CPU 2,11 V 2,10 V 2,13 V 2,11 V
vDIMM 2,86 V 2,85 V 2,86 V 2,86 V
+5.00 5,11 V 5,11 V 5,11 V 5,11 V
+12.00 11,73 V 11,67 V 11,80 V 11,75 V
Ik heb nu Q-Tec550 en heb een Antec420Truepower geprobeert om de 12V op te schroeven. Helaas zonder resultaat.
In verschillende forums gelezen dat Epox mindere componenten heeft gebruikt op de eerste revisies van de RDA3+ waardoor de 12V lijn brak is.
Weet iemand of dit waar is of zou het gewoon een manier zijn om mij een 8RDA3+ aan te smeren?
Non taken
Verwijderd
Ik heb dit ook gehoord, maar ik weet niet of het waar is. Ik hoop van niet, want ik ben op zoek naar een 8RDA+ rev. 2.0. Heeft iemand een rev 2.0 of weet iemand waar die te krijgen is?whizz666 schreef op 23 July 2003 @ 14:28:
Vandaag kreeg ik van mijn retailer te horen dat Epox gestopt is met de productie van de 8RDA+.
Weet iemand of dit waar is of zou het gewoon een manier zijn om mij een 8RDA3+ aan te smeren?
Verwijderd
Ik moet dus een nieuwe bios chip. Maar hoe doe/regel ik dat ? En hoe krijg ik mijne chip die er nu nog inzit eruit ?
Verwijderd
das nu het leuke. er staant in dat je zo'n PLLCC IC extractor nodig hebt. en ik ben bang dat asl ik het met een schroevendraaier doe dat ik me socket beschadig waar de bios chip inzit.Dr.Q schreef op 26 July 2003 @ 18:15:
de haal-je-bios-uit-de-socket procedure staat in je boekje beschreven, je kan een bios regelen bij epox nederland zelf.
en kost dat geld een nieuwe bios-chip
en waar moet ik dan heen mailen en wat moet ik dan zeggen?
Edit : oei. Ik zie net dat zo'n ding 14 euro kost

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 20:15 ]
Dus maar weer m'n ouwe erop gezet zodat ik 9*214 kan draaien.
Stop chasing the dream, you're already living it
BIOS: 8RD33721.BIN (A300)
Date: 07/21/2003
Fixed:
1) Update BPL version to 3.09 for increasing memory stability.
2) Solved S3 resume fail S-ATA HDD.
Model: EP-8RDA3G
BIOS: 8RD33721.BIN (A300)
Date: 07/21/2003
Fixed:
1) Update BPL version to 3.09 for increasing memory stability.
2) Solved S3 resume fail S-ATA HDD.
heeft iemand deze al geprobeerd? hij is te vinden op www.epox.org
Verwijderd
Ik denk dat je de boot hebt gemist. Er zijn zat biossen uitgekomen voor de 8RDA+. Ik denk dat ze er nu minder uitbrengen, omdat het plankje nu wel stabiel genoeg is. Er is geen reden meer voor waarschijnlijk.Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 13:10:
Ik voel dat wij gebruikers van de 8rda+ in de steek worden gelaten. er worden alleen maar biosen uitgebracht voor dat aopending van een 8rda3+
Welk plankje pas in de vergetenheid is gebracht is toch wel de 8RGA+. 2 biossen totaal ofzo...
Dit topic is gesloten.