Internet via satelliet > IXS

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Hallo,

Heeft iemand hier een abbo bij satelliet isp IXS.nl?
Of zijn er nog betere isp's wat betreft internetten via de satelliet? Kabel komt hier pas over een jaar of zo en tot die tiujd wil ik nog wel ff snel internetten. Op de IXS.nl site staat dat je 50kB/s kan halen, is dit waar?

Pleur hier je ervaringen neer.
Alvast bedankt.

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

nee.. een maat van me heeft het ook al een tijd.. nog niet fatsoenlijk kunnen internetten.. drivers werken niet onder win2k.. en ondewr win98 valt de snelheid behoorlijk tegen..

• Daan
  • Laatst online: 20:18
Hmmmzz..
Nog meer mensen met negatieve opmerkingen? :(

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Kijk eens op www.bysky.nl, deze is iets duurder, maar heeft dan dacht ik geen datalimiet en je kan downloaden via de satelliet. Downloaden via de satelliet houdt in dat je opgeeft dat je bijvoorbeeld het iso van redhat 7.0 wil downloaden of een divx. Zij downloaden het dan voor je en het wordt dan via de satelliet naar je toegestuurd, zonder dat je online hoeft te zijn!

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:50

Robert

You have your answer..

gelukkig werkt dat ook niet altijd even lekker anders zou het nog eens aantrekkelijk worden om sattelietinternet aan te schaffen :(

BAH... :r satteliet zuigt

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:56

RvV

Een vriend van me heeft een schotel met IXS abo. Ping=hoog (500 ofzo). Maximale snelheid valt tegen omdat het enkele minuten duurt voordat de download op de snelheid zit van 30Kb. En je kunt nooit meer krijgen dan die 30Kb omdat ze je daarop afnokken.

Y'24

• brilsmurf
  • Laatst online: 04-08 09:53
Heb full abbo Bysky
Is best wel snel, soms 300 kb/s
Dit is alleen als je inbelt.
Met een proxy (als je bv kabel hebt) is max 35kb/s en dat wordt al niet gehaald.
Het enige wat ik nu soms wel een heb is dat de verbinding ineens weg is zonder dat het signaal minder is geworden.
Ik heb webradio aanstaan en als die kapt start ik snel de dataapplicatie opnieuw op, zo redt ik mn downloads (kan wel resumen maar ok).
Dit gebeurt altijd wel een keertje op een avond.
Maar qua snelheid geen problemen hier.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:39

duderuud

Sliden is koel

Brilsmurf, meer info graag (kosten enzo)

heb ook wel interesse...

Motor-Forum.nl

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-08 21:10

chaser

Brilsmurf; wat is dan je gemiddelde snelheid?
Want zo te zien aan de ervaringen kan ik me beter bij bysky aanmelden als bij IXS

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• digital8
  • Laatst online: 05-01 10:52
Hmm.., de data limiet heeft niets te maken met de provider, deze wordt namelijk ingesteld door EON (EropeOnliNe) en deze staat op 30kilobytes/ps ongeacht de provider.

Uiteraard is dit niet zo als je rechstreeks downed vanaf EON. (waarbij je prog's kunt reserveren)

btw.., ik ben die maat waar sko het over heeft...

• digital8
  • Laatst online: 05-01 10:52
btw..,

Je kunt m'n DVB kaart kopen voor Fl. 450,- Internet, TV, Teletekst en Radio via sat.
SkyStar1 DVB --> www.technisat.de

Verwijderd

Mmm,

Ik heb een een EOL abbo met Fazztclient.

Gaat als de brandweer, aangezien hier in het dorp geen kabel is heb ik een abbo bij quickonline met als proxy EOL.

Snelheid liegt er niet om.

[ i m g ]http://www.nlservers.com/speed.jpg[/ i m g ]

Ik heb ook een smartcard-adapter erbij gekocht om zo alle tv kanalen die worden uitgezonden te bekijken.

Verwijderd

Mmm,

Ik heb een een EOL abbo met Fazztclient.

Gaat als de brandweer, aangezien hier in het dorp geen kabel is heb ik een abbo bij quickonline met als proxy EOL.

Snelheid liegt er niet om.

Afbeeldingslocatie: http://www.nlservers.com/speed.jpg

Ik heb ook een smartcard-adapter erbij gekocht om zo alle tv kanalen die worden uitgezonden te bekijken.

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Jow, wijsneus, wat kostte die smartcard-oplossing ?? :P, en welke DVB card heb je nu?

Like this yall...

Verwijderd

wat is Fazztclient? Ik wil nml ook satelliet internet, en weet absoluut wat ik moet doen. IXS komt als het betrouwbaarst over, een paar postings terug wordt over duitse aanbieders gepraat. En er zijn heel veel duitse aanbieders. Maakt het niet uit als je je in duitsland abboneert?

ik heb ook www.turbointernet.nl gezien. Het ziet eruit als dikke nep, maar het kan zijn dat je iets meer
Pagina: 1