Toon posts:

Het grote EPoX 8RDA/8RGA topic - Deel 5

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.151 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Hmm dan moet geheugen dus in Bank 1 en 3.. Naja ik word zo langzamerhand helemaal gestoord van dit bord, dus misschien dat ik het niet eens meer uitprobeer en overstap op een KT400 bord ofzo..

Het gebeurt alweer steeds meer dat mijn computer op willekeurige momenten gewoon tijdelijk bevriest.. Ik heb het idee dat de hele zooi onder m'n reet in elkaar brokkelt en ik heb dus GEEN zin om iedere maand, twee maanden, m'n hele pc opnieuw te installeren..

Flashen van het bios wilde net ook weer niet zonder problemen (3402), sirene ging af na het laden van de fail-safe defaults, ik krijg een beetje de schijt van dit gedoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja. als je de manual hebt doorgelezen zou je niet eens hoeven vragen in welke bank dat ie moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 19:16
Weet al iemand hoe de EPoX 8RDA3+ presteerd en wanner deze bord uitendelijk in de winkels verschijnt :?

En weet al iemand wanneer kommen de MB met nForce2 Ultra 400 chipset uit :?

[ Voor 28% gewijzigd door SlowikPL op 25-04-2003 14:15 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 8rda3+ zal wel net zo snel zijn . je kunt alleen nog meer instellen om over te clocken.

en deze zou SATA hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 14-10 11:59

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Wat kan een 8RDA3+ nou meer als een 8RGA+ ? (qua overklokken, S-ATA boeit me niet)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bied meer mogelijken wat oc betreft. je kunt wat meer instellen qua voltage enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 8RDA mobo. Eergisteren zijn de mensen van de kabelmaatschappij internet komen installeren op USB poort, maar ik wou het eerst op netwerkkaart laten installeren omdat die 10Mb/s ondersteunen, maar men pc wou geen netwerkkaart accepteren, de verkoper zei dat dit iets te maken zou hebben met IRQ en dat ik men pc moest binnedoen en een kaartje laten plaatsen, maar voor zoiets klein wil ik eerlijk gezegd geen 40 euro werkuren betalen, weten jullie hoe ik het zelf moet doen? en wat ik dan precies moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:48
hoe kan ik mijn audio goed werkend krijgen?

ik heb een FPS1500 setje van creative (sub, en 4 speakertjes)
ik heb front speakers in line-out
and rear in line-in

in het nforce-bedieningspaneel heb ik 4 speakers ingesteld, en ook aangegeven dat de rear speakers in de line-out zitten

maarjah, er komt dus geen geluid uit de rear speakers

(heb trouwens een RGA+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 18:09:
Ik heb een 8RDA mobo. Eergisteren zijn de mensen van de kabelmaatschappij internet komen installeren op USB poort, maar ik wou het eerst op netwerkkaart laten installeren omdat die 10Mb/s ondersteunen, maar men pc wou geen netwerkkaart accepteren, de verkoper zei dat dit iets te maken zou hebben met IRQ en dat ik men pc moest binnedoen en een kaartje laten plaatsen, maar voor zoiets klein wil ik eerlijk gezegd geen 40 euro werkuren betalen, weten jullie hoe ik het zelf moet doen? en wat ik dan precies moet doen?
dus gewoon eens in een ander PCI slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skuzz schreef op 25 april 2003 @ 18:53:
[...]

maar er zit toch een onboard netwerk kaart op :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

In de gewone, zonder + zit geen onboard lan :|

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-10 19:00

Pubbert

random gestoord

Ik heb mn mobo binnen _/-\o_ (+cpu en ram :))

zal straks ff wat benchresults laten weten etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Pubbert op 25-04-2003 21:20 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 09-10 19:16
Hier is ie dan de langverwachte review van de EpoX 8Rda3+ :
aub. http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=201

er staat op de box FSB 400 Ultra Edition :? is dit de nForce2 Ultra 400 :?

[ Voor 26% gewijzigd door SlowikPL op 25-04-2003 22:50 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ok:

Radeon 9700 np 128mb (275/275)
epox 8rda+
2500+
2x 256mb kingston. pc3200

3dmark03 = 4100 8) dat haalde ik met mn 1700+ en ecs mobo dmv. overlock 8)7, nud dus standaard.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik haal de 200mhz fsb niet.. (reboots tijdens opstarten van games)

Ik heb 2x 256mb pc3200 (kan het niet aan liggen dus)
cpu goed gekoeld. (volcano 11 @ veel dB :))
nb32j op de nb.
voltage op 1.9

moet ik mn mosfets ook nog coolen? want daar kun je en ei op bakken.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skuzz schreef op 25 April 2003 @ 18:53:
[...]

ow... is het zo simpel... ok dan, bedankt, en btw, er zit geen onboard op nee, het is geen +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nu nog een bench van de 8RDA3+ met 2x512MB en dan pas kijken wat ie kan... met 2x256 krijg ik de mijne ook wel over de 200...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

ik krijg veel fouten in games met de fsb boven de 180..

geen vastlopers, maar rare messages en dan terug naar windows :(

[ Voor 66% gewijzigd door Pubbert op 26-04-2003 10:26 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
Dond3r schreef op 26 April 2003 @ 10:25:
ik krijg veel fouten in games met de fsb boven de 180..

geen vastlopers, maar rare messages en dan terug naar windows :(
Multiplier verlagen? Kijken of het dus aan de CPU of de FSB ligt...

Heb hier net een 8RGA+ ontvangen :) :)

PS: probeer 8x AGP maar es te verlagen naar 4x, dat doet voor de ATI R9X00 series wonderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
linkje naar pricewatch 8rda3+: http://www.tweakers.net/pricewatch/55993

Voordelen van 8rga+ tov 8rda3+
-8rga+ heeft MCP-T, dus betere geluidskwaliteit. Dit bespaart je niet allen een dure geluidskaart, maar je hebt ook nog eens beter preformance in games (zie http://www6.tomshardware.com/game/20030405/index.html)
-8rga+ heeft onboard gf4mx, waardoor hij meer opbrengt bij het verkopen. De IGP is trouwens ook handig als je je videokaart om welke reden dan ook niet meer kan gebruiken.
-8rga+ is slechts 7euro duurder.

"voordelen" van de 8rda3+
-SATA, maar dat scheelt ook nauwelijks.
-Een ander voordeel is dat je de 8rda3+ misschien iets beter kan overclocken, maar ik kan me niet voor stellen dat dat verschil echt astronomisch groot is (8rga+ wil ook wel op 235mhz fsb)

Kortom: Waarom zou je nu een 8rda3+ kopen ipv 8rga+?

[ Voor 3% gewijzigd door Herr Muller op 26-04-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
Een week geleden heb ik een 8rga+ gekregen, maar ik heb nu pas de tijd om er mee te spelen.
Ik heb een erge basic vraag. Het is zelfs zo basic dat het niet vermeld staat in het bios boekje of de faqs. Komt ie:

Hoe verzet je de fsb op bv 140? ik kan alleen kiezen uit 133 en 166 in de bios. Ik heb de jumper al op 133/166 staan. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herr Muller schreef op 26 april 2003 @ 17:16:
Een week geleden heb ik een 8rga+ gekregen, maar ik heb nu pas de tijd om er mee te spelen.
Ik heb een erge basic vraag. Het is zelfs zo basic dat het niet vermeld staat in het bios boekje of de faqs. Komt ie:

Hoe verzet je de fsb op bv 140? ik kan alleen kiezen uit 133 en 166 in de bios. Ik heb de jumper al op 133/166 staan. Alvast bedankt :)
dat kun je echt wel vinden in dit topic...

je moet voor expert kiezen in de bios..dan kun je alle fsb-en kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
@ fatboy, ik heb de eerste 20 pagina's (500 posts) van deel 1 globaal doorgespit en ik kon het daar niet vinden. Ik had natuurlijk ook alle 5 de topics met bij elkaar 5000+ posts kunnen doorlezen, maar het zoeken in dit soort topics is echt een monnikenwerk. Toch bedankt voor je antwoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zeg Muller, dit is toch wel echt te gek hoor... :? wat doe je hier eigenlijk? Geen greintje initiatief toon je.
Het is een van de makkelijkste settings, het staat wel degelijk in de handleiding Afbeeldingslocatie: http://frontpage.fok.nl/i/s/yes.gif (althans in de mijne, tenzij Epox opeens 2 versies maakt en het uit de jouwe heeft gelaten) en kost maar een paar seconden om het in de bios te ontdekken door wat dingen anders in te stellen.

Schaam je... Afbeeldingslocatie: http://frontpage.fok.nl/i/s/nooo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 23:49:
maar nu zeg je dat ik mischien me mobo al gemolt heb? :D
tja . in boekje staat dat 250 watt echt het ultra minimum is .
(235 is ook heel weinig. zat 5 jaar geleden in een p2 233 :D)

ik weet niet pricies waar dat aan den ijsel ligt maar lijkt verweg te zijn? ik zit hier in noord limburg :/ ( is wel handig, zitten hier dan nog droog als ijskappen gemolten zijn. wat niet iedereen kan zeggen :9 )

Edit : oja . die 235 heb ik ook nog een hele tijd gebruikt op en kt133a met een athlon 1ghz) werkte zonder problemen ., wat ik eigelijk niet had verwacht

edit nog een keer. dus het is normaal dat ie gelijk FF aan geeft als er helemaal nix opzit?
wel heb hier nog wat getest.

dit zijn de voltages op mijn k7t turbo met mijn 235w Aopen voeding
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/corez1.JPG

Heb net ook nog ff me 8rda+ getest. maar weer gelijk FF zodra ik aanstaat
had er net even een athlon 1g ingedaan zonder heatsinsk of enige cooling en even 2 a 5 seconde aan laten staan. ik voelde daarna aan de cpu en die was niet echt warm. volgens mij was ie nog gewoon koud.

naja. mijn eerste 8rda+ deed al gelijk FF en deze ook al .
volgens mij heeft epox gewoon de zelfde weer terugggestuurd in een nieuwe verpakking ofzo. ( maar dat kan niet want op mijn nieuwe manual zat geen bloed ( had me ergens aan gesneden toen)

nouja . als deze echt kapot is stuur ik hem echt niet meer terug en haal me dan gewoon een asus ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
@tijgert. Sorry hoor. Ik had dus al in de faqs, de eerste 500 posts en het mobo boekje gekeken. Ik heb dus echt wel gezocht en "initiatief" getoond. Misschien heeft epox inderdaad 2 boekjes gemaakt want in de mijne staat alleen:
system performance

This field is used to select the mode that will provide the best performance for your system
Hier kon ik echt niet uit opmaken dat je hiermee je fsb kan verzetten.

edit: Ik heb trouwens wel aan de system performance gezeten, maar ik zag toen alleen de mem. timings veranderen. Ik dacht dus dat deze optie alleen bestond om je timings in te stellen. Me timings wou ik erg los hebben om me hoogste fsb te testen. Me fsb zou daardoor niet gelimiteerd worden door me geheugen. Vandaar dus dat ik de system performance terug zette naar optimal. Ik heb in die tussentijd niet gekeken of me fsb instelbaar was omdat ik dacht dat de system performance alleen voor me mem timings was.

nofi voor de rest dus laten we het hierbij houden :) Ik wil alleen niet zo lui overkomen als jij mij afschildert.

[ Voor 54% gewijzigd door Herr Muller op 26-04-2003 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 25 april 2003 @ 23:54:
Ik haal de 200mhz fsb niet.. (reboots tijdens opstarten van games)

Ik heb 2x 256mb pc3200 (kan het niet aan liggen dus)
cpu goed gekoeld. (volcano 11 @ veel dB :))
nb32j op de nb.
voltage op 1.9

moet ik mn mosfets ook nog coolen? want daar kun je en ei op bakken.
yeps hier vind je wel wat leuke dingetjes.

http://8rda.com/page2_3.htm#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( FF op het mobo led.... wanneer ik probeer windows te installeren of een floppy disk probeer om in dos te komen.

Is er geen andere oorzaak dan een defekt moederbord, wil niet wachten, kan niet gamen :'(

Goede nieuws is dat ik wel een leuke stepping heb geloof ik. AXDA 2100DUT3C AIHUB0307

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 20:56:
:( FF op het mobo led.... wanneer ik probeer windows te installeren of een floppy disk probeer om in dos te komen.

Is er geen andere oorzaak dan een defekt moederbord, wil niet wachten, kan niet gamen :'(

Goede nieuws is dat ik wel een leuke stepping heb geloof ik. AXDA 2100DUT3C AIHUB0307
springt ie dan gelijk op FF als je hem aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:24

Jack

MHz Matters

Herr Muller schreef op 26 April 2003 @ 15:01:
linkje naar pricewatch 8rda3+: http://www.tweakers.net/pricewatch/55993

Voordelen van 8rga+ tov 8rda3+
-8rga+ heeft MCP-T, dus betere geluidskwaliteit. Dit bespaart je niet allen een dure geluidskaart, maar je hebt ook nog eens beter preformance in games (zie http://www6.tomshardware.com/game/20030405/index.html)
-8rga+ heeft onboard gf4mx, waardoor hij meer opbrengt bij het verkopen. De IGP is trouwens ook handig als je je videokaart om welke reden dan ook niet meer kan gebruiken.
-8rga+ is slechts 7euro duurder.

"voordelen" van de 8rda3+
-SATA, maar dat scheelt ook nauwelijks.
-Een ander voordeel is dat je de 8rda3+ misschien iets beter kan overclocken, maar ik kan me niet voor stellen dat dat verschil echt astronomisch groot is (8rga+ wil ook wel op 235mhz fsb)

Kortom: Waarom zou je nu een 8rda3+ kopen ipv 8rga+?
Dit had ik in het deel 4 ook al gezegd en toen de topic op slot |:(
Quote van mezelf:
Hmm mensen
ik heb geen idee of jullie het al gezien hadden maar op de epox site staan de specs van de 8RDA3+...

http://web.epox.com/html/...t=EP-8RDA3plus&lang=1

ook hier staat nog een press release:
http://www.8rdafaq.net/8RDA/index.php

Dual lan, SATA maar jammer genoeg een MCP southbridge... dus geen Soundstorm (wel CMedia 9739a audio with Dolby AC-3 Audio processing)

nu kan iig de frontpage van dit topic ff aangepast worden...
Dus het verschil is de SATA en de dual LAN...
en uiteraard de spanningsinstellingen, maar voor de rest weinig schokkends
beetje jammer van de MCP ;( :(

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Waarom zou je eigenlijk een 8RGA+ nemen t.o.v. een 8RDA+ als je toch al bv. een Ati Radeon9500pro hebt??

Ik wil trouwens gewoon een 200MHz FSB halen, welk mobo kan ik dan het beste halen? Volgens mij hebben weinig mensen een Abit mobo of niet? Ingebouwde video hoef ik echt niet. Ik zie namelijk mensen die met een 8RDA+ geen 200MHz halen, en andere weer wel...

[ Voor 138% gewijzigd door Yokozuna op 27-04-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 19:09:
[...]

wel heb hier nog wat getest.

dit zijn de voltages op mijn k7t turbo met mijn 235w Aopen voeding
[afbeelding]

Heb net ook nog ff me 8rda+ getest. maar weer gelijk FF zodra ik aanstaat
had er net even een athlon 1g ingedaan zonder heatsinsk of enige cooling en even 2 a 5 seconde aan laten staan. ik voelde daarna aan de cpu en die was niet echt warm. volgens mij was ie nog gewoon koud.

naja. mijn eerste 8rda+ deed al gelijk FF en deze ook al .
volgens mij heeft epox gewoon de zelfde weer terugggestuurd in een nieuwe verpakking ofzo. ( maar dat kan niet want op mijn nieuwe manual zat geen bloed ( had me ergens aan gesneden toen)

nouja . als deze echt kapot is stuur ik hem echt niet meer terug en haal me dan gewoon een asus ofzo.
Nou sorry vande verlate reactie .. maar als ik naar je plaatje kijke (kijk maar mee :D) dan zie +5v --> 4.83 Volt (0.17 V minder ) gestresst of niet :?
+12 Volt --> 11.77 Volt.. (en dit op een KT7-turbo, 235 Watt)

Vind je het gek dat ie het niet zo goed doet :?

Zodra mijn +5V onder de 4.8V schiet dan begint mijn systeem te zeiken.. ! dit bordje (8rda+) is wat voeding betreft een echte zeikert,... (ik heb geen last 550 watt) van andere forums lees je het meestal.
Jah.. ik zou niet weten wat ik je moet zeggen, alleen lever maar bij de winkel in.. met een klacht .. of vraag ze om te testen, met een behoorlijke voeding..
Ik neem aan dat dit GRATIS is, aangezien dit de 2de keer is dat het je overkomt. ik zou niet weten als ASUS / ABIT (NF2-mobo's) ook zo moeilijk zijn... maar dat moet je zelf effe kijken..

Succes.. Ugly

@iedereen (met 8rda+)

Iemand problemen met USB en een Mp3 speler (DUEX XP):? ik kan de mijne niet normaal laten werken... DUEX crasht pc zodra ik data van de MP3speler wil overplaatsen of wil accessen.....
BioS: Latest official
USB-Mode: 2.0/1.1 --> maakt niks uit , settings bios --> alles met USB geprobeerd niets werkt..
Firmware update mp3speler: "I wish i know were to get it" (niet www.mplove.com), en koreaans kan ik niet lezen :(

iemand oplossing :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 11:00:
[...]

springt ie dan gelijk op FF als je hem aanzet?
MM nee, wanneer ik probeer te booten, windows, dos o.i.d.
zal het even volledig toelichten.

1) wanneer ik opstart komt de melding dat er een overclock plaatsvindt (niet het geval) of dat er aan het geheugen connector op het mobo iets is gewijzigd (ook niet het geval.
2) Kan hersteld worden in het bios, maar kan daarna geen dos booten of windows. dan komt FF op het led en knalt ie eruit.
3) Bios update werkt niet om een of andere reden kan er niet van de diskette gelezen worden , het station ziet ie wel.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
Yokozuna schreef op 27 april 2003 @ 13:03:
Waarom zou je eigenlijk een 8RGA+ nemen t.o.v. een 8RDA+ als je toch al bv. een Ati Radeon9500pro hebt??

Ik wil trouwens gewoon een 200MHz FSB halen, welk mobo kan ik dan het beste halen? Volgens mij hebben weinig mensen een Abit mobo of niet? Ingebouwde video hoef ik echt niet. Ik zie namelijk mensen die met een 8RDA+ geen 200MHz halen, en andere weer wel...
8rga+ heeft instelbaar voltage van je northbridge (vdd). En de 8rga+ heeft extra 12v connector. Door die twee dingen kan je fsb behoorlijk veel verder dan met een 8rda+.
Een ander pluspunt is dat je (denk ik) een 8rga+ over een jaartje nog redelijk kan verkopen omdat er nog een gf4mx op zit. Sowieso is een extra videokaart handig als je agp kaart kapot is oid.
De onboard videokaart maakt het ook mogelijk om 2 monitoren op één pc aan te sluiten. Dat kan ik bv niet met mijn club3d gf4ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 15:04:
[...]

MM nee, wanneer ik probeer te booten, windows, dos o.i.d.
zal het even volledig toelichten.

1) wanneer ik opstart komt de melding dat er een overclock plaatsvindt (niet het geval) of dat er aan het geheugen connector op het mobo iets is gewijzigd (ook niet het geval.
2) Kan hersteld worden in het bios, maar kan daarna geen dos booten of windows. dan komt FF op het led en knalt ie eruit.
3) Bios update werkt niet om een of andere reden kan er niet van de diskette gelezen worden , het station ziet ie wel.
bios update kan niet omdat de diskette station niet goed wordt gezien:? of helemaal niet.. in de bios is ie wel aan he ;)

Als ik het goed heb begrepen zegt je pc: "oc ./... bl bl bla ga bios inen verander multisettings...bla bla bla "
vervolgens ga je bios in en ... safe en exit.. reboot --> "FF" :?
vervolgens opstart met Insert key ingedrukt .. geeft ie weer bla bl abl abhla
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de bios staat ie aan, het lampje gaat ook branden.
" vervolgens ga je bios in en ... safe en exit.. reboot --> "FF"
vervolgens opstart met Insert key ingedrukt .. geeft ie weer bla bl abl abhla " nee, vervolgens boot het bios maar een os installeren lukt niet. Inmiddels kom ik echter wel verder lijkt een beetje op kapotte a drive.

Kan ook mijn nieuwe harddrive niet vinden enige suggestie ? Heb 50 uur gespendeerd aan het leren hoe ik dat ding moet overclocken maar een simpele hd installeren weet ik niets van :D

thnx voor de hulp, ik laat nog even weten hoe het verder gaat. Zal m nu toch maar niet onverhoopt naar RMA sturen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Herr Muller schreef op 27 april 2003 @ 15:53:
[...]

8rga+ heeft instelbaar voltage van je northbridge (vdd). En de 8rga+ heeft extra 12v connector. Door die twee dingen kan je fsb behoorlijk veel verder dan met een 8rda+.
Een ander pluspunt is dat je (denk ik) een 8rga+ over een jaartje nog redelijk kan verkopen omdat er nog een gf4mx op zit. Sowieso is een extra videokaart handig als je agp kaart kapot is oid.
De onboard videokaart maakt het ook mogelijk om 2 monitoren op één pc aan te sluiten. Dat kan ik bv niet met mijn club3d gf4ti4200
Ok tnx.. Maarja, ik zit hier nog met een 300Watt kast, dus ik weet nieteens of ik uberhaupt een Epox met CPU en RAM + de rest kan voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 12:53:
iemand al enig idee wanneer de EPoX EP-8RDA3+ verkrijgbaar is?
ik ben al een aantal weken aan het "zoeken" naar een goede upgrade ter vervanging van mijn K7S5A+duron 1ghz :D

Ik stond op het punt om de 8RDA+ bestellen in combinatie met een xp2100+ (ben ff vergeten welke core het beste te oc'en is)

Is het nou verstandiger om te w8en op de 8RDA3+ ?
Core: XP2100+ AIUHB 0252

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En onboard video kan handig zijn als je de bios van je videokaart verneukt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 16:01:
In de bios staat ie aan, het lampje gaat ook branden.
" vervolgens ga je bios in en ... safe en exit.. reboot --> "FF"
vervolgens opstart met Insert key ingedrukt .. geeft ie weer bla bl abl abhla " nee, vervolgens boot het bios maar een os installeren lukt niet. Inmiddels kom ik echter wel verder lijkt een beetje op kapotte a drive.

Kan ook mijn nieuwe harddrive niet vinden enige suggestie ? Heb 50 uur gespendeerd aan het leren hoe ik dat ding moet overclocken maar een simpele hd installeren weet ik niets van :D

thnx voor de hulp, ik laat nog even weten hoe het verder gaat. Zal m nu toch maar niet onverhoopt naar RMA sturen :)
Teneerste je kan met een windos xp cd opbooten (moet je in de bios instellen dat cdrom voor hd komt ;) )
hd installeren = simpel maar ik vrees dat je diskete station moet hebben ;)

hier zijn de stappen
1) sluit hd aan, let hierbij op
kijk op de hd staan er jumper setting op ! MAster --> als ie alleen op een IDE-channel zit / of je hem als hoofd van de channel wilt hebben.
Slave --> als je hem bij een master bij gooit..

Master --> sluiit je op de kabel op het einde vast !!
Slave --> middelste connector..

Bij UDMA kabels is de connector die in de mobo gaat blauw .. anders kan je ook zien aan de afstand van de middelste connector tot de einpunten. Degene waarbij de afstand het LANGST is die connector moet in de mammaplank ;)

Dus :
Master (eind) -Slave(middel) - blauw (mammaplank )

2) vervolgens zet je pc aan, kijk dat de bios hem ziet..
nee :? --> ga bios in en check of de ide channel geactiveerd is (moet op auto staan)

nog steeds niet --> ga maar weer naar stap 1 check kabels etc..

Ja, U mag verder :D
3) Stop de bootdiskette(win98) in (als je geen windows hebt, de hard-way)
4) boot naar dos, type vervolgens in "fdisk"
5) controleer dat je de juiste schijf hebt door : te kijken naar groote (voor de veiligheid kan je ook je ander schijven ontkoppelen.)
6) In fdisk --> creer je een "primaire bla bla" (optie 1 in fdisk dacht ik) mag een geheel zijn of gedeeltelijk (vb 20% van je hd )
7) vervolgens ga je naar optie 2, "Creer een secondairy :?" ik weet dat de namen die ik nu noem verkeerd zijn..tenminste secundairy.. die maak je maximale groote (dus rest van de schijf) .
8) hij vraagt je zodra je klaar bent met dat of je logische stations wilt creeren
JA --> dit worden de andere partities .. creer zoveel stations je wilt (D, E, bla blab) groote moet je zelfs bepalen .. maximaal dacht ik dat het 28 Gb per partitie (FAT32) mogen zijn.

9) dat gedaan , activeer je primaire partitie en reboot je...

10 ) boot weeer op met bootdisk( naar dos ) p.s zorg dat je format.com erop hebt.

Als je winxp cd hebt kan je nu beginnen met installeren (laat je xp formateren), zoniet moet je verder met dit.

11) Type in: format "partitieletter die je wilt formateren" !!! let op dat je wel de juiste formateert he ;)

12) installeer software !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 19:39:
[...]

Teneerste je kan met een windos xp cd opbooten (moet je in de bios instellen dat cdrom voor hd komt ;) )
hd installeren = simpel maar ik vrees dat je diskete station moet hebben ;)

hier zijn de stappen
1) sluit hd aan, let hierbij op
kijk op de hd staan er jumper setting op ! MAster --> als ie alleen op een IDE-channel zit / of je hem als hoofd van de channel wilt hebben.
Slave --> als je hem bij een master bij gooit..

Master --> sluiit je op de kabel op het einde vast !!
Slave --> middelste connector..

Bij UDMA kabels is de connector die in de mobo gaat blauw .. anders kan je ook zien aan de afstand van de middelste connector tot de einpunten. Degene waarbij de afstand het LANGST is die connector moet in de mammaplank ;)

Dus :
Master (eind) -Slave(middel) - blauw (mammaplank )

2) vervolgens zet je pc aan, kijk dat de bios hem ziet..
nee :? --> ga bios in en check of de ide channel geactiveerd is (moet op auto staan)

nog steeds niet --> ga maar weer naar stap 1 check kabels etc..

Ja, U mag verder :D
3) Stop de bootdiskette(win98) in (als je geen windows hebt, de hard-way)
4) boot naar dos, type vervolgens in "fdisk"
5) controleer dat je de juiste schijf hebt door : te kijken naar groote (voor de veiligheid kan je ook je ander schijven ontkoppelen.)
6) In fdisk --> creer je een "primaire bla bla" (optie 1 in fdisk dacht ik) mag een geheel zijn of gedeeltelijk (vb 20% van je hd )
7) vervolgens ga je naar optie 2, "Creer een secondairy :?" ik weet dat de namen die ik nu noem verkeerd zijn..tenminste secundairy.. die maak je maximale groote (dus rest van de schijf) .
8) hij vraagt je zodra je klaar bent met dat of je logische stations wilt creeren
JA --> dit worden de andere partities .. creer zoveel stations je wilt (D, E, bla blab) groote moet je zelfs bepalen .. maximaal dacht ik dat het 28 Gb per partitie (FAT32) mogen zijn.

9) dat gedaan , activeer je primaire partitie en reboot je...

10 ) boot weeer op met bootdisk( naar dos ) p.s zorg dat je format.com erop hebt.

Als je winxp cd hebt kan je nu beginnen met installeren (laat je xp formateren), zoniet moet je verder met dit.

11) Type in: format "partitieletter die je wilt formateren" !!! let op dat je wel de juiste formateert he ;)

12) installeer software !
:-)
Dank u zeer, ben inmiddels on-line met mijn nieuwe compie en al erg tevreden.
voorlopig ff gamen op 1850 Mhz (ben alleen even de fsb aan het testen 168 mhz nu)
Moet trouwens absoluut een geluidskaart in wat een vierkante herrie komt er uit het mobo 8)7
38,5 C behoorlijk bezig (zalman 6000CU) en er komt een thermalright 900 aan. Wil toch rond de 200 fsb komen maar absoluut geen soldering op het mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
8RDA3+
Even voor de duidelijkheid, dit zijn toch de aangekondigde moederbordjes van Epox die beloven ALTIJD tot iig 200MHz FSB te komen?

Misschien hebben ze gewoon een betere/grotere/snellere/luidere fan op de Northbridge gezet :) Ben benieuwd, ik zit nog steeds een beetje rond te neuzen en ik streef naar een 200/200 setting :)

[ Voor 58% gewijzigd door Yokozuna op 27-04-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Verder heeft niemand met een 8RDA+ hetzelfde probleem als ik? Dat na ongeveer een maand Windows langzaam af lijkt te brokkelen? Het gebeurt nu zeer regelmatig dat mijn computer een seconde of 30 hangt. Daarna gaat alles weer vrolijk verder, bij games oid heb ik het niet geloof ik (maar ik game de laatste tijd niet zo heel veel dus dat hoeft niks te betekenen).

Ik heb al es meer van die problemen gehad namelijk en toen kreeg ik uiteindelijk ook vage foutmeldingen van programma's, wilde Windows mijn pc afsluiten omdat een of ander belangrijk proces was vastgelopen enz. enz.

De klachten zijn nogal vaag en daarom is het moeilijk om dit bordje retour te doen, al heb ik het daar wel over met de leverancier. Ik ben het in ieder geval helemaal beu en niet van plan om iedere maand Windows opnieuw te installeren (een image is natuurlijk ook mogelijk maar het moet gewoon niet nodig zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

MMM: ik heb hetzelfde als jij en bij mij is het nieuw.

Ik had een lekje in mijn Wc systeem en mijn mobo was nogal drijf.
Gelukkig was het gedestileerd water, maar ondanks dat zag ik een zekere afzetting, alsof er een soort electrolyse was.

Ik kreeg ook foutmeldingen dat XP recoverde van een device failure (mijn AGP kaart) en het beeld was verfuckt.
Dit kan ook software zijn geweest, heb alles nu vers, maar is erg verdacht.

Nu heb ik langzaam maar zeker hetzelfde probleem als jij.
Zo rond de helft van alle startup files gooit Xp er opeens een pauze in. Een seconde of 30 later gaat hij inderdaad verder.

Zo heeft het ook eens bijna een minuute geduurt voordat ik mijn advanced display properties kreeg, super slow-mo.

ook leuk is dat ik niet meer kan ghosten van de ene HD naar de andere...

Somthing is kaka...

Ach, tegen garantie afloop tijd ga ik weleens spelen met een 12v batterij en hem ongemerkt slopen en garantie claimen... dit soort klachten zijn ZO moeilijk voor garantie... dat kun je haast schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2017
Even voor de mensen die vragen hebben betreffende de te behalen FSB op EPoX 8RDA+/8RGA+:

Ik draai nu een 8RGA+ (met extra koeling op NB en SB), en ik haal de 235MHz. Ik weet zeker dat ie hoger kan, maar dan moet ik mosfets gaan koelen en NB beter koelen. Met een 8RDA+/8RGA+ moet je altijd de 200MHz FSB kunnen halen, ook met standaard NB/SB-koeling!

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Startpost ge-update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Died schreef op 28 april 2003 @ 00:15:
Even voor de mensen die vragen hebben betreffende de te behalen FSB op EPoX 8RDA+/8RGA+:

Ik draai nu een 8RGA+ (met extra koeling op NB en SB), en ik haal de 235MHz. Ik weet zeker dat ie hoger kan, maar dan moet ik mosfets gaan koelen en NB beter koelen. Met een 8RDA+/8RGA+ moet je altijd de 200MHz FSB kunnen halen, ook met standaard NB/SB-koeling!
Mooi, dan hoef ik daarvoor niet perse op de 8RDA3+ te wachten. Nu maar kijken of het nieuwe bordje nog significante voordelen biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:06

lordsnow

I know nothing

Is het niet zo dat de 8RDA(+) tegenwoordig ook allemaal de nieuwe NB hebben? Die zouden dus nu ook allemaal 200 FSB moeten halen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 20:51

Smarron

The bend

Died schreef op 28 april 2003 @ 00:15:

Ik kwam met mijn 8RDA+ niet hoger dan 184fsb :(

Met de 8RGA+ lijkt 225 ongeveer het maximum.

Op beide plankjes had/heb ik de nb actief gekoeld, de sb passief. Mosfets worden niet gekoeld. Misschien moet ik daar maar eens wat aan doen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er over te dinken de 8RDA+ te kopen binnenkort, maar ik heb even een tweetal vragen. In de eerste plaats, kan ik op dit bord een Athlon XP 3000+ processor zetten? Volgens de specificaties op de site van EPoX kan dit mobo een FSB aan van maximaal 333 Mhz (daar draait die Athlon XP 3000+ ook op), maar ik lees hier steeds 200. Hoe zit dat precies?

Dan nog een vraagje over 't geluid. Die 8RDA+ heeft Dolby Digital geluid als 'k 't goed heb begrepen, maar wat voor uitgangen zitten daar dan op? Kan ik het bord gewoon in m'n huidige ATX kast zetten en kan ik 't geluid weer doorlinken naar m'n stereo zoals ik dat nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mijn 8RGA+ komt niet boven de 203MHz fsb, maar dat komt den ik door mijn 2x512MB.
Ja, NB is geWCd en mijn mosfets hebben een 92mm fan erop MET heatsinks (op de mosfets he, niet de fan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 01:12:
Ik zit er over te dinken de 8RDA+ te kopen binnenkort, maar ik heb even een tweetal vragen. In de eerste plaats, kan ik op dit bord een Athlon XP 3000+ processor zetten?
Ja, volgens mij biedt de laatste bios in ieder geval ondersteuning voor de 3000+.
Volgens de specificaties op de site van EPoX kan dit mobo een FSB aan van maximaal 333 Mhz (daar draait die Athlon XP 3000+ ook op), maar ik lees hier steeds 200. Hoe zit dat precies?
333 Mhz is dus 2*166 Mhz. Wat de meesten hier proberen te doen is door een combo van multiplier en FSB de snelheid te verhogen naar 2*200 Mhz (of hoger); dus 400 Mhz. Als je vervolgens ook geheugen hebt wat dat aankan, kan dit mooi synchroon lopen.
Dan nog een vraagje over 't geluid. Die 8RDA+ heeft Dolby Digital geluid als 'k 't goed heb begrepen, maar wat voor uitgangen zitten daar dan op? Kan ik het bord gewoon in m'n huidige ATX kast zetten en kan ik 't geluid weer doorlinken naar m'n stereo zoals ik dat nu heb?
Ja, heb ik momenteel ook. Er zitten drie uitgangen op; roze, blauw en groen. De groen link je gewoon naar je stereo. Blauw en roze zijn volgens mij voor boxen achter en microfoon :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bar_en_boos schreef op 28 April 2003 @ 10:20:
[...]

[b]Ja, volgens mij biedt de laatste bios in ieder geval ondersteuning voor de 3000+[b].

[...]

333 Mhz is dus 2*166 Mhz. Wat de meesten hier proberen te doen is door een combo van multiplier en FSB de snelheid te verhogen naar 2*200 Mhz (of hoger); dus 400 Mhz. Als je vervolgens ook geheugen hebt wat dat aankan, kan dit mooi synchroon lopen.

[...]

Ja, heb ik momenteel ook. Er zitten drie uitgangen op; roze, blauw en groen. De groen link je gewoon naar je stereo. Blauw en roze zijn volgens mij voor boxen achter en microfoon :?.
Betekent dat dan dat ik eerst die BIOS moet flashen voordat ik m'n CPU er op kan zetten? Dat lijkt me namelijk niet gaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Als je nu een nieuw mobo koopt is ie gewoon voorzien is van de laatste bios. Je kan dus gewoon de cpu installeren. :)

edit:
Geknipt uit de biospagina op epox.nl:

Mainboard model name: 8RDA+
BIOS filename: 8RDA3305.BIN (A100)

Updates in this version:
• Fixed motherboard resource conflict on legacy system
• Fixed unreported memory fail for AK2001 device
• Fixed adapted SCSI array AAC-364 boot fail postcode 8B

Updates included from previous version:
• Fixed instability on C17-A2 chipset (Barton 3000+)
• Add disable 'Power Button Function' (SMI/SCI) when update ROMSIP
• Update BPL 2.89
• Change CPU frequency update method
• Updates ROMSIP & BPL to version 2.84
• Changed default AGP aperture size from 32 to 64 MB
• Solved issue from hanging during post "C1" when OC memory
• Added IDE DMA transfer fucntion support
• Memory timings setting fail issue solved
• Added Magic Health Support
• USB Keyboard support item default changed to Enabled
• Changed Athlon detection for new models and fixed ratio's
• F10 Save CMOS / hang up issue solved

[ Voor 83% gewijzigd door Bar_en_boos op 28-04-2003 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bar_en_boos schreef op 28 april 2003 @ 11:15:
Als je nu een nieuw mobo koopt is ie gewoon voorzien is van de laatste bios. Je kan dus gewoon de cpu installeren. :)

edit:
Geknipt uit de biospagina op epox.nl:

Mainboard model name: 8RDA+
BIOS filename: 8RDA3305.BIN (A100)

Updates in this version:
• Fixed motherboard resource conflict on legacy system
• Fixed unreported memory fail for AK2001 device
• Fixed adapted SCSI array AAC-364 boot fail postcode 8B

Updates included from previous version:
• Fixed instability on C17-A2 chipset (Barton 3000+)
• Add disable 'Power Button Function' (SMI/SCI) when update ROMSIP
• Update BPL 2.89
• Change CPU frequency update method
• Updates ROMSIP & BPL to version 2.84
• Changed default AGP aperture size from 32 to 64 MB
• Solved issue from hanging during post "C1" when OC memory
• Added IDE DMA transfer fucntion support
• Memory timings setting fail issue solved
• Added Magic Health Support
• USB Keyboard support item default changed to Enabled
• Changed Athlon detection for new models and fixed ratio's
• F10 Save CMOS / hang up issue solved
Hehe, dat had ik inderdaad al gelezen jah, maar 'k twijfelde eventjes. Maar bedankt voor de info. Komt dit bord weer een stapje dichterbij ;). Nog een vraagje trouwens. Ik kon ergens die XP 3000+ bestellen met en zonder koeler (boxed en tray heette dat geloof 'k). Is 't verstandig om die koeler er bij te nemen, of juist niet? Zeker met 't oog op eventueel overclocken is 't denk ik verstandiger om niet de standaard koeler te kopen, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 11:23:
Hehe, dat had ik inderdaad al gelezen jah, maar 'k twijfelde eventjes. Maar bedankt voor de info. Komt dit bord weer een stapje dichterbij ;). Nog een vraagje trouwens. Ik kon ergens die XP 3000+ bestellen met en zonder koeler (boxed en tray heette dat geloof 'k). Is 't verstandig om die koeler er bij te nemen, of juist niet? Zeker met 't oog op eventueel overclocken is 't denk ik verstandiger om niet de standaard koeler te kopen, lijkt me?
Dit is DOC, dus ik vind dat je zoiets wel zou moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Misschien dat je de FAQ binnen DOC, onderdeel koeling, eens moet lezen. Daar staat zowieso veel nuttige info.
Als je een beetje wil overclocken hoef je niet te twijfelen over de aanschaf van de 8RDA+. Daar is dat bord gewoon geknipt voor. Wil je echt die-hard overclocken, dan zou ik eens gaan kijken naar een nforce2 bordje waarbij je het voltage via de bios wat kan verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bar_en_boos schreef op 28 April 2003 @ 11:44:
Misschien dat je de FAQ binnen DOC, onderdeel koeling, eens moet lezen. Daar staat zowieso veel nuttige info.
Als je een beetje wil overclocken hoef je niet te twijfelen over de aanschaf van de 8RDA+. Daar is dat bord gewoon geknipt voor. Wil je echt die-hard overclocken, dan zou ik eens gaan kijken naar een nforce2 bordje waarbij je het voltage via de bios wat kan verhogen.
Ik had eerlijk gezegd nie eens door dat dit topic in DOC stond. Merkte ik net pas op. 'k ben alleen op zoek naar een nieuw mobo, en of ie goed te overclocken is maakt me niet zo heel veel uit eigenlijk, als ie 't maar doet :). Bedankt voor de hulp iig, en 'k zal ffies de FAQ doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 28 april 2003 @ 08:36:
Mijn 8RGA+ komt niet boven de 203MHz fsb, maar dat komt den ik door mijn 2x512MB.
Ja, NB is geWCd en mijn mosfets hebben een 92mm fan erop MET heatsinks (op de mosfets he, niet de fan)
Kan iemand mij vertellen wat Mosfets zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Bar_en_boos schreef op 28 april 2003 @ 11:44:
Uhhhmmm, zou hij hier nou uit op moeten maken dat dit niet kan met de 8RDA+???
misschien is het handig om te schrijven wat je bedoeld:

Wil je echt die-hard overclocken, dan zou ik eens gaan kijken naar een nforce2 bordje waarbij je het voltage via de bios NOG verder kan verhogen.
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 11:46:
[...]

MOSFETS zijn componenten op (b.v.) moederborden die iets met de voltages doen.
hieronder heb ik een plaatje gezet met daarop de mosfets duidelijk aangegeven.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ayhks/5voltmosfet.jpg
(die zwarte 4-kantige dingen dus.)

[ Voor 21% gewijzigd door _Droopy op 28-04-2003 11:55 . Reden: aanvulling over mosfets ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Laatst online: 14-10 08:28

Dark Angel

Corvette LS Power

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 11:46:
[...]

Dit heb ik er over kunnen vinden.

Mosfets are the power regulators of the motherboard. Because your power supply only gives out 12v and 5v, the cpu/ram/etc voltages have to be converted from these power supply rails, and this is done so through a series of mosfets and capacitors

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx ! nu weet ik tenminste waar jullie het over hebben :D

Ik zag trouwens in de pricewatch dat de EPoX EP-8RDA3+ beperkt leverbaar is, ik ben benieuwd naar de ervaringen van dit bord! want ik twijfel nog steeds, ik ga namelijk een upgrade kopen, en dan koop ik liever iets waar alle nieuwste functies op zitten zoals s-ata etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 12:38:

Ik zag trouwens in de pricewatch dat de EPoX EP-8RDA3+ beperkt leverbaar is, ik ben benieuwd naar de ervaringen van dit bord! want ik twijfel nog steeds, ik ga namelijk een upgrade kopen, en dan koop ik liever iets waar alle nieuwste functies op zitten zoals s-ata etc.
Er is 1 minpuntje aan dat plankje, die C-Media sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 8RDA+ gaat niet meer aan :D :D Iemand een ideetje? Ik heb er al tegen staan schoppen enzo, maar dat hielp niet :+

8RDA+ /exit.. next please!

Zo dood als een pier dus :'( Uiteraard geen geld voor een nieuwe plank. Lang leve m'n P3B-F ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
*zinloze post* probleem opgelost: met een multiplier van 11 geven alle proggramma's nu hetzelfde aan. Toch vaag dat ze dat daarvoor niet deden :?

De verschillende kloksnelheden:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r_muller//MILO/veranderendefsb.JPG

twee verschillende mem benchmarks:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r_muller//MILO/veranderendefsb2.JPG

sisoft en sensors:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r_muller//MILO/veranderendefsb3.JPG

Vooral het eerste plaatje is vaag. In de bios heb ik de mp op 10 staan en de fsb op 200. Ik zou dan dus gewoon een klosnelheid van 2000 mhz moeten hebben.

De kloksnelheid van de cpu volgens:
WCPUID: 2004 Mhz (plaatje 1)
AIDA32 WCPUID*: 1695* Mhz (plaatje 1)
3dmark: 1,82 Ghz (plaatje 1)
eigenschappen van deze computer: 2,00 Ghz (plaatje 1)
sisoft sandra 2003 2,01Ghz (plaatje 3)

*Bij het refreshen van WCPUID AIDA veranderd mijn kloksnelheid tussen 1650-1850

Ik gebruik de 8rga+ bios van 25 februari, dus flashen heeft geen zin aangezien er geen nieuwere bios is uitgekomen. Ik gebruik de nforce 2.03 drivers, maar met andere drivers had ik hetzelfde probleem.

Mijn vraag:
Heeft iemand anders ook dit probleem met een 8rga+? Wat is mijn werkelijke kloksnelheid? En wat kan ik hieraan doen?

*zinloze post* probleem opgelost: met een multiplier van 11 geven alle
proggramma's nu hetzelfde aan. Toch vaag dat ze dat daarvoor niet deden :?

[ Voor 12% gewijzigd door Herr Muller op 28-04-2003 17:59 . Reden: probleem opgelost :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herr Muller schreef op 28 April 2003 @ 13:09:
Ik gebruik de 8rga+ bios van 25 februari, dus flashen heeft geen zin aangezien er geen nieuwere bios is uitgekomen.
3320 en 3411. 2 Beta biossen voor de 8RGA+. http://files.aoaforums.com/index.php?dir=209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
bedankt, maar ik probeer liever eerst wat anders voor ik me waag aan een beta-bios. Vindt niemand het eigenlijk vreemd dat je kloksnelheid veranderd tussen 1,7 en 2,0 GHZ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TripleM schreef op 25 april 2003 @ 12:44:
Flashen van het bios wilde net ook weer niet zonder problemen (3402), sirene ging af na het laden van de fail-safe defaults, ik krijg een beetje de schijt van dit gedoe..
3402 zuigt echt flink IMHO, mijn 8RDA rev 1.1 was zelfs instabiel op stock speeds met dit BIOS. Snel terug geflashed naar 3305, deze is wel super stabiel (ook met flink OC'en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Smarron schreef op 28 april 2003 @ 01:11:
[...]
Ik kwam met mijn 8RDA+ niet hoger dan 184fsb :(

Met de 8RGA+ lijkt 225 ongeveer het maximum.

Op beide plankjes had/heb ik de nb actief gekoeld, de sb passief. Mosfets worden niet gekoeld. Misschien moet ik daar maar eens wat aan doen.
Dus met andere woorden .. ik moet eigenlijk meer gaan kijken naar de mosfets .. nu ik net een Zalman NB32J heb gekocht.. he he... (FSB hier 195 bij standaard koeling ZONDER zalman)
IK wil namelijk nog wel hoger kunnen namelijk... (maar is me dus nog niet gelukt)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

henkleerssen schreef op 28 April 2003 @ 13:51:
Dus met andere woorden .. ik moet eigenlijk meer gaan kijken naar de mosfets .. nu ik net een Zalman NB32J heb gekocht.. he he... (FSB hier 195 bij standaard koeling ZONDER zalman)
IK wil namelijk nog wel hoger kunnen namelijk... (maar is me dus nog niet gelukt)..
Het ligt er maar aan. Voornamelijk moet je nb het aankunnen. Maar koelen van mosfets is zowieso wel erg handig, die dingen worden namelijk superheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
De mosfets koelen is in principe alleen nodig i.c.m. northbridge v-mod waardoor ze flink op hun donder krijgen (en dus flink wat warmer worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Smarron schreef op 28 April 2003 @ 13:55:
die dingen worden namelijk superheet.
Zonder v-mod valt dat reuze mee; de temp wordt hooguit +/- 35-37 graden; althans op mijn board iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

warp schreef op 28 april 2003 @ 13:59:
Zonder v-mod valt dat reuze mee; de temp wordt hooguit +/- 35-37 graden; althans op mijn board iig.
Dat is dus per plankje verschillend, want ik heb zonder Vdd mod op mijn oude 8RDA+ op een fsb van 180 mijn vinger verbrand op 1 van de mosfets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warp schreef op 28 April 2003 @ 13:47:
[...]

3402 zuigt echt flink IMHO, mijn 8RDA rev 1.1 was zelfs instabiel op stock speeds met dit BIOS. Snel terug geflashed naar 3305, deze is wel super stabiel (ook met flink OC'en).
Ja, inderdaad. Ik kreeg met het 3402 bios blauwe schermen als ik Prime draaide.
Met het 3305 bios geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
warp schreef op 28 April 2003 @ 13:55:
De mosfets koelen is in principe alleen nodig i.c.m. northbridge v-mod waardoor ze flink op hun donder krijgen (en dus flink wat warmer worden).
Nee hoor, de mosfets worden heet bij een hoge Vcore ;) Ook zonder Vdd mod worden ze dus flink heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 15:32:
[...]

Nee hoor, de mosfets worden heet bij een hoge Vcore ;) Ook zonder Vdd mod worden ze dus flink heet.
Toch maar eens gaan voelen dan om het zeker te weten.. badje koud water dan maar gereed houden... anders :'(

[ Voor 5% gewijzigd door henkleerssen op 28-04-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
henkleerssen schreef op 28 april 2003 @ 15:40:
[...]

Toch maar eens gaan voelen dan om het zeker te weten.. badje koud water dan maar gereed houden... anders :'(
Je hoeft ze niet eens aan te raken..gewoon je hand erbij houden dan voel je het al. Ik draaide een hele tijd zonder Vdd mod en toen werden ze ook bloedheet..vandaar dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 19:46
Mosfets worden op ieder bord erg warm.
Even gezocht en ik heb thermal images gevonden van een Epox 8RDA+

Afbeeldingslocatie: http://homepage.ntlworld.com/bubo/Mosfets/mosfet_thermal.jpg
Afbeeldingslocatie: http://homepage.ntlworld.com/bubo/Mosfets/mosfet_photo.jpg

Nog meer foto's staan hier <-- klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
Zijn er meer mensen die geen -12v lijn hebben in hun bios pc health status? Sisoft sandra en aida32 geven een -12v lijn van ongeveer -6v aan. Zou die -6v op de -12v lijn veroorzaakt worden omdat er ook geen -12v lijn in de bios staat of is het voltage echt -6v?
Ik heb een 8rga+ met de bios van 25-2-2003. Het ligt niet aan de voeding, want dat is een antec truepower 430W.

Het systeem draait gewoon stabiel. Is een lage (of hoge, net hoe je het wilt noemen) -12v slecht voor je syteem? Of is dit gewoon een meetfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Angel schreef op 28 April 2003 @ 12:07:
[...]

Dit heb ik er over kunnen vinden.

Mosfets are the power regulators of the motherboard. Because your power supply only gives out 12v and 5v, the cpu/ram/etc voltages have to be converted from these power supply rails, and this is done so through a series of mosfets and capacitors
Voor de goede orde: MOSFET staat voor Metal Oxide Semiconductor Field Effect Transistor. Het is een bepaalde techniek om transistors te maken. Waarmee je dus bijvoorbeeld vermogen mee kunt regelen.

/me verwacht uiterlijk vrijdag ook de trotse bezitter van een 8RDA+ te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Herr Muller schreef op 28 april 2003 @ 19:26:
Zijn er meer mensen die geen -12v lijn hebben in hun bios pc health status? Sisoft sandra en aida32 geven een -12v lijn van ongeveer -6v aan. Zou die -6v op de -12v lijn veroorzaakt worden omdat er ook geen -12v lijn in de bios staat of is het voltage echt -6v?
Ik heb een 8rga+ met de bios van 25-2-2003. Het ligt niet aan de voeding, want dat is een antec truepower 430W.

Het systeem draait gewoon stabiel. Is een lage (of hoge, net hoe je het wilt noemen) -12v slecht voor je syteem? Of is dit gewoon een meetfout?
Dit had ik ook. Bij mij stond de 12V op 7V ongeveer. Niks van aantrekken. Update even je USDM meter vanaf de CD. Als het goed is moet dat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

wat zijn de beste bios instell. voor 200/200mhz fsb?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Dond3r schreef op 29 April 2003 @ 08:51:
wat zijn de beste bios instell. voor 200/200mhz fsb?
De beste instelling om over de 200/200 heen te komen is de instelling om niet al te veel te vragen in DOC* en vooral veel zelf uitproberen.

Deze instelling hoef je niet in je BIOS te zoeken, maar binnen jezelf. :+

*DOC staat voor Die-Hard Overclocking & Cooling.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 12:38:

Ik zag trouwens in de pricewatch dat de EPoX EP-8RDA3+ beperkt leverbaar is, ik ben benieuwd naar de ervaringen van dit bord! want ik twijfel nog steeds, ik ga namelijk een upgrade kopen, op zitten zoals s-ata etc.
Dit moederbord komt iig gagarandeerd tot een FSB van 200MHz zonder gekut met je Northbridge, dat staat in de specificaties. Misschien krijgen de diehard overclockers hem dus wel op ongeveer 250MHz:

EPOX 8RDA3+ (Sound + LAN + IEEE1394 + SATA)

- nForce2
- FSB 400 Mhz
- 6 Channel Sound
- 3x DDR/400/333
en dan koop ik liever iets waar alle nieuwste functies
de 8RDA3+ is niet zo bijster veel veranderd t.o.v. de 8RDA+ volgens mij. Firewire mogen ze er van mij iig afslopen. Aan USB 2.0 heb ik ruim voldoende.
Er zitten drie uitgangen op; roze, blauw en groen
Dat vind ik tegenvallen, ik gebruik ook een line-in en die zit er dus niet op? Hoe zit da. Volgens mij zit er een analog-out, digital-out en een mic-in op?

[ Voor 27% gewijzigd door Yokozuna op 29-04-2003 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
dubbel

[ Voor 109% gewijzigd door Herr Muller op 29-04-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
Smarron schreef op 28 April 2003 @ 23:12:
[...]
Dit had ik ook. Bij mij stond de 12V op 7V ongeveer. Niks van aantrekken. Update even je USDM meter vanaf de CD. Als het goed is moet dat werken.
------------------------------------------------------------------------------------
Hello,

I bought an epox 8rga+ a couple of days ago and there is no -12v line in the

bios pc healt status. Sisoft sandra 2003 and aida32 tell me that my -12v is
aboout -6v.
I looked at my user's manual and I saw that the AGP voltage was shown at the

place were the -12v was supposed to be (according to the manual)

The bios is from 02-25-2003. I just want to let you know this so you can
repair this in the next bios version.

with kind regards,

Milo Muller
-----------------------------------------------------------------
Dear Milo,

Here is the latest bios what this will fix.

Kind regards,

Epox Europe,
Support team,
Tom Versteeg
--------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij had ik net zo goed in het Nederlands kunnen typen |:( De bios die hij meezond was 8rga3411 (dezelfde die nicowico al aangaf)
edit:
This E-mail is confidential and you can not copy the information
in this E-mail or use it for any purpose or disclose its contents
to any other person. Publication in writing, or in any other printed
matter, is not allowed without the proper consent of the author.
:X
Yokozuna schreef op 29 April 2003 @ 10:20:Dit moederbord komt iig gagarandeerd tot een FSB van 200MHz zonder gekut met je Northbridge, dat staat in de specificaties. Misschien krijgen de diehard overclockers hem dus wel op ongeveer 250MHz:
8rga+ komt ook gegarandeerd op 200mhz + (volgens mij schreef versteeg een paar topics terug dat hij nog geen 8rga+ was tegengekomen die geen 220 haalde)
Verwijderd schreef op 28 Maart 2003 @ 15:09:
--------------------------------------------------------------------
Smarron schreef op 28 March 2003 @ 15:04:
Hmm ... Zojuist een bestelling geplaatst voor een Epox 8RGA+
Hopelijk krijg ik mijn fsb hiermee boven de 200.

Iemand interesse in een 8RDA+ ?

--------------------------------------------------------------------

Ik heb er hier 2x5 vers uit de doos gehaald samen met Duron Dude en alle 8RGA+ moederborden kwamen met de standaard heatsinks boven de 220mhz CPU en Mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Als ik mijn nieuwe geheugen (PC3200 Twinmos/Winbond) binnenheb, zal ik die nieuwe bios meteen even proberen. Zal USDM dan ook weer die 12V weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

_Droopy schreef op 29 April 2003 @ 10:19:
[...]

De beste instelling om over de 200/200 heen te komen is de instelling om niet al te veel te vragen in DOC* en vooral veel zelf uitproberen.

Deze instelling hoef je niet in je BIOS te zoeken, maar binnen jezelf. :+

*DOC staat voor Die-Hard Overclocking & Cooling.
ik kan zelf wel oc'n, maar als ik al die opties zie staan die ik nog kan veranderen, (v dimm dat voltage dit voltage, blaat) dan zie ik door de bomen het bos niet meer. net als dat ik lees van de ene dat fast writes (agp) aan moet, en de andere zegt weer van niet. En de een zegt ook dat 8x agp aan moet (r9700) en de ander zegt weer 4x is beter :?

Dus gewoon met het 200/200mhz feit: wat is de beste voltage instelling voor vcore? ik ga niet maximaal doen (boven de 2.0 ergnes imo)

usdm geeft mij vaak tijdens opstarten een fout aan :? iets van driver not load. als ik hem handmatig opstart werkt hij vaak wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Pubbert op 29-04-2003 14:30 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 11-10 23:46

Syzzer

Prutser

Dond3r schreef op 29 April 2003 @ 14:25:
[...]

ik kan zelf wel oc'n, maar als ik al die opties zie staan die ik nog kan veranderen, (v dimm dat voltage dit voltage, blaat) dan zie ik door de bomen het bos niet meer. net als dat ik lees van de ene dat fast writes (agp) aan moet, en de andere zegt weer van niet. En de een zegt ook dat 8x agp aan moet (r9700) en de ander zegt weer 4x is beter :?

Dus gewoon met het 200/200mhz feit: wat is de beste voltage instelling voor vcore? ik ga niet maximaal doen (boven de 2.0 ergnes imo)

usdm geeft mij vaak tijdens opstarten een fout aan :? iets van driver not load. als ik hem handmatig opstart werkt hij vaak wel.
Nog een keer dan: OC-en is een kwestie van uitproberen. Het voltage zet je gewoon op de zo laag mogelijke stand waarbij je systeem nog stabiel is. (Testen met prime voor Vcore en memtest voor Vmem vor het geval dat je dat weer wilt gaan vragen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Even een off-topic vraagje. Ik wil op m'n 8RDA+ aan de slag met de onboard firewire. Er is geen IO-poort hiervoor. Moet ik nu een verbinding maken met de IEEE-uitgang op het mobo zelf? Standaard zat er niet zo'n kabel + stekkertje bijgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
8rga+ komt ook gegarandeerd op 200mhz
"Gegarandeerd volgens Epox/de specificaties" bedoel ik.

Dat de 8RDA+ meestal tot 200MHz komt, en de 8RGA+ altijd; klopt, maar dat bedoelde ik niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 29-04-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 06:41
Kan ik ook een externe tempsensor aansluiten op mn 8rda+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Bar_en_boos schreef op 29 April 2003 @ 16:12:
Even een off-topic vraagje. Ik wil op m'n 8RDA+ aan de slag met de onboard firewire. Er is geen IO-poort hiervoor. Moet ik nu een verbinding maken met de IEEE-uitgang op het mobo zelf? Standaard zat er niet zo'n kabel + stekkertje bijgesloten.
Bij mij zat die er wel bij :?

Anders kun je die wel bestellen bij Epox, en ik denk dat misschien een winkel die ook wel verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Nou kheb ff zitten kloten..

de memory timings op allerlaagst en allerhoogste geprobeerd.
de voltages op allerhoogst (vdimm, vcore en agp)
ook op allerlaagst gezet.
Verder nog wat bios instelling veranderd.

maar hij wil gewoon niet stabiel op 200mhz fsb :(
kheb het hele systeem gekoeld al met een grote tafelventilator.

Constant vastlopers in 3dmark. net alsof mijn mem. het niet aan kan ofzo. maar het is toch echt pc3200.

kheb de multiplayer lekker laag gehad, maar ook dit leverde meteen een vastloper op in 3dmark :(

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Laatst online: 24-09 20:08

Blaz0r

:)

Ik zit met het volgende probleem:

als ik op mijn epox 8rda+ rev1.1 mijn geheugen op een hoge snelheid laat lopen krijg ik vastlopers in windows ( ik heb em maximaal stabiel gestest op 154)
( ook 133fsb en 166mem werkt niet )

Mijn fsb kan ik wel gewoon op hoge snelheid draaien, als ik het geheugen dan maar laat draaien op bv 80% ofzo

Nu had ik dus het mijn geheugen 2x kingston pc2700 512mb terug gestuurd omdat het naar mijn mening dus daar aan moest liggen, de winkel zegt nu dat het daar niet aan ligt, zij zeggen het geheugen te hebben getest en zeggen dat het wel gewoon goed werkt.

Zijn er toevallig meer mensen met hetzelfde probleem? ( geheugen snelheid kan niet hoog terwijl geheugen waarshijnlijk goed is)

specs:
amd athlon xp 1700+
epox 8rda+ rev1.1
(kingston 1024mb pc 2700)
ati radeon 9700pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 06:41
Volgens mij is mijn voltage ding een beetje van het padje...
See For Yourself
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~willik/sick.JPG

ik heb in mijn bios 2.00V ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op 29 April 2003 @ 10:20:
[...]

Dit moederbord komt iig gagarandeerd tot een FSB van 200MHz zonder gekut met je Northbridge, dat staat in de specificaties. Misschien krijgen de diehard overclockers hem dus wel op ongeveer 250MHz:

EPOX 8RDA3+ (Sound + LAN + IEEE1394 + SATA)

- nForce2
- FSB 400 Mhz
- 6 Channel Sound
- 3x DDR/400/333

[...]
de 8RDA3+ is niet zo bijster veel veranderd t.o.v. de 8RDA+ volgens mij. Firewire mogen ze er van mij iig afslopen. Aan USB 2.0 heb ik ruim voldoende.

[...]
Dat vind ik tegenvallen, ik gebruik ook een line-in en die zit er dus niet op? Hoe zit da. Volgens mij zit er een analog-out, digital-out en een mic-in op?
het is een heel groot verschil in pcb en layout, geloof me maar. ;)

ps, er komt een nieuwe rev.8RDA+ met vdd in de bios en officeele ondersteuning voor de 200fsb Barton. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Weet iemand hoe ik mijn VDD-voltage in BIOS kan krijgen? want soms zie ik de VDD voltage optie maar vaker niet.
Lijkt of deze optie vanzelf in het menu Powe BIOS wordt weergegeven.
Weet iemand hoe ik deze optie permanent kan zetten?

MoBo: 8RDA+ Rev1.1, XP1700+ @ 2400MHZ!!!, Coolermaster Aero 7 Cooler.

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 23:07:
het is een heel groot verschil in pcb en layout, geloof me maar. ;)
Heeft het dan voor mij nut om een 8RDA3+ te proberen? Ik erger me dood aan m'n 8RDA+, het draait prima voor een maand en dan is het weer traagheid dat de klok slaat. Ik kan niet eens m'n nieuwe geheugen (Corsair PC3200 6222 T1) op volle snelheid draaien omdat ik dan de sirene te horen krijg als ik m'n comp aanzet..

Ik zat er al haast over te denken om maar helemaal geen nForce 2 bord meer te nemen maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen deze problemen heeft dus misschien toch maar een 8RDA3+ proberen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:06

lordsnow

I know nothing

Als er een nieuwe revisie komt van de 8RDA+, wat is dan het levensrecht van de 8RDA3+?

Beetje vaag allemaal.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.