S2K disconnect voor Nforce 2 en VIA; lagere cpu temps

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
-Ik ben met Chaintech 7NJS van 50 naar 32 graden idle gegaan!!! Dat is pas tweaking 8)

-ipv een Thermalright SLK900U doen we gewoon een klein hackje
ik ga van 43 naar 35 graden idle. zelfs net na 2 uur niets doen 32 graadjes...
thnx Tutti-frutti _/-\o_

-Ik heb een Abit NF7-S rev. 2.0 met een Amd Xp 1800+ JIUHB DUT3C XPFW en hij is Prometeia gekoeld. Eerst was mijn temp in mbm 7 graden en nu is tie rond de 0 graden >:)

-het werkt hier wel scheeld 5c of zo maar jah ik draai normaal altijd seti dus helpt het niet
Wat is s2k diconnected bus ?
Het is een trucje om je temperatuur flink te laten dalen, voor alle socket A processors (duron tm barton dus). Dit is het geval in idle mode, dus als je gewoon in windows zit, en niet koetje draait, of games speelt. Het laat het gedeelte van de processor met rust dat niet gebruikt wordt, zodat de energie uitstoot, dus wattage (en dus warmte), verlaagt. Ook hebben sommigen een iets lagere temperatuur stressed. Met deze tweak verlies je geen performance, verbreek je geen garantie en sterft je hardware niet eerder. Sommige moederboarden hebben deze functie in bios staan, abit onder de naam "cpu disconnect function", maar dit werkt op een of andere manier niet altijd, zodat je het best even de tweak kan uitvoeren, om te kijken of die het doet :)
Mijn eigen ervaring (met luchtkoeling) is dat de processortemperatuur daalt tot de systemtemperatuur in idle mode op een via bordje. Kheb nu een epox 8rda+, en dat scheelt 7 graden ongeveer met een prometiea.

De voordelen
-Lagere temperatuur van cpu, en system
-Heel veel rust met temperature controlled fans
-minder wattage verbruik in idlemode
(en voor mij zelf - een geruststellender gevoel, door de lagere temps)

Bekijk ook even de bekende problemen aan het einde van deze guide!
Voor via chipsets, scrol even naar onderen.
Of heb je Linux ? sphere2 in dit topic

Nforce 2: How to Install ?

Stap 1:

Download wpcredit en zet de bestandjes in een mappie. Start dan WPCREDIT. Het kan zijn dat hij de eerste keer niet wilt starten, start hem gewoon nog een keer :).

Stap 2:

Zoek deze "offset"op:

Afbeeldingslocatie: http://www.xxxxxx.demon.nl/1/wpcredit1.GIF

Als het goed is verschijnt de zelfde bin-inhoud (00001111) bij jou. Deze gaan we nu bewerken. Als dit niet het geval is, en de offset 6F heeft bij jouw bijvoorbeeld hex F9 in plaats van F0 als inhoud, dan moet je wat meer bitjes veranderen, zodat je het zelfde als hieronder krijgt.

Stap 3:

Maak van bit 4 van de 0, een 1, of verander tot je dezelfde inhoud als hieronder krijgt. Je kan ook gewoon de hex veranderen in 1f en druk daarna SET !:

Afbeeldingslocatie: http://www.xxxxxx.demon.nl/1/wpcredit2.GIF

Je krijgt nog een melding of je deze register echt wilt aanpassen, ja dus :).
Als het goed is zal nu je temperatuur gaan dalen... dat kan verschillen van 5 graadjes verschil tot zelfs 15-20 graden verschil ! Ook .. als je goeie oortjes hebt hoor je je fannetjes iets langzamer gaan draaien (en vooral met een temperature controlled fan gaat deze heel langzaam draaien, en er zijn zelfs gevalen bekend dat hij stil ging staan, maar dit komt niet zo snel voor hoor.)

Stap 4:

Nu blijft deze data niet behouden na een reboot van windows, hiervoor is een handig tooltje, dat bij de zip van wpcredit zit, genaamd wpcrset. Wat je moet doen is het volgende:
- Installeer het systeembestand en registry met het tooltje "INSTDD.exe".
- reboot...
- open internet explorer en ga naar dit topic.. ahh daar ben je weer ;)

Stap 5:

Open in je wpcredit mapje "WPCRSET"
je ziet dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xxxxxx.demon.nl/1/wpcrset.GIF

Stap 6:

Stel wpcrset in:

Afbeeldingslocatie: http://www.xxxxxx.demon.nl/1/wpcrset1.GIF
(ojah, stap 1½ is add drukken :+ )
druk vervolgens weer ok , en reboot :)
check je temps :)

heb je een VIA chipset ?

Met het progsel vcool kan je deze tweak z'n werk laten doen, zonder dat je wat codes moet veranderen. Voor degenen met kt133(a) of kt266(a)die geen proggie willen, en dat raadt ik jullie ook aan, kan het ook met wprcset. Vcool is altijd nog te proberen, wil het met wpcredit niet lukken :).

met wpcredit voor kt133(a)/266(a):
Je moet net zoals in de nforce2 hierboven guide offsets veranderen, maar nu "waarschijnlijk" 2. Het is namelijk zo, dat het bij het ene bordje wel werkt zonder idle loop, en bij het andere bordje niet. Je kan dus de guide van hierboven gebruiken, maar moet de volgende offsets veranderen in de codes die hier staan:
De hex van offset/register 95 moet worden "1E"
De hex van offset/register 92 moet worden "E9"
Dit is als ik me niet vergis alleen voor kt133(a) en kt266(a), als het niet lukt, probeer het gewoon met vcool :).

met vcool:
Download vcool 1.7
Doe de install en tijdens de install moet je WEL aan de startupgroep toevoegen... Na deze install kan je hem wel runnen voor de kt133 (a) maar de andere via chipsets moeten eerst een ander bestandje hebben :). Als je een kt133(a) hebt, kan je alsnog het beste ook de nieuwste vcool erbij zetten, zoals hieronder beschreven. Je kan daarmee bijvoorbeeld je temperatuuricoontje transparant maken, donkergrijs is niet zo mooi ;)

Download vcool 1.8 beta 10 en gooi de inhoud van deze zipfile naar de vcool map in je program files, en overschrijf de oude bestanden. Nu mag je vcool openen, en kan je rechts onder alles instellen bij settings. Het kan zijn dat je pcspeaker even gaat piepen omdat hij geen fan rpm detecteert. Geen probleem, je moet gewoon fans uitvinken in het settingsmenu.
Bij het ene moederbord moet je wel idle loop vinken, bij de andere niet. Het nare wat bij idle loop komt kijken dat je cpu usage 100% staat, maar ik kan je verzekeren, dat klopt niet :) Je krijgt geen performance verlies :).

Laatste stap; Post je bevinding ;)

Bekende problemen

M'n geluid gaat kraken !
Dit probleem komt het meeste voor bij deze tweak. Als dit bij jou het geval is, moet je het volgende doen;
VIA: installeer de via latency patch.
Nforce 2: Zet je pci latency in bios hoger.. tot dat je geen gekraak meer hebt (standaard waarde is 32, je kan deze bijvoorbeeld op 40 zetten, en dan gaan afbouwen totdat je net geen gekraak meer hebt.

Systeem freesed meteen bij activeren van tweak.
Het lijkt erop dat je moederbord het niet echt leuk vindt. Deze tweak is dan helaas niet voor jouw moederbord bestemd.

[VIA vcool] De temperatuur klopt niet ?
Dit is bij het meer en deel van de moederborden het geval, dat vcool de verkeerde sensor pakt, of dat hij geen goede temperatuur weergeeft (00 of 99). Je kan kijken bij je settings, en een andere sensor selecteren (winbond, SMbus/asus, auto) en 1,2 of 3 instellen. Vcool hoort je cpu temperatuur te weergeven (rechtsonder), maar check even met een ander programma of hij niet je mobo temperatuur aangeeft, wat veel het geval is. Een oplossing is er helaas niet, als je geen cpu temperatuur te zien krijgt rechtsonder. Je kan daar je mobo temperatuur dan laten staan, of de temperatuuruitlezing disablen in het settings menu.

Vcool zegt piep piep piep
Geef hem een klap op zn kont en zeg dat hij moet op houden, oftewel, ga naar het settings menu, en vink fan1 ,2 en 3 uit. Het kan ook aan de temperatuurmeting liggen, kijk dan hierboven.

Vcool.sys not installed ??
Deze fout krijg je waarschijnlijk als je net in windows komt.
Probeer te reinstallen gewoon volgens de kt133 tm kt400 guide .. als je dat gedaan hebt, kan het opgelost zijn. Als dit niet het geval is, kan je de vcool.sys driver van het bestand vcool 1.8 beta10 in je system32 map gooien, en daarna naar c:\programfiles\vcool gaan en "loaddriver" openen. Dan druk je STOP, REMOVE. Vervolgens INSTALL, en START, dan sluit je het af.. en probeer je vcool te starten. Als het niet lukt... kan je me toevoegen op msn.

Systeem wordt instabiel bij stressen
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar als dit het geval is, dan kan je beter deze tweak niet gebruiken.

[updated 04-10-03 kleine wijziging bij via chipset met wprcedit]

[ Voor 174% gewijzigd door Tutti-frutti op 29-06-2023 10:14 . Reden: kapotte links bevatte persoonsgegevens ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Lijkt op het register aanpassen met de KT133, KT266 en KT333. Daar kan je ook twee registers aanpassen om zo BUS-DISCONNECT en nog iets soortgelijks in/uit te schakelen. Dat scheelde zo'n 5 tot 10 graden. Alleen kan je hiermee wel problemen ondervinden met je geluidskaart. Zodra ik een van de twee inschakelde begon m'n SB Live 5.1 te kraken. Ik weet niet of dat hier ook het geval is, maar wees erop bedacht!

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065

hmm... grapig....

maaruh, werkt dit ook nadelig op je CPU time dan??

hoe werkt dit dan precies? en heeft het geen nadelige effecten op je prestatie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
geen nadelige effect op performance.. het kan wel instabiliteit veroorzaken, maar daar heb ik geen last van gehad.. ook met mn kt400 (werkt anders hoor) niet. Voor asus nf2 mobo's wilt het meestal niet werken.. windows freezt meteen. Volgens mij staat er in dit topic een oplossing voor: http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=7408

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:57
Epox 8rda+ hierzo.
Ik heb de aanpassing gemaakt terwijl er een stuk of 8 applicaties draaiden waaronder winamp met de onboard sound-chip.

Windows draait gewoon door, merk niks van een verandering, behalve dat de cpu-temp een graad of 4 gedaald is.
Misschien is dat net genoeg om één van m'n casefans uit te kunnen zetten.

Conclusie: Bij mij werkt het prima maar niet spectaculair.

edit: overbodige info weggehaald

[ Voor 20% gewijzigd door zetje01 op 18-04-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:46
Hee, bij mij staat helemaal geen 0F maar 9F (epox 8RDA+). Het veranderen van de bitjes naar 0F of naar 1F heeft in het geheel geen effect.
Erg vaag :?

Trouwens ik heb revisie C1.

[ Voor 10% gewijzigd door koenie op 18-04-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
zetje01 schreef op 18 april 2003 @ 13:08:
Epox 8rda+ hierzo.
Ik heb de aanpassing gemaakt terwijl er een stuk of 8 applicaties draaiden waaronder winamp met de onboard sound-chip.

Op het moment dat ik op 'set' klikte kreeg ik nog een popup met een vraag over register. Heb maar op 'ja' geklikt.
Windows draait gewoon door, merk niks van een verandering, behalve dat de cpu-temp een graad of 4 gedaald is.
Misschien is dat net genoeg om één van m'n casefans uit te kunnen zetten.

Conclusie: Bij mij werkt het prima maar niet spectaculair.
Als je eens idle gaat, 5 minuutjes... daaltie dan meer ? In ieder geval, die melding klopt, heb het er maar even erbij gezet :). Maar het werkt.. dus dat is mooi :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
koenie schreef op 18 April 2003 @ 13:15:
Hee, bij mij staat helemaal geen 0F maar 9F (epox 8RDA+). Het veranderen van de bitjes naar 0F of naar 1F heeft in het geheel geen effect.
Erg vaag :?
heb jij een barton ?
koenie schreef op 18 April 2003 @ 13:17:
Jep, ik heb een Barton 2500+
Ok, dan is jou bus al gedisconnect omdat de epox bios de barton ziet, en weet dattie dan de bus disconnect mag uitvoeren :)

edit: wat een stomme topic titel... ik bedoel met de titel eigk, voor de niet-bartons :)

[ Voor 42% gewijzigd door Tutti-frutti op 18-04-2003 13:22 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:46
Jep, ik heb een Barton 2500+

edit:
Ok stanks..

[ Voor 29% gewijzigd door koenie op 18-04-2003 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Dit klinkt intressant, zeker met het steeds warmer wordende weer buiten is het lekker als m'n cpu'tje wat koeler blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, nou ja, dan moet ik er ook maar eens aan geloven... Mn WC kitje kan het hier ook niet goed aan....

zit nu idle op 51 graden CPU en 32 case..

zal zo wel ff posten of het helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Nog ruim een kwartier later is de temp weer een graadje gezakt.
Overigens wordt m'n cpu nauwelijks belast door m'n applicaties (surfen, downen, chatten, mp3) en is het dus een temperatuurdaling van idle naar idle.

Misschien als de cpu meer belast wordt dat dan de temperatuurdaling ook groter wordt...
Meer info volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd, hier ook...

nu 5 minuten later, verschil van 3 graden....

werkt zeker niet zo snel... ach, zolang het niet teveel prestatie vreet is er niks mis...

zal em ook eens stressen, kijken of dat uitmaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is hier ook een kant-en-klaar utility voor beschikbaar voor niet-tweakerachtige familieleden die best wat minder warmte willen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joh, volg gewoon de instructies die hij gaf..

duidelijker kun je het imho niet krijgen....

gewoon dowloaden, en het bericht ernaast houden, je kan zo alle info overnemen, en invoeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Tele schreef op 18 april 2003 @ 13:42:
Is hier ook een kant-en-klaar utility voor beschikbaar voor niet-tweakerachtige familieleden die best wat minder warmte willen? ;)
Is er wel.. maar het proggie is een beetje moeilijk om in startup te zetten en niet 123 te installeren. Je kan hem namelijk wel in startup zeggen, maar als windows dan boot, kan het best zijn dattie met een fout komt.
Hier in ieder geval het proggie met nforce 2 ondersteuning, het is beta: http://vcool.occludo.net/vc_alpha.html (alpha 6). Het bestand vcool.sys moet naar je system32 folder, daarna open je "load driver", klik install, klik start, en dan open je vcool.exe. Dan rechtsonder op het vcool icoontje rechtermuisknop rammen, en een vrinkje bij vcool zetten. Je kan nu proberen vcool.exe in je startup te zetten.

Voordeel van de wat meer tweakerige werkwijze is, geen foutmeldingen, geen extra icoontjes, en eigk net zo simpel te installeren.

[ Voor 36% gewijzigd door Tutti-frutti op 18-04-2003 13:52 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 57065 schreef op 18 April 2003 @ 13:48:
joh, volg gewoon de instructies die hij gaf..
duidelijker kun je het imho niet krijgen....
Precies, maar ik weet al precies hoe het gaat als ik dit aan huis-tuin-en keuken gebruikers geef. ;) Zelf heb ik er niet echt moeite mee B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68788

nau . heb echt geen zin om deze stappen allemaal uit te voereen .

Kun je volgens mijn net zo goed CPU idle draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 68788 schreef op 18 april 2003 @ 15:05:
nau . heb echt geen zin om deze stappen allemaal uit te voereen .

Kun je volgens mijn net zo goed CPU idle draaien
Daar gaat het juist om.. als hij idle draait word hij zeer koel. Ook stressed is hij een aantal graadjes koeler. Wat je ook kan doen is aleen de laatste 3 stappen. De eerste 3 stappen zijn namelijk om uit te testen of het werkt bij jou :). Daarnaa hoef je nooit meer te kloten, ik zie je probleem niet :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 23:00
Ik maak hier ook gebruik van op mijn Epox EP-8kha+. Werkt fantastisch, AthlonXP 1600+ idle 29~32 graden met een kamertemp van 20~21 graden.
Enigste nadeel is dat als je je pc op standby zet en dan weer van standby afhaald dat het dan weer op normaal staat totdat je de pc reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Hier een 8k3a (kt333), moet het ook mee werken als het op jou kt266A ook werkt. Bij mij staat er alleen 00, bin dus ook 00000000 en hex en data ook 00. Offset is wel 6f. Wat moet ik nu veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies, maar ik weet al precies hoe het gaat als ik dit aan huis-tuin-en keuken gebruikers geef. ;) Zelf heb ik er niet echt moeite mee B)
whoopsie, verkeerde interpretatie dus...

mijn excuses m8 |:(

edit:// en toch werkt het wel redelijk...

zit nu al 6 graden onder de temp die ik eerder aangaf...

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 57065 op 18-04-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Unicron schreef op 18 april 2003 @ 15:32:
Ik maak hier ook gebruik van op mijn Epox EP-8kha+. Werkt fantastisch, AthlonXP 1600+ idle 29~32 graden met een kamertemp van 20~21 graden.
Enigste nadeel is dat als je je pc op standby zet en dan weer van standby afhaald dat het dan weer op normaal staat totdat je de pc reboot.
uhm.. jij gebruikt toch niet de zelfde stappen als ik in beginpost heb verteld ? Jij doet toch met 91 en 92 .. 2 bitjes veranderen oid ?
In ieder geval, voor de kt133 - kt400:

Download vcool 1.7
Doe de install en tijdens de install moet je WEL aan de startupgroep toevoegen... Na deze install kan je hem wel runnen voor de kt133 (a) maar de andere via chipsets moeten eerst een ander bestandje hebben :).

Download vcool 1.8 beta 10 en gooi de inhoud van deze zipfile naar de vcool map in je program files, en overschrijf de oude bestanden. Nu mag je vcool openen, en kan je rechts onder alles instellen.

Bij het ene moederbord moet je wel idle loop vinken, bij de andere niet. Het nare wat bij idle loop komt kijken dat je cpu usage 100% staat, maar ik kan je verzekeren, dah klop nie :) Je krijgt geen performance verlies :).
Verdere nare dingetjes die bij de disconnected bus komen kijken is dat een geluidskaart (onboard of niet) gaat stotteren, of storen bij bijvoorbeeld het slepen van je muis, maar dit verschilt ook per mobo, je hebt ongeveer 50% kans dat het zonder negatieve concequenties werkt :).

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 18-04-2003 16:06 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb dit eens een maandje terug gedaan ,hij kaaid kijhard vast zodra ik op "set" klik
Dit op een EP-8RDA+
Ik denk omdat hij vet oc'ed is en de laaste volt nodig heb om stabiel te blijven ,enige fluctuaties in de lijntjes is dan uit den boze :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

zou ik hier ook profijt van kunnen hebben als ik hier 24/7 seti@home heb draaien?
dan is er namelijk erg weinig idle time over, of begrijp ik nou niet goed hoe die bus disconect werkt?
en verder, wat zijn de invloeden op zeer zwaar cpu belastende games zoals C&C Generals/ Splinter Cell?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
_Droopy schreef op 18 April 2003 @ 17:42:
zou ik hier ook profijt van kunnen hebben als ik hier 24/7 seti@home heb draaien?
dan is er namelijk erg weinig idle time over, of begrijp ik nou niet goed hoe die bus disconect werkt?
en verder, wat zijn de invloeden op zeer zwaar cpu belastende games zoals C&C Generals/ Splinter Cell?
Als de CPU 100% belast wordt heeft het geen nut. De disconnect wordt pas toegepast als de CPU voor minder dan 100% belast wordt. Op zich zou het geen invloed moeten hebben op games, behalve dan de bekende problemen met sommige geluidskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 10:19
Ik ben met Chaintech 7NJS van 50 naar 32 graden idle gegaan!!! Dat is pas tweaking _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
droopy, je kan het altijd proberen, het kan paar graadjes schelen in stressmode. Geen invloed op performance, dus ook niet in games... een enkeling heeft wel last van instabiliteit door deze tweak... maar ik ben dat zelf nog niet tegen gekomen :)

Nog een algemeen bijkomend voordeel is, dat de casetemp ook erg zou afnemen, en als je een temperatured cpu koeler hebt, dan gaat deze zeer lage rpm draaien, enjoy the peace :).

[ Voor 25% gewijzigd door Tutti-frutti op 18-04-2003 17:56 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38246

Bij mij gaat het geluid hakelen :(
Maar hij gaat wel van 48C naar 39C :)
heeft iemand daar ook last van dat het geluid gaat hakelen van de soundstorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Deze optie zit toch ook gewoon in je BIOS :? Ik dacht bij mij iig wel, met een tbred 1700+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23659

_/-\o_

ipv een Thermalright SLK900U doen we gewoon een klein hackje

ik ga van 43 naar 35 graden idle. zelfs net na 2 uur niets doen 32 graadjes...
thnx Tutti-frutti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
pierre-oord schreef op 18 April 2003 @ 18:21:
Deze optie zit toch ook gewoon in je BIOS :? Ik dacht bij mij iig wel, met een tbred 1700+ ?
huh.. ik zie hem nergens .. waar moet die dan staan ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41476

Maar wat is dan het nadeel van deze software mod? Instabiliteit bij sommige. Maar kunnen mobo makers het niet gewoon goed uitfilteren en toepassen?
En kan ik met mijn kt266a chipset alleen die vcool's installen of moet ik ook die eerste stappen doen (met bits veranderen)? (volgens mij niet, dat is voor nforce 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 41476 schreef op 18 April 2003 @ 21:36:
Maar wat is dan het nadeel van deze software mod? Instabiliteit bij sommige. Maar kunnen mobo makers het niet gewoon goed uitfilteren en toepassen?
En kan ik met mijn kt266a chipset alleen die vcool's installen of moet ik ook die eerste stappen doen (met bits veranderen)? (volgens mij niet, dat is voor nforce 2)
je kan ook via bits werken .. op via hardware site stond eerst hoe.. maar dat artikel doet het niet meer... en ik weet het ook niet meer uit mn hoofie, daarom gebruikte ik bij mn kt400 ook vcool.

dood: http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=94

edit, ff slim doen: http://www.google.nl/sear...3Faid%3D94&hl=nl&ie=UTF-8 sjit.. alleen pagina 1 bereikbaar :(

[ Voor 16% gewijzigd door Tutti-frutti op 18-04-2003 21:44 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Er zijn ook guides waar uit wordt gelegd welke bitjes je moet veranderen bij de KT266A chipset

De link die ik had werkt helaas niet meer, was van Viahardware.com. Gewoon even googelen of gebruik de search van GoT, want dit is al een paar keer besproken

register 95h ->1Eh
register 92h ->E9h

[ Voor 8% gewijzigd door Unicron op 18-04-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

M'n broer gebruikt soms Cooler XP (MSI) en dan hoor je zo'n vage hoge toon door de speakers :D

Mobo: MSI 745 ultra
Proc: AMD Athlon XP 1800+

tijdens de warme dagen is ie vaak zo'n 70 C :D (en dat is ie!!), als je die Cooler XP dan aanzet daalt ie naar zo'n 40 a 45 :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tutti-frutti schreef op 18 april 2003 @ 19:35:
[...]

huh.. ik zie hem nergens .. waar moet die dan staan ?
thermal trotteling bedoelt ie denk ik..

zit bij mij ook in mn bios (Award @ 8RDA+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 57065 schreef op 18 April 2003 @ 23:04:
[...]

thermal trotteling bedoelt ie denk ik..

zit bij mij ook in mn bios (Award @ 8RDA+ )
das iets heel anders volgens mij :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nah, ok, het werkt idd wel anders... kleine whoops,

maar ik denk dat hij daar op bedoelt, aangezien ik ook een epox heb, net als hij, en dat is de enige optie die ik me kan herinneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Vcool maakt m'n temp van 70 naar 54 idle... tempsensor klopt niet,zit standaard 10-20 graden te hoog, want er zit echt een koperen koelblok met delta fan @ 7200 rpm op, maar het maakt wel duidelijk dat het ECHT werkt.. kt333 overigens, nog geen wpcredit tweaks gevonden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
thettes schreef op 19 April 2003 @ 00:26:
Vcool maakt m'n temp van 70 naar 54 idle... tempsensor klopt niet,zit standaard 10-20 graden te hoog, want er zit echt een koperen koelblok met delta fan @ 7200 rpm op, maar het maakt wel duidelijk dat het ECHT werkt.. kt333 overigens, nog geen wpcredit tweaks gevonden :'(
Kan je niet iets met de reply van unicron ? Wel leuk dat het werkt.. maar je mag niet te snel zeggen dat je temp sensor niet goed zit hor.. Kweet niet of je je heatsink al eens op een ander mobo/ proc heb gehad.. dan wilt de koelprestatie namelijk ook wel eens achteruit gaan (ja en te veel /geen koelpasta gebruikt ?) Welk mobo heb je ? (gigabyte 7vrx(p) ?) (epox dus)

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-04-2003 11:05 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Als ik zoek op google naar wpcredit en kt333 vind ik toch flink wat pagina's. Sommige pagina's zeggen dat je voor de kt333 gewoon de kt266A pcr-file kunt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
Tutti-frutti schreef op 18 April 2003 @ 23:17:
[...]

das iets heel anders volgens mij :)
Die bedoel ik niet. Ik zie um ook ff niet, dus zal wel een bitje verkeerd zijn gegaan in m'n hersens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:59

Tys

Uh, ik zag hier een paar posts boven dat er bij iemand geen 0F staat maar 9F, wel hij had een barton, ik niet, maar toch staat er 9F,

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weblog32/anders.jpg

Ik zag dat de revision anders was, maar moet ik dan een bios update doen? zo ja, welke?

(Epox 8RDA+)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Thiaz schreef op 19 April 2003 @ 11:14:
Uh, ik zag hier een paar posts boven dat er bij iemand geen 0F staat maar 9F, wel hij had een barton, ik niet, maar toch staat er 9F,

[afbeelding]

Ik zag dat de revision anders was, maar moet ik dan een bios update doen? zo ja, welke?

(Epox 8RDA+)
hmmm, welke bios draai je .. beginnen we daar eens mee :). Ik weet namelijk niet of hij bij jou nu al disconnected is. Je zou de code kunnen veranderen (de hele bin dus 00011111,), kijken of dat scheelt in temperatuur, en of hij sowieso niet vast loopt ... try it :) Maar wat ik nu even ga proberen, is die bit 7 naar 1 veranderen, kijken wat er bij mij gebeurt.. want dat is het enige verschil... eigk denk ik dat hij bij jou al disconnected is.

update: Nou ik kan bit 7 niet veranderen.. dus kan het ook niet testen :) Welke revisie heb je van mobo, ik rev1.1.

[ Voor 21% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-04-2003 11:32 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Tutti-frutti schreef op 19 april 2003 @ 11:26:
[...]

hmmm, welke bios draai je .. beginnen we daar eens mee :). Ik weet namelijk niet of hij bij jou nu al disconnected is. Je zou de code kunnen veranderen (de hele bin dus 00011111,), kijken of dat scheelt in temperatuur, en of hij sowieso niet vast loopt ... try it :) Maar wat ik nu even ga proberen, is die bit 7 naar 1 veranderen, kijken wat er bij mij gebeurt.. want dat is het enige verschil... eigk denk ik dat hij bij jou al disconnected is.

update: Nou ik kan bit 7 niet veranderen.. dus kan het ook niet testen :) Welke revisie heb je van mobo, ik rev1.1.
Revisie 1.1 van moederbord en de standaard BIOS die erop zit:

SiSoftware Sandra

General Information
Manufacturer : Phoenix Technologies, LTD
Version : 6.00 PG
Date : 03/05/2003
Plug & Play Version : 1.00
SMBIOS/DMI Version : 2.20
(EE)PROM Size : 256kB (2Mbit)

[ Voor 14% gewijzigd door Tys op 19-04-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Thiaz schreef op 19 april 2003 @ 11:33:
[...]

Revisie 1.1 van moederbord en de standaard BIOS die erop zit:

SiSoftware Sandra

General Information
Manufacturer : Phoenix Technologies, LTD
Version : 6.00 PG
Date : 03/05/2003
Plug & Play Version : 1.00
SMBIOS/DMI Version : 2.20
(EE)PROM Size : 256kB (2Mbit)
Ik gebruik de bios met datum 17 januari... dat is deze:
meuktracker: Epox 8RDA(+) 01-17-03

Ik ga nu even updaten naar de nieuwste .. kijken of er iets veranderd bij mij...

[ Voor 41% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-04-2003 11:43 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Tutti-frutti schreef op 19 April 2003 @ 11:36:
[...]

Ik gebruik de bios met datum 17 januari... dat is deze:
meuktracker: Epox 8RDA(+) 01-17-03

Ik ga nu even updaten naar de nieuwste .. kijken of er iets veranderd bij mij...
Ik heb hem geupdate, maar echt alle getalletjes zijn hetzelfde, ik kijk volgens mij ergens overheen (of heb ik toch stiekem een barton :x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Thiaz schreef op 19 April 2003 @ 11:48:
[...]

Ik heb hem geupdate, maar echt alle getalletjes zijn hetzelfde, ik kijk volgens mij ergens overheen (of heb ik toch stiekem een barton :x)
Haha zal best kunnen :P zal wel relaxt zijn als je barton hebt ..Maar ik zie bij revision bij jou toch echt een ander getalletje staan.. denk gewoon nieuwe revisie van chip oid. Ik heb geupdaten naar de nieuwste van april, en bij mij zijn de getalletjes ook gewoon nog hetzelfde :). Check eens met cpuid hoeveel cache je cpu heeft :P.

>klik<

[ Voor 10% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-04-2003 12:05 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Laatst online: 17-06 10:59
Ik heb een Epox 8RGA+ met een Tbred B 1700+.
Bij mij stond in het register al 1F, om ff te testen of hij echt geactiveerd was heb ik hem ff naar 0F gezet, en m'n CPU ging van 42 graden naar 45.
Zou het iets met m'n mobo te maken hebben dat s2k al geactiveerd was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
eL_Jee schreef op 19 april 2003 @ 12:05:
Ik heb een Epox 8RGA+ met een Tbred B 1700+.
Bij mij stond in het register al 1F, om ff te testen of hij echt geactiveerd was heb ik hem ff naar 0F gezet, en m'n CPU ging van 42 graden naar 45.
Zou het iets met m'n mobo te maken hebben dat s2k al geactiveerd was?
Klopt... zit in de bios volgens mij :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 19:15
Ik heb dus de A7N8X en ik heb ook dit truucje toegepast op mijn overgeclockte Athlon XP2200+ @ 11x180 en ging van 52graden norma usuage naar 46 graden usuage !!!!

Ik ben dus zeer tevreden !!

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 19-04-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Helpt die KT333 truuk ook als je CPU constant 100% draait? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Tutti-frutti schreef op 19 april 2003 @ 12:00:
[...]

Haha zal best kunnen :P zal wel relaxt zijn als je barton hebt ..Maar ik zie bij revision bij jou toch echt een ander getalletje staan.. denk gewoon nieuwe revisie van chip oid. Ik heb geupdaten naar de nieuwste van april, en bij mij zijn de getalletjes ook gewoon nog hetzelfde :). Check eens met cpuid hoeveel cache je cpu heeft :P.

>klik<
Nize try, 128 L1, 256 L2, gewoon een troughbred (ofziets) dus, keine barton :(

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weblog32/wc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11-2005

Relix

Aerith Gainsborough - Cetra

heb een Asus A7N8X Deluxe met XP2600+ (333): voordat 'k die bit verandert had had ik 49C voor CPU, 40C voor Socket en 36C voor Mobo, erna heb ik nu (ongeveer 7minuten erna) 48C voor CPU, 38C voor Socket en 34C voor Mobo, en heb'k haperingen in het geluid, niet zo denderend dus, 1C verschil :(

If you come here... you'll find me... I promise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Relix schreef op 19 April 2003 @ 15:33:
heb een Asus A7N8X Deluxe met XP2600+ (333): voordat 'k die bit verandert had had ik 49C voor CPU, 40C voor Socket en 36C voor Mobo, erna heb ik nu (ongeveer 7minuten erna) 48C voor CPU, 38C voor Socket en 34C voor Mobo, en heb'k haperingen in het geluid, niet zo denderend dus, 1C verschil :(
niets op de achtergrond draaien.. probeer eens 0 % cpu usage.. gewoon lekker idle te laten lopen, als je dat nog niet gedaan had.. En haperingen int geluid.. tja.. kan je hem beter toch verwijderen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Volgens mij heeft dit geen zin voor mensen die een koe draaien... }:O Hun proc is altijd 100% belast, en zal dus nooit disconnecten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-06 00:41
mijn pc slaat dus helemaal vast als ik cpuidle installeer of welk ander idle programma :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

CpuIdle doet ut prima; XP 2000+ met Vulcano 7 van 45 idle naar 32.. Is dat geluid niet te fixen met de pci-latency of is dat slecht voor je hardware??

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Beercase schreef op 19 april 2003 @ 15:55:
CpuIdle doet ut prima; XP 2000+ met Vulcano 7 van 45 idle naar 32.. Is dat geluid niet te fixen met de pci-latency of is dat slecht voor je hardware??
Ik zou het niet weten. Maar de latency moet dan hoger toch ? default staatie 32 .. je kan wel proberen of het gekraak weggaaat als je hem verhoogt tot... 40 oid ? Iemand hier verstand van, ik ben er ook wel benieuwd naar namelijk :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Tele schreef op 18 April 2003 @ 17:47:
[...]

Als de CPU 100% belast wordt heeft het geen nut. De disconnect wordt pas toegepast als de CPU voor minder dan 100% belast wordt. Op zich zou het geen invloed moeten hebben op games, behalve dan de bekende problemen met sommige geluidskaarten.
Precies. Dit is hoe het zit. Het programma zorgt alleen dat je computer 'effectiever idle is'. Omdat de CPU dus meer idle is, daalt je temperatuur. Maar wat heb je daaraan ? Idle temperatuur zegt niks. Wat heb je aan een idle temp van 20 graden als is stressed toch nog 55-60 wordt. Instabiliteit ontstaat tijdens een stress situatie, en bij 100% stress scheelt deze hele truuk dus 0,0.
Je kunt dus niet verder overklokken of wat dan ook.
Het enige waar ik de topic starter gelijk in moet geven is dat als je een temperatuur gestuurde fan hebt, deze minder herrie zal maken tijdens idle situaties, dus voor een PC die 's nachts rustig staat te downloaden kan het een optie zijn om beter te slapen.
Maar voor de rest heb je er helemaal niks aan.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
't is leuk dat deze truc inderdaad ook toepasbaar is voor de TBred en TBird, maar zelf merk ik geen verschil. Van tevoren 40 Graden idle (bij warme kamertemp) en daarna ook.

Wat me echter wel opvalt is dat m'n asusprobe erg wisselende waardes weergeeft voor m'n Vcore varierend van 1,888 tot 2,146. Is er iemand meer met dezelfde ervaringen of weet iemand hoe dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martijn12345 schreef op 20 April 2003 @ 17:41:
[...]

... Idle temperatuur zegt niks. Wat heb je aan een idle temp van 20 graden als is stressed toch nog 55-60 wordt. Instabiliteit ontstaat tijdens een stress situatie, en bij 100% stress scheelt deze hele truuk dus 0,0......Maar voor de rest heb je er helemaal niks aan....
niet mee eens. voor de 95% van de users die geen koe dag en nacht laten rennen (zeker niet op een zware OC bak) is dit erg lekker. ik merk duidelijk dat mijn overal temp zakt. levensduur, db's, koelingskosten blabla..dit zou een standaard feature moeten zijn op iedere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 23659 schreef op 22 April 2003 @ 08:58:
[...]

niet mee eens. voor de 95% van de users die geen koe dag en nacht laten rennen (zeker niet op een zware OC bak) is dit erg lekker. ik merk duidelijk dat mijn overal temp zakt. levensduur, db's, koelingskosten blabla..dit zou een standaard feature moeten zijn op iedere pc.
Hehehe :). Nou weet ik niet of de levensduur hoger wordt hor... want er komt namelijk wel een groter verschil tussen de temperaturen. Bij harde schijven is dat niet zo best.. maar ik weet niet of dat bij cpu's kwaad kan. Ik draai in ieder geval wel altijd het tooltje.. omdat gewoon ook mn sys temperatuur zakt, het is gewoon een beter idee om een lage temperatuur te hebben:).
martijn12345 schreef op 20 april 2003 @ 17:41:
[...]

Idle temperatuur zegt niks. Wat heb je aan een idle temp van 20 graden als is stressed toch nog 55-60 wordt. Instabiliteit ontstaat tijdens een stress situatie, en bij 100% stress scheelt deze hele truuk dus 0,0.
....
Toch staat er in het bekende document voor de via chipsets , het artikel van viahardware.com, dat zijn stressed temperature wel daalt:
"I regularly experience temperature drops of up to 15C at idle and 7C at average full load". Dus misschien toch eens proberen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-04-2003 13:50 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tutti-frutti schreef op 22 April 2003 @ 13:41:
[...]
Hehehe :). Nou weet ik niet of de levensduur hoger wordt hor... want er komt namelijk wel een groter verschil tussen de temperaturen. Bij harde schijven is dat niet zo best.. maar ik weet niet of dat bij cpu's kwaad kan.
nu ben jij wel verpicht dit te weten to komen...mailtje AMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 23659 schreef op 22 april 2003 @ 20:18:
[...]

nu ben jij wel verpicht dit te weten to komen...mailtje AMD?
Jij je zin... kijken of ze snel replyen.. kheb gemaild 8)7

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase

Beercase

So soft!

Nog geen reply van AMD??
Gekraak gaat iig weg als je de latency omhoog gooid, heb een vrxp... Ik weet alleen niet of het schadelijk kan zijn voor je pci-kaarten en sloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Beercase schreef op 24 april 2003 @ 17:32:
Nog geen reply van AMD??
Gekraak gaat iig weg als je de latency omhoog gooid, heb een vrxp... Ik weet alleen niet of het schadelijk kan zijn voor je pci-kaarten en sloten..
beter .. dat het gekraak weggaat.. waar heb je hem op ingesteld ?

En nee.. heb nmog geen reply ..

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ondertussen 10 dagen zonder crash, sound problemen, etc...
werk gewoon goed, ben benieuwd naar dat antwoord van amd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
komtie.. reply van amd.

Eerst mijn vraagje:
Hello, I've got a general question about the life of a processor.
What is better for the age of a processor;

-More difference in temperature (e.g. idle 30C stressed 52C) or
-A more stable temperature (e.g idle 48C , stressed 52C).

Sorry for my bad English, I hope you can understand what I mean.

Thank you in adavance
reply van AMD:

Dear Elmer,

Thank you for your interest in the AMD range of products. It's hard to answer your question in general. First of all it's normal that there are differences between the temperatures in idle and in stress mode. It's hard to run the processor stable near a certain temperature. You should make sure that the cpu temperature in your system doesn't exceed a value which is 10C below the maximum temperature the cpu is capable of. The temperatures you are mentioning shouldn't be a problem at all and will not shorten the life of your processor.

I hope this will help you. If you have any further questions, please do not hesitate to contact me again.

Best regards,

Frank Hoehn

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-04-2003 16:38 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Okay dan!

Het maakt dus geen reet uit, zolang de temp niet naar de 80 graden loopt...
(zegt meneer Hoehn, die waarschijnlijk ook maar gewoon een simpele ziel is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb dit ff allemaal getest op mn Abit NF7-S REV 2.0 met C1 nForce 2 NB en wat blijkt.

In de 6F offset staat bij mij 8F als standaard 10001111 dus. Verander ik dit naar 10011111 dan wordt het 9F, maar dit levert geen resultaat op. Verander ik naar 00011111,.....1F dus dan levert me dit een temperatuursdaling van 3 graden op in 10 minuten.

Nu weet iedereen ook weer dat je hem dus voor de nForce2 echt op 00011111 moet zetten zodat het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Bedankt stinger :) Tis alleen jammer dat de temperatuur niet zo dramatisch daalt. Ik kan nu bij mij spreken over een daling van 5.5 graadjes. Maar ik ga alst goed is een prometeia kopen... ben benieuwd of het daar bij werkt :P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Tutti-frutti schreef op 29 April 2003 @ 10:48:
Bedankt stinger :) Tis alleen jammer dat de temperatuur niet zo dramatisch daalt. Ik kan nu bij mij spreken over een daling van 5.5 graadjes. Maar ik ga alst goed is een prometeia kopen... ben benieuwd of het daar bij werkt :P
Geen dank, gewoon ff proberen toch,.... maar een prommie onderweg is goed nieuws.... Ik heb het geld niet :'(

Ik heb iets van 4 graden temp daling, het is wel handig, kan mn fan wat zachter draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Nou jongens... Ik heb mn prometeia binnen, en ook hier werkt het perfecto. Zonder s2k disc.:
idle - 35

met: -44 :D

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:23
Misschien een beetje offtopic maar ik heb gemerkt dat bij de KT400 boardjes ook dezefunktie werkt. (MSI KT4 Ultra BSR). Na een BIOS updateje kon ik het aanzetten in de BIOS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61422

Hmmz, ik heb het ook ff geprobeerd en ja het werkt.

Ik heb een Abit NF7-S rev. 2.0 met een Amd Xp 1800+ JIUHB DUT3C XPFW en hij is Prometeia gekoeld. Eerst was mijn temp in mbm 7 graden en nu is tie rond de 0 graden :9 ...

Vcore @ 1.9V voor de geïnteresseerde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna
  • Laatst online: 15-05 00:41

l-burna

2nd place, is the 1st loser

bij mij gaat hij van 35 graden naar 33 graden
dus echt nuttig vind ik het tot nu toe niet :)
ik heb ook het epox bordje.

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Tutti-frutti schreef op 08 May 2003 @ 11:14:
Nou jongens... Ik heb mn prometeia binnen, en ook hier werkt het perfecto. Zonder s2k disc.:
idle - 35

met: -44 :D
Lekker hoor,.... :9, MachII of een gewone? Jammer van de prijs, nog steeds :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Stinger666 schreef op 09 mei 2003 @ 00:35:
[...]

Lekker hoor,.... :9, MachII of een gewone? Jammer van de prijs, nog steeds :'(
Das bij gewone, maar das na boot, en niet al te veel oced. Verschil blijft er iig wel, op 2700 mhz, vcore 1.95 (2400+ was deafault), nu iets van -39 met en -33 zonder het bitje, na een uur draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-05-2003 12:29 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase

Beercase

So soft!

Tutti-frutti schreef op 24 April 2003 @ 21:33:
[...]

beter .. dat het gekraak weggaat.. waar heb je hem op ingesteld ?

En nee.. heb nmog geen reply ..
Ik had hem 1 tandje hoger gezet.. is volgens mij 32... Weet niet zeker. Maar vooralsnog weet ik niet zeker of het dus slecht is voor je hardware.
Ervaring heb ik er niet mee, misschien heeft iemand hier meer info over.
Keep it cool with the prom!! (wil er ook nog steeds 1 maar mij budget wordt ergens anders voor gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb de guide eens helemaal bijgewerkt, en de problemen erbij gezet. Ik hoop dat veel mensen deze tweak zullen ontdekken, omdat het toch veel voordelen op kan leveren, zoals temperatuurdaling, een stiller systeem (temperatured fans), ook de system temperatuur daalt. Deze tweak is ook handig als je snachts bijvoorbeeld iets gaat downloaden. Je pc is dan zo goed als idle, en met een temperatuur controlled fan maakt je pctje weer minder herrie ;). Zelf vind ik een lagere temperatuur relaxter staan. Ik vraag ook even een topictitel change aan done . Veel plezier !

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 10:01
het werkt hier wel scheeld 5c of zo maar jah ik draai normaal altijd seti dus helpt het niet ;)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Ik krijg altijd een hele rare irri piep uit me pc als ik dat aanschakel, krijg je echt koppijn van enzo :(
Gelukkig scheelt het maar 11 graden idle :+ van 45 naar 34 graden 8)
Mijn specs:

Amd athlon 1333@1550
asus a7v8x-x
aopen 300 watt voeding

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 12 June 2003 @ 01:43:
Ik krijg altijd een hele rare irri piep uit me pc als ik dat aanschakel, krijg je echt koppijn van enzo :(
Gelukkig scheelt het maar 11 graden idle :+ van 45 naar 34 graden 8)
Mijn specs:

Amd athlon 1333@1550
asus a7v8x-x
aopen 300 watt voeding
pci latency verhogeb, maybe helpt dat ;) en 11 graden.. das toch netjes :P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 15-06 14:58
hmmm krijg foutmelding, vcool.sys not installed ofzo, terwijl ik er toch zeker van ben dat ie in de program dir staat en in de win2k/system/nogwat staat.

systeem: KM266, XP2000 (Shuttle)

[ Voor 11% gewijzigd door unfor op 12-06-2003 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
unfor schreef op 12 June 2003 @ 09:31:
hmmm krijg foutmelding, vcool.sys not installed ofzo, terwijl ik er toch zeker van ben dat ie in de program dir staat en in de win2k/system/nogwat staat.

systeem: KM266, XP2000 (Shuttle)
Deze fout krijg je waarschijnlijk als je net in windows komt ?
Probeer te reinstallen gewoon volgens de kt133 tm kt400 guide .. als je dat gedaan hebt, kan het opgelost zijn. Als dit niet het geval is, kan je de vcool.sys driver van het bestand vcool 1.8 beta10 in je system32 map gooien, en daarna naar c:\programfiles\vcool gaan en "loaddriver" openen. Dan druk je STOP, REMOVE. Vervolgens install, en start, dan sluit je het af.. en probeer je vcool te starten. Als het niet lukt... ik heb je aan mn msn toegevoegt met je @home adres.

(Kheb dit probleem btw toegevoegd @ guide)

[ Voor 17% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-06-2003 11:22 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 15-06 14:58
even handmatig die cvool.sys in system32 dir gezet, en werkt nu naar wens :)
na kwartiertje is XP2000 37 graden, ipv 50 normaal (shuttle :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
unfor schreef op 12 June 2003 @ 12:35:
even handmatig die cvool.sys in system32 dir gezet, en werkt nu naar wens :)
na kwartiertje is XP2000 37 graden, ipv 50 normaal (shuttle :))
Mooi :) Die shuttle heeft toch toch warmtegestuurd systeem voor fan ? Nu een hele rust zeker ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoort dit bijvoorbeeld ook te werken als mijn processor altijd rond de 4% busy zit? Mijn temperaturen dalen niet echt. Ik heb een Abit nForce2 rev 2.0. Mijn waarde was standaard trouwens op 9F ipv 8F zoals bij Stinger666.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
kiddyl schreef op 12 juni 2003 @ 13:22:
Hoort dit bijvoorbeeld ook te werken als mijn processor altijd rond de 4% busy zit? Mijn temperaturen dalen niet echt. Ik heb een Abit nForce2 rev 2.0. Mijn waarde was standaard trouwens op 9F ipv 8F zoals bij Stinger666.
Ja ook bij 4% .. dat is hij meestal in idle mode ;). Misschien is het al geactiveerd door je moederbord.. is een mogelijkheid. Als je dus die 8F in 1F veranderd.. moet je gewoon even 5 minuutjes wachten, kijken of de temp daalt... zo nee, dan is het waarschijnlijk al geactiveerd door je mobo ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik wacht nu al een dik kwartier en de temps zijn niet veranderd. Misschien is het idd al geactiveerd. Wel raar aangezien er toch al minimaal 2 personen zijn met dit moederbord waar het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
kiddyl schreef op 12 juni 2003 @ 13:31:
Ik wacht nu al een dik kwartier en de temps zijn niet veranderd. Misschien is het idd al geactiveerd. Wel raar aangezien er toch al minimaal 2 personen zijn met dit moederbord waar het wel werkt.
ik even gekeken op abit site ;) en dit is dus wat al geactiveerd is, wel instelbaar overigens in chipset features als het goed is:
Bios 1.1 en nieuwer voor REV 2.0 :
Adds "CPU Disconnect Function" to adjust C1 disconnects. The Chipset does not support C2 disconnect; thus, disable C2 function
Bios 1.7 en nieuwer voor REV 1.1:
Added "CPU Disconnect Function"option on chipset to turn on/off C1 disconnect.

[ Voor 17% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-06-2003 13:38 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Dit verklaard alles, ik kan me alleen niet herinneren dat ik dit heb aangezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Tutti-frutti schreef op 12 June 2003 @ 07:44:
[...]

pci latency verhogeb, maybe helpt dat ;) en 11 graden.. das toch netjes :P
Die piep komt dus echt uit me pc, dus niet uit me boxen en ook niet uit me pc speaker.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 12 juni 2003 @ 13:47:
[...]

Die piep komt dus echt uit me pc, dus niet uit me boxen en ook niet uit me pc speaker.
oww... das waar ook.. heb ik ook eens meegemaakt bij een 7vax.. leek bij de hdd te komen, maar was meer naast de dimsloten. Niet gebruiken zou ik zeggen.. jammer.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5270

Maar het heeft dus helemaal geen voordelen als je altijd een koe draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 5270 schreef op 12 June 2003 @ 14:22:
Maar het heeft dus helemaal geen voordelen als je altijd een koe draait?
Nee, er is dan geen idle gedeelte van je cpu.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Laatst online: 19-05 17:25
VCool werkt perfect bij mij (XP2400+ Epox 8K3AE) De temp van mn cpu ging van 73 naar 61 idle en daalt nog steeds...zometeen ff stressen...okey dit zijn nog hele hoge temps maar dat komt omdat ik een temperature controlled cooler heb (Arctic Slim Silent Pro TC) en die wil maar niet harder dan 1800 rpm (en door de lagere tempst nog langzamer, zo'n 1300 rpm)terwijl het max 2800 rpm is...misschien weet iemand hoe ik de koeler toch op 2800 rpm krijg?

(en ja ik weet t, waarom heb ik m dan gekocht? twas een aanbieding koeler en processor samen...scheelde veel geld en aangezien ik toch al een een nieuwe cooler zat)

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
RooN schreef op 12 June 2003 @ 15:06:
VCool werkt perfect bij mij (XP2400+ Epox 8K3AE) De temp van mn cpu ging van 73 naar 61 idle en daalt nog steeds...zometeen ff stressen...okey dit zijn nog hele hoge temps maar dat komt omdat ik een temperature controlled cooler heb (Arctic Slim Silent Pro TC) en die wil maar niet harder dan 1800 rpm (en door de lagere tempst nog langzamer, zo'n 1300 rpm)terwijl het max 2800 rpm is...misschien weet iemand hoe ik de koeler toch op 2800 rpm krijg?

(en ja ik weet t, waarom heb ik m dan gekocht? twas een aanbieding koeler en processor samen...scheelde veel geld en aangezien ik toch al een een nieuwe cooler zat)
mooie daling, maar ik ga meer twijfelen over het contact met je proc... wordt het blok erg heet ?, want dan moet de koeler toch echt beter gaan draaien.. misschien een brakke sensor in je arctic fan.

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1 2 3 Laatste