Het grote EPoX 8RDA/8RGA topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.145 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

Nu ben ik zelf heel blij met mijn 8RDA+ maar heb nu het volgende probleem:

ik had mijn (niet overgelockte 1700) op standby staan
en na een weekje weg geweest te zijn, wou mijn PC niet meer opstarten.

Alles gaat aan maar de powerled blijft uit en de diag LED geeft FF.
Geen beeld en ook geen floppy geluid..

Dood ?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bios clearen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiniMan schreef op 09 mei 2003 @ 11:31:
Nu ben ik zelf heel blij met mijn 8RDA+ maar heb nu het volgende probleem:

ik had mijn (niet overgelockte 1700) op standby staan
en na een weekje weg geweest te zijn, wou mijn PC niet meer opstarten.

Alles gaat aan maar de powerled blijft uit en de diag LED geeft FF.
Geen beeld en ook geen floppy geluid..

Dood ?
Dit hoeft niet altijd een Bios probleem te zijn, maar het kan ook echter de CPU en/of geheugen zijn die DooD zijn. Dat had ik dus: een dode CPU :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
Ik hoop dat de Gigabyte GA-7FNXP Ultra de FSB400 gaat ondersteunen, zeer goed te OC-en is en vind zeer fijn met de MOS-FET cooling want die gaat toch verwangen worden door de WC :)

Toch ga ik even op de reactie van EpoX wachten :)

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 18:30
Keb probleem met m'n 8RDA+

Ik heb win2k geinstalled, ik mobo drivers installen, rebooten, en toen ik voorbij de post was kreeg ik alleen maar links bovenin een Knipperende Cursor. Normaal hoor ik Dual Boot te krijgen van win98/2k.

De diagnostig leds geven gewoon FF. Ik heb geprobeert om met win2k cd op te starten, geeft ie een dikke error. Met win98 cd opstarten via hdd hetzelfde verhaal, en via CD opstarten krijg ik ook die cursor weer te zien.

Verder heb ik de CMOS gecleard.

Alle specs:

AMD AthlonXP 2500+ (Barton, 333 FSB)
512 MB Hynix CL2.5
Epox 8RDA+
GeForce4 MX440
52x LG cd-rom
48x12x48 LiteON brander
Sweex 350 Watt voeding

PS. Als ik op DEL druk al ie z'n geheugen aan het testen is, dan komt ie ook niet correct in de bios, krijg ik alleen 1 blauw blak onderaan het beeld. Is dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen ik heb het probleem nog steeds ik heb geflashed en bij 169 fsb geen boot :( tell mee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:55
Ik heb de 8rda, maar in MBM krijg ik 2 core's te zien.
1 is core 0 en de ander is core 1, nu staat core 0 de hele tijd op 1.60 Volt alleen waar is die van.
Want Core 1 is de core van m'n proc, kan alleen die core 0 niet thuisbrengen.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johpie schreef op 09 mei 2003 @ 21:32:
Keb probleem met m'n 8RDA+

Ik heb win2k geinstalled, ik mobo drivers installen, rebooten, en toen ik voorbij de post was kreeg ik alleen maar links bovenin een Knipperende Cursor. Normaal hoor ik Dual Boot te krijgen van win98/2k.

De diagnostig leds geven gewoon FF. Ik heb geprobeert om met win2k cd op te starten, geeft ie een dikke error. Met win98 cd opstarten via hdd hetzelfde verhaal, en via CD opstarten krijg ik ook die cursor weer te zien.

Verder heb ik de CMOS gecleard.

Alle specs:

AMD AthlonXP 2500+ (Barton, 333 FSB)
512 MB Hynix CL2.5
Epox 8RDA+
GeForce4 MX440
52x LG cd-rom
48x12x48 LiteON brander
Sweex 350 Watt voeding

PS. Als ik op DEL druk al ie z'n geheugen aan het testen is, dan komt ie ook niet correct in de bios, krijg ik alleen 1 blauw blak onderaan het beeld. Is dat op te lossen?
Ik denk of dat je geheugen brak is of dat de geheugen instellingen niet goed staan in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01

Exigence

dnkroz

Syzzer schreef op 05 May 2003 @ 10:43:
Waar zie jij dan iemand die de 200 of meer doet zonder vdd mod? Alleen mensen met een 8rda3+/8rga+ kunnen dat. Met je 8rda zal het niet lukken.
Ik haal out of the box precies 200 MHz. Met actieve koeling kom ik 3 MHz verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Zegges Fewture, wat nu? Ik wacht al 3 dagen en wel geteld 0 respons op mijn vraag..

Mag mijn thread nu weer open dan?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Qosmic schreef op 09 mei 2003 @ 22:29:
Ik heb de 8rda, maar in MBM krijg ik 2 core's te zien.
1 is core 0 en de ander is core 1, nu staat core 0 de hele tijd op 1.60 Volt alleen waar is die van.
Want Core 1 is de core van m'n proc, kan alleen die core 0 niet thuisbrengen.
Core 0 = VDD-Voltage.
Dat is dus het voltage dat op je northbridge staat.
Die is alleen te veranderen door een VDD-Mod uit te voeren.

Het antwoord op deze vraag had je ook gevonden met een zoek opdrachtje hoor. :X

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik heb een 8rda+ en nu 4 eenvoudige speakers daarop aangesloten. Nu wil ik een mooi 5.1 setje kopen (offtopic> ik dacht aan creatice 5500 is dat eigenlijk wat?) en die heeft digital in aansluitingen. Ik wil daar graag gebruikt van maken. Ik geloof dat optical het beste is toch? Dus ik wil een optical aansluiting. Nou meen ik op de Epox site te hebben gelezen hoe je die kunt bestellen, maar ik kan het niet meer vinden. Waar kan ik dat bestellen bij Epox, of kun je dat ook ergens anders kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
erik9287nl schreef op 09 May 2003 @ 23:03:
[...]

Ik haal out of the box precies 200 MHz. Met actieve koeling kom ik 3 MHz verder :P
Ik haal ook 200 FSB zonder VDD-mod hoor.
Hoger heb ik niet geprobeerd, vindt het wel best zo.
Maar ik heb hem 12 en een half uur laten primen, geen fouten en 3dmark 10* laten loopen en alles ging perfect.

edit: Heb trouwens rev 1.1, weet niet of dat wat uitmaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Qosmic op 10-05-2003 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

8RDA+ rev 1.1 no mod
AXDA1700DUTC
Infineon PC2700 5-2-2-2
cooler 1 is de voeding
cooler 2 is de northbridge cooling,
cooler 3 is de CPU cooling
ik vind dit wel een mooie overclock, ik kan wel tot 2243, maar dan moet ik het voltage op 1,925 instellen en voor de zomer is dit een beetje te warm voor luchtkoeling. Prime staat trouwens al een paar uur aan
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.tran/overclock.JPG
verder pakt mijn 1700+ geen MP van 10.5 of lager is dit bekend??
wel bekend is dat hij MP 13+ niet pakt

[ Voor 5% gewijzigd door alvv op 10-05-2003 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
alvv, hoe zorg je ervoor dat de temps van je HD in speedfan worden weergegeven?
Ik heb zelf een WD400JB, zou het daar ook mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Hey Qosmic
Ik heb alleen dat progje geinstalleerd en hij herkenthet automatisch, heb niks bijzonders gedaan.
Maar volgens mij kan hij alleen schijven op de standaard IDE detecteren op temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Nog even zeggen: Ze hebben deze geOC-ed @ 233mhz

maar zie hier de membench:
Afbeeldingslocatie: http://www.hwlux.de/Images/Epox/8RDA3/Untitled3.gif

Die is ietsie hoger als wat ik haal @ 215 Mhz dual channel kijkend naar het bovenste balkje, de onderste is lager.......
het lijkt alsof de nforce mem bandbreedte gaat inleveren bij hoge FSB's. De mem timings staat er trouwens niet bij dat wel..

IEmand al iedeen over m'n vorige post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb een vraagje: is het eigenlijk wel nodig om je bios te updaten van je 8rda+?Kun je dan hoger oc'en, of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn 8rda+ vervangen door een 8rga+, boot perfect maar ik zie plots dat USDM en motherboard monitor een - 7.098 Volt geven ipv -12 Volt!! Al de rest is perfect.

Maar ik kan dit wel posten tegen - 7 volt... dus mega onstabiel is het nog niet... hoe zou dit komen?

Als test heb ik alles uitgetrokken, het enige dat ik gebruik buiten het bord is een harde schijf en 2 koelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Zouden de nieuwe 8rda+-en misschien beter zijn dan de oude? In de vorige threads ben ik nooit iemand tegen gekomen die de 200 MHz FSB Sync out-of-the-box haalde. Nu blijken er echter een hele hoop mensen het opeens wel te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
poing schreef op 10 May 2003 @ 20:14:
Ik heb zojuist mijn 8rda+ vervangen door een 8rga+, boot perfect maar ik zie plots dat USDM en motherboard monitor een - 7.098 Volt geven ipv -12 Volt!! Al de rest is perfect.

Maar ik kan dit wel posten tegen - 7 volt... dus mega onstabiel is het nog niet... hoe zou dit komen?

Als test heb ik alles uitgetrokken, het enige dat ik gebruik buiten het bord is een harde schijf en 2 koelers.
doh geeft die iets verkeerd weer he |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Smarron

The bend

pierre-oord schreef op 10 May 2003 @ 21:45:
doh geeft die iets verkeerd weer he |:(
Inderdaad. Niks van aantrekken. Installeer USDM van de bijgeleverde CD en je probleem is opgelost.

Mag ik trouwens even gal spugen naar die 8RGA+ ?! Ik ben er niet tevreden mee. Dat vdd voltage lijkt geen enkele invloed te hebben op mijn overclocks. Ik zit vast op 11x200. Hoger gaat absoluut niet. Echt waardeloos.

Of het moet de cpu zijn die verrot is. Maar goed, ik blijf niet bezig (heb er inmiddels al 4 gehad de afgelopen 4 maanden).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat is nou het verschil tussen v1.0 en v1.1 van de 8RGA+??

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Tijgert schreef op 11 May 2003 @ 03:34:
Wat is nou het verschil tussen v1.0 en v1.1 van de 8RGA+??
Tja, wellicht wat verbeterde chipsets ofzo? Misschien een iets andere layout van het mobo? Kan van alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

pierre-oord schreef op 10 May 2003 @ 12:03:
Ik heb een 8rda+ en nu 4 eenvoudige speakers daarop aangesloten. Nu wil ik een mooi 5.1 setje kopen (offtopic> ik dacht aan creatice 5500 is dat eigenlijk wat?) en die heeft digital in aansluitingen. Ik wil daar graag gebruikt van maken. Ik geloof dat optical het beste is toch? Dus ik wil een optical aansluiting. Nou meen ik op de Epox site te hebben gelezen hoe je die kunt bestellen, maar ik kan het niet meer vinden. Waar kan ik dat bestellen bij Epox, of kun je dat ook ergens anders kopen?
als ik het me niet verkeerd herinner dan is die bij informatique te koop.
* _Droopy checked het ff voor je en komt tot de volgende conclusie;
Yup, ze hebben um. kijk hier maar ff. O-)

of die speakers o.k. zijn zou ik niet weten, ik draai nogsteeds op m'n DTT-2200 5.1 en ga daar voorlopig nog niet vanaf.
offtopic:
als je die jonge gast kunt krijgen als verkoper bij informatique dan kan die je een serieus eerlijk en duidelijk antwoord geven.
ik heb al een hoop verkopers in de IT-brance gezien, maar nog niet een heb ik ooit zo veel moeite en tijd in een klant zien steken.
zelfs gewoon eerlijk als een goedkoper produkt betere kwaliteit is. _/-\o_

edit:

nee, ik ben ut niet.

[ Voor 3% gewijzigd door _Droopy op 11-05-2003 09:08 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

That's the whole point. Mijn 'nieuwe' v1.0 8RGA+ heeft een A3 SB uit 0307 terwijl mijn 'oude' v1.1 8RGA+ een A3 SB uit 0306 heeft...
Heel vreemd als je ziet dat de v1.1 in de 7 miljoen serie zit en de v1.0 pas in de 1 miljoen serie.

De NB kan ik even niet zien... moet nog alles gaan her-WC'en.. (nadat mijn v1.1 werd gekilled door lekkage).

Alleen zitten er op de v1.1 wat Sanyo C's op en op de v1.0 niet... maar om daar nou een hele tiende versie aan te wijden...

[ Voor 6% gewijzigd door Tijgert op 11-05-2003 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 10 May 2003 @ 12:03:
Beste digital 5.1 setjes zijn dacht ik zo uit me hoofd, logitech z680, creative labs (of soundworks heet het dacht ik?) dtt 2500/3500 digital en Klipsch Promedia Digital Dream (fucking duur :))

Binnekort ga ik die logitech bestellen, heeft meeste vermogen en ziet er nog erg strak uit ook, die andere 2 hebben iets beter geluid maar zijn iets minder krachtig dacht ik zo.

edit; over je dtt2500/3500 ben ik niet helemaal zeker, kan ook onder andere naam verkocht worden en of die wel digital is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42

Harrie

NederVlaming

heeft iemand het nieuwe bios (3507) voor de 8RDA+ uit de meuktracker al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Heb hem hier draaien, merk geen verschil met 3402. Even stabiel en ik kan niet hoger klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Syzzer schreef op 10 May 2003 @ 20:44:
Zouden de nieuwe 8rda+-en misschien beter zijn dan de oude? In de vorige threads ben ik nooit iemand tegen gekomen die de 200 MHz FSB Sync out-of-the-box haalde. Nu blijken er echter een hele hoop mensen het opeens wel te halen?
Ik haal met mijn oude 8RDA+ out-of-the-box 200 MHz Sync hoor. Er zijn wel meer die dat haalden. Maar ik kom ook helemaal niet verder.
Binnenkort misschien even mijn northbridge lappen en er een goede koeler opzetten. Misschien ook nog wel een voltagemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

erik9287nl schreef op 11 mei 2003 @ 13:45:
[...]

Ik haal met mijn oude 8RDA+ out-of-the-box 200 MHz Sync hoor. Er zijn wel meer die dat haalden. Maar ik kom ook helemaal niet verder.
Binnenkort misschien even mijn northbridge lappen en er een goede koeler opzetten. Misschien ook nog wel een voltagemod.
100% stabiel ?! (en met een "ouwe" bedoel je dat de chipset A2 is neem ik aan).

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

philippi14 schreef op 11 May 2003 @ 13:07:
heeft iemand het nieuwe bios (3507) voor de 8RDA+ uit de meuktracker al geprobeerd?
\

ja ik en de rest van de ploeg .. zie maar boven.. meuktracker is een beetje later achter het nieuws gekomen .. maar dat is meestal zo.

niet veel verschil in .. tenminste maakt niks voor mij uit.. NOg steeds geen oplossing voor me MP3 (DUEX XP) speler.. Crasht nog steeds :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
_Droopy schreef op 11 May 2003 @ 09:08:
[...]

als ik het me niet verkeerd herinner dan is die bij informatique te koop.
* _Droopy checked het ff voor je en komt tot de volgende conclusie;
Yup, ze hebben um. kijk hier maar ff. O-)

of die speakers o.k. zijn zou ik niet weten, ik draai nogsteeds op m'n DTT-2200 5.1 en ga daar voorlopig nog niet vanaf.
offtopic:
als je die jonge gast kunt krijgen als verkoper bij informatique dan kan die je een serieus eerlijk en duidelijk antwoord geven.
ik heb al een hoop verkopers in de IT-brance gezien, maar nog niet een heb ik ooit zo veel moeite en tijd in een klant zien steken.
zelfs gewoon eerlijk als een goedkoper produkt betere kwaliteit is. _/-\o_

edit:

nee, ik ben ut niet.
Jah bedankt :) die ga ik ff kopen. Kun je daar online bestellen? Of per telefoon ofzo? Je kunt wel inloggen, maar het lijkt alsof je niet kunt kopen. Straks thuis ff bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
Smarron schreef op 07 May 2003 @ 11:21:
[...]
Wat voor geheugen heb je erop zitten ?

Ik heb zelf ook de 8RGA+ en ik kom niet verder dan een fsb van 220 met 8-4-4-2. Op bijv. 7-3-3-2 kapt 3DMark er na een uurtje mee. En als ik de fsb op 215 zet (dan wel 4-2-2-2) haal ik hogere scores met SiSoft.
Heb hier Corsair PC2700LLPT :9, draait op 2,9 voor stabiliteit.

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

PowerPee schreef op 12 mei 2003 @ 11:42:
Heb hier Corsair PC2700LLPT :9, draait op 2,9 voor stabiliteit.

:Y)
Ik heb zelf Twinmos/winbond PC3200. Aan het geheugen ligt het denk ik niet. Volgens mij is die 8RGA+ gewoon brak. Binnenkort maar een Abit aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en toch......... mijjn bord is niet zo stabiel . als ik een spel speel dan gaat ie naa een tijdje kei hard stotteren en loopt vervolgens vast . volgens mij heb ik mijn gf4 verkloot door die agp bus op de verkeerde snelheid te hebben gezet. hij draai nu weer gewoon op 66mhz . maar ik heb toch het gevoel dat ik me gf4 verkloot heb. mischien een overheating probleem? maar als ik mijn pc dan reset spelen spellen weer gewoon , maar gaat dan na een tijdje toch weer stotteren. stomme mobo. je verkloot er gewoon alles mee . mijn NW voelde nooit echt warm/heet aan . zelfs niet als ik mijn pc op 200x10 zet. zo raar allemaal .

denk dat het eens prime time word. dit zuigt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

K1n9_N01z3 schreef op 11 May 2003 @ 15:49:
[...]

100% stabiel ?! (en met een "ouwe" bedoel je dat de chipset A2 is neem ik aan).
Yep, rockstable. A2 chipset. Ik had hem laatst op 209. Maar toen kapte hij er na een aantal minuten mee.
Ik zal binnenkort mijn core even lappen en er een betere koeler op zetten.
Draait nu nog @ standaard.

[ Voor 17% gewijzigd door Exigence op 12-05-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 13:51:
en toch......... mijjn bord is niet zo stabiel . als ik een spel speel dan gaat ie naa een tijdje kei hard stotteren en loopt vervolgens vast . volgens mij heb ik mijn gf4 verkloot door die agp bus op de verkeerde snelheid te hebben gezet. hij draai nu weer gewoon op 66mhz . maar ik heb toch het gevoel dat ik me gf4 verkloot heb. mischien een overheating probleem? maar als ik mijn pc dan reset spelen spellen weer gewoon , maar gaat dan na een tijdje toch weer stotteren. stomme mobo. je verkloot er gewoon alles mee . mijn NW voelde nooit echt warm/heet aan . zelfs niet als ik mijn pc op 200x10 zet. zo raar allemaal .

denk dat het eens prime time word. dit zuigt
Aan je laatste zin te zien moet ik zeggen dat je niet slim bezig bent geweest. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:50
Vraagje aan de mensen met een rev1.1 8RDA+ :

Is de Winbond 1 sensor nu de power of de case temp :P?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 15:57
iemand al met een 8rda3+ ? ben erg benieuwd naar de overklok resultaten van dat ding aangezien mijn nf7-s 2.0 d00d is en er gistron geen garantie geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

patryk schreef op 13 May 2003 @ 16:13:
iemand al met een 8rda3+ ? ben erg benieuwd naar de overklok resultaten van dat ding aangezien mijn nf7-s 2.0 d00d is en er gistron geen garantie geeft.
wat? Geen garantie? was dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
henkleerssen schreef op 13 mei 2003 @ 16:13:
[...]

wat? Geen garantie? was dat nou?
mijn bordje deed op een gegeven moment niks bij het opstarten en dus RMA opgestuurd. maar doordat ik de koelpasta op de NB heb vervangen (zat namelijk maar op 1 hoek van de NB), geven ze geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

patryk schreef op 13 May 2003 @ 16:18:
[...]

mijn bordje deed op een gegeven moment niks bij het opstarten en dus RMA opgestuurd. maar doordat ik de koelpasta op de NB heb vervangen (zat namelijk maar op 1 hoek van de NB), geven ze geen garantie meer.
Ja .. euh en de passieve ding terug plaatsen.. en gewoon terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 18:11

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ik wil ook binnenkort een 8rda3+ gaan kopen aangezien mijn 8k3a niet overweg kan met hyperx pc3000, alleen heel even wat resultaten afwachten en nog wat geld bij elkaar sparen

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Hopelijk komt er een vergelijkende review tussen de 8RDA3+ en de NF7-S (v2.0)

Lijkt me reuze interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 12 May 2003 @ 19:23:
[...]
Aan je laatste zin te zien moet ik zeggen dat je niet slim bezig bent geweest. :X
tja . het kost me te veel tijd om dat te draaien. en daar heb ik geen zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met het installeren van een NIC. Omdat ik de interne NIC van mijn Epox 8RDA+ aan het werken krijg in Windows 2003 server (Zie: Verwijderd in "Windows 2003 Server - Tips en Optimalisa" ) dacht ik dat het misschien maar beter was een andere NIC te gebruiken.

Ik heb mijn 3Com 309B combo in elk PCI slot gehad, maar zodra ik opstart krijg ik het volgende:

In eerste instantie gaat een bios progje NV MAC (oid) proberen een DHCP server te vinden (net na het bios scherm). Op mijn netwerk is geen DHCP server dus de kaart krijgt geen IP adres, logisch! Maar dan zegt mijn bios dat ie geen boot device kan vinden. Wat ik ook doe in het bios dit kan ik blijkbaar en niet uitzetten en hij kan plots mijn Raid kaart met daarop de HDD's niet vinden (Promise Fastrack 100 TX2). Zodra ik de kaart eruit trek start ie weer meteen op.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Laatst online: 13-09 23:28
Is er nu al een softwarematige FSB Changer Beschikbaar Voor de epox 8rda+ ... Zoals Setfsb ??? Maakt niet uit welke programma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Nee en ik denk ook niet dat dat nog komen gaat. Het gaat toch prima via de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Laatst online: 13-09 23:28
Ja maar ik wil het ook eens software matig doen :) En waarom zal het helemaal niet uitkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

welke bios is het best voor 8rda+ ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
henkleerssen schreef op 13 May 2003 @ 16:24:
[...]

Ja .. euh en de passieve ding terug plaatsen.. en gewoon terug sturen?
Amai, ik heb zojuist mijn orb eraf gehaald en passieve ding met silicone pasta gemonteerd, als ze durven iets te zeggen sta ik aan hun deur (aangezien mijn silicone beter is dan die brakke maar originele strap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog geen 8rda3(+) eigenaren aanwezig.. gaat wel slow he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 20:16:
nog geen 8rda3(+) eigenaren aanwezig.. gaat wel slow he ;)
zit ook te wachten op ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hehe, strax koopt niemand hem.... Iedereen wacht op ervaringen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Yokozuna schreef op 14 mei 2003 @ 22:29:
Hehe, strax koopt niemand hem.... Iedereen wacht op ervaringen >:)
Ik koop um in ieder geval niet. die mcp-t SB bevalt mij prima.
zoals het er nu uit ziet gaat mijn volgende bordje die NF7-S rev2.0 van abit worden.
maar daarvoor komt er eerst een antec truepower voeding in m'n kassie te hangen, ik wordt er best leip van dat ik steeds crashes heb door lage 5volt-spanningen. (idle 4,78V en onder prime95 4,52V !! [crashed dan dus ook.]) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

_Droopy schreef op 15 mei 2003 @ 10:32:
[...]

zoals het er nu uit ziet gaat mijn volgende bordje die NF7-S rev2.0 van abit worden.
maar daarvoor komt er eerst een antec truepower voeding in m'n kassie te hangen, ik wordt er best leip van dat ik steeds crashes heb door lage 5volt-spanningen. (idle 4,78V en onder prime95 4,52V !! [crashed dan dus ook.]) ;(
Raar want prime zou alleen op +12V lijn iets moeten trekken (CPU op 12V lijn). Indirect effect dan misschien...op +5V de lijn.. ik denk eerder dat jou crash problemen liggen aan overgeklokte Radeon 9700 eventueel.. zie ook Welke voeding heb ik nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

_Droopy schreef op 15 May 2003 @ 10:32:
[...]

Ik zou dus eigenlijk niet voor de abit gaan.. waarom? Mijn vorige was een ABit KT7 RAID (mijn vorig bordje).. zaten veel condensators/elco's op .. net zoals de NF7-S .. heeft ook veel condensatoren (in vergelijking met RDA/RGA).
Nou gebeurt het gelukkig weinig, maar je hebt door meer condensatoren dan de RDA/RGA, meer kans op lekkages van condensatoren.. (ik weet niet of je het laatste nieuws hebt gehoord)...
En als je bedenkt dat die Epox mobo's het met minder elco's doet.. en toch veel voltage tweaks geeft standaard.. is voor mij een indicatie.. dat voltage schommelingen by-design van dit mobo toch nog net wat beter is dan de NF7-S...
Maar das mijn gedachtegang... dussum..

[ Voor 5% gewijzigd door henkleerssen op 15-05-2003 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAJA ik heb hem binnen!!! :D 8rda3+!!!
op laupro heb ik laatst ook nog mijn nieuwe reepjes besteld; Corsair TWINX 512-3200LLPT 2x256MB 400MHZ :9
een tijdje terug een XP1800+ gehaald op de beurs in eindhoven :D
WC had ik al.

oftewel DE samenstelling voor een super overclock :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owkay, ik heb nu ook mn EPoX 8RDA+ :)
ik ben bezig met overclocken maar 't is me allemaal niet zo duidelijk meer ... iets met bomen en een bos :P

Wat ik me in de eerste plaats af vraag: wat is beter
1. hoge multiplier, lage FSB waardoor geheugen ook lage FSB draait
2. Lage multiplier, hoge FSB waardoor geheugen ook hogere FSB draait (als het goed is)

goed, eerst maar ff opsommen wat er in zit dan:
EPoX 8RDA+
Athlon Xp 2100 @ 1905 MHz
2x 256 MB RAM DDR Dane-elec PC???? (waar kan ik dat zien ?)
1x 512 MB RAM DDR Dane-elec PC 2700
G-Force4 Ti4200 PoV @ 300/600

Nu is het zo dat de PC zich niet helemaal optimaal gaat gedragen als ik hoger ga dan 1911 MHz.
Nu zat ik te kijken naar de BIOS settings en sites, en ik zie 2 dingen, in BIOS kun je de Vcore verhogen, dat heb ik gedaan het hij zou nu 1,75 V moeten draaien, AGP ook op 1,6 gezet (ipv 1,5) en VDIMM op 2,77 gezet.
Maar nu weet ik het ff niet meer, moet ik mn Vcore verhogen voor stabiliteit bij het overclocken of de VDD, waarvoor ik nergens opties zie om die te verhogen en dus een VDD-mod zou moeten doen, wat ik overigens niet erg vind :)

En alle andere tips mbt tot het overclpocken van de CPU en het geheugen is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Lage multiplier, hoge FSB is beter.. je hele performance overall (niet alleen je rekenkracht) wordt daardoor beter..hier btw 195*12.. maar nu met warme dagen.. moet ik het weer wat lager gaan zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je zult je Vdd moeten modden want een 8RDA+ heeft geen bios setting daarvoor.
Maar of het helpt is een tweede omdat er meer factoren meespelen.

Hoe oud is je XP? is het een Palomino of een T-bird? Daar hangt ook veel vanaf.

Hogere FSb is ALTIJD beter.

eh.. de rest weet ik zo snel effe niet, was al blij dat ik als eerste ees wat mocht zeggen ;)

Edit: damn, too late...

[ Voor 10% gewijzigd door Tijgert op 15-05-2003 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 12:35:
JAJA ik heb hem binnen!!! :D 8rda3+!!!
op laupro heb ik laatst ook nog mijn nieuwe reepjes besteld; Corsair TWINX 512-3200LLPT 2x256MB 400MHZ :9
een tijdje terug een XP1800+ gehaald op de beurs in eindhoven :D
WC had ik al.

oftewel DE samenstelling voor een super overclock :D
En ... Al resultaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op 15 mei 2003 @ 14:29:
Lage multiplier, hoge FSB is beter.. je hele performance overall (niet alleen je rekenkracht) wordt daardoor beter..hier btw 195*12.. maar nu met warme dagen.. moet ik het weer wat lager gaan zetten..
ok dan thnx :)
ik moet dan inderdaad ff zon VDD mod gaan regelen ...

En mn XP is niet zo oud, ik geloof dat het wel een T-bred is :)
net ff gebenched met 3Dmark03: 1804 puntjes, niet slecht eigelijk :)
maar 1 van de tips was om AGP fastwrite te disablen ... wrom eigelijk ?
fastwrite klinkt alleen maar beter in mijn oren :?
iemand daar een verklaring voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
Smarron schreef op 11 May 2003 @ 00:48:
[...]
Inderdaad. Niks van aantrekken. Installeer USDM van de bijgeleverde CD en je probleem is opgelost.

Mag ik trouwens even gal spugen naar die 8RGA+ ?! Ik ben er niet tevreden mee. Dat vdd voltage lijkt geen enkele invloed te hebben op mijn overclocks. Ik zit vast op 11x200. Hoger gaat absoluut niet. Echt waardeloos.

Of het moet de cpu zijn die verrot is. Maar goed, ik blijf niet bezig (heb er inmiddels al 4 gehad de afgelopen 4 maanden).
Denk dat je de jumper voor de FSB clock van 166 naar standje 100/133 moet zetten..ff proberen.

Goedluck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

PowerPee schreef op 15 May 2003 @ 14:41:
Denk dat je de jumper voor de FSB clock van 166 naar standje 100/133 moet zetten..ff proberen.

Goedluck ;)
Hij stond al op 100/133, maar ik zet hem nu wel ff naar 133/166. Misschien helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 15 May 2003 @ 14:32:
[...]
En ... Al resultaten ?
haha neej da nog nie wel a.s.a.p. moet eerst nog t een en t ander doen.. ik verwacht in het weekend of dinsdag results te kunnen posten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 14:49:
[...]

haha neej da nog nie wel a.s.a.p. moet eerst nog t een en t ander doen.. ik verwacht in het weekend of dinsdag results te kunnen posten :9
inbouwen die hap! >:) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 14:37:
[...]

ok dan thnx :)
ik moet dan inderdaad ff zon VDD mod gaan regelen ...

En mn XP is niet zo oud, ik geloof dat het wel een T-bred is :)
net ff gebenched met 3Dmark03: 1804 puntjes, niet slecht eigelijk :)
maar 1 van de tips was om AGP fastwrite te disablen ... wrom eigelijk ?
fastwrite klinkt alleen maar beter in mijn oren :?
iemand daar een verklaring voor ?
Ik heb het aan en uit getest op m'n GF-4 mx440 kaartje en vond geen verschil in 3dmark 2001, misschien met andere kaarten wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik krijg vandaag ook dit moederbord (8RDA+) (rev1.1), en heb het gister in een computerwinkel met mijn bijzijn ;) in elkaar laten zetten.

Ik vond dat ie vrij koel was (2500+) met een Volcano 9 bijna op het zachts (uitgelezen in de bios). :P

Maar ik keek ook snel ff in de bios rond en zag dat ie de fsb's 100, 133, 166 en 200 kende :?. Of keek ik niet goed? Ik neem tog aan dat de fsb per Mhz in te stellen is.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperPaddo schreef op 16 May 2003 @ 09:03:
Ik krijg vandaag ook dit moederbord (8RDA+) (rev1.1), en heb het gister in een computerwinkel met mijn bijzijn ;) in elkaar laten zetten.

Ik vond dat ie vrij koel was (2500+) met een Volcano 9 bijna op het zachts (uitgelezen in de bios). :P

Maar ik keek ook snel ff in de bios rond en zag dat ie de fsb's 100, 133, 166 en 200 kende :?. Of keek ik niet goed? Ik neem tog aan dat de fsb per Mhz in te stellen is.
Als je je boekje eens doorleest dan zie je dat je in het bios ook in Mhz kan instellen. Stel maar eens expert in bij het geheugen en cpu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperPaddo schreef op 16 May 2003 @ 09:03:

is ook instelbaar per mhz. .. moet je wel effe gaan spelen met de settings. (kies expert ) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

Idd, dan krijg je de zogenaamde finetuning :+
Kun je in stapjes van 1xMP je cputje opklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Thanks allemaal, ik hoop dat ze hem hier voor de middag komen brengen :).

En dan eens kijken hoever ik kom met mn luchtkoeling. (7 casefans :X)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Even een vraagje omtrent voltages. Tijdens het primen krijg ik ongeveer volgende waardes nu
12V : 12,200-12,300
5 V : 4.92-4,89
Ik heb een Chieftec 340Watt voeding en voor de rest van men specs zie mijn sig.

Maar wat ik mij nu afvraag is nu ik binnenkort zo'n nieuwe FX erin wil duwen ter tervanging van mijn Radeon 9000. Zal mijn voeding dit nog kunnen trekken ? Mensen die nu reeds een 9700, 9800 of fx5600 hebben , kunnen mij misschien even zeggen wat de invloed is van dergelijke kaart op hun voltages. Zo krijg ik een beter beeld of ik mijn voeding zal moeten upgraden of niet ... thx

En welke lijn wordt dan direct belast hierdoor , is dat de 5 volt lijn (door ventilootjes op de kaart en pcb zelf)?

[ Voor 1% gewijzigd door MPAnnihilator op 16-05-2003 10:05 . Reden: typen is niet mijn specialiteit :p ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik wil eigenlijk ook de nieuwste bios erin flashen, maar heb geen floppydingus, is dat veilig onder Windows?

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
SuperPaddo schreef op 16 May 2003 @ 10:26:
Ik wil eigenlijk ook de nieuwste bios erin flashen, maar heb geen floppydingus, is dat veilig onder Windows?
Ik heb het 1 keer kunnen doen , daarna niet meer :( , op 1 of andere manier kan hij nu niet meer connecteren naar die update server ofzo :( . Maar toen heeft hij het dus correct uitgevoerd :p . Ik had wel even koetjes afgezet :p

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Heb het mobo nu ook, maar mn onboard LAN werkt nmiet (zelfde probleem wat ook in 1e post staat). Ik moet flashen naar 33.05, maar hoe doe ik dat (heb geen floppydrive).

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

SuperPaddo schreef op 16 May 2003 @ 13:46:
Heb het mobo nu ook, maar mn onboard LAN werkt nmiet (zelfde probleem wat ook in 1e post staat). Ik moet flashen naar 33.05, maar hoe doe ik dat (heb geen floppydrive).
Dus je heb geen MAC adress meer ?,ga naar je bios en doe bij je NIC meuk ff 123456 invullen Safe&Exit en het werkt weer..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, ik sta op het punt om te upgraden:

Leg eens uit, waarom zou ik de EPoX 8RDA+ nemen i.p.v de Asus a7n8x? (ik poot er een 2700Mhz XP op)
En ik mag toch aannemen dat die NVIDIA nforce2 chipsets wel met een Club 3D ATI Radeon 9700 kunnen omgaan yes?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Speedy-J schreef op 16 mei 2003 @ 14:00:
[...]

Dus je heb geen MAC adress meer ?,ga naar je bios en doe bij je NIC meuk ff 123456 invullen Safe&Exit en het werkt weer..
Werkt niet, hij wil het niet opslaan in de bios, alles wat ik verander slaat ie wel goed op (en ja ik kies SAVE & EXIT), behalve dat. LAN staat wel aan, maar MAC dingus uit, als ik die aanzet, en vul die 123456 in, slaat ie dat niet op.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 14:07:
Hey mensen, ik sta op het punt om te upgraden:

Leg eens uit, waarom zou ik de EPoX 8RDA+ nemen i.p.v de Asus a7n8x? (ik poot er een 2700Mhz XP op)
En ik mag toch aannemen dat die NVIDIA nforce2 chipsets wel met een Club 3D ATI Radeon 9700 kunnen omgaan yes?
Ja, kunnen ze, ik heb het zelfde :), en was voor de epox gegaan (je krijgt alleen wel gekut met je LAN).

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Flashen dus naar een andere bios is dan de oplossing voor je hoop ik ,ik neem aan dat je nog een win9x cd heb die ken booten ?
Boot vanaf die cd en kies voor opstarten zonder cdrom ondersteuning,Ik neem aan dat je dan wel een map maakt ergens op je hdd met awdflash.exe en het BIOS file erin..
De rest wijst zichzelf uit..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Speedy-J schreef op 16 mei 2003 @ 14:24:
Flashen dus naar een andere bios is dan de oplossing voor je hoop ik ,ik neem aan dat je nog een win9x cd heb die ken booten ?
Boot vanaf die cd en kies voor opstarten zonder cdrom ondersteuning,Ik neem aan dat je dan wel een map maakt ergens op je hdd met awdflash.exe en het BIOS file erin..
De rest wijst zichzelf uit..
Weet je zeker dat dat werkt? Heb al eens een pc gedood door een bios te flashen :X

de bios is btw een bin bestand

[ Voor 4% gewijzigd door SuperPaddo op 16-05-2003 14:29 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
En moet ik dan gewoon de 3305 (dan zou lan werken volgens de topicstarter), of de nieuwste van de epox site?

En hoe kom ik aan die .exe?
edit: gekwoot ipv edit 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door SuperPaddo op 16-05-2003 14:37 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

SuperPaddo schreef op 16 May 2003 @ 14:28:
[...]
Weet je zeker dat dat werkt? Heb al eens een pc gedood door een bios te flashen :X

de bios is btw een bin bestand
Als je niet weet hoe je een bios flashed niet doen ! ,Zeker weten dat het werkt weet ik nammelijk ook niet .
Laat je bios flashen door iemand die er bekwaam voor is, of stuur je mobo terug voor RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Als ik nu een oude floppydrive + floopy zoek, kan ik dan dit doen:
The ALT+F2 Method
Download the required BIOS image file from the EPoX website.
Copy or extract the BIOS image file (named xxxxxxxx.bin) to a blank floppy disk with no bad sectors on it.
Restart the machine with the floppy disk in the floppy drive
When prompted at machine initialization, press ALT+F2 to begin performing the flashing of the BIOS.
The BIOS will automatically flash and reboot the machine.
After this, press DEL to enter the BIOS setup and select to "LOAD OPTIMIZED DEFAULTS". After doing this select to "SAVE & EXIT"
Please note that this does not create a backup of the BIOS binary file.
This does not require you to have a bootable floppy disk.
Zo ben ik alleen die BIN file nodig, maar welke bios moet er nou op, die 3305 of de nieuwste? (3402).

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

jeej

eindelijk m'n epox 8rda+ en jiuhb 0309 binnen :)
kep em nu stabiel gekregen op 2100mhz en word na tijdje draaien iets van 47 (stressed) graadjes met kast open.
Maare welke bios kan ik eigenlijk het beste nemen ? Kep nu gewoon de standaard bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Dark0z schreef op 16 May 2003 @ 15:25:
jeej

eindelijk m'n epox 8rda+ en jiuhb 0309 binnen :)
kep em nu stabiel gekregen op 2100mhz en word na tijdje draaien iets van 47 (stressed) graadjes met kast open.
Maare welke bios kan ik eigenlijk het beste nemen ? Kep nu gewoon de standaard bios.
Werk bij jouw de onboard lan nu?

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

euh

ja :) kan internetten en op andre computer komen etc dus het werkt gewoon goed hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
ik poot er een 2700Mhz XP
ICBM heeft een diepvries-kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Laatste bios erop heeft niet geholpen, als je in de bios iets veranderd met LAN slaatie het niet op :(.

Dan maar een aparte netwerkkaart aanschaffen :(

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
SuperPaddo schreef op 16 May 2003 @ 21:00:
Laatste bios erop heeft niet geholpen, als je in de bios iets veranderd met LAN slaatie het niet op :(.

Dan maar een aparte netwerkkaart aanschaffen :(
Haal er eens 24 u je batterij uit , kan helpen , laatst kende ik iemand die ook voor geen meter de bios kon resetten. Clearjumper procedure ( zie site epox ), ins , del , noppes , enkel battrij eruit hielp , 24 uur lijkt me voldoende ... ,

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
ff een vraagje over de vcore. In de meeste reviews staat dat een vcore van 1.1v mogelijk (ivm passief of iig stil koelen) maar in sommige reviews zie ik ook 1.4v minimaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-daily.com/documents/3367/bios_select_vcore.jpg
Het gaat om een AMD XP Tbred-A 1800+ cpu. Kan iemand vertellen wat hierbij de minimale vcore is? Is 1.1v alleen mogelijk met bv een nieuw bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik heb 1.1, en kan ook 1.4 minimaal.

Iemand al tips voor de onboard LAN?

Net senden lukt wel, pingen soms (25 a 50 % verlies), maar internet werkt niet, en andere pc's in het netwerk benaderen al helemaal niet.

Als ik van die nr's bij de MAC dingus instel in de (nieuwste) bios dan slaat ie die niet op (deed ie ook niet in de oude bios).

Moet ik teruggaan voor garantie?

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
SuperPaddo schreef op 16 May 2003 @ 22:14:
Ik heb 1.1, en kan ook 1.4 minimaal.

Iemand al tips voor de onboard LAN?

Net senden lukt wel, pingen soms (25 a 50 % verlies), maar internet werkt niet, en andere pc's in het netwerk benaderen al helemaal niet.

Als ik van die nr's bij de MAC dingus instel in de (nieuwste) bios dan slaat ie die niet op (deed ie ook niet in de oude bios).

Moet ik teruggaan voor garantie?
1.1v? En met welke cpu en bios is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Rev 1.1, niet 1.1 volt :P, minimum wat kan is 1.4 volt

verder heb ik 2500+, bios: 3402

[ Voor 55% gewijzigd door SuperPaddo op 16-05-2003 22:41 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(
ik heb nu mn EPoX 8RDA+ met mn athlon XP 2100+ en ben aan het overclocken.
Ik heb een VDD mod erop gesoldeert, en dat werkt allemaal prima, ik heb nu een voltage van 1,84 volt in mn CPU alleen ben ik op een probleempje gestuit :(
Ik heb veel combinaties met multipleir en FSB geprobeert maar het makkelijkste om te testen vond ik op Multiplier 10 en dan de FSB opschroeven.
Nu is het zo dat zodra mn BIOS tijdens heb opstarten "Athlon XP 2400+" aan geeft dan krijg ik problemen met de stabiliteit. BIOS geeft het 2400+ pas aan als ik boven de 1930 MHz ga. ik draai nu op die 1930 MHz (stabiel, voorlopig) maar ik snap niet waarom ik niet hoger kom :(
dit haalde ik ook al met een voltage van 1,60
op mn vorige mobo was het gewoon zo dat met het mee verhogen van het voltage de PC stabiel bleef.
maar ik snap er echt niets van :(
zijn er BIOS opties waar ik extra op moet letten ?
ik wil toch echt wel boven de 2 gig uitkomen met mn watercooling.
temps:
idle 31
stressed 34-36
BIOS 3402

iemand een ID :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het flashen van je bios gaat perfect in windows.
Je moet ff een proggie van de cd afhalen en dat openen dan moet je d8 ik ergens load new bios doen en flashen maar zet idd wel ff alles uit :P en daarna flashen. Hierna werkte mijn onboard lan perfect en kon ik verder oc'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 23:04:
:(
ik heb nu mn EPoX 8RDA+ met mn athlon XP 2100+ en ben aan het overclocken.
Ik heb een VDD mod erop gesoldeert, en dat werkt allemaal prima, ik heb nu een voltage van 1,84 volt in mn CPU alleen ben ik op een probleempje gestuit :(
Ik heb veel combinaties met multipleir en FSB geprobeert maar het makkelijkste om te testen vond ik op Multiplier 10 en dan de FSB opschroeven.
Nu is het zo dat zodra mn BIOS tijdens heb opstarten "Athlon XP 2400+" aan geeft dan krijg ik problemen met de stabiliteit. BIOS geeft het 2400+ pas aan als ik boven de 1930 MHz ga. ik draai nu op die 1930 MHz (stabiel, voorlopig) maar ik snap niet waarom ik niet hoger kom :(
dit haalde ik ook al met een voltage van 1,60
op mn vorige mobo was het gewoon zo dat met het mee verhogen van het voltage de PC stabiel bleef.
maar ik snap er echt niets van :(
zijn er BIOS opties waar ik extra op moet letten ?
ik wil toch echt wel boven de 2 gig uitkomen met mn watercooling.
temps:
idle 31
stressed 34-36
BIOS 3402

iemand een ID :? ?
Tja een vdd mod is bedoeld om je clock FSB hoger te krijgen, wanner je gehuegen weigert.. (niet stabiel draait) .. Je zegt dat je VDD mod hebt en daardoor cpu op 1.85 volt :? in elk geval probeer een multi van 11 en een FSB van net 176 draaoit ie stabiel weet je dat cpu iet beprekend is ... zet dan FSB hoger bijv. op 180 en check wat systeem doet. Als je in de buurt van 193 fsb dan denk ik dat ie instabiel gaat omdat je gehuegen dat niet aankan .. of je mobo.. dan komt de VDD voltage bij kijken

Let ook een beetje op je voltage ..dit bordje wil best een sterke voeding hebben

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 02:20 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.