Toon posts:

Internet via het lichtnet of schotel

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met een brandende vraag en dat is of er in nederland binnen korte tijd ook de mogelijkheid er is om via het lichtnet of de schotel te internetten. Kheb namelijk vernomen dat het allebei razendsnel zou moeten zijn, alleen wanneer (maybe komt het helemaal niet :( ) het uitkomt?

Bij voorbaat dank Didier

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 22:11
hier in heerenveen doet men geloof ik al proeven met internet via het lichtnet, wanneer het algemeen verkrijgbaar word weetik niet, ik denk toch wel op relatief korte termijn, aangezien ze hier al een complete flat hebben aangelegd als proef... en het schijnt goed te werken... (10 Mbit verbinding)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Was het niet zo dat je via satelliet verbinding alsnog ergens moest inbellen voor een upload?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

zag dat er in de computer totaal een advertentie stond over een of ander apparaat wat van je lichtnet een lan maakt. :?

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Haso2000 schreef op 21 April 2003 @ 20:51:
Was het niet zo dat je via satelliet verbinding alsnog ergens moest inbellen voor een upload?
Hoeft niet persé, maar dan is het bijna niet te betalen voor privé..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Via satelliet internetten kan al een redelijke tijd in Nederland, alleen zijn de kosten dacht ik nog steeds vrij hoog en heb ik van de dekking geen idee.
Internetten via het lichtnet is een projectje van de NUON dacht ik hoewel ik niet weet of het op dit moment nog loopt omdat het duur was en kinderziektes had.

Oftewel, ik zou uitkijken naar iets anders :).

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op 21 april 2003 @ 20:54:
zag dat er in de computer totaal een advertentie stond over een of ander apparaat wat van je lichtnet een lan maakt. :?
We hebben het hier over een internet verbinding en niet over een intern netwerk ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Hey Didier,

Ik zie dat je nog niet zolang op GoT zit en er wordt hier van je verwacht dat je zelf zoekt voordat je een topic opent. Dit zou je via google of een andere zoekmachine en natuurlijk met onze eigen search kunnen doen.

Het is namelijk zo dat de dingen die je vraagt al vele malen hier langs gekomen zijn en wij zijn natuurlijk geen antwoordt apparaat die je opnieuw kan afspelen. ;)

Schotel internet is mogelijk in nederland:
internet via de sateliet
Satelliet internet: is het wat?
Satelliet-internet
Chello + Satelliet?
Internet via satelliet > IXS

Dit zijn er zo even een paar uit de search.
Ook kan je daar mee vinden over internet via het lichtnet:

[rml][ DigiStroom] Nuon eindelijk zover ??[/rml]
Digistroom, leeft dat nog?
Nieuwe Info Nuon internet via stroom

Etc etc., Suc6 :Y)

• RobertJ
  • Laatst online: 08-07 22:11
IceStorm schreef op 21 April 2003 @ 20:55:
Via satelliet internetten kan al een redelijke tijd in Nederland, alleen zijn de kosten dacht ik nog steeds vrij hoog en heb ik van de dekking geen idee.
Internetten via het lichtnet is een projectje van de NUON dacht ik hoewel ik niet weet of het op dit moment nog loopt omdat het duur was en kinderziektes had.

Oftewel, ik zou uitkijken naar iets anders :).
het loopt dus nog wel... hier in Heerenveen zelfs d8 ik

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Schotelinternet is al mogelijk, tot 150 Mbps als je een bedrijf bent, en je HEEL veel geld hebt.

Toch is de ping hiervan hoog (dwz niet geschikt voor games etc vanwege vertragingstijd). Ik hoop dat hier ooit een oplossing voor gevonden wordt.

Internet via het lichtnet is nog niet mogelijk, maar technisch boekt men voortuitgang. Een lichtnet-LAN is al mogelijk (zie Computer!Totaal laatste nummer). Alleen de electriciteitskast dempt alles boven de 60 Hz frequentie waardoor je niet meer over die frequentie kan internetten. Hoe dat precies werkt weet ik niet.

Ik denk altijd maar van: als ze mobiel internet willen invoeren op die molbieltjes en PDA's zullen ze toch iets van een WiFi netwerk moeten opbouwen (bijv. op die GSM masten), dus dat zal er ooit wel komen. Dat is dan ook handing voor internetters in niet-stedelijke gebieden.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Br@m schreef op 21 April 2003 @ 20:55:
[...]

We hebben het hier over een internet verbinding en niet over een intern netwerk ;)
Moet eens beter lezen voor ik reageer :P |:(

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• Xandrios
  • Laatst online: 20:06
Topicstarter,

Ik zie dat je nieuw bent. Welkom op GoT!
Wel wil ik je verzoeken even de searchfunctie te gebruiken, want je vraag is al erg vaak voorbij gekomen :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.