Mr. versteeg hoe zit het nou met 8rda+ en USB ondersteuning voor me DUEX xp
... maakt niet uit op welke bios settings (enhance usb aan/uit) USBB 2.0 of 1.1 (uit kan natuurlijke niet
) USB keyboard... ik heb alles geprobeerd.. ja mijn drivers zijn allemaal goed. Mp3 speler wordt gezien.. maar ik kan gewoon geen data overpompen .. niet eens 1kbtje, oke soms wel 1 kbtje... Om het kort te houden Mp3 speler drivers zijner niet ! (ja koreaans is een wereld apart) enige idee als EPOX daar naar kan kijken.. thnx
Cool! mijn 8RDA+ is overleden en ik koch meteen een 8RGA+ terug.
Maar de 8RDA+ kan nog terug voor garantie! dus... effe wachten maar, heb ik de nieuwe revisie!
Maar de 8RDA+ kan nog terug voor garantie! dus... effe wachten maar, heb ik de nieuwe revisie!
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
en hoe is je plankie overledenTijgert schreef op 30 April 2003 @ 12:23:
Cool! mijn 8RDA+ is overleden en ik koch meteen een 8RGA+ terug.
Je plankje zit hoogstwaarschijnlijk aan het maximum ja, jammer genoeg. Je geheugen zou nog wel een flinke stap omhoog kunnen!Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 13:49:
en hoe is je plankie overleden... p.s jongens ik Twinmoss geheugen PC 3200 met winbond BH-05 chippies hier.. anderen halen 220 FSB ik haal (welles waar geen VDD) (out of the box) 205 FSB (8rda+) zou een VDD me verder brengen ... dual ddr mode willie ook niet verder
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
vddmod zou niet helpen ...Smarron schreef op 30 April 2003 @ 13:53:
[...]
Je plankje zit hoogstwaarschijnlijk aan het maximum ja, jammer genoeg. Je geheugen zou nog wel een flinke stap omhoog kunnen!
dan maar strakkeeee timmings gaan draaien :! Zit een beetje te kloten met PC .. radiator fan = uit.. draai dus nu passief een een beetje flink gedownclocked (2400Mhz --> 2121 MHZ) Cpu temp =30 graden (als je mbm moet geloven) en mijn watertemeratuur = 33.1 graden.. (waterres..) best leuk zomaar kloten
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 13:59 ]
Die Vddmod zou juist wel helpen. Misschien dat ik het net verkeerd schreef wellicht. Met die mod komen veel mensen met de 8RDA+ richting de 220.Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 13:55:
vddmod zou niet helpen ...
dan maar strakkeeee timmings gaan draaien :!
Verwijderd
ja ik heb het net weer gelezen in begin post .. ik moet echt leren ... opzoekenSmarron schreef op 30 april 2003 @ 14:00:
[...]
Die Vddmod zou juist wel helpen. Misschien dat ik het net verkeerd schreef wellicht. Met die mod komen veel mensen met de 8RDA+ richting de 220.
nou ik draai nu 3-2-2-2 hi hi hi Met standaard mobootje.. geen VDD MOD alleen een Zalman NBJ met actieve koeling op de NB en de standaard epox.. op de SB en een 80 mm fan op de mosfets..
zal primen nu.. eigenlijk moet ik docmemory draaien
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 14:06 ]
Zonder mod kom ik ook niet verder dan 190mhz cas2 (syn).Smarron schreef op 30 April 2003 @ 14:00:
[...]
Die Vddmod zou juist wel helpen. Misschien dat ik het net verkeerd schreef wellicht. Met die mod komen veel mensen met de 8RDA+ richting de 220.
Asyn haal ik de 220 zonder veel problemen op 5-2-2-2 timings.
Mn geheugen is echt nooit het probleem geweest hier
Liefst nog hoger (250mhz op strakke timings), maar een vmod is dan een must.
Mn voeding begint ook aan de zwakke kant te lopen. Nu kom ik niet verder door een te zwakke voeding. Eerst moet die gemod worden. De 5v lijn zakt onder de 4.70v.
Verwijderd
geinig.. ik heb dus een super bordje (8rda+) Zonder VDD mod kom ik dus 205 FSB (SYNC) ! met 5-2-2-2 ...ik heb wel iets gemerkt gisteren bijvoorbeeld ging ik kijken wat max FSB is .. dus mem timmings omlaag enEpsilon schreef op 30 April 2003 @ 14:06:
[...]
Zonder mod kom ik ook niet verder dan 190mhz cas2 (syn).
Asyn haal ik de 220 zonder veel problemen op 5-2-2-2 timings.
Mn geheugen is echt nooit het probleem geweest hier. Nog een weekje oid, en dan heb ik mn 8rda3+ binnen, en dan hoop ik die 230mhz syn wel te gaan halen.
Liefst nog hoger (250mhz op strakke timings), maar een vmod is dan een must.
Mn voeding begint ook aan de zwakke kant te lopen. Nu kom ik niet verder door een te zwakke voeding. Eerst moet die gemod worden. De 5v lijn zakt onder de 4.70v.
10-3-3-3 ja ja ja nou echt niet mijn bordje bleef bij C1 hangen ..
p.s fan van me radiator maar weer aangesloten .. nu wordt mijn watertemp 26.0 graden
Ben nu aan het testen 210 FSB (SYNC) ! met 3-2-2-2 .. totzover geen problemen.. lache geen VDD mod mensen .. zal wel terugmelden na een uur of zo
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 14:29 ]
Wat is je VDD voltage op dit moment?Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 14:10:
[...]
geinig.. ik heb dus een super bordje (8rda+) Zonder VDD mod kom ik dus 205 FSB (SYNC) ! met 5-2-2-2 ...ik heb wel iets gemerkt gisteren bijvoorbeeld ging ik kijken wat max FSB is .. dus mem timmings omlaag en
10-3-3-3 ja ja ja nou echt niet mijn bordje bleef bij C1 hangen ..8-3-3-3 wou hij ook niet hebben .. dit bordje is echt een mysterie geen miserie
p.s fan van me radiator maar weer aangesloten .. nu wordt mijn watertemp 26.0 graden.. jah het raam staat open
![]()
Ben nu aan het testen 210 FSB (SYNC) ! met 3-2-2-2 .. totzover geen problemen.. lache geen VDD mod mensen .. zal wel terugmelden na een uur of zo
Verwijderd
standaard voltage 1.58 V, Zoals ik zei geen VDD MOD gedaan.. 210 Mhz.. prime geen probleem.. maar zodra ik ga gamen.. Zucht.. dan loopt ie vast ..
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 22:43 ]
Probeer eens te primen, een winampje en een groot bestand te kopieren van een gig ofzoVerwijderd schreef op 30 April 2003 @ 22:42:
standaard voltage 1.58 V, Zoals ik zei geen VDD MOD gedaan.. 210 Mhz.. prime geen probleem.. maar zodra ik ga gamen.. Zucht.. dan loopt ie vast ..
Verwijderd
heheh geprobeerd op 210 Mhz.. 3-2-2-2 ... na 5 minutjes.. horde ik het aankomen.. geluid zakte weg.,.. en toen liep ie vastpierre-oord schreef op 30 April 2003 @ 22:45:
[...]
Probeer eens te primen, een winampje en een groot bestand te kopieren van een gig ofzo
Weet iemand waarom ik de 200fsb nog steeds niet haal 
Ik heb 8RDA
Nieuwste bios volgens dat programma
XP 2500+
Volcano 11
2x 256mb pc3200 kingston
nb32j op de nb.
ook met 5x 200mhz fsb hangt hij vrijwel meteen tijdens het benchen. Dus de CPU zal (en is ook niet imo) de bottleneck niet zijn. Ik denk het geheugen. maar dat moet toch gewoon 200mhz fsb aan kunnen
Ik heb voltages ook al flink hoog gehad. En de timings ook al hoog en laag.
plz advize
Ik heb 8RDA
XP 2500+
Volcano 11
2x 256mb pc3200 kingston
nb32j op de nb.
ook met 5x 200mhz fsb hangt hij vrijwel meteen tijdens het benchen. Dus de CPU zal (en is ook niet imo) de bottleneck niet zijn. Ik denk het geheugen. maar dat moet toch gewoon 200mhz fsb aan kunnen
plz advize
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Ik heb afgelopen dinsdag ook een 8rda besteld... maar als ik zie hoeveel problemen ervaren tweakers hier al hebben met die plank, wat moet dat met mij dan wel niet worden?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 08:59 ]
Verwijderd
Haal 214Mhz FSB 5-2-2-2 zonder vdd mod....;)Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 14:10:
[...]
geinig.. ik heb dus een super bordje (8rda+) Zonder VDD mod kom ik dus 205 FSB (SYNC) ! met 5-2-2-2 ...ik heb wel iets gemerkt gisteren bijvoorbeeld ging ik kijken wat max FSB is .. dus mem timmings omlaag en
10-3-3-3 ja ja ja nou echt niet mijn bordje bleef bij C1 hangen ..8-3-3-3 wou hij ook niet hebben .. dit bordje is echt een mysterie geen miserie
p.s fan van me radiator maar weer aangesloten .. nu wordt mijn watertemp 26.0 graden.. jah het raam staat open
![]()
Zonder VDD mod haal je de 200MHz FSB eenvoudigweg niet met een 8rda(+). Alleen de 8rda3+ en 8rga+ halen die zonder mod.Dond3r schreef op 01 May 2003 @ 08:19:
Weet iemand waarom ik de 200fsb nog steeds niet haal
Ik heb 8RDA
XP 2500+
Volcano 11
2x 256mb pc3200 kingston
nb32j op de nb.
ook met 5x 200mhz fsb hangt hij vrijwel meteen tijdens het benchen. Dus de CPU zal (en is ook niet imo) de bottleneck niet zijn. Ik denk het geheugen. maar dat moet toch gewoon 200mhz fsb aan kunnenIk heb voltages ook al flink hoog gehad. En de timings ook al hoog en laag.
plz advize
Er zijn gewoon veel tweakers met dit bord. Dus logisch zijn er ook meer problemen.Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 08:58:
Ik heb afgelopen dinsdag ook een 8rda besteld... maar als ik zie hoeveel problemen ervaren tweakers hier al hebben met die plank, wat moet dat met mij dan wel niet worden?
Deze zijn echter allemaal redelijk eenvoudig op te lossen. Er is immers ook veel mee geexperimenteerd.
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Willen er ook wat mensen met 2x512MB hun FSB resultaten kenbaar maken?
Zelfs op mijn 8RGA+ is 203 het absolute max hiermee.
Zelfs op mijn 8RGA+ is 203 het absolute max hiermee.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
maar dan is wel mn garantie wegSyzzer schreef op 01 May 2003 @ 11:18:
[...]
Zonder VDD mod haal je de 200MHz FSB eenvoudigweg niet met een 8rda(+). Alleen de 8rda3+ en 8rga+ halen die zonder mod.
en is het een beetje makkelijk? want ik heb ff die guide die bij de begin post stond ff doorgekeken maar het zag er vrij ingewikkeld uit en ik ben al niet zo handig met zo'n kleine dingen en solderen enzo

[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 01-05-2003 11:56 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Tja, wat heb je over voor een 200MHz FSB? Ik zelf heb een hele tijd van een VDD mod afgezien, maar begin er nu steeds serieuzer over na te denken.
* Syzzer heeft (ook) nog nooit op een duur iets als moederord gesoldeerd en is erg bang hem te vermoorden.
* Syzzer heeft (ook) nog nooit op een duur iets als moederord gesoldeerd en is erg bang hem te vermoorden.
[ Voor 4% gewijzigd door Syzzer op 01-05-2003 15:28 ]
Ik dus ook, en ik ben maar een "arme" studentSyzzer schreef op 01 mei 2003 @ 15:27:
Tja, wat heb je over voor een 200MHz FSB? Ik zelf heb een hele tijd van een VDD mod afgezien, maar begin er nu steeds serieuzer over na te denken.
Is er geen tweaker uit limburg die me kan helpen ofzo
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ik wil heatsinks op mn mosfets zetten, want ik wil wel dat alles gekoeld word als ik mn vcore op 2.2V zet, maar heb ik dan nog garantie?
Die heatsinks kun je er toch weer gemakkeljk afhalen? Als jij je heatsinks er gewoon weer afhaalt geven ze je volgens mij gewoon garantie hoor.
zow laat ik me ook maar melden bij de "club" 
200FSb is best wel te halen zonder Vdd mod hoor
alleen in 90% van de gevallen niet.
Ik draai nu 9.5x200=2000+ met de volgende specs:
XP1800+ Tbred-a ajuga week 42 43 van 2002
8RDA+ (duh
) revisie 1.1
256Mb DDR pc3200 Twinmos/Twinmos CL2.5
TI4200 128Mb blablabla (niet belangrijk)
CPU is met luchtgekoeld (Spire whisperrock III)
op de NB zit de standaard passieve koeler van Epox en de SB en mosfets zijn niet gekoeld (gaat nog wel gebeuren)
Ik draai voledig stabiel op 9.5x200 (niet super hoog i know) en timings van 7-3-3-2.5 (boven naar beneden in BIOS) op een Vcore van V1,75 en geheugen op V2,70 de rest op normale settings. Het enige is dat hij het vertikt om op 10x200 te draaien
zelfs op een Vcore van 2,00 (lijkt me wel genoeg?) en timings van 8-4-4-3
Ik denk dat ik gewoon aan de max van mijn CPU zit want hij wil op geen enkele manier op 2400+ lopen met welke FSB en MP dan ook. Feit is wel dat ik stabiel op een FSB van 200 loop, terwijl er toch veel mensen problemen ondervinden.
Volgende plan is om heatsinks op Mosfets te maken, een actieve koeler op de NB en de koeler van de NB naar de SB verplaatsen
als dan 10x200 nog niet lukt heel misschien een Vdd mod maar ben niet zon held met de soldeerboud dus dat is echt laatste optie
200FSb is best wel te halen zonder Vdd mod hoor
8RDA+ (duh
op de NB zit de standaard passieve koeler van Epox en de SB en mosfets zijn niet gekoeld (gaat nog wel gebeuren)
Ik draai voledig stabiel op 9.5x200 (niet super hoog i know) en timings van 7-3-3-2.5 (boven naar beneden in BIOS) op een Vcore van V1,75 en geheugen op V2,70 de rest op normale settings. Het enige is dat hij het vertikt om op 10x200 te draaien
Ik denk dat ik gewoon aan de max van mijn CPU zit want hij wil op geen enkele manier op 2400+ lopen met welke FSB en MP dan ook. Feit is wel dat ik stabiel op een FSB van 200 loop, terwijl er toch veel mensen problemen ondervinden.
Volgende plan is om heatsinks op Mosfets te maken, een actieve koeler op de NB en de koeler van de NB naar de SB verplaatsen
[ Voor 1% gewijzigd door Burning_acid op 01-05-2003 19:55 . Reden: weeknummer veranderd ]
een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
Ja hallo, met de timings die jij draait kan iedereen wel 200Mhz halen zegBurning_acid schreef op 01 May 2003 @ 19:48:
zow laat ik me ook maar melden bij de "club"
200FSb is best wel te halen zonder Vdd mod hooralleen in 90% van de gevallen niet.
8RDA+ (duh) revisie 1.1
Ik draai voledig stabiel op 9.5x200 (niet super hoog i know) en timings van 7-3-3-2.5 (boven naar beneden in BIOS) op een Vcore van V1,75 en geheugen op V2,70 de rest op normale settings. Het enige is dat hij het vertikt om op 10x200 te draaienzelfs op een Vcore van 2,00 (lijkt me wel genoeg?) en timings van 8-4-4-3
Volgende plan is om heatsinks op Mosfets te maken, een actieve koeler op de NB en de koeler van de NB naar de SB verplaatsenals dan 10x200 nog niet lukt heel misschien een Vdd mod maar ben niet zon held met de soldeerboud dus dat is echt laatste optie
Jij ben er nog lang niet iig.. Dat kan veeel sneller allemaal.
Verwijderd
nei. ik kan niet eens solderen. .. dat krijg je met een soldeer pistool he.Dond3r schreef op 01 mei 2003 @ 15:54:
[...]
Ik dus ook, en ik ben maar een "arme" student![]()
Is er geen tweaker uit limburg die me kan helpen ofzo?
en ik heb nau net geen zin om naar weert te gaan . ook al is het niet zo heel ver

Hoe bedoel je dit ? wat hebben je mem timings met het berijken van de 200 fsb te maken ? btw ik kan ook niet 200 fsb stabiel halen. 190 wel ik kan wel in windows komen met 200fsb maar dit kon pas nadat ik ac3 tussen de nb "heatsink" gooide. Ik heb btw wel de a3 stepping van de nb & sb.Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 20:01:
[...]
Ja hallo, met de timings die jij draait kan iedereen wel 200Mhz halen zegBegin maar eens met 5-2-2-2. Ook draai je single ipv dual.. dual is veel zwaarder voor de chipset.
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Nou..de memtimings hebben heel erg invloed op de max fsb. Je mem timings zijn niet alleen zwaar voor het memory, maar ook voor de chipset. En in single channel kom je een aardig stukje verder dan in dual.K1n9_N01z3 schreef op 01 May 2003 @ 20:10:
[...]
Hoe bedoel je dit ? wat hebben je mem timings met het berijken van de 200 fsb te maken ? btw ik kan ook niet 200 fsb stabiel halen. 190 wel ik kan wel in windows komen met 200fsb maar dit kon pas nadat ik ac3 tussen de nb "heatsink" gooide. Ik heb btw wel de a3 stepping van de nb & sb.
De meeste 8RDA's halen de 200Mhz wel, maar velen zijn niet helemaal stabiel. De nieuwe steppings halen de 200 makkelijk.. Mijn plank was een A3 chip, maar 205 was toch wel echt het maximum zonder Vdd mod. Timings waren 5-2-2-2. Met Vdd mod deed het plankje 219 4-2-2-2. Harder wilde hij niet..wat ik ook deed.
In dual channel wil mijn ding 4-2-2-2 op 210 mhz FSB (sync, doh)Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 20:22:
[...]
Nou..de memtimings hebben heel erg invloed op de max fsb. Je mem timings zijn niet alleen zwaar voor het memory, maar ook voor de chipset. En in single channel kom je een aardig stukje verder dan in dual.
De meeste 8RDA's halen de 200Mhz wel, maar velen zijn niet helemaal stabiel. De nieuwe steppings halen de 200 makkelijk.. Mijn plank was een A3 chip, maar 205 was toch wel echt het maximum zonder Vdd mod. Timings waren 5-2-2-2. Met Vdd mod deed het plankje 219 4-2-2-2. Harder wilde hij niet..wat ik ook deed.
In enkel channel wil mijn ding 3-2-2-2 op 215+ mhz FSB
Ik heb geloof ik ook 3-2-2-2 gedraait op 220, als ik me niet vergis.
Ik kwijl hier op het moment, ben nu bij littleguy, heeft net z'n abit NF7-s binnen. Doet met standaard fan op chipset en in bios 1,7 VDD gewoon 220 mhz, sync, op 4-2-2-2 timings geloof ik, lager nog niet geprobeerd

offtopic: je sig roeleertVerwijderd schreef op 01 May 2003 @ 20:01:
[...]
Ja hallo, met de timings die jij draait kan iedereen wel 200Mhz halen zegBegin maar eens met 5-2-2-2. Ook draai je single ipv dual.. dual is veel zwaarder voor de chipset.
ontopic: ik kom met zo'n hoge timings ook niet op 200mhz. Ik merk ook geen snelheids winst bij standaard 166mhz fsb 5-2-2-2 dan standaard 166 8-3-4-4.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Zucht ja je kan niet alles hebben he .. verschil moet er wezen
sommige 8rda+ kunnen dat welSyzzer schreef op 01 mei 2003 @ 11:18:
[...]
Zonder VDD mod haal je de 200MHz FSB eenvoudigweg niet met een 8rda(+). Alleen de 8rda3+ en 8rga+ halen die zonder mod.
Ik ben het wel eens met de fewture .. Dual mode = heel veel stressender op de mobootje.. ik kan makkelijk 205 Mhz 3-2-2-2 draaien maar dual mode.. oef..dat is een verhaal apart.. en ik dacht dat ik een S-bordje had.. nee hoor moesten jullie deze kleine tweakertje uit zijn droom helpen..
kan niet wachten tot morgen kan ik VDD moddenn..
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 01:08 ]
Dank u
Mijn bevindingen waren ook dat memtimings inSandra niet zoveel doen, maar wel in PCMark.. 3DMark heb ik nooit echt kunnen testen wegens een dode GF4 (2 zelfsontopic: ik kom met zo'n hoge timings ook niet op 200mhz. Ik merk ook geen snelheids winst bij standaard 166mhz fsb 5-2-2-2 dan standaard 166 8-3-4-4.

Verwijderd
Ik heb de meeste van de topic's over deze mobo's doorgelezen.
Mijn opmerking/vraag: Volgens MBM is mijn -12 volt lijn; -7.09 volt. WTF is dit voor ongein
Mijn opmerking/vraag: Volgens MBM is mijn -12 volt lijn; -7.09 volt. WTF is dit voor ongein
Verwijderd
Naja, laten ik het hopenAudi_S2 schreef op 01 May 2003 @ 11:34:
[...]
Er zijn gewoon veel tweakers met dit bord. Dus logisch zijn er ook meer problemen.
Deze zijn echter allemaal redelijk eenvoudig op te lossen. Er is immers ook veel mee geexperimenteerd.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 10:29 ]
Verwijderd
Ik post dit maar voor de laatste keer, aangezien ik er zelf niet uitkom en er geen reakties zijn van DOC's.TripleM schreef op 29 april 2003 @ 23:19:
[...]
Heeft het dan voor mij nut om een 8RDA3+ te proberen? Ik erger me dood aan m'n 8RDA+, het draait prima voor een maand en dan is het weer traagheid dat de klok slaat. Ik kan niet eens m'n nieuwe geheugen (Corsair PC3200 6222 T1) op volle snelheid draaien omdat ik dan de sirene te horen krijg als ik m'n comp aanzet..
Ik zat er al haast over te denken om maar helemaal geen nForce 2 bord meer te nemen maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen deze problemen heeft dus misschien toch maar een 8RDA3+ proberen dan..

Verwijderd
Hallo,
Ik post dit maar nog een keer omdat er geen reakties zijn van DOC's en ik er zelf niet uitkom:
Weet iemand hoe ik mijn VDD-voltage in BIOS kan krijgen? want soms zie ik de VDD voltage optie maar vaker niet.
Lijkt of deze optie vanzelf in het menu Powe BIOS wordt weergegeven.
Weet iemand hoe ik deze optie permanent kan zetten?
MoBo: 8RDA+ Rev1.1, XP1700+ @ 2400MHZ!!!, Coolermaster Aero 7 Cooler.
Alvast bedankt...
Ik post dit maar nog een keer omdat er geen reakties zijn van DOC's en ik er zelf niet uitkom:

Weet iemand hoe ik mijn VDD-voltage in BIOS kan krijgen? want soms zie ik de VDD voltage optie maar vaker niet.
Alvast bedankt...
Verwijderd
Die is er niet bij de 8rda+....Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 11:09:
Hallo,
Ik post dit maar nog een keer omdat er geen reakties zijn van DOC's en ik er zelf niet uitkom:![]()
Alvast bedankt...
No offence maar de meeste doc'ers reageren hier niet omdat er simpelweg te 'domme' vragen worden gesteld, en steeds dezelfde vragen. Die allang tientallen keren behandeld zijn.
Had er ook nog korte discussie over met Smokey, het werd hier misschien een beetje soft 
Moet je niet naar mij kijken hoor, zit voor mij nog prima op niveau, maar die gekke lui zijn iets verder
Moet je niet naar mij kijken hoor, zit voor mij nog prima op niveau, maar die gekke lui zijn iets verder
De meeste mensen deugen!
Mijn probleem: Ik heb dus een 8RDA+ en ik wilde daar 512 mb corsair pc3200llpt op prikken, in vervanging van mn oude 256 mb. Maar t werkt niet
. Als ik opstart, krijg ik de alarmpiepjes van t moederbord en start hij niet meer door, geen beeld, niks. op dat blokje staat: 20. Dus ik opzoeken in de manual, staat er achter 20: reserved? Daar heb ik dus ook niet veel aan.
Ik denk, t zal wel aan de bios liggen, misschien dat die geflashed moet worden, dus ik oude geheugen weer teruggezet, alles startte normaal op, dus t ligt puur aan t geheugen denk ik. Maar t probleem is dat mn moederbord de nieuwe bios niet pakt. Hij gaat wel mooi na ALT+F2 naar zon biosupdateschermpje, maar daar zegt hij dat de file niet geupdate kan worden. Volgens mij staat er in de bios niks van een beveiliging dus ik snap niet waarom ik dat niet kan updaten??
Ik denk, t zal wel aan de bios liggen, misschien dat die geflashed moet worden, dus ik oude geheugen weer teruggezet, alles startte normaal op, dus t ligt puur aan t geheugen denk ik. Maar t probleem is dat mn moederbord de nieuwe bios niet pakt. Hij gaat wel mooi na ALT+F2 naar zon biosupdateschermpje, maar daar zegt hij dat de file niet geupdate kan worden. Volgens mij staat er in de bios niks van een beveiliging dus ik snap niet waarom ik dat niet kan updaten??
Verwijderd
Ten eerste: flash je wel de goede bios?TheGHunter schreef op 02 May 2003 @ 12:00:
Mijn probleem: Ik heb dus een 8RDA+ en ik wilde daar 512 mb corsair pc3200llpt op prikken, in vervanging van mn oude 256 mb. Maar t werkt niet. Als ik opstart, krijg ik de alarmpiepjes van t moederbord en start hij niet meer door, geen beeld, niks. op dat blokje staat: 20. Dus ik opzoeken in de manual, staat er achter 20: reserved? Daar heb ik dus ook niet veel aan.
Ten tweede: kijk hier: http://www.motherboardfaqs.com/8RDA/index.php
Daar staat bij "bios" speciale "Corsair" biossen.
Zijn er hier toevallig meer mensen die problemen hebben met kingston geheugen op een 8rda+, zo ja hoe heb je dit opgelost? ( ik heb gehoord dat dit vaker problemen op levert, nadat ik het het gekocht natuurlijk
)
Ik kreeg met min 2x512mb kingston mijn geheugen speed namenlijk niet boven de 154 mhz,
ik draai nu fsb 173 en geheugen op 80% (139mhz) dat draait wel stabiel, het lijkt mij dus dat het aan het geheugen ligt.
Ik kreeg met min 2x512mb kingston mijn geheugen speed namenlijk niet boven de 154 mhz,
ik draai nu fsb 173 en geheugen op 80% (139mhz) dat draait wel stabiel, het lijkt mij dus dat het aan het geheugen ligt.
[ Voor 13% gewijzigd door Blaz0r op 02-05-2003 15:31 ]
Mensen ik heb sinds kort ook een 8RDA+ REV 1.1 maar heb wel enkele problemen
1 Het booten duurt echt heel erg lang! van mem check tot IDE drives detecten tot echt booten van windows duurt wel 3-4min
2 Ik kan niet booten zonder Windows XP cd
Kan iemand bij helpen ?
1 Het booten duurt echt heel erg lang! van mem check tot IDE drives detecten tot echt booten van windows duurt wel 3-4min
Kan iemand bij helpen ?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
1) waarschijnlijk heb je de Nforce IDE drivers geinstalleerd. Die willen wel eens problemen geven. Doe een rollback naar de windows drivers.Mary Wana schreef op 02 May 2003 @ 15:55:
Mensen ik heb sinds kort ook een 8RDA+ REV 1.1 maar heb wel enkele problemen
Kan iemand bij helpen ?
2) Ik denk dat je je BIOS niet goed hebt ingesteld. Zet first boot device maar eens op HDD0
DIt moet wel te vinden zijn hoor, zeker vraag 2
Als ik 1e boot device op HDD0 zet dat boot hij helemaal niet
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
WIndows opnieuw geinstalleerd?Check ook de FAQ van PMG. Hoeveel HD's heb je? Waar geinstalleerd? Master boot record goed? Virus scan gedaan?Mary Wana schreef op 02 May 2003 @ 17:05:
Als ik 1e boot device op HDD0 zet dat boot hij helemaal niet
Kan iemand mij even uitleggen waarom ik deze error krijg 

Ik had het systeem wel ge-oced, alleen op standaardsnelheid doet hij het ook niet meer. Tevens met de XP CD een repair (fixboot) gedaan, maar dat helpt ook niet.
Meteen als Windows is geladen, krijg ik deze melding en als ik op OK klik, reboot hij weer.

Ik had het systeem wel ge-oced, alleen op standaardsnelheid doet hij het ook niet meer. Tevens met de XP CD een repair (fixboot) gedaan, maar dat helpt ook niet.
Meteen als Windows is geladen, krijg ik deze melding en als ik op OK klik, reboot hij weer.
WD1800JB
windows al 300x geinstalled en hoe bewerk ik mbr ? heeft iemand een voorbeeld van een goed werkend MBR dan ? of naam van een tool die ik ervoor kan gebruiken ?
windows al 300x geinstalled en hoe bewerk ik mbr ? heeft iemand een voorbeeld van een goed werkend MBR dan ? of naam van een tool die ik ervoor kan gebruiken ?
Kan ik mn vga kaart hoger overclocken als ik de agp voltage verhoog?
En wat zijn aan te raden voltages? (standaard 1.5v)
(je kunt wel zeggen probeer gewoon, maar ik wil mn 9700 niet mollen
en ook nie tdat hij warm word )
En wat zijn aan te raden voltages? (standaard 1.5v)
(je kunt wel zeggen probeer gewoon, maar ik wil mn 9700 niet mollen
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
kweenie hoor, maar mischien van de Win XP recovery console:
fixboot of fixmbr ?
fixboot of fixmbr ?
Beiden geprobeerd, geen resultaatlordsnow schreef op 02 May 2003 @ 17:23:
kweenie hoor, maar mischien van de Win XP recovery console:
fixboot of fixmbr ?
fixmbr werkt niet
toen je had ge'oced had je waarschijnlijk een te hoge fsb waar je harde schijf niet tegen kon, dan komt er datacorruptie voor wat kan resulteren in wat jij hebt, t terugklokken wil dan vaak niet meer helpen.Smarron schreef op 02 May 2003 @ 17:13:
[afbeelding]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Geen image gemaakt? Wel zo handig als je met je systeem gaat spelen, dan is je os als er iets misgaat zo terug gezet.Smarron schreef op 02 May 2003 @ 17:13:
[afbeelding]
heeft het nou zin om het agp voltage te verhogen (je videokaart verder overclocken dus
)
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
ik lees in dit topic dat de nieuwere 8rda(+) wel een vrij hoge fsb aankunnen, maar vanaf wanneer was dat ongeveer?
Een vriend van mij heeft een 8rda die hij in maart heeft gekocht, die zal dus wel net ervoor zijn gemaakt. Dus mijn vraag: zijn de 8rda's van maart ook vrij makkelijk fsb 200+ te krijgen zonder vddmod?
Een vriend van mij heeft een 8rda die hij in maart heeft gekocht, die zal dus wel net ervoor zijn gemaakt. Dus mijn vraag: zijn de 8rda's van maart ook vrij makkelijk fsb 200+ te krijgen zonder vddmod?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Je gaat oc'en en je krijgt deze error en je vindt het gekSmarron schreef op 02 May 2003 @ 17:13:
[afbeelding]
Met oc'en kun je je windows installatie verroeren, dat is iets wat jij nu hebt gedaan
Wat doet hij in veilige modus?
Verwijderd
Mijn epox 8rda+ is overleden gisteren avond 
Nadat ik de VDD mod had uitgevoerd. Waarbij alles goed is gesoldeerd, heb zelfs nog met een vergrootglas gechecked en alles was inorde. Totdat ik mn pc ging opstarten en toen kreeg ik meteen FF
Het is jammer
Nadat ik de VDD mod had uitgevoerd. Waarbij alles goed is gesoldeerd, heb zelfs nog met een vergrootglas gechecked en alles was inorde. Totdat ik mn pc ging opstarten en toen kreeg ik meteen FF
Het is jammer
Verwijderd
nu maakt gij me bang .. heeft gij uw weerstanden gecontrolleerd. welke waarde ingesteld.. ja 0 ohm .. is een rampVerwijderd schreef op 02 May 2003 @ 22:21:
Mijn epox 8rda+ is overleden gisteren avond
Het is jammer
probeer maar Western digital site.. misschien dat ze daar meer info (FAQ ) voor je hebben... en hoe heb je windows cd nodig om op te bootenMary Wana schreef op 02 May 2003 @ 17:14:
WD1800JB
Data corruptie.. door oc .. fixboot manierSmarron schreef op 02 May 2003 @ 17:13:
[afbeelding]
Nieuwe versie is de 8rda3+ dacht ik.. in elk geval die is veel beter qua VDD instelbaar alleen geluid = geen sandstorm... zie begin van dit topicje (page 0) voor een korte samenvatting.PASware schreef op 02 mei 2003 @ 21:57:
ik lees in dit topic dat de nieuwere 8rda(+) wel een vrij hoge fsb aankunnen, maar vanaf wanneer was dat ongeveer?
of de 8rda(+) makkelijk 200 FSB halen.. is altijd grabbel ton geweest .. je never know
In elk geval weet ik de 8rdaPLUS in vergelijking met de non-plus versie wel makkelijker 200 fsb haalt.... <-- dat werd eerder gezegd (geconstateerd)
Maar zoals gezegd kwestie van geluk hebben
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 23:01 ]
iemand enig idee waneer de 8RDA3+ uitkomt? hij is overal 'in bestelling' oid....
zit al heel lang te w88 op dat ding
zit al heel lang te w88 op dat ding
Verwijderd
Heb een probleem met dit bord in combinatie met een Logitech Z640 5.1 speakerset. Ik krijg met geen mogelijkheid mijn achterluidsprekers aan de praat. Als ik dat nForce bedieningspaneeltje gebruik, dan kan ik alles proberen, maar de achterluidsprekers doen het niet. Wat moet je doen om de blauwe ingang op het mobo te activeren als achterluidspreker-uitgang?
Verwijderd
Wizard een keer doorlopen? Bij mij deed alles het toen in 1xVerwijderd schreef op 02 May 2003 @ 23:50:
Heb een probleem met dit bord in combinatie met een Logitech Z640 5.1 speakerset. Ik krijg met geen mogelijkheid mijn achterluidsprekers aan de praat. Als ik dat nForce bedieningspaneeltje gebruik, dan kan ik alles proberen, maar de achterluidsprekers doen het niet. Wat moet je doen om de blauwe ingang op het mobo te activeren als achterluidspreker-uitgang?
Verwijderd
Ja, heb ik gedaan, maar dan werkt het nog steeds niet. Die wizzard is toch op zich niets anders dan een combinatie van de mogelijkheden die je zelf in dat menutje in kan stellen? Maar dat werkt bij mij in ieder geval niet. Is er ergens anders niet de mogelijkheid om die line-in ingang om te zetten naar achterspeaker-uitgang? In de bios kan ik er niks over vinden.
Ik heb er maar gewoon een verse install overheen gedouwd. Opzich niet erg, want heb regelmatig een backup gemaakt via Drive Image. Alleen ik wist niet wat die error inhield. Dus gewoon met datacorruptie. Naja, weet ik dat ook weer. Ik was eerst bang dat het misschien met het geheugen te maken had, vandaar.
Systeem draait weer soepeltjes. In veilige modus deed hij het trouwens ook niet meer.
Systeem draait weer soepeltjes. In veilige modus deed hij het trouwens ook niet meer.
Heb ik ook gehad. Alleen ik kreeg niet een zo'n foutmeldig, maar hij rebootte steeds tijdens het boottenSmarron schreef op 03 May 2003 @ 03:34:
Ik heb er maar gewoon een verse install overheen gedouwd. Opzich niet erg, want heb regelmatig een backup gemaakt via Drive Image. Alleen ik wist niet wat die error inhield. Dus gewoon met datacorruptie. Naja, weet ik dat ook weer. Ik was eerst bang dat het misschien met het geheugen te maken had, vandaar.
Ik heb er een uit maart, en die draait eigenlijk net geen 200Mhz fsb. Met active koeling lukt het denk ik wel. Maar 195Mhz vind ik voorlopig wel even zat.PASware schreef op 02 May 2003 @ 21:57:
tvw
Verwijderd
Ik had dus ook problemen met een Kingston reepje, dat ding was letterlijk doorgebakken!Blaz0r schreef op 02 May 2003 @ 15:28:
Zijn er hier toevallig meer mensen die problemen hebben met kingston geheugen op een 8rda+, zo ja hoe heb je dit opgelost? ( ik heb gehoord dat dit vaker problemen op levert, nadat ik het het gekocht natuurlijk)
Dus mijn oplossing was: Weggooien dat ding!
Ik gebruik nu een gewone Spectec DDR333.
......
Verwijderd
ik he zelfde boxjes.. als dolby surround coding aanstaatdan werken de rear speakers nietVerwijderd schreef op 03 May 2003 @ 00:33:
Ja, heb ik gedaan, maar dan werkt het nog steeds niet. Die wizzard is toch op zich niets anders dan een combinatie van de mogelijkheden die je zelf in dat menutje in kan stellen? Maar dat werkt bij mij in ieder geval niet. Is er ergens anders niet de mogelijkheid om die line-in ingang om te zetten naar achterspeaker-uitgang? In de bios kan ik er niks over vinden.
Oke kijk , als je cd erin laat zitten he dan boot hij dus en zodra hij bij cd komt krijg je een vraag als je van cd wilt booten als je dan op ENTER drukt start hij setup als je nergens op drukt dan gaat hij gewoon rustig door met booten van HDD0. Helaas is he tbij mij niet zo dat als ik er geen CD in heb dan hij gewoon van HDD0 boot. Ik krijg dan simpel weg een error wat zegt dattie mijn HDD niet vinden kanquote:
--------------------------------------------------------------------------------
Mary Wana schreef op 02 May 2003 @ 17:14:
WD1800JB
--------------------------------------------------------------------------------
probeer maar Western digital site.. misschien dat ze daar meer info (FAQ ) voor je hebben... en hoe heb je windows cd nodig om op te booten voor zover ik weet ga je dan als je boot via cd .. installeren ... je kan niet doorbooten naar windows.. dus wat bedoel je nou
er is weer een nieuwe bios uit voor de 8RDA+.
hier loopt er een draadje op aoaforums.
en hier kun je um ophalen.
het is de 8rda3501.bin.
Ik heb um nu geinstalleerd staan en hij loopt gewoon netjes.
iig loopt mijn bord nu met de zelfe instellingen als hij voor het flashen liep.
ik ben nog aan ut testen of ik wel of niet hoger kom, maarja..... prime95 moet je helaas zo lang de tijd geven voor je zeker weet of ie stabiel is he?
meestal laat ik um een uurtje of 8 lopen, en als ik um overdag niet nodig heb, dan laat ik um 20-24 uur lopen.
hier loopt er een draadje op aoaforums.
en hier kun je um ophalen.
het is de 8rda3501.bin.
Ik heb um nu geinstalleerd staan en hij loopt gewoon netjes.
iig loopt mijn bord nu met de zelfe instellingen als hij voor het flashen liep.
ik ben nog aan ut testen of ik wel of niet hoger kom, maarja..... prime95 moet je helaas zo lang de tijd geven voor je zeker weet of ie stabiel is he?
meestal laat ik um een uurtje of 8 lopen, en als ik um overdag niet nodig heb, dan laat ik um 20-24 uur lopen.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Ik ga dus de Epox 8rda kopen, maar hoe kan ik zien welke rev. ik heb?
Of is het sowieso 1.1 als ik hem nu koop?
Stop chasing the dream, you're already living it
Verwijderd
man. die nieuwste nforce drivers werken niet bij mij. als ik ze net geinstalleerd heb , en dan mijn pc opnieuw opstart. krijg ik eerst dat windows laad menu (logo enz) maar dan krijg ik zwart beeld en doet ie nix meer.
de kans is erg groot jahQosmic schreef op 03 mei 2003 @ 13:09:
Ik ga dus de Epox 8rda kopen, maar hoe kan ik zien welke rev. ik heb?
het staat in de hoek, links-onder
safe mode ? uninstallen ? dan de 2.0 drivers installen ?Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 14:23:
man. die nieuwste nforce drivers werken niet bij mij. als ik ze net geinstalleerd heb , en dan mijn pc opnieuw opstart. krijg ik eerst dat windows laad menu (logo enz) maar dan krijg ik zwart beeld en doet ie nix meer.
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Epox raadt ook zelf de 2.00 aan en niet de 2.03. Op mijn 8rga+ doet 2.03 het wel alleen geen ondersteuning voor surround geluid en veel foutmeldingen (dus instabiel systeem eigenlijk) Ik gebruik nu dus de 2.00 en het bevalt me goed itt de 2.03.Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 14:23:
[ Voor 6% gewijzigd door Herr Muller op 03-05-2003 15:31 ]
Ik had een 8RDA+ met Samsung PC2700, draaide goed. Daarna met Kingston HyperX PC3000, draaide ook goed. Daarna die Kingston op een 8RGA+, draaide ook goed en nu Twinmoss/Winbond PC3200 op die 8RGA+, draait ook goed. Geen enkel probleem met verschillende merken op de Epox plankjes hier dus.Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 09:22:
Ik had dus ook problemen met een Kingston reepje, dat ding was letterlijk doorgebakken!, Maar na bellen met Epox nederland kreeg ik dus te horen dat Samsung en Kingston reepjes niet zo lief samengaan met de 8RDA+.
Dus mijn oplossing was: Weggooien dat ding!![]()
Ik gebruik nu een gewone Spectec DDR333.
......
Volgens mij is 9.5x200=1900 en dat is weer een 2300+ (correct me if I'm wrong)
(deze post moet gewist worden want ik maakte een fout met replyen)
(deze post moet gewist worden want ik maakte een fout met replyen)
[ Voor 34% gewijzigd door Marrruuuk op 03-05-2003 16:31 ]
ik heb 2 verschillende reepjes geprobeert van Vdata, geen van beide werkte op op mijn RGA+Smarron schreef op 03 mei 2003 @ 16:04:
[...]
Ik had een 8RDA+ met Samsung PC2700, draaide goed. Daarna met Kingston HyperX PC3000, draaide ook goed. Daarna die Kingston op een 8RGA+, draaide ook goed en nu Twinmoss/Winbond PC3200 op die 8RGA+, draait ook goed. Geen enkel probleem met verschillende merken op de Epox plankjes hier dus.
in bank 2 werkte ze wel, maar draaide alles heel instabiel
Verwijderd
Dus met cd in ... boot ie naar windows (je drukt niks ) (vind os) zonder cd .. gaat hij direct naar HD-0 en vind geen osMary Wana schreef op 03 May 2003 @ 11:56:
[...]
Oke kijk , als je cd erin laat zitten he dan boot hij dus en zodra hij bij cd komt krijg je een vraag als je van cd wilt booten als je dan op ENTER drukt start hij setup als je nergens op drukt dan gaat hij gewoon rustig door met booten van HDD0. Helaas is he tbij mij niet zo dat als ik er geen CD in heb dan hij gewoon van HDD0 boot. Ik krijg dan simpel weg een error wat zegt dattie mijn HDD niet vinden kan
misschien is het gerelateerd aan de nieuwe schijf.(bios update) of je MBR niet goed is... (bootup cd --> recovery console -->fixmbr../fixboot) <-- maar jah je zei al dat het niet werkte voor je ..
Check je bootsequence
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 16:55 ]
Verwijderd
nau. heb van alles geprobeerd . via veilige modus enz. ik kreeg zelfs min oude driver die eerst wel werkte niet eens meer aan de gang. ik moest via system restore terug naar mijn oude configuratie. ( dus naar de drivers van de cd)
ik ga het nu nog een keer proberen. mischien dat het nu wel werkt . aan gezien ik naar een ouder restore point ben gegaan
Edit : heb windows gereinstalt
Hey. heb net ff lekker zitten "onderclocken" ik kwam op 500mhz uit
. 5x100
mja. ik moet maar eens watercooling aanchaffen. ik haal de 2g niet eens . nau , ik haal het wel . 166x 12 op 1.70 volt, maar ik vind dat ie dan te heet word . mijn grens is 56 graden.
:Edit. probleem gefix. die stomme windows xp service pack1 ook. klote ding.
heb nu nog een probleem. de usb 2.0 heeft service pack1 nodig.
dus kan ik de sp1 dan gewoon instaleren op de manier dat je hem kan uninstallen als ik weer aan nieuwe nForce drivers toe ben?
ik ga het nu nog een keer proberen. mischien dat het nu wel werkt . aan gezien ik naar een ouder restore point ben gegaan
Edit : heb windows gereinstalt
Hey. heb net ff lekker zitten "onderclocken" ik kwam op 500mhz uit
mja. ik moet maar eens watercooling aanchaffen. ik haal de 2g niet eens . nau , ik haal het wel . 166x 12 op 1.70 volt, maar ik vind dat ie dan te heet word . mijn grens is 56 graden.
:Edit. probleem gefix. die stomme windows xp service pack1 ook. klote ding.
heb nu nog een probleem. de usb 2.0 heeft service pack1 nodig.
dus kan ik de sp1 dan gewoon instaleren op de manier dat je hem kan uninstallen als ik weer aan nieuwe nForce drivers toe ben?
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 21:17 ]
Verwijderd
Ook mijn weerstand stond goed. De Multimeter gaf 0.815 aanVerwijderd schreef op 02 May 2003 @ 22:45:
[...]
nu maakt gij me bang .. heeft gij uw weerstanden gecontrolleerd. welke waarde ingesteld.. ja 0 ohm .. is een ramp
Nu moet ik eerst checken of mn geheugen of cpu het misschien niet goet. Die er overigens wel uit waren tijdens het solderen. Mijn boardje is bijna zeker weten RIP
Verwijderd
0.815 ohm of KohmVerwijderd schreef op 03 May 2003 @ 22:19:
[...]
Ook mijn weerstand stond goed. De Multimeter gaf 0.815 aan
Nu moet ik eerst checken of mn geheugen of cpu het misschien niet goet. Die er overigens wel uit waren tijdens het solderen. Mijn boardje is bijna zeker weten RIP
p.s ik heb vandaag gesoldeerd (op een oude kapotte mobo) maar bij mij was het zo dat ik een te sterkt solderbout heb gevolg... de chip waar ik op heb gesoldeerd los kwam van mobo.. check dat eens ..
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 03:49:
[...]
0.815 ohm of Kohmis wel een wereld van verschil he .. als ie ohm was.. ja dan heb je 176/0.815+1.58(vcore standaard) aan het bordje gegeven
zoniet .. dan oet ik wel effe nadenken eer ik morgen me weerstanden vast soldeer.. SMD- grabbers heb ik wel (die kleine) maar die zullen niet goed zijn..
p.s ik heb vandaag gesoldeerd (op een oude kapotte mobo) maar bij mij was het zo dat ik een te sterkt solderbout heb gevolg... de chip waar ik op heb gesoldeerd los kwam van mobo.. check dat eens ..

Verwijderd
Nou, ik kan niet goed solderen, maar er zijn er die er nog minder van bakkenVerwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 03:49:
[...]
Je moet niet de hele chip verwarmen, maar alleen het draadje dat je wil solderen.
Dus eerst het draadje vertinnen. Dit is dus het koperdraad laten versmelten met het tinsoldeer. Af laten koelen en dan de soldeerbout tegen draadje en daarna het draadje tegen het pootje van de chip houden. Vervolgens met een vergrootglas controleren of alles goed zit. Mij is het ook gelukt(met een 15 watt soldeerbout)
Verwijderd
mijn soldeerboutje is al oud.. maar met flux en soldeerdraad moet het lukken.. ga nu maar beginnen .. dus als ik zo meteen boos post dan hebben jullie door dat deze dommie zijn bordje....heeft geholpen .. dan heb ik weer wat voor de sleutelhangerVerwijderd schreef op 04 May 2003 @ 12:42:
[...]
Nou, ik kan niet goed solderen, maar er zijn er die er nog minder van bakken![]()
Je moet niet de hele chip verwarmen, maar alleen het draadje dat je wil solderen.
Dus eerst het draadje vertinnen. Dit is dus het koperdraad laten versmelten met het tinsoldeer. Af laten koelen en dan de soldeerbout tegen draadje en daarna het draadje tegen het pootje van de chip houden. Vervolgens met een vergrootglas controleren of alles goed zit. Mij is het ook gelukt(met een 15 watt soldeerbout)
Edit
Nou soldeerwerk (op mobo) zit erop .. nu effe mijn weerstand instellen en .. verbinden..
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 14:28 ]
Verwijderd
dadelijk eens kijken tot hoever ik mijn fsb kan opschroeven. met mijn zalman 5100cu
maja. ik wil zo veel ogelijk performence en mijn temp toch onder de 50c stressed.
ik moet alleen nog eens een koeler voor mijn northbrige.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 14:49 ]
Verwijderd
eeeh begrijp het niet zo goedVerwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 14:47:
[afbeelding]
dadelijk eens kijken tot hoever ik mijn fsb kan opschroeven. met mijn zalman 5100cu
maja. ik wil zo veel ogelijk performence en mijn temp toch onder de 50c stressed.
ik moet alleen nog eens een koeler voor mijn northbrige.
FSB = 100
eeehh.. tja is wat je maar wilt he
Mijn VDD mod is klaar draai nu op 1.76 Volt (1 Kohm) .. mijn mod is zodanig dat de weerstandswaarde varieert van 480Ohm-1480 Ohm.. had geen zin om een variable weerstand van 600 Ohm te gaan halen.. deze had ik hier thuis liggen .. zo brand ik niet mijn pc door, indien iemand zich bedenkt om mijn weerstandswaarde te varieeren .. moet alleen nog checken dat de draden niet te heet worden (dunne draadjes) .. is dit het geval moet ik opnieuw beginnen.. draai nu 210 Mhz.. op 3-2-2-2 .. dus we zullen zien als ie nu crasht /...
210 Mhz Dual channel 3-2-2-2 --> Stabiel !
215 Mhz Dual channel 3-2-2-2 --> bezig met testen..VDD=1.8 /800 Ohm..te weinig
aha.. ik snapte niet waarom je de FSB van het systeem op 100 zet.. die multi oke.Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 16:20:
kijk. als ik mijn mp naar het minimaal zet , kan ik beter uitzoeken wat mijn maximale FSB is
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 16:25 ]
Verwijderd
kijk. als ik mijn mp naar het minimaal zet , kan ik beter uitzoeken wat mijn maximale FSB is
Nou dit is bijna niet te geloven..
Na tig lekages had ik mn systeem weer redelijk draaiende. Dus ik weer lekker pielen met mn peltier en ineens out of the blue deed m'n 8RDA+ niks meer. Dat was vorige week. Dus ik zoeken op de plank of ik wat kon vinden. Ik dacht misschien nog wat water ergens
Maar nee, niks kunnen vinden. Plank deed helemaal niks meer.. hij ging niet eens meer aan 
Nu was ik net al die zooi aan het uitzoeken...mijn oog valt op mn 8RDA en wat zie ik daar..corrosie op de ATX chip
Dus ik een tandenborstel pakken en flink tussen de pinnen raggen
Stekker erin, pinnen kortsluiten..en hoor daar het heerlijke gezoem van een papst fan die aangaat
WOEI!!
Ik een pci vga kaart onder een laag stof vandaan gehaald, smijt mn monitor richting mobo, reboot en zie daar op het scherm "bios checksum error, press del to enter setup"
OW YEAH! /me = happy!

Mijn 8RDA+ is waterdicht mensen
Na tig lekages had ik mn systeem weer redelijk draaiende. Dus ik weer lekker pielen met mn peltier en ineens out of the blue deed m'n 8RDA+ niks meer. Dat was vorige week. Dus ik zoeken op de plank of ik wat kon vinden. Ik dacht misschien nog wat water ergens
Nu was ik net al die zooi aan het uitzoeken...mijn oog valt op mn 8RDA en wat zie ik daar..corrosie op de ATX chip

Ik een pci vga kaart onder een laag stof vandaan gehaald, smijt mn monitor richting mobo, reboot en zie daar op het scherm "bios checksum error, press del to enter setup"
OW YEAH! /me = happy!
Mijn 8RDA+ is waterdicht mensen
tot nu toe 2 GF4's.. valt mee toch? Dit mobo is nu weer heelVerwijderd schreef op 04 May 2003 @ 17:14:
daar had je geluk jonge. een tanden borstel![]()
je molt echt veel veel hardware he

Verwijderd
heeehehhehe .. ik heb nog nooit lekkage gehad.. hoef ook niet te hebben
.. Nu vdd=1.86 Volt.. @215 Mhz 3-2-2-2 Stabiel
Ugly happy
@220 Mhz.. 3-2-2-2 Testing Vdd=1.86 Volt @@@ need more..
Ugly happy
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 17:34 ]
Ik ga toch maar eens zeuren bij ThaMafkees voor een ander dekseltje. Dinsdag wil ik kijken voor een andere plank. Waar ik van baalde is dat deze stuk ging voordat ik er een server van kon maken. Een nForce2 als server is toch wel leukVerwijderd schreef op 04 May 2003 @ 17:17:
heeehehhehe .. ik heb nog nooit lekkage gehad.. hoef ook niet te hebben.. Nu vdd=1.86 Volt.. @215 Mhz 3-2-2-2 Stabiel
Ugly happy
Ik heb mijn WC al 2 tot 2.5 jaar draaien en dat ding heeft nooit gelekt 
Maar ik blijf maar rond de 190-195 hangen
Hij wil echt niet verder, nu heeft mijn pa wel deze week een nieuwe 8RDA+ binnengekregen alleen hij wil niet ruilen
Maar ik blijf maar rond de 190-195 hangen
Hij wil echt niet verder, nu heeft mijn pa wel deze week een nieuwe 8RDA+ binnengekregen alleen hij wil niet ruilen
Hey guys ik heb nog een voortreffelijk biosje voor jullie
,Jullie kennen Onepagebook meschien wel !!?
Onze Gele tweaker uit het verre oosten heeft mij zijn biosje ff geleend ,Ik share hem met jullie ,Ik heb hem hier draaien en hij doet het voortreffelijk .
Op eigen risico flashen ,ik ben niet verandwoordelijk voor enige misflashes of dode RDA+'s
http://users.bart.nl/~multatul/8rda3418.zip
Het is de Plus he !
Have fun !
Onze Gele tweaker uit het verre oosten heeft mij zijn biosje ff geleend ,Ik share hem met jullie ,Ik heb hem hier draaien en hij doet het voortreffelijk .
Op eigen risico flashen ,ik ben niet verandwoordelijk voor enige misflashes of dode RDA+'s
Het is de Plus he !
Have fun !
[ Voor 5% gewijzigd door Speedy-J op 04-05-2003 19:56 . Reden: RDA+.. ]
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
update ik draai nu 220 FSB 3-2-2-2.. met een Vdd van 1.92 volt.. zwaar .. wel een beetje veel he ..(SYNC/ Dual Channel) <<<< niet stabiel
... heb meer volt nodig

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 18:29 ]
wat is er beter aan dat bios dan? Wil ik wel weten voor ik hem flash....Speedy-J schreef op 04 May 2003 @ 19:53:
Hey guys ik heb nog een voortreffelijk biosje voor jullie,Jullie kennen Onepagebook meschien wel !!?
Het is de Plus he !
Have fun !
Er is geen changelog aanwezig zoals gewoonlijk ,hij doet et gewoon goed ,Ikzelf heb er wat fsb mee gewonnen en het mobo ken ineens stabiel cas3 draaien wat het daarvoor nooit heb gedaan..
Niet dat ik cas3 moet hebben ,maar wel leuk om te weten...
Niet dat ik cas3 moet hebben ,maar wel leuk om te weten...
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
Ik heb een groot probleem en wil hiervoor geen nieuw topic openen. Het gaat om de 8RDA+ versie. Als ik mijn fsb op 150 zet en de multiplier op 11,5 (helemaal niet ver g'ocd dus) en hij weer opstart, krijg ik een alarmpje (piepend) en start hij niet meer op. Mijn verdere specs zijn:
-AMD 2000 XP
-2 maal corsair pc3200, 256 ddr
-PoV geforce 4 ti4200 64 DDR, Tv out
-Realtek netwerkkaart.
-Audigy 2 geluidskaart.
-Win XP english prof
Ik heb de timings van het geheugen op 6-3-3-3 en ook 7-3-3-3 geprobeerd en ook nog wel wat andere maar dit had geen zin. Mijn voltage van het geheugen staat als standaard, ik heb daaraan niets veranderd. Het voltage van mijn videokaart is 1,5 en van de proc heb ik geprobeerd op 1,725 en 1,8. Hoger ben ik niet gegaan maar ik neem aan dat dit niet nodig is voor 150 fsb en mp 11,5. Eerst deed hij het nog wel redelijk, toen kon ik hem op 165 fsb en mp 11,5 OPSTARTEN. De temps van mijn cpu zijn 32 idle en 40 stressed. Als ik 3dmark dan draaide bleef die ook total crash hangen. Ik heb trouwens geen bios update gedaan maar dat hoef toch niet. Wat is er mis of doe ik iets verkeerd?
-AMD 2000 XP
-2 maal corsair pc3200, 256 ddr
-PoV geforce 4 ti4200 64 DDR, Tv out
-Realtek netwerkkaart.
-Audigy 2 geluidskaart.
-Win XP english prof
Ik heb de timings van het geheugen op 6-3-3-3 en ook 7-3-3-3 geprobeerd en ook nog wel wat andere maar dit had geen zin. Mijn voltage van het geheugen staat als standaard, ik heb daaraan niets veranderd. Het voltage van mijn videokaart is 1,5 en van de proc heb ik geprobeerd op 1,725 en 1,8. Hoger ben ik niet gegaan maar ik neem aan dat dit niet nodig is voor 150 fsb en mp 11,5. Eerst deed hij het nog wel redelijk, toen kon ik hem op 165 fsb en mp 11,5 OPSTARTEN. De temps van mijn cpu zijn 32 idle en 40 stressed. Als ik 3dmark dan draaide bleef die ook total crash hangen. Ik heb trouwens geen bios update gedaan maar dat hoef toch niet. Wat is er mis of doe ik iets verkeerd?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 21:30 ]
2000+ = palomino. Tenzij je hem hebt geunlocked met zilverprut, is je mp dus gewoon nog locked en staat deze dus nog op 12,5. Ik denk dus dat je Palomino het gewoon niet meer trekt.
hier stond niks
[ Voor 156% gewijzigd door pierre-oord op 05-05-2003 19:18 ]
Dit topic is gesloten.