S2K disconnect voor Nforce 2 en VIA; lagere cpu temps

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 17:25
haha, ik weet t al....er zat een goedkoop ntctje onder de fan...dat zorgde voor de temp control...dus, ntc eraf en draadjes aan elkaar solderen, gevolg, 3200rpm en cpu 52 graden STRESSED zonder vcool of zoiets :) duzz dat scheelt toch een graadje of 20 :)

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Haal hier een verschil van 2 graden na ongeveer een half uur idle..... niet echt denderend dus, maar het is wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Iemand een idee hoe je PCI latency aanpast met behulp van WPCR? Die kan ik in m'n bios namelijk niet aanpassen en met deze warme dagen wil ik toch wel weer de tweak proberen maar dan zonder krakend geluid.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
ik heb ook een barton 2500, maar me mobo ondersteunt ie helemaal niet, ook weet het bios niet wat voor cpu er in zit (geeft alleen snelheid weer) en me barton draait ook nog eens op snelheid van een xp2600, (133x16) en dat allemaal op een msik7t266pro2 ru! moet ik dan wel of niet die mod doen? zo warm word me cputje niet (idle word ie maar 35 graden :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11968

dus als ik het goed heb gelezen hoef ik met mijn barton 2500 en abit nf7-s niet deze edit te doen want dit wordt al automatisch gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 16:40
Op mijn asus a7n8x werkt het niet :(. Na een 30 seconden krijg ik het leuke blauwe scherm met driver_irq_not_less_or_equal...

http://www.zelan.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11968 schreef op 18 June 2003 @ 12:01:
dus als ik het goed heb gelezen hoef ik met mijn barton 2500 en abit nf7-s niet deze edit te doen want dit wordt al automatisch gedaan?
Schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
theoretisch dus niet (wordt dus automatisch gedaan), maar ik heb net ene nf7 geinstalled met cpu disconnect aan, en een barton 2500+ ligt erin. Maar zodra ik dus de 9F in 1F verander, dalen de temps dus echt wel... je kan het dus proberen, denk dat het wél werkt door hem te veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-06-2003 19:32 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He het werkt!

Van 59 idle naar 54 idle.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66532

prachtige tweak dit : van een veel te hoge 62 (waarschijnlijk door half slecht geinstalleerde koeler) naar een zeer acceptabele 52, dit zonder enige problemen tot nu toe ;=)
nu nog eerst een paar dagen testen voor ik het instel voor automatische activering
thx a lot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Bij een Iwill Xp333-r werkt het niet, deze heeft een Ali Magic 1 Chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Melvin15 schreef op 22 June 2003 @ 20:49:
Bij een Iwill Xp333-r werkt het niet, deze heeft een Ali Magic 1 Chipset.
logisch, als je de topic titel bekijkt ;)
Anoniem: 66532 schreef op 22 June 2003 @ 20:42:
prachtige tweak dit : van een veel te hoge 62 (waarschijnlijk door half slecht geinstalleerde koeler) naar een zeer acceptabele 52, dit zonder enige problemen tot nu toe ;=)
nu nog eerst een paar dagen testen voor ik het instel voor automatische activering
thx a lot
je moet idd je koeler even geod gaan installen denk ik ;) Tis hoop ik een tbred core.. dan moet dat veeeeel lager kunnen :) Maar super dattie werkt ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-06-2003 21:37 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin15397
  • Nu online
Tutti-frutti schreef op 22 juni 2003 @ 21:15:
[...]

logisch, als je de topic titel bekijkt ;)
Nu weet ik het zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StikkyFoam
  • Laatst online: 07-07-2024
nijs bij mij scheelt het 2 tot 3 graden, maar alles is meegenomen met dit weer ;)

He who dares not offend cannot be honest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
StikkyFoam schreef op 23 June 2003 @ 12:38:
nijs bij mij scheelt het 2 tot 3 graden, maar alles is meegenomen met dit weer ;)
Alles meegenomen inderdaad :) Valt me wel op dat het bij nforce minder scheelt dan via chipsets.. best vaag eigenlijk. Of heb jij wel via ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StikkyFoam
  • Laatst online: 07-07-2024
ik heb idd een nforce 2 (apox 8rda+) met een 2100@1900Mhz

He who dares not offend cannot be honest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66532

je moet idd je koeler even geod gaan installen denk ik ;) Tis hoop ik een tbred core.. dan moet dat veeeeel lager kunnen :) Maar super dattie werkt ;)
is spijtig genoeg nog een van de allereerste palomino's
nuja, in de vakantie komt er hooghstwaarschijnlijk eens een nieuwe in ( barton of zo) en dan zien we wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38187

damn son!, dit werkt lekker, mn heethoofd xp palomino 2000, was eerst met kast dicht 52 idle, nu is dat 37
met kast open idlet ie op 32 en stressed ie rond de 42-47 -> grote verbetering (waar dat eerst wel boven de 65 was :'(), met kast dicht wordt ie iig niet heter dan 50 graden, ik vind dit zeker aan te raden, en met via is t ook nog is makkelijk te installeren, hiep hooi :):)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38187 op 24-06-2003 22:49 . Reden: stressed kast dicht vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Anoniem: 11968 schreef op 22 June 2003 @ 19:50:
He het werkt!

Van 59 idle naar 54 idle.
Thx!
Wat voor koelers hebben jullie, 59 idle, lekker wokken :)
zit nu idle op 51 graden CPU
Met waterkoeling, ik kan het niet geloven. Met luchtkoeling haal je nog 10 graden lager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-06 22:49
Yokozuna schreef op 24 June 2003 @ 22:58:
[...]

[...]
Met waterkoeling, ik kan het niet geloven. Met luchtkoeling haal je nog 10 graden lager.
licht er natuurlijk aan hoe ver je overclockt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
GoTAProblem schreef op 24 June 2003 @ 23:00:
[...]

licht er natuurlijk aan hoe ver je overclockt :+
Ik heb resultaten gezien met een Aero7 (half speed, 2800rpm ofzo), dat een 2.3GHz Athlon XP JUIHB onder de 51 graden stressed bleef. Dus aan clocksnelheid hoeft het echt niet te liggen. Ligt misschien aan het NIET hebben van in of outtakes :) Maarja, als je waterkoeling kunt betalen, kunnen 2 casefans er ook vast wel bij. Maargoed offtopic.

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 24-06-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

Mijn idle temp is al 5 graden gedaalt in 5 min... van 45 idle naar 40
Leuk tweakje dit :D

Ik had CPU disconnect function overigens op Enabled staan in me bios (abit nf7-s 2.0), dus blijkbaar werkt dat niet goed genoeg...

Hij's nog steeds aant zakke ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 70787 op 25-06-2003 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op 24 juni 2003 @ 22:58:
[...]
Ja idle en stressed zijn beide nu dus 54 bij mij. Ik heb 2 casefan voor de airflow maar die maken een teringherrie. Die doe ik dus alleen aan (schakelaartje)onder gamen etc. Dus dat maakt stressed even hot als idle.

Waarom zoveel idle, dus door geen goede airflow, boxedcooler, cpu 1.85V, mem 2.9V en de voeding wordt ook teringheet. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 38187 schreef op 24 juni 2003 @ 22:48:
damn son!, dit werkt lekker, mn heethoofd xp palomino 2000, was eerst met kast dicht 52 idle, nu is dat 37
met kast open idlet ie op 32 en stressed ie rond de 42-47 -> grote verbetering (waar dat eerst wel boven de 65 was :'(), met kast dicht wordt ie iig niet heter dan 50 graden, ik vind dit zeker aan te raden, en met via is t ook nog is makkelijk te installeren, hiep hooi :):)
Je kast airflow is te slecht denk ik. Bij idle gaat je cpu temp sterk omlaag, en daalt naar casetemperatuur. Omdat er minder warmte gecreert wordt, daalt ook de casetemperatuur. Stressed heb je nu een lagere temperatuur dan anders, maar ik denk dat dit komt omdat je gaat stressen met een lagere kast temperatuur. Wanneer je dit een half uur doet, is de kast temperatuur dus toegenomen tot wat je eerst ook ongeveer had, en je cpu temperatuur komt dan ook weer hoog (als we het echt over 100% cpu belasting hebben natuurlijk). Een extra outtake fan zou best wat kunnen schelen voor jou denk ik :), maaruh mooi result ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-06-2003 11:26 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38187

Tutti-frutti schreef op 25 June 2003 @ 11:25:
[...]

Je kast airflow is te slecht denk ik. Bij idle gaat je cpu temp sterk omlaag, en daalt naar casetemperatuur. Omdat er minder warmte gecreert wordt, daalt ook de casetemperatuur. Stressed heb je nu een lagere temperatuur dan anders, maar ik denk dat dit komt omdat je gaat stressen met een lagere kast temperatuur. Wanneer je dit een half uur doet, is de kast temperatuur dus toegenomen tot wat je eerst ook ongeveer had, en je cpu temperatuur komt dan ook weer hoog (als we het echt over 100% cpu belasting hebben natuurlijk). Een extra outtake fan zou best wat kunnen schelen voor jou denk ik :), maaruh mooi result ;)
dat komt omdat ik mn systeem op stilte heb gebouwd, dwz, geen casefans, een zalman cpu cooler, een passieve vga, en geluidsisolatie ad binnenkant.
dat ie heet wordt, sja, voor mij eerst ook een drama, maar op een gegeven moment denkje ook: what the heck, hij doet t toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51706

Dit zijn de beter teaks, werkt perfect! -10 graadjes!

Mijn 8RDA3+ met een Tbred B XP1700+ @ 2Ghz daalde van 44C naar 34C! en dit met een kamer temperatuur van 27+ graden (Lekker die zomer maar wel warm!) Ik vraag me alleen af of het mogelelijk is de teak te actieveren buiten windows om?

Zoals er al gezegt is zijn er sommige bios'en met de ondersteuning, ik heb een functie is de bios genaamd CPU Thermal-Throttling? maar of dit iets met de teak te maken heeft weet ik niet?

Het zou natuurlijk helehaal beter zijn als je deze teak "bios/harwarematig" kan toepassen want ik maak nog al veel gebruikt van Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
ik dacht dat als je het met wcpset (was et toch?) hij het standaard in het register zet, maar ik kan me vergissen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76984

ik heb het op mijn asus a7n8xluxe gedaan en temp zakt 4 graden
was 40 is nu 36. dit met een juihb 1700+ op 2222mhz en waterkoeling
kloterig is alleen dat bij mij de cpu temp in stappen van 4 graden word aangegeven.
of 28,32,36,40,44
normaal stond ie full en idle altijd op 40 nu op 36
heb het ook via vcool op een kt133 geprobeert, maar dat help nix.
en dat komt denk ik doordat ik al cpucool had draaien. die doet imho precies hetzelfde. werkt alleenniet met nforce2 chippies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 51706 schreef op 29 June 2003 @ 19:59:

Mijn 8RDA3+ met een Tbred B XP1700+ @ 2Ghz daalde van 44C naar 34C! en dit met een kamer temperatuur van 27+ graden (Lekker die zomer maar wel warm!) Ik vraag me alleen af of het mogelelijk is de teak te actieveren buiten windows om?

Zoals er al gezegt is zijn er sommige bios'en met de ondersteuning, ik heb een functie is de bios genaamd CPU Thermal-Throttling? maar of dit iets met de teak te maken heeft weet ik niet?

Het zou natuurlijk helehaal beter zijn als je deze teak "bios/harwarematig" kan toepassen want ik maak nog al veel gebruikt van Linux.
Buiten windows om zou ik het niet weten hoe je het moet doen, dan moet je dus echt een bios gaan tweaken. Cpu thermal trottling heeft er niets meer te maken :) google
M1lamb3r schreef op 29 June 2003 @ 21:33:
ik dacht dat als je het met wcpset (was et toch?) hij het standaard in het register zet, maar ik kan me vergissen.
Klopt, maar register wordt tijdens windows boot geladen, dus buiten windows om heb je niets aan deze functie. Btw, na hybernate @ winxp werkt het ook niet meer, althans bij mij.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55428

Vcool werkt goed bij mij op m'n KT133. Temperatuur van de processor is 10 graden gedaald.
De eerste keer leek m'n compu te freezen, maar heb priority van vcool van high (standaard) naar normal gezet. Doet het nu dus perfekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:56

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

voor de epox 8rda3+ is in de nieuwste bios ook een disconnect gekomen
temps is bij mij ongeveer 10 graadjes gedaald als hij idle is

Model: EP-8RDA3+
BIOS: 8RD33619.BIN (2400)
Date: 06/19/2003
Fixed Notes:
1) Fixed MCP2/A04 USB signal clock jitter.
2) Remove Ratio*9 item, because AMD CPU doesn't support 166*9 and 200*9.
3) Patch S2K C1/C2 disconnects function.
4) Define: No_Aggressive_Support.
5) Change BPL version to 2.94V.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Fanatic_FS schreef op 30 June 2003 @ 18:35:
voor de epox 8rda3+ is in de nieuwste bios ook een disconnect gekomen
temps is bij mij ongeveer 10 graadjes gedaald als hij idle is

Model: EP-8RDA3+
BIOS: 8RD33619.BIN (2400)
Date: 06/19/2003
Fixed Notes:
1) Fixed MCP2/A04 USB signal clock jitter.
2) Remove Ratio*9 item, because AMD CPU doesn't support 166*9 and 200*9.
3) Patch S2K C1/C2 disconnects function.
4) Define: No_Aggressive_Support.
5) Change BPL version to 2.94V.
Kheb het idd gezien in het grote topic, maar komtie ook nog voor de 8rda+ , ben ik dan geinteresseerd in ;). Die nieuwe bios van 8rda3+ is btw niet op de epoxsite te vinden :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51706

Anoniem: 51706 schreef op 29 June 2003 @ 19:59:

Ik gebruik nu de nieuwste bios voor de 8RDA3+ (duitse epox site) Waarin de tweak bios/hardware matig wordt toegepast, zoals Fanatic_FS al aangaf. Voor mij dus al een oplossing. BIOS 8RD33419

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Ik heb deze tweak toegepast op mijn Leadtek nforce 2 bordje! :P
Dit heb ik gedaan in zowel Windows ME als XP (dualboot) :9
Ik had de laatste tijd wel enige software-matige probleempjes met Windows XP, waardoor ik die herstelfunctie heb gebruikt en wat progs heb geuninstalled! :(
Sindsdien werkt deze tweak niet meer onder XP! ;( Ik heb de stappen weer opnieuw geprobeerd in te stellen, maar deze staan al goed! Dat ene bitje is nog steeds gewijzigd terwijl de temps niet meer dalen :'(
Dit terwijl onder ME het nog wel werkt (de temps zijn zo'n 10 graden Koeler) :?
Wie weet hoe ik dit weer opnieuw kan activeren? _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door EternalDragon op 30-06-2003 21:53 ]

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
EternalDragon schreef op 30 June 2003 @ 21:52:
Ik heb deze tweak toegepast op mijn Leadtek nforce 2 bordje! :P
Dit heb ik gedaan in zowel Windows ME als XP (dualboot) :9
Ik had de laatste tijd wel enige software-matige probleempjes met Windows XP, waardoor ik die herstelfunctie heb gebruikt en wat progs heb geuninstalled! :(
Sindsdien werkt deze tweak niet meer onder XP! ;( Ik heb de stappen weer opnieuw geprobeerd in te stellen, maar deze staan al goed! Dat ene bitje is nog steeds gewijzigd terwijl de temps niet meer dalen :'(
Dit terwijl onder ME het nog wel werkt (de temps zijn zo'n 10 graden Koeler) :?
Wie weet hoe ik dit weer opnieuw kan activeren? _/-\o_
als na boot van winxp in wprcedit de offset 6f op 1F staat, dan moet het werken.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EternalDragon
Tutti-frutti schreef op 30 June 2003 @ 21:58:
[...]

als na boot van winxp in wprcedit de offset 6f op 1F staat, dan moet het werken.
Had ik ook gehoopt, maar hij staat al op 1F :(
Wanneer ik het weer op 0F zet en vervolgens weer op 1F mag het niet baten!
De temps blijven hetzelfde :(

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
EternalDragon schreef op 30 June 2003 @ 22:28:
[...]

Had ik ook gehoopt, maar hij staat al op 1F :(
Wanneer ik het weer op 0F zet en vervolgens weer op 1F mag het niet baten!
De temps blijven hetzelfde :(
draait windows xp dan wel idle... als het proggie 1f aangeef moet dat toch echt kloppen, ik denk dat je windows niet 0-10% draait in "idle" mode.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EternalDragon
Tutti-frutti schreef op 01 July 2003 @ 00:09:
[...]

draait windows xp dan wel idle... als het proggie 1f aangeef moet dat toch echt kloppen, ik denk dat je windows niet 0-10% draait in "idle" mode.
Het systeem draait best wel idle hoor! Ik heb op messenger na, geen progs meer draaien! Denk dus niet dat het daar aan kan liggen!
Ik heb zelfs geprobeerd om deze string uit het register te halen! Dit heeft zelfs geen effect opgeleverd :( Vrees dat een reinstall van XP een van de weinige oplossing is!
Vond deze tweak juist super omdat mijn systeem heel vaak idle draait waardoor het lekker koel bleef! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
EternalDragon schreef op 01 July 2003 @ 18:04:
[...]

Het systeem draait best wel idle hoor! Ik heb op messenger na, geen progs meer draaien! Denk dus niet dat het daar aan kan liggen!
Ik heb zelfs geprobeerd om deze string uit het register te halen! Dit heeft zelfs geen effect opgeleverd :( Vrees dat een reinstall van XP een van de weinige oplossing is!
Vond deze tweak juist super omdat mijn systeem heel vaak idle draait waardoor het lekker koel bleef! :9
Ik bedoel, als je bij task manager kijkt ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Gaaf tooltje:
Mijn Palomino 1900+ met Zalman 6000-Cu (op 5 volt) zakte van 40 naar 33 graden en met de fan op 12 volt ging hij zelfs naar 27.5 graden.

Dit dus met casetemp 23 graden...

MAAR, het geluid doet errug raar en ik kan helaas geen pci latency instellen... ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 01-08-2003 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 22:25

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 83626 schreef op 01 August 2003 @ 00:53:
Gaaf tooltje:
Mijn Palomina 1900+ met Zalman 6000-Cu (op 5 volt) zakte van 40 naar 33 graden en met de fan op 12 volt ging hij zelfs naar 29 graden.

Dit dus met casetemp 23 graden...

MAAR, het geluid doet errug raar en kan helaas geen pci latency instellen... ;(
Dit komt idd vaak voor icm een live! geluidskaart. Vroeer was er een programma dat precies hetzelfde deed en een optie had waardoor het geluid niet persee ging kraken. Ben helaas de naam kwijt.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Dit is volgens mij ander gekraak dan creative .. is namelijk ook soms met nforce 2 bakkies, en .. volgens mij heeft hij geen live kaart.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MaDLiVe
Heb alleen geen live! kaart maar een geïntegreerd kaartje, zal eens proberen met een losse kaart, maar niet vandaag (of vannacht) meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-10-2024

Maku

Derp

Yokozuna schreef op 24 June 2003 @ 23:08:
[...]

Ik heb resultaten gezien met een Aero7 (half speed, 2800rpm ofzo), dat een 2.3GHz Athlon XP JUIHB onder de 51 graden stressed bleef. Dus aan clocksnelheid hoeft het echt niet te liggen. Ligt misschien aan het NIET hebben van in of outtakes :) Maarja, als je waterkoeling kunt betalen, kunnen 2 casefans er ook vast wel bij. Maargoed offtopic.
Hier een xp 2500+ @ 3200+ speed 1.8V op 49-52 graden stressed met }:O en een Aero 7+

Kasttemp is 30 graden
Kamertemp is 27 graden ( 3x3 kamer met 2pc's en te veel apparatuur ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:50
Met }:O ?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

hm.. barton 2500 @ kt333 .. idle temo nu met 3 graden gezakt in 10 min... hopelijk nog meer :P

lomp plaatje weggehaald

welke aanpassingen kan ik nog meer doen om lagere temps te krijgen?

[ Voor 59% gewijzigd door MisteRMeesteR op 01-08-2003 08:32 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens, als mijn cpu op 12v met de tool 27.5 graden is, op 5v met tool 33 graden is, dan bestaat de kans dat ik hem misschien wel passief kan runnen!! Dan wel duimen dat xp niet van alles vanzelf gaat doen hahaha...
Wel leuk idee: een passief gekoelde palomino 1900+ (Zalman 6000-Cu met fan op 0v)

Btw. Die temps kloppen echt, zijn hardware-matig gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
CRaZy_MaRK schreef op 01 August 2003 @ 01:31:
hm.. barton 2500 @ kt333 .. idle temo nu met 3 graden gezakt in 10 min... hopelijk nog meer :P
[afbeelding]

welke aanpassingen kan ik nog meer doen om lagere temps te krijgen?
Halt detection aanzetten wil meestal wel helpen, en die witte rand uit dat plaatje halen ;)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 83626 schreef op 01 August 2003 @ 03:39:
Trouwens, als mijn cpu op 12v met de tool 27.5 graden is, op 5v met tool 33 graden is, dan bestaat de kans dat ik hem misschien wel passief kan runnen!! Dan wel duimen dat xp niet van alles vanzelf gaat doen hahaha...
Wel leuk idee: een passief gekoelde palomino 1900+ (Zalman 6000-Cu met fan op 0v)

Btw. Die temps kloppen echt, zijn hardware-matig gemeten.
nooit doen... windows wilt wel eens gaan defragmenteren al je een tijdje niets doet ;) Maar aan de andere kant.. dan zet je thermal throttle in dat tooltje aan.. werkt perfect ! zet je hem op 30% bij 60 graden bijvoorbeeld

[ Voor 11% gewijzigd door Tutti-frutti op 01-08-2003 11:40 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 16:40
Ik heb dit tooltje ook een tijdje gebruikt. Werkt heel goed, temp daling van 6°. Alleen veroorzaakt het wel serieuse sprongen in de voltages ( zeker op een 300w atxje). Zo had mijn vcore sprongen van 1.58 tot 1.76 en zonder blijft hij tussen de 1.65 en 1.68. Hij werkt nog altijd wel super stabiel, maar die sprongen leek mij toch niet zo gezond... Of vergis ik mij?

http://www.zelan.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
xentar schreef op 01 August 2003 @ 11:46:
Ik heb dit tooltje ook een tijdje gebruikt. Werkt heel goed, temp daling van 6°. Alleen veroorzaakt het wel serieuse sprongen in de voltages ( zeker op een 300w atxje). Zo had mijn vcore sprongen van 1.58 tot 1.76 en zonder blijft hij tussen de 1.65 en 1.68. Hij werkt nog altijd wel super stabiel, maar die sprongen leek mij toch niet zo gezond... Of vergis ik mij?
is normaal .. ik heb het ook.. je proc kan daar wel tegen.. maar waar het aan ligt is volgens mij dat de voltregelaar van je mobo verschillende amperages door zich heen krijgt, met best veel verschil. In stress zou je bijvoorbeeld 60 watt gebruiken.. in idle 5 watt.

maaruh.. ben er ook wel benieuwd naar eigk.. kga amd wel even mailen :).

edit:

hier het mailtje dat ik zojuist heb verzonden naar amd.
(my English is not so well, I hope you can understand my question)

Hello, I've got a question about the voltages of the cpu's.
With the s2k-disconnection bus (or halt state... how will you call it), the cpu will drop in watt and temperature. I've written a guide about this trick (an how-to), but there is 1 thing I don't know. If this tweak is enabled, the voltages of the cpu (the vcore) is fluctuating more then without the tweak. I give an example.

A 2400+ tb B cpu is default @ 1,65 V. When I enable the s2k-disconnection bus, the voltage is fluctuating between 1,58 to 1,75. But without the tweak, the energydischarge will be constant and will not drop when the computer is idle, the voltage is not flicuating and stays at 1,65 volt.

When the tweak is enabled, the cpu is (when the voltage is 1,75) not discharging more energy then without the tweak. The cpu gives a discharge from about 5-10 watt I think, so that won't be a problem.
But my mean question is; Is it bad for the cpu, when the voltage is flictuating with s2k disconnection bus is enabled, and the wattage is not exceeding the default of the cpu?

(I don't think it's a problem, because the halt state "tweak" can be enabled on some motherboards, and I can read about it in the technical data on the site. But I want to know it for sure, so that's why I'm asking this.)

[ Voor 55% gewijzigd door Tutti-frutti op 01-08-2003 12:27 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Nog even een vraag aan jullie.
Degenen met een viachipset + het kraak/zoem-geluid probleem:

Kunnen jullie kijken of het weggaat, wanneer jullie de via latency patch installeren. Zou wel mooi zijn als het probleem hiermee verdwijnt.. dan kan bijna iedereen gebruik maken van deze tweak !

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja geweldig, na het installeren van de patch kan ik genieten van kraakvrije audio en een koele cpu!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 83626 schreef op 01 August 2003 @ 22:06:
Ja geweldig, na het installeren van de patch kan ik genieten van kraakvrije audio en een koele cpu!!
W0W Het werkt dus ! Relax man.. geen gezoem meer als je je muis beweeg, of gekraak, super ! .. ik ga de guide ff bijwerken!

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36690

Ik kan iemand die op zijn asus a7v266 mobo met een 2400+ extreme temperatuuren haalt. Hij zat eerst op 85 graden. Andere cooler. nu stressed 75 graden. Nu zit er wel een voeding in die een stuk meer lucht afzuigt, extra case fan en ik weet dat dit mobo er 5 a 10 graden overheen kan zitten maar liever toch wat kouder ;) Hoop dat deze tweak een beetje helpt. BEdankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Tutti-frutti schreef op 01 August 2003 @ 19:20:
Nog even een vraag aan jullie.
Degenen met een viachipset + het kraak/zoem-geluid probleem:

Kunnen jullie kijken of het weggaat, wanneer jullie de via latency patch installeren. Zou wel mooi zijn als het probleem hiermee verdwijnt.. dan kan bijna iedereen gebruik maken van deze tweak !
Iedereen behalve de nforce2 users... nou is het zo in mijn systeem dat ik mijn 5.1 set op de soundstorm heb en men koptelefoon op een creative sb live 5.1 dit ivm klote gekraak ( southbridge hitte ) die 100x vervoudigd word in men koptelefoon ;).
Maar een oplossing hiervoor zou wel ownage zijn.
Btw mijn daling is van 42 naar 37 gegaan met een barton 2500+ @ 1,7vcore 12x180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
KiLLaHc5 schreef op 02 August 2003 @ 10:13:
[...]

Iedereen behalve de nforce2 users... nou is het zo in mijn systeem dat ik mijn 5.1 set op de soundstorm heb en men koptelefoon op een creative sb live 5.1 dit ivm klote gekraak ( southbridge hitte ) die 100x vervoudigd word in men koptelefoon ;).
Maar een oplossing hiervoor zou wel ownage zijn.
Btw mijn daling is van 42 naar 37 gegaan met een barton 2500+ @ 1,7vcore 12x180
zet in je bios je pci latency eens op 35 of 40 .. en dan terug gaan naar de 32 tot het weer komt... zelf even de waarde bepalen.. kan helpen.. in ieder geval je pci latency verhogen KAN helpen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:08

sphere

Debian abuser

Ik heb vcool geprobeerd op een EP-8KHA+, maar heb wat problemen.

Bij het installeren:

Afbeeldingslocatie: http://vengeance.et.tudelft.nl/~sphere/vcoolerror.jpg

Bij het kopieren van 1.8 naar de vcool map en dan stop/remove/install/start:

Afbeeldingslocatie: http://vengeance.et.tudelft.nl/~sphere/loaddriver.jpg

Is er al iemand die het is gelukt met een EP-8KHA+? 'k Ga onderwijl nog wat verder prutsen.

Edit: ahum, je hoeft met de VIA chipset toch niet ook nog eens wpcredit te installeren? Die is toch alleen voor nforce? :7

[ Voor 15% gewijzigd door sphere op 02-08-2003 14:37 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 23:00
Ik heb het hier draaien op een Epox EP-8kha+ gewoon via wpcredit. Waarom zou je moeilijk gaan doen door Vcool te installeren?Is alleen maar weer extra troep op je schijf plus geheugen naar mijn mening.

Edit: Ik zie dat het komt omdat tutti-frutti het zo uitlegd. Je moet gewoon wpcredit en wpcrset gebruiken, maar dan door de volgende wijzigingen toe te passen:
Register 95h:1Eh
Register 92h:E9h

[ Voor 35% gewijzigd door Unicron op 02-08-2003 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Unicron schreef op 02 August 2003 @ 15:12:
Ik heb het hier draaien op een Epox EP-8kha+ gewoon via wpcredit. Waarom zou je moeilijk gaan doen door Vcool te installeren?Is alleen maar weer extra troep op je schijf plus geheugen naar mijn mening.

Edit: Ik zie dat het komt omdat tutti-frutti het zo uitlegd. Je moet gewoon wpcredit en wpcrset gebruiken, maar dan door de volgende wijzigingen toe te passen:
Register 95h:1Eh
Register 92h:E9h
Ahh, geweldig! Ik moest deze post ff met lynx bekijken, en ik had de waarde van register 95h ook ingevuld bij 92h -> BSOD O-)

Na reset/reboot/fsck de waardes ingevuld zoals aangegeven, en volgens speedfan is de cpu temp nu van 54->39 bij een kast van 37. De kast is een codegen met 300W voeding zonder casefans, dus het zal nog wel even duren voordat het verder zakt.

Nog even een blik geworpen, en het staat nu op 36/36. Al met al best fijn dus. Later vandaag zal ik nog even kijken of ik last heb van krakende sound, nu ff douchen en formule 1 kijken :)

Hulde aan de TS en bedankt voor de reg-settings Unicron _/-\o_

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
geen nadelige effect op performance..
Maar misschien wel op de lifetime, dat kun je niet zomaar in 1 dag onderzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Unicron schreef op 18 april 2003 @ 21:40:
Er zijn ook guides waar uit wordt gelegd welke bitjes je moet veranderen bij de KT266A chipset

De link die ik had werkt helaas niet meer, was van Viahardware.com. Gewoon even googelen of gebruik de search van GoT, want dit is al een paar keer besproken

register 95h ->1Eh
register 92h ->E9h
Mkay, ben er gisteren achter gekomen dat als ik alleen register 92 op 0xE9 zet de temp daalt. Alleen register 95 zetten doet (voor de temperatuur) geen fluit, en allebei zetten, daalt de tempratuur ook. Als je dat weer 92 terug zet naar 0x69 stijgt de temperatuur weer. Hoe dit komt weet ik niet, en ik kan tot nu toe nog geen bron vinden die uitlegt wat het zetten van deze twee registers doet voor deze chipset.

Ik denk dat 95h de HLT instructie is en 92h zorgt ervoor dat de CPU in de STPGNT state geraakt, maar ik durf er momenteel mijn hand nog niet voor in het vuur te steken. Als ik uitvogel hoe het zit zal ik het hier posten.

Het artikel waar Unicron het over heeft is verplaatst van viahardware naar een andere site, maar de link is leeg :? klik

Terzijde: ik ben inmiddels ook Linux versies van deze tweak tegen het lijf gelopen.

Athlon Powersaving HOWTO
athcool, hoef je niet met de cmdline te prutsen
LVCool, klik op Linux, links onderin het frame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Hmm... ik heb hier maanden terug al een nieuwsposting op T.net over gezien, maar de optie staat niet in het BIOS van m'n KT400 mobo. Moet je trouwens per se eerst versie VCool 1.7 installeren? Kun je niet gewoon meteen 1.8 installeren? Ik probeer het vanavond; ben benieuwd of m'n temp omlaag gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Aham brahmasmi schreef op 04 August 2003 @ 14:18:
Hmm... ik heb hier maanden terug al een nieuwsposting op T.net over gezien, maar de optie staat niet in het BIOS van m'n KT400 mobo. Moet je trouwens per se eerst versie VCool 1.7 installeren? Kun je niet gewoon meteen 1.8 installeren? Ik probeer het vanavond; ben benieuwd of m'n temp omlaag gaat. :)
Nee, neem gewoon wpcredit, en dan de volgende offsets:

bij D2h 0x80 optellen, en bij D5h 0x02 optellen. Kennelijk experimental, dus geen idee of het ook werkt. Misschien staat het nog eerder in dit topic.
on KT400: (experimental! plz report, whether it works)
enable:

setpci -v -H1 -s 0:0.0 D2=$(printf %x $((0x$(setpci -H1 -s 0:0.0 D2) | 0x80)))

setpci -v -H1 -s 0:0.0 D5=$(printf %x $((0x$(setpci -H1 -s 0:0.0 D5) | 0x02)))

disable:

setpci -v -H1 -s 0:0.0 D2=$(printf %x $((0x$(setpci -H1 -s 0:0.0 D2) & 0x7f)))

setpci -v -H1 -s 0:0.0 D5=$(printf %x $((0x$(setpci -H1 -s 0:0.0 D5) & 0xfd)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Laatst online: 17-06 19:46
Op mijn bord, abit nf7-s rev. 2.0 met bios 1.8 staat er bij 6f hex 9f en bin 10011111.
Dit klopt dus voor geen meter.
Ga ik echter naar 6e, dan klopt het met wat er moet staan bij 6f!
Wat moet ik hier nu mee?
Als ik in de bios cpu diconect uit schakel, staat er weer wat anders, dan staat er hex 8f en bin 10001111.
Ga ik dan weer kijken bij 6e, dan is dat ongewijzigd.
Wie o wie?

[ Voor 16% gewijzigd door dynax op 04-08-2003 15:25 ]

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Is op mijn board Asus a7n8x-deluxe rev2.0 ook zo. Gewoon de 9f veranderen in 1f.
Scheelt bij mij in ieder geval 10C!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 17:01
It works!! :)

Specs:

- Epox 8RDA+
- AMD AthlonXP 2500+ Barton

Van 50~52 graden naar 40 graden gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
sphere2 schreef op 04 August 2003 @ 14:50:
[...]

Nee, neem gewoon wpcredit, en dan de volgende offsets:

bij D2h 0x80 optellen, en bij D5h 0x02 optellen. Kennelijk experimental, dus geen idee of het ook werkt. Misschien staat het nog eerder in dit topic.

[...]
Maar met deze command-line hack heb ik wpcredit dus helemaal niet nodig! Dan zou ik gewoon deze commando's in een batchfile'tje kunnen zetten die bij het opstarten gerund wordt (of zelf runnen na stand-by/hibernate). Toch? Vanavond écht proberen (gisteravond geen tijd). :)

Edit2: Niet dus. Deze commando's zijn voor Linux... :X

Edit: @ Jopie: Jij hebt een Barton, en Tutti-frutti zei toch dat bij Bartons automatisch gedetecteerd wordt dat de S2K-bus gedisconnect mag worden? Ik zal wel wat gemist hebben...

[ Voor 20% gewijzigd door Aham brahmasmi op 05-08-2003 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 17:01
@ Aham

Dat had ik ook gelezen, maar denk, toch maar ff proberen, en ja hoor, het werkt.

Maybe es in de bios turen ofzow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Laatst online: 17-06 19:46
Mophun schreef op 05 augustus 2003 @ 08:31:
Is op mijn board Asus a7n8x-deluxe rev2.0 ook zo. Gewoon de 9f veranderen in 1f.
Scheelt bij mij in ieder geval 10C!
nou dat heb ik geprobeerd, maar er gebeurt niks..helaas...

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Argh! Heb dit bericht al 4x getypt maar 't staat 'r nog steeds niet... |:(

Bij m'n KT400 werkt 't (nog) niet. ;( VCool en wpcredit heb ik geprobeerd, maar een daling van m'n cpu-temp heb ik niet waargenomen.
Het viel mij trouwens op dat VCool alleen bij D2 0x80h optelt om de 'NB Cool bit' om te zetten. Als ik ook bij D5 0x02h optel, dus:

D2 >> 69h+80h=E9h
D5 >> 1Ch+2h=1Eh

dan gebeurt er jammer genoeg nog steeds niets. ;( Strax nog maar eens kijken of het toch nog lukt.

Edit: In het artikel van [http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/athlonxp-3000.html]Xbitlabs[/url], wat T.net als info had gebruikt voor hun artikel van 11 februari, wordt genoemd dat mijn mobo, de A7V8X, de BIOS-instelling heeft om S2K-bus disconnect in te stellen. Nou, mooi niet dus. Of de disconnect functie moet permanent aanstaan, maar in vroegere BIOS'en was die optie er ook nog niet...
Ik hoop iig dat het nog niet aanstaat. :P Dan kan m'n temp misschien nog met een graadje of 5 a 10 omlaag. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-08-2003 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 20:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Aham brahmasmi schreef op 05 August 2003 @ 11:52:
Edit: @ Jopie: Jij hebt een Barton, en Tutti-frutti zei toch dat bij Bartons automatisch gedetecteerd wordt dat de S2K-bus gedisconnect mag worden? Ik zal wel wat gemist hebben...
mijn barton 2500+ ging ook 5 graden achteruit hoor.. na vcool installatie... dus ik weet niet wat daarvan waar is, ik heb A7V333 als mobo.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Aham:

Ik bedoelde alleen een bronvermelding erbij te doen, omdat er op die site stond dat de waardes experimental zijn. Misschien zijn er anderen die weten dat deze waardes wel/niet kloppen, dan kunnen die dus het experimental gedeelte bevestigen/ontkrachten. Verder heb ik dus de off-sets gedestilleerd uit die commandlines ja, ze zijn idd niet voor wpcredit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
sphere2 schreef op 06 augustus 2003 @ 11:45:
Aham:

ze zijn idd niet voor wpcredit 8)
Maakt toch niet uit hoe je die waardes in de NB registers zet? Die twee waarden voor D2 en D5 zouden dus de S2K-bus disconnect moeten activeren, maar dat werkt dus niet. VCool doet hetzelfde maar dan alleen met D2, maar dit doet ook niets. >>Zie mijn vorige post; het staat misschien permanent ingeschakeld op de A7V8X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88432

de temperatuur van mijn CPU daalde 12° dankzij S2K disconnect. zeer mooie openingspost trouwens. ben er erg blij mee. de temperatuur ging van 58° naar 46° in nog geen 5 minuten.

specs :
-epox 8rda
-amd xp 1800+
-arctic cooling copper silent(<2800+)
-gf4 ti 4200
-768 mb DDR infineon

Ik ga zometeen de patch doen op de pc van men zus, waar haar athlon 900 ook veel te heet word :)

igni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Mooi result igni.. en die registers van hierboven gaat me nu even te diep .. kom net van vakantie ;). Kheb in ieder geval wel reply van amd over schommelende voltages:
Dear Tutti-frutti ,

Thank you for your email.

Generally speaking it is not bad for the CPU when its voltage its fluctuating as long as you do not exceed the default wattage.

Nevertheless I think that it is not good in respect of a stable performance of the CPU.
hier het orgineel:
Tutti-frutti in "S2K disconnect voor Nforce 2 en VIA; lag"

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Aham brahmasmi schreef op 09 augustus 2003 @ 12:01:
[...]
Maakt toch niet uit hoe je die waardes in de NB registers zet? Die twee waarden voor D2 en D5 zouden dus de S2K-bus disconnect moeten activeren, maar dat werkt dus niet. VCool doet hetzelfde maar dan alleen met D2, maar dit doet ook niets. >>Zie mijn vorige post; het staat misschien permanent ingeschakeld op de A7V8X.
Ja, de commandlines niet, maar de offsets wel natuurlijk. Verder weet ik niet hoe het zit met jouw mobo, geen ervaring mee. Maar de TS is terug van vakantie, dus let even op de draad, misschien dat hij nog wat voor je weet. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Aham brahmasmi;
Het beste wat je kan doen is kijken of hij al werkt. Ga stressen met dat cpu'tje van je, en hou na het stressen je temp in de gaten, post die temperaturen daarna maar eens dan kijken we dan even verder :). (je moet dus kijken naar het verschil in de temps tussen idle en stress.. en nog iets, weet je zeker dat je cpu idle is (dus 0 tot 10% gebruik)

[ Voor 100% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-08-2003 14:34 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Tutti-frutti schreef op 09 August 2003 @ 14:32:
Aham brahmasmi;
Het beste wat je kan doen is kijken of hij al werkt. Ga stressen met dat cpu'tje van je, en hou na het stressen je temp in de gaten, post die temperaturen daarna maar eens dan kijken we dan even verder :). (je moet dus kijken naar het verschil in de temps tussen idle en stress.. en nog iets, weet je zeker dat je cpu idle is (dus 0 tot 10% gebruik)
Ok, ik zal nog eens kijken naar m'n temps bij stressen (prime95 e.d.) en idle. Maar ik had uit de reacties van de mensen hier begrepen dat ze vrijwel onmiddellijk hun temp zagen dalen (vandaar mijn teleurstelling).
En idle is m'n cpu echt wel als ik alleen de normale system services e.d. heb draaien en verder alleen MBM, niet? (MBM laat ook 0% cpu usage zien.)
sphere2 schreef op 09 augustus 2003 @ 14:24:
[...]

Ja, de commandlines niet, maar de offsets wel natuurlijk.
Ja, maar die offsets zullen denk ik wel kloppen, aangezien VCool dezelfde gebruikt (D2). Al zie ik er maar één veranderen als ik VCool gebruik en naar de registers kijk met wpcredit. Misschien nog eens beter kijken of er niet op nog een andere offset iets verandert.

[ Voor 23% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-08-2003 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:57

R-B

Blokkert

ken nie downen het prog.. iemand???

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
R-B schreef op 09 August 2003 @ 22:14:
ken nie downen het prog.. iemand???
welk prog.. doet het gewoon hor :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
heb al een tijdje zitten zoeken, maar weet iemand ook hoe je wpcredit instelt met een kt133a chipset? (msi k7t turbo). Ik vind alleen maar dode links :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:57

R-B

Blokkert

Tutti-frutti schreef op 09 August 2003 @ 22:21:
[...]

welk prog.. doet het gewoon hor :?
Laat maar heb al niet meer nodig ;)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Palomar schreef op 10 August 2003 @ 00:14:
heb al een tijdje zitten zoeken, maar weet iemand ook hoe je wpcredit instelt met een kt133a chipset? (msi k7t turbo). Ik vind alleen maar dode links :(
werkt het niet zoals het in de guide staat dan ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op 10 augustus 2003 @ 12:23:
[...]

werkt het niet zoals het in de guide staat dan ?
Ik dacht dat dat alleen voor de nforce gold.. of werkt dat ook bij andere mobo's? Ik ga nl. liever niet zomaar wat proberen met settings te klooien als ik niet zeker weet of het wel werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Laatst online: 24-12-2024
Voor de bordjes met Nforce 2 chipset gebruik je best cpuidle pro,
Gewoon installen en onder de opties optimaliseren voor atlon en je krijgt 7 A 8 ° tempdaling idle.
Is mooi meegenomen met dit weer en waterkoeling ,als je wat rustig wil zitten surfen kan de rpm van de fan wat omlaag en als je een groot reservoir hebt blijft het water wat langer koel zolang je niet gaat gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Palomar schreef op 10 August 2003 @ 15:44:
[...]

Ik dacht dat dat alleen voor de nforce gold.. of werkt dat ook bij andere mobo's? Ik ga nl. liever niet zomaar wat proberen met settings te klooien als ik niet zeker weet of het wel werkt. :)
LEZEN :Z

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
:o

ik zweer je dat ik dit hele topic post voor post heb doorgelezen, maar ik heb toch over dat stukje heengelezen :( Mijn excuses ;)

[edit] maar ik zie wel dat je dat stukje over VIA er pas gisteren bij hebt gezet. Ik volgde dit topic al langer en toen stond het er volgens mij nog niet bij. Niet helemaaal :Z dus :P

[ Voor 27% gewijzigd door Palomar op 10-08-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
call me stupid, maar ik kan die registers 92 en 95 bij mij niet veranderen. Er staan (in het wit) reserved achter, en volgens mij kun je alleen blauwen veranderen.. lees ik nou weer ergens overheen of werkt dit tooltje gewoon niet met mijn mobo/chipset (via kt133a, msi k7t turbo dus)? Btw. tooltjes als cpuidle, coolerxp etc. werken wel gewoon, dus het is niet zo dat mijn mobo die HALT instructie niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Dit kan kloppen volgens mij zijn die registers niet voor kt133a .. ik kan het nergens meer terug vinden, maar het beste lijkt me dat je gewoon met vcool probeert de truuk uit te voeren. Verder klopt het dat het er pas net bij staat (updated 9-8) :). Succes !

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 23:00
kt133 info: http://www.overclocked-ha.../ocguide/amdfaq/index.php (eerste hit google)

Als ik het me goed herinner is er voor de kt133 ook een bestandje die aangeeft welk register wat doet in wpcredit. Door dan gewoon goed te kijken naar de namen zou je het ook kunnen vinden. Maar dit is natuurlijk alleeen nodig als de link niet werkt.

edit: http://www.computerpech.nl/tweak/register_52_tweak.html (tweede hit google).
Hier wordt nogeens bevestigd dat het om register 52 gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Unicron op 10-08-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90424

hey

ik heb een epox 8rda maar die bitjes komen niet overeen en als en ik krijg die offset niet op iets anders.
kan je me helpen met het oplossen van het probleem want ik zou deze tool echt wel kunnen gebruiken?

greetz g3orgi3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 90424 schreef op 15 augustus 2003 @ 14:56:
hey

ik heb een epox 8rda maar die bitjes komen niet overeen en als en ik krijg die offset niet op iets anders.
kan je me helpen met het oplossen van het probleem want ik zou deze tool echt wel kunnen gebruiken?

greetz g3orgi3
als je een screenie post of je mail adres geeft (msn) kan ik je helpen. Je kan mij ook toevoegen; chastelet@hotmail.com

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 11:46

Macabre

Euhh...

Ik heb een NF7-S Rev. 2.0 en heb dit ook uitgevoerd, en mijn temps zijn ook zo'n 6 graden gedropped in idle mode.

AMD Athlon XP 2400+ @ 205*11 op 1.85 volt,
met een Coolermaster Aero 7+ op:
- volle toeren 37 graden
- lage toeren 43 graden

Verder 1 low noise outtake fan in een Thermaltake XaserII 6000A.
Best netjes zo dacht ik toch.

Je moet gewoon de eentjes en de nulletjes veranderen naar zoals wat op het plaatje staat en dan komt het gewoon goed :P

[ Voor 40% gewijzigd door Macabre op 15-08-2003 17:51 ]

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

hier wil het om 1 of andere reden niet werken :/

geen freeze oid maar temp blijft gewoon hangen op wat die al was :(

* Anoniem: 45142 zal wel iets verkeerd doen

(nforce 2 chipset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 45142 schreef op 16 augustus 2003 @ 21:57:
hier wil het om 1 of andere reden niet werken :/

geen freeze oid maar temp blijft gewoon hangen op wat die al was :(

* Tutti-frutti zal wel iets verkeerd doen

(nforce 2 chipset)
Waarschijnlijk al enabled in bios ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

Tutti-frutti schreef op 17 August 2003 @ 16:29:
[...]

Waarschijnlijk al enabled in bios ;)
zou kunnen maar ik kan in de bios nergens zo`n optie vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
het kan zijn dat je barton dat automatisch enabled, vandaar ook deze hack, als je geen barton hebt en geen optie in het bios.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:35
Duidelijk omschreven tweak, hulde!

En hij werkt nog ook, ik ben idle een graadje of 5 naar beneden gegaan, niet spectaculair maar wel mooi meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35560

Mijn 8RDA+ stepping A2 ging van proc.35/kast32 naar proc.25/lkast.25 :9
Maar mijn mobo 8RDA+ met C1 stepping geeft in WPCredit andere waardes aan. Wie weet hoe ik die aan kan passen?
Pagina: 1 2 3 Laatste