Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ervaring met Thermaltake Xaser III

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe kast en denk dat het de Thermaltake XaserIII word. Nu zeggen thermaltake en de mensen van xxlcases.nl dat die echt op 21dB draait, en dat die echt heel goed stil is. Heeft er iemand gebruikerservaring want met de warme dagen in aankomst gaat mijn pc anders spontaan in een bbq veranderen. Is dat ding echt stil?!?!?!

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 18:19
ik heb een xaser II en dies ook vrij stil.
ligt er natuurlijk ook aan welke fans je er in stopt.
ik heb de standaard TT fans vervangen door Enermax fans

Verwijderd

ik heb de xaser 3 en ik heb 6 van de 7 fans aangesloten en aan de fans zal het geluid iig niet liggen want die zijn suppppppper stil zelfs op full max... bij mij komt alleen mn volcano 11+ er boven uit ( zelfs op langzaamste :P) dus nemen die hap!! het deurtje werkt echt perfect en je kan zelfs zorgen, dat ze je linker kant van je pc niet meer kunnen openschuiven, door simpel aan een knopje te draaien!! .
en je kan de hele pc op slot zetten en hij is lekker groot en werkt perferct!!!

Verwijderd

Topicstarter
Tnx man, ik denk dat ik nu wel overtuigd ben. Maar waarom 1 koeler stilgezet?

Verwijderd

Heb ook zin gehad om Xaser III te kopen... maar ze is toch vrij prijslijk en de standaard coolers hebben ook geen opperbeste airflow. Met hun 21dB natuurlijk niet veel hinder van lawaai... maar ik zou als ik jou was toch de standaards door Enermaxen veranderen.
Hogere airflow => cooler systeem.
Ik koos er gewoon voor wat gaten te boren en mijn case een beetje te modden... best goed!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:32
Ik heb bij Salland al de v1000a besteld alleen wel kut dat het blauwe ding precies zit op de plek waar je het normaal juist open wil hebben. En de plek waar je wel in kan kijken is bij je kabels :'( (jammer hoor). Maarja je kan hem er natuurlijk ook uithalen ;) . En uiteindelijk blijft hij toch een behoorlijke verbetering met wat ik nu heb :*) (zie maar me oude specs).

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Ik draai de XaserII met de originele fans, die schoppen wel een beetje herrie in combinatie met de 2 Vulcano7+ coolers op me DUAL MP2000+. Maar ook daar leer je mee leven. Het systeem staat al een half jaar te blazen zonder probs.
Nooit geweten trouwens dat mijn PC zo veel stof aan trekt, valt nu met zo'n window in je kast pas echt goed op.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:09

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb ook de Thermaltake Xaser III met de orginele fans en Aquarius II.
Vergeleken met mijn vorige pc (lees: stofzuiger) is deze fluisterstil.
Het enige wat er bovenuit komt is mijn Maxtor schijf.
Iemand maakte de opmerking dat de airflow niet opperbest is, persoonlijk vind ik dat wel meevallen. De temp in mijn kast is +/- 27 graden op dit moment. Niet slecht met dit (warme) weer.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 15:23
Ik heb een Thermaltake Xaser II 6000A,
De 5 standaard fans draaien op 21dB op 12V,
Ik heb er 4 op 5V draaien (hoor je letterlijk niet) en die achter mijn hardeschijven op 12V gelaten omdat die gekoeld moeten blijven...

Verder alles van Zalman in mijn computer, draait perfect en zonder enkel geluid. Alleen als de hardeschijf druk bezig is is er een klein piep geluidje

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

een vriend van mij,m die heeft een p4 2.4ghz, met daarop de boxed cooler, en verder dan de casefan's die erin horen te zitten, met een glowfan in de zijkant(raam) en die schopt toch evenveel heel misschien zelfs meer herrie als mijn systeem. ik heb een 12cm casefan van enermax, en 2x80 op me radiator, ook enermax, en alledrie staan ze op de helft van de snelheid. of je ze nou wat langzamer of sneller zet maakt weinig uit, want aleen de toonhoogte veranderd wat zeg maar. maar je kunt bij de xaser natuurlijk best af met wat minder fans denk ik zo.

• Brede P
Ferry, wat wil je hier nou mee zeggen?
Heeft die vriend van je een Thermaltake, en ben ji stiller, of is het juist andersom?
Ben persoonlijk heel erg tevreden met de Xaser2, terwijl al mijn fans nog full speed draaien. (DUAL AMD wordt best wel warm op mijn kleine kamertje...)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

BredeP schreef op 18 april 2003 @ 11:55:
Ferry, wat wil je hier nou mee zeggen?
Heeft die vriend van je een Thermaltake, en ben ji stiller, of is het juist andersom?
Ben persoonlijk heel erg tevreden met de Xaser2, terwijl al mijn fans nog full speed draaien. (DUAL AMD wordt best wel warm op mijn kleine kamertje...)
dat ze vrij stil zijn jah, want ik heb WC, en hij niet, en qua geluid maakt het dus weinig uit, was niet helemaal duidelijk uitgelegd, srry

• D3ton4tor72
  • Laatst online: 28-11 14:50

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Nou, mijn (persoonlijke) advies is, koop een lian-li of een coolermaster (aluminium) kast, daar heb je pas echt lol van.
Die Xaser kasten zijn een beetje de opel-manta kasten van de tweakwereld })

• Zondagskindje

Zondagskindje

D3ton4tor schreef op 18 April 2003 @ 23:26:
Nou, mijn (persoonlijke) advies is, koop een lian-li of een coolermaster (aluminium) kast, daar heb je pas echt lol van.
Hoezo "pas echt lol van"? De Xaser III die ik heb is ook volledig aluminium.
Xaser = oldtimer? (opel manta) leg dat ff uit als je wil

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Opel Manta is voor paupers, if you know what I mean.
Afbeeldingslocatie: http://www.bookatrack.com/g2/manta260/640.car101.jpg
Het 100% ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet-gevoel.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 14:35

EXX

EXtended eXchange

D3ton4tor schreef op 18 April 2003 @ 23:26:
Sorry hoor, maar dit vind ik valt bij mij dus onder de categorie stierepoep. Alsof een goed uitziende kant-en-klaar kast met alles erop en eraan niet goed is omdat het weer geen doe-het-zelf mod is.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 11:43:
[afbeelding]
Ik moet zeggen dat deze Opel Manta er best goed uitziet ;)
Maar ik vind het nog steeds geen goede vergelijking
(Xaser III = Opel Manta)

• Brede P
Absoluut niet.
Xaser-kasten zijn absoluut degelijk, stevig, en in de alu-uitvoeringen nog relatief licht ook (7 kg ofzo). Zeker stoere kasten om te zien, en voor iemand die geen tijd/zin heeft om zelf te modden, maar die toch een vette kast wil hebben, zijn het absoluut leuke kasten.

Aanrader als voeding : de Antec TrueBlue 480Watt.
Is een Truepower voeding met blauwe fans erin...

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een Xaser III alu. en ik ben er echt ontzettend te vreden mee. Het is echt een super kast. Lekker stevig, Mooi uiterlijk. het is echt een blikvangertje. Hij cooled ontzettend goed. dus jah niks anders als lof voor die kast

Oh en over dat het de opel manta is van tweakwereld. Dat is wel beetje erg gelul he. Maar goed je zal waarschijnlijk geen geld hebben :) en dan maar zelf knutselen. Maar houd die volgende keer die commentaren gewoon lekker voor je hij vroeg iets serieus en dan geef je serieus antwoord of niet

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Allereerst was het een serieus advies, hij vroeg toch advies
Mijn advies was persoonlijk zoals ik al eerder zei, dat is dus mijn smaak, en over smaak valt niet te twisten.
En lordhades, ik heb zelf een coolermaster, en over het algemeen moet je daar zelf iets dieper voor in de buidel tasten dan een Thermaltake Xaser kast.
Ik denk zelf (persoonlijk wederom) dat een Lian-li of coolermaster een betere investering is voor de lange termijn.

Ik geloof dat bananekoning me wel begrijpt >:)

• Zondagskindje

Zondagskindje

D3ton4tor schreef op 19 April 2003 @ 17:07:
Allereerst was het een serieus advies, hij vroeg toch advies
Mijn advies was persoonlijk zoals ik al eerder zei, dat is dus mijn smaak, en over smaak valt niet te twisten.
En lordhades, ik heb zelf een coolermaster, en over het algemeen moet je daar zelf iets dieper voor in de buidel tasten dan een Thermaltake Xaser kast.
Ik denk zelf (persoonlijk wederom) dat een Lian-li of coolermaster een betere investering is voor de lange termijn.

Ik geloof dat bananekoning me wel begrijpt >:)
Maar je legt nog steeds niet uit hoe je "pas echt lol" van de door jou genoemde kasten hebt t.o.v. de Xaser III. Is dieper in de buidel tasten jouw idee van lol hebben? Want dat begrijp ik er uit. Echt een goed argument heb ik nog niet gezien van je

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Zondagskindje schreef op 19 april 2003 @ 19:33:
[...]

Maar je legt nog steeds niet uit hoe je "pas echt lol" van de door jou genoemde kasten hebt t.o.v. de Xaser III. Is dieper in de buidel tasten jouw idee van lol hebben? Want dat begrijp ik er uit. Echt een goed argument heb ik nog niet gezien van je
ik zeg niet dat dieper in de buidel tasten meer lol is van een kast hebben, wat ik wel probeer te zeggen is dat deze kasten echt super afgewerkt zijn.
Die Xaser's zijn (naar mijn mening wederom) gewoon ordinaire, niet uitziende kasten, met een afgrijselijke voorkant.

Het was een reactie op Lordhades die geloof ik denkt dat zelfknutselaars goedkope kastjes hebben.

Op een gegeven moment wil je een volwassen kast hebben, en dan krijg je vanzelf spijt van zo'n kermis-kast :+
Bovendien verdien je heel wat meer respect op GOT met een zelfgemodde kast (mits goed gedaan) dan zo'n kant-en-klaar-kast ;)

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja het lijkt mij ook een leuke kast, maar als je ziet dat je voor 140 euro eentje hebt van casetek, zonder fans en hardcano(die naar mijn mening veel te kleine draaiknopjes heeft), en zonder window, dan is er zelf nog iets te modden. Temps zijn wel mooi natuurlijk zoals te lezen zijn in deze review :
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-67-6.htm
(hele coole site trouwens)

De voorkant kun je trouwens veranderen. Alleen de front achter het deurtje vond ik erg slapjes aanvoelen. Verder wel leuke case.

Verwijderd

Even duidelijkheid over die fans ze maken 21 dB per stuk ;) citaat uit mijn natuurkundeboek "Een twee keer zo grote intensiteit betekent 3dB aan lawaai erbij. Dus 2 fans van 21dB maken 24dB lawaai, 4 maken 27dB etc.

edit:
ik geloof namelijk dat de vraag van de topicstarter was hoeveel geluid dat ding produceerde niet welke kast in jullie ogen hij moet kopen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Door waggy - Tuesday 22 April 2003 14:25

Even duidelijkheid over die fans ze maken 21 dB per stuk citaat uit mijn natuurkundeboek "Een twee keer zo grote intensiteit betekent 3dB aan lawaai erbij. Dus 2 fans van 21dB maken 24dB lawaai, 4 maken 27dB etc.

edit:
ik geloof namelijk dat de vraag van de topicstarter was hoeveel geluid dat ding produceerde niet welke kast in jullie ogen hij moet kopen
Juist, dit is nu informatie waar ik echt wat aan heb ja! Tnx man :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 13:57:
Tnx man, ik denk dat ik nu wel overtuigd ben. Maar waarom 1 koeler stilgezet?
sorry dat ik zo lang niet reageerde maar was het topic vergeten >:)
nou heb er een stil die mijn hdd's koelt.
omdat er 2 van die stukken zijn waar je hdd's in kan zetten en ik er maar 1 van gebruik, heb ik dus 1 fan niet nodig :Y) snappie....

• XoReP
IK HEB HEM :*) :*) !!!!!

Erg tevreden alleen jammer dat de windows op een rare plek zit. Maarja boeit niet.

[ Voor 6% gewijzigd door XoReP op 25-04-2003 22:23 ]

• REDFISH

REDFISH

kzit effe te denken, kun je die plastic fan houder achter de zijkant met window niet weghalen en dan de fan in het plexi zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu ook! Ben er zeer tevreden mee!! Maar wat wel jammer is, is dat de thermaltake lamp niet met een kleine switch bediend kan worden. Maar hij is echt heel stil. Alleen jammer dat mijn A-open voeding nog zo'n lawaai maakt.

Alleen paar nadelen:

1. Tering lang bezig geweest met bouwen (kabels van baybus aansluiten, vette spagettizooi)
2. De baybus zakt constant iets naar beneden als ik het deurtje open doe. Als ik hem weer dichtdoe, moet ik hem iets omhoog drukken. Is dat bij meerdere mensen voorgekomen!?!?!?!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-11 22:25
D3ton4tor schreef op 21 april 2003 @ 11:48:
[...]
..
blaat
..

Bovendien verdien je heel wat meer respect op GOT met een zelfgemodde kast (mits goed gedaan) dan zo'n kant-en-klaar-kast ;)
Wie/wat boeit dat nou :?
Dat meneer AP een mooie kast mag hebben oid komt ook door de doekoe's..

Ikzelf vind deze kast wel vet, daarom koop ik hem ook.
Het boeit mij totaal niet dat ik dan minder respect krijg van de GOTers dan dat ik me eigen kast ging modden.
:|

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:45
Och, als D3ton4tor zich meer/beter voelt daarom mag ie dat rustig van mij hoor. Ik lag me wel altijd krom met allerlei halfbakken semi-1337 casemodprojectjes die in principe gewoon oerlelijk zijn, en dan denk ik direct daarna aan m'n xaser 3 kastje thuis.... sim-pel.... :P

• XoReP
Heel leuk zo'n zelf-modded-case maar niet als je géén tijd heb. En soms heb je ook niet zo veel goede iedeën en die dan verschrikkelijk moeilijk zijn ook nog eens. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ach, als je er een simpel raampje uitzaagd, paar rounded cables, en een paar lampies erin stopt, haal je het gemiddelde niveau van de gemiddelde casemodfreak hier. Daarom toch maar voor die Xaser gekozen. (weet ik tenminste zeker dat die echt mooi is)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik ben aan het kijken geweest, of ik het lichtgevende ThermalTake logo op de voorkant niet kon veranderen, m'n nickname er neer zetten ofzo :p
Ik heb alles losgeschroeft, en er is 1 probleem: Er zit helemaal geen ccfl in!
Het ThermalTake logo is een soort oplichtend matje :/

🖥️ | 🚗

• XoReP
MadMarky schreef op 07 mei 2003 @ 12:13:
Ik ben aan het kijken geweest, of ik het lichtgevende ThermalTake logo op de voorkant niet kon veranderen, m'n nickname er neer zetten ofzo :p
Backlite misschien :X :?

• We Are Borg
  • Laatst online: 11:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
MadMarky schreef op 07 May 2003 @ 12:13:
Als je heel goed zoekt op een site van bijv ThermalTake dan weet je precies hoe het in elkaar zit en hoe je het precies kan veranderen :)

Succes!

Ik ken de Xaser II wel en de III heb ik ook gezien, maar ga toch voor een zwarte chieftec met los zijpanel (met raam) en zalman fancontroler enz. Denk dat ik op even veel geld uitkom en naar mijn mening mooier. Het blijft smaak :)

[ Voor 20% gewijzigd door We Are Borg op 07-05-2003 15:51 ]

• Zondagskindje

Zondagskindje

D3ton4tor schreef op 21 April 2003 @ 11:48:
[...]

ik zeg niet dat dieper in de buidel tasten meer lol is van een kast hebben, wat ik wel probeer te zeggen is dat deze kasten echt super afgewerkt zijn.
Die Xaser's zijn (naar mijn mening wederom) gewoon ordinaire, niet uitziende kasten, met een afgrijselijke voorkant.

Het was een reactie op Lordhades die geloof ik denkt dat zelfknutselaars goedkope kastjes hebben.

Op een gegeven moment wil je een volwassen kast hebben, en dan krijg je vanzelf spijt van zo'n kermis-kast :+
Over respect gesproken... het bovenstaande is respectloos.
Prima als deze kast je smaak niet is, maar breng het niet op deze manier.
Neem een voorbeeld aan We Are Borg die vind de Xaser ook niet mooi, maar brengt het op een respectvollere manier dan jij.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

We Are Borg schreef op 07 May 2003 @ 15:49:
[...]

Als je heel goed zoekt op een site van bijv ThermalTake dan weet je precies hoe het in elkaar zit en hoe je het precies kan veranderen :)

Succes!
Je bedoelt dit zeker? Mag jij me vertellen waar(of?) het in europa te koop is ;)

Maargoed, het is dus een flinterdun, oplichtend stukje plastic. Is niets aan te modden:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~nijen212/GoT/ttlogo1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~nijen212/GoT/ttlogo2.jpg

🖥️ | 🚗

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Die 'matjes' (EL-strips) zijn wel te koop.. misschien kan je zo'n ding gebruiken en daar een eigen logo op maken?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Demoniac schreef op 10 May 2003 @ 00:25:
Die 'matjes' (EL-strips) zijn wel te koop.. misschien kan je zo'n ding gebruiken en daar een eigen logo op maken?
Ik heb er nog nooit van gehoord, vertel? :)

🖥️ | 🚗

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb de xView matjes van Thermaltake gevonden! Ze worden verkocht bij Eynstein, zo'n setje kost alleen wel €22,45 :/
Ik ben nog verder aan het rondkijken, als ik niets anders(goedkopers) vind, bestel ik deze denk ik...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Ik vind de kast super stil, enkel mijn voeding maakt nog een hoop lawaai. Maar dat ga ik ook fixen, want die ga ik openslopen en silent vans inzetten...

Ik heb wel veel tijd nodig gehad om de kast in elkaar te zetten. En idd vooral de vans aansluiten was best wat werk. Maar ben super tevreden over de kast. Er zitten echter twee kleine minpuntjes aan...

Achter de babybus kon je de hdd installeren, dat heb ik niet gedaan omdat je je hd boven je cd-rom speler moest plaatsen en wat mij betreft konden de ide kabels dan niet goed worden aangesloten. Iemand hetzelfde gedaan of heeft iemand een beter oplossing? Want ik heb gehoord dat dit de beste indeling was:
first master: hdd
first slave : cd-rom
secondary master: hdd
secondary slave: cd-rewriter...

Daarnaast kon ik mijn videokaart (ti4680) wel makkelijk in zijn slot krijgen maar kon ik de vergrendelaar niet meer dicht krijgen. Ik heb toen de vergrendelaar eraf geschroefd, toen de kaart erin gezet en toen de boel weer vergrendeld met de vergrendelaar. Iemand ook problemen mee gehad?

• stylezzz
Klopt. dat 'geweldige' pci-slotvergrendelsysteem (scrabble woord :P ) is niet zo handig als veel mensen denken. Als je kaarten hebt die qua PCB vrij hoog zijn dan krijg je dat lipje dus niet meer dicht. (en dat is dus bij VEEL kaarten, zoals bijv. bij mijn Asus V8200)

Verwijderd

Jongens, zorg dat je hem niet bij Perfect-Systems gaat bestellen want ik zit nu al een maand te wachten en hij zou Vrijdag binnenkomen, mjah zoiets heb ik al eerder gehoord.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Volgens mij kan niet één videokaart vergrendeld worden met dat systeem, ik zit eraan te denken om een hoek van die vergrendelaar af te halen.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Huhmzz ik heb zelf ook een tt xasar3 wel een fijn ding heb alleen wel wat dingen eruit gehaald alle blauwe irritante dingen :P ennuh ook de fans aan de zeikant in dat paarse ding zag niks! verder is het een nice kastje alleen jammer dat er nog geen zeikanten te koop zijn :(

Verwijderd

Ik ga ook schroeven want alleen mijn 2 netwerkkaartjes kan ik vergrendelen, mijn Asus V8200 en Audigy Player zijn te groot :(

• stylezzz
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 22:13:
Jongens, zorg dat je hem niet bij Perfect-Systems gaat bestellen want ik zit nu al een maand te wachten en hij zou Vrijdag binnenkomen, mjah zoiets heb ik al eerder gehoord.
Welk type heb je besteld?

Verwijderd

De Zwarte... V1000 ofzo.

Verwijderd

moet je naar salland gaan want die hebben hem al tijden binnen...

Verwijderd

Ik heb m vandaag zien staan bij pctune.nl, maar dan in de shop. En toch valt hij in het echt zwaar tegen. Ik had er zelf veel meer van verwacht. Hij ziet er minder flitsend uit als op de plaatjes.

Verwijderd

Joepie, kheb zojuist bericht gehad dat ze hem hadden verstuurd dus hopen dat ik hem morgen heb. :)

Verwijderd

ff een paar dingen :P
1) gekocht bij eynstein maand ofzo terug 2dagen later binnen TOP!
2) geen lose zeikanten is negatief
3) het paarse ding aan de zeikant rukt je ziet er niks door is er bij mij dan ook uit
4) fans voor achter en boven zijn goed
5) fans zijn stil
6) veel ruimte tussen mobo en powersuply (dus minder last van elkaar)
7) raampje is niet echt geweldig wil wel modden maar moet nog ff kijken hoe en wat
8) tt logo voor is dus een dun stripje heb in paint nick gemaakt zwart = achtergrond en erin gezet werkt goed ziet er nice uit
9) schuif systeem van hd's etc is echt ideaal
10) alles kan je bijna eruithalen aan extra stuf of dergelijke je kan dus dingen naar eigen willen indelen
11) de gehele voorkant kan er gewoon af met een schanier. Je hoeft dus niet in de kast moeilijk te gaan doen met schroefjes ofzo, keep it simple
12) klein nadeel = groot :P en wel zwaar
13) voordeel hij's helemaal alu de zilveren versie :P koelt dus "beter" voor wat het uit maakt. Maar voor een tweaker is alles belangrijk
14) best wel heel duur
15) je kan hem blijven gebruiken echt alle mogelijk mobo's etc kunnen erin ook de toekomstige
16) als je de hd rack eruit wil halen moet je ze eruit "slopen" ze kunnen dan niet meer terug beetje jammer want ze zijn zo groot dat er 6hd's inpassen
17) cd-rom's zitten wel vrij hoog als je ze in de hoogste doet
18) temp meter is grappig om te hebben (zit er gewoon in wel nice)
19) fancontroller = beetje shabby als je het aan mij vraagt maar werkt wel
20) de kabels worden echt een klere zooi in je kast als je geen tie-wraps of cable-mess gebruikt of iets als tuinslang. Als je dat wel doet ziet het er zeker weten nice uit

dat is zijn wat dingen over de kast :P van wat ik er tot nog toe van ervaren heb

• Hoyden
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 23:52:
veel tekst, etc, missen nog wat leestekens etc. :D
Ff over die Kabeltroep. Daar heb ik wel een mooi voorbeeld van:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5335/thumb.jpg

Voor meer TT Xaser III pix, kijk hier:
http://www.tweakers.net/gallery/1382/fotoalbum/?MapID=842

Die kabels zitten atm al een stukje beter.
De eerste foto's waren gemaakt op het moment dat alles er nog maar net in zat.
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 22:13:
Daar heb ik hem tijdje geleden wel besteld, en binnen 3 dagen in huis.
Moest ook nog geld overmaken, dus super snel.

[ Voor 49% gewijzigd door Hoyden op 24-05-2003 14:17 ]

Verwijderd

Nou ik had hem vandaag dus binnen na een maand wachten. Vanmiddag heb ik alles ingebouwd maar m'n temps zijn nog hoger als eerder ( in m'n vorige kast zonder fans, ik snap er niks van. Ik heb de heatsink er niet af gehad bij het overbouwen, zou het kunnen dat hij niet goed meer zit ofzo? ( Comp uit sig is van me broer. ) Ik heb zelf een Vulcano 7+.

Btw, het lijkt wel dat de temp steeds lager word, eerst wou ie niet booten op de snelheid die ik in de vorige kast draaide en nu wel weer, net zat ie op 60 graden stressed nu is ie alweer gezakt naar 57. Is nog steeds veel magoed. :)

Verwijderd

Kheb de kap erop geschroeft en nu rijzen de temps de pan uit. 64 graden stressed. :| En in een kast zonder fans 57. Ik snap er helemaal niks van. Ik heb dat temp sensor tussen de koelribben gestoken van de heatsink op me cpu. En die geeft 48 graden aan dus zit het blok denk ik wel goed.

Ik had trouwens nog een probleem: De kap wou niet goed dicht omdat de molex in me hdd er tegen aan zat. Ff flink hard duwen en toen wou ie wel maar hij lijkt wel iets bol te staan. :|

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 22:18:
Kheb de kap erop geschroeft en nu rijzen de temps de pan uit. 64 graden stressed. :| En in een kast zonder fans 57. Ik snap er helemaal niks van. Ik heb dat temp sensor tussen de koelribben gestoken van de heatsink op me cpu. En die geeft 48 graden aan dus zit het blok denk ik wel goed.

Ik had trouwens nog een probleem: De kap wou niet goed dicht omdat de molex in me hdd er tegen aan zat. Ff flink hard duwen en toen wou ie wel maar hij lijkt wel iets bol te staan. :|
Waarschijnlijk een domme opmerking, maar misschien een idee om de ventilatoren aan te sluiten? ;)
Die harddisk heb je trouwens verkeerd gemonteerd, de molex komt bij mij niet eens in de buurt van de kap. Gewoon 2 sledes eraan klikken en helemaal in een bay duwen.

🖥️ | 🚗

• REDFISH

REDFISH

SandeR schreef op 24 mei 2003 @ 14:12:

Plaatje van mega kabel rommel in TT kast
Jezus man, jij hebt echt 0 airflow in die kast zo. Wat een rommel! Het moet echt wel netter kunnen.

Verwijderd

Alle fans staan allemaal op 12v.

De kap wil nu wel goed, ik heb de kabels die uit de molex kwamen gewoon haaks omgevouwen.

Btw, weet iemand waar die dingen goed voor zijn die rechtonder aan dat geval zitten waar die 2 side-fans in zitten?

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

REDFISH schreef op 25 May 2003 @ 15:21:
[...]

Jezus man, jij hebt echt 0 airflow in die kast zo. Wat een rommel! Het moet echt wel netter kunnen.
als die gast nou eens begint al die molex stekkertjes eruit te donderen en alles aan mekaar soldeerd, jezus wat een zooi :X

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Hij zegt dat hij het inmiddels er beter heeft.

Solderen? Jah da's een goede oplossing... Vooral als je regelmatig je set-up verandert. :r :X

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 22:38

AB2ND

Vonkenboer

oeps...

[ Voor 97% gewijzigd door AB2ND op 25-05-2003 15:59 ]

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:57

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Ik heb die kast nu ook een weekje binnen en ben er best tevreden over.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~chtweaking/xaser3/zijkantopen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~chtweaking/xaser3/fansdicht.jpg

Zoals je ziet valt de kabelboom wel mee (kan altijd netter natuurlijk :D)
maar dit was direct na het inbouwen van de zooi.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• Hoyden
REDFISH schreef op 25 May 2003 @ 15:21:
[...]

:P

Ik heb het probleem dat ik er 4 hd's in heb zitten, + dvd + brander, + een floppy drive.
Mijn rounded cables voor 2 hd's waren te lang om te gebruiken, aangezien de afstand van 2 hd's naar de RAID controller vrij klein was.

En daarbij komt nog dat ik moeilijk al die molux stekker van de 7 fans 123 kan laten verdwijnen, want daarvoor zijn de kabels te kort dacht ik.

En de rounded cables die ik wel gebruik zijn ook langer dan normaal, want ik had hiervoor een grotere chieftec kast, dus vandaar.

Me case temp is misschien wel wat hoog (25-26 graden constant), met een kamer temp van rond de 24 graden.
Mede hierdoor heb ik er ook geen Window in :D

[ Voor 26% gewijzigd door Hoyden op 25-05-2003 23:11 ]

Verwijderd

jaja... nog 1 met zo'n kast hehe.

vind het een super ding... niet zeiken over dat het een manta onder de kasten is. een manta is voor iedereen wel betaalbaar... meeste mensen denken wel een paar keer na om 200 euro voor een kast neer te leggen.

verder ben ik echt super tevreden, vooral over het geluid dat hij produceert... hij is echt superstil met alle vinnen aan. andere vind ik niet nodig.. heb watercooling en de airflow is er wel.. het hoeft daar geen orkaan binnen te zjin.

nadelen: die klik systeem voor de pci en agp heb ik eruit gerukt... dat soort dingen horen gewoon met schroefjes vast te zitten vind ik :)
usb/firewire/geluid aan de boven kant van de kast vind ik wel lame... mischien handig voor op een kantoor ofzo waar je mischien vaak die dingen wisselt, ik weet het niet. maar mijn usb enz.. gaat lekker achterin. die kabels heb ik er dus ook uit gerukt... scheelde al heel wat troep.

de kabels van de baybus en vinnen heb ik allemaal gesloopt en geknipt en netjes gesoldeerd en weggewerkt... al die lompe stekkers door mijn kast vind ik niets.

verder is het echt een super kast... ziet er goed uit en is stevig... nix lelijks aan vind ik... netjes afgewerkt en vooral het systeem met die klipjes voor je hd/cdrom enz... erin te schuiven is echt super simpel :)

owjah.. en dat het een kast is voor gasten die niet willen modden... bull shit. wil jou je kast wel eens zo zien maken met een mod ;) en hier valt nog genoeg aan te modden. enige verschil is is dat deze al mooi is haha.

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 11:43:
dan maar een pauper, maareh ik zou best zo'n wagentje willen hebben: 'proud to be voud' zeg maar :D eneh om weer on-topic te gaan, enige reden dat ik een aopen 700 heb en geen xaser II was mijn budget, vind die kasten echt stoer eruit zien

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 22:26
thaBeerbuster schreef op 26 May 2003 @ 15:06:
[...]

dan maar een pauper, maareh ik zou best zo'n wagentje willen hebben: 'proud to be voud' zeg maar :D eneh om weer on-topic te gaan, enige reden dat ik een aopen 700 heb en geen xaser II was mijn budget, vind die kasten echt stoer eruit zien
psst hat gaat over de xaserIII

[ Voor 86% gewijzigd door ThomasW op 26-05-2003 17:55 ]

Verwijderd

LOL, beer pauper :P...

Everquest heb je ook pics van je kast want ik wil wel een zien hoe het er bij jouw nu uitziet?

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat de standaard IDE kabels tekort zijn om van de HD naar het moederbord te gaan. Klopt dit? En hoelang moeten ze dan wel zijn?

Verwijderd

Neej dat valt wel mee, bij mij zijn ze iig net lang genoeg ook als ik de secondary connector gebruik.

Heeft iemand trouwens een goed id waar ik een Thermaltake Aquarius II rad kwijt kan? Ik krijg hem morgen waarschijnlijk binnen. Maar ik denk dat ik dat hdd rack eruit ga slopen, omdat door die gaten weinig airflow komt. Dat lijkt me de beste plek voor de rad.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 16:07
Ik heb de Xaser III V1000 Black zondag besteld bij Salland en op de site stond dat ie op voorraad was, maar ik kreeg maandag een mailtje dat ie niet op voorraad was (en de andere onderdelen ook niet) dus ik moet nog ff wachten... maar het is echt een gave kast!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 11:47:
Heeft iemand trouwens een goed id waar ik een Thermaltake Aquarius II rad kwijt kan? Ik krijg hem morgen waarschijnlijk binnen. Maar ik denk dat ik dat hdd rack eruit ga slopen, omdat door die gaten weinig airflow komt. Dat lijkt me de beste plek voor de rad.
Het Aquarius rad staat bij mij in het hdd rack. Het brakke pompje staat tussen het mobo en hdd rack in. Misschien is dit ook een idee voor jou?

• Hoyden
Zouden jullie mij een plezier kunnen doen en je Case-Temps hier neer planten :?

Ben wel benieuwd wat jullie temps zijn, en dan met de vermelding of al je fans dan vol draaien en/of er verder wat gemod is qua fans e.d.

Mijn casetemps (de 2 die MBM aangeeft behalve de CPU) is iig constant
26 en 25 graden celcius.
Maakt niet uit wat ik eraan doe, qua fanspeed, het blijft continu zo.
Cpu is atm 38 volgens MBM en 35.3 volgens het Thermaltake Display (Zalman 6500Cu fullspeed en 2400Mhz P4 cpu op 2538MHz)

Kamertemp op ong 2 meter hoogte 26graden (volgens een losse thermometer)
Ook niet geheel onbelangrijk voor me casetemp, me kamertemp.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoyden op 29-05-2003 23:34 ]

Verwijderd

Casetemps heb ik nog niet. Het lukt met gvd... niet om dta werkend in windows te krijgen :( weet niet waarom echt gezeur maar komt nog.

Mn proc is altijd ongeveer rond de 60graden. Dan heb ik de kast dicht ennuh dan heb ik dat paarse ding eruit de rest staat gewoon @ max hoor je toch niet alleen proc niet @ max is volcano9 die staat op "normaal" volume.

btw het is we een xp1700 @ 2,41 ghz dus daarom zo heet

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Offtopic, maarja.

Wat vinden jullie hiervan? (vind ik iig netter en minder "speels" dan de XaserIII)
Afbeeldingslocatie: http://www.xhw.dk/pix/qtec/frontop.jpg
Kamertemp op ong 2 meter hoogte 26graden (volgens een losse thermometer)
Ook niet geheel onbelangrijk voor me casetemp, me kamertemp.
26 graden in de kamer, best hoog. Waarom niet gewoon 20? Heb je graag de ramen op (of gordijnen open) met dit warme weer? :)

[ Voor 77% gewijzigd door Yokozuna op 30-05-2003 13:59 ]

• Zondagskindje

Zondagskindje

Yokozuna schreef op 30 mei 2003 @ 13:52:
Offtopic, maarja.

Wat vinden jullie hiervan? (vind ik iig netter en minder "speels" dan de XaserIII)
[afbeelding]
/offtopic
smaken verschillen.. ik heb liever mijn Xaser III

• Hoyden
Yokozuna schreef op 30 May 2003 @ 13:52:
Offtopic, maarja.

[afbeelding]

[...]

26 graden in de kamer, best hoog. Waarom niet gewoon 20? Heb je graag de ramen op (of gordijnen open) met dit warme weer? :)
Temp. is nu 30graden, op de zolder, dus waar de pc's staan.
Zitten dus vlak aan het dak, extra warm.

Er hangt wel een plafondventilator, maar dat helpt de temp. niet dalen natuurlijk, maar zorgt voor wat wind ;)

Ramen staan tegen elkaar open, en de deur staat ook open naar de trap.
Maar me kast temp is nog steeds 25-26 graden :D

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Achja, 25-26 graden is toch wel acceptabel...

[ Voor 49% gewijzigd door Yokozuna op 30-05-2003 18:22 ]

Verwijderd

waarvoor dient dat zwarte blokje waar lumic opstaat? Is het een lampje? Waar sluit ik die zwarte connector op aan?

Verwijderd

Heb net 2 dagen gedaan over het overplaatsen van m'n zooi in mijn Xaser III black. Het probleem was dat de kabel naar de 2 extra USB poorten aan de bovenkant een beetje een rare aansluiting heeft, die heeft 2 ground pinnen gekoppeld of zo. Dus ik deed die kabel gewoon aan m'n moederbord, maar toen deed ik de pc aan, KNAL, voeding naar de kl*te :( Nou ja ik heb een andere voeding erin gezet, en de kabel er goed in gedaan, nu werkt ie perfect. Alleen telkens als ik de deur open doe, dan springt het hele frontpanel ook een klein beetje naar voren, helemaal rechtsboven. Het lijkt dat het plastic dingetje dat het frontpanel vasthoudt, een beetje slap is. De Fans zijn echt ultrastil, ik heb ze aan de hardcano gehangen, maar dat hoeft eigenlijk niet, want op de maximale stand hoor je ze ook nauwelijks. Wel vind ik het een flinke belemmering van de intake onderaan het frontpanel, er zitten 2 rijen met een gleufjes aan de zijkant. Nou ja ik zet gewoon die 2 frontfans op het hardst. Nu nog ff temperaturen checken :P :9

Verwijderd

ik heb nu 2 dagen de xaser III 1000a zwarte met case window..

heb er een half uurtje over gedaan om alles er in te zetten
en 10 min om alles mooi weg te werken

ik vind de case window wel goed gezien ik er schuin in kijk en voor mij gewoon genoeg zie.. zat alleen te denken om er voor de grap neon ofzo in tezetten zo dat je savonds ook wat ziet van binnen..

tevens vind ik het tt licht dingetje voor maar een lelijk kleurtje hebben..
en fuck die case is nu zwaaaaar met al die troep erin

nog een vraag.. hoe hebben de pentium 4 gebruikers onder ons dat temperatuur metertje zitten.. in het boekje stond mooi een amd proc afgebeeld maar die is ff wat groter dan een p4.

het draait hier op zoldertje btw op zon 29 graden
met een standaard p4 cooler

6 van de 7 fans staan aan

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
ik heb vandaag mijn xaser3 binnen gekregen, maar die hardcano, hoe werkt dat nou precies? van die handleiding word ik niet veel wijzer, ik heb het allemaal wat aangesloten... maar als ik aan de knopjes draai merk ik geen verschil qua geluid.

uit het apparaatje komen 6 molex kabels en 1 aparte voor de display.
4 van de 6 zijn voor fan1/2/3/4 en dan zitten er nog 2 aan met daarop: for power supply..

deze heb ik al eens aangesloten maar ik merk nog geen verschil.

AL GEFIXED! :)

[ Voor 36% gewijzigd door unfor op 30-08-2003 11:15 . Reden: fixed. ]

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 22:50
Ik heb zelf die Thermaltake Xaser III 1000D de blauwe met big widow het zker wel een vette kast en stil is hij zker maar die fans die er standaard in zitten stellen weinig voor dus die kan je vervangen als je tenminsten nog wat airflow wil hebben.

Groot voordeel aan deze kast is dat je geen schroeven enzo nodig hebt best wel handig
vond ik zelf helaas zit er aan deze kast ook een Nadeel en dat is het volgende dat systeem van die PCI sloten werkt klote omdat je grafische kaart en geluidskaart erboven uit komen en dan sluit hij niet best wel irritant maar voor de rest wel een gaaf kassie

Greets Dragons_nl

-

Verwijderd

unfor schreef op 30 August 2003 @ 01:56:
ik heb vandaag mijn xaser3 binnen gekregen, maar die hardcano, hoe werkt dat nou precies? van die handleiding word ik niet veel wijzer, ik heb het allemaal wat aangesloten... maar als ik aan de knopjes draai merk ik geen verschil qua geluid.

uit het apparaatje komen 6 molex kabels en 1 aparte voor de display.
4 van de 6 zijn voor fan1/2/3/4 en dan zitten er nog 2 aan met daarop: for power supply..

deze heb ik al eens aangesloten maar ik merk nog geen verschil.

AL GEFIXED! :)
Kun je ook vermelden hoe je het gefixt hebt, want bij mij hoor je ook geen verschil als je de snelheden op de fancontrol verandert.

Voor de rest ben ik erg tevreden over de kast. Alleen vindt ik het zonde dat je aan het frontje weinig kan kloten omdat je nauwelijks ruimte hebt

Heb ook een tof topic gevonden over hoe je het E-ledje kan veranderen op het frontje van de kast.

Vindt dat er iets teveel Thermaltake op staat dus dat gaat verandert worden in mijn nickname ofzoiets.

Topic over E-led

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
nou, ik dacht dus dat je een voeding connector (molex) in de connector van de fancontroller moest doen, maar dat was dus niet nodig.

gewoon 1 van de 4 connectors vanaf fancontroller nemen, en daar 2 fans op aanluiten.
en op de 2 aansluiting waar iets van power op staat, wel 2 voeding connector's aansluiten.

ik hoop dat ik een beetje duidelijk was ;)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Dragons_nl schreef op 30 August 2003 @ 02:05:
Ik heb zelf die Thermaltake Xaser III 1000D de blauwe met big widow het zker wel een vette kast en stil is hij zker maar die fans die er standaard in zitten stellen weinig voor dus die kan je vervangen als je tenminsten nog wat airflow wil hebben.

Groot voordeel aan deze kast is dat je geen schroeven enzo nodig hebt best wel handig
vond ik zelf helaas zit er aan deze kast ook een Nadeel en dat is het volgende dat systeem van die PCI sloten werkt klote omdat je grafische kaart en geluidskaart erboven uit komen en dan sluit hij niet best wel irritant maar voor de rest wel een gaaf kassie

Greets Dragons_nl
hier een Xaser 2000a (alu, met window) en ik heb dat ding om de PCI kaarten te vergrendelen gewoon losgeschroeft en verwijderd :0 alle pci en gfx kaart(en) gewoon met schrofjes :P vastgezet :P probleem fixed

audigy player en gf4 ti 4600 paste niet/nauwelijks

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 03-09-2003 22:08 ]

www.google.nl

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Ik heb sinds kort een TT Xaser III V1000D, leuk kastje moet ik zeggen maar ik heb er wel een paar opmerkingen over. Die plugjes achter je aan/uitknop en reset knop vallen zo weer naar binnen toe als je op de aan/uit of reset knop duwt. Erg leuk dan mag je met maat berepoot die er weer proberen op zun plek te krijgen. Die zijkanten schuif je er af en toe errug moeilijk in, zoms gaat het in één keer maar vaak dus ook niet het design hadden ze wel iets beter kunnen doen lijkt me.

Voor de rest is het echt een mooie kast IMHO, deurtje is van staal en dat bevalt me wel, dat geeft je toch het gevoel van wat degelijkheid. Die fans zijn gewoon superstil op de laagste stand, zoniet ik er weinig aan heb want mijn Q-Tech 550Watt maakt een takkeherrie, en merk voor het eerst ook het geluid van mij 2 maxtor schijven op :|

Die bevestiging beugeltjes voor je PCI kaarten zijn gewoon waardeloos, die hadden ze part mij er gewoon uit kunnen laten. Het enige wat daar in paste bij mij was een netwerkkaart, en die heb ik al onboard dus heeft nogal weinig zin. Mijn oude SB128 PCI wilde er ook niet mee in zee, en dat geld ook voor mijn cinergy 600, kortom eruitslopen dus en weer lekker ouderwets vastzetten met schroefjes.

Montage van de hardeschijven en cd-rom spelers, is piece of cake erg gemakkelijk systeem met die plastic "beugeltjes", en het zit er best goed vast mee. :)

Kortom ik ben zeer tevreden over deze kast, maar er zijn toch een paar van die kleine dingen die echt wel beter hadden gekunt IMHO

Right for all the wrong reasons.

• Soepster
  • Laatst online: 22-04 22:43
Kan de deur van deze kast eraf gehaald worden zonder iets te slopen?

Ik heb een Audigy Platinum, en er steken altijd wat kabeltjes uit de 5,25" bay waardoor het deurtje noit dicht zou kunnen.

Deze kast lijkt me ideaal qua maten, features etc, alleen , ik zit met die Audigy Platinum :/ wat mij doet twijfelen of ik deze wel wil hebben.

Er zijn helaas weinig andere fijne (lichte...) big towers ZONDER zo'n deur. Wel veel mooie miditowers, maar ik heb net waterkoeling aangeschaft, en ik heb ruimte nodig voor de radiator (de pomp kan je in de meeste miditowers makkelijk kwijt... de radiator daarentegen.....).
Lian-li heeft wel een mooie tower, maar die is niet helemaal netjes afgewerkt, scherpe randjes enzo. Jammer.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

je kan de deur erafschroeven dan hou je de schaniertjes nog over, maar die kun je denk ik ook wel removen... zou wel mooi zijn
en dan je cd drives stealthen , YUM!

www.google.nl

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:21

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik wil ook zo'n kast kopen en aangezien het ding 7 fans heeft, denk ik dat ik het een en ander best passief zou kunnen koelen.
Wat nu als ik voor de CPU (P4@2,8Ghz) een Zalman CNPS6500B-Cu (zo'n mega koperen waaier) en daar de fan constructie van weglaat? Volgens mij blaast namelijk de bovenste-zijfan van die kast recht op de CPU. Lijkt mij dan wel ok.

Ook denk ik aan een Zalman ZM80A-HP passieve heatpipe cooler voor de Radeon 9700Pro. Ziet er ook uit alsof dat kan, wederom door de zijfans en natuurlijk de achterfans die de hete lucht wegzuigen.

Droom ik teveel of is dit een haalbare optie? Ik wil namelijk zo min mogelijk bijdragen in het fan-lawaai, want vele stille fans kunnen natuurlijk wel één luidruchtige maken...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-11 03:04
ja, als je ff een buisje tussen die fan en die heatsink in mod, want dan ben je er toch ook met je airflow over de sink die het zelfde is als die van een fan die er met dat houdertje voor wordt gehangen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pcmadman schreef op 14 September 2003 @ 04:06:
ja, als je ff een buisje tussen die fan en die heatsink in mod
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen. Eerst zonder zo'n buisje, want ik denk dat er in die kast genoeg airflow is met die 7 fans. Als ik een flinke marteltest aanzet (burnintest ofzo) en dan de temp van de cpu en de case goed monitoren en dan kan ik altijd nog beslissen of ik iets extra's moet doen.

Heeft iemand btw nog ervaring met de power supplies van Thermaltake? Ik denk aan zo'n Silent Purepower 480W (uiteraard de Xaser edition). Iemand van een winkel zei me dat die net zo goed waren als de Zalman's (die ik eerst erin wilde hebben) en nog goedkoper ook.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik heb ook een zwarte Xaser III met window. Ben niet zo tevreden:

- Die fan in het dak van de kast blaast amper lucht naar buiten
- Die fans in de zijkant trekken amper lucht naar binnen
Derhalve moet je het idee van "7 fans dus veel airflow" laten vallen
- Vind de verf niet zo stevig
- De connectoren voor de fans zijn de allergaarste en goedkoopse die ik ooit gebruikt heb. (misschien heb ik net een slecht setje).
- het is wel erg druk met alle kabels voor alle fans.

Positief vind ik:
- De fans zelf; redelijk geluidsloos
- Uiterlijk kast
Soepster schreef op 08 September 2003 @ 11:55:
Kan de deur van deze kast eraf gehaald worden zonder iets te slopen?

Ik heb een Audigy Platinum, en er steken altijd wat kabeltjes uit de 5,25" bay waardoor het deurtje noit dicht zou kunnen.
Je kan overwegen om de hardcano te verwijderen/ lager te plaatsen (en een stukje naar achteren). Dan kan je audigybay in het bovendste bay en toch de kast dicht.

[ Voor 10% gewijzigd door bombadil op 14-09-2003 13:39 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bombadil schreef op 14 September 2003 @ 13:37:
Ik heb ook een zwarte Xaser III met window. Ben niet zo tevreden:
- Die fan in het dak van de kast blaast amper lucht naar buiten
- Die fans in de zijkant trekken amper lucht naar binnen
Derhalve moet je het idee van "7 fans dus veel airflow" laten vallen
Ik geloof je op je woord als je zegt dat er alles behalve een orkaan naar buiten komt, dan wel naar binnen gezogen wordt. Zou volgens mij trouwens weer een tot gevolg hebben dat er meer lawaai geproduceerd wordt (denk ik).
Maar....wat ik me dan weer afvraag: is het niet zo dat die fans de airflow wel een bepaalde kant op sturen en dat dat eigenlijk alles is wat ze moeten doen? Hoe zit het dan met de temperatuur in de kast? Zijn de fans inadequaat en is de boel intern vreselijk heet of kun je ze er net zo goed uitslopen en de PSU/CPU/GPU fans hun werk laten doen?
Snap je wat ik bedoel? Doen ze iets of zitten ze er alleen maar om de buren te imponeren. Als ze er namelijk alleen maar voor de sier zitten, koop ik wel een andere kast...

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Veel fans die weinig blazen = hetzelfde als weinig fans die veel blazen.
wat heb je liever, herrie met 2 fans of stilte met 7 fans? ;)
De fans zijn niet zo krachtig, maar alles bij elkaar is de airflow goed en wordt er redelijk wat lucht verplaatst hoor.

🖥️ | 🚗

• Soepster
  • Laatst online: 22-04 22:43
bombadil schreef op 14 September 2003 @ 13:37:

[...]

Je kan overwegen om de hardcano te verwijderen/ lager te plaatsen (en een stukje naar achteren). Dan kan je audigybay in het bovendste bay en toch de kast dicht.
Dat is goed idee! Thanks :)
---> Ik dacht zelf altijd dat die hardcano smaller was dan een standaard 5,25"bay, maar nu ik wat plaatjes van de kast bekijk met de deur open, zie ik dat het gewoon 5,25"is.

Enige lastige met die Audigy bay bovenaan hebben is dat de kabels voor m'n 2 optical drives bungelen, dat is nogal irritant met open/dicht doen. (De Audigy bay zit in m'n huidige noname kast onder de twee optical drives) Hetzelfde geldt natuurlijk voor het deurtje.

k heb nog twee vragen over deze kast:

1) Gaat die deur nog dicht met de hardcano eronder? (weet niet hoe ver de knoppen uitsteken)
2) Zijn de harddisk racks verwijderbaar? En dan met name het onderste rek. Ik zou graag onderaan ruimte vrij maken voor een Black Ice Pro II radiator + 12 cm fan, en een eheim 1048 pomp met innovatek reservoir eraan. (k zet die dingen liever niet boven in de kast, als er lekkage onstaat zit alles meteen onder).

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Verwijderd

2) Niet op een normale manier ik heb alle popnagels uitgeboord en toen kon ik hem eruit halen. Dan heb je trouwens net genoeg ruimte voor een Dual 120mm Rad :) Mjah ook het diskette rekje moet er dan uit, magoed ik gebruik toch geen diskdrive, en me hdd zit gewoon bovenin in me Hardcano.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb alleen het onderste rekje weggehaald voor de rad van m'n Aquarius II. Popnagels uitboren en wat lipjes ombuigen/afknippen, dan pas krijg je hem eruit.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Ik heb de V2000A ook binnengekregen... (Atro computers, vooruitbetaling, duurde 4 dagen)

Een M@chtig Pr@chtige kast! :9

Maar aangezien ik nogal leek ben op het gebied van koelers enzo.. heb ik een vraagje...

"Kan ik die 7 propellors gewoon aan elkaar knuppen en aan een touwtje van de voeding hangen?" }:O

*kuch* :*)

Ik heb overigens een Zalman ZM400 APF voeding...

En dan nog iets...
Ik ben ook op zoek naar een Thermaltake Spark 7+ cooler om op m'n P4 2800 tray te zetten...
EasyBit HAD als enige die koeler.. maar ze kunnen hem niet meer leveren.
Is er nog een andere winkel waar ik die koeler kan halen? Een buitenlandse winkel vind ik ook prima, want ik heb wel een CreditCard.. ;)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 02:30:
Ik heb de V200A ook binnengekregen... (Atro computers, vooruitbetaling, duurde 4 dagen)
Je mist een 0 ;)
Een M@chtig Pr@chtige kast! :9
* MadMarky agrees :)
Maar aangezien ik nogal leek ben op het gebied van koelers enzo.. heb ik een vraagje...

"Kan ik die 7 propellors gewoon aan elkaar knuppen en aan een touwtje van de voeding hangen?" }:O
Zou je kunnen doen, maar als je slim bent hang je ze aan je hardcano ;)
Wel even opletten: als je meer dan 0,35 ampere verbruikt moet je aansluiting 2 of 3 nemen(verbruik staat op de fans). Als je bijvoorbeeld 1 of 2 fans aan een aansluiting doet, kun je best 1 of 4 gebruiken. Als je een combinatie hebt van bijv. 4(of alle 7) op 1 kabel, dan moet je 2 of 3 gebruiken. Staat uitgelegd in de handleiding.
*kuch* :*)

Ik heb overigens een Zalman ZM400 APF voeding...
Niet mis mee toch?
En dan nog iets...
Ik ben ook op zoek naar een Thermaltake Spark 7+ cooler om op m'n P4 2800 tray te zetten...
EasyBit HAD als enige die koeler.. maar ze kunnen hem niet meer leveren.
Is er nog een andere winkel waar ik die koeler kan halen? Een buitenlandse winkel vind ik ook prima, want ik heb wel een CreditCard.. ;)
Eh... :X
pricewatch

;)

🖥️ | 🚗

Pagina: 1 2 Laatste