[DigiStroom] Nuon eindelijk zover ??

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
Het is nu april ! en ik heb gelezen dat ze in deze maand zouden beslissen of het doorgaat of niet. ik hoop van wel!!

als iedereen die geintreseerd is nou hier ff een post plaatst dan kan de nuon zich misschien wat meer haasten !?!?

Digistroom zou beschikbaar komen in Noord- en Zuid-Nederland, Gelderland, Flevoland en Friesland

dus als je in 1 van deze provincies woont zou je dus in aanmerking kunnen komen voor digistroom !

Verwijderd

ik vrees dat je er niet veel meer over zult horen. Op www.digistroom.nl blijft het ook angstvallig stil de laatste tijd. Maarja we zullen wel zien.

• orange.x
ik hoorde laatst weer via via dat DS [ digistroom ] 72x sneller zou zijn dan ADSL maar ik denk dat we dat maar met een korreltje zout moeten nemen ( zo zeg je dat toch :? )

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik woon in gelderland en ik zit hier met een gare ISDN verbinding dus ik hoop dat ik het snel kan hebben >:) .. GO NUON GO !!

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-08 22:19
Op zondag 07 april 2002 23:57 schreef IbBeLz het volgende:
Ik woon in gelderland en ik zit hier met een gare ISDN verbinding dus ik hoop dat ik het snel kan hebben >:) .. GO NUON GO !!
dan moet ik je teleurstellen :) nuon gaat eerst verder in de steden (logisch) het modem is op dit moment ERG duur ong 500 euro en de technische problemen zijn eigelijk NET opgelost. Het zou me dan ook niks verbazen als nuon alles stop zet.

Maar zelfs als het door gaat, moet nog alles aangepast worden. Reken op een jaar ofzo? als er dus geen problemen bijkomen

• Ibbelz
Op maandag 08 april 2002 00:00 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

dan moet ik je teleurstellen :) nuon gaat eerst verder in de steden (logisch) het modem is op dit moment ERG duur ong 500 euro en de technische problemen zijn eigelijk NET opgelost. Het zou me dan ook niks verbazen als nuon alles stop zet.

Maar zelfs als het door gaat, moet nog alles aangepast worden. Reken op een jaar ofzo? als er dus geen problemen bijkomen
Najah is iig sneller als dat hier ADSL komt want dat zie ik voor 2049 nog niet gebeuren |:(

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik werk bij Nuon en ik heb op het nieuws op Intranet gelezen dat de proef bij een aantal huishoudens geslaagd was. Maar verder geen info over wanneer het verder ontwikkeld zou worden.

Verwijderd

Ik weet wel dat er mensen zijn die hele sloome casema basic of analoog of isdn hebben. Voor hun is het een uitkomst natuurlijk. Al is het maar 10kb/s. Het is goedkoper (ivm telefoontikken) en sneller. Doordat KPN geen centrales of amperg een centrales geschikt meer maakt voor ADSL zijn deze mensen hier wel op aangewezen.

Ben trouwens wel benieuwd naar de snelheid van het stopcontact. We wachten het af :)

Verwijderd

maar is dat niet verchrikkelijk onstabiel?

Verwijderd

Misschien handig dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img4/nuon.gif

Dit zijn alle gemeentes in Nederland waar de stroom door Nuon geleverd wordt, alles wat buiten de kaart valt is geen Nuon.

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Mmm.. ik woon in amstelveen, maar voor zover ik weet krijgen we stroom van Eneco.... Maar toch is amstelveen geel op het kaartje... werken Nuon en Eneco samen ofzo ?

Eat my shorts !

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 09:58 schreef Sinterklaas het volgende:
Misschien handig dit:

[afbeelding]

Dit zijn alle gemeentes in Nederland waar de stroom door Nuon geleverd wordt, alles wat buiten de kaart valt is geen Nuon.
Dan voel je je ook genaaid in sneek als je zo`n connectie misloopt :D

Verwijderd

Nee helemaal niet want die hebben al langere tijd kabel. Ik woon op 3 km van Sneek en het lijkt er niet op dat wij binnen een paar jaar ook kunnen kabelen.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 10:14 schreef dieFX het volgende:
Mmm.. ik woon in amstelveen, maar voor zover ik weet krijgen we stroom van Eneco.... Maar toch is amstelveen geel op het kaartje... werken Nuon en Eneco samen ofzo ?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img4/amstelveen.gif

Volgens mijn gegevens Nuon, ik zal kijken of ik het ergens kan vinden :)

[edit]
Ik heb het gevonden, volgens mij is het idd Eneco. Binnenkort op mijn werk even die database aanpassen, ik heb hier alleen een viewertje draaien voor die kaartjes.

Verwijderd

Sint, waar heb je dat progsel vandaan :D

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 10:39 schreef Tuxus het volgende:
Sint, waar heb je dat progsel vandaan :D
Heb ik zelf gemaakt op mijn werk :)

Van dat tabelletje wat je ziet kan je allemaal kaarten maken.

• xxxMaverick
Misschien handig dit:

[afbeelding]

HEERDE!!!!!!!!!!!!!!!!!! YEAH YEAH ;)

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Op maandag 08 april 2002 10:27 schreef Sinterklaas het volgende:

Ik heb het gevonden, volgens mij is het idd Eneco. Binnenkort op mijn werk even die database aanpassen, ik heb hier alleen een viewertje draaien voor die kaartjes.
Mmmm... geen digistroom dus ?? :(
Waar haal je die gegevens vandaan, btw ?

Naja, volgens mij klopt het wel dat het eneco is, want d'r komen altijd rekeningen van Eneco Energie, en als je naar www.na.nl gaat (vroeger nutsbedrijf amstelveen), kom je ook bij eneco energie uit...
Maar ik dacht misschien: misschien werken eneco en nuon samen ofzo... maarja, blijkbaar niet, dus...

Eat my shorts !

• Ibbelz
Misschien handig dit:

[afbeelding]

Beterz gemeente buren >:) Hopenlijk heb ik eindelijk eens geluk en krijg ik is een goede verbinding :) :)

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Gaat ENECO dit ook doen is mijn vraag?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
Op maandag 08 april 2002 00:00 schreef xxxMaverick het volgende:
Reken op een jaar ofzo? als er dus geen problemen bijkomen
naja, dan is mijn contract bij @work afgelopen :Y)

• DrJamez
  • Laatst online: 16:00
WoW, ben ik even gelukkig dat we hier Essent hebben :(
Het kabelnetwerk is ook van Essent, maar ik zou niet weten wanneer dat er hier @home komt...

Weet iemand misschien hoelang het duurt van het moment van aankoop van het netwerk tot dat @home komt?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• xxxMaverick
Op maandag 08 april 2002 18:32 schreef DrJamez het volgende:
WoW, ben ik even gelukkig dat we hier Essent hebben :(
Het kabelnetwerk is ook van Essent, maar ik zou niet weten wanneer dat er hier @home komt...

Weet iemand misschien hoelang het duurt van het moment van aankoop van het netwerk tot dat @home komt?
aangezien @home alle investeringen aan het netwerk heeft stopgezet, in jou geval dus heel lang :)

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Ben benieuwd of we ooit nog wat horen over digistroom, of dat het alleen een PR stunt was..

* 2Dutch heeft NUON

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 11:19 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

HEERDE!!!!!!!!!!!!!!!!!! YEAH YEAH ;)
HELL YEAH :P

HEERDE TERROR :D

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben ook echt benieuwd of dat wat gaat worden, veel hoor je er iig niet van, dat is natuurlijk een slecht teken.. :{

Maar gelukkig heb ik hier wel Nuon, dus dat zit al wel goed. :)

🌞🍃

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Ik doe een gok dat ALS ze het invoeren..ze het weer eerst in de steden doen he, is rendabeler.
Dan hebben mensen de keuze uit ADSL, kabel en digistroom.
Is goed voor de concurrentie, gaan de prijzen hopelijk omlaag van breedband.
(niet dat ik daar wat aan heb met ISDN..maar goed :P )

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Afbeeldingslocatie: http://www.digistroom.nl/loggedin/nieuws/pix/AD30-1-2002.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.digistroom.nl/loggedin/nieuws/pix/AD30-1-2002-b.JPG

Niet verwacht voor het einde van het jaar iig... ;(

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 12:08 schreef dieFX het volgende:

[..]

Mmmm... geen digistroom dus ?? :(
Waar haal je die gegevens vandaan, btw ?

Naja, volgens mij klopt het wel dat het eneco is, want d'r komen altijd rekeningen van Eneco Energie, en als je naar www.na.nl gaat (vroeger nutsbedrijf amstelveen), kom je ook bij eneco energie uit...
Maar ik dacht misschien: misschien werken eneco en nuon samen ofzo... maarja, blijkbaar niet, dus...
Van mijn werk :)
Grootste gedeelte is van internet, de rest komt van reeds aanwezige gegevens en gegevens van de energiemaatschappijen (of gas, kabel, bla enz.) zelf.

Verwijderd

Ik zit in het gebied en wij hebben idd Nuon, ik denk niet dat ik zal overstappen van ADSL naar PCL (Powerlink Communication). ADSL is zo stabiel als ik weet niet hoe, de downloadspeed is ALTIJD zelfde snelheid, dus daar NOOOIT onder! En het werkt echt ALTIJD!!! Ik heb in een jaar tijd ongeveer 1 a 2 storingen gehad van een avond of ochtendje. *D

Maar dat niet alleen, de installatie kosten is een verhaal appart, ik heb nu adsl lijn naar mijn kamer lopen, beneden splitter staan en modem enzo en twas duur genoeg. Dat ga ik niet opnieuw dokken voor PCL. :P

Maar... tis maar een mening, misschien mensen met een 56k modem is dit DE kans om over te stappen op breedband internet :)

• orange.x
naah ik heb nu dus 56k maar ik heb gelezen ergens anders weer dat dat digistroom iets van 150 kbit is, dat vink niet echt heeeel veel iets van 16kb, maar goed alst goedkoper is en sneller dan modem ga ik daar iig voor, dan w8 ik wel op mxstream als dat ooit nog in dit oord komt !! , Scherpenzeel is op dat kaartje wel Geel JOEPIE

dus maar afw8en !

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Op dinsdag 09 april 2002 18:43 schreef novagamer het volgende:
Maar dat niet alleen, de installatie kosten is een verhaal appart, ik heb nu adsl lijn naar mijn kamer lopen, beneden splitter staan en modem enzo en twas duur genoeg. Dat ga ik niet opnieuw dokken voor PCL. :P
Als ik het goed heb begrepen, kun je overal in huis dan die internetverbinding gaan gebruiken, agz het via het stopcontact gaat, ja toch?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• Ibbelz
Op dinsdag 09 april 2002 20:10 schreef Nestor het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen, kun je overal in huis dan die internetverbinding gaan gebruiken, agz het via het stopcontact gaat, ja toch?
Volgens mij wel jah . das wel handig sta je met je laptop in de keuken , pleur je ff de keukenmachine uit het stopcontact ff je modem dr in en internetten .. LOL

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 19:42 schreef E-LiZeR het volgende:
naah ik heb nu dus 56k maar ik heb gelezen ergens anders weer dat dat digistroom iets van 150 kbit is, dat vink niet echt heeeel veel iets van 16kb, maar goed alst goedkoper is en sneller dan modem ga ik daar iig voor, dan w8 ik wel op mxstream als dat ooit nog in dit oord komt !! , Scherpenzeel is op dat kaartje wel Geel JOEPIE

dus maar afw8en !
Het gaat veel sneller dan 16k hoor!!! kijk maar eens op digistroom.nl en dan in het forum.

BTW, weet iemand of internet via het stopcontact ook beschikbaar komt in andere gebieden dan nuon? De stroommarkt is toch vrijgegeven? dus ik zou eigenlijk toch kunnen overstappen naar Nuon en dan Digistroom nemen??? of kan dit niet?

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 23:35 schreef mp3albums het volgende:

[..]

Het gaat veel sneller dan 16k hoor!!! kijk maar eens op digistroom.nl en dan in het forum.

BTW, weet iemand of internet via het stopcontact ook beschikbaar komt in andere gebieden dan nuon? De stroommarkt is toch vrijgegeven? dus ik zou eigenlijk toch kunnen overstappen naar Nuon en dan Digistroom nemen??? of kan dit niet?
Volgens mij kunnen alleen bedrijven nog hun stroomleverancier kiezen. Je hoort telkens die reclame voor Spark Energy en dan hoor je op het eind zo'n stemmetje "alleen voor bedrijven" roepen.

• xxxMaverick
Op donderdag 11 april 2002 10:40 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen alleen bedrijven nog hun stroomleverancier kiezen. Je hoort telkens die reclame voor Spark Energy en dan hoor je op het eind zo'n stemmetje "alleen voor bedrijven" roepen.
vanaf 2003 zou de markt ook open moeten voor particulieren. Daarom denk ik ook dat dit hele gedoe nog MINSTENS een jaar duurt. Voor klantenbinding tegen die tijd

• orange.x
hier is een bericht wat gisteren in de krant stond !! beter die lijn is dus 2,5 mb = 20 mbit !! das best veel als je het mij vraagt

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1560033814

ik w8 wel !! ik hoop dat et allemaal doorgaat iig

Verwijderd

Ik woon dus heel fijn in Oosterhout bij Nijmegen waar dus tot op heden geen kabel,Adsl of Mxstream mogelijk is dus zit ik nog gewoon met een ISDN touwtje. Ik zou het geweldig vinden als er digistroom geintroduceerd word maar is het dan niet zo als er een helehoop mensen uit mijn buurt digistroom gebruiken dat dan de snelheid snel terugvalt?

• orange.x
in de laatste kolom van bericht staat dat de minimum snelheid op 200 kb ligt, dat wil dus zeggen dat als er zoveel mensen op zitten dat de gemiddelde snelheid onder de 200 kb komt dat ze er een lijn bij doen, net zoalng totdat et minimum op 200kb ligt

dat concludeer ik uit bericht, en ik neem et aan van wel

weet iemand trouwens hoeveel huishoudens er op zon strommkassie aangesloten zijn ??

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:06
Op vrijdag 12 april 2002 21:13 schreef E-LiZeR het volgende:
in de laatste kolom van bericht staat dat de minimum snelheid op 200 kb ligt, dat wil dus zeggen dat als er zoveel mensen op zitten dat de gemiddelde snelheid onder de 200 kb komt dat ze er een lijn bij doen, net zoalng totdat et minimum op 200kb ligt

dat concludeer ik uit bericht, en ik neem et aan van wel

weet iemand trouwens hoeveel huishoudens er op zon strommkassie aangesloten zijn ??
rond de 100 - 150 meende ik...

• orange.x
Op vrijdag 12 april 2002 21:21 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

rond de 100 - 150 meende ik...
staat toch echt "als ondergrens word 200 kilobyte aangehouden"

• xilebo
  • Laatst online: 27-08-2023
jah, maar niet iedereen is op hetzelfde moment on line...

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 21:27 schreef E-LiZeR het volgende:

[..]

staat toch echt "als ondergrens word 200 kilobyte aangehouden"
hm wat is de max van DS eigenlijks ? :) k wil het wel eens weten :) als het meer dan 10mbit is is het wel leuk :) mijn gemodde c0m21 trekt al 10mbit van de kabel >:)

en wat zal dat nou gaan kosten ? :)

• Newjersey
  • Laatst online: 31-07 07:11
hmmz, in apeldoorn = ook nuon :D

dus ik hoop wel dat het hier komt, dan kan ik eindelijk sjello de deur uit schoppen :P

• Ibbelz
Op zaterdag 13 april 2002 14:48 schreef Newjersey het volgende:
hmmz, in apeldoorn = ook nuon :D

dus ik hoop wel dat het hier komt, dan kan ik eindelijk sjello de deur uit schoppen :P
Tsja zeker na die prijs verhoging :r :r :r
Via een e-mail zijn de klanten van de Chello dienst op de hoogte gebracht van een prijswijziging, die UPC met ingang van 1 mei zal gaan doorvoeren. De nieuwe abonnementsprijs van Chello zal 47,95 euro per maand gaan bedragen. UPC vindt deze verhoging noodzakelijk gelet op de gestegen kosten voor het op peil houden van de kwaliteit van de Chello dienst.

• orange.x
Op zaterdag 13 april 2002 12:47 schreef Dannyke het volgende:

[..]

hm wat is de max van DS eigenlijks ? :) k wil het wel eens weten :) als het meer dan 10mbit is is het wel leuk :) mijn gemodde c0m21 trekt al 10mbit van de kabel >:)

en wat zal dat nou gaan kosten ? :)
de max ligt op 2,5 mb / sec dat is 20 mbit !! das zeker leuke snelheid alleen zal je die niet halen, de max die ongeveer wel haalbaar is is 1 mb dus bijna 10mbit

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Op maandag 08 april 2002 10:27 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

[afbeelding]

Volgens mijn gegevens Nuon, ik zal kijken of ik het ergens kan vinden :)

[edit]
Ik heb het even nagezocht, en je hebt toch gelijk... Gas van Eneco en elektra van Nuon... :)

Eat my shorts !

Pagina: 1