Het grote EPoX 8RDA/8RGA topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.144 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperPaddo schreef op 16 May 2003 @ 14:19:
[...]
Werkt niet, hij wil het niet opslaan in de bios, alles wat ik verander slaat ie wel goed op (en ja ik kies SAVE & EXIT), behalve dat. LAN staat wel aan, maar MAC dingus uit, als ik die aanzet, en vul die 123456 in, slaat ie dat niet op.
bij mij slaat ie ook niet op ;) tenminste je zou denken dat nadat je 123456 had ingevuld hij dit als adres zou geven ... nou dus niet.. kortom checkuuu in OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 02:19:
[...]

Tja een vdd mod is bedoeld om je clock FSB hoger te krijgen, wanner je gehuegen weigert.. (niet stabiel draait) .. Je zegt dat je VDD mod hebt en daardoor cpu op 1.85 volt :? in elk geval probeer een multi van 11 en een FSB van net 176 draaoit ie stabiel weet je dat cpu iet beprekend is ... zet dan FSB hoger bijv. op 180 en check wat systeem doet. Als je in de buurt van 193 fsb dan denk ik dat ie instabiel gaat omdat je gehuegen dat niet aankan .. of je mobo.. dan komt de VDD voltage bij kijken

Let ook een beetje op je voltage ..dit bordje wil best een sterke voeding hebben
hhmmja, je hebt gelijk, ik zat iets te veel naar de VDD te kijken ipv de VCore :D
Ik heb nu een VCore van 1,9 V en haal daarmee een 1,99 GHz
maar echt precies als ik op de 2 GHz rond kom dat wil hij niet meer :(
ik vond dat juis zo'n mooie mijlpaal, die 2 Gig :9~

maargoed, ik ga vanmiddag nog wel proberen om de VCore nog ietsje hger te zetten, kijken of dat werkt.

moet ik dan trouwes ook de VDIMM verhogen ? (das het voltage van het geheugen toch ?)
die staat nu geloof ik op 2,73 ... misschien die ook maar een beetje opschroeven...

iig bedankt voo de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:03

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 09:08:
hhmmja, je hebt gelijk, ik zat iets te veel naar de VDD te kijken ipv de VCore :D

maargoed, ik ga vanmiddag nog wel proberen om de VCore nog ietsje hger te zetten, kijken of dat werkt.

moet ik dan trouwes ook de VDIMM verhogen ? (das het voltage van het geheugen toch ?)
die staat nu geloof ik op 2,73 ... misschien die ook maar een beetje opschroeven...

Hoe staan je verhouding, fsb tot mp ? Wellicht heb je een te hoge mp gekozen ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
Heb de duitse website van Epox es bezocht:

http://www.epox.de/techsupp/downloads_anzeige.asp

daar stonden alle nieuwe biossen voor de 8RGA+ ook gewoon bij! :) Geen ander (officiele)site had deze staan :?

->ze adviseren na een bios update wel een reinstall... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 02:22:
[...]

bij mij slaat ie ook niet op ;) tenminste je zou denken dat nadat je 123456 had ingevuld hij dit als adres zou geven ... nou dus niet.. kortom checkuuu in OS
Het staat op de RDA FAQ page dat het zou moeten werken,altans bij een paar bekende gebruikers lukte het dus wel ;) :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

gvd he je eindelijk je 1700+ binnen wil je hem erop zetten breekt er zo'n weerstandje af (8rda+) bij het gat waar je je heatsink op moet zetten. Ik heb dan een alpha pal 8045, dus de mensen die dit ook hebben snappen wel zo'n beetje wat ik bedoel.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
:'( er zitten 2 scheurtjes in m'n mafkeesblokje, chipset, waardoor m'n kaart nu beetje vage kleuren geeft :( maargoed, hij doet het wel na schoonmaken dus niets aan de hand. Ik haal het blokje eraf en klemde beetje dus pasta zou er goed op moeten zitten.... niet dus.... het midden van het koelblok was zonder pasta :S

Ik ga zodra ik het nieuwe blokje heb die northbridge ff vlakken, want nog meer AS3 lijkt me niet zo handig. Ik kwam nu niet hoger dan 211 mhz stabiel @ 1,85 volt op m'n 8rda+, zelf 2,2 volt holp niet.... misschien dat dit een boel verklaart, net zoals bij een processor zit de core toch in hetmidden van de chip....

Geluk bij een ongeluk dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Zucht, mn onboard lan blijkt prima te werken, er is een probleempje met mn netwerkstekkers :X.

Al een andere netwerkkaart ingebouwd, hielp niet, en toen ff de pc verplaatst. Wat blijkt, de netwerkkabel is niet helemaal goed (zelf gemaakt, zeker iets niet goed gegaan oid, alle andere zelfgemaakte zijn wel goed).

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
PowerPee schreef op 17 May 2003 @ 14:34:
Heb de duitse website van Epox es bezocht:

http://www.epox.de/techsupp/downloads_anzeige.asp

daar stonden alle nieuwe biossen voor de 8RGA+ ook gewoon bij! :) Geen ander (officiele)site had deze staan :?

->ze adviseren na een bios update wel een reinstall... :(
Nou ik heb de nieuwe biossen voor de 8RGA+ geprobeerd->spontane crashes, prime niet meer stabiel :(...maar wel hogere perfomance en een XP3200 aanduiding.

...zou een nieuwe install dan echt weer noodzakelijk zijn?(zucht).

Ben ondertussen weer terug naar de originele bios. ->If it's not broken, Tweak it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Nog een veelvoorkomend probleem is dat sommige mobos gelijk op FF springen bij booten.

Oplossing :

Je mobo is defect en moet geRMAed worden

bij mij staat ie dus telkens op FF maar hoe kan ik dat nou fixen? Ik weet niet wat dat RMA inhoud. Eneeuh Als ik m'n wil occen met fsb 200 en clock op 12x dan krijg ik telkens schermpie over de diskdrive dat ie die niet kan vinden terwijl ik die gewoon heb uitgeschakeld in de bios :S en je hoort trouwens ook zo'n maf piepe. Maar als ik cmos clear dan is dat weer over. Met 166x12.5 heeft ie verders geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 09:08:
[...]

Tja dat hangt ervan af als je gehuegen meer nodig heeft :P .. Hoe kan je testen nou draai een lager MP bijv 9*200=1800 Mhz als ie niet zeikt dan ligt het of aan de gehuegen dat ie het niet trekt of aan de VDD voltage te laag is of je dim voltag e is te laag. Wat voor geheugen heb je . En bovendien wat is je MHZ x multiplier dat je op 1999 mhz komt :?
Dark0z schreef op 18 mei 2003 @ 17:38:
Nog een veelvoorkomend probleem is dat sommige mobos gelijk op FF springen bij booten.

Oplossing :

Je mobo is defect en moet geRMAed worden

bij mij staat ie dus telkens op FF maar hoe kan ik dat nou fixen? Ik weet niet wat dat RMA inhoud. Eneeuh Als ik m'n wil occen met fsb 200 en clock op 12x dan krijg ik telkens schermpie over de diskdrive dat ie die niet kan vinden terwijl ik die gewoon heb uitgeschakeld in de bios :S en je hoort trouwens ook zo'n maf piepe. Maar als ik cmos clear dan is dat weer over. Met 166x12.5 heeft ie verders geen problemen
Nou Met FF probleem bedoeld men dat het moederbord niet upboot .. als je naar de debug display kijk zie zoals het hoort : C1-->C3-->etc en tenslotte wanneer hij klaar is met bootsequence FF
DAN IS IE je moederbord goed. ! wanneer je aan zet en hij doet niet c1 .. en andere codes.maar springt direct op FF en dus niet upboot, geen bios scherm niks dan is je bios chip stuk ! en meestal zegt men RMA'en die hap .. (of een nieuwe bios bij epox bestellen)

Bij jou is dat NIET het geval ! die maffe piep die je krijgt wil zeggen dat je te ver bent geoced.. meestal is het de memory die het niet trekt, moet je maar eens naar de led kijken zie meestal C1 ofzo op dat moment. zeer waarschijnelijk trekt je gehuegen je oc niet :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik heb er nu in Windows FF staan, dit hoort dus?

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperPaddo schreef op 18 May 2003 @ 18:01:
Ik heb er nu in Windows FF staan, dit hoort dus?
JA !
Speedy-J schreef op 17 May 2003 @ 15:15:
[...]

Het staat op de RDA FAQ page dat het zou moeten werken,altans bij een paar bekende gebruikers lukte het dus wel ;) :)
ik zal in het vervolg er naar verwijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

mooi :)
dan is me mobo goed gelukkig
en met volgende oc maar ff letten op de codes hehe :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Probleem: Ik had mijn pc draaien op 11.5 x 200Mhz =2300 zonder problemen. 1.675 vcore en 2.77 vdimm vdd en agp standaard. Met bios 3305.

Met elke andere bios die ik erop zet kan ik geen 200mhz fsb draaien :( Hoe kan dit in godsnaam? Als ik de vdimm iets verhoog dan duurt het een paar seconden langer voordat mij pc vastloopt tijdens het booten.

Ik heb de oude 3305 teruggezet, alleen nu loopt de pc ineens af en toe vast :(

hoe kan dit?

Edit: voor alle aanpassingen, was de pc nog nooit vastgelopen! Aan de hardware is niks gewijzigd. Alleen de bios is veranderd en weer teruggezet. Ik kon prime i.c.m driedeemark dagen achter elkaar draaien!

[ Voor 19% gewijzigd door Audi_S2 op 19-05-2003 12:02 ]

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Audi_S2 schreef op 19 mei 2003 @ 11:59:
Probleem: Ik had mijn pc draaien op 11.5 x 200Mhz =2300 zonder problemen. 1.675 vcore en 2.77 vdimm vdd en agp standaard. Met bios 3305.

Met elke andere bios die ik erop zet kan ik geen 200mhz fsb draaien :( Hoe kan dit in godsnaam? Als ik de vdimm iets verhoog dan duurt het een paar seconden langer voordat mij pc vastloopt tijdens het booten.

Ik heb de oude 3305 teruggezet, alleen nu loopt de pc ineens af en toe vast :(

hoe kan dit?

Edit: voor alle aanpassingen, was de pc nog nooit vastgelopen! Aan de hardware is niks gewijzigd. Alleen de bios is veranderd en weer teruggezet. Ik kon prime i.c.m driedeemark dagen achter elkaar draaien!
mem timings veranderd bij flashen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

pierre-oord schreef op 19 May 2003 @ 14:49:
[...]

mem timings veranderd bij flashen :?
Nee, ik heb de 5-2-2-2 zoals het was geprobeerd en zelfs lossere timings.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
heeft all iemand de nieuwe nForce driver uitgeprobeerd ??

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
SlowikPL schreef op 19 May 2003 @ 20:15:
heeft all iemand de nieuwe nForce driver uitgeprobeerd ??
/me Pierre-oord gaat straks of morgen eens kijken wat het is, en belooft hierbij plechtig z'n 3dmark2001 en hardeschijf benchies te draaien, en kijkt ook of z'n cd's mislukken net als eerst als hij die fucking IDE driver installeerde

Bij deze heb ik de volgende tests gedaan, morgen nog een test zonder de nieuwe IDE driver:

Oude Nvidia driver zonder IDE:
Sisoft mem bench: 2691 / 2529
Sisoft File system benchmark: 27892
3dmark2001: 7304

Nieuwe Nvidia driver zonder IDE:
Sisoft mem bench: 2690 / 2530
Sisoft File system benchmark: 27544
3dmark2001: 7361

Nieuwe Nvidia driver met IDE: --->>>> IK PROBEER DEZE MORGEN TE DOEN!
- Nu wel cd's branden?
Sisoft mem bench:
Sisoft File system benchmark:
3dmark2001:

Te zien is dus: mem scores maken niet uit, file systeem lijkt zelfs langzamer te zijn geworden, MET de IDE driver van nvidia terwijl ik die er eerst niet op stond. De 3dmark is iets hoger, misschien omdat nvidia claimt dat de processor wordt ontlast bij IDE activiteit, dus misschien meer processorvermogen over voor 3dmark?

Gedaan met nieuwste bios, helaas op FSB van maar 175 omdat m'n
chipsetblokje het heeft begeven. Maar het gaat tenslotte om de vergelijking.
Trouwens ik gebruik het nieuwste BIOS, 3507.

Trouwens, SlowikPL, leuk user icon :P

[ Voor 68% gewijzigd door pierre-oord op 19-05-2003 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Nou ik heb die laatste test nog niet gedaan, maar heeft voor mij weinig zin ook.

Met die nvidia ide driver was m'n PC plots m'n brander kwijt, bios zag um wel en kabel zat ook goed. Opnieuw opstarten hielp ook al niet. Toen heb ik die nvidia ide geval verwijderd en de MS teruggezet, en m'n drives waren weer terug. M'n CPU gebruik heb ik ff gemeten met een divx-je kopieren op de HD, met en zonder IDE driver, en ik zag geen verschil met de standaard MS driver. Ik kan nog ff sandra doen misshien. Ik probeer trouwens HDtach te downloaden, maar die site ligt plat. Nergens een mirror te vinden, ook kazaa niet. Heeft iemand die misschien voor me staat op FTPtje? Is freeware / shareware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Zouden op de nieuwe 8RDA3+ de PCI en AGP bus gelocked zijn? Dat zou wel erg handig zijn. Buiten de gegarandeerde FSB snelheid van 200MHz, en meer bios opties.

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 20-05-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Yokozuna schreef op 20 mei 2003 @ 17:44:
Zouden op de nieuwe 8RDA3+ de PCI en AGP bus gelocked zijn? Dat zou wel erg handig zijn. Buiten de gegarandeerde FSB snelheid van 200MHz, en meer bios opties.
De 8rda+ heeft dat ook al hoor, dus het lijkt me sterk als de 8rda3+ het niet heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Syzzer schreef op 20 May 2003 @ 17:50:
[...]
De 8rda+ heeft dat ook al hoor, dus het lijkt me sterk als de 8rda3+ het niet heeft :?
Heb jij enig idee waar dat bericht op sloeg :?

Trouwens, dit topic is een beetje aan het doodgaan, kom op mensen met 8rda+, altijd die extra Mhz eruit halen dus post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Zodra mijn WC-setje van de IA binnen is ga ik een voltmod doen. Dan kom ik met mijn OC aan zetten en hoop een leuke score neer te kunnen zetten.

Heb een CPU, GPU en NB blokje besteld, dus zou ik eigenlijk wel een mooie OC moeten halen :)

Moet alleen nog ergens een leuke rad scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eigenlijk ook een vdd mod doen!
Want ik wil is eindelijk de 200fsb halen :)
Ik heb ook ergens in dit forum gelezen dat vdd mod kan doen zonder te solderen
(hoe heten die dingen nu ook al weer Grabers ofzo?)
Want ik ken helemaal niet solderen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 22:49:
Ik wil eigenlijk ook een vdd mod doen!
Want ik wil is eindelijk de 200fsb halen :)
Ik heb ook ergens in dit forum gelezen dat vdd mod kan doen zonder te solderen
(hoe heten die dingen nu ook al weer Grabers ofzo?)
Want ik ken helemaal niet solderen 8)7
dan ga je leren solderen. Grabbers zijn moeilijk te vinden, kosten ook veel €. Solderen is veiliger en steviger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 07:14

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

zojuist stond de postbode voor de deur met mijn epox 8rda3+, ik hoop snel mijn bevindingen te posten.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Mensen ik heb hier een 8RDA+ rev 1.1 waar een weerstand van af is en ook plijte ik moet die gaan fixen maar nu heb ik een plaatje nodig om aan te geven welke het is en de waarde bepalen die er op moet. ik ben al wat sites afg gewesst maat heb alleen een rev 0.0 gevonden met een grote afbeelding de rest was te klein en kon ik het weerstandje niet eens zien iemand die kan helpen ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Als jij een foto maakt van de juiste plek, maak ik er ook een, maar dan MET weerstand :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://superpaddo.nb.nu/zooi/wcpuid2.jpg

tis een 2500+ @ 8RDA+

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tijgert schreef op 21 May 2003 @ 15:56:
Als jij een foto maakt van de juiste plek, maak ik er ook een, maar dan MET weerstand :)
ik upload em vanavond.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

word met de nieuwste bios van 8rda+ ook de stabiliteit wat beter van het mobotje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen flauw idee ik heb hem nog steeds niet geupdate geen tijd gehad.
Is je mobo zo instabiel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 19:27:
geen flauw idee ik heb hem nog steeds niet geupdate geen tijd gehad.
Is je mobo zo instabiel dan?
ja, nogal.
als ik de fsb hoger dan 160mhz zet, dan krijg ik blauwe schermen in windows xp, terwijl hij meer aan moet kunnen.
En als ik mp of geheugen snelheid omhoog draai krijg ik ook de hele tijd blauwe schermen of dan geeft ie in de bios aan, gefaalde overclock ( of iets dergelijks).

dan zul je mischien denken van, eghie waarom flash je hem dan niet gewoon, maar ik ben te bang dat ik hem mol, door corrupte bios bestand of diskette of weet ik wat, heb er namelijk ervaring mee. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Okeey Tijgert dit weerstandje is er dus af:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~jaw.cornelissen/junk/mobo.jpg

Klick baar !!! :)

Dan soldeer ik morgen ff een andere er op maar uhm wel een vraag hoe wil je dat gaan meten ?

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 21-05-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Is mijn moederbord dus dat stuk is. :P

Heb alleen de apparatuur en kennis niet om dat ding te fixen. Astennu daarom maar ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Fanatic_FS schreef op 21 May 2003 @ 15:08:
zojuist stond de postbode voor de deur met mijn epox 8rda3+, ik hoop snel mijn bevindingen te posten.
Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
BronX schreef op 21 mei 2003 @ 20:28:
Is mijn moederbord dus dat stuk is. :P

Heb alleen de apparatuur en kennis niet om dat ding te fixen. Astennu daarom maar ingeschakeld.
Tja ik moet alleen de waardes weten verder steld het niet veel voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Astennu schreef op 21 mei 2003 @ 20:16:

[afbeelding]

Klick baar !!! :)

Dan soldeer ik morgen ff een andere er op maar uhm wel een vraag hoe wil je dat gaan meten ?
Meten wordt denk ik wel lastig ja, of hij moet hem er ook ff afsolderen :P

Maare, hoe heb je die eraf gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pierre-oord schreef op 21 mei 2003 @ 21:56:
[...]

Meten wordt denk ik wel lastig ja, of hij moet hem er ook ff afsolderen :P

Maare, hoe heb je die eraf gekregen :?
Bronx is met de schroefendraaier uit geschoten. maar idd draaom vroeg ik dat ook hoe i dat wou meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 21 May 2003 @ 22:12:
[...]

Bronx is met de schroefendraaier uit geschoten. maar idd draaom vroeg ik dat ook hoe i dat wou meten.
Iemand vriendelijk genoeg om zijn mobo werstandje los te solderen.. ik kan je misschien wel helpen met zo een blok weerstand (heb een dode kt7-raid plankie hier.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn..ik heb lekker de pest in. Mijn Asus bordje was kapot, dus ik denk ik bestel eens een echt goed mobo, de Epox 8RDA3+, maar dat pakt dus even ander uit....

Nadat ik de hardware op het moederbord aangesloten had, heb ik de PC aangezet. Alles leek het te doen, alleen viel het me op dat de twee harde schijven niet draaiden en dat mijn monitor geen beeld wilde geven. Ook de DVDRom speler leek geen stroom te krijgen, terwijl ook daar de voeding op aangesloten was. Na wat uitgebreider onderzoek kwam ik erachter dat de harde schijven en DVDRom speler inderdaad geen stroom leken te krijgen als zowel voeding als IDE kabels aangesloten waren. Zodra de IDE kabels uit het moederbord gaan, of uit de HD's of uit de speler gaan, doen deze het wel. Ook zag ik dat er op het kleine display op het moederbord "FF" stond, iets dat geen goed teken is begreep ik uit de bijgaande handleiding. Vervolgens heel rustig alle hardware opnieuw een voor een ingebouwd om te kijken of er ergens iets anders gebeurde, maar helaas, op het moederbord bleef "FF" verschijnen en mijn monitor bleef uit.

Heb ik iets fout gedaan? Ik heb nog niets aan het Bios veranderd (resetten/flashen) daar ik dit nu nog even niet aan durf.

Mijn systeem specificaties zijn:
EP-8RDA3+ moederbord
460 watt Enermax voeding
AMD Athlon XP 1600+
2x PC2100 SD-DDR ram
Ati Radeon 9700
DVDRom speler
SCSI brander
2x Maxtor HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds twee weken een rda3+ en no problems. Draait out-of-the-box 220fsb.
Heb'm nu op 217x11,5 = 2398Mhz. Krijg 'm boven 2400Mhz niet stabiel. Kan aan de cpu liggen, maar ook het 2700 geheugen dat nu draait op 181Mhz. Is dus Async maar daar boven wordt het instabiel. Ik heb Corsair 3500 plankjes in bestelling.

Ik wilde eerst mijn asus a7v8x upgraden naar een a7n8x rev 2.0. De biosinstellingen voor voltages gaven de doorslag en heb ik de rda3+ gekocht voor eur139.

Ik heb sinds maart (yorcom eur62,50) een 1700+ cpu DUT JIUHB 0309 VPMW met een Vcore van 2,1volt. Ik heb helaas een volcano 11 gekocht (een stofzuiger is er niets bij) die temps op IDLE/LOAD 36/51 graden brengt bij een kamertemp van (nu) 25 graden. De casetemp is constant 28 graden.

Op de website van hexus.net staat bovendien een hele mooie test van dit prima bordje. Lezen en kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Equinocturnal schreef op 21 May 2003 @ 23:50:
Ook zag ik dat er op het kleine display op het moederbord "FF" stond, iets dat geen goed teken is begreep ik uit de bijgaande handleiding. Vervolgens heel rustig alle hardware opnieuw een voor een ingebouwd om te kijken of er ergens iets anders gebeurde, maar helaas, op het moederbord bleef "FF" verschijnen en mijn monitor bleef uit.

FF schijnt juist de bevestiging te zijn dat de bootsequence goed is verlopen. Ik heb dit stukje uit de test van hexus.net ingevoegd:

EPoX's excellent debug LCD has also managed to make the transition from 8RDA+ to 8RDA3+. If you don't already know, it goes through a sequence of codes before finally finishing at FF (POST). If it stops at some code before FF, chances are something has gone awry. You can cross-check the suspected error with the manual.

Ondanks dat ik niet dezelfde problemen als jij hebt met dit bord, had ik in eerste instantie wel problemen bij een koude start. Drukken op de startknop alles draaide maar geen post. Ik heb dit opgelost door in de bios halt on no errors aan te zetten. Zoeken in GOT gaf overigens voldoende andere tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja prima, maar nog twee punten commentaar:
1. Ik kan geen dingen vinden op GoT
2. Ik kom niet in het Bios, dus ik kan ook niets anders instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

FF kan beteken dat of het bord doet nix of je systeem is helemaal geboot en zit zo goed als in Windows. In jou geval zal het zijn dat het bord niets doet, het BIOS resetten lijkt me voor nu de enig oplossing, doe dit als het na 1 keer resetten nog niet wil lukken nog eens 3 keer. Mocht je bord het daarna nog niet doen, probeer dan eens een andere voeding of een andere videokaart, ik heb namelijk dezelfde voeding als jij, maar om een of andere reden krijgen die 460W het met mijn Epox bord niet voor elkaar om mijn computer met een Radeon 9700 Pro AIW van genoeg stroom te voorzien. Misschien dat de combinatie Epox + Radeon 9700 + Enermax niet goed is nl...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? :? :?
NIEUW PROBLEEM: Beste mensen, ik heb gisteren een 8RDA+ ontvangen en probeer de boel te installeren. Config: 350 Watt voeding, Connect3D radeon 9700, JIUHB 1700+, Samsung 256 DDR400 C3, Seagate 80GB 8MB en een flop geinstalleerd. Opstarten? ho maar.

De diagnostische LED komt niet verder dan 2Bh, je raad het: "reserved" volgens de manual. Dit was ik in deze thread ook nog niet tegengekomen.

Ik heb het volgende gedaan:
- BIOS reset met jumper
- "insert" ingedrukt tijdens aanschakelen
- Resetknop ingedrukt na aanschakelen
- 100-133 jumper verwijderd en teruggeplaatst
- geheugen verwisseld en verplaatst
- processor verwisseld

Dit alles in diverse volgordes. Ik krijg geen enkele info op het scherm. De harddisk start wel op en de fan draait. Wat nu?
:? :? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Probeer is ander reepje geheugen als je dat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 23:14
Astennu schreef op 21 May 2003 @ 20:16:

Het is geen weerstandje maar een condensatortje... is zowiezo dus een laage waarde, gewoon een condensatortje van een 100 micro farad proberen. Grote kans dat dat prima werkt. Meestal dienen ze puur voor het ontstoren van een signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met dit moederbord. Ik heb de search gebruikt, maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Ik heb dus de 8RDA+ met een Athlon XP 2600+... Als ik nu opstart en de bios instel op 2400 (2600 nog niet geprobeerd) dan start hij wel op, maar zodra ik de bios in wil gaan, crashed alles en loopt ie vast. Wat doe ik verkeerd? De temp van de CPU is ongeveer 40 graden, dat is normaal toch?

edit:

laat maar... al gelukt (hoop ik) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een andere videokaart geprobeert. Daarmee heb ik de bios goed ingesteld en hij loopt nu als een zonnetje! Ook inmiddels weer met de radeon 9700. Eerste OC-resultaat: 2250MHz op 1.6 volt (DLTC) :) :) :)

Update: hmmz, hoger dan ca. 2100MHz wil XP niet starten... Voltage ophogen schiet niet op. Ik heb wel een baggervoeding: 3.3v doet soms 2.8 volt? Kan dat ding nog wel werken dan? Eventueel nieuwe voeding doen dan maar..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phew.. rara wat ugly heeft gedaan ;)

ja zijn pc doet ergg raar... UT werkt niet .. dus gedownclocked.. nog steeds niet .. Nou opnieuw geghost.. nee nog steeds niet .. hmmz egeen software probleem dus moet hardware zijn.. oke ik zoeken. laat me zo zeggen in me quest is me VDD draadje los geschoten.. dus moest ik weer solderen :(.. bordje los gehaald letterlijke elke mod nagegaan.. VDD .. Heatsink .. CPU.. nou ik heb hem net gemonteerd hij werkt nog ;) maar ik denk dat mijn video kaart het heeft gezien ;) .. als jullie me niet meer op de forum zien.. .dan weet je het mijn pc heeft het dan begeven ;) ... dan maar shoppen voor een ander bordje .,.. (volgende maand )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb nog steeds niet mijn digi cam terug, ken dus nog geen plaatjes maken.
Denk niet dat het veel helpt, op die andere 2 C's kon je ook al niks zien,.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Specialist
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 21:36
Weet iemand of de volgende koeler op een 8RDA3+ past:

CoolerMaster, AMD Socket A / FCPGA up to XP2600+ Copper Silent CP5-7JD1B-OL

Hij kost maar €12,- (MyCom) en koelt voldoende voor een standaard (non-OC'ed) processor en is bovendien erg stil.

[ Voor 22% gewijzigd door The Specialist op 23-05-2003 14:09 ]

Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
KryTech schreef op 22 May 2003 @ 17:42:
[...]

Het is geen weerstandje maar een condensatortje... is zowiezo dus een laage waarde, gewoon een condensatortje van een 100 micro farad proberen. Grote kans dat dat prima werkt. Meestal dienen ze puur voor het ontstoren van een signaal
neeh het is een weerstandje want die heb ik wel gezien maar die was helemaal kapot ( door midden gebroken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tijgert schreef op 23 May 2003 @ 01:12:
Ik heb nog steeds niet mijn digi cam terug, ken dus nog geen plaatjes maken.
Denk niet dat het veel helpt, op die andere 2 C's kon je ook al niks zien,.
Kon jij die weerstandjes dan meten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

heb sinds gisteren me 8rda3+ draaien, werkt opzich wel lekker dit mobo, alleen is de 12 volt lijn erg laag loopt nu 11,73 met een 300watt a-open en op een 550watt q-tec gaf hij ook niet erg veel meer volt, de prestaties van het bord ben ik erg over te spreken, ik draai nu nog single channel maar haal toch wel aardig wat bandbreedte op 200fsb.
Nog een minpuntje is dat er een aantal condensatoren erg kort op de socket zitten waardoor ik wat moeite had me alpha pal 8045 erop te krijgen en het voltage van het geheugen vind ik persoonlijk wat rot, 2,5 2,63 2,77 of 2,9 volt kun je instellen niks hoger en niks daartussen hopelijk wordt dit in een biosupdate verholpen

hier een bench van me kingston hyperx pc300o@400mhz 2-3-3-7
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=128088

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=128090

[ Voor 34% gewijzigd door Fanatic_FS op 24-05-2003 15:15 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
Fanatic_FS schreef op 23 May 2003 @ 14:48:
heb sinds gisteren me 8rda3+ draaien, werkt opzich wel lekker dit mobo, alleen is de 12 volt lijn erg laag loopt nu 11,73 met een 300watt a-open en op een 550watt q-tec gaf hij ook niet erg veel meer volt, de prestaties van het bord ben ik erg over te spreken, ik draai nu nog single channel maar haal toch wel aardig wat bandbreedte op 200fsb.
Nog een minpuntje is dat er een aantal condensatoren erg kort op de socket zitten waardoor ik wat moeite had me alpha pal 8045 erop te krijgen en het voltage van het geheugen vind ik persoonlijk wat rot, 2,5 2,63 2,77 of 2,9 volt kun je instellen niks hoger en niks daartussen hopelijk wordt dit in een biosupdate verholpen

hier een bench van me kingston hyperx pc300o@400mhz 2-3-3-7
[afbeelding]
wat is je bandbreedte ,want je pic doet ut niet

edit
tnx voor de tip alain

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copy de link en paste hem in een nieuwe venster :Y)

http://www11.brinkster.com/ferdysmeets/sisoft%20mem@200.jpg

ik had al tegen hem gezegd dat ie hem @ zn @home moet hosten maar hij's niet thuis atm ;)

en idd we hebben hem hier ff met mijn stuff gedraaid (mijn a7v266 is dood :r ) en in het bios kwamen we op 5.15 5V en 11.5 12V lijn, met m'n 550Watt Q-Tec.

Ziet er verder wel mooi uit, het enige wat ik me afvraag is of dit klopt ? zou ik wel jammer vinden namelijk :/ denk dat ik zelf voor een NF7-S rev2.0 ga aangezien ik snel weer een werkende pc wil, en ik verder nog niet echt veel (oc)ervaringen met de 8rda3+ heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 00:22:
Ik heb sinds twee weken een rda3+ en no problems. Draait out-of-the-box 220fsb.
Heb'm nu op 217x11,5 = 2398Mhz. Krijg 'm boven 2400Mhz niet stabiel. Kan aan de cpu liggen, maar ook het 2700 geheugen dat nu draait op 181Mhz. Is dus Async maar daar boven wordt het instabiel. Ik heb Corsair 3500 plankjes in bestelling.

Ik wilde eerst mijn asus a7v8x upgraden naar een a7n8x rev 2.0. De biosinstellingen voor voltages gaven de doorslag en heb ik de rda3+ gekocht voor eur139.

Ik heb sinds maart (yorcom eur62,50) een 1700+ cpu DUT JIUHB 0309 VPMW met een Vcore van 2,1volt. Ik heb helaas een volcano 11 gekocht (een stofzuiger is er niets bij) die temps op IDLE/LOAD 36/51 graden brengt bij een kamertemp van (nu) 25 graden. De casetemp is constant 28 graden.

Op de website van hexus.net staat bovendien een hele mooie test van dit prima bordje. Lezen en kopen dus.
heb je je ram in dual staan of in single?

want ik hoor hier en daar nogal mensen klagen over dit bord dat niet eens 200fsb doet..die zitten met dual.
en degene vanwie ik goede dingen hoor zitten met single, misschien ligt het daar aan?

want ik krijg dit bordje dinsdag namelijk binnen, dusja ik hoop dat dit een beetje deftig lukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wow, een P42.66!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf??
explain plz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik heb even een vergelijking gemaakt tussen de Epox 8RDA3+ en de Abit NF7-S rev2.0

Bron 8RDA3+ review: http://www.digital-daily.com/motherboard/epox-8rda3+
Bron NF7-S rev2.0 review: http://www.vr-zone.com/reviews/ABIT/NF7Sv2/
8rda3+ Vdimm the Vmem raise range is between 2.5V (standard) and 2.9V(+15%) (met overvolting tot 2.96Volt lees ik in dit topic)
NF7-S rev2.0 Vdimm: However, the 2 Rev. 2.0s that I have over-volts all the way into the 3v region. The week 9 board over-volts to 3.06v while the week 7 board over-volts to 3.04v
8RDA3+ Vcore: Let's run through it step by step: the Epox 8RDA3+ allows raising the Vcore voltage up to 2.2V.
NF7-S rev2.0 Vcore: it offers up to 2.3v Vcore and not many people run that high a voltage anyway.
NF7-S rev2.0: VVD voltage: 1.4v to 1.7v
8rda3+ VVD voltage: The admissible values are: 1.6V (standard), 1.8V and 2.0V. Let me put it straight - without replacing the nominal chipset cooling facility (a radiator) with active cooling (a fan) it is not recommended to raise voltage on the chipset.
8rda3+ 4 bit encoding
NF7-S rev2.0 5 bit encoding
De Abit is kwa overclock prestaties dus nog steeds in het voordeel -> Lager max VVD voltage is niet erg gezien de Northbridge zonder mods of speciale instellingen
and found the maximum stable FSB overclock at 228 FSB. That is 228Mhz FSB running dual channel right out of the box! And at CAS 3, 2, 2, 2.0!
Ik denk dus dat ik toch gewoon voor de NF7-S rev2.0 ga.

[ Voor 33% gewijzigd door Yokozuna op 23-05-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 16:39:
[...]

heb je je ram in dual staan of in single?

want ik hoor hier en daar nogal mensen klagen over dit bord dat niet eens 200fsb doet..die zitten met dual.
en degene vanwie ik goede dingen hoor zitten met single, misschien ligt het daar aan?

want ik krijg dit bordje dinsdag namelijk binnen, dusja ik hoop dat dit een beetje deftig lukt..
Dual. Ik heb er nu twee samsung 256MB 2700 plankjes inzitten. Volledig synchroon met een fsb van 216mhz gaf instabiliteit en corruptie van het besturingssysteem. Ik heb ze nu op 83% (=biosinstelling) en dat is 179mhz. En loopt nu lekker stabiel. SiSSandra geeft de volgende waarden:
SiSoftware Sandra

Int Buff aEMMX/aSSE (Integer STREAM) Results Breakdown
Assignment : 2700MB/s
Scaling : 2694MB/s
Addition : 2560MB/s
Triad : 2589MB/s
Data Item Size : 8-bytes
Buffering Used : Yes
Offset Displacement Used : Yes

Float Buff aEMMX/aSSE (Float STREAM) Results Breakdown
Assignment : 2701MB/s
Scaling : 2518MB/s
Addition : 2348MB/s
Triad : 2321MB/s
Data Item Size : 8-bytes
Buffering Used : Yes

Test Status
Memory Used by Test : 256MB
SMP Test : No
Total Test Threads : 1
SMT Test : No
Dynamic MP/MT Load Balance : No
Processor Affinity : No

Chipset
Model : Nvidia Corp nForce2 AGP Controller
Front Side Bus Speed : 2x 216MHz (432MHz data rate)
Maximum Bus Bandwidth : 3456MB/s (estimated)

Op mijn oude asus a7v8x kreeg ik het geheugen niet zo ver! Maar ik wil verder en heb daarom corsair 3500 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerogee
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Is er iets bekend over een een mogelijke incompatibiliteit tussen een 8rda+ en een radeon9500pro?

Ik krijg namelijk geen beeld bij het opstarten met bovengenoemde combinatie.

edit: :( jammer, blijkt dat van het een op het andere moment de radeon toch de geest heeft gegeven... :'(

[ Voor 111% gewijzigd door xerogee op 26-05-2003 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op 23 May 2003 @ 14:48:
heb sinds gisteren me 8rda3+ draaien, werkt opzich wel lekker dit mobo, alleen is de 12 volt lijn erg laag loopt nu 11,73 met een 300watt a-open en op een 550watt q-tec gaf hij ook niet erg veel meer volt
Ik heb dat ook. Ik had eerst een Q-Tec 400W PSU en daarmee schommelde de 12volt lijn tussen 11,1 en 11,4 volt. Iets te weinig voor mijn gevoel. De temparatuur van de afgevoerde lucht was ook erg warm. Volgens MBM5 was de temp van de voeding boven 35graden. Een teken dat de PSU te hard moet werken.
Bovendien had ik iets te vaak stabiliteitsproblemen die onverklaarbaar waren.

Ik weet niet of het aan de PSU lag, maar ik heb een ander gekocht. Wilde een enermax of antec kopen maar ben toch vanwege het prisverschil en platzak gegaan voor de Q-Tec 550W (+PFC). De 12volt lijn schommelt nu tussen 11,67 en 11,96volt. Is al een hele vooruitgang. De temp van PSU is nu gemiddeld 15 graden ook goed. Geen onverwachtse vastlopers. Ik heb wel gemerkt dat de koelerventilator (volcano11) bepalend is voor de terugval van 12volt lijn. Nu met dit koele weer valt het nog mee. Afwachten hoe ver de 12volt lijn terugvalt als het echt warm is. Mijn pc staat (net als veel anderen) op een warme zolderkamer. Kamer temparatuur is nu 22c, CPU 33/48 en CASE 25 graden.

De link naar je plaatje van de geheugenprestaties werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

[quote]Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 15:05:
[...]
verhaaltjequote]
pic werkt eindelijk, maar hoe krijg jij je psu op 15 graden als je kamertemp 22 is :?
en die temp van je vorige psu was nou niet echt warm hoor, 35 graden is onder lichaamstemperatuur

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Fanatic_FS schreef op 24 May 2003 @ 15:16:
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 15:05:
[...]
verhaaltjequote]
pic werkt eindelijk, maar hoe krijg jij je psu op 15 graden als je kamertemp 22 is :?
en die temp van je vorige psu was nou niet echt warm hoor, 35 graden is onder lichaamstemperatuur
Inderdaad. Foutief overgenomen. Moet 25 resp. 45 graden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
[quote]Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 16:53:
Fanatic_FS schreef op 24 May 2003 @ 15:16:
Inderdaad. Foutief overgenomen. Moet 25 resp. 45 graden zijn.
Ik wil binnenkort ook zo'n Q-tec 550watt voeding met PFC certificering gaan halen, waar heb jij hem gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hij ff had gebruikt was van mij ;) (ervan uitgaande dat je Fanatic bedoelt ? :P leer quoten mensen :+ )

ik heb hem toendertijd toen hij net uit was @ Norrod besteld als ik het me goed herinner :P

maar iets later zag ik ze ook bij de Regenboog hier in Maastricht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 13:14:
Die hij ff had gebruikt was van mij ;) (ervan uitgaande dat je Fanatic bedoelt ? :P leer quoten mensen :+ )

ik heb hem toendertijd toen hij net uit was @ Norrod besteld als ik het me goed herinner :P

maar iets later zag ik ze ook bij de Regenboog hier in Maastricht...
Bij Norrod hebben ze hem ja, alleen zonder PFC certificering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Yokozuna schreef op 25 mei 2003 @ 12:20:
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 16:53:

[...]

Ik wil binnenkort ook zo'n Q-tec 550watt voeding met PFC certificering gaan halen, waar heb jij hem gehaald?
55euro bij Alternate in Ridderkerk.

Ik wilde een enermax of antec kopen maar zag in verschillende GoT discussies dat bestaande gebruikers vaak tervreden zijn met de prestaties van de Q-Tec 550. In verschillende testen komt deze PSU er ook goed vanaf. Punt van aandacht is vaak de gebruikte componenten. Deze kunnen een lang leven in de weg staan. Een test op website (ben de url kwijt: ik zal effe goed zoeken) tussen de Q-Tec 550 en Enermax 462 gaf een positief resultaat voor de Q-Tec die meer dan de helft goedkoper is dan de Enermax. Het feit dat ik platzak ben en deze test gaven de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euhm, wat moet dat PFC voorstellen ? :/

google komt met "Power Factor Correction (PFC) certification."

lijkt me dat iedere PSU dat moet supporten dan ? :X

ik ga ff boven kijken of er iets van op de sticker staat ;)

edit : euh nou je het zegt .. http://www.qtec.info/products/pgroup.htm?mpg=PSU <- hier hebben ze het inderdaad over PFC en non-PFC :X maar ik vraag me af of dat als thuisgebruiker zijnde veel boeit ? :?

2e edit : mijne is overigens non-PFC :'( maar nu gaan we geloof ik wel een beetje erg ver offtopic ;)

3e edit : review hieronder is ook van een tweakert :P en ook voor mij toendertijd de reden om deze psu te halen ... :Y) 4e : en aangezien die review van de datum is als dat ik hem toen kocht is die ook non-PFC ... maar verder gaat dit wel erg offtopic :X en betwijfel ik het nut van dat PFC voor thuisgebruikers :? dus ik denk dat beide versies hun geld waard zijn :)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jah, heb zelf ook net gezocht. In de pricewatch is Alternate de enige die de Q-tec 550watt voeding met PFC verkoopt. Ik weet alleen ook niet wat het betekent, de Q-tec in die tests, was dat er 1 met of zonder PFC certificering? Wat betekent het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 13:42:
euhm, wat moet dat PFC voorstellen ? :/
... 3e edit : review hieronder is ook van een tweakert :P en ook voor mij toendertijd de reden om deze psu te halen ... :Y)
Voor de prestaties van de PSU schijnt PFC niet zoveel uit te maken. Omdat de PFC variant van de Q-Tec 550 goedkoper is, heb ik die gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 13:57:
[...]

Voor de prestaties van de PSU schijnt PFC niet zoveel uit te maken. Omdat de PFC variant van de Q-Tec 550 goedkoper is, heb ik die gekocht.
De PFC variant is juist duurder, 55 euro bij Alternate. De non PFC variant is 45 euro, bij allerlei zaken, 1to0, Norrod, Best Computers etc..

Het gaat mij erom dat hij gewoon een redelijk stabiele/acceptabele 12 en 5V lijn geeft, als de non-PFC variant dat ook doet, haal ik die gewoon.

[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 25-05-2003 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Alternate is de non PFC 550 4 euro duurder dan met PFC. Kijk zelf maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 5volt lijn is rotsstabiel op 5,11 volt. De 12 volt zou beter kunnen, varieert tussen 11,6 en 11,9. Ik heb inmiddels begrepen dat dit niet aan de voeding ligt maar aan mijn mobo de rda3+ door het gebruik van mindere componenten door Epox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 14:49:
Bij Alternate is de non PFC 550 4 euro duurder dan met PFC. Kijk zelf maar.
Bij andere winkels kost ie maar 45 euro, das goedkoper :) Maargoed, maakt allemaal niet uit, ik ga gewoon voor de non-PFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ik haal hier met mijn 8rda3+ op de 5 voltijn steeds 5,05 dus perfect alleen die 12volt is erg laag, hoogst is 11,8 en laagste 11,63 en dat wil nog wel eens leiden tot een blauw schermpje, ik wil denk ik de antec trueblue 480watt eens proberen het ligt misschien wel aan het mobo maar 300watt is nou ook niet bepaald erg veel
ook me vcore schommelt lekker zie ik , 1,72 tot 1,78 terwijl ik 1,75 heb ingesteld

[ Voor 12% gewijzigd door Fanatic_FS op 25-05-2003 16:05 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 16:36:
..
en idd we hebben hem hier ff met mijn stuff gedraaid (mijn a7v266 is dood :r ) en in het bios kwamen we op 5.15 5V en 11.5 12V lijn, met m'n 550Watt Q-Tec.

Ziet er verder wel mooi uit, het enige wat ik me afvraag is of dit klopt ? zou ik wel jammer vinden namelijk :/ denk dat ik zelf voor een NF7-S rev2.0 ga aangezien ik snel weer een werkende pc wil, en ik verder nog niet echt veel (oc)ervaringen met de 8rda3+ heb gezien.
Ik heb uiteraard gekeken op het betreffende forum http://forum.lowyat.net/i...ct=ST&f=5&t=1218&hl=8rda3 en moet concluderen dat meerdere mensen dit probleem hebben met de 12volt lijn. Ik heb een enermax 465ax mogen lenen van een kennis om te testen. De 12volt lijn was slechter dan met de Q-Tec. Het verhaal op dit forum heeft dan toch een hoge waarheidsgehalte :'(

Ondanks dit probleempje ben ik erg tevreden met dit bord. Na wat tweaken (oa. extra koelen en vDIMM 2.9volt) heb ik vanmiddag mijn samsung 2700 geheugen nu stabiel draaien op 100% met de fsb van 217mhz. In sissandra ben ik van gemiddeld 2600/2400 naar 3250/3030 gegaan. Met een Ti4600@300/650 scheelt dit plus 800punten. Met de Ti4600@330/729 kwam ik voor het eerst boven 15.000punten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

GRRRRRRRR net alweer een vastloper gehad, denk dat ik me 8rda3+ maar gauw ga proberen om te ruilen voor een abit want van dit brakke gedoe ben ik niet gediend, btw wat voor revisie heb jij mo7?

[ Voor 10% gewijzigd door Fanatic_FS op 25-05-2003 20:43 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De 12volt lijn was slechter dan met de Q-Tec.
En dat voor voedingen die 3x duurder zijn dan de Q-tec's zijn, schandalig vind ik het. Misschien is Q-tec goedkoop omdat ze meer afzet kweken? Ze leveren erg veel kasten en voedingen voor de OEM markt (net als Coolermaster).
maar 300watt is nou ook niet bepaald erg veel
Nahja, de opgegeven voltages kloppen meestal toch voor geen meter. Die 550 watt van de Q-tec kan net zo goed 400watt zijn. Maar zoiets geldt dan misschien ook voor de 300watt voeding :)

[ Voor 58% gewijzigd door Yokozuna op 25-05-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat jullie voltages van de QTEC 550Watter wel heel netjes zijn... Mijn QTEC 550Watt is nu al een jaartje oud, maar hij gaat een deze dagen dood denk ik... 5 volt lijn zit rond de 4,84 en de 12 volt lijn zit dan rond de 11,9....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op 25 May 2003 @ 20:42:
.. btw wat voor revisie heb jij mo7?
Ik heb volgens de doos een 8RDA3+ rev 1.x

SiSoftware Sandra geeft de onderstaande informatie (draait nu rete stabiel)

Mainboard
Manufacturer : Pronix (Epox)
MP Support : No
Model : nVidia-nForce
System BIOS : 04/02/2003-nVidia-nForce-6A61BPACC-00
Chipset : nVidia nForce2 ICP

System Memory Controller
Error Correction Capability : None
Number of Memory Slots : 3
Maximum Installable Memory : 1GB
Bank0/1 - A0 : DIMM 256MB
Bank2/3 - A1 : DIMM 256MB
Bank4/5 - A2 : Empty

Chipset
Model : Nvidia Corp nForce2 AGP Controller
Bus(es) : ISA AGP PCI USB FireWire/1394
Front Side Bus Speed : 2x 217MHz (434MHz data rate)

Logical/Chipset Memory Banks
Power Save Mode : No
Fixed Hole Present : No

Environment Monitor 1
Model : Winbond W83627HF ISA
Version : 2.01
Mainboard Specific Support : No

Temperature Sensor(s)
CPU Temperature : 35.5°C / 95.9°F
Power / Aux Temperature : 14.0°C / 57.2°F

Cooling Device(s)
Auto Fan Speed Control : No
Chassis Fan Speed : 2766rpm

Voltage Sensor(s)
CPU Voltage : 2.13V
Aux Voltage : 1.82V
+3.3V Voltage : 2.85V
+5V Voltage : 5.11V
+12V Voltage : 11.67V
-12V Voltage : -6.52V
-5V Voltage : -5.05V
Standby Voltage : 5.04V
Battery Voltage : 3.22V

Je ziet dat ik wel veel volts nodig heb om m'n 1700+ T'bred B op deze snelheid te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 23:07:
Ik vind dat jullie voltages van de QTEC 550Watter wel heel netjes zijn... Mijn QTEC 550Watt is nu al een jaartje oud, maar hij gaat een deze dagen dood denk ik... 5 volt lijn zit rond de 4,84 en de 12 volt lijn zit dan rond de 11,9....
Volgens de officiele ATX specificaties voor voedingen (PSU) hebben de 5V en 12V lijnen een tolerantie van +/-5%. Wat zoveel betekent dat de 5V tussen 4,75-5,25V en 12V tussen 11,4-12,6v mogen zijn. Het betreft hier wel piekwaarden. Een constante afwijking van 5% of hoger zijn een indicatie van overbelasting van de voeding (info intel.com specs atx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 23:42:
[...]

Ik heb volgens de doos een 8RDA3+ rev 1.x
revisie staat gewoon links onder op je mobo gedrukt

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:50
Ik zit hier een beetje met een vaag probleem. Als ik mijn bios naar een nieuwer bios flash, boot mijn windows XP niet meer 8)7. Ik kan dan alleen nog mijn pc in in veilige modus en dan de originele bios op een flop zetten :(. Verder kan ik met een nieuwer bios ook het vdd voltage instellen, terwijl dat helemaal niet mogelijk kan zijn op mijn 8rda+ rev1.1 (er gebeurt dan ook niks met het vdd voltage als ik het anders instel :P ).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
+12V Voltage : 11.67V
Niet slecht voor een behoorlijk overgeclockte T-bred B en zware videokaart.
12 volt lijn zit dan rond de 11,9....
Volgens mij is dat een prima 12 volt lijn??

[ Voor 31% gewijzigd door Yokozuna op 26-05-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze topic heb ik eerst op het Processors, Mobo's & Geheugen forum gepost. Ik werd hier naar toeverwezen.

De setup:
Epox 8rda+ / BIOS v3507 /nForce drivers 2.03 -> Nieuwste versies van alles
AMD Athlon XP2200+
Kingston PC2700, DDR333
Sapphire 9500 pro atlantis
Windows XP professional, alles gewindowsupdated

In het BIOS:
System performance: Agressive
CPU clock ratio: 11
FSB frequency: 166
= WCPUID 1837MHz
Vcore=1.664 V volgens USDM

Als ik ga benchmarken met SiSoft Sandra Professional 2003.1.9.26 krijg ik het volgende:
Dhrystone ALU: 3956 MIPS
Whetstone FPU: 1606 MFLOPS

Volgens de SiSoft zou de referentie CPU XP2200+ moeten presteren:
Dhrystone ALU: 6775 MIPS
Whetstone FPU: 2752 MFLOPS

De FSB draait op 166 terwijl deze op 133Mhz zou moeten draaien. Bij het instellen van de originele FSB en multiplier krijg ik ongeveer dezelfde scores. Deze zijn:

133 x default (13,5 geloof ik) + 133MHz (DDR266) geheugen:
Dhrystone: 4301 MIPS
Whetstone: 1755 MFLOPS

Waarom presteert mijn cpu zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nogmaals mijn reply:
Dus je scoort default hoger dan oc-ed :?

Wellicht kun je de vcore iets hoger zetten, want misschien is die 13,5*166 stiekem niet stabiel, waardoor je score verputst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de Vcore goed. Er is uberhaupt geen sprake van 13,5 x 166. Op standaard en 166 x 11 presteert de cpu ongeveer gelijk. Dit heb ik eerder gemeten. Ik heb de test overnieuw uitgevoerd voordat ik dit poste.

Zie ook:
http://65.68.55.12/inetpu..._identification_guide.htm

De Vcore=1.664 V volgens USDM

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 23:57:
.. Waarom presteert mijn cpu zo slecht?
Ik krijg een soort gelijk probleem als windows gecrashed is na een mislukte overclock. Bij het werken in windowsxp na de crash lijkt het geheugen dan op halve snelheid te werken. Dat wordt dan ook bevestig door SiSSandra. Het DDR333 geheugen komt dan niet boven 1300MB/s.

Daarom maak ik een image van de C-schijf met PowerQuest (op een aparte schijf) voordat ik ga rommelen in mijn biosinstellingen . Bij problemen heb ik binnen 5 minuten een goed werkend systeem :Z .

Hoe zijn je geheugenwaarden in SisSandra?

Heb je dit probleem altijd al gehad? Of na het oc'en? Hoe lang werk je met deze configuratie?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Memory bandwidth benchmark:
RAM Int buffered aEMMX/aSSE Bandwidth 1279 MB/s
RAM Float buffered aEMMX/aSSE Bandwidth 1215 MB/s

Cache & Memory benchmark:
SiSoftware Sandra

Float iSSE Cache/Memory Results Breakdown
2kB Blocks : 9525MB/s
4kB Blocks : 10129MB/s
8kB Blocks : 10416MB/s
16kB Blocks : 8577MB/s
32kB Blocks : 6994MB/s
64kB Blocks : 6575MB/s
128kB Blocks : 4373MB/s
256kB Blocks : 3634MB/s
512kB Blocks : 725MB/s
1MB Blocks : 693MB/s
4MB Blocks : 687MB/s
16MB Blocks : 688MB/s
64MB Blocks : 689MB/s
256MB Blocks : 689MB/s
Data Item Size : 16-bytes
Buffering Used : No

Het lijkt inderdaad behoorlijk op de waarde van 1300 MB/s die je noemt. Ik heb het systeem inderdaad eens te optimistisch geoverclocked. Ik kan me herinneren van een test een tijdje geleden dat de bandbreedte van het geheugen overeenkwam met de referentiewaarden.

Ik vraag me nu echter wel af wat dit te maken heeft met Windows XP en het herinstalleren hiervan. Het gaat toch om de BIOS instellingen? Windows registreert toch niet dat het geheugen op 1300 MB/s moet lopen en stelt het toch niet bij op een of andere manier?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 00:40:
Memory bandwidth benchmark:
RAM Int buffered aEMMX/aSSE Bandwidth 1279 MB/s
RAM Float buffered aEMMX/aSSE Bandwidth 1215 MB/s
..
Ik vraag me nu echter wel af wat dit te maken heeft met Windows XP en het herinstalleren hiervan. Het gaat toch om de BIOS instellingen? Windows registreert toch niet dat het geheugen op 1300 MB/s moet lopen en stelt het toch niet bij op een of andere manier?
Ik weet ook niet wat het heeft te maken met windowsxp. Maar je geheugen loopt op halve kracht. Ik heb hetzelfde probleem (gehad).

Ik heb voordat ik met images ging werken vanalles geprobeerd. BIOS default zetten, gezocht bij microsoft, maar niets gevonden. Herinstallatie en werken met images heeft het probleem bij mij opgelost. Wie heeft een idee wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Kijk ook even je geheugen na met Memtest86 ofzo. Je weet immers maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 27 May 2003 @ 01:12:
Kijk ook even je geheugen na met Memtest86 ofzo. Je weet immers maar nooit.
Memtest86 geeft geen enkele fout bij 3 testruns achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 01:23:
[...]

Memtest86 geeft geen enkele fout bij 3 testruns achter elkaar.
3 testruns is ook net niks, begin maar eens met een stuk of 15, je moet memtest toch wel een paar uur laten lopen

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op 27 May 2003 @ 09:30:
[...]

3 testruns is ook net niks, begin maar eens met een stuk of 15, je moet memtest toch wel een paar uur laten lopen
Ik heb het maar eens 10 maal getest. Hier komen geen fouten uit. Ook zie ik niet helemaal het probleem met het geheugen. De prestaties van het geheugen en het berekenen van Dhrystones/Whetstones hebben niet zo'n nauwe samenhang. Zie ook:

http://www.e-insite.net/e...s/1998/052198/11df_03.htm

Het probleem ligt toch bij het moederbord of de cpu denk ik. Iemand nog een idee?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.