Toon posts:

Het grote EPoX 8RDA/8RGA topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.151 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Poing:

Dat hij stuk is dat doe je zelf..niet janken over RMA. En je post beginnen met "HELP!" doen we niet op GoT. Ik heb je post verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Laat me dan even posten dat het moederbord plots dood ging zonder mods of zware oc's. Gewoon door in het bios ff te gaan kijken en een exit zonder bewaren te doen moet ik em nu RMA'en.

Nu vind ik toch dat de mensen op dit forum mogen weten dat er een serieuze negatieve kant aan dit bord is :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poing schreef op 05 May 2003 @ 08:54:
Laat me dan even posten dat het moederbord plots dood ging zonder mods of zware oc's. Gewoon door in het bios ff te gaan kijken en een exit zonder bewaren te doen moet ik em nu RMA'en.

Nu vind ik toch dat de mensen op dit forum mogen weten dat er een serieuze negatieve kant aan dit bord is :-|
laat me maar es raden je bent je bios uitgegaan... en doet ie niks meer (fan en zo spinnen wel op) maar geen beeld :? en je ledje blijft altijd op "FF" ja als dat het is dan is het al bekende FF probleem :P ..

kort samengevat = je bios chip = dood ;)
andere zeggen RMA'en zo een bord.... ik had het in het begin ook .. niks gedaan just bios in en uit .. en corrupt (7 uren nadat ik hem heb gekocht ;) )

je kan een bios chip of bestellen via epox site..

Jeezz.. man ik dacht dat 480 Ohm voldoende zou zijn om me naar 2 V te brengen .. nee helaas maximaal kom ik hiermee dus op 1.95 V .,.. daarop is ie niet stabiel (@220 -3-2-2-2) moet nou weer effe me weerstanden gaan aanpassen .. 200 Ohm nu (minimale waarde)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 10:11:
[...]

laat me maar es raden je bent je bios uitgegaan... en doet ie niks meer (fan en zo spinnen wel op) maar geen beeld :? en je ledje blijft altijd op "FF" ja als dat het is dan is het al bekende FF probleem :P ..

kort samengevat = je bios chip = dood ;)
andere zeggen RMA'en zo een bord.... ik had het in het begin ook .. niks gedaan just bios in en uit .. en corrupt (7 uren nadat ik hem heb gekocht ;) )

je kan een bios chip of bestellen via epox site..

Jeezz.. man ik dacht dat 480 Ohm voldoende zou zijn om me naar 2 V te brengen .. nee helaas maximaal kom ik hiermee dus op 1.95 V .,.. daarop is ie niet stabiel (@220 -3-2-2-2) moet nou weer effe me weerstanden gaan aanpassen .. 200 Ohm nu (minimale waarde)
Dat klopt. Alleen heb ik m'n twijfels of het aan de biochip zelf ligt. Ik denk dat er gewoon iets verkeerd wordt weggeschreven, wat verholpen is in nieuwe biossen. Welk bios draaide je? Zeker niet de nieuwste?

edit:

Over je weerstanden: Meer als 1,85 volt heeft meestal geen zin. Bij mij max. 211 dual channel, als zet ik 2,25 volt erop wil die niet op 215 :S terwijl die dat enkel channel welk bankje ook wel doet.

[ Voor 13% gewijzigd door pierre-oord op 05-05-2003 10:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 17:33

Pubbert

random gestoord

Nog een keer:

Ik heb

AMD XP 2500+
TT Volcano 11
2x 256MB PC3200 CL3
EPoX 8RDA
NB32J op chipset.
Nieuwste bios (degene die er op stond toen ik um kocht)

Ik kom met OC"n maar tot 11x180 (stabiel) op 1.8v.

Ik wil gewoon 200mhz halen en volgens mij moet het met deze hardware ook lukken. Maar met 11x 200 kom ik geen-eens in windows.

Als ik bijv. 5x 200mhz fsb doe dan kom ik wel in windows maar meteen tijdens het gamen -> crash. Ik heb eigenlijk zowat alle voltages geprobeerd. Ook heb ik met de geheugen timings flink lopen spelen. Geheugen loopt nu op 8-3-3-2,5. op 180mhz dus.

Nou zegt de1: je haalt de 200mhz fsb niet zonder vdd mod. Maar nu zie ik dat mensen het WEL halen.

Wat moet ik nou nog doen om toch die 200mhz te kunnen halen. Aan het geheugen en cpu ligt het imo niet, want dat is pc3200 en zelfs op de hoogste timings gaat hij vastlopen op 200mhz fsb. Loop dus ook vast op 5x 200mhz

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 11-10 23:46

Syzzer

Prutser

Waar zie jij dan iemand die de 200 of meer doet zonder vdd mod? Alleen mensen met een 8rda3+/8rga+ kunnen dat. Met je 8rda zal het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Syzzer schreef op 05 May 2003 @ 10:43:
Waar zie jij dan iemand die de 200 of meer doet zonder vdd mod? Alleen mensen met een 8rda3+/8rga+ kunnen dat. Met je 8rda zal het niet lukken.
jij was idd degene die het zei, een paar pagina's terug d8 ik. Ook zei iemand meteen zonder vdd mod de 200 + te halen

bij mij staat er trouwens op die LED op mn mobo: FF, maar hij werkt gewoon :? ik lees net dat hij dan kapot is

[ Voor 15% gewijzigd door Pubbert op 05-05-2003 10:44 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Alleen als hij tijdens het opstarten niets doet en gelijk bij het aanzetten van je mobo FF geeft is er wat mis. FF is eigenlijk de code die aangeeft dat de bios klaar is en het systeem gaat booten. Niets aan de hand dus.

Zou jij dan een post aan kunnen wijzen waar iemand met een 8rda(+) zonder vdd mod de 200 haalt? Dan alsnog: ik lees de 8rda+ draadjes al een hele tijd en er zijn altijd al moeiljkheden geweest om zonder vddmod op de 200 te komen. De max van de meeste bordjes ligt op de 190-195 MHz. Ik haal zelf zonder mod ook niet hoger dan 192 (prime stabiel).

Edit: idd een post gevonden van iemand die de 200 zonder mod haalt (let wel even op het vette gedeelte):
Burning_acid schreef op 01 mei 2003 @ 19:48:
zow laat ik me ook maar melden bij de "club" :P
200FSb is best wel te halen zonder Vdd mod hoor :) alleen in 90% van de gevallen niet.
Ik draai nu 9.5x200=2000+ met de volgende specs:

[...]

Ik draai voledig stabiel op 9.5x200 (niet super hoog i know) en timings van 7-3-3-2.5 (boven naar beneden in BIOS) op een Vcore van V1,75 en geheugen op V2,70 de rest op normale settings. Het enige is dat hij het vertikt om op 10x200 te draaien :( zelfs op een Vcore van 2,00 (lijkt me wel genoeg?) en timings van 8-4-4-3

[...]
En daarbij is de vraag of je nog snelheidswinst hebt van die 5-10MHz als je je timings een eind terug moet schroeven.

Vraag aan Burning_acid: draai jij singel of dual-channel. Dualchannel is nl een stuk zwaarder voor je NB.

[ Voor 49% gewijzigd door Syzzer op 05-05-2003 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

190 is voor mij ook niet te doen. Op 11x190 meestal na een tijdje vastlopers.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm OKe, na een tijd zelf proberen wil ik hier toch m'n zooitje posten en om hulp vragen:

Ik heb hier:

- een Epox 8RDA+
- AMD XP 2400+ T-bred B core
- Kingston HyperX 512 MB PC3000 Cas 2.0 370 Mhz ( Niet in dual channel )

De eerste bios die mee werd geleverd met het mobo zit er nog op... deze heb ik nog niet geflasht naar de nieuwste.

Ik ben tot nu toe tot een 2250 echt mhzén gekomen.. standaard is 2000 Mhz. Mn cpu wordt gekoeld door een zalman 6000cu en wordt nu idle 38 graden.

M"n memtimings zijn 7 - 3 - 3 - 2 en de fsb staat gewoon op 166, de multplier @ 13.5
M'n vcore @ 1.8 en de vdimm @ default ( 2.63 ? ? ? :? )

Wat zou ik nou nog goed kunnen doen om deze hoger te krijgen, als ik de fsb nu een 4 mhz omhoog gooi dan krijg ik al geen beeld meer. De multiplier zou opzich nog wel hoger kunnen.. maar welke multipliers zou ik allemaal wel of niet kunnen gebruiken?

Zou ik mijn mem timings nog hoger krijgen en zou ik daar dan ook meer volt op moeten gooien?

Als ik op 200 Mhz fsb wil draaien.. welke multiplier en voltages moet ik daarbij gebruiken?

Wie helpt mij een stukje vooruit ? :D Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Syzzer schreef op 05 mei 2003 @ 10:53:
Alleen als hij tijdens het opstarten niets doet en gelijk bij het aanzetten van je mobo FF geeft is er wat mis. FF is eigenlijk de code die aangeeft dat de bios klaar is en het systeem gaat booten. Niets aan de hand dus.

Zou jij dan een post aan kunnen wijzen waar iemand met een 8rda(+) zonder vdd mod de 200 haalt? Dan alsnog: ik lees de 8rda+ draadjes al een hele tijd en er zijn altijd al moeiljkheden geweest om zonder vddmod op de 200 te komen. De max van de meeste bordjes ligt op de 190-195 MHz. Ik haal zelf zonder mod ook niet hoger dan 192 (prime stabiel).

Edit: idd een post gevonden van iemand die de 200 zonder mod haalt (let wel even op het vette gedeelte):

[...]

En daarbij is de vraag of je nog snelheidswinst hebt van die 5-10MHz als je je timings een eind terug moet schroeven.

Vraag aan Burning_acid: draai jij singel of dual-channel. Dualchannel is nl een stuk zwaarder voor je NB.
Singlechannel, en het maakt idd niet veel uit die paar Mhz meer omdat de geheugen timings minder strak komen. Maarja het verschil tussen hoge FSB en wat minder strakkere timings of een lagere FSb met strakke timings merk je toch alleen in benchmarks en ik ben niet zo cijfergeil :P
En die 90% heb ik maar uit de lucht gegrepen maar het lijkt mij wel redelijk overeen komen met de werkelijkheid, of niet?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 05 May 2003 @ 10:14:
[...]

Dat klopt. Alleen heb ik m'n twijfels of het aan de biochip zelf ligt. Ik denk dat er gewoon iets verkeerd wordt weggeschreven, wat verholpen is in nieuwe biossen. Welk bios draaide je? Zeker niet de nieuwste?

edit:

Over je weerstanden: Meer als 1,85 volt heeft meestal geen zin. Bij mij max. 211 dual channel, als zet ik 2,25 volt erop wil die niet op 215 :S terwijl die dat enkel channel welk bankje ook wel doet.
Bij mij wil ie gewoon wel 215 FSB Dual channel met 1.86 V erop ;) .. 1.90-1.95 V Doe ik 220 FSB Dual mode... alle timmings zijn Cas 2: 3-2-2 .. alleen geeft ie na een uur primen winampen / grote bestanden kopieeren.. een crash :X
tja daarom wil ik 2 V gaan proberen .. maar nu geen tijd om weerstand aan te passen ... Single channel zal ik 220 wel halen .. dat wil wel .. trouwens nu draai ik 215 Mhz @ 3-2-2-2 met 2.7 Volt op de ram :D
Dond3r schreef op 05 mei 2003 @ 10:34:
Nog een keer:

Ik heb

AMD XP 2500+
TT Volcano 11
2x 256MB PC3200 CL3
EPoX 8RDA
NB32J op chipset.
Nieuwste bios (degene die er op stond toen ik um kocht)
........
Wat moet ik nou nog doen om toch die 200mhz te kunnen halen. Aan het geheugen en cpu ligt het imo niet, want dat is pc3200 en zelfs op de hoogste timings gaat hij vastlopen op 200mhz fsb. Loop dus ook vast op 5x 200mhz
wel zoals je al zei je hebt een 8rda nog erbij nonplus.. sommigen zeggen met non-plus moeilijk te halen .. tweede dit bordje (8rda+) wordt niet gegarandeerd dat je 200 Mhz haalt...Dus als je het niet haalt dan haal je het niet ;)
VDD mod .. ga je moeten doen .. (ligt aan de Northbirdge he ;) )
- beter koeling op mosfetjes (fan+/heatsinkjes)
- actieve koeling op NB ... / southbridge koeling :?
Dond3r schreef op 05 mei 2003 @ 10:44:
[...]

jij was idd degene die het zei, een paar pagina's terug d8 ik. Ook zei iemand meteen zonder vdd mod de 200 + te halen

bij mij staat er trouwens op die LED op mn mobo: FF, maar hij werkt gewoon :? ik lees net dat hij dan kapot is
Als je hem aanzet en je krijgt direct FF , dus geen c1 ......en andere bioscode dan is de bioschip STUK !dat is het FF probleem ;)

P.S 200 FSB kan ik draaien zonder VDD mod, met de volgende timmings 5-2-2-2 met mijn cpu op .. kon nog 203 op die timmings in single channel natuurlijk.. maar dat was ook alles.. met Vdd mod kan ik nu tot nu stabiel 215 Mhz op 3-2-2-2 timings.. das wel leuk ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Heb hier ook een Epox 8RDA non-plus binnen gekregen vandaag, en tot zover loopt ie op 10x200 stabiel, 10x205 is niet stabiel :| Ook niet als ik mem timings losser maak of vcore omhoog schroef. Vreemde is dat hij ook niet op 13.5x140 wil bijvoorbeeld ( Is een XP2200+ ).

Heb overigens nieuwste bios erop gezet.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 23:45:
Poing:

Dat hij stuk is dat doe je zelf..niet janken over RMA. En je post beginnen met "HELP!" doen we niet op GoT. Ik heb je post verwijderd.
Ik heb z'n post heel snel gelezen toen, dacht datie het FF probleem had ofzo. Als die hem zelf gemold heeft moet je idd niet janken :)

edit: m'n post en deze mag je ook in de prullenbak mikken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door pierre-oord op 05-05-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Speedy-J schreef op 04 mei 2003 @ 19:53:
Hey guys ik heb nog een voortreffelijk biosje voor jullie :) ,Jullie kennen Onepagebook meschien wel !!?
Onze Gele tweaker uit het verre oosten heeft mij zijn biosje ff geleend ,Ik share hem met jullie ,Ik heb hem hier draaien en hij doet het voortreffelijk .
Op eigen risico flashen ,ik ben niet verandwoordelijk voor enige misflashes of dode RDA+'s
http://users.bart.nl/~multatul/8rda3418.zip
Het is de Plus he !

Have fun ! 8)
Ik heb hem net geflashed en hij is nu aan het primen. Ik geloof niet dat er nieuwe opties zijn, niet gezien iig. Ik edit post wel om te zeggen of die stabiel is, en of benchmarks hoger zijn geworden :)

edit: nou benchmarks waren niet nodig, na 6 tests prime BSOD. Het bios geeft bij mij geen hogere OC of zo. Ik vraag me nou alleen af: is dit nou een bios van epox, een nieuwe beta, of een getweaked bios? Vraag je gele vriend :P anders ff wat er anders aan is :)

edit2:
README.TXT File for BIOS Flash Updating

Bios filename: 8RDA3402.bin
Bios date: 04/10/2003
Bios size: 2Mb (For 4Mb BIOS EEPROM)
Bios checksum: A000
Model support: 8RDA+

!!!WARNING!!!
Never attempt to Flash your BIOS from a hard disk, DOS Window, DOS
shell, or in Windows NT. If your system is working without problems
or conflicts, then it is not recommended that you flash your BIOS.
Improper flashing procedures may result in a dead system! Follow the
these instructions carefully.

Files included in this download:
README.TXT Text file with BIOS Release & Application Notes.
UPDATE.BAT Batch file for the Flash BIOS update process.
RESTORE.BAT Batch file for the Flash BIOS restore process.
xxxxxxxx.BIN BIOS binary file used by UPDATE.BAT.
AWDFLASH.EXE Program used to Flash BIOS code to the EEPROM.

Enhancements & Fixes for this BIOS release:

1) Support auto detect 200MHz CPU.
2) Fixed NVLAN MAC address and 1394 GUID erased after BIOS updated on C17/C18D universal BIOS.
3) Fixed motherboard resource conflict on legacy free system.
4) Fixed unreported memory fail for AK2001 device.
5) Fixed adapted SCSI array AAC-364 boot fail postcode 8B.
Ik heb geloof ik een beta 3402 bios eerst eens gedownload onofficiel ofzo. Nu keek ik op de Epox usa site daar staat dit bios, ik geloof non beta. Hierboven de fixes. Wat valt me op: zie dikgedrukte.
Is dit alvast voor de Epox borden die wel een 200 FSB aan kunnen ofzo? Of kan ieder epox bord plots deze FSB aan? Of is dit voor de OC n00bs :? die wel een VDD mod doen maar de FSB van hun processor niet weten :?

[ Voor 63% gewijzigd door pierre-oord op 05-05-2003 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 05 May 2003 @ 19:17:
[...]

Ik heb z'n post heel snel gelezen toen, dacht datie het FF probleem had ofzo. Als die hem zelf gemold heeft moet je idd niet janken :)

edit: m'n post en deze mag je ook in de prullenbak mikken ;)
Ik zou niet weten waar het over ging.. welk probleem hij heeft... als ie stukj is doordat je bent gaat spelen met het bordje (modden) dan mag je werkelijk niet janken... maar van wat ik heb begrepen is het de FF probleem .. iets wat je niet in de hand heb.. maar gewoon een fout door.. je zei het zelf al..

oplossing... Bestel een bios op epox.. www.epox.nl leveren in nederland ;)
pierre-oord schreef op 05 May 2003 @ 19:28:
[...]

Ik heb geloof ik een beta 3402 bios eerst eens gedownload onofficiel ofzo. Nu keek ik op de Epox usa site daar staat dit bios, ik geloof non beta. Hierboven de fixes. Wat valt me op: zie dikgedrukte.
Is dit alvast voor de Epox borden die wel een 200 FSB aan kunnen ofzo? Of kan ieder epox bord plots deze FSB aan? Of is dit voor de OC n00bs :? die wel een VDD mod doen maar de FSB van hun processor niet weten :?
lol.... nee ik denk dat het makkelijker is om 200 FSB te selecteren. .. voor dit biosje kon ik al 200 FSB .. kan ook zijn om de mensen te pesten }) ... Epox zegt: "Kijk dit is 200 FSB iets wat jou 8rda+ niet kan draaien " :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

ViolatoR schreef op 05 May 2003 @ 18:20:
Heb hier ook een Epox 8RDA non-plus binnen gekregen vandaag, en tot zover loopt ie op 10x200 stabiel, 10x205 is niet stabiel :| Ook niet als ik mem timings losser maak of vcore omhoog schroef. Vreemde is dat hij ook niet op 13.5x140 wil bijvoorbeeld ( Is een XP2200+ ).

Heb overigens nieuwste bios erop gezet.
Wat voor stepping heeft de chipset ?

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

edit: nou benchmarks waren niet nodig, na 6 tests prime BSOD. Het bios geeft bij mij geen hogere OC of zo. Ik vraag me nou alleen af: is dit nou een bios van epox, een nieuwe beta, of een getweaked bios? Vraag je gele vriend anders ff wat er anders aan is
Die gele tweaker heeft het bios van EPoX tech gehad gewoon op verzoek.. ,Hij draaid er 237FSB mee Sync en dat kon hij daarvoor helemaal niet .
Dit wil dan ook niet zeggen dat je dan vanzelfsprekend ook hoge FSB's gaat halen ,iedere plank is immers anders.. :)
Ik vind hem presoonlijk ook gewoon beter als de laaste nieuwe BETA 3501 bios..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Speedy-J schreef op 05 mei 2003 @ 20:33:
[...]

Die gele tweaker heeft het bios van EPoX tech gehad gewoon op verzoek.. ,Hij draaid er 237FSB mee Sync en dat kon hij daarvoor helemaal niet .
Dit wil dan ook niet zeggen dat je dan vanzelfsprekend ook hoge FSB's gaat halen ,iedere plank is immers anders.. :)
Ik vind hem presoonlijk ook gewoon beter als de laaste nieuwe BETA 3501 bios..
wie wat waar beta 3501??? Nog niks van gehoord? Waar vind ik die? O wacht, op 8rdafaq :) maar wat vind je er beter aan als het nieuwste bios dan? Ik zie graag onderbouwing :)
Epox zegt: "Kijk dit is 200 FSB iets wat jou 8rda+ niet kan draaien :P"
LOL

edit: net 3501 geflashed. Nieuwe optie geloof ik; bij mem voltage staat auto. Morgen test ik de rest, kijken of die harder wil zal wel niet. Nu eerst ff CS doen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door pierre-oord op 05-05-2003 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

pierre-oord schreef op 05 mei 2003 @ 20:45:
[...]

wie wat waar beta 3501??? Nog niks van gehoord? Waar vind ik die? O wacht, op 8rdafaq :) maar wat vind je er beter aan als het nieuwste bios dan? Ik zie graag onderbouwing :)

[...]

LOL
LOL me eigen mening onderbouwen ,wat ik zelf ondervind op mijn lame plank :D
Hij loopt bij lees MIJ beter ,hij is gewoon stabieler als de andere BIOS bij lees MIJ :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
K1n9_N01z3 schreef op 05 May 2003 @ 20:20:
[...]

Wat voor stepping heeft de chipset ?
Zou het niet wetne, kun je dat met een proggy zien? Of moet je daarvoor de heatsink eraf halen

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op 05 May 2003 @ 20:55:
[...]

LOL me eigen mening onderbouwen ,wat ik zelf ondervind op mijn lame plank :D
Hij loopt bij lees MIJ beter ,hij is gewoon stabieler als de andere BIOS bij lees MIJ :)
Iemand anders nog de beta bios geprobeerd... ach ik zal zo flashen... effe diskette maken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 22:24:
[...]

Iemand anders nog de beta bios geprobeerd... ach ik zal zo flashen... effe diskette maken ..
Met jou erbij hebben ongeveer 5 mensen op heel de aardkloot hem geflashed ,meschien zie jij meer verschil als mij ,Maar ik vind hem best zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op 05 May 2003 @ 22:37:
[...]

Met jou erbij hebben ongeveer 5 mensen op heel de aardkloot hem geflashed ,meschien zie jij meer verschil als mij ,Maar ik vind hem best zo...
ik heb geflashed. ... zal zo beginnen met kijken als ie hoger dan 215 FSB wil... daar bleef ik met deze vdd hangen .. misschien werkt mijn USB DUEX XP nu ook ;) veell te testen weining tijd *zucht* reboot time })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

Oke mensen ik heb nu besloten mijn 8RDA+ terug te sturen aangezien ik er zeer weinig mee kan :| voordat hij windows start duurt het gvd gewoon 4 minuten :| en mijn HD ziet hij nogsteeds niet :S

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mary Wana schreef op 05 mei 2003 @ 22:45:
Oke mensen ik heb nu besloten mijn 8RDA+ terug te sturen aangezien ik er zeer weinig mee kan :| voordat hij windows start duurt het gvd gewoon 4 minuten :| en mijn HD ziet hij nogsteeds niet :S
heb je bios eens geflashed...:?

Over de betabios
Maakt niks voor mij uit.. ik zie niet echt dat ik meer FSB kan draaien. Toen prime begon begon mijn pc gelijktijdig te janken |:( .Dit terwijl bij de 3402 bios, mijn pc niet zo ging janken.
Wel is het zo dat de performance wat verbeterd is,.. benchies haalde ik een paar mbtjes meer .. 3413/3187 Nu (220 FSB) .. als ik me goed kon huegen haalde ik ietsje minder .. 50 mbtjes minder dacht ik.. Whats in a number right :+

p.s Ugly gaat nog wel door met testen .. kan ook me cpu zijn... (ugly = vergeten multi bij te stellen / Vcore bovendien heeft deze dommie Vram op 2.7 staan :X .. Nu maar eens testen met alles goed...

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Bios is zeker geflashed

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja wel klote.. maar goed.. ja ja ja ik voel een crash aankomen ;) lol

edit.. was winamp :*) .. systeem is nog niet ge-BOSD.. prime gaat vrolijk door..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 23:00:
[...]

tja wel klote.. maar goed.. ja ja ja ik voel een crash aankomen ;) lol

edit.. was winamp :*) .. systeem is nog niet ge-BOSD.. prime gaat vrolijk door..
Hmmm dus toch ook een kleine verbetering ,das altijd mooi meegenomen :)
Nu maar hopen hij het uithoud ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op 05 mei 2003 @ 23:22:
[...]

Hmmm dus toch ook een kleine verbetering ,das altijd mooi meegenomen :)
Nu maar hopen hij het uithoud ook..
nopes .. hij houdt het niet uit.. verschil is er niet voor mij.. na de winamp error ~5 nminutes begon prime te faillen.
Toen dacht ik ga maar rebooten .. en yep no BSOD .. maar wel muurvast erg vast ;)
ik laat hem wel zitten, geen problemen tot nu toe. tja hogere fsb zijn er niet met vdd van 1.95 :(

Edit:
heeft ook me probleem met de DUEX XP niet opgelost :(.. jammer.. ik had zo gehoopt ..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Oke dus als ik het goed begrijp is er dus alleen verbetering in memory scores,marginaal maar toch beter...
Ik heb het niet gemerkt van het memory handeltje ,ik draai ook geen Dual channel met de gare plank.
Dual channel doet hij 183FSB en single to 195FSB stabiel nu.. ,Nog zwaar triest maar oke er is een nieuwe plank onderweg dus dan ken deze de kliko in..
Na 3 gefrituurde biosen ben ik hem eigenlijk wel kotsbeu ook..

Safe and Exit ,jah my ASS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op 06 mei 2003 @ 11:17:
....
Na 3 gefrituurde biosen ben ik hem eigenlijk wel kotsbeu ook..

Safe and Exit ,jah my ASS
Tja ik had het alleen 1 keer.. gelukkig binnen 7 UUR na aankoop ;) .. vervellende was ik heb hem uit DEVENTER gehaald en ik woon in Rotterdam 8)7

Dus zo blij was ik weer niet .. maar wat ik begrijp heb je een beetje snackbar gaande daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
Heb nu de 8RGA+ draaien op 220 FSB (sw33t). Chipset Voltage op 1.8V, CPU=1.75, RAM 2,9(5-2-2-2).
Stabiel(12uur primen. CPU(Barton 2500+)=9,5x220. Hoger(multiplier 10, of FSB 225) geeft problemen met Prime testen :(.

Ga morgen een Zalman Northbridge coolertje monteren->es kijken wattie doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Dus zo blij was ik weer niet .. maar wat ik begrijp heb je een beetje snackbar gaande daar
Ik frituur de hele dag door :P ,Me kwaaie bui is voorbij en hij hangt nog in me case...
Ik ben iedere keer de gelukkige dat ik dat biosje weer ken flashen ,tot 3 maal toe is het me gelukt om hem te reanimeren.Vrees dat de 4e of 5e keer dat het gewoon game over is met het chippie.. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Speedy-J
Kan je je bios niet hotswappen met je nieuwe plank?
Dus nieuwe mobo booten, bios wisselen met dode bios en dan flashen?
Heb ik ook met m'n KT3 gedaan en werkte perfect.
Kliko is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

neu ik ken hem niet hotflashen met me nieuwe plank ,Ik koop wel een extra chippie bij EPoX zodat ik ken hotflashen op hetzelfde mobo ,Dus kwaaie eruit ,goede erin boot ,goede eruit en kwaaie er weer in ,Flashen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 19:16
Weet al iemand wanneer komt de Epox MB met de nforce2 400 Ultra ???
De Asus komt op 20 mei.

Kyle over at HardOCP has details of upcoming motherboards from ASUS, including two nForce2 boards - one with an 'nForce2 400' chipset, the 'A7N8X-X', and a long-awaited IGP version, the A7N8X-VM:

Word on the street is that Asus is set to kick off their "A7N8X-X" mainboard the week of May 20th. This will be sporting the "nForce2 400" chipset that will support AMD's upcoming 400MHz FSB Barton core CPUs. Also slated for Asus this month are mainboards with onboard graphics from NVIDIA and VIA in the form of "nForce-2-G" and "KM400".

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

ik heb me mem op 2,9v maar nu komt de komputer niet altijd uit standby...
2.77 geen problemen maar dan is me dane elec(pc2700) niet stabiel!..

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Dan zet je je standby functie toch gewoon uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 10:57

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Vraag:

Ik heb nu een nieuwe 8RGA+ rev. v1.0 binnen terwijl mijn gesloopte 8RGA+ een rev. v1.1 was (en nog steeds is).

Op wat andere condensatoren na kan ik geen verschil vinden op de print.
Oh.. de southbridge van de v1.0 is nieuwer dan die van de v1.1 -> 0307 t.o.v. 0306, raar hoor.
Ik lees net ook dat er al een v1.2 is... maar nergens een soort van changelog te Googlen....

Het bord terug brengen kan wel, maar ze krijgen geen nieuwe meer (Informatique) en geven geen geld terug.
Ik zit dan met een tegoedbon.

De vraag is dus: hoe erg is het om een v1.0 te hebben voor een ECHTE tweaker?
Is een v1.2 niet veel beter? en wat is er dan zo anders aan?

[ Voor 48% gewijzigd door Tijgert op 07-05-2003 01:12 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
PowerPee schreef op 06 May 2003 @ 16:18:
Heb nu de 8RGA+ draaien op 220 FSB (sw33t). Chipset Voltage op 1.8V, CPU=1.75, RAM 2,9(5-2-2-2).
Stabiel(12uur primen. CPU(Barton 2500+)=9,5x220. Hoger(multiplier 10, of FSB 225) geeft problemen met Prime testen :(.

Volgens mij zijn we nog geen enkele 8RGA+ plank tegengekomen die NIET de 200MHz FSB grens bereikte, toch?

Ik denk dat ik voor de 8RGA+ ga, vooral een GF4 tje voor 30 euro extra is zeker meegenomen gezien ik nu met een TNT2 draai, dat is tegenwoordig voor elk nieuw spel veel te slecht. Ook hoeft er dan bijna geen enkele kaart in m'n bord geprikt te worden :) Toch wel grappig.

Wel jammer alleen dat er geen Soltek topic is, of dat blijkbaar bijna niemand die mobo's heeft. Ze krijgen wel goede reviews.

[ Voor 34% gewijzigd door Yokozuna op 07-05-2003 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Zo spectaculair is een oboard MX kaart nou ook weer niet :)

Ik heb btw mailtje gehad van waar ik mijn moederbord gekocht hebt en ze willen dat ding onder RMA terug sturen naar Epox en ik heb geen 20 jaar tijd om daarop te wachten , gezien het feit dat ik geen vervangende bord krijg :S

En dan heb je je moederbord nog geen 8 dagen , meende dat je als consument 8 dagen omruiltijd had ONGEACHT WAT ( tenzij hij echt fucked is , mijne is gewoon gay ass sloom)

Maare oke ik ging dus ff kutten met dingen en hij post wel extreem snel ZONDER mijn WD1800JB :S dus ligt hem echt aan die hd! Ik koop wel een Maxtor d740x 40gbtje als windows HD ofsow , heb ik nog nooit problemem mee gehad. vraag me alleen af als mijn WD1800JB ook als secondairy disk zo kut gaat draaien. Als dat zo is koop ik voor niks die extra schijf :S

Les van de Maand : OMG wat is WD crap! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
pierre-oord schreef op 05 May 2003 @ 10:14:
[...]

edit:

Ik draaide de nieuwste bios ja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tijgert schreef op 07 May 2003 @ 00:52:
Vraag:

Ik heb nu een nieuwe 8RGA+ rev. v1.0 binnen terwijl mijn gesloopte 8RGA+ een rev. v1.1 was (en nog steeds is).

Oh.. de southbridge van de v1.0 is nieuwer dan die van de v1.1 -> 0307 t.o.v. 0306, raar hoor.
Ik lees net ook dat er al een v1.2 is... maar nergens een soort van changelog te Googlen....

Het bord terug brengen kan wel, maar ze krijgen geen nieuwe meer (Informatique) en geven geen geld terug.

Het is natuurlijk altijd beter om de nieuwste te hebben. Wat het verschil is qua tweaken valt niet te zeggen.
Dat er op die plank een nieuwere SB zit is ook niet gek, want dat wordt gewoon door elkaar gebruikt. Epox krijg gewoon een stel SB's aangeleverd en ze gaan echt niet kijken of ze wel de nieuwste SB op de nieuwste plank doen. Ze maken nu bijv alleen maar 1,2's maar hebben nog allemaal verschillende SB's liggen. Ze gaan echt geen SB's weggooien omdat er een nieuwe versie van de plank uit is. En dus zie je ook nieuwe planken met oudere SB's.

Als je een Tbred koopt heb je ook niet altijd de nieuwste week, maar iedere keer een ander en soms zelfs een hele oude ;)

Ik zou gewoon vragen om een nieuwe plank. Je kan het altijd proberen. Dat je nu een 1.0 hebt hoeft niet meteen in te houden dat hij slecht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 21:36

Smarron

The bend

Tijgert schreef op 07 May 2003 @ 00:52:
Vraag:

Als je een echte tweaker was, was je dat ding allang wezen stressen en kijken hoever hij komt. Dan kom je erachter of er veel oc-verschil inzit tussen die 2 revisies. Ik zie ook net dat je ander topic ervoor hebt geopend. :o
PowerPee schreef op 06 May 2003 @ 16:18:

Wat voor geheugen heb je erop zitten ?

Ik heb zelf ook de 8RGA+ en ik kom niet verder dan een fsb van 220 met 8-4-4-2. Op bijv. 7-3-3-2 kapt 3DMark er na een uurtje mee. En als ik de fsb op 215 zet (dan wel 4-2-2-2) haal ik hogere scores met SiSoft.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 10:57

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ja ach, heb met mijn getweak al vrij veel gemold de laatste tijd, laat ik eerst eens VRAGEN wat de beperkingen zijn.

Slachtoffers dus ver:

1x XP1800+
1x 8RDA+
1x 8RGA+
1x Enermax 460W PSU
1x Dell CPx650GT (notebook)
1x Radeon 9500 (werkte als een 9700 :()

En ik ben vast nog wel wat vergeten.... oh, mijn 9800Pro werkt nog, dacht dat ik die ook gefrituurd had... of meer, gewassen :)

Anyway... damn you Fewture :) gister een parkeerbon gehad nu jij weer... This just isn't my century :)

Effe weer ON topic: hij loopt al meteen op FSB 200, de oude ging bij 204 over zijn nek, maar wil deze eerst even opwarmen.
Maar veel verweacht ik er niet van, de beperkingen met 2x512Mb zijn best groot. (maar heb liever meer geheugen dan hogere FSB)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Mary Wana schreef op 07 mei 2003 @ 08:53:
Zo spectaculair is een oboard MX kaart nou ook weer niet :)

Ik heb btw mailtje gehad van waar ik mijn moederbord gekocht hebt en ze willen dat ding onder RMA terug sturen naar Epox en ik heb geen 20 jaar tijd om daarop te wachten , gezien het feit dat ik geen vervangende bord krijg :S

En dan heb je je moederbord nog geen 8 dagen , meende dat je als consument 8 dagen omruiltijd had ONGEACHT WAT ( tenzij hij echt fucked is , mijne is gewoon gay ass sloom)

Maare oke ik ging dus ff kutten met dingen en hij post wel extreem snel ZONDER mijn WD1800JB :S dus ligt hem echt aan die hd! Ik koop wel een Maxtor d740x 40gbtje als windows HD ofsow , heb ik nog nooit problemem mee gehad. vraag me alleen af als mijn WD1800JB ook als secondairy disk zo kut gaat draaien. Als dat zo is koop ik voor niks die extra schijf :S

Les van de Maand : OMG wat is WD crap! :/
OMG WD is liev :>

Ik heb een 80 GB 7200rpm met 8 mb cache, en die is lekker vlot :)

Hij doet het hier prima op 8rda+ :) ik geloof dat die gewoon op master staat. Geen wijzigingen aan de kabel ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nog wat links voor de 8RGA+

http://www.amdboard.com/epox8rgap.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 11:18
Ik heb vandaag ook mn Epox 8rda binnen gehad. Alles geinstalleerd, werkt perfect.

heb alleen 1 probleem, in cpuz bij het tabblad memory wordt mn modules information niet weergegeven.
Ik zie bijv. neit dat het infineon modules zijn, de frequency en de cas latency etc zie ik ook niet. Al die vakjes zijn grijs.

Hiervoor had ik mijn geheugen op een Aopen AK77-333 zitten en toen werden die dingen gewoon aangegeven.

Ik heb dus een 8rda en 2x infineon 256 mb DDR. Ik heb ze nu dual channel draaien, maar heb ze in single gezet en toen had ik het nog steeds.
Heb ook de reepjes in verschillende banken gezet, maar nog steeds geen resultaat.

Btw, nu zitten ze in bank 2 en 3

edit: Installeer net MBM en zie dat mn 3,3 volt lijn wel erg laag is, deze staat op 2.64. Heb in mijn bios gekeken en zag daar geen 3,3 staan. Wel Vdimm en die waarde stond ook op 2.64.
Terwijl dit met mn oude Mobo altijd 3.33 a 3.30 was.
Voeding is Enermax 360 watt

hebben jullie hier ook last van met cpuz of ligt het probleem bij mij ergens?

[ Voor 17% gewijzigd door Qosmic op 07-05-2003 20:18 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:07

--MeAngry--

aka Qonstrukt

CPU-Z geeft bij mij wel gewoon de geheugentimings weer, geen merknamen ofzo, maar dat boeit niet zo. Misschien dat je eens een nieuw BIOS moet proberen? Ik heb overigens wel de + versie van het bord, maar dat zou niet moeten uitmaken.

Over die Vdimm, die staat standaard op 2.64V das normaal, maar als je 3.3v lijn 2.6 aangeeft, das nie zo OK. Kijk eens met het bij je mobo bijgeleverd USDM proggie wat die aangeeft bij je 3.3V lijn.

[Edit]Ik zie net dat USDM geen 3.3V lijn weergeeft.

[ Voor 5% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-05-2003 22:25 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Welke bios heb jij erop staan en hoe check jij je 3 volt lijn dan?

Ik zit nog met standaard bios namelijk, heb al wel de nvorce 2.0 drivers erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Bij mij zegt sandra dat mijn +3,3V 2,88 is!

fout van san?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
wat zegt MBM en speedfan daar dan van?

En hoe kan je in je bios je +3.3V lijn zien bij dit bord? Ik zie alle voltages behalve de +3.3V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Even een andere versie van USDM installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
wat is USDM? en waar kan ik dat halen>?

Edit: heb em al, maar ook USDM geeft geen +3.3V waardes weer

[ Voor 55% gewijzigd door Qosmic op 07-05-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait die 8RGA gegarandeerd stabiel op FSB200, m'n 8RDA loopt na 10 minuten vast op FSB200 :( Aan m'n proc ligt het niet, die heeft een lieve stepping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

LMAO.
een hele berg mensen die hier in deel 5 verontwaardigd op kijken van een te lage 3,3Volt lijn.
Terwijl er in deel 1 t/m deel 5 zeer regelmatig en herhaaldelijk in gepost dat die 3,3Volt lijn niet in gebruik is voor 3,3Volt, maar voor het aangeven hoeveel Volts er door je RAM stromen.

Een beetje zelf lezen en zoeken kan echt geen kwaad hoor.
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 04:04:
Draait die 8RGA gegarandeerd stabiel op FSB200, m'n 8RDA loopt na 10 minuten vast op FSB200 :( Aan m'n proc ligt het niet, die heeft een lieve stepping :)
welk voltage & timings heb je op diverse onderdelen staan?
Is het de bedoeling dat wij dit gaan gokken ofzo? :+
offtopic:
Of wordt er vanuit gegaan dat wij dit via telepatische wijze bij je ophalen en dan een conclusie op een dienblaadje (bij voorkeur van goud natuurlijk) aan komen bieden?

een beetje uitgebreidere info wil nog wel eens helpen.

Goed,
Om niet alleen maar wat te zeiken te hebben, zal ik maar ff melden dat ik die 3501 nu al een tijdje heb draaien en nog geen rare dingen mee gemaakt.
loopt netjes op de zelfde speeds & timings als het bios dat ik hiervoor op m'n mobo geflashed had.
het enige dat ik heb kunnen merken aan echte verschillen is dat ik 0,050 Volt minder op m'n cpu hoef te zetten, om toch nog die zelfde speeds prime95-stable te redden.
hogere fsb lukt niet, daar zit m'n xms3200Cas2 Rev.1.1 me in de weg. (zonder vdimm mod en die andere voor het geheugen.)
maar misschien nu een hogere MP wel....... still testing stability.

[ Voor 46% gewijzigd door _Droopy op 08-05-2003 09:57 . Reden: reactie op andere post&Ervaringen met bios. ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

pierre-oord schreef op 07 mei 2003 @ 12:33:
[...]

OMG WD is liev :>

Ik heb een 80 GB 7200rpm met 8 mb cache, en die is lekker vlot :)

Hij doet het hier prima op 8rda+ :) ik geloof dat die gewoon op master staat. Geen wijzigingen aan de kabel ofzo :)
Doe mij maar een MAXTOR D740X is welliswaar GEEn 8mb diskie maar wel snel stil en betrouwbaar! :) denk datk gewoon deze 180gb inruil voor 2x 80 D740X :) dan maar 20gb minder opslag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik hoop dat jullie me van advies kunnen voorzien. Ik heb nu een 8RDA+ maar zoals jullie misschien weten heb ik er al vanaf het begin problemen mee. Het nieuwe DDR400 geheugen dat ik heb gekocht wil niet op volle snelheid draaien (Corsair 6222 T1) en eigenlijk heb ik vanaf het begin al het idee dat mijn Windows langzaam afbrokkelt zodra ik alles heb geinstalleerd. Heb regelmatig dat mijn computer een halve minuut blijft hangen om niks (gewoon in Explorer/Windows).

Ik heb dit alles overlegd met de winkel waar ik m'n 8RDA+ heb gekocht en ze weten niet echt wat de oorzaak kan zijn, ook omdat het redelijk vage problemen zijn. Epox zei dat het misschien de voltage regulator zou kunnen zijn maar de winkel heeft daar zo z'n twijfels over.

Ze hebben me voorgesteld om ofwel het mobo op te sturen naar Epox (dan ben ik het waarschijnlijk drie weken kwijt) of om het eventueel in te ruilen tegen een ander bord (met bijbetaling), mits ik alles netjes en compleet weer inlever. Ze stelden inruil tegen een Asus A7N8x Deluxe voor, maar ik ben niet zo dol op Asus. Ik zou dan liever ofwel een Abit NF7-S hebben of een Epox 8RDA3+.

Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Heb je de bios al vervangen, want het Corsair geheugen was niet echt compatible met dit plankje. Even zoeken naar die speciale bios die wel 100% Corsair geheugen ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Ik heb het nu lager geklokt draaien (DDR266, erg maar waar) en het draait nu even goed als mijn oude Crucial geheugen.. Feit is dat de hangers er waren en blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 20:34
Wel GVD, ik had mijn bios net geflashed in de nieuwste die hier stond (3327 met magic flash) en toen bootte mijn windows gewoon niet meer :(. Hij startte alleen op in de veilige modus :?, ik kon ook de VDD instellen maar wat ik ook instelde, hij bleef gewoon 1,6. Daarna flashte ik het bios naar de nieuwste op de epox site (3402 geloof ik, geflashed met het ingebouwde bios flash geval) problemen bleven precies hetzelde.

Gelukkig had ik nog een backup gemaakt van mijn originele bios en daarna start de comp dus wel weer gewoon op :).

Weet iemand waardoor dat misschien kan komen? Ik heb een 8rda+ rev1.1. En ik wil wel graag mijn FSB wat hoger krijgen, op 200Mhz krijg ik soms van die moni refreshes.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

ShotGun schreef op 08 mei 2003 @ 12:14:
Wel GVD, ik had mijn bios net geflashed in de nieuwste die hier stond (3327 met magic flash) en toen bootte mijn windows gewoon niet meer :(. Hij startte alleen op in de veilige modus :?, ik kon ook de VDD instellen maar wat ik ook instelde, hij bleef gewoon 1,6. Daarna flashte ik het bios naar de nieuwste op de epox site (3402 geloof ik, geflashed met het ingebouwde bios flash geval) problemen bleven precies hetzelde.

Gelukkig had ik nog een backup gemaakt van mijn originele bios en daarna start de comp dus wel weer gewoon op :).

Weet iemand waardoor dat misschien kan komen? Ik heb een 8rda+ rev1.1. En ik wil wel graag mijn FSB wat hoger krijgen, op 200Mhz krijg ik soms van die moni refreshes.
Uhm, die Vdd optie werkt niet op jouw plankje. Die optie is dus onzin. Je kunt niet hoger komen, zonder echte Vdd mod jammer genoeg. Zie ook de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Smarron schreef op 08 May 2003 @ 12:16:
[...]
Uhm, die Vdd optie werkt niet op jouw plankje. Die optie is dus onzin. Je kunt niet hoger komen, zonder echte Vdd mod jammer genoeg. Zie ook de startpost.
Waarom staat die dan in het bios? 8)7.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

ShotGun schreef op 08 mei 2003 @ 12:43:
Waarom staat die dan in het bios? 8)7.
Niet aan mij vragen. Wellicht is deze bios ook deels compatible met de 8RGA+ en 8RDA3+ waar de Vdd wel in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Epox 8RDA3+ getest bij ardwareluxx: http://www.hardwareluxx.d...bb=get_topic&f=1&t=000031

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag .. mijn mosfets worden nu gekoeld door een snelle 80 mm fan, deze blaast van boven naar beneden, kast is gewoon open ;). lucht stroomt langs mosfets aan de voorkant en achterkant van het plankje.. nu heb ik nog geen heatsinks erin. Ik heb een andere xp1700 erin en die wil wel booten naar 2500 Mhz. met 2.1 Volt.. echter droppen alle voltage als een idioot...mijn Vcore is niet echt stabiel.. ik vroeg me af als ik nu koellichaampjes op die luie mosfetjes gooi zou dat dan de Vcore mogelijk stabiliseren..of is het meer een kwestie van voeding..Tja mijn voeding is een Antec Truepower 550 Watt.. p.s hogere Vcore wil de cpu nog pakken .. alleen crasht windows binnen 1 seconde zodra hij is opgestart... en dan weer 2.075 vindt ie net iets te weinig..2.125 is weer wat beter maar wil nog mis gaan 2.15 V tja 1 seconde crash --> voltages +5=4.86 (IDLE!)
lijkt erop alsof de cpu ineens veel veel stroom zuigt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
2,15? omg das is wel erg veel, de mijne pikt niet meer dan 1,8. Wat voor koeling heb je?

Enne atm is mijn 5V lijntje 4,57V door }:O. Maar het bordje blijft gewoon stabiel hoor >:).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om aan de epox 8rda+ direct uit de doos een 5.1 digital set bv met dolby aan te sluiten? Of moet je daar zon add-on kaart voor kopen? Want de enige uitgangen lijken mij die 3 in/out/mic, of kunnen die ook voor dolby decoding zorgen, OF loop ik nu echt onzin uit te kramen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
AMDLover schreef op 08 May 2003 @ 04:04:
Draait die 8RGA gegarandeerd stabiel op FSB200, m'n 8RDA loopt na 10 minuten vast op FSB200 Aan m'n proc ligt het niet, die heeft een lieve stepping

--------------------------------------------------------------------------------

welk voltage & timings heb je op diverse onderdelen staan?
Is het de bedoeling dat wij dit gaan gokken ofzo?

offtopic:
Of wordt er vanuit gegaan dat wij dit via telepatische wijze bij je ophalen en dan een conclusie op een dienblaadje (bij voorkeur van goud natuurlijk) aan komen bieden?

een beetje uitgebreidere info wil nog wel eens helpen.
DIt is DOC, dan ga ik niet iedere instelling uitgebreid opschrijven :( Zie sig trouwens :(

Beter lezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ReallyUgly ..ik denk dat de stabieliteit van je voedingslijnen wel omhoog gaat als je de mosfets beter koelt..lijkt me de kleine moeite wel waard... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 13:49:
[...]

DIt is DOC, dan ga ik niet iedere instelling uitgebreid opschrijven :( Zie sig trouwens :(

Beter lezen :(
De 8rda en de 8rga ondersteunen officieel 200Mhz fsb niet. Alleen bij de 8rga kun je het vdd voltage opschroeven zodat je 98% zeker de 200Mhz FSB haalt :). Met wat solderen kan dat ook met de 8rda.
Alleen de 8rda3+ ondersteunt 200Mhz FSB officieel dus dan haal je helemaal zeker de 200Mhz FSB, en anders mag je hem terug sturen.

Maar dat had je ook van de openingspost en epox site af kunnen plukken.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er is trouwens een nieuwe officiele bios voor de 8RDA+ uit! Via www.epox.org down te loaden.

[ Voor 5% gewijzigd door Bar_en_boos op 08-05-2003 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleM schreef op 08 mei 2003 @ 11:36:
Ik hoop dat jullie me van advies kunnen voorzien. Ik heb nu een 8RDA+ maar zoals jullie misschien weten heb ik er al vanaf het begin problemen mee. Het nieuwe DDR400 geheugen dat ik heb gekocht wil niet op volle snelheid draaien (Corsair 6222 T1) en eigenlijk heb ik vanaf het begin al het idee dat mijn Windows langzaam afbrokkelt zodra ik alles heb geinstalleerd. Heb regelmatig dat mijn computer een halve minuut blijft hangen om niks (gewoon in Explorer/Windows).

Ik heb dit alles overlegd met de winkel waar ik m'n 8RDA+ heb gekocht en ze weten niet echt wat de oorzaak kan zijn, ook omdat het redelijk vage problemen zijn. Epox zei dat het misschien de voltage regulator zou kunnen zijn maar de winkel heeft daar zo z'n twijfels over.

Ze hebben me voorgesteld om ofwel het mobo op te sturen naar Epox (dan ben ik het waarschijnlijk drie weken kwijt) of om het eventueel in te ruilen tegen een ander bord (met bijbetaling), mits ik alles netjes en compleet weer inlever. Ze stelden inruil tegen een Asus A7N8x Deluxe voor, maar ik ben niet zo dol op Asus. Ik zou dan liever ofwel een Abit NF7-S hebben of een Epox 8RDA3+.

Wat raden jullie me aan?
Een ongemodde 8RDA bord wil niet altijd 200Mhz FSB draaien hoor....daar is niets raars aan. Als je voor safe wil gaan zou ik een NF7-s rev 2.0 halen... Die gaan soms zelfs 250Mhz FSB ONGEMOD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 13:55:
@ ReallyUgly ..ik denk dat de stabieliteit van je voedingslijnen wel omhoog gaat als je de mosfets beter koelt..lijkt me de kleine moeite wel waard... :)
Tja ik ben een beetje lui.. ik zal vandaag mee beginnen .. ja ja ugly gaat door modden ;) max uit halen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Nog ff over die IDE driver:

Bij mij werkte het geloof ik altijd goed, alleen had ik laatste tijd wat last met braden cd's op m'n brander, LG 8x4x32 :S

Nou ik steeds zelfde fout bij nero onder maken sessie in begin. Kijk ik m'n logboeken na zie ik een timeout van een driver van nvidia :(

Na een rollback zijn de problemen met braden meteen weg. Tenminste niet nog 10 cd's ver*(##$. Ik zie wel foutmeldingen dat de driver niet meer geladen kan worden enzo nu, dus ik denk dat het tijd wordt voor een schone windows install. Opstarten progs enzo lijkt nu wel langer te duren. Weet iemand al of er nog een oplossing komt? Ik had ergens m'n HD scores opgeslagen, ga zo wel ff bench doen kijken of het erg is teruggelopen.

LOL m'n HD speel is nog hoger geworden! Scheelde aardig wat, iets van 2000 punten in sisoft gooi alleen net scherm weg :S voor mij iig niet meer de 2.03 IDE driver :)

[ Voor 13% gewijzigd door pierre-oord op 08-05-2003 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
intresant testje ,aleen jammer dat ze maar tot 235 fsb zijn gegaan
zal hij de 250 halen >:)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Net ff die 3507 geflashed, maar behalve een auto optie bij de Vdimm zie ik geen verschil. (2,50 volt was er altijd toch al bij Vdimm? Weet niet meer zeker.)

Ben nu aan het Primen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 13:41:
Is het mogelijk om aan de epox 8rda+ direct uit de doos een 5.1 digital set bv met dolby aan te sluiten? Of moet je daar zon add-on kaart voor kopen? Want de enige uitgangen lijken mij die 3 in/out/mic, of kunnen die ook voor dolby decoding zorgen, OF loop ik nu echt onzin uit te kramen? :)
Hmm ok laatmaar, je hebt dus een spdif uitgang hiervoor nodig, die niet aanwezig is op de 8rda+ en sinds die ook geen acr slot heeft kan er geen addin kaart in.
Alleen de abit en nog 2 andere dacht ik hebben dat wel. Jammer, waarschijnlijk ga ik dit bordje ruilen/verkopen in de toekomst want ik wil digital output! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 18:04:
[...]

Hmm ok laatmaar, je hebt dus een spdif uitgang hiervoor nodig, die niet aanwezig is op de 8rda+ en sinds die ook geen acr slot heeft kan er geen addin kaart in.
Alleen de abit en nog 2 andere dacht ik hebben dat wel. Jammer, waarschijnlijk ga ik dit bordje ruilen/verkopen in de toekomst want ik wil digital output! 8)
ik dacht dat je spdif uitgang zelf kon maken ... http://www.8rdafaq.net/8RDA/file.php?file=spdif.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 18:04:
[...]

Kan...kan...

Maar Beter en handiger is het om ff een spdif-bracket te kopen en deze gewon op je mobo-tje te monteren

(er zit dus wel een spdif uitgang op je 8r....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer 1 week geleden heb ik de VDD MOD gedaan met een weerstandje van 820 Ohm. Het weerstandje was goed gesoldeerd, echter deed de pc het niet meer tijdens opstarten. Gisteren had ik de CPU en Epox 8rda+ naar de winkel opgestuurd en daar bleek dat mijn CPU AMD XP 2100 kapot was. Het moederboardje was echter (gelukkig :)) niet kapot. Dus het heeft niet aan mijn Soldeerkunsten gelegen, maar aan iets anders dat de CPU dood is gegaan.

/me is blij en hoopt morgen alle spulletjes weer te ontvangen + nieuwe CPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 20:07:
Ongeveer 1 week geleden heb ik de VDD MOD gedaan met een weerstandje van 820 Ohm. Het weerstandje was goed gesoldeerd, echter deed de pc het niet meer tijdens opstarten. Gisteren had ik de CPU en Epox 8rda+ naar de winkel opgestuurd en daar bleek dat mijn CPU AMD XP 2100 kapot was. Het moederboardje was echter (gelukkig :)) niet kapot. Dus het heeft niet aan mijn Soldeerkunsten gelegen, maar aan iets anders dat de CPU dood is gegaan.

/me is blij en hoopt morgen alle spulletjes weer te ontvangen + nieuwe CPU :)
Toch wel vreemd dat je cpu stuk is gegaan .. precies nadat je hebt gesoldeerd.. tja is wel de vraag waardoor je cpu stuk is gegaan.. hehehe ik ben uiteindelijk mezelf zover gekregen om mosfets heatsinkjes te maken.. Uit een oude Pentuim 1 CPU coller (kleine) /chipset / VGA koeler gedremeld..

hoe hebben jullie trouwens vast gezet :? ik heb ze wel verkeerd gedremeld :( verkeerde stroomlijn |:( .. dus moet waarschijnelijk weer maken |:(
Ik heb ze nu geplakt me pad..

ben net begonnen met stressen van me CPU 1700@2500.. kijken als ie nu wel wil ..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bar_en_boos schreef op 08 mei 2003 @ 14:32:
Er is trouwens een nieuwe officiele bios voor de 8RDA+ uit! Via www.epox.org down te loaden.
YUP en voor de luie mensen :D dit is er vernieuwd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Model: EP-8RDA+
BIOS: 8RDA3507.BIN (0900)
Fixed:
1) Set memory frequency by SPD before BPL.
2) Disable PS2 KB/MOUSE swap function.
3) Add Auto option for DIMM voltage adjusts.
4) Patch PS2 mouse erratic on Win98SE resume.
5) Update ROMSIP for 3.0 OBPL.
6) Show "nForce2 Ultra 400 Support" at screen for C18D Motherboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 20:55:
[...]

YUP en voor de luie mensen :D dit is er vernieuwd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Model: EP-8RDA+
BIOS: 8RDA3507.BIN (0900)
Fixed:
1) Set memory frequency by SPD before BPL.
2) Disable PS2 KB/MOUSE swap function.
3) Add Auto option for DIMM voltage adjusts.
4) Patch PS2 mouse erratic on Win98SE resume.
5) Update ROMSIP for 3.0 OBPL.
6) Show "nForce2 Ultra 400 Support" at screen for C18D Motherboard.
Die zuig zwaar ,ik kreeg zeer zware data corruptie met OC'en |:(
Zelfs me ghost image op de andere drive moest er aan geloven...
4 bit kleuren en geen sound en dergelijke boven de 190FSB :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Speedy-J schreef op 08 mei 2003 @ 21:12:
[...]

Die zuig zwaar ,ik kreeg zeer zware data corruptie met OC'en |:(
Zelfs me ghost image op de andere drive moest er aan geloven...
4 bit kleuren en geen sound en dergelijke boven de 190FSB :?
Daar heb ik geen last van hoor? Voordeel voor mij:Bij de laatste beta kon ik UDSM niet installeren, nu weer wel :) volgens mij is dat progie lichten dan MBM5, start iig sneller op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Hmm, ik heb hier nergens last van. Geen merkbare verbeteringen, maar ook geen probz.

[ Voor 4% gewijzigd door Syzzer op 08-05-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Goed dat ik even heb gewacht want check this from Gigabyte:
http://www.ocworkbench.com/index.stm
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2003/archives/may/7nnxplarge.jpg

there is another model :

Model GA-7FNXP Ultra
Chip nForce 2 IGP + MCP-T
Form Factor ATX
PCB Size (mm) 305*244
FSB 266/333
AGP 8X*1
PCI 5
ISA 0
AMR 0
Memory Type DDR400/333/266

Memory Socket DDR*4 (dual channel)
USB port 6*USB2.0/1.1 (4 by cable)
ATA 2*Serial ATA(SiI3112A), 4*PATA(MCP-T+GigaRAID), RAID0, 1
Audio AC97 (ALC655)
Codec 6-channel
VGA (dual view)
LAN / IO shield Dual LAN (Intel Kenai 32 + Realtek PHY)
Dual BIOS
S.T.R.
COM2/Front Audio
1394
NB Fan Sink
AUX IN
CD IN
WOL
Intel Front USB
Intel Front Panel
IR/CIR IR
I/O ITE 8712
IDE/FDD cable 2*SATA/3*PATA/1*FDD
USB bracket/cable 2 x 2-port
S/PDIF module Y

[ Voor 106% gewijzigd door SlowikPL op 08-05-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
SlowikPL schreef op 08 mei 2003 @ 22:13:
Goed dat ik even heb gewacht want check this from Gigabyte:
http://www.ocworkbench.com/index.stm
[afbeelding]
Model GA-7FNXP Ultra
FSB 266/333
Hij ondersteunt dus geen 200 Mhz FSB officieel? Da's dan wel weer jammer, verder ziet het er prima uit. Ik heb vroeger een Gigabyte mobo'tje gehad, superstabiel, was ik heel tevreden mee.. Daarna eigenlijk nooit meer Gigabyte gehad, wordt misschien toch tijd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het nog groter!!!!!!!

en die gigabyte heeft geen gaten rondom de socket? haah

offtopic: ( ik val bijna in slaap )

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op verzoek:

Ik weet dat er heel veel topics over dit mobo zijn maar ik zit met m.i. een vreemd "probleem"

alleereerst mijn setup:

xp1700 juihb
2x 256 infineon pc2700 mem
leadtek gf 2ti
120 gig maxtor
realtek lan

ik draai mijn comp op 2100 echte mhz
(168x12,5) vcore 1,75
mem @ 100% agressive timings vmem 2.63

nu heb ik zo het vermoeden dat ik nog best wel een tandje hoger kan met mijn oc, maar zodra ik de fsb 1 mhz hoger zet boot mn machine niet meer. met de huidige settngs is ie retestabiel en niet gek te krijgen.

daarom denk ik ook dat er nog meer uit te halen valt..

wat heb ik al geprobeerd?

meer vcore
meer vmem
agp laten staan op 66
lagere mp hogere fsb
ram op 83 % asynchroon (boot ook niet)

waar kan dit aan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 10:32:
op verzoek:

Ik weet dat er heel veel topics over dit mobo zijn maar ik zit met m.i. een vreemd "probleem"

alleereerst mijn setup:

xp1700 juihb
2x 256 infineon pc2700 mem
leadtek gf 2ti
120 gig maxtor
realtek lan

ik draai mijn comp op 2100 echte mhz
(168x12,5) vcore 1,75
mem @ 100% agressive timings vmem 2.63

nu heb ik zo het vermoeden dat ik nog best wel een tandje hoger kan met mijn oc, maar zodra ik de fsb 1 mhz hoger zet boot mn machine niet meer. met de huidige settngs is ie retestabiel en niet gek te krijgen.

daarom denk ik ook dat er nog meer uit te halen valt..

wat heb ik al geprobeerd?

meer vcore
meer vmem
agp laten staan op 66
lagere mp hogere fsb
ram op 83 % asynchroon (boot ook niet)

waar kan dit aan liggen??
2 snelle opmerkingen:
-2700 .. eeuh effectief 166Mhz...tja eeuh daar zit misschien al je bottleneck.
-Wat voor CPU koeling heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Over dat gigabyte mobo: Ziet er wel mooi uit, en dan heb ik het vooral over die actieve mosfet cooling :Y

Aan johndope: Jouw mem is officieel voor 166 Mhz. Maar async werkt het ook niet en het is ook OC mem. Maar wat houden agressieve timings eigenlijk in?

Waarom boot die niet meer? Daarvoor zit er zo'n handig display op het mobo... Welk BIOS draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ henkleerssen hiervoor had ik oem geheugen en die wilde nog booten op 180 fsb nu infineon mem en die wilt maar 2 mhz hoger ? dat zou een beetje vreemd zijn (zelfs maar 2 mhz hoger met meer vmem?)

mn cooling is gewoon aircooled maar gemodde case met goede temps en ik kan makkelijk een hogere vcore aan (1.85) maar dat mocht allemaal neit baten :(

@ pierre agressive timings is geloof ik iets van cl 2,5 en ik draai nog de meegeleverde bios, bios update zou idd een goed idee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 11:16:
@ henkleerssen hiervoor had ik oem geheugen en die wilde nog booten op 180 fsb nu infineon mem en die wilt maar 2 mhz hoger ? dat zou een beetje vreemd zijn (zelfs maar 2 mhz hoger met meer vmem?)
Tja eeuh.. raar verhaal.. denk toch dat het dan aan je geheugen ligt..
Hoe warm wordt je proc eigenlijk idle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idle 42 graden ik moet nog wel zeggen dat die 180 fsb oem wel op een ksi kt400 plank was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens, zijn er mensen met ervaring met speedfan ? op de site staat dat alles prima moet werken maar ik kan de speeds niet softwarematig veranderen.. (even offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Heb nu m'n 8rda stabiel op 200 FSB zonder voltmod oid.
Stabiel met prime95 en 3dmark2001 en 3dmark2003

Specs: AMD 2200 @ 2000 Mhz 10*200 @ 1.7 V
2*256 mb Infineon PC2700 dual channel draait nu op DDR400 2-3-2-5
Radeon 9500 np @ 315/303

temps: proc: idle 44/ stressed 51
mobo: idle 26/ stressed 27

Dit alles op luchtkoeling

[ Voor 33% gewijzigd door Qosmic op 09-05-2003 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd